Reklama

.

.

pátek 18. listopadu 2016

Klárov 17. 11. 2016, 13.00

18. 11. 2016    (videa)
http://www.nwoo.org/2016/11/17/17-listopad-2016-praha-klarov-video/
 Text vystoupení paní Lenky Procházkové:
Text vystoupení Ivana Davida:



Procitnutí do reality
Lenka Procházková

K tomu, aby se člověk cítil důstojně, potřebuje především svobodu myšlení. Z té pak plyne svoboda volby jeho činů. Abychom dokázali svobodně myslet, musíme mít znalost o stavu světa, ve kterém žijeme. Na základě chybných informací není možné rozhodovat se správně.

Hillary Clintonová nechápe, co se to stalo, že ve volbách prohrála, když její kampaň byla tak skvěle finančně jištěna, když na své straně měla mainstreamová média i mírotvůrce Baracka Obamu.

Tak jak je možné, že si občané USA místo zubící se dámy zvolili zamračeného hulváta? Proč? Co jim ta volba přináší?

Odpověď je prostá. Vítězství Donalda Trumpa dává nejen Američanům, ale lidem celého světa naději, že kořistnická válka proti Rusku spuštěna nebude. V žebříčku hodnot každého normálního člověka je totiž slovo MÍR na první příčce. Mír znamená právo na život.

Hillary Clintonová o lidských právech sice drnčela nepřetržitě, jak zaseklá deska v gamofonu, ale způsob, jakým je prosazovala a šířila, přinášel štěstí jen zbrojařům, bankéřům, obchodníkům s naftou a výrobcům rakví.

Gratuluji americkému lidu k výsledku prezidentských voleb. Děkuji všem těm neznámým lidem, našim bratrům a sestrám, že se nedali obloudit prolhanými médii a že poslechli svůj instinkt a zdravý rozum a dali své hlasy tomu zamračenému hulvátovi. Možná, že Trump zklame, nebo bude odstraněn, ale naděje, kterou dnes světu jeho vítězství dalo, bude i pak působit svou vlastní energií.

I Evropu teď čeká volba – jak oddělit zrno od plev, pravdu od lži a naději od zoufalství. Ta volba nemine ani naši republiku a dnešní den je jen předzvěstí budoucích změn. Pokud chceme, aby proběhly nenásilně, musíme našim zvoleným zástupcům sami nakreslit cestovní mapu k té proměně. Protože oni žijí ve skleníku, a skutečný svět odezírají jenom z analýz svých poradců, místních i cizozemských. Náš hlas je zajímá jen u voleb. V mezidobí jsme pro ně chátra. I paní Hillary si myslela, že Trumpovi voliči jsou nevzdělaná chátra. Než jí to sečetli. A tak ani naše politiky samostatně nenapadne to, co my vnímáme už dlouho, totiž že naše zpozdilé setrvávání v NATO nás před ničím neochrání, ale naopak nám vypaluje cejch spoluviníků při zločinech proti míru. Není snad čestnější a i rozumnější zvolit neutralitu a zrekonstruovat a zesílit naši vlastní národní armádu? Armádu, která už nebude sloužit jako alibi pro cizí agresi v cizích zájmech, ale bude výhradně určena k obraně naší země a jejích občanů. V současné přelomové době tedy musíme naše znepokojené hlasy sjednotit a zřetelně zformulovat první požadavek pro naše politiky: vystoupení ČR z aliance agresorů.

Můžete mi namítnout, že k takovému zásadnímu otočení kormidla nemá náš současný parlament dost rukou. To vím. Ale dá se to udělat jinak, vyhlášením speciálního referenda. Když budeme tento demokratický způsob, jak z Aliance odejít, prosazovat naléhavě a nepřetržitě, nakonec i židličkáři v parlamentě pochopí, že speciální referendum je krok výhodný i pro ně. Uvědomí si totiž, že jim tím plebiscitem budeme krýt záda, že je to velkorysá nabídka, která zaštítí jejich zbabělost. A potom už bude na nás, jak o své zemi a o zajištění její obrany rozhodneme.

Módní návrhy na zbudování jednotné evropské armády zní přitažlivě především německým uším, ale nám Čechům by přinesly pouze změnu pána, jinak řečeno: z deště pod okap. Navíc jde o čas. Ty návrhy se budou v bruselském kafemlejnku promílat ještě řadu měsíců, zatímco turecké závory se můžou zvednout už zítra.

Mysleme na všechny tyto souvislosti a přestaňme se rozptylovat sledováním provokací tzv. pražské kavárny, nechme ty maškary tančit jejich jepičí tanečky a věnujme se přípravám změny. Sdílejme informace, spolupracujme a vytvářejme základy a program skutečné opozice.

V té souvislosti chci poděkovat všem provozovatelům a přispěvatelům nezávislých internetových webů, lidem, kteří už dlouho a neúnavně otevírají oči svým čtenářům a tím jim dávají svobodu volby. Díky nezávislým webům procitají z umělého spánku každým dnem další a další lidé. A právě proto má být svoboda slova na internetu omezena. Údajně jde o ochranu uživatelů před nákazou šířenou z tzv. proruských webů. Zkrátka Ukrajina náš vzor! Na MV se zřizuje komise, která bude od ledna rozhodovat, který zdroj je oukej a který něprijémlemyj, tedy nepřijatelný. Na tu komisi odborníků by se hodila zkratka STP, čili státní trvanlivé prezervativy. Boj s cenzurou je v Čechách dědičným úkolem. Dnes jsme na řadě my, abychom dokázali, že žádná ochrana před pravdou není trvale funkční a že pod naším společným a soustředěným tlakem nakonec vždycky praskne. K tomu nám dopomáhej naše svědomí!

Potřebujeme projekt pro deset miliónů
Ivan David

Vážení občané,

Věřím, že jsme se tady nesešli proto, abychom dojatě vzpomínali, ale proto, abychom myslili na zítřek na naši zem, na její budoucnost, na život příštích generací.

Víme, co nám chybí, abychom od naší země odvrátili hrozbu úpadku. Mementem pro nás musí být období úpadku v historii naší země.

Chybí nám projekt pro 10 miliónů.

Víme, že střední Evropa nevisí ve vzduchoprázdnu, ale to neznamená, že máme v předklonu poslouchat instrukce z Bruselu.

Jistá politická strana si zvolila heslo, že patříme na Západ. Čtu to tak, že nemáme patřit sami sobě, máme patřit Západu. Podle toho s námi Západ jedná. Paní docentka Ilona Švihlíková napsala knihu o tom, jak jsme se stali kolonií. Nutně potřebujeme ještě jednu knihu. Knihu o tom, jak přestat být kolonií. Hledáme další spolupracovníky, kteří ji s námi chtějí napsat.

Evropu neohrožuje Rusko, Evropu neohrožují Spojené státy, Evropu neohrožuje Čína… Evropu ohrožuje Evropa sama. Evropu ohrožují nebezpečné ideologie. V posledních desetiletích je to neoliberalismus, který má zajistit trvalou nadvládu horních několika tisíc. Druhá je ideologie užitečných idiotů tzv. postmoderní levice... Jedna ultrapravicová a druhá pseudolevicová se při likvidaci Evropy dobře doplňují. Na otázku, která je horší je vhodné odpovědět, že obě jsou horší. Abych byl úplně přesný, Západní Evropa ničí Evropu včetně východní.

Zkázu může dovršit islám.

Mají-li komunity včetně komunity národní přežít, musí znovu držet pohromadě, starat se o sebe, o svoji budoucnost.

Není pravda, že stačí, když se každý stará jen o sebe. To je konec. Možná proto naši nepřátelé propagují egoismus.

Představitelé, kteří čekají, že je proti vůli vlastních občanů udrží u moci Brusel nebo Washington, se chovají podobně jako ti, kteří čekávali na podporu z Berlína a později z Moskvy.

Naučme se používat zapomenuté slovo „nepřítel“. Nepřítel je ten, který nám škodí. Musíme si dát větší pozor, abychom je včas rozpoznali a už nevolili.

My nemůžeme bojovat proti nenávisti, můžeme bojovat proti těm, kteří nenávist vyvolávají.
Musíme si naši republiku vzít zpět.

Oni mluví o svobodě. A my už vím, že mají na mysli svoji svobodnou zvůli.

Pořád nás chce někdo chránit. Samozřejmě. Každá šelma si hlídá svoji kořist. Zkuste sebrat psovi kost, kterou jste mu nechali!
Ztratili kolonie na jihu. Někdo jim vydal kolonie na východě.
Zase jsme byli osvobozeni, zase nás někdo prodal. Zase už na věčné časy a nikdy jinak.

Víme, kdo jim dal komu klíče od našeho domu. Nebudou je chtít vrátit.
Nastal čas vyměnit zámek.
Nastal čas přestat platit za ochranu.

Radí nám, abychom se dívali do výkladních skříní. Oni říkají, že je tu blahobyt, ale my víme, že je tu bída. Bída morální, ale také materiální. Příliš mnoho lidí nemá uplatnění.

Nic proti tomu, že lidé odcházejí, ale musíme udělat víc pro to, aby zůstávali a také se vraceli. Jinak zahyneme.
Prý je tady rozkvět. To tu kvete korupce.
Nastává čas odmítnout jejich pravidla, která nás hubí.

Od nového amerického prezidenta nic nečekejme. Není to „gorbačov“ amerického imperialismu. Třetí světová válka zůstává nadále reálnou hrozbou.


Oni křičí, že někdo rozděluje národ. Je to, jako když si tchoř stěžuje na smrad.
Oni si stěžují, že někdo šíří nenávist. To oni ji vyvolávají.
Někteří tu volají, že jsme vázáni povinností k jejich pánům.
Kdo se bojí? To oni jsou opoceni hrůzou. Hrůzou, že nás napadne slovo "zrada"

A je to tak v pořádku, Bát se musejí ti druzí.

My jsme vázáni povinností k sobě. Patříme sami sobě. Ke své komunitě. Potřebujeme nový projekt.

Projekt pro deset miliónů.

35 komentářů :

  1. Soudruh David chce "projekt pro deset milionů". Který ovšem 8.5 milionům, kteří o jeho projekt vůbec nestojí, násilím hezky po komunisticku vnutí. To už známe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "Vážený", vaše bláboly na NR nikoho nezajímají. Jste to schopen vůbec pochopit ?! Nebo ten, který vás za ně platí ?

      Vymazat
    2. Po komunisticku nám hrstička národa vnucuje nerespektovat demokracii, nerespektovat demokratickou volbu prezidenta, po komunisticku nám kavárna vnucuje jen ten její jediný správný názor, neschopna demokratické diskuse. Ani komunisté tak nevřískali,neuráželi a nevypouštěli tolik sprostot z tibun jako kavárenští povaleči, koho vlastně zastupují? Jménem koho mluví? Po komunisticku tak akorát sami k sobě! Že za nimi stojí národ, jak zaznělo na Václaváku? Který? Kolik akcí na podporu jejich myšlenek proběhlo po celé republice? Jaká tam byla účast? Po komunisticku se opět lže. A nebo jako v ČT, najednou se zamlčuje a mlží.

      Vymazat
    3. 11:00
      Soudruhu, když vás moje "bláboly" nezajímají, tak nelžete, že máte plán pro deset milionů. Máte plán leda tak pro vás, milion rudohnědých pazgřivců. Většině "blábolivých" občanů ty vaše chujoviny chcete prostě vnutit.

      Vymazat
    4. Příživo,což takhle zkusit něco sám za sebe?

      Vymazat
    5. 10:32
      A to tě "komunistický totalitčík" David tady nechá svobodně vyjadřovat. Což se nedá říct o cenzuře na režimních serverech.
      Necítíš v tom paradox? Asi ne, že? Ale ty asi nevíš co to je paradox.

      Vymazat
    6. 12:11
      Maže se tu o 106, debile. Hlavně soudruh Dvořák se v tom vyžívá.

      Vymazat
    7. Ten projev šel k věci...

      Já nejvíce vnímám právě onu rozpolcenost společnosti (všichni bojují proti všem...)

      Uvědomil jsem si to, když jsem si přečetl část reportáže ze včerejška o podpoře prezidenta a zároveň o protestech proti prezidentovi.

      PROČ se ty dva a podobné tábory protestujících společně neseberou a nejdou protestovat na Kavčí hory proti konkrétním hlasatelům té jediné správné pravdy ?!
      Vyházet celé to politbyro se snaživými politruky...

      A votomtoje, milánkové.

      Dokud se lidé budou jebat mezi sebou, tak to k žádným změnám nepovede.

      Tečka.

      Vymazat
    8. 11:58 - Program bude jen pro echtovní bílé Čechy! Ty špinavá vajsjuďácká buzno pudeš pod zem hrabat! Aby ty tvý zlodějský pazoury v předsmrtných křečích aspoň ještě poznaly práci, než se změníte v užitečnou hhmotu - tedy půdní humus! Páč jste z ohavnýho žití plni nákazy a vaše kůže aidsáků nejsou vhodný ani na výrobu stínítek do lamp někde v prasečáku a mejdlem z vás by se i ty prasata tam ještě víc ušpinily ...

      Vymazat
  2. Černoši z doprovodu Justina Biebra krmí české příležitostné prostitutky jako kačeny:

    https://www.youtube.com/watch?v=093B-Xa6A8c

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Halík s Piťhartem jim tiše závidí.

      Vymazat
  3. No moc vás tam nebylo , to se divím, že vás nedali do ČT

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prezident jede na Ústecko. Zrovna tak, jako když byl v jiných krajích se na ČT nedozvíte, kolik lidí ho vítá na náměstích. Navíc začínají chybět kartáři, tolik sledovaní.U nás v desetitisícovém městě jich bylo tisíc. To je jako by v milionové Praze bylo sto tisíc lidí...!

      Vymazat
    2. Tedy nemyslím, že tam bylo tisíc kartářů...

      Vymazat
    3. A co takhle jít místo vítání prezidenta makat?

      Vymazat
    4. Jsou nás miliony.Ukázal to brexit a volby v USA.I když naši nepřátelé mají v rukou ČT ,stejně zvítězíme.Vyženeme prodejné tchoře z našeho českého domu

      Vymazat
    5. 12.17 Oni ho chodí vítat i podnikatelé a živnostníci a já si to rád nadělám. To víte, ti co dělají na zvyšování životní úrovně v Jižní Koreji, Německu...tam nepustí. To by bylo ještě lidí navíc!

      Vymazat
    6. 12:18 Pardon promiňte, koho "vás" jsou miliony? Nějak jsem nepochopil, koho jste měl na mysli.

      Vymazat
  4. Náš národ má slavné dějiny. Jsou to dějiny boje za mravnost a reformu myšlení, od dogmatu k pravdě v duchu a rozumu. Nejsme žádné holubičky a naši předkové také jistě v řadě případů nebyli žádní andělé. Ale naše svědomí, svědomí národa je čisté, není vypáleno a naděje na obnovu je velká. Je naší mravní povinností se nenechávat pošpinit zločiny druhých, to není slučitelné s naší slavnou historií ani naším svědomím. Musíme nasadit vše co v nás je, aby se lidé sjednotili a abychom všechnu tu cizí špínu válečných zločinů na sobě nenechali. Bude to těžký boj, bez sjednocení a neúnavné práce toho ale nedosáhneme. Více Procházkových, více pokory před tímto úkolem a o to více odhodlání. Budeme to potřebovat. Libuše Kroková

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane jo, madam. Úplně Vás vidím na podiu s touhle plamennou řečí. Proč se nedáte na politiku? Máte na to. Petr

      Vymazat
    2. Libuše má pravdu, Procházkových potřeba, Petrů netřeba.

      Vymazat
    3. Libude krokova co nam to tu basnis o slavnych dejinach??? tak bohate je maji i v nemecku francii svedsku a jinde!!! tam vsude se alespon za narod bojovalo tady myslim nikdy!!!
      teta krizena s kazi pod vedenim sarky

      Vymazat
    4. Nejsou dějiny jako dějiny.Já dějiny vyhlazování jiných národů nebo jejich brutální kolonizaci a genocidu za slavné nemám. Sice chápu, že to může být předmětem obdivu a pokušení být na té "správné" straně, ale o tom je tu právě řeč. Ruce od nich pryč, a to rychle.

      Vymazat
    5. 18:32- Vy nemyslete, nemáte čím, tudíž jen malou naději na pokrok.

      Vymazat
  5. Teoretické základy byly vypracovány. Kdo bude vůdčí silou? Kdo se chopí organizace? Rozdělení 10ti milionů na třídy a zájmové skupiny je realita. Jak je sjednotíte? Jen na základě odporu proto islámským vetřelcům? Nebo na základě bytostných, především ekonomických zájmů? A tam narazíte na antagonismy, které se vylučují. T

    OdpovědětVymazat
  6. Tak nevím.
    S některými tezemi a kritikou řečníků na politické a společenské poměry,které zazněli na zmiňované demonstraci lze souhlasit s některými nesouhlasím,nebo se s nimi dá polemizovat.
    Clintonová bezpochyby představuje americký establishment a nebyla pro amerického dělníka a chudnoucí část střední třídy alternativou.
    Je podle spisovatelky Procházkové vítěství Trumpa ve volbách záruka míru ve světě a zlepšení sociálněekonomického postavení obyčejných Američanů a pracujících ? Ivan David ve svém projevu volbu pro Trumpa podle mého názoru vidí geopolitickém pohledu více střízlivě a reálně.Čímž mě mile překvapil.Nerozumím, ale tomu jakou levici v roli užitečných idiotů měl ID konkrétně na mysli ? Proč zrovna pojem jako užitečný idiot?
    Makroekonomka Ilona Švihlíková se podle mého vyjadřuje více výstižně,když mluví na adresu politiků a lídrů ČSSD o zbabělosti a sociálnědemokratickém oportunismu.
    Česká společnost po roce 1989 s příchodem volnotržního kapitalismu se sociálně,ekonomicky,politicky,názorově a hodnotově polarizovala a není homogenní.
    Konzervativně radikální komunista Skála či sociální demokrat Foldyna,nebo Ivan David(bývalý ministr a významný představitel ČSSD)už své v politice dávno řekli.
    Nezlobte se na mne.Tady žádnou alternativu skutečně nevidím.
    Demonstrací a shromáždění u příležitosti státního svátku 17.11. byl pestrý výběr.
    Nejvíce mě zaujal a přesvědčivě oslovil přednesený projev levicové aktivistky Apoleny Rychlíkové- Nepřijmout status quo v rámci akce Nezapomínáme na Hradčanském náměstí.
    http://a2larm.cz/2016/11/neprijmout-status-quo/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 16:22- až budete s Apolenou bránit migranty "bojem" proti těm, co jim kořistí a ničí domovy, pochopíte i tu vaši "levici v roli užitečných idiotů". Jste v roli samaritánů v cizím boji.

      Vymazat
    2. Abych nebyl neobjektivně jednostranný, tak jsem si tu řeč A.Rychlíkové také přečetl. Je mi líto, ale teze o užitečných idiotech "postmoderní" levice sedí. Jako "holé půlky na kastrolu". My dříve narození pamatujeme stejně plamenné projevy soudružek tu k obraně socialistického zřízení, nerozborné jednotě a vedoucí úloze SSSR, či zvýšení prestiže a rovnoprávnosti úlohy žen v socialistické společnosti. Plané řeči, které nic nevyřeší. A nikdo je už nechce poslouchat, protože tenkrát mluvili omšelou politickou frází, a dnes pseudointelektuálštinou, která normální lidi, bez rozdílu vzdělání, sere. A.Rychlíkové,lze, snad, přiznat, že alespoň věří tomu, co říká. A že, snad, opravdu chce něco změnit. Ale tímhle protivným žvaněním teda ne.
      Potřebujeme projekt pro 10 milionů. Souhlasím a podporuji. Ještě není ani zdaleka horov, ale jeho teze každý soudný člověk dokáže definovat. A přidat své nápady. Základem musí být vlastenecká soběstačnost, mírové nevměšování do věcí jiných (neutralita), obrana vlastního, spolupráce s každým, kdo na palformě rovný s rovným, spolupracovat chce. Zabránit zotročení lidí přes moderní technologie, momentálně pomocí zrušení hotových peněz. Atd, atp. Konkrétní logické, racionální kroky. Nikoliv v intencích projevu A.Rychlíkoví," musíme výše, lépe, radostněji".
      A k vám 16:22 jen podotknu, že jste evidentně jeden z těch "postmoderních" levičáků, co si nevidí ani na špičku nosu. Ti, ve kterých nevidíte alternativu, si prošli svým vývojem, svými pády, úspěchy, a svými zkušenostmi. Už dávno pochopili a ví, že planými frázemi nelze nic změnit. Kéž by se k nim, nám, přidalo více takových, a dokázali jsme probudit v lidech naději, že to jde.Že to může a musí jít. Tak nějak, jako v kultovní pohádce o Císařově pekaři: Ten dělá to, a ten zas tohle.... Vím, je to trochu infantilní přirovnání, ale smysl v tom je. J.B.

      Vymazat
  7. Souhlasím s obsahem obou příspěvků. Kam tedy napřít snažení: Mírové hnutí - zemřelo, když byla vládci Světa zkorumpována velká část inteligence, aby vyřvávala jejich válečnické ryky. Dá se mírové hnutí oživit? Neutralita - volalo se po ní, víme, že se Švýcaři, Rakušané, Švédové i Finové nemají, jako neutrální státy zle. Jenže jaký děs se podařilo vyvolat proti někdejšímu snažení těmi, co na válce předobře vydělávají a mají u nás hlavní slovo. Vidím černě možnost, že by se národ švejků bránil válce a raději by něco udělal pro mír.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 17:30- neptejte se, co udělá "národ Švejků" ale co uděláte Vy!

      Vymazat
  8. Stačí celé naší umělecké elitě vzít dotace ze státního rozpočtu, žijeme v tzv tržní ekonomice a co si na sebe nevydělá nemá podle tohoto principu existovat. Je potřeba uzákonit volební povinnost a právo na možnost vyvolat referendum při požadavku tisíc občanů. Politici musí mýt maximálně dvojnásobek průměrné mzdy, nesmí mít žádné další příjmy, cestovné v prokázané výši a žádné další výhody. Vláda a prezident služební automobily s řidičem, další možnosti jen v prokázané výši.

    OdpovědětVymazat
  9. Pane Povolný,je opravdu nutný každému nadávat v diskuzi za to,že nefandí Zemanovi,nebo zastává jiný názor na svět a hodnoty ? Co věříte Vy ?

    Plamenné projevy jsme slyšeli na všech demonstracích a shromážděných 17.11.2006 v Praze, bez ohledu na to,kdo je pořádal a kdo do mikrofónu zrovna mluvil.
    Žijeme stále v liberální demokracii a každý máme legitimní právo na názor,který můžeme i sdílet.
    Co vám podle vašeho označení tzv. postmoderní levice udělala zlého ? Že projevuje solidaritu s válečnými uprchlíky a je proti kapitalismu,autoritářství a fašismu ve všech jeho podobách a negativních dopadech na klima a společnost?
    Nikdo po vás solidaritu nežádá.Vy ji necítíte ani s českými dělníky a ostatními pracujícími,který v montovnách a supermarketech dělají za 14-tisíc hrubého a jsou svými zaměstnavateli tvrdě vykořisťováni.To není obraz první republiky,ale realita současnosti.To nezmiňuji existenční problémy matek samoživitelek,co se dostali do spáru řádění exekuční mafie,nebo balancují na hraně chudoby.Ti nepředstavují žádnou marginální část pracujících a společnosti.Co této části společnosti nabízí ,,levicový" politici jako Zeman,Foldyna,Skála,nebo politické iniciativy typu Nová republika ?
    Národní kapitalismus či fašismus se má stát pro nás alternativou ? Nebo máme věřit na osvíceného diktátora,který to za nás vyřeší.
    Ono se snadněji bojuje pro lehce porazitelným uprchlíkům a menšinám,než proti samotným kapitalistům.
    Typuji vás na starobního důchodce,který velkou část produktivního věku prožil v reálsocialismu a po Listopadu si spokojeně užívá důchodu.Já vím,že český důchodce si nemůže taky moc vyskakovat.Věřte tomu,že se má v řadě případů lépe než spousta mladých rodin s malými dětmi,který jsou na celý život zatíženi hypotékami a půjčkami na bydlení apod.
    Jak poznáme u současných a bývalých mainstreamových politiků zkušenost a moudrost ? Každý má na to jiný pohled.
    Aktivistka Apolena Rychlíková je součástí neparlamentní levice,která je organizovaná v různých síťových levicově socialistických iniciativách, antikapitalistických a emancipačních hnutí.To vás štve ?
    Na rozdíl od představitelů parlamentní levice se neštítí používat slovo SOCIALISMUS. Svoboda,rovnost,solidarita není pro ně prázdný pojem.Od místopředsedy KSČM Josefa Skály vychází z jiné teorie Karla Marxe,který není překonaný tak jak si myslíte a v dnešní době je aktuální více jak kdy jindy,
    Po žádném socialismu,tak jak jsme ho poznali před rokem 1989 netouží a ani se jim neinspirují.Naopak.Jsou jejím kritiky zleva.
    Nechápu jak jste došel k názoru,že projev AR se podobá dogmatický komunistům a stalinistům v minulosti.
    Přesto vám rozumím.Vy by jste si přál mít takový svět,jak jste ho znal za svého mladí.Takový svět už není reálně možný.Žádný politik,nebo diktátor vám takový zidealizovaný svět minulosti už nevrátí.
    Ať se nám to líbí, nebo ne stali jsme se součástí globalizovaného světa a žádná zeď či žiletkový plot nás před nim neochrání.
    Jak bude svět vypadat o tom bude rozhodovat příští generace.Na rozdíl od vás jsem rád,že mezi mladou generací přibývá těch pro které humanistický socialismu,který je postaven na demokratické samosprávě zní jako zajímavá a sexy alternativa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lidé, o kterých se vyjadřujete s despektem, nabízí například prvky přímé demokracie. Podporu regionální soběstačnosti a tvorbu důstojných pracovních příležitostí. Družstevní formy vlastnictví a kolektivního podnikání. Obranu vlastní měny a vlastního průmyslu a zemědělství. Omezení nenažrané spotřeby a plýtvání zdroji.Vlastní národní komerční banky. Po zjištění, že "levicové" myšlenky bezpeněžní společnosti se "kreativně" chytili novodobí "globální" otrokáři. Nabízí obnovu vlastneckého cítění a obranu kulturního dědictví. Když zjistili, že se z internacionální solidarity stal ve skutečnosti nástroj globalizační tyranie. Brání právo na vlastní způsob života a vlastní zvyky a pravidla, když zjistili,že se za "válečnými uprchlíky" ve skutečnosti skrývají fanatičtí kolonizátoři, tyrani a barbaři. Kteří jsou ochotni a připravení "ve jménu víry" zabíjet , znásilňovat, loupit. Nepřichází se inegrovat a podřizovat místní kultuře. Přichází zabírat, zotročovat, v případě neposlušnosti vraždit.
      Je toho konkrétního pochopitelně víc, třeba v ochraně přírodních zdrojů, pitné vody, atd.
      A teď, co nabízíte vy. Ale věcně, konkrétně, kromě frází. Nemylte se, skutečně žvaníte stejně jako v dobách Lenina či Gottwalda. Jen poněkud "postmoderně". To je holt dáno dobou. Tak zkuste, mylíte-li to vážně, nadhodit něco hmatatelného tentokrát vy. Mladí sexy humanističtí socialisté. Třeba uznáme, že máte pravdu a víte co chcete. Zatím to z vašich keců nelze poznat. J.B.

      Vymazat
  10. 19. listopadu 2016 14:06
    Nic nenabízím-pouze konstatuju.
    Nejsem reálpolitik a trochu toho fantazírování si můžu dovolit.
    Ostatní je otázka názoru a diskuze.
    Svět nepřipadá dost pestrý a svobodný někomu, kdo horko těžko přežívá od výplaty k výplatě; kdo nemůže svým dětem zaplatit nejen zájmové kroužky, ale ani školní obědy; koho přes den buzeruje exekutor a v noci se bojí, jestli příští měsíc neumrzne na náměstí; kdo se neodvažuje vyjít na ulici, protože má například nevhodnou barvu kůže. A smůla všech smůl – tito lidé mají stále ještě volební právo, a někteří ho dokonce i využívají.
    To není podle vás realita a jsou to kecy.
    Nebo uvažujete takto:Když není spravedlnost – tedy ať je aspoň pomsta.
    Skutečnou ideologií,kterou sdílíte je cynická skepse. Nevěří zejména, že se v představitelné době může něco změnit k lepšímu. Tak aspoň zatleskají první příležitosti vymáchat v těch sračkách čumák těm, kteří se nad ně povyšovali.
    Možná se budete divit,ale rozumím vám víc než si myslíte:
    Trhy nám berou jistotu práce, Evropská unie nám bere národní suverenitu, feministky a sexuální menšiny nám berou tradiční rodinu.
    Populistická hnutí napříč Evropou slibují zachování či návrat starých pořádků. Jejich cílovou skupinou nejsou chudí nebo nevzdělaní. Jsou jí lidé, kteří cítí, že se jim rozpadají osy jejich dosavadního života – práce, stát, rodina. Technologická revoluce, nástup sociálních hnutí i ekonomická globalizace jsou věci, které se dějí „samy od sebe“, aniž by se někdo tázal, zda si je přejeme. Nezbývá nám než zatáhnout za brzdu tam, kde to jde: u voleb. A tam čekají populisté. Ti nabízí svět, kde muži budou zase opravdovými muži a ženy ženami. Rodina bude zase základ státu a státy budou suverénní. Poctivá práce bude poctivou prací a slušní lidé se o ni nebudou muset bát.
    Populismus sám nemá program, populismus na programu parazituje. Zatímco v jiných částech světa populisté vykrádají myšlenky socialismu, dnešní západní populisté parazitují na konzervativismu.

    Existují některá potřebná levicová témata,která u nás ve veřejném prostoru vznáší různé politické skupiny a organizace.S tím souhlasím. Některá jste zmínil.
    Celkově vzato až na malé výjimky, já tady žádnou levici jinak nevidím. Vy ano ?
    Hledáme odpovědi na složité otázky dnešního globálního světa každý podle svého přesvědčení a gusta.

    Troufám si tvrdit,že znám dobře myšlení a nálady Čechů,bez rozdílu generace,sociálního a třídního postavení.Společnost není samozřejmě sociálně a ekonomicky homogenní a to platí i o důchodcích.
    Velká část dnešních starobních důchodců se nemá až tak zle. Špatnou sociální zkušenost volno-tržním kapitalisme moc nemá.Pokud měli štěstí na devadesátky vede se jim nadprůměrně dobře.
    Horší je na tom ta část důchodců,který ze svých průměrných a podprůměrných důchodů musí finančně podporovat ještě své děti,nebo jsou chronicky nemocní a musí si platit drahé léky,nebo zůstane jeden z nich v domácnosti sám.

    Po roce 1968 a zkušenosti z dob normalizace na myšlenky socialismu rezignovali a jsou přesvědčeni,že kapitalismus tu máme na pořád a je třeba,alespoň ubránit to poslední, co nám po vstupu do EU ještě zbylo. Českou kulturu a tradice,které nám chce Brusel a hordy muslimských barbarů zničit. Špatnou morálku ve společnosti by řešili vládou pevné ruky a obehnáním plotu kolem hranic.
    Putina vidí jako osvíceného ,,komunistu" a spasitele i pro náš malý národ v srdci Evropy,který se nachází v ohrožení své existence a hodnot zhoubnou liberální demokracií a vlivem zdegenerovaného západu.

    I já budu jednou starý a možná senilní jako Vy.Faktem je,že velká část důchodců oproti generaci mých prarodičů je agresivní a nenávistných. Vidíme to na internetových diskuzích a při nákupu době slev v obchodních řetězcích.

    Pokud vám jsou mé obsahy komentářů ,který zde v diskuzi publikuji a názorová pluralita nepříjemná jsem ochotný mít ohled na váš věk a nebudu sem nic příště vkládat.

    Mějte se hezky a přeji vám vše dobré.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmm, tak zase nic, jako pokaždé,....Kromě nálepkování a urážení druhých, vlastně žádný názor. Nic, s čím by se dalo polemizovat, souhlasit či nesouhlasit. Nic, nula. J.B.

      Vymazat

Reklama