Reklama

.

.

pondělí 28. listopadu 2016

Místo nekrologu: Co vlastně smí revolucionář?

Jiří Jírovec
28. 11. 2016
Upozornění pro MVČR: Následující text se opírá výhradně o informace ze solidních (západních) zdrojů. Jakákoli podobnost s názory (pro)ruských serverů je čistě náhodná.
Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) míní, že: "[zesnulý] Fidel Castro nejdřív jako revolucionář ztělesňoval v lidech velké naděje, postupně se z něj ale stal diktátor".
Fidel Castro se dostal k moci v roce 1959. Kuba byla v té době vedena proamerickým Fulgenciem Batistou, který diktátořil po převratu v roce 1952.

Batistova vláda byla záhy uznána americkou vládou. Arthur M. Schlesinger, Jr. analyzoval situaci na Kubě takto: "Korupce ve vládě, brutalita policie, nezájem vlády k potřebám společnosti, jako vzdělání, lékařská péče, bydlení a společenská a ekonomická spravedlnost jsou pozvánkou k revoluci.

John F. Kennedy (1960) uvedl, že americké společnosti vlastnily v roce 1959 40% půdy na které se pěstovala cukrová třtina, takměř všechny dobytčí farmy, 90% dolů a těžebních konsesí, prakticky celý naftový průmysl a ovládaly 2/3 kubánského dovozu.

Havana byla centrem prostituce a drogy byly stejně dosažitelné jako panák rumu. K tomu lze dodat, že prostitutky, drogy a kasina uspokojovaly poptávku bílých Američanů. Traduje se, že Batista, do některých podniků "jen pro bílé" nesměl, protože měl viditelnou kapku míšenské krve.

Tím se dostáváme do roku 1959, kdy Castro, jak náš sociálně uvědomělý premiér uvádí, "ztělesňoval v lidech velké naděje".

Revolucionář nemůže jen žvanit, ale musí konat. Castro se v rámci revoluce postavil Američanům, což je věc pro české politiky nepředstavitelná. No, nasral je do té míry, že použili všechny možné prostředky, aby revoluci zvrátili. Základem bylo hospodářské embargo.

Američanům samozřejmě nešlo o nějaká lidská práva. Castro se ostatně dostal k moci v době, kdy v USA vládla hluboká rasová segregace a americké společnosti odsávaly bohatství z většiny zemí latinské Ameriky.

Diktátoři jim nikdy nevadili. Šlo o to, že se Kuba vymkla z jejich vlivu a začala dělat škodlivé věci. Mezi jiným vytvořila universální zdravotní systém a odstranila negramotnost.

Teprve o mnoho let později se začalo mluvit o pronásledování disidentů, tedy osob, které jsou v aktivní opozici vůči zavedené doktrině, politice nebo instituci.

V moderním pojetí je disident osoba, která je třetí stranou využívána nebo i placena, aby bylo dosaženo trvalé změny (zničení) nežádoucího politicko-ekonomického systému.

Po dosažení cíle se disident stává postradatelným až nežádoucím. Když se chartista Milan Kohout pozastavoval v Traiskirchenu nad tím, že tak dlouho čeká na povolení odjet do USA, bylo mu řečeno, že byl disident a takové, že tam nemají zrovna rádi. Bývalí čeští disidenti většinou pochopili, že svoji roli dohráli a tak ekonomicky výhodně splynuli s establishmentem.

Disent nepatří mezi lidská práva. V zavedených demokraciích je disident přejmenován na anarchistu nebo přímo na teroristu, tedy na osoby hodné konečného řešení.

Každá moc se brání změnám a bojuje proti nepřátelským ideologiím. Příslušný řídící princip může znít až takto zrůdně:

"Nepřátelské ideologie, proklamované jednotlivci nebo skupinami, jsou v rozporu se statutem quo a současným rozložením moci v naší společnosti.

Praxe spočívající v tajném sledování politických protestů je z právního hlediska snahou o odhalení případů, které lze soudně stíhat. Z politického hlediska jde o vytvoření atmosféry strachu z disentu."

Zde je příklad z praxe:

"Při akci, zaměřené na ochranu politického jednání na nejvyšší úrovni, byli mezi disidenty nasazeni tajní policisté, udavači a 500 narychlo najmutých špiclů. Jejich informace zaplnily 70 000 stránek. Sedmnáct nejnebezpečnějších disidentů mělo být souzeno."

Pokud si na tomto místě chcete odplivnout směrem k StB nebo podobné komunistické instituci, zadržte slinu. Mohla by letět nežádoucím směrem.

Jde o drobnou mystifikaci: Uvedené citáty pocházejí z informace kanadské CBC o činnosti Joint Intelligence Group, která je součástí Kanadské jízdní policie. Týkala se opatření proti disidentům před dvoudenní schůzkou G20, která proběhla v roce 2010 v Torontu. (viz zde)

Pokud si chcete hnout žlučí, vězte, že ochrana účastníků schůzek G20 a těsně předcházející G8 stála přes 900,000,000 kanadských dolarů.

Tím se dostáváme k druhé části Sobotkovy teze, totiž k odsudku, že se Castro stal diktátorem.

Sobotka by možná mohl vysvětlit, jak se plní "v lidech vzbuzené velké naděje". Se slibováním má zkušenost. Vždyť se prolhal k volebnímu vítězství slibem nápravy církevních restitucí.

Jak asi měl Castro chránit Kubu před ideologickými a ekonomickými tlaky, když měl daleko mocnější soupeře než nějakého kardinála. Měl snad založit nějakou Stranu mírného pokroku v mezích zákona?

Co když Kubánci posuzují disidenty jako lidi, kteří chtějí zničit, co se přes všechny potíže podařilo na Kubě vybudovat. Chtějí, aby se jejich zem zase vrátila, samozřejmě pod rouškou liberalizace ekonomiky, do rukou zahraničních investorů?

119 komentářů :

  1. Revolucionář se nikoho neptá, co smí nebo nesmí. Dělá si co chce, respektive tedy většinou se snaží nastolit "spravedlnost" podle svých představ. Proto je to revolucionář. Disident není revolucionář. Je to většinou přicmrndlá krysa financovaná podvratným a zparchantělým živlem, otrok cizinců, bojující proti vlastní krvi. Ten už se ptát musí, je to základní mantra jeho ubohé existence.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pan Jírovec se mýlí, "opravdová" revoluce se přece dělá pod dohledem CIA a velvyslance USA !! Vždyť přesně tak se dělala "revoluce" v roce 89 u nás za pomocí STB !!

      Vymazat
    2. třeba horaček se odkopal když prohlasil toto neděla ani obama ani merklova a ja bych to nedělal take přijde mito jakoby se musel veřejně přiznat komu bude lezt do otvoru když už ho budou platit a aby v klidku hradu přepral svoje špinave kačky

      Vymazat
    3. Jo diktátor Batista,chtěločistit politickou scénu,likvidovat korupci a zločinnost.Proti jen levičáci s Castrem.Pravda,Castro,odsouzený na 15 let,krátce na to při anestii propuštěn a "šel"do Mexika.Vrátil se,za jeho vlády počet uprchlíků nelze dohledat.Šťastnějším balseros/vorařů/,kterým za útěk hrozilo 15 let kriminálu,co se podařilo přeplout a emigrovat cca 1 milion 300 tisíc,těch méně šťastných při pokusu opustit ostrov zastřeleno 187,úmrtí ve vězeni a koncentracích 2200.To za vlády od r.'59 do r.2005.I toto patří k úspěchu revoluce a dnešní bídě k vládě diktátora řezníka Castra.Je otázkou jak by se kubáncům žilo za vlády diktátora Batisty a jeho nástupců,nebýt klanu Castrů,dnes!

      Vymazat
    4. 0:26
      Lépe bych to nevyjádřil
      Václav

      Vymazat
    5. Již nechvalně známá historie o Uljanovovi zapečetěném ve vagónu peněz trochu popírá Vaši tezi o "čistotě" revolucionářů... Nicméně to je realita vládnutí a přebírání moci. Žádná politická změna nikdy neproběhla spontánně a "zespoda"...
      Přesto čest Fidelově památce a době osobností v politice.;-)

      Vymazat
    6. Je ostudné, že nikdo z českých státníků neposlal kondolenci k úmrtí bývalého prezidenta Kuby - vzpomeňme, co všechno se dělo po úmrtí býv.izraelského prezidenta. Ale možná, že by to na Kubě brali jako další českou provokaci. Až do Obamovy návštěvy byla ČR z amerického pověření hlavním světovým bojovníkem za lidská právas na všech možných fórech, i když často bezvýsledbně., na rozdíl od francouzského a amerického prezidenta, papeže a mnoha dalších.

      Vymazat
    7. Supman, ty nevíš ještě že VŘSR, byla importována do Ruska židy? Něco si o tom přečti. Věrchuška jich měla 80% a ruský nýrod musel trpět jejich revoluční výdobytky. Až Stalin tomu udělal konec a zatočil s nima. Jenže pozdě a tak musel ještě vyhrát válku aby ruskou zem uchránil. No a pak se ho stejně dokázali zbavit a přišel další trockisata Chruščov který rozdával na potkání. Hlavně se zasloužil o dnešní průser s |Ukrajinou.

      Vymazat
    8. 9:19 - to je nesmysl co kecáš! Bez podpory komunistů by to Fulgencius v prezidentským klání s Grauem v roce 1940 projel na celý čáře!

      Vymazat
    9. 9:19 - pokud ovšem nepovažuješ za "levici" FDR a americké Demokraty a naopak stalinistické komunisty za pravici! To pak máš ovšem recht. Nicméně motáš dva puče dohromady čéče! S tím bojem proti zkorumpovaný Machadově diktatuře se vyhoup k moci v roce 1933! Pak si ale zavdal s mafií z USA a po porážce ve volbách 1944 musel odejít na Floridu! Když se úspěšným pučem v roce 1952 znovu chopil na Kubě moci, už žádný "boj s korupcí" neprováděl. Naopak! Nastoupil k vládě jako lokaj a poskok židovských majitelů kasin z USA na čele s Meyerem Lanskym.

      Vymazat
    10. 17:35 nevím co rozporujete...???

      Vymazat
    11. Trolla poznate jak vytrhava veci z kontextu. Zkratka pouze co se hodi do kramu a pak hned spinit a spinit../.
      Je pravda ,ze Fidel patril k vrchnosti a proto nizky trest za pokus o revoluci s tim ,ze uz da pokoj , kdyz dostane nejake ty vyhody.
      Fidel a spol se ukazali tvrdohlavi po moci.
      Jak uz jsem psal mnohokrat byly to tehdejsi predrevolucni "kubanske vlady", ktere nastavily situaci a vytvorili podminky k revoluci svymi diktaturami a spolupraci s...
      Rev je obzvlaste hystericky proti Kube a jejimu lidu protoze predevsim zidovska Mafie /Meyer Lansky/ ztratila majetky a penize. A moznost obrovskych zisku , ktere jak vime vedou k moci nejvyssi....
      A Media jsou pak /jak vime/ s Mafii sprizneny...
      Vypukl obvykly absolutni rasismus , proti kubancum...
      Castro byl v situaci podobne u nas po r.1948. Bud se branit a nebo byt odstranen . Cia a mnozstvi organizaci /jako predtim/ u nas, pachali agresi ,zlociny, ukladne vrazdy a vsemi prostredky a pak i president , nadeje "svobodneho" sveta rozkazal napadeni Kuby.
      Ovsem Kuba a Fidel se branili az ubranili...
      To je v ocich zapadu Zlocin.
      A co dela dnes Rusko ?
      Nenavist rasova demokratickych statu a pod vedenim USA tez pak trva dodnes.
      Jsou za nimi lide kteri, jsou vyvolene a nadrazene rasy a vuci kterym uplatnovat spravedlnost a socialni podminky /tedy moznost normalniho zivota/ je zlocin. Ten Nejtezsi...

      Vymazat
  2. pred mnoha lety jsem cetl rozhovor v casopise playboy s Fidelem Castrem.Kdyz zminoval Chrusceva jak ho malem uz chtel zastrelit kdyz byli na lovu v rusku tak od te doby je me Fidel simpatickej
    tak pravil Zarathustra

    OdpovědětVymazat
  3. Pan Jirovec je Kanadan, levicovy jako je Ottawa.

    Fidel dal postrilet opozici, kdykoliv se mu zachtelo.
    Fidel poslal svoje opice do Angoly a ti strileli, po vsem a kdykoliv se jim zachtelo a dokonce i po me, po miro tvurci, protoze jsem tam pracoval na projektu RUACANA.

    My to tam prohrali vsichni ! Zeme ted patri Cinanum.
    Fidel exportoval revoluci vsude, a to i do Jizni Ameriky drive nez do Afriky.

    CHE GUEVARA a Fidel se nemeli radi a Fidel se ho zbavil tim, ze ho poslal do Bolivie. Tam ho zastrelili v roce 67.

    V Angole to bylo slozitejsi. MPLA zahrnovala sovetske poradce, vychodni Nemce, "komunisty" a severni kmeny. (Skoro lidozrouty.)

    FNLA zahrnovala vychodni kmeny a invazi ze ZAIRE (Uplne lidozrouty).

    UNITA byla z jiznich kmenu - skoro nasi pratele. (Pouze ritualni lidozrouti.)
    Potom tam byly zbytky kolonialni portugalske armady, kluci s kterymi byla velka sranda a nase slavna SADF - jihoafricka Armada, s kterou sranda nebyla.

    Tenkrat jsem si uvedomil , ze i kdyz mi rikali v Praze opak, tak, ze jsem velmi inteligentni, nebot jsem vedel vzdy, kdy utikat a kam utikat.

    Akorat jednou jsem nestacil vystrizlivet a v opici jsem utikal na sever, kdyz jsem mel utikat na jih. Kubanci utikali vedle me a vzajemne jsme se podivovali, co to je za blbce, kteri utikaji spatnym smerem.

    Dnes dozivam na Floride a Kubanci mi nosi avocada a doutniky. Popijime Rum s Coca-Colou a strasne se chechtame, jak jsme byli v mladi BLBI.
    Valka skoncila v prosinci 1975.
    Valka v Mozambigue, trvala dele.
    Rhodesie padla 31.5.1979.
    Portugalci chteli, abych s nimi jel do Brasilie, ale ja se rozhodl pro Ameriku, nebot jsem poslechl rady Vlasty Buriana, ktery rikaval, ze v Americe jsou slepice co snasi vejce jako cepice.
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 1:58
      Prostě každý má právo na na svůj názor HONOLULU.
      Já souhlasím tentokráte plně s panem Jírovcem.
      Václav

      Vymazat
  4. pane honolulu my vime kdo a kam posilal svoje opice strilet po celem svete chcete nam o tom popsat vice? tak pravil zarathustra

    OdpovědětVymazat
  5. Jak Leonid Breznev, tak Fidel Castro, byli pacholci certovi, ale me obohatili zivot ! Oba chtely Angolu , ktera je bohata a ma i olej. Angolu chtel i B.J. Vorster, a Cinani.
    Kdyby neprisel Breznev do Prahy v 68, tak me by nenapadlo utikat. Kdyby nepadla Angola, (Fidel) Mozambigue a vubec cela Southern Afrika, tak by me nenapadlo utikat.

    Az vy Cesi, az stratite v moderni dobe vasi zem, tak budete utikat take, a to na severo vychod, odkud jsete prisli 450 A.D...

    Potugalci jsou ve vetsine puvodem Markomane a Qvadove, kteri na svoji zadost odesli 411 A.D. do rimske provincie LUSITANIE. Dnes jim patri Brasilie.
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane Honolulu ,Vasnosti, neraci byti Cechem.
      Oslovuje nas Vy Vy, Cesi...
      Jako pan Franz ze zamku s rakoskou....Kdysi...
      Osobuje si pak vice nez plne pravo ,do vseho Ceskeho neustale zvanit....
      Prapodivne. Nezvykle.
      Coz se obratit se zaplavami poucek k reseni veci ve sve vlastni zemi ?
      A jsou jich zaplavy v poslednim case...
      Tech Poucek i tech Poucovatelu...
      A nikdo o ne nestoji...Nikde.

      Vymazat
  6. http://aeronet.cz/news/skandal-pizzagate-otrasa-americkym-internetem-zatimco-mainstream-v-usa-se-snazi-kauzu-oznacit-za-fake-dukazy-jsou-ale-zdrcujici/

    OdpovědětVymazat
  7. Co se to tam děje Nicku?Plný Capitol pedofilů

    OdpovědětVymazat
  8. Kdykoliv potkam mezi turisty na Floride zenu , ktera je z Brazilie, tak intuci vycitim, ze je to moje "sestra".
    (Beloska pouze, samozrejme.)

    Kdykoliv slysim v pozadi portugalstinu, tak mam dojem , ze je to cestina...Kde se vzala tato blizkost a kmenova vrelost je zahada.

    Mozna to zavinil Fidel Casto svoji valkou o Angolu. Mozna je to z doby, kdy Slovane a zbyli Quadove zili vzajemne v Carnuntum (rimska Pannonia superior.)
    Rozhodne to vsak existuje.
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
  9. 2:28... zde mate duvod proc NYPD a FBI se vzajemne napadli.
    To neni ani zdaleka ukoncene. Budou padat hlavy. Jmena jsou znama.
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
  10. https://www.youtube.com/watch?v=t5gVvbp0GT0
    Jak se to delalo a dela velice poucne ceske titulky pro juesej mozecky zelene

    OdpovědětVymazat
  11. No, jistě. Sobotka je neuvěřitelným zastáncem jen mírného pokroku, jakýkoliv větší zvrat by přinesl obtíže. Navíc, mezi vypasenými socany by těžko našel spojence. Tato strana je hrobařem české státnosti, sociální i národní soudržnosti. Tato forma je tu od roku 1989 a nikdy nebyla schopna předložit obyvatelstvu nějaký přitažlivý program, pouze vykreslovala zemi jako spálenou, přičemž ani ve vládě slibované změny nepřinesla. Momentální konjuktura není její zásluhou a předpokládá se, že jí vystřídá podstatně pravicovější vláda, než byly předtím.

    OdpovědětVymazat
  12. Čest jeho památce El Comandante Fidel Castro Ruz!

    OdpovědětVymazat
  13. 5:08 ... HUUuu, ha, ha, ha, ha....
    El Comandate #1 and El Comandate #2 (Che Guevara) se prave zacali vzajemne fackovat v pekle za veseleho vriskani vsech certu.

    V Miami Kubanci tanci na ulicich a oslavuji jeho odchod.
    Slavnosti jsou hlaseny take z Portugalska a z Azorskych ostrovu.

    Zde mate panove ukazku z kultury Portugalska.
    Oni tam maji radi hudbu.

    PORTUGUESE MEDLEY 1 na YouTube.

    Od 15 stoleti az do datumu 31.12.1975 jim patrila Angola.
    (A Mozambique)... Dnes jsou tam Cinane a nikomu to nevadi.
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Docela by mě zajímalo, kolik Kubánců na Kubě tančilo, když zastřelili Kennedyho. Asi žádný, ono to dokazuje jenom, jací parchanti z Kuby odjeli. Vy jste taky tančil, když zemřel Husák?

      Vymazat
    2. Jen mrchožrouti se v přírodě "radují" z mrtvoly a ty navíc konají užitečnou činnost. Ve světě lidí to signalizuje odpornou zrůdnost. Castro jako pravý revolucionář byl navýsost humanista. Parazitičtí parchanti ho budou vždy nenávidět, protože je odřízl od vysávání a utiskování zotročených Kubánců. Budou jej nenávidět všichni buržousti po celém světě a plivat na jeho památku. Tím více ho budou milovat zotročovaní a ponižovaní. Ukázal cestu, jak se dostat z područí kapitálu a nebál se ani položit za to i svůj život. Nikdy se nezpronevěřil svému lidu. T

      Vymazat
    3. I bílí ruští kozáci se radují že ta "sovětskaja mraz" Feďa Kastrov zdechnul! - http://iks2010.info/?p=106041

      Vymazat
    4. Ac boze , mluvi se zde o kozacich , kteri se spojili s Hitlerem proti sve vlasti...
      Trest je neminul...

      Vymazat
  14. porovnavat takovou obrnulu jako je sralbotka s fidelem mi přijde jako řizena provokace

    OdpovědětVymazat
  15. Na Vratimovském semináři tvrdil Keller, že Sobotka je to nejlepší, co sociální demokracie má. Trefil kozla. Ani párem volů nedostane svoje slova do huby zpět.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná jen řekl truchlivou pravdu... Nebo snad ČSSD má někoho lepšího? Sem s ním!

      Vymazat
    2. Jakápak ČSSD,ona ještě žije?

      Vymazat
    3. Keller má pravdu. Lepšího lokaje než je Sobotka by v ČSSD nenašel.

      Vymazat
    4. Naprostý souhlas s 9:18. Kdyby ČSSD měla někoho opravdu vhodnějšího neřkuli lepšího, tak už tam sedí. Jsou to všichni zaprodanci a to do jednoho. Zpronevěřili se závazku udělat něco s restitucema a nakonec se i spřáhli s KDU. Jsou to podrazáci a každý slušný člověk by již z této partaje kvůli tomu odešel. Takže prd. Zmrdi jsou to a basta.

      Vymazat
    5. Byl jsem tam. Rekl to, ale byla to odpoved na prime hodnoceni cssd a bylo videt, ze nechce rict, co si opravdu mysli. Byla to vytacka, ale bohuzel pravdiva. Takze v podstate elegantne rekl, co si o cssd opravdu mysli. Prominte pravopis, pisu z mobilu.

      Vymazat
  16. Je zajímavé, že ti všichni revolucionáři povětšinou pocházejí z bohatých rodin. U Castra to bylo stejné. Na Kubě nešlo až tak o revoluci ale o souboj dvou rodin o moc na ostrově, Castrů a Batistů. Ti druzí se drželi Američanů, tak si ti první vzali na pomoc Rusy. Jen připomenu další podobné bohaté revolucionáře: Che, Havel, Porošenko i ten Bin Ládin,synek z velmi bohaté rodiny, byl svým způsobem taky ,,revolucionář". Jen ten Gottwald byl z truhlářské rodiny. Nechci je spojovat ideologicky. Havlovi šlo o pravdu a lásku, jiným zase o více peněz, jiný byl terorista. Možná byli i tací, co to mysleli upřímně...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, to je správný postřeh, i když poněkud opožděný. To je stará věc, že vůdci revoluce zpravidla pocházejí z vyšší vrstvy, než je ta, pro kterou je revoluce určena.
      Lenin byl právník z vážené rodiny, i ten Jan Sladký, zvaný Kozina byl bohatý statkář. Mimochodem, jistý G. Washington byl velmi bohatý plantážník a - otrokář.
      A co má jako být?
      Soupeření Castrů a Batistů jste si ráčil vycucat z prstu.

      Vymazat
    2. A oni Castrové nenahradili Batisty a neujali se po nich moci?

      Vymazat
    3. Označit Havla, Porošenka či Ládina za revolucionáře je hrubou urážkou skutečných revolucionářů.

      Vymazat
    4. Možná Casterové nahradili Batisty ale většině Kubánců se začalo dařit lépe ! Nepobíhají tam hladové děti a kolem měst nejsou chudinské slumy jako všude v Americe snad s výjimkou Kanady !!

      Vymazat
    5. 12.10 Souhlasím. vyjmenujte mi ty skutečné revolucionáře, kteří nezneužili dav ke svým cílům! Ani ti francouzští v předminulém století nebyli tak čistí, jak nám je prezentovali komunisti. Apropo komuna...

      Vymazat
    6. 16.47 máte naprostou pravdu. Např.jejich pediatrie je na špičkové úrovni a celkové pezplatné zdravotnictví je široko daleko v té oblasti nejlepší. No až jim Philip Moris jednou zprivatizuje tabákový průmysl a Američani naženou krásné kubánské ženy jako děvky do kasin,věru bude hůř...

      Vymazat
    7. 9:27 - žádní "Batistové" nebyli, hňupe! Fulgencius byl chudý Indián a jako chlapec pracoval se svým tátou na plantáži! Pak vstoupil vstoupil do armády kde se stal stenografistou. V roce 1933 spolu s dalšími důstojníky svrhnul diktátora Machada. Castra vůbec neznal! V době kdy se stal prezidentem - tedy v roce 1940 a to s podporou komunistů a židovské mafie z USA (Lansky, Meyer), byl Fidel ještě nemanželským synkem služky jistého pantážníka Ángela Castra y Argiz, který pěstoval cukkrovou třtinu pro United Fruit! Teprve o rok později, tedy v roce 1941 si vzal Fidelovu matku poté co ovdověl a mladýmu pak platil studia. Prezident Batista netušil že někdo takový vůbec existuje! A Batistův indiánskej táta byl to dobou dávno mrtvej, vole! Navíc Batista v roce 1944 prohrál volby a musel odejít ke svým mafiánským kámošům na Floridu! Prezidentem se stal jeho protikandidát z voleb 1940- Ramón Grau a v roce 1948 pak ho vystřídal Carlose Prío Socarrás! Ten měl velku podporu vlády USA - vlády, ne mafie, pozor! Mafiáni ale využili Socarrásovy chyby, když vyhlásil záměr poslat kubánský vojáky na pomoc Amíkům do Koreje! Na to vypukly stávky a nepokoje. Toho využil Batista, vrátil se na Kubu a s pomocí armády provedl 10. března 1952 převrat. Stal se diktátorem podruhé. A tehdy proti němu začal aktivně vystupovat jakýsi studentík Fidel Castro! Skupina podobných radikálů pod jeho vedením pak zaútočila 26. července 1953 na kasárna Moncada!
      Tak asi tak, to "rodin Batistů a Castrů":))))

      Vymazat
    8. Fakt je, že i ten náš Žižka byl zeman, takže do lůzy měl daleko... Však oni i v tom svém bratrstvu si byli rovní, leč někteří rovnější.

      Vymazat
    9. Jen ještě opravím drobnou nepřesnost. On ten Batista se na Kubu vrátil hned po Socarrásově nástupu do úřadu - tedy v roce 1948 a kandidoval na senátora a zvítězil. To ho nabudilo a tak se rozhodl kandidovat v prezidentských volbách 1952, ale průzkumy mu nedávaly moc šancí, tak provedl převrat ....

      Vymazat
    10. Jeste nez byl Havel znamy , bylo mi receno, ze je prvorozeny syn Zednare a ti musi zajistit pro nej je misto ve vrchnosti...
      Jak je videt postarali se i o jeho bratra vice nez dobre...
      A za kazdyho rezimu...
      Tenkrat jsem tomu pochopitelne neveril...

      Vymazat
    11. Zajimave jsou take, tak zvani osviceni prumyslnici a pri zaslechnuti jmena BATA ,stale jeste padaji nekteri na hubu v posvatne ucte....
      Bata chtel odstehovat Ceskoslovensko do Patagonie, to je priklad ,co udela majetek, penize a zisk s rozumem...
      Kterej bezesporu mel spolu priznivymi okolnostmi , ktere tehdy /valky/ existovaly...
      /Blizko a tim levnejsi dovoz kuzi/na boty/ z Argentiny/.
      Pak stavel domky pro sve delniky /otroky/.
      Aby mohli drit co nejvice pro jeho zisky.
      Vime, otrok ma svoje , potrebuje nazrat a spat a cokoliv jineho odvadi energii od vydelavani pro vrchnost...
      V domkach nad nimi byl take patricny dohled.
      Kdyz nepracovali tak jak meli,/ normy, pasy/ byli vyhozeni. A treba kdyz si nevsimli ,ze je Bata na blizku zaujati praci a nepozdravili a nesmekli okamzite cepice..
      Vyhozeni nebyl problem ,ale kde doplnit dalsi. Zlin nebyl tak pocetny populaci i s okolim.
      To dnes vyresila plne GLOBALIZACE.
      Kdyz je malo otroku, tak se dovezou...

      Vymazat
    12. Jsi úplně mimo, něco si o tom přečti a když nic nevíš, tak nediskutuj. Nesnáším lidi co se pletou do všeho a ví prd.

      Vymazat
  17. Když řádila v západní Africe Ebola, kdo tam poslal nejvíce lékařů a zdravotníků? Ne nebyly to USA, ani nikdo z EU. Byla to Kuba!

    OdpovědětVymazat
  18. Pan V. V. Pjakin, v pravidelných videích "Otázky a odpovědi" říká: Mnohé věci nám jsou nepochopitelné, ne proto že je náš rozum slabý, ale proto, že jejich podstata nezapadá do okruhu našich pojmů. Takže kdo například neví, že Fidel když porazil Baptistu, chtěl spolupracovat s USA. Ti měli svoje představy a nepotřebovali aby se jim do doho někdo pletl, tudíž Fidela poslali do míst kde záda ztrácejí své slušné pojmenování. Podstatě neměl na vybranou, buď poměry jako za Baptisty, nebo sověty. Protože chtěl lepší poměry pro lidi, byl vlastně USA nahnán do náručí SSSR. To ostatní to je propaganda, kecy, bludy a oblbování lidí o deokracii a svobodě. Když si porovnáte jak se za e m b a r g a změnil život kubánců k lepšímu, není o čem diskutovat. Když připočteme nedávno objevené zásoby ropy v Mexickém zálivu, které jsou v kubánských vodách, nelze se divit UŠÁkům, že by se najednou chtěli kamarádit. Když to nešlo po zlým, třeba by taková maličká barevná revoluce mohla pomoc, no a na to potřebujou na Kubě ambasádu. Americká svoboda a demokracie může nastat a nekecejte mi tady o Guantanámu... to není korekktnía to se sem nehodí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, i my jsme byli vehnáni do náruče sovětů poté, co nás "západní spojenci" zradili.

      Vymazat
    2. Diky a nediky p.Pjakinovi za muj slaby rozum a jeho ....Silny...?
      Jeho poucne relace nesleduji a tak nevykrikuji nic ,ze je slabomyslny a nebo ne...
      Nechavam jine po tehle strance na pokoji...veda ze,.
      \Kdo se povysuje byva ponizen/..
      Hlad po moci se projevuje ruzne i ta nejmensi drobnustka se hodi......
      Nadrazenost nad druhe , mene" inteligentni", je pak jevem dennim a nejcastejsim...
      Vlady, vrchnosti pak jsou "chytrejsimi" tim, ze dostanou tajne rozkazy a my pak MUSIME hodne premyslet o jejich zamerech dle toho /jak se projevuji atd./a dopadech na nas a rozhodovat jak se branit....
      Krici hystericky 'Konspirace " , kdyz my davame hlavy dohromady a odhalujeme jejich zrudne skutky...A korupci nejen materialni...A zhrouceni mentalni...
      Ovsem to nam "Brousi"rozum....
      Coz neni zrovna k zahozeni...
      Vyvijime se, rosteme po vsech strankach , pocitam.....Diskusemi...
      A casto se v prubehu stavame bystrejsi a pohotovejsi
      Schopnejsi nez Roboticky Sluhove..Automatickych Prikazu......A Manchurian Kandidati...
      Nesnaze a problemy pak nas inspiruji k jejich optimalnimu reseni....
      Proto vycitam zdejsim nekterym autorum tu Automatizaci a pohodlnost a ztratu tvurciho mysleni a objevovani, co je za tim a jejich slovni prujmy.../Allienation/...
      .Pohodlne opakovani vede do degenerace a ztraty schopnosti......
      Vidime to dnes a denne na parasitech , kavarna, Cerny a Umelci ,politici jak jim unika zivot , ktery nahrazujii a jako tonouci se i stebla zoufale chytaji....
      Nepokrok..Stagnace. Zapach.
      Ztratili samym zebranim , ukaznenou poslusnosti ideologum a ideologiim a spekulacemi vse...
      Hlavne zivot. A to jim nezavidim...
      A je to zatracene VIDET....

      Vymazat
  19. Velice kvalitní článek, plně se stavím za jeho obsah.
    Václav

    OdpovědětVymazat
  20. Pane Jírovec, tleskám za úvodní odstaveček, nic vtipnějšího jsem v poslední době nečetl. Opravdu vtipné a přitom vkusné. Jen tak dále.

    OdpovědětVymazat
  21. ještě musím doplnit, že celý článek je velmi dobrý a je jaksi ze života.

    OdpovědětVymazat
  22. Pane Jírovec děkuji. Velmi kvalitní článek. Pohled na revoluci a případnou kontra revoluci záleží jen na úhlu pohledu konkrétního člověka. Pro jednoho revoluce, pro druhého převrat. Záleží na tom, komu bylo vzato a na tom komu bylo dáno. Tak to je co svět světem stojí.

    OdpovědětVymazat
  23. (10:20)
    Pro obhájce kapitalismu všeho druhu bude Hitler vždycky přijatelnější než bolševici: okradl pár Židů, zasloužil se o milióny mrtvých a zmrzačených - ale nesáhl na majetek!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víte je otázkou zda o tom kdo byl Hitler víme všechno. Celý život se snažím pochopit jak to je s Židy a Araby. Teprve poslední dobou se mi jeví tak, že možná měl Áda s těma židama pravdu. To že se my pravdu nedovíme, je dlouhými prsty židovské mafie. Všimněte si jak kdokoliv kdo někde začne mluvit o Židech, nejdříve nezapomene ujistit že proti nim nic nemá. Takže ani já proti Židům nic nemám!!!

      Vymazat
    2. (12:59)
      Možná měl Edvard Beneš s těma Němcema pravdu. ..... Takže ani já proti Němcům nic nemám!!!

      Vymazat
    3. Dolf byl figurka i kdyz ojedinela svymi vylevy a velmi silnym vlivem na sve okoli....
      Jak vyresit situaci okolo udesne svetove krize , kdyz tem nekde bylo SSSR , lidi tam cumeli a krize tam nebylo.
      Divili se a zacinali si myslet , tady nam nekdo lze , my nemame praci a co zrat atd...
      Tohle vyresit , bylo asi nejnutnejsi , kdyz elity nechtely ztrati vse...Mussolini, Franco Diktatori v Polsku Madarsku atd...Nekdo ze zadu jiste hodne postrkoval...Mam ten dojem...

      Vymazat
  24. O Castrovi:

    http://www.counterpunch.org/2016/11/28/fidel-castro-charismatic-revolutionary-leader-who-defied-the-odds/

    OdpovědětVymazat
  25. Chtělo by se mi říct, že pan Jírovec má vždy pravdu.
    Pravda je sice rovnice o mnoha neznámých, ale pro člověka který sleduje světaběh už od r. 38, má jeho pravda velkou pravděpodobnost. Už také tím, že je taky už v "radě starších" a není zdejší.

    Altman

    OdpovědětVymazat
  26. 9:08...Ne netancil. Nikdo to nevnimal a nezaznemnal.
    9:16...A proc tu Ebolu obtezovali ? Meli ji dat klid.
    Byla by mensi invaze do Evropy v dnesnich dnech.

    Pane Jirovec, ti bili Americane v dobach Batisty chodili za barevnymi , nebo dokonce za tmavymi prostitutkami ?
    Kolem me je hodne Kubancu. Zeptam se jich. To zase bude velka sranda.

    Faktem zustava, ze po celou dobu vlady Fidela se Kubanci snazili dostat na Floridu.

    Mezi nejsevernejsi oblasti Kuby a nejjiznejsi casti pevniny USA (Key west) je 90 mil.
    Prusvih je v tom, ze je tam velmi silny Gulfsky proud a tepla voda z Gulf of Mexico a Atlantiku se nemaji radi.
    T.zn. nebezpecne more a mnoho Kubancu tam zahynulo pri snaze uteci z "raje" Fidela.

    V Miami je v dnesnich dnech mnoho Kubancu ! Svedomite se fackuji s cernochy. Maji vyborne restaurace s nejlepsi kubanskou kavou. Doutniky co vyrostly na Kube a z Dominikanske republiky jsou nejlepsi na svete.

    Jsou pracoviti a bohati. Jsou kamaradsti k turistum. Jejich cast Miami, je bezpecna cast Miami, coz o jinych castech Miami se neda rict.
    Jsou to vlastenci a separatiste a myslim si, ze se budou vracet, zmeni-li se rezim na Kube.
    Oni sami nevi, jake zmeny to prinese.
    Nagooglujte MIAMI IMAGE.
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 11.23 "Kolem mne je mnoho kubánců". V tom Chánově kde se flákáš, je opravdu mnoho "kubánců". A ty rozumy co máš z "jiných zdrojů", si nech pro své příbuzné z Chánova. Ty honí lulu.

      Vymazat
    2. 11:23
      byla by menší migrace do Evropy
      Honolulu začínám si myslet, že jste nemocný.
      Václav

      Vymazat
    3. (13:54)
      To nebude nemoc. Jen jeho "vtípky" zůstaly na úrovni 13-tiletého uličníka z Košíř. Můžeme být Brežněvovi vděčni, že takového myslitele odtud vypudil. Blbců tu, jak vidno z "diskuse", i bez něj zůstávají mraky.

      Vymazat
  27. Se divím, že ta diktatura na Kubě trvá tak dlouho. Na základně Guantánamo jim Američané po dlouhé roky ukazují, jak chutná a co je to demokracie a ti Kubánci si ne a ne vzít z toho vzor. Oni raději tu Fidelovu kubánskou diktaturu, než americkou Guantánamskou demokracii. K nepochopení.

    OdpovědětVymazat
  28. Přeji Kubě jen to nejlepší, ale bez US . Je to jako s pohádkou o Smolíčkovi. JEN DVA PRSTÍČKY.........
    Václav

    OdpovědětVymazat
  29. Díky pane Jírovče za inspirativní a argumentačně perfektní pohled do historie Kuby šedesátých a dalších let i za vysvětlení pojmu disident na pozadí Sobotkovy politické korektnosti.

    OdpovědětVymazat
  30. 11:33..Guantanamo je prece veznice a zakladna.

    Poradim vam zajimavejsi mista. Z Miami na sever k letnimu bydleni presidenta Trumpa je pouze 75 mil po
    dalnici I-95. Ale az tam pojedete na dovolenou, tak jedte po silnici A1A a uvidite to nejhezci co Florida ma na vychodnim pobrezi. To je ta cast Floridy, ktera take laka navstevniky z celeho sveta a bohace z celeho sveta.

    Palm Beach na vychodnim pobrezi a Naples (Pelican Bay) na zapadnim pobrezi, jsou nejbohatsi mista v USA s nejlepsim a nejluxusnejsim bydlenim na svete. (Nagooglujte !)
    Tato mista maji take nejlepsi pocasi v Americe a nejlepsi pocasi na Floride ma definitivni jihozapad..

    Prestoze Florida je turisticka atrakce a je magnetem vsech bohacu, tak tento stat rozhodne neni pouze pro bohace.
    Vetsina Floridy patri do stredni tridy a chudi zde maji svoje mista take. To nejlepsi, co tento stat nabizi je uplne zdarma a pro kazdeho.
    Az se zlepsi ekonomie, tak vubec nevahejte prijet. (Ne v lete !)
    Koncim panove na tomto clanku a mizim.
    nick honolulu



    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zaplať pánbůh!

      Vymazat
    2. Pro Honolulu. U Guantanama hledej trošku ironie. A jinak díky za tvé názory na dění u nás i v Americe.Na problémy se díváš jinou optikou, nad tvými názory se člověk vždy zamyslí.

      Vymazat
  31. 11:57... Petr Pesek je zde ! Tak to zde jeste zustanu.
    Pesku ty PROJIMADLO ! Ty skaredo prirodou osizene, videl jsem Tvoji fotku a vypadas hure nez nejskaredsi obcan z Chanova. Tobe Ty ohavo se povaha vtiskla do ksichtu a jsi kvalifikovan delat v Chanove starostu.
    nick honolulu...Tvuj opak.

    OdpovědětVymazat
  32. (12:24)
    Snad ani před tímto dojemným prohlášením nikdo nepochyboval, že tu různá honolula a hornidolni jsou jen kvůli peškům, na které tak horoucně věří?

    OdpovědětVymazat
  33. Naštěstí sem honolulu nemůže poslat svou fotku...

    OdpovědětVymazat
  34. 12:15... ja vam zde predkladam hodnotne a obohacujici informace a vy dekujete panu Bohu, ze odchazim.
    OMLOVAM SE, ze jsem prinesl trochu svetla do vaseho chleva, vy prasaci.
    V tom kouzelnem prostredi Floridy jsem zapomel, ze nepotrebujete povznest duse, ale nakopat pravidelne zadel jelikoz zadeli myslite a citite.
    Zustante ve vasich chlevech a ve sve zabednenosti !
    Chvalte Fidela. Preji vam nejakeho.

    Leonide Brezneve, kdybys neprisel v 68, tak bych byl stejnym zivocichem jako jsou oni. Blbym, nestastnym, zakomplexovanym a s mini-duchodem.
    Dekuji ti Leonide - zachranil jsi mi dusi !
    Koncim politicky KOREKTNIM pozdravem bezte jedaci do zadele.
    AMEN - nick HONOLULU - priste neprinesu svetlo, ale strichnin.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hovnolulou, spíš mi připadáš jako recesista, a možná dokonce provokatér. A když už jsi pracoval v tý Africe, od koho jsi bral žold.

      Vymazat
    2. (19:39)
      Já bych to neřešil. Prostě prožil nějaký život teď je tam, kde je. Za provokatéra ho nepovažuji, na to je příliš upřímný. Recesista není, na to je trochu málo bystrý.

      I mně většinou vadí, že se chová infantilně, je to otravné. (Nikdo nás ale nenutí to číst!)
      Je to póza, kterou si osvojil a která mu zřejmě vyhovuje. Má své publikum, a to mu stačí.
      Kokotko

      Vymazat
  35. Reakce pod články většinou odrážejí to, že o dané věci málo víme. Když Castro zemřel, ukázala ČT, jak na Floridě oslavují a následně měla rozhovor s panem Bubeníkem ohledně disidentů na Kubě.

    O Kubě samé se divák nedozvěděl nic. Ani to málo, které jsem se pokusil dát dohromady na malém prostoru svého článku (embargo, ekonomickou okupaci Kuby před rokem 1959, pokusy podvrátit snahu splnit "velké naděje lidí"). Hlavně nedat Castrovi žádný kredit.

    Kdyby nic jiného, kubánská revoluce přinesla lidem přístup ke vzdělání a lékařské péči, nízkou kojeneckou úmrtnost a podstatné zvýšení průměrného věku (78 let).

    ČT nepošle reportéry, aby se lidí na tyhle věci ptali. Nevím, možná z obavy, že by se dozvěděli, že tyhle věci jsou pro ně důležitější než pár disidentů, kteří chtějí vrátit dějiny zpátky.

    V českých mediích nenajdete odkaz třeba na bědné Haiti (https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/ha.html).

    Z ČT se nedozvíte, že před několika lety byla Kuba dávána za vzor pro jiné země. Bylo to v době, kdy bylo konečně vyjeveno, že není na světě všeho dost pro všechny a ty chudé země se budou muset se životem poprat.

    Castrovi se vytýkají popravy a tyranie. Ptát se ale musíme na to, do jaké míry šlo o reakci na vnější tlaky.

    V Československu s tím máme jisté zkušenosti. Gottwald přece nevypil ráno kořalku a nerozhodil si po stole fotografie, aby z nich vybíral, koho popravit. Tehdejší režim nedokázal rozeznat hru CIA, která přes Polsko podsouvala informace, které se zdály potvrzovat Stalinovu teorii o zostřování třídního boje. Komunisté nedokázali, ani s odstupem času, připustit, že nalítli. Za celou dobu jejich vlády bylo za účelem pojištění moci popraveno asi 200 lidí.

    Jaký je rozdíl mezi ochranou revoluce a ochranou imperiálních zájmů? Nemůžeme mluvit o Kubě a nezmínit Panamu. Tam zabili Američané 2-6,000 lidí za tři týdny. Potřebovali umravnit Noriegu.

    Každý z nás má určitou životní zkušenost a je dobře, že ji tady alespoň občas sdílíme. Proto mě zajímá, co píše Honolulu - i když mě kritizuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:47
      Pane Jírovče, jednak bych se chtěl omluvit za ty kteří vidí svět jednobarevně a opakují slova která slyšeli na politickém školení.
      Také Vám musím vysvětlit, že u nás žádné objektivní zpravodajství ani tiskové,rozhlasové natož televizní není. Co se o Kubě dozví žáci a studenti nevím. Možná dnes děti neví ani kde Kuba leží.

      Vymazat
  36. Kuba se pohybuje na rozhraní 1. a 2. třetiny tabulky kvality života sestavené dle údajů z více než 180 států. Tj. lepší průměr. Na mnohaleté embargo a po ztrátě spojenců z Východu slušný výkon.
    Určitě má rezervy. Kubánští šéfové se nepoučili ze zániku východoevropských lido-demo, především z chyb v řízení národního hospodářství. Vůbec nejde o to kráčet čínskou cestou, ale administrativní plánování zkombinovat s nástroji skutečně ekonomického řízení, s respektováním alespoň zásad prosté a rozšířené reprodukce. To je totiž nejzákladnější základ jakékoli ekonomiky. Pokud jej nedodržujete v nějaké firmě, musíte ji sanovat z jiných zdrojů. Je-li takových podniků více, nebo celá odvětví, dojíte pak kvůli nim celý stát, až na to dojedete jako celek, viz režim ČSSR. Kuba má několik potenciálně vysoce ziskových oborů ekonomiky, jenže z nich odsává příliš mnoho zisku. Nenechává tam na větší investice, takže se nemohou rozjet, ačkoli by potom za pět či osm let už poskytovaly ostatním oborů daleko větší sumy pro přežití a rozvoj než dnes, takže celé hospodářství by se konečně mohlo nabrat vyšší obrátky.
    Je tragédií levice, že vedení východoevropských stran levicové rétoriky po r. 89 místo toho, aby Kubě rozkrylo nebezpečí byrokratického socialismu (v ekonomice, v personální politice, ve formování společenského vědomí, v lidských právech atd.), k ní jen nostalgicky hledí a nepomůže jí ani podporou odbytu kubánského zboží.
    KR

    OdpovědětVymazat
  37. Fidel Castro byl poslední skutečný revolucionář bojující nezištně za práva prostých lidí.Proto mělo provedení revoluce pod jeho vedením tak rychlý průběh, proto utýraný prostý kubánský lid vítal s takovým nadšením porážku diktátora a tyrana Batisty .
    Čest jeho památce.

    OdpovědětVymazat
  38. Sobotka se zvyšujícím se úsilím kope ČSSD pomyslný politický hrob.Dle jeho hloupých výroků se jeho smýšlení stále více přibližuje názorům pravice a táhne svoji stranu do záhuby.
    Velká část funkcionářů ČSSD jde za ním jako ovce na porážku a celou katastrofu,která na ně čeká ve volbách pochopí až už bude pozdě.Přitom v ČSSD je mnoho slušných ,čestných a poctivých lidí ale nemají sílu to změnit.Těch je mi líto.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 14:00
      Kdyby byli slušní, čestní,a poctivý tak by tu kreaturu vykopli a zvolili se čestného,
      poctivého předsedu a ne sralbotku který se vymlouvá, že nemůže vyhodit z vlády fašistického Hermana, inkluzi Valachovou , válečného štváče Sropnického.

      Vymazat
    2. Nevím,proč se zabýváte sralbotkou a ČSSD.
      Sralbotka je mdlého rozumu a socani vždy
      byli sami pro sebe.Tato partaj se takovým
      způsobem vyprofilovala už dávno.Její vůd-
      ci,až na dvě či tři výjimky pořád jen sli-
      bovali a neplnili.Počkejte,před volbami da-
      jí národu jiné sliby,jak mají ve zvyku.
      Slibem neurazíš a při inteligenci národa
      mají slušnou naději na úspěch.Stejně tak
      ANO za koblihy.
      Petr Majevský

      Vymazat
  39. Zdravím pana Jírovce a děkuji za článek!
    Zrovna tak posílàm vřelé pozdravy na Floridu
    Nickovi Honolulu !!!!
    díky chlapci - jste oba špičky !
    vzdušné polibky českým chlapům letí přes oceán !!!
    jituš

    OdpovědětVymazat
  40. Dobrý článek pane Jírovče. Obávám se, že Kuba nemá po "urovnání" vstahů s USA moc nadějí na národní rozvoj. Vztahy se budou zlepšovat a zlepšovat, nejpozději po odchodu Raúla dojde k "demokratickému" převzetí moci. Na Kubu se vrátí tisíce emigrantů vyzbrojených kapitálem, se kterým se možnosti domácích nebudou moci vůbec srovnávat. Přijmou se zákony o restitucích majetku a co na Kubě za něco stojí (cukr, tabák, nikl, atd.) bude v rukou US podnikatelů. Kubánci se vrátí tam kde byli. Budou z nich sluhové v hotelích v kasínech a v nevěstincích tak jako to bylo před rokem 1959. Najednou nebudou peníze na zdravotní péči, školství, zlikviduje se armáda. Množství bezdomovců (budou to mít snažší než tady) zaplaví velká města.
    Však to známe. Scénář bude úplně stejný.
    Namísto chudých ale svobodných lidí, bude Kuba velmi brzy plná chudých lidí, kteří budou vzpomínat na Castrovu éru. Bude kolinií ze které potečou peníze do USA. I to známe.
    Děda Vašek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak takto si to zcela určitě v USA představují a plánují, proto tak bouřlivě oslavují Fidelův skon. I když to odhaluje jejich charakter. Ještě by se dalo snést, že to že umřel nelitují, ale oslavovat něčí smrt, to už je hyenismus. To jak Kuba dopadne je ve hvězdách, ale vzhledem k tomu, že se zde rýsuje spravedlnější světový řád, nemuselo by to být až tak špatné. Čas ale ukáže.

      Vymazat
    2. Lze jen doufat, že Kubánci nebudou tak blbí a slepí jako my a svou svobodu nevymění za falešnou "demokracii". T

      Vymazat
  41. -









    -- A book of condolences will be opened at the Embassy of Cuba (Jinonicka 14, Prague 5) from Tuesday 29 of November to Friday 2 of December 2016, always from 10.00 hrs to 12.00 hrs and 14:00 hrs to 17:00 hrs --












    -

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Amerikofile, proč lezeš na český web, když píšeš "emerický"?!

      Vymazat
  42. Ti co tančí na hrobě Fidela na Floridě už dávno nejsou Kubánci - jsou to hnusáci. Však oni jim to spočítají až se budou chtít odtrhnout od USA.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 17:38
      Jsou to takový kubánští Mašínové

      Vymazat
  43. Pane Jirovce,
    ja nekritizuji Vasi osobnost, ja kritizuji vase DOBRE SRDCE, ktere se pozastavuje nad bidou, nekterych narodu.
    (Jako matka Tereza, ktera zachrani 1000 Indu a 10 000 se jich narodi ve stejnou dobu.)

    Priciny bidy Cesi vidi v ideologii a ja v GENECH !
    O sve pravde jsem presvedcen na zaklade udalosti v
    Africe , ktere jsem videl a zazil.

    Po vyhnani belochu, ci jejich povrazdeni, vzdy nastal totalni kolaps a hladomor i v zemich, ktere vyvazely zemedelske produkty do mnoha mist na svete. (Napr. Rhodesie, ktera mela urodu 3x do roka a nejlepsi pocasi co si zemedelec muze prat.)
    Haiti vyvrazdila Francouze a povestna Hispaniola je popelnice.

    Podobny osud by postihl i Bahamas, ale investice do Nassau a kruty zasah proti kriminalite -
    udelal z nekterych ostrovu raj na teto planete.

    Kubanci belosi, zijici v Miami a v mem okrese na jihozapade Floridy (belosi) jsou dobre prosperujici socialni trida... Oni ted oslavuji.

    Vy citite s lidem, ktery je v bide. Ja take, ale pouze s nekterym...To je ten rozdil.
    Mam rad Vasi Kanadu, ale nemam rad Ottawu.
    President Trump vrati vsechny do reality, na zaklade toho co mluvi... Barevni kteri se vezou budou vraceny domu. Uz se to deje i v UK a pomatena Merkerova vrati do Afriky prvnich 100 000 illegalu. (Vcerejsi zpravy.)
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 18:27
      Už dlouho jsem nečetl takový blábol. Vrátit někam 100 000 ilegalů (kteří už tady jsou) je
      daleko větší problém než jim zabránit ve vstupu. A vůbec to neřeší otázka že se jim nebude platit. Dnes dostávají kupu peněz a jejich drzost stoupá. Nedostanou peníze a potom teprve se ukáží v plné síle.

      Vymazat
  44. Nezodpovedne mnozeni nekterych ras, zapricini stehovani do mist prosperujicich ! Potom v ramci lidskych "prav" ovladnou zem a snazi se ji podridit jejich vuli a "kulture".
    Ten kdo nesouhlasi je rasista. Po ovladnuti zeme je puvodni obyvatelstvo (bile) vymlaceno a povrazdeno. Az je zeme zplundrovana, jako ta z ktere se odeslo, tak se jde do dalsi zeme. V dnesnich dnech je to do Evropy.

    Kdyby jste nemeli statnika presidenta Zemana, tak mate z Prahy Hillbrow v Johannesburku.
    AT ZIJE PRESIDENT TRUPM !
    AT ZIJE PRESIDENT ZEMAN !
    AT ZIJE PREMIER ORBAN !
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
  45. V pripade, ze vy Cesi se nenaucite myslet samostatne a vas mozek bude pod kontrolou indoktrinacnich sracek, vasich ZLOCIMNYCH proticeskych MEDII, tak jste zodpovedni za hruzny konec vasich deti..
    Z vas je citit stara komunisticka propaganda na dalku.

    Tu Ameriku, kterou vy nemate radi je presne ta, proti ktere bojuje president Trump a jeho volici.
    Az to vyhrame, tak vam dovolime se pokorne sklonit pred symboli teto krasne zeme, a v te dobe uz bude Kuba mit stejny status jako Portorico ! Bude nase.

    Velky cesky statnik president Zeman bude pozvan do Palm Beach, stejne jako premier Orban a president Putin.
    Budou pokurovat doutniky z Kuby a zapijet je rumem z Bahamas.
    Jasne a optimisticky se risuje budoucnost.
    (Napred me zazenete vy HURVINCI, potom vam zde chybim, protoze jste kratkozraci.)
    Jdu se ted hadat jinam.
    nick honolulu


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. (19:06)
      Proč si proboha pořád na něco hraješ? To kolem sebe nemáš normální lidi, že se chováš jako šašek? Nebo máš strach, že bys jinak nevzbudil zájem? Nerozumím tomu.
      A proč to oslovení "vy Češi"! To sis za ta léta ještě nikdy nevšiml, jak emigrant takovým vystupováním lidi zbytečně nasere? Zůstals někde trčet, člověče.
      Děti nejspíš nemáš, jinak by ses nechoval jako puberťák.
      Zkus být aspoň trochu normální; vsadím se, že se budeš cítit líp.
      Tvoj Kokotko

      Vymazat
    2. Vážený Niku jdi už do hajan

      Vymazat
  46. 19:44.. Jste Cesi, protoze mate ceskou statni prislusnost !
    Osloveni je sravne ! Ja ji nemam. Ty ji mas. Ale narodnost mas jinou ! Na zaklade Tve narodnosti se nemuzes srat do kultury, ktera je vyssi nez Tvoje a delat nezvaneho arbitra.
    Citim se skvele Kokotko, zvlaste, kdyz naseru nekoho jako jsi Ty... To co Ty povazujes za normalni bych povazoval za osobni tragedii.

    Na co si hraji ? To uz jsem rekl nekolikrat !
    Hraji si na svetlonose, ktery prinese svetlo do zatuchleho sklapa , kde delas klicnika Ty a Tvoji kumpani. Tmavy sklep je plny zampionu (obcanu),
    kteri jsou krmeni hovinkami, ktere produkujes na prani destruktivni skupiny.

    Na co jsem zapomel ? Deti ? Co se mi seres do soukromi Ty orientalni barbare ! To ti nevysvetlili Tvoji pitomci, ze privatni otazky se zdily pouze s prateli ?

    A nedelej si iluzi, ze Tvoje deti jsou Tvoje.
    Tak masochisticke zeny, ktere by se s Tebou zapomely neexistuji.
    Ahoj Kokotko ! Chvalim Te, Ty barbare, ze se podepisujes.
    nick HONOLULU - svetlonos !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. (20:15)
      Vyšší kultura mluví sama za sebe.
      Pamatujte si Češi: pravého Američana poznáte podle toho, že když vstoupí do místnosti, nepozdraví. Proč? Protože je všude doma.

      Vymazat
  47. 20:23... "HI" (cti haj), nebo "HELLO", rekne American pri vstupu mezi pratele do plne mistnosti.
    Nezdravi se, pri vztupu do cekarny plne lidi, napr. u doktora.
    Zdravi se i s ulne neznamym chodcem na prochazce v parku a zdravi se a dekuje za prednost na parkovisti.
    Americane jsou kamaradsti.

    Arnold Scharzenegger (Rakusan) vzpomina, jak prijel do Ameriky v rijnu 68 a spaval na zemi v nezarizenem byte. Potom byl svatek Thanksgiving a sousede mu prinesli nabytek, jidlo i s nadobim. atd.
    Amerika je kamaradska ! Canada take !
    Jak je to v Alberte u pana Jirovce se dozvime priste.
    nick honolulu

    P.S. President Trump dnes vyhodil / propustil 500 uredniku, kteri patrili presidentu Obamovi.
    Jedna dobra zprava za druhou ! ...



    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Honolulu-hod sem link aby sme si to uzili:-)))
      posliiiiiiii........:-)

      Vymazat
  48. 21:30...Trump Fires Obama Staffers... (World News)
    A CBS se snazi temto privilegovanym parazitum zaridit zivobyti, coz asi nepujde, protoze jsou to nemehla.

    T.j. prave ta svinarna, ze kdyz prijde o praci nas clovek, tak do neho nikdo ani nekopne, ale privilegovanych se zastane nejen CBS, ale i GU, (Georgetown University), ktera je kousek od White House a uci na ni prof. Madeline Albright.
    Dalsi prekvapeni za chvili. Hledam jmeno jednoho lumpa !
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. náš člověk = gadžo ?

      Vymazat
  49. Zde mate dalsi zajimavost.
    - Top Obama Fundraiser Arrested for Child Rape. -

    Kanalnik se jmenuje TERRY BEAN a daval Obamovi penize na znovuzvoleni a ted samozrejme Hillary.
    Privilegie mu umoznila znasilnovat deti.
    To jsou takove skandaly co vychazi najevo, ze policie a FBI jsou na sebe alergicti.
    Samozrejme, ze Clintonovi jsou do toho zapojeny take, a je toho MOC ! Prilis MOC ! My se nestacime divit.

    Nejhorsi na tom vsem je, ze MEDIA o tom mlci, protoze jsou proti Trumpovi...
    On to, ale vsechno vi a rekl ze tu Obamovu bazinu ve Washingtone vypusti. Tato zminena bazina je vsak v Oregonu.
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
  50. Po revoluci mohly všechny kubánské děti chodit do školy. Byly nesmírně hrdé na to, že ty nejlepší děti učily svoje analfabetické rodiče a prarodiče číst a psát.
    Tak se vyjádřila jedna Kubánka.
    Myslím, že bereme mnoho věcí za samozřejmost a nedokážeme si už ani představit a ocenit boj za jejich získání.
    Raul Castro se nenechal poplácat Obamou po rameni.
    https://www.youtube.com/watch?v=QtLYJXLIHBg

    OdpovědětVymazat
  51. Dalsi dobra zprava.
    GEN. DAVID PETREUS, byl dnes jmenovan Secretary of state.
    (Mel jsem strach, aby to nebyl Mitt Romney.)

    Ten general bude jmenovat americkeho ambasadora do Prahy po dohode s presidentem Trumpem.. (Meli by jste mu napsat Cesi, koho chcete ! Vy pane Kokotko NEEEEE ! Nebo vam posle Hillary.)

    Rad bych vam napsal neco o jeho psychologickem profilu, ale prave jsem si vzpomel, ze jste mi nadavali do BLBCU, a ze si to umite najit sami. Tak se snazte !)
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
  52. POUZE ! ! Pro pana Jirovce...
    Oj, oj, oj, pane Jirovec, to ja jsme nevedel , ze jste vedec a jeste vetsi pekvapeni je, ze znate Kingston a tim padem i Thausand Islands. (Vlastne 1853.)
    Ja tam jednou vlezl do Sv. Vavrince, nebot jsem nemohl pochopit, proc ta reka tece zpet (na jedne stane) do jezera Ontario a na druhe strane dolu, kam tect ma.
    Kanadane me vytahli z vody a vyhodili na americke strane v Alexandria Bay.

    Tam je to vsude pekny, ale Canada ma i vice mist, kam jsem rad jezdival. Porad si myslim, ze Toronto je nejzajimavejsi. Ma eleganci a smrnc.
    U vas v Alberte je uz snih. U nas je porad leto. Az to tam nebudete schopen vydrzet kvuli zime, tak se prestehujte sem. Zde je denne 28-30 Celsius.
    nick honolulu - to bylo na ukonceni.

    OdpovědětVymazat
  53. 23:29 Po psychologickem profilu generala DAVIDA PETREUSE a po analyzovani jeho cinu v minulusti, Trumpovi lide odmitli exeptovat generala Petreuse na pozici Secretary of state.
    T.j. dalsi clovek, ktery byl odmitnut, kvuli rektalnimu alpinismu a oportunismu ve vztahu ke globalistum.
    Pozice je neobsazena...

    Trump ma ted 2 privatni armady , ktere vznikly spontalne a ktere zalozili jeho spojenci. Globaliste zacinaji byt tak nenavideni, ze to pro ne zacina byt nebezpecne.
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
  54. Hallo Nicku!
    moc Tě zdravím z Vídně..
    zde už neomarxisti v různě barevných kabátech (červená, oranžová ,zelená,etc.)
    šílí z představy ,že by mohl být za presidenta zvolený kandidát FPÖ p. Hofer..
    je to až k pláči ,jak se snaží a vybízejí vysloveně podvratnou činností obyvatele k volbě kandidáta van Bellena -takto zelenou opici,tzv. prof.záhadných věd a použitelného poskoka mainstreamových podplacených medií
    a dosavadního otrockého "establishmentu"
    rakouské ,jimi uloupené země...
    lezou všude,vytahují 90 leté mrtvoly z pecí koncentrač.táborů a fousatá Cončita pláče a zapřísahá
    veřejně ve spodních kalhotkách a vycpané podprsence ,že musí kvůli obrodě demokracie a míru zvítězit zelený muž s "efektní , jakoby nepořádně zarostlou tváří",aby ukázal ,jak je
    lidovej a zaneprázdněnej..zkrátka "locker".
    lezou i do kostelů a lžou všude svoje poslední
    domnělé munice..
    Dav se plíží ulicemi,aniž by dal najevo jakoukoli
    vnitřní účast .Uvidíme..
    zase Ti napíšu
    jituš zdraví

    OdpovědětVymazat
  55. Ti dva se hledali až se - na dálku - našli...

    Slepička kropenatá uronila slzu, když dočetla svůj oblíbený sloupek Michaela Jeannée.

    Milostivá paní ještě zapomněla zmínit, že Frau Dr.Ursula Stenzel odhalila nacistickou minulost protikandidátových rodičů. Její rodná partaj, která má na čestném místě dodnes pověšeného vraha vídeňských dělníků Dolfusse, jí byla málo vlastenecká, takže se uchýlila do modrého hospice.

    Konečné vítězství už je na dohled. Vídeňská kavárna chladí šampaňské.

    Kokotko

    OdpovědětVymazat
  56. Pozdraveni pani prazska vlastovko.
    Samozrejme , ze vitezem bude Hofer v Rakousku a Marine Le Pen ve Francii.

    Casto myslim na Viden, moje oblibene evropske mesto, aniz bych vedel proc.
    Globaliste se znicili sami, nasilnou itegraci barbaru z Afriky..
    At zije Hofer.
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
  57. Pani prazska vlastovko, po padu Rhodesie se nekteri posrpnovy emigranti nastehovali zpet do Evropy, do Vidne.

    Legalizovani jejich pobytu ve Vidni, pro ne nebylo jednoduche a dnes kdejaky barbar a lidozrout z Afriky to ma snadne. T.j. dukaz toho, ze se vede valka proti belochum.
    Proti bilym Evropanum.
    Ale my to vyhrajeme.
    Musim z domu, nashle vecer na diskuzi u pana Kellera.
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
  58. Dobrý blog pane Jirovec. Chci jenom dodat, že Kuba je jednou epizodou z mozaiky zločinů USA za více jak 200 let co terorizují a masakrují svět a ohrožují nebezpečně mír na této planetě. Začínali genocídou afrických otroků, a pokračovali v roce 1662 genocídou vlastního původního obyvatelstva, tedy Indiánů, při které zahynulo více jak 100 mil. obyvatel. Je potřeba další protiamerická propaganda? A jednou epizodou agresivní politiky USA byla i Kuba. Ekonomické embargo, není to také druh genocídy a zločinů USA?

    OdpovědětVymazat

Reklama