Reklama

.

.

úterý 15. listopadu 2016

Proč neplakat pro Dienstbiera (ani Němečka)


Luděk Ševčík
15. 11. 2016
Po předvídatelné katastrofě v krajských a senátních volbách se Bohuslav Sobotka rozhodl provést jakousi vládní obměnu. Protože jej však jeho koaliční partneři neberou vážně, zůstali na svých postech jak Herman, tak Ťok. Odejíti byli jen Dienstbier a Němeček. Vznikla otázka, zda tedy takováto obměna bude mít vůbec nějaký efekt.


Kupodivu rychlou odpověď na tuto otázku poskytl článek Jindřicha Gintera v sobotním Právu (12.11.2016) „Ležící pacienty nemá kdo přebalit, či otočit, tlumí je léky“. Článek, který dokumentuje otřesnou úroveň péče v některých léčebnách pro dlouhodobě nemocné, čili péči o lidi naprosto bezmocné.

Dienstbier byl ministrem pro lidská práva. A základním lidským právem je právo na život a bezpečí.

Bývalého ministra trápilo ledasco. Abychom přijali co nejvíce ekonomických migrantů, aby jim byl zajištěn špičkový servis, aby mohli gayové adoptovat děti, či zda pan prezident „neohrozil demokracii“. Skandální stav péče o naše bezmocné občany jej nezajímal. Na to už mu čas nevyšel.

Nebyl sám, koho tato hrůza nechávala chladným. Dalšími byli Veřejná ochránkyně práv, která k tomuto tématu v roce 2015 sice vydala několik zpráv, ale pak jej pustila ze zřetele a soustředila se na jiné, třetiřadé pseudoproblémy, zda například squatteři mohou okupovat Kliniku, či zda muslimky mohou nosit do školy šátky, aby mohly veřejně vystavovat znaky totalitního náboženství. A v neposlední řadě i bývalý ministr zdravotnictví Němeček, v jehož resortu k tomuto docházelo.

Takovýto skandál (s nímž vyšel na veřejnost až advokát Jan Mach) velmi dobře ukazuje na farizejství těch, kteří mají solidarity, lidských práv a humanismu plná ústa. Ukazuje, proč se ČSSD stává nevolitelnou stranou pro skutečné humanisty. Právě proto, že nepodstatné problémy dostaly u ní přednost před řešením těch velkých, podstatných. Protože péče o ekonomické migranty, nebo lidi, kteří se jen přiživují na systému, má u ní přednost před péči o lidi, kteří systém financovali a nyní jsou bezmocní, čili z hlediska humanismu první mezi prvními těmi, komu je nutno pomoci. A kde jinde, než v tomto případě, má slovo solidarita má ten správný význam? Bodejť by takovou stranu někdo volil!

I když Sobotkův záměr byl jiný, tak má význam, že byl Dienstbier a i Němeček odvolán. Není mi jich líto a klidně napíšu ať je vezme čert! Teď jen dohlédnout na to, aby jejich nástupci nekráčeli v jejich šlépějích.

61 komentářů :

  1. Bohužel,v Sobotkově táboře oranžád není nikdo normální.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud neodvolá to hovado Hermana, tak, jako by tam Sobotka vůbec nebyl.

      Vymazat
    2. Sobotu je třeba odvolat!!!

      Tak to pojďme "demokratický" udělat!!!

      Brečet koho měl a nebo neměl odvolat on je zbytečné.

      Vymazat
    3. Jo, a na jeho místo postoupí Diensbirovo dvojče - Mareček Bedda.
      Ti dva jsou přesvědčrni, že Česká republika je jejich léno.

      Vymazat
  2. Do žumpy s těmi elitářskými pokryteckými šíbry.
    Jediná věc se mi v článku nelíbila, jalové slovo ústa ve větě: "...farizejství těch, kteří mají solidarity, lidských práv a humanismu plná ústa".

    Přitom čeština má tolik mnohem přiléhavějších výrazů: huby, tlamy, čuně, papuly, držky, klapačky, kušny, mordy, rypáky...

    OdpovědětVymazat
  3. Sobotka od roku 2005 už neměl ve vedení ČSSD co dělat. To, že tam stále je, je jeho "podíl" na stavu ČSSD.

    Dinstbier byl ve funkci, která neměla vůbec vzniknout, natož jako ministerstvo! Celou jeho agendu by zvládlo min. práce a sociálních věcí!

    Ne nadarmo to chce Babiš zrušit, a má pravdu!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, funkce pro Dientsbiera neměla vzniknout, ovšem mnohem lépší by bylo, kdyby nikdy nevznikl Dientsbier.

      Vymazat
    2. 17:2Je pravda, že početí Diensbiera byl omyl po lahvi destilátu.
      Přiznal to i jeho táta, jinak slušný člověk, který jako vysoký komisař OSN, jako jeden z mála odsoudil americká zvěrstva v Srbsku.

      Vymazat
    3. 18.09h.Starý Dienstbier slušný člověk?To si děläte legraci že ano?Tato židovská rodina dědičných degenerátů nedělala Čechum nikdy nic dobrého.Matka pana Dienst.vede v ČR pobočku CFR.

      Vymazat
    4. Neměla vzniknout. Samozřejmě neměla. Ale podívejten se na vnitro. Komisi pro boj s "ruskou propagandou" tam diriguje pornoherec, jak jsme se nedávno doslechli a sekundují mu u toho Ukrajinští "vlastenci". A ministr Chovanec je už zase vyžranej jako zub, měl by zas jít na odšmiknutí těrbochu. A to nemluvím o kultůře a tý zrůdě, která to vede!

      Vymazat
  4. Babiš je nejhorší noční můrou a bohužel, pokud se "skutečná" opozice rychle nesebere, bude Babiš v dalších volbách brát bank, a pak teprve půjde náš stát definitivně do háje a my s ním.

    Socdem, ANO, Lidovci, TOP09, STAN, ODS - za těmi všemi je jenom hrůza a zmar, tihle všichni musí jít do pekel, cokoliv jiného by byla další, ještě horší katastrofa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně Babiš jako noční můra nepřipadá. Po vší té špíně, která se rozlévá po české politické špíně 26 let, po rozkradení veškerého majetku republiky, kdy ze ze země odlévají neuvěřitelné stovky miliard z naší práce!!!!! pryč - proč je Babiš noční můra? To on rozkradl majetek státu? Jenom jestli ty invektivy na Babiše nejsou vaše oblíbené klišé,které používáte vždy a všude.

      Vymazat
    2. Souhlasím Vlaďo ;)

      Babiš nám byl "nabídnut", těmi stejnými kteří to tady vedou od roku 1989.

      Stejně jako američanům Obama.

      My potřebujeme nekoho, koho se Ti šmejdi opravdu bojí a to Babis není.

      Vymazat
    3. Z těch stran, které jsem vyjmenoval, má ta Babišova nejkratší seznam minulých sviňáren, ale o to větší potenciál budoucích sviňáren.

      V jedné diskusi tady, 5. listopadu 2016 8:56, jsem uvedl asi hlavní důvod, proč je Babiš extrémně nebezpečný:
      "Bureš není vhodný ani náhodou, protože možností jak ho uplatit je mnohem víc než u ostatních, přes jeho byznys, a jedinou hranicí v jeho případě je, aby to nebylo jednoznačně průkazné jako kriminální čin.
      I kdyby tedy byl nucen z politiky odejít, tak pokud se mu neprokáží kriminální činy, což si nejspíš pohlídá, tak bude krásně dál podnikat a ještě mu zůstanou získané luxusní politické vazby.
      Bureš je nejhorší možná varianta.

      Nejde o osvícené vůdce ale o roli, kterou každý politik nějakou hraje. A Bureš se dokázal obsadit do role, která mu umožňuje mnohem víc neprokazatelných sviňárem, než u ostatních politiků."

      K tomu ještě dodám, že na špatné minulé vlády si všichni ještě pamatují, chyby současné vlády budou vyčítány především soccdem, lidovci svůj stín nepřekročí, takže Babiš má zaděláno na obrovský úspěch.
      A naše země na obrovský prů*er!

      To je to, co si právě teď musíme uvědomit! Dokud ještě je trocha času něco proti tomu udělat. Jedinou možnost vidím v soustředění sil "skutečné" opozice!

      Vymazat
    4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    5. Tak si na ty sviňárny počkáme -ne? Až přijdou. Vy jste na jméno Babiš přímo alergický. To není normální, to musíte uznat. Nevíte o něm vůbec nic, jen to, co o něm nablinkala media - čapí hnízdo, koblihy, agent ... bla bla bla... samé sprostoty. Proč to nikdy nenablili o Kalouskovi, a že je to pěkná svině? Politickej turista, hajzl všech hajzlů, zastavovač letadel, za sebou má podivnou a nevyřešenou vraždu svého švagra, majetek, který rozkradl, nechal napsat na rozvedenou manželku - je toho dost. Proč ani jednou nezveřejnili žádné nactiutrhačské sračky na tohoto lumpa, ale jen -prezident - Babiš - ti jsou na štvavém programu pořád. A vám už vymyli pěkně bliznu, jen co je pravda. Co konkretně vám Babiš udělal? Nejste mrňavý podnikatýlek, a teď vás konečně donutil platit daně těma pokladnama? To by sedělo - ne?

      Vymazat
    6. Ad 18:16
      Tak si na ty sviňárny počkáme???
      V Y J S T E S E Z B L Á Z N I L !!!
      Vy věříte na Ježíška, novodobého spasitele?!
      Vždyť ten člověk ohrožuje úplně všechny segmenty naší společnosti, a to co se stát může, na co ten člověk má prostředky, to se taky stane, to udělá!
      Ten člověk nesmí, NESMÍ, ovládnout naši politickou scénu!
      Neříkejte, že to jenom nechápete, vždyť tady jde už nejenom (i když především) o demokracii!

      Vymazat
  5. Pan Dienstbier starší se musí obracet v hrobě!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jablko nepadá daleko od stromu. Že se obrací? Ani náhodou, on měl svůj klid a nic více ho nezajímalo.

      Vymazat
    2. 16:54
      Pan Dienstbier starší a pan Foldyna veřejně kritizovali humanitární bombardování,který tak chválil udavač,opilec,vlastizrádce Venca Lahváč Havel!!!

      Vymazat
    3. Že by mu někdo sáhl na kotelnu? Tam v klídku chlastal o dušu. No a co splodíl? Americké netáhlo.

      Vymazat
    4. Asi nevíte co to bylo za bolševického hnusáka...potom mu vzali rudou knížku se srpem a kladivem.......a tak se stal dizidentem,vzali mu koryto!

      zločas

      Vymazat
    5. jo oni i ti zli komunisti zas nebili až tak blbi a moc dobře věděli proč ochlastu opileho nejen moci co se choval jako neřizena střela vyhodit no aže se pak stal oblibenym a milovanym jineho oopilce to už je zas jina pohadka

      Vymazat
  6. Když vidím pravdoláskaře, vzpomenu si na Smoljakúv kus. Stejně jako Svěrák pohrdal obyčejnými lidmi a jeho ironie v zasedacím pořádku v Cimrmanově třídě:
    blbec, debil, blbec, debil, blbec, debil, jen tamti dva vzadu jsou dva blbci, zcela odpovídá skutečnosti.
    Pravdoláskaři by si měli změnit zasedací pořádak.

    OdpovědětVymazat
  7. Je to jedno.Místo oranžových sviní budete volit
    za koblihy,ačkoliv je Babiš stejný,jako Sobotka.
    Takže změna jedině v osobách,ne systému vlasti-
    zrady.Dle Babiše je nejlepší kandidát na prezi-
    denta komediant Stropnický.Své schopnosti nyní
    předvádí na ministerstvu války ČR.
    Petr Majevský

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravda, pravda, zdá se , že lidé jsou stádo nemyslících hovad.

      Vymazat
    2. Babiš že je stejný jako Sobotka? To jste se přebrebtl - ne?

      Vymazat
    3. Babiš mi osobně nevadí, ale lidi, co natahal do funkcí (Stropnický, Krnda, Pelikán ... a jiní) mi vadí nesmírně!!!!!!! Takže ANO nejde volit.

      Vymazat
  8. Ten opuchlý ptakopysk se ještě nevyskytuje na letišti s americkým floutkem, co si tak rád hraje na říšského protektora a oba nenakládají zásobu červených karet, co jim ještě zbyly do letadla směr USA? Jakpak je tam Trump přijme? Bylo by namístě aby jim pořádně nakopal.

    OdpovědětVymazat
  9. Q: Proč neplakat pro Dienstbiera?
    A: Aby nenastalo období sucha.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vypada jako buzerant to je ten duvod proc se mi libi a taky je to american jako ja plukovnik
      Honolulu kuku retarded vr
      PS ve sluzbe jsem kurva a ve sluzbe jsem furt

      Vymazat
  10. A ještě by si mohli přibalit sudetoněmeckého ministra Hermana.

    OdpovědětVymazat
  11. to chce nakopat celou stranu holobrátka do prdele a bude klid.

    OdpovědětVymazat
  12. Pane Ševčíku, mnohé z toho, co píšete, by neexistovalo, kdyby vláda a potažmo politické scéna konala. Adopce dětí homosexuálním partnerem rodiče (o nic jiného nejde) mohla být dávno umožněna a problém by zmizel.

    Pokud jde o jednání s uprchlíky, Česko se snaží dosáhnout toho, aby u nás nikdo nezůstal. To se daří tak dobře, že uprchlíci (pozor jde o křesťany, muslimy přece nebereme!) prchají dál.

    S náboženskými symboly to je složité. Buď platí, že svoboda vyznání je universální lidské právo a pak nelze zakazovat jiné víry a jejich symboly.

    Cožpak není Dalajlámův hábit symbolem kruté, v podstatě totalitní společnosti? Cožpak není křižovaný Ježíš symbolem krutosti. Cožpak nenosí některé jeptišky hábity velmi podobné těm islamským? Někoho třeba dráždí jarmulky nebo hábity ortodoxních židů.

    Příliš snadno přijímáme dělení společnosti na nás čisté a na špinavce, kteří si nezaslouží ani trochu ohřátí na nádraží. Jsme ochotni používat označení "lidský odpad" neboli "human trash".

    Media zveřejnila zprávu o tom, jak nakládali na Hlavním nádraží s režisérem Rychlíkem, než se otevřela restaurace. Četl jsem diskusi pod jedním článkem. Nikdo se nepohoršil nad chováním personálu a ochranky a nad jejich nadávkami. Vždyť se takové hodí pro bezdomovce, pro ten trash.

    Zaráží mě, že píšete o skutečných humanistech. Člověk buď je humanista nebo není.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, pane Jírovče.
      O intelektuální úrovni nemála zdejších přispívatelů, ale i představitelů dotčených českých institucí hovoří kupř. právě porovnání požadavků na oblečení jeptišek v nemocnicích a požadavků na vyhozenou skoroškolačku střední zdravotní školy. Ať si každý nosí co chce, pokud to je čisté (odhlédneme-li od případných kreseb a symbolů nakreslených na užité látce). Ve škole je pak nutné nosit oblečení umožňující identifikaci (přinejmenším při zkoušení).
      Naši nahnědlí spoluobčané vytýkají islámu nesnášenlivost, ale sami překypují nesnášenlivostí, zaměňují běžné muslimy s islamisty, nerozlišují uprchlíky z míst válečných, společenských a přírodních katastrof od ekonomických migrantů, hlavně že mohou dál valit a nabalovat svoji kuličku. Své výčitky svědomí překrývají nekritickým obdivem k představitelům, kteří z nich svoji veřejně prezentovanou obdobnou nahnědlou nesnášenlivostí tím posunutou do úrovně veřejně přijatelného standardu - zdánlivě - snímají zodpovědnost za jejich mravní a intelektuální selhání.
      Jinak řada příspěvků ukazuje, jak tenká je hranice mezi levicovostí a pravicovostí. Je vidět, že stejná sociální zkušenost může vyprodukovat značně rozdílné postoje, takže sociální poměry nejsou tak všemocné, jak si někteří nalhávají.
      KR

      Vymazat
    2. Ty střevo,když pojedeš na práci, nebo se chtít vystěhovat např. třeba do Pakistánu, tak tvoje dítě holka do školy, nebo tvoje stará taky nebudou chodit v minisukni, proto ty dvě krávy šátky na palici taky nemají mít !!!

      Vymazat
    3. Pane Jírovče,
      máme i demokracii a pluralitu. Přesto jsou zakázány totalitní ideologie. Jejich propagace je dokonce "ohodnocena" příslušnou trestní sazbou. Tak že i u náboženství musejí existovat limity. Až se islám vzdá koránu, resp. jeho současné podoby, můžeme se vrátit k jeho naprosté toleranci. Dokud bude vyzývat k likvidaci jinověrců, měl by se islám postavit jako takový. Neexistují umírnění, nebo radikální muslimové. Existují pouze plně praktikující, nebo částečně praktikující. A problém je, že nikdy nevíte, kdy se z toho částečně stane plně praktikující.

      Vymazat
    4. 18,42 - muslim a islamista je totéž a budu si za tím stát až do chvíle, než ti vaši "hodní a umírnění" muslimové JEDNOZNAČNĚ a TVRDĚ odsoudí vše, co dělají ti islamisté a budou pomáhat při jejich potrestání. Do té doby - neliší se ani omylem!!

      Vymazat
    5. Pro (20:09)
      Jste výstavní kus zaslepeného pitomce. Muslimů je 1,6-1,7 miliardy. To je jako tři Evropské unie. Kromě několika málo zemí jsou muslimské země stejně bezpečné, vyspělé a tolerantní, jako jejich sousedi. Těch několik zemí, kde je chaos, se do tragické situace dostaly vinou velectěných EU a USA. Ve všech do doby chaosu byla tolerována jiná náboženství a střety byly především mezi muslimy samotnými - sunity a šiíty. Určitě to nebyl ideál, ale bylo nakročeno k tomu, aby dnešní nebo příští generace už žily v takřka naprosté toleranci. Jen pár států na Arabském poloostrově má radikální islámské režimy a jejich šéfové islamistické choutky.
      Žel, výše zmíněné dvě výspy civilizace se už 30 let serou do vnitřních věcí cizích států nežádaným, necivilizovaným způsobem, dodávkami zbraní, intrikami, podporou extrémistů, právě včetně islamistů. (Právě proto, že to již trvá 30 let a mohl Jste to číst před Listopadem i po něm a mohl Jste se nad tím už mnohokrát zamyslet, jsem Vás nazval pitomcem.) Místo obchodních styků, kulturní výměny, studijních výměn, vzdělávací a vědecké spolupráce, politické spolupráce ap., které jsou nejlepším a jediným skutečným šířením civilizace tam severoatlantické státy vraždí po statisících, nemluvě o šíření bídy, drancování jejich přírody a ekonomické síly. Sama tato severoatlantická "civilizace" nastavila muslimům morální standardy pro jejich vztahy s ní, tj. s námi.
      Každý islamisty zavražděný nevinný Evropan či Američan, každá znásilněná - to jsou tragédie a zločiny. Žel, jsou to skutky přípustné podle našich mravních norem a - zatím, naštěstí - oplácené v asi stokrát menším vydání, než jaké by náleželo vyrovnané partii.
      Už se USA a EU omluvily napadeným, rozvráceným státům? Kolik občanů EU a USA vyzvalo své politické představitele k omluvě a nápravě euroatlantických zločinů v tamních zemích?
      (pokr.)
      KR

      Vymazat
    6. (dok.)
      Můžete psát cokoli a žádat muslimskou obec o cokoli - leč nemáte/nemáme na to morální právo. Až zastavíme naše vměšování do jejich záležitostí, až napravíme zločiny, které jsme tam spáchali, až se omluvíme, tak až potom budeme mít morální právo od nich žádat odsouzení islamistických zločinů. O tom je morálka - o jednom metru. Na ně i na nás.
      K šíření islámu - a křesťanství se šířilo nabídkou chleba a soli? Bylo stejně nesnášenlivé jako je dnes islám. Jedni šílenci dnes řvou, že bůh je veliký, jiní před pár desítkami let tvrdili, že bůh je s nimi, další před staletími hned nasazovali pouta, jinověrce i souvěrce věšeli, masakrovali. Kolik genocid připadá na křesťany a kolik na muslimy?
      Vaše vidění, analýza světa je primitivní, klouže po jevové stránce a nevidíte nic dalšího, natož podstatu. Užíváte stejný vzorec myšlení jako islamisté: to, co je označeno za cizí, je nepřátelské, nechť je to cokoli a nechť spousta jiných věcí, neméně cizích, leč zbožňovanými autoritami neoznačených, je přijímáno bez výhrad.
      Přes půldruhé miliardy muslimů nepřesvědčíte o vyspělosti evropské civilizace zbraněmi, válkami, nenávistí, nadávkami, povýšeností, neférovými vztahy. Zastrašíte - do doby, než oni najdou (dle sebe) adekvátní odpověď. Civilizaci lze šířit jedině civilizovaně, necivilizovaně se šíří jedině nenávist k ní.
      Běžní Evropané a Amíci jsme v těžké situaci - jsme snadným terčem zlé vůle islamistů za skutky, které páchaly a páchají naši političtí představitelé (pro zbraně islamistů hůře dosažitelní) a naši vojáci, které jsme si ve svých demokratických státech zvolili a trpíme je. Teď se ukazuje mravní a intelektuální úroveň zdejších občanů - zda přijmeme svůj díl spoluviny a náležitě zatočíme s pachateli mezi sebou, zda odstaníme příčiny zla, a nebo zda se budeme vykrucovat, popírat svoji spoluvinu, řeešit následk a místo promyšlené oboustranné nápravy příčin a následků a eliminace našich a jejich idiotů budeme dále pokračovat postupech, které vedly k současné tragédii.
      Nenávist není cestou, ať od islamistů, tak od nás. Jestli, tak cestou slepou, zaslepenou. Buď se bude vraždit navzájem, nebo pochopíme, že i tam jsou normální tátové a mámy, děti a starci, a že se musíme zaměřit na politické, vojenské, ekonomické a mediální válečné štváče na naší straně a islamisty a jejich loutkovodiče v zákulisí na straně muslimské.
      KR

      Vymazat
    7. Pane Jírovče, i já se přidám k Vašim kritikům. Nevím, jak jste sexuálně orientován ale pokud rozumím správně, souhlasíte aby si partnerka matky dítěte osvojila(jako muž?) dítě, bez souhlasu biologického otce. V opačném případě otec mající děti v péči, může bez souhlasu matky dětí "představit" dětem fousatou mámu, nebo se jedná snad o Váš souhlas s adopcí dětí do homosexuálních párů jako pokusných "králíků" z děcáků, co z nich bude? Souhlasím jen s variantou, že matka si určuje s kým dítě vychová, ostatní je v "rukou" širší rodiny dítěte. Není-li širší rodina schopna dítě i za pomoci státu vychovat, je teprve řada na "experimenty". S náboženskými symboly to není složité, v civilizovaných zemích je třeba je zakázat, jako zlo, dělící vědomě společnost, "válečné symboly". Už jen krátce, Vy znáte Břéťu Rychlíka? a také je zajímavé, že se řadíte automaticky v dělení společnosti na ty "čisté".

      Vymazat
    8. KR-22:43, 22:44- zatím je to nejlepší, co jsem k tématu kultur od Vás četl. Pokud mezi zločiny zařadíte i Judaismus a mezi mírnější formy sektářství všech forem a nabídnete "nápravu" mezilidských vztahů a osvětlíte náš "středověk" na normálním vztahu národním, vládnouce majority ve svém státě, tolerující menšiny jako osvěžení genofondu vzdám Vám veřejně hold.

      Vymazat
    9. Pane Povolný,
      obávám se, že asi neuspokojím Vaši touhu, ale snad alespoň něco.
      Všechny velké ideologie (patří tam i náboženství) mají něco do sebe, jinak by nezaujali tolik lidí. Ve své době (daném poznání a podmínkách) lidem dávaly poměrně dostatečnou odpověď na jejich osobní, společenské a další problémy, předkládaly jim pochopitelný funkční model světa, dávaly jim nejen vysvětlení, ale též návod jak dál a i sílu a motivaci k tomu. A máte-li správnou metodu a nástroje a nebo alespoň jste o tom přesvědčen, cítíte, že jste ten správný, lepší, tak jste s to konat velké věci. Každý model je zjednodušením, tj. neobsáhne přesně všechny situace, takže někdy zákonitě selhává, ovšem čím jednodušší, tím pro široké vrstvy pochopitelnější, ale tudíž také s mezerami, které lze dle situace a potřeb vykládat, dez/interpretovat. Proto se takové ideologie staly velkými, populárními a - zneužívanými. Čím vznešenější myšlenka, tím větší zločin za ni můžete skrýt.
      Jakmile ideologie skýtá možnosti moci, bohatství a statusu, tak se najde dostatek podvodníků, kteří to zneužijí.
      Takřka všechny velké ideologie nemají proti tomu obrany, jsou klackem na jiné názory, ale nejsou lékem proti vnitřní rakovině. Zakrátko zkostnatěli, byly zinstitucionalizovány, přestaly být rozvíjeny - jejich čelní hlasatelé přestali být autentičtí a místo odpovědí na problémy obecného lidu více času a energie věnovali uchovávání a posilování své moci, bohatství a statusu. Pokud to nepřeženete, tak věřící či vyznavače utáhnete na vařenou nudli.
      (pokr.)
      KR

      Vymazat
    10. (pokr.)
      K otázce národnosti. Klíčem je rodný, mateřský jazyk. Je software našeho vnímání, rozpoznávání, třídění, porozumění světa. V termínech, strukturách, vztazích a procesech. Každý jazyk má totiž nejen svůj slovník, ale také gramatiku, skladbu a další pravidla. Vy nejen mluvíte česky, ale dá se říci, že vlastně také vidíte česky, myslíte česky. Stejně tak jako Němec německy, arab arabsky atd. Už jen na základě toho příslušnící různých národů stejné věci a události sice očima vidí stejně, ale v mozku už trochu jinak - podle svého mateřského jazyka. Když k tomu přidáme balík vlivů komunity, kultury, vzdělávání, vznikne jakési národní vědomí a podvědomí.
      Přidejme k tomu sociální zatřídění (zaměstnanci, podnikatelé, zemědělci, dělníci, technici, administrativní pracovníci, manažeři...) a vnímání sociálních zkušeností a samozřejmě vliv rodinné výchovy a vzniká v každém z nás tak složitý a přitom pro každého z nás specifický propletenec vědomí, že je třeba vždy, při jakkoli zdánlivě totožném názoru dvou a více lidí, třebaže sourozenců, počítat s odchylkami. Jakákoli paušalizace - a to je obsahem drtivé většiny ideologií - je dříve či později chybná, mylná, až zločinná.
      Je jen pár principů skutečně obecných - jako mravní Kantův kategorický imperativ o tom, že každý by se měl chovat tak, aby to mohlo být pojímáno jako obecná morální pravidla (Z toho se dá odvodit, že každý si svým konáním formuluje morální pravidla, jimiž lze posuzovat i konání jiných lidí vůči němu.)
      Před 100 nebo 150 lety bylo obecné povědomí o jiných kulturách malé, pokřivené, předsudečné. Dnes to již neplatí a každý, krom pár indiánů v Amazonii a nějakých domorodců kdesi na pacifických ostrovech, má dostatek informací a zná základní morální standardy jiných kultur, takže ho nic závažného v kontaktu s cizinci neomlouvá. Proto jsou neomluvitelné války řízené a živené euroatlantickými špičkami, atentáty islamistů, potlačování svobody slova a víry, rasismus, xenofobie, nacionalismus, šovinismus a další nesnášenlivosti, ponižování, nadřazenosti atp.
      Civilizační pokrok je v tom, že krást, loupit, znásilňovat, vraždit, kořistit, vládnout už nemůže jen tak, ale musíte to páchat pod cizí vlajkou, pod nějakou "velkou" ideou. K tomu slouží již výše zmíněné ideologie včetně náboženství od budhismu přes hinduismus, islám, konfucialismus, křesťanství, šintoismus až po židovství a další náboženství a sekty, a patří tam samozřejmě konzervatismus, liberalismus, stalinismus, fašismus, ideje svobody, rovnosti, národa, třídy, demokracie atd. Lumpové mají úžasný vejíř ideových výmluv pro své zločiny a dostatek naivních posluchačů, kteří dostatečně nerozlišují slova a skutky svých model.
      Není z tohoto světa faktů a iluzí, předsudků, lží a pravd, teorií a zkušeností jiné cesty, než se navzájem poznávat a zjišťovat co dobrého či zlého se v každém z nás skrývá pod "kulturním" nánosem. Olovem, dynamitem a na dálku účinného dostřelu to nezjistíte, musíte se stýkat mírově a osobně, díky obchodu, vzdělávání, kulturní výměně, rodinným vztahům. Pak zjistíte, že jsou féroví, skuteční a také vypečení, falešní křesťané, muslimové, židé, budhisté, konzervativci, liberálové,... skuteční komunisté a příživníci na komunistické rétorice, skuteční demokraté a příživníci na demokratické rétorice a institucích, skuteční konzervativci a pragmatičtí příživníci na konzervativní rétorice. Neznamená to, že by vlastně neexistovala skupina katolíků, protestantů, demokratů a vy jste byl nucen každého zkoumat. Pro první přiblížení to stačí, dotyčné hned můžete nejen někam zaškatulkovat, ale také hned ověřovat, zda nálepka sedí. Takže po několika křižovatkách už víte, zda máte co do činění se skutečným liberálem, nebo s pragmatikem, který liberalismus zneužívá jen k tomu, aby získal moc nad ostatními, jejich majetek a nebo dělal uctívaného panáka nějakému loutkovodiči v pozadí.
      (pokr.)
      KR

      Vymazat
    11. (dok.)
      Ohledně národních majorit a minorit platí, že společnost má vždy nějakou aktuální absorbční schopnost. Není to nějaký obecně platný poměr, ale liší se dle výchovy a chování (tolerance, respektu) obou stran, ekonomických možností, vcítění do situace druhého atd. Jinak se postaráte o trosečníky z Titaniku a jinak o návštěvníky z výletní lodi. Pro ty první slušný člověk leccos obětuje, od druhých očekává, že za služby zaplatí. Jestliže někam dobrovolně přicházíte, protože se vám tam líbí více než tam, kde dosud žijete, tak inteligentní člověk pozorně sleduje, proč je nové místo lepší, než bývalé, nemluvě o základní slušnosti chovat se jako host, dokud se nezabydlím a nezjistím, co domorodci ode mne akceptují a co nikoli. Bylo by na hlavu padlé utéci odněkud kvůli tamním poměrům a na novém místě tyto odmítané poměry opět zavést.
      Od domorodců lze požadovat, že cizince hned nezabijí a nesnědí, ale, pokud je místo, tak jim dovolí pobyt a zjistí, zda si padnou do oka a přijmou je jako novousedlíky. Vůbec to neznamená, že se musejí podřídit starým pořádkům, jde o ot si navzájem nabídnout své názory, zkušenosti, zvyky, tradice a zjistit, co je pozitivní a co nikoli a případně hledat spolu cesty, jak rozpory civilizovaně řešit. Někdy je nelze překonat, tak se musejí rozejít, netřeba to ale provázet nadávkami a kopanci. Třeba jen stačí, aby nově příchozí si nepostavil chovnou stanici tchořů vedle kosmetického salónu starousedlíka, ale někde na kraji města.
      EU snese desetkrát více migrantů, než jich zatím přišlo, ale má to "drobnou" podmínku: šéfovat EU nesmějí kořistničtí pokrytci, kteří vykořisťují, nebo nechávají vykořisťovat zdejší občany, regulují jim prkotiny a velké problémy a ztráty nechávají běžet (např. daňové ráje), kteří standardizují drobnosti, likvidují místní zvláštnosti, ale třeba nijak neprosazují obecně prospěšné postupy - kupř. celostátní referenda. Řadu věcí chtějí zglajchšaltovat, přestože žvaní o subsidiaritě a různosti. Přitom právě díky různosti je prostor a situace lépe využíván a krize překonávány, protože systém neklekne celý, ale vždy se najde nějaká alternativa, dosud jen podružná, která se ukáže jako odolnější, než dosavadní převládající typ.
      Problémem nejsou minority a migranti, ale jejich a naše aktuální počty a aktuální jednání a ne/připravenost. Nejsme v situaci kanoe vedle Titaniku, která se potopí, protože 1500 lidí neuveze. Evropa je dobrá loď, ale nemá dobré, inteligentní a morální kapitány a lodivody. Ti by měli jít přes palubu, nikoli uprchlíci ze zemí, které ostřeluje část naší posádky kanóny. A ani po ostatních migrantech není třeba střílet, ale nabídnout, že jim pomůžeme v jejich zemi vybudovat stejný ráj, který vidí u nás. Jim jejich ráj u nich, nikoli náš ráj u nich.
      KR

      Vymazat
    12. 3,17 KR
      Myslím, že plácáte nesmysly. Nejde přece o to, zda Evropa je, nebo není schopna přijmout milion, nebo deset milionů migrantů. Všichni, kdo zatouží dobrého , evropského bydla, se sem stejně nevejdou. Navíc, co by zde dělali. Až na vzácné vyjímky se jedná o primitivy. A těch tu máme sami už víc, než dost. Navíc, poptávka po nekvalifikované práci klesá a klesat bude dál.
      Základem všeho je zastavení populační exploze v Africe a Asii. Místo jídla jim tam dodávat odsolovací a závlahové technologie. Nutit je, aby si jídlo dokázali vypěstovat sami. A zastavit zdravotnickou pomoc v současné podobě. Nelze nečinně přihlížet, nebo dokonce napomáhat tomu, aby některé země v průběhu dvou lidských generací zdesateronásobily počet svého obyvatelstva. Aniž by si jejich "vlády" lámaly hlavu, jak se uživí.
      A starosti evropských vlád o naší, stárnoucí populaci také nechápu. Na straně jedné etnické evropské národy vymírají, na straně druhé se je politici stejně snaží zlikvidovat. A pracovní síla? Už dnes poptávka po ní strmě klesá a díky pokračující robotizaci a automatizaci bude klesat dál.

      Vymazat
    13. Hlavne strucne panove nikdo by potom nemel cas cidst mne o Trumpovi a jeho democracii velike
      Honbolulu kuku vr

      Vymazat
    14. Když stručně, tak stručně. V teoretické "přípravě" dávám téměř za pravdu KR, v praxi Vladimírovi.

      Vymazat
    15. Pane Hricák,
      jen primitiv označí za primitivy statisíce či milióny lidí, které ani neviděl.
      Jen neinformovaný, v problematice se zcela neorientující člověk napíše, že je třeba je nutit, aby se naučili sami si vypěstovat jídlo. To zvládali několik tisíciletí - dokud jim euroatlantická "civilizace" neposlala pracovníky Světové banky a MMF, kteří jejich políčka obilí a stádečka koz a krav nahradili lány obilí, technických plodin a kdoví čeho dalšího a jen tak mimochodem také změnili vlastníky těch polí - z domorodců na zahraniční. Jestli někdo může za bídu a chudobu Afričanů, tak jsou to velectění Amíci a Evropané. Řešením určitě je náprava příčin současné krize a migrace v Africe a Asii jejich ekonomickým rozvojem a sociálním vzestupem. Ten ale sotva přinesou ziskuchtivé korporace. O férové politické a ekonomické vztahy Sever - Jih se musejí zasadit euroatlantické vlády. Musejí nasadit uzdu korporacím a svým občanům vysvětlit, jak masivně severoatlantická "civilizace" drancuje přírodní a lidské zdroje Jihu. Při této nápravě se nelze spoléhat na domorodé oligarchy. Je to stejná banda, jako evropští a američtí pupíci, je to stejná třída, která kořistí z níže postavených běžných občanů svázaných s režimem, jemuž oligarchové šéfují.
      Žádný rapidní úbytek pracovních míst (poptávky po pracovní síle) v Evropě se zatím nekoná. Vydáváte předpovědi budoucnosti za fakt současnosti. Je to stejné selhání obsahu Vaší mozkovny, jako ocejchování drtivé většiny uprchlíků a migrantů za primitivy. Z mediálních zpráv a žvástů vytváříte zaslepené, předsudečné konstrukce, zveličujete, paušalizujete, nemluvě o nemožnosti zaznamenat u Vás existenci složitejších myšlenkových postupů. Naučte se hledat skutečnou míru věcí, realisticky, bez hysterčení rozvažovat jevy, události, souvislosti a jejich kontext. Jinak opravdu, jak přiznáváte, nebude nic chápat.
      KR

      Vymazat
  13. Zodpovědné je celé vedení ČSSD. Jestliže se na základě výsledků posledních velkých voleb rozhodlo odvolat Sobotku a jejich zástupci odjeli za prezidentem ho o tom informovat, neměli se vzápětí pod uměle vyvolaným tlakem pravice, s níž se Sobotka spojil, podělat. Odvolali vše, ti, kteří se na něčem dohodli, se rázem stali "podrazníky", skutečný podrazník pomohl do sedla zpátky Sobotkovi a navíc sobě. ČSSD se tak nestala "stranou hradu" a důsledky dnes známe. Jak pro občany či stát tak i pro samotnou ČSSD. Při jiném postupu a politice se mohla ČSSD přitom vézt "na vlně" popularity M. Zemana. A to, že Sobotka jako vedoucí "křesťanského křídla" v ČSSD je fakticky figurou TOP 09, mohli postřehnout za tu dobu i ti méně pozorní. Nikdo nic nedělal, takže dnes všichni musí nést následky své předchozí (ne)činnosti. Tak už to v životě chodí. A aby si někdo v honbě za dalšími voliči odehnal polovinu své tradiční voličské základny, tak to může udělat jen blbec. Stalo se. Má-li se do voleb za rok něco změnit, musí odejít okamžitě nejen Sobotka, musí dojít i k razantní změně politiky ČSSD a k návratu k jejímu programu. (žádní migranti v něm nejsou).

    OdpovědětVymazat
  14. jeho fotra jsem znal to byla jiná klasa chlast cigára ženský flámy no prostě se bavil životem kde vzal tohohle blba to nechápu asi není jeho

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja ho znal taky chodili sme do skoly v Treboraticich v 30 tejch letech To bylo zidovske misto kam je potom taky vysypali (Rudlu)
      Zdravy Honolulu kuku dement vr
      Ve sluzbe jsem kurva a ve sluzbe sem furt vr

      Vymazat
  15. Aby měli změny v prohnilé vládě nějaký smysl, tak by musel Sobotka vyměnit v první řčadě sám sebe, ale na to ten polobuzerant nemá koule. Drží se u moci jako hovno košile a ví proč. Při pomyšlení na ztrátu moci se mu hrůzou svírá prdel, protože až bude odstaven, protože další volby neustojí.Pak se bude řádně vyšetřovat loupež OKD. O to se Bureš postará osobně, už jen proto aby se upozadnilo jeho čerpání dotací a přmíchávačský řepkový zákon, který prosadil(koupil poslance) a kvůli kterému připlácíme Burešovi 2 Kč z každého litru PHM.

    OdpovědětVymazat
  16. Desítky herců, zpěváků, spisovatelů a dalších umělců vyzvaly veřejnost ke shromáždění na podporu demokracie. Já stále nechápu o jaké demokracii tady mluví! Copak tady nějaká existuje? Možná ano ale je pro někoho.
    A vůbec umělci by měli držet hubu! Ono stačí když je ministr obrany také z jejich branže takže takhle se asi vidí ta demokracie že každý šašek z řad umělců může fungovat v politice bez ohledu na to jaké má znalosti!
    Ale oni to berou podle napsaných scénářů na jejich životní role!
    V roce 89 také hlavně herci a zpěváci vyzývali k neposlušnosti a generální stávce a nejvíce se angažovali při tzv. sametu !
    Oni v té době nejlépe placeni s největšími výhodami všude vyprávěli jaká byla nesvoboda a jak museli trpět !
    A koukám , že se historie opět opakuje - komedianti na scéně ! Copak se jim nelíbí na prezidentovi a vládě ?
    Copak mají proti občanům a voličům ČR , že nejsou schopni akceptovat rozhodnutí většiny národa ?
    Copak očekávají od nového "jejich" prezidenta či vlády ?
    Kdopak si je najal na toto divadlo ???
    Že by herci byli takový slušňáci a pohoršovalo je když prezident mluví tak jako většina občanů , když mluví tak aby tomu lid rozuměl a když mluví tak jak mu zobák narostl ? Nebo , že by jim vadila Čína ?
    Že by jim vadilo , že v Číně zloději , tuneláři a vlastizrádci jsou veřejně popravováni kdežto u nás dostávají prostor v mediích a vozí se jim metály i za hranice ?
    Vadí jim , že prezident kmotrům nezobe z ruky a neklaní se před posly z USA ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pánové, co pořád máte s prezidentovým způsobem vyjadřování? l když si tady pochvalujete, jak jedobré, že mluví lidově. Mluví naopak spisovnou češtinou, vtipně, je z jeho řeči patrná jeho vysoká vzdělanost. Jednou si dovolil zcela přesně přeložit z angličtiny název té skupinky sexuálně politických děv(ek) Pussy Riot, a už mu to nikdo z těch "překultivovaných" kavárníků neodpáře.
      Vodolejka

      Vymazat
  17. hrdina němeček a oplakavany přitel babišuv co zachranil naše lazně z našich miliard neboli socan tak veliky že dotuje jen vyznamne kapitalisty samosebou že ne ze sveho takto je v dnešni srabotkově podobě za vydatne podpory soudruha prasedidenta zemaka naše prava a nefalšovana nejmocnějši ze fšech stran strana prace a chudeho lidu zkratka nevolitelna

    OdpovědětVymazat
  18. Pane Povolný (23:03)

    Adopce dětí homosexuály řeší situaci, která může nastat i u heterosexuálů, totiž, že nový partner biologického rodiče dítě adoptuje - s tím musí druhý biologický rodič souhlasit (pokud žije). O takovém případu vím.

    Ivo Jahelka zpívá o případu, kdy se manželé rozvedli a nový mažel matky adoptoval se souhlasem biologického otce její děti. Pak se nová rodina rozvedla a ona žena se posléze vrátila k původnímu manželovi. Její druhý manžel, který se stal "zapsaným otcem" jejich dětí jim pak musel platit alimenty.

    To je jistě přehnaný případ, ale to neznamená, že se biologičtí rodiče dětí nevzdávají a že v heterosexuálním světě nedochází k adopcím. Problém je v zakazování adopce homosexuálními páry.

    Pokud vím, nikdy nešlo o adopci dětí z dětských domovů. K tomu lze dodat, že kdyby fungovala "širší rodina", tak by tam většina dětí ani nemohla skončit.

    Břetislava Rychlíka neznám. Informaci jsem převzal z českých medii. Psal jsem ale především o reakci diskutujících pod tou zprávou. Jsem odpůrcem dělení společnosti na čisté a odpad.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pan Ševčík dobře hovořil k podstatě věci.Stejně jako pan prezident Zeman,když se opětovně ptá,kolik vzniklo nových hospiců.

      Vymazat
  19. Ministr pro lidská práva a legislativu Jiří Dienstbier (ČSSD) se ohradil proti útokům, které na něj směřují. „Nastal čas přestat s přehnanou zdrženlivostí. Nebaví mě už jen sledovat útoky toho nejhoršího v ČSSD na mou osobu,“ uvedl Dienstbier na svém profilu na Facebooku a Twitteru a pokračoval: „Snad až komické na ministerské ruské ruletě je, že po mém odvolání volají bezpáteřní pučisté z Lán (Tejc, Zimola) a pražská mafie, v čele s pračkou peněz Pochem a odsouzeným podvodníkem Březinou. Asi ta nová krev, která zajistí podporu lidí ČSSD,“ napsal ministr.

    Jestli je Jiří Dienstbier opravdu neschopný a líný, proč jej tak zavile a svorně nenávidí nacisté, Kalousek, Zeman a Babiš? Neschopný a líný člověk by přece nikoho neohrožoval, a tedy nikomu nevadil, ne?

    OdpovědětVymazat

Reklama