Reklama

.

.

čtvrtek 10. listopadu 2016

Protivzdušný systém S-500 jako zbraň proti satelitům

mbi
10. 11. 2016 Eurasia24

Američtí odborníci přiznali, že perspektivní ruský protivzdušný raketový komplet S-500 Prometheus bude hrozbou pro americké stíhací letouny, strategické bombardéry, letouny AWACS, křídlaté rakety a také pro umělé družice.


Nový ruský protivzdušný raketový systém S-500 Prometheus (nebo také Triumfator-M) využije, stejně jako americký protiraketový systém THAAD, princip tzv. „kinetického útoku“. To znamená, že ke zničení cíle bude využita pouze kinetická energie střely (bez výbušné náplně). Rychlost letu antiraket (již využívaných v systému S-400 – pozn. překl.) 77N6-N a 77N6-N1 se přitom pohybuje mezi 5 a 7 km/s, což jim umožňuje efektivně zasahovat všechny rychle se pohybující cíle včetně křídlatých raket.

Lze předpokládat, že Prometheus bude mimořádně efektivní při použití proti letounům „stealth“, ale soudě podle dostupných takticko-technických dat nebude tato činnost pro nový ruský systém základním úkolem.

Podle magazínu National Interest dělá velký dosah z Promethea ideální zbraň proti největším a nejméně „viditelným“ cílům. Zaměřit a zasáhnout bombardér na velkou vzdálenost bude obtížné, ovšem letouny dálkového radiolokačního průzkumu a velení (AWACS – z anglického Airborne Warning and Control System) nebo letadla radioelektronického boje (REB) se ocitnou v podstatně větším ohrožení a budou tak nejspíš nuceny operovat mimo dosah S-500. Nebo budou Američané muset výrazně zdokonalit aparaturu, kterou tato letadla nesou na svých palubách.

Analytici časopisu zdůrazňují, že nový ruský komplex je vyvíjen především jako obranný protiraketový systém, ale že současně „může být použit i jako protidružicová zbraň“.

Podle názoru experta ruského Centra pro analýzu strategií a technologií (CAST) Sergeje Denisenceva je hodnocení Promethea ze strany amerického časopisu objektivní. Sám pak uvádí:


„Úlohou nového systému je ničení balistických a křídlatých raket nepřítele a boj s jeho letectvem. To je logické. Nicméně řadu takticko-technických dat a bojových schopností S-500 neznáme. Hodnotit můžeme pouze to, co lze zjistit z otevřených zdrojů a co uniklo do médií.“

S-500 se podle jeho názoru klidně může pustit „do křížku“ s letadly AWCS na velkou vzdálenost. Pro boj s protivníkovými družicemi bude podle Denisenceva nutno vyvinout speciální typ rakety, a to minimálně dvoustupňové. Srovnání S-500 s americkým systémem je podle něj celkem přiléhavé, THAAD byl ovšem vyvinut dříve a je již ve výzbroji americké armády. Kdy se dostane do služby ruský systém, není dosud známo.

Nicméně – jak již před šesti měsíci uvedla agentura TASS, dostane armáda první komplety Promethea v nejbližší době. Když informace zpravodajské agentury komentovali představitelé amerického průmyslu, podivovali se nad tím, že Rusko dokáže takový systém vyvinout i po rozpadu Sovětského svazu.



Představitel Pentagonu k tomu doplnil, že S-500 představuje výrazné nebezpečí pro americké „stealth“ letouny F-22, F-35 a B-2.

Pokud si ovšem připomeneme zkušenosti z války v Jugoslávii, tak i starý sovětský protiletadlový systém S-125 je schopen zničit letící těleso vybavené technologií stealth. 27. března 1999 sestřelil protiletadlový oddíl pod velením plukovníka Zoltána Daniho nedaleko Bělehradu americký letoun F-117, který byl až do té doby pokládán pro radary za „neviditelný“.

Shrňme si tedy, že Prometheus představuje novou generaci raketových systémů „země-vzduch“. Jde o univerzální komplet s velkým dálkovým i výškovým
Zdroj: vz.ru
Překlad: mbi, Eurasia24.cz
Ilustrační foto: mil.ru
dosahem, s vyšší schopností protiraketové obrany a schopností zasahovat balistické rakety, aerodynamické cíle (letadla, vrtulníky i další vzdušné cíle) a také křídlaté rakety. Systém má schopnost na vzdálenost až 500 km sledovat a napadat až 10 nadzvukových cílů současně. Komplety S-500 mají v ruské armádě postupně nahradit systémy S-300 a S-400.

V listopadu 2013 velitel Vzdušné a kosmické obrany (VKO) generálmajor Alexandr Golovko oznámil, že koncern PVO Almaz-Antej zahájil vývoj jednotlivých prvků Promethea. V rámci státního programu přezbrojení armády do roku 2020 bude podle jeho slov zakoupeno 5 kompletů S-500.

Stejné datum uvedl i bývalý velitel protivzdušných raketových vojsk velení sil zvláštního určení ruské armády plukovník Sergej Chatylev, když řekl:
„Rusko disponuje systémy S-300 a S-400, které patří do stejné kategorie. Potřebujeme však vytvořit celý diferencovaný, ale komplexní systém prostředků protivzdušné, protiraketové i protikosmické obrany. Práce na systému úspěšně probíhají. Patří sem systém S-350 Viťaz, modernizace systému S-300 na typ S-300PM-2, další modernizace komplexu S-400 atd. Celý komplexní automatizovaný systém by měl být hotov do roku 2020.“

„Naléhavou potřebu systému S-500 nepociťujeme, ve výzbroji již máme jeho předchůdce – protivzdušné raketové systémy S-300 Favorit a S-400 Triumf, a to zatím stačí. Je k tomu ale třeba doplnit, že jak tyto systémy, tak i další PVO a PRO technika a zbraně již pracují jako ucelený komplex s jediným společným automatizovaným velením. Systémy S-500 by měly celý systém kvalitativně posílit,“ uvedl plukovník Chatylev

Jako příklad doplnil, že jeden z typů raket používaných systémem S-500 bude mít schopnost ničit nepřátelské cíle i v kosmickém prostoru ve výškách kolem 186 km (tj. průzkumné, případně i ozbrojené družice protivníka pohybující se na tzv. nízké oběžné dráze – pozn. překl.).



Zdroj: vz.ru
Překlad: mbi, Eurasia24.cz
Ilustrační foto: mil.ru

38 komentářů :

  1. Soudný člověk by si mohl říkat, že to "ukazování svalů" je naprd. Případně proč to Rusové mají touhu "vykecat". Pak si uvědomí, že tím vlastně pořád drží na uzdě válkychtivé politiky a generály, protože vidí, že nemají šanci beztrestně vyhrát. A že jsou taková hovada, která by to "v zájmu civilizace" (šíření západních hodnot a lidských práv, že) pořád chtěla zkusit. Ne, nemám rád zbraně a vojnu, i když jako technik obdivuji dokonalé stroje a nápady vědců a inženýrů. Jak by mohl svět vypadat, kdyby své schopnosti mohli nasměrovat jinam. Jenže ještě dlouho to nebude možné. Takže buďme rádi, že tu existuje proti-síla, která ty válečné choutky vyvažuje. J.B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte naprostou pravdu, ale buďme rádi že to tak je, nebýt Ruské techniky byť ničivé tak už by to v celém světě vypadalo jinak a že by se lidstvo někdy změnilo k lepšímu tak tomu sám nevěříte neboť mamon je pro člověka prvořadý a pro něj je schopen zabít i nejbližšího příbuzného.

      Vymazat
    2. Nesmysl. Soudný člověk by si mohl klást otázku proč tyhle reklamy na ruské zbraně má touhu neustále publikovat Dvořák, potažmo NR. Tady to snad čte nějaký US generál nebo politik?
      Ne. Zveřejňují to proto aby si různí zakomplexovanci, bolševičtí pohrobci a frustráti nenávidějící západ dodali síly. Toť vše.

      Vymazat
    3. 9:58 to je fajne, že se nepovažuješ za soudného člověka. Pokud se k tobě někdy soudnost dostaví, tak pochopíš, že jsi jen takové hovénko - jen smrad, žádný užitek.

      Vymazat
    4. 0938 reklamy na ruské zbraně patří již tradičně na portál NR.
      Sice nechápu proč, ale není snad dne kdy by zde nic nebylo ohledně ruských zbraní.
      Copak jsme nějaký militantní národ ? U Rusů je to OK, tam na nic jiného asi ani nemyslí - ale proč ty zbraně propagujete u nás ?

      Vymazat
    5. 9:58 je úlisný přizdisráč, který vždy čůral po větru a pochleboval mocným. Nakonec tohle navoněné Šafr lejno poslali šlapat v duhovém průvodu průvodu s nakaženými západními homosexuály a poté buzerovat na diskuzi NR. V morálně odpudivém Šafrovi se probudila závist nad čteností NR.

      Vymazat
    6. pro 11:52 asi nerozumím, je to něco k věci ?
      Otázka zněla, proč Rusové jsou tak militantní a není dne, aby neudělali reklamu na své zbraně i v našem mediálním prostoru, třeba zde na NR ..

      Vymazat
    7. No, aby jsme tě nasrali.

      Vymazat
    8. a taky, abychom neumřeli hlopý...
      ale to ty asi nepochopíš.

      Vymazat
  2. Vzniká rovnováha mezi Americkými a Ruskými vojenskými technologiemi. Rusové úspěšně dohánějí a v ledasčem už dohnali hendikep, který nabrali za Jelcina, přičemž čas hraje pro Rusko.
    Rovnováha mezi USA a RF je jediná záruka míru v Evropě, to platí už od r. 45.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 10:14
      pokud to hodnotíte podle ruské propagandy, tak to potom docela chápu.
      Jinak ani jedene z nás tady netušíme, co se děje v tajných laboratořích na jedné i druhé a třetí straně.
      Podstatný moment je určitě v hlavách politiků, kteří nesmí dopustit nějakou velkou a zničující válku.

      Vymazat
    2. Hodnotím to z dostupných informací a to jak z Ruské, tak i z Americké strany.
      Mám důvod se domnívat, že vývoj Ruských technologií je řádově efektivnější, protože Rusko vydává na zbrojení jen zlomek toho co USA a přitom si evidentně udržuje značný respekt. Proč myslíte, že Obama nevyhlásil nad Sýrií bezletovou zónu? V Libyi s tím problém neměli.
      Naštěstí pro USA nebude v Bílém domě šílená Hillari, ta by bezletovku v Sýrii nařídila, jak slibovala a pak by začala ze syrského nebe padat letadla US Air Force.

      Vymazat
    3. í10. listopadu 2016 11:21
      Myslíte tím politiky typu Babraka ohavy - zkroutíme vám ruce, nebo našeho sralbotky a zvorala,komediata ministra války Stropnického, kteří jak mopslíci vyhržují rusům, válkou???????

      Vymazat
    4. pro 1425 Rusko vydává na obranu mnohem víc % ze svého HDP než USA.
      Podle http://www.investicniweb.cz/2015/5/21/proc-jsou-ruske-vydaje-na-armadu-neudrzitelne/ v 2015 Rusko vynakládalo na zbtojení 9% z HDP,
      USA v témže roce podle http://prvnizpravy.parlamentnilisty.cz/zpravy/politika/oskar-krejci-nesmyslne-vydaje-nato/ nepřesahuje 4% z HDP.
      Takže Rusko relativně ke svým možnostem vydává skoro 2x víc nákladů na zbrojení, než USA.
      A ohledně efektivity zbraní nemá smysl diskutovat - záleží kde se válčí atd.. Rusové mají například více tanků než USA, Američané zase vyspělejší družicovou techniku atd.
      Nikdo z nás není specialista, aby to dokázal správně posoudit.

      Vymazat
  3. Anonymní10. listopadu 2016 9:38 naprosty souhlas

    OdpovědětVymazat
  4. I v Rusku by si jistě dovedli snadno představit, že výdaje na zbrojení lze přesměrovat jinam.
    Leč tváří v tvář politice Západu (viz i veřejné proklamace typu Albrightové či jiných US militantních pošuků à la Breedlove) musí být schopni se ubránit.
    I proto je tato zpráva o novém obranném systému povzbuzující. A nejen pro občany Ruska.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 11:24 proč tak tupě věříte proruské propagandě ? Západ kdyby chtěl tak roznese Rusko na kopytech už mnohokrát - napříklAD když bylo totálně na kolenách v 90.-tých letech.
      Nikdo nic neudělal, protože ani nechtěl.
      To, že Rusko zbrojí jak blbé je výsledkem jehjich vlastní slabosti - ten národ kromě samopalů neumí pravděpodobně nic jiného.
      Smáli jsme se jim ještě v 70.-tých letech, kdy jsem chodili povinně na válečné ruské filmy do kina, a smějeme se jim i nyní, kdy se až tak moc ve vývoji neposunuli.

      Vymazat
    2. Re 11:30:
      Mýlíte se. Neroznese. A to je dobře. Západ sice může dnešní Rusko zcela zničit, ovšem jen za cenu naprostého sebezničení.
      Pokud by to vypuklo, jistě byste si toho i sám povšiml. Na vlastní hlavě ...
      A pokud se týče těch 90. let, pak Západu šlo v Rusku vše jako na drátkách. Vrchní ožrala B.J. rozdával plnými hrstmi, proč pak používat vojenské násilí?
      To se ovšem postupně změnilo (a mění) s příchodem Putina. Západ své cíle nezměnil, jen prostředky k dosažení těchže ...
      Vás vedly k pousmání sovět. filmy ze 70. let, mě zas dnes ke stejnému vede ta vaše slaboduchá představa o vaší kulturní nadřazenosti nad Rusy. Se stejnou se často setkávám při svých služebkách po západních zemích. Kde si také mnoho podobně namistrovaných tupců stále myslí, že jsme až včera slezli z korun stromů. Ýbrmenč ve vás ani v nich se - holt - nezapře.

      Vymazat
    3. A 11:30
      Západ kdyby chtěl tak roznese Rusko na kopytech už mnohokrát - napříklAD když bylo totálně na kolenách v 90.-tých letech.
      To mas argument, ako z tretej triedy pomocne ZS. Keby zapad chcel... Chcel uz Dofli Hitler, aj Napoleon chcel, mali aj podporu dalsich zapadnych krajin. A prd sa podarilo.
      Ale o to ani tak nejde. Skor o to, ze v 90. rokoch minuleho storocia si uz sudruhovia zo zapadu madlili ruky a tesili sa na suroviny z najvacsej krajiny na planete. A kedze sa im vtedy podarilo polozit ju na kolena bez pouzitia vojenskej sily, tak nemali najmensi dovod pomyslat na vojenske riesenie, duplom, ze to by mohlo ich vlhke sny o velkej surovinovej ( vpodstate za hubicku ziskanej ) zakladni aj zhatit.
      Takze pises akurat blaboly typu: Keby sme ( USA ) chceli v Iraku ropu, mohli sme si ju kupit a nemuseli sme tu krajinu rozvratit do zakladov.
      Vrat sa na ambasadu na preskolenie, lebo evidentne si za takyto vykon svojich 30 usd nezasluzis, chytroline. Pripadne Janda nech ta odzadu preskoli, to by tiez mohlo pomoct :D
      G.

      Vymazat
    4. Kdyby mohla Amerika roznést Rusko "na kopytech", dávno by to udělali. Realita je však jiná. Ani když bylo Rusko "na kolenou" v postjelcinovské etapě, tak na to neměli. Když se v té době potopil Kursk, tak tam Rusové nikoho nepusili ikdyž NATO mělo eminentní zájem o "záchranu" námořníků. Na námořníky kašlali, ale šlo jim o staré sovětské technologie, které nemají dodnes. Například nadzvukové torpédo.

      Vymazat
  5. pre l1:30 pozoruj co kto robi , ussa zdemokratizovali pomocou bombardovania pol sveta . a rusi asi nic . kolko vojen zacali rusi , kolko nemci...? ak ta tvoj sused "ochcije" raz , dva krat ..viac krat a ty stale budes tvrdit , ze on vlastne robi dobre , tak si minimalne na zamyslenie a o tom to je...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. myslíš, že svět je tak černobílý ?? Tak to skutečně není.
      pokud si myslíš, že ponechat třeba chemické zbraně v rukách nějakých šílenců je ok a není třeba zasahovat, tak jsi velký naivista.
      To přesně USA a Západ udělali - Rusové, kteří například Syrii mají pod jakousi kontrolou už desetiletí NIC neudělali, když se zjistilo, že Asad použil chemické zbraně proti svým obyvatelů.
      Až po velké ostudě v OSN a hrozbě západního zásahu ase uvolili, že je tedy jakože pomůžou zlikvidovat.
      A Ty to jednoduše nazveš posměšně nějakým bombardováním poloviny světa .. vzpamatuj se, nebýt Západu tak možná jsme už ohroženi nevyzpytatelnými bandity s chemickými zbraněmi v kapsách ...
      To jsem uvedl jen jako jeden z příkladů. Určitě ne vše je OK, ale ve výsledku je činnost Západu rozhodně pro celé lidstvio prospěšnější, než kdyby nedělali nic.
      Bohužel Rusové na to nemají a proto to jen kritizují, vyzobávají ty špatné momenty a předkládají to jako pravidlo.
      Nevěř všemu, co se dočteš na rusofilních webech.

      Vymazat
  6. 11:30
    Hele ty ussacká pomatená Šapitem placená gumo,jedinej,kdo ve světě dělá zle a pořád někam strká rypák je USSACKÁ army a jejich věčně se předvádějící Plechová kavalérie !!!!Když seš ultrablb,tak to alespoň nedávej tak okatě. najevo,Chujmere debiloviči!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. pro 1200
      a proč tedy ti nejlepší z nejlepších nic neudělali, když Asad použil chemické zbraně proti svému vlastnbímu obyvatelstvu ? A přitom Syrii už od dob 1970 mají Rusové víceméně pod svojí kuratelou ...
      A nebo chceš mít za rohem nějaké šílence s chemickou bombou v kapse ?

      Vymazat
    2. 12:04
      Hele ty lejnolahvárenskej experte,ty chemický zbraně těm kriplům z ISIL a DEAŠE dodáváji právě ty ussacký vývozci demokracie,která se rovná napadení a případné doživotní okupaci jako v případě Nemecka a Japonska!!!!A že někdo napadá vlastní obyvatele chemickejma zbraněma???Nelhali podobně ty agresoři z Fuckingtownu taky o Saddámovy?!!!!Příště raději zmlkni havloidní blábole!

      Vymazat
    3. Tak se tak dívám, jaké nové způsoby matení a lhaní si "pro-američtí" (s podřádem "pro-bruselští") manipulátoři vymysleli. Moc produktivní a "novátorští" ale nejsou!
      Přesto, že nastoupili "nové čerstvé síly", zmohli se pouze na tři takzvané inovace:
      1. Od té doby, co Rusové zesměšnili americké letadlové lodě a jejich "hlídací obranné systémy" nezaznamenatelným způsobem průletu na velkou vzdálenost a precizním prokličkováním svých křídlatých raket vystřelených z "malých" lodí v Baltském moři na pozice teroristů v Sýrii, je prvořadým úkolem těchto "ideových bojovníků" pomlouvat a připravovat o důvěru ruskou armádu, její vojenskou techniku a její schopnosti, naopak z nich stále do kolečka, dělat agresora (nejlépe "primitivního"!) a z čtenářů nezávislých webů "rusofilní militantní debily"!
      2. Druhý způsob je, že zničehonic tenhle web "objevili různí milovníci mimozemšťanů" jak "pro-amíkovští", tak "proti-amíkovští" a jiní "blázni", kteří se snaží zničit diskuze pod články a tím přerušit smysluplnou výměnu zajímavých informací a znemožnit tříbení názorů!
      3. Pro ty, kteří se nenechají otrávit, je třeba ještě v několika vzájemně si přihrávajících osobách
      překrucovat pravdy (např. Asad a plynové úroky, které ve skutečnosti na popud Američanů dělali teroristé,amíci a používání plynu a napalmu ve Vietnamu, uran a kazetové bomby v Afghanistánu a Iráku, apd., apd. ), podsouvat lži (krásný příklad A z 12:02h, který by se měl naučit česky, cituji : .." myslíš, že svět je tak černobílý ?? Tak to skutečně není...Až po velké ostudě v OSN a hrozbě západního zásahu ase uvolili, že je tedy jakože pomůžou zlikvidovat....Určitě ne vše je OK, ale ve výsledku je činnost Západu rozhodně pro celé lidstvio prospěšnější, než kdyby nedělali nic... Nevěř všemu, co se dočteš na rusofilních webech....."), i vytvořené z polopravd a předstírat, že mám na mysli jen blaho všech poctivých lidí, zvlášť Čechů a Evropanů.

      Dejme si na ně pozor (i na jejich "nové a nové" způsoby), vždyť stačí zapřemýšlet, proč takoví lidé tyto články čtou a proč pod ně píší to, co píšou.
      Tahle jejich prolhanost, zákeřnost a demagogie, to má být diskuze??!
      Pavel p

      Vymazat
  7. Vyjádření k odpovědi 11:30.Západ si totiž myslel, Rusko se rozpadne i bez použití síly za strany NATO.To se však nestalo a za vedení Putina dosáhlo významného posunu v modernizování zbraní.Dnes už je pozdě ze strany západu něco činit.Rusko velice posilnilo. Putin jim vytřel zrak. Fandím mu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:14 to je tedy chabé vysvětlení.... myslel si a nemyslel si, veřil a nevěřil.
      Něco úderného tam nemáte ?
      Faktem je, že Západ na celé Rusko kašle a ozve se pouze ve chvíli, když překročí určité meze - například ukradne kus území jinému státu. A úplně největší průser je, když to udělá blízko hranic EU. Například anexi Krymu.

      Vymazat
    2. 12:20
      Chujmere debiloviči,s tou anexí Krymu seš stejně v prdeli,jako havloidní lejnolahvárenský žumpy donekonečna se opakující se svejma blábolama!!!

      Vymazat
    3. Dodatek: Pro lepší čitelnost na konci závorky ve které cituji "anonyma", mělo být uvedené "konec citace".
      P.S.:
      Pro A z 12:20 h :
      Západ na celé Rusko "kašle tak", že se mu NATO cpe jak "Jezinky-Bezinky" přímo na hranice a "jen prstíček by si chtělo ohřát!..."
      Pavel p

      Vymazat
    4. 1409 Západ by byl (včetně nás) nbejraději, kdyby Rusko zalezlo k sobě a neotravovalo .
      Pokud ale vyhrožuje (najdi si vyhlášení ohledně atomových zbraní proti Litvě atd..) , tak asi sedět se založenýma rukama nebude.
      Proto NATO posílá od ledna na východní hranici NATO asi 4000 vojáků, jak je známo - tak je to prd - protože proti nim na druhé straně hranic ve stejné vzdálenosti stojí asi 35000 vojáků Ruské armády.
      Praveděopodobně to ale Rusko trochu odradilo - protože je vzteky bez sebe a kritizuje to hlava nehlava.

      Vymazat
    5. Idi v pizdu kokot.

      Vymazat
  8. 14.54 Voni jsou blbej jak anděl,akorát křídla jim chybí.Tak Rusko je to špatné a ussa jsou ti mírotvorci,jo??Pokud vím,tak to bylyussa,kdo si vyhrazoval použít JZ jako první-nebo ne???Az těch 4000posranců si Rusko určitě něco dělá a na to nemusí mít 350000,ale 4000vojáků stačí.Protože kdyby uslyšeli urrrá,tak se zeserou!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 1531 s použitím jaderných zbraní jako první se trochu pletete: https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/191370-rusko-si-vyhrazuje-pravo-pouzit-jaderne-zbrane-jako-prvni.html
      A pokud si Rusko z těch ubohých 4000 vojáků (mimochodem ještě tam ani nejsou) nic nedělá, tak proč rozmístilo už raději předem svých 30.000 vojáků v téže oblasti ?

      Vymazat
  9. Existuje značný rozdíl mezi prezentování ruské vojenské techniky Rusy a americké Američany. Základním rozdílem je, že v RF nejsou informace podřízeny komerčním zájmům, protože případné obchody se předem nedělají, ale až po odzkoušení v praxi. V RF proto nepracují s reklamou a o skutečných vlastnostech nových technologií hovoří pouze jako o projektovaných s tím, že nikdy nejsou zveřejněny všechny schopnosti těchto technologií. Kdo zná technologie, ten může vědět více, ostatní pouze tápou. Konečně, ale nikoli na posledním místě, RF produkuje až na pěchotní útočné pušky výhradně obranné zbraňové systémy, což se o témže v SSA říci nedá ani omylem. Ti, kdo nevidí či vidět nechtějí expanzi a agresivní chování reprezentace NATO a zejména zelených mozků v SSA, škodí pouze sami sobě, protože netuší, odkud na ně může přiletět Osud.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 1637 já si myslím, že Rusové zbraně vyrábějí jen na okrasu. Vlastně vůbec nejsou použitelné na nějaký útok = píšete sám, že jsou vlastně jen obranné.
      No to je úžasné, máte asi pravdu. Sám bych to neřekl lépe !
      Fuj na ty Američany s jejicj výhradně útočnými zbraněmi.

      Vymazat
    2. Pro A z 10.11.16 v časech 14:54h,17:55h,18:00h popř. v dalších takzvaných "příspěvcích":
      Vážený kolektive manipulátorů, zcela Vám uniká podstata věci.
      Jako první svou takzvanou "Obranou doktrínu" změnili Spojené státy americké. A je to už řadu let.
      Schválně si to najděte na oficiálních stránkách US ministerstva obrany.
      Změna se týká toho, že je možné vést a vyhrát (prvním úderem) atomovou válku. Za cca 3 měsíce.
      Též současná vyjádření amerických vojenských odborníků, že to měli udělat za Jelcina ( po II. sv. válce, apd.) a že je škoda, že to neudělali.
      Včetně nedávného vyjádření náčelníka generálního štábu USA, že Rusům a Číňanům (a jiným) "napráskají tak, že to ještě nikdy nezažili"!!!
      "Novinky.cz" je "proamíkovský servr", takže informace odtud je vždy třeba napřed očistit od lží a pak ještě doplnit o podstatné a rozhodující části pravdy, kterou pravidelně neobsahují!
      A když mluvíte o 4 tisících "ubohých" nových vojáků NATO na ruských hranicích, tak by jste měli dodat, že se tam NAT(O)em neustále přesouvá nová vojenská technika, že 300 tis. jejich vojáků má v současnosti pohotovost, že zvlášť v noci přes nás lítá vojenských letadel jak much, atd., atd.
      Myslím, že víc k tomu nemá ani smysl dodávat..
      Pavel p

      Vymazat
  10. Dejte mi sem Shapiru nebo si ho urvu kurvu.Bukvice obecna

    OdpovědětVymazat

Reklama