Reklama

.

.

pondělí 19. prosince 2016

Kým se stává prezident Miloš Zeman?

Jana Maříková
19. 12. 2016
„Vláda, která toleruje zloděje, se objektivně touto tolerancí sama stává vládou zlodějů. Vláda, která toleruje tuneláře, je tím sama vládou tunelářů. A vláda, která toleruje podvodníky, se stává objektivně vládou podvodníků“, řekl 21. října 1997 při projednávání návrhu státního rozpočtu na rok 1998 tehdejší předseda Poslanecké sněmovny Miloš Zeman. Kým se od té doby stal tentýž Miloš Zeman, když jako prezident republiky toleruje střet zájmů přímo ve vládě? Co hůř - na funkci ministra financí? A když nyní vetoval novelu zákona o střetu zájmů, který měl Babišovi znemožnit čerpat dotace a pak je sám po sobě kontrolovat.


Někdo by mohl namítnout, že nemá možnost jej z vlády vyhodit, pokud mu to nenavrhne předseda vlády Bohuslav Sobotka. To je pravda. První problém nastal už v okamžiku, kdy jej do vlády jmenoval. To udělat prostě neměl. Babiš se před svým jmenováním do funkce nezbavil svých podnikatelských aktivit. Takže nikdy neměl obdržet dekret jmenující jej členem vlády. A své „velkopodnikání“ nezastavil ani poté, kdy se stal ministrem. Babiš je permanentně ve střetu zájmů.

Každý zákon má dopady na jeho podnikání. Navíc je členem vlády, která nakupuje ve velkém právě od jeho Agrofertu. A on na to jako ministr financí uvolňuje peníze. Čímž má zatraceně velkou možnost ovlivnit, od koho se bude nakupovat. Třeba z rozpočtu Správy státních hmotných rezerv, které mohutně nakupují výrobky firem koncernu Agrofert.

Podobný problém je s výjimkami k zákonu o EET. Ministr financí navrhl jako poslanec pozměňovací návrh, která dá výjimku z povinnosti používat ETT novému franšízovému řetězci s rychlým občerstvením, který bude od příštího roku prodávat tepelně opracované masné výrobky výhradně z Babišovy firmy Kostelecké uzeniny a pečivo rovněž z Babišovy firmy Penam. Jako ministr již stánkařům udělil výjimku nezákonným výkladem zákona. A tak je to s ním ve všem.

O tom, že je Babišova firma Čapí hnízdo vyšetřována Evropským úřadem pro podvody OLAF, již bylo napsáno mnoho řádků. V Německu bylo dokonce natočeno několik televizních dokumentů o Babišovi jako podnikateli, který je zároveň jedním z největších příjemců evropských dotací. A zároveň jako ministr financí ovládá kontrolní orgán, který prověřuje správnost čerpání. Střet zájmů větší než nejvyšší věž Pražského hradu. A tím se opět dostáváme k Miloši Zemanovi. Ten mu v létě – v době vrcholícího skandálu s nezákonným čerpáním evropské dotace, jel na Čapí hnízdo „dělat křoví“. Už tehdy nám ukázal, co si myslí o nutnosti, aby se politici vyhýbali rozhodování v případech, kdy jsou ve střetu zájmů.

Vetováním novely zákona o střetu zájmů, která měla Babišovi zakázat kombinaci čerpání dotací jako podnikateli a rozhodování o jejich udělení a kontrole správnosti čerpání, nám jako politik ukazuje, co si asi myslí o rovnosti před zákonem. Mimochodem je to jedna z podmínek právního státu, kterou zakotvuje Listina základních práv a svobod, která je součástí Ústavy. Kterou se Zeman složením prezidentského slibu zavázal dodržovat a chránit.

Poprvé jsem se silně podivila, když se Zeman vracel z Číny soukromým letadlem miliardáře Petra Kellnera - hlavního majitele PPF. Pro ty, kteří si už nevzpomínají, co ty tři písmena znamenají – je to První Privatizační Fond. Tento nejbohatší Čech pohádkově zbohatl na kuponové privatizaci, kterou Zeman jako předseda největší opoziční strany odsuzoval coby podvod století. Do soukromého letadla někoho takového si slušný člověk může sednout, jen když mu jde o život. Ale to nebyl ten případ. Údajně spěchal, aby mohl dát vyznamenání siru Nicolasi Wintonovi. Ale ten by několik hodin počkal. Šlo asi spíše o to, podpořit Kellnera v očích Číňanů jako „člověka s těmi správnými konexemi“. U nás to každý ví, že tento muž má kdejakého politika na špagátku. Číňanům se muselo ukázat, že má na háčku i našeho prezidenta. Už to byl pro mě šok.

Ale dnešní čin, kdy Zeman vetoval zákon o střetu zájmů, který nevyhovuje Babišovi, mi zcela vyrazil dech. Kým se proboha ten člověk stal od té doby, kdy jsem jej volila do prezidentské funkce? Mezitím mu prošla rukama řada zákonů, které měly části z hlediska Ústavy minimálně sporné. „Protikuřácký“ zákon má také řadu sporných paragrafů – ale ten vetovat nebude – údajně proto, že jako kuřák je ve střetu zájmů. U Babiše střet zájmů evidentně nevadí…..

Odůvodnění odmítnutí návrhu zákona prezidentem Milošem Zemanem ZDE.

68 komentářů :

  1. Davide, to jsi sem dal omylem, ne? :-D?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 2203
      a proč se zlobíš na pošťáka, že donesl špatné zprávy ? Raději napiš, jestli to je pravda a nebo není, případně proč ..

      Vymazat
    2. Sedělo - ožrala, děvkař, lhář, kolaborant, Havel...

      Vymazat
    3. Proč? Zeman se pomalu ale jistě stává stoupencem oligarchie. A dnes je jasné, že v příštích volbách se bude řešit právě toto. Zda zůstane jakás takás demokracie, nebo moc uchopí oligarchie. A tam zůstane napořád. To umí dokonale. (Viz Ukrajina).

      Vymazat
    4. 7:41- Už se moc často opakuješ, básníku.
      PB

      Vymazat
  2. Článek je slušná analýza charakteru a morálky pana Zemana !! Nakonec je to president kapitalistické republiky a politická korupce je nedílnou součástí tohoto zločinného režimu !!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale bezte. Zeman je starej komunista a tim padem i lump. Ze se spojil s byvalym fizlem je jen logicke.

      Vymazat
    2. 22:45 - ... kapitalistická republika je zločinný režim? To myslíš vážně? Nebo jsem tě blbě pochopil?

      Vymazat
  3. Uz druhy clanek ktery dava smysl! A oba vystavil Ivan David. Budto to tady hacknuli kluci od CIA, nebo se nasemu slavnemu psychiatrovi vratila soudnost.
    V kazdem pripade vynikajici novina. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 22:49- Koukám, tady si někdo z Evropských hodnot dělá statistiku. Jen pilně pracuj, kdo neudává, okrádá rodinu.
      PB

      Vymazat
  4. Je dobře, že sem pan doktor David ten článek dal. Je třeba se věnovat i tématům kontroverzním.
    Z tohoto článku na hony smrdí účelovost, pokrytectví a pseudomoralizování.
    Z hlediska vládní koalice by v první řadě měly "držet morálku" strany, které si do vlády Babiše a jeho hnutí pozvaly, jako koaličního partnera. Vládní zakázky si opravdu nezadává sám, schvaluje mu je vláda jako celek. Jestliže mají problém s jeho střetem zájmů, tak ať ho z vlády vyhodí. Zrovna tak s jeho čapím hnízdem.
    U opozice je to samé, v bledě modrém, či hnědočerné. Dokud Babiš podporoval jejich pravicové strany, mohl si dělat kšefty jaké chtěl a s kým chtěl. Už platí jen do své pokladny, a je po "brabčátkách".
    Kdyby se momentálně nejednalo účelově o eliminaci Babiše v politice, tak by nejen po zákonu o střetu zájmů nikdo nevzdechl, ale Odesáci a Topáci by řvali jako "píchlé svině" o poškozování práv chudáků podnikatelů. Nejsem Babišův fanda a jeho hnutí nevolím. Jen konstatuji, že dělá to, co mu dovolili a připravili ti, kteří mu dnes nemohou přijít na jméno.
    Prezidenta Zemana z toho laskavě vynechte. Rozhoduje se zásadně samostatně, podle svého názoru a svědomí, nikoliv názoru autorky tohoto článku. Jestli je jeho názor správný, je "věc názoru". Ale je to názor výhradně jeho a má na něj svaté právo. Nebere, nekrade, nedá se koupit. Ani od Kellnera. Co dělá, poměřuje zájmem naší republiky. Pokud to bude dělat stejně a zdraví mu dovolí znovu kadidovat, budu ho volit. Lepšího zatím nevidím. Až uvidím, můžu změnit názor. Dřív ale ne. J.B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Babiše ráda nemám a volit ho nikdy nebudu, ale Zemanovu kroku rozumím. Nakonec, pokud věc skončí u Ústavního soudu a ten zákon shledá nezávadným, bude jasno a není se oč hádat. Jinak, Lex Babiš považuji za účelový a diskriminační, více než o dotace v něm jde o odstranění konkrétní osoby, stejně jako u volání některých politických zoufalců po rušení některých prezidentských pravomocí či po změně Ústavy. Jediným poctivým způsobem, jak odstavit Babiše, je nevolit ho. Pokud si ho ale lid přeje víc než Kalousky a Sobotky, mají asi smůlu.

      Vymazat
    2. Lid si v roce 1948 přál i K.G. a sama dobře víte jak to dopadlo. Nepoučitelný lid.

      Vymazat
  5. Na Babiše bych nevsadil ani pětník. Babiš je typickej oportunistickej žid.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já takovým lidem říkám židobolševici.

      Vymazat
  6. Velmi souhlasím.Babiš je v permanentním střetu zájmů a nelze to ospravedlnit jakýmikoliv "dobrými záměry". Zeman je bezcharakterní narcis, tak jako Babiš. Oba jsou "jájínkové". Nicméně jsem Zemana volila a volit budu, pakliže protikandidátem bude Horáček a nedej bože např. Kolář. ANO je pro mě nevolitelné.

    OdpovědětVymazat
  7. Pokud někdo vkládá do Zemana nepřiměřené ambice, musí být zklamán! Zeman je jen lepší varianta z těch špatných! Kdo navrhne lepší variantu pod svým jménem?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak třeba Kmoníček nebo Robejšek a mnozí další.

      Jméno? Tak třeba Karel, když to musí bejt :-D

      Vymazat
    2. 23:03-no vidíte Karle, o tom rozhodnou voliči. Ti Vaši "mnozí další" k serioznosti jsou již nadbyteční!

      Vymazat
    3. Pane Davide, co je to prosím Vás za strašnou nemoc, co má ten pán v 7:43? Nechtělo by to hospitalizaci?

      Vymazat
    4. Jane, to je frustrace "stejných" velikánů tělesných bez "ducha" uvnitř, typu Posselta,P. Novotného, Peczynského. Závist. Co s tím naděláme? Politujme. I oni jsou "dítka Boží", abychom poznali dobro a zlo. .

      Vymazat
    5. Anonymní z 19.prosince
      Robejšek je zase jenom nastrčená figura,která má odebrat jiným stranám hlasy a potom se spojí s modrými ptáky a Stopkou.Měl by jste si o tom najít článek,kde tuto možnost nevylučuje,protože jdou doprava.

      Vymazat
  8. andrej s tou chatrou udela poradek,? asi bude premierem, pokud ano, tak slachtu by mel udelat ministrem vnitra a ten s nemi zatoci!!! milos pokud bude zdramvi slouzit at zastane na hrade
    chef

    OdpovědětVymazat
  9. Shouhlas s JB . Zákon o střetu zájmů je třeba ,ale ne v době kdy lídr té strany na kterého je to namířené má bohužel našlápnuto vyhrát volby. To potom není o střetu zájmů , ale o odstřelu politika i s partají a nějaký střet zájmů s prominutím jebal pes. Tento zákon tady měl být již dávno. Já tvrdím že je to čistě účelové a je to do budocna nebezpečný precedens i když hnutí ano s p.Babišen není moje krevní skupina Bredy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že bych špatně četl a slyšel?Ano,Zeman sice vetoval zákon,ale proč?Nezdály se mu určité pasáže paragrafů!Po předělání a zpracování chyb,jej schválí.Nic víc,nic míň.Podlehli jste dezinformacím.Nakonec i autorka článku.

      Vymazat
  10. Dovolím si s paní autorkou hrubě nesouhlasit. Nejsem sice příznivec Babiše, ale opakovat lži ODS a TOP by neměl nikdo, kdo nechce být za stejného hňupa. Paní hned v úvodu naznačuje, že Babiš snad podporuje tuneláře a podvodníky. Asi si nevšimla, že právě tito podvodníci a tuneláři proti Babišovi nejvíce brojí, protože je alespoň trochu klepe přes prsty. Ohledně čerpání dotací, to je naprostý nesmysl. To snad má zrušit dotace pro zemědělce, aby je nemohl čerpat? Vždyť o nich rozhoduje celá vláda a sněmovna, navrhuje je ministr zemědělství. Podle stejného měřítka jsou ve střetu zájmů všichni politici, kteří odsouhlasí něco užitečného pro všechny občany a také to využívají. Sakra, teď si na nic až tak užitečného nemůžu vzpomenout. No tak třeba nový úsek dálnice. Když po něm bude jezdit někdo z politiků, kteří ho schválili, tak bude také v "permanentním střetu zájmů"? A ministr dopravy, zodpovědný za financování a kvalitu toho úseku, by podle vás na něj se svým autem nesměl vůbec? Jakou to má logiku? Žádnou, přesto to všichni po Kalouskovcích tupě opakují.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlas.Jenom mi vrtá hlavou,proč Babiš neskřípne Kalouska a jeho bílé koníky.Totéž u Kluase .Každý ví,kdo mu dělal bílého koně a vyplatilo se mu to.

      Vymazat
  11. Si děláte prču?Jakej střet zájmů chcete v ČR řešit? Kdo z těch hajzlů není ve střetu zájmů? Dobře Zeman udělal, že ten debilní, účelovej zákon vetoval, Nevolil jsem Babišovce a volit je nebudu. Ani socany, ani lidovce, ani Gazdíkovce, ani Trapáky - přeju si jen jejich jednu společnou fotku v novinéch - fotku toho gangu v pruhovaném. Ale proč jen Babiše, to mi hlava nebere. Ste tak dlouho bojovali s havloidskou pražskokavárenskou žumpou, že ste trochu načichli. Nebuďte stejná pakáž, jako oni. Tenhle zákon smrdí čertovinou, že v něm musej bejt amorálni giganti vod Sobotky a lidovecký lucifeři. Předvolební boj, do kterého politický gangy tahaj zákon - aby se plebs nažral a koryta zústala těm, co to tady kurví už pětadvacet let.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 23:50 Řekl jste to sice trochu drsně, ale máte pravdu. Samotný podpora "opozice" tomu zákonu stačí, aby člověk věděl, že je to lumpárna.

      Vymazat
  12. Z odůvodnění odmítnutí navrhované novely zákona je zřejmé, že to bude tvrdý oříšek pro právníky a účelové, pomlouvačné, nekonkrétní články nic nevyřeší
    Také kdyby se nezrušily hospody 4-té cenové skupiny
    kde se pilo pivo a k jídlu byly buřty s cibulí, nebo tlačenka, nemusel se řešit problém s kouřením v restauracích a mohli bychom si zažádat do Bruselu o výjimku pro českou hospodu.

    OdpovědětVymazat
  13. Andrej Babiš se nenanominoval do vlády sám. Byl zvolen patřičným množstvím voličů, kteří mohli rizika konfliktu střetu zájmů politiků vzešlých z jejich soukromého podnikání roky pozorovat. Co se jen napsalo článků o S. Berlusconim. Je typickou vlastností čecháčků, že když je průšvih, tak hledají, na koho by svoji zodpovědnost shodili. Hledají zachránce, mesiáše, vůdce, který by za ně překážky překonal, vybojoval bitvy a nakonec je pozval k prostřenému stolu. Oslavují jej, jezou mu do řiti, a když mu to stoupne do hlavy a začne blbnout, tak mu nadávají. Jsou totiž líní pohnout sebou, vzít na sebe zodpovědnost, něco vymyslet, popracovat na sobě a okolí, aby od čecháčků přestoupili mezi Čechy.
    Případ A. Babiše zdaleka není prvním případem nebezpečí zneužití politické moci k osobnímu obohohacení v ČSFR/ČR. Tichý společník, firmy s anonymními akciemi (na doručitele) ucházející se o zakázky ve veřejné správě, daňová přiznání politiků, zákon o střetu zájmu ústavních činitelů, daňové ráje (mezinárodní smlouvy proti dvojímu zdanění) atd. Co to je za pitomé čecháčky, kterým vadí strom a nevadí les, proč tolik neřvou v případě zákonů, které umožňují o jeden či o dva řády vyšší úniky veřejných prostředků, než "lex Babiš"? U Babiše lze alespoň kontrolovat, zda, kolik a jak se dostaly jeho firmy k dotacím (a omlátit mu to o hlavu a vychovávat tak jeho a jemu podobné a také veřejnost), ale jak to uděláte u firem s anonymními vlastníky a nemusí být ani z Kypru, Panamy apod.?
    O Babišově zbohatnutí si není třeba činit žádné iluze, obraz si lze načrtnout třeba z na Slovensku soudně zakázané knihy "Ctihodný Andrej Babiš". Avšak od zástupců politických stran, které mají lví podíl na uzákonění legálního zlodějského systému (ODS, ČSSD, KDU-ČSL), je halasná kritika Babiše pokrytecká a odvádějí tím pozornost od svých lumpáren a zodpovědnosti.
    Kritizujme M. Zemana, A. Babiše, ale nezapomínejme na zodpovědnost voličů a dalších politiků a dávejme jim to sežrat alespoň stejně jako prezidentovi a jednomu ministrovi.
    KR

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Protože Čechům nevadí rozkrádání nepřímé, přes různé nastrčené figury a firmy, ale začíná jim vadit to přímé. Obojí je samozřejmě špatně. A Češi budou muset na svého Mesiáše čekat dál. Zeman, ani Babiš jimi nebudou.

      Vymazat
    2. Bohužel musím říci, že bohužel máte pravdu. ("Bohužel" není samozřejmě vztaženo k Vaší osobě, ale k obsahu Vaší glosy.) Češi si místo posuzování konkrétních politických rozhodnutí, opatření a praxe příliš politiku personifikují, upínají se k osobám a nikoli k tomu, co skutečně tito lidé pro ostatní způsobí. Chtějí si osedlat nějakého koně, ale místo to sedlají voly a krávy, sedají na osly, slepice a velmi často je to také hajzl.
      KR

      Vymazat
    3. Zeman je bachratý jako Göring, ješitný jako Hitler a prolhaný jako Göbbels. Naštěstí je jeho lůzovitý, závistivý a švejkovitý pronárod natolik zbabělý a bordelářský, že žádnou válku nevyvolá a bude kolaborovat s každým, kdo přijde, třeba s čobolovským Burešem.

      Vymazat
  14. ..říká paní co se neumí ani najíst a barví si hlavu na zrzavou...???
    Tito lidé dělají veřejné mínění ? Nebo další ze zlodějů křičí chyťte zloděje*

    OdpovědětVymazat
  15. Tak to je jedna z věcí, kterou by kavárna mohla, nebo spíš měla na Zemana vytáhnout. A nevytáhne. Proč? Raději se patlá v jeho vztahu k alkoholu, nebo jeho obhroublém slovníku. Je to proto, že by kavárně nedorostl mozeček, nebo proto, že právě privatizace státu je nedotknutelné téma?
    Zeman má spoustu chyb, ale od jeho kritiků je to poprvé, kdy slyším zaznít alespoň jednu skutečnou.

    OdpovědětVymazat
  16. tak potom by ani Trump podľa niekoho nemal byť prezidentom USA - a nie je to protiústavné, je majetok tým, ktorý vyčleňuje kandidátov na vedúce posty v štáte - potom Porosch je čo? demokrat? - sú to hlúposti, aj o EET, používa sa vade v civilizovanom svete, len v Česku je problém, problém u vás je všetko čo núti byť disciplinovaným a poctivým - a to je už na pováženie -zamyslite sa nad sebou ....

    OdpovědětVymazat
  17. Babiš byl zvolen v demokratických volbách. Proto je ve vládě. z dnešního pohledu je jen škoda, že ANO nemělo víc hlasů. Muselo by se jasněji profilovat a nemuselo by kooperovat s darmožrouty s KDU. O ČSSD už ani nemluvě. Mluvit však po 25. letech tichých společníků, akcií na doručitele, kontech na Kajmanech, odvádění výpalného stranickým bossům na všech úrovních a oligarchizaci státu různými kmotry a bratrstvy kočičí pracky o Babišovi jako nebezpečí mi přijde opravdu pokrytecké.

    OdpovědětVymazat
  18. To se moc paní Maříkové nepovedlo. Co těch uplynulých 26 let to ten zákon nebylo zapotřebí ? Právě tehdy ho bylo zapotřebí a další, které by zamezily rozkradení republiky. Proč pláčete všichni, že Babiš krade, pokud by to bylo tak, bylo by to jednoduché. Bohužel pro oči nevidíte a podporujete odstranění Zemana a Babiše, jako kdyby to byl náš jediný problém. Tak jako v roce 89 jste sedli lidé na lep medovým řečem tak nyní jen naivně pokračujete. Ale komu není radno, tomu není pomoci. Dobře vám tak.

    OdpovědětVymazat
  19. Kdyby to bylo tak jednoduché. Ono kdo jiný by měl dostávat státní dotace než naši čeští podnikatelé jako je Babiš? Kdo dnes jako téměř jediní zaměstnávají lidi a aby bylo více práce(a oni měli samozřejmě více zisků - jsme přece v kapitalismu)rozšiřují své podniky a tím vznikají další pracovní příležitosti? Že je Babiš ve vládě? To byl Berlusconi taky a ještě ji vedl.A stíhán byl než za podvody více za aféry s mladejma holkama. To Babiš nedělá. Že je nebezpečí zpronevěry? Proč, vždyť se v penězích topí a svůj ministerský plat dává na charitu. Že může o vše přijít, zkrachovat? Holt jsme v tom kapitalismu. Až tu bude jiný systém, než ten co tu(ne)funguje, tak pak kopněme Babiše doprdele ale zatím můžeme být rádi, že tu máme alespoň takovéhoto českého(!) podnikatele...P.S. Je naprosto v pořádku, že je zde tento článek otištěn, nelze vinit NR z jednostrannosti a zase to někomu vadí.

    OdpovědětVymazat
  20. Zákon o střetu zájmů ? Proč účelově na jednoho občana ? Proč jsme jej nepřevzali od našeho vzoru - SSA ?
    Pan prezident řekl, že je prezidentem všech, tedy i Kelnera, pokud existuje :-d
    Protikuřácký zákon je v rozporu s jinými pofidérnímy zákony, takže je neplatný.
    Pomatení poslanci schvalují jeden zákon za druhým, které si protiřečí. Nemusejí je znát, protože mají imunitu. Zákony pro ně prostě neplatí.

    OdpovědětVymazat
  21. Je s podivem, jak si umíme najít vždy nějakou výmluvu či osobu, na kterou vše svalíme. V případě některých účastníků diskuze je to navíc opět dobrá příležitost prezidentovi spílat, nic víc. Zdaleka nesouhlasím se vším, co kdy prezident řekl, ve funkci ho ale ctím, protože ctím tu funkci jako takovou. A teď k věci: 1/ hlavním viníkem současných problémů s Babišem je Sobotka.Nebo snad v době sestavování své vlády a koaliční smlouvy nevěděl, že Babiš podniká? Tehdy to nevadilo, bez spojenectví s ním by se Sobotka nedostal do křesla premiéra. Dnes to náhle vadí. Proč? Důvodem jsou blížící se volby a Babišovy stoupající preference oproti dalším stranám upadajícím postupně do nicoty. 2/ A dnes to má M. Zeman řešit za Sobotku? Pokud to měl učinit, měl to udělat v době sestavování vlády Sobotky a takovou vládu odmítnout jmenovat. To by bylo panečku řevu, a to nejen po pražských kavárnách! Zemanův současný krok proto lze chápat jako jeho odmítnutí stát se užitečným idiotem jiných, především pak Sobotky. A to se všemi důsledky. 3/ Blíží se i prezidentské volby. A ČSSD evidentně promarňuje i poslední svoji příležitost, jak se vyvézt směrem vzhůru na vlně popularity M. Zemana. Ne kvůli němu, nýbrž kvůli sobě samé. Je zřejmé, že M. Zeman též hledá podporu pro nadcházející volby. Má ale (na rozdíl od socdem) alternativu a ví ze zkušenosti, že socdem bez opravdu hlubokých změn ve svém vedení k tomu vhodnou stranou není. 4/Je třeba, abychom se též konečně rozhodli, co od prezidentské funkce (bez ohledu na jejího aktuálního představitele) vlastně chceme. Na jedné straně, aby z něj byl kouzelník Žito, který bude napravovat snad veškeré nešvary v této společnosti, na druhé straně ale přitom chceme omezovat jeho pravomoci. Chováme se přitom velmi selektivně a účelově. A jsme pak překvapeni, když podobně postupuje i M. Zeman. 5/M.Zeman má přitom pravdu v jednom, že ten zákon je účelový a má postihnout právě jen Babiše. 6/ Ani mně se nelíbí, když podnikatel sedí u zdroje, z něhož má čerpat a ještě provádět související kontrolu. Ten zákon měl ale vzniknout před volbami, kterými se dostal Babiš do vlády a ne až účelově post festum. Nic tedy není černobílé, a proto před unáhlenými soudy bych chtěl varovat.

    OdpovědětVymazat
  22. Miloš Zeman není levicový či lidový prezident.
    Obyčejnými lidmi vždy pohrdal a jednoznačně stojí na straně kapitálu a byznysu.Nejedná se jenom o zmiňovaný zákon o střetu zájmu,který jako prezident vetoval.
    Probuzení některých zemanových voličů s naivní iluze o Miloši Zemanovy je nutný poznání.
    Bývalý čelní politici a funkcionáři ČSSD jako Ivan David museli vědět,kdo ve skutečnosti MZ je a co představuje.Proč ho tak nekriticky propagovali a propagují jako prezidenta ,,dolních deseti miliónů" skýtá řadu nezodpovězených otázek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 10:44
      Ivan David nekriticky propagoval Miloše Zemana? To mi uniklo.

      Vymazat
    2. 10:44- co kdybyste ty nezodpovězené otázky zodpověděl? Máte na víc, než jen na trollení?

      Vymazat
  23. Zeman je jedinečný, nenapodobitelný, ale dobře občany pochopitelný. Ten článek té paní je plný, zdvořile řečeno, hloupostí. Když prezident nejmenuje nějakého profesora, tak se strhne poprask málem s požadavkem na svržení prezidenta a "vysokoškolští" vzdělanci jdou pak házet na prezidenta to, co je vysoké školy u nás dokázali asi naučit. Co by se asi dělo, kdyby odmítl jmenovat člena vlády podle návrhu předsedy vlády? Nevím, kolikrát to učinil pan Havel, nebo Klaus. Zde nejde o řešení střetu zájmu členů vlády, to by již dříve nemohl být ani členem vlády pak Schwarzenberg. Zde jde o jasný LEX BABIŠ, tedy zákon, který má jediný cíl: vytlačit Babiše z politiky, protože jeho politika došla takové obliby u občanů, že ostatní partaje bankrotují. Ostatně kdyby poslanci byli féroví, tak platnost takového zákona rozšíří na všechny politiky na všech stupních jejich působení, tedy i na parlament (senát jako občany absolutně vyžírající trafika senilních politiků měl být dávno zrušen, respektive neměl nikdy vzniknout.)
    Tedy Zeman: naštěstí je u občanů oblíben více, než kdo jiný z politiků, je prezidentem občanů a ne politických tajtrlíků či novinářských duchovních chudobek. Pro občany je to také nepochybně po Masarykovi a Benešovi nejlepší a tedy i nejlepší, co si mohli zvolit. Ano, má velký hendikep, že sám sobě a ani občanům nic nenalhává - ostatně nekope za žádnou partaj, ale za nás, za Česko. Nekope za NATO, USA ani Brusel či Moskvu, Peking, ale ani za politiky a jejich partaje, které si myslí, že občané jsou jejich majetek a mohou si s nimi nakládat ke své potřebě i spotřebě. Antizemanovci nemají žádný argument proti němu, jen jimi vyrobené pseudoskandály a bradyzvratky. Antizemanovci právě proto, že se jim vzdalují šance rozporcování toho, co ještě z Česka Čechům zbylo, tak pro svoji vzteklost ztrácejí nad sebou kontrolu. Ve všem špatném je namočen kapitál(nejen v naší agresi proti muslimům a v antirusismu) a není tomu jinak ani v protizemanovských štvanicích.

    OdpovědětVymazat
  24. Střet zájmů se nemůže a nesmí řešit zákonem. Samotný střet zájmů je hloupým výplodem západní "demokracie". Lidé nejsou hloupí, s Babišem stejně jako s kýmkoli jiným, ať si to vyřídí ve volbách. Samotný zákon je protiústavní, většina "zákonů" odporuje nadřazeným kodexům, anebo rovnou Ústavě.
    Text je jak z Respektu. Argumentovat "evropským" úřadem, to je tedy ultrablábol.

    OdpovědětVymazat
  25. 11:39
    Zeman je jedinečný,nenapodobitelný(...)
    Jak pro koho ?
    Sám prezident Zeman je představitel politického estabišmentu napojený na byznys a kapitál i když se proti němu na veřejnosti populisticky vymezuje.
    Babiš a jeho politická divize Agrofertu ANO je produkt předchozích strašných pravicových vlád Topolánka a Nečase a neschopnost české parlamentní levice přesvědčivě oslovit dolních deset miliónů.

    Minulý rok vzrostly Babišovi zisky o 40 %, a o kolik že vzrostly platy v Arofertu? 0 %?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to vím přesně o 40 korun.

      Vymazat
    2. 12:16 - To teda!Zakomplexovaný, mstivý, žvanivý a frustrovaný synek opuštěné samoživitelky, absolvent dívčí střední školy, podobný ožralému panchartu Gottwaldovi, opuštěný svým synem a obdařený doma dvěma pussys, držený za koule Putinem, likviduje svoji dceřinnou partaj i lůzovitou malomocnou sockovitou třídu, která si ho hovniválsky dokutálela na hrad, jako použitý nepotřebný kondom na cestě za Ural. Skončí stejně bídně, jako jeho buranský vzor, včetně vyhazovu z Maus-olea. Z toho Maus-olea bude toho vyžírku vyhazovat stejná nepoučitelná lůza, která si ho tam uložila a která teď blije do éteru podle jeho taktovky a chystá se mu postavit oslavnou pyramidu. (Z kotovic).
      Teprve teď přináší komunizmus své Kainovsky zvrhlé a prznitelské plody na přírodě i na lidech - a ještě pár generací bude. Diskuze malomocných, žlučovitých, i zemanovských socek v pracovní době to jenom potvrzují. Nostalgicky opěvují loupeživý komunizmus či jiný „většinový“ systém a zamlčují, že tehdy ještě dožívala předkomunistická výchova a morálka – komunisty nazývaná „přežitky kapitalizmu“ a že se rozdávalo z naloupených bilionů. Dnes nemáme žádný civilizovaný kapitalizmus – ale promoskevskou trojbarevnou bolševickou otevřenou kleptokracii a partajokracii – bez „přežitků kapitalizmu“. Levicoví lemplové jen žvaní – ale ani jediný kibuc si dosud nezaložili, aby tam předvedli, co umějí bez olupování těch úspěšnějších nebo bez darů z EU. Kydají na cikány, ale sami klesají na jejich úroveň, ba i pod ni.
      Nejzkorumpovanější jsou čeští stádovití voliči: za guláš a jalový slib čehokoli prodají svůj hlas komukoli.

      Vymazat
  26. 11:58
    Argumentace prezidentské kanceláře je poměrně svojská.

    https://www.hrad.cz/cs/pro-media/tiskove-zpravy/aktualni-tiskove-zpravy/prezident-republiky-vetoval-zakon-o-stretu-zajmu-13090

    Třeba nový § 4a Zákona o střetu zájmů (159/2006 Sb), který stanoví, že "veřejný funkcionář uvedený v § 2 odst. 1 nesmí být provozovatelem rozhlasového nebo televizního vysílání nebo vydavatelem periodického tisku ani společníkem, členem nebo ovládající osobou právnické osoby, která je provozovatelem rozhlasového nebo televizního vysílání nebo vydavatelem periodického tisku."

    Prezidentská kancelář ve svém právním rozboru úplně samozřejmě pracuje s tím, že se zákon o střetu zájmů nějak výrazněji opírá o článek 70 Ústavy.
    Ano trošičku (a není s ním v rozporu), ale mnohem více se samozřejmě dotýká článku 2 (3): "Státní moc slouží všem občanům a lze ji uplatňovat jen v případech, v mezích a způsoby, které stanoví zákon."

    Pokud tedy zákonodárce považuje vlastnictví médií pro veřejné (státem placené) funkcionáře, jak je charakterizuje § 2 (1) zákona o střetu zájmů, za naprosto nevhodné, co lze proti namítnout?

    Pravda je, že média dokážou ovlivňovat veřejné mínění a majitel médií ovlivňuje jejich obsah.
    Jinými slovy vlastnictví médií si jako speciální případ zaslouží svůj paragraf..
    A pravda je, že by (volení) veřejní funkcionáři a vysocí státní činitelé neměli mít ŽÁDNOU možnost úmyslně ovlivňovat veřejné mínění.

    Pokud zákon o střetu zájmů chápeme jako souvztažný k článku 2 (3) Ústavy, sedí nám i všechny tři principy, se kterými poněkud falešně šermuje prezident.

    Poslanci by se toho neměli bát.
    U ÚS nemá prezident šanci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cituji - A pravda je, že by (volení) veřejní funkcionáři a vysocí státní činitelé neměli mít ŽÁDNOU možnost úmyslně ovlivňovat veřejné mínění. - konec citace.
      To jste ale napsal hezkou hloupost. To by pak žádný z Vámi vyjmenovaných funkcionářů nesměl vystupovat ani ve veřejné, ani v jiné TV, rozhlase atd. Vždy, když tam kdokoliv z nich vystupuje, automaticky ovlivňuje veřejné mínění. Nebo snad ne?

      Vymazat
  27. Mnozí tady mají pravdu.Zeman je trapná figura,ale konec se blíží.Jenom až Jindříšek začne povídat,co se tam na Hradě za jeho přítomnosti dělo.Zeman buď odejde s šílenou ostudou,nebo se vyplatí a už nebude kandidovat.A co se Babiše týká,všecho co zatím slíbil splnil a to obdivuhodně.Ostatní politické strany šílí z vlastní neschopnosti s níž je konfrontuje.A dělají co mohou,aby se ho zbavily, což se nepovede,protože v příštích volbách všechny převálcuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A přijde Horáček. Jen věčná škoda,že již není Hapka mohla být aspoň sranda.

      Vymazat
  28. Tak pane Davide, tahle škarohlídka na vašem webu nemá co pohledávat. Ti všichni co na pána Babiše a prezidenta kydají ten marast a špínu nesahají jim ani po kotníky. Vše co proti pánu Bbišovi vypotili ,byly pouze pomluví a závist.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 16:11 Zřejmě jste to nepochopil, od pana Davida je zveřejnění takových blábolů pouhá "provokace". A úspěšná ...

      Vymazat
  29. Ta autorka má v podstatě pravdu.
    Ale co je to pravda? Svět není jednoduchý. Není černobílý.
    Záleží na zorném úhlu.
    Také je pravda, že majetková nerovnost činí demokracii nereálnou z principu. To ale zákon proti střetu zájmů nenapraví.

    Každý střet je střetem zájmů.
    Heslo proti střetu zájmů je heslem k vyvolání iluze o boji proti korupci.

    Naprostá většina politiků jde do politiky pro svůj prospěch. Není už to střet zájmů?
    Rozhodují si sami o svých platech. Není to střet zájmů?
    Není náhodou střetem zájmu zákon zformulovaný proti politickému konkurentovi?
    Když má někdo utajený střet zájmů, pak už to není střet zájmů?
    Nedostával by snad Babiš dotace i kdyby v politice nebyl?
    Má snad Babiš prodat svoje podniky Němcům?
    Kdyby bohatl na bankovních spekulacích, to by bylo lepší?
    Měl prezident za let Kellnerovi zaplatit, když by stejně letěl zadarmo?

    Někdy mám pocit, že nespravedlnosti lze nenapadnutelně dosáhnout striktním dodržováním zákonů. Jen najít ten správný.

    Karel 4. byl král a císař a nemohl dělat, co by chtěl. Potřeboval politické spojence a ne vždy podpory dosáhl.
    I prezident potřebuje politické spojence, aby něčeho dosáhl, a musí tedy hrát různé hry. Zejména, když se proti němu podnikají frenetické a fanatické štvanice za každou záminku.
    Když řekne: „Dobrý den“,
    Křičí se: „Zase lhal! Den nebyl vůbec dobrý, protože je na Hradě Zeman!“.

    Kdyby to nebylo tak trapné, bylo by to až zábavné, jak jsou ti fanatici sprostí (politici, umělci, prostě elity). Slovo „intelektuál“ se pomalu stává synonymem slova „intelektuální špína“.

    Kdysi jsem na zbylý lístek do divadla pozval jednu ženu z práce. Ve vší počestnosti. Viděli nás, a už nikdy se nezbavím čtvrt století živé pomluvy, že jsem s ní chrápal.
    Babička říkala: „Čistému vše čisté.“

    Tím, že prezident letěl s Kellnerem, podplatil první druhého, nebo druhý prvního? Vždyť prezident nepodniká, ani nerozhoduje.
    Chcete mít prezidenta svatým?
    To by nesměl být v politice. Politika je obchod s vlivem pod obrazem řešení věcí veřejných.

    Politik ze zadání musí hrát různé hry. Hraje je i Zeman. Nemohu se však zbavit podezření, že právě on je nezvykle bezúhonný, nebaží po majetku. Ze svého platu (jako snad jediný na světě) přispívá na umoření státního dluhu, zatím co plno jeho kritiků žije na úkor státní kasy.
    A je chytrý a zábavný, což velmi oceňuji a odpouštím mu jeho sebestřednost. Dokonce ho podezírám, že je hodný, a dobře vidím, že je statečný.
    Kdyby bylo v naší politice pět takových Zemanů, musel by nám celý svět závidět. Takoví lidé jsou vzácní jako šafrán.
    Vy volové, vy mu asi zazlíváte, že je to živý člověk!?

    A Babiš? To je vzorová ukázka českého kapitálu, jako byl třeba T.Baťa. Všechna čest. Kapitalista je kapitalista.
    (Na Babišovi mi vadí jiná věc. Odpoví vám, co chcete slyšet, a jeho strana je sebranka lidí, které spojuje jediný "názor" – totiž Babiš.)
    PB

    OdpovědětVymazat
  30. 17:15 "Kdyby bylo v naší politice pět takových Zemanů, musel by nám celý svět závidět. Takoví lidé jsou vzácní jako šafrán".
    A to právě dráždí ty chytrolíny k nepříčetnosti.

    Babiš není trvalá spása národa. Výběr lidí, které kolem sebe má, je přímo zoufalý. Spojují je jenom peníze.PM

    OdpovědětVymazat
  31. Tady někdo myslí, že lepší bude volit Robejška.Hezky mluví to, co lidi chtějí slyšet.Ale zabývejte se jeho životem.30 let žije v Německu, je řízen ještě bohatšími lidmi než je on.Také by bylo dobře se zamyslet, proč najednou po tolika letech chce pan Robejšek zachránit český národ.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo,jo, Robejšek! Takže napřed pár informací o tom co je to Římský klub a pár zakládajících členů. Madame Wiki nám říká -Římský klub je globální think tank, který byl založen v dubnu 1968 a celosvětovou pozornost získal v roce 1972 svou zprávou Meze růstu (Limits to Growth). Zpráva upozorňovala, že je třeba zastavit hospodářský růst a že svět stojí před vyčerpáním přírodních zdrojů, především ropy do roku 1992. Mezi témata Římského klubu patří, například, diskuze o redukci populace. Mezi současné čestné členy Římského klubu patří Al Gore, Michail Gorbačov, Javier Solana, princ Filip z Belgie, královna Beatrix z Nizozemí, Romano Prodi, Jacques Delors, nebo Milan Zelený. No a pan Petr Robejšek zakládajícím členem německé sekce nechvalně proslulého Římského klubu, který je v Evropě hlavním think-tankem globalistů a Nového světového řádu NWO. Dále je členem elitistického Rotary klubu a německého Übersee-Clubu.

      Podle informací, které jsou už teď k dispozici, stojí finančně za vznikem strany miliardář a podnikatel Marek Dospiva, spolumajitel mamutí investiční společnosti PENTA. Společnost PENTA byla založena v roce 1994 na základech tehdejšího privatizačního kupónového procesu. Název společnosti vzešel od pětice zakladatelů společnosti, kterými byli Marek Dospiva, Jaroslav Haščák, Juraj Herko, Martin Kúšik a Jozef Oravkin. Všichni studovali v Moskvě a PENTA se orientovala postupně hlavně na ruské investiční příležitosti. Na Slovensku zasáhl společnost obrovský korupční skandál, který vstoupil do médií pod názvem „Gorila“ a tato kauza vyhnala do ulic na Slovensku tisíce lidí. V kauze odposlechů slovenské tajné služby SIS, které unikly do médií, se totiž provalilo korupční prostředí a napojení skupiny PENTA na vrcholné slovenské politiky, kteří za úplatu posunovali státní zakázky a ovlivňovali privatizační proces. Nahrávky tajné služby z let 2005 až 2006 označené jako Gorila a Gorila1 byly největším korupčním skandálem na Slovensku od vzniku samostatné republiky.

      Tedy jen pár informcí, které lze lehce dohledat na Internetu a které mi nedávají velkou důvěru k této nové politické straně. Samozřejmě může to být i jinak, třeba ty peníze neposkytuje Penta, ale jen pan Dospiva (člen Penty) soukromě ze své kapsy pro dobro Česka, jak se již na síti tvrdí, ale pro mě tato partaj je nevolitelná. Bude to jen druhé ANO v jiné barvě.

      Vymazat
    2. V situaci, kdy Kalousek chlastá a je za své nesvéprávné činy odepsaný, kdy Schwarzenberk je ve stádiu senility a kdy Fialka je babrák, nezbývá hochům s tím jedině pravým smýšlením, aby si pro své bohaté mecenáše vytvořili novou "čistou" partaj, která by hájila jejich zájmy, ale přitom opět oblbla lidi, jako to udělali kdysi s ODS,ODA, US,VV a nyní se o to pokoušejí s Babišem. O pravici strach nemám, ta má vždycky peníze. Nalevo ale nevidím nikoho kloudného a to signalizuje blbou budoucnost!

      Vymazat
  32. Napsat "Poprvé jsem se silně podivila, když se Zeman vracel z Číny soukromým letadlem miliardáře Petra Kellnera - hlavního majitele PPF" a následující řádky mohou napsat nebo říci tzv. "šťastní" lidé, kteří nic nevědí o přípravě letu "hlav států". Řadu měsíců před letem jsou projednány s každým státem,přes které letadlo
    poletí detaily letu, vč. náhradních tras. Každý stát,je na základě těchto jednání povinen tento let umožnit a po všech stránkách zabezpečit.

    Je nesporné, že i výše uvedený let nebyla žádná náhoda a o jeho konání (typ letadla, 2 letadla, apod.)bylo rozhodnuto mnohem dříve. Důvody toho všeho nikdy spolehlivě nedozvíme a možná, že je to tak dobře ...

    To ovšem nebrání "šťastným" lidem kopnout si do prezidenta ČR. Vždyť je to tak módní a dokáže to člověk s několika tituly, hlupák i důchodce.
    Každý by si měl,před tím napíše, říci "Vím, že nic nevím ...".

    OdpovědětVymazat
  33. Podobný problém je s výjimkami k zákonu o EET. Ministr financí navrhl jako poslanec pozměňovací návrh, která dá výjimku z povinnosti používat EET novému franšízovému řetězci s rychlým občerstvením, který bude od příštího roku prodávat tepelně opracované masné výrobky výhradně z Babišovy firmy Kostelecké uzeniny a pečivo rovněž z Babišovy firmy Penam. Jako ministr již stánkařům udělil výjimku nezákonným výkladem zákona. A tak je to s ním ve všem.

    Je tohle pravda? Máte někdo odkaz na podrobnosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Něco o Babišovi je tady:
      https://vlkovobloguje.wordpress.com/2016/12/04/eet-google-dan-a-andrej-babis-v-hlavni-roli-iv/

      Nevím o Babišovi nic, než že je velkopodnikatel, kterého nějaký řetězec 200 stánků s párky na stojáka nezachrání. Nevím, k čemu to dělá. Je to asi model, jemuž podlehl psychicky.

      Chudý člověk jako já si říká: Není bohatý dost?
      Není. Nikdo není bohatý dost. Peníze existují jen v okamžiku transakce. Jinak bohatý člověk nic nemá. Čísla na kontě nemají hodnotu. Peníze se musí točit, i kdyby nevydělávaly. Je to štvanice a vlastník se stává otrokem svých peněz a podniků.

      Ve starém vtipu pan Kohn, který si stěžuje, že má samé ztráty, jen samé ztráty,
      na otázku: "Proč to teda děláte?",
      odpovídá slovy: "Ale z něčeho přece žít musím!"

      I velmi bohatý člověk musí své peníze stále ošetřovat, jinak by je ztratil.
      Když vyrábí párky, musí je prodat. Odběratel by ho mohl dusit. Prodá je tedy sám sobě. A teď se jich musí zbavit, tak si postaví stánky a rozprodá to chodcům na stojáka. Nikdo neví přesně, nebude-li to ztrátové. Tak minimalizuje náklady a zdá se mu, že by to chtělo ještě nějakou úlevu. Říká si, že ti stánkaři vlastně by si to zasloužili, aby jim to fungovylo, a protože je hodný, tak jim chce pomoct.

      No, a je snad horší než oni? Tím si pomůže taky, a neřeší, komu pomoci bylo primární, a komu sekundární.
      A zaměstná to zase pár lidí. A výroba se nezastaví, kapitalistické soustrojí běží, lidé msjí práci. Já bych mu to zas až tak nevyčítal i když je v tom střet zájmů.
      Má ty peníze schramstnout MacDonald? Čert to vem.
      No a tím se pohybujeme na tenkém ledě a bádáme, kde je ta červená čára vocaď-pocaď.

      Kapitalizmus je v podstatě nemravný, a hledat co je mravnější, či ještě nemravnější je hra se slovíčky.
      Já bych spíš posuzoval, jestli to někomu ublíží, ohrozí, nebo jestli to přispěje k veřejnému blahu.
      On by se na to jistě mohl vykašlat a založit si hedgeový fond a bohatnout spekulacemi nebo lichvou a propustit ty všechny lidi a škodit třeba na burze.

      Pokud ho nebudeme volit, tak ho to třeba bude chvíli mrzet, ale velice se mu uleví. On se neztratí, a bude mít víc klidu.

      Pokud se ale někdo ptá, jestli je to košer, tak košer to asi není.

      Když se řešilo Čapí hnízdo, tak jsem si poslechl jeho nekonečný projev ve sněmovně, a musel jsem mu dát za pravdu.
      Největšími ochránci poctivosti jsou největší zloději.
      Víte, já nemám rád pojem "právní stát". Já nechci právní stát, já bych chtěl, aby stát byl spravedlivý. A to "právní stát" není. V právním státě vyhrává ten, kdo podplatí soudce, zabije svědky, nebo se předem připraví a kauzu pojme jako dokonalý zločin. Pravdu má ten, komu se ji podaří prokázat, nikoliv ten, kdo je v právu.

      Kdybych byl hnidopich, Babiše bych zatratil. Ale protože mi ještě zbyly zbytky jakési elementární velkorysosti, nějak ho zatratit nemohu.
      A on je skutečný podnikatel a schopný. On je platným členem kapitalistické společnosti na rozdíl od těch profesionálních politiků, kteří proti němu štvou a kteří visí na státní kase jako vši, aniž by uměli cokoliv mimo intrik.
      Já si vážím třeba nádeníka, který kope jámu, a tu jámu vykope, má to smysl, má to užitnou hodnotu.
      A jsem také rád, když někdo kopá pomyslnou jámu jinému, že do ní sám padá. Ale boží mlýny melou příííliš pomalu...
      PB

      Vymazat
    2. Sedělo už někdy na pražském hradě ostudnější intrikánské hovado ???
      Buran Gottwald měl svého kolaborantského lžikněze Plojhara a Zeman pupkatého antikrista Duku ?
      V nezdravém těle - nezdravý duch ! Kdokoliv jiný by byl lepší i bez Schwarzenberga.
      Na lumpenhradě plném kryptobolševických kolaborantských buranů a agentů. Jaký národ - takový lůzovitý prezident.
      Král Lávra měl oslí uši a byl miláčkem oslího národa, stejně jako po zuby ozbrojená první dáma Zrovnazhovnapřemyslovna se švejkem na vozíku. Naděje v odkazu na konci příspěvku.
      Každý buran ve funkci potřebuje svého vlastního třídního nepřítele – aby ho mohl předhodit sockám namísto žrádla a větší množství podlézavých a ztopořených zamindrákovaných řiťolezů typu veleby, foldyny, kotrby, ringa, hůlky, renče, jandáka, doubravy či ovčuráčka. Socky se kojí nadějí, že se nažerou papírových majetkových přiznání nebo jiných papírových slibů – ale žlučovitá závist je jenom dorazí.
      Číňané, Číňané přicházejí - zpívejme přátelé !!!
      Už vidím zemanovské čecháčky, jak úderničí v poklusu jako čínští kuliové pro čínské investory a kopou zemanův bezvodý kanál, až celí sežloutnou a oči se jim sešikmí, jak budou zisky z "rodinného stříbra" putovat do Číny. "...a za hrnec stuchlé rýže poníženě důtky líže, jimiž tisíckrát byl bit ..." (Svatopluk Čech - Písně otroka).
      Buranova vepří hlava (s jitrnicí v rypáku) je nejlepší symbolikou levorukých buráků (burák = buran + č…). Spolehlivě přitahuje mouchy a odpuzuje nejen muslimy. Pomůže jateční pistole vyzbrojené První dámy ?
      Podobně, jako huhňavý křiváček Beneš připravil cestu buranu Gottwaldovi, učinil tak i křivohubý Klaus se svými poskoky Zemanovi. Jsou jenom mnohem sehranější. A blbé socky to těmto agentům stále žerou - jako důchodci akce šmejdů.
      Zeman je bachratý jako Göring, ješitný jako Hitler a prolhaný jako Göbbels. Naštěstí je jeho lůzovitý, závistivý a švejkovitý pronárod natolik zbabělý a bordelářský, že žádnou válku nevyvolá a bude kolaborovat s každým, kdo přijde, třeba s čobolovským Burešem. Bude řešen globálně spolu s cikány, kteří jsou aspoň důslednější a samostatnější. Zeman je jen ubohá, vyžraná atrapa moskevského satrapy - jako kdysi Gottwald. Ohání se Švédskem, kde by mu však nedali ani asyl, ani sociální dávku. Ohání se Masarykem, který by mu ruku nepodal.

      Vymazat
  34. Nějak jsem nezaznamenal, že by jste paní Maříková
    protestovala proti Sobotkovi který pana Babiše
    do funkce instaloval. Podle mého soukomého názoru
    je celá vláda složená jenom pro účel vládnutí
    a koryta pro Sobotku. Tak nelejte špínu na pana
    presidenta.
    Václav

    OdpovědětVymazat