Reklama

.

.

čtvrtek 1. prosince 2016

Putin: Rusko bude natahovat potravinové embargo, jak jen to půjde

mbi
1. 12. 2016 Eurasia24

Podle vyjádření ruského prezidenta Vladimira Putina na zasedání Všeruské lidové fronty se mnoha ruským podnikatelům sankce proti Rusku vyplácí – a snaží se proto, jak jen to jde, oddálit zrušení odvetných opatření Moskvy.


Podle vyjádření ruského prezidenta Vladimira Putina na zasedání Všeruské lidové fronty se mnoha ruským podnikatelům sankce proti Rusku vyplácí – a snaží se proto, jak jen to jde, oddálit zrušení odvetných opatření Moskvy.

Putin podle agentury RIA Novosti řekl:
„A nyní vám povím něco nečekaného, z vašeho pohledu přímo trestuhodného – spotřebitel má zájem na tom, aby dostal kvalitní zboží za co nejnižší cenu, musíme proto vytvářet konkurenční prostředí. Spotřebitelé jsou totiž mnohem víc než výrobci… a vidím, že se mnou souhlasíte, což mě velmi těší. Tím lépe si rozumíme a mohu vám ‚pošeptat ', že budeme sankce protahovat, jak jen to půjde.

Podle agentury TASS Putin během svého vystoupení vyzval ruské výrobce, aby se konkurenční prostředí nebáli vytvářet a aby se „neschovávali“ za sankční protiopatření Moskvy.

„Samozřejmě, vnímám i to, že naši ruští výrobci mají zájem, aby současná situace trvala co nejdéle,“ prohlásil na zasedání Putin. Jak dále uvedl, Rusko plně využilo situace, která vznikla po zavedení protiruských sankcí.

Ruská vláda k 1. červnu rozhodla vyřadit ze sankčních protiopatření (zákaz dovozu) hovězí maso, drůbež a zeleninu s tím, že tyto produkty budou využívány k výrobě dětské výživy.

O čtyři týdny později prezident Putin podepsal výnos o prodloužení ruských sankcí zavedených jako reakce na sankce Západu, a to s platností od letošního 6. srpna až do Silvestra 2017.

Rada EU dne 16. června prodloužila o 12 měsíců „do 23. června 2017 omezující opatření vůči Krymu a Sevastopolu v rámci strategie neuznání“ (viz znovusjednocení Krymu s Ruskem). Současně bylo oznámeno, že EU se rozhodla prodloužit sankce vůči Rusku ještě o jeden rok.

Konečně pak 13. září byla na seznam produktů, které je do Ruska zakázáno dovážet, zařazena kuchyňská sůl. Příslušné nařízení vlády podepsané premiérem Dmitrijem Medveděvem vstoupilo v platnost k 1. listopadu.

Zdroj: vz.ru
Překlad: mbi, Eurasia24.cz
Ilustrační foto: Kremlin.ru

50 komentářů :

  1. EU zavedla sankce a pomohla Putinovi v tom o co se snažil celou dobu jeho vládnutí. Sankce jsou pro Rusko dar z nebes a navíc se zvýšením ceny ropy na světových trzích Rusko bude inkasovat za ply na ropu větší částky a potraviny a vše další si bude vyrábět samo, nebo naváže obchodní vztahy s dodavateli mimo EU, takže za krátkou dobu zůstane sankce jako prázdné slovo. V naší televizi s nadšením křičí jak Rusové odcházejí z Karlových Varů a jak je to vynikající. A kam se Ruská lázeňská klientela přesune? Již se přesunula do Maďarských lázní hlavně do Budapešti a také Rusové začnou využívat svých lázní na svém rozsáhlém území no a také víc jich poletí do Izraele k Mrtvému moři, kde jich je už nyní velké množství. No a Karlové Vary a všechny ostatní lázeňská města přijdou o nemalé peníze. Ale naší podnikatelé v lázeňství jsou přímo nadšení, jak uvádí všechny naše televizní kanály. Nejvíc se smějí Evropě Američani, kteří Evropu donutili k sankcím a sami objem obchodu s Ruskem zvýšili. A všechny tyto sankce jsou k vůli podpoře fašistického režimu který teď vládne na Ukrajině a který pomáhalo aktivně nastolit EU v čele s USA. Všem je jasné, že odtržení Krymu na základě všelidového hlasování je naprostá legitimní věc a je to stejné jako se odtrhlo od nás Slovensko. Jinak kdyby neproběhlo odtržení Krymu od Ukrajiny čekal by Rusy na Krymu stejný osud jaký se odehrál s Rusy v Oděse, tedy upálení a navíc již dnes by na Krymu stály Americké rakety namířené na Rusko. Američani to vědí a proto s Ruskem čile obchodují křičí o sankcích a smějí se Evropě že jim na to skočila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S českým lázeňstvím to bude mnohem horší než se zdá, když Rusové odejdou. Jezdím do Mariánek pravidelně a ty se drží nad vodou jen proto, že tam jezdí cizinci. Němci a Rusové. Lázeňství bude časem odepsané, protože nebude mít klientelu, což je velká škoda. Samoplátci Češi do lázní téměř nejezdí. A ti, co to mají "na křížek", ti neplatí a nejsou tedy ekonomickým přínosem.

      Vymazat
    2. 8:17Nelze než souhlasit.Přesné a trefné!

      Vymazat
    3. 9:32

      Jenomže Rusi tam přestali jezdit protože prostě zchudli a nemaj prachy.

      Vymazat
    4. 9,45
      To je možné, ale i k tomu zchudnutí Rusů jsme my, západ, přiložili své polénko. Paradoxně chudneme všichni. Rusové i evropané. Kdo bohatne jsou bankéři a "investoři" na spekulacích. V dnešním globalizované světě je nouze o solventního zákazníka. Všichni hledají nové trhy, jenom EU je boří. Kvůli morálce a pochybným hodnotám. Jakou má západ morálku nám již mnohokrát předvedl. Např. po nástupu Havla, kdy české zbrojovky vyklidily své vcelku perspektivní trhy, aby je vzápětí obsadily západní zbrojovky. Zemanovi dnes kavárna vyčítá podlézání Číňanům, ale podlézání Američanů, nebo Britů kavárně nevadí.
      Všem jedním metrem.

      Vymazat
    5. Pro 8:17,kdo by se divil,kdyz v EP jsou samí hlupáci a psychopati.Varaci myslím splakali nad výdělkem,ti určitě nejasaji,ze ztratili klienty,at se jich jdou zeptat.

      Vymazat
    6. 9:45 - na čem to jedete? to musí bejt ale matroš? nechcete sdílet?

      Vymazat
    7. 8:17 ono je to jeste jinak, havel obetoval Cesko
      A Cechy
      Pripravujete se na to az hovno narazi na vetrak
      Honolulu vam muze vysvetlit termin shit hits the fan
      Cesko obetovane

      Vymazat
    8. Se vším souhlasím, ale vedení EU není tak docela hloupé, naopak je vyčurané a zaprodané a kvůli prachům obětovali svoje vlastní svědomí.

      Vymazat
    9. Před třemi lety jsem byl 3 týdny v lázních. Část platila pojišťovna a část jsem si doplácel. Suma sumárum 42 tisíc Kč. To si může dovolit skoro každý? Znám jak Karlovy Vary, tak i Mariánské lázně a to jak z dob před revolucí, tak i po revoluci. Našinců ubývá a snad němečtí důchodci je udrží "nad vodou". To jsme to dopracovali.

      Vymazat
  2. Ať je to tak a nebo tak, obě strany pochopitelně zveličují, jasné je pouze jedno, Rusko se určitě nehroutí, ani ekonomicky ani politicky.

    Vojensky a diplomaticky je,jednoznačně vítězem Ukrajinského , Krymského i Syrského konfliktu a úspěšně vnutili, jak se říká v trenérské hantýrce, soupeři svůj styl a tempo hry.

    Ve všech těchto konfliktech se nečeká na to co udělá západ a NATO, ale čeká se co uděla Rusko a to co udělá Rusko, rozhoduje o tom, jak ten, konflikt dopadne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem rád, že takovéto názory zaznívají od voliče SPD. Jak vidno, SPD má ve svých řadách rozumné lidi, díky i konzistentnímu politickému přístupu jeho vedení, které si, po zkušenostech s minulými podrazy mezi sebe už jen tak někoho mezi sebe nepustí.
      Další volič SPD.

      Vymazat
    2. Panove, panove, Rusko na to neni dobre, ale ani USA na tom neni dobre, ani Cina a ani EU
      Jde o to kde to krupne nejdriv
      Ona ta Brusle je pekne zkorodovana

      Vymazat
  3. A pokud si někdo myslí, že po ukončení sankcí bude Rusko jako na běžícím páse uzavírat obchodní dohody s těmi, kteří kdykoliv mohou opětovně uvalit hospodářské sankce na Rusko, tak se dočká velkého zklamání. Trhy Ruska obsadili jiní, důvěryhodní partneři. Mnohé z produktů, které se v rámci sankcí nedodávaly, si Rusko vyrábí již samo. A dojde-li snad k uzavření hospodářských smluv s Ruskem ze strany států,které nyní na Rusko sankce uvalily, tak to bude za podmínek, které bude nastavovat ruská strana. Těžko se na ruský trh budeme vracet. Jednak jsme nedůvěryhodní, jednak vlak s ruským trhem mizí pro nás v nedohlednu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 9:07 tak cesko zase bylo za navnadu, za obet, havlismus dosahl sveho cile

      Vymazat
  4. Zlikvidování naší potravinové soběstačnosti je vlastizrada a to že jsme ještě potraviny vyvážely jsme tak pomáhaly snižovat hlad ve světě a tomu se říká humanita. Je potřeba chodit za lidmi kteří nechodí k volbám a přesvědčit je o tom jak to je v současné situaci důležité a a by volily strany které prosazují referendum a volební povinnost protože to spolu úzce souvisí. Většina má vždy pravdu nemůžeme čekat až zvítězí bláboly Vá Ha a podobných parazitů. Přečtěte si na Par list článek Západ znásilnil celý svět od Andre Vltchka a nečekejte smilování od Herana.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlastizrada je tvoje gramatika, debile.

      Vymazat
    2. Referendum a volební povinnost spolu souvisí asi jako pojem a průjem.
      Skutečně demokratické je jen nepovinné referendum, protože není třeba občany nutit k volební účasti, je to potlačení svobody rozhodování a nic na tom nemění ani nějaká "prvolrepubliková" tradice ani to co je zavedeno někde v Holandsku...
      Když někdo nebude souhlasit s ani jednou možností, kterou mu všelidové hlasování umožní, tak bude nucen, pod sankcí, hlasovat proti svému názoru. Tomu říkáte demokracie?

      Vymazat
    3. Re (11:37):
      Přiznávám, že ani vašim obavám z referenda nerozumím. Svoboda člověka jistě neutrpí vážnou újmu od jinak dost běžně zavedené volební povinností. A pokud se kdo chce vyhnout volbě, prostě svůj volební lístek zneplatní volbou obou alternativ nebo jejich nevolbou (tj. nezaškrtnutím ani jedné).
      Demokracie je pouze společensky přijatý způsob, jak přijímat většinová rozhodnutí a jak je vnucovat menšině. Což ovšem neznamená, že taková rozhodnutí jsou ta nejsprávnější a pro řešení problémů nejlepší. V tom je slabá stránka demokracie.

      Vymazat
    4. Když někdo nebude souhlasit s ani jednou možností, může vhodit neplatný lístek...

      Vymazat
    5. 9:24 debilek jednoradkovy havlista se ozval
      Orientace na zapad je vlastizrada

      Vymazat
    6. Zapadni Media nas informovala ze Pres krachujici politiku Ekonomickou Putina , Sankce selhali v plnem rozsahu.
      Zapad se poskodil jen EU /90bilionu/ a jen germani ztrati 400tisic pracovnich mist..behem, pravili nekolika let.
      "Nastesti" se objevili miliony afroarabu a vcas aby zachranili EU a svet z krize, jak nas poucili Z Rise...a z jeji pobocky v Brushelu...
      Ma to nekdo kliku...
      Ubyvajici pak popularita napr. Merkel a ztrata volebnich hlasu se hbite nahradi pomoci afroarabu , kteri dostavaji velke miliardy a dalsi vyhody prave od tech politiku, ktere samozrejma zase zvoli...

      Vymazat
  5. A Putin se směje,ruský národ se směje,ale já se nesměju!Bohužel u nás jde ve do hajzlu!Pokud národ nepovstane,je zle?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měl by jsi tedy povsatat z gauče a jít něco dělat ať tedy nejsi v tom hajzlu.

      Vymazat
    2. Když povstat, tak k volbám!Já bych majdanisty hnal bejkovcem.

      Vymazat
    3. 9:29 já se směju tobě ty blbštajne.Najdi někde na webu kolik ty sankce stojí peněz Rusko za rok.On tě ten smích přejde blbečku

      Vymazat
    4. 22:58 primitivni zapecnik promluvil

      Vymazat
  6. Amerika sankcemi nepoložila Kubu, jak si vůbec můžou myslet, že sankce ublíží Rusku. Potvrzuje to, co jsem říkal hned " pokud to Rusku ublíží, pak jen krátkodobě" oni jsou schopni se s tím vypořádat. Rusové jsou schopni být soběstační, nakonec na to dojede EU. Je třeba se ptát komu to opravdu prospívá ?

    OdpovědětVymazat
  7. Myslím, že bychom také měli zavést sankce hlavně na dovoz potravin z Polska, protože to je jedna sračka větší než druhá. Místo soli posypová sůl (proč asi Rusko zakázalo její dovoz), místo vajíček salmonela, místi bylinných čajů koktejl z pesticidů, plísní, rulíku a durmanu, jablka 16x stříkaná. No seznam by byl dlouhý, ale to náš ministr zemědělství nevidí, to je nějaký omyl, evropská kvalitka. Myslím, že nejen v potravinářství už se v celé Evropě vyrábí jen pančovaný odpad a kvalita ostatní produkce už jde také do prde... výrobek vydrží jen předepsanou záruční dobu a pak to můžete vyhodit. Jedno jestli elektronika, domácí spotřebiče atd. Oprava, pokud jde, dražší než nové zboží. Prostě cajky a kdyby jen produkce z Číny, ale i Italské zboží je super kvalita, louskáček zlomíte o ořech a zvláště obuv po jednom nošení se rozpadne a pak se dozvíte, že to není dělané na zátěž. Asi je to na výstavu. Kdepak poctivá výroba před 20 lety aby Vám to vydrželo 10, 15 i 20 let. dnes šmejd na 2 roky a dost. Zboží z Číny o kterém se říká jak je nekvalitní kupují naši dovozci v té nejnižší kvalitě, protože vyšší kvalita by už nebyl takový vejvar a dobře jsou od čínské strany informováni, že jde o velmi nízkou kvalitu. Například pro německé řetězce v Německu je odebírána v Číně stejná výroba, ale vyšší kvality.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. zvláště obuv po jednom nošení se rozpadne a pak se dozvíte, že to není dělané na zátěž ....myslíte ty boty do rakve pro mrtvoly???:-)

      Vymazat
    2. CESKO JE OBETOVANA ZEME, PROTO JE V CESKU TOLIK RAKOVINY, CECHUM JSOU KRMENY KARCEROGENY

      Vymazat
    3. Uz sem tady uz sem tu uz sem tady z vyletu .Ve sluzbe sem kurva a ve sluzbe sem furt at zije Trump a jeho rodina Honolulu kuku

      Vymazat
  8. Snad by se to mohlo uplatnit i u nás, opět bychom byli soběstační ve v zemědělské a strojírenské výrobě (bánány bych nepostrádal a polské potraviny také ne)
    Zároveň by se vrátili místo pravnický a humanitních fakult fakutlky pro výrobu a výzkum . Do prdele sEU
    Václav

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 11:28 hezky receno, Vaclave, plne s vami souhlasim, s resenim

      Vymazat
  9. akosi rýchlo ste vytriezveli zo Západného" blahobytu - a zbrojovkám - cca rok pred rozpadom sa Hafel a spol. snažli zničiť tento priemysel na Slovensku a presunúť do ju do Česka, v TV sa prezentovala čoby Plzeň ako hlavný výrobca a hľadali sa "strategický" partneri, a nič ... no a nateraz počúvam že aj Čína je dobrá, keď kúpi Škodovku ... ta veru,

    OdpovědětVymazat
  10. Zatím jsem přečetl jen dva komentáře a stojím před nějakým dalším v pořadí - hle zase troll - Rusové nejezdí, protože nemají prachy. Vzkaz pro trolly k zamyšlení: Kolik toho odchází pro blahoslavený kapitalismus s Američany včele: průmysl, lázeňství, životní jistoty. A reformujeme, reformujeme - celých 25 let a reformy nemají konce. Dnes jsem se seznamoval s etymologii slova "bakalář" a dozvěděl jsem se, že je to opět z Anglosaska a přišlo opět k přemýšlení - reforma školství. Potkal jsem kdysi studentku ekonomie /vysoké školy/, nevěděla v kterém roce začíná kapitalismus, nevěděla ani co se stalo v roce 1492 - nu možná byla jen v tomto malém detailu ekonomické nauky neinformována. Možná opět jsem se dopustil unáhlenosti - pomyslel jsem si, že je blbá jak troky. Z té zkazky o bakaláři čiší samozřejmě další reforma - školství. Všichni řikají, jak máme blbé ty vysokoškoláky. Tu studentku jsem strčil z toho důvodu také do stejnoho zreformovaného pytle. A trollové - co řikáte na to, že blahoslavený kapitalismus nám poskytne reformu zdravotnictví - zdravotnictví zprivatizujeme - jen co ANO získá s podporou naši neinformované veřejnosti větší podporu /prý Němeček musel odstoupit, protože chtěl zamezit privatizaci, po které křičí vítězové krajských voleb, to jest lobbisté ANO/. Jak se těšíte na stanové pojízdné nemocnice operující např. pokročilé nádory prsní žlázy, trhající zuby metodou středověké medicíny - zub bolí - tak vytrhnout. Kde to je ty stanové nemocnice? - Nuž vzorové kapitalistické zemi - v USA. To jsme tu předtím za bolševického ruského útlaku neměli, co?
    Napsal filosofující pisálek zabírající místo.
    Můj dovětek: Kdo nefilosofuje,je hlupák.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nevěděla ani co se stalo v roce 1492 ....máte na mysli vynález podvojného účetnictví???:-) ....já vím, že ne, ale v obou případech šlo o Italy .... i když teď si nejsem jist, jestli byl Christobal skutečně Ital???

      Vymazat
  11. Rusom paradoxne pomohli sankcie EU. Spoliehali sa na partnerov EU,predvali jej suroviny a oni si kupovali produkty EU. Sankcie pomohli samotným Rusom,precitli z naivity že EU jen spolahlivy partner a zistili že je to velky podrazak a skrytý nepriatel. Iste zo začiatku po sankciach padli ale uvedomili si že musia poriadne zabrat aby vyplnili schodok po sankciach,takže si to bud vyrabaju sami alebo nasli inych serioznych dodavatelov. Tak huráááá sankcie na Rusov nezabrali ale zbabrali to naši hurááán eurohúúúújerskííí idioti a protiruskííííí presstíííítutskííí propgátoríííí ! Húúúúrááááá EÚÚÚNIÁÁÁ!

    OdpovědětVymazat
  12. Vzhledem k tomu, že by lidé měli jíst to, ce svypěstovalo v okolí, tak asi žádnou velikou újmu Rusové neutrpěli, naopak konkurence se zničila sama.
    USA mají sankce a embarga moc rádi, vyprovokovali tak úspěšně Japonce k válce, jenže opakovaný vtip....

    OdpovědětVymazat
  13. Pro 9,24 gramatika není moje silná stránka a pro 11,37 pojem -průjem asi to že ve Švýcarsku je volební účast povinná a referenda místní, kantonu a celostátní s dotazem ano-ne. Možná nejsem tak intelektuálně vyspělý abyvh se toho mohl účastnit, Vy asi zavedete povinné hodnocení intelektu pro možnost účastnit se ve volbách, mysím že jste na úrovni která se nehodí pro místní diskuzi. Ahoj soudruzi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co se děje ve Švýcarsku nám může být celkem jedno, to zajímá jen Bakaly v obavě o vyluxování svých kont a místních bankách.

      Jenom si myslím, že povinnost chodit k volbám je omezení svobody. To jste nevyvrátil.

      Vymazat
  14. 1.12.2016 8.17 příspěvek,který mne ujistil,že jsou zde lidé,kterým to myslí.

    OdpovědětVymazat
  15. Ti pitomci z EU si stále vážně myslí, že Putin s nimi bude vyjednávat či dokonce ještě žadonit o zrušení sankcí proti Rusku. Rusové udělali to nejlepší co mohli a sankce využili ve svůj prospěch, např. tím, že se přeorientovali se na své zemědělce a další vlastní rezervy. Je jasné, že Rusko bude vděčné za každý rok prodloužení ruských sankcí, které ostatně nepoužívá celý svět. Jen další důkaz stupidity současného evropského vedení, které patří do historického odpadového kanálu.

    OdpovědětVymazat
  16. Kdyz to Rusakum tak vyhovuje, proc komunisti tak bolestne kvicite?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 0:37 jednoradkovy debil se ozval
      Nam hlavne vadi havlisticti kolaboratori
      A dochazi nam ze strom svobody musi byt cas od casu zavlazen krvi zradcu i vlastencu

      Vymazat
    2. No nam vyhovuje Zeman, kvici kavarna

      Vymazat
  17. Většina diskutujících zde k tomuto článku je trochu na omylu.
    Rusko velmi žebroní o zrušení západních sankcí a to především v oblasti finančnictví. Ruské podniky jsou kapitálově na mizině, nemají levné západní úvěry, jak to bylo do 2014 a pochopitelně nic neinvestují.
    Jezdím tam často a situace se horší viditelně prakticky každý další měsíc.
    To, že Putin kvůli vlastnímu obyvatelstvu okolo sebe šíří optimismus a vydává takováto prohlášení, je pouze divadlo pro vlastní obyvatelstvo.
    Největším jejich problémem je nedostatek levných úvěrů, které jim Západ svými sankcemi zarazil. To se nedá vyřešit jinak, než že Západ svoje sankce odvolá.
    Až Rusko nějak dořeší Krym - například kompenzací a nějakou dohodou s Ukrajinou, odvede svá vojska z východní Ukrajiny, tak Západ jim úvěry uvolní a všechno se může rozběhnout.
    Je to docela jednoduché.
    Nějaká polská jablka a nebo sušené mléko z Madety jsou maličkosti.
    Mimochodem ČR ruskými protisankcemi praktickY vůbec neutrpěla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážený, já když slyším slovo úvěr, tak se mi otvírá kudla v kapse. Všechny své závazky jsem vyrovnal, účet v žádné bance nemám, světe div se, já žiju a neumírám. Vy totiž z pohledu finančníka vidíte svět jinýma očima. Podívejte se jak dopadla západní a nejen západní Evropa díky těm vašim levným úvěrům. Banko, sbohem a šáteček, již nikdy více, lichváři zapráskaný.

      Vymazat
    2. 1344
      mluvíte naprosto mimo. úvěr pro privátní potřeby je mi naprosto jedno a je to každého věc. ale fabrika potřebuje prašule na provozní výdaje, bez kterých se prostě neobejde. a pokud to není APPLE a nebo O2 s obrovskou volnou hotovostí, tak si musí půjčovat.
      V Rusku nejsou tyto úvěry dostupné a totálně to utlumilo jakýkoli rozvoj.Dříve si pjčovali přes komerční banky za řádově 2-4% a vydělali 15% , takže měli zisk i vrátili půjčené peníze.
      Dnes bez levných západních peněz si můžou půjčit v ruské bance třeba za 20% a to už nezvládnou.
      Věřte mi, je to tak. Pracuji v oblasti, kde se to pozná a do Ruska jezdím 15x za rok.

      Vymazat
    3. Ale já vám věřím. Je to nefunkčním západním systémem. Je to o jednání majitele fabriky, o proplácení faktur za výrobky, atd....Sám jsem pracoval ve fabrice, kterou předluženost položila, takže vím jak ten finanční systém funguje, či spíše ne.

      Vymazat

Reklama