Reklama

.

.

úterý 27. prosince 2016

Verze události: Tu-154 zbavil spojení radioelektronický útok


Ljubov Stěpušova (Ljulko)
18. 12. 2016    zdroj
Ministerstvo dopravy nepovažuje zatím verzi o teroristickém útoku za hlavní. Ale ostatní verze nesedí. Počasí? To bylo výborné. Piloti? Zkušení. Letadlo? Technicky v pořádku. Případ je velmi podobný explozi letadla Kogalymavia nad Sinajem. Tehdy FSB oficiálně vyslovila verzi o teroristickém útoku až dva týdny po neštěstí ... Ale je tu ještě další verze - o radioelektronickém útoku.


Černé skříňky nemusí odpovědět na otázku, zda to byl teroristický útok, stejně tomu bylo již s letounem Kogalymavia a pak byla nalezena dvousložková výbušnina v láhvi od Coca Coly, skrytá v síťce za sedadlem. "Za letu spustilo improvizované výbušné zařízení o kapacitě až 1,5 kg trinitrotoluenu. Výsledkem bylo rozpadnutí letadla ve vzduchu, což vysvětluje velký rozptyl částí trupu letadla", řekl tehdy ředitel Federální bezpečnostní služby Alexandr Bortnikov.

Informace k 26. prosinci 2016
Letoun Tu-154B MO, RA-85572 vzlétl z vojenského letiště Čkalovskij 25. prosince. Letoun letěl do Damašku s tankování v Mozdoku na pravidelné lince přes Kaspické moře, Írán, Irák a celou Sýrii. Ale Mozdok byl uzavřen a letadlo udělalo odbočku 408 km v opačném směru (ačkoli vedle byla v provozu letiště Minvod, Nalčiku, Machačkaly) do Adleru. V Adleru údajně nikdo z cestujících letadlo asi dvě hodiny neopustil. Také prý nebyl nikdo usazen na palubě, nic nebylo naloženo, letadlo pouze natankovalo a odletělo v 5 hodin 25 minut. Pak letoun RA-85572 přestal reagovat na dotazy dispečera a v 5:27, tedy 2 minuty po startu, zmizel z obrazovek radarů.

Během jednoho z briefingů Ministerstva obrany RF bylo na mapě ukázáno, že letoun zmizel z radaru bezprostředně po otočení se o 180 stupňů. Ale na zdroji Flightradaru, který monitoruje kurz letadel v reálném čase, tato stopa není. Byl transpondér vypnutý? Proč? Nebo že by byl někým "vypnutý"?

Po havárii byly úlomky letadla roztroušeny na ploše asi 10 až 12 kilometrů čtverečních. Proudění? Výbuch? Ministerstvo dopravy oznámilo, že verze teroristického činu mezi prioritními není. FSB tuto verzi popřela.

Verze neštěstí
Jaké jsou základní verze? Byla to chyba pilotů, technická závada, nesprávné vyvážení nákladu. Ale kapitán Tu-154 Roman Volkov měl celkově nalétáno více než tři tisíce hodin a mnohokrát po této trase do Hmeymim letěl. Navigátorovi Alexandru Petuchovovi byl udělen Řád odvahy za nouzové přistání Tu-154 na letišti Čkalovskij v roce 2011.

Letouny Tu-154 se podle názoru odborníků ve vzduchu jen tak nerozpadnou. Letadlo je konstruováno s ohledem na zvládnutí zatížení několikanásobně přesahující letové, má trojnásobný bezpečnostní koeficient všech systémů. Stárnutí a únava materiálu po výměně dílů nejsou pro stroj kritické. Nesprávné vyvážení? Ale pak by nenastal takový rozptyl úlomků.

Paluba začala havarovat při rychlosti letu kolem 300 kilometrů za hodinu, výška byla asi 1200 metrů, je to standard pro dvě minuty letu. "Při otřesech, postranním zvuku, záblesku by někdo ze členů posádky nebo korespondentů nějaké informace vydal," řekl Pravdě.Ru Hrdina Ruska, letec Anatolij Knyšov.

"Každý z cestujících má telefon, i kdyby to bylo 15-20 sekund, mělo by to stačit. Ale soudě podle toho, že nikdo nebyl schopen nějakým způsobem podat zprávu o svém stavu, o situaci na palubě, o stavu techniky, ukazuje to na okamžité zničení stroje", řekl expert.

Nebyl to běžný let - byl významný
Mnozí odborníci poukazují na to, že povaha úlomků a jejich rozptýlení na velkou vzdálenost hovoří o explozi na palubě. Například vzpěra podvozku byla nalezena ve vodě. Zatahuje se ihned po vzletu a je v gondole. Nemohlo být v gondole něco, co způsobilo oddělení vzpěry podvozku od letadla, pak může odpadnout i část křídla a letadlo se zničí ve vzduchu?

Hlavním argumentem "ve prospěch" teroristického činu je to, že letadlo patří ministerstvu obrany a že se jednalo o významný let, kterým letěla řada ruských kapacit. Kdo mohl pronést bombu? Stejně jako v Šarm aš-Šajchu, pracovník na letišti v Moskvě nebo v Adleru.

Ale někdo mohl poslat něco do Sýrie prostřednictvím umělců jako balíček nebo v zavazadle doktorky Lízy. Zdroj Interfaxu v orgánech činných v trestním řízení ujistil, že letiště Čkalovskij je dobře střežené vojenské zařízení a dostat se tam s tím, aby byla na palubu podsunuta bomba, není možné.

Letiště v Soči, poznamenal zdroj agentury, má dvojí poslání, proto je chráněno v zesíleném režimu. Ale zde je názor pilota-instruktora Andreje Krasnoperova. "Létal jsem z letiště Čkalovskij na východ a nebyla tam žádná kontrola, s bezpečností je to mnohem horší než na civilních letištích. A vy sami to víte, pokud jste létali na palubách vojenského dopravního letectva", řekl Krasnoperov.

Pokud se jedná o teroristický útok, zařazuje se do jedné řady s vraždou velvyslance Andreje Karlova v Ankaře. Do jedné řady s příslibem Kirbyho o tom, že brzy uvidíme padat ruská letadla a rakve, pokud se Rusko v Sýrii nezastaví. Poznamenejme, že vypnuté transpondéry a všechny komunikační systémy lze vysvětlit následovně. V předvečer tragédie vplula do Černého moře francouzská průzkumná loď Dupuy de Lom, která je schopna odseknou radiovým impulzem veškerou "elektroniku" letadla. Tato praxe je široce používána Izraelem právě vůči ruským letadlům v Sýrii. Uvádí se, že na tělech obětí neštěstí byly záchranné vesty. Takže posádka je stihla upozornit, ale dispečera ne. To zapadá do verze elektronického útoku. Ale to už není terorismus, to už je válka s NATO.

Je zde ještě další otázka, proč bylo nutné posílat soubor do bojující země, kde se poblíž desetitisíce po zuby ozbrojených hrdlořezů s rádci z NATO ještě vůbec nevzdaly? Sebeuspokojení, že jsme nad všemi zvítězili? To prosvítá i za slovy prezidenta, že "jsme silnější než jakýkoliv agresor" i z prohlášení předsedy výboru Rady federace pro obranu a bezpečnost Viktora Ozerova, který již několik hodin po tragédii řekl, že "teroristický útok to nemůže být".

Novou republiku vybrala a přeložila PhDr. Vladimíra Grulichová

43 komentářů :

  1. Otázek mnoho, ale stalo se to teprve včera!
    A na rozdíl od holandských, kteří se již dva roky neodvažují světu oznámit pravdu o boeingu MH17, ti ruští zprávu vydají během několika příštích týdnů.
    Velký problém by ale vznikl, pokud by se ona domněnka o radioelektronickém vypnutí tupoleva z jakési francouzské lodi ukázala jako pravdivá. To by se pak Hollande vrtěl asi jako Erdogan, a snad by se i rusky naučil, aby Putina také oslovoval v ruštině svým velkým přítelem.
    Protože ta Paříž je přece jen hezkým městem. A byla by velká škoda. I těch lidiček, co tam žijí ...

    OdpovědětVymazat
  2. http://www.nwoo.org/2016/12/27/maria-zacharova-25-12-2016-k-vrazde-ruskeho-velvyslance-v-turecku-rusku-bylo-vyhrozovano/ – nevěřím že to letadlo spadlo bez „dopomoci“ – problém je v tom že kdyby to rusové přiznali tak to znamená okamžitou válku s SS – a inaugurace Trumpa by se nekonala – tedy přesně to co chtěj chazaronáckové docílit

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlastenec:

      "V předvečer tragédie vplula do Černého moře francouzská průzkumná loď Dupuy de Lom, která je schopna odseknout radiovým impulzem veškerou elektroniku letadla"

      ..myslím si, že toto jsou ti vrazi!!!
      a myslím, že tu lod RF dobře monitorovala
      a myslím, ze Putin už ví, jak to bylo, ale zatím
      NECHCE ROZPOUTAT WW3 = počká až na Trumpa(20.1.2017), jak to vyřeší !

      ..a možná se brzo dozvíme zprávu, že se tato lodˇ neštastnou náhodou potopila patrně po srážce s velrybou !!!!!
      ______________________________________________

      V každém případě musí celý svět doufat v "rozumnost" Putina,
      a že se těm žido-demokratickým sv.ním v čele s obamou,
      nepovede rozpoutat válku do inagurace Trumpa(20.1.2017)!

      Vymazat
    2. https://www.youtube.com/watch?v=PCLnie3HPMg

      Maji sve pazoury vsude achtung

      Vymazat
  3. Zase konspirace jak je v Rusku a na NR zvykem.Chytrák autor zapoměl napsat o stáří a údržbě letadla.Zatím oficiální zpráva od ruských info je technická závada,anebo lidské selhání.Proč se vtom patlat předčasně,když všchni zatím vědí hovno

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 21:30 rusofilni (a tedy tendencni a tim neverohodny) trole
      Tva verze nevysvetluje rozptyleni trosek a ta vzpera
      No a logika kaze ze vysvetleni ktere jedine pasuje je terorismus. Takze valka. Ono se vi ze vlastizradce Obama poradne triskne dverma. Smrad jeden.

      Vymazat
    2. To zas budou čechomužici nadávat do lejnolahvárniků těm, kteří pijí pravý francouzský pětihvězdičový koňak a oslavovat skutečné lejnolahvárníky ze Sibíře! Jak typické pro ten jejich zvrácený naruby vychlastaný mozek:))) - https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/424322-na-sibiri-po-vypiti-peny-do-koupele-zemrelo-uz-60-lidi-vyhlasen-stav-nouze.html

      Vymazat
    3. 7:38
      Kdybys chlastal pětihvězdičkový koňak,tak neležíš věcně poblitej a podělanej před záchytkou s plasťákem vína v pazouře,ultraopilče!!!!:-)

      Vymazat
  4. 21:30
    A co 11.záři v podání ussacký propagandy ty havlolejnohňupe???!!!!!
    To letadlo mířící do Pentagonu udělali podle neexistujících trosek leda Bulshitovi svazarmovci,vygume!!!!!;-DDD

    OdpovědětVymazat
  5. 21:38 jseš blbej a nato prášky nejsou.Možná chlastáš a tak si vem antabus.Ono je vás víc a je zjevné kdo tebe a spol platí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 21:50 neni ti blby tu byt za vola? A co Trump, toho musis nenavidet, co? Ten totiz slibil presetrit 9/11. Uz presetreni je problem, co ty kavarensky trdlo a povaleci.

      Vymazat
    2. 5:15
      Trump to sice slibil avsak nic se vysetrovat nebude. To mu jeho loutkovodici nikdy nedovoli.
      A ze Trump bude poslouchat zidy je vic nez zrejme, uz si byl pro noty aby vedel co muze a co ne.
      Jinak se zase najde nejakej silenej osamelej strelec co ho sejme z nekolika smeru najednou.

      Vymazat
  6. 21:50
    Copak se ti nezamlouvá,ty věčně zlitý havloudavači??!!!!!
    Čokovopice tě nehodlá podporovat ani přes Šapita a lejnolahvárnu?!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sapito uz dosapitoval,
      Medvidek se uklani
      Dneska mame nabito
      Az se trese sapito
      Sapito, obamuv gangster ma uz zbaleno
      At vypadne, homopropagator, nez ho lid vydefenestruje

      Vymazat
  7. 21:59 přidej!!!Dneska je to slabota.Přidej nějaký argument,nojo já zapoměl,ty znáš jenom nadávky,co tě učila tvá nebohá matka a přátelé v Moskvě.Blbečku,já mám Havla i tebe u prdele,jenže jak tě pozoruji delší čas,tak tebe zajímá prdel pana Jandy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 22:21 me se Moskva libi
      Ty se ale nelibis nikomu a nicemu, vyvrheli

      Vymazat
  8. Dějí se záhadné věci :
    Pád německého letadla - dohady vzrůstají? | OSUD.cz
    … předpokládaném okamžiku pádu letadla v oblasti pozorovány tři bojové letouny Mirage: "Jediné, co nám přišlo nápadné, byl přelet tří stíhaček Mirage, které v domnělé době zřícení minimálně třikrát …
    osud.cz/pad-nemeckeho-letadla-dohady-vzrustaji
    Ztracené letadlo mělo nehodu. Německý pilot pád nepřežil
    … zřítilo dopravní letadlo Airbus A320 společnosti Germanwings spadající pod německou Lufthansu, které mířilo z Barcelony do Düsseldorfu. Na palubě bylo 144 pasažérů, z toho dvě malé děti, dva piloti a …
    mojecelebrity.cz/clanek…-nehodu-nemecky-pilot-pad-neprezil-618654

    OdpovědětVymazat
  9. 22:21
    Proč mám přidávat ty blbsteine,nerozumíš psané češtině ty kokotí vejlupku????
    Až tě dostanu na pitevní stůl,pobaví se dost lidí.....co má za blitky a srágory takovej omyl přírody v palici!!!!;-DDD

    OdpovědětVymazat
  10. Ale Lojzo.Dneska na tebe už nemám čas,tak snad příště,cukrouši

    OdpovědětVymazat
  11. SS už neverím ani nos medzi očami.
    Lož je pre nich pracovnou metódou.

    OdpovědětVymazat
  12. Také si myslím, že šlo o útok. ten obrat o 180stupňů
    jako by se chtěl vyhnou raket. útoku. Raketa mohla
    zasáhnou třetí motor a proto se odlomila zadní část.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obrat o 180° - pilot se spíš snažil vrátit na letiště - proč, je otázka. Proč o tom neinformoval dispečery, je otázka druhá - na ni nabízí odpověď tento článek.
      Jak to bylo, se jednou dozvíme.
      pařez

      Vymazat
  13. http://www.rozhlas.cz/zpravy/politika/_zprava/uprchlici-by-podle-babise-mohli-obsadit-tisice-pracovnich-mist-o-ktera-cesi-nestoji--1532216

    OdpovědětVymazat
  14. Zdejší paranidně-schizofrenní konspirační pičusové jsou zase ve svém živlu.
    Nepomůže dokonce ani když sami Rusové tvrdí, že to žádný "útok" nikoho nebyl.
    Mohlo by mi být těch posedlých psychoušů líto. Ale není. Směju se jim :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 0:13 Také znám jednoho, co se všem "psychoušům" směje:
      https://www.youtube.com/watch?v=6dbSVYOM_sw

      Vymazat
    2. 0:13 ty vyvrheli se smat neumis
      Jen se tu vtiras aby ti aspon nekdo nadaval kdyz uz jinak nez nadavkama na tebe nikdo nemluvi

      Vymazat
    3. Buď zdráv Čendo! Co mimozemšťani, jak to vidí? Taky se směji ....

      Vymazat
  15. Pro A z 0:13h, též z 27.12. z 21:30h a i jinde:
    Vaše vyjadřovací schopnosti se rovnají úrovni Vašich "argumentů" a Vašeho myšlení...
    Převzít dálkově kontrolu nad elektronikou letadla, je pro současnou, ne jen vojenskou, techniku již reálná věc, kterou si v poslední době (= různé "záhadné" pády) již delší dobu procvičují ti, kteří z toho mají "užitek".
    Na netu najdete videa, co se stane s auty, u kterých "někdo" dálkově převezme kontrolu nad "elektronikou".
    O spolehlivosti tohoto typu letadla se mluví ne jen v uvedeném článku. Navíc byl po generálce a ve výborném stavu
    A že je setsakra zájem na pádech "určitých letadel", toho si všimne i "méně chápavý" jedinec!
    Pavel p

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 2:05 Promiňte Pavle, ale jak doměnka z článku o "odseknutí radiovým impulzem veškeré elektroniky letadla", tak vaše teorie o "převzetí kontroly nad elektronikou letadla" jsou v případě Tu-154 nesmyslné.

      Vnější radiový impuls by mohl v nejlepším případě narušit komunikaci se zemí. Ale díky tomu, že kovový trup letadla je Faradayovou klecí, nemůže v žádném případě narušit funkci vnitřní elektroniky. To nedokáže ani přímý zásah bleskem a to je o několik řádů větší energie, než by bylo schopné dodat libovolné lidské zařízení.

      Vaše doměnka vychází z vybavení nejmodernějších civilních letadel Boeing a
      Airbus. Ty mají zařízení pro nepřetržitou dálkovou diagnostiku, které by teoreticky mohlo umožnit vnější zásah do palubního počítače. Ale stařičký Tu-154, vyráběný od počátku 70.let, není takovým zařízením vybaven. Proto nad ním nikdo nemohl převzít kontrolu z vnějšku.

      Zřejmě by nebyl problém nízko letící stroj sestřelit i ruční raketou, třeba ze člunu. Ale vzhledem k tomu, že toto letadlo se v Soči ocitlo vlastně náhodou a spadlo blízko břehu, tak případný střelec si ho nemohl "vyčíhat" a neměl by naději na únik. Tak zbývá opravdu jen výbuch nebo technická závada. Technická závada ovšem nevylučuje možnost sabotáže.

      Vymazat
    2. Ano, ano, bud ekektonicky unos nebo treba i energetickou zbran
      Ale co ten rozptyl a ta vzpera?
      Co rikaji cerne skrinky?
      Co radary, nerikejte ze by ta skoro valecna zona byla nehlidana
      Poseckejme tri dny
      Do tri dnu a do minuty

      Vymazat
    3. No kdovi co maji za zbrane
      Dalkove rizeni je asi nepravdepodobne
      Nicmene energeticka zbran?
      Je to moc osklivoucke

      Vymazat
    4. 5:27h:
      Má odpověď je na současném konci diskuze.
      Pavel p

      Vymazat
  16. Jako obvykle. Rusky šlendrián, opilství a stupidita.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To zas budou pomatený čechomužici se svým zdegenerovaným naruby myslícím polomozkem nadávat do lejnolahvárniků těm, kteří pijí pravý francouzský pětihvězdičový koňak (někdy i s věnováním francozského prezidenta) a oslavovat lejnolahvárníky ze Sibíře! - https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/424322-na-sibiri-po-vypiti-peny-do-koupele-zemrelo-uz-60-lidi-vyhlasen-stav-nouze.html

      Vymazat
    2. 7:42 v Havloraji na otravu metanolem umrelo vic lidi

      Vymazat
  17. Jako obvykle. Rusky šlendrián, stupidita a opilství.

    OdpovědětVymazat
  18. Ti co do toho maji co mluvit a stourat se v tom UZ VEDI co se stalo!
    Problem a potiz je v tom,ze zatim musi drzet hubu a ruce v klidu.
    Zanedlouho budou zbaveni techto omezeni a pak se neco dovime. A myslim,zenekolika lodim se z cerneho more nepodari odplout kvuli porucham a pockaji na kotvach tak do konce ledna 2017. Hlavne ty,ktere v poslednich 3 dnech moc pospichali odtamtud. Mejte trochu trpelivosti vazeni,dockate se! Rusove svych nenechavaji!!!

    OdpovědětVymazat
  19. Radioelektronický vliv francouzské lodi na palubní zařízení tupoleva bude patrně nesmysl. Rusové používají vlastní družicový navigační systém, avionické vybavení vojenských dopravních letounů zachovává "elektronkový" systém, odolný právě proti radioelektronickému rušení. Domnívám se, že půjde o nepřátelský útok, umožněný mezipřistáním na nerežimovém, okrajovém letišti. Rusové jsou v patřičné reakci velmi zdrženliví, ale stejně jako okamžitá "hurá" odplata, i toto je cesta do pekel. Na věčnou akční pasivitu doplatil i dřívější SSSR.

    OdpovědětVymazat
  20. No prostě globalisti chtějí vyvolat konflikt za každou cenu,dříve než bude Trump prezidentem.Už jim ani nejde o prachy,těch už mají dost,ale o moc....No lidi už za chvíli vymřou jako dinosauři a bude klid...

    OdpovědětVymazat
  21. 5:27h :
    Děkuji za doplňující informace.
    Nevím, jak je TU 124 vevnitř vybaven, jen mám takový dojem, že Faradayova klec nepropouští jen ty elektromagnetické vlny, které jsou s ní totožné, či jsou jejím násobkem.
    Viz. : http://www.mobilmania.cz/clanky/mobil-v-aute-a-faradayova-klec/sc-3-a-1108499/default.aspx
    a citace z dotyčného článku: "... Aby Faradayova klec dobře stínila, je třeba vhodně zvolit tvar a rozměry jednotlivých buněk mřížky. Oka by v principu neměla být větší, než je délka vlny stíněného záření. Laicky řečeno: vlna nesmí okem projít. Pro kmitočty GSM 900 je délka vlny zhruba 33 cm a pro GSM 1800 pak asi 17 cm...."
    Že by celý povrch letadla byl elektromagneticky nepropustný, se mi nechce věřit.
    Byl bych velmi vděčný, za případné podrobnější vysvětlení. Děkuji.
    P.S. Těch letišť a letových tras, je-li známo "odkud, čím a kam", není zas tak mnoho i pro případné spící agenty a "užitečné idioty".
    Pavel p

    OdpovědětVymazat

Reklama