Reklama

.

.

pátek 27. ledna 2017

Bezcharakterní individua. Můžeme se modlit, abychom to i se svými dětmi přežili… Profesor Keller velmi otevřeně o Trumpovi, Sorosovi, ČT i Madonně

Rozhovor s prof. Janem Kellerem
26. 1. 2017  ParlamentníListy

Europoslanec Jan Keller míní, že bychom měli napodobit Ameriku a přijmout u nás zákon, který ukáže, které nevládní organizace jsou z jaké míry financovány z ciziny. „Pokud vezmeme řeči obou uchazečů naprosto vážně, je s podivem, jak tato dvě pokřivená a bezcharakterní individua mohl vůbec někdo slušný volit,“ řekl Keller o Trumpovi a Clintonové.


Donald Trump se chopil úřadu za hlasitých protestů aktivistů a aktivistek včetně Madonny. Čemu to přisuzovat? Jeho obhroublosti, jeho odchýlení se od minulé agendy, jeho údajnému rasismu? Co na jednom člověku může miliony lidí tak iritovat, že jdou do ulic násilně protestovat? Nebo je to americká obdoba „Majdanu“, organizovaná americkou kavárnou? Dokonce se mluví o angažmá George Sorose...


Myslím si, že je normální, když lidé protestují proti činům politiků, pokud něco špatně rozhodnou. Ale nepochopím, když protestují v době inaugurace, kdy ještě nový prezident neměl čas vůbec cokoliv udělat. Nevím, kdo ty akce organizoval, ale všiml jsem si, že když bývalý prezident Obama dělal vyloženě špatné kroky – na některé z nich Evropa doplácí dodnes – žádné masové demonstrace se v amerických městech nekonaly. Kde byla Madonna, když Obama neplnil své sliby o zrušení věznice na Kubě a když vedl nesmyslné války coby nositel Nobelovy ceny míru?

Někteří pozorovatelé tvrdí, že provázanost médií, univerzit a neziskovek vytváří systém oborů typu gender studies, multikulturních studií, kulturologie a dalších oborů, kde převládají neomarxisté. Je tomu tak doopravdy? A projde podle vás v důsledku vlny Trump, Brexit a podobně proměnou i vzdělávací systém? Dojde k „protisluníčkářskému“ pochodu institucemi opačným směrem?

Všechny typy vysokoškolských studií, které uvádíte, k nám přišly ze Spojených států. Je v tom řada paradoxů. O USA se mluví jako o zemi orientované čistě pragmaticky a uvažující technicko-ekonomickým způsobem. Export studií podobného typu právě z této země ukazuje, že si pěstujeme o Americe hodně falešných stereotypů. Zcela obecně lze říct, že je to zároveň země, která podléhá nejrůznějším iracionálním kultům a módním vlnám.

Zajímavé je tvrzení, že jde o směry neomarxistické. Může mi někdo vysvětlit, proč velmoc, která vyhlásila boj sovětskému marxismu, zároveň zaplavuje země osvobozené od marxismu neomarxismem? Nezdá se vám to tak trochu uhozené?

Třeba to všechno bude jinak. Možná uvedené obory vůbec nejsou ve skutečnosti neomarxistické, možná jsou mnohem horší formy indoktrinace, než byl marxismus, podle tvrzení svých kritiků.

Smutné je, že dnes se na všechno hodí nálepka, tím se hlubší otázky prostě vyřadí z diskuse. Věříme pak něčemu, co koneckonců nedává příliš smysl.

Pokud jde o George Sorose, konglomerát jeho nevládních organizací je podezírán z organizování ,,barevných revolucí“, ovlivňování politiky po celém světě ve prospěch jeho „sluníčkářských“ vizí a podobně. U nás sponzoroval „boj za práva Romů“ či „boj proti ruské propagandě“ a jeho Open Society podporuje ideologii gender. Jak nahlížet na dílo tohoto starého muže, který některými bývá oceňován jako ochránce západních hodnot? O co mu jde?

Na to, o co mu jde, byste se měli zeptat spíše Sorose. Jak to mám vědět já? Z České televize se to nedozvím. V každém případě si myslím, že bychom měli napodobit Ameriku a přijmout u nás zákon, který ukáže, které nevládní organizace jsou z jaké míry financovány z ciziny. Měla by být přesná evidence o tom, co dostává která nevládní organizace v dolarech, v rublech, v eurech. Taková informace by se pak měla stát povinnou částí všech jejich akcí, prohlášení a happeningů. Ušetřili bychom na tom, protože bychom mohli zároveň zrušit Chovancům úřad na ministerstvu vnitra. Lidé by si už dali věci do souvislostí sami.

Den po inauguraci Trumpa se sešli Le Penová, Wilders, Salvini, Petryová a další nacionalisté. Vyjádřili Trumpovi podporu. Jsou to „budoucí vládci Evropy“? Mohou establishmentové strany zabránit jejich nástupu, když přeberou jejich odpor k imigraci? Jsou tito lidé jen bublina, která splaskne?

Mohu se samozřejmě mýlit, ale domnívám se, že tito politici se tentokrát ještě k moci nedostanou. Proti Le Penové se ve druhém kole prezidentských voleb spojí všechny ostatní strany. Další předsedové stran, které udáváte v Nizozemí a dalších zemích, nebudou mít s kým vytvořit koalici, i kdyby ve volbách nakrásně zvítězili. Tento vývoj ukolébá ostatní strany a dále budou ignorovat řešení příčin dnešních krizí. To od nich odradí další voliče a je pak jen otázkou času, kdy se zmínění anebo jiní radikálové moci ujmou. Všechny ostatní scénáře předpokládají poměrně vysokou míru sebereflexe u takzvaných demokratických politiků, s čímž bych zrovna nepočítal.

Nelze opomenout média. Podle Trumpa o něm lžou, podle médií lže Trump. Proč západní média ztrácejí důvěru svých čtenářů? Předkládala média jen „jeden správný názor“ a nyní jsou trestána? Nebo jen lidé zhloupli a věří „blbostem“? A co česká média?

Já myslím, že Česká televize by si s Donaldem Trumpem ve své vyváženosti a objektivitě mohla tak akorát podat ruku. Rozdíl je jen v tom, že Trump se tak chová za své peníze, Česká televize za peníze naše.

Nepříliš odlišně na tom s důvěrou mohou být i tajné služby, což se ukázalo na kauze zveřejněných kompro materiálů na Trumpa, jejichž pravdivost zpochybňují i renomovaní experti. Novinář Bob Woodward, který odhalil nezákonné odposlechy v kauze Watergate a byl oceněn Pulitzerovou cenou, označil antitrumpovský dokument tajných služeb o jeho údajných sexuálních hrátkách s ruskými prostitutkami za odpad, který se nikdy neměl dostat ven, a zpravodajci by se měli omluvit. Jak to vidíte?

Všechno to vypovídá o absurdnosti doby, ve které žijeme. Novináři by měli provozovat investigativní žurnalistiku, to znamená pátrat po zakrývaných faktech a odkrývat nepravosti. Místo toho pěstují sebecenzuru a referují o událostech nejednou tak tendenčním způsobem, že to podrývá důvěru veřejnosti v média. Tajné služby by měly zajišťovat bezpečí zemí, v nichž působí. Místo toho si hrají na novináře a navíc to dělají způsobem, který je na úrovni toho nejpokleslejšího bulváru.

Donald Trump v interview pro britský deník The Times zkritizoval NATO, EU i německou kancléřku. Aliance je podle něho zastaralá, kdyby EU nenutila země přijímat migranty, Británie by nevystoupila a Merkelová udělala katastrofální chybu pozváním běženců. Má Trump pravdu?

Myslím si, že má v každé z těch věcí pravdu tak zhruba napůl. Na organizaci NATO Trumpovi ani tak nevadí, že se aktivně podílí na destabilizaci celých regionů a činí svět stále nebezpečnějším místem k životu. Mnohem více mu vadí, že Evropané přispívají na to boží dopuštění finančně výrazně méně než Američané. ...

....

.... (celý text rozhovoru ZDE)

33 komentářů :

  1. Pane Keller.
    USA jsou tak demokratické,že už nejsou schopni vyprodukovat charismatickou,zodpovědnou osobu,ale jen pokřiveného zbohatlíka,toužícího ještě víc zbohatnout.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 10:32
      Bohužel to neplatí jen pro USA.
      (USA vyprodukovaly Bernie Sanderse, kterého Demokraté zlikvidovali ve prospěch Clintonové.)

      Vymazat
    2. 10:32 drz hubu, havlovce, starej se o svyho havla a neotirej si hubu o Trumpa

      Vymazat
    3. Ty drž hubu svině mizerná - a neotírej si denně držku o Čechy. Vyser se na nás. Zalez někam Trumpovi pod židli - starej se o svýho Trumpa. Hovado sprostý emigrantský.

      Vymazat
    4. 10:32,11:48,13:26,14:45-Pánové,vás všechny by měli bloknout.Nadávky nejsou argument.
      Jste přece civilizovaní lidé,tak se podle
      toho vyjadřujte.
      Petr Majevský

      Vymazat
  2. Podporuji prof. Kellera.

    Ale jak začít?

    Doporučuji,aby v první řadě se všechny vysoké školy- tedy státní školy v ČR veřejně přiznaly, že čerpají Sorosovy a jiné zahradiční fondy a kolik z nich a na co a proč! Také jakou protihodnotu se k čerpání z fondů zavázaly poskytnut.
    Ve stejné řadě pak u veřejných sdělovacích prostředků - ČT a Český rozhlas!

    To budeme koukat!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cesko je bezpravna kolonie, onuce zapadu, Cesi jsou bezpravni nevolnici, tak cemu se furt divis

      Vymazat
    2. Ty jsi takovej ksindl! Proč pořád tak sprostě urážíš české občany? Jak si můžeš dovolit nadávat nám nevolníků a onucí západu? Ty jeden lumpe! Sám jsi onuce západu, hnusnej emigrante - my jsme zůstali tady, a bojujeme za svá práva tady. Je to snad naše vina, že se zde vyrojilo tolik odporných vlastizrádců a podělanců, kteří vlastní zem zdevastovali za cizí peníze a pro cizí peníze? Ještě není všem dnům konec, a ty už se na nás vyprdni ty hnusnej zmetku. Aby ses neposral s tím tvým západem! Já jsem fandil Trumpovi a přál jsem si, aby se stal prezidentem, a uvidíme, co to bude obnášet. Ale aby si nás kdejaká mršina pořád brala do huby - o tom Trump určitě neví. Představ si, kdyby se Ivanka Trumpová, máma jeho tří dětí, stala v té kolonii, a onuci západu velvyslankyní!! Asi jí napíšu, aby hned začala sledovat, jaké zmrdoviny píšou někteří duševní mrzáci na diskuze.

      Vymazat
  3. No nevím, zda by měl být Trump objektivní a vyvážený. To by měla být média a analitici, ale Trump přece zastává určitou programovou protiváhu proti mainstreamu jak politickému tak žurnalistickému. Jejich tlak je tak jednostraný, že kdyby byl nestraný a objektivní, tak by to dotáhl akorát na kladeče věnců. Pokud tomu pan Keller rozumí (a myslím si že ano), tak proč zastává tento postoj? Že by "neříkám ani tak ani tak, ale souhlasím s vámi?" tedy eurounijní rádobyelitou?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:08
      Vaši potřebu "jasného stanoviska" lze chápat. S kádrováním Jana Kellera bych ale tak nespěchal. To si raději schovejte pro jasné propagandisty.

      Jsou i lidé, kteří hledají cesty, jak EU zlepšit. Může Vám to připadat směšné, ale není důvod zpochybňovat jejich charakter.

      Jak byste pak hodnotil charakter pana Macha, který se jako jasný odpůrce existence EU nechal zvolit do Bruselu, notabene poté, když ve volbách do Sněmovny propadl?!

      Vymazat
    2. Supman 27.ledna 2017 12:08

      Připadá Vám snad Kellerovo konstatování -

      "Na organizaci NATO Trumpovi ani tak nevadí, že se aktivně podílí na destabilizaci celých regionů a činí svět stále nebezpečnějším místem k životu. Mnohem více mu vadí, že Evropané přispívají na to boží dopuštění finančně výrazně méně než Američané."

      - "ani tak, ani tak"?
      Je na tom pro Vás něco nejednoznačného?

      Vymazat
    3. 12:20 vezeni narodu EU by mela chcipnout
      Spolu s NATO a OSN
      Zlo nelze reformovat, zlo je treba znicit

      Vymazat
    4. Máš pravdu - zlo nelze zreformovat, ty jsi toho jasný příklad. Zlo je třeba zničit. Už bys měl chcípnout - někdo by tě měl odbouchnout.

      Vymazat
  4. Odvážím se dogmatického tvrzení, že špatné články JK zásadně nepíše.
    Za pozornost stojí, že nejprudší útoky na Jan Kellera už dnes nepřicházejí od Kalouska, ale od pseudolevičáků jako je Jakub Patočka. Vliv Ludvíka Vaculíka na přehnané sebevědomí jmenovaného byl, zdá se, zhoubný a nezvratný.

    OdpovědětVymazat
  5. Ani ryba ani rak. Přesto že pan Keller vyčnívá nad průměr, jeho hodnocení tu je tak nějak, dle mého názoru alibistické. Takto se vyjadřuje trabant mezi politology Jelínek. Je ale pravdou, že USA nedokáže a ani nemůže do svého čela postavit schopného a inteligentního člověka. Oni mají možnost několikatisíckrát takového člověka získat než my, kteří jsme si zvolili(i já)Zemana. Ale přiznejme si i on je jednooký mezi slepými králem. No tenkrát zvolit Schwarzenberga...Trumpa i Zemana spojuje(podle některých)to, že jsou agenti Putina.Ona je to všechno nechutné divadlo na úrovni koncertů Madony, která vy svých vystoupeních na podiu předvádí vášnivý orgazmus a přitom viní Trumpa ze sexysmu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Laskave Madonu a jine kreatury netahejte do politickych didkuzi, tam nepatri, nechte je na hajzlu
      Kult hercu a heeeeeeeeerecek musi skoncit

      Vymazat
    2. V tom s tebou souhlasím. A kdy skončíš ty? Ty téměř denní, odporné, sprosté a perverzní útoky proti Českým občanům? Zalez někam na hajzl, a nech nás konečně na pokoji.

      Vymazat
  6. 12:24
    Hledat ideovou čistotu je líbivé - ale je to celkem k ničemu. Politika, včetně svých divadelních kulis, iluzí a osvětlovačských triků, není pohádka o Červené Karkulce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:32 v havlocesku neni ani pravo tak jaka Cestina

      Vymazat
    2. 13:34
      Pojď to napravit ty Onanovo podržtaško....znalec češtiny se hodí!!!!;-DDD

      Vymazat
  7. Odpovědi
    1. 12:59
      kokokodák

      Vymazat
    2. 13:35
      Jsi bystrý pozorovatel: narozdíl od slepice i hlupák mluví.

      Vymazat
  8. Profesor Keller se vyjádřil přesně podle očekávání,jako poslanec evropského parlamentu...

    OdpovědětVymazat
  9. Pane Kellere, pokud je podle vás marxismus děsivá forma indoktrinace, pak jej vědecky vyvraťte. Pokud toho nejste schopen, a jsem přesvědčen že nikoli jinak by jste k takovým závěrům nemohl dospět, pak raději mlčte. T

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 16:55
      (Možná to chce číst pozorně:
      "... marxismus, podle tvrzení svých kritiků" -)

      Vymazat
    2. Z textu není zcela zřejmé, zda se jedná o kritiky marxismu nebo neomarxismu. Rovněž není zřejmé, zda je či není autor kritikem marxismu. Patvar "neomarxismus" byl se zlým úmyslem vytvořen buržoazními ideology za účelem pošpinění myšlenky spravedlivé společnosti pro ty lidi, kteří Marxe nikdy nečetli, nebo četli a nepochopili. T

      Vymazat
    3. 7:44 T.

      Máte úplnou pravdu ohledně toho patvaru.

      Keller tento termín ale v uváděném významu neakceptuje, byť to v rozhovoru samotném příliš vehementně nezdůrazňuje.

      Nepřehlédněme, že vedle dnešního překrouceného užití existuje i původní význam označující některé hegelovské proudy navazující na Marxe ve 20.letech 20.století (např. Frankfurtskou školu).

      Dnešní překroucený a vysloveně módní pravicový výklad termínu neomarxismus najdeme např. v dost zaťatém blogu jakési nedovzdělané Michaely Julišové v Literárkách:
      http://www.literarky.cz/komentare/ostatni/22400-kulturni-neomarxismus-jako-ideologie-rozvratu.
      Na to, podobně jako Vy, reaguje František JONÁŠ:
      "...kulturní neomarxismus" nemá s Marxem nic společného snad jen to, že si zvrhlé duše s kontrarevoluční vnitřní revoltou si přivlastňují Marxe, kam nepatří ani vědecky a ani jinak a chtějí tak působit navenek neokulturně, nadnárodnímu kaptálu se to líbí, protože na to prostřednictvím daní postižených států přispívá."

      Termín si oblíbili hlavně militantní antikomunisté např. mezi reakčními katolíky.

      Na nesprávnost označování multukulturalismu nálepkou neomarxismus upozorňuje dokonce i jinak stručný a nevalně informativní článek v české Wikipedii:
      https://cs.wikipedia.org/wiki/Neomarxismus

      (Německá verze Wikipedie zná pouze korektní význam termínu neomarximus. U diletantské verze anglické je připojen výslovný požadavek editorů na přepracování někým, kdo se v marxismu vyzná.)

      Vymazat
    4. 7:44
      9:45

      V zásadě tu nejde o nic jiného, než o pokus o diskreditaci samotného marxismu v exorcistickém stylu, který se v dnešní epoše nedovzdělanců a pseudovzdělanců celkem pochopitelně setkává s nadšeným ohlasem.
      Kokotko

      Vymazat
  10. Čím dál více je vidno, že americká demokracie je jen chimérou. Ona jí byla vždy, jen to bylo méně vidět. Totéž platí o demokraciích evropských, s jedinou výjimkou - Švýcarskem. Ale na tu si kapitalisté netroufnou. Proč? Protože mají ve Švýcarských bankách uloženy své ukradené peníze a vědí dobře, že demokracie je bezpečný společenský systém. Mají tam tudíž prášule bezpečně uloženy.

    OdpovědětVymazat
  11. Každý rozumí řeči kterou hovoří. Jestliže tisk hovoří jako hovada, je potřeba s nimi jako s hovady hovořit, jinak neporozumí! Je vidět, že Trump toto pravidlo dobře zná a to ho jenom šlechtí. Stejně jako Zemana!!!

    OdpovědětVymazat