Reklama

.

.

středa 18. ledna 2017

Dopis premiéru Sobotkovi

18. 1. 2017

Mgr. Bohuslav Sobotka
předseda vlády České republiky
Úřad vlády České republiky
nábřeží Edvarda Beneše 4
118 01  Praha 1 - Malá Strana

Pane premiére,
je pozoruhodné, jakou pozornost věnujete 48. výročí sebeupálení studenta Jana Palacha. Nechci ze široka rozebírat důvody tohoto aktu, který je mnohými považován za čin hrdinský či vlastenecký, jinými za naprosto zbytečný akt sebevraždy, který v podstatě nic nevyřešil a svým způsobem, díky médiím, vyvolal jen mimořádnou pozornost veřejnosti, případně té části politiků či politických aktivistů, kteří tento čin dali do souvislosti s politickou situací v zemi a dali jí příchuť politického protestu, i když tomu tak zcela úplně nebylo. 



Podle nich to byl čin, který měl být údajně protestem proti vývoji v Československu po okupaci vojsky Varšavské smlouvy v roce 1968. Vy sám jistě víte, jak to všechno ve skutečnosti bylo, ovšem v dnešní době, okolnostmi vynucený politicky korektní, zato falešný postoj Vás nutí k pokryteckému jednání, prezentovat čin Jana Palacha jako čin veskrze hrdinský a věnovat jeho činu potřebnou dávku politické pozornosti a piety. Nicméně, zůstal nám v paměti jen tento údajně politicky motivovaný protest, na dalším vývoji ve společnosti se však jeho čin nijak výrazně či významně neprojevil. Ale budiž, student Jan Palach se obětoval jako národní hrdina té doby, čest jeho památce!

Nicméně pane premiére, projevil jste osobní úctu, vzdal čest člověku který obětoval svůj život jisté celospolečenské myšlence politického významu v době totality, v době vlády komunistů. Dnes žijeme v jiné společnosti, údajně s demokratickým režimem. V této souvislosti si dovolím položit Vám otázku, jak byste se asi zachoval v případě, že by dnes nějaký občan, přesněji havíř z OKD, si rovněž vzal život proto, že mu tento režim (za Vaší pomoci) vzal práci a peníze, připravil jej o byt, přivedl jej a jeho rodinu do těžké ekonomické situace, která jej donutily až k podobnému zoufalému a neuváženému činu. Ptám se, zda byste tento čin rovněž hodnotil jako hrdinství, protože by jím tento člověk chtěl demonstrovat sociální křivdu, bezpráví, nečestnost, nepoctivost, podvodné jednání lidí, tedy včetně Vás, kteří kauzu OKD zavinili a kteří rodiny havířů do takové zoufalé situace dostali .

Byl byste ochoten, pane premiére, schopen akceptovat tyto důvody, nebo jak bývá Vaším častým zvykem, tuto událost byste vysvětloval zase po svém tedy, že by to byl čin neopodstatněný, bezdůvodný, unáhlený, že se mohl jistě vyřešit v jeho prospěch atd.? A hlavně, že Vy s tím nemáte nic, ale vůbec nic společného, protože Vy jste konal v rámci zákona! Proto byste zřejmě tento čin spíše nejen odsoudil, ale hlavně neuznal jako reálný důsledek kauzy OKD. Proto byste také zřejmě ani neprojevil žádnou pietní účast, žádnou svíčku nebo pugét! Prostě (tipuji), hodil byste na takovou událost, jak se říká deku, protože takový čin by sebou evidentně nesl i stopy Vašeho spolupachatelství.

Jsem přesvědčený, že se ve svém úsudku a odhadu nemýlím a pokud snad ano, pak jen ve svém vyjádření či popisu Vašeho přístupu k takové události. Rovněž si nemyslím, že se k tomuto dopisu vůbec vyjádříte, protože jistě máte jiné starosti, je před volbami, na stole zákon Anti Babiš a mnohé jiné. Poznamenávám, že rovněž kauza OKD není ani zdaleka vyřešena a spolu s ní i Vaše účast na ní jak by smet!

Pane premiére, svůj dopis neukončím tím obligátním přáním mnoha úspěchů, protože ty úspěchy, pokud nějaké jsou, jdou vždy jen na Váš vrub, resp. na vrub politiků a politických stran včetně Vaší ČSSD která, jak se nechala slyšet členka ČSSD Nytrová, je prolezlá korupcí, na občany myslíte a slibujete pro ně něco udělat jen když je před volbami.

Takže, doklepejte už nějak to své účinkování do voleb a věřím, že „úspěchy“ ČSSD ve volbách již nebudou takové, které by Vám a ČSSD dávali možnost znovu vládnout. Upřímně, nic proti ČSSD jako takové, ale když už, tak s jinými, poctivými a čestnými lidmi, což není Váš případ.

S pozdravem

Jiří Baťa důchodce, 16. ledna 2017

105 komentářů :

  1. Jsem pamětník roku 1968. V té době byla informace, že Palacha již politého hořlavinou vysadili z projíždějícího auta na Václavském náměstí společníci a jej zapálili. Kdo to byli Ti ? a proč dodnes nedokázali vystoupit na veřejnosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...no jsem taky pamětník, ale o tomhle jsem nikdy neslyšel...jako svědek tam byl nějaký tramvaják a následně lidi kolem, no nechme to být...samozřejmě si také pamatuji, že to byl studený oheň a další nesmysly, jak nám tisk předkládal...teď mudruj :D

      Vymazat
    2. Jak to můžete tak zlehčovat, sprostě lhát a vykládat nesmysly! Moje maminka pracovala v té době v Domě potravin, v přízemí když se chlapec zapálil, vyběhli všichni ven a viděli na vlastní oči jak to bylo, první u něj byl tramvaják, který na něj hodil kabát a tím se ho snažil uhasit, a pomáhalo pak i více lidí, než přijela sanitka, všech hrůza zmar a smutek z celé té události se zmocnil všech lidí v Praze, všichni plakali. Jan Palach byl hrdina, chtěl, aby se lidi vzbouřili proti režimu, chtěl je vyburcovat, i na smrtelném loži se ptal lékařů co lidi, co dělají, jestlise už dali dohromady, aby něco změnili... chudák chlapec

      Vymazat
    3. Ano, chudák chlapec, je to neštěstí, něco takového. Tragedie pro rodinu ...

      Mohl tady žít a pracovat a být prospěšný v životě národa. Mohl mít děti. Mohl jim předat svoji poctivost a nekompromisnost.

      Měl počkat, až ho upálí komunisti - jako Jan Hus.

      Tento způsob sebedestrukce je tak nešťastný, že se vzpírá hodnocení. (Já jsem to tenkrát prožíval taky.)
      Ale položit život za kapitalizmus, což se vlastně do důsledku vzato přihodilo, to je něco, co se vzpírá rozumu.
      PB

      Vymazat
    4. PB 22:43-byl jsem ve Všetatech na hřbitově v té době. Fota nemám, byl mi vyňat film. Znám i domeček rodičů. Možná si "nahoře" uvědomuje, co vyjadřujete slovy a já s nimi plně souhlasím. Jaký by byl dnes? jako Kryl? Jako my?

      Vymazat
    5. Jan Palach byl komunista těem i duší a chtěl obrodu národa a přímou cestu ke komunismu, bez zlodějin a přetvářky. Ale i tak jeho čin nepovažuji za správný.
      PN

      Vymazat
    6. Nelíbí se mi, jak v dnešní době hodnotí čin Jana Palacha! Svůj čin spáchal NA PROTEST PROTI VSTUPU VOJSK RVHP!!! To ostatní - jako protest proti "normalizaci, nesvobodě a proti tehdejšímu režimu", to "POUZE NALEPILI" NA JEHO ČIN, a to jen proto, že se to HODÍ K MANIPULACI DNEŠNÍ MLADÉ GENERACE! Není to můj subjektivní dojem, ale skutečnost, která vyplývá z dobových dokumentů, které byly natočeny ještě před jeho úmrtím. Z nich jasně vyplývá, že řeč o protestu proti tehdejšímu režimu byla "podstrčena" jeho činu rok po jeho úmrtí a to ještě členy tehdejšího disentu!!! Taková je pravda o Janu Palachovi.

      Musíme však smeknout před jeho odvahou, protože byl PRVNÍ ve svazku RVHP, který takovým krutým způsobem protestoval proti zvůli RVHP!

      Vymazat
    7. Já tedy nevím, jsem také pamětník, ale vojska RVHP jsem nikdy neviděl :-) Zřejmě si pan anonymmní Janda EH popletl pojmy :-)

      Vymazat
    8. Samozrejme, byla to vojska Varsavske smlouvy a ne RVHP. Jeste ze prisla, jinak jsme mohli mit demokracii dnesniho typu uz o 20 let driv. A o 20 let dele by se tady psalo a bylo dnes a denne hur.

      Vymazat
  2. Pane Baťo, neobtěžujte prosím pana premiéra takovými maličkostmi. Podívejte se, za chvíli budou volby a pan premiér má naprosto jiné starosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 19:08 ..no a ještě k tomu nějakým hypotetickým horníkem. Jedním Palachem se zabývat může, na dnešních téměř 2000 sebevrahů ročně čas mít přece nemůže. Dokonce i Novinky píší "V Česku rychle přibývá sebevražd, klíčovým slovem je beznaděj". Ale co, to jistě nejsou žádní protestanti proti režimu. Ti se zabijí nejspíš proto, že "je to prostě baví".

      Vymazat
    2. 19:47

      Ty prolhaný pičusi, v roce 2015 (poslední dostupná čísla) Bylo u nás 1384 sebevražd, kdežto v roce 1968 2809!!!

      https://www.czso.cz/documents/10180/32846217/130055160808.pdf/94b83d76-ae26-423f-a20a-c5319b956f77?version=1.0

      Vymazat
    3. Jenže v roce1968 nás bylo o 5 milionů více-Slovensko. Takže je třeba to nějak porovnat.
      To je určeno mudrci z 20:02

      Vymazat
    4. 19:47 říká 2000 tisíce což zhruba souhlasí. A dále 19:47 píše, že tisk píše, což je zde https://www.novinky.cz/ekonomika/326875-v-cesku-rychle-pribyva-sebevrazd-klicovym-slovem-je-beznadej.html. Spíše jste odhalil, že tisk lže a ne autor 19:47, což tedy již dnes všichni víceméně víme. A Vaše účelové porovnání s rokem 1968 vůbec nesouvisí s tématem, tam jste nějak ztratil ve vlastní fantazii, protože to nemá k příspěvku 19:47 žádný vztah.

      A mimoto Palach by si určitě nepřál, aby si ho bral do huby šmejd a vlastizrádce Sobotka.

      Vymazat
    5. 21:18

      Proboha, ten článek z novinek je 3 roky starý a pracuje s daty za rok 2012 kdy proběhl malý nárust! Od té doby proběhl pokles sebevražd na dnešní historicky rekordně nízkou úroveň. Tak už se proberte a přestaňte žvanit.
      A že 2000 zhruba souhlasí s 1384???
      Jak nesouvisí s rokem 68? Ten dopis Baťe je právě o roce 68!!!

      Vymazat
    6. Pro A z 20:02 a 21:35 h:
      Vážený, Vaše vulgarita je symptomatická pro úroveň Vašeho intelektu (= odpovídá) a ukazuje Váš celkový rozhled.
      Kdyby to bylo jinak, tak by Vás napadlo správné vysvětlení tohoto paradoxního jevu : "čím míň sebevražd, tím hůře"!
      Viz. statistika na kterou odkazujete.
      V principu jde o narůstající "sociální otrlost" - realita, o které se radši moc nemluví.
      Souvisí to s nivelizací naší populace (obecná úroveň se srovnává "směrem dolů"!), ztrátou kvality vzdělání, s čím dál tím větším sociálním tlakem a z toho plynoucí vzrůstající potlačovanou agresivitou. V ní mílovými kroky doháníme Ameriku a již jsme předehnali mnohé západní země (kdyby se vedla měření od r.1945, byly by to velmi zajímavé údaje).
      Nebo si opravdu myslíte, že je nám od "podrazu (= plyšáku) čím dál tím lépe"?
      Když i "prorok sluníčkářů" Havel, si stále více stěžoval na "blbé nálady" ve společnosti?!

      Jinak mne mrzí, že pan Baťa nevěří, že podstatou Palachova sebeupálení (a to nejen jeho) bylo velké hrdinské gesto. Gesto, které bohužel zapadlo nevyužito, protože na špici našeho vedení nebyli dostatečně velcí muži.
      (Kdyby byl Svoboda o 20 let mladší, kdyby místo Dubčeka tam byl Kriegel, kdyby ...)
      Že Sobotka, jako správný "pohlavár" šel plakat na hrob "neznámého vojína", měl ve své kritice "prvého muže" radši vynechat.

      Ještě jeden velmi potlačovaný a velmi důležitý fakt : po "podrazu" se u nás upálilo na protest proti současnému "demokratickému" režimu víc jak tři lidé !!
      Přesný počet vzhledem k blokaci informací (zpochybňování motivu, apd.) není možné odpovědně stanovit.
      Pavel p

      Vymazat
    7. P.S.:
      "Že Sobotka, jako správný "pohlavár" šel plakat na hrob "neznámého vojína", měl ve své kritice "prvého muže" radši vynechat." - je myšleno tak, pro ty, kterým to není jasné,že do toho Jana Palacha neměl Baťa tahat.
      A ty Vaše "výlevy" A z 20:02 a 21:35 h a dále níže jen potvrzují, co jsem tu již napsal.
      Pavel p

      Vymazat
    8. Taky se upálil v této souvislosti i jeden Polák.
      Situace se stejně zvrátit nedala.

      A navíc, jediné, co se invazí změnilo, byla ztráta naděje na změnu k lepšímu. Všechno ostatní běželo jako dřív.

      Jan Palch chtěl dokonalý socializmus. Nic dokonalého neexistuje.

      Pár let na to jsem zaznamenal i hlas z NSR: "Nemyslete si, že byste měli socializmus s lidskou tváří. Západ by to nepřipustil. Vlezli bysme k vám, a bylo by všechno po našem.
      Na co si stěžujete? Vždyť se máte líp než my. Každý má chalupu, na to my ani nemáme. Ten blahobyt a ta svoboda, to není úplně tak, jak si myslíte."
      Pravda, socializmus u nás byl dusivý. To socialističtí Jugoši si mohli cestovat po celém světě.
      PB

      Vymazat
    9. 22:30
      Nazývat rok 1989, kdy jsme se osvobodili od násilné nedemokratické vlády komoušů, "podrazem", může jen neobyčejný křivák.
      A o můj rozhled nemějte péči. Na rozdíl od vás dokážu pracovat s fakty, umím je vyhledávat, analyzovat a vyhodnocovat. Vy se zmůžete jen na plané blekotání, viz váš poslední odstavec, ubožáku.
      A ano, máme se dnes lépe. A pokud se někdo lépe nemá, tak za to může z 80% obviňovat jen sám sebe. Ovšem daleko jednodušší je z vlastních průšvihů, neschopnosti, lenosti atd obviňovat všechny dokola jen ne sebe. Primitivům se tak lehčeji žije.

      Vymazat
    10. Pro A z 23:07h :
      To co píšete, to Vám diktuje "zaměstnavatel" nebo Váš "rozhled"?!
      Pavel p

      Vymazat
    11. 23:07 "Ovšem daleko jednodušší je z vlastních průšvihů, neschopnosti, lenosti atd obviňovat všechny dokola jen ne sebe. Primitivům se tak lehčeji žije."
      Při vaší hlouposti si jistě neuvědomujete, že totéž platí pro vás, pro vaší kritiku doby před rokem 89. Tím primitivem jste se označil správně.

      Vymazat
    12. 23:39

      Co jsem vám chtěl napsat už jsem napsal. Dál už neotravujte komunistický křiváku. Nejste o nic lepší než nacista nebo islamista.

      23:54
      No to určitě. Před rokem 89 určovala 80% mého života strana. Jestli, nebo co budu studovat, kde budu pracovat, kam můžu cestovat, jakou literaturu budu číst, o nějakém podnikání či živnostničení ani nemluvě.
      Dnes je to přesně naopak 80% mých úspěchů i neúspěchů je v mé svobodné režii.

      Tak si nechtě vaše trapné bláboly od cesty, rudý primitive.

      Vymazat
    13. 23:07-Lépe se mají pouze ti,co se hubou
      dokáží prodrat.Umíte pracovat s fakty,ale
      pouze s těmi,co Vám vyhovují.Kromě toho
      ty Vaše osobní výpady svědčí o jedné věci.
      Neuznáváte jiný názor,než ten Váš.Mluvte
      za sebe a ne za druhé.To mají ve zvyku jen
      hlupáci.Použijete slova"my se máme lépe",
      ovšem už nepíšete,kdo je to my.Jinak by
      bylo na dlouhou diskuzi,zda se máme nebo
      nemáme lépe.U Vás je neschopnost to,že
      někdo nekrade,lenost je pracovat 10-12
      hodin denně a průšvih je,že se živíme
      rukama.Manuální prací opovrhujete jako
      každý parazit společnosti.Řekněte,kdo je
      to my?
      Petr Majevský

      Vymazat
    14. 23:07-Pavel p s tím podrazem má pravdu. Když umíte pracovat s fakty, analyzujte polistopadové "kecy" aktérů včetně Havla se současností! Zajímavé jsou i ty "revoluční", kolem generálního oblbu dělníků při generální stávce. A nezapomeňte postnout! Ne všichni umí tak "dobře" vyhledávat jako Vy.(co se mu hodí)

      Vymazat
    15. To si tedy nějak moc fandíte, že umíte pracovat s fakty. Leda velký kulový. Seriózní analýza by byla, kdyby se srovnávaly roky v rozmezí desítek let. A naprosto chybí jakákoli sociální struktura sebevrahů. Rok 68 byl specifický štvanicí na komunisty, tak by bylo zajímavě, kolik těch sebevražd bylo právě na jejich úkor. Pak by ovšem předkládání "faktů" vyznělo hodně v neprospěch tvrzení 20:02. Nejinak tomu bude v letech tzv. normalizace, kdy nastupující kariérní "komunisté" prováděli čistku na základě idiotské podmínky souhlasu či nesouhlasu se vstupem vojsk VS. V podstatě šlo o destrukci KSČ. Přivítal bych opravdu seriózní analýzu, takto je to manipulace s fakty. T

      Vymazat
    16. 0:06 Ve své hlouposti si ani neuvědomujete, jak hodně vaše arogance a hulvátsví vypovídá o vašem intelektu. Takže žádná "strana", ale vaše hloupost vám stála v cestě ke studiu. Vy máte tak stěží na řemeslo. Takovým uřvaným, drzým melouchářům se po 89.otevřely široké možnosti a stali se z nich "podnikatelé", mezi které nejspíš patříte. Ale většina rozumných lidí má přesně opačnou zkušenost, než líčíte vy.

      Vymazat
    17. Je zbytečné vyčítat žumpě, že páchne! Tak na
      A 20:02 to pasuje !

      Vymazat
    18. Tak jsem na tu tabulku koukal - určující je počet sebevražd a 100 tisíc lidu, to dá rozum a ne že tehdy nás bylo víc či co - to sou fakt jen tlachy! A objektivně říkám, že nejvíc sebevražd bylo hned po válce za Třetí republiky. Asi "radostí z osvobození":)) A naopak - prudký poklesy byly dva - konec osmdesátek (ne tedy přímo rok 89!) a pak nástup ODS s Tupohlávkem v čele k veslu! Asi sebevrahům nastaly těžké časy a museli se začít pořádně vohánět, aby si na ten svůj motouzek vydělali!Nebo - postrašily je zavedené tehdy poplatky za pobyt v nemocnici - to kdyby to přežili:)))

      Vymazat
    19. oprava: na 100 tisíc

      Vymazat
    20. 8:39 - on to není takový ftip! Opravdu za poklesem počtu sebevražd s nástupem Julínka bylo to, že ubylo nepovedených "demonstraček". Tedy takových těch jakoby sebevražd,které má sebevrah přežít. Ona perspektiva zadlužení za dlouhý pobyt v nemocnici a spousty vyšetření odradila plno takových idiotů a tak se zasebevražďovali už opravdu jen ti co umřít chtěli a věděli jak na to ...

      Vymazat
  3. Doufejme, že čssd a zejména pan Sobotka, křišťálově čistý a zlatý, půjdou od válu, nejlépe i od sněmovny co nejdál.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všichni u válu i kolem sněmovny už se určitě připravují a intrikují, aby se tam drželi jak hovno košile. Bude těžké je oddělit.

      Vymazat
  4. Anonymní18. ledna 2017 18:59
    Ta doba byla opravdu depresivní. Prostě po vlně ohromného očekávání, vlna tvrdého zklamání. V čele s Dubčekem, který se k tomu „normalizování“ propůjčil. Sice ho postupně odstavovali, ale on jim stále sloužil. Naprosto zklamal, nemohl být po 89. prezidentem.
    Parta studentů se domluvila, že proti tomu úpadku něco udělá. Palach nebyl jediný z nich, kdo se upálil. Po něm ještě následoval Zajíc a pak už je snad STB zastavila.
    Palach to udělal z čirého idealismu, ve snaze vyburcovat lidi, takže splňuje vlastnosti hrdiny. Technikálie toho činu nejsou podstatné. P.K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ovšem to kecáš.taky si to pamatuji přímo, ikdyž jsem u toho nebyl jako určitě ani ty, ale spolužáci Palacha otom říkali, že se zapálil protože byl roztěkaný a na politickou verzi ho vlastně přemluvila až psycholožka ve špitále.

      Vymazat
    2. Anonymní18. ledna 2017 19:47
      Tu verzi máš od Semelové? Typická STB verze. P.K.

      Vymazat
  5. Vzhledem k tomu, že je to už 48 let, tak si to pořádně nepamatuju. Tenkrát totiž můj tehdejší známý Karel Trinkewitz, a to byl opravdu poctivý chlapík, jel dělat reportáž o Zajícovi a když se vrátil, tvrdil, že je to jakési pochybné. Tak nevím...

    OdpovědětVymazat
  6. Přstupme na hru toho drzého rudého debila Bati a řejněme, že čin Palacha byla obyčejná teatrální sebevražda.

    Srovnejme si tedy počet sebevražd na 100.000 obyvatel v roce 1968 a dnes.

    https://www.czso.cz/documents/10180/32846217/130055160808.pdf/94b83d76-ae26-423f-a20a-c5319b956f77?version=1.0

    Ano, je to 28,4 ku 13,1. To znamená, že v roce 1968 ukončilo svůj život dobrovolně 2,2x více lidí než dnes. Pro zajímavost, ve vámi milovaném šťastném Rusku je to 19,5..

    Baťo, táhni do prdele a pros tam za odpuštění za ty zmařené životy které máte na svědomí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli chceš vidět hovado tak se podívej do zrcadla.

      Vymazat
    2. Udeří mrazy, tak kolik bezdomovců zase demokraticky umrzne.

      Vymazat
    3. 19:51

      Ani jeden, pokud neupřednostní možnost být ožralý před teplem ubytovny. Ale tobě ve skutečnosti o žádné bezdomovce nejde, viď? Kolik jsi jich u sebe ubytoval? Schováváš za ně jen své vlastní frustrace a slouží ti jen jako užitečný klacek kterým mlátíš nenáviděnou svobodnou společnost.

      19:50

      A ty táhni do hajzlu.

      Vymazat
    4. 19:44
      A kolik lidi umrzne každý rok demokraticky v USSA to jsi nám napsat zapoměl ty Šapitovic plasťáku!!!!!

      Vymazat
    5. 19:44 A kam potáhneš ty, za zmařené životy, které má na svědomí dnešní režim? Proč stále tolik lidí páchá sebevraždu, když se máme tak náramně? Proč je ve svobné Litvě a Lotyšsku situace horší, než v diktátorském Rusku? Proč i Novinky píší: "V Česku rychle přibývá sebevražd, klíčovým slovem je beznaděj"? Včil mudruj, ty modrohnědý debile.

      Vymazat
    6. Není důležité, kolik sebevražd bylo, ale kdo je počítá. Současným statistikám věřit nelze.

      Vymazat
    7. 20;01 v USA zadnej neumrzne blbe,nemakacenka se valeji na pobrezi californie a jine netahla jsou na jihu takze blbe co neznas americky pomery ztichni

      Vymazat
    8. 20:16

      Ty tupá pičo, dal jsem ti přesné poslední statistiky za všechna léta z Českého statistického úřadu. Žádné jiné statistiky než ČSU neexistují. A z nich jasně plyne, že počet sebevražd je dnes poloviční oproti komoušské době a nejnižší v historii vůbec. A ty si budeš přesto dál mlít jakýsi svoje hovna a plácat něco o novinkách? Běž se spláchnout, demente.

      Vymazat
    9. Lojziku Gregore, KLID !

      Vymazat
    10. 20:22

      Takže já mám v ruce statistiky a ty, protože ti nekonvenují, máš v rukou jen úplný hovno a jakési tvoje ničím nepodložené rádobydojmy.

      Vymazat
    11. 20:25 Hele bobečku,ty jsi byl v té Emerice kde?Ona he velká,viď?A všude svítí slunko jak prokopnutý,že těm tisícům ubožákům vůbec není zima,ani nevědí,jak vypadá sníh.Nejdříve si nastuduj,pak piš!

      Vymazat
    12. 20:56

      Šmarjapano, ty demente, autobus z NY na Floridu stojí cca 100 dolarů, což představuje v USA asi 4 hodiny práce, nebo nějaké to žebrání a sběr plechovek.

      Vymazat
    13. 21:20
      Tak proč už se tam neválíš ty vygumována palice??!!!
      Ty jsi tam byl leda prstem po mapě lejnolahvárenský plasťáku!!!!

      Vymazat
    14. 20:27 Dal jsi sem statisku, ale už sis nevšimnul, jak "pěkně" ta čísla rostla v letech 2007 až 2012 za pravicových vlád. To, že je dnes počet sebevražd menší než před 50ti lety je sice hezké, ale nevrátí to život oněm 56 000 lidí, kteří se ze zoufalství zabili od roku 89.
      Tys tady tady vyzýval pana Baču, aby prosil za zmařené životy v minulém režimu. Já se tě ptal, kdo bude prosit za zmařené životy (56 000) v tomto režimu. Tys na to při tvé zblbělosti odpověděl, že jich v roce 2015 bylo méně, než v roce 1968. Jsi prostě tupec k pohledání, který používá aroganci jako paruku k zakrytí své duševní pleše (Jan Werich).

      Vymazat
    15. Už jednou jsem upozornil na to, že statistika bez analýzy je bezcenná. Je to jen manipulace s čísly, nevypovídá zhola nic o lidech a příčinách sebevražd. A jelikož jste sprostý hovado 20:29, tak si tu statistiku strčte do prdele. T

      Vymazat
    16. Fakt prostě je že v počtu sebevražd vede putleroffské Rusko! V počtu kriminálních vražd ho překoná Brázílie a Mexiko. V počtu politických pak IS. To sou prostě fakta, s těma sotva co hne, ani tzv. ruská Pravda, což je taková zvláštní forma víry ...

      Vymazat
  7. 20:01

    V USA se stačí přemístit do teplých jižních států. Raději se starej o umrzlé bezdomáče v Putinovém Rusku co si vylívaj hubu voňavkami, fridexem, windexem a jinými dobrotami, debile.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 20:07
      A ty si tu svoji křivou držku vymejváš čím,metanolem a vyjetým volejem v kombinaci se Subutexem a Metadonem ty havloidní netáhlo?!!
      Tvoje pitomosti by určitě ocenili právě ti bezdomovci nacházející se v mrazech...kreténe!!!!

      Vymazat
    2. 20:31- nicméně má recht! S tím tvý pindy nic nenadělaj. Prolhané, lenivé, ožralecké, expanzivní, cynické azbucké byzantské Rusko zůstalo mentálně na úrovni mongolského Tatarstánu (včetně temného a vůči carovi tradičně podlézavého pravoslaví, velmi podobného islámu), nedotčeno západní civilizací, úmyslně odděleno azbukou a širokorozchodnou železnicí. Zakrslý Putin sedí holou řití na hromadě rezavých raket, ponorek a tanků, pro které nemá odbyt ani jako šrot a proto usilovně hledá nového partnera Adolfa, se kterým by si opět rozdělil Evropu a soutěžil s ním v počtu gulagů, pogromů a vypálených parlamentů. Brzo bude muset platit nahromaděným zlatem za obyčejné žrádlo. Zato má miliony zadubených, hladových a zamindrákovaných mužiků, ověšených uloupenými hodinkami a oplechovaných bezcennými dobyvatelskými metály udělenými těm, kteří raději riskovali střelbu soudruhů převážně do vlastních řad, než by šli na jistou smrt do gulagu. Jejich stavy by potřeboval snížit aby je nemusel živit. Proto jim slibuje válečnou kořist. Brzy však předá Sibiř Číně na splátku svého dluhu (podobně jako kdysi Američanům Aljašku), případně jako výsledek pročínského referenda Sibiřanů. Z Ruska zůstane feudální chlastoslovanský skanzen s dřevěnými matrjoškami, zlatem okovanými blechami vystavenými v Kremlu, a potměšilými zablešenými cirkusovými medvědy na motorkách, obohacený olezlými a odulými putinovskými agentskými čecháčky tvýho ražení ...

      Vymazat
  8. V Palachově rodišti položili věnec k nyní vybydlenému, dříve prostému venkovskému domu tři hrdinové pravice: Schwarzenberg, Laudát a Langšádlová. Kalousek kupodivu chyběl. Snad večer před akci oslavoval a konzumaci alkoholu přehnal. Ráno se probudil pozdě. Na televizních záběrech nebyl nikdo z místních obyvatel. Palach především ublížil vlastním rodičům a knížeti dopomohl zprostředkovaně k obrovskému majetku. Soudným místním obyvatelům musel připadat jeho čin jako hloupost a čim bláznivého člověka. Kam se rodina Palacha hrabe na současné zbohatlíky a veškerou chamraď, která vyslala tři odporné kašpary? Komentátor televize prozradil, že se zchátralý domek bude opravovat a promění se v památník. Kdo to zaplatí? Sebranka s věncem se nebude podílet více než my ostatní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě dodám: Kalousek musel oslavit Palachovo upálení. Jeho smrt pomohla rozdmýchat nenávist ke komunistům a následný převrat. Čím by byl Kalousek bez Palacha? Provozní chemik, který by fasoval čistý líh a ředil ho sodovkou. Pravidelně by se ožíral a doma bil ženu. Byl by nositelem zlatého odznaku BSP.

      Vymazat
    2. Palach je samozrejme hrdina. Hrdina ceskeho naroda.
      Myslel na nas vsechny na vsechny CECHY a doufal, ze svoji obeti neco zlepsi.
      Jiste byl presvedcen ,ze spravny cin ve spravnou dobu neco zmeni. Ze jednal unahlene ,ze byl mlady nelze povazovat za neco nespravneho.
      Zadrzte soudcove , spekulanti a pod.
      Srovnavani s jinymi samozrejme nema smysl.
      A bavit se zapletat a zatahovat nejake dnesni "politiky" , kteri znaji jen spinit vse , je zneucteni jeho pamatky...

      Vymazat
  9. 20.08 , tak nějak mi není jasné, kdo je tady vlastně "Pičus" ?

    OdpovědětVymazat
  10. Zaujímavé,Palschovo upálenie sa pripomína ako odpor proti okupacii ČSSR vojskami Varšavskej zmluvy,ale upálenie občana USA v Chicagu v 2003 roku proti vojne v Iaku sa nespomína . V Irackej vojne zahynulo okolo 1 000 000 obyvatelov ale po tomto upalenom hrdinovi ani pes neštekne. No jo platí to aj u nás komu sa asi niekoho smrt hodí tak sa i k nej stavia. Vieme ako sa k tomu stavajú predajné presstitutky a média. Proste účel svätí prostriedky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jan Palach snad ale primárně neprotestoval proti okupaci, ale proti letargii politiků a lidí v ČSSR, která (podle jeho mínění) pohřbívala proces Pražského jara.
      Ano, v propagandě (i jinde) účel světí prostředky, stejně jako pokrytectví účelových pohledů.
      A tak jsou nám denně podsouvána přepracovaná historická data i účelové pokroucené informace ze světa.
      A nejlépe tak, aby byl stále po ruce klacek na nositele těch "nesprávných" názorů. Těch, které nepasují do krámu dnešních vykladačů "pravdy a lásky" ...

      Vymazat
    2. A vy se taky svetite a bez prostredku...a bez zajimavosti...
      ...kdo chvilku stal jiz stoji opodal....J.N.

      Vymazat
  11. Bohužel, jakožto tehdy 25letý student vš se velice dobře pamatuji na dané události. Palach byl vlastně první oběť novinářské štvanice u nás (něco jako se děje proti prezidentu Zemanovi, nebo v současnosti Trumpovi). Ze všech sdělovacích prostředků se skoro denně a opakovaně ozývalo, že proti režimu v jisté asijské zemi se upálil další budhistický mnich (v pořadí 96, 97 ....)a jejich počty neustále rostly. Pro nás to byla šílená duševní masáž.
    S dalšími studenty na ČVUT FEL v této velice napjaté době jsme se sázeli, kdy se někdo duševně labilní, nebo slávy chtivý pokusí o to samé i u nás. Nebylo to zda, ale jen kdy!
    A stalo se. A nebyl sám.
    Škoda mladých, zbytečně zničených životů, díky sdělovacím prostředkům, které nyní slouží jen k demagickým řečem těch, kteří o této době nic nevědí a jen přížnivničí na smrti jiných.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A víte, že jste mi osvěžil paměť? Máte pravdu s mnichy a manipulátory.

      Vymazat
    2. PS. možná by stálo za to, vytáhnout jména oněch novinářů!

      Vymazat
  12. 20:20 máte pravdu. Kdysi jsem Jana Palacha neskutečně obdivoval. Postupem času člověk uvažuje jinak. To, co dokázal na 100% splnit bylo, že ublížil svým nejbližším, rodině.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inu, většina lidí věkem modří, u vás probíhá opačný proces.
      Kdyby byli všichni tak konformní jako vy tak by nám tu ještě dnes vládli komouši a měli bychom se stejně "dobře" jako se mají třeba Kubánci. Ale ti maj na rozdíl od nás aspoň teploučko a hezké pláže.

      Vymazat
    2. Teď je na "novinkách",že se další trotl zapálil a prozměnu Tumpovi před barákem,ale měl nějakej pančovanej ten benzín,takže "žádný drámo"...no je ten svět divnej,na jedný straně se šíří letargie a lhostejnost k vlastnímu osudu a na druhé šílená ničím nepodložená hysterie....

      Vymazat
    3. 21:26, nekecej blbě a běž už spát. Čeká tě Mery.

      Vymazat
    4. 21:26- zkuste to vyprávět bezdákům!

      Vymazat
    5. 1:14 - když se zrušily koncentráky a pracovní lágry! Halt to je ta havlovo "humanita".

      Vymazat
  13. Z jedné strany plná úcta k Palachovi. Z druhé strany, kdyby se měl každý upálit, protože svět a domácí politika se nekoná podle něho, tak hasiči denně hasí nějakého člověka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenomže každý se opravdu neupaluje. Obzvláště ne mladí nadějní studenti. A už vůbec ne kvůli politice, ale když tak kvůli nešťastné lásce či špatnému prospěchu.

      Vymazat
  14. Když se zde rozjela řeč o Palachovi, myslím si, že nebyl provokatér, nýbrž člověk, který těžce nesl vývoj politické situace. Žil jsem v té době, takže to chápu, i když sám bych takto nereagoval. Někdo takovou reakci může považovat za slabost, někdo za hrdinství. To asi nevyřešíme, jako nevyřešíme Mašíny. Nemáme k tomu dost informací.
    Na druhou stranu, tím že tenkrát nebyla dobrá situace, neznamená, že dneska dobrá je. Tenkrát se jednalo o podmanění národa, okupací cizích vojsk. Dnes se odehrává podmanění národa, vlastníky peněz. Jaká je nám přitom povolena životní úroveň, není tak podstatné. Podstatné je, že tenkrát, jako dnes, ztrácíme možnost sami o sobě rozhodovat.
    Takže pohrdám těmi politiky, kteří nás uvedli do dnešního marasmu, a uctívají oběť tehdejšího marasmu. Ale kdo by ho tedy mohl uctít, aby z toho nezaváněla faleš, to nevím. Snad zase jenom lidi jako on, kteří jsou obětí politických marasmů. P.K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O Palachovi toho víme více než dost. Nechal se hajzly vyhecovat a zaplatil za to životem. Přiznávám, že jsem tehdy klečel na náměstí Svobody v Brně při tryzně za Palacha. I já jsem cítil vstupem vojsk VS ponížení. Čas ukázal, že vojáci seděli v kasárnách a důstojníci kšeftovali s nedostatkovým zbožím jako se teď kšeftuje s penězi. Rusové se však vůbec nemíchali do veřejného života. V podnicích jsme si vládli sami. Teď už tzv. okupováni nejsme, ale přestali jsme rozhodovat skoro ve všem jako za Německa. Čech je od toho, aby sloužil. Naší přátelé tady nemusí udržovat vojsko, najdou dost místních, kteří za trošku peněz jsou ochotni k čemukoliv. Máme tomu říkat demokracie, i když je to polootroctví.

      Vymazat
    2. "V podnicích jsme si vládli sami"
      =====================
      Co to blekotáš člověče? Já jsem teda určitě v žádném podniku nevládl. Ty jsi někde vládl? Nebo ti někdo nakecal že jako někde něčemu vládneš?
      Vládla partička komoušů která to vedla od 10 k 5. A Sověti nezasahovali jednoduše proto, že tu neproběhlo žádné ozbrojené povstání. Kdyby proběhlo tak bys viděl jak by byli rychle v ulicích.
      Jsi hloupej.

      Vymazat
    3. 22:58-kdo myslíte, že nás obsadí vojenskou silou až se rozhodneme referendem opustit EU nebo NATO? Nejste hloupej nebo navedenej Vy?

      Vymazat
    4. 23:26

      Velkou Británii někdo obsadil když vystoupila z EU? Norsko a Švýcarsko někdo obsazuje že do EU nechtějí vstoupit? Rakousko, Švýcarsko, Švédsko, Finsko... někdo obsazuje že nechtějí vstoupit do NATO?
      Ne, já hloupej nebo navedenej určitě nejsem.

      Vymazat
    5. Jste ještě hloupější než jsem si myslel. VB ještě nevystoupila a nám to pod kuratelou nebude dovoleno, vsadíte se? Naše vystoupení bude umožněno jen změnou mocenských poměrů a budeme rádi, bude-li to bez války!

      Vymazat
    6. 22:58, kleptodemokratický příteli, kdybys byl za totáče dobrý pracant a nebyl líný, mohl jsi ke komunistům vstoupit a dostal bys příležitost se na řízení podniku podílet. Dnes se musíš stát odporný zloděj, abys se stal kapitalistou. Prozraď, co jsi nakrad a jak jiné okrádáš.

      Vymazat
    7. 1:03 mohl by jste nastínit vaší vizy,co jako očekáváte po změně mocenských poměrů a vystoupení z pod kurately,jak píšete?Jsem z vašich diskusních příspěvků volako zmetenÿ.Vás taky pálí dobré bydlo,že špekulujete?

      Vymazat
    8. Anonymní19. ledna 2017 7:26
      Do řídících funkcí se nedostávali pouzí komunisté, nýbrž vybraná nomenklatura, tzv. „kádrové rezervy“. Ti byli odborně i stranicky připravováni a trvale prověřováni z loajality.
      Neidealizujte si tu dobu. Po srpnu 1968 u komunistů zůstali jenom ti, kteří veřejně souhlasili s okupaci. Dost komunistů - idealistů, do nedokázalo, byli tzv. vyhozeni ze strany a většinou museli opustit jakékoliv řídící pozice. Někteří se vrátili s prosíkem, veřejně přiznali, že byli „pomýlení“ (tehdejší terminus technikus) a opět se dostali k nějakým prebendám. Prostě, byla to doba jen pro silné žaludky.
      Nechci tím idealizovat dnešní dobu, dneska je elita na základě majetku a rodinných vztahů, tenkrát byla na základě ideologické podřízenosti Moskvě a postupně také, rodinných vztahů. P.K.

      Vymazat
    9. Už existence tohodle webíku a diskuse na něm mě přesvědčujou že se měla udělat revoluce jako v Maďarsku 56! Komunisti měli viset i s Havlem a prezidentem a premiérem měli být bratři Mašíni! Doživotně! To byla jediná cesta jek definitivně dekomunizovat tento prostor ...

      Vymazat
    10. Jo a ten Palach byl obyčejný pako! Střílet měl - do bolševiky do hnát! A upalovat až potom - ne sebe, ale ty na zemi řvoucí a za rozstřílené hnáty se držící komouše!

      Vymazat
  15. OBECNĚ
    - SÁHNOUT SOBĚ NA ŽIVOT = TRAGÉDIE - ve všech směrech - Palach a kdokoli jiní prožívají beznaděj, depresi, zoufalství = je to smutné. . .
    - SÁHNOUT JINÉMU NA ŽIVOT = TRAGÉDIE - Mašínové, Stodolovi, jiní nájemní vrazi . . .

    ČEHOKOLI VYUŽÍVAT K JAKÝMKOLI POLITICKÝM NEBO JINÝM ZÁMĚRŮM = FUJ FUJ FUJ

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. HONZA196518. ledna 2017 22:47
      „- SÁHNOUT JINÉMU NA ŽIVOT = TRAGÉDIE - Mašínové, Stodolovi, jiní nájemní vrazi . . . „
      Mašínové nebyli nájemní vrazi. Nikdo je nenajal k nějakému zabíjení. Prožili válku, kde byli svědky lidských jatek a ničení majetků a dostali se do doby, kterou vnímali jako novou ztrátu svobody. Chtěli republice pomoct, se dostat ke svobodě. Ty zabité, mohli vnímat jako příslušníky nepřátelské moci. Do hlav jim nevidíme, těžko dělat nějaké závěry.

      „ČEHOKOLI VYUŽÍVAT K JAKÝMKOLI POLITICKÝM NEBO JINÝM ZÁMĚRŮM = FUJ FUJ FUJ „
      Každý jsme v nějaké politické situaci. Buď v ní jsme dobrovolně, na základě nějaké shody, nebo jsme v ní udržováni násilím. Dostat se z toho postavení, ve kterém jsme udržováni někým násilně, je FUJ FUJ FUJ???

      Vymazat
  16. Co ty nato Sobotko?

    http://vosahlici.cz/webmail/mailAttach/Dnesni_zprava_prevzata_z_deniku_Al_Ahram_mluvi_za_v______echno.pdf?part=0.1&folder=%7Ezbynek%40vosahlici.cz%2FINBOX&uid=24199&disp=inline

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aniž bych chtěl snižovat váhu dopisu pana Bati, naprosto s ním souhlasím, týká se už delší minulosti.

      Zatímco před námi je blízká budoucnost která může být nezměrně krutější než ona dávná.

      A to je problém který má teď hned a především řešit pan Sobotka, vláda, parlament.

      22:48 na to zde upozorňuje.
      Jeho odkaz mi ale nefunguje.
      Našel jsem onu zprávu taky zde:

      http://umne.g6.cz/files/Dnesni_zprava_prevzata_z_deniku_Al_Ahram_mluvi_za_v______echno.pdf

      Děda.

      Vymazat
  17. Hluboké mlčení by bylo na místě! Historie se nedá ošálit. I Kalousek i Sobotka se měli zdržet svých projevů na veřejnosti! Ani jeden - ani kalousek ani Sobotka nic nedokázali, jenom svou politickou malost. Nikdo se k ním v této zemi nepřipojil, jenom dokázali svou malost v politice! Opravdu málo čtou!

    OdpovědětVymazat
  18. Doufám, že se nějaký vlastenecký student neupálí na protest proti všeprostupující ruské propagandě.

    Já už se bojím vyjít na ulici, aby mě nepřepadl Putin.
    Tůdle například, koukám, v peněžence mám Ho..., no jasně, Putin! A von to nepřizná. Teď sem ho zrovna poslouchal, pochvaloval si, že mají v Rusku nejlepší prostitutky.
    V Rusku?! jo? to ať povídá někomu jinýmu.
    Jenom propaganda.
    PB

    OdpovědětVymazat
  19. Chvála pánu bohu že dnešní mladí se mají tak dobře, tak svobodně, mají takové možnosti a perspektivu, že je ani nenapadne učinit takovou zoufalou věc jako učinil Palach.

    A to navzdory různým Baťům a diskusním mudrlantům kteří by nejraději vrátili čas o 30-50 let dozadu do zoufalé zadrátované totality.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen díky vykrádání země si u nás mohou najít práci také mladí. Pracují za nízkou mzdu a k pořádné práci se nedostanou. Za komunistů měli mladí lidé budoucnost, dnes se proslaví jako pornoherci nebo kameramani dehonestujících videí. Jestliže dost nakradli oni nebo jejich rodiče, pak mohou vyjet i do světa.

      Milý zlatý, v prdeli jsi byl, hovno víš. Kdybys ovládal jazyky a měl příležitost mluvit s mladými lidmi, pak bys věděl, že půlka mladých na jihu Evropy je bez práce a nikdo neví, co se s nimi stane.

      Vymazat
  20. Napravit dosavadní politiku pan Sobotka se svou vládou zjevně už není schopen.

    Ale stále je povinen realizovat základní funkci státu - ochranu hranic a garanci bezpečnosti jeho občanů.

    Proto trvám na tom, aby byla zajištěna ochrana našich hranic srovnatelně tak jako ve Švýcarsku.

    http://www.novarepublika.cz/2017/01/jak-zamknout-hranice-pred-ilegalnimi.html

    V případě špatných důsledků zanedbání tohoto budu jako občan volat k zodpovědnosti v prvé řadě premiéra, pak vládu, pak sněmovnu, pak politické strany koalice. Děda.

    OdpovědětVymazat
  21. Každá doba má své hrdiny.Tahle doba je má v těch umrzlých.
    Jinak Sobotka úplně odepsal ČSSD a nevidím osobnost,která by i tuto zlodějskou stranu pozvedla k volitelnosti.
    Ono je to tím,že vesměs strany vedou židé a tak i vládnutí je stejné zlodějské.
    Pokud chceme znovu obnovit zemi,nesmíme volit do žádné funkce židé.

    OdpovědětVymazat
  22. Už z toho že měly následovat další je zřejmé že šlo o někým vyhecovanou manipulaci s lidmi co byly psychycky labilní. Zneužít se dá všechno ale důležité je jak se většina lidí cítí. MŠ.

    OdpovědětVymazat
  23. Oslavovat hrdinství Palacha a popřípadě Zajíce. Ano můžeme, ale proč zamlčovat další více než desítku lidí, kteří se upálili na protest proti kontrarevoluci z r. 1989. Na rampě Národního muzea se upálil další člověk - a je tam jeho pomník, píše někdo o něm jako o hrdinovi? A proč se další oběti - sebeupálení proti dnešnímu režimu zamlčují. Nemělo by Kovancovo centrum zasáhnout ve prospěch pravdy?
    Upálil se Palach kvůli invazi vojsk Varšavské smlouvy. Možná, že mohlo stejné centrum jediné pravdy také občanům pro korektnost jejich názorů vysvětlit, kdy a v jakém vztahu k čemu mají, mohou nebo musí používat termíny invaze, okupace, bratrská pomoc, mírová mise, vpád cizích vojsk. Také by se slušelo vysvětlit kdy je házení bomb na občany humanitárním činem a kdy terorismem.

    OdpovědětVymazat
  24. Palach, zbytečná sebevražda.
    Slovo "oběť" je zcela mimo mísu.
    Pouze nahrála hysterii mediálních mrdek, které byly stejné tehdy, jako dnes.
    Ano, politruci byli tehdy letargičtí, ale upálit se kvůli tomu, může jen silně psychicky narušený člověk.
    Není to především něco, co by mělo oslovit národ. je to hloupé, zbytečné gesto, vždy.
    Rovněž invaze vojsk VS, nebyla žádnou okupací:-D
    To si může myslet jen imbecil.
    Dnes je země radostně okupována US seriály a nemusí tady mít ani jejich armádu. Ovce jsou ovce.
    Je třeba si uvědomit, že z Prahy nikdy nepřišlo pro stát nic dobrého.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já teda nevím, byl bych s těma ostrejma výrazama opatrnej. Pokud ten příjezd tanků VS nebyla okupace, tak co to pak teda bylo?
      A jak s tím vším souvisí americké seriály v televizi?

      Vymazat
  25. Je to fakt hrozné. Na filosofickou fakultu před rokem 1968 nebylo možno se dostat bez členství rodičů v KSČ, navíc vyučované předměty nebylo nic jiného, než politické páky této strany. Dnes, jsou fakta překrucována a takoví lidé jako kníže, šaškují u hrobu. Často vidím i děti, které vůbec nemají pojem, co to vlastně bylo.
    V roce 1968 šlo jen o národní revoluci, takový nějaký majdan, socialismus s lidskou tváří byl asi stejný pojem, jako dnes pravda a láska.
    Příchod vojsk, byla globální nutnost, dnes je to přece zcela jasné, lidi byli jen loutky, řídil to úplně někdo jiný.
    Ano, chtěli jsme společnost bez cenzury a chceme ji i dnes. Otázkou zůstává, čím by bez cenzury krmily tehdejší noviny lidi. Všechno se říkat z etických důvodů nedá, některá témata jsou jenom reklamou a informace se dají prosévat podle důležitosti a tu určují zase jen lidi.
    V podstatě lidi zase vědí prdlajz. Například na žurnalistiku, či filmařinu se v té době podařilo taky dostat jen pár lidem, podmíky byly pro normálního studenta gymnázia nepřekonatelné.
    Dnes jsou to uznávaní (korektní) umělci, kteří vydělávají horentní peníce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Příchod vojsk byla globální nutnost??? Nutnost pro koho? Od příjezdu vojsk VS se nám tu žilo líp???

      Vymazat
  26. Jste na omylu, ten si vzal život kvůli holce, která pracovala na rožku vaclaváku, měla to být demonstračka ale nějak se mu to vymklo. Sluničkáři z toho udělali politickou záležitost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na omylu jsi ty. S touhle historkou přišli komunisti teprve před pár lety a tipnul bych si, že její autorkou je poslankyně Semelová. Ale není na tom ani zbla pravdy.
      Politická "záležitost" to byla od prvního dne, s tím nemaají "sluníčkáři" nic společnýho.

      Vymazat
    2. Pro A z 19.1.-13:11h a ostatní diskutující s mezerami ve znalostech :
      Prosím, dle věku každého z vás a stupně ochoty doplňovat si vzdělání, když už nic jiného, aspoň se o Palachovi a jak se žilo za socialismu v posledních deseti letech, pobavte s co největším počtem pamětníků...
      Bude to pro nás všechny, zvlášť kvůli tomu, co se na nás chystá, to nejlepší co můžete udělat.
      Je potřeba, aby jsme tomu dokázali vzdorovat a bez znalostí to nejde.
      Má-li odkaz:
      http://umne.g6.cz/files/Dnesni_zprava_prevzata_z_deniku_Al_Ahram_mluvi_za_v______echno.pdf
      od Dědy pravdu, bude to opravdu "husté".
      Pavel p
      P.S.:
      Má někdo faktograficky podložený PŘESNÝ POČET lidí, kteří se u nás upálili na protest proti novému režimu po r.1989?

      Vymazat
  27. Anonymu 12.59 bych chtěl říct, že mi bylo taky blitno, nicméně až na nějaké zásobovací potíže a prodloužené prázdniny, se mi nic nestalo. Když porovnám, co se dnes děje na Ukrajině a co se dělo tehdy, musím konstatovat, že na Krymu se nic nezměnilo, zatímco například ve Lvově je svrab a neštovice. To je ta globální situace, kterou je třeba vnímaz globálně a myslet globálně - nevytrhávat pojmy z kontextu. Hrdinou je člověk jen do doby, dokud se mu na prdeli neudělá skutečná díra.

    OdpovědětVymazat