Reklama

.

.

úterý 3. ledna 2017

Kde ještě uškodit?

Dmitrij Sedov
3. 1. 2017 Fondsk.ru a Outsidermedia

První slova, která člověku přišla na mysl při zprávě o nových mohutných akcích Baracka Obamy proti Rusku – „směšný“ a „chudáček“. Úřadující americký prezident se změnil na „chromou kachnu“ a snaží se o pomstu s veškerou uražeností opeřence.


To že je prezident velmoci?

Barack Obama není z těch, kteří dokáží prohrávat s důstojností.

Proč Amerika vyhostila 35 ruských diplomatů do 72 hodin? Nějaké pochopitelné objasnění neexistuje a ani není možné. Zkrátka msta „chromé kachny“. Jako doplněk všeho Obama uzavřel dvě rekreační budovy ruských diplomatů, v nichž měly trávit novoroční prázdniny jejich děti.

Velký styl!

V diplomacii se hromadné vyhoštění vždy považovalo za neslušné, pokud nešlo o odvetná opatření. Zpravodajci nepracují ve skupinách a nejsou chytáni za ruku v takovém množství. Pokud by se Moskva rozhodla pro „zrcadlovou“ odpověď a přikázala 35 americkým diplomatům opustit území Ruska, kdo by z toho měl prospěch? „Chromá kachna“, která je laureátem Nobelovy ceny míru? Udělá jí to dobře?

Vypadá to tak, že se Obama mstí celému světu, který jej po zásluze obdařil titulem smolař.

Leč Moskva odvetná opatření nevyhlásila. Navíc pozvala děti amerických diplomatů na novoroční oslavy do Kremlu. Možná Američané nyní lépe pocítí rozdíl mezi politikou Baracka Obamy a politikou Vladimira Putina. Samozřejmě, že toto všechno „chromé kachně“ nebude stačit. Je přesvědčena, že Moskva je hlavním viníkem všech jejích neúspěchů. Po skončení druhé světové války se stalo poprvé, že se řešení velké světové krize děje bez účasti Washingtonu. To se týká Sýrie. USA vypadly z procesu narovnání vinou Obamovy politiky a Rusko je přesvědčeno, že se na Blízkém východě ukotví. Prohra Clintonové v boji o prezidentské křeslo, kterou Obama podporoval spolu se svoji administrativou, je taktéž ohromným fiaskem.

Jak se v takovém případě nepoplašit, jak nezačít hledat, kde ještě uškodit. Vždyť „chromá kachna“ nemůže souhlasit s tím, že ji na kuří oko nešlápl Putin, ale obyčejná Amerika. Proto nyní od rána do večera kráká o ruských hackerských útocích, které prý narušily volby v USA, a o tom, že hlavním ruským hackerem byl Putin. Volby jsou minulostí, poražená Clintonová vyplakala svůj žal a uklidnila se na hrudi svého milujícího muže, ale Barack Obama se uklidnit nedokáže, pořád kdáká. Předseda výboru Státní dumy RF pro mezinárodní záležitosti Leonid Sluckij, který nazval tuto věc paranoiou, nebyl zřejmě daleko od pravdy.

Donald Trump je ve srovnání se svým předchůdcem klidný a chystá se příští týden vyslechnout zástupce zpravodajských služeb, aby mu dali podrobnou informaci o všech intrikách Moskvy a zkusili ho přesvědčit o tom, že má Obama pravdu. Vždyť FBI nedávno zveřejnila dokument o záškodnickém plánu Rusů s názvem „Seraja step“. Podle toho rozeslala ruská FSB ještě v roce 2015 více než tisíci amerických adresátů odkazy se záložkami. Včetně americké vlády. Otevřením těchto odkazů se adresáti dostali pod vliv FSB a volby byly narušeny. Jakým způsobem otřáslo Amerikou rozšíření více než tisíce záložek, zřejmě zajisté úředníci FBI Trumpovi objasní při osobní setkání.

Kromě toho zpravodajská služba USA publikovala zprávu o aktivitách ruských hackerů. Pravda, Wikileaks, které jako první tuto zprávu viděly, ji nijak vysoko nehodnotily, nazvaly ji „technickou zprávou bez přesvědčivých informací“. Tato zpráva tedy Trumpa sotva přesvědčí.

Soudě podle nálad zvoleného prezidenta USA, setkává se se zástupci zpravodajských služeb ne proto, aby si poslechl bajky o intrikách Rusů. Trump je si nepochybně vědom, že tyto služby byly v prezidentské volební kampani daleko od neutrálnosti. Nebudeme hádat jaké služební perspektivy čekají některé z jejich šéfů, zda na jednoduchou otázku, na jakém podkladě bylo vyhoštěno 35 ruských diplomatů, mohou odpovědět ještě něčím jiným než koktáním.

Ale „chromé kachně“ zůstává ještě 20 dní, v nichž může kolem sebe kopat a hledat ještě místa, kde může uškodit. To je nebezpečné. Nikdo neví, jaký nápad může přivolat fantazie tohoto člověka. Vždyť až dosud není známo, neměl-li prsty v souhlasu s vypuštěním rakety na malajsijský Boeing nad Donbasem. Ještě včera to vypadalo jako nemožné, ale dnes … Kdo v takovém případě zaručí, že v posledních dnech své přítomnosti v Bílém domě se nerozhodne obzvláště silně prásknout dveřmi.

Překlad: Zajoch

81 komentářů :

  1. 17 dni
    Obama muze zmacknou atomovy cudlik
    Nebo muzou polozit ekonomiku
    17 dni DEFKON 1
    Ekonomika muze byt na Deadman Stop
    17 dni lide bdete
    Ekonomika
    Nebo i valka
    Armagedon

    OdpovědětVymazat
  2. Obama se odkopal, rozodně neodejde se zvednutou hlavou a s uznáním své práce. Ani u mnohých Američanů ne natož ve světě. Už konečně go home.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Geny jsou geny. S dekorem, jako Jan Lucemburský, žádný černoch odejít neuměl a mulat OBAMA NENÍ VÝJIMKOU.

      Vymazat
    2. 7:45 soudit bude historie.To,k čemu se Obama nakonec rozhodl mu bude určitě připsàno k dobru
      Bylo už načase umravnit vedení RF.Že nebyla odezva z Moskvy,i když nejen Lavrov by rád,se da vykládat různě,třeba tak jak se snaží p.Sedov a další"Naší"co jsou rozlezli po všech koutech světě jak vši.A nebo,politika jsou šachy a Putin uznal,že nemůže hrát va bank,za což byl Trumpem pochválen,a na omluvu gesto,pozvání na Jolku.Nakonec,že se dají šachy hrát i s více hráči je vidět v Sýrii.Rusko uznalo,že ve hře "o naše společné hřiště"nejsou jen oni a USA ale i další,zatím regionální hráči.

      Vymazat
    3. 14:03-budeme-li mít štěstí do 20.1.,pak historie bude mít šanci soudit. Umravnit potřebují jiní!

      Vymazat
    4. 14:03 Jasně. Je to od Putina výraz slabosti a přiznání, že jeho diplomaté opravdu řídili americké volby. A vítězství Asada s podporou Rusů v Sýrii je vlastně prohrou. Proto tam USA organizují mírová jednání a na názor RF se nikdo už ani neptá.

      Vymazat
    5. 14:33 mezi režimem vládnuti v USA a RF je sakra rozdíl,né?Na rozdíl od Putina,Obama nemá poslední slovo v rozhodování i když má silnou pozici.Mít štěstí pane by bylo,kdyby,jo kdyby konečně RF opustila naivní imperiàlni ambice, rétoriku studené vàlky a respektovala,jak se říká co psáno to dáno,tj.mezinárodni dohody.Aspoň tak,jak zatím Čína,už jen kvůli vlastním lidem,chudákům,kteří by si zasloužili lepší život a ne jen pořád žít ve válečném stavu!

      Vymazat
    6. 18:35-nějak jsem Vás nepochopil. Nemůžete myšlenku(y) rozvést? Samostatně prosím- "imperiální ambice Číny, Ruska, USA a vzájemné souvislosti. Máte na to? NATO?

      Vymazat
  3. On mu přijede pofoukat bebíčko floutek, co si tak rád hrál u nás na říšského protektora. Tady ho kromě pár teplometků a pornoherců nikdo postrádat nebude.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. upřesni... je to příliš vágní vyjádření

      Vymazat
    2. 9:39
      Upresnim ti to
      Cim lip hajzl splachuje tim min hovna ostava

      Vymazat
  4. Ted nevim jestli ma jit srat nebo chcat
    To vite, kdyz nam to nereknou, vlastni rozum nemame

    OdpovědětVymazat
  5. Spíše než kachna je to kačer, který se Obamovi podobá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kachna je to
      Kacer je ta jeho manzelka Michele cili Michal
      Ta prvni dama ma koule

      Vymazat
  6. Putin to ukázal celému světu. Do mrtvol se nekope (i těch politických), ty se už jen pohřbívají ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obama bude skodit i po sve politicke i fyzicke smrti

      Vymazat
  7. Má údajně hrát v nějakém komiksu - jen aby to nebyla celosvětová tragedie!
    Volič-Vilč

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obama tam prý bude za černého ČEBURAŠKU. Multirasa musí být....

      Vymazat
    2. Nizka a podla msta /za co nikdo nevi poradne/, ale velmi ponizujici pro pidimstitele. Zacal byt jeste mensi...od te chvile. Nekteri tvrdi, ze neni manzel, ale manzelka.
      Mohl by se massa Bob z Mombassy zivit jako komik...
      Napr. Massa Bob pribehne zleva na scenu s pocitacem a vykrikne ;
      Tragedie , rusove nam falsuji volby!!!
      Nastane dramticka pauza vyplnena napetim...
      Bob /pokracuje/ : Tragedie je v tom, ze my sami v USA, zfixovat volby uz NEDOKAZEME!!!
      Trump je mozna v klidu , ale to skonci hezky rychle, az se dostane mezi mlynske kameny rozhodovani a zodpovednosti a pod udesnym 24hodinovym tlakem , giganticke vlady USA. Dale Bank, korporaci , Pentagonu a Cia a jinych natlakovych organizaci i semitickych, zkratka velkeho mnozstvi a presily.
      Zacne byt nervozni, delat chyby, prijdou zklamani z toho co rikal pred volbami ?? Na to vemte jed...

      Vymazat
  8. Tím jak přiblblí Rusáci lezou Trumpovi tak okatě do prdele, podlézají mu a oslavují ho, mu dělají leda medvědí službu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Obamově prdeli je lépe, že.

      Vymazat
    2. 11.09 Vem si kyblíček a lopatičku a nech dospěle si v klidu podiskutovat.

      Vymazat
    3. No především mu medvědí službu prokázal Obama, který se vztahy s Ruskem ale i Izraelem, který do poslední chvíle miloval, snaží pohnojit co nejvíce. Jestliže Rusové nereagují na debility Obamy, proč by tímto lezli Trumpovi do predele? Naopak Trump si to žehlí u největšího státníka v Evropě, našeho prezidenta, kterému volal jako jednomu z prvních...

      Vymazat
    4. Tím jak děláš ze sebe idiota 11:09, tím děláš jen reklamu svým dementním rodičům a nic jsi nepochopil chovancovo "ono".

      Vymazat
  9. 11:09
    Rozhodně mu do zadku nelezou,to si pleteš s Havloidama i jejich hulibrkem Blbíčkem kuřbuřt Clintonem a čokovopicí Onanou!!!!

    OdpovědětVymazat
  10. ...otázka pro 11.09...v čem jsou rusáci přiblblí ?
    nechápu ani vaše "myšlení", ani "výrazivo"...
    rád se nechám "slušně!" poučit...díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 1139 ten z 11:09 má ale pravdu, stačí si přečíst a nebo zkouknout nějaké reporetáže z Ruska.
      Kdesi za Uralem Trumpovi dokonce vyšili oslavnou vlajku. Chovají se jak smyslů zbavení - už se těším, jak narazí a budou muset vysvětlovat veletoče ve svých názorech.
      Mimochodem podobná situace byla při zvolené Obamy, spolupráce a naděje byla cítit na každém rohu, dokonce v Praze tehdy Medveděv a Obama podepsali resetovací dohodu a Rusko bylo přizvané ke společným cvičením NATO atd..
      Později anexí Krymu a intervencemi na Ukrajinu to Rusové jako již mnohokrát dokonale pokazili.

      Vymazat
    2. Oni mohli počkat aby si tam ušáci vybudovali dalši vojenskou základnu ty debile.

      Vymazat
    3. Navíc na vlastním území.

      Vymazat
    4. 12:09- a čemu se divíte? Vždyť i my doufáme v rusko-americké přátelské vztahy. Doufali jsme již v Obamu. Nechtěla náhodou Hillary házet atomovky? Kdo porušoval stále i nepsané dohody již od Gorbačova vědí všichni i Vy, jen trollíte!

      Vymazat
    5. Pro 11.09 ! Anexe je násilné převzetí a to skutečně o Krymu může psát jen blbec !!

      Vymazat
  11. tady je pěkné video z polska:
    https://www.youtube.com/watch?v=o7Ial2_jEOY

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 1203 vypadá to skoro, jako když Henleinovci obsazovali spolu s německými vojáky pohraničí. No potěš koště - v takové společnosti by se Ti líbilo ??

      Vymazat
    2. Anonymní3. ledna 2017 12:12:
      http://www.rozhlas.cz/zpravy/svet/_zprava/smrt-polaka-v-elku-spustila-nepokoje-stovky-lidi-ponicily-restauraci-pristehovalcu-a-napadly-policii--1684656

      Vymazat
  12. 11:09
    Nevšiml jsem si, že by Rusáci někomu někam lezli. Nebo myslíte, že to, jak vykopli usáky z jednání o Sýrii, je nějaké lezení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 11:09 tak otevřte oči a mrkněte na nějaké ruské weby. Je to skoro šílenství, jak jsou tam unešení z Trumpa - rozdmýchává to státní propaganda a navíc i běžní lidi jsou z Trumpa vedle.
      To bude legrace kopec, až jim Trump ukáže vztyčený prst !! Ještě budou vzpomínat na Obamu, který ze světové scény naopak více ustupoval - byl za to také kritizovaný.
      Moc dobře se potom nedá pochopit, že Rusové radostí šílí a lezou Trumpovi do zadku, když ten naopak chce posílit Ameriku, zvýšit a modernizovat arámu atd ... Logicky to Rusové nějak nepobrali, za kritizovaného Obamy byla Amerika slabá. Nechápu proč tolik křiku na Obamu, který vlastně musel Rusům vyhovovat.

      Vymazat
    2. .. oprava: chce modernizovat armádu ...

      Vymazat
    3. Kdybys nekecal šmejde.

      Vymazat
    4. 1408 Obama byl podle Vás silným prezidentem ? Podle mne tedy ne, musel vyhovovat Rusům.
      Ten z 12:16 má v tomto pravdu.

      Vymazat
    5. Vidím, že nová sekce MV ČR posílila vydatně NR trolly, tož vítejte ogaři.

      Vymazat
    6. Ti dva chovancovi idioti začali svou práci s velkým nasazení 14:38, prý keňan silný president. Ten skončí stejně silný jako šimpanz Bush nebo dement Truman, pod 4% úspěšnosti nebo snad i orientaci?

      Vymazat
  13. každý americký prezident je chromá kachna.Amerika je chromá kachna.Jenom česká republika drží prim - měla ožralou chromou humanitární,božskou kachnu.Kdopak to asi bol vy komunističtí šmejdi ,nalezlí do stran jako,ODS,ČSSD,ANO,TOP09,KDU,ZELENÍ,Svaz zahrádkářů,sdružení herců a hééreček,pěvečtí kdákači.Buzeranty nevijímaje,co,Jando.Jako buzik ses narodil jako buzik zemřeš,ale stejně jsi závislej na heteroskupině,jinak nemáš budoucnost.Je to NEMOC a kdo nesouhlasí je také NEMOCNÝ,Římani to házeli lvům.

    OdpovědětVymazat
  14. 12:16
    Mohl bys, prosím, uvést pár příkladů nějakých těch ruských webů, na kterých jsou tak šíleně unesení z Trumpa? Dík.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to jenom děláš a nebo skutečně nevíš ?:

      rt.com a nebo talkshow skoro každý týden: https://www.youtube.com/watch?v=zI4bKHj-VcQ

      vybral jsem Ti díl těsně po vcolbách v USA. Čurali tam blahem.

      Vymazat
    2. Byli spokojení, že nevyhrála ta válečnická megera Clintonová. Jinak citovali Trumpa, že chce zlepšit vztahy s Ruskem,, ale že by šíleli blahem, to jsem si nevšiml. Asi jsem něco přehlédl. Pošli link a minutáž, kde to "šílenství blahem" propuká. Děkuji ti předem. Václav

      Vymazat
    3. Negr se ujal vlády nad největší velmocí
      světa.Během doby své vlády ukazoval víc
      a víc svou neschopnost.Zase dokázal něco,
      co dosud uměl jen Jelcin.Stát,který vedl,
      dokázal nejen připravit o prvenství,ale
      zaké zesměšnit sebe i USA.Anonym z 12:14
      teď může žvanit co chce.Negr se povedl.
      Petr Majevský

      Vymazat
  15. Obama je jen jedno kamínko mozaiky,musí poslouchat když chce být v obraze.Jak už píší mnozí,Obama lhal na začátku,tak musí lhát až do konce.Dalším kamínkem je rychlé přesunutí USA vojáků snad 4.tisice,ještě teď v lednu do Evropy.Dalším kamínkem je rychlá návštěva M Caina na Ukrajině a Gruzii.Dalším kamínkem je vypovězení Ruských diplomatů z USA.Dalším kamínkem je,co způsobilo pád T-154.Mne ta skládačku ukazuje nepříjemný obraz.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:34 a kdo Vám řekl, že tam jsou 4tiíce vojáků USA ?? To není pravda ani trochu.
      Celkově jde o 4tisíce vojáků, především z GB a Kanady, pravděpodobně malý počet USA a možná Španělsko nebo Itálie.
      Upozorňuji, že na té samé hranici ale z druhé strany je desetkrát více ruských vojáků.
      Takže ten náš "výsadek" je velmi symbolický - ale stačí, aby Putin byl nervní.
      Vícenárodnost jednotky je velmi výhodná, kdyby se něco stalo - tak ty státy, které vyslaly vojáky do Evropy (třeba Kanada) nebude váhat tvrdě opětovat případné provokace atd...

      Vymazat
    2. 13:33- nejsou tam ti "internacionalisté" za NATO, kterému velí USA? Máte pravdu, více národů je rychlejší nástup ww3. Jen ty provokace tipuji na CIA a místní fašisty, které jistí ti zahraniční, aby "roznětka" nezhasla moc brzy.

      Vymazat
    3. 1409 a ty nevíš , kdo je ve velení NATO ?
      Nor Stoltenberg a jako vedoucí štábu náš Čech Pavel.
      A nebo ty vidíš i pod postelí nějaké Američany ?

      Vymazat
    4. 14:16- jako fór je to dobrýý! V případě konfliktu se stanou jen převodní pákou velení armády USA.

      Vymazat
    5. 14:23 to není žádný fór, ale realita. Je to Tvoje chyba, že ji nechceš přijmout.
      A přečti si, jak funguje rozhodování v NATO: http://www.natoaktual.cz/na_zpravy.aspx?y=na_summit/principynato.htm
      I náš předseda vlády musí odsouhlasit a rozhodnutí o něčem musí být jednomyslné.
      Podle mne je to sice chyba, potom máme takovou těžkopádnou armádu, ale je to tak.
      Naprosto to vyvrací Tvoje domněnky, které si si pleteš se svými sny a přáním.

      Vymazat
    6. Mně to připomíná komunisty, stejná blbost, stejná tupost, stejné pseudoargumenty. V NATO rozhodují anglosasové - především USA generalita. Ostatní jsou tam jen pro navození zdání mnohonárodnosti a demokratického rozhodování. Generál DeGaulle blahé paměti věděl, s kým má co do činění a nechal Francii vystoupit ze všech vojenských orgánů NATO. A jednal s SSSR přátelsky. Američané tehdy rozjížděli Vietnamskou válku a v kubánské krizi se zachovali jako hysteričtí kovbojové, prostě pro DeGaulla nebyli seriozními partnery a už vůbec nevhodní pro komandování francouzských vojáků. Z DeGAulla bychom si měli vzít příklad.

      Vymazat
    7. 15:00- Já jen doufám, že Vaši naivitu a jejich debilitu nevyvrátí realita a "odejdete" ze světa stářím, z politiky "sofort". To jsou mé sny a přání.

      Vymazat
    8. 1518 Válka ve Vietnamu už v roce 1966 byla skoro na konci, takže nic Američané "nerozjížděli".
      Návrat Francie do NATO jenom dokazuje, že Francie postupně dospěla k poznání, že členství v NATO má velké výhody a je obecně levnější variantou obrany jejich země.
      Pro malé země, jako třeb ČR a nebo SR je NATO absolutně jedinou schopnou a myslitelnou variantou, jak se bránit.
      Mimochodem díky smluvním závazkům v NATO a jednotným velením v Evropě 70 let nebyla mezi členy NATO válka, vyjímkou byla krátká roztržka na Kypru, ale i tam díky NATO závazkům se vše po 14-ti dnech uklidnilo. Svůj cíl tedy NATO plní bohatě. Zabraňuje válečným konfliktům mezi jednotlivými členy.

      Vymazat
    9. Pro 15.50 ! Válka ve Vietnamu skončila v roce 1975 , tedy až po 9 letech ! A činnost NATO , stačí se rozhlédnout !!

      Vymazat
  16. 12:09
    "Později anexí Krymu a intervencemi na Ukrajinu to Rusové jako již mnohokrát dokonale pokazili."
    Máš na mysli tu anexi Krymu, při které se obyvatelé Autonomní republiky Krym rozhodli svobodně spojit se s Ruskem, na rozdíl od Kosova, které muselo být od Jugoslávie humanitárně odbombardováno po napadení Jugoslávie vojsky NATO, bez mandátu OSN?

    Těmi intervencemi myslíš těch 5 miliard dolarů, které USA "investovaly" do násilně změny režimu na Ukrajině?
    http://www.informationclearinghouse.info/article37599.htm

    Mohl bys uvést ještě pár příkladů, jak to Rusové zkazili, Einsteine z MfD, ale tak, abys se neztrapňoval?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 1209 kdo Ti řekl, že takhle se řeší v 21. století územní spory ?? Prostě pod rouškou noci zelenými mužíky obsadit místní orgány, zmanipulovat referendum a ukrást území - to je jakože normální ?
      Ani Bělorusko a Kazachstan (do nynějška spojenci Ruska) to neuznaly.
      Nelíbí se Ti řešení v Kosově ? Ne ? Tak proč potom obhajuješ anexi Krymu ??

      Do Ukrajiny investovalo i Rusko 4-5 miliard dolarů, to Ti neřekli ? Najdi si to - například na portálu Ministerstva financí Ruské federace.

      Vymazat
    2. 13:37- máte na mysli ten rozdíl zvýhodněné ceny plynu od běžné tržní? Pokud vím na "Majdanu" se platilo dolary, ne rubly.

      Vymazat
    3. 14:18 Ty prostředky investoval Západ v rámci programu podpory demokratického systému v bývalých zemích SSSR v průběhu skoro 25 let. Ty prostředky souvisí i s tím, že na naléhání USA a Ruska se Ukrajina kdysi dávno zřekla atomové munice.
      Z těchto peněz si brala také Ruská federace a nebo třeba Moldavie atd - možno najít v otevřených zdrojích.
      Prostředky v hodnotě asi 200milionů ročně šly například na boj proti AIDS a tuberkulóze atd..

      Na Majdanu samozřejmě nikdo nic neplatil. Možná někdo zaplatil lidem v autobusech s Donbasu, aby přijeli do Kyjeva pomáhat proti demonstrantům.

      Osobne si myslim, ze západ se proti Ukrajine částečně skutečně prohresil. Urcite vsak ne tím, ze by inicioval svrženi vlády, ale vyvoláváním ocekáváni, kterym neni schopen ani ochoten dostat. Neni schopen Ukrajine ekonomicky pomoci, není ochoten jít kvůli ní do konfliktu s Ruskem.

      Vymazat
    4. 14:52-"Investice Západu, USA v programu podpory demokratického systému" je přesně to, co probíhá po celém světě. Už to stálo hodně milionů životů a lidé se to ne a ne naučit. Něco děláte špatně jako komunisté. Ti také vyváželi socialismus, jen na ty oběti jsou "břídilové". Co brání pomáhat Západu Ukrajině, nemá čím platit za "pomoc"? Bodejť by měli čím! Nejproduktivnější lidé v Rusku a okolních státech, bez vojáků, vyrabována. Kdo by ji chtěl?

      Vymazat
    5. Roztomilé snahy o banderovskou propagandu u 14:52 a před tím. obhajuje neobhajitelné, tvrdí vyvrácené, manipuluje, ale nenachází zmanipulované. Takový pokus o PŠM (kdo byl na vojně za minulého režimu, ví o jakou bejkárnu šlo :-D) ) Protiargumenty čtenářů Nové republiky dobře sedí. A musím pochválit diskutující, že bez nadávek.

      Vymazat
    6. 15:17 Povolný - a kdy už opustíte ta trapná klišé a přestanete vidět svět černobíle ?
      Tím, že naše země se po 40 letech marasmu přiklonily nakonec k západním hodnotám a západní politice, jsme jedině získali. V ČR se nikdy nežilo tak dobře, jako v poslední době.
      Nebýt naprosto zbytečné komunistické epochy 40 let trvající, tak bychom Západ nemuseli dohánět - ale možná bychom byly daleko před nimi.
      Stačí porovnat Rakousko, dříve ubohá a chudá země. Dnes patří mezi nejbohatší.
      Bude to asi tím, že v Rakousku přijímali podporu ze Západu (Marshalův plán atd..) a my holt jsme zkusili tu východní variantu. Byla to chyba, že došlo po válce k takovému pro nás nevýhodnému rozdělení Evropy. Byli jsme na špatné straně.

      Vymazat
    7. 15:56- Svět nemohu vidět černobíle, nejsem barvoslepý! Prošel jsem oběma systémy jako dospělý, mohu hodnotit plusy a mínusy obou. Nemusím je jmenovat, bývají zde často uváděny. Trapná klišé a jednostranně "barevným"světem současnosti se ztrapňujete Vy. Svět středověku byl jiný z hradu a podhradí, totéž platí pro kapitalizmus. Socializmus byl neúspěšný pokus o změnu, který prohrál v "boji o zlaté tele". Kdysi v daleké historii stejný boj podnikli Židé. Také vyhrálo zlaté tele. V daleké historii možná bude řádek "moc byla dobrovolně předána", jako na východě cca 35 našeho letopočtu.

      Vymazat
    8. Pro 15.56 ! Co nezaměstnaní , bezdomovci , obrovský státní dluh , milion exekucí , stát rozkradený , nic nám tu nepatří , vysoká kriminalita , všude samý podvodník , atd !! V čem se má většina lidí lépe než za totáče ?

      Vymazat
  17. toľko sa tu melie o anexii Krymu - ale podľa článku 3,5, a 133 bol Krym len v administratívnej správe Kieva, mal štatút samostatnej republiky, ACCP - autonómnej a to všetko je prosím dodnes v UKRAINSKEJ ústave !!!! - a koniec táraninám o Kryme - prvé referendum 1994 - s výsledkom 78% pre odídenie z Ukrainy bolo anulované a Yeltzin na to sral ... niet žiaden dôvod spochybňovať prečo to urobil Krym a nie je ani jeden prečo to neurobí Škótsko ak k tomu príde,

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 13:05 Krym byl a je součástí Ukrajiny, to nikdo kromě Rusů nezpochybňuje. Nepřebírej zbytečně ruské argumenty, které jsou pochopitelně poznačené tím, že Rusko je viníkem celé situace.
      Zelení mužíci v noci obsadili místní úřady a to se potom referenduje úplně jinak - žejo ?
      Tobě by se líbilo, kdyby nějaké menšině pomohla jejich mateřská země například na Slovensku v jižních částech by Maďarsko napomohlo převratu a odtrhlo si jižní území Slovenska ?
      Takhle se přece politika v 21. století neprovádí - to si akorát myslí Rusové, jsou zaostalí i v tomto.
      Odsoudilo je OSN a čelí sankcím, sice dělají machra - ale nedostatek investic a naprosto nepřístupné levné západní peníze je uvrhly pěkně dozadu. Podniky nemodernizují, nemají ani na provozní úvěry a Rusko jako takové nemá žádné normální spojence. Bělorusko se odvrací, Kazachstan taky, Turecko je směšný a nebezpečný partner .. atd.
      To všechno je výsledkem Putinovy politiky za ty roky, kdy je u kormidla.

      Vymazat
    2. 13:44- také si myslím že se Rusové mají co učit od USA co se týče převratů a hájení svých zájmů! S těmi investicemi se ale mýlíte. Investoři se začínají předhánět o možnosti. Dnes to povídali v Čro + a pokud lhali, měli byste si z MV na ně "posvítit".

      Vymazat
    3. Ukropropagandisto 13:44, pěkně se činíš, ale s jalovými argumenty. Krym byl, je a navždy bude ruský. Kdo to nechápe, tomu není pomoci. Referendum proběhlo podle všech mezinárodních regulí a byla vyslyšena vůle velké většiny Krymčanů. A s těmi investicemi v Rusku, to je k smíchu. Vždyť dnes největším investorem v Evropě i v USA je Čína. Co brání Číně investovat také v Rusku? S tím Běloruskem a Kazachstanem moc nepřeháněj. A to, jak Rusové vytrhli Turecko z NATO, to je mistrným kousek diplomacie a cílevědomosti. Na to nikdo v Evropě ani ve Státech nemá. Mimochodem, co to je ta Ukrajina? Umělý slepenec historicky nekompatabilních částí, ukrajinštinu užívá jako mateřský jazyk asi jen 20% obyvatelstva (to je průzkum společnostio Google z roku 2013 - tedy ještě před Majdanem a krvavými událostmi). Stejně jako Krym nepatří k Ukrajině ani Charkov, Oděsa a další oblasti. Takové jako jsi ty, čekají v nejbližší době smutné okamžiky hroucení představ a snů. My ostatní se na to už těšíme. Taurus

      Vymazat
    4. Když slyším slova svoboda a demokracie, tak se mi otevírá kudla v kapse. Slavný "humanitární bombardér" to pohnojil, jak jen mohl
      emeritní kapitán

      Vymazat
    5. 13:44 - Uvědomuješ si, koho obhajuješ? Jsi taky banderofašoun?http://www.novarepublika.cz/2017/01/na-ukrajine-nejsou-banderovci-to-jsou.html

      Vymazat
    6. 15:02 Číně brání investovat v Rusku politická nejistota. Nikdo netuší, co se může v takovém neschopném politickém systému (skoro diktátorském) stát,když se třeba Putin špoatně vyspí.
      Je plno příkladů, kdy menší firmy tam skutečně zainvestovaly a nevymahatelnost práva je nakonec skolila.
      Rozumný investor přece nebude investovat tam, kde netuší, co bude zítra.
      Jasně, že některé západní podniky investovaly v Rusku, ale momenbtálně díky politice to nejde tak dobře. Jako příklad uvedu chemický koncern BASF, který musel na konci 2014 zavřít celou divizi výroby automobilových barev.
      Další příklad je v Kaluge Škoda, kde oproti očekávání jsou nyní na polovině produkce !
      To je fakt super podnikání v Rusku.

      Vymazat
    7. 1603 když správným způsobem uchopíš událost a budeš ji specielně interpretovat, tak můžeš dokázat všechno.
      Přesně to tímto děláš.

      Dvě poznámky:

      první - přesně tyto a podobné pochody provádí na Slovensku Kotlebova strana, která dokonce s 8% sedí v parlamentu - na internetu si najdeš naprosto výrazově stejné fotky, které tady ukazuješ. Např. zde: http://www.lidovky.cz/neonacista-kotleba-vyhral-volby-v-banskobystrickem-kraji-p33-/zpravy-svet.aspx?c=A131124_073531_ln_zahranici_hm
      Navíc Kotleba a jeho stoupenci naprosto otevřeně velebí Slovenský fašistický štát, který byl spojencem Hitlera. Je to naprosto identické s politickými skupinami na Ukrajině, kteří také vzpomínají na svou minulost a velebí člověka, který jim chtěl zajistit samostatnost proti sovětské nenáviděné moci i kdyby se přitom měl spojit s čertem.
      Naprosto identická situace se Slovenským štátem a jeho současnými adoranty Kotlebou a spol. Nemyslíte ?

      A druhá - kdyby člověk chtěl, tak můžeš dokázat, že v samotném Rusku je největší počet neonacistických a polofašistických organizací na světě - opět najdeš fotky a jiné údaje, například o tom, že řada jejich představitelů sedí v dumě, například zde: http://www.armadninoviny.cz/rusky-pravoslavny-extremismus-a-neonacismus.html

      Takže nevytrhávej z kontextu a nebuď zaujatý, vždycky se dá prokázat nějaký opak a nebo jinakost dnešního života. Nic není černobílé - stejně jako Slováci asi nejsou fašisti a nacisti, i když jim tam sedí v parlamentu Kotlebovci - a podobně ani na Ukrajině asi nejsou fašisti a nacisti, i když nějaký Jaroš tam vykřikuje. Mimochodem dostal o mnoho míň hlasů , než třeba ten zmíněný Kotleba.

      je to tak ?

      Vymazat
    8. Na Ukrajině obhajuješ, jinde odsuzuješ nepodloženými argumenty, ukrobanderofašoune 16:21?
      Tvoje první věta platí na celý zbytek tvého komentáře.

      Vymazat
    9. 16:21- Vy asi také "správným" způsobem dělíte fašisty, nacionalisty, teroristy.Správní jsou proti Rusům, zlí proti NATO(Západu). Co když se spojí i s těmi z USA? Nevolili Trumpa?

      Vymazat
    10. 1652: já nikoho neodsuzuji a ani neobhajuji, jen jsem ve svoém příspěvku ukazoval, že když člověk chce, tak si najde informace a ukáže je tak, aby ve výsledku čitatel přešel na jeho vlnu.
      Chci ukázat na Ukrajině nějaké fašouny - není problém. Chci ukázat v Rusku nějaké fašouny - není problém, dtto na Slovensku.
      A přitom skutečný život a skutečné poměry v těch zemích jsou pochpitelně zdaleka jiné a rozhodně ne tak černobílé.

      Vymazat
    11. 17:48
      Žádnou podporu fašismu v Rusku ani na Slovensku nemají. Na Ukrajině (ne v Rusku, ani na Slovensku), přejmenovali ulice po Banderovi, i salámek prý mají:
      http://spravy.pravda.sk/svet/clanok/398442-kyjev-premenoval-moskovsku-triedu-po-stepanovi-banderovi/

      http://www.novarepublika.cz/2016/07/na-ukrajine-byl-na-pocest-bandery.html

      Vymazat
    12. pro 18:18
      a jak se liší jméno Bandera a Tiso ? Nijak, oba přibližně konali a chtěli totéž - samostatnost Ukrajiny od sovětské moci, a na druhé straně Slovenska od Česka. Spojili se s ďáblem - s nacistickým Německem.
      Oba mají za zády mrtvé a vyhnané.

      A teď si zkus zjistit, kolik je na Slovensku ulic pojmenovaných po Tisovi a dalších nacistech na SLovensku: http://nasazilina.sme.sk/c/5765694/pamatne-tabule-a-ulice-maju-aj-dalsie-kontroverzne-osobnosti.html

      Když už jsi se upjal k tomu, že v Kyjevě mají nazvanou ulici po Banderovi.

      Vymazat
    13. 18:58- názvy ulic určují směr fašizmu? Co je fašizmus současný? Kdo ho vede, Putin, Obama Trump, Merkelevá? Není opět hra "elity" hrou se životy nás lidí! S kterým lídrem nás osud spojí? To jsou hloupé otázky, že?

      Vymazat
    14. Jenom fašistický gauner může oslavovat banderu.

      Vymazat
  18. Kobyla bdyž zdechá, tak okolo sebe nejvíce kope. Barack Obama je zž skoro mrtvý a tak kope ještě více jak ta kobyla. FUJJJJJ, HANBA BLÍT.

    OdpovědětVymazat