Reklama

.

.

úterý 31. ledna 2017

Kdyby hloupost kvetla, mnoho (naivních) Čechů by bylo samý kvítek.


Jiří Baťa 
31. 1. 2017
Nemám nic proti dobročinnosti, pokud jde peníze na dobré věci a pokud prospějí těm nejpotřebnějším. Jenže není sbírka jako sbírka, jedna věc je dobrovolná klasická sbírka realizovaná občany nějakého spolku nebo sdružení, jiná je, když ji pořádá církevní organizace konkrétně Arcidiecézní charita Olomouc. Ta je, jak známo, součástí katolické církve, která v současné době prochází náročným řízením církevních restitucí, kdy je jí vracen (vlastnicky velmi pochybný) miliardový movitý i nemovitý majetek, ale ročně i několik miliard korun jako finanční vyrovnání. 



Z toho by bylo možné vyvodit, že proti létům, kdy tyto majetky a peníze církev neměla , že je na tom dnes církev více než dobře. Jenže zdání klame. Církev však jako by chtěla naznačit, že si tím nijak nepomohla, že je pořád chudá a potřebná nějakých dotací, sbírek apod. A to není řeč o tom, že církev neplatí z přijatých majetků a peněz žádné daně a požadavku zdanění se brání, seč může. Že takové metody používají některé klasické firmy nebo orgány, nelze považovat za normální, ale za přirozené, protože je řídí obyčejní lidé a ti jsou, jak je známo nejen chybující, ale (z náboženského pohledu) také hříšní. Že však takové manýry používá i křesťanská církev, tak to už je výsměch samotnému Pánu Bohu. Já v něj sice nevěřím, ale že by v něj nevěřila ani církev, když si dovolí tak nestoudně hřešit? Jednání církve v tomto případě nelze nazvat jinak, než že se chová, hanebně, neřku-li nekřesťansky a hříšně. Ale proč toto všechno zmiňuji?

V tříkrálové sbírce se letos vybralo rekordních 26 milionů korun! Chápete to, 26 miliónů korun a pro koho? No pro Arcidiecézní charitu Olomouc! Do ulic vyrazilo 18 tisíc (to je neskutečné číslo) koledníků, kteří prý museli čelit nejen chřipkovým onemocněním, ale i mrazivými teplotám! Taková oběť, riskovali zdraví aby chudé, strádající církvi, pomohli sbírkou k milionům. Že není církvi stydno, nechat se takto vydržovat a potom dělat všem na odiv velkorysou charitativní činnost pro potřebné. „Všem dárcům patří velký dík. Svěřili Charitě obrovské peníze, za které nyní můžeme udělat spoustu dobra“, řekl ředitel ACHO V. Keprt. Ještě aby nepoděkovali, oni pěkně a pohodlně v teple, koledníci na mrazu a jak snadno se sešlo celých 26 milionů korun! Živě si dovedu představit, jak si nejen páni představitelé Arcidiecésní charity Olomouc, ale i představitelé církve spokojeně mnou ruce nad takovým „Božím darem“! Je mi z toho na nic když dále čtu (PRÁVO dne 28.1.2017) slova ředitele ACHO , že „Lidé u nás mají stále otevřená srdce a vnímají potřeby jiných...“. Ano, srdce ( bohužel naivních) lidí jsou otevřená, zato kasy, pokladny a účty církve jsou pro potřebné nedobytně uzavřeny! Je mi léto těch lidí (mnohdy důchodců), co se nechali ovlivnit „koledníky“, kteří (jen Bůh, ví za co) se uvolili jít žebrat či škemrat peníze pro nenasytnou církev.

Chci věřit, že většina takto vybraných peněz bude opravdu použita pro skutečně

potřebné a užitečné věcí ( kromě nějakého jak se říká „nepatrného vývaru“ nebo „malé domů“ samotné církvi). Nicméně nabízí se otázka, proč naše vláda, která v čele s premiérem Sobotkou se pyšní rok co rok lepšími výsledky v HDP, není schopna pokrýt potřebné služby, případně nějaké investice a zafinancovat sociální a zdravotní případy a potřeby, které pak s velkou slávou pokrývá rádoby lidumilná, ale stejně tak chamtivá a nenasytná církev penězi, s božím požehnáním „vyškemraných“ na občanech z charity a sbírek.

Nebudu asi jediný kdo nepochopí, proč dárci (s prominutím naivní lidé) se nechávají „utáhnout na nudli“ a velkoryse vydávají peníze tam, odkud by měly naopak spíše přicházet. Církev by se měla, podle učení Kristova, postarat o chudé, nemocné a strádající. To sice dělá, ale naprosto nedůstojným, v rozporu s Božím přikázáním způsobem, když od lidí získává (mámí) peníze, které pak s velkou slávou vydává za rádoby chvályhodnou aktivitu církve pro chudé a na potřebné věci.

Peněz je prý tolik, že z této sbírky také „... mohou peníze použít i na lidi v zahraničí, kteří se mají hůř než my“, řekl pan ředitel Keprt. Zajímalo by mě, zda recipročně pro naše bezdomovce, chudáky, lidi v sociální tísni či v bídě také někdy přišly nějaké peníze ze sbírek v zahraničí, když na druhé straně církev tak velkoryse posílá na strádající v zahraničí? Přijde mi to všechno postavené na hlavu, když se nám stále připomíná, že bychom se měli také solidárně postarat o neintegrovatelné islámské migranty, kteří utíkají před následky války (budiž) , ale často jen pro lepší životní podmínky (tak to zas ne!) a do kterých se peníze „cpou horem dolem“ a ještě abychom si nebyli jisti, že se nám, našim dětem, dívkám nebo ženám něco jako poděkování, „nemilého nepřihodí“. Vláda se však o potřeby domácích potřebných (bezdomovců, sociálně slabých, nemocných) sama postarat neumí , nebo nechce!

Závěrem: vláda má sice přebytek 60 miliard korun ale neví, kam či kde je rozumně „utratit“. Dát je tam, na co půjdou peníze ze sbírky, je sotva napadne. Také proč, když to za ně udělá Arcidiecézní charita Olomouc. Proč by se vláda měla zrovna zabývat těmito věcmi, když všechno potřebné zajistí tisíce dobrosrdečných, nicméně hloupých a naivních (převážně starých) lidí. Ti, místo aby milé koledníky odkázali na vládu, ministerstva, poslance a senátory, aby s církví a církevními restitucemi udělali pořádek, se uvolí k trapnému vybírání příspěvků na církevní charitu.

Pokud by se taková sbírka nekonala zrovna pod hlavičkou „tříkrálové sbírky“ a pod záštitou ACHO, mohla by být taková akce považována za žebrání. A pokud se nemýlím, tak „žebrání“ je u nás ze zákona zakázáno. Individuální a potřebný chudák si „vyžebrat“ na přilepšení nemůže, i kdyby „pěl“ sebelepší koledy, zato charitativní koledníci mohou vše (ne vlastní vinou) jen díky tomu, že jsou pod záštitou ACHO, potažmo samotné církve svaté!

94 komentářů :

  1. Výnos z té tříkrálové sbírky nejde na provoz církve ale přímo na dobročinné účely.
    Jak si to drzé hovado Baťa může dovolit nazývat ty kteří ze svého dobrovolně přispěly "hlupáky"?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty zmetku, jak si můžeš dovolit někoho nazvat drzým hovadem? Tebe bych chtěl mít při ruce!

      Vymazat
    2. To řekl kdo ?
      PS Ve škole se stále ještě učí český jazyk, někteří sice občas chybí a tak jen pro pořádek ve slově "přispěly" patří na konci i

      Vymazat
    3. 16:02
      Jasně,jako šlo vše se sbírek na Povodně přímo k těm správným lidem.....správcům,který je bez mrknutí oka rozkrádali přímo na ulici,ty genitální Všeználku!

      Vymazat
    4. 16:02 A na jaké účely jdou výnosy z církevního majetku? Vždyť na školy, sociální služby a opravy památek dostává církev stejné příspěvky, jako státní instituce. Ban Baťa má naprostou pravdu. Hlavním argumentem pro "restituce" církevního majetku přece byl ne provoz církví, ale především financování jejich charitativní činnosti. Na provoz dostávají 1,5 miliardy a bude jim přispíváno až do roku 2030. Opravdu ano, kdo jim ještě něco dává, je hlupák. Protože znovu platí za něco, co už draze zaplatil.

      Vymazat
    5. A16:02 - Při čtení článku mne napadlo totéž, co tebe.
      A16:51 - no, ten majetek je církve, takže nechť si s ním nakládá dle svého uvážení. A nějak jsi zapomněl dodat, že po roce 2030 už od státu tyhle peníze dostávat nebude a bude se financovat sama.
      Žádným, ani hlavním, argumentem církevních restitucí nebyla charita.

      Vymazat
    6. 17:35 Ať si s majetkem nakládá, jak chce, ale nemusí si k tomu přižebrávat. Po roce 2030 se bude financovat sama, ze svého majetku. Tak proč se z něj nefinancuje už teď, když ho už má a ještě dostává splátky za nevrácený majetek? Jaká je společenská funkce církví, na kterou potřebují výnosný majetek? Jistě to není jen jejich prostá existence a podnikání.

      Vymazat
    7. na tyhle sbírky těm zkurveným svatým může přispívat pouze pitomec,a toho jak víme nelze uzrazit,poněvadž to o sobě ví.Cirkvím a jejim ovečkám NASRAT.... a můžete mne upálit nebo proklet..

      Vymazat
    8. 16:51 nejde to napsat lépe...!!?

      Vymazat
    9. Čtenářům NR :
      U benzinové pumpy v Přerově zastavil luxusní Mercedes a já nestačil zírat kdo z něj vystoupil a čepoval benzín. Sám pan arcibiskup Graubner.

      Vymazat
    10. Husiti to delali spravne, klastery vypalit

      Vymazat
    11. K příspěvku 16:02
      Vy hulváte, raději si přečtete něco o interpunkci.

      Vymazat
    12. Pro Horní Dolní. Husité nebyli žádní svaťoušci byla to banda.

      Vymazat
  2. Celá tragedie lidstva je jakékoliv náboženství , kvůli tomu vznikla většina válek a ještě v roce 2017 se všechny tyto nesmysly podporují ! Církev postavit na úroveň zahrádkářů a včelařů ,atd !!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To by jste urazil zahrádkáře a včelaře! Srovnávat je s takovýma buznama.

      Vymazat
    2. Přes 70% Rusů jsou pravoslavní věřící. To jsou taky všechno buzny, jak jsi je nazval?

      Vymazat
    3. 17.41. Oni se v Pravoslavné církvi žení a plodí legálně vlastní děti, i popi. Buzen tak v PC není víc, než v populaci. Ovšem v klášterech to asi bude jinak. Možná i jako u katolíků.

      Vymazat
  3. Pro A z 16"02h:
    Nejen, že urážíte, a to nadávkou ke které Vás asi inspiroval pohled do zrcadla, ale ani neumíte chápat to, co čtete!
    Zbytečně otravujete vlastní klávesnici a, bohužel, i nás.
    Pavel p

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Běž do hajzlu, debile.

      Vymazat
    2. Slyšeli jste slovo páně.

      Vymazat
    3. 16.52 nemůže, je tam obsazeno. V hajzlu je z milosti boží Vlk.

      Vymazat
  4. Charitativní činnost je léta anti efektní demagogie.
    Oni všichni ti dobrovolníci a hodní lidé kdyby se přestali angažovat, stát by musel přehodnotit rozpočet !
    Možná by nad Islandem nelítali České Gripeny a na místo toho by se stát staral...*

    OdpovědětVymazat
  5. Běžte do píči komouši. Už nevíte co byste komu záviděli. Podívejte se na vašeho poloboha Putina jak podporuje Pravoslavnou církev.
    Víte co? Spojte se proti křesťanské církvi (a taky proti stejně nenáviděným židům, proti kapitalismu, demokracii, svobodě,...) s islamisty. Jste jak jednovaječná dvojčata.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Běž do hajzlu buzno a nezapomeň se spláchnout

      Vymazat
    2. Hlupáku, Pravoslavná CÍRKEV JE RUSKOU CÍRKVÍ NÁRODNÍ; katolická je protičeská cizácká okupační organizace, které je bližší Žid, černoch, Arab, NEŽ KTERÝKOLIV ČECH! Nás olupuje, cizákům posluhuje.

      Vymazat
    3. 17:10
      Ty jsi stejný nemakačenko a zasranej lenoch jako ty černoprdelnický věcně zlitý a vyžraný pedofilové....pro inspirací si zajdi na Břevnov,tam už se samou prácí nevejdou do sutany!!!!

      Vymazat
    4. Zato vy jste, alespoň podle vyjadřování, vzor křesťanské lásky a dobroty. Nejste obětí církevního školství? Intelekt by tomu odpovídal ...

      Vymazat
    5. 17:10 Nějak jste vynechal, že se máme jít odpálit před US ambasádu. A že máme holé prdele. To je škoda vynechávat, jsme tak ochuzeni o váš kompletní myšlenkový obzor.

      Vymazat
  6. Na tohle si vzpomeňte, až budete na něco přispívat...
    Ahoj doma!
    Dnes jsem vezl docela dost vín na jednu akci přes pána z Charity Praha. Fakt docela velká objednávka, desítky kartonů a osobně vybrána vína kolem 600,- Kč za láhev. Vezl jsem to do super ***** hotelu na Kampě. Rezervováno kompletní patro, stoly se prohýbaly jídlem a pitím (ehm, chlastem, víno tam ještě nebylo), před hotelem stál nejhůř MB.
    Docela jsem čuměl, v jakém stylu to bylo, Francie se může jít zahrabat. Půlka z vín šla do auta nějakým papalášům z Charity, ale to jsem neřešil.
    Pak mi byly předány peníze, vše "casch" a já se jen tak mezi řečí při nastupování do auta venku zeptal, co je to za akci.
    A hádej, hádej hadači, co tam bylo: 3., 2., 1. počítání výnosu Tříkrálové sbírky za celou Prahu!
    Udělalo se mi dost šoufl a upřímně jsem měl slzy na krajíčku.
    Jen ukázka, jak je mimo jiné nakládáno s vybranými penězi na rádoby bohulibé účely... To Česko je humus!!
    Svině, svině a nic než svině.
    Sory, ale musel jsem se podělit, je to silné kafe. Říká se, že business je business a emoce tam nepatří, ale nejradši bych ty peníze před jejich očima spálil. Nebo je jel vrátit těm, kdo jim je, bohužel dobrovolně, dali.
    Pořadatelem Tříkrálové sbírky je Charita Česká republika, a to na základě osvědčení Magistrátu hlavního města Prahy ze dne 15. 10. 2012 č. j. S-MHMP/1327710/2012 a 1340351/2012 a v souladu s aktuálně platnými právními předpisy (zejména zákon č. 117/2001 po novele č. 120/2012 Sb. O veřejných sbírkách).
    Nezisková humanitární organizace Charita Česká republika je největším nestátním poskytovatelem sociálně zdravotních služeb v České republice s více než stoletou historií. Její hlavní činností je pomoc potřebným na území Česka, stále častěji se ale věnuje také zahraničním projektům. Její krédem je pomoc bližním v nouzi bez ohledu na jejich příslušnost k rase, národnosti či náboženství.
    Z hlediska zákona je Charita ČR církevní právnickou osobou dle Kodexu kanonického práva (kánon 312, 313). Je součástí římskokatolické církve registrované v České republice podle zákona č. 3/2002 Sb.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujem za příklad..., ale církev katolická jen zneužívá dobrých lidí!!!A bude jim málo i ty restituce a církevní papaláši budou vyžranější víc a víc!!!

      Vymazat
  7. S magorem diskus je promarněný čas, zvláště když je fanatikem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak val, val, než ti tu dá někdo po hubě

      Vymazat
  8. Ono je to k zamyšlení co se vlastně skrývá pod níže uvedeným výčtem následného rozdělení zbírky
    58 % farní charita
    15 % diecézní charita
    10 % humanitární pomoc
    10 % režie a sekretariát
    5 % krizový fond (pomoc charitám v existenční krizi)
    2 % nouzový fond (pomoc potřebným)
    A zejména položka 10% režie a sekretariát.
    To považuji za neskonalou drzost. Církev si vezme 10% za to , že vyžene do ulic děti, aby žebrali. Takže na tu tzv. charitativní činnost ze svého nedají nic a ještě si naúčtují čas, který tím ztrávili!
    Takže ti potřební z této sbírky oficiálně dostanou 17%. Protože ty peníze, co jdou na farní adiecezní charitu budou následně prezentovány jako příspěvek církve. A nikoliv jako příspěvek lidí v rámci „tříkrálové sbírky“ , takže církev si bude ještě dělat reklamu za naše peníze.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, deset procent z 26 milionů, to už je pořádná žranice.

      Vymazat
  9. Já církevní koledníky roky posílám na adresu Hradčanské náměstí 16, Praha - (Arcibiskupský palác, sídlo Duky..) ať jim Duka vydá, o co mě jejich Církev podvodně a proti mé vůli celý můj život okradla, okrádá a hodlá okrádat až do smrti. A ty peníze ať pak ty hezounké dívenky a dětičky ze Skauta (alespoň ta parta velmi aktivně žebrající na Hradčanské (vestibul metra), kde musí projít denně desetitisíce lidí, osobně projedí a protáboří s nevěřícími vrstevníky bíle rasy a Českého národa... s podmínkou, že se na tom nepřiživí žádná církev, ani církevní osoba.

    Vsadím se, že si k těm darebákům moji žádost o restituci peněz nevěřícího doručit netroufnou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že jsem tak smělej, kolik ti církev ukradla?

      Vymazat
    2. 17:37
      Pokud neodvádíš daně,tak nic....nám který pracujou kradou plnejma hrstma!!!!
      Ať je sponzoruje Poserplína,Kraďousek,Bělobradý a spol.to budou katolíci brzy Za vodou!!!!:-))))

      Vymazat
    3. Jasan, a to, co jim bolševik sebral po válce, to je v pohodě. Že dělal z kláštěrů a kostelů sklady a nechal to chátrat, to je cajk, co?

      Vymazat
    4. Těm nenažranejm nemakačenkům bral už Josef II a T.G.Masaryk ty nedouku se zvláštní školy!!!!

      Vymazat
    5. Naprostý souhlas, dělám to samé!!!

      Vymazat
    6. pro 17:54 bolševik jim nic neukradl! Jen zestátnil to, co oni ukradli a za co si žili jak "bohové". (a to nemluvím, kolik lidí kvůli nim a jejich "rukama" zemřelo!)To oni okradli a vyžebrali od svých chudých i to poslední!

      Vymazat
  10. Baťa sám přiznává že je pohan, ale neříká už, že rovněž nenávidí KATOLICKOU církev. Takže využije, jako všichni jemu podobní, každou příležitost k jejímu napadání. Myslí si, že by se mu mohlo povést poštvat dav kvůli VRACENÉMU majetku (naposledy ho církvi a jejím věřícím ukradli komouši).
    Jenom prosťák nepochopí, že církev si potřebuje vracený majetek udržet, protože jí má sloužit k nezávislému financování další stovky nebo tisíce let, a že tedy lze utrácet jen výnosy a nikoli podstatu. Katolická církev se nechce nechat vydírat a hlásat, co si jakákoli aktuální vláda přeje, a proto musí být i finančně nezávislá. Je tady pro její věřící a pro slávu boží.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. katolicka cirkev jsou zmrdi curaci kurvy buzeranti zlodeji nejvetsiho kalibru masovy vrahove.katolicka cirkev fuj je me z ni spatne bezte s katolickou cirkvi do nesmradlavejsi prdele AT ZIJE PAN BATA

      Vymazat
    2. Anonymní31. ledna 2017 18:00
      „Jenom prosťák nepochopí, že církev si potřebuje vracený majetek udržet, protože jí má sloužit k nezávislému financování další stovky nebo tisíce let …“
      Vaše zanícení je vpravdě křesťanské, ale např. takový řád svaté Voršily, když se jim „navrátila“ jedna z budov komplexu Národního divadla, tak ji obratem ruky prodal. Takto bude nepochybně naloženo s mnoha dalšími nemovitostmi z „církevních restitucí“. Věřím, že církevní pohlaváři uvažují v řádech stovek let, ale jejich myšlení, se od Vašeho asi dost liší. P.K.

      Vymazat
    3. Viděl kdy někdo nějakého flanďáka makat? Že by veškerý ten majetek byl z práce jejich rukou? Tisíciletí ze zvůle vrchnosti olupovali pracující lid společně se šlechtou a napakovali se na další tisíce let dopředu. Taková nenažranost a ještě se ohánějí jakýmsi bohem a že je to jeho vůle. Tyjí z nevědomosti nebo hlouposti lidí. Komunisté jen vrátili lidem to, co církev nakradla. T

      Vymazat
  11. Býval jsem také přispěvatelem různých organizací, zabývajících se pomocí potřebným. Než jsem se seznámil s jejich rozpočty. A protože ty, které skutečně pomáhají, to znamená, že drtivou většinu financí skutečně investují do pomoci, nikoliv na svou "režii", je obtížné rozeznat, už nikomu nic nedávám.
    Netvrdím, že jsou všechny neziskovky stejné, ale protože ty poctivé se nedokážou odseparovat od těch zlodějských, já se tím zdržovat nemíním. A myslím si, že rychle přibývá lidí, kteří to vidí stejně.
    Tak že do budoucna to s charitou v Čechách nevidím moc růžově.

    OdpovědětVymazat
  12. Pokud si někdo myslel, že církev je pár babiček, tak už snad prohlédl. Reálnou moc církve ukázal i náš zákon o církevních restitucích. Nejen, že dostali majetky za 75mld., ale po dobu třiceti let (2012-2042), jim budou každoročně vypláceny téměř 2mld Kč. S největší pravděpodobností, ty peníze nejdou plošně do všech diecézí, ale směřují někam nahoru, k úzké skupině pohlavárů, kteří je zase transformují na moc. Může se nám to nelíbit, můžeme s tím nesouhlasit …. P.K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...ale to je asi tak jediné, co proti tomu můžeme dělat.
      Ti, co svůj nesouhlas vyjádřili volbou socanů už asi také pochopili, že to nezabralo.

      Vymazat
  13. Charita je jen formou žebroty a moderní civilizovaný stát a i instituce působící v tomto státě by neměly žebrat. Navíc pomocí dětí a v době chřipkové epidemie takto po domech roznášet na další lidí a velmi nebezpečně pro staré lidi až i smrtící infekci.
    Církev byla vždy nenasytná. Vždyť se podívejte na ta panděra - škoda, že se nezvážili církevní hodnostáři v r. 1990 a dnes, hned bychom viděli tu jejich bídu přímo v kg. Ale nejsou v tom jediní, stačí se podívat i na panděra českých politiků - tedy ne všech, např. pan Babiš si uchovává tajli, na kterou o to více však pak útočí "zleva" pan Sobotka - kterému se také tváře zakulacují (možná je to ale od kulantního lhaní), tak "zprava" - i pan Fiala má hlavu už širší než vyšší. Všichni útočí o to ale více na Babiše s vidinou, že mu odlákají voliče - ale mimo několika blbců - budou většinově lidi reagovat obráceně - tedy na truc těm planým veleslibovačům pečených holubů všem rovnou do huby a bydlení na (bájných) zámcích, dokonce bude i transfúze modré krve za soc. dem. prý zdarma! Tak tam leťte lidičky a naleťte extrapodvodníkům české politiky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "instituce působící v tomto státě by neměly žebrat. Navíc pomocí dětí a v době chřipkové epidemie takto po domech roznášet na další lidí a velmi nebezpečně pro staré lidi až i smrtící infekci."


      Tříkrálová sbírka kdy děti v přestrojení obcházejí domy je ty dementní komunistická píčo u nás tradice. Ale můžeš ji zakázat. A nejen ji. Islamisti ti jistě zatleskají, blbečku.

      Vymazat
    2. 18:25
      Nadávání ti jde ty kokote debilni!!!!!
      Ale kolik lidí oberou parchanti přestrojený v rámci týhle sbírky tě nezajímá.
      Musíme ovšem znerovnoprávnit cigány,prasečí arabský ksind a banderovský opilce,těm by totiž nikdo nevěřil!!!!

      Vymazat
    3. Tak podle tebe - 18.18 - je charitativní činnost nějaká vychcaná zvrácenost? Co má společného s církví, jestliže část svých větších příjmů rozdám chudým dětem nebo lidem, důchodcům apod. když nemají na nájem nebo na léky a potraviny, když to vidím na vlastní oči? Když mě to příšerně sere - dočítám se všude možně o zasraných celebritách, sprostých a hnusných, o zasraných politicích, co se jim cpe peněz, o zasraných soudcích, a celá ta smečka hnusáků vůbec neví, jak se žije lidem, jen my co to víme, proti tomu nemůžeme nic dělat! Nikdy jsem nezkoumal, když mě na ulici zastavily děti co koledují, nebo něco prodávají, třeba bílé pastelky, nebo někdo na něco venku hraje - jestli má nějaký průkaz - nezajímá mně to! Vždycky jsem dal peníze - a do modelů slepeckých psů vždycky hodím - ale těch zasraných hajzlů, kteří šestadvacet let kradou, rozkradli všechno, a prodali i vodu, drancují veřejné peníze pod přezdívkou "mzda", žijou si jako prasata v žitě v luxusu, zatímco každou zimu umrzají lidi na ulicích - těch bych se zeptal, za co si myslí, že si můžou brát tolik peněz! Za co si myslí, že si je zaslouží. Když tak žvaní o svobodě a demokracii, proč vybírají od lidí daně? DPH? Kde co? Proč nenechají každého na pokoji, ať si vydělá - ať oni se živí taky jak umí - kdyby měli za svý žvanění a lži průměrnou mzdu - neřeknu ani pumpička - ale tyhle pijavice? A vy budete tady žvanit o extrapodvodnících - to mají být ti koledníci? Já si budu dávat svoje peníze komu chci,církev mně nezajímá, a je mi jedno, jestli se tomu říká charita - já tomu u sebe říkám nasranost na všechny ty parazity, kteří zkurvili celou společnost, a snažím se dělat co můžu. Víc bohužel nemůžu. Kdybych mohl - zatraceně bych věděl co!

      Vymazat
    4. Je tohle vůbec možné - 18.32? Jak může někdo napsat něco takového? Snad jen duševní mrzák. Vy trpíte paranoiou? Za vším vidíte podvraťáky a vetřelce? To nesmíte tolik čumět na televizní sračky. Naopak jsem cikánské děti nikdy koledovat neslyšel a neviděl - ty to nemají zapotřebí, na dávkách mají dost.Ale abych za dítětem, jehož rodiče nemají dost peněz, aby mu zaplatili ve škole obědy, viděl podvodníka a zmetka?? Nechte se vyšetřit na psychiatrii, protože tohle opravdu už přeháníte.Nikomu nenadávejte parchant, a nikomu nenadávejte debilní kokot - to jste vy sám. Pošahanej magor.

      Vymazat
    5. 19:27
      Nadávání havlodnich dobroserů a vítačů arabskejch urezávačů hlav ti nevadí a mně budeš komentovat ty pseudomoralisto????
      Magor seš leda ty!!!!

      Vymazat
  14. Díky p. Baťovi za článek,

    vzhledem k tomu, že tuším a v někteých případech přímo vím, kam ty peníze směřují, odpovídám všem těmto parazitům s kasičkami takto :

    " Přestaňte žebrat a jestli máte ruce, jděte si přivydělat na brigádě prací anebo se obraťte na naše miliardáře a neobtěžujte obyčejné lidi."

    Moji úctu si získali Baptisté, kteří jako jediná církev odmítli přijmout peníze z církevní rozkrádačky.
    Vl.Vašek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Malé děti si mají přivydělávat 18.22? Naštěstí dříve - za první republiky a ještě dříve, kdy chodilo mnoho dětských koledníčků na tři krále, na velikonoce, a podobně, kdy bylo hodně žebráků, kteří hráli na flašinet a jiné nástroje - všichni byli odkázáni na milosrdenství svých spoluobčanů - nebyli mezi lidmi takové zkažené hyeny, jako jste vy. Další úplně odlidštěnej, vypatlanej magor. Víš co ty magore? Všechno co máš ( důchod nebo ID, ČID ) - si sežer! Všechny peníze co máš, si nacpi do držky, nedávej nikomu nic, abys neměl pocit podvedenýho. Pěkně si to všechno utrať a sežer sám, třeba se tím žrádlem zadus.

      Vymazat
    2. 19,33
      Taky tě máme rádi

      Vymazat
    3. 19:33 Jo, kdysi opravdu bylo milosrdenství jediným prostředkem k přežití. Pak jsme to jaksi neznali, místo pracovních úřadů byly náborové kanceláře, práce se nesháněla, ale vybírala. Až s vítězstvím pravdy a lásky jsou zase někteří závislí na milosrdenství. Tomu se říká společenský pokrok.

      Vymazat
    4. 19.33 Proč si užitečnou prací na dobročinnost nepřivydělají kněží a preláti osobně? Proč se nestydí zneužívat k žebrotě děti jiných lidí? Komouši děti vedli K NEZIŠTNÉ PRÁCI PRO NÁROD, ale tahle banda prodavačů opcí na zboží které nikdy nikdo neviděl a neuvidí...

      Vymazat
  15. Ti,co se spoléhali na socany jsou dementní.Ti
    ještě nikdy žádný slib nesplnili a ani nesplní.
    K restitucím církvím mám poznámku.Oni sestavili
    seznam toho,co chtějí,ne seznam prý církevního
    majetku.Zároveň prohlásili,že nebudou dokládat
    pravost jeho dřívějšího držení.Družinářka,co v
    tu dobu dělala ministryni kultury jim to klidně
    podepsala bez nějakého zjišťování skutečné kon-
    troly.Včíl mudrujte a nezapomeňte volit pravého
    průkopníka zloděje a vraha Kalouska.
    Petr Majevský

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná slyším trávu růst, ale bezprostředně po schválení církevních restitucí jsem nabyl dojmu, že ty byly pouhou generální zkouškou na daleko větší ránu. Vyrovnání s odsunutými sudetskými Němci.
      Než mi začnete nadávat, chvilku se zamyslete. Kolik z vás by si dokázalo představit byť jenom návrh církevních restitucí před nějakými patnácti až dvaceti lety. A dnes je to realita.
      Jak vidno, fantazie a drzost roste. A když si vzpomenu na defilé ministra Hermana, vůbec se mi to nezdá, jako nereálné. Jidášů máme stále dost a vše další už záleží jenom na konstelaci po volbách.

      Vymazat
    2. Jaképak vyrovnání, bratři Germáni si vezmou
      komplet celé Sudety se vším všudy, je to dáno
      a domluveno,podepsáno.
      Navíc BOMBA : 20% pozemků v ČR nemá majitele,jsou to hodnoty za stovky miliard
      a tyto budou vydány církvi, jakoby církevní
      majetek. Drahá církev už teď má vexlácke
      firmy, které pozemky rozprodají a se ziskem
      se tito dobroději rozdělí. Je to loupež
      tisíciletí. Je to informace z Katastru a
      z vládních kruhů. Hezky se ta Česká kotlina
      rozebírá a demontuje a církev je pravou
      rukou vexláků od Jordánu. A ticho po pěšině.

      Vymazat
    3. 21:46 i vy,jak váš soudruh stejného ražení Baťa,vyhoďte si konečně hovno z hlavy,co vám tam zůstalo.Dělejte,místo psaní kravina,něco bohulibého,nedřepte u PC,nesuďte podle sebe,
      jděte na vzduch to vám prospěje.

      Vymazat
  16. Naprosto souhlasím. O tom s těmi rozkvetlými blbci. Stačí se podívat, jaké sračky píšou stále ti samí magoři denně na diskuze k serveru novinky i NR - mohutná smečka magorů, kteří žvaní úplně ke všemu a ještě jak! Uráží i mrtvé v tragediích, pošklebují se obětem tragedií, sebevrahům, i těm šesti německým mladým lidem, kteří se otrávili v chatce, kde si zatopili, kysličníkem uhelnatým - sprostě napadají kdekoho a nadávají kdekomu, o kom novinářské kurvy píšou, a koho těmto diskuzním hovádkům předkládají, aby měli - díky těm pitomoučkým příspěvkům do diskuze - prachy z reklam. Diskutující, nejen že je to odporná smečka sprostých, perverzních a zakomplexovaných závisláků na drbech a žvanění, ale dělají hrubé chyby, nepíšou pořádně česky, neznají ani slovosled - prostě smečky pologramotů, žvaní a žvaní kraviny, a myslí si, že je to ta jejich svoboda. Denně se o ni třesou - denně se bojí, že by mohli o své žvanění přijít. Nikdy jsem si nemyslel, že z mých spoluobčanů je taková spousta užvaněnců a blbců. Článek nemá chybu, až na to, že autor je zdvořilý, a používá slovo naivita a hloupost - já nejsem zdvořilý, a používám slova blbec.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Končím se závisláctvím, vem to za mě. Výkop máš slibný.

      Vymazat
    2. Nic ve zlém, ale tvůj příspěvek je asi čtvrtý nejdelší v této diskusi. Tak že mezi užvaněné se můžeš klidně zařadit i ty sám.
      Stačilo jenom napsat: Jste všichni blbci a já génius.

      Vymazat
    3. Tak to bych nikdy nenapsal Hricáku - teda že já jsem genius. Ale že diskutují převážně blbci, to bych opakoval kdykoliv. A že moje příspěvky jsou dlouhé? Také někdy ne, a počítač si otevřu jen když už opravdu mám volno - třeba řadu dní vůbec. A jsou články, k nimž nemám co bych psal - třeba že třiadvacetiletej kluk skočil pod vlak ( novinky) - co bych k tomu psal? To ani nejde-? Myslíš? Tak to bys čubrněl, jaký sračky dovedou psát diskuzní pitomci i k tomuto. Je to k hovnu - jedna věta - přesto to blb napíše. Prostě musí. Je puzen. Jak se z chlapů mohly stát takovéhle drbny? Vždycky byly podobné věci záležitost drben. Asi je všechno převrácený. A když čtu něco obzvlášť blbýho ... no, už moje babička říkala neházej perly sviním .. tak vlastně máš pravdu. Proč vůbec něco píšu? A na diskuze? Ztráta času.

      Vymazat
  17. Článek je sprostý a manipulativní. Tříkrálová sbírka je určena na pomoc nemocným a potřebným. Vše možné dohledat.
    Jsem rád, že Češi jsou jedním z největších přispěvatelů na takové a popdobné účely.
    V tomto roce se vybralo celkově 100milionů CZK v celé ČR a to je nejvíce za všechny roky před tím.
    Baťa je mimo. A nejhorší je, že se za takové ostudné názory ani nestydí.
    Možná by si to trochu rozmyslel, kdyby se jemu nebo někomu z jeho blízkých něco stalo a pomoc diecéze by potřeboval. Nepřeju mu to - ale mohl by se příště zamyslet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že mimo jsi ty. Občas si místo NR raději vyhledej výroční zprávy jednotlivých neziskovek. Občas to bývá poutavé čtení. "Režie" u některých z nich je opravdu hodně vysoká. Mimochodem, když už je církev tou organizací pro páchání dobra, mohla si odpustit alespoň tu deseti procentní režii. Souhlasím s autorem, že dneska už by měla mít vlastních prostředků dost.

      Vymazat
    2. 19:26
      já jsem naprosto v obraze, podívej se Ty Hricáku do zprávy Tříkrálové sbírky. A přestaň se chovat jako lidojed z Afriky.
      Myslím, že naše společnost má trochu na víc.
      O hlupákovi Baťovi se nebudu raději zmiňovat - tentokrát to přehnal.

      Vymazat
    3. 20:51
      Tak paniček se zamyslel????
      Hmmmm,škoda že je po Vánocích,tam by se podobný zázrak hodil!:-))))

      Vymazat
  18. Pamatuji v dobách před 89tim jako kluk jsem nosil do školy peníze. Ne na charitu ale jednou to byl Vietnam podruhé se SSSR neurodilo a potřetí zas něco jiného atd. V česku malé děti jsou zneužívány takzvanou charitou už hodně dlouhý čas

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Poserte se lakomci! Zajímavé na tom je, že stejní otrapové dovedou oblejzat pajzly, a mnohem víc peněz než by usolili dětem do pokladničky, dovedou dát kurvě za vykouření jejich starýho ptáka. Je jich hafo. Kdybych to o všech těch opeslých dědouších nevěděl, jak hned ženou do pajzlu, když dostanou důchod, a všechno to tají před svojí bábou - tak bych to tady nepsal. Odporné - hnusné - pokrytectví. Ano, to máte pravdu, bylo to tady odjakživa. Ti, kteří dokázali vyhodit peníze za hazard v kartách, nebo strkat děvkám, to byli ti nejlakomější sráči, když šlo o to, dát chudákovi pár kaček. Poserte se a zaduste se zvratkama. Pa pa.

      Vymazat
    2. 19.41
      Vlastní zkušenost? Přej a bude ti přáno.

      Vymazat
    3. Sex za peníze je obchod. A co členové stran,kteří platí stranické příspěvky?

      Vymazat
    4. 19:41 Nejste vy zrovna ten, co tu psal, že církev si se svým majetkem může dělat co chce, že po ní nikdo nemůže žádat, aby ho užívala pro charitu? Pro dědky to neplatí?

      Vymazat
    5. V roce 1990 po takzvané revoluci jsem v euforii "z nabyté svobody" a na výzvu Církve
      svaté jsem Pražskému arcibiskupství věnoval
      deset tisíc Kčs, ačkoli to byla moje poslední finanční rezerva. Dostal jsem pak písemné poděkování od dr. Rádla.
      Když jsem ale po letech poprosil Arcibiskup
      ství o pomoc byť jen ve formě rady, tak
      se mi vysmáli a hrubě mě odmítli.
      Takovou pěknou zkušenost mám s katolíky.
      Těch mých deset tisíc padlo na jednu jejich
      žranici. Pouličního zloděje si vážím víc
      jako člověka něž ty vyžraná prasata.

      Vymazat
  19. Ti potřební z této sbírky neuvidí ani haléř. Vše vyžerou preláti.
    To bude řevu, až to budou církve muset vracet. A bude to brzo. Po těchto ale zcela určitě po dalších volbách.

    OdpovědětVymazat
  20. Tímto hnusným článkem jste u slušných lidí skončili.
    Zahlťte se tady ve vlastní bublině.
    Nepřeji Vám nic, ale až budete náhodou něco potřebovat, tak si vzpomeňte na charitu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 20:54
      A ty na Člověka v plísni!!!!

      Vymazat
  21. Zbytečná diskuze. Kdo chce dá, kdo nechce nedá.
    Církevní restituce jsou jiná kapitola, plynoucí z
    hloupé volby pravicových voličů. V.J.Horák

    OdpovědětVymazat
  22. Celá tragedie lidstva je jakékoliv náboženství , kvůli zájmům církevních a dalších oligarchů vznikla většina válek a ještě v roce 2017 jsou tací,kteří tyto gaunery podporují.

    OdpovědětVymazat
  23. Jako děti jsme v padesátých létech chodili na brigády na sena, na brambory, na řepu, do lesa sázet stromky, hrabali jsme listí u školy... Ale nežebrali jsme! Ani komouši neměli tu drzost to po nás chtít!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co vás vede k tomu, že komunisté by chtěli po dětech aby žebrali? Není to tak, že komunisté naopak dosáhli toho, že nikdo této republice nežebral? A to byl právě ta jejich drzost, že zatrhli chamtivým buržoustům "právo" na odcizování práce těm, co skutečně pracovali. T

      Vymazat
  24. V letech 1950 - 1955 vesnice mezi Prievidzou a Handlovou patřily pod Katolický kostel v obci
    Chrenovec. Farář pan Hudec měl 3 děti s kuchařkou
    a navíc pěšky obcházel svoje vesnice a vymáhal
    jednak peněžní dary, klobásy, slaninu, nějakou tu
    husu a navíc většinu hospodyněk, které byly samy
    doma i zpovídal pod zvednutou kutnou. Bůhví, kolik
    robátek z tolika zpovědí vzešlo. Asi tak 40-50 a
    běhají světem pod jménem papírového tatínka.
    Kaplanem byl nějaký pan Homola, tomu strašné smrdělo z úst a ten zase obtěžoval mladé chlapce
    do 12-ti let po hodině náboženství. Dodněška si
    "kluci" odplivují, když se po letech sejdou a
    vzpomínají na "učitele svatého náboženství"
    To byla teda dvojka svatých pátrů. Ten Homola
    pak udělal jako buzík kariéru a dohrabal se časem
    až do Vatikánu. - Tož jsou teda Boží zástupci na
    zemi za všechny prachy- je mi vždy ne blití, když
    si na svaté otce vzpomenu.

    OdpovědětVymazat
  25. V letech 1950 - 1955 vesnice mezi Prievidzou a Handlovou patřily pod Katolický kostel v obci
    Chrenovec. Farář pan Hudec měl 3 děti s kuchařkou
    a navíc pěšky obcházel svoje vesnice a vymáhal
    jednak peněžní dary, klobásy, slaninu, nějakou tu
    husu a navíc většinu hospodyněk, které byly samy
    doma i zpovídal pod zvednutou kutnou. Bůhví, kolik
    robátek z tolika zpovědí vzešlo. Asi tak 40-50 a
    běhají světem pod jménem papírového tatínka.
    Kaplanem byl nějaký pan Homola, tomu strašné smrdělo z úst a ten zase obtěžoval mladé chlapce
    do 12-ti let po hodině náboženství. Dodněška si
    "kluci" odplivují, když se po letech sejdou a
    vzpomínají na "učitele svatého náboženství"
    To byla teda dvojka svatých pátrů. Ten Homola
    pak udělal jako buzík kariéru a dohrabal se časem
    až do Vatikánu. - Tož jsou teda Boží zástupci na
    zemi za všechny prachy- je mi vždy ne blití, když
    si na svaté otce vzpomenu.

    OdpovědětVymazat
  26. Komunisti tohleto svistvo nedovolovali
    To az havlismus

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Komunisti církevní organizace likvidovali - blbec z HorníDolní asi žil někde jinde a nebo ještě nežil vůbec.

      Vymazat
  27. Tak jsem si přečetl ty horní příspěvky a musím se smát. Co dotyčný očekává od místní diskuse? Já sem chodím čistě z relaksačních důvodů. Prostě napíšu jen, co si myslím. Kdybych to samozřejmě pověděl do vrby, mělo by to stejný účinek. Ale v téhle nepohodě, kam by člověk chodil?
    Ostatně, příspěvky mají vypovídající hodnotu o stavu společnosti. Ti, co mají jiné starosti sem nechodí. Pak je tu zhruba desítka puberťáků od věku 10-90 let, kteří nemají co dělat. Mezi ně patří i takzvaní psychologové z různých sledovacích agentur, kteří podávají zprávy o stavu na proruských webech. Já se prostě snažím jejich zprávy patřičně usměrnit, aby nenahlašovali úplné blbosti.

    OdpovědětVymazat
  28. Zajímavé je, že sami ti výběrčí přiznávají, že nebýt malých vesniček, vybrali by prdlajs. Na malé vesnici se lidi stydí nedat, aby nebyli za hamouny, kdežto ve městě každý koledníčky pošle někam. Ten poměr byl tak 8:1. A podle toho to vypadá. Chudí dávají na charitu a pražská kavárna o tom mudruje a organizuje to.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. pro 09:20
      ale to je přece všeobecně známá věc, že lidé na vesnicích se k sobě chovají líp ..
      u nás je to taky tak, kromě této sbírky odvádím pravidelně ze svého platu na ještě jednu humanitární organizaci a když vidím kasičku ve tvaru psa, tak tam taky něco hodím.
      Myslel jsem si , že když je člověk hodný a chová se k ostatním ohleduplně a je štědrý, tak že to jsou dobré vlastnosti.
      Jak čtu tady tu diskuzi, tak zřejmě mnozí si myslí opak, včetně toho, co napsal ten strašný článek nahoře.

      Vymazat