Reklama

.

.

neděle 29. ledna 2017

Norská rozvědka: Rusko zabránilo Nobelovu výboru, aby udělil cenu míru Porošenkovi


29. 1. 2017   zdroj
Jak informovala místní televizní a rozhlasová společnost NRK, norská kontrarozvědka považuje setkání ruských diplomatů s novým šéfem norského Nobelova výboru za pokus ruských tajných služeb jej ovlivnit, aby se nepřipustilo udělení Nobelovy ceny za mír prezidentovi Ukrajiny Petru Porošenkovi.


Ředitel norského Nobelova výboru Olav Nolstad řekl NRK, že v létě roku 2015 se s ním setkali dva zástupci ruského velvyslanectví. Podle něj byly během návštěvy diskutovány mimo jiné i informace, které se objevily před několika týdny, že ukrajinské úřady údajně odeslaly hlavě diplomatické mise USA v Oslo dopis o společném tlaku na Nobelův výbor, aby byla cena míru přiznána Porošenkovi.

Nolstad NRK také řekl, že již v době setkání měl podezření, že dopis byl fingovaný a zeptal se na to ruských diplomatů. Ti odpověděli, že neví, zda byl pravý, vzpomíná ředitel výboru.

Nolstad televizi řekl, že po setkání se zamyslel, zda to nebyl pokus jej ovlivnit, a kontaktoval se s bezpečnostní službou policie, která se mimo jiné zabývá bojem proti špionáži.

Šéf kontrarozvědky oddělení bezpečnostní služby Arne Kristian Haugstoyl řekl NRK, že jeden z ruských diplomatů, který navštívil Nobelův výbor, byl pracovníkem ruské rozvědky.

"Podle našeho hodnocení se jednalo o operaci, která měla ovlivnit ... Vidíme, že fingované zprávy a fingovaný dopis byly použity k diskreditaci potenciálního kandidáta na cenu za mír.

Domníváme se, že v tomto případě bylo cílem zajistit, aby Porošenko nebyl kandidátem na Nobelovu cenu za mír", řekl.

Ruské velvyslanectví uvedlo, že tyto návštěvy jsou každodenní diplomatickou prací a snahy ji prezentovat jako "akce ruské rozvědky" byly nazvány "paranoidními".

"Důležitou součástí každodenní práce diplomata v kterékoli zemi je shromažďování a analýza informací o domácí i zahraniční politice, výměna názorů s našimi partnery a atd.", je uvedeno v odpovědi ruského velvyslanectví, kterou televizní kanál zveřejnil.

Diplomatická mise konstatovala, že schůzky diplomatů se členy Nobelova výboru čas od času probíhají vzhledem k obrovskému zájmu celého světa o cenu míru a že na prosincovou ceremonii jsou zváni všichni velvyslanci, kteří jsou v Oslu akreditováni. Kromě toho Nolstad právě zaujal post (1. ledna 2015) a provedení zdvořilostní návštěvy je obvyklá diplomatická praxe, pokračovalo ruské velvyslanectví.

Diplomaté vyjádřili lítost, že takových "špionážních her" se účastní státní struktury, které jsou povolány vypořádávat se s reálnými hrozbami, jako je mezinárodní terorismus, a státní rozhlasová a televizní společnost.

"Je zřejmé, že tak je snazší ospravedlnit svou existenci a štědré finance. V poslední době se stalo módou ospravedlňovat své vlastní neúspěchy "zpravodajskými operacemi" Ruska ... Démonizace Ruska má ospravedlňovat poskytnutí dalších pravomocí zpravodajským službám pro zasahování do soukromého života občanů.

V každém případě je jednodušší strašit vlastní obyvatelstvo "ruskou hrozbou", "ruskou rozvědkou" a "hybridními válkami", než bojovat s teroristy a extremisty nebo nacházet nové náměty, které jsou pro zemi opravdu důležité", bylo řečeno na velvyslanectví.

Pro Novou republiku vybrala a přeložila PhDr. Vladimíra Grulichová  

101 komentářů :

  1. Domnívám se, že pan Porošenko by měl na svou Nobelovku počkat, nejdřív je potřeba ocenit jiné velikány (i když bohužel in memoriam) - například pánové Hitler, Mussolini, Pol Pot, Mengele a další by se vedle B.H. Obamy dobře vyjímali....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koukám, že než jsem to napsal, kolega byl rychlejší. Jenom se mi nechtěli vypisovat další "velikáni" historie.

      Vymazat
    2. Pokracuji ja: Bush senior, Busch junior, Blair, Howard, Clinton, Idi Ammin, chce nekdo pokracovat dale?

      Vymazat
    3. Mandela,Arafat,Obama

      Vymazat
    4. Nobelovku nelze udělit in memoriam. Proto je škoda ji neudělit místo Hitlerovi právě třeba Porošenkovi, tím by se hodnota Nobelovky ujasnila

      Vymazat
    5. Nezapomeňme na Vaška Tříurňáka, Krále opilců, Humanitárního bombardéra, Hradního Vaška. .... Milostné zírátko uděláme z vás. Kolem hrdla dáme pozlacený - řád... A všichni zírali... a zírají..

      Vymazat
    6. Bezva partička.

      Vymazat
    7. Také A.Lincoln , má na svědomí cca 2 miliony lidí , když přepadl jižní státy !!

      Vymazat
    8. Nemeli by tolik komentaru, kdyby cenu prejmenovali na NOBELOVOU CENU VALKY.

      Vymazat
    9. Naše superkráva ŠABATOVÁ už je taky navrhnutá?

      Vymazat
    10. Pozde , moc pozde si ted vybor koleduje o udeleni Nobelovy ceny Miru..
      Schabat matter nacht osten...
      Nic nedostanou vyvrhelove...

      Vymazat
  2. Proboha! Pokud má Nobelovu cenu "míru" černoušek, tak je naprosto jedno, komu dalšímu ji udělí! Vůbec bych se nedivil, kdyby ji in memoriam dostal Hitler.

    OdpovědětVymazat
  3. Norská rozvědka dělá to, co jej jedním z jejích úkolů: dezinformace.
    Touhle bláznivou kachnou zabíjejí jednou ranou mnoho much:
    - vytvářejí dojem, že by se dalo o této ceně pro Porošenka vůbec uvažovat;
    - a to znamená samozřejmě za jeho mírotvornou činnost navzdory krvelačným rusákům;
    - kteří samozřejmě můžou i za katastrofální situaci Ukrajiny, která se bude v roce 2017 ještě zhoršovat;
    - ale přitom tu cenu samozřejmě neudělit.

    Asi by se mi i docela líbilo, kdyby Porošenko cenu dostal, vedle teroristů Jásira Arafata a Husseina Obamy by to bylo jistě zcela adekvátní.

    Za zmínku stojí, že na rozdíl od ostatních Nobelových cen, tuto uděluje výbor přímo jmenovaný norským parlamentem.
    Norský národ je asi nejvíc profašistický v Evropě, takže ani z tohoto hlediska nic zvláštního.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tím fašismem v Norsku se docela dost mýlíte. Zkuste se spíš podívat na Holanďany nebo Maďary.

      Vymazat
    2. To je spíš o definici fašismu. Definovat fašismus lze poměrně jednoduše, ale ne všichni se na definnici shodnou (definicí je mnoho), nebo opravdu hodně složitě a vpodstatě popisně, přičemž žadný fašismus nenaplní všechny podmínky.

      Norsko, Holandsko, Maďarsko, všechny tři tyhle státy jsou hodně rozdílné. Z nich za pro-fašistický v žádném případě nepovažuji Maďarsko.

      Mimochodem, v určité fázi považuji státem řízený multikulturalismus, nadměrně zasahující do tradičních společenství, za další variantu/způsob fašismu.

      Další mimochodem, za přímo základní podmínku fašismu považuji moc korporací;

      A poslední mimochodem, ve fázi, když korporace ovládnou procesy všech volitelných stran, nejde již o skutečnou demokracii a potom kvazipluralitní demokracie již není známkou toho, že stát není fašistický (při splnění dalších některých příznaků);

      Vymazat
    3. 23:27

      No, nemám nic proti politologickým definicím, ale já měl na mysli sklony k fašisaci a skupinové aktivity takříkajíc zdola, tedy praxi v reálném čase.
      - A to pro mne Jobbik splňuje dostatečně, a Wildersovi příznivci do velké míry. Nebezpečí v obou případech konkrétně vidím v tom, že u obou se - narozdíl např. od Francie nebo Německa - připouští podíl na moci nebo přinejmenším handl s tichou podporou pravicově-nacionalistických vlád.

      Nebudeme asi raději mluvit o Ukrajině a Lotyšsku, kde jde více o vleklé nacionalistické a hluboce zakořeněné antisemitské dědictví z minulosti.

      V Rakousku už je to složitější. Hofer, Strache a všichni tihle chlapci (včetně svých dlouholetých odborných poradců na univerzitách) to mají daleko promyšlenější a i po právní stránce "ošetřené". Vyřádí se na svých soukromých buršáckých večírcích, ale na veřejnosti se od těchže výkřiků vždy velmi pečlivě distancují, nejen kvůli přísným zákonům o "Wiederbetätigung".
      Plánují dlouhodobě a mají i silné zázemí ve finančních a průmyslových kruzích.
      Facit: názorově jsou to bezpochyby náckové, ale zatraceně dbají na to, aby nikomu nedali záminku to o nich otevřeně říci. (Navíc si po nezdaru s Haiderem více dávají pozor na korupční úlety.)

      Vymazat
    4. Některé protofašistické prvky jsou establishmentem EU tolerované víc než jiné.
      To co děsí establishment EU, neděsí mě a naopak.
      To, co děsí establishment EU není v skutečnosti fašismus, ale patriotismus a prosazování národních/státních zájmů.
      Pane, naše vidění hrozby fašismu je naprosto rozdílné.

      Vymazat
    5. Vláďa z Brna 30.ledna 2017 0:21

      Ano, rozdílné, taky jsem si toho všiml.

      O establishmentu toho moc nevím. Hodně se o něm mluví, ale je mi to moc rozplizlé.
      - Asi by měl někdo jednou zkusit vysvětlit, mluví-li o establishmentu Trump a nezaměstnaný otec rodiny nebo svobodná matka, zda je řeč o tomtéž.
      Jsem staromódní, když chci slyšet jasnou řeč?

      Vymazat
    6. Různě se strašíme, který stát a které hnutí je fašistické a které je pouze národovecké, ale zkusme se zamyslet, proč tyto strany a tato hnutí nabývají na síle. Je to obrana proti multikulturalismu, který je evropským národům vnucován EU.
      Jak si může nějaký lucemburský ožrala s německým nevzdělancem, dovolit poučovat suverénní vlády evropských zemí, že mají doma přijímat nějaké arabáše, které jim přidělí. Bohužel daří se jim tyto vládní představitele korumpovat, že to s mírným mručením (pro domácí publikum) přijímají. Ovšem občané to nepřijímají (a proč by to proboha, přijímat měli?) a dávají hlasy stranám, které to vidí podobně.
      Takže za vzestupem těchto stran stojí politika EU. Samozřejmě, že s nějakou reflexí EU nelze počítat, dočkáme se pouze dalšího léku: když to nejde silou, půjde to ještě větší silou. Nepochybujme, že EU politikům je známo, že to přinese další vzestup nacionalistických stran. Již na to čekají a mají připravena „ochranná“ opatření, která salámovou metodou, zbaví práv a svobod, celou evropskou populaci.
      Neměli bychom čekat na tyto temné konce, ale včas dát našim zkorumpovaným politikům na vědomí, že jejich služby si už nepřejeme. Že si přejeme politiky, které se dokáží EU diktátu, vzepřít. P.K.

      Vymazat
    7. Ad 0:29
      Jasnou řeč? Jako že 1+1=1 ?
      Tak to asi ve vztahu k politice neuslyšíte. Nejste staromódní, ale trochu naivní.

      Budete si muset vystačit se slovníkovou definicí, jak to chápu a používám i já.
      Podle slovníku je establishment pojem, kterým se obvykle myslí vládnoucí struktury společnosti, obvykle je to s kritickým nádechem. A já pod tyto struktury počítám i jejich lokaje a hlásné trouby.

      Ve společenských a hlavně politických větách jsou takové abstrakní pojmy obvykle víc nebo míň vágní, protože/proto lidi těžko nacházejí společnou řeč.

      Vymazat
    8. Fašismus je zákonitá forma vývoje kapitalismu, který již není schopen řešit své imanentní rozpory jiným způsobem. T

      Vymazat
    9. Vláďa z Brna 30.ledna 2017 9:15

      Pokud si vystačíte se slovníkovou definicí, je krajně pravděpodobné, že reálná praxe pokaždé znovu Vás zaskočí. Já ani nikdo jiný nejsme nuceni se s takovými definicemi spokojit.

      Anonymní 30.ledna 2017 11:30

      Ano. - A ohlédneme-li se do minulosti, měli bychom pochopit, že bez tiché podpory anglosaských zemí by Hitlerův nacismus nikdy nedosáhl takových rozměrů, jak se to stalo.

      Jistou výhodou dneška je, že fanatikové už nemohou získat propagandistický monopol ani výraznou převahu.

      Vymazat
    10. Co se těm Norům divíte,vždyť za války také v Norsku ukrývali Stirlicz,který odtud operoval, na konvoje do Murmanska a pod.

      Vymazat
    11. Hlasovat by měl výbor (jmenovaný norským parlamentem) pod portrétem největšího Nora 20. století - Vidkuna QUISLINGA. Jistě by pánové, vskrytu dušiček, byli poctěni. Nebo již financování této šaškárny převzali Chazaři? A poroučí přeci ten, kdo platí...

      Vymazat
    12. Anonyme 11:48,
      protože češtin je můj kobyl, tak si často vystačím bez slovníku a dané slovo použil v textu jako jakékoliv jiné slovo.
      Až na žádost, nevím jestli vaši nebo vašeho kolegy, asi si běžně říká anonym 0:29, jsem ke slovu poskytl definici. Neznamená to, že já si s ní vystačím, vy hňupe.
      Protože každičké slovo má nějaký obsah, který lze definovat.

      Jestli ovšem vaše slova žádný obsah nemají, není divu, že takhle blábolíte.

      Nerad se směji cizímu neštěstí, ale někdy i idioti pobaví, děkuji.

      Vymazat
    13. 14:10
      Věcnost a schopnost přemýšlet možná nepatří k Vaší duševní výbavě. Přesto se ale nemusíte ubírat cestami, které tu razí Honolulu a HorniDolni, nebo ano?

      Vymazat
    14. V některých případech jsou cesty Honolulu a HorniDolni naprosto adekvátní.

      K té věcnosti a schopnosti přemýšlet, nechci předjímat, takže: buďte konkrétní!

      Vymazat
    15. Proč ty NORŠTÍ IDIOTI neocenili Nobelovo cenou toho svého masového vraha Brevika?

      Vymazat
    16. Protoze vrazdil malo v pomeru k vyznamenanym laureatum...

      Vymazat
  4. O Norsku raději nemluvit.Stát,jehož oficiální
    sociální politikou jsou únosy dětí a jejich
    následný prodej,není věrohodný.Zřejmě jsou ti
    Norvé nakaže tím svým Quislingem víc,než je zdrávo.
    Petr Majevský

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 22:46
      I ty jeden rozumbrado! Je toho ještě hodně, co o Norsku víš?

      Vymazat
    2. O Norech vypovídá i to, s jakou dojemnou péčí se starají o svého masového vraha a fašistu Breivika.

      Vymazat
    3. 0:51
      To vypovídá o právním státě a ne o Norech. Ale Vy byste možná rád dělal bachaře?

      Vymazat
    4. Právní stát se tak symonymem pro bezvadnou péči o zločince, kterým jejich oběti v hrobech či neutěšených životních (ať hmotných či duševních) podminkach mohou jen závidět. S trestu za zločiny udělal dovolenou s obsluhou a zázemím ,vše placeno z daní oběti.

      Vymazat
    5. 6:59 - takto si totiž právní stát představují zločinci.

      Vymazat
    6. 6:59
      11:32
      Nemáte pravdu.
      Právní stát znamená, že nežijeme v Saudské Arábii.

      Vymazat
    7. 11.56 Hitlerovské Německo, Židobolševické Rusko a později Stalinův SSSR, Pinochetova diktatura v Chile - jejich ovčané také nežili v Saudské Arábii, takže podle vás se jim dostávalo dobrodiní právního státu... Váš názor.

      Vymazat
    8. 22:51- Nepásli jsme spolu husy,puberťáku.
      Když nemáte nic k věci,tak držte hubu.Nic
      ve zlém,ale příspěvek není k Norsku.Drzost
      nenahradí argument.Jen jsem vyjýdřil svůj
      pohled na Norsko.Vy jste nevyjádřil vůbec
      nic k Norsku,ale jen svou nevychovanost.
      Petr Majevský

      Vymazat
    9. 16:32
      Problém není v husách, staříku.
      Problém je v tom, že víš prdlajz, ale pokaždé se zakaboníš a napíšeš svou obligátní básničku.

      Vymazat
  5. pro všechny voliče ano:
    http://blokprotiislamizaci.cz/sobotkuv-rezim-tvrde-tresta-restauratera-ktery-odmita-ilegalni-imigranty-islam/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co do toho pleteš ANO? Napiš pro všechny voliče ČSSD. Ze které strany je Mládek?

      Vymazat
    2. Anonymní30. ledna 2017 11:03 přečti si ten článek

      Vymazat
    3. 11:03
      Kde je stárek, tam je mládek, tam je taky pivovárek.

      Vymazat
  6. Já chci také nobelovku za mír. Neví tady někdo náhodou, kolik se platí a komu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nekoupíš, musíš vyvolat pár konfliktů a rozmlátit pár suverénních států. Potom tě nemine. P.K.

      Vymazat
    2. Stačí, když rozbiješ hubu Zemanovi.
      Nominaci z kavárny máš jistou...

      Vymazat
  7. Rusko, vykašly se na to. Tahle cena je už tak profláklá, že nějaký Porošenko ji už více neznesvětí. Proč bránit Norům dávat ji takovýmto individujím. Ostudu si dělají sami. Tak jim nepomáhej udržet jakous takous prestiž. Je to marné.

    OdpovědětVymazat
  8. Jà když vidím ty dvě tlamy na obrázku a vím ,co za nima je krve a hnusu ,tak bych jim zkopala prdel!
    jituš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale neříkej, beruško!

      Vymazat
  9. Uz predtim rozdavali teroristum medajle na povzbuzeni k masakrum..
    Inteligenti vedi vsecko nejlip.
    V Tramtarii jako vsude se organizuji protesty proti Trumpovi. Devcatka na plakatech zatinaji pesticky a krabati tvaricky vyhruzne az z nich jde strrraaach.
    Usaci co si ho zvolili jsou rovnez asi nepratele...
    Ukazalo se ze nedavne mistni vlady v Tramtarii daly tajne Clintonum /Nadaci a Strategic Iniciative/ , pres 100 milionu dolaru.
    Tramtarie ma dluh 500 miliard.A tak se zase pratelstvi prohloubilo az na dno. Clintoni zrusili oboji a jiste penize vrati i s uroky lidu Tramtarie. Nebo taky ne. To spis. Spise urcite.
    A lidi a rodiny nemaji kde bydlet.
    Vlada dala advokatovi zadarmo skoro 23 milionu na pomoc a povzbuzeni afroarabske emigrace. Potom advokat zmizel .I s miliony.
    A mel arabsky jmeno.
    Proti tomu se neprotestuje.
    Ani se nevi poradne o cem , ale lide chteji vsude afroaraby a Trump zase chce v Americe Americany. Jinak se nevi, co proved.
    Ale lepsi je se neptat.
    Konecne zase neco na co jsme v posledni dobe zvykli..
    Uz ted mohl bejt celej Iran vyhlazenej z povrchu zemskyho , jak nas Hillary informovala.. Ani iranskej lid nezasluhuje zadnou milost od antirasistu..
    Ani ruskej , cinskej lid , ani evropskej . Ma to nekdo smulu a v ty smule kliku.
    Narodi se nekdo nekde , jeste je dite a uz ma byt vyhlazen antirasisty...
    Ale antirasisti maji asi docasnou pauzu...

    OdpovědětVymazat
  10. Tak me napadlo ,ze Porosenkovi asi nezbyly zadny penize ze zahranicnich "pomoci"k zakoupeni Medajle.
    Obama dostal miliony ...
    A tak Mozna miliardari jako Soros , Clintoni maji na to , aby byli radnymi uchazeci, jak se patri . I norsky /kam az takovej inteligent klesne/ akademik chce byt z neceho ziv..A dobre ziv...

    OdpovědětVymazat
  11. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  12. Nobelovo cena míru musela u každého, trochu uvažujícího člověka, ztratit lesk v okamžiku, kdy jí dostal Arafat. Nejznámější terorista dvacátého století. Porošenko by, v případě jejího udělení, pouhým potvrzením její devalvace.
    Osobně bych už jenom nominaci na tuto cenu vnímal, jako urážku. Leč lidé jako Obama, nebo Porošenko to asi vidí jinak.
    Tak že mi z toho vychází otázka, proč by něco podobného Rusové dělali, když udělení této ceny dnes už v podstatě souží jako cejch gaunera a zločince?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to čirá dezinformace norské tajné služby.

      Vymazat
    2. Ono s tou Nobelovou cenou je to něco jako když náš Kalous dostal ocenění nejlepšího ekonoma světa.

      Vymazat
    3. 8:48 Nebylo to "nejlepší ekonom světa", ale "Nejlepší ministr financí východoevropských zemí". Jestlipak víte, že stejné ocenění dostal vloni také Babiš? Na tom vidíte, jakou to ocenění má cenu, když jeden drží rekord v zadlužování a druhý má rekord opačný. Je to opravdu jako s Nobelovkou za mír.

      Vymazat
    4. Je jasny ,ze takova medajle /a vubec vsechny vyznamenani /se musi 'tezce' 'ODPRACOVAT'a mit za-sluhy , ze nejsou zadarmo !!!

      Vymazat
  13. A nyní trochu z jiného soudku. Západ nám již roky líčí Rusko jako zemi barbarů, kteří předevčírem slezli ze stromů a včera začali chodit po dvou.
    Včera uvedla televize docela zajímavý příspěvek z Moskvy. Moskvané vyvážejí z ulic města sníh. To by nebylo až tolik zajímavé, kdyby ho nevozili do speciální linky, která ho nechává rozpouštět v odpadních vodách a spolu s nimi pak prochází městskou čističkou odpadních vod.
    My, pupek světa a přilehlého vesmíru, necháváme sníh většinou ležet do jara na ulicích, nebo ho max. vyvážíme i se psími exkrementy, solí a ropnými deriváty do polí. Dost ostře to kontrastuje s médii vnucovaném obraze ruských barbarů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Primitivní ruští debílkové, mužici, nadělají bordel přes počitače při volbě amerického prezidenta a ynteligentní a nejchytřejší američané to pak jen konstatují a nejsou schopni tomu zabránit...

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    3. Američtí TOP IT experti brečí a žalují, že jim ruský ožralý mužik ze zemljanky rozbil hračky...

      Vymazat
    4. 5:54 Někdy se prostě i do zpravodajství ČT chybička vloudí. Nedá se to všechno uhlídat. Také jim tam uniklo, že Moskva má dnes 17 miliónů obyvatel. Když pak slyšíte, jak Rusko touží přepadnout Litvu s počtem obyvatel jako menší Moskevský rajón, tak si musíte poklepat kloubkem na čelo.

      Vymazat
    5. Nejen ,ze ublizovali Dolfovi ,ale taky se branili az se ubranili az dodnes...To se neodpousti...
      Ty , co to s nima mysleli " dobre" , bud vyhnali nebo jinak odstranili...Spatne zvolili , neudelali nic dobryho a zapad je ted samej dluh.
      Takhle zadny medajle nebudou.
      Takovy Norsko Dollf dobyl za 2 mesice, Dansko za jeden den a na Svedsko potreboval jeden telefonni hovor !!!
      A je to videt...
      Polsko taky nedalo moc prace ,jako chorvati, ukrajinci , estonci, lotyssi a litevci nadsene vitali a spolupracovali a to se hned pozna. Turci taky...
      Jenom nekterejm to dela porad potize...

      Vymazat
  14. Bere ještě někdo normální nobelovu cenu za mír vážně, když to dostal např. Obama, který začal války v 8. zemích na světě? Takže dostat to ještě ten ukrajinský vrah tak nevím.

    OdpovědětVymazat
  15. no zrejme je to tak, že akonáhle tú cenu dostane, tak akosi má povolenie začať vojnu vo veľkom, predsa chce mier - no nie ???

    OdpovědětVymazat
  16. Nobel se asi v hrobě obrací a Norsko a Nobelův výbor zvlášť by se mohli stydět. Stačí swi připomenout některé nominace na Nobelovu cenu: Mussolini v r. 1935, Hitler v r. 1939, Obama v r. 2009 a Porošenko v r. 2015 ? Směšné až za hrob Nobela.

    OdpovědětVymazat
  17. Žijeme v době, kdy je módní záležitostí svádět nejen vše na Rusko a na Putina především, nýbrž si přitom rozehrávat i své hry. Tak např. naší sousedce se ztratil pes. Bude psát proto Putinovi, ať ho vrátí. (to je ten první z obou případů). Když si ale shrneme informace ze shora uvedeného článku, tak budeme konstatovat že: 1/ někdo poslal norskému Nobelovu výboru dopis tlačícím na tento výbor, aby Nobelovu cenu (zřejmě za mír, co jiného než "mír" a cukrovinky přece dotyčný nominant produkuje)byla přiznána Porošenkovi;
    2/ Pak se údajně setkali 2 ruští diplomaté s tímto výborem, neříká se ale z čího popudu se toto setkání uskutečnilo.
    3/ norská kontrarozvědka považuje toto setkání za pokus ruských tajných služeb zabránit udělení Nobelovy ceny Porošenkovi.
    (to je ten druhý případ té hry).
    Za otázku zásadního významu, na níž však odpověď nemáme, je to, kdo tuto schůzku inicioval. Pokud se např. Nobelův výbor obrátil sám s dotazem na ruské velvyslanectví v Norsku a na tomto základě se schůzka uskutečnila, jde naopak o jasnou provokaci ze strany norských tajných služeb při současném zneužití Nobelova výboru. To podstatné tedy zpráva neříká či říci ani nechce. Jestliže byl dopis podepsán někým z Ukrajiny, není zřejmé, proč by se k němu sami od sebe měli hlásit ruští diplomaté z ambasády v Norsku. Je to nejen nelogické, je to nesmysl.
    A zabránit v udělení Nobelovy ceny za mír právě Porošenkovi by měl zbytek zdravého rozumu a soudnosti členů Nobelova výboru a ne žádní ruští diplomaté, pokud by se o to kdy nesmyslně pokoušeli. Museli by totiž počítat s tím, že to v takovém případě Nobelův výbor na just Rusku udělá. A Porošenka čeká zcela jiné rozdílení cen a hlavně jinde. Haagský tribunál je již profláknutý svojí "nestranností", bude však zřízen nepochybně jiný a jinde. Zanedlouho. A že bude mít práce, a to nejen s delikventy z Ukrajiny.
    A že snad v Norsku žádní fašisté nejsou a nebyli? A jméno Quisling Vám již nic neříká? Doporučuji doplnit si v případě některých diskutujících své znalosti. A pokud jde o dnešek, stačí se podívat na to, jaké zákony týkající se dětí Norsko podporuje (a jakým hitlerovským zákonům jsou podobné) a k jakým účelům se používá financování z tzv. norských fondů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tomto případě není vůbec žádná 'otázka zásadního významu'.
      Je to jen dezinformační kampaň. Manipulace s veřejným míněním, nic jiného.

      Vymazat
  18. Ti dva (darebáci) z doprovodného obrázku se hledali. Až se našli ...
    A ta cena "míru"? Jen ať ji Porošenkovi klidně dají! Stihli ji již i tak dost zprofanovat.
    Jen autentického odkazu samotného Alfréda Nobela je mi líto.
    To, co za prasečiny s tou cenou dokážou i udělat, si rozhodně nezasluhuje.

    OdpovědětVymazat
  19. GUARDIAN
    We need an alternative to Trump's nationalism. It isn't the status quo
    https://www.theguardian.com/commentisfree/2017/jan/22/trumps-nationalism-response-not-globalization

    Západ se dnes vyvíjí působením dvou typů vzpoury. Stoupenci pokroku byli na obou stranách Atlantiku zatlačeni do role pozorovatelů, kterým nezbývá než nechápavě sledovat, co se to vlastně odehrává, a tento vývoj dostoupil vrcholu uvedením Donalda Trumpa do prezidentského úřadu.

    První vzpoura se už všude rozebírala do omrzení. Donald Trump, Nigel Farage, Marine Le Penová a celá široká nacionalistická internacionála na sebe úspěšně dokázala strhnout pozornost a daří se jí přesvědčovat masy lidí, že národní státy, hranice nebo přináležitost ke společenství mají význam.

    Nicméně je tu ještě druhá vzpoura – ta, která vzestup této nacionalistické internacionály způsobila, a přitom se jí podařilo zůstat bez povšimnutí: vzpoura globální vrchnostenské technokracie, jejímž jediným cílem je udržet se za každou cenu u vesla. Její projevy přitom dobře známe: strašení britským referendem, škrtací politika trojky (trio tvořené Evropskou komisí, Evropskou centrální bankou a Mezinárodním měnovým fondem – pozn. red.) v kontinentální Evropě, prohnilý propletenec Wall Streetu, Silicon Valley a amerického státního šmírovacího aparátu.

    Neoliberální éra skončila na podzim roku 2008 výbuchem finančních derivátů. Spolu s ní vzaly za své iluze o finančním kapitalismu a fetišistické vzývání nespoutaných trhů, započaté Margaret Thatcherovou a Ronaldem Reaganem na konci sedmdesátých let. Tato ideologie zakrývala po několik desetiletí jako pláštík bezmezné panství finančního kapitálu. Začala nová etapa globalizace, v níž rozpočtové deficity Spojených států zajišťovaly odbyt výrobě ve zbytku světa. Zisky z ní pak putovaly zase pěkně zpátky na Wall Street – kruh se uzavřel. (POKRAČUJE)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. (POKRAČOVÁNÍ)
      Miliardy lidí ve „třetím“ světě se postupně vymaňovaly z chudoby. Miliony pracujících na západě mezitím postupně chudly a byly nuceny přijímat stále méně jistá zaměstnání. Jejich důchodové pojištění podlehlo privatizaci a pokud chtěli bydlet, museli si začít brát půjčky a hypotéky. Jakmile se tenhle stále méně stabilní kruh zhroutil, neoliberální pohádky shořely a pracující třídě Západu zůstaly jen dluhy. Pro panikařící globální establishment se stala příliš drahou zátěží.

      Neoliberalismus Thatcherové a Reagana nás chtěl přesvědčit, že pokud všechno zprivatizujeme, vznikne spravedlivá a funkční společnost, nezatěžovaná zištnými zájmy poručnické byrokracie. Toto vyprávění však mělo pouze utajit před veřejností, co se ve skutečnosti děje: moc postupně uchvátily nikým nevolené byrokracie mezinárodních institucí jako Světová obchodní organizace, Evropská centrální banka nebo Severoamerická smlouva o volném obchodu, monstrózních korporací a ke krachu odsouzeného finančního sektoru.

      Po událostech roku 2008 se stalo cosi mimořádného. Poprvé v moderní historii se vládnoucí vrstva ani nesnažila přesvědčit masy, že její způsob řízení společnosti je všeobecně prospěšný. Elitní funkcionáři, zděšení kolapsem finančních pyramid, neúprosným růstem nesplatitelných dluhů, hrozícím rozpadem eurozóny a čínskou politikou postavenou na neudržitelném půjčování peněz, se úplně vzdaly snahy někoho přesvědčit nebo reprezentovat. Místo toho začali umlčovat a trestat nespokojence.

      V Británii čelili nezaměstnaní bezprecedentní šikaně. Trojka v eurozóně bezohledně nutila zadlužené státy snížit důchody či podporu v nezaměstnanosti těm nejchudším. Ve Spojených státech slibovaly obě strany drasticky seškrtat výdaje na sociální pojištění. Ani jedna z těchto politik nijak nepřispěla ke stabilizaci kapitalismu ani na národní, ani na globální úrovni. Proč je tedy strany vůbec prosazovaly?

      Jejich cíl byl prostý: bezradná vládnoucí třída, která si již nedokázala získat podporu, si chtěla vynutit alespoň poslušnost. Britská vláda nutila nezaměstnané podepisovat prohlášení „stojí mi v cestě pouze ty překážky, které jsem si sám způsobil“. Trojka nutila řeckou či irskou vládu písemně „žádat“ o vydřidušské půjčky Evropskou centrální banku s vědomím toho, že prospějí jen bankéřům ve Frankfurtu a jejich vlastním občanům uškodí. Smyslem této politiky bylo udržet si moc skrze promyšlené, dávkované ponižování. V Americe tímto způsobem vládnoucí třída šlapala po obětech predátorských úvěrů či zkrachovalého zdravotnického systému.

      Proti této vzpouře do kouta zahnaného establishmentu, který se nikoho neobtěžoval přesvědčovat o své prospěšnosti, postavil Donald Trump a jeho evropští spojenci svou vlastní, populistickou rebelii. Dokázali, že se je možné vládnoucí třídě postavit a zvítězit. Je to bohužel vítězství Pyrrhovo a vposledku se obrátí proti těm, kteří ho umožnili. Odpovědí na prohru neoliberalismu nemůže být ústup zpět za hranice národních států a štvaní „našich lidí“ proti „těm druhým“, od nichž nás mají oddělit vysoké zdi a elektrické ploty.

      Odpověď může znamenat jedině pokrokový internacionalismus na obou stranách Atlantiku. Aby mohl uspět, nestačí hájit ušlechtilé ideály neposkvrněné mocí. Je třeba usilovat o moc na základě uvěřitelného vyprávění, které dá lidem v Evropě i Americe naději. Naději na důstojnou práci umožňující důstojný život, na dostupné bydlení, vzdělávání a zdravotnictví.

      Jedině třetí vzpoura ve jménu „nového údělu“, podobného tomu Rooseveltovu, může lidem na Západě vrátit vládu nad jejich vlastními životy a nad jejich společenstvími.

      Yanis Varoufakis

      Vymazat
    2. Re (11:51, 11:52):
      To ale stačilo dát sem odkaz na tu webovou stránku, a bylo ...
      http://denikreferendum.cz/clanek/tisk/24540-alternativa-k-trumpovskemu-nacionalismu-nikoli-to-co-se-delo-dosud

      Vymazat
    3. 12:39
      Pravděpodobně nestačilo, lidé jsou líní.

      Vymazat
    4. Re (11:51, 11:52):
      To zní opravdu pěkně. Neví náhodou někdo, jak ten Varoufakisuv „pokrokový internacionalismus“ řeší nával lidí neznámého původu a úmyslů, do Evropy? P.K.

      Vymazat
    5. Anonymní 30.ledna 2017 13:14

      Pokud to z Vaší strany není řečnická otázka, nebudete mít určitě problém s tím, si to prostudovat:

      https://yanisvaroufakis.eu/2016/04/22/europes-crisis-what-to-do-with-the-refugees-speaking-in-hannover-124/

      https://www.democracynow.org/2016/4/28/yanis_varofaukis_europe_s_hot_spot

      https://yanisvaroufakis.eu/

      https://diem25.org/

      https://diem25.org/home-cz/

      https://www.youtube.com/channel/UCnMk-6Brd8rVEKWSWkwsWUg

      Vymazat
    6. Anonymní30. ledna 2017 13:20
      Problém s tím mám. Radši bych to věděl česky od Vás. P.K.

      Vymazat
    7. 14:38
      To je mrzuté, ale s Vašimi jazykovými problémy Vám bohužel nepomohu.
      Zkuste se obrátit na poslance Okamuru nebo na pana docenta Konvičku. Možná Vám objasní jak původ, tak úmysly.

      Vymazat
    8. Anonymní30. ledna 2017 15:41
      Pokud jste stoupenec Varoufakise a jeho aktivit, tak bych očekával, že na jednoduchou otázku: „jak chce řešit nával lidí neznámého původu a úmyslů, do Evropy?“, dokážete několika větami odpovědět. Ne, že mě odkážete na několik povšechných článků, nebo projevů v angličtině.
      Nabízí se vysvětlení, že jsem přecenil Vaši argumentační schopnost. Ale spíš bude problém v tom, že on žádné přijatelné řešení nenabízí, nýbrž že je stoupencem multikulturalismu P.K.

      Vymazat
    9. 17:53

      Nejspíš Vám to nepůjde moc pod nos, ale Vaše otázka je demagogická. A jednoduchá je nanejvýš syntakticky (a to, a nic jiného, jste patrně chtěl říci).

      Domníváte, že znáte jednoduché a "přijatelné" řešení, že víte o někom, kdo s takovým "řešením" přichází?
      A pokud ano, zvažoval jste, zda je takové řešení přijatelné pro humanisticky smýšlející lidi?
      Myslíte, že lze vyřešit problém migrace bez vyřešení problému Evropa? Myslíte, že rozpuštění Evropské unie je cestou k lepší Evropě? Připomenu jen, že heslem panujících vždy bylo "rozděl a panuj".

      Budí ve Vás snad slovo humanismus skepsi? Pokud nejste neschopen vidět rozdíl mezi humanismem a "sluníčkářstvím", rozdíl mezi vlastenectvím a nacionalismem, mezi spoluprací a konkurencí, potom pochopíte, kam mířím.

      Z toho, že Varoufakis v Angele Merkelové nevidí nositelku všeho zla, musí leckdo zbrunátnět, tomu rozumím. Nemám ale žádný důvod Vás k takovému druhu lidí přiřadit.

      V. není stoupencem multikulturalismu.
      Je stoupencem demokracie a humanismu. Odmítá štvaní národů proti sobě. Odmítá, že by dnes bylo možné budovat demokracii uzavřením se do hranic národních států. Je to multikulturalismus?

      Vymazat
    10. Anonymní30. ledna 2017 18:45
      Na moji jednoduchou otázku : „jak chce V. řešit nával lidí neznámého původu a úmyslů, do Evropy?“, odpovídáte řadou složitých protiotázek. Pokud se tím nevzdálíme od tématu, kterým je Varoufakis a jeho úmysly, pokusím se odpovědět:
      „Domníváte, že znáte jednoduché a "přijatelné" řešení, že víte o někom, kdo s takovým "řešením" přichází?“
      Já takové řešení nemusím znát, ale pokud někdo zakládá pompézní celoevropské hnutí, tak se domnívám, že na tento problém současnosti, by měl nějaké řešení nabízet.

      „A pokud ano, zvažoval jste, zda je takové řešení přijatelné pro humanisticky smýšlející lidi?“
      Zde je asi to jádro pudla, na kterém se můžeme točit do aleluja a k ničemu se nedobrat. Pokud dokážete zadefinovat, co si pod humanismem představujete, potom můžu odpovědět na tu otázku a vlastně i na další, neboť se také točí kolem toho tajemného „humanismu“.

      „Je stoupencem demokracie a humanismu. Odmítá štvaní národů proti sobě. Odmítá, že by dnes bylo možné budovat demokracii uzavřením se do hranic národních států. Je to multikulturalismus?“
      Opět všeobjímající „humanismus“. Jelikož jemu blízká Merkelová, nazvala 2miliony lidí do Evropy a nyní požaduje po ostatních státech (které nikoho nezvaly), aby je u sebe usídlovaly a dávaly jim občanství, potom přijetí této politiky je multikulturalismus. Řešením může být ochrana vlastních hranic.
      Ještě bychom neměli zapomenout, že ty hordy s Evropou nesourodého obyvatelstva, byly „někým“ finančně zajištěny a při své cestě přes Řecko, tam nemalé částky utrácely. Proto si je Řekové lovili a přiváželi. P.K.

      Vymazat
    11. P.K. 30.ledna 2017 21:46

      Přeskočíme to "pompézní celoevropské hnutí, OK?

      ÚMYSLY

      Mluvíme tedy o Varoufakisových "úmyslech". To je rozhodně zajímavé. Jeho ústředním deklarovaným úmyslem je demokratizace Evropské unie.

      DiEM25

      Manifest DiEM25 nese přímo nadpis:
      "EU se musí demokratizovat nebo se rozpadne!"
      Ti, kdo hlásají nezbytnost zrušení či rozpuštění EU (netuším, zda k nim náležíte) takový úmysl pochopitelně nebudou chválit.

      Hned první odstavec manifestu zní:
      "Přes všechny starosti o globální konkurenceschopnost, migraci a terorismus existuje jen jedna vyhlídka, která opravdu děsí evropské mocnosti: Demokracie! Hovoří jménem demokracie, ale jen proto, aby ji v praxi popíraly, vymítaly a potlačovaly. Snaží se demokracii kooptovat, obcházet, korumpovat, mystifikovat, uzurpovat a manipulovat, aby zkrotily její energii a zadusili její možnosti. "

      Závěrečný odstavec říká:
      "Skandální je postoj ‹ne na našem dvorku», který většina členských států EU zaujímá vůči uprchlíkům přistávajícím u evropských břehů a který ilustruje, jak narušení evropského správního modelu vede k etickému úpadku a politické paralýze, a současně slouží jako důkaz, že xenofobie vůči mimoevropským uprchlíkům navazuje na zánik vnitroevropské solidarity."

      Umím si představit, že tohle mnohé, kdo ve své skutečné či předstírané panice žádají "řešení" dvakrát neuspokojuje. O otázkách migrace samozřejmě Varoufakis a jeho přátelé debatují, jak na setkáních (např. v Berlíně), tak na intenetových fórech.

      MERKELOVÁ

      Odhlédnu od toho, že politická vystoupení Angely Merkelové ve mně moc nadšení nebudí.
      Nicméně Merkelová lidi do Evropy nepozvala. Oni už tu byli. Svým "wir schaffen es" se jen pokusila řešit akutní situaci především Rakouska a Maďarska. - Ohledně "přerozdělování" migrantů je už delší čas nápadně zticha. O tom, že by po členských státech EU žádala, aby migrantům dávaly občanství, slyším úplně poprvé od Vás; nevím, odkud to máte. Je to samozřejmě nesmysl, protože na to nemá vliv ani ona, ani žádná insituce EU.
      --- Role fackovacího panáka Merkelové sice docela sluší, zůstaňme ale objektivní. ---

      Ohledně ochrany hranic nejsem kompetentní: na to máte ministry Chovance a Stropnického. Jak to chtějí efektivně udělat, je mi záhadou (Vám nejspíš taky).

      HUMANISMUS

      Nejde o tolik to, co si pod humanismem já "představuji", ale o to, co evropský humanismus je.
      Máte pocit, že je na něm něco tajemného? (Nechci vyzvídat, co Vám o tom řekli ve škole.)
      Je mi jasné, že odkazy na osvícence, Kanta, Tolstého, Bertranda Russella nebo Alberta Camuse bych Vaši zvědavost neuspokojil.
      Nehodlám taky psát na toto téma traktát nebo slohové cvičení.
      Jako východisko Vám snad mohu nabídnout následující požadavek:

      "Jednej tak, abys používal lidství jak ve své osobě, tak i v osobě každého druhého vždy zároveň jako účel a nikdy pouze jako prostředek."

      Mluvíte o "všeobjímajícím" humanismu. Přesně vzato humanismus skutečně musí být všeobjímající (v tom smyslu, že se týká VŠECH lidí, KAŽDÉHO člověka), jinak by šlo o "contradictio in adiecto".
      Ovšemže o tom, že humanismus v reálném světě nemůže znamenat nějakou každodenní bezvýhradnou lásku k bližnímu, snad opravdu diskutovat nemusíme?

      NA OKRAJ

      Je čistě Vaší věcí, jaký volíte slovník. Nemůžete ale očekávat, že jej každý akceptuje. Ze závěrečné věty Vašeho příspěvku čiší tolik malosti, že bude lépe se k tomu blíže vyjadřovat. Takhle můžete mluvit na hospodském záchodku.

      Vymazat
    12. Anonymní30. ledna 2017 13:14
      a) Děkuji za námahu. Takže, když se vrátím ke svému původnímu příspěvku:
      „To zní opravdu pěkně. Neví náhodou někdo, jak ten Varoufakisuv „pokrokový internacionalismus“ řeší nával lidí neznámého původu a úmyslů, do Evropy? “
      a proklestím se mnoha důkazy Vaší sečtělosti, naleznu k věci, pouze toto:

      "Skandální je postoj ‹ne na našem dvorku», který většina členských států EU zaujímá vůči uprchlíkům přistávajícím u evropských břehů…
      Umím si představit, že tohle mnohé, kdo ve své skutečné či předstírané panice žádají "řešení" dvakrát neuspokojuje.

      Oceňuji, že jste dostatečně sebekritický a že je Vám jasné, že to skutečně není uspokojující odpověď. Ale mohu Vás uklidnit, ani jsem nic uspokojivějšího neočekával. Není kde brát.

      b) Na můj dotaz, co si pod humanitou představujete, jste po pěkném výčtu osvícenců, nakonec přijal tuto definici:
      "Jednej tak, abys používal lidství jak ve své osobě, tak i v osobě každého druhého vždy zároveň jako účel a nikdy pouze jako prostředek."
      Nic proti tomu, definic lze najít více, proto jsem chtěl vědět, čeho se ten Varoufakis drží, když mluví o humanitě. Ale už si nejsem jistý, zda by ten Varoufakis veřejně souhlasil i s Vaším dovětkem:
      „Ovšemže o tom, že humanismus v reálném světě nemůže znamenat nějakou každodenní bezvýhradnou lásku k bližnímu, snad opravdu diskutovat nemusíme?“ :-)

      c) Ještě bych se rád zastavil u té Vaší zdrcující kritiky, závěrečné věty mého příspěvku:
      „… ty hordy s Evropou nesourodého obyvatelstva, byly „někým“ finančně zajištěny a při své cestě přes Řecko, tam nemalé částky utrácely. Proto si je Řekové lovili a přiváželi.“
      jste okomentoval: „Ze závěrečné věty Vašeho příspěvku čiší tolik malosti, že bude lépe se k tomu blíže vyjadřovat. Takhle můžete mluvit na hospodském záchodku.“
      Nebudu komentovat ani Vás, jenom nabídnu video ke zhlédnutí, na rozšíření obzorů:
      http://aeronet.cz/news/video-to-musite-videt-neziskovky-ve-spolupraci-s-frontexem-pasuji-v-primem-prenosu-lodemi-do-evropy-tisice-migrantu-z-afriky-aby-mohly-cerpat-od-eu-granty-na-jejich-integraci/
      P.K.

      Vymazat
    13. Zasadni pravidlo je zde nebyt privrzenec nikoho , kdo nebyl poradne vyzkousen....Je mnoho zakuklenych zradcu , kteri predstiraji ,co se jim hodi k utekum ke korytu...

      Vymazat
  20. 9:52 jsou to obyčejní šupáci z mokré čtvrti, které někdo potřeboval jako dobře ovladatelné loutky a nasadil si je do příslušných křesel

    OdpovědětVymazat
  21. Norové, zalezte do nory!

    OdpovědětVymazat
  22. Porošenko prý balí kufry a bude brzy utíkat ze země, kupodivu prý jako Janukovič by rád k Putinovi, má tam fabriku Roshen, která by ho živila. Do Ameriky nemůže, tam je persona non-grata, nadto si Trump za jeho následovníka vybral "gas lady" Timošenkovou, už se s ní setkal. Nicméně banderovci stále doufají, že se Porošenko s Trumpem setká koncem února. V Bílém domě se právě rozhodují mezi dvěma daty - mezi 30. a 31. únorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ..přátelé,
      jsem úplně v šoku ,že se trump vůbec s těma "ukrajinskýma" parchantama viz jaceňuk ,timošenko,prasačenko -čokoládník vůbec
      baví -vždyť jsou to zločinci -majdanisti!
      já to ani nechci domyslet ,
      co mi o tom svítá a jak neblahé tušení mám !
      kde je Nick ,aby mi to vysvětlil?
      vlaštovka

      Vymazat
    2. 15:33
      To, že se někdo baví se saúdským králem Vás taky tolik šokuje?

      Vymazat
    3. 15:33 To je slušnost oznámit jim, že už nikoho nezajímají. Užiteční idioti splnili svou úlohu pro Obamu s Clintonovou a mohou jít. Přece nechcete, aby se to dozvěděli až z novin nebo dokonce, aby na to přišli sami.

      Vymazat
  23. Také nechápu, proč by Porošenko nemohl dostat Nobelovu cenu míru - vždyť je nekonečně zdiskreditovaná a znehodnocená do mínusu již z minulých let (Švejk by měl být poradcem výboru pro udělování N.c.) a věřím, že kdyby žil Hitler, tak se Norsko a jeho dnešní Quislingové přičiní, aby takovou cenu dostal!

    OdpovědětVymazat
  24. K debatě na téma fašismus: myslím, že dnes jde daleko více o nacismus a není nezajímavé, jak se hluboce zakořenil již před 2. světovou válkou v řadě evropských zemí(před Německem v Polsku a tzv. pobaltských zemích,s nástupem Dolfika pak v Rakousku, Maďarsku, Chorvatsku, na Slovensku - v Itálii a Španělsku, či Portugalsku to byl spíše fašismus. Ukrajina? Tam zřejmě na západě nakonec vyvřel nacismus a ten je dnes v Kyjevě u kormidla. A v mnoha ze jmenovaných zemí rozkvétá znovu. Všimněte si, které státy si nárokují území sousedního státu a je Vám jasno, že Kosovo je srbské, Krym ruský, Český Těšín český, Vojvodina srbská... A naopak státy, které již před válkou byly antinacistické, tak jimi zůstávají i dnes a jsou samozřejmě otloukánky v rámci EU. Quislingovské Norsko bylo zpola nacistické a i zde - jak víme i z vyvlastňování" dětí rodičům, nacismus má zelenou. Tak si myslím, že diskutující, podávající návrhy na jmenování by měli pravdu, kdyby navrhovaní nebyli nebožtíci. Ale myslím si, že by bylo správné, aby se toho ujala nějaká nezisková organizace a třeba pan Soros a založila Nobelovu cenu míru in memoriam. Pak by jistě prvním a neopominutelným kandidátem byl Hitler.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď nevím, jestli myslíte ty všechny možné nacionalistické bojůvky a straničky, které nemají oporu ani ve střední třídě ani v korporacích, což jsou jedny ze základních atributů jakéhokoliv fašismu?

      Jestli ano, tak se tudíž mýlíte. Nacionalismus a šovinismus a rasismus a xenofobie nejsou automaticky nacismem jako variantou fašismu. A dnes pro to ani nejsou podmínky, protože právě korporace táhnou vývoj přesně opačným směrem, k jiným podobám fašismu.

      Vymazat
  25. Řešení obrody současného Nobelova výboru tkví ve vynálezu samotného Nobela. Stačil by asi kilogram...

    OdpovědětVymazat
  26. Porošenko by mohl dostat Nobelovu cenu za obrovské úspory elektřiny na mrznoucí Ukrajině. Jeho ataman Parasjuk se svou bandou právě vyhodil do povětří železniční trať, po které jezdíly z Donbasu vlaky s uhlím pro ukrajinské tepelné elektrárny. Tento čin by měl být Nobelovským výborem po zásluze odměněn.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tramtarii ministryne dopravy s armenskym jmenem odmitla koupit vagony s klimatizaci. 40 stupnu horka jsou tu casto. Ve vagonech ted cestujou lidi do prace v pres 50 stupnu a nejsou ani okna k otevreni...Za to byla povysena za zasluhy a stala se predsedkyni cele vlady !!! Obohaceni tramtarie pokracuje nezadrzitelne....vpred...Do posledniho pracujicicho obcana..

      Vymazat
  27. 15:14 Porošenko má Nobelovku zcela jistou přávě za tento svůj odkaz budoucím Ukrajincům: http://www.hlavnespravy.sk/rusko-nechava-ukrajinu-spachat-samovrazdu/891179

    OdpovědětVymazat
  28. Prasacenko by mel dostat Nobelovku,at tady pletete co chcete!
    Nejlepsi by bylo dat mu ji slavnostne v Oslo,celickou ze zlata a rychlosti 350m/vt.1 rovnou mezi oci. Nic jinyho si ten posuk nezaslouzi.

    OdpovědětVymazat
  29. Hele, lidi, celá "Nobelova cena míru" je založena na politikaření a nemá s morálkou v podstatě co dělat. je to jen taková obezlička Záapadu, kterou se znaží vnucovat celému světu své vidění, svou a-morálnost. Morálku má každý v srdci a nejde než odkázat na ono známé Matoušovo moudro: Po jejich ovoci, poznáte je! Ovoce Západu je snad od jeho pořátků shnilé, ale měl vojenskou sílu, dostatek amorálnosti, všehoschopných vůdců a propagandy, anby své nemravné konání oděl do hávu práva, spravedlnosti, morálky, správnosti. Západ je nahý! A my s ním. Ten Matouš, byl vůbec zájmu hodný chasník: Střezte se lživých proroků, kteří k vám přicházejí v rouchu ovčím, ale uvnitř jsou draví vlci. Jo jo, ve své naicitě jsme za beránky měli i vlky bez roucha.

    OdpovědětVymazat
  30. Cože, bestiálnímu čokoládovému vrahovi pornošenkovi Nobelovu cenu míru? Tak to už ji můžou rovnou dát Hitlerovi in memoriam.

    OdpovědětVymazat
  31. Já myslím, že je to spíš úsměvné, vždyť pojmy dnes mění kabát jako Walensa. Novináři prostě vytvoří nějakou kampaň a budou to omílat celý týden, až to holt bude pravda. Pak se z toho vyvlíklnou, že to převzali z důvěryhodných zdrojů.
    Jedinou skutečnou oposicí zdravého rozumu je novinář typu Peroutky, který bude psát a bude psát, protože nikdy nic jiného neuměl a nikdy nic kloudného pro druhé lidi ani neudělá.

    OdpovědětVymazat
  32. A co Brady? Zase nic ? Od nás si odvážel medailí plný pytel, tak by si tu Nobelovu mohl jen tak přihodit.

    OdpovědětVymazat

Reklama