Reklama

.

.

sobota 28. ledna 2017

Rusko vyšle do oblak nezničitelnou bílou pevnost. Přečtěte si podrobnosti

Napsal/přeložil: mbi, Geo
28.1. 2017 Eurasia 24

V Rusku běží na plné obrátky vývoj strategického nadzvukového raketového nosiče Tu-160M2. Druhá generace „bílé labutě“ přinese nejen obnovení výroby tohoto fascinujícího stroje, ale především kvalitativní změnu jeho schopností – včetně možností ubránit se vzdušnému útoku.


Ruské vojenské letouny a vrtulníky, která se tak osvědčily v Sýrii, jsou průběžně modernizovány. Samotná konstrukce strojů přitom zůstává stejná, výrazně se však mění jejich vybavení.

Jedním ze zmodernizovaných letadel je strategický bombardér Tu-95. Zkušenosti z jeho úspěšného bojového nasazení zřetelně prokázaly, že po modernizaci bude schopen plnit své úkoly ještě celou řadu let. Byl proto vybaven raketovým systémem Sprut a je nyní schopen odpalovat i nejnovější stealth rakety Ch-101. Modernizací ovšem neprošla jen jeho výzbroj, ale také avionika.

Výrobu řady nových přístrojů palubní elektroniky však bylo nutno zajistit také pro další typ strategického bombardéru – pro Tu-160. Také o modernizaci tohoto letounu rozhodlo ministerstvo obrany. Velení armády totiž na tento stroj sází vzhledem k jeho unikátním schopnostem. Letoun může po překonání vzdálenosti 10 000 kilometrů svrhnout na hlavy teroristů až 40 tun pum nebo vypustit úctyhodnou zátěž strategických křídlatých raket s doletem převyšujícím dalších 4 500 km.

Po modernizaci se tento stroj stane jakýmsi předstupněm strategického bombardéru další generace, a to až do dokončení vývoje PAK DA (z ruského: Перспективный авиационный комплекс дальней авиации).

Vylepšená avionika Tu-160 propojí možnosti nejnovější techniky s podmínkami radioelektronického boje. Podle vývojových pracovníků bude Tu-160M2 v boji více než dvakrát účinnější než jeho předchůdce, a to zejména díky využití zcela nového přístrojového vybavení.

Nové palubní elektronické vybavení

Vývojem nových navigačních přístrojů, ovládání zbraňových systémů, prostředků kontroly letu a palivového managementu pro „bílou labuť“ byly pověřeny jednotlivé podniky koncernu Radioelektronické technologie – KRET.

Podle poradce prvního náměstka generálního ředitele KRETu Vladimira Michejeva budou v trupu letounu variabilně nainstalovány moduly integrované avioniky a výpočetních systémů, a to výhradně vlastní produkce – bez použití importovaných komponent nebo příslušenství.

„K dnešnímu dni KRET již dosáhl značného pokroku při vývoji systémů pro tento fakticky zcela nový letoun, jakým se Tu-160M2 stane po obnovení jeho výroby,“ uvedl pro TV Zvezda Michejev. Celý nový komplex avioniky pro Tu-160M2 má být hotov v roce 2020.

Moderní avioniku vojenského letectva si dnes již nelze představit bez integrovaného systému radioelektronického boje (REB). Podle vývojových pracovníků bude Tu-160M2 vybaven zcela novým komplexem REB vycházejícím ze systému Gimalaj (Himalaj). Ten je v současné době testován na stíhacích víceúčelových letounech 5. generace PAK FA.

Podle zdrojů v KRETu je toto zařízení jedno z nejmodernějších svého druhu na celém světě. Mělo by zajistit ochranu Tu-160M2 před všemi typy protiletadlových raket.

Kromě toho bude letadlo vybaveno pevně zabudovaným moderním inerciálním navigačním systémem BINS-SP-1. Výrobek Moskevského ústavu elektromechaniky a automatiky umožní osádce letounu zjistit polohu, směr a rychlost letounu vysoce přesnými přístroji – laserovými gyroskopy a krystalovými (piezoelektrickými) akcelerometry.

V případě nutnosti bude „bílá labuť“ schopná se orientovat doslova „podle hvězd“ – díky unikátnímu systému astrokorekce. A zdůraznit je zapotřebí i další důležitou schopnost systému BINS: ten totiž umožňuje určit polohu letounu i v případě působení prostředků REB nepřítele tím, že buď ruší jejich signály, nebo dokonce imituje nesprávné signály navigačních družic.

Bombardérů Tu-160M2 má být vyrobeno až padesát. Sestavování prvního z nich už v Kazani začalo, ačkoliv v tomto případě je ještě použit drak stroje z 90. let. Podle současných předpokladů se stroj poprvé vznese v příštím roce, avšak sériová výroba bude spuštěna až počátkem příští dekády.

43 komentářů :

  1. Vědma baba Vanga měla jako vždy pravdu, když předpověděla, že 21.století bude stoletím Slovanů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už aby vláda židů a homosexuálů byla pryč . .

      Vymazat
    2. A také anglosasů! Ať žijí Slované!!!

      Vymazat
  2. 23:17 no vime ze to uz nebude stoleti zapadni evropici

    OdpovědětVymazat
  3. Hezky clanek
    Tak ted neco o Trumpovi, chci mluvit

    OdpovědětVymazat
  4. Teď jen jde o to,aby to skutečně klaplo.Historie
    zná řadu případů,které teoreticky byly nádherné
    a v praxi se nedaly využít.Kromě amerických plánů
    to byly i sovětské a ruské.Hlavně ať to funguje.
    Petr Majevský

    OdpovědětVymazat
  5. Tak smůla. Na důchody zase nebude. Držte se.

    https://www.youtube.com/watch?v=Q4Oe86j31b8

    OdpovědětVymazat
  6. 23.51 Souhlas a dodám i Deutsche Leopard v rukách turka .

    OdpovědětVymazat
  7. Už je to pár desítek let, jejich akcelerometr se rodil i u nás. Byl jsem náhodou na porodním sále.
    Přesnost to ještě nemělo, ale už fungovalo. O dnešní kvalitě nepochybuji, protože nepochybuji o kvalitě tvůrců. Děda.

    OdpovědětVymazat
  8. Jestli je pravda o těch nových motorwech Kuzněcov co dají ,2,9 macha tak se mužou všechny západní stíhačky jít klouzat.

    OdpovědětVymazat
  9. Prijemne teplo na dusi ... i po celem tele

    OdpovědětVymazat
  10. TU 96 jsou zmodernizované sovětské stroje.
    Nic víc, nic míň.
    Psát o jejich "nezničitelnosti" je blábol.
    Nexistuje jen americká propaganda, ale i ta ruská. Obě jsou prolhané.
    Třeba vybírat pravdu mezi řády, tak jako zrnka zlata v hromadě bezcenného písku...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neber to tak doslovne
      Nic neni neznicitelne
      Spis jde o to ze neco je vic znicitelne nez neco jineho
      Porovnej k letadlove lodi

      Vymazat
    2. Nic není nezničitelné, ale článek není o TU 95 (Bear)ale o TU160 (Blackjack) - TU95 byl/je turbovrtulový s max rychlostí cca Mach 0,9,TU160 má max. rychlost Mach 2,0... a jeho modernizovaná verze (s výkonnými motory) má plánovánu rychlost blízko Mach 3,0 (což může skutečně současným stíhačkám působit problémy - např. nový moderní F 35 má max. rychlost cca Mach 1,6, F-16 má Mach 2,0, F-22 Mach 2,2; F-15 Mach 2,5, takže bombardér s rychlostí Mach 2,9 se bude blbě honit ...)

      Vymazat
    3. Pro odborníka, por.Duba 8:47 Článek je o TU 160, nikoliv o TU 96. Ještě Vás neznáme, ale už jste nám to ukázal až k pláči :)))

      Vymazat
    4. To, zdali má jedno moderní bojové letadlo maximální rychlost 2 M a druhé 3 M je dost jedno. Jejich souboj se sotva povede kulomety či kanóny, nýbrž budou bojovat raketami s doletem desítek a stovek kilometrů vesměs ještě dříve, než dojde k vizuálnímu kontaktu. Přitom nebojují jen posádky letadel, nýbrž celý komplex vzdušných sil od radarů přes pozemní raketová vojska po střediska sledování, vyhodnocování a řízení boje, přičemž letadla ve vzduchu jsou jen jedním z prvků, takovou třešničkou. Celkový čas střetu (od zjištění na radaru) sice vyjde na desítky minut, ale případný vzdušný souboj bude trvat jen minuty. V případě, že by tento samotný souboj trval i 10 minut, tak rychlejší stroj (3 M) pomalejšímu (2 M) uletí o 200 km, což je pro rakety stále v pohodovém dosahu.
      Vyšší rychlost může způsobovat problémy při navádění k zásahu, ale pokud raketa ničí protivníka explozí v blízkosti a není nutný přímý zásah do stroje, tak se zase nic moc z hlediska účinku neděje.
      Vyšší rychlost nepříjemně zkracuje protivníkovi reakční časy, ale zásadním zlomem v boji není. Stejně tak významnými je kupř. dolet (vytrvalost ve vzduchu), který diktuje obměnu letek ve vzduchu a pokud je kratší tak komplikuje organizaci krytí prostoru. Neméně důležitá je náročnost pozemní obsluhy - jak musí být letiště vybaveno (je třeba speciální zařízení ap. nebo stačí jen dálnice?) a za jak rychle se může letadlo vrátit do vzduchu.
      Rozhoduje obrovský balík faktorů a jeden parametr to nemůže změnit. To by muselo jít výkonově o změnu řádovou či o dva řády. Nebo by muselo dojít ke změně kvalitativní, tj. vymyslet něco místo letadel, raket, torpéd, ponorek a tanků, třeba podzemní "torpédo".

      Jinak článek je psán v propagandistickém duchu, ve stejném, v jakém je píší zbrojaři a propagandisté v USA, Francii, Británii, Německu, aby se jejich ovečky z jejich nácionalistického, třídního či ideového stáda nadmuly pýchou a zapomněly, že jde o vraždící stroje, že zbrojní výdaje je okrádají o životní úroveň, že jsou užitečnými idioty a kanonenfutr pro zájmy těch, kteří na bojiště budou hledět skrze kamery od baru se sklenkou whisky/vodky a na hřbitovech se ukáží až při kladení věnců. Je pozitivní, že vojenské síly jsou vyrovnány, resp. rozloženy tak, že válečné štváče to drží na uzdě, ale lepší by byly politické a vojenské poměry takové, které nejsou nakloněny válce a případná válka nehrozí celosvětovou katastrofou.
      KR

      Vymazat
    5. Ty jsi dobrý. A co třeba počítat s rychlostí střely, co vyšle stíhačačák? Ta je tak 4M. AMRAAM má dolet cca 100km, rozdílová rychlost střely a cíle je 1M, což je cca 300m/s. V případě únikového kurzu by se musel nosič střely (dnes nespíš F15) dostat do vzdálenosti cca 25km od cíle a vypustit střelu!
      To pomíjím takové detaily, jako že stíhačačák musí odstartovat, vystoupat na hladinu, potkat se s cílem v tom správném místě (viz výše).
      Jo a samozřejmě, že "cíl" si je těchto skutečností vědom a přizpůsobuje se situaci (copak asi klucí strategickobombardovací celá léta cvičí, že)o které bude mít určitě přehled z družic, A50(100)-Ruský AWACS, zpráv tajných i veřejných Putinovo agentů například z Nové Republiky.
      Čili ne nemožné, ale určitě VELMI obtížné něco takového sundat.
      Chi.

      Vymazat
    6. Nemyslím, že bychom byli v nějakém sporu.
      Ke střetu sotva dojde tak, že stíhač bude stíhat pronikajícího útočníka. Daleko větší bude počet případů čelních útoků či z boku, kdy stíhač zachytává pronikajícího nepřítele.
      Maximální rychlost navíc letadlo nevyužívá stále, to by daleko nedoletělo, ale jen při pronikání linií obrany či při úniku.
      Zvýšení maximální rychlosti určitě neudělali projektanti pro srandu králíkům, má to význam jako jeden z prvků balíku rozličných faktorů celého systému vzdušných sil, ale není to faktor, který by činil toto letadlo pro nepřítele nedosažitelné. Větší vliv na způsob a průběh boje mají už pár desetiletí zařízení elektrotechnické ochrany a boje. Ostatně především o nich se článek zmiňuje, ty nesou gro modernizace.
      KR

      Vymazat
    7. To KR: Az na to, že války v Africe, které se odehrály v devadesátých letech jasně prokázaly, že střety mimo přímou viditelnost nefungují a většina sestřelů se děla prostřednictvím raket krátkého dosahu. Což se dá předpokládat i pro případný záchyt pronikajícího bombardéru. Taže bombardér bude nejspíš napadený opravdu z čelní polosféry nebo z boku. Takže svoji platnost by stále ještě měli i palubní kanony.

      Vymazat
    8. Je pravda, že nejmodernější stroje čekají na své bojové nasazení až do doby, kdy už nejsou nejmodernější a výrobci je mohou prodávat i jinam než velmocím. Vlastně tak nevíme, jak by probíhal střet nejmodernějších systémů vzdušných bojů, protože velmoci se do toho, naštěstí, nehrnou (nebo jde o naprosto asymetrické zásahy (Balkán, Sýrie)), 2. liga je také raději v šatně a tak bojují jen vojáci států 3. ligy s překonanou technikou. V případě bojů v 90. letech šlo o techniku vývojově většinou započatou v 60. a 70. letech a od té doby vývoj drobet popošel. Rozhodně by bylo chybou se domnívat, že boje na dohled se už konat nebudou a stroje patřičnou techniku na to nevybavovat, ale většina by se měla odehrát s využitím moderních zařízení boje na dálku a boj zblízka by byl jen selháním či vyčerpáním moderních systémů.
      Kéž by naše diskuse zůstala bez praktických argumentů. Odpověď nedávají ani simulátory, protože zase jde jen o podsystém celku.
      KR

      Vymazat
    9. Příslušníci bývalé, dnes již neexistující, protivzdušné obrany státu do zblbnutí řešili takořka neřešitelné-jak raketou s rychlostí 3M a dosahem d60/v30km sundat cíl 3M, 25000m (SR71), což je dost podobné tomu tu160m
      Nó, teoreticky to nejspíš šlo... ale prakticky ?

      Vymazat
    10. Kdyby to nešlo prakticky, tak se zde SR-71 producírovaly. A to se nekonalo. Obě strany dobře věděly, že nemá význam to prakticky zkoušet.
      Nikdy by SR-71 a rakety nestartovaly v jednom čase z jednoho místa. Obrana měla a má určitý čas na reakci, je sice někdy šibeniční, ale je. Kdyby nebyl, tak už nějaký blbec zaútočil.
      A zopakuji - rychlost není vše. Letadlo je jen jeden z prvků vzdušných ozbrojených sil. Kromě něho, resp. jednoho typu letadla, existují ještě další letadla a dalších typů. Kromě toho máte různé rakety, k tomu různé radary. Přinejhorším ještě kanóny. Když vám selže nebo nestíhá jeden obranný systém, nastupuje druhý. Válka není o tom, kdo ho má většího, jak se mohou hádat chlapi v hodpodě a lampióni na štábu, je to obrovský souhrn faktorů od jednotlivých parametrů zbraní po produkci brambor daleko v týlu. Jedním z parametrů můžete vyhrát nějaký souboj, sotva už bitvu a válku už vůbec ne. Klidně si věřte na všemocnost maximální rychlosti, já se kloním k názoru velitele Vzdušných sil Armády SR, který před 15 lety nebyl nadšený z vidiny ukončení provozu MiG-29, ale vysvětlil, že to ještě neznamená díru na obloze a lze ji zalátat souhrou celého komplexu protivzdušné obrany s patřičně vyzbrojenými albatrosy. Byla to nouzovka, nedošlo na ni a rozhodně stíhačky jsou v takové souhře systémů vhodnější než L-39.
      KR

      Vymazat
  11. Je to jen další závod ve zbrojení. Každá zbraň má protizbraň. Je to jako ve fyzice - akce vzbuzuje protiakci. Ale jinak přeji rusům úspěch.
    Václav

    OdpovědětVymazat
  12. Neexistuje neznicitelne lietadlo pani,naco take bombasticke vyjadrenia?Samozrejme ze stranim Rusku !Prajem skazu politikov juesej,nie obycajnich americanov !jozka ze slovenska

    OdpovědětVymazat
  13. Souhlasím s tím, že obyčejní občané, nezmanipulovaní režimními propagandistami se vždy dohodnou a těm přeji dlouhý život a politikům ať je vezme satan a smaží je třeba v hrnku Delimáno, který je současným kapitalistickým hitem, vnucovaný jejich reklamou.

    OdpovědětVymazat
  14. USA měla také v Jugoslávii neviditelná letadla a taky ho sestřelily je to jenom technika a většinou čím složitější tím víc je zranitelná Hau

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky ožralovi jsme přišli o TAMARU a hlavně o tým ,který ji stvořil. Viděl jsem ji ležet na dvorku Tesly začátkem 90 let.

      Vymazat
    2. pro 10:55
      skutečně sestřelili jedno neviditelné letadlo, ale 760 x mezitím jich asi přeletělo nepozorovaně nad teritoriem Jugosláve/Srbska.
      Válka je taky o statistice.
      Pokud budu mít takovou pravděpodobnost úspěchu (760:1), tak přece do toho půjde, vy ne ?

      Vymazat
    3. 11.31-souhlas, díky Vencovi Flaškovi naše armáda byla vojensky degradována na úroveň konžské armády...

      Vymazat
  15. Kolik se do toho kramu vleze vypasenych Alexandrovcu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nevím, ale takových cypů jako jsi ty ani jeden.

      Vymazat
    2. Vaši blbost ani nejde hodnotit. To je na urychlené léčení.

      Vymazat
    3. Nesmejte se. Takovy vyzrany lampasak dokaze udelat diky vysokemu obsahu sadla pri svrzeni z letadla stejnou paseku jako napalmova bomba.

      Vymazat
    4. Amerika má 100 kusú nadzvukovich humanitárnich bombardáku B-1 Rodsild a mi máme dobrí České Gripeny tak ať si Rusi troufnu jak jim zavaříme.

      Vymazat
  16. Čest a sláva Alexandrovcum . Rusové mají být na co hrdý . My jsme jim lezli do řiti , teď lezeme do řiti Merkelové . Proč musíme být věčně zlomený národ . Jediný Zeman nás z toho evropanství narovná .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Otyla bucici prasata navlecena do sovetskych uniforem muze obdivovat jen komunisticky nebo nacisticky uchyl.

      Vymazat
    2. 12:17
      Sám seš to slovo...

      Vymazat
  17. 12:17
    Úchyl byl ten zdegenerovanej debil,kterej znásilnil vejfuk a od tý doby seš na světě mamrde!!!!

    OdpovědětVymazat
  18. 12:17
    Prase kvičí, bučí kráva ty nedovzdělanej potrate opičí kurvy!!!!

    OdpovědětVymazat
  19. Žádný Stealth neexistuje:-D
    Pro chytrolíny, kteří si myslí, že rychlost nerozhoduje, jak pro která letadla, že.
    Pro přepadové/záchytné stíhače rozhodně ano.

    OdpovědětVymazat
  20. Nevím jestli je dobré vše hned vyslepičit. Doufám, že opravdové pecky mají Rusové ještě v rukávě, stejně jako nejspíš i Američané, kteří tají i uprdnutí svého mluvčího.

    OdpovědětVymazat
  21. A další propagandistický militantní článek o ruské armádě - už jsem se bál, že to nestihnete.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 18:17
      Tak si zalez na Blicí listy,tam tě potěší Plechová kavalérie ussacký agresor army!!!!

      Vymazat