Reklama

.

.

neděle 1. ledna 2017

Uprchlíci v Německu zvýšili HDP. Sláva jim! Zatím nejlepší silvestrovskej fór!

Radim Valenčík
1. 1. 2017     RadimValenčíkPíše
Na toto mě upozornil Phillip Janýr, který to nadšeně zveřejnil. Ten dobrý muž vůbec netuší, jak se počítá HDP. Každá katastrofa vždy přispěje k tomu, že HDP vzroste. A čím větší katastrofa, tím větší růst. - Proto je HDP "hrubý" - protože zahrnuje i obnovu zničeného. Obávám se, že tento dobrý muž takto žere i ostatní zprávy mediálního mainstreamu. Připomíná mi roli železničního inspektora, kterého krásně zahrál Vlastimil Brodský v "Ostře sledovaných vlacích".


Tady je ten článek z ČRo, abyste si udělali představu, jak se manipuluje s lidmi, kteří neměli příležitosti získat základní ekonomické vzdělání:

"Německá ekonomika díky uprchlíkům roste. V budoucnu to bude ještě víc, shodují se experti

Dodatečné výdaje způsobené přílivem uprchlíků působí v Německu jako stimul pro ekonomiku. Hospodářský růst země byl díky nim letos o 0,3 procenta vyšší. V příštích letech lze očekávat ještě pozitivnější vliv, napsal v pátek s odvoláním na odborníky web listu Die Zeit.

Ekonomiku oživovaly jak výdaje státu na běžence, tak spotřeba samotných migrantů.

"Státní dávky pro uprchlíky působí jako malý konjunkturní program, neboť v konečném důsledku prospějí prostřednictvím zvýšené poptávky především německým společnostem a zaměstnancům," řekl prezident Německého institutu pro hospodářský výzkum (DIW) Marcel Fratzscher.

Stát v souvislosti s přistěhovalci letos dodatečně vynaložil přibližně 20 miliard eur (přes 540 miliard Kč).

Rostla také soukromá spotřeba. "Jednoduše proto, že kvůli větší imigraci je u nás více lidí, kteří v Německu utrácejí peníze," uvedl šéf mnichovského ekonomického institutu Ifo Clemens Fuest.

Pozitivní dopad uprchlíků na výkon hospodářství se podle Fratzschera v příštích letech ještě znásobí. V dlouhodobém horizontu by jejich přítomnost mohla zvyšovat ekonomický růst o nejméně 0,7 procenta, a to současně s tím, jak se stále více migrantů začlení do trhu práce. Zatím tvoří běženci v Německu jen necelé jedno procento výdělečně činných osob." 
viz zde

...a to tu nejsou uvedeny výdaje na zajištění elementární bezpečnosti, o kterých se zvýší spotřeba domácností, dále výdaje na úklid rychlovlaků a opravu jejich vybavení atd. atd. A to vše poroste. A z daní daňových poplatníků. Pokud by se liberalizovala politika držby zbraní, vzrostl by HDP ještě mnohem víc. A naprosto závratně by rostl, pokud by se legalizovalo používání výbušnin v centru měst.

Takže do Nového roku – co nejvíce vlastního rozumu, co nejméně se nechat zblbnout a k tomu to hlavní: Učit se, učit se, učit se. Rok 2017 si to zaslouží a bude to i potřebovat!
Zdroj: http://radimvalencik.pise.cz/4135-uprchlici-v-nemecku-zvysili-hdp-slava-jim.html

84 komentářů :

  1. Ono je to podobné zprávě z Novinek o tom, že měsíčně je podniknuta na naše účty v česku 1,5 bilionu hackerských útoků a z našich účtů zmizí denně miliardy. Vždy když čtu podobnou zprávu přemýšlím zda pisatel chodil někdy do nějaké školy, nebo fetuje, či se jedná o propagandistu, kterého tady poslal Putin. Naši mladí reakatoři si zjevně nedovedou poradit s čísly a informacemi, protože základní inteligence chybí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 14:24 Ten překlep "reaktoři" je docela trefný. Skutečně připomínají reaktor, který se vymkl kontrole. Jsou srovnatelně nebezpeční.

      Vymazat
    2. Já bych je nazval spíše rektaktory...

      Vymazat
  2. Část tohoto objevného sdělení jsem v rádiu zaslechl. Napadly mě přitom 2 věci (když poslouchám mainstream, je to vždycky bohatý zdroj přemýšlení.)

    1. Co vlastně HDP vyjadřuje. Podle definice by to měla být celková peněžní hodnota statků a služeb vytvořená za dané období na daném území. Pro lajka by to mohlo znamenat že HDP by mohlo být zhruba úměrné práci (ve smyslu samozřejmě užitečné práce).
    Dnes ale čím dál větší podíl HDP vytvářejí finanční služby, které už často s běžně chápaným hospodářstvím nemají nic společnéh;

    2. za tu krátkou chvíli poslechu jsem zaznamenal poznámku, následnou, něco ve smyslu, že samozřejmě imigranti znamenají i náklady! To znamená, ty hobvada celou dobu předtím mluvily o přírustcích HDP bez odečtení nákladů! Chápe to někdo?!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. HDP - hrubý produkt, tedy bez nákladů - to je ono, o čem píše pan Valenčík. HDP není přírůstek bohatství. Rozbombardované Německo po 2. svět. válce mělo díky totální obnově obrovský HDP. Přírůstek bohatství se zvyšoval podstatně pomaleji.

      Vymazat
  3. Za vše může Putin!!! Tak proč o tom diskutovat??!!!

    :-))

    OdpovědětVymazat
  4. Pokud u nás budou platy trojnásobné a nebudou žebračenky místo důchodů,tak u nás poletí HDP do závratných výšin!To by ale v Germánii zchudli,pokud ba zde nepracovali čeští otroci za kus žvance a pro nenažrané Germány!takže to není o invazní armádě slimáků,že díky jim roste HDP!Propaganda pro blbečky ovčánky,to samé je to škrcení Kč,které nám všem škrtí krky a Germánům rostou pupky!

    zločas

    OdpovědětVymazat
  5. chazarská mafie bude prosazovat kanonfuter do EU všemi prostředky, nyní jsou zatím mírné, podzim 2017 příprava na VŘSR 2.0 a vytvoření EU ARMÁDY Z bubáků na okupaci RF

    OdpovědětVymazat
  6. Citát z práce Thomase Barneta (cca 20 let v blízkosti vlád USA, blízký spolupracovník Donalda Rumsfelda): „Konečným cílem je homogenizace všech států na zeměkouli. Toho musí být dosaženo smíšením ras s cílem vzniku světlé hnědé rasy v Evropě. Proto musí Evropa přijmout ročně 1,5 milionu přistěhovalců z třetího světa. Výsledkem tak bude vznik populace s průměrným IQ 90, lidí, kteří budou příliš hloupí na to, aby chápali, ale dost inteligentní, aby pracovali.“

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ---------


      14:59

      Lidé, kterým jejich mentální ustrojení dovoluje podobným "plánům" věřit, si nedokáží uvědomit, že oni by na jejich uskutečnění mohli jenom vydělat !!

      ---------

      Vymazat
    2. Pro 15:49 nepište sem, děláte tu ostudu.

      Vymazat
  7. Jiří Jírovec1. ledna 2017 15:16

    Radim Valenčík by při svém vzdělání nemusel psát levou rukou. Jako ekonom by mohl zpochybňovat metodiku odhadování HDP. Pokud započítáme osobní spotřebu, pak peníze vydané na sociální podpory jdou automaticky zpátky do ekonomiky.

    Na podpory (lhostejno jestli bezdomovcům, uprchlíkům nebo sociálně slabým) lze pohlížet jako na dotace, ze kterých ekonomika těží. Jestliže se zaplní volné byty, je to dotace pro jejich majitele.

    Otázka samozřejmě je, jestli na to daný stát má a nebo si musí peníze vypůjčit. Troufám si tvrdit, že každý stát, který ochotně vyhazuje peníze na zbrojení, na to má.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Otázkou je, kolik z běženců a jak přispívá do daňového výnosu.
      Na soc. podporu jde v Německu asi víc než ona 2% HDP na zbrojení.

      Vymazat

    2. S připomínkou (námitkou) pana Jírovce souhlasím.

      O procentech růstu či poklesu HDP slyšíme a čteme každý den.
      Pozastavuje se ale dnes ještě někdo například nad tím, kolik procent nadprodukce, včetně potravin, končí v odpadu ?
      Kokotko

      Vymazat
    3. Odpusťte, ale to je pak trochu levou rukou psáno i vaše sdělení, že ty peníze z dávek jdou zpátky do ekonomiky. Kdyby zrovna tohle byl jednoduchý protiargument, tak by Řecko (a další země EU-periférie) nemuselo být donucováno dávky naopak osekat. Pustili by přes ty dávky peníze do ekonomiky a bylo by to, ne ??

      Vymazat
    4. Pane Jírovče, Vám Vaše vzdělání je prd platné, to prokazujete neustále.
      Vždycky jen vytáhnete na boží světlo nějaké banality a ty potom, s krůpějemi potu na čele, napasujete do svého světonázoru, který jste si taky jenom někde kdysi přečetl.

      Vymazat
    5. Pane Jírovče, začínám být na Vás mírně alergický. Nevím, zda jen neprovokujete. Já, ač ekonomicky nevzdělán vím, že si pořízením dítěte zvýším HDP státu a zisky podnikům ale snížím si životní úroveň bez záruky navrácení na původní nebo vyšší po plnoletosti potomka! Nepřipadá Vám to podobné s imigranty?

      Vymazat
    6. PS. Nejen, že si snížím (rád) svoji životní úroveň ale zatížím stát (školství). Jste si jistý, že "hotoví" lidé vyjdou levněji? Možná pro podnikatele všeho druhu(i neziskovky). Kolik z nich se stará o vlastní "omladinu"? Také je dotuje stát a Soroš?

      Vymazat
    7. Prostě uprchlíci přinesli hospodářský růst stejně jako zemětřesení, válka nebo jiná katastrofa :-)

      Vymazat
    8. 17:35-v podstatě máte pravdu, před(Hitler zbrojení) a po válce(obnova). Proto jsou války, když se již neví "jak z toho".

      Vymazat
    9. Anonymní1. ledna 2017 17:35
      „Prostě uprchlíci přinesli hospodářský růst stejně jako zemětřesení, válka nebo jiná katastrofa :-)“
      Lépe to asi vystihnout nelze. P.K.

      Vymazat
  8. Merkelbaba je zkrátka veselá kopa !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takže když z úspor rozdám 10.000,- vandalům, aby mi rozmlátili auto, a pak zaplatím dalších 20.000,- za jeho opravu, takže vlastně ekonomicky povyrostu? :-)

      Vymazat
  9. No, ono by to nemuselo být až tak mimo mísu. Vsadím se, že zbrojovkám a obchodníkům se zbraněmi obrat vzrostl. Stejně tak bezpečnostním agenturám a výrobcům zabezpečovacích systémů.
    Jestli to ale vyrovnalo výdaje na migranty, to bych si netroufal tvrdit.
    V každém případě, i kdyby mnou zmiňované odvětví převýšily svým přínosem výdaje státu, bylo by to potvrzením toho, že vysoký HDP nemusí ještě znamenat spokojenější život většiny obyvatel. Nevím, ale myslím si, že by většina Němců oželela kousek své vysoké životní úrovně za míru bezpečnosti ve vlastní zemi na úroveň před příchodem migrantů. Ale to si budou Němci vyřešit sami.
    Nic na světě není zadarmo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 16:24

      Otázka, zda Německo zchudne, případně proč, mě, upřímně řečeno, v nejmenším netrápí.
      Zároveň si ale nemyslím, že si to Němci budou (moci? muset? schopni?) vyřešit sami.

      Kapitalistická propaganda ale musí slavit jako úspěch, že se lidem (jako 16:25) kouří z hlavy nad zásadním problémem s darmožrouty.
      -- To je nedocenitelný politický kapitál ! --
      Pánové Trump, Zeman, Okamura i další nám jistě rádi prozradí (poradí), co s darmožrouty udělat, abychom zase byli šťastní a spokojení.

      (Jinak skutečnou situaci v Německu dostatečně podrobně a se znalostí věci popisují pánové Buschkowsky a Sarrazin. O tom svědčí i rozhořčené reakce na jejich knihy.)

      Kokotko

      Vymazat
    2. 16,38
      Otázka zchudnutí Německa by vás ale zajímat měla. Díky našemu porevolučnímu vývoji jsme se stali německou kolonií. A protože platí, že košile je bližší, než kabát, zchudnutí kolonizátorů bude předcházet zchudnutí kolonií.
      k řešení problémů vám řeknu asi tolik. Zatím nám je zachována iluze demokracie. Pravda, mohla by rychle skončit. Např. vyhlášením výjmečného stavu po nějaké katastrofě biblických rozměrů. Ale zatím můžeme chodit k volbám a vybírat si z partají a politiků ty, o kterých si myslíme, že nám nejméně škodí.
      Ale škodí naprosto všichni.

      Vymazat
    3. 16:48
      Dovolím si upozornit, že jsem neřekl "nezajímá", ale "netrápí".
      No třeba nemusíme zůstat kolonií Německa na věčné časy? (Navíc to je mylné tvrzení: koloniální pány - nadnárodní koncerny - dnes ve skutečnosti nenajdete na mapě.)
      A je mi český kabát bližší než německá košile? Nevím. Nepřemýšlím o tom takhle.

      Ještě bych snad - obecně - podotkl, že (to hlasité) české vlastenectví nabývá toho času podivných patvarů. Máme/smíme se utěšovat tím, že (někteří) Poláci či Ukrajinci zblbli ještě víc?

      Kokotko

      Vymazat
    4. 17,02
      Země naší velikosti a významu si o nějaké samostatnosti může jenom zdát. Ale jestli bych si měl vybrat, radši budu v područí Moskvy, než Waschingtonu, nebo Berlína. 40 let jsme byli v područí SSSR a vyjma roku 1968 jsme je prožili relativně klidně. Moskva nás nikdy netlačila do vojenského angažmá v zahraničí. I Varšavský pakt sloužil primárně pro naší obranu na našem území. A na angažmá Moskvy v zahraničí profitovala nejedna československá fabrika.
      Dnes jsme "svobodní", ale naši žoldáci už hájili zájmy nadnárodního kapitálu v polovině světa.
      Zkrátka, my nikdy nebudeme samostatní, i kdyby se našli politici mající odvahu se od západu odpoutat. Můžeme pouze jedno područí vyměnit za druhé.

      Vymazat
    5. Anonymní1. ledna 2017 17:02
      Kokotko, jste tajemný jak Pýthie: „(to hlasité) české vlastenectví nabývá toho času podivných patvarů“.
      Mohl byste ty patvary upřesnit? P.K.

      Vymazat
    6. vladimír hricák1. ledna 2017 18:21
      „... my nikdy nebudeme samostatní … Můžeme pouze jedno područí vyměnit za druhé.“
      Nejspíš máte pravdu, ale to se týká všech států. Třeba i takové Francie, nebo Německa. Patrně také bude důležitá, míra samostatnosti. Německo a Francie, ji možná mají větší, než my, Česko. My bychom si ji mohli zvýšit, vhodnou politikou. Např. pevnějším spojenectvím v rámci V4. Potom bychom nebyli pouhý kus hadru, o který se může přetahovat každý větší stát v okolí. Skoro bych řekl, že takové spojenectví, je naším národním zájmem. P.K.

      Vymazat
    7. Bych mohl - ale dívat se budete na vlastní riziko -
      Kokotko

      http://spd.cz/tomio-okamura-mega-demonstrace-na-den-vlastenectvi-k-700-vyroci-narozeni-karla-iv/

      https://www.youtube.com/watch?v=8L62rbr6dQI

      https://www.youtube.com/watch?v=p5Pdw_FSM1E

      https://www.youtube.com/watch?v=L3EMxm6_5BU

      https://www.youtube.com/watch?v=tOBn0xiHY3s

      https://www.youtube.com/watch?v=DriAfrhIA5A&t=95s

      https://www.youtube.com/watch?v=yuEukBHZCM0

      Vymazat
    8. PK 19,15
      Víte, já si myslím, že naše "velikost" by mohla být i relativně výhodná. Kdyby jsme si nevolili Jidáše, ale vlastence, mohli by jsme se na naší malost vcelku logicky vymluvit. Nemuseli by jsme zaujímat první místa při schvalování sebelikvidačních sankcí, schvalovatelů velmi pochybných státních útvarů, nelegitimních válek,...
      Sousední Rakousko je s námi, alespoň co se velikosti týká, srovnatelné, ale není je ani zdaleka tolik slyšet. A možná právě proto se tak nějak volně ohýbají ve větru a často na rozhádaných velmocích slušně profitují.
      Když už pro nic jiného, tak alespoň pro zachování špetky lidské důstojnosti. Já se totiž za své představitele stydím.

      Vymazat
    9. Vladimíre, není třeba se stydět, nejsou to naši představitelé. Je třeba vědět jak je vyměnit za "naše"!

      Vymazat
    10. Anonymní1. ledna 2017 19:34
      „Bych mohl - ale dívat se budete na vlastní riziko –Kokotko“
      Risknul jsem to a co jsem neviděl:

      http://spd.cz/tomio-okamura-mega-demonstrace-na-den-vlastenectvi-k-700-vyroci-narozeni-karla-iv/
      Leták ke dni vlastenectví: „NE islamizaci ČR a nezákonným imigrantům, které vláda začne letos natrvalo nastěhovávat do naší republiky“
      „Přijďte, protože nesouhlasíte s kapitulací před diktátem Bruselu a to, že nyní proti vaší vůli kvůli české vládě ČSSD, hnutí ANO a KDU-ČSL a Evropské unii přijímáme nelegální imigranty na úkor peněz pro naše vlastní občany.“ Kde je vlastenecký patvar?

      https://www.youtube.com/watch?v=8L62rbr6dQI
      Lucie Hašková: bojí se islámu, inzeruje svoje demonstrace. Kde je vlastenecký patvar?

      https://www.youtube.com/watch?v=p5Pdw_FSM1E
      Dvouhodinový sestřih demonstrace 12.12.16. Kde je konkrétně vlastenecký patvar?

      https://www.youtube.com/watch?v=L3EMxm6_5BU
      Vladimíra Vítová na demonstraci: Prý požádali prezidenta, aby je nepodepisoval Zákon o volbách a Zákon o združování v politických stranách, protože jsou likvidační pro neparlamentní politické strany.
      Varuje před smlouvami TTIP a CETA. Vyzývá vlády západních zemí, aby vrátili migranty domů. Na většině území je mír a je potřeba každá ruka k obnově. Hlavní dělící linie mezi politiky je vlastenectví, versus multikulturní globalismus. Vyzývá k podpoře jenom těch stran, které chtějí vystoupení z EU a z NATO. Kde je vlastenecký patvar?

      https://www.youtube.com/watch?v=tOBn0xiHY3s
      Martin Konvička vysvětluje, že atraktivita, či odpudivost islámu souvisí s pojetím lidské sexuality. O vlastenectví ani slovo. Kde je vlastenecký patvar?

      https://www.youtube.com/watch?v=DriAfrhIA5A&t=95s
      Adam Bartoš na místě vraždy Anežky Hrůzové
      Zažíváme nekontrolovanou, ale někým řízenou migraci. Vlastizrádná media nás přesvědčují, že je vše v pořádku. Média ovládá židovský element. To řekl i před 117 lety T.G.Masaryk. Židé vlastnící media, imigraci schvalují. Atd. Co má názor na Židy, společného s vlasteneckým patvarem?

      https://www.youtube.com/watch?v=yuEukBHZCM0
      Demonstrace - Palackého náměstí doba trvání 1hod 45 min.
      Kde je konkrétně vlastenecký patvar?

      Z Vámi předloženého výběru je patrné, že jste smotal naprosto nesourodé subjekty, z nichž většina, nejspíš všichni, pouze realizují své právo na svobodu slova. Pokud překročují nějaký zákon, potom čelí soudní žalobě. To je v tomto výběru, případ pana Bartoše. Pokud o všech tvrdíte, že vyjadřují podivné patvary vlastenectví, dopouštíte se hrubé manipulace. P.K.

      Vymazat
    11. vladimír hricák1. ledna 2017 20:39
      Pane Hricáku, tak nějak to bude, souhlasím s Vámi. Jenom mám trochu jiný názor na ty Jidáše. My jsme volili zodpovědné a prozíravé politiky (dle předvolebních slibů). Že po usednutí do funkcí na sliby zapomněli a stali se Jidáši, si nemůžeme vyčítat my, ale musíme to vyčíst jim.
      Samozřejmě se tomu jenom vysmějí, neboť na ně po celé volební období nemáme žádné páky. Proto volím SPD, neboť jako řešení vidím Okamurou propagované zákony o referendu a o odvolatelnosti a trestní odpovědnosti politiků. P.K.

      Vymazat
    12. P.K. 21:24

      "Smrt Anežky Hrůzové ... český národ semkla" "nemáme úřední jazyk" "národní domobrana vznikla, protože tady už je neudržitelná situace" "to, co tam sedí, tam sedět prostě nemůže" "jsme vystaveni smrtelné hrozbě zániku naší země, kultury a našeho národa"

      - tedy slovo za slovem nosný, promyšlený a kultivovaný vlastenecký program dekorovaný pochodněmi.

      Kokotko

      Vymazat
    13. Anonymní1. ledna 2017 22:40
      "Smrt Anežky Hrůzové ... český národ semkla"
      Není to náhodou pravda?

      "nemáme úřední jazyk"
      nevím kdo to řekl v jaké souvislosti.

      "národní domobrana vznikla, protože tady už je neudržitelná situace"
      Vytrženo ze souvislostí, bylo to jistě řečeno v době, kdy se valila lavina příživníků a kriminálních živlů kolem a částečně naší zemí a naše vláda proti tomu ani nehnula prstem.

      "to, co tam sedí, tam sedět prostě nemůže"
      Neuctivé a emotivní označení naší vlády panem Černohorským na demonstraci. Ale, je zde důvod k uctivosti? Navíc opět vytrženo z kontextu, jistě následovalo, nebo předcházelo dost pádných důvodů tohoto vyjádření.

      "jsme vystaveni smrtelné hrozbě zániku naší země, kultury a našeho národa"
      Pokud se podíváte na pár videí situace ve Švédsku, ve Francii, v Anglii, pokud vezmete na vědomí změny zákonů ve prospěch imigrantů, např. získání volebního práva dříve, než občanství, pokud přidáte neochotu vlády vzít na vědomí názory občanů, potom musíte přiznat, že je důvod k takovýmto alarmujícím slovům. Nehledě na to, že to je i součást Calerghiho plánu.

      „- tedy slovo za slovem nosný, promyšlený a kultivovaný vlastenecký program dekorovaný pochodněmi.“
      Je to oprávněné vyjádření odporu, vůči politice vlády, která nejedná v souladu se zájmy obyvatel. Je na místě tuto politiku změnit a ne hledat gramatické chyby v jednotlivých projevech tohoto odporu.

      V každém případě si myslím, že Vaše zevšeobecňující tvrzení „(to hlasité) české vlastenectví nabývá toho času podivných patvarů“ je urážkou protestujících. Ten protest, je občanské právo. P.K.

      Vymazat
    14. P.K. 23:22

      Národ semknutý vraždou Anežky Hrůzové - myslíte semknutý proti Masarykovi? Nebo něco jiného? To jen, abychom si ujasnili, že nemluvíme jazykem "Árijského boje".

      Ten pán, k jehož "plánu" odkazujete, se jmenoval Richard von Coudenhove-Kalergi. Když už nic moc jiného než opisovat neumíte, měl byste alespoň při tom opisování být pečlivější.

      Vystupování většiny lidí na uvedených záznamech je truchlivou parodií a místy i urážkou skutečného vlastenectví. Na tom Vaše předstírané pohoršení sotva něco může změnit; to byste mohl pochopit, pokud ovšem nejste úplný trouba.

      Kokotko

      Vymazat
    15. Anonymní1. ledna 2017 23:57
      Podle mého názoru je chyba, nebo zlý úmysl, na Vaší straně. Ve Vašich předchozích vyjádřeních házíte do jednoho pytle i tak rozdílné osobnosti, jako je A. Bartoš a T. Okamura a potom na ně společně plivnete, že „jejich vlastenectví nabývá podivných patvarů“.
      Bez jakéhokoliv pohoršení, musím o tomto postupu stále konstatovat, že se dopouštíte hrubé manipulace. Což je asi nejmírnější označení.
      Jelikož si nemyslím, že „Vystupování většiny lidí na uvedených záznamech je truchlivou parodií a místy i urážkou skutečného vlastenectví“, budu nejspíš u Vás za úplného troubu, takže další diskuzi považuji za zbytečnou. P.K.

      Vymazat
    16. Jsem již na světě poměrně dlouho a po celou dobu svého života se neustále setkávám s tím, že se různí lidé, vydávající sami sebe za intelektuály, snaží snižovat a hanobit tento národ. Jsme prý zbabělí, udavači, vítali jsme Hitlera, jsme jen takoví závistiví čecháčkové, nemáme vlastně ani svou kulturu, neboť vše je přejaté tu z Německa, tu z Ruska, nyní aktuálně z Ameriky ... O skutečných hrdinech se buď mlčí, nebo se jejich činy tak nějak relativizují ... Vlastenectví je mládeži líčeno jako fašismus nebo zastydlé fangličkářství (v tom lepším případě). Neúcta k vlastímu jazyku je do očí bijící (obchodní centra už se ani neobtěžují oslovovat zákazníky jejich jazykem, všude samé Christmas Time a Merry Christmas, jako by tu nebyly Vánoce). Ale vlastenectví je přirozené, jako mám radši svoje děti, než cizí, mám radši lidi svého národa, než ty, s nimiž se obtížně domluvím. Ale jako nemlátím sousedovy děti jen proto, že nejsou moje, nechovám nenávist k cizincům. Jen se s nimi nehodlám dělit o to, co je naše dědictví po předcích. Oni mi ze svého také nic necpou.

      Vymazat
  10. Také bych řekl,že jde těch 20mld Euro využít lépe,než živit tolik darmožroutů.To jsou jen přímé náklady,kde jsou náklady na zdravotnictví,školství,dopravu,ochranu objektů,kde se na ochraně utečenců podílí i České firmy.Snad se ani nemluví,kolik vynakládají navíc města a obce,možná i občané k vůli bezpečnosti.

    OdpovědětVymazat
  11. Každej druhej imigrant obchoduje s drogami a jinou veteší,tahá peníze z místních i kolegů a velkou část jich posílá domů do Afriky,takže vykládat,že tihle vandráci jsou požehnání pro ekonomiku je kokotina na eN-tou a vnucují ji ti,kteří na tom celém bordelu participují a škoda,kterou režií s nimi spojenou společnosti vzniká,tu nikdo nechce počitat...je to vše jedna lež,jako kdyby řekl zahradník,že vydělá na tom,že mu do salátu ve skleníku nalezli slimáci....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní1. ledna 2017 16:33
      „… a škoda,kterou režií s nimi spojenou společnosti vzniká,tu nikdo nechce počítat ...“
      Správný postřeh. Náš stát žije na dluh, který každoročně zvyšuje. Takže prostě to zadlužení „pouze“ o něco zvýší. Lidem to politici vysvětlí tak, že musíme investovat. To je přeci bohulibé. A vyšším zadlužením státu, si naši politici ještě navíc plní úkoly od nadřízených orgánů. Je to vlastizrada? Kdo to rozsoudí? P.K.

      Vymazat
  12. Vždy když se prožírají vypůjčené peníze, tak roste HDP. Otázka je, jak to končí a to už známe. Velmi veselé je zjištění "expertů", že ekonomika roste díky imigrantům. Já bych ty experty chtěl vidět, jak vypadají.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdyz se zlevni zvejkacka o 5 haliru :
      A/ Kdyz je to spatne pro ekonomiku, muze za to Putin.
      B/ Kdyz je to dobre tak za to muze kdo ?

      Vymazat
  13. Ekonom nejsem a už nikdy nebudu. Domnívám se však, že čím větší HDP, tím více lze rozkrást přičemž ekonomika může stále růst avšak pro mě to nic neznamená. Ty peníze se jako vír točí mimo zónu ve které žiji.

    OdpovědětVymazat
  14. Kdo nevytváří hodnoty,jedno jestli migrant nebo
    náš nepřizpůsobivý,nemůže se podílet na výši HDP
    v dobrém slova smyslu.Parazit vždy je a dále bude
    ten,který ekonomiku ruinuje a ne zvyšuje.
    Petr Majevský

    OdpovědětVymazat
  15. Hrubý domácí produkt
    ČSÚ také počítá hodnotu toho, jak ekonomika roste či klesá. Protože to s tím růstem není tak valné, česká vláda rozhodla, že bude uplatňovat metodiku Evropské unie, která do hrubého domácího produktu započítává i prostituci, obchod s drogami a další výnosy z organizovaného zločinu.
    http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Český_statistický_úřad

    Sice je to z Necyklopedie, ale je to bohužel smutný fakt.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 17:16
      Co je na tom smutného? Já myslel, že aspoň drogy a prostituce slouží k obveselení.

      Vymazat
    2. Stačí vyměnit uprchlíky za všechny naše bolševiky (veřejné i skryté), a to kus za kus. Na Sahaře je pro rudochy místa dost a u přistěhovalců je aspoň nějaká naděje na užitek. Závistivá, neschopná a ubohá husitsko-bolševická čecháčkovská lůza se kojí nadějí, že se nažere papírových majetkových přiznání, která stejně nebudou retroaktivní, anebo registračních pokladen. Případně i Putinovy sovětské "humanitární" pomoci. Zloděj vždycky křičí: "Chyťte zloděje !!!" Anebo píše petice a podává trestní oznámení. Řešení na konci příspěvku. Komunistický manifest škromachů, ransdorfů, falmerů, žantovských, bartošů, matějků, švihlíků, krejčíků, kellerů, falbrů, foldynů, velebů, uhlů, dienstbierů, marxových, šabatových, konečných, křečků, paroubků, stropnických, vyvadilů, rychetských, pitomiů, mamulů, středulů, humlů, zhovadilů a jiných žvanilů: Stát ať všechno poskytne na úkor těch produktivních, včetně alimentů. Souložit, kouřit a chlastat budeme už sami. Natisknout peníze a rozdat mávátka !!! Se Sovětským Svazem na věčné časy !!!
      Už není co znárodňovat, arizovat, ani rozkulačovat, privatizovat, vyvlastňovat, tunelovat či jinak uloupit. Budou už jenom zaslouženě „rýt držkou v zemi“, leniví, nepoučitelní a stádovití lumpenproletáři, státní zaměstnanci, parazitičtí komunističtí a postkomunističtí korytáři, estébáci, odboráři a další lemplovští kleptopracující, jakož i stejně parazitičtí, zamindrákovaní, práce neschopní eurobijci, exhibicionističtí neschopní, závistiví i zhulení pisálkové, buranští a lůze se podbízející režiséři, neschopní si ani společný kibuc či firmu založit, kde by se vlastníma rukama uživili, natož aby někoho dalšího zaměstnali. Ani Putin je živit nebude. Stejně tak nezodpovědné matky "samoživitelky", plodící stejné parazity. Bohužel na to doplatí právě ti pracovití, kteří nedobrovolně přispívají na množení této vrstvy. Řešením je pouze adopce do ještě přežívajících normálních rodin. Vyměnit uprchlíky za bolševiky (kus za kus).

      Vymazat
  16. 17:07
    - Patří tedy k parasitům i většina zaměstnanců bank a členů správních a dozorčích rad?
    - Jaké hodnoty vytvářejí výrobci zbraní?
    - Jaké hodnoty vytvářejí obchodníci?
    - Copak to vlastně jsou ty "hodnoty"?
    - A kdo si přivlastňuje nadhodnotu a proč?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi

    1. 17:20- logicky má 17:07 pravdu! Nežijeme ale ve starověkém, směnném světě. Proto i ta "přidaná" hodnota. Parazité jsou všichni, kteří se umí vyhnout normálnímu tržnímu prostředí nebo zneužijí i nezaviněný "výpadek" trhu. Proto zaměstnanci obecně nemohou být parazité jen majitelé, akcionáři, členové správních a dozorčích rad. Hráči na burze všichni, včetně jejich chudých příbuzných gamblerů. Čím úspěšnější, tím odpornější. Kdy naše civilizace bude uznávat intelekt vědecký, ne parazitický! Ač vědci jsou také příčinou vzestupu parazitů v jejich službách. Tak si přejme v novém roce více rozumu = méně parazitů a něco pro to dělejme.

      Vymazat
    2. 17,20
      Nevím,nejsem ekonom, ale selský rozum mi říká, že skutečnou hodnotu má to, co se vyrobí a prodá. Vč. služeb, ale i výrobců zbraní. Jenom u spekulantů mám vážné pochybnosti.

      Vymazat
    3. 18:09
      Četl jste někdy něco z Marxe? Nebo aspoň z Kellera? - Je totiž šarmantní s jakou samozřejmou lehkostí Vám přejde přes rty výraz "normální tržní prostředí".

      Teď už zbývá jen taková maličkost: Vysvětlit, KDE - (kromě samozřejmě v hlavě Václava Klause a jeho komilitonů) - SE NĚCO TAKOVÉHO VYSKYTUJE?
      - Neberte to, prosím pěkně, jako výsměšný výpad; míním svou otázku smrtelně vážně.

      Vymazat
    4. (vladimír hricák 18:30)
      1) Mluvíme tedy o směnné hodnotě nebo o hodnotě užitné?
      2) Chceme lidi (sebe samy) vidět jako producenty, prodejce a kupce - nebo jako ... lidi?
      Připomenu pro ilustraci Karla Kosíka: Pro matku není dítě "hodnotou".

      Vymazat
    5. 18:31- nečetl, Marxe ani Kellera. Mezi normální tržní prostředí počítám, že mi nabídnete dražší zboží a já uvěřím Vaši "přidané" hodnotě(kvality). Těžko tu kvalitu uvěřím z podstaty nedůvěry řetězcům. Proto "normální tržní prostředí" může být jen mezi přibližně stejnýmy "soky". V nerovném "boji" se "normální" ztrácí, samozřejmě.

      Vymazat
    6. 19:56 - Takže beru za prokázané, že ve Vaší hlavě se něco jako "normální tržní prostředí" s vysokou pravděpodobností vyskytuje.
      Uděláte nejlíp, když vůbec číst nebudete. Zachováte si tak duševní jedinečnost a budete moci debatovat s přibližně stejnými "soky". Tím pádem Vám nebude hrozit, že byste se ocitl v normálním, tedy nerovném "boji".

      Vymazat
    7. 18,35
      Já vám neodporuji. Někde o něco výš jsem uvedl, že ukazatel HDP nemusí ani zdaleka vyjadřovat míru spokojeného života. Možná se pletu, ale myslím si, že by dnes Většina Němců oželela část své životní úrovně výměnou za míru bezpečnosti před příchodem migrantů. A nyní mám na mysli těch vůbec prvních, v sedmdesátých letech. Možná by se dnes už našli i němečtí metaři, popeláři a hajzlbáby. Jen kdyby si mohli bezpečně vyjít na třeba na vánoční trh.

      Vymazat
    8. 20:07- Chcete mne "utlouct" citáty Marxe, Kellera ,jiných, nedej Bože Vašich? Zkuste to.

      Vymazat
    9. 20:27
      To máte pravdu.
      Jenomže ona ta "míra bezpečnosti" je možná mnohem více záležitost pocitu než nějaká objektivní veličina.

      Je to ale také otázka perspektivy:

      Například v USA masakry zpravidla "provozují" američtí občané. A skoro bych se vsadil, že těm zavražděným nebo zmrzačeným bývá celkem jedno, jestli jim to udělal černoch nebo běloch, jestli to byl "terorista" nebo obyčejný magor.

      Tady v Evropě se ale nabízí neodůvodněná představa, že nebýt přívalu migrantů, k násilnostem by bylo nedošlo. A to se lidem moc "líbí", protože mohou mít iluzi, že řešení je na dosah.

      (A to raději nemluvíme o té menšině Němců, která pomáhá exportovat zbraně, pardon! - demokracii.)

      Vymazat
    10. 20:47
      To by bylo úplně zbytečné. Vy se přece utlučete sám, docela jako kadet Biegler.

      Vymazat
    11. 20,51
      Víte, bohužel, ale většina lidí je poměrně jednoduchá. A jednodušší lidé mají rádi jednoduché řešení na složitý problém. Toho po staletí využívají vychcaní jednotlivci. Tím posledním exemplárním kusem byl Hitler.
      Jinak řečeno, když selže stát, kdy by stačilo utáhnout pomyslný šroub o polovinu otočky, nastoupí demagog a strhne závit.
      Včera by stačilo nechat africké a blízkovýchodní diktátory na pokoji, dnes už by jsme měli důsledně chránit své hranice a zítra pravděpodobně přijdou magoři s jednoduchým řešením. A začneme se řezat. Sluníčkáři proti odpůrcům migrantů, umírnění proti neumírněným a nakonec to skončí, jako v těch zemích odkud se k nám ta svoloč valí. Všichni proti všem.

      Vymazat
    12. 21:04
      Pokud jde o Čechy (Moravany) a jejich sklon k nekontrolovanému násilí, jsem opatrný, ale přesvědčený optimista.

      Vymazat
    13. 20:53- troll ztratil odvahu?

      Vymazat
    14. 20:53- možná jsem Vás "trollem" urazil. Ve Vaši poslední větě 20:07 máte pravdu: nemohu se ocitnout v "normálním, nerovném boji". Jen jednou jsem to zkusil! V politickém trhu se peru také ve správném levelu. Pokud jste filozof, usuzuji z té věty, přejděte výš.

      Vymazat
    15. Ještě jedna replika pro 20:53- "kadet Biegler" mi připomněl "známého" z Vídně, pana Kopeckého. Mýlím se?

      Vymazat
    16. Parazitičtí ovaroví politici všech barev a jejich úředničtí, justiční i novinářští poskoci, ale také všichni šarlatánští ekonomové a politologové, se všeobecně občanského práva (ztělesněného občanským zákoníkem) a podepřeného moderní informatikou, panicky bojí - protože jejich úmyslně temný a kalný volební systém je s ním v jasném rozporu a tudíž by mohl být ústavním soudem někdy zrušen a celá klauzemanovská lžidemokracie by zanikla a byla nahrazena adresnou zpětnovazebnou občanskoprávní demokracií. Po listopadu se všudypřítomná, husitsky loupeživě založená, „jediná vedoucí státní strana KSČ“ spolu se svými, po srpnu 1968 plánovitě vytvořenými zemanovskými „disidentskými“ zálohami, za účelem udržení své reálné moci, pod vedením KGB „leninsky“ strategicky rozdělila na tři bojové a navzájem koordinované proudy, předstíraně a teatrálně spolu „politicky soupeřící“: 1) revoluční a třídně uvědomělí, přízemní „užiteční“ idioti zůstali v KSČM a odborech (aniž by se byť i jen pokusili založit alespoň jedinou vzorovou neparazitickou produktivní sociální firmu, penzijní fond, nebo proletářský kibuc) a v pohodlí vyčkávají na svoji šanci od masy neschopných socek; 2) mazanější zemanovští "disidentští" hajzlové podvodně „obnovili“ komunisty zničenou ČSSD, se kterou si následně vytřeli řiť a založili SPOZ; 3) nejcyničtější klausovské kryptokomunistické rusofilské svině založily z prstu vycucanou „pravicovou“ ODS a estébácké hlídací a vyděračské ABL agentury, různé tunelářské firmy, estébácké burešovské oligarchy a pomalu zakládají nové krajně nacionalistické, protizápadní partaje. Ani „levicová“ křídla v šovinistické, izolacionistické a kleptokratické nabídce nezůstávají pozadu a občas si s „pravičáky“ navzájem prohodí klíčové členy (Rath) a papouškované fráze. Takto je totalitně nevolnicky vychovaný, závistivý, zápecnický, bezradný a stádovitý volič fackován z více stran jako kibic v mariáši a může si vybrat, komu střídavě skočí na lep a koho bude „vlastenecky“ živit a na koho naopak v pracovní době žlučovitě prskat na bezplatném internetu pod taktovkou ruského agenta sjednotitele Vjačeslava Pružinského a jeho věrného soudruha Miloše Žvanila - až do návratu zdegenerovaných „árijských“ čechů do ruských stepí - či dokonce až za Ural - a jejich náhradou Novými Rusy, případně Novými Číňany.

      Vymazat
    17. 16:04 - tolik hlouposti na jedné hromadě může napsat jen pacient mentálního ústavu. Už jsi nafasoval tepláčky?

      Vymazat
    18. 6:22 - ááá - další nadržená neúspěšná křivohubá vepřová tlama se ozvala! Prasečí držky a křivé huby čecháčkostánu - spojte se !!! Třeba na slučovacím sjezdu.
      Bolševici si 28.10. oslavili na hradě svůj Den znárodnění a pomalu ho vnutí opět ostatním ???
      Záludný prognosťácký oligarchický neobolševizmus upevňuje své pozice díky husitobolševizmem zdegenerované doubravovské voličské lůze a slizkým agentům KGB a StB a jejich novinářským poskokům! Závistivá, neschopná a ubohá (zato však revolučně uvědomělá) husitsko-bolševická čecháčkovská lůza se kojí nadějí, že se nažere papírových majetkových přiznání nebo registračních pokladen a pokut prodejním řetězcům. A nechce se s nikým dělit o žvanec a vrátit cokoli z nakradeného církvím, židům, Němcům. Píseň Práce: Ručičky nebojte se - vy makat nebudete !!! Poctivým českým metanolem proti cizí marihuaně!
      Se Sovětským Svazem na věčné časy !!!

      Vymazat
  17. Jmenuje se to "Klam rozbitého okna" už od 1. století
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Klam_rozbitého_okna

    Frédéric Bastiat popisuje majitele obchodu, kterému rozbije okno malý chlapec. I přesto, že s ním mnoho lidí soucítí, za chvíli začnou namítat, že rozbité okno znamená práci pro skláře, který si za vydělané peníze koupí chléb, čímž odmění pekaře, který si díky tomu bude moci koupit boty, z vydělaných peněz si potom obuvník může zakoupit další statek a tak dále. Nakonec tímto způsobem myšlení lze přijít k výsledku, že malý chlapec nebyl vinen z vandalismu, ale zapříčinil pozitivní ekonomický vývoj, který vytvořil ekonomické výhody pro každého ve městě.

    Klam spočívá v tom, že velká část lidí vidí pozitiva způsobené potřebou koupě nového okna, ale ignoruje skryté náklady. Majitel obchodu byl nucen použít prostředky na opravu okna, a proto je nemohl použít na nic jiného. Mohl by si za ně koupit chléb, čímž by odměnil pekaře, který by si poté mohl koupit boty a tak dále. Namísto okna a chleba má však pouze okno. Dítě a rozbité okno tedy nepřineslo žádný zisk městu a navíc je ochudilo o jedno okno.

    U "uprchlíků" přesněji nájezdníků pak jde o výkrm nových voličů rozhazovačných stran a likvidaci původní populace.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skvělý příklad a stejné je to v případě "užitečnosti" válek k posílení ekonomického růstu..Je to jen zvrácenost z dílen a hlav tzv.ekonomů zcela zhovadilých vyznavačů parazitické pavědy zvané ekonomie....

      Vymazat
    2. Souhlas, hezký příklad. A Už dlouho jsem se tak nezasmál :-))).
      Je to opravdu nejlepší silvestrovský fór, bohužel vážně míněný, kterým gauneři ukolébají svoje ovce.

      Vymazat
    3. 17,25
      Krásné. Víte, často mám podobné pocity, ale nedokážu je tak hezky definovat.
      Ale když se trochu vrátím k tématu. Stali jsme se konzumní společností. Aby se kola nezastavila, musíme stále vyrábět a prodávat. A nyní se potýkáme se dvěma jevy, které toto "soustrojí" krutě narušují. Za prvé, stále více výrobků za nás vyrábějí lidé ze třetích zemí. To sebou nese jednak ztrátu pracovních míst a pracovních dovedností, ale zejména odliv peněz. A tady jsme u druhého rušícího elementu. Peníze, které malým dílem končí v kapsách dělníků třetího světa, ale zejména pak v kapsách majitelů fabrik, zoufale schází v našich ekonomikách. Čím více miliard bude vázáno v majetku a účtech stále menšího počtu jednotlivců, tím více budou scházet v kapsách našich.
      Nejdříve si nebudeme moci dovolit služby a bude to pokračovat tak dlouho, až si většina nebude moci dovolit ani chleba.
      Všechno už tady bylo.

      Vymazat
  18. Cituji text článku: "Ekonomiku oživovaly jak výdaje státu na běžence, tak spotřeba samotných migrantů."

    Státní dávky pro uprchlíky působí jako stimul pro ekonomiku a díky tomu roste? To si dělají srandu nebo to fakt myslí vážně? Já jen nestačím zírat, jak se laťka sluníčkářské "novinařiny" stačí snižovat čím dál níž.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. K tomu je potřeba hodně blbých voličů a jak je vidět, v Německu jich mají na rozdávání.

      Vymazat
  19. Pánové nejsem ekonom ale podle prognóz hospodařeni našeho státu podle ministra financi dopadlo dobře tak proč by v Německu nezvedly imigranti HDP.Když seberete peníze z hmotných rezerv státu papír snese všeckoH.HAU

    OdpovědětVymazat
  20. Vážený pane Valenčíku,i bez válečných uprchlíků,nebo ekonomických migrantů si česká ekonomika vede skvěle.Není potřeba se ničeho obávat a německý politici a kapitáni průmyslu si mohou Česko vzít za příklad.Bez uprchlíků to jde ještě lépe.
    Zaměstnancům rostou platy,důchodcům vláda zvyšuje důchody,máme nejmenší nezaměstnanost v historii ČR.
    Jinými slovy,zemský ráj to napohled.
    Jaký mediální mainstream,který účelově manipuluje s fakty máte konkrétně na mysli?
    Parlamentní Listy, Týden, Babišoviny, Reflex, Novu, Primu nebo Blesk.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co to meleš!!??
      Jaká česká ekonomika,kde ji vidíš,ty vole ??!!

      Vymazat
    2. Ty VOLE,ty nevidíš,že bez uprchlíků se na rozdíl od Němců mají Češi čím dál tím líp.
      Až po silvestru ty prase ožralí vystřízlivíš, dáš předlistopadovému milicionáři Valenčíkovi za pravdu !

      Vymazat
    3. 19:13 Hezká argumentace. Když si vzpomenu na dobu před rokem 89, tak tehdy také rostly platy, důchodcům vláda zvyšovala důchody, nezaměstnanost jsme měli dokonce nulovou. Navíc žádní bezdomovci, žádní nezaměstnaní, minimální sociální výdaje, rekreace i v zahraničí skoro zadarmo, zemědělci měli dovolenou, přibývalo 30 000 bytů ročně, atd. atd. Pročpak si tenkrát lidé nepřipadali jako v pozemském ráji? Podle vašich hledisek byla přece tehdejší situace v mnohém podstatně lepší, než je dnes.

      Vymazat
    4. 2. ledna 2017 4:02
      Na rozdíl od autora článku Radima Valenčíka nemám strach z válečných uprchlíků,nebo ekonomických migrantů,že to rozvrátí veřejné rozpočty státu.Válečné uprchlíky v České republice nakonec žádné ani nemáme.Nač ty obavy ? Žádnou evropskou zemi nikdy nezničila imigrace. Několik zemí bylo zničeno xenofobní pravicí.Migrace ekonomikám pomáhá.čím je společnost homogennější, tím je také blbější. Nejbohatší státy v EU jsou ty, které mají zároveň i nejvíce cizinců – Lucembursko, Švýcarsko.náš demografický výhled je doslova katastrofální. Vymíráme takovým tempem, že před deseti lety bylo pozdě.
      Můj komentář 1. ledna 2017 19:13 byl myšlen ironicky.

      Vymazat
  21. Janýr z Janýrova je zřejmě Janýrský trouba,Není co jiného dodati.Janýrku skončíš na pranýrku a umělci ti přemalují trenýrku,neb vystrkuješ bambitku,ty jojíku.A tak to tady v té ČR mastíme.Kecá kdejakej vymaštěnec Janýrovatý.

    OdpovědětVymazat
  22. ty to ale schytáš 4:02.Tvé keci jsou přímo komunistické a může za to Putin.Ale vážně - máš pravdu,ale raději napiš zda už máš ten klacek a půjdem to vypráskat.Kecáním nic neuděláme.Nemáš-ly,já mám dva a jeden ti půjčím,je otázka,kdy,kde.Vždy připraven!!!!!!!!!!!!AKCE.Proč si lidé nepřipadli jako v ráji? Už jsi vyděl nejakého spokojeného,neremcajícího,čecháčka zvláště v Pražské aglomeraci.

    OdpovědětVymazat