Reklama

.

.

pátek 27. ledna 2017

Volební preference: O čem vypovídají a co nás čeká

Radim Valenčík
27. 1. 2017      RadimValenčíkPíše
STEM zveřejnil lednový volební model vztahující se k říjnovým volbám do Poslanecké sněmovny. V komentářích jsem často narazil na to, že se jedná o typický příklad "preparovných" (tj. cinknutých) preferencí, který má za cíl ovlivnit voliče. Myslím si, že tomu tak zcela není a že letos jsme všichni tak trochu ve zvláštní situaci. Pokusím se k ní vyjádřit v několika bodech. Nejdříve připomenu výsledky modelu STEM:
 

Volební model podle STEM (v procentech)
strana
9/2016
 10/2016
 12/2016
1/2017
ANO
24,6
29,7
29,7
29,9
ČSSD
20,7
14,4
 16,3
14,6
KSČM
14,3
14,6
13,8
12,6
ODS
7,0
9,0
7,5
9,8
KDU-ČSL
6,7
6,7
6,9
7,8
TOP 09+
8,4
5,1
5,2
4,6
STAN
-
2,0
4,1
2,9
SPD
2,5
5,2
4,7
4,9
Piráti
3,0
4,7
3,3
4,1
Úsvit
3,0
1,8
2,1
1,4
Zelení
2,5
1,7
1,9
2,1
K tomu několik mých poznámek:

1. Dnes normální volič nenachází stranu, která by byla aspoň trochu volitelná. Platí to i pro ty, kteří model dělali. Růst hlasů pro Babiše není ani tak projevem jejich sympatií k Babisovi, nebo toho, že by byli Babišem koupeni, ale reakcí na strategii "všichni proti Babišovi", která se vrací jako bumerang. Volič stranám establišmentu (oprávněně) nevěří, a tak tíhne k tomu, proti komu establišment jde. Babišovo ANO se navíc tak trochu veze i na Zemanově popularitě, která je také jedním z bumerangových výsledků zoufalé politiky současného establišmentu.

2. Klesající preference pro KSČM by se mohly vykládat jako snaha potlačit význam této "zapovězené" strany. Ale proč by to někdo dělal tak dlouho před volbami? Myslím si, že hlavním problémem KSČM je, že nemůže fungovat jinak než jako programová strana, která aktivizuje svoji členskou základnu k propagování svého vidění reality. A tady KSČM výrazně selhává. Je programově vyprázdněná, není schopna srozumitelně sdělit svým potenciálním příznivcům, v čem vidí příčinu současných problémů a jak tyto problémy řešit. Místo toho promrhává svůj historický étos nastolováním zástupných témat. Navíc témat, se kterými přišel současný (rozpadající se a odcházející) globální establišment právě proto, aby zakryl podstatu současných problémů (příčin své degenerace a selhání). Tím neosloví ani nespokojené voliče a ani své, převážně konzervativní, tradiční voliče.

3. ČSSD se chová víc než iracionálně. Dělá vše pro to, aby ještě do voleb srazila své preference pod hranici volitelnosti. Tady si myslím, že ji STEM neubližuje, ale naopak spíše trochu nadceňuje, protože (očima těch, co model dělají) přece není možné, aby se ČSSD tak propadala. Jenže ČSSD dává tak otevřeně až nestydatě najevo to, jak posluhuje odcházející zdiskreditované a zdegenerované moci, že do voleb může stihnout i své vlastní vymazání se z politické mapy. Choroba ideového, morálního i vnitropolitického rozkladu zasáhla ČSSD komplexně: Od neschopnosti omezit vliv krajských mafií vytvářených křižmo mezi stranami až po zcela nepochopitelné zřízení mccarthyovské instituce.

Z toho pro mě vyplývá následující závěr:
Pokud by nějaká strana byla schopna srozumitelně, ale s pochopením věci vysvětlit, o co dnes jde, proč stávající (a doufejme alespoň dočasně odcházející) establišment zdegeneroval a selhal, čím je společnost rozdělována a jaká je realistická akční i dlouhodobá vize, za kterou se tomu, kdo má rozum, stojí postavit, může zabodovat víc, než si vůbec dovedeme představit a než STEM dokáže namodelovat. Stranám, které uvízly v politice establišmentu, to může pomoci otočit nepříznivý až fatální vývoj preferencí, stranám okrajovým to může přinést prudký nárůst preferencí. Patrně toho ale v nejbližší době nevyužití ani ti, ani ti. Budou se ještě nějakou dobu přesvědčovat o tom, že to nakonec dopadne dobře. Ale v květnu se mohou začít dít věci. A to bude do říjnových voleb ještě hodně daleko.
Zdroj: http://radimvalencik.pise.cz/4211-volebni-preference-o-cem-vypovidaji-a-co-nas-ceka.html

58 komentářů :

  1. Že by tu žilo 9,8% totálních idiotů, to se mi opravdu nechce věřit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:26 Nezapomeňte, že je volí také věichni, kterým umožnila a umožňuje krást. Nejen idioti, kteří si ve svém idiotství neuvědomují, že je volí proti svým zájmům.

      Vymazat
  2. Včera plakal Kalousek kvůli výsledku u STEM. Nevadí, dnes mu to prodejný CVVM vylepšil.

    OdpovědětVymazat
  3. 12:33
    Kraďousek s Poserplínou jsou v hajzlu....celá jejich strana je totiž k ho..u!!!!!

    OdpovědětVymazat
  4. V PSP ČR je zřejmě na "obzoru" další patová situace, ve které "vítězné" ANO bude řešit, tom lepším případě, koho si zvolit za koaličního partnera (partnery). V tom horším se strany spojí v "jednotnou" opozici proti ANO.
    Pochybuji, že by se "v květnu mohly začít věci", dosavadní strany a hnutí spoléhají na své stabilní
    voliče. Je pravděpodobné, že přijdou s návrhy na "kosmetické" změny, vzájemné osočování, apod.
    Na analýzy, vytváření a zajištění reálných změn "nemají" lidi, vůli ani čas.
    L.S.
    L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co nás čeká je debakl, když Babiš bude předsedou české vlády
      -Slovák, se kterými máme z Česlovenska nejhorší zkušenost (Bilak, Husák, Dubček aj.
      -člověk s temnou minulostí, komunistický nomenklaturní kádr, z prominentní komunistické rodiny
      --agent StB, očištěný jiným agentem StB
      -multimiliardář, který se zmocnil části českého národního majetku a rozšířil svoje podnikání do politiky, aby do jeho Agrofertu přešlo všechno.
      A ještě mu na to tolik lidí skáče.

      Vymazat
    2. 15:57 Co naděláte, když je jediný, kdo má alespoň nějakou představu jak řídit velkou společnost tak, aby prosperovala. Má snad takové znalosti a zkušenosti Kalousek, Bělobrádek, Sobotka, Fiala, Okamura nebo Filip? O Trumovi platí totéž, proto možná vyhrál.

      Vymazat
    3. Řídit tak, aby se rozšiřovalo jeho impérium.

      Vymazat
  5. Naprosto nesouhlasím hned s první větou, že dnes normální volič nenachází stranu, která by byla aspoň trochu volitelná. Od druhé věty dál až do konce všechno ano, ale proč zrovna v první větě takový lapsus? Zřejmě každý jsme uzavřeni do svých zjednodušujících schémat a p. Valenčík žádnou výjimkou není.

    Když se odpíchnu od toho, co pan Valenčík píše ve svém závěru, nová strana, která má být úspěšná, musí svoje představy postavit zcela zřetelně, bez vytáček a hlasitě na očividné degeneraci a selhání odcházejícího establišmentu a na realistické a přitažlivé akční i dlouhodobé vizi. Pak "může zabodovat víc, než si vůbec dovedeme představit a než STEM dokáže namodelovat".

    Budou to důležité volby a času je už málo, takže teď už opravdu nemá smysl uvažovat o těch alternativách, kterou jsou zatím jenom perspektivní, nebo se dlouhodobě drží příliš nízko pod prahem volitelnosti. To by bylo tříštěním sil a plýtváním voličským potenciálem.

    Jedinou stranou, která dnes připadá v úvahu, je Okamurova SPD.
    Ovšem jedině, zopakuji, pokud se oprostíme od některých svých zatuhlých schémat a soustředíme se na to podstatné.
    A tím podstatným je pokusit se o radikální oslabení moci stávajícího establišmentu po volbách.
    Neexistuje žádný jiný ani zdaleka tak důležitý cíl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 13:56 Zřejmě máte pravdu, že Okamurova SPD je v současnosti jedinou stranou, která otevřeně deklaruje svou vůli, postavit se stávajícímu establišmentu.
      Obávám se ale, že jde z její strany pouze o proklamace, které jí mají s "odřenýma ušima" pomoci dostat do parlamentu.
      I v nejlepším případě, když by získala např. 10% hlasů, nelze očekávat, že by s ní některá ze současných parlamentních stran a hnutí šel do koalice. Bude na tom podobně jako SPD nebo Úsvit v současné době ... L.S.

      Vymazat
    2. Obávat se můžeme ale dát hlas naději bychom měli, nikoli tomu - můžete si dělat cokoli se vám hodí.

      Vymazat
    3. Sociální demokracie je odepisována předčasně. Je to jak říká Bibiš ironicky tradiční politická strana, s nejstarší historií, s programem a politikou pro velkou část obyvatelstva, která v této vládě pro ně mnohé prosadila, i když si to přisvojuje Babiš. Je to jediná síla, která může čelit nástupu oligarchy Babiše o čela české vlády. Snad to mnohým jeho dnešním sympatizantům ještě před volbami dojde a nenechají se zmást mediálními útoky na socdem a Sobotku, který je úspěšným předsedou vlády.

      Vymazat
    4. Zde k nahlédutí : http://volby-do-poslanecke-snemovny.cz/vysledky-a-statistika_83.html - to zatím potvrzuje

      Vymazat
    5. Budu volit stranu Okamurovu ,
      obávat se můžeme později...
      naobáváli jsme se již tolikrát a proto jsme již tolikràt nevolili správně...
      j.

      Vymazat
    6. 16:03 ona ČSSD je historicky nejstarší onucou. Ona dokáže se přílnout všude jen aby uspěla.Ze sociální politikou nemá nic společného.To vědí všichni zamněstnanci OKR a nájemníci ukradených bytů RPG.A samotná ozubená pleš hraje vtěchto tunelech prim.Co udělal proti restituci? Přibral do vlády černoprdelníky.A tím to skoněilo. Soudruh Herman dokonce nabídl lancmanšaftu taky takovou restituci.A jak se ujalo je to poserplína a dělá vše jen pro vlastní prospěch. Už dávno mněl skončit defenestrací. Ono to stejně dopadne o vlastní spolustraníků.

      Vymazat
    7. 13:56 Nemohu s vámi souhlasit. Program SPD mi vyhovuje, až na pochybnosti ohledně odvolatelností politiků. Ale naprosto platí to, co psal L.S. v 14:14. Když porovnám body SPD s programy ostatních stran, tak téměř 90% shodu najdu jen u KSČM. Proto za sebe raději podpořím je, i když je to dnes spíš doutnající oharek, než nějaký jasný plamen. Ale jak personálně tak zkušenostmi mají rozhodně větší šanci něco změnit, než nějaké, kdovíkde sesbírané rychlokvašky. Netrpím předsudky, pro mě je důležitější racionální zvážení faktů.

      Vymazat
    8. 16:03-To myslíte vážně,že je Sobotka tím
      úspěšným premiérem?Sociální demokracie
      nebyla k ničemu od svého vzniku.Další
      existencí to jenom potvrzuje.Pokud to měla
      být ironie,tak se omlouvám,že jsem to
      nepochopil.
      Petr Majevský

      Vymazat
    9. Pro 19:28.
      Vy jste typickým příkladem toho, proč pořád volíme špatně. Když dáte hlas KSČM, protože je podle vás skoro stejný program s Okamurou, tak jste ho jen vyhodil z okna. KSČM nedostane tolik hlasů, kvůli předsudkům z minulosti, aby mohla něco ovlivnit. Nikdo s ní nechce spolupracovat. Ale obráceně, když dostane příležitost Okamura, komunisty do party vezme. Proto je nutné maximálně podpořit Okamuru. Jen tak má naději koalice, která bude schopná něco změnit.

      Vymazat
    10. 20:59 Zajímavá myšlenka, ale nereálná. Určitě nedoufáte, že SPD získá tolik hlasů, aby spolu s KSČM mohla vytvořit vládní většinu. Nezapomeňte, že hodně lidí, možná většina, se nechá ovlivnit sdělovadly. A pokud jsou v rukou lidí "jediné pravdy" tak lidé nikdy nebudou volit podle toho, kdo hájí jejich zájmy.

      Vymazat
    11. Okamura se u mě zapsal jako střelec naslepo. Na začátku své politické kariéry plácal takové blbosti a prozrazoval takovou krátkozrakost svého "myšlení" že mu můžu pouze věřit dobrou vůli. To je dost málo. Politik který si zaslouží důvěru musí být charakter který ví která páčka už z civilu. Okamura je hospodský Lojza ošlehaný svetoběhem. Když se dostane k moci, nikdo jeho krátkozraké úsudky nezkoruguje a bude to tragické.

      Vymazat
    12. Ad 22:44
      Důležité není jenom získat hodně hlasů pro SPD (možná i KSČM, no nevím nevím), ale taky maximálně umenšit počet hlasů profláklým prolhaným proglobalistickým probruselským pro-Junckerovsko-Clintonovským stranám.
      Protože při našem volebním systému si propadlé hlasy rozdělují úspěšné strany poměrně a proto je absolutně důležité:
      1) propagovat zásadní důležitost účasti především právě těch voličů, kteří už jsou politikou tak zhnusení, že už se jim k volbám nechce;
      2) jednoznačně vystavit všechno zlo současných establišmentových stran, aby přestaly být volitelné i pro naivní prosťáčky;

      Ad krajtl 4:29
      K okamurovi, myslím že pane krajtle vy nechcete vidět krátkozraké úsudky představitelů ostatních stran v politice, které jsou z tohoto hlediska stejné.
      Ale z osatních hledisek je volba SPD tou jedinou možnou.

      Vymazat
    13. Vsechno spatne. Uz to zacalo od tech zradnych revoluci ve Francii a USA.
      Tedy demokraticky problem c. 1.
      Ale budou vam tu demokracii MLATIT O HLAVU TEMER VSICHNI POUCOVACI INTELIGENTI...
      NOMINACE /predvolebni/
      Zkratka strcej vem pred cumak jednu zrudu a kdyz ji nezvolite nastrci dalsi.
      Tim my a nikdo nema moznost si vybrat.
      Zvasty o demokraciich jsou jen ubohe lzi.
      Protoze demokrati museli ustoupit pro strasny masakry vetsine , ted jde predevsim o odbourani vsech vydobytych podminek s miliony obeti/ k zivotu..
      tedy pense, vypomoc v nezamestananosti /i kdyz nezamestnanost stoupa/,zdarma zakladni lekarska pece, a samozrejme nejen omezit ale zotrocit vsechny vcetne deti. GLOBALIZACE "demokratu "byla prave jen o tom !!!
      Levna prace deti /a zen/ je k nezaplaceni...pro ne !!
      Pak je spoustu miliard na utratu pro parazity a jejich nekale a vzdy antihumanni zajmy a zamery..
      Treba aby mohli znicit Rusko a pod..
      Kdyz slysim slovo demokracie saham pro ....
      A demokrati vzdy tanci na tenkem lede, pod kterym si pestuji fasimsus..., ktery ve skrytu obdivuji a vzdy radi ustoupi...kdyz je treba ...

      Vymazat
    14. A treba take velke miliardy utracene na volby . Hillary okolo 800 milionu a Trump 500 milionu...
      Co vsechno by se dalo vybudovat a zlepsit jen s tim ??!!
      Quadriliony rocne vyhozene na navraceni sveta do otroctvi...

      Vymazat
  6. Co ceka zotrocene Cesko
    No vetsi zotrocdni a genocidni vymena obyvatel za bezence

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A tebe čeká, že ti někdo vyrazí zuby z tvý sprostý držky. Co se pořád do nás sereš? Co se pořád otíráš o Čechy? Proč si nehledíš svýho a neustále lezeš na naše servery a na naše diskuze ty tlamo prašivá emigrantská? Je ti po nás úplný hovno -přitom jsi sem přicucnutej jako veš. Co máme udělat,a bychom se takový sprostý vši zbavili?

      Vymazat
    2. Nebuď na něj tak alergický. Říká jen to, co nás zřejmě čeká s těmi ,co nás dnes vedou.

      Vymazat
    3. Ovsem na volby dneska neni takovej spoleh jako drive...Mozna zavest pocitace , kterejma rusove snadno a lehce vsecko zfalsovali i kdyz nejsou napojeny na sit /web/ se ukazalo taky pochybny...Zadna jistota , vsecko je jinak!! Bordel. Nekdo to musi odnest.
      Tak se dnes hledaj pachatele , ale jako vzdycky se to hodi vrchnost na nas... Nase vrchnost na nas nestaci , neni schona nas patricne zbbnout a tak se to svede na Putina a nasi bezednou nevedomost a tradicni schopnost ,nekonecne se nechat podvadet.

      Vymazat
  7. Někteří to dělají i proto,aby se mohli vypařit,aby se na ně zapomnělo.Není záruka,že bude Klaus prezidentem,aby udělal amnestii pro další lotři.

    OdpovědětVymazat
  8. Nový průzkum, nová situace. TOP 09 má osm procent. Tak nějak co se preferencí týká.

    OdpovědětVymazat
  9. 1/ S článkem lze souhlasit, s jeho první větou však nikoliv; 2/ S ohledem na současný vývoj ve světě má smysl, aby některá nová strana analyzovala současný stav, podala srozumitelné vysvětlení jeho příčin a nastínila další vývoj a kroky, kterými se chce připojit. Současná parlamentní strany se sice tváří, že čekají na nějaký vlak (samy nejsou schopny ničeho), mají perónní vstupenku s omezenou platností do nejbližších voleb, avšak ani netuší, že čekají na špatném nástupišti, odkud již žádný vlak nepojede. (nejlepším důkazem toho je ODS, která nás táhne sice na Západ, ovšem nyní ne k USA s Trumpem a jsem zvědav, kam nás potáhne, až bude z Evropy islámský chálifát. Jinými slovy, tito lidé netuší, která bije. Svůj vlak zmeškali (zřejmě naštěstí pro nás) již při návštěvě čínského prezidenta v Praze. Mejdan na Staromáku a besídka pro zvláštní školy u Krause to jen potvrdily. Nová Evropa se ale již připravuje a kromě T. Okamury se této přípravy nikdo od nás neúčastní. (Prezidenta M. Zemana jako samostatnou kategorii z toho vyjímám). Je tedy otázkou, proč štěpit hlasy voličů. A kolik jich Okamurova SPD dostane? No to bude záležet na nás všech. A k volbám půjdeme vyloženě v našem vlastním zájmu, tentokrát více, než kdy jindy. 3/ Pokud jde o ANO, jeho voliči ho vesměs volí v představě, že někdo za ně vše vyřídí, oni budou moci setrvat nadále na gauči. Je to mylná představa s výjimkou kroků v zájmu světových globalistů, kterých budou pak tito lidé velmi a pozdě litovat. Tentokrát to již nebude tak, že tedy příště dají své hlasy zase někomu jinému, kdo jim slíbí totéž, až to Babiš nesplní. Čas na volby metodou pokus/omyl totiž končí. Tito lidé to stále ještě nezaregistrovali a pokud ano, odmítají tomu věřit. ˇProto buď volí někoho, kdo to "zařídí" za ně, příp. s různými výmluvami nechodí k volbám vůbec. Důsledek toho může být pro nás všechny fatální.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kráčíme v kolejích vycinkaných svazky klíčů pod vedením estébáků, kteří cinkání koordinovali s představením zabitého studenta. Volba SPD vedené Tomio Okamurou je malinkatou šancí na změnu a jedinou šancí jak dát najevo, že už jich máme plné zuby.

      Vymazat
    2. 15:23 Volba Okamury s neznámými lidí je volbou neznáma. Tu naději si do jeho volby promítáte vy. Je to stejné jako s volbou "Úsvitu přímé demokracie" a s volbou VV a ANO. V naději volíte lídra, ale s ním přijde masa šedých eminencí, o kterých nevíte nic. Moudrému pro poučení stačí zmýlit se jednou. Hlupák opakuje stejnou chybu pořád dokola.

      Vymazat
  10. Šancí je Okamura. Přinejmenším nemůže být s ním hůře. Praxe ukáže. Na rozdíl od agentur chtějících ovládat veřejné mínění, doufám, že Okamura dosáhne více než 10% hlasů voličů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 15:47 Minulé volby v případě Okamury ukázaly, že úspěch ve volbách ještě "výhru" neznamená. Není jediný, kterému se "jeho" strana vzápětí rozsypala jako "domeček z karet". Na nováčky, poprvé zvolené do PS, čeká přece tolik lákadel a překvapení !
      Zda se už "poučil" ukáže jen budoucnost, nechme se překvapit.

      Vymazat
    2. Hodně záleží na tom jaké osobnosti pan Okamura získá do SPD. Aby tam nakonec nevlezli karieriste jak se již v minulosti mnohokrát stalo. Zatím se mně nechce věřit že např.s poslancem Holíkem bude SPD volitelnou stranou.

      Vymazat
  11. 16:34
    takovýchto komentářů už mám opravdu plné zuby!!
    Co vy chcete? Totalitu nebo demokracii? Vždyť i špatná demokracie je lepší než totalita!
    A demokracie znamená prosadit se ve volbách!

    Když vy tedy svým příspěvkem sabotujete jedinou možnost jak oslabit stávající establišment, tak chcete co? Prozraďte!

    OdpovědětVymazat
  12. Babiš je liška podšitá, ví že je potřeba udržovat lidi při životě aby se nebouřily. Je potřeba přistupovat k nastávajícím volbám aktivně tj přesvědčovat své příbuzenstvo a známé že je to důležité aby volily ty kteří mají v programu volební povinnost a řízení všeho ve státě pomocí referend. Vím že to neni všelék ale ani najivita, je to jediný demokratický způsob života ve společnosti. Parazit bude vždy prosazovat individualismus, protože si je vědom že spousta lidí je slabších a dá se na nich dobře parazitovat. MŠ.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bych netvrdil, pro natvrdlé, nešel do politiky aby zbohatl. Jeho výsledky hovoří sami za sebe.Nerozšířil, jak to bylo zvykem u minulých vlád státní dluh o miliardy,ale snířil deficit.Neslyšel jsem o žádném dělení medvěda jako za kraďouska a spol.Neslyšel jsem, že by si kupovali na ministerstvech spodní pradlo vesdy tuzdy a podobně. To vše je jen propagandatěch ,co neumněli ani vybrat dotace.

      Vymazat
    2. Asi jsem natvrdlý, co se dá dělat. Nevěřím, že, nešel do politiky aby zbohatl.
      Ano Babišovo jediné malé plus je, že hlídá stav státní kasy.
      Přitom gró tohoto "jeho výsledku", který oslavujete, jde na konto příznivých hospodářských podmínek v posledních pár letech. Nejúspěšnější je v dobývání drobných z malých provozoven, zatímco veletok stovek miliard dál odtéká do ciziny.

      Babiš není o nic lepší než ti nejhorší ostatní politici.
      Toto volební období se Babiš zahnízdil a už pozvolna začíná naznačovat, že půjde na ruku (pro)bruselské mocenské mafii, a jenom velcí (a hloupí) naivové nevidí, že po dalších volbách se ihned přestane ostýchat.
      Takže znovu => Babiš je katastrofa minimálně stejně, jako jeho kumpáni v ostatních dobře 'zajetých' stranách.

      Vymazat
    3. Z částí jde souhlasit, taky jsem ho nevolil a volit nebudu ,volil jsem Okamuru a volit ho budu. Ale ,že se nikdo neohrazoval jak kraďousek mrzačil svou nenažraností vojáky, stačil to uplatit jen u jednoho né.Babiš pojmenoval příživníky v poslanecké sněmovně.Co vytvořil za hrůzu peněs takový Benda.do sněmovny ho dostal uchrchlaný starý Benda. Dodnes tam sedí dehonestuje české právo.Ty natvrdo?

      Vymazat
    4. A kdo ty příznivé hospodářské výsledky způsobil,kraďousek svými škrty? Nebo rozhazovačná zubatá pleš?

      Vymazat
    5. 17:29 ...proč nezvážíte, že až se nové strany také "zajedou", tak to bude stejné?

      Vymazat
    6. Plněné souhlasím s panem Vláďou.Musíme se rozhodnout a to opravdu v čase přelomovém,který se nebude opakovat.Buď budeme volit Babiše a semelou nás globalisté a navždy budeme otroci bez práv,nebo dáme šanci změně s rozhodováním lidu v referendech,pokusit se vracet k poctivému vzdělání a zase jej vrátit na vysokou úroveň,pokusit se vrátit se k výrobě a postupně likvidovat montovny,ochránit zdravotnictví,nechat jednu státní a jednu soukromou pojišťovnu,mít alespoň jednu ČESKOU BANKU,určit pravidla pro absolventy středních a vysokých škol s výjimkou soukromých,které si absolventi budou platit sami.Po ukončení školy by absolvent měl povinnost odpracovat společnosti cenu školy v oboru 3 -5 let podle studia.To znamená lékař by po studiu,pokud si studia neplatil,nastoupil do nemocnice nejblíže svého bydliště na 5 let.A ne že ihned nastoupí k farmaceutické firmě a chodí po špitálech a lékařích nabízet léky.Na to opravdu nemusí studovat medicínu a uvolnil by místo jinému.Atd.u všech profesí a ne aby se všichni cpali do Prahy.Vrátit se k zemědělství a živočišné výrobě ,přehodnotit pěstování řepky,která slouží úzkému kruhu lidí k zbohatnutí,vrátit se k našemu pěstování brambor,zeleniny,podpořit zemědělce ,aby polím vrátili remízky s keři šípků,zajíců,koroptví.Prostě je toho hodně,ale kdo se ujme ochrany státu,kultury,tradic?Vidím opravdu pouze stranu SPD a KSČM.SPO snad také,ale osobně mám problém s jejich postojem k EU.Souhlasím s tím,že se SPD nesnaží propagovat svoji stínovou vládu,aby se voliči mohli chytit osobností.Program je srozumitelný.Propagace SPD je také malá.Za 27 let už mám dost těch stejných ksichtů,které se na nás směji jako na voliče�� ale oni námi pohrdají,lžou nám,zaprodávají nás,kradou a vždy se mezi sebou domluví ať úpravami paragrafů,nebo v poslaneckých kuloárech,zprava i zleva!Babiš je velice nebezpečný,podporuje zdatně neziskové organizace a i to je důvod,proč bych ho nevolila.Jana

      Vymazat
  13. Věřím,že národ to rozhodně tak jak rozhodl při volbě prezidenta.Průzkum nic neznamená.Dejte Babišovi pokoj,pracuje i za Vás pane.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano,také se mi líbí,jak pracuje a je mi jedno,že vlastní majetek ,vždyď zaměstnává desetitisíce lidí.Ale...Babiš je velice chytrý a tvrdý obchodník a nikdy si nenechá ujit kšeft!Je to globalista,který Už je dávno zapřažen protektory Evropy i USA.Vždy bude lidem drobit,aby si mysleli,že se pro ně obětuje
      ,ale pořád nás bude držet pod krkem,jako teď.Víte vůbec,jaký ma názor na migraci,na neziskové organizace,které podporuje,na referendum,na černochy,kterých jich tu je neuvěřitelné množství,na mladé muže ze Středního východu a tito všichni žijí krásně z našich daní,to že má blízko k Zemanovi,může být také zástěrka.A je toho mnoho.Proto volím Okamuru,rozhodně ne globalistu,zaříznutého v Bruselu.

      Vymazat
  14. KSČM - to je taková naše česká ředkev. Na povrchu rudá slupka (název komunistická) a uvnitř bílé jádro. Prostě hoši mají velmi dobrý kšeft za málo muziky. Že Vojtíšku???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nechcete se Vojtíšku na to vedení KSČM společně se "soudruhem" Dolejšem už konečně vykašlat? Já vím, že za Vás není náhrada a požíváte té bezkonkurenční důvěry, ale dřít stále jako koně zatímco ostatní se vezou není výchovné a správné!

      Vymazat
  15. Pane Valenčíku, mám Vás celkem rád, ale z Vašich textů mám subjektivní pocit, že jste placen od řádku. Někdy méně znamená více.
    Pak si myslím, že za popisem stavu by měl vždy následovat návrh "co dělat?". Alespoň v poměru 2/3 ku 1/3.
    PS: Nenechte se znechutit, ale promyslete to!

    OdpovědětVymazat
  16. Babišovi už nejde o majetek, zná své limity ale o prestiž. Teď si splní sen o svém společenském postavení. Volební vítěz má sestavit vládu a být zodpovědný za svá rozhodnutí a právně postižitelný jako každý zaměstnanec a ne samé výjimky. Zákony musí platit pro každého a ne parlamentní strava, ošatné, cestovní paušály a další různé příjmy. MŠ.

    OdpovědětVymazat
  17. kalousek tak brojí proti Babišovi, až jeho strana už ho nechce.

    OdpovědětVymazat
  18. Pane Valenčíku, jenom si myslím, že příliš stavíte na pravdivosti průzkumů veřejného mínění. Vy si nemyslíte, že to jsou více ovlivňovače veřejného mínění? P.K.

    OdpovědětVymazat
  19. Chtěl bych levicovým voličům připomenout, že Babišova firma ANO je PRAVICOVÁ STRANA. Mysleme na to, až půjdeme v říjnu k volbám...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozdíly mezu levicovými a pravicovými stranami jsou jenom v návnadách, které svým voličům strkají pod nos!!

      Dnes rozhodující bitevní pole se táhne napříč vágní hranicí levicovosti a pravicovosti.
      Je to bitevní pole mezi demokracií a pseudo-demokracií.

      Doufám že většině voličů bude úplně jedno, jestli je Babišova strana pravicová nebo levicová.
      Možná jednou zase budou základní pravicové ideje (respektive levicové) rozhodující, dnes tomu tak opravdu není!

      Vymazat
  20. Samozřejmě, že Babiš nepatří do demokracie, ale je beranidlem jak se dostat do uzavřených vrat polokriminálního osazenstva dosazeného po roce 1989.
    Přece soudný člověk chápe, že nic na předání moci KSČ hrstce disidentů pomocí teatrálního vystoupení herců nebylo demokratické a následné volby byly zpanipulované (cinklé).
    Jsem sice rád, že se nestřílelo, ale například rozdělení ČSFR nebylo nic jiného, než dohoda manažerů, podobně vstup do NATO byla stejná šaškárna odůvodněná odpovědností oněch vládnoucích elit. Teď by se slušelo je dohnat k oné odpovědnosti.

    OdpovědětVymazat
  21. 13:56 Souhlas. Dle mého názoru, přičinou úbohého stavu politického uvědomění je sobectví lidí /moje originální myšlenky následují - omlouvám se/. Bohužel od nástupu kapitalismu je dominujícím rysem existence člověka ve společnosti sobectví. Lidé se zajímají o sebe, a ne o souseda - tak jsou vedení již od dětství. Přestože církev hlásá Miluj blížního svého jako sebe samého, nikdo se tím neřídí. I zájem multikuturalistů o uprchlíky vyvěrá z jejich kapsy - za hlásaní lásky vůči lidem, které by si domů nevzali dostávají peníze - třeba od pana Sorose, Saudské Arabie nebo i od našeho státu - což je vrchol - protože to jsou naše peníze. Internetové zprávy lidé většinou nesledují, asi je sledují většinou pouze důchodci. Jinak lidé se spokojují s pohodlím Titaniku, který pluje ke střetu s ledovcem - zatím stále denně hraje orchestr, tančí se atd. Nikdo nevnímá hrozby, které se vznášejí v blízkém i dalekém okolí - třeba velmi realný rozpad EU, zbrojení Německa, které bude po rozpadu EU hegemonem v Evropě /jestli ohledneme od Ruska, které se samozřejmě musí počítat. Sleduji na internetu polské geopolitology, kritizující polskou vládu, která stejně jako před druhou světovou válkou ve svých počínáních je uplně vedle/ za předpokladu, že USSA se budou věnovat Dalekému Východu což se asi stane. Jedinou volbou voleb je Okamura - a/ chce vystoupit z EU a b/ to sice nevím přesně ale doufám, že také z NATO.
    Dle mého názoru by bylo lepší, kdybychom byli neutrální nebo i spojenci Rusů - s USSA nás nečeká nic dobrého, s tím že to stejně vypadá tak, že USSA pokud ne zcela uplnou volbu splendid isolation /to jest "skvělou izolaci"/ volí za Trumpa zájmy v Tichém Oceánů.
    Já vidím naši budoucnost černě pro zmíněnou sobeckost našich občanů, vypěstovanou kapitalismem - blíže o tom E. Fromm: Cesty z nemocné společnosti, můj oblibený spisovatel, ovlivněný marxismem. To jsem tomu dal - černý býk - po této knize nikdo nesáhne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlas přesně toto cítím.Mám se dobře,ale vadí mi bída mých známých a kamarádů!Nemohou do kina,do divadla,na dovolenou.Vadí mi chudoba úplně cizích lidí o které se nikdo nestará,ale neziskovky se starají o běžence a jejich přísun!Už dávno se ví,že z nich mají veliké peníze a že jsou řízeni Sorosem ví také celý svět a lidé mlčí,jako by byli v letargii.A ti nahoře jsou s nim zpřaženi,finančně je podporují a mají z nich velké benefity.A to Babiš ví,proto ho nevolím.

      Vymazat
    2. Ad 28.1. 11:15, k tomu Erichu Frommovi.
      1) bez určitého vlivu vědeckého marxismu (filosof-,sociolog-,ekonom-ického,...)
      se nemůže obejít nikdo, kdo chce společensko-vědně nějak zpracovat skutečnost; Marxův vliv bude jiný zítra než byl včera, ale vždy bude;
      2) pro ty kdo Ericha Fromma neznají: zpracovává podobná témata, jako náš současný profesor Jan Keller, jenom z jiných úhlů pohledu, zejména i z hlediska psychologického, tuhle stránku Keller neřeší.

      Vymazat
  22. Myslím, že lze souhlasit. Antibabišismus má - a zcela správně - obrácený efekt. Nelze se ale zbavit dnes v podstatě jediné naděje, že by ANO přes vedení oligarchou, mohla uskutečnit restart české ekonomiky v českých rukou a tedy že by její výsledky mohly přispět ke stabilizaci před hrozícím úpadkem. Jistě naprostá většina Čechů si přeje totální propadák TOP O9, která trpí za svoje heslo "Proti všemu dobrému a nikdy jinak", které tak houževnatě sytí Kalousek. ODS je mdlá partaj, která po pádu Klause má rádobyvize. Myslím, že v tom se podobá KSČM, ta nyní vypadá tak trochu jako odnož menševické soc. dem. Soc. dem. je naprostá klasika sluhy kapitálu, který se kryje pustými hesly, ale pracující výlučně pro "vlastní bydlo" šéfů. Jen skutečně chatrný rozum by mohl vhodit do urny kandidáta této zdegenerované partaje. Zůstává mi ale nejasné, s kým by se mohl Babiš po vítězství spojit? Takže budoucí vláda bude slepenec tuctu partají, jejichž programem bude přežít do dalších voleb.

    OdpovědětVymazat