Reklama

.

.

středa 1. února 2017

Babiš nebo Kalousek, všichni jedna rodina…

Martin Kunštek
1. 2. 2016
Co to je? Má to krátké vlasy, na tváři strniště a na nose brýle. Bylo to vyhlášeno ministrem financí roku. Babiš nebo Kalousek? Je to úplně jedno. Oba chtějí privatizovat Budvar a ČEZ.
Ministerstvo financí vedené Andrejem Babišem (ANO) chce opět prodat Budějovický Budvar. Totéž chtěl před lety jako minstr financí učinit i Miroslav Kalousek (TOP 09). Ve Sněmovně na sebe pokřikují a vzájemně se urážejí jako dva největší nepřátelé. Ale jde jim o totéž. Udržet nízké daně z příjmů. Aby stát nemuseli financovat bohatí. A prodat i ten zbytek státního majetku, na který lze najít kupce. Rozděluje je pak především to, do čí kapsy mají směřovat provize. Zda do Mirkovy nebo Andrejovy.

 
Velmi kuriózní je, že oba prodej Budvaru zdůvodňují stejnou větou. Stát si prý nezřizujeme proto, aby vařil pivo. Na tak hlubokou filosofickou myšlenku přeci nemohli přijít nezávisle na sobě. V minulosti se sice stalo několikrát, že stejný objev učinili dva na sobě nezávislí vědci. Jako v případě periodické tabulky prvků, která je připisována dvěma vědcům z opačné strany kontinentu, kteří se nikdy nepotkali. Rusovi Dmitriji Ivanoviči Mendělejevovi a Francouzovi Anoinu Lavoisierovi. Jenže Kalousek a Babiš se potkávají ve Sněmovně. A podle stejné zdůvodňovací věty by se dalo soudit, že se mimo Sněmovnu potkávají se stejnými lidmi.

Rok před tím, než se s nápadem prodat Budvar „vytasil“ Miroslav Kalousek, jsem ve Sněmovně vyslechl nabídku, že ten komu se podaří zorganizovat prodej Budvaru, může inkasovat odměnu 2 miliardy korun. Tehdy jsem se prostředníkovi, který nabídku tlumočil, vysmál s tím, že zřejmě naletěl nějakému podvodníkovi. Podle mého tehdejšího právního názoru Budvar prodat nelze. Budvar je totiž národní podnik. A jako takový byl zřízen podle již neexistujícího Hospodářského zákoníku. Což byl předchůdce Obchodního zákoníku z dob socialistického Československa. Podle privatizačních zákonů stát může prodat akciovou společnost, společnost s ručením omezeným a další formy obchodních společností zavedené Obchodním zákoníkem. Nikoliv však národní podnik. Hospodářský zákoník sice zanikl přijetím Obchodního zákoníku. Podnik a zakladatelská práva státu, která vykonává Ministerstvo zemědělství, však nikoliv. Stejně jako značka. A ta je klíčová. Vybavení pivovaru – jakkoliv bylo v posledních letech průběžně modernizováno, ani studny s vodou, které dělají Budvar právě tím Budějovickým Budvarem, nejsou to, o co by kupci měli eminentní zájem. Největší zájem je o ochrannou známku. O tu měl svého času obrovský zájem hlavní konkurent Budějovického Budvaru americký pivovarnický konglomerát Anheuser-Busch. A to právě proto, aby mohl ten Budějovický Budvar zavřít. A po celém světě prodávat pod značkou Budweiser své pivo. Budějovický pivovar totiž proti svému konkurentovi vyhrál kromě území USA známkoprávní soudní spory na celém světě. Je to více než 140 pravomocných soudních rozsudků. Na nich je napsáno, že je to Budějovický Budvar národní podnik, kdo má právo prodávat pivo pod názvem Budvar. Známka je to, za co někdo byl ochoten „vysolit“ 2 miliardy. Tedy kromě těch několik stovek milionů do státního rozpočtu. Ovšem s tím „vedlejším důsledkem“, že Budějovický pivovar bude uzavřen. A místní ztratí práci. A zanikne další staletá česká tradice. A zisky půjdou do ciziny.

Že byl můj právní názor správný ,potvrdila pozdější analýza, kterou na základě zadání místopředsedy Sněmovny Vojtěcha Filipa (KSČM) zpracoval Parlamentní institut. Při její četbě jsem se zhrozil. Jako způsob prodeje teoreticky navrhl zvláštní zákon, kterým by byla založena akciová společnost Budějovický Budvar, která by se ze zákona stala právním nástupcem národního podniku. Jako tehdejší Budějičák jsem se této představy upřímně zděsil, protože jsem si uměl představit, že tandem Kalousek – Langer by klidně uměl svými silovými metodami takový zákon Parlamentem protlačit. Jen částečně mě uklidnili právní experti, kteří na závěr studie uvedli, že není jisté, jestli by takovéto nástupnictví bylo uznáváno i ve zbytku světa. Nebo zdali by se kupec musel znovu u soudů ve všech 140 zemích domáhat nového rozhodnutí, které by to potvrdilo. Což je práce zase tak na 50 let.

Kalousek tento nápad veřejně prezentoval v době dluhové krize. Jako jednu z možností jak sanovat státní finance. Samozřejmě při tom zapomínal dodat, že do hlubokého deficitu je předtím léta pomáhal dostávat svým i rozhodnutími coby ministra financí a před tím předsedy rozpočtového výboru Sněmovny. Pro řadu lidí, kteří nemají čas se detailně zabývat rozpočtovými dopady změn daňových zákonů, to znělo logicky.

U současného ministra financí, který se chlubí tím, že jako první v historii ČR dokázal hospodařit v loňském roce s rozpočtovým přebytkem, to zní přinejmenším nelogicky. Vysvětlitelné to je jen tím, že také obdržel nabídku na ty 2 miliardy. Nebo možná i více. Anheuser-Busch je dnes součástí koncernu InBev, který fůzuje s dalším světovým pivovarnickým gigantem SABMiller. Takže má asi i více peněz na provize.

Miroslavu Kalouskovi jsem tehdy na jeho tvrzení, že stát není od toho aby vařil pivo odpověděl otázkou. „A proč by stát nemohl vařit pivo?“ Dělají to i jiné státy. A podle naší Ústavy a Listiny základních práv a svobod jsou si všechny formy vlastnictví a podnikání rovny. Totéž bych chtěl i dnes touto cestou vzkázat Andreji Babišovi. I když vím, že můj právní názor má v jeho očích neskonale menší hodnotu než 2 miliardy do Agrofertu. Nebo do jeho kapsy.

69 komentářů :

  1. anheuser-bush vari pivo z rejze muzete si to predcist na jeho pivnich plechovkach. americky sracky a ty americky debilove to chlastaji.tezkej kapitalismus je amerika. BUH JI OCHRANUJ ?? co se da jeste rozkrast v teto ceske republice?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To, že v Americe mají patok zvaný Budweiser, je největší urážka českému Budvaru. Ty jejich patoky se nedají pít a v návodu na výrobu piva doma stojí v první větě: "Americké pivo, dle definice výroby piva, není pivem".

      Vymazat
    2. Budweiser je úplně v pohodě pití. Jen je prostě jiné než naše tradiční pivo na které jsme tu zvyklí.
      To si zase jen čeští maloměšťáčci namlouvají, že okolo ČR se točí svět, máme tu nekrásnější holky, nejlepší pívo, nejlepší kuchyni, nejlepší hokejisty, nejkrásnější město - Prahu atd.
      Vytáhněte si hlavu z prdelí.

      Vymazat
    3. Sám jdi do prdele, tupý havloide

      Vymazat
    4. 10:43

      Nemohu. Ty tam máš strčenou tu svou dutou palici, demente.

      Vymazat
    5. zde souhlas z 9:59!! jen dodam zlate ceske rucicky!!! a za odmenu praze a pepikum vtip:
      "Leti buh po zemekouli s pytlem curaku, najednou se mu pytel prorve a vsichni curaci padaji k zemi. buh rika, ted uz je sbirat nebudu, tady bude praha"
      jj chlapci vim, ze sa do mna oprete, ale jiz jsem si zvykl
      vlastimil honolulu

      Vymazat
    6. 12:20 Máš tam menší chybku: ... s pytlem obřezaných ...

      Vymazat
    7. Anonymní1. února 2017 9:59
      „… máme tu nekrásnější holky, nejlepší pívo, nejlepší kuchyni, nejlepší hokejisty, nejkrásnější město - Prahu atd…“
      To všechno je pravda, ale přesto popřemýšlejte, proč si takový gigant Anheuser-Busch nevytvoří vlastní značku, nějaký Buschweiser, nebo PravéAmerickéPití, či cokoliv, ale tak silně usiluje o značku naši. Pravda je taková, že parazitují na kvalitě budějovického piva. Oni jsou hlavně obchodníci, dobří obchodníci. My jsme zase výrobci piva, dobří výrobci piva. P.K.

      Vymazat
    8. 9:59-Nikdo Ti nebrání ty splašky pít,
      když Ti chutnají.Vypadá to,že Ti chutná
      vše,co je z USA.Tak si to užij a nemusíš
      ani vytahovat hlavu z americké prdele.
      Petr Majevský

      Vymazat
    9. takže rozkrádání této země pokračuje již toho moc není tak co ještě přináší zisk tak za bakšiš do kapes navrhovatelů je dobrý a co bude dál je nezajímá

      Vymazat
  2. Chartohavlovská česká špina zničila už celý národ jsme v prdeli a můžem si za to SAMI ?? ZNÁTE DEBILCI tu píseň ??? Koller - Poláková ??
    https://www.youtube.com/watch?v=DXCrJ9IpSBA
    Nic se nekoná a nic se konat nebude - kdo by konal OKAMURA to sám NEDÁ a občané ho jen zradí a ne podpoří - kolaborace s tímto systémem se vyplatí ??

    OdpovědětVymazat
  3. Řecko zprivatizovalo všechno co mělo převážně z donucení americkým a německým kapitálem. Dnes mu zbyly už jenom dvě věci, vlastně ani věci to nejsou. A to dluhy a název "Řecko". Opakuji, převážně z donucení (velkokapitál si na něm ověřoval způsob ničení dalších evropských států.)

    A my jdeme podobnou cestou dobrovolně. Skutečně dobrovolně? Komu ti politici vlastně slouží! Děda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní1. února 2017 2:03
      Dědo, tak nějak to bude, jenom si myslím, že vždy jde o korupci. Vedení země se nechá zkorumpovat osobními zisky a výhodami a a zemi neúnosně zadluží. Tak tomu bylo v Řecku a mnoha, mnoha jiných zemích, včetně Česka.
      Rád bych se dočkal časů, kdy toto korupční jednání bude označeno za zločin a bude potrestáno. Trestní odpovědnost politiků požaduje pouze Okamura, proto je snaha ze strany provinilých politiků, ho zamáčknout a zašlápnout. Pomoci mu můžou pouze voliči. P.K.

      Vymazat
  4. Chartohavlovská česká špina zničila už celý národ jsme v prdeli a můžem si za to SAMI ?? ZNÁTE DEBILCI tu píseň ??? Koller - Poláková ??
    https://www.youtube.com/watch?v=DXCrJ9IpSBA
    Nic se nekoná a nic se konat nebude - kdo by konal OKAMURA to sám NEDÁ a občané ho jen zradí a ne podpoří - kolaborace s tímto systémem se vyplatí ??

    OdpovědětVymazat
  5. Ten nápad s privatizací posledních zbytků státního majetku je poněkud v rozporu s Babišovými prohlášeními, že stát se má řídit jako firma. Pochybuji, že se ve své firmě zbavuje ziskových podniků. Pokud vím, tak spíš další podniky zakládá a přikupuje. Někdo by mu to měl připomenout.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní.3:11
      Aby to Babiš neměl v rozporu ze svým prohlášením,tak to zprivatizuje a řídí jako svoji firmu a o to přeci mafiánům jde.Sobotka to mu to nepřipomene,když na tom chce vydělat také.

      Vymazat
    2. 9:30 Ale to by byl v rozporu se svým prohlášením. Babiž je v pozici ředitele, ne vlastníka státu. Svým ředitelům jistě teké nedovolí zprivatizovat si části Babišovy firmy, která jim nepatří.

      Vymazat
    3. Jen jestli to Babiš nemyslí tak, jako že "stát jsem já". Ti dva jsou snad spřízněni s aktéry Limonádového Joea - lump a nebo hrdina, my jsme jedna rodina. T

      Vymazat
  6. Kdy si cesi priznaj ze za komusistu jim bylo lip?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je to těžké. Společnost je rozvrstvená a to jak majetkově, tak věkově. Když vezmeme ty, kteří si bolševika pamatují ve svém produktivním věku, dostaneme se ke stáří nějakých 55 let a výš. Odhadem je to pak nějakých cca 40-50%. Když odmáznete důchodce, které z mladých snad nikdo nebere vážně (ke své vlastní škodě), zůstane vám nějakých 10-20% z celkové populace. Z nich je ještě určité procento, např úspěšní podnikatelé a státní úředníci, kterým se dnes skutečně daří lépe, než za socíku. Tak že těch nespokojených, kteří si pamatují minulou dobu vám zůstane směšně málo. A čas pracuje pro zastánce současného hybridu kapitalismu.
      Všimnul jste si, jak se množí různé "dokumenty" o represích komunistů vůči obyčejným lidem? Zkuste se dnes zeptat dvacetiletého člověka na minulý režim. Budete žasnout nad vymytými palicemi mladé generace. Přitom se skutečné represe dotýkaly směšného zlomku populace, v řádu stovek, nebo max. tisíců jednotlivců. Naopak miliony se tenkrát měly tak, jak se dnes nemají a už nikdy mít nebudou.
      A teď mne můžete začít kamenovat.

      Vymazat
    2. Máte ve všem pravdu. Společnost, kde převažují technické profese, které přinášejí hmatatelnou přidanou hodnotu je vždycky zdravější a normálnější, než společnost, kde převažují různí tlučhubové, byť titulovaní, avšak pro společnost s nulovým přínosem.

      Vymazat
    3. Hezky řečeno. Naprostý souhlas. Jen nevím jestli to je něco platné. Dnešní média papouškují informace o socialismu, který označují jako komunismus (ani si nejsou schopni zjistit, jak to doopravdy jmenovalo a že komunismus nikde neexistoval), které jsou pro mne novinkou. Třeba, že zde nebyly zahraniční firmy, literatura nebo hudba. Že jsme museli poslouchat kázání o marxismu a nesměli jsme mít svůj názor, také tu veselou historku na Idnes blogu, kde někdo psal, že neměli jiné jídlo než tlustý bůček a to jen někdy.
      Tak si říkám co s tím? A nevím. Besedy s pamětníky? To bude jen ejdna velká hádanice, jak tam přijdou provokatéři z kavárny. Filmy, kde je opravdu vidět stav tehdejší společnosti. V posledním seriálu o "komunistické"minulosti se trvdí, že se soudruhovalo od rána do večera (při tom se sekretářkám říkalo jménem a ne soudružko, a ani policajti si nesoudruhovali mezi sebou.
      PN

      Vymazat
    4. Jak vidno stále a znovu, komunističtí zoufalci ani po 30 letech stále nejsou schopni vydýchat kolaps svého neschopného totalitního režimu. Nejsou ochotni si připustit ten pro ně smutný fakt, že těch co si myslí že za komoušů bylo líp je cca 15% populace (součet voličů komoušů a dnes Okamury).

      Vymazat
    5. 9:53 - je to tak. Dnes jsem si to opakovaně uvědomil,když jsem se vracel vilovou čtvrtí z kontroly ve špitále. Ty baráky jsou jeden vedle druhýho všechny opravený a maj přístavby co nemívaly - garáže, luxusní nájezdy pro auta, nový slušivý omítnutí, luxusní zdobený mříže na oknech i ploty. Vila co jsem ji prodali kde místo plotu byl jen prašný nájezd do dřevěných vrat kůlnogaráže je dnes luxusní brána na dálkový obládání s kamerou, celej barák je komplet omítnutý a má plastový okna a kovaný mříže v prvním poschodí. Vše takový luxusní, to se vůbec nedá s šedí komoušů srovnat. A pak jsem si při tom přemítání vzpomněl na ten seriál Pod hlavou, kterej natočili fakt přesně! Tam taky "nesoudruhujou od rána do večera", vébáci si říkaj jménem - Klemente to, Klemente ono atd. A jsou tvrdí jako byli a jak na to vzpomínám - nejdou daleko pro ránu pěstí! Prakticky všemohoucí používaj drsné metody výslechu s tlustým telefonním seznam v ruce. Spíš tam blbě líčej naši dobu - tak ňák politicko-korektně. Jak současn "slušní a asertivní policisté" kontrolujou vožralýho Marvana a od je pošle do prdele a nadá jim do hnusných fízlů a oni jen zasalutují a jdou si po svých! Tak to bych chtě v reálu vidět:)))

      Vymazat
    6. A to nepíšu o tom, že za tohodle režimu mám klid! Podporu beru přes 20 let, z toho 16 let nepřetržitě, nic moc pro to dělat nemusím - dvakrát za měsíc zajdu na úřad! To bych chtěl za komoušů vidět! Když jsem odešel z PéZetky a byl doma tři měsíce, tak hned mi poslali domů koresponďáček abych se dostavil na Okresní správu SNB! Ještě že jsem si všim,že po mě chtěj pas a doklad o vykonání VZS. To by vébáci nechtěli,ty zajímá jen občanka!Tak jsemzavolalJardovi -mýmu řidícímu orgánu od Čs.státní kontrarozvědky -abyl to on! Předala mi ho tam ňáká baba. A prej co dělám že mě nemůže sehnat! A já že nastupuju do LVZ a od že to už ví! He! A že kde se prej sejdem. Tak já mu řek čas kdy končíme a on pro mě tam k bráně přijel trabantem!! A já co to? Přeci měl dřív žigula. A on - no jo, to je služební, ale dnes jsem přijel svým! Cos myslel kolik beru?!?My jsme chudý - povídá. A pak mezi řečí mi tvrdil že mě někdo udal a že to ztopil! No já mu nevěřil, páč jsem si myslel - leda hovno, chlapče, chceš si mě naklonit, abych se víc snažil plnit kontrarozvědné úkoly! A pak sousedka z vedlejšho vchodu hodila vejce a Chryslera baby co bydlela naproti nám - vdova po policajtovi. A vona na mě - prej jestli mi to není blbý házet ty vajíčka, že jich je škoda a proč si je radši neuzmažím. Neměl jsem tucha vo co go. Až po dvaceti letech jsem s dozvěděl, že mě fakt práskla tahle kráva a myslela že to vím a že jsem jí za to ty vejce hodil na střechu. Ale to byla sousedka za to že okradla jejího muže když mu nezaplatila co si řek za opravu karavanu!:)))

      Vymazat
    7. To sou prostě ty paradoxy toho minulýho režimu. Musel sis to umět zařídit, pak to šlo, ale stejnak to byla děsivá nuda! Ráno do kanclu, zapnout varnou konvici, zahřát PC, vzít kartotéku s kartama strojů a zařízení a pak to tam ťukat na diskety. Tak dvě hoďky makat, sem tam si zajít a cígo a pak jít dělat sifon v jídelně. Pak zas chvíli ťukat a pak oběd. Po obědě zas chvíli ťukat, pak vzít výkazy a roznýst je náměstnkům podepsat a cestou se stavt v kantýně a kecat s šoférama u vlašáku s rohlíkem a turecký kávě. A tak furt dokola, tejden co tejden, měsíc co měsíc, jen jednou za kvartál pak projít dílny se sjetinama a odsouhlasit na nich evidenční čísla strojů - tedy provýst inventuru. Každej den po práci chalstat v hospodě na křižovatce, nebo ít mrdat jednu kundu z kanceláře od technickýho náměstka - když její starej nebyl doma. Jediný zpestření byl ten kontrášů! á se vo něm v hospodě zmínil a tam luci hned že jsem vůl, že jsem to podepsal a kdesi cosi a že se mnou nebudu sedět u jednoho stolu. Ale byl tam Renda - chartista a ten řek - hovno hoši! Naopak! Ten musí sedět u našeho stolu, páč jen tak se dozvím co maj za lubem! A tak jsem taky jednou od něj vyřídil falešnou zprávu. Na 28. října jel demonstrovat do Prahy, ale mě řek, že jako řek, že jede do Tatobyt. A tak tam na něj čekali a nestihli ho zadržet. A tak je natočenej jak ho drží dva fízlové v helmách a od kráčí s pohledem nepřítomným upřeným dopředu s kyticí v ruce! Je to slavnej záběr a vznik jen dík mě!

      Vymazat
    8. Systém …. kouzelné slovo, komunismus, kapitalismus, feudalismus … atd. Není to stále jedno a to samé? Na počátku je myšlenka a provedení skončí pokaždé zhruba stejně. Co tím myslím? Marx napsal „ revolucionizující třída musí vydávat své zájmy, za zájmy většiny“, měl pravdu a rozhodně nebyl první a ani poslední, co tento princip popsal.
      Otázkou je zda se společnost může posunout přes pomyslnou hranici úpadku, ke které doputovaly všechny prozatímní režimy. Tou hranicí je třídní rozdělení společnosti na bohaté (spíše vládnoucí) a chudé. Každý doposud realizovaný systém nakonec dříve, či později skončil či skončí z důvodu snížení úrovně morálky, rozbujení korupce, omezování svobod většiny různými prostředky, využívání a udržování názorové roztříštěnosti většiny … atd.
      Dle mého názoru může k posunu dojít pouze vznikem opravdu morální společnosti. A to zespodu, protože stálé čekání na mesiáše je mrháním času. Čím blíže k vrcholku pyramidy společenského rozvrstvení, tím je té morálky méně a méně, už z principu, protože nahoru se derou hlavně Ti méně empatičtí. A Ti ve stávajících systémech určují běh dějin. Ale jak zmobilizovat morálku většinové společnosti bez spolupráce vládnoucích j .. elit?

      Vymazat
    9. A Jardovi jsem pak řek,že halt asi změnil na psolední chvíli plán a před náma v hospodě se o tom nezmínil! No moc na to nedal - nepodezíral mě z dvojakosti, to ne ale začal se vyptávat,jestlii jsem v opilosti něco neprokec a jestli mě nepodezírá, že by jako dával do placu falešný info přede mnou. A já že nic, že to byla asi náhoda. Pak dva roky po Plyši mi Jarda dělal šéfa v maloobchodě. Prdel - jezdili jsem spolu dodávku do Makra! On dodnes neví že jsem to provalil a dělal pro druhou stranu. A nač mu to mám říkat? Však ten chartista Renda se voběsil o pár let poté na klice. Byl zklamán a zhnusen z politiky, z Havla a tohodle svinstva tu ...

      Vymazat
    10. To jako ne že bych fandil komoušům, pár jsem jich skopal a jednomu rudýmu mamrdoj i rozflák lahváč vo makovici v hospodě. O to ne. Ale to byli šmejdi komoušský z přesvědčení! Rudá fronta atp. Proti panu Hitlerovi i panu Sládkovi. To Jarda byl jinaj kofr, žádnej komouš od víry! Už za komárů jak jsem jednou takhle jeli jeho žigulem a on mě "vytěžoval", tak přes cestu šli cigáni a on hned - ty jo, gamby černý! Kdybych moh tak nebrzdim a ještě zacouvám! Ty ne? No neboj - přede mnou to můžeš klidně říct, já je rozhodně nemusím! A zasmáli jsme se ... ale na skiny byl vysazenej taky, mě jako stoupence pana Hitlera chtěli nasadit na jejich "zmapování", což se mi ale vůbec nelíbilo! Ještě že mě z toho Renda vytáh! Já se svěřil v hospodě s tou patálií co mě kvůli zkurvený armádě a Vencoj Dvořákovic (podplukas, kontráš ze Žatce) postihlo a on mi nabíd, abych strh pozornost na něj. A fakt to zafungovalo!

      Vymazat
    11. 11:01 - já bych mě řešení! Popravit každýho dejme tomu třetího! Svět redukovanje na 5,5 miliardy max by byl ideální! Začalo by se vrahy nevinných, pak by přišli zloději a nakonec lháři. A to je já tipuju tak dobrá milarda. A pak by se dohledávalo. Každej lump co ještě nic nespáchal má jistý předpoklady,který když bysme se naučili umět nacházet a objevovat, tak by se dalo dopopravit další miliarda potencionálních hajzliků! A na světě by vypuk totální ráj! Páč by zbyli jen hodní, nelhoucí, nekradoucí, vstřícní, veselí a pozitivně naladění lidé a jedinými vrahy by byli mistři popravčí, kdeří by byli cosi jako řezníci Spravedlnosti! Nebyla by více ani ždá chudoba, zdroje by se dělily mezi méně lidí a to naprosto spravedlivě, páč ti přeživší by nebyli schopni žít na úkor jiného - jak stojí výše,zbyli by jen hodní, soudní a stydící se za nepravosti lidé!

      Vymazat
    12. Tenkrát v hospodě ňákej Palouš - režisér z našeho divadla a velkej pravdoláskař mě za to nadával do komoušů! Prej to chtěli tu zavádět bolševici toto! Ale pohořel, chlápek co nás tam zval sprdnul právě jeho, co si to dovoluje rozhodovat o tom, kdo má "správný" a kdo "nesprávný" názory u našeho stolu! :))))

      Vymazat
    13. Stálo by za to napsát Vaše vzpomínky knižně. Do 89. první díl, po 89. druhý. Nazval bych to "trilogie", neboť Vaše doba nastává. Trump + Putin může "nastolit" buď "národní -izmy", pokud budou spolupracovat. Dalším hráčem je ale Čína. Jak známe "tři sestry", variant bude více, včetně WW3.

      Vymazat
    14. No... ono to tak uplne nepravda bohuzel neni (krom toho komunismu), takze to tezko muzu svym detem vyvracet. Zahranicni fy. tady byly, treba IBM, ale ty to pak "soudruhum" splacely "v naturaliich". Ja si napr pamatuju, jak byvaly vedouci Technicke Sekce RLP, odesel pracovat do IBM a po case se uchazel (v radnem konkurzu pochopitelne ;-) ) o misto reditele RLP a protoze byl z "civilu", nemusel dokladat lustracni osvedceni. Pritom jako vedouci TS, ridil nakupy techniky (radary, ILSy, radia...) a jezdil na jednani a dohlizel na proskoleni obsluh v cizine, takze spolupraci podepsanou mit !musel! a hlasit taky musel. Jinak by se v te pozici dlouho neohral. Proto kdyby si na nej posvitili tim lustrem.... :-)

      Co se tyka ruznych PSM (politicke skoleni muzstva), nebo MLP (marx-leninska priprava - dustojniku), bych mohl, jako nekdejsi desatnik-absolvent az ppor.-abs. vypravet ;-)

      Mozna kdyz nekdo pracoval v delnicke profesi, tak mu dali pokoj. Ja jsem musel obcas zdvorile odmitat ruzne nabidky s oduvodnenim, ze jako potomek-potomku-prislusniku-porazenych-trid (oba mi dedeckove byli porazeni v tridnim boji), se na zadne stranicke funkce, ba ani na proste clenstvi necitim. ...pak uz vetsinou dali pokoj. Jen mi spoluzaci, kteri meli tridne vhodny puvod, na tom mozna byli hur. :-(

      Vymazat
    15. 11:57 - tak prej se to už odhlasovalo! Takže jediná varianta - http://az247.cz/konec-sveta-bude-byl-schvalen-na-znovuobnovenem-summitu-g8-proti-pouze-rusko/

      Vymazat
    16. 10:59 no muze byt akorat to PC jsi tenkrat nemel!!!!!!!

      Vymazat
    17. 12:25 - doma ne! V práci ano. A dokonce to byl jedinej důvod proč mě šéf chcálil - že umím na PC či spíše že jsem se to rychle naučil. My totiž byli první ročník (maturita 1986), která měla ve škole předmět Informatika a výpočetní technika a měli jsme už počítač ve škole. Jenže to si nepředstvu jako teď! To byla televize a v ní se rál tenis! Přes monitor byla dlohá bílá linka dělící ho na dvě poloviny a na každý půlce byla pálka ve tvaru čtverečku a bod jako tenisová lopta. A ty jsi kurzorem na klávesnici (myš nebyla!) pinkal posouval pálku za loptou. Jediný program kde se dalo pracovat byl MS-DOS. Opět se na monitoru ukázalo několik sloupců a ty jsi klávesnicí a kurzorem vyplňoval data do nich dle pokynů. Já konkrétně dělal to, že jsem z ruční kartotéky strojů přepisoval údaje to elektronické podoby - tedy do těch tabulek a ty se potom uložily na diskety. A jednou za čas se z diskety udělala tzv. sjetina. To byl seznam strojního parku fabriky. S tí jsem chodil po továrně a hledal kde ty stroje fyzicky jsou a odškrtávala si je - jestli je někdo neukrad:)))
      Co ale nebylo, tedy u nás ne, tak to byl internet!

      Vymazat
    18. Tak na tohle nás trápili ve škole! - https://cs.wikipedia.org/wiki/IQ_151

      Ještě jsem si dělali prdel, že jeden spolužák měl naměřený IQ 152, takže jako překoná ten počítač:)

      A v praxi se s tím pracovalo asi takhle - https://www.youtube.com/watch?v=_9im5fro1rg

      Vymazat
  7. Malá technická. Tak, jak jsem měl možnost alespoň částečně poznat Kalouska, jsem bytostně přesvědčený, že by si hlavu nelámal nad možností okrást všechny zúčastněné. Jak Český stát, tak koncern Anheuser Busch. A Babiš není o nic lepší. Vždycky jsem říkal, že rozdíl mezi Kalouskem a Babišem je dvacet let. O Kalouskovi už víme, co prováděl v devadesátých letech na min. obrany. O Babišovi se to dozvíme za dvacet let.

    OdpovědětVymazat
  8. "Ve Sněmovně na sebe pokřikují a vzájemně se urážejí jako dva největší nepřátelé.".

    Ono je to totiž jen komedie, oba uzavřeli smír, gauner Kalousek ví na Babiše a gauner Babiš ví své na Kalouska. A vo tom to je.

    OdpovědětVymazat
  9. Pane Hričaku, máte pravdu. Nicméně Babiš byl stvořen nikoliv, aby se hádal s Kalouskem, ale k tomu, aby změnil systém. Ten havlovský systém byl prolhaný a vlastně neproduktivní. Babiš má snahu alespoň ten systém postavit na nohy. Samozřejmě je otázkou, kdo bude mít z něho prospěch. To se opravdu ukáže až po delší době. Já si myslím, že to prozatím klape.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máte pravdu, že jim to klape. Kalousek je jakoby v opozici a babiš dělá to samé co Kalousek. Vždyť ten materiál o privatizaci budvaru prošel vládou i když je Kalousek v opozici. A lidi jako Vy jim věří ty pohádky o tom, jak dávají do pořádku systém. Z lidí tahají přes EET miliardy po stovkách. Aby si Babiš mohl neplatit na daních miliardy. pěkně jim to klape.

      Vymazat
    2. 9:29 - a z koho EET tahá miliardy? Vždyť by je stejně zaplatili, nebo né? Vy neplatíte daně?

      Vymazat
    3. Pro 10:06
      Daně platíme tak nějak všichni, ale ...
      Použiji příměr:
      Jsem na lodi uprostřed jezera a najednou hle, v lodi mám pár děr, několik velkých jak ruka, pár jako noha a také několik jakoby po hřebíku. Jaké začnu opravovat? Ty po hřebících?
      Asi by bylo bývalo výhodnější pokusit se opravit nejprve ty velké a potom teprve ty menší.
      Byl-li by použit tento postup, možná by odpor veřejnosti proti zavedení EET byl mnohem menší.

      Vymazat
    4. V tom je ten problém, já jsem musel jako živnostník celý život platit daně i DPH, protože jinak to nešlo. Taky bych rád ošulil stát jako vy, ale nemohl jsem, vlastně jsem vám proplácel vaši neschopnost, tak proč bych měl být na vaší straně?

      Vymazat
    5. Anonymní1. února 2017 11:08
      Jasný a srozumitelný. P.K.

      Vymazat
  10. Je moc dobře že ten článek osvětluje, jak se věci mají. To že jsme národ pivařů a první ve spotřebě piva na světě (zatím), a že nějací politikové chtějí prodat světoznámou značku, která ani není naše, protože je to děditví po našich předcích, co jiného by už mělo lidi zvednout z těch tlustejch prdelí? Možná tlustejch i po tom pivu, ale to chcete pít americký sračky? Já teda tohle určitě nechci. Jestli ani pivo nezvedne lidi aby šli k volbám a těm grázlům to spočítali, tak už nám skutečně není pomoci a kdejakej čobolák si z nás bude, za pár koblížků dělat srandu. A o tom to je...

    OdpovědětVymazat
  11. Autor se v jednom spletl.
    Tím druhým velikánem, který (nezávisle na Mendělejevovi) uspořádal prvky podle jejich vlastností do periodické tabulky, byl německý chemik Julius Lothar Meyer.
    Nikoliv Lavoisier.
    Oba tak navázali na řadu svých předchůdců (dnes již zapomenutých), kteří si již i dříve povšimli periodicity uspořádání valenčních elektronů známých prvků.

    OdpovědětVymazat
  12. Proč by měl stát vařit pivo? Protože bude poslední, kdo ho bude vařit, zatímco ostatní budou produkovat různé patoky.
    O Babišovi 90. let: kniha "Ctihodný Andrej Babiš", na Slovensku, kde vyšla před cca 15 lety, soudně zakázaná. Ne vše v ní musí být pravda, ale základní představu to dá, jak chlapec zbohatl.
    Prodat ČEZ by bylo něco jako dlouhodobé pronájmy vodovodní a kanalizační sítě, které obecní a městští páni spáchali ve prospěch zahraničních korporací a ty vyhnaly cenu vody na i stonásobek výše z konce 80. let. Ten, kdo chce přirozené monopoly vzít zdejším obyvatelům z ruky, je pro ně a jejich svobodu, suverenitu a důstojnost, pro jejich ekonomický, sociální a politiský rozvoj úhlavním nebezpečím. Už není třeba se trápit hledáním další klacuk těžkého kalibru na Babiše.. Myšlenka privatizace ČEZ je to nejtěžší, co lze zde sehnat, a všechny další klasky a biče budou jen vhodným doplňkem.
    Takže - pokud někdo chce Babišovi a Kalouskovi řádně opepřit podzimní volby, tak je záhodno případným jejich přívržencům sdělovat a připomínat jejich záměr privatizovat ČEZ. To je kvůli ceně elektřiny velmi racionální a působivý důvod. A hned přidat Budvar, ten je hodně emoční. Vzhůru do práce!
    KR

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Poslední? Máš tady ty imbecile stovky malých soukromých perkfetních pivovarů.
      http://pivni.info/mapa.php

      Vymazat
    2. 10:04-kolik z nich jste skutečně ochutnal a s jakým "výsledkem"?

      Vymazat
    3. PS.-a výstavem, aby byly zajímavé pro "pivní investory", lačné k zisku, ne k investicím! Kdo zaplatí státu léta sporů o značku? Není to tak, jak se to dělá, náklady na stát, zisk do soukroma? Banky, doly atd.?

      Vymazat
    4. Pokud by plnění pivních lahví nebylo ziskové, tak do toho investoři a výrobci nejdou. Míru zisku, kterou považují za žádoucí, si zajišťují cenovou a nákladovou politikou. Pokud ostatním nemůžete cenově konkurovat, zašnete snižovat náklady: šetřit lidi, šidit technologii, používat levnější, a tudíž velmi pravděpodobně, horší suroviny, či přímo jen náhražky. Zákaznicky je to cesta do pekel, pokud reklamou nezblbnete pijáky, že to je to pravé. Pivo zachrání fajnšmekrovká klientela věrná nějakému šílenci a lá Bernard a spol., pokud bude solventní, aby si jeho pivo zaplatila, a nebo právě státní pivovar, protože ten nemá za úkol vývar zisku, nýbrž vaření piva.
      KR

      Vymazat
  13. Dík za článek, i když mě samozřejmě strašně vytočil. Proč se nám, sakra, pořád daří volit tak nechutná hovada? Já jsem býval v minulých volebních obdobích voličem soc.dem., ale letos jsou naprosto nevolitelní. Takže se rozhlížím, ale vylučovací metodou se zatím blížím téměř k nule...

    OdpovědětVymazat
  14. Kapitalista za pár procent zisku je schopný porušit zákon; za pár desítek procent zisku je schopný spáchat zločin; a za pár stovek procent zisku není zločinu, kterého by se nedopustil.
    Karl Marx
    (Morave)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A komouš je tohle všechno ochoten udělat zadarmo. Jen z čiré závisti.

      Vymazat
    2. 10:58-to je ale blbec, viďte, Vy se raději řídíte dle soukmenovce Marxe.

      Vymazat
    3. Morave a to je důsledek působení zákonů vývoje kapitalismu. Z tohoto důvodu neexistuje možnost jakéhokoli reformování tohoto systému, jen jeho smetení. T

      Vymazat
  15. Je třeba skoncovat s individualismem. Je potřeba myslet opět kolektivisticky. Navázat na idee první republiky a obrozenectví! Kolektivní hodnoty jsou to, co Sorosové, nadnárodní kapitál a jejich poskoci k smrti nenávidí!
    Polistopadová ideologie individualizmu se dostala do extrému. Z lidí se staly chodící karikatury bez identity, vyprázdněné lidské duše, nucené k tomu, aby svojí identitu zakládaly na rozvoji nějaké osobní úchylky. Naši identitu musíme opět začít odvozovat od společných národních hodnot!
    Atomizovaná, extrémně slabá česká společnost se nachází na samotném dně v několikavrstvém područí imperiálního řetězce. Pod námi jsou už jen zhroucené, white trash státy, zasažené gangrénou fašismu jako je Ukrajina. Stát byl zdegradován na luxusní sociálku pro tisíce zbytečných úředníků. Silný, nezávislý, suverenní stát je však pro přežití nás jako národa naprosto nezbytný.

    Babiš, Klaus číslo 2.
    Mnoho lidí vidí v Babišovi supermana. Jak si ale vysvětlit rozpor, že bude řídit stát jako firmu a přitom státní firmy likviduje? Babiš jen iluzorně vylaďuje pošramocený sen některých Čechů o tržní ekonomice. Sen který dostal už za Klause, Kalouseka a dalších hořkou pachuť. Sen který je stejně naivní, jako je nebezpečný. ČEZ je největším plátcem daní v ČR a zároveň to je velice dobře prosperující státem kontrolovaná firma. Co se s ním stane po privatizaci, je naprosto zřejmé i největšímu blbci, dopadne to jako s vodou! Babiš je pouze další polistopadová varianta krysaře s píšťalkou! A také další lokální úředníček v nekonečné hierarchii amerického impéria. A to my nechceme!
    My chceme svobodu, suverenitu, nezávislost!
    To znamená vlastní území, vlastní jazyk, vlastní neodvozené zákonodárství, vlastní nezávislá média, vlastní kulturu, vlastní vodu a vlastní energii.
    Je potřeba ustanovit zákon o strategických státních zdrojích, které nikdy nesmí být privatizovány a ty co už byly, musí být vykoupeny. Podobně jako Karel IV. ustavil nezcizitelné hrady Českého království v Majestas Carolina. Toho samozřejmě nikdy nedosáhneme s primitivy, jejichž myšlení je v zajetí tržních bludů! Především je třeba se zbavit ideologie individualismu, která devastuje českou společnost. Nejde o to, dojít zpět do opačného extrému, ale najít rovnováhu.
    Svět se rychle mění a my se snadno můžeme ocitnout v pozici nahého v germánském trní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud se stát zbaví,prodá,důležité odvětví což je ČEZ,přestává existovat.On to není jen ČEZ,ale i další firmy,ať jsou to vodárny,dráhy,telekomunikace a další strategické odvětví,které pak ovlivňují chod státu.Už od začátku vstupu Babiše do politiky tvrdím,že mu nejde o blaho státu,ale jen o své.Státní rozpočet v přebytku,nic netlačí prodávat kteroukoliv firmu,je to jen nenažranost sionistů,pokud si to voliči Babiše neuvědomí,připraví nás o všechno.

      Vymazat
  16. Nechte 10:50 žít, je to chudáček. Holky ho nechtějí a tak opruzuje...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žádných 10:50 tu nikde není. Neumíš ani správně opsat číslovky? Ale hlavně že tě chtějí holky, demente.

      Vymazat
  17. To, že Kalousek ve skutečnosti pracuje pro Babiše (očividný prospěch), je víc než jasné. Ta šou o tom, jak si jdou po krku je úsměvná. Nakonec je tam minimálně jedno pojítko - Bilderberg.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, nějaká pěkná konspirační teorie tu chyběla.

      Vymazat
    2. 15:25 zameč a vyskoč!

      Vymazat
  18. Tedy určitě aspoň zatím bych neztotožňoval Babiše a Kalouska, stále je mezi nimi diametrální rozdíl. Nezdá se mi, že by Babiš byl proti placení daní, právě naopak. Nebyl jsem voličem Babiše, ale pokud jeho škrtneme se seznamu, tak k volbám v říjnu tr. nemusíme ani chodit. Horší je, s kým by mohl v této zemi vládnout? Čeho se stát má a nemá vzdávat. Podle mne školství a vzdal se ho, také zdravotnictví a vzdal se ho, vzdal se tabákového monopolu, vzdal se české vody, vzduchu, přírody a vlastně i svých občanů, kteří dnes hlavně otročí v cizáckých fabrikách na tučných ziscích zahraničních magnátů. Ano nikdy jsme se neměli vzdát ničeho, co prosperovalo a přinášelo do státní kasy peníze. V rámci privatizace jsme se vzdali českých bank a státní suverenity, vzdáváme národní identitu a mnozí mají již strach, že neseženou ani místo pucfleků u našich nadnárodních mocipánů. Budvar vydělává půl miliardy ročně. Kolik miliard nám jen v pivu odtéká ročně do zahraničí? 5, 10? Naopak nejen já, ale asi většina národa by zase uvítala znárodňování těch podniků, které mají výrobu v ČR, ale nemají zde sídlo (to bych jim klidně ponechal) a tedy neplatí daně. Znárodňoval bych ty podniky, kteří nakupují nemovitosti, aniž by platili daň z převodu, jako každý jiný občan ČR.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 18:57-sdílím podobný názor, ač ani nebudu jeho voličem.

      Vymazat
  19. Babiš je proto, aby daně platili ti druzí. Ne on. z obyčejných lidí sedřít kůži pomocí EET. On chce aby daně platili obyčení lidé - DPH. A rozhodně aby je nemuseli platit miliardáři jako ON. Vy jste snad někdo měl v poslešdních letech 1,5 miliardy nezdanitelných příjmů? Toho rozhodně nevolit. Kohokoliv jiného jen ne Babiše. To už je lepší k těm volbám vůbec nejít než volit babiše.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, daně mají platit všichni.
      Ti, kdo ctí stát a jeho prospěšnost pro společnost.
      Tedy jak ti "malí" plátci, tak i ti velcí.
      A beze stropů!

      Vymazat
  20. Chcete snad říct, že mediální oponent Kalousek chce reálně snižovat daně? Nehledě na to, co kokot-Mirek žvaní, bych Vám rád připomněl, že to byl právě on jako ministr financí, kdo v "pravicové" vládě zvyšoval daně. A co říkal před volbami?

    OdpovědětVymazat