Reklama

.

.

pátek 3. února 2017

Rusko: Na šachovnici stojí nová dáma proměněná z pěšce na osmém poli.



Vladimír Balhar

3. 2. 2017

Když jsem byl mladší, s oblibou jsem hrál šachy. Nechlubím se tím, byl jsem slabý hráč. Ale šachy mě fascinovaly, už jenom ty krásné dřevěné figurky. Hra je tak složitá, že je nad možnostmi člověka, hrát bez chyb. A tak si šachisté pomáhají šachovou teorií a různými fintami psychologického charakteru.


Jedna  z těchto fint je oběť nějaké figurky, třeba pěšce. Soupeř si myslí, ejhle, zapomenutý pěšec, a sezobne ho. Omyl, pár tahů a soupeř přijde o pěšce dva, nebo tři. Největší figuru, kterou může šachista obětovat je dáma. Dáma je nejsilnější a nejmocnější figura. Pokud dojde ke ztrátě dámy, jde buď o fatální omyl, anebo zásadní rozhodnutí, které změní celou hru. Oběť dámy je korektní a používaný postup ve hře, byť tedy nutno říci, že v mistrovských partiích je to akt vyjímečný.

Na šachy, které již nehraji, si ale každou chvíli vzpomenu, když vidím podivnosti ve světovém dění, infantilní hry na svobodné volby a nadvládu bankovního systému nad zbytkem planety.

Pro nás to celé začalo v r. 89, kdy vypukl řízený státní převrat, zvaný sametová revoluce. Nebyla potřeba barevná revoluce, na tehdejší Čechoslováky stačila sametová, nebarevná.

Stále vidím tehdejší papaláše sovětského svazu na tribunách, staré dědouchy. Za nimi ovšem nová garnitura budoucích vládců, kteří si zcela přesně uvědomovali, že jejich systém restaurovat, nebo inovovat naprosto nelze. Byli to lidé, disponující nejmocnější armádou světa, asi nejlepší rozvědkou světa, tajnými archivy a tajnými informacemi, tajným zbrojním programem. I přesto věděli, že jsou v troubě. Lidi už s nimi nepůjdou, vše se rozpadne. Nemůže být lépe, bude jenom hůř. Po zralé úvaze obětovali satelity. Konec konců, takové Československo, tehdy Československá socialistická republika, byl pouhý outěžek, plný přihlouplých komunistických byrokratů a státeček ekonomicky žijící z dotovaných sovětských surovin. Odříznutím Československa došlo k rozříznutí vředu, vytekl hnis, skoro všichni komunisté okamžitě opustili stranu. Někteří začali kapitalisticky kšeftovat, někteří se za pomoci jiných, dobře umístěných komunistů dali do přímého rozkrádání státního majetku. Úspěšně, a bez pomoci dělnické třídy a ideálů pana Marxe.
Dnes je jisté, že oběť satelitů bylo kvalitní rozhodnutí.
To byla oběť pěšců. Konec konců jich tolik nebylo.

Ovšem, co se sovětským svazem? Toť otázka. Je to lán světa a nekonečné přírodní bohatství. I sovětský svaz byl obětován, jako nejvyšší a nejmocnější figura. Západ, lehce vypočitatelný svou chamtivostí, byl zcela zaměstnán požíráním pěšců, vlastní král ve hře měl dostatek času na výpočet a provedení obrany. Dnes, s velkou úctou mohu konstatovat, že hra vyšla. Král má opět hru v ruce a na šachovnici stojí nová dáma proměněná z pěšce na osmém poli.

Nejlepší rozvědka světa zachována, tajné archivy nedotčeny, tajný zbrojní program realizován. Protože, oni se ti anglosasové něčeho bojí. Že by třeba myšlenek akademika Sacharova?

48 komentářů :

  1. Autor sice píše zajímavě, ale naprosto mimo mísu. Chce snad naznačit, že Rusko je jedno z nejlepších míst na Zemi, vhodné pro bohatý, bezpečný a svobodný život ??
    Nenechte se vysmát - neexistuje žádný žebříček - ať už ho sestavuje kdokoli a na jakékoli téma - kde by Rusko figurovalo na nějakých předních místech v něčem ušlechtilém.
    Rusko není dobré místo pro život - proto jim uniká kapitál a to nejen peněžní, ale i lidský.
    A nějaké figurky jako příměř jsou sice hezké, ale naprosto mimo realitu.
    A nejaké archívy o zrůdnosti režimu, které jsou pro jistotu zavřené na dalších několik desetiletí, to tedy věru není nic k chlubení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Běž doprdele,ty chytrolíne....

      Vymazat
    2. Ale ten pán píše o těch nových tvářích. Ne o lidu prostém. A pro ty je Rusko určitě jedním z nejlepších míst na světě k životu. Ne-li úplně nejlepším. Takový Abramovič je toho příkladem přímo ukázkovým. Říká se jim Novorusové. V Rusku bylo co ukrást. Ale zůstalo to v Rusku. Na rozdíl od satelitů. Možná jste si všiml, že vládci bývalých sovětských republik se stali bývalí tajemníci místních komunistických stran. V Asii bez výjímky (Nazarbajev, Kadyrov starší, Ševarnadze v Gruzii, to samé v Kyrgizii, Uzbekistánu, Arménii, Ázerbajžánu atd. Mají vládu pevně v rukou a hospodaří na svém a po svém. Jen tam, kde to vzali "poevropsku" dopadli jak sedláci u Chlumce. Nic jim nepatří a musí poslouchat. Ale i tam se žije věrchušce jak ve vatičce. U nás nemusím snad jmneovat. A v takovém Rumunsku už soud řekl, že korupce ve vládě není trestný čin. A je vymalováno! A to je člen NATO a EU!

      Vymazat
    3. Autor je mimo mísu, to souhlasím. Protože tvrdí, že zrádné elity odevzdali Rusko západu, protože to nešlo jinak. Je to úplně opačné Stalin nastavil takové parametry společnosti, že paraziti by byli brzo zlikvidováni, ale nepodařilo se mu to dotáhnout, protože byl pravděpodobně otráven. Po jeho smrti začali elity pomalu otáčet (například zpočátku musel být ve vedení podniku někdo z kolektivu pracujících ... salámovou metodou krok za krokem až ke zrádci Gorbačovovi). Stalin i tak zajistil východní Evropě 50.let míru a prosperity a de fakto i celému západu, který musel vyjít lidem vstříc (protože začali ukazovat, jak to, že horník v Rusku se má takhle) a nemohli si dovolit nechat umírat lidi hladem jako v USA ve třicátých letech. Ve skutečnosti socialistický blok vyhrál, což Vám potvrdí každý skutečný analytik (nezaměňovat s propagandistou), ale odevzdáním východu si západ prodloužil život až do teď, protože to bylo letadlo. Teď s nástupem Trumpa to končí, protože už není možné hrát hru Titanik (letadlo), kdy hrstka bude vlastnit všechen majetek a ostatní budou hladovět k čemuž to spěje (podle přísloví sytý hladovému nevěří).

      K hodnocení Ruska, tak zde s 12:03 nesouhlasím, ale jeho argument, jako že Rusko není ušlechtilé je jak dílny Goebbelsovi dílny. Je potřeba hodnotit objektivně co je v Rusku dobré co funguje a co ne.

      Na Rusku dokáží najít jistou ušlechtilost, například schopnost se obětovat pro záchranu druhých. Mám ovšem potíže najít něco ušlechtilého na západu. Co je ušlechtilého na "humanitárním bombardování", co je ušlechtilého na koncentračních táborech, co je ušlechtilého na otroctví?

      Vymazat
    4. Nejlepší je natom to, že už se nemůžou dočkat ,až vy debilové se vyjádříte k jejim procesům, aby mohli pokračovat.

      Vymazat
    5. 12:03 tak nám řekni jak o tedy opravdu je. Říci"tak to není", to umí každý, předlož argumenty a důkazy. Taky se říká, že po bitvě je každý generál. V roce 89 nikdo nevěděl, jak to všechno dopadne. Ani šachista po prvním nebo druhém tahu nezná výsledek zápasu. Taky se mohlo stát, že dnešní naše planeta by byla ohnivá neobyvatelná koule. A to nebezpečí je tu pořád.

      Vymazat
    6. 12:03 Kdyby SSA byly tolikrat napadeny mněli takové ztráty na životech a infrastruktuře jako Rusko tak by tam ještě dnes bloudili do prerii buvoli nebo voli jako jsi ty.
      Václav

      Vymazat
  2. Myšlenky, nebo výtvoru?!! Ovšem jinak je text výborný. Každý snad pochopí, že hra teda pokračuje dál. Pro většinu lidstva bohudík, ale pro tu miniaturní bohužel.

    OdpovědětVymazat
  3. "Československo, tehdy Československá socialistická republika, byl pouhý outěžek, plný přihlouplých komunistických byrokratů a státeček ekonomicky žijící z dotovaných sovětských surovin. Odříznutím Československa došlo k rozříznutí vředu, vytekl hnis..."

    ====================================


    Kde tohoto blbce jste zase vyhrabali?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dneska se jen furt dokola žere a sere a už jen žvaní a žvaní a čím,dál větší hlouposti a trpně čeká na ránu z milosti....

      Vymazat
    2. Ten outěžek vyráběl všechno možné pro přátele národů různých, včetně základního výzkumu. Navíc pro státy RVHP a Kuby (možná i u dalších spřátelených) prý existovala procenta ze světových cen v mezinárodním obchodu, která jsme jim odpouštěli. Nevím, možná to je jen výdech Blanických rytířů.

      Vymazat
    3. Pro 13:15 : Jezdil jsem do SSSR s Technoexportem , prodávali jsme za naše ceny , Rusové nám mávali nabídkami ze západu , levnějšími , kvalitnějšími , ale jejich ministerstvo v zájmu bratrství rozhodlo vždy v náš prospěch , takové to ve skutečnosti bylo !!

      Vymazat
    4. 16:09

      ČSSR bylo Švýcarskem východního socialistického bloku, ekonomicky úplně jinde než SSSR. Tak tu nemel blbosti.

      Vymazat
    5. Tak z čoho ste tak priposratí Pepku A16:20? Veď je všetko "OK":-)! Takí "zaostalí rusáci, tam kde sa nikomu neoplatí žiť" Vás predsa nemôžu psychicky rozhádzať:-). Čo ste takí zasratí z "rusských hekerov" ktorí vás umlátili abakusmi v jednej ruke a s fľašou vodky v druhej rule? A čo ste takí zasraní z "rusského hrdzavého šrotu" rozmiestneného na Kryme, na Novorosiji a pri baltských republikách, keď pre Vaších hamburgerových švejkov zdolať ich bude len taká brnkačka. Môj profil Ukrofil.

      Vymazat
    6. Anonyme 16:09 - ty ses jezdil tak maximalne do ruska ozrat hovado jedno! PZka max. dohodla ramcovy kontrakt, ale vysledne ceny byly jine! Jeden pripad za vsechny: saci bagr, cena 3mil. Kcs. Stolicka obsluhy (pripevnena k podlaze) posunuta o 1cm, oproti vykresu -> nova cena = dohodnuta cena - 1mil. Kcs !!!!!!!!!!! ....tak "vyhodne" se obchodovalo se SSSR.

      Naopak benzin (vyrabeny z ropy SSSR), jsme meli nejdrazsi, z celeho vych. bloku. Prepocitano na dnesni pomery, by litr benzinu vychazel na 50-60Kc!!!!!!

      CSSR dotovala cely vychodni blok a jeste z vyvozu Zetoru, byly dotovanu komunisticke strany Francie a Svycarska. Z ceho byla dotovana komunisticka strana Italie si uz nepamatuju, ale bylo to take z CSSR!!!!

      Pokud nekdo zil v papalasskych postech, v ruznych PZO, tak na tu dobu vzpomina jen v dobrem. Ja jako potomek prislusniku porazenych trid, vim i o stinnych strankach a neskutecne chudobe porazenych trid.

      Jedine, na co vzpominam, tak byla uroven svobody. To bylo ovsem dano, tehdejsi urovni technologie. Pokud by totiz STB mohla mit take kameru, na kazdem rohu a k tomu odpovidajici rozpoznavani obliceju, umela by to mozna lepe vyuzit, nez soucasna verchuska.

      Vymazat
    7. 16:20 - jooo Švýcarskem! A Lichtenštejnskem náhodou ne? Největší chybou Evropské unie bylo, že se rozšířila o postkomunistické, chlastoslovanské (i hunské), zaostalé avšak domýšlivé burany a neponechala schengenskou hranici na původní železné oponě. Čecháčkostán je nabubřelé rusofilské smetiště Evropy, které těží ze své ubohosti, která odpuzuje i uprchlíky?
      Parazitičtí čecháčkové (k radosti Putina) EU jen vyžírají (jako kdysi RVHP) a když mají něco sami obětovat, tak z ní hrdě vystoupí dříve, než budou ostatními vykopnuti? Pokrytecká, somrácká, opovrženíhodná lůza ! Válčí a pracuje leda tak hubou. Jakékoli její naředění migranty je jenom prospěšné. Britové už čecháčky a další postkomunistické nevděčné vyžírky nechtěli živit, proto z EU vystoupili. Nebýt Německa, mohli jsme mít uprchlíky na krku my, švejkovští postkomunisté.
      Čecháčkostán patří do EU ještě méně, než Řecko. Nedrží krok už ani s Rumunskem a Bulharskem. Integraci EU Češi neustále sabotují a současně jí licoměrně vyčítají neakceschopnost. Češi - nekrást tady !!! O bolševizmem zavšivenou, žlučovitou a zlodějskou kotlinu už nejen solidní investoři, ale ani uprchlíci nestojí.
      Vyhnány byly 3 miliony Němců - takže místa je tu dost. Uprchlíci vypadají civilizovaněji než čecháčkovská řvoucí chátra. Řešení na konci příspěvku.
      Závistivá, neschopná a ubohá (zato však revolučně uvědomělá) husitsko-bolševická čecháčkovská lůza se kojí nadějí, že se nažere papírových majetkových přiznání nebo registračních pokladen a pokut prodejním řetězcům. A nechce se s nikým dělit o žvanec a vrátit cokoli z nakradeného církvím, židům, Němcům. Píseň Práce: Ručičky nebojte se - vy makat nebudete !!! Poctivým českým metanolem proti cizí marihuaně!
      Se Sovětským Svazem na věčné časy !!! Vyloudit z EU co se dá - a pak z ní hrdě vystoupit !!! Jako azbucké lůzokratické Řecko - náš vzor.
      Čecháčkovští komouši se nezmohou ani na vlastní puč - potřebují k tomu čobolovského Bureše - nástupce Husáka ???
      Nabízí se ale řešení! - http://g.cz/17-plus-6-duvodu-proc-by-cesko-melo-byt-soucasti-nemecka

      Vymazat
  4. Brilantní. Pokud se ale Západ bojí slov Sacharova, tak je v jeho hnacím soukolí písek...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Brilantní? Pokud těmi "přihlouplými komunistickými byrokraty" případně hnisem myslel tebe, tak potom jo.

      Vymazat
  5. Pánové na Západě se bojí "myšlenek Sacharova"..,on totiž jeden takový Sacharov,než ho totálně na starý kolena zblbla jedna židovka,vymejšlel různá udělátka a jedním z nich je sovětská vodíková puma....

    Druhým takovým udělátkem byl systém na dálku odpalitelných jaderných fugasů rozmístěných ponorkami podél pobřeží USA,které by v případě nějaké výrazné zlobivosti vytvořili tsunami 200m vysokou,která by největší problém našeho světa,USA,vedené sionistickou mafií,elegantně vyřešila....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. oprava:..."vytvořilY"...

      Vymazat
    2. Je opravdu k ZASMANI , kdyz miliardari , kteri tak radi "setri" na danich a ZAROVEN s tim si , chteji si poridit svetovou valku za penize jinych...!!!
      A kdy jsou presvedceni ze ...
      Je opravdu valka ten nejlepsi zpusob, jak platit nejnizsi a nebo vubec zadne DANE???
      Obavam se ,ze tahle financne zabezpecena a bezpecne Vladnouci Trida to nema v hlavach tak uplne v poradku...
      A je otazkou jestli kdy vubec mela..

      Vymazat
  6. Vážení rusofilové, už je to tady:
    http://zpravy.idnes.cz/usa-osn-haleyova-rusko-ukrajina-krym-sankce-fz3-/zahranicni.aspx?c=A170203_070557_zahranicni_fka

    To bylo radosti ze zvolení Trumpa - a šup. Studená sprcha. V Rusku Trumpovi kdesi na Urale i vyšili obrovskou vlajku, teď holt to budou asi párat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V politice je to tak vždycky. Vůbec nezáleží na tom co dotyčný říká, ale na tom co dělá. Mimochodem jakékoliv sankce proti Rusku jen naučí Rusy vyrobit to, co dosud dováželi. Třeba ne hned zítra, ale v rozumném časovém horizontu. Byloby, kolego, velmi hloupé myslet si, že národ, který dokáže vyrobit velmi sofistikované zbraně a létá do kosmu, je národem hlupáků?? Já bych si na nějaké další soudy co s Ruskem bude, a co s USA, raději počkal.

      Vymazat
    2. 15:16 Sankce Rusko sice naučí něco vyrobit, ale za pekelnou cenu. Docela chudnou, ekonomika v mínusových číslech už třetí rok a opora někde ve světě jejich počínání furt nikde. Jsou izolovaní - myslíte, že třeba mladší generace to nevnímá velmi kriticky ?
      Myslíte, že by místní nechtěli žít už konečně normálně a třeba tak, jak vidí při turistice na Západě ?
      Ve svobodné a spokojené demokratické a aspoň trochu prosperující společnosti ? Která nevisí na špagátku cen ropy a plynu ?
      Ztrácí už poněkolikáté za posledních 20 let nejen svůj majetek, ale i další naději - kterou ještě před 2014 měli.

      Vymazat
    3. 15:20-žvaníš nesmysly....

      Vymazat
    4. 15:29
      ano máš pravdu, ten z 15:20 vůbec netuší, že žít v Rusku je jedna velká krása ! Všeho je tam dost, i svoboda, plno práce a velké důchody a platy.
      Navíc Rusko je neuvěřitelně úspěšné na mezinárodní scéně, všichni si ho váží a každý by s něma chtěl být kamarád. Mají všude partnery a navzájem se ctí.
      Prostě ten z 15:20 žvaní nesmysly.

      Vymazat
    5. No a ty lechtine jsi sama moudrost. Rusové od ostatních se odlišují maximální skromností. Práci tam povětšinou vykonávají ženy a chlapi válčí. Není to scela na 100% protože i ta ženská stebou dokáže zatočit.

      Vymazat
    6. ¨To 14:20 aspol. Pravda, řekla to. Ale neřekla jestli všechny sankce a které ano a které ne. Některé už dokonce uvolnili. A zrovna ty na spolupráci s FSB! Navíc: nezdá se vám, že je nějak ticho po pěšině k otevřenému útoku ukrů na Donbas? Ještě minulý měsíc EU, Merkelová, Obama, Nulandová jako jeden muž (u těch bab to vyjde nastejno) halasně podporovali Porošenka. Mainsteam jel na plné obrátky. A najednou nic! Něco se mění. Uvidíme co a kam až to zajde.

      Vymazat
    7. pro 16-58
      řekla zcela jasně, že sankce - které jsou spojené s anexí Krymu a vměšováním se do záležitostí Ukrajiny na jejich východní části se rušit nebudou.
      To, co dnes nebo včera zmírnili se netýká Ukrajiny. Ale pravděpodobně těch vyhostěných diplomatů a Trump jim třeba dovolil polovině se vrátit.
      Abych řekl pravdu, tak to je mi naprosto jedno.
      pozitivní je ta první informace, protože nějaký pořádek ve světě musí být. Překračovat hranice spořádaného státu se musí potrestat. A když to nejde vojensky, tak hospodářsky.

      Vymazat
    8. 15:20 žvaní. Má jistě v řadě věcí pravdu, řekl sice A, ale neřekl B. Myslíte, že je pro člověka nejdůležitější být odklopen herberkem nejširšího sortimentu? Fakt je důležité v prosinci dovážet letecky jahody přes půl zeměkoule? Možná, že by nejen ruský turista oželel tu lavinu, co se valí zpoza moře Středozemního. A veškeré ty posměšky (16:11) si tu můžeš bryndat na triko jen díky těm milionům, kteří dali to necennější- svůj život, aby zničili zhoubnou ideologii úbermenše. Ale neboj, už se zase chystají další, mladší, co se nezakecaj. Q

      Vymazat
    9. pro17:05-Mám jediný dotaz,vlastně dva.Jsi
      tak hloupý,jak se předvádíš,nebo placený.
      Druhý zní-byl jsi vůbec někdy v Rusku,moulo?
      Petr Majevský

      Vymazat
    10. Vážený rusofób,
      tak práve minfinovi RF spadol kameň zo srdca! Náhle odvolanie sankcií by totiž priveľmi posilnilo rubeľ (už sa), čo by znamenalo značné zníženie devízových rezerv - a chaos v obchodoch! Neviem, či to tej Haleyovej kométe nepošepkali! :)

      Vymazat
  7. Článek je výborný. Trump je přece ten pěšák v osmém poli a bije do "figur" kolem sebe až třísky létají.

    OdpovědětVymazat
  8. Koukám, že NR získala zase nějaké trollíky, resp. jednoho nového už ne nočního, zdá se, že obliba NR roste a tudíž je potřeba se nějak destruktivně, rádoby objektivně projevit. No, aspoň že opustili ten hnusný slovník. Jinak obsah je stejně trapný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano všimol som si tiež, A16:29. Otázka je či sa napriek snahe slušne debatovať, Ti bude chcieť s tými trapošmi aj nejak baviť. Pokiaľ Ťa ozaj bude chcieť obohať o nový nezávislý a širší pohľad na dianie vo svete tak možno. Ale ak len preto aby Ti vnútil svoje klapky nanoči ako ťažný kôň PROPagandy D.Jandy, tak v tom nevidím zmysel a len zbytočné zabíjanie drahocenného času. Môj profil Ukrofil

      Vymazat
  9. Krátce k Rusku: nemá skoro žádné normání partnery, to je fakt pravda. Dokonce i Lukašensko se s Putinem pře a neuznává mu jeho zahranbiční politiku na Ukrajině.
    Teď jsem našel zajímavou zprávu: https://twitter.com/Fbeyeee/status/827241977255251972

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale no tak Havloide. Donedávna byl pro vás Lukašenko diktátor a najednou je skvělelj demograt jen proto že se v něčem neshodne s RF? Žádný manžeství není bez občasné hádky.

      Vymazat
    2. Ale neříkej, jando. Co ty na to, analytiku? Orbán není blb.

      http://www.euronews.com/2017/02/02/budapest-s-warm-welcome-for-russian-president-putin

      Vymazat
  10. A přes to všechno Rusko ekonomicky zvítězí. Jsou skromní a silní. Buď to zkousnete, nebo si to hoďte.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně soudruhu. I kdyby přitom měli chípnout hlady.

      Vymazat
    2. Moje řeč, jsou skromní, silní, mají všechny suroviny, obrovské území, vypráskali Napoleona i Hitlera a když si o to někdo bude koledovat, dostane přes držku taky. Myslím ale že zájemců moc nebude, zatím stačí Poláci a Ukrajinci. Jó kdo chce kam, až se ucho utrhne.

      Vymazat
    3. 21:03
      Tak Jando, už toho šaškování bylo dneska dost, nemyslíš? Upadla ti rolnička.

      Vymazat
  11. Článek je naprostý blábol. Jak o minulosti východního bloku, tak o vývoji v SSSR/Rusku po r. 1990.
    O cenových hladinách výrobků z ČSSR a ze Západu hovoří vývoz na trhy tzv. třetího světa a na Západ. Tam také všude seděli soudruzi?
    Z KSČ/KSČM odešlo během roku či dvou asi 2/3 členů, ale ještě 15 let po r. 1989 měla KSČM v ČR okolo 100 000 členů, zatímco KSČ v ČSSR měla koncem 80. let asi 1,25 mil. členů.
    V SSSR partu, která vládla za rozpadu východního bloku vystřídala parta jelcinovská a tu pak parta putinovská, vznikla vrstva oligarchů, poměrně mladých chlapů, kteří za SSSR byli v hierarchii někde na 10. až 15. úrovni shora.
    Podobně u nás, krom M. Ulčáka a V. Johanese a ještě asi dvou starších nomenklaturních svazáckých kádrů, i když některým (jak z nomenklatury tak mimo) pomáhali na cestě nahoru odbornou radou a kontakty lidé z úrovně bývalých ministrů či šéfů ministerských sekcí.
    Článek je naprostá nepodložená spekulace, která model, který nepochybně občas někde při nějaké,m převratu zafunguje, aplikovala i na změnu společensko-ekonomické formace. Při systémové změně ale padá velmi mnoho figur, že je spíše náhoda, když nějaké zůstanou. Na rozdíl od běžných převratů, kde se nemění ekonomické struktury a procesy, jen loutky politického tyjátru. Kdyby někdejší věrchuška dál tahala z anitky, tak by se to dávno vědělo. Ani tolik vzpomínaný šéf StB A. Lorenc co by podnikatel neudělal zvláštní díru do světa, ani nikdo z jeho okolí, ač je jim přičítána právě organizace sametu. Že by někde udělali soudruzi chybu? I A. Babiš, který měl otce úspěšného manažera zahraničního obchodu, musel vymyslet fintu vůči státní organizaci, aby dal dohromady startovací kapitál a mohl do svých kontaktů napumpovat prachy, materializovat je a kapitalizovat.
    KR

    OdpovědětVymazat
  12. Upozornění:
    Nevhodné pro závislé
    Nevhodné pro schizofrenní "Rusky" na českém území

    https://www.youtube.com/watch?v=ka0JEwjdCgI

    OdpovědětVymazat
  13. Autor píše zřejmě v dobré snaze, ale je to jen vysněná pohádka. Ze SSSR, který proklamoval internacionalisnus, se stal ruský národní stát a rozpad SSSR byl v podstatě paralelou našeho roku 1968. Dnes se vyměnila cela generace, která vidí to, co původní stejně tak neviděla, že všechno je jinak a vše má rub a líc.
    Je třeba definovat, co vlastně Rusko je, kam sahá a kde je schopno svojí infrastrukturou ruskou státnost zajistit.
    Když porovnáme tuto snahu se snahou českých zástupců, zapláčeme. My vlastně nevíme kam patříme. Jejich odchodem automaticky ztrácíme úplně pojem, jestli jsme vůbec nějaký stát.

    OdpovědětVymazat
  14. Já nevím, zda je Rusko dnes tím nejlepším místem pro život na Zemi. A le jsem si jistý, že má ty nejlepší předpoklady jím být.
    Když pominu surovinovou nezávislost, která z Ruska dělá velmi obtížně vydíratelnou zem, je to stát, kde platí alespoň základní přírodní a fyzikální zákony. Na rozdíl od zemí EU. V Rusku zanechali marných pokusů rozmnožování jedinců stejného pohlaví. Uznali, že homosexualita je nepříjemnou úchylkou, kvůli které takto postižené jedince nebudou pronásledovat, ale na druhou stranu je ani neprotěžují. Pochody hrdosti a jiné kraviny jsou v Rusku zakázané a jejich pořádání je ohodnoceno příslušnou sazbou v tr. zákoníku.
    Neziskovky musejí zveřejňovat zdroje svých financí, aby bylo jasně rozpoznatelné, čí zájmy hájí a spousta dalších věcí, které dávají logiku a na které my, nadlidé z EU, už pomalu zapomínáme, že vůbec existují.

    OdpovědětVymazat
  15. Milý pane, pokud zredukujete svoje vidění jen na neziskovky a teplé všeho druhu, definujete jen svoji osobu, nikoliv globální situaci, v které se Rusko objektivně nalézá.
    Rusko má potenciál, nicméně porovnejte s ním taky ostatní hráče. Já Rusku fandím, mám daču u Moskvy, ale někdy si připadám jako výletník s holým zadkem u velkého mraveniště.

    OdpovědětVymazat