Reklama

.

.

úterý 7. února 2017

Volby17/003 do PS ČR: Co říká vývoj preferencí,dle Radima Valenčíka...

6.2. 2017...R.V. píše   
Jedním z témat, kterému budu pravidelně věnovat pozornost, je vývoj volebních preferencí. Vím, že dnes se zveřejňují jen modely a že prostřednictvím zveřejňování preferencí může docházet k různým manipulacím, ale i tak lze z toho, co různé agentury poskytují, leccos vyčíst. Pokud se k tomu opíráme o dobrou teorii.

STEM zveřejnil lednový volební model vztahující se k říjnovým volbám do Poslanecké sněmovny. V komentářích jsem často narazil na to, že se jedná o typický příklad "preparovných" (tj. cinknutých) preferencí, který má za cíl ovlivnit voliče. Myslím si, že tomu tak zcela není a že letos jsme všichni tak trochu ve zvláštní situaci. Pokusím se k ní vyjádřit v několika bodech. Nejdříve připomenu výsledky modelu STEM:


Volební model podle STEM (v procentech)
Volební model
Zdroj: http://radimvalencik.pise.cz/4231-volby17-003-co-rika-vyvoj-preferenci.html

Volební model podle STEM (v procentech)
strana
9/2016
 10/2016
 12/2016
1/2017
ANO
24,6
29,7
29,7
29,9
ČSSD
20,7
14,4
 16,3
14,6
KSČM
14,3
14,6
13,8
12,6
ODS
7,0
9,0
7,5
9,8
KDU-ČSL
6,7
6,7
6,9
7,8
TOP 09+
8,4
5,1
5,2
4,6
STAN
-
2,0
4,1
2,9
SPD
2,5
5,2
4,7
4,9
Piráti
3,0
4,7
3,3
4,1
Úsvit
3,0
1,8
2,1
1,4
Zelení
2,5
1,7
1,9
2,1
roj: http://radimvalencik.pise.cz/4231-volby17-003-co-rika-vyvoj-preferenci.html
K tomu několik mých poznámek:

1. Dnes normální volič nenachází stranu, která by byla aspoň trochu volitelná. Platí to i pro ty, kteří model dělali. Růst hlasů pro Babiše není ani tak projevem jejich sympatií k Babišovi, nebo toho, že by byli Babišem koupeni, ale reakcí na strategii "všichni proti Babišovi", která se vrací jako bumerang. Volič stranám establišmentu (oprávněně) nevěří, a tak tíhne k tomu, proti komu establišment jde. Babišovo ANO se navíc tak trochu veze i na Zemanově popularitě, která je také jedním z bumerangových výsledků zoufalé politiky současného establišmentu.

2. Klesající preference pro KSČM by se mohly vykládat jako snaha potlačit význam této "zapovězené" strany. Ale proč by to někdo dělal tak dlouho před volbami? Myslím si, že hlavním problémem KSČM je, že nemůže fungovat jinak než jako programová strana, která aktivizuje svoji členskou základnu k propagování svého vidění reality. A tady KSČM výrazně selhává. Je programově vyprázdněná, není schopna srozumitelně sdělit svým potenciálním příznivcům, v čem vidí příčinu současných problémů a jak tyto problémy řešit. Místo toho promrhává svůj historický étos nastolováním zástupných témat. Navíc témat, se kterými přišel současný (rozpadající se a odcházející) globální establišment právě proto, aby zakryl podstatu současných problémů (příčin své degenerace a selhání). Tím neosloví ani nespokojené voliče a ani své, převážně konzervativní, tradiční voliče.

3. ČSSD se chová víc než iracionálně. Dělá vše pro to, aby ještě do voleb srazila své preference pod hranici volitelnosti. Tady si myslím, že ji STEM neubližuje, ale naopak spíše trochu nadceňuje, protože (očima těch, co model dělají) přece není možné, aby se ČSSD tak propadala. Jenže ČSSD dává tak otevřeně až nestydatě najevo to, jak posluhuje odcházející zdiskreditované a zdegenerované moci, že do voleb může stihnout i své vlastní vymazání se z politické mapy. Choroba ideového, morálního i vnitropolitického rozkladu zasáhla ČSSD komplexně: Od neschopnosti omezit vliv krajských mafií vytvářených křižmo mezi stranami až po zcela nepochopitelné zřízení mccarthyovské instituce.

Z toho pro mě vyplývá následující závěr:

Pokud by nějaká strana byla schopna srozumitelně, ale s pochopením věci vysvětlit, o co dnes jde, proč stávající (a doufejme alespoň dočasně odcházející) establišment zdegeneroval a selhal, čím je společnost rozdělována a jaká je realistická akční i dlouhodobá vize, za kterou se tomu, kdo má rozum, stojí postavit, může zabodovat víc, než si vůbec dovedeme představit a než STEM dokáže namodelovat.Stranám, které uvízly v politice establišmentu, to může pomoci otočit nepříznivý až fatální vývoj preferencí, stranám okrajovým to může přinést prudký nárůst preferencí. Patrně toho ale v nejbližší době nevyužijí ani ti, ani ti. Budou se ještě nějakou dobu přesvědčovat o tom, že to nakonec dopadne dobře. Ale v květnu se mohou začít dít věci. A to bude do říjnových voleb ještě hodně daleko.


Zdroj: http://radimvalencik.pise.cz/4231-volby17-003-co-rika-vyvoj-preferenci.html

41 komentářů :

  1. Pane Valenčíku,žádná parlamentní nebo neparlamentní strana či politická iniciativa typu NOVÁ REPUBLIKA toho schopna NENÍ !
    DOPORUČUJI dva skvělé články,které dnes vyšly na webu Socialistická Solidarita a levicovém Deníku Referendum.
    Oligarchu Babiše může porazit jen skutečná levice.
    http://solidarita.socsol.cz/2017/domaci/oligarchu-babise-muze-porazit-jen-skutecna-levice

    Bude ještě někdy lépe?
    http://denikreferendum.cz/clanek/24591-bude-jeste-nekdy-lepe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 19:07 Co se skrývá pod pojmem "skutečná levice" ? Z výše uvedených článků jsem se to nedozvěděl ...

      Vymazat
    2. Skutečná levice skončila sloučením s ksč, kdy se do čela dostali političtí zmetci kterým jsou podobní ty dnešní.

      Vymazat
    3. Tu stranu neznám - podejte informace - asi nějaká předválečná.
      Václav

      Vymazat
  2. Výsledek pražských prostitutů mne nezajímá.Pokud vyleze venkovský lid ze svých brlohůa pujde k volbám tak posoučasných zlodějských stranách nezbude ani hovno,

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 19:31
      Ano, zvolí si Zemana a Babiše.

      Vymazat
  3. Současná situace by mohla nahrávat KSČM. Ale! Z této strany se stala zaprděná, nemastná neslaná, ani ryba ani rak levicová strana kapitalistického typu. Její hlavní cíl je se udržet nad deseti procenty, nenést až tak moc za něco zodpovědnost, být za větrem. To ji vyhovuje. I když osobnosti mezi komunisty jsou: Konečná, Bubeníček, byl Ransdorf snad Skála... V jejím vedení je tak nějak intelektuálně zatuchlo, chybí revolučno(nemusí být hned s kalašnikovem)!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlas! Proto jsem vystoupil z KSČM.
      Komunista

      Vymazat
  4. A co až vyjdou s programem Realisté? Velká neznámá...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na YouTube je spousta takových diskuzí Petra Robejška s Jakubem Jandou. Doře si spolu rozumí.
      Tak si myslím, že když Robejšek sám nechce dělat předsedu, jenom jakéhosi "mentora", že bude dělat předsedu asi Jakub Janda. No tak to nejspíš bude taková spíš Jandova politická strana.

      Vymazat
    2. Robejšek? Zakládající člen Říšského klubu? NIKDY!!!

      Vymazat
  5. ANS je samostatný projekt malých vlasteneckých politických stran, hnutí, spolků a jednotlivců do parlamentních voleb roku 2017.

    Naším společným programem jsou TŘI PLUSY a TŘI MÍNUSY, na kterých je však nutné se shodnout:

    1. ANO míru! Prosazovat mírovou mezinárodní politiku ČR!
    2. ANO vystoupení z EU a z NATO změnou Ústavy.
    3. ANO zestátnění strategických odvětví národního hospodářství a přírodního bohatství.

    1. NE válce! Nedopustit, aby byla naše země zatažena do války!
    2. NE ilegální imigraci - likvidace neziskových organizací, financovaných ze zahraničí.
    3. NE plánovanému rušení dekretů prezidenta Beneše.

    ANS prosazuje společné jednání vlasteneckých sil napříč politickým spektrem - nehledě na tzv. levici a tzv. pravici. Za hlavní dělící linii současné politické scény (české i evropské) považuje rozdílný vztah jednotlivých subjektů k následujícímu: vlastenectví versus multikulturní globalismus.


    https://www.aliancens.cz/program

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aliance Národních Sil = rozhádaní baráčníci, hrstka rádoby-funkcionářů bez členů

      Sranda bude, pokud se černoprdelníci se svou koalicí s Gazdíkem přepočítají!

      Okamuru má cenu volit nanejvýš jen jako nástroj zničení TOP09 a oslabení ODS. Je to prázdný panák.

      Ale třeba se pletu...

      Vymazat
    2. Anonymní6. února 2017 21:37
      „Okamuru má cenu volit nanejvýš jen jako nástroj zničení TOP09 a oslabení ODS. Je to prázdný panák.“
      TOP09 se doufám už zničila sama.
      ODS budou stále volit ti, kteří si za jejich vlády nakradli a to, bohužel, nějaká procenta jsou.
      Okamuru budou volit ti, kteří chtějí změnu od té cesty ke globalismu, kterou nám servírují ČSSD, KDU-ČSL a ANO. Různá protestní hnutí nemají šanci získat více než 1,5, až 2%. Program mají dobrý (to Okamura také), ale nemají vůdčí osobnost, která by dokázala oslovit i jiné občany, než jen demonstranty. Proto zanechte fantazírování a volte SPD-Tomio Okamura. Získá-li většinu hlasů těch, kteří nesouhlasí s cestou ke globalismu, mohl by mít šanci, uzákonit referendum.
      Potom, s pomocí tohoto referenda, si můžou všechna protestní hnutí, prosazovat svoje cíle. P.K.

      Vymazat
    3. 22:05

      Na místě Babiše bych se zatím spokojeně usmíval pod vousy.

      Představa, že průměrný český volič se rozhoduje podle názoru na jakýsi "globalismus" mi připadá jako naprostá fikce.

      Okamura je mi celkem fuk, jen upozorňuji, že jako vůdčí osobnost už ukázal, že je neschopný. Jen trochu jiná varianta Víta Bárty a jeho holek. Takový sólový pouťový vyvolávač. A se šašky jako Rozvoral má jistotu, že díru do světa neudělá.

      Až se Bělohrádkové a Hermani vyčerpají ve svém velkolepém tažení "z okresního přeboru do I. ligy", může se objevit realista Čunek jako spasitel.

      Ke konečnému zničení TOP09 mohou svým dílem přispět i všichni ti Machové, Robejškové a podobní.

      Vymazat
    4. Anonymní6. února 2017 22:24
      „Představa, že průměrný český volič se rozhoduje podle názoru na jakýsi "globalismus" mi připadá jako naprostá fikce.“
      Možná, že se nerozhoduje podle názoru na „globalismus“, ale podle názoru na jeho projevy: nekontrolovaná migrace, růst EU direktivismu, zaostávání EU za ostatními centry, v technologickém rozvoji a hospodářském růstu, zvětšování rozdílů v životních úrovních ve starých demokraciích a mladých, atd., atd.

      „Okamura je mi celkem fuk, jen upozorňuji, …“
      Nesuďte den před večerem. Takového Trumpa mnozí také označovali za šaška, někteří ho tak označují doposud, ale nejspíš se ukáže jako silný vůdce. Taktéž nelze už nyní hodnotit, jaký bude Okamura ve funkci. Je potřeba to zjistit. Doposud tam byli lidé zřejmě podle Vašeho gusta (inteligentní, vzdělaní, s vůdcovskými schopnostmi) a kde jsme? Co nám zbylo z našeho průmyslu? Jaké máme dluhy? Kolik máme bezdomovců? Atd., atd. Zapomněl jste totiž na podstatné, na morální stránku osobnosti. P.K.

      Vymazat
    5. 23:05
      (projevy globalismu):
      Pokud to mají takhle promyšlené...
      Podotýkám jen, že nacionalismus jako alternativa ke "globalismus" je slepá ulička.

      Babiš se od Trumpa i Berlusconiho liší jednou podstatnou maličkostí: není hovado (což myslím právě i v tom "morálním" ohledu). Nejsem zrovna jeho obdivovatelem, ale zrovna jeho démonizovat je pošetilost. To, že má podporu Zemana není náhoda, a jistě nejde o nějaké osobní zalíbení. Ti, kdo to přisuzují jen zášti vůči ČSSD, se mýlí.

      Máme zřejmě hodně rozdílný pohled na některé věci. Proto je pro mne Okamurova politická nekompentnost do oči bijící, kdežto Vy mu chcete "dát šanci".
      Nemusí se nám to líbit, ale na této úrovni nemají amatéři šanci. S morálním profilem to pochopitelně nemá nic společného.

      Robert Penn Warren, "Všichni jsou zbrojnoši královi" - tam byli ti "silní vůdcové" Trumpové dávno barvitě popsaní. Děkuji, nemám zájem.

      Vymazat
    6. Anonymní6. února 2017 23:19
      Souhlasím, že se neshodneme na prospěšnosti Okamury, pro českou politiku. Vy máte svou představu, jak by měl ten rytíř vypadat, já vycházím z reality, kdo je k dispozici.
      Nejspíš se neshodneme ani na tom Babišovi. Vaše hodnocení „není hovado (což myslím právě i v tom "morálním" ohledu)“ nevychází z reality.
      Ačkoliv babišovy firmy pobírají miliardové dotace, tak si nenechá ujít dotaci 50milionů, jenom proto, že je určena pro malé a střední firmy. Vyčlení Čapí hnízdo ze svých firem, pobere dotaci a Čapí hnízdo opět včlení. Navíc ta dotace ani neplní účel, tj. že posílí cestovní ruch. Vybudované restaurační a hotelové zařízení má takové ceny, že je pro turistický ruch nepoužitelné. P.K.

      Vymazat
    7. vy pitomci nade mnou, nechte si ty bulíky pro sebe a hlavně choďte pravidelně k volbám. A nyní do školy aby jste se trochu vzdělali. Co přísběvek tak to je nehorázný blud.Pro také pitomce jako jste vy je i sralbotky škoda.Bože do čeho si dušu dal.

      Vymazat
    8. Anonymní7. února 2017 9:34
      Díky za názor, Vaše vzdělanost z něj jenom tryská. P.K.

      Vymazat
    9. 21:37 To je právě to co chtějí ty piar agentury.
      pomluvit stranu přímé demokracie zblbnou lidi, že nemá žádný program a nikdo ji nebude volit.
      Je to podfuk na voliče. Volte přímou demokraci!
      Václav

      Vymazat
  6. Volební model? Jedna strana (tedy ne oficiálně :-D) si objedná ,,cinknutý" výzkum. Tady třeba ANO. Jindy ČSSD u jiné agentury. Sází na psychiku lidí. Člověk na to kouká a povídá si:,,No všichni jdou dolů, jen...(a teď si dosaďte stranu, která si výzkum zadává) tihle jdou nahoru. Nemá cenu dávat svůj hlas straně, která téměř nemá šanci. Tak jej dám tady té co má nejvíc." Jenže zapomínají na KSČM. Na její stálý elektorát. Takže komunisti jdou dolů? Ale no tak. Od listopadu 89 se drží v rozmezí 13-14 % na vztek všem výzkumům a výsledkům voleb. Kde je dneska ODA, US, Lidem...Ze současných ODS, TOP-09. KDU-ČSL.,ta je zvlášť nechutný případ. Těm stačí překročit pět procent a jsou i ve vládě paviání tlupy. No a když si ČSSD zadá vypracování jiného modelu u jiné agentury, tak hned bude ANO klesat a ČSSD stoupat. Takže ty různé modely a výzkumy jsou k ničemu a musí se brát s rezervou. Komunisté si žádné výzkumy nezadávají a ani nemusí. Stejně budou mít zase plus-mínus třináct procent. A stejně se s nimi nikdo nespojí.
    A že jsou bezvýrazní v parlamentu? Škoda, že si to nepamatuji. Nedávno jsem někde četl rozhovor s jakousi pravicovou analytičkou. (Asi v PL) Sleduje dění ve sněmovně. Překvapilo mne jedno její vyjádření. Budu parafrázovat:,,V listopadu 89 jsem cinkala klíčema. Byla jsem ráda, ba přímo nadšena, že jsou komunisté pryč. Sleduji jednání PS. Místo, aby se řešily koncepční věci, tak se tam střídá jeden řečník za druhým. Mluví o všem a o ničem, hlavně ne k danému problému. Napadají jeden druhého, urážejí se, dělají obstrukce. Jen komunisté sedí a mlčí. Teprve nakonec se zvedne Filip, nebo Dolejš, nebo Černý. To je jedno. Stačí mu pět vět, aby to jasně a stručně logicky shrnul a konstatoval, že se tu dva dny neřešil nějaký zákon, ale barva Babišových ponožek." Takže tak k těm různým ,,modelům." Lenin řekl, že ,,Nejvyšším kritériem pravdy je praxe." Tak ať tedy praxe ukáže při volbách. To současné napadání Babiše může mít dvojí původ. Za prvé.Zadal si to Babiš sám, aby si lidi řekli jaký je to chudák. A hned ANO stoupají procenta. A nebo za druhé někdo střílí přes hranici, ale pak je to jednak brzy a jednak tím pomohl ANO. Bude zajímavé v následujících měsících sledovat ty výkyvy ,,,oblíbenosti" podle různých agentur a podle toho jak se na nějakého politika bude vytahovat špína. A když náhodou se nějaká strana ,,vyšplhá" moc nahoru, tak se vytáhne třeba, že její předseda v dětství trhal mouchám nožičky. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A ty čuráčku se běž vyzpovídat do kostela a neopruzuj.

      Vymazat
  7. na průzkumy kašlu volím SPD chci změnu kdo volí ano kdu cssd top09 volí eu imigraci globalizaci islamizaci

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 22:17
      Chceš-li změnu, vypni počítač a jdi na vzduch!

      Vymazat
    2. 22:26
      Pán je nedovtipný.

      Vymazat
    3. Ne pán je zmrd. Aby se vědělo koho myslím 22:26

      Vymazat
  8. Nedělám si iluze.Český volič je hloupý a neumí
    se podívat dopředu,co jeho čin přinese.Volí jen
    podle momentální situace a tak vede Babiš.Bude
    to jen pokračování frašky s jiným obsazením.Když
    má v partaji lidi typu Stropnický či Zlatuška,
    nebude jiným,než současná garnitura.Kdyby Babiš
    chtěl něco podniknout,tak položil vládu.Jenže je
    pro něho koryto to hlavní.Podnikání ho už nebaví.
    Petr Majevský

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Řekl bych, že ho podnikání baví velmi. Až tak, že kvůli němu šel do politiky. P.K.

      Vymazat
    2. 23:16
      Souhlasím.
      Kokotko

      Vymazat
    3. Babiše bych volil na půl.Nikdo mu nemůže zastřít, že dal ten chlév po kalouskovy mírně do pořádku. Umí a řekne na plnou hubu co za svoloč sedí v poslanecké sněmovně.Na druhou stranu co drží za darebáky ve své straně je až neuvěřitelné.

      Vymazat
    4. 9:44 Řekni rovnou, že hraje na všechny strany.
      Tu pochválí Hermana, tu Jourovou, Zlatušku, z komedianta by udělal presitenta, nadává na poláky a skupuje od nich drůbeží separát a tím nas krmí a Bůh ví co všechno dává do těch jeho dobrot. Jen nesvéprávný člověk může takové svině jako je on a sralbotka volit. S Kalouskem si moc nezadají a na jedovaté hady lidovce kteří jsou přežitky středověku jsou krátcí.

      Vymazat
  9. Já si myslím, že Babiše zas tolik lidí volit nebude, že se na poslední chvíli zaleknou toho, že by měl v rukou takovou moc jeden člověk, a s ním přehršel naprosto názorově nesourodých poslanců, potažmo ministrů. Ale možná se mýlím, možná to lidi neřeknou, ale ve svém okolí se mi k tomu ještě nikdo nepřiznal. Uvidíme, co přinese kampaň. Osobně mne velmi mrzí malá aktivita KSČM, dost jsem si slibovala od Josefa Skály. Do televize se nedostanou, ale kdo chce, projevy si najde, třeba paní Konečnou na loňském Litoměřickém semináři. Tamtéž je hezká řeč pana Luboše Blahy ze Slovenska o směřování evropských levicových stran. Bohužel tyto strany jsou spíše levičářské než levicové - viz jeho vysvětlení - a je právě příčina, proč se levicové strany, zanesené ideály multikulti, podporou jinakosti, stávají pro dnešního dělníka nevolitelné. Kam se má takový volič obrátit? Litoměřický seminář stojí za shlédnutí, jednotliví řečníci mají oddělená vystoupení na youtube, najděte si. Zdravím, Pavla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 22:53
      Skála je (bohužel) podvodník. Ale pár slušných lidí se v KSČM najde (ze známých Filip, Černý, Exner).
      Trochu se zapomíná, že to je jediná parlamentní strana, která je proti NATO. Není to moc, ale je to malá konstanta. Nevylučuji, že taková "drobnost" stačí i leckterému nestraníkovi, aby jim to do urny hodil.
      Jejich lidé v Bruselu se určitě mohou hodně naučit - od nich by měl jít impuls k mladým, které musí nehybnost KSČM děsit. Zájem se strany mladých existuje, ale lidé jako Dolejš je musí odrazovat.
      (To nemá být agitace pro KSČM, jen - možná nepřesné - pozorování.)

      Levice v ČSSD se zdá být zadupaná do země.

      Vymazat
  10. Nejúspěšnější agentura Phoenix, co nejlépe tipla volby v 2013 (v závorce je listopadový TNS Aisa) odhaduje:
    ANO 28 (33.5)
    ČSSD 14.5 (14)
    KSČ 9.6 (8.5)
    ODS 7.8 (9)
    KDU 7.8 (7.5)
    SPD 7.5 (6)
    Piráti 6.3 (2.5)
    STAN 5 (4)
    TOP 4.7 (6)
    Nejpřesnější agentury (STEM a Phoenix-Médea Research) shodně potvrzují: růst ANO, zisk bude vysoko nad 25%, velmi pravděpodobně lehce nad 30%. ČSSD UŽ MÁ POD 15%, a co hlavní, trend má neustále sestupující. Jako vládní strana má preference jistě nadhodnoceny, takže ve skutečnosti jsou ještě o 2-3% nižší.Při ztráte 0.5% /měsíc to klidně může dopracovat do voleb v říjnu na hranici 10. Stejně padá i KSČ, S JEŠTĚ HORŠÍM TRENDEM,než ČSSD. Kauza Ransdorf komunisty pohřbila, europoslanec s platem 300 000 Kč/měsíčně lačnil ve své nenažranosti po stamiliónové provizi v bance ve Švýcarsku a pak uštván náhle zemřel. Předseda Filip svým nedávným prohlášením, že by zavedl opět trestnost vyhýbání se práci (příživníctví), jen dále totálně potápí stranu v očích mladých. ODS je STEMem mírně nadhodnocována, oproti roku 2013 (7.7) může dostat nepatrně lepší výsledek, ale přes 9% jez ztěží půjde. Sluníčkově-suděťátská protičeská strana KDU bude mít bez potíží 7% a v koalici se STAN překročí 10%. Naplní se tak černý scénář: Babiš vytvoří pohodlnou vládní kolalici ANO-KDU-STAN. Babiš bude utahovat opasky a ekonomicky dusit, všechny co pracují - a vítací proimigrační agendu přenechá KDU-STAN. A oba v harmonické symbióze budou prosazovat své programy. Piráti, rebelská strana mladých, přebere všechny hlasy zeleného neomarxisty Stropnického, ale na překročení 5% prahu do Sněmovny to stačit nebude. Piráti jsou průzkumem Phoenixu zjevně nadhodnoceni. Úsvit, Zelení a Svobodní odcházejí na jasné smetiště dějin, kde dostanou pod 1.5%. Tam směřuje i vatikánská TOP09, která byla zřízena,aby prosadila církevní restituci. Svůj podlý úkol splnila. Když obdrží nad 3%, bude ráda, že dosáhne aspoň na státní dotaci. SPD se pohodlně dostane do parlamentu, tradičně již STEMem a TNS mírně podhodnocena. Maximum zisku SPD bude 8-10%.
    http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Drsny-pruzkum-Babis-vse-drti-Okamura-nastupuje-TOP-09-v-pytli-V-Boji-o-Hrad-jasne-Zeman-Stropnicky-mizerie-474381
    http://zpravy.idnes.cz/volebni-model-pruzkum-tns-aisa-pro-ct-dwv-/domaci.aspx?c=A161204_121352_domaci_jkk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přenechte to vyplachování mozků povolaným, jako je ČT, iDnes, apod. P.K.

      Vymazat
    2. V minulosti měli socani dvakrát více hlasů než komunisté. Teď se skoro obě strany srovnaly. Asi podle 23:29 padali komunisté rychleji než socani.

      Vymazat
  11. Pan docent Valenčík od komunistů utekl, měl by se přestat na jejich adresu vyjadřovat. Rozumné od něho by bylo v komunistické straně zůstat a pomoci tu stranu reformovat, aby znovu ve volbách vyhrávali. Nebo o to panu docentovi nejde?

    OdpovědětVymazat
  12. Vážení,zapomínáte,že se dají volby falšovat.
    Já to vidím tak,že to skutečně dopadne,jak píše Anonymní 23:29.Je ale úplně jedno,která strana dostane více,když jsou to všechno židé a jak otevřeně řekl Novotný,budete nám nežidé sloužit.

    OdpovědětVymazat
  13. POKUD NĚKDY NĚJAKÁ DEMOKRACIE U NÁS PŘI PANUJÍCÍ DIKTATUŘE KAPITÁLU VŮBEC BYLA, TAK SE TIŠE VYTRATILA A NIC NEPOMÁHÁ HALAS POLITICKÝCH MLUVKŮ, ZAKLÍNAJÍCÍCH SE TÍM VYPRÁZDNĚNÝM TERMÍNEM. Jistě dříve se třpytila svojí antidemokratičností O(D)S, dnes touto vlajkou vysoce mává asociální antidemokratická partaj.
    Záhadou zůstává Babiš, jaké on má důvody setrvat v politice, přes veškerou perzekucí, které je vystaven unisono našimi politiky na doživotí. On přece nemůže při svém majetku být někým zkorumpován. Co zbývá? Víra a naděje, že by se i boháč mohl pominout a stát se osvíceným státníkem? Kdypak jsme to viděli naposledy? Za krále Jiřího z Poděbrad? Naděje umírá poslední a tak aspoň v současnosti vše mluví pro BABIŠE, když už pro nic jiného, tak ASPOŇ NAVZDORY KALOUSKOVCŮM, TOMU SPOLKU PLKALISTŮ, KLEVETNÍKŮ A KAFRÁŘŮ.

    OdpovědětVymazat
  14. Pokud bude existovat systém koalic, vždycky malé strany budou blokovat ty velké viz příklad dnešní kdu-čsl. Jak může Jurečka říkat, že podpoří svolání mimořádné schůze na Babiše, když sám je farmář schovaný za svoji manželkou. U něj majetek nehraje roli? H.B.

    OdpovědětVymazat

Reklama