Reklama

.

.

úterý 21. února 2017

Za nenávistí Čechů je pocit ponížení, pokrytectví elit a diktát "vítězů" Uprchlíci jsou důležitější než novorozenci dýchající benzopyren v Radvanicích?

Marek Beneš
21. 2. 2017   zdroj

Problém našeho vztahu k uprchlíkům je sociální problém. Východní Evropa prostě musí přestat být levnou dílnou západních firem. Jinak není šance na humanismus.


Zaznamenal jsem články na Britských listech o tom, že uprchlický problém je zástupným problémem zakrývající rafinovaně jiné problémy v ČR a dovoluji na to reagovat, protože tento názor považuji za mylný a pokusím se vysvětlit svůj pohled na daný problém. V debatě na Britských listech se ukazují všechny symptomy neschopnosti místních intelektuálů z řad neziskovek a univerzit vůbec pochopit, proč lidé uvažují tak, jak uvažují. Pak to končí meditováním na téma Proč neumí intelektuálové mluvit s lidmi a nebo bizarní výzvou pana Čulíka, ať mu lidi napíší, proč se v ČR bere nenávist. Proč se pan Čulík ptá, je zcela nepochopitelné. Pan Čulík už má ve všech věcech naprosto jasno, jeho myšlenkový svět je hotový, má myšlenkovou flexibilitu Savonaroly. Proč to chce najednou vědět, když vše již ví?

Sociální situace lidí úzce souvisí s názory na uprchlíky. Není to ale tak, že někdo rafinovaně manipuluje s lidmi a hovoří o uprchlících, aby lidé přestali myslet na své starosti. Je to tak, že z těžké sociální situace vychází pocit ponížení vedoucí k naprosté citlivosti týkající se rovnosti zacházení ve své sociální skupině.

V praxi to podporují sociologické výzkumy. Lidé chudí a lidé v nižších třídách jsou citliví na jednu věc: Když přijde někdo další chudý a bude preferovaný a bude dostávat více dávek a podpory než ten, který pracuje. Tento pocit nespravedlnosti je hlavním motorem nedůvěry chudé populace nižších tříd k uprchlíkům, ale i k vlastním parazitujícím lidem.

Takže mám pro intelektuály radu. Chcete pomoci uprchlíkům? Chcete jejich integraci? Tak řešte v prvé řadě naše lidi. Jestli pustíte mezi pracující lidi v ČR nepracující uprchlíky, kteří by dostali 410 eur, což je nemýlim-li se, celková sociální dávka pro uprchlíky v SRN a kteří by jako nepracující brali stejně jako někteří naši pracující, pak bezpečně vytvoříte naprosto třaskavou směs pro budoucí nepokoje a válku.

Pokud někdo namítne, že v Německu jsou ale humánnější lidé než u nás a nevadí jim to, tak jim odpovím, že toto je pouze otázka míry dávek. Dejme tedy v Německu uprchlíkům 2 000 eur měsíčně na úrovni německého důchodce a během několika minut se humánně orientovaní Němci změní ve vztahu k uprchlíkům v xenofobní bestie.

Ano, tak jednoduché to je. Jde opět a jen o peníze. Vždy o ně šlo. Lidé v ČR opět potřebují, aby se jimi zase někdo zabýval. Debatní kluby intelektuálů to nejsou a levice už také ne, protože se začala zabývat ochranou jiných lidí, než doposud dělala. Tak to za všechny dělají populisté zvedající moc ležící na ulici. Lidé v prvé řadě žijí vlastní životy a pokud jsou jejich životy těžké, tak po nich nemůžete chtít, aby se zabývali jinými zoufalými. Koneckonců i intelektuálové se v první řadě zabývají sami sebou.

Příklad odtrženosti českých intelektuálních elit a politiků od problémů obyvatelstva vysvětlím na příkladu: Nacházím se na Karvinsku. A nacházím se v blízkosti romských ghett, Bakalových vyrabovaných domů ve vzduchu, který by se dal krájet, v kraji kde je střední doba života o 5 let kratší než jinde v ČR. Člověk by předpokládal, že prostředí špíny, karcinogenního vzduchu a rozkladu je ideálním voličským doupětem pro zelené. Tady všichni demonstrují za čistý vzduch. Mají toho dost.

A copak dělají zelení a její mladý "hipsterský cool"předseda? Nabírá zde voliče? Agituje na Ostravsku za čistý vzduch? Ne. V životě se tu neukázal. Nejzásadnější ekologický problém ČR, kde už jde o životy, on ani jiní neřeší. A proč? No protože si vybral jiné voliče. Obyvatelstvo Prahy 1 až 3, absolventy Fakulty sociálních věd upřednostňující raw food.

Chápete to? Máte tu zásadní ekologický problém ČR, který zabíjí lidi a politická strana, která má životní prostředí v popisu práce na řešení tohoto problému rezignuje. Podstatnější pro ni jsou běženci než kojenci dýchající benzopyren v Radvanicích. Mimochodem, před pár dny jsem zaznamenal, že Zelení protestují proti smogu, ale v Praze. Vtipné.

Hlavní problém, proč ve východní Evropě nechtějí běžence je dvojrychlostní a trojrychlostní Evropa. Když jsme v roce 1989 s nadějí prohráli třetí světovou studenou a jako poraženým nám vítězové diktovali mírové podmínky, předpokládalo se, že naložené podmínky nebudou tak přísné a nebudou mít podobu smlouvy z Versailles. A předpokládalo se tak nějak, že po jedné generaci se začneme přibližovat Německu. Aspoň přibližovat.

Dnes je zcela jasné, že vše je nastaveno tak, že se nejen nebudeme přibližovat, ale propast se bude zvětšovat. Celá střední a východní Evropa se nyní svojí levnou prací a podílí na německém hospodářském zázraku, který je stvořen právě alokací subdodávek do východní Evropy. Tak vznikla německá kvalita za třetinový náklad, kde přidanou hodnotu inkasuje kdo?

Ocitli jsme se v zemi, z níž se na dividendách vybírá nadnárodními společnostmi 350 - 450 mld. Kč, přičemž už polovina této částky by vyřešila základní sociální problémy v ČR. Hlavní katastrofa je, že obyvatelstvu už došlo, že už navždy budou Evropany druhé kategorie. Už neexistuje způsob, jak se z této pasti chudoby střední a východní Evropy dostat.

Vezměte si ten paradox: Německo v roce 1945 prohrálo největší válku, mělo za sebou genocidní plány a holokaust a i přes zničená města a průmysl dostalo finanční injekce na svoji hospodářskou obnovu. Nebylo v plánu, aby Němci pracovali jako subdodavatelé a otroci za nízké platy pro americké podniky. Ne, Němci dostali možnost plně obnovit svou průmyslovou základnu a německé firmy nezmizely. Nakonec byli ušetřeni důsledků Morgenthauova plánu, aby Německo bylo deindustrializováno. Pro informaci: Reparace Německa západu po 1. světové válce byly ekvivalentem 100 000 tun zlata (splaceno až v roce 2010). Po 2. světové válce to byl ekvivalent 20 000 tun zlata, nicméně sníženo na 2 000 tun zlata (splaceno 1956).

A teď se přesuňme do roku 1990. Na svou obnovu čeká nezničená východní Evropa, s kvalitní pracovní silou a pouze s neefektivním, ale nezničeným průmyslem. A co tuto východní Evropu čekalo? Mnohem drtivější podmínky vítězů k poraženým než po druhé světové válce. Nenastal žádný Marshallův plán, ale jakoby se začal uskutečňovat částečný Morgenthauův plán, tentokrát pro východní Evropu.

Důsledky známe. Pád výroby o desítky procent, populační propad, pád natality, vylidňování některých východních zemí, deindustrializace. Důsledkem je mimo jiné i demoralizované Rusko. Výsledky tohoto přístupu k východní Evropě jsou zřejmé: Po 25 letech po válce je SRN s nově postavenou industriální bází v roce 1970 opět lídrem, zatímco východní Evropa po 25 letech v roce 2015 ví bezpečně, že už navždy bude v EU ztracená.

Existuje pouze teoretická možnost pro nás Východoevropany, že se pokusíme přibližovat úrovní našich platů k úrovni Rakouska či Německa, což jako jediná strategie zastavuje brain drain a stabilizuje školství a vědu, abychom zde mohli jednou rozumně fungovat. Mám vlastní strojírenskou firmu a vlastní výrobky s vysokou přidanou hodnotou. tím i vyšší platy pro zaměstnance. Touto cestou se ale ČR ani východní Evropa neubírá, jsem výjimka. A české politické a intelektuální elity nedělají nic pro překlenutí této propasti v platech, ačkoli je to zásadní problém vysvětlující vše.

Takže jsme Evropa a Evropané druhé kategorie. Projevuje se to ve všem. Od kvality potravin, kvality a cen služeb, až po kvalitu životního prostředí . Naše beznadějná pozice je umocněna i tím, že pokud nastane vůbec příležitost, abychom se ekonomicky přiblížili Německu a tím si více zaplatili školství, zdravotnictví a ekologii, tak na pomoc zahraničním investorům přispěchá ČNB a začne znehodnocovat měnu. Tím centrální banka obyvatelstvu sděluje jediné. Chtěli byste vyšší životní úroveň holoubci? Nic takového. Měnovou manipulací z vás uděláme opět chudáky. Takže jak můžeme dopadnout, když i Česká národní (v prvé řadě ale kolonialistická) banka pracuje na tom, aby zisk zahraničních firem byl stále dostatečný.

Jako exportér bych mohl nad kroky ČNB jásat, jako občan jsem zděšen. Jestliže jsme tedy občané druhé kategorie tak dochází k absurditám, když švédská firma Moelnycke chce v Karviné lidi na otrockou práci za 11 000 Kč na tři směny. Vsadím se s vámi, že tato švédská firma má určitě vypracovanou skvělou firemní kulturu, nepodléhá diskriminaci, je genderově v pořádku a je hate free. Vsadím se s vámi, že ve Švédsku je tato firma superkorektní, leží jí na srdci osud uprchlíků. A vsadím se s vámi, že ve Švédsku má firma švédské platy a to pro všechny etnika. Firma má své humanistické standarty, ale jen pro někoho a někde.

Nebo z jiného soudku. Firma Starbucks. Ta se teď zviditelnila tím, že v boji proti nenáviděnému prezidentu Trumpovi nabídla 10 000 pracovních pozic pro uprchlíky v USA. Humanistická firma. Počkat počkat. Prosím není to náhodou ta stejná firma, které nyní stávkuje personál v Německu, protože tam bere minimální mzdu? A neřeší to slavná humanistická firma náhodou tím, že chce přepravovat do Německa své pracovníky z Polska, kde jim dává zase polskou minimální mzdu , aby rozbila němekou stávku? Není to náhodou ta firma, co nikde neplatí daně?

Toto je nesmírné pokrytectví, které většinová populace zde dávno prohlédla. Je-li tomu tak, že jako Východoevropané budou vždy druhá kategorie a nebudou mít některá sociální práva, tak si samozřejmě pro sebe vymiňují nepřijímat i jiné normy, které na ně Západoevropané nasazují. Po služebnictvu se také nepožadovalo mít morální kodex šlechty.

Proto logicky pravím, že rovnoměrné rozprostření uprchlíků po Evropě v rámci kvót je možné při rovnoměrné distribuci bohatství a platů v Evropě. To koneckonců pochopili i sami uprchlíci, protože nejsou hloupí a sami strukturu Evropy a její pokrytectví prokoukli. A proto, tak jako voda teče pořád z kopce, tak uprchlík uteče vždy tam, kde jsou nejvyšší standardy života. I on chce být Evropan první kategorie v budoucnu a ne občan druhé kategorie, či dokonce občan třetí kategorie (Ukrajinec s platem 2 500 Kč).

Problém našeho vztahu k uprchlíkům je sociální problém. Východní Evropa prostě musí přestat být levnou dílnou západních firem. Jinak není šance na humanismus. A jestli si myslíte, že nemám pravdu, tak bychom mohli udělat takový myšlenkový experiment: Co by se asi stalo s redaktory the Guardian, kdybychom je přesunuli do Karviné a nechali je tam makat u pásu za těch jedenáct tisíc na tři směny s nulovou perspektivou do konce života. Za jak dlouho by se v nich nahromadila frustrace, za jak dlouho by nervově nevydrželi?

A mohli bychom s nimi provést i krutější experiment, kdy bychom je poslali pracovat do Dněpropetrovska za těch 2 500 Kč ukrajinského platu a garantuji vám, že do roka mluví jako fašisté.

Evropa, která je nyní až třírychlostní, má hlavní problém: Je řízena jediným státem zvaným Německo. Německo už systém EU zcela opanovalo a přetváří ho pro potřeby svoje a svých elit. Základní kroky v řízení Evropy začala navíc SRN (energiewende, uprchlíci) dělat naprosto bez konzultace s jinými, které seznamuje ex post s následky svých rozhodnutí. SRN a její humanisticky naladěné obyvatelstvo se dojme samo nad sebou, když vynaloží neskutečné peníze na pomoc uprchlíkům, aby pak titíž lidé a stát byli naprosto nekompromisní v otázce dluhů k Řekům a dalším národům jihu, a aby Řecko nechali v beznadějné pozici přikované dluhy otroctví navždy.

To prosím dělá země, které byly dluhy za druhou světovou válku téměř odpuštěny (jak Němcům připomněl slavný ekonom Picketty), jinak by dodnes pracovala na vítěze. Takže EU se dostává pod dominanci jedné země, na což velmoci na okraji Evropy (Anglie a Rusko) reagují tak, jako to dělaly vždy od Vestfálského míru, když se kontinentu zmocnil jeden stát. Odcházejí a budou se snažit vliv této mocnosti v Evropě oslabit i za cenu války.

Mezitím EU pokračuje v designování EU podle německého scénáře, který vysvětlím na příkladu třeba odpadové politiky EU, jíž rozumím. Jakou strategii pro nás vymyslela v odpadcích Evropská komise? No prostě německý plán. Protože v Německu je neskutečný přetlak spaloven, které nepracuji naplno, komise navrhuje, aby se spalovalo v západní Evropě, ne ve východní,. Tedy aby se odpady po recyklaci vozily do Německa ke spálení.

Tento fantastický a ekologický plán má pouze jednu chybičku. Že totiž východoevropské domácnosti zaplatí za odvoz odpadů pět krát více než doposud, což při našich platech bude darda, kterou nepokryje 70 % našich domácností až dostanou účet za popelnice. A kdo bude inkasovat přidanou hodnotu? No hádejte, drazí levicoví a ekologičtí intelektuálové.

Zní to jako konspirační teorie, ale přípravy jsou v plném proudu, takže se už jedná o konspirační praxi. Je potom mimořádně smutné sledovat názory našich intelektuálních elit, které rezonují v Britských listech i jinde. Veškerá hrozba podle nich přichází ze strany nepředvídatelného Trumpa a zákeřného Putina, a na ně napojených populistických hnutí. Technicky by podle nich tedy stačilo se ubránit americkému a ruskému prezidentovi. Demaskujeme útočné weby a v EU zavládně mír, prosperita a hlavně jednota.

Našim dumajícím levicovým přátelům vůbec nedochází, že bomba pod základy EU má jiné příčiny a nesouvisí s tlakem Ruska či USA, ale v tom, že řídící stát EU přestal brát ohled na zbytek a řídí tento nadnárodní kolos už podle své strategie bez naprosté empatie k ostatním zemím (jmenujme třeba Nord Stream 2 a další věci). Tento posun v řízení v EU ne náhodou reprezentuje kandidát na kancléře Schulz, který se jakoby nečekaně přesunul z EU na národní úroveň, což dělá prostě proto, že německá agenda už se stala naprosto agendou evropskou a Evropa se už bude řídit zase jen z Německa. Jeho vyjádření jsou zcela jasná a na rozdíl od stávající kancléřky ostrá, a proto lahodí uchu německého voliče.

Řídit to ode dneška budeme my a kdo s tím má problém, bude mít problem s námi. Jak se při tomto příchozím diktátu dá udržet jednota Evropy - dokonce i bez ingerence Ruska, Británie a USA - je záhadou. Evropa nebude jednotná, nebude li si rovna.

Takže pak je nutno číst zprávu pro české lidi ze strany EU a našich establishmentových intelektuálů z univerzit asi v tomto smyslu: "Milí čeští lidičkové, moc si važte toho, že tu s námi s nádhernou Západní Evropou řízenou SRN plnou krásných, vzdělaných a humanistických lidí můžete být a poslouchejte nás a přijímejte naše rady, naši drazí Méněcenní. Protože jste ještě humánně a jinak nedorostli, naši milí zkažení, tak vás musíme vést za ruku. A pokud budete zlobit, strýček nepošle 100 mld., které posílá, když si předtím vezme na desátkách 450."

Co za takovou promluvou s méněcennými obvykle následuje? Hlouček služebnictva zašumí a odněkud se ozve tlumené: "Nasrat!"

Shrňme to. EU se stane centralizovaná jednotka pod vedením SRN s liberálním konceptem, kde Východoevropané budou bez vlivu a šance. A to za velkého jásotu levice. A tatáž levice se pak diví, že ji lidé nevolí. Humanismus k uprchlíkům ve společnosti bude, jakmile bude humanismus v celé společnosti.

70 komentářů :

  1. Hrůzný , ale zcela pravdivý a výstižný článek !!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z hlediska ekonomického a politického, kdy politika (= společenské vědomí) jak víme, je řízena ekonomikou, je to naprosto brilantní rozbor situace!!!
      Klobouk dolů!
      A my ho musíme vzít na vědomí a politiky s ním vyfackovat pryč!

      Jen dvě drobné poznámky k nadhozeným, ale neřešeným faktům.
      1. Čulík a jeho B-listy byli 5.kolonou v naší kulturní frontě.
      Nejspíš řízení MI 6 a ta byla v tomto a podobných případech řízena amíky.
      Už jsem to jednou celé vysvětloval.
      Jen stručně: v minulosti, kdy jsem po dobu 3 let BL pozorně sledoval a hodnotil jejich akceschopnost, vždy reagovali pokrokově s takovým zpožděním, aby už jejich akce ničemu nemohla pomoct!
      Tedy poté, kdy už bylo rozhodnuto, co bude dál (markantní příklad: potenciál změny vytvořený Holešovskou výzvou, odmítání uveřejňovat "nevhodné" materiály, amerikano-filismus, apd., apd.)
      Takže když šlo na Ukrajině do tuhého (směr III. světová), tak dostali příkaz celý svůj vliv dát do služeb "demokratického boje" proti "zlému Rusku". Tím se zcela odkryli.
      Pak už jen zkusili podpořit imigranty a to dovyčerpalo veškerý jejich vliv na dění u nás.
      A z toho už cesta zpátky nevede.
      Divím se panu Stworovi, že nebyl schopen prohlédnout mechanismus současného financování BL.
      Je jednoduchý. "Od různých dárců" dostávají na účet peníze ve formě drobných darů, asi v cca dvoutřetinové výši původních příspěvků (aby to tak nebilo do očí) a protože je to "málo" tak na závěr roku dostávají potřebné velké peníze.
      To je o Blistech.
      2. Levicoví intelektuálové.
      Kdysi jsem myslel, že jen naši jsou škodnou, ale ukazuje se, že je to celosvětově.
      Stručně se dá říct, že asi před 60 lety byla plíživou formou nastartována multi-kulti desinformační kampaň, která nyní nese své plody.

      Děkuji za velmi potřebný článek,
      Pavel p

      Jen dvě drobné poznámky k nadhozeným, ale neřešeným faktům.
      1. Čulík a jeho B-listy byli 5.kolonou v naší kulturní frontě. Nejspíš řízení MI 6 a ta byla v tomto a podobných případech řízena amíky. Už jsem to jednou celé vysvětloval.
      Jen stručně: po dobu 3 let, kdy jsem BL pozorně sledoval a hodnotil jejich akceschopnost, vždy reagovali progresivně se zpožděním

      Vymazat
    2. P.S.: Omlouvám se za konec textu co se opakuje, posunul se mi dolů a nevšim jsem si ho.
      Pavel p

      Vymazat
    3. Velmi zajímavý článek. S většinou argumentů souhlasím a jen bych si dovolil přidat ještě jeden důvod, proč nesouhlasím s migrační výhybkou z německa do Česka. Peníze nejsou jedinou věcí, která mne odrazuje od toho, abych vyjadřoval soucit s migranty. Mám obavu z nekontrolovatelné vlny cizorodé kultury mezi námi, která může přerůst v průběhu několika desetiletí až do stavu, blízkému občanské válce. Zatím to vypadá pohodově. Muslimů jsou jen jednotlivé skupinky ve velkých městech. Ale co bude dál. Vzpomínám si na nebohé Kosovo. Před sto lety byli na tomto území Srbové dominantním národem a kulturou. Souhrou vícero okolností se ale přihodilo, že postupně kosovští Albánci začali převládat a výsledkem bylo vyvraždění a vyhnání Srbů, které za podpory Západu pokračuje i dnes. Právě vědomí tohoto stavu mne vede k tomu, že budu PROTI jakémukoliv nekontrolovanému přísunu migrantů odkudkoliv. Buďme rádi, že žijeme v klidné zemi a važme si toho. Pokud nám někdo bude vnucovat migranty, nevolme ho! Dnes se to týká například sociálně demokratického premiéra Sobotky, u něhož si nejsem jistý vůbec ničím.

      Vymazat
    4. Němci si to zamotali tak, že se sulcem v čele budou muset tlačit na pilu čím dál víc a budou vyrábět čím dál víc nepřátel nikoli EU, ale Německa. Existuje totiž věc, které se říká homeostáza systému a na okraj - i ten křeček se brání, jde-li mu o život.

      Vymazat
  2. Uprchlíci v milionovém množství kteří přišli do Německá mají jediný důvod. Zničit sociální systém v Německu. My děláme to co nám SRN nařídí. Zlikvidovali jsme si zemědělstvím průmysl, která jsme odevzdali západu a odevzdali jsme hospodaření nad vodou a vzduchem Němcům a Francouzům. Ti z nás žijí a když je to málo přistoupí k znehodnocování koruny a za dobu od roku 2013 do současné doby nás to stálo navíc miliardy korun, které jsme museli zaplatit západu za vše co sem do ČR dovezl a za to jsme vyrobili a vyvezli na západ zaplatil polovinu skutečné ceny, tedy důsledek znehodnocování koruny. Dokonalá kolonie s názvem ČR. Ano, jak se říká v článku, přijali nás do Evropy za cenu zničení našeho zemědělství a závazku předání všeho průmyslu do západních rukou. K tomu ještě dnes jsme předali velení nad naší armádou Němcům, největší potupa Česka od doby Německé okupace v roce 1939. A asi to nebude všechno další potupy teprve přijdou a demokratický západ na čele s Německem si s námi nebude hrát v rukavičkách a pořádně nám ubere kyslík.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žádná kolonie nejsme a žádný průmysl a zemědělství jsme nikomu a nikam neodevzdali. Potupné je jen tvé ponížené fňukání a obviňování kohosi. Tak s tím přestaň.

      Vymazat
    2. Na chudy musi bejt prisnost
      Honolulu econom ze zapadu

      Vymazat
    3. 16,46 potupné jsou tvoje kydy...

      Vymazat
    4. 16:55
      Potupné pro koho a jak?

      Vymazat
    5. 16.46 třeba pro učitele, přímo za provozu navzdory platným zákonům byla zcela systémově provedena destrukce našeho základního školství.... cíl je jasný, už nikdy nemáme být vzdělaným národem a v budoucnu už ani nebudeme

      Vymazat
    6. Co to meleš, člověče? Právě cílem komunistického vzdělání bylo vychovat nesebevědomého, ušlápnutého člověka bez remcání a přemýšlení plnícího příkazy soudruhů. Kdo jen trochu jakkoli vyčníval z řady, ať už vzhledem nebo názory, tak byl okamžitě klepnut přes prsty a vrácen zpět.
      Naštěstí je tato doba už pryč.
      A co se týče základního školství, tak i Klaus junior tvrdí, že základní školství máme skvělé a problémem jsou střední a hlavně vysoké školy.
      Jsi prostě úplně mimo.

      Vymazat
    7. 17.18 Hochu, hochu meleš ty. Kdyby si zažil jenom dějepis, kde jsme se učili o antice, středověku, pravda museli jsme znát i některá data, věděli jsme, která je největší řeka v USA, znali jsme všechny státy USA, Asie, Afriky(dodnes si pamatuji Belgické Kongo). Mohli jsme se(mimo povinné ruštiny) tenkrát učit nepovinně francouzky, německy, anglicky,ovládali jsme dokonale češtinu, matematiku. Bývalý režim produkoval daleko vzdělanější žáky s přehledem, než je dělá dnes. A to, že se obejdeme bez toho co tu uvádím? Ano, produkujeme nyní nevědomá hovádka. No promiňte, když dotázaná žačka řekne, že Žiška je poradce Zemana?

      Vymazat
    8. 18:04

      Všechno jsem zažil "staříku". Moc si to idealizuješ. 2/3 žáků byli trojkaři, čtyřkaři, kteří věděli úplný hovno a šli se flákat někam na učňák. Na základce mimo ruštiny žádný jiný cizí jazyk zaručeně nebyl (80. léta). Že by někdo znal všechny státy USA také nic nevím.
      A hlavně mít nadrceny z paměti letopočty, státy, řeky,... není žádné vzdělání.

      Vymazat
    9. 18:14
      Za to dnešní mládež bez navigace nevyjde z lesa a bez kalkulačky v mobilu nespočítá 1+1....to je skvělý výkon!!!!

      Vymazat
    10. 18:35
      Co tě vede k tomu tak opovrhovat dnešní mládeží? nějaký komplex? Určitě sám musíš tušit, že každý gymnazista by si tě vědomostmi natřel na chleba.

      Vymazat
    11. 18:43
      No to určitě!!!!:-DDD
      Zvlášť myšlením"vlastní bezhlavou':-)

      Vymazat
    12. 18:48

      No když myslíš... Sebevědomí ti evidentně nechybí. Zajímalo by mě jestli tvé pracovní úspěchy a ohodnocení odpovídají tvé neskrývané genialitě.
      A tvé děti jsou taky pitomci?

      Vymazat
    13. Kéž by dnes tolik žáků šlo na učňák. Včichni studují a instalatéra nenajdeš. A k těm jazykům, mluvím o šedesátých letech, kdy jsem se naučil v ZDŠ kromě ruštiny docela dobše francouzky. V osmdesátých letech učil v televizi angličtinu zpěvák Bobek a francouštinu herečka Drahokoupilová.No nic, když se mě někdo zeptá, která je nejdelší řeka v Americe, tak to vím. Ví tvůj vnuk, že Kilimanžáro je nejvyšší hora Afriky? Asi ne, ale přeci to nepotřebuje vědět, k ničemu mu to není...Ale na tobě vidím, že to komunistické školství opravdu produkovalo i pitomce(odpusť).

      Vymazat
    14. 18:53
      Jsem v pohodě,děti mají mozek a nejsou příznivci ani lejnolahvárenský žumpy ani ussackejch agresorů....na rozdíl od tebe,Žilko!!!!

      Vymazat
    15. Pro 17:18 a podobní - mladej, co mi dala totáčová základní škola, co učňák, když co synek z reakcionářské rodiny, ač premiant třídy, na školu jsem doporučen nebyl, vím dobře. Jak jsou na tom vnoučata, i když premianti, vím taky. Hůř a divím se, když učitelky jsou Mgr či Bcl a tak. Od roku 1965, kdy byly zlikvidovány „kádrové materiály“ nepamatuju, že bych byl klepán přes prsty, naopak, dalo jistou práci nestat se „kádrovou rezervou“, když jsem toho dost uměl a dokonce byl komoušskými šéfy tlačen k dalšímu a dalšímu odbornému studiu. Nedostatkem ctižádosti se stalo, že i když za toto prosté konstatování budu označen za rudého, komouše či bolševika, bude to nemístná nadávka a samozřejmě žádný argument. A jestli vy, df. nevzdělaní a propagandou prolhanější než onehdá, a zlodějským systémem vygumovaní chcete mistrovat historii, tento stát i národ k radosti jiných, ještě víc zahrabete.
      Kultura má naději tam, kde si lidé sami sebe váží, vzájemně se respektují a to i v generacích, vědí co je slušnost a ani je nenapadne rozhodovat a jednat podle emocí. Už jsem tady někde křiklounům vašeho typu nabízel vědomostní soutěž. Pro jistotu podotýkám, že materiálně jsem zajištěn nadmíru dobře, lépe, než bych mohl být za totáče. Cítím se ale mnohem, mnohem hůř. Ty klíče, ty jsem měl nechat v kapse, jsem si teď jist.
      Jo, a na tehdejším učňáku jsme se flákat nemohli, praktika byla 8 hodin 3 dny, známky za práci provedení, čas, nářadí (za 1 výkon 110 %, za 2 105 %, 100 % za 3). Základní odborná škola (s tradicí z První republiky) 3 x 8 hodin v týdnu, kdo nestačil, vypadnul. Pro konečné hodnocení se počítal se v obou případech průměr, závěrečné zkoušky teorie praxe, podle výsledku „kvalifikační třída“. Celá ta záležitost, ubytování, strava, zdarma. Do ČSM nás nikdo nezval. Do tanečních, na hory, ano. Jistěže tam byly i sakra stinné stránky (vojenský dril, návštěvy sovětských filmů ...), ale jako součást vzdělávacího, snad i výchovného (krom ideologického tlaku) procesu to vidím jako správné. Tak, a teď popřete, o čem nic nevíte a, vykecejte se, především bažanti.

      Vymazat
    16. 17,18 ZŠ 1959-1968, SVVŠ1968-1971, VŠ 1971-1979 .... a přesto jsem docela sebevědomej a řídím se svým rozumem ...od puberty do teď ....a ten mi říká mj. že je dnes školství s v rozvalu záměrně pro to, aby masy byly nevědomé...

      Vymazat
    17. Ano, školství jde do hajzlu. Když jsem poprvé někdy v roce 1995 navštívil Velkou Británii, viděl jsme ty místní studenty. Sprosté, uřvané, nevychované grázly, kteří rozhodně netoužili po vzdělání. Tehdy jsem si naivně pomyslel, že je za několik let přejedeme, protože naše školství je o třídu výš. Chyba lávky. Vydali jsme se cesto snižování úrovně a dnes jsme tam kde byli Britové před 20 lety. Všichni, kteří umí číst a psát, mají střední a vysoké školy. Učňovské školství jsme úspěšně zlikvidovali. Ano, cílem je co nejhloupější národ, protože jen takový se dá snadno ovládat.

      Vymazat
  3. 16:46
    Bav se s volem o sobotě,když jde v pátek na porážku!!!!

    OdpovědětVymazat
  4. Kašlete na na to trollí neziskové lejno z PIGs. S článkem v zásadě souhlasím, jen jednu,a to velkou, výhradu k němu mám. Nikde jsem nepozoroval NENÁVIST vůči uprchlíkům. Pominu-li pár těch výkřiků pitmců, co musí mít nějakého nepřítele a führera, kterej jim naleje do těch jejich dutých palic nějaké to "moudro". Ti jsou všude, takže nejde o naší, českou, specialitu. Proč je nechceme? Protože máme rozum. Je to rozumová, nikoli pocitová záležitosst. Chceš tu být, tak se řiď morálkou našeho společenství, nebo táhni. Víte, ten socík nám byl v něčem prospěšný. Ať si mele kdo chce co chce, některé komanči prosazované názory byly vysoce morální - rodina je základ státu, vlastenectví, síla příkladu, práce šlechtí, prospívej celku .... To na Západě jim o 40 let déle vymývali hlavy a Germán má pořád pocit viny a tak pro svou obavu nezná míru. Stydí se (a má za co). Náš národ nikomu neškodil, Germán z nás nepostavil jedinou bojeschopnou jednotku, Vládní vojsko musel odsunout pro nespolehlivost z Protentokrátu, byli jsme (a jsme) pro ně "smějící se bestie". Nikdy nás neporazili, snažili se nás germanizovat, snažili se nás zotročit, ale v skrytu duše jsme vždy zůstali svoji. Francouz zradil, Anglán zradil, Polák zradil, Rus nás osvobodil. Jen ten Germán a Maďar zůstali nasvém - neměli nás rádi (a nemají) a netajili se tím. Je tady spousta migrantů - Vietnamci, Ukrajinci, Rusové ... - nejednají proti většinové morálce, živí se prací, nevdí nám. Islám je s naší kulturou nekompatibilní, je nám nepřátelský, proto ho tady nechceme. Germánské řešení - to je jejich věc - pozvali si je, tak ať si je tam nechají. Znovu - jde o rozum, ne o pocity - nenávist.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. K eliminaci českého vojska v Protektorátu inspiroval Vůdce své podřízené slovy pronesenými 16. května 1942 u večeře v Říšském kancléřství:
      "Naučit národ vládnout zbraněmi znamená dát mu patřičné vzdělání v tomto směru. Kdyby staří Římané nerekrutovali Germány do své armády, tak ti by nikdy neměli možnost stát se skutečnými vojáky a nakonec zničit své původní učitele ... Musíme proto říci kategorické NE na české aspirace na vytvoření národní armády, i kdyby mělo jít jen o zárodek armády. Češi jsou servilní pokud jsou neozbrojení, ale stávají se nebezpečně arogantními, když je jim povoleno nosit uniformu. Během dvaceti let nezávislého Československa jsme měli spoustu příležitostí se o tom přesvědčit. Místo, aby Československo orientovalo svou diplomacii na co nejtěsnější styky s Německem, což by byla jediná rozumná politika, tak Češi zkoušeli udělat z Prahy - což je vskutku jedno z významných měst Evropy - jakýsi střed vesmíru.
      Češi svou důležitost brali velmi vážně a strkali do všeho prsty. Žádný z jejich státníků si neuvědomoval, že takový český diplomat, působící řekněme třeba v Kodani, si vedl jen pohodlný život, neměl toho příliš na práci, pouze každou noc sestavit zprávu z tiskových výstřižků, které mu připravil jeho tiskový atašé. Ó a samozřejmě - jednou za čas zavolat do Prahy pro nejnovější zprávy z české politiky. Pro malou zemi není nic více lichotivějšího než mít hlavní město, kde je zdánlivě intezivní diplomatický život a které poskytuje útočiště více nebo méně dekadentní společnosti, která tímto žije. Jestli chcete potěšit malou zemi, tak změňte své tamní vyslanectví na velvyslanectví a trefíte do černého.
      Během období Společnosti národů bylo zjevné za jak důležitou svou zahraniční politiku tyto malé národy pokládají. Nenapadalo je nic lepšího, než hlasovat ve Společnosti národů proti Německu. ... A dnes se diví tomu, že jsme na jejich chování nezapomněli."

      Vymazat
  5. Proč se všichni rádoby intelektuálové z kdejaké VIŠ(vysoké intelektuální školy)neziskovky,strany a nevím z čeho všeho,berou tak za migranty?Jednoduchá rovnice.Za prvé jsou za to placeni,dále jim chlebodárci klepou na ramena a občas ji dovolí se někde uchytit u korýtka.Ale hlavně nutí ostatní aby si je nakvartýrovali k sobě domů.Kdyby si je měli vzít do svého bytečku tak budou první kteří budou řvát proti nim.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, je to dobytek, který svoje vlhký nacistický sny balí do rádoby morálního roucha.Jde jim jen o prachy, prací by uznání nezískali, slušný člověk se jich straní a opovrhuje jimi. Jsou to černé vrány a slétají se do houfu. No, dobře tak, aspoň je budeme mít pohromadě.

      Vymazat
    2. 17:30
      Ty,mladej Novotnej a podělaný havlobanderovský kurvy,proč si ty uřezávače hlav nevezmete domů????
      Teplice jsou těch špinavců tři p...e,tak začnete ussacký Jandovohoni!!!!!

      Vymazat
    3. 17:52 si blbej, nebo nerozumíš psanýmu textu. To asi nebude havlobanderovská kurva, ten ze 17:30. Zkus to ještě jednou, v kontextu a soustřeď se.

      Vymazat
    4. 17:52
      Tak se ztrapnit ty debílku... :-D

      Vymazat
    5. 17:55 - když si do svých rudých čpár bere nacionálně socialistické hnutí a ideje, tak to asi nesporně je nějaká marxo-havlidní kurva ...

      Vymazat
  6. Vážený pane Beneši,
    Váš příspěvek je jedním z nejlepších, co jsem v poslední době četla. Jsem přesvědčena, že právě devalvace koruny má být politickým nástrojem, který nás má přesvědčit o nezbytnosti přijetí eura. Co se týká Německa, ten plán je plně pod kontrolou Angloameričanů. Opakuje se to již potřetí. A plán Morgenthaua nebyl pro Německo přijat, protože USA potřebovaly odbyt a kapitál expanzi. Nemluvě o amerikanizaci kultury a vlivu na školství v celé západní Evropě. Tohle dobře popisuje Varoufakis a nakonec hlavně Sutton a Preparata. Němci jsou vedeni na jatka, ještě to neví, ovšem po nich přijdeme na řadu i my.

    OdpovědětVymazat
  7. Vynikající článek!!!!!!!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 17:53
      ... který původně vyšel - na Britských listech.

      Vymazat
  8. Tleskám! Také stále říkám, že jediným nebezpečím pro ČR je Německo - jak tomu i bylo po uplynulých tisíc roků.
    Češi netrpí nenávistí k příchozím cizincům, vždyť jich k nám dorazilo od 2. světové války velmi mnoho a nevím, že by byly nějaké větší problémy, o imigraci z Jugoslávie poté, co jsme ji humanitárně rozkulačili, jsme ani nevěděli - a není bez zajímavostí, že hlavní prsty v tom mělo Německo - pomsta za odpor Srbů vůči nacistickému Německu? Imigrují k nám v současnosti Ukrajinci a také je zatím ticho po pěšině - dokud nebude hospodářská krize, tak platy českých dělníků dolů moc nepůjdou. Myslím si, že kolonizace EU muslimskými migranty nás spíše štve proto, že je důsledkem zbabraného válčení "mírových misí" proti zemím jejich původu a český lid ji považuje tedy za chtěné dítko našich "elit". Prostě většině Čechů není po gustu agrese a proto ta většina Čechů zase není po gustu českým militaristům, kteří jsou tč. u vesla a pádlují do 3. světové.
    Když Židé válčili proti Palestincům po 2. světové válce, aby mohli okupovat jejich zemi, ve které také před pár tisíci roky žili (zdravím Velkomoravany, nárokujte pro sebe území od Baltu po Jadran!), tak se vykládal vtip: "Židé dřív kšeftovali a nyní válčí, Němci dřív válčili a nyní kšeftují". A tak se zatím bez války celkem splnil velký sen Velkoněmecké říše Adolfa Velikého, že si podřídilo Německo "civilizovanou část Evropy." Chybí ji, tak jako kdysi Napoleonovi, Bismarckovi a zejména Hitlerovi, ale velká surovinová základna - Rusko. Ne nákup surovin od Ruska, to by mohlo být, ale vlastnictví těchto surovin a jejich přidělování těm méněcenným podnárodům. Proto ty štvanice proti Rusku, proto ty barevné kontrarevoluce, proto ta jara, léta i zimy, proto samety a majdany, proto hromady mrtvých, oživování nacismu, proto USA/NATO vojska na ruských hranicích a proto terorismus v podobě "humanitárního bombardování" a pod.
    Tak nevím, kdo jiný by rád pěstoval u Čechů nenávist vůči cizincům, než ony české "elity" co vyvolávají nenávist proti Rusům stejné kvality, jako kdysi Hitler a spol. proti židobolševikům. A ti čeští Švejci ne a ne pochopit potřebu (snad brzo řídkou velkou) českých elit.

    OdpovědětVymazat
  9. Tlupy agresivních parazitů = uprchlíci.
    Tahle manipulace se presozmrdům povedla.

    OdpovědětVymazat
  10. Je to jednoduché.Vše směřuje k fyzické likvidaci
    bílé rasy.Je potřeba vnést mezi bílé rozkol.Na to
    stačí preferovat jeden či dva státy a už se to
    hádá mezi sebou.Proto ve vzdělávání se zvýhodňují
    tzv.humanitní vědy.Ty totiž nikomu a ničemu nikdy
    nepomohou,jejich absolventi musí jít s těmi,kteří
    už se zabydleli ve formování občanů a zároveň se
    tak oddaluje možnost vzkříšení dalšího pokroku.
    Ti vzdělaní totiž kromě plácání hubou nic neumí!
    A řeči ještě nic nevytvořily a nevybudovaly.Pro
    technické směry nejsou lidé,kteříby je studovaly.
    Jsou totiž na studium náročnější,než humanistické.
    Petr Majevský

    OdpovědětVymazat
  11. Omlouvám se za chyby,které jsem udělal.
    Petr Majevský

    OdpovědětVymazat
  12. MEZI VĚRNÉ ČTENÁŘE ČLÁNKŮ NA BRITSKÝCH LISTECH NAJDEME I PROVOZOVATELÉ WEBU NOVÁ REPUBLIKA JAKO VÁCLAVA DVOŘÁKA.PROČ NE ? BL MOHOU I PRO NĚJ SLOUŽIT JAKO UŽITEČNÝ INFORMAČNÍ ZDROJ.
    KDYŽ MŮŽE NR PUBLIKOVAT PŘEVZATÉ ČLÁNKY OD NENÁVIDĚNÉHO MEDIÁLNÍHO MAINSTREAMU JAKO MF DNES,PROČ BY NEMOHLA PUBLIKOVAT Z ALTERNATIVNÍCH INTERNETOVÝCH NOVIN JAKO BL.
    SÁM MEZI STÁLE ČTENÁŘE BL TAKY PATŘÍM.NEMÁ S TÍM ŽÁDNÝ PROBLÉM.
    K SAMOTNÉMU TEXTU AUTORA MARKA BENEŠE,KTERÉ PUBLIKOVALY BL. URČITÝ KUS PRAVDY PODLE MÉHO NÁZORU
    TAM NAJDEME.NICMÉNĚ LÉPE TO NEDÁVNO VYSTIHL VE SVÉM ČLÁNKU( Nečekejte lidskost v nelidském systému)ŠÉFREDAKTOR LEVICOVÉHO DENÍKU A2LARM-JAROSLAV FIALA.
    http://a2larm.cz/2016/03/necekejte-lidskost-v-nelidskem-systemu/
    V RÁMCI OBJEKTIVITY A SLUŠNOSTI JE TŘEBA ŘÍCI,ŽE K ČLÁNKU OD MARKA BENEŠE SE VĚCNĚ VYJÁDŘIL ŠÉFREDAKTOR BL-JAN ČULÍK.I ON MÁ KUS PRAVDY,KTERÁ NÁM ČECHŮM NEMUSÍ BÝT ZROVNA PŘÍJEMNÁ.
    REAKCE J.ČULÍKA:
    Trumpovskou manipulaci populistickým využíváním emocionální, iracionálně založené frustrace mi tak trochu připomíná článek Marka Beneše, podle něhož mohou za nenávist mnoha Čechů vůči uprchlíkům "zlé nadnárodní korporace", vykořisťující ubohé Čechy, a především diktátorské Německo. Vyvolávání xenofobie a nenávisti k cizincům je však velmi levný a velmi nebezpečný nástroj. Používali a používají ho vždy velmi efektivně demagogové, od Hitlera, přes Zemana až po Trumpa. Přitom se samozřejmě neztotožňuju ani s poněkud nepřijatelnou argumentací pana Františka Tůmy, který vyjadřuje pohrdání nad těmi Čechy, kteří jsou posedlí xenofobní nenávistí a přitom se sami v zahraničí chovají nevhodně, například kradou.

    Navzdory všem hospodským stížnostem je nutno poukazovat na fakta: Česká republika má ze všech členských zemí EU nejmenší míru chudoby a nejmenší příjmovou nerovnost. Od vstupu do EU do r. 2015 dostala z Evropské unie dotace ve výši 522 miliard Kč! Kdo si myslíte, že financoval ty dálnice a modernizaci železničních koridorů,a mnoho dalšího?
    Například ve Velké Británii je hluboká, děsivá chudoba u velké části obvyvatelstva daleko větší. Pokud vím, v ČR nestojí tak jako v Británii frontu na jídlo lidé v tzv. food banks, charitativních institucích, které nemajetným osobám rozdávají konzervy zadarmo, protože by ti lidé jinak umřeli hladem.
    Je jistě pravda, že nadnárodní společnosti si z ČR odvážejí své zisky. Nikdo však nebrání českým politikům, aby této repatriaci zisků do zahraničí zamezili. Pokud v té věci úspěšně podnikla kroky například britská vláda, proč ne česká?
    A co ty stížnosti na plat 10 000 Kč měsíčně, který si vynucují v ČR některé nadnárodní společnosti? Pokud to českým občanů vadí, proč nevyvinou nátlak na své politiky, aby zavedli koncept tzv. "living wage", mzdy, z níž se dá žít, a vynutili ho na nadnárodních společnostech, buď mediálním tlakem, nebo zákony, nebo obojím?
    Obojí se děje v mnoha zemích světa. To, že čeští občané v této věci zůstávají pasivní a nezasazují se o změny ve vlastním zájmu, je jen jejich vinou, těžko je to vinou Němců či Evropské unie.
    Kdy naposledy byla v ČR proti těmto nepřijatelným skutečnostem větší demonstrace?
    Pokud si na sobě čeští občané nechají dříví štípat, těžko za to může Německo či Evropská unie.
    http://blisty.cz/art/85815.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. JJ - "nejmenší příjmovou nerovnost" - jj, průměr je průměr. Většina bere hovno, žije z ruky do hubny, nebo z ruky pro úvěr a pak až do huby. Jj - těch pár tisíc zlodějů a parazitů s extrémně nadprůměrnými příjmy za zlodějiny, rozvracení státu, urážení vlasti a národ to nevytrhne. Není nad kázání pitomostí, ty "příjmovej rozdíle". Co takhle to trochu srovnat třeba s příjmy v Západní Evropě? Tam by jim takový příjem nestál ani za žádost o dávky. Čudlík je čudlík, Krychtálek byl Krychtálek a blb je blb. Ty ses sám zařadil - taková trochu směska.

      Vymazat
    2. 18:32

      Debíku, nekomentuj za každou cenu něco o čem víš úplný hovno. Pojem "přijmová nerovnost" nemá s "průměrem" nic společného, vole.

      Vymazat
    3. Publikovaný názor pražského šosáka zabarveného socanskou nadutostí a neomylností. Ty dotace co dostáváme jsou přece podvod. Vždyť ty peníze tam musíme nejdříve poslat, abychom je s velkou řevou alespoň z části dostali zpět. Kapitál západu si od nás každoročně odveze 400mld.Kč zisku.Voda suroviny nám nepatří. Potraviny horší a dražší než v Německu a platy až 3x menší.Pražáci se většinou mají dobře, jsou sebevědomí, myslí si jak jsou chytří a ta svoloč politická je většinou též z Prahy a my vesničani mimo Prahu- špína. Sohlasím, že by ten zkaženě zelený floutek měl přijet propagovat tu zelenou politiku na Moravu nebo na sever Čech.

      Vymazat
    4. Re Anonym (18:12):
      Ujal jste se role Čulíkova advokáta?
      Autor článku Marek Beneš přece nevyvolává nenávist k Němcům ani jiným národům či etnikům! Proč mu to posouváte?
      Jen vcelku objektivně zhodnotil postavení naší i dalších "východoevropských" zemí v Unii, které je - zdá se - zakonzervováno bez naděje na změnu k lepšímu.
      Copak jste již zapomněl na (plané) sliby někdejších vůdců Listopadu, kteří národ ohlupovali povídačkami o vyrovnání životní úrovně s Rakouskem do ca. 20 let? Už tu ale máme víc 25. let! ...
      Nemohu se ani ztotožnit s vaším hraběcím pohledem na české občany, kteří (jakože) neoprávněně a nespravedlivě vidí za příčinami neutěšeného stavu SRN či EU.
      Cožpak nejsou v EU mechanismy, které by nás ihned postavily "do latě", pokud by stát a jeho orgány cíleně usilovaly o povznesení některého ze sektorů ekonomiky, aby se stal exportně konkurenceschopným? Například tím, že by do něj vkládaly cílené podpory. Nebo tím, že by v jeho prospěch financovaly orientovaný či aplikovaný výzkum. Říkají tomu nedovolená podpora ... A porušování netolerují. Máme tedy stát, který si nemůže dovolit podpořit (podle své vůle) svůj průmysl, zemědělství, služby ..
      To, co kritizuje M. Beneš, nejsou Němci, Švédové ... či migranti, ale politická moc (či zvůle) politických představitelů Německa a EU.
      To už vůbec není výzva nebo nabádání ke xenofobii, to je výzva k žádoucím změnám!, a nikoliv k podřizování se té moci.
      Proto s autorem Benešem souhlasím.
      ---
      A co vadí mě osobně a nebylo v Benešově článku připomenuto, je to, že v dnešní době je na východ Evropy lifrováno stále víc a víc těžké vojenské výzbroje. A tato je přisouvána až k samým hranicím Ruska. Toho Ruska, které již bezpočtukrát deklarovalo svůj zájem na mírové spolupráci s EU a nezájem o vojenskou konfrontaci, natožpak o agresi směrem na západ.
      Vzdor všem ruským iniciativám však je v záp. mediální a politické sféře Rusko nálepkováno jako agresivní nepřítel, který se nás chystá jen napadnout.
      Není tak těžké vyvolat ničivou válku proti Rusku. Jenže!, ocitneme se to v ní my a v roli užitečných idiotů a kanonenfutru.
      O což osobně nestojím. Stejně jako nestojím o naprosto neopodstatněné zvyšování zbrojních výdajů.
      Ty totiž nikdy a žádnému státu prosperitu nepřinesly (pokud z válek nekořistil jako např. koloniální a neokoloniální mocnosti Západu).
      V lepším ale přinesly jen bídu, v horším pak lidskou apokalypsu.

      Vymazat
    5. Kde ten pan Čulík bere ty signály o nenávisti? Pokud, tak jsou zanedbatelně slabé. Zato zcela racionální odpor proti migraci z kulturně neslučitelného prostředí by měl být, právem i nutností, daleko silnější. Pan Čulík švindluje. Nikoli zadarmo, hádám.

      Vymazat
  13. V jedné věci nesouhlasím, a to je myšlenka, že by snad Češi chovali nějakou nenávist k migrantům. Tak to opravdu, ale opravdu není. Vy si snad, pane autore, zvete domů všechny lidi, ke kterým nechováte nenávist? My přece proti migrantům vůbec nic nemáme, jistě je mezi nimi plno úžasných lidí. Ale když se chci seznámit s arabskou kulturou, jedu si do Tunisu, Egypta apod. A pak se moc ráda zase vrátím domů do klidu. Mít arabskou čtvrť za humny by mě prostě silně iritovalo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nepociťuji nenávist, ale jsem rasista. Tohle je ZATÍM sprosté slovo, ale nebude.
      Zatím pouze sděluji co si o parazitických opech myslím.
      A ať si totéž opičky klidně myslí o mně, je mi to naprosto lhostejné.
      Uffff...to je pokrok, takhle za tři roky převychovat celkem flegmatika a tolerantního jedince.
      UŽ JSEM TÉMĚŘ PŘIPRAVEN.
      Díky neziskovky, díky "aktivisté", díky pane Soros, díky Dienstbiere, díky Kliniko, díky BIS, díky Šabatko, díky .....

      Vymazat
    2. 21:55 Brankoslave!
      ....jsme na tom stejně...
      j.

      Vymazat
  14. Velmi pravdivá analýza.

    OdpovědětVymazat
  15. PROTESTUJI ! Ja jsem nenapsal prispevek 16:47 !
    Ten Hemeroid , ktery pise za me, i kdyz na tomto clanku nejsem, je buzerant. Jinak nejde jeho naklonost ke me vysvetlit.

    --------------------------------------------------------

    Pane Marek Benes, Vas clanek je zajimavy ! Dejte to do anglictiny a poslete na jmeno Stephen K. Bannon s vasi zpatecni adresou.

    President Trump bude resit Evropu pozdej. On nema Merkerovu rad. S. Bennon je strateg a na Merkerovu pride metla take, ale z jineho duvodu, nez popisujete.
    S. Bennon mysli nekolik tahu dopredu.

    Rex Tillerson (Secretary of state) je bez lidi. On je vyrazil po stovkach a musi prebudovat State Department. (= miniserstvo zahranici.)
    Informace, ktere pisete jsou zajimave a dulezite pro orientaci ! Nase autority musi vedet, co se deje v Evrope i kdyz k reseni prijde pozdej. Nas vnitrni boj zde, je dulezitejsi.
    Casem bude lepe !
    At zije president Trump !
    nick HONOLULU (Pan Man, tam nekde u vas v Bohumine preklada anglictinu denne.)

    OdpovědětVymazat
  16. Zajímavé, zajímavé ....
    A souhlasím, že značná část levicov. intelektuálů ze sebe dělá v lepším případě kašpary.

    OdpovědětVymazat
  17. T.j. pouze otazka casu, kdy se bude problem s
    Nemeckem resit .
    UK se citi ohrozena a domaha se toho !

    Pane Benes, S. Bannon ma office v Bilem Dome, a nebo je v Mar-a-Lago v Palm Beach. Reince Pribus (Chieff of staff White House) je jeho kamos.

    Kdysi davno jsem psal presidentu Reaganovi o masakrech v Africe a dostal jsem podekovani. Autority potrebuji vedet co se deje v Evrope, tak jako potrebovali vedet o Africe v 80-tych letech.
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
  18. MI6 je infiltrovan jezuity ...ne CIA ....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A kým jsou infiltrováni Jezuiti, Vlastíku? Nevíš, co?

      Vymazat
  19. Se článkem souhlasím s výhradou, že jde opět a jen o peníze. Pro Čecha, který chce i nadále žít v Čechách a není přímo finančně ohrožen migranty je důležitější otázka přežití jeho kultury. A tu přímo ohrozí masová imigrace neintegrovatelných muslimů za pomoci multikulti politiky EU. Ekonomické problémy ČR lze ještě řešit, ale pokažený národ obsazený muslimy asi těžko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je to s migrací jako se vším jiným. Malé množství nikomu a ničemu nevadí, protože se to "vsákne". Ve třetí generaci už migrantovy děti nerozeznáte od ostatních. Má to pozitivní účinek proti degeneraci - oživení krve. Velké množství je naopak katastrofa - vytváření nepřátelských kultur paralelně existujících na jednom území, které se od sebe izolují. Střet je nevyhnutelný. Tak proč si máme dobrovolně zadělávat na průšvih? Kvůli tomu, abychom vyhověli úchylným představám magorů o skvělém multikulti světě, kde se všichni páří navzájem jako boží hovádka?

      Vymazat
  20. Nicku HONOLULU,Jsi jeden z mála přispěvatelů,který má za1/co k tématu říci a 2/má trochu přehled.Myslím si ale,že by jsi byl vyditelnější,když by jsi psal přímo články,s konkrétnějšími tématy.Hlavně o ,,našem" prezidentu Trumpovi Články,blogy.Kdyš pouze komentuješ názory čtenářů a musíš kolikrát vyvracet píčoviny co nějací hnupové napíší.Tak myslím že zbytečně strácíš čas.To je škoda času.Tady dost málo lidí rozumí tomu,co se děje v US. V reálném čase

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 22:18
      Je nesmyslné něco takového žádat po člověku, který nedá dohromady souvislou větu.

      Vymazat
    2. Ano, pan Marek Beneš má dar rozumu, slova a nadhledu i morálku potřebnou k tomu, co je žádoucí, kudy to jde, sdělit. Diskuze k tak srozumitelné a výstižné úvaze bohužel ukazuje, kolik lidiček nechápe o co a jak ve skutečnosti jde. Budou, ve jménu zastaralých pokřiků mistrovat historii a místo argumentů vulgárně napadat. Nevím koho víc litovat. Autovi úvahy i NR dík.

      Vymazat
    3. 23:23
      Souhlasím. A přece jen bych Britským listům připsal k dobru, že tu úvahu zveřejnily.
      Je to příjemná změna po všech těch natvrdlých Čulíkových tirádách.

      Vymazat
    4. Pro A z 21.2.17 v 23:28h :
      Buď jste z Čulíkovy stáje nebo jste trochu natvrdlý. Nepsal jste i příspěvek z 21.2.17 v 18:12h? Celé věty ve velkých písmenech?
      Pak vězte, že pravdivá fakta uvedená bez souvislostí, se mění na polopravdy, ze kterých ti praví "demagogové" utkávají "čisté lži", kterými nás ohlupují!
      Jako příklad jen dvě z výše uvedených (v 18:12h) Čulíkových tvrzení, cituji :
      " ... Navzdory všem hospodským stížnostem je nutno poukazovat na fakta: Česká republika má ze všech členských zemí EU nejmenší míru chudoby a nejmenší příjmovou nerovnost. Od vstupu do EU do r. 2015 dostala z Evropské unie dotace ve výši 522 miliard Kč!..." - konec citace.
      Čulíkovi ani nedošlo, že prvním faktem se "v hluboké úctě sklání" před výsledky práce mnoha předchozích generací Čechů, včetně těch, které pracovaly za socialismu až do doby "podrazu".
      Nebo nám snad chce namluvit, že po-podrazoví politici a noví "majitelé", včetně "užitečných idiotů" (kteří byli přesvědčeni, že všechno znají a všemu rozumí) nás za 27 let dokonale nerozkradli a nevytvořili zde "chudobu a příjmovou nerovnost" která tu neexistovala?!!
      Jestliže jsme od doby vstupu do EU do dnes dostali z EU 522 miliard Kč (a všude na to visí nepřehlédnutelné propagační cedule, u kterých už jen chybí: "S EU na věčné časy a nikdy jinak!!! -Hurá!!.."), tak pokud odvádíme každoročně cca 440 miliard (ne jen) v dividendách do EU (i jinam), tak krát 27 let to je cca : 14. 094 miliard Kč a to už jsou nějaké peníze!
      Nepočítám roky od doby vstupu do EU, ale od doby, kdy nás začali "vysávat" a nevypočítávám zde hodnotu různým způsobem ukradeného majetku. Protože to už by jsme se dostali k astronomické cifře!!!
      To pak Čulíkovy argumenty vypadají "poněkud jinak" - jako to, co jsou, jako "sprosté lži"!

      Pokud pan Beneš publikoval svůj článek v Blistech (zásadně je od určité doby ignoruji), tak se bohužel ještě nestihl v této oblasti zorientovat a teprve ho to čeká.
      Pavel p

      Vymazat
  21. Úžasná analýza.
    Proč jenom nejsme hrdější národ? Necháme na sobě dříví štípat?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 23:08
      Možná jsou důležitější věci (i pro národ) než hrdost. S (uraženou) hrdostí se nejčastěji setkávám u Turků, Albánců nebo Čečenců. Něco tím kompenzují.
      Snad je lépe mluvit o sebevědomí?

      Vymazat
    2. Neumím si představit, že by si třeba Jaroslav Hašek dělal starosti o naši hrdost. A Werich by z toho měl nejspíš taky jen srandu.

      K předchozímu: hrdost, která se staví na odiv, předvádí, popírá sebe samu.

      Vymazat
    3. Vidím trochu problém v tom, mluvit o hrdosti národa. Je to věc jednotlivého člověka, jeho osobní integrity.
      Kolektivní hrdost (Němci na fotbale, Češi na hokeji) působí vždycky trochu směšně.

      Vymazat
  22. To by mě zajímalo, kdo/co na ostravsko-karvinsku tak znečišťuje vzduch. Vysoké pece jsou jen jako mrtvé exponáty, koksovny byly zlikvidovány, ani martinky už nejsou a jiná ocelárna snad jen jedna a ještě jede jen na zlomek kapacity, dolů zůstalo jen pár, výsypky zrekultivovány, elektrárny odsířeny a odprášeny. Z nových významnějších fabrik je tam snad jen jedna montovna aut, ta ale asi tak moc nepráší. Prý ten sajrajt pochází z Polski??? Ale že by to stačilo tak devastovat tak poměrně velké území?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Při převážně jihozápadních větrech jde veškerý sajrajt z ACELOR MITAL na severovýchod t.j.Radvanice,Bartovice a jiné.Tolik pro upřesnění.

      Vymazat
  23. Podstata článku je v důsledcích neokolonialismu!Po zkorumpování národních "elit" třpytivými korálky a rozkradení "rodinného stříbra" jsme se stali nerovnoprávnými členy společenství bez perspektivy k polepšení a dorovnání sociální úrovně k "rovnějším".Tato skutečnost je nepřehlédnutelná a postupně se ujasní i těm, kteří si mylně domnívají, že budou nadále v té bídě profitovat. Kolonialismus nakonec "sežral" i ty vrchní kmenové lidojedy.Neokolonialismus nás uvede do války za své zájmy a zisky.Stupeň pochopení problematiky východní Evropy na úrovni pana Marka Beneše je v Česku zatím nedostatečná.Děkuji mu za osvětový příspěvek i když v odrodilých BL.

    OdpovědětVymazat
  24. Na článku mě zaujala myšlenka:
    „Problém našeho vztahu k uprchlíkům je sociální problém. Východní Evropa prostě musí přestat být levnou dílnou západních firem. Jinak není šance na humanismus.“
    Nevím, zda jsou všechny vývody stoprocentní, ale je o čem přemýšlet. Např. nad evropskou realitou. Dneska už si snad nikdo, kromě korupčně placených EUúředníků, nemyslí, že staré země přijaly ty nové, aby jim darovaly část svého bohatství a vyrovnaly s nimi své úrovně. Staré země jsou koloniální mocnosti a tato mentalita i praxe v nich zůstává i ve vztahu k nám, novým zemím. Své bohatství získaly rabováním zaostalejšího zbytku světa a po pádu železné opony, se dostaly do jejich sféry vlivu i středoevropské a východoevropské státy. I vůči nám samozřejmě postupují tak, jak je u nich obvyklé. Maximalizují svůj zisk a u nás likvidují soběstačnost a nezávislost. Stěžovat si na to, je stejně neúčinné, jako vyčítat kočce, že týrá myši.
    Ale je na místě, požadovat po našich politicích, aby této praxi vzdorovali. Vím, že i tady je to podobné jako s tou kočkou a myší, ale zde už máme právo to požadovat. Je proti našim zájmům, aby vláda udělovala zahraničním „investorům“ daňové prázdniny a nechala je vyvádět bez omezení, zisk ze země. A ještě po nás vyžadovala obdiv jak je dobrá, že přivedla „investora“.
    Raději by měla prostředky použít na rozvoj českých firem, které budou zpracovávat naše suroviny. Možností je mnoho. Např. Němci jsou velcí vývozci domů. V Německu vyrobí panely i dřevěné konstrukce a v zahraničí to jenom smontují. Česká cesta je vyvážet pokácené stromy a písek a štěrk. Jistě každý zná mnoho jiných příkladů. Můžeme se divit, že se na nás dívají jako na méněcenné? Asi jsme. P.K.

    OdpovědětVymazat

Reklama