Reklama

.

.

pondělí 27. února 2017

Zásadní slova Štěpána Kotrby o českém prezidentovi a budoucnosti světa: Nikdy nezapomenu na jízdu Zemákem po Ostravsku...

Štěpán Kotrba v  rozhovoru pro PL
27. 2. 2017
Teď se rozhoduje, Zeman je u toho.
„Geopoliticky je vzácná chvíle. Tvoří se budoucnost na první polovinu 21. století a my jsme u toho v první řadě,“ soudí politický a mediální analytik Štěpán Kotrba o dnešním stavu světa, který zavládl po nástupu Donalda J. Trumpa do Bílého domu.
Zeman je pro své voliče symbolem odporu vůči mediálně politické mafii. Je to chalupář ze vsi, který nepohrdne tlačenkou, pivem a slivovicí. Nemusí snídat na Rosenthalu jako Petra Buzková, nešije u Richtera jako velrybáři z ODS. Nemá bavoráka a nikdy ho ani nechtěl. Nepotřebuje trávit dovolenou v Monte Argentariu na jachtě, stačí mu vesnický rybník a nafukovací člun. Je chytřejší a vzdělanější než všichni, kteří se ho na něco ptají. A dává jim tu jejich falešnou nafoukanost a snahu ho nachytat pěkně sežrat. 

Nepotřebuje miliony za zneužité cestovní náhrady, vystačil si několik let s důchodem deset tisíc a s obyčejným bytem v paneláku. V králikárně, jak by řekl pan Havel. Nesnáší Sudeťáky. Má doma stejnou flanelovou košili jako Pepa. A nebojí se jen tak projít naší vesnici a povídat si s námi. Myslí jako Čech. Má smysl pro humor jako Žid. Je vlastenec, který nechce, aby našim chlapům brali práci migranti z Afriky. Ale politiku nedělá pro peníze, ale pro nás. Pamatujete si předsedu Nováka? Vy jste vlastně moc mladej… Šéfoval tady třicet let jézetdé a Zemanovi byl podobnej. Jó, to byly časy…
Zásadní místo v této hře má dle Kotrby právě náš prezident Miloš Zeman. Ten má dle něj naprosto výsadní šanci uspět v prezidentských volbách. „Myslí jako Čech. Je vlastenec, který nechce, aby našim chlapům brali práci migranti z Afriky. Ale politiku nedělá pro peníze, ale pro nás,“ soudí Kotrba o prezidentovi, byť se nezdržuje ani jistých komentářů k jeho spolupracovníkům.

Prezident Miloš Zeman se rozhoduje, zda bude podruhé kandidovat. Je jeho rozhodnutí, a pak i výsledek volby, důležitý mezník, který určí další fungování této země, nebo vzhledem k významu jeho funkce fakticky o nic nejde?

Vzhledem k tomu, že země stojí na prahu globální změny od pokusu o americkou unipolaritu k multipolaritě se všemi negativy včetně sfér vlivu a regulace migrace, je role prezidenta nejen reprezentativní, ale velmi významná. Prezident republiky je hlavou státu a zastupuje stát navenek. Slibuje věrnost České republice a zájmu lidu, kterým byl zvolen, ne věrnost samozvaným elitám, vládě a jejím zájmům.
Prezident republiky o své vůli může odvolat předsedu vlády a další členy vlády, svolat zasedání Poslanecké sněmovny a rozpustit Poslaneckou sněmovnu. Odpouští a zmírňuje tresty uložené soudem. Má právo samostatného podání k Ústavnímu soudu a právo samostatného úkolování tajných služeb. Sjednává a ratifikuje mezinárodní smlouvy. Pokud nerozzlobí tři pětiny všech poslanců a tři pětiny všech senátorů naráz, nehrozí mu postih za případné kontroverzní politické činy proti vládě.

Je rozdělení společnosti na obdivovatele a odpůrce Zemana opodstatněné, nebo zveličené?

Dle mého názoru je rozdělení společnosti oprávněné, protože prezident Zeman je bytostný politik, vzbuzující vášně, ne bronzový pomník, na který serou i holubi. Ale to, že jedni jeho kroky vítají a druzí kritizují, je v pořádku. Intelekt je neviditelný pro toho, kdo žádný nemá. Fidel kdysi prohlásil, že není mocnější zbraně, než člověk, který ví, čím je, co chce a kam směřuje.

Nejobecněji řečeno, v čem Miloš Zeman jako prezident republiky prospívá české společnosti v poslední době, a v čem jí škodí? Radost nad vítězstvím Trumpa, vytěžování tématu migrace, šťouchance Merkelové a politikům EU, vyjádření nechuti nad Chovancovým „centrem proti propagandě“ – témata, která teď prezident „hraje“ nejčastěji. Jak je úspěšný v každém jednom z nich?

Počkejte… první část otázky není totéž, co ta druhá. Prospěšnost prezidentových kroků vidím v prognostickem pohledu: Vítězství Trumpa definuje mezinárodní politiku na desítky let stejně, jako kdysi ji definovalo vítězství Stalina či zvolení Regana. Téma migrace je strategické a dotýká se vnímání naší spoluodpovědnosti za kolonialismus i imperialistický neokolonialismus, limitů nadnárodní integrace dané dlouho skrývaným národním a skupinovým (nechci říkat přímo třídním) sobectvím, ekonomických limitů humanity a solidarity – ale toto téma migrace redefinuje i proletářský internacionalismus a křesťanský altruismus. I přesvědčené ateisty ovšem přiřazuje k židovsko-křesťanskému kulturnímu okruhu, k dědictví renesance a evropského humanismu. Na rozdíl od USA, Evropa pochopila daleko dříve, že otroctví je nepřijatelné a všichni jsme si rovni a nad kalibrem revolveru má vítězit zákon.

Úspěšnost Zemana v prosazování témat je obdivuhodná za situace, kdy nedisponuje možnostmi vlády. Tím ale chválím nejen prezidentovu pracovitost při objíždění republiky, ale zejména kreativitu jeho mluvčího, který cílevědomě tato témata vybral a velmi asertivně je komunikuje. Bez něj by to měl prezident desetkrát horší.

U Zemana se střídaly z hlediska důvěry veřejnosti průšvihové periody – „lánský puč“, „kunda sem, kunda tam“ – s lepšími, skokový růst důvěry zaznamenal po teroristickém útoku v Paříži (56, následně až 62 %), nyní se drží v pásmu 50-60 %. Kde má prostor na zlepšení, nebo se začíná „ohrávat“ a půjde dolů? Co za těmi čísly důvěry vlastně vidět? Když pomineme něco, co nelze předvídat, tak čím by si mohl důvěru udržet, či zvýšit?

Kdybych byl machiavelistou, přál bych mu, aby se splnila nějaká černá předpověď v otázkách migrace či islamistického terorismu, která by končila masovou tragédií. Protože pak by se ukázal jako prorok a posel špatných zpráv, kterého předtím nikdo nechtěl slyšet a tak ho kamenovali. Ale to je až moc cynické. Vrtění psem lze dělat i jinak. Lidé důvěřují sebejisté autoritě a realizované moci. Dnes mohou srovnávat: slabého Sobotku se silným Zemanem. Ať Sobotkova hora porodí jakoukoliv myš, bude to výsledkem uslintaného kompromisu, ne demonstrací moci.

Společnost je rozdělená dlouhodobě vejpůl – na pravici a levici dle míry ekonomického přerozdělování –, a stejně tak je trvale a neměnně rozdělená na konzervativce a liberály.

Dříve se akcentovala politika na ose pravice–levice, ta skončila s pádem ODS.

Za definici můžete považovat tvrzení, že konzervativců (ať pravicových, nebo levicových) je v české společnosti daleko více, ale jsou mlčenlivější. Je to valná většina voličů komunistů, jsou to většinou lidé starší, většinou středoškoláci s nižší hladinou příjmů, většinou lidé z malých měst a prakticky všichni z vesnic. Liberálů (ať pravicových, nebo levicových) je daleko méně, jsou ale bohatší, vzdělanější, spíše duševně pracující, kreativnější a hlasitější, v mediálním prostoru díky převažujícím pravicově liberálním médiím viditelnější a slyšitelnější.

Z bývalého vášnivého řečníka liberálního křídla Federálního shromáždění tehdy ještě federativní republiky se stal vyzrálý středový konzervativec. Nikdy nebyl levičákem, a to ani když byl předsedou sociální demokracie a předsedou sociálnědemokratické vlády. Lánský, Rusnok, Rychetský, Motejl, Císař, Fišer, Peltrám, Grégr i Schling – to byli přece středoví až středopraví konzervativci, opoziční smlouva vymyšlená Karlem Březinou a Zemanem realizovaná byl konzervativní a stabilizující prvek ekonomiky i politiky.

Kauza Peroutka, což je evergreen. Mynářova bezpečnostní prověrka. Podnikání Martina Nejedlého. Vydírání Jindřicha Forejta, příběhy o prostituci na Pražském hradě a podobných nesrovnalostech…


To je důsledek Zemanovy neochoty vnímat personální politiku jako součást managementu. Neschopnost si vybrat pozitivně motivované, odměňovat a trestat. Řídit lidi. Vzpomeňte si jenom na kauzy ze Zemanovy minulosti – všechny měly tentýž společný jmenovatel. Personální politiku. Buzková, Gross, Svoboda a Snopková, Wagner.

O kauze Peroutka dodnes nevím, jestli to byla záměrná a cílená injektáž společnosti diskusí o pronacistické orientaci části českých pravicových „liberálů“, aby společnost pochopila, co je to ovoce z otráveného stromu – nebo zda to byl důsledek zavádějícího brífinku některého ze Zemanových poradců či opravdu důsledek ojedinělého selhání Zemanovy paměti. Vzhledem k tomu, že si během vrcholné části volební kampaně spletl funkci „mluvčího rakouského landsmanšaftu“ s funkcí poslance rakouské lidové strany ÖVP a jejího mluvčího pro otázky „vyhnání“, a neměl pravdu ani v případě podpory Bernda Posselta kandidátovi na prezidenta Schwarzenbergovi, si myslím, že i kapacita velké paměti je omezená a při přehlcení dochází k propojování navzájem nesouvisejícího…

Zdravotní problémy. Cokoliv jiného...
Pomluvy o Zemanově zdravotním stavu šířil nenápadně a starostlivě Forejt. Holt chtěl, aby se mu vrátil jeho pánešek… Holt se na stará kolena zamiloval do Václava Klause…

Číhá někde na prezidenta průšvih, který mu případnou kandidaturu může totálně zbortit?

Infarkt z neschopnosti části aparátu Hradu čelit agresivní mediální masáži.

A jak zhodnotit to, jak se k jednotlivým problémům z tohoto výčtu staví?

Po zemanovsku. Nijak. Baví se válkou v hradních kancelářích a je rád, že podřízení intrikují proti sobě a ne proti němu. Jak to oslabuje tým, nevnímá. On svůj tým bere pouze jako služebnou servisní organizaci, ne jako skupinu nejbližších spolupracovníků. A v tom je ale jeho nezranitelnost. Nikdo neví, co se mu honí hlavou a kdy a s jakým tématem vyrazí do dalšího útoku.

Jak se mění vztah médií k Miloši Zemanovi? Platí ještě vzorec „Zeman řekne něco skandálního, média rozjedou cirkus a Zeman se jim směje“? Nebo už to novináře přestalo bavit? Má Zeman dost médií, kde je vždy vítán, a dokáže sám oslovovat lidi na náměstích tak dobře, přebil to, že většina novinářů ho nemá ráda a ráda proti němu při kampani rozjede peklo?

Ale samozřejmě. Pavlovův reflex je reflex. A ty, jak známo, pane redaktore, mají v mozku prioritu před rozhodovacím procesem. Zeman těm slintajícím „novinářům“ dává veřejně před voliči najevo jednak, že jimi pohrdá, a jednak, že oni ho neporazí. Lidi už to dávno pochopili a je to součást jejich emocionální vazby k Zemanovi. Novináři a někteří hloupí politici furt slintaj.

Mimochodem, zaslouží si Česká televize pravidelnou kritiku od prezidenta?

Nezaslouží? Proboha, vždyť jí zákon přikazuje, že má být nezávislá, objektivní a vyvážená ve zpravodajství a v aktuální politické publicistice. A podívejte se na analýzy. Sobotkovi se podařilo zneviditelnit svou vnitrostranickou opozici, Havlovi pohrobci tvoří stále a neměnně hlavní kádr mluvících hlav, Zeman si zaslouží pouze kritiku, novináři bakalomédií, obskurní hipsteři a pornoherci jsou na obrazovce publicistiky častěji, než seriózní odborníci.
O nezávislosti nemůže být řeč. Dvořák je závislý na svém znovuzvolení. A členové Rady jsou kolektivem diletantů bez kompetence a zájmu. Proč by se snažili, když jim vyhovuje daný stav? Čest výjimkám v podobě Hausera a Dostála, ale ti jsou jen dva… Stačí sledovat vyřizování stížností, které na Radu chodí… Většina je odmítána. Včetně obvinění České televize z nevyváženosti a neobjektivity při referování o Ukrajině, Sýrii, migraci i Trumpově volbě. Zde bylo porušení zákona a kodexu redakcí zpravodajství a publicistiky zdokumentováno pečlivě.

Prezidentští kandidáti, kteří se hlásí nebo se o nich mluví: Michal Horáček, Marek Hilšer, Jiří Drahoš, Martin Stropnický, Jaroslav Kubera. Koho z nich se má Zeman obávat?

Nikoho. Většina cílí na skupinu urban intelectuals s natupírovanými kohouty a šálkem kávy v ruce.
Který kandidát by to mohl zajistit? Gambler Horáček, který se neumí ani naučit nazpaměť vlastní projev? Nějací zasloužilí akademici, které nikdo nezná a kteří neprošli politickými střety? Havlovi pohrobci? Herec v roli ministra obrany? Neblázněte…

Miloš Zeman se raduje, že má dobré vztahy s prezidenty Ruska a Číny a teď, navíc, i s prezidentem USA. Raduje se právem? Může návštěvu USA obrátit ve svůj triumf? Změní se do konce roku např. vztah USA k Rusku tak, že Zeman se bude smát kritikům „vidíte, já vám říkal, že mám pravdu“? Čeká Zemana sladká odměna za roky, kdy byl označován za „ruského švába“, nebo je to jeho iluze?

Víte, dobré vztahy s prezidenty USA, Ruska a Číny staví Česko do pozice klíčového hráče geopolitické diplomacie. Byli jsme v podobné pozici už několikrát, ale nikdy ne takto zeširoka.
Poprvé v době, kdy „náš člověk v Bagdádu“ v roli diplomata vytvořil OPEC a způsobil zásadní geopolitický zlom – první ropnou krizi, která zapůsobila v důsledku osvobození Afriky od kolonialismu a vyvážení sil ve studené válce. To byla křišťálová diplomacie – vstupními dary ke sblížení byly vzorky československého broušeného křišťálu.

Podruhé když „náš člověk v New Yorku“ v roli diplomata OSN ukončoval vietnamskou válku jako prostředník mezi Rusy a Američany. To byla barová diplomacie, odehrávající se v baru v budově OSN…

Znal jsem oba. V tuto chvíli odhlédnu od striktně analytického pohledu na pravděpodobnost úspěchu, a stanu se národním fanouškem svého přítele Hynka Kmoníčka: Já bych mu to, a s ním i Miloši Zemanovi, hrozně přál. Protože pro Evropu by to znamenalo na dlouhou dobu mír, napojení na Hedvábnou stezku a Transsibiřskou magistrálu. Odbyt produkce na dlouhou dobu a stabilní ekonomický růst bez cykličnosti, spojené s nadprodukcí a s politickými embargy. Civilizovaná politika by mohla uklidnit Střední východ i zdivočelé Taliby, kteří rázem nebudou „ti naši parchanti“. Oslabí vliv starého Sorose, protože se mu jeho dobročinné impérium rozpadne. Jeho pokusy o sametové revoluce a Mejdany skončí. Uvítal bych, kdyby se Česko po zklidnění mezinárodní situace zapojilo do Euroasijské hospodářské unie, která má obrovskou perspektivu. V exportu na Západ dlouhodobě nevidím východisko. V obchodu s Východem vidím bezedný a bohatý trh s několika miliardami lidí a obrovskými zásobami surovin.

Jelikož Miloš Zeman vždy vítal ekonomickou diplomacii, doufám, že uvítá i asijskou orientaci Ruska ve zcela odlišném geopolitickém rámci, než který předváděl americký vojenskoprůmyslový komplex pod taktovkou demokratických válečníků. Geopoliticky je vzácná chvíle. Tvoří se budoucnost na první polovinu 21. století a my jsme u toho v první řadě.

Zeman, Babiš a ČSSD – politický trojúhelník. Potřebuje Babiš Zemana tak, aby ho podpořil a nestavil svého kandidáta?

Ano. Babiš je obchodník a fabrikant. Uvažuje v pojmech ekonomiky, ne geopolitiky. Pokud ANO postaví svého kandidáta, naštve. A prohraje slibně se rozvíjející pozici dlouhodobého středového hegemona na domácí scéně.

Může si ČSSD dovolit nepostavit Zemana jako svého kandidáta?


Může. Sobotka je na to dost hloupý, jak už dokázal ve vztahu k Zemanovi v mnoha případech.

Skončí ČSSD takovým volebním průšvihem, že ji převezmou Zemanovi lidé?


Bohužel ne. Na to je jich bez prohry v parlamentních volbách moc málo a ještě méně těch odvážných. ČSSD by měla hledat nového předsedu, ale kde brát a nekrást? Miloše Zemana jsme museli kdysi dávno ukrást rozpadajícímu se Občanskému fóru. Když se rozhodlo, že bude předsedou, ještě nebyl ani členem ČSSD. Přemlouvat ho jsme vyslali Jozefa Wagnera. Povedlo se a pak už následoval koncert vnitrostranického přesvědčování o tom, že agent CIA Horák není ta nejlepší volba pro předsedu budoucí nejsilnější levicové strany. A to ta strana měla v tu chvíli 5 %. Za čtyři roky měla 32 %. V tehdejším týmu nás bylo pět.

A je tu ještě jedna záležitost: Tomio Okamura. Vrazí Zemanovi nůž do zad svou kandidaturou?

Češi sice nejsou rasisti, ale uznejte, že tahle varianta není reálná. Nehulte tak dobrej matroš. Okamura je vyčuranej egomaniak a svým hubatým siláctvím oslovuje pouze lidi s IQ pod 80. S tím nesestavíte dvoukolovou většinovou volbu. Polovina národa má IQ větší než 100.

Po zvážení všech těchto faktorů – myslíte, že Zeman do další volby půjde? Měl by?

Měl by a já se domnívám, že půjde. Vítězství je příliš snadné, daleko snadnější než bylo v případě první volby. Je příliš na dosah, než aby nechal vlajku ležet na dlažbě.

Jen v poslední době Jan Kraus, Vavřinec Hradílek, Gabriela Koukalová, Leopold König, další sportovci, herci, umělci, ale i vědci a intelektuálové… Většina z nich se staví proti Zemanovi. Proč to tak je, je Zeman tak hrozný? Nejde ve stopách Václava Havla?

Nejde. A proč by měl? Zeman nechce patřit k nafoukané globální elitě vlastizrádců, jako Havel. Chce být stále prezidentem „dolních deseti miliónů“ – lidí kteří se živí prací. A dokazuje to nepřetržitým objížděním republiky a komunikací ne s místními politickými elitami, ale s lidmi na náměstích. Ukazuje jim všechno, čeho Sobotka a další nejsou schopní a mocni. Že politik je člověk. Že ho zajímají starosti lidí kdesi na konci okresu. Tu náladu náměstí jsem zažil při jízdách Zemákem po Ostravsku, a nezapomenu.

Promiňte, ale kašlu na augusta Krause a další vědce, umělce, PEN kluby a celou tu „kulturní frontu“. Pohrdají lidmi. Zkoušejí to už ve druhé generaci od osmašedesátého – a furt blbě. Jediné vítězství zažili v listopadu 89 a nedokázali ho uhájit ani rok. Pustili moc z rukou lidí do rukou tunelářů. Nezdá se vám, že nepoučitelnost je nepoučitelná? Notabene – spisovatelé už nejsou svědomím národa, ale námezdnými silami televizních stanic. Jejich knihy už nečtou statisíce lidí a nestojí na ně čtvrteční fronty. Najdete je neprodejné při tisícovém nákladu v Levných knihách. A jen pár nejhorších to dobře živí.

Venkov má Zemana raději než město, ti starší spíše než ti mladší, ti chudší spíše než ti bohatší. Co pro ty, kteří mají Zemana rádi, prezident znamená? A které skupiny spíše mohou „přemluvit“ ty druhé?? Daří se lidem spíše čím dál hůř nebo čím dál lépe, což jistě volbu prezidenta ovlivní? Jsou ti „zemanovští“ čím dál více naštvaní na EU, na bohaté, na muslimy... Nebo tyto pocity opadají? A mimochodem, co často sdílené obavy Zemanových voličů, že přijde „majdan“ a prezidenta svrhne?
Stačí vám to jako hlas lidu?Pokračování v PL

45 komentářů :

  1. Krásný a velice pravdivý závěr rozhovoru. " Kašlu na Krause,vědce, umělce PEN klub a celou kulturní frontu.......... Nejhorší vlastizrádná verbež !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní27. února 2017 21:14 to nejsou češi ale anglosaský evropani špíny vlastizrádné

      Vymazat
    2. souhlas souhlas souhlas 21:14

      Vymazat
    3. Zeman je bachratý jako Göring, ješitný jako Hitler a prolhaný jako Göbbels. Naštěstí je jeho lůzovitý a švejkovitý pronárod natolik zbabělý a bordelářský, že žádnou válku nevyvolá a bude kolaborovat s každým, kdo přijde. Bude řešen globálně spolu s cikány, kteří jsou aspoň důslednější a samostatnější. Zeman je jen ubohá, vyžraná atrapa moskevského satrapy - jako kdysi Gottwald. Ohání se Švédskem, kde by mu však nedali ani asyl, ani sociální dávku.
      Zakomplexovaný, mstivý, žvanivý a frustrovaný synek opuštěné samoživitelky, podobný ožralému panchartu Gottwaldovi, opuštěný svým synem a obdařený doma dvěma pussys, držený za koule Putinem, likviduje svoji dceřinnou partaj i lůzovitou malomocnou sockovitou třídu, která si ho vynesla na hrad, jako použitý nepotřebný kondom na cestě za Ural. Skončí stejně bídně, jako jeho buranský vzor, včetně vyhazovu z Maus-olea. Z toho Maus-olea ho bude vyhazovat stejná nepoučitelná lůza, která si ho tam uložila a která teď blije do éteru podle jeho taktovky.
      Už není co znárodňovat, arizovat, ani rozkulačovat, privatizovat, vyvlastňovat, tunelovat či jinak uloupit. Budou jenom „rýt držkou v zemi“, leniví a stádovití lumpenproletáři, neschopní si ani společný kibuc založit.
      Teprve teď přináší komunizmus své Kainovsky zvrhlé a prznitelské plody na přírodě i na lidech - a ještě pár generací bude. Diskuze malomocných, žlučovitých, i zemanovských socek v pracovní době to jenom potvrzují. Nostalgicky opěvují loupeživý komunizmus či jiný „většinový“ systém a zamlčují, že tehdy ještě dožívala předkomunistická výchova a morálka – komunisty nazývaná „přežitky kapitalizmu“. Dnes nemáme žádný civilizovaný kapitalizmus – ale promoskevskou trojbarevnou bolševickou otevřenou kleptokracii a partajokracii – bez „přežitků kapitalizmu“. Současný konzumizmus není nic jiného, než převlečený a přebujelý komunistický materializmus. Levicoví lemplové jen žvaní – ale ani jediný kibuc si dosud nezaložili, aby tam předvedli, co umějí bez olupování těch úspěšnějších nebo bez darů z EU. Kydají na cikány, ale sami klesají na jejich úroveň, ba i pod ni.

      Vymazat
    4. 5:56 Tak! Pan Pavel Novotný, známý naší veřejnosti spíše jako "Spratek" to vystihuje slovy:

      „ ... debata o Halvovi je na vaší platformě nemožná. Ke stádu, které je schopno neuctívat Václava Havla coby zásadní osobnost naší historie, není možno mluvit jinak, než nějakými posuňky a těmi Havla neobsáhnete. Václav Havel byl člověk respektovaný celým světem, Milošem Zemanem svět, pokud jej vnímá, pohrdá, má ho na salámu a nerespektuje ho víc než pochcaný patník u prvního pangejtu. Zeman je naprostá ostuda a je škoda, že generace velkým státníků-demokratů, které jste jmenoval, skutečně mizí. Přichází krátké údobí populistů a za nějakých deset let se zase vše vrátí do starých kolejí. Je to přirozený proces. Nezbývá než doufat, že i u nás do té doby vychcípá generace důchodců-kverulantů a že pomře alespoň polovina radikálně smýšlejících prvoků z venkova, to bych si moc přál. Aby jednou prezidentovali lidé jako Miroslav Kalousek, či pan Fiala z ODS a lidé jako pan Okamura dělali to, co pro nás židy dělali vždy, tedy sloužili nám a čekali pěkně v rohu, co přilétne od panského stolu. “

      Vymazat
    5. oprava: Havlovi

      Vymazat
    6. 1:04 těžký den. Podle času a příspěvku, návrat z baru.

      Vymazat
    7. 1.04 Hezké, hezké ale furt stejné. Trochu kafemlejnek. To už nic jinýho nemáš?

      Vymazat
    8. Ty tam něco "novýho" snad vidíš? - https://plus.google.com/102483489539857983790

      Vymazat
    9. pavel novotný kéž by zdech dřív než mi

      Vymazat
    10. Co to tady meleš pořád dokola havloidní demente 1:04. Ten tvůj idol poplácávali, protože uvolnil zbrojní trhy anglosazské pakáži a "postaral se" o navrácení majetku vlastizrádcům a kolaborantům. Dnes už po něm ani pes neštěkne a jenom takový hnůj jako ty sní o minulosti. Zalez nazpět do žumpy a neotravuj slušné lidi.

      Vymazat
  2. Dobrý Zemanův řiťolízač. Zdatná konkurence pro Váňu Davida.

    OdpovědětVymazat
  3. ii 007
    Zeman dobre vi , kde jsou jeho volici a co chteji. Je skutecne kvalitni politik , s pochopenim pro prognozy do budouctnosti.

    Co mne prekvapilo , jak je jeho Anglictina , Nemcina a Rustina na solidni urovni, a to u starsi generace ,ktera nebyla ucena jazyky je mozne obdivovat. Kam se na nej SObotka hrabe s jeho primitivni !!!!!!! Anglictinou svedcici o slabem IQ.
    Je dobre , ze delal prognostiku aspon vi o co jde.

    Jen k te Evrope a Americe a otroctvi v tomto clanku uvedene!!!
    Ja jsem pochopil otroctvi v Americe jako ciste Globalisticky zamer!!! Nikoliv Americky.

    Kdyz clovek si udela ekonomickou analysu otrokarskeho systemu v USA , nemel ekonomicky smysl pro USA, a proto od nej opustil Rim okolo 300 AC jestli se nepletu.
    A proto Britove neprivazeli otroky do Anglie, nemelo to financni effekt a byli s tim jen problemy. Vsichni vyznamni Americti politici od prvniho pocatku byli proti otroctvi !!!..tak proc bylo otroctvi v USA.

    Coz mne mrzi na ctenarich NR obcas , jejich nezajem si najit cisla k veci a analizovat je , jestli jsou pravdive !!

    Ale zpet k Zemanovi, Klaus i kdyz nesouhlasi tvdi, ze Zeman se pohybuje ve "spravne" politicke draze!!
    Co by Klaus od Zemana chtel , tvrdsi ekonomii??

    ii 007

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proboha zase už ty zhovadilosti o "globalismu" s tucty vykřičníků.....

      Otrokářství bylo jednoduše jedním z pilířů anglosaského liberalismu v období rozvíjejícího se kapitalismu. Říká se tomu SVOBODA PODNIKÁNÍ.
      Najdete to dokonce už u Johna Locke-a.

      Vymazat
    2. 21:54-to je hezký slogan! Otrokářstvím ke svobodě podnikání. Současný liberalismus se k tomu vrátil v "jemnější formě.

      Vymazat
    3. Co psal John Locke je jeho soukromy
      nazor na vec . Britove povazovali ekonomicky otroctvi v Britanii jako NEVYHODNE a tak ho nemeli. Tecka!!!

      Vam se nechce priznat Globalismus muj priteli ..to je ten problem Globalismus byl v Modernim svete minimalne od dob Marxe, Velke Britanie a dobyvani Sveta a kolonii byl globalisticky, Hitler a Nemecko bylo globalisticke, Komunismus je byl globalismus( proletari vsech zemi spojme se). Problem co budes delat?? Ja nemam cas te VZDELAVAT !!! najdi si veci v Wikipedii

      Vymazat
    4. To je uplny nesmysl Mirku, to je jako ti dat pistoli k hlave , a prohlednout si co mas v penezence. To je pro tebe taky SVOBODA PODNIKANI.

      Proste a poctive , nikdy jsi nepodnikal a tak to nechapes.

      Otrokarstvi je ekonomicky nesmysl, specialni v dnesni dobe. A lidsky dusevni vyvoj je u konce , roboti prichazeji ..CO DALE. To je lepsi o cem myslet a jak to chapat.

      Vymazat
    5. 3:36-asi jste nepochopil moji ironii na 21:54. Co bude dál je jasné, zredukovat lidi nebo se podělit o práci robotů.

      Vymazat
    6. PS.ještě dotaz, je rozdíl mezi nicky ii 007 a isi 007?

      Vymazat
    7. Asi "nepochopil ironii" , ale ja o zadnou ironii Mirku nestojim . Vypada to na situaci jak se dostat nejrychleji!!! k jadru a faktum a co dale. Kdyz se divam na Trumpa jak na tom skutecne tvrde pracuje, az se stydim za lidi.

      Skutecne v teto situaci ."umelecka ironie", ci snaha o zajimavosti je nebezpecna "nadstavba". Vetsina lidi se na to nediva pod tymto uhlem , ale ty nevidi nic.
      ii 007 je pravy isi 007 je omyl.

      Vymazat
    8. Anonymní 28.února 2017 3:28

      Vzdělávate se pomocí Wikipedie? Podle toho to taky vypadá! Bavte se s Povolným a jemu podobnými, ti jsou na stejné úrovni "vzdělanosti".

      Vymazat
    9. 3:28

      Vejde-li se do "globalismu" imperialismus, kolonialismus, Trockého představa "světové revoluce" a bůhví co ještě, nemá takový termín smysl - protože nemá hranice, vejde se do něj prakticky COKOLI.

      Je to - narozdíl od termínu globalisace - jen bojové heslo, nic víc.

      Vystrašení analfabeti vzdychají nad zánikem svého "národa", případně rozpadem "civilisace" ... a vzývají spasitele: jedni Trumpa, druzí, Putina, třetí Erdogana, čtvrtí proroka Mohameda ...

      To, že se "civilisace" (či "Západ") říká kapitalismu, jaksi netuší...

      Vymazat
    10. 9:37-nebude to dlouho trvat a budete Vy vzdychat nad zánikem svého národa, z vaší "nenažranosti.

      Vymazat
    11. 8:25- na rozdíl od Vás mám jméno. I to o něčem vypovídá o hodnotě mezi námi,

      Vymazat
  4. Zeman je pohromou pro Českou vlast.
    Jsou dva druhy úplatků, ty finanční a majetkové a nebo masáž ega a funkce...
    Propisku od papeže vyměnil za spolupráci s admirálem Dukou na rozkrádání majetku státních pozemků prokletou cizí Římsko-katolickou církví.
    Kolaborant jenž patří za mříže*

    OdpovědětVymazat
  5. Jako obvykle Kotrbův střízlivý pohled - jen tady trochu hospodsky přestřeluje:

    " Vítězství Trumpa definuje mezinárodní politiku na desítky let stejně, jako kdysi ji definovalo vítězství Stalina či zvolení Regana. "

    OdpovědětVymazat
  6. ii 007

    Maly dodatek : Co mne prekvapuje , jak volici v USA a v Cesku se chovaji temer stejne . Stejne jako se chova ci hodne podobne Trump a Zeman.

    Americani jsou stastni "ze maji bouchacky" a Cesi zase vice nadavaji u PIVA, ale v podstate se chovaji stejne a voli podobne.

    I ta cela volebni scena je podobna:
    Cechy maji svou "prazskou kavarnu " a zbohatliky ovladajici Noviny a CT, AMericani meli Neocony a ovladali Televisni stanice a Noviny a Magaziny.

    Trump delal politiku pro pracujici lidi Zeman dela volebni politiku pro pracujici lidi.

    Cechy maji vice politickych stran, v USA de fakto byli narozeny nove silne strany jako Bernie Saneders se v podstate oddelil od demokratu s 1/2 clensva, Libertarian a Tea party existuji a ja doufam , ze budou rust.

    A tak svet se pocina podobat jako vejce vejci.

    ii 007

    OdpovědětVymazat
  7. Náš současný pan prezident vůbec není dokonalý. A příliš často dělá jinou politiku, než bych chtěl.
    Ale mně bude bohatě stačit, když bude dál svůj, když ho ty ostatní svině budou ovlivňovat co nejmíň. To je pro mě mnohem větší zárukou, než bych mohl očekávat s kýmkoliv jiným na jeho místě.

    Proto on je tou jedinou možností, kterou budu určitě volit. Hlavně aby mu vydrželo zdraví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žádný člověk není dokonalý a jeho názory a konání se nemohou líbit všem. Stále slyšíme jak Zeman rozděluje společnost. Ale dovede si někdo představit, že by byl geniální(tak jako třeba Husák), že by ho všichni ale úplně všichni měli rádi? A že bychom všichni opět bezmezně milovali tu jednu jedinou správnou stranu, třeba TOP 09? A zdá se mi že např. z pohledu našich některých stran a z pohledu odpůrců prezidenta, kteří stále chtějí něco spojovat, by to tak opět chtěli. Jsem rád, že jsem alespoň mohl demokraticky volit hlavu státu a patřím k té drtivé demokratické většině, která respektuje většinovou demokratickou volbu hlavy státu.

      Vymazat
  8. ČÍM VÍCE BUDOU TY SVINĚ KVIČET TÍM BUDU LÉPE SPÁT.
    Václav

    OdpovědětVymazat
  9. President Zeman je vlastenec a prozretelny statnik, ktery je znamy a oblibeny ve svete. Nahrada za nej NENI, a proto je jasne a logicke, ze bude kandidovat znovu a bude znovu presidentem. Je to jeho povinnost k narodu.

    President Trump je kamos presidenta Zemana a president Trump ma naslapnuto na historicky rekord, byt nejlepsim presidentem v dejinach Ameriky. On pracuje jako lokomotiva kazdy den i o vikendech a sabotaz jeho zmen, to prohrava denne.
    Zitra bude mluvit ! Sledujte co rekne !
    nick HONOLULU

    OdpovědětVymazat
  10. Tak se nám kampaň na prezidenta ČR přehoupla do plného proudu...každá spolupráce by měla být vítána, nejenom ta ekonomická, protože je posunem kupředu nebo výše, chcete-li. Jejím základem by však měly být rovné vztahy zúčastněných, bez postranních úmyslů. Vím, jsem asi idealista.
    Čemu však v článku p.Kotrby nerozumím a je to jak pěst na oko, je zmínka o nízkém intelektu voličů p.Okamury. Copak nestačí, že o voličích Miloše Zemana říká určitá část naší společnosti to samé? Myslím, že p.Kotrba nemá zapotřebí být na stejné úrovni jistého skinheada s rovnátkama ve vládě, který označil všechny, co mají obavy o budoucnost svých dětí za xenofoby a rovnou za fašisty. Nově ustanovený odbor Pravdy a jedinného pohledu na věc, z nich časem nepochybně udělá budoucí teroristy. Je správné se ptát, kdo tady vlastně má ty fašizující tendence, ehm ehm že?
    Osobně si myslím, že by bylo taktickou chybou pokud by p.Okamura kandidoval na prezidenta teď a bylo to stejné i minule. Příliš brzy. Ale jeho kandidatura alespoň ukázala, jak ,,krásně" dokáže systém zapracovat, když se někdo ale vůbec nehodí a měl by byť i jen malou šanci. Pokud však porovnám p.Okamuru s p.Zemanem z hlediska vzpomínaného ega a příslovečného zemanovského humoru, co myslíte kdo ho má větší? A že ta opoziční smlouva měla stabilizující účinek na politiku a ekonomiku? Ano, asi jako kdyby se jedinná vládnoucí strana rozdělila na dvě viditelně pro diváky bojující frakce a v zákulisí jelo vše po domluvě jako před tím. Prostě v pohodě, ať už vládne kdokoliv. A to měl být nějaký přínos pro jakoukoliv kultivaci politiky nebo snad ekonomiky? Jediným přínosem bylo zachování zisků pro zůčastněné. A ten příslovečný židovský humor p.Zemana potvrdí každý řidič jedoucí do Ostravy a opačně. Majitelé firmy co dala do základu pneumatiky, aby se dobře jezdilo, se po vyúčtování zcela určitě mohla potrhat smíchy. Jako bonus mohl být zápis do knihy rekordů, co se týče ceny za metr dálnice. Věřte, že nám to prvenství závidí na celém světě a asi se taky smějí. A tohle nám zařídil ministr Zemanovy vlády. Takže máte pravdu p.Kotrbo, jedinou kaňkou je ta personální politika...
    Pokud jste se zhostil PR pro prezidentské volby, prosím zkuste přemýšlet nad některými argumenty. Už to tady bylo, že někdo vykřikoval ,,Nejsme jako oni! " A po nějakém čase dodávám, ne nejste. Jste ještě horší!
    Nemyslím, že by voliči kohokoliv byli idioti jenom proto, že volí někoho , koho já zrovna nemusím. Nerozdělujte! Spojujte! A pak budete mít větší šanci na to, že většina bude na Vaší straně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 8:00 Plný souhlas.Okamuru ,pokud bude kandidovat,jako Zemana ať je to jak chce,nebudou volit idioti.Ale lidé,kteří začali konečně přemýšlet.Ano,idioti jsme byli my v 89.tém.Ale doba poskočila a čas nazrál!.

      Vymazat
    2. Souhlas, stěmi voliči pan Kotrba hodně přestřelil. Podle posledních testů mám IQ 124 :-)

      Vymazat
  11. Páni, vy máte všichni času....

    OdpovědětVymazat
  12. Hodně písálků by se chtělo svésti po vlně článku.Jsou to jen nečitatelné brepty.Stačí v podstatě dvě tři věty,které dají víc než dlouhosáhlé elaboráty.
    Lada

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 9:36
      Když už Vás zlobí písálce, dejte pozor na vlastní psaní - ne "svésti po vlně", ale svézti na vlně. Nebo máte ny mysli svádění?

      Vymazat
    2. Vím, co chtěla autorka říci, stane se. Koutek češtiny býval na ČT. Nebuďte hnidopych. No jo, já vím.

      Vymazat
  13. 3:28
    Když už odkazujete k Marxovi, měl byste znát studii Christopha Henninga z roku 2006 -
    http://library.fes.de/pdf-files/kmh/03524.pdf
    - a samozřejmě také Komunistický manifest...

    Schopnost rozlišit mezi IDEOLOGIÍ GLOBALISMU a MARXISMEM je nezbytné minimum - aby vůbec mělo smysl začít vážně diskutovat.

    OdpovědětVymazat
  14. Nepravdy M. Zeman - jen namátkou: Pussy Riot pouze přeložil a navíc docela zdvořile, že se tím dotkl těch, kteří tuto pornografickou a greuppensexovou prostitující skupinu oslavovali a vyznamenávali jako "uměleckou", je jiná věc - kupodivu to ale nikoho u nás neuráželo. Pokud jde o Peroutku: spletl se Zeman jen v názvu jednoho článku, jinak náklonnost Peroutky k Hitlerovi v souběhu s antisemitismem nelze popřít, o tom je dost článků a byly publikovány.

    OdpovědětVymazat
  15. Pro 1,04 to píšete o sobě. Po Ransdorfovi je Zeman člověk s největším rozhledem a znalostmi. Kdo jsi bez chyby hoď po mě kamenem. Děkuji ii007 jen 11,52bmá dobrou připomínku, pokud najdete čas reagujte, bude to zajímavé a nemáme každý takový přehled. MŠ.

    OdpovědětVymazat
  16. (3:28)

    "SOUKROMÝ názor"... ?
    A nějaký "NESOUKROMÝ" názor je ... co ?

    Patrně se sem jen vloudil další blb, který nemá ponětí, co říká.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní 28.února 2017 13:37

      Ono kromě toho nejde jen o názor (mínění), tedy něco co Locke napsal nebo řekl.

      Tento významný filosofický hlasatel svobody, jak ji chápe liberalismus, byl majitelem akcií obchodníků s otroky. Tečka.

      Vymazat
  17. Českí bratia, buďte radi, že máte za človeka prezidenta, ako je Zeman! O takom sa Slovákom môže iba snívať!

    OdpovědětVymazat