Reklama

.

.

pátek 3. února 2017

Změna systému je nutná



Jiří  Bureš

3. 2. 2017


Jsou zde připraveny a udržovány základny, které mohou být při kterémkoliv průjezdu cizími jednotkami obsazeny. Necháváme zde v klidu působit základnu, ze které je řízena bojová letecká činnost na východním křídle NATO. A to včetně bezpilotních prostředků a dronů. O důležitosti této základny svědčí i inspekce, kterou na této základně provedl v minulém roce pan Andrew Schapiro (bývalý velvyslanec USA ).Tato základna představuje nejen pro obyvatele města, ale také širšího okolí velké bezpečnostní riziko, protože vzhledem ke svému poslání bude zřejmě zařazena mezi první cíle odvety.
 

Prezident USA Donald Trump se již ujal úřadu. O jeho prvních krocích jsou rozporuplné informace. Pokud informace, které se týkají uklidnění ve světě, budou alespoň trochu pozitivní, může dojít k uklidnění emocí také u nás, v České republice, a budeme se moci alespoň nějaký čas věnovat v klidu své práci.
Jsou ale důvodné obavy, že to tak není a nebude. Je sice pravda, že je třeba se ve zvýšené míře věnovat našim vnitřním problémům, kterých je spousta a nejsou malé, ale stávající systém plodí stále nové. Není ani pravda, že by bylo možno je řešit v klidu. Můžeme být klidní, když cizí vojska v Pobaltí zůstávají a jejich počet narůstá? Po připravované změně Ústavy se po našich silnicích budou nekontrolovaně pohybovat kolony cizích vojsk, naše nebe budou brázdit letadla nejen armád řady evropských států, ale také letadla Národní gardy dalších států USA.

S tím souvisí také možnost chemtrails a chemického geoinženýrství. Jsou zde připraveny a udržovány základny, které mohou být při kterémkoliv průjezdu cizími jednotkami obsazeny. Necháváme zde v klidu působit základnu, ze které je řízena bojová letecká činnost na východním křídle NATO. A to včetně bezpilotních prostředků a dronů. O důležitosti této základny svědčí i inspekce, kterou na této základně provedl v minulém roce pan Andrew Schapiro (bývalý velvyslanec USA ).Tato základna představuje nejen pro obyvatele města, ale také širšího okolí velké bezpečnostní riziko, protože vzhledem ke svému poslání bude zřejmě zařazena mezi první cíle odvety.


Necháváme si postupně vládou ukrást vše, čím můžeme tyto lumpárny eliminovat. V roce 2009 jsme si nechali ukrást zákon na ochranu míru současně s přijetím nového trestního zákoníku s platností k 1. 1. 2010.
Schválením vládou navrhované změny Ústavy a přijetím nových zákonů navrhovaných Vojenským zpravodajstvím se můžeme dostat do situace, že ze žalovatele se stane žalovaný – vláda přece bude postupovat v souladu s Ústavou a příslušnými zákony a jakékoliv jednání proti jejím opatřením může být penalizováno. Dosavadní projevy nesouhlasu s připravovanými změnami vláda ignoruje, a dokonce se ani neobtěžuje jakoukoliv reakcí na projevený nesouhlas.

Na co se tedy  v této situaci  zaměřit? Zcela jednoznačně  - Na změnu systému! Rok nabitý volbami je zase před námi (ten minulý nebyl příliš úspěšný), to, co nás čeká, jsou totiž další a velmi důležité volby. Při nich můžeme dosáhnout začátku pokusu o změnu systému. Na to je potřeba se důkladně připravit. K tomu také plně využít jako jednu ze zásadních otázek otázku ochrany míru a odvrácení nebezpečí vzniku ozbrojeného konfliktu. To znamená zesílit úsilí proti další existenci NATO a proti podpoře všech nebezpečných aktivit USA zejména na evropském kontinentě.

Ale vrátím se k tomu, o čem jsem se už zmínil, tj. zvolení Trumpa prezidentem USA. Zda je možno očekávat změnu politiky USA, a tedy i pozitivní změnu v otázkách zachování míru a odvrácení válek. Některá jeho prohlášení jako kandidáta na prezidenta, jako například rozvíjení dobrých vztahů s Ruskem, nevnucování jejich způsobu života a jejich demokracie jiným státům, teze, že bezpečnost Evropy si musí Evropa řešit sama, a další znějí velmi sympaticky. Jde o to, k jaké korekci těchto prohlášení dojde u Trumpa jako prezidenta. A také, co mu bude dovoleno. V žádném případě nelze očekávat nějaké zásadní změny ihned, nebo v krátké době. Není přeci možné vyvést vojska do Pobaltí včera a zítra je stahovat. Nějaký náznak možných pozitivních změn je možno očekávat v horizontu několika měsíců.

 Něco napoví také letošní summit NATO, který je sice avizován, ale tentokrát bez konkrétního data konání a bez udání alespoň orientačně projednávané agendy. V dubnu je výročí vzniku NATO, je tedy možno očekávat konání summitu v dubnu nebo květnu. Podle vyjádření šéfa NATO Jense Stoltenberga termín a agenda budou stanoveny po dohodě s prezidentem USA, místo konání: Brusel, sídlo NATO.

Útok USA na civilní vlak v Srbsku 1999

Další nápověda je možná od avizovaných setkání prezidentů USA a ČR. Otázka možných pozitivních změn je také závislá na tom, zda Trump bude uvažovat opravdu realisticky a USA bude vidět jako jednu z rozhodujících světových velmocí určujících společně s ostatními světové dění, nebo zůstane v zajetí vidiny USA jako světového hegemona. A to i v situaci slábnoucí pozice USA a sílící pozice Ruska a Číny.Konečné stanovení možného dalšího směřování světového vývoje bude zřejmé a možné až po dosud předpokládaném setkání Trump-Putin, a to možná několik týdnů, možná měsíců po summitu NATO.

V každém případě je v současné době nutné pokračovat a zesilovat kampaň proti NATO, usilovat o jeho rozpuštění (chcete-li zrušení). S tím souvisí kampaň proti rozmisťování cizích vojenských základen na cizích územích - průjezdy cizích vojsk a vojenské techniky přes cizí území a stejně tak přelety vojenských letadel. Souběžně s tím bude třeba zahájit a rozvinout diskusi k zajištění bezpečnosti Evropy a v bezpečné Evropě bezpečnost jednotlivých států. Bezpečnost Evropy znamená souhrn všech států Evropy včetně Ruska, bez patronace USA. Některé dosavadní »studie« chybně vypouštějí Rusko a staví je mimo Evropu. To vše je v souladu s deklarovanými zájmy Trumpa, tedy určitá podpora jeho snah, a je to také v souladu s dlouhodobými zájmy našimi.

Když však Trump od svých deklarovaných zájmů a cílů ustoupí,pak mu je bude nutno kulturně, ale důrazně připomenout. Pokud budeme chtít řešení některých zmíněných problémů prosadit, znovu opakuji, bude nutná změna systému. Tuto změnu dosáhneme i když zaměníme metodu »kalašnikov« důsledně metodou »parlament«.

Tím se dostáváme opět k volbám, které nás čekají a které musíme zvládnout lépe než všechny dosavadní. Nemůžeme si již dovolit se mýlit. Výběr kandidátů je sice na volebních subjektech, ale volit budeme my. Nebudu zde stanovovat kritéria kandidátů, domnívám se ale, že nejlepším kandidátem je ten, kdo se v dané problematice angažoval a osvědčil jednak své znalosti, ale také svou odvahu poprat se s obtížemi..

Nyní je prvořadým úkolem další existence, nebo lépe řečeno neexistence NATO a zajištění bezpečnosti Evropy a České republiky.

Plk. v.v. Jiří  Bureš je předseda Asociace Vojáci proti válce z.s.

40 komentářů :

  1. Předsedo, se mnou můžeš počítat... ale nemám bouchačku :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. http://www.info.cz/cesko/milion-cechu-zije-pod-hranici-chudoby-potvrzuji-to-data-ceskeho-statistickeho-uradu-4141.html

      Vymazat
  2. Se žádnou "změnou systému" v letošních volbách nelze, z řady důvodů, reálně počítat. V ČR není v současnosti žádná politická síla, která by měla tuto komplexní změnu systému v programu a byla by záruku pro její realizaci.
    "Změna systému" není jen o tom, zda být či nebýt v NATO ... L.S.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vy jste neslyšel o komunistech, ti jsou totiž jediní, kteří nejsou zastánci zlodějsko - válečnického kapitalismu !

      Vymazat
    2. 12:46 Nevím, o kterých komunistech píšete ? Ti, kteří přes 27 let v PSP ČR a Senátu pod hlavičkou KSČM spíše připomínají rentiéry, každý z nich za cca 200 000 Kč / měsíčně, to zřejmě nebudou.

      Vymazat
    3. Co se komunistů týče, souhlasím s 13.12. Jediný silný komunista je křehká Kateřina Konečná, Ransdorfa je škoda. Bohužel v každé straně se najde někdo schopný, ale co s jedincem. Výjimkou je TOPka, kterou nic českého nezajímá, jen hlas českého voliče.Mělo by se více diskutovat koho volit. Jinak bude účast ve volbách opět malá z důvodu nevolitelných stran. A volit menší zlo vyjde nastejno.

      Vymazat
    4. Politika je o třídních zájmech a ne o líbivých a lživých slibech ! Proto jsou komunisté jediní, kteří se nemohou zpronevěřit obhajobě zájmu pracujících !

      Vymazat
    5. Kateřina Konečná podporuje LGBT komunitu a multi kulti - co to píšete za blbosti A 13:39?!

      Vymazat
    6. Já s tím žvástem nesouhlasím. Už jste viděli vzlétnout orla, kterému odporní šupáci ustřihli křídla ve snaze zmrzačit ho navždy, aby pošel? Takový zmrzačený orel je dobrý už jen tím, že se přesto drží a nepošel, aby hnusní šmejdi měli radost. Jste pomlouvači a zbabělci. Všichni jste zvonili proti komunistům, pak ve snaze si polepšit v životě jste na ně i plivali, a teď, když jsme všichni dostali na držku od aparátčických špindírů, kteří na rozdíl od KSČM zahodili legitimace, opět si usápli moc a drží se v ní, by vám byla KSČM dobrá, aby za vás nastavili hřbet? Co byste udělali vy? Vzali byste vidle a šli někam rabovat a zapalovat auta? I ti posraní černoši, různí barevní a čmoudi v Americe mají větší kuráž vyrazit do ulic a projevit nasranost, ale vy? Myslíte že postačí jen dřepět u počítačů, nadávat, pomlouvat, a verbovat někoho jiného, aby vytahal kaštany z ohně? Dnes se každý může otevřeně projevit - proč jen dřepíte u počítačů a neprojevujete se veřejně? Plivalo se na režim, který byl tisíckrát normálnější než hnus, ve kterém jsme nuceni žít, a teď ještě a zase plivete po KSČM - kdy to skončí? Oni nemohou dělat nic, ani kdyby byli absolutním vítězem voleb - o to se postaralo Bohumínské usnesení, jímž si ti překabátění sráči zajistili, aby KSČM nebyla sympatie a důvěra lidí vůbec nic platná. Z KSČM je orel bez křídel. Nebo vy o tom nevíte?

      Vymazat
    7. Změna je SPD - jak se volby blíží zvyšuje se tlak na na voliče aby SPD nevolili. Jde o strach že příjdou o koryta.
      Václav

      Vymazat
    8. Sem chtel pripomenout s tema zviratama a orlama, ze slavny Judaisticky Lev krale Davida , co premoh prakem Goliase ,ze ten lev stoji na zadnich.
      Ale to je mi necekan toho samyho lva panackujiho na zadnich nozickach a prosiciho o pamlsek jako PUDL...
      Haf, haf...

      Vymazat
    9. Nejak stroj nepise ..
      .Toho samyho lva panackujiciho na zadnich nozickach jako pudl ma ve statnim znaku hromada statu...

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. SPD není bůhvíjaká systémová změna. Když jde o něco důležitého, klidně hlasují s ODS a TOP. Nezapomínejte, že Tomio také není žádný proletář. Je to tvrdý podnikatel a má úplně jiné zájmy jako 95 % občanů. Lidé by měli hlasovat podle své kapsy, podle toho, co jim kdo dá. Zaměstnanci by se měli spoléhat jedině na KSČM, občas na ČSSD a vyjímečně na KDÚ-ČSL. Všichni ostatní jsou už jasně vymezení proti nim. Živnostníci to mají těžší. Většinou by také měli hlasovat nalevo, protože nemívají nějaké megapříjmy, ale někteří lépe vydělávající pochopím, když to vhodí třeba ODS. A pro nejbohatší je TOP. Problém je s Babišem. Vypadá jako lidový člověk, ale je miliardář. Vsadil bych poslední halíř na to, že když se bude ve sněmovně hlasovat o zákonu zdaňujícím miliardáře, bude proti. Naopak mu nějaké EET, co obírá malé podnikatele o pár tisíc měsíčně, vůbec vadit nebude. TnT

      Vymazat
    2. Ano, SPD je změna. Pokud se Tomiovi zadaří a dostane se do vlády, vydělá si opravdu víc, než si kdokoliv z nás dovede představit. To bude perfektní změna.

      Vymazat
    3. 19:03 KSČM nechce vystoupit z EÚ a chce aby se reformovala. To je absolutně nemožné protože tam vládnou "lide" kteří se od koryt nehnou. A ty vaše systémové strany umnějí jen systémově krást a prodávat to co není jejich.
      Václav

      Vymazat
  4. Odpovědi
    1. 12:01,13:07 - zřejmě jen vaše zbožné přání, kde berete tu jistotu ?!.
      Už jednou Okamura předvedl, jak dostat svoji stranu (hnutí) do parlamentu a vzápětí se mu vše rozpadlo jak "domeček z karet".

      Vymazat
    2. Přečtětě si toto - než budete adorovat Okamuru: Okamura si vypěstoval kult osobnosti, který je podložen jen populistickými hesly. Nikdy neřekl, jak to všechno chce zařídit. Zato řekl, že s Babišem budou prý „čestní rivalové“, kteří vlastně vůbec nesoupeří a jen si hrají s důvěrou lidí planými sliby. Možná dokonce Babiš v budoucí koalici nekoalici s Okamurou dovolí SPD nechat schválit ono slibované obecné referendum, o kterém můžeme říci, že je již předem impotentní. Více zde: http://www.obcansky-tydenik.cz/uz-to-docvaklo-fanouskum-spd-nebo-to-stale-nedochazi/

      Vymazat
    3. Pokus s odevzdáním co nejvyššího počtu hlasů pro SPD Okamury je rozhodně více než nepokusit se. A ponechat ten nynější hnůj dále hnít s jistotou hromadné otravy jedovatým hnusem, případně nutným vznikem a výbuchem třaskavé vše ničící výbušniny.

      Vymazat
    4. V tom bordelu a korupci co panuje v parlamentu, senátu , vládě a v těch "tradičních stranách" je volba SPD jediná rozumná.
      Václav

      Vymazat
  5. Začínám čím dál více pochybovat, o tom, že Trump je schopen a má vůbec možnost, něco se vztahem k rusům udělat, kolem něj je tolik rusofobů a mašina protiruských akcí je už natolik rozjetá, že jenom to zbrzdit dá hodně práce, natož jet opačným směrem.

    OdpovědětVymazat
  6. Anonym 12:01. Co to pořád melete o SPD - copak sakra nevidíte, JAK jejich poslanci hlasujou a že jsou vlastně pro setrvání v NATO? Proberte se člověče!

    OdpovědětVymazat
  7. stránky Asociace Vojáci proti válce z.s. nic moc. Chtělo by to pospojovat podobné iniciativy a nalézt svoji politickou reprezentaci, jinak to zůstane pouze na úrovni debat jako na této stránce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano - chtělo by to, chtělo by to, chtělo by to... ble ble ble. Ale všem v podstatě stačí jen dřepět a zažvatlat si. Na tom by nechtěli změnit nic. Zvednout zadek od počítače a jít něco podniknout? Moc námahy - otevřít server a nadávat a kritizovat je mnohem snazší. Udělat si k tomu kafčo, nebo otevřít si lahváč a pohoda - ne? To jsou ti nejlepší boží bojovníci a zákona jeho....

      Vymazat
    2. 14:58
      Ohodnotil si sebe a ostatní lejnolahvárenský méněcenný kurvy havlobanderovský přesně!!!!

      Vymazat
    3. Jsi vedle jak ta jedle hloupej sráči 15.39. Čtu si mediální bláboly velice málokdy a velice málokdy se připojím do diskuze, která je většinou nízkoúrovňová a stupidní.Nepatřím k troubům dřepícím denně u počítače a žvanícím kopce nesmyslů. Stačí si přečíst názory troubů na novinkách, kam každej vyšplechtí svoje dva možné příspěvky a horempádem leze na NR šplechtit dál. Tvým idiotským nadávkám nerozumím, ale je mi jasné, že méněcenná, zakomplexovaná kurva, lejnolahvárenská, a havlobanderovský hovno jsi ty - podle sebe soudíš ostatní a prskáš tady svoje odporný urážky a nadávky dnes a denně. Vždyť taky je to to jediné, co - ty jednoduchý psí hovno - můžeš - vřeštět a sprostě nadávat. To je ta tvoje svoboda.Nic jinýho nemůžeš trapnej šašku. Ubožáku. Ty nejsi ani ten klasickej žvanivej počítačovej bojovník, ty jsi pitomec. Lacinej pitomec.

      Vymazat
  8. Pokud se týče příštích voleb, tak jiná "nesystémová" strana, než je KSČM, se nemá šanci do PS dostat.
    Hnutí ANO i SPD jsou čistě "systémové". A v obou variantách jde vlastně o polit. projekty podobné tomu VV (veverčímu, tj. ber, co se dá, a zmizni). Či-li, z bláta do louže.
    Leč preference KSČM nerostou ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nesmysl, program SPD je jasný, je to o přímé demokracii. Přečtěte si ho! www.spd.cz

      Vymazat
    2. Takzvaná přímá demokracie má svá omezení a je jen podvodem na naivní voliče. Kolik toho pro své voliče Okamura prosadil?

      Vymazat
    3. Vážený pane Opluštile, KSČM je strana , která se v parlamentu bojí i kýchnout, aby ji náhodou volové jako je kalousek nenazvali bolševiky. Už to dávno není strana pracujících. Je to trochu lepší ČSSD. Jejich zakladatelé by se za ně styděli.
      Václav

      Vymazat
  9. Není koho volit.Okamurovi už nevěřím.Když jsem
    chtěl podpořit studentku,členku SPD,v severních
    Čechách,nemohl jsem na ni sehnat kontakt.Dostal
    jsem ho až na pražském ústředí této partaje.To
    nasvědčuje tomu,že partaj je řízena centrálně a
    nesvědčí to příliš o demokratické straně.
    Petr Majevský

    OdpovědětVymazat
  10. 14:21
    Tak to je hotový nesmysl, začátek kampaně proti Okamurovi.

    http://www.obcansky-tydenik.cz/uz-to-docvaklo-fanouskum-spd-nebo-to-stale-nedochazi/

    Jinak, volit SPD znamená volit změnu.

    OdpovědětVymazat


  11. František Opluštil3. února 2017 16:37

    Pokud se týče příštích voleb, tak jiná "nesystémová" strana, než je KSČM, se nemá šanci do PS dostat.
    Hnutí ANO i SPD jsou čistě "systémové". A v obou variantách jde vlastně o polit. projekty podobné tomu VV (veverčímu, tj. ber, co se dá, a zmizni). Či-li, z bláta do louže.
    Leč preference KSČM nerostou ...
    xxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Františku, preference KSČM nerostou, protože růst nesmějí.
    Všechny průzkumy jsou zfalšované. Zfalšované budou i podzimní volby.
    Karel L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pan Opluštil to vyhmátnul. Ale proč jsou ty průzkumy zfalšované? Když oni to ti naivní voličové tak krásně baštěj, tak proč toho nevyužít? Dáme nějakej Koblížek, nahnojíme tu na Okamuru, tu na komunisty, no prostě jak bude potřeba. Nakonec jeden citát, "Nejcennějším zdrojem je hlupák, a protože se hlupáci rodí v přírodě poskrovnu, jen zlomek procenta, je třeba je vyrábět ve velkém.Dnes tato výroba začíná už v mateřské školce.

      Vymazat
  12. ANO není politická strana,ale lidové hnutí a zaslouží si podpořit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane nebo paní, pokud považujete ANO za něco lidového, jste buď nepřekonatelně naivní, nebo Bakala. Hnutí, řízené miliardářem, nebude mít nikdy nic společného s lidem. Snad jen ty koblihy, co pár tisíc porozdává na náměstí. Ale tím končí.

      Vymazat
  13. Pro Anonymní3. února 2017 13:31 Nevím kde jste vyčetl, že SPD je pro setrvání v NATO, SPD prosazuje referendum o setrvání v EU i v NATO. Můžete mi navrhnou koho, když tak dobře víte koho ne? Bohouška, Fialu nebo Gazdíka, moc by mě to zajímalo. Já nebudu volit ani Babiše, ne pro něj samotného ale pro Stropnického, Jourovou, Valachovou, Zlatušku, Teličku,Pelikána.....sakra to je příznivců EU i NATO

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak se podívejte, jak hlasuje Okamura například zde: http://czechfreepress.cz/politika/kde-jsou-ti-poslanci-kteri-udajne-haji-lid-teto-zeme-podivejte-se-jak-hlasuji-kdyz-se-cr-de-facto-vzdava-sve-suverenity.html

      Vymazat
  14. probírala jsem s dcerou obyčejný život.¨
    Mami,jsem přesvědčená,že vietnamci mají "pančovaný"
    i lahve s vodou.
    Podívám se na miliardovou ozbrojenou Čínu,
    etablované ozbrojené SSA,evropskou ozbrojenou šlechtu,Benátskou šlechtu/viz Solis/,místní novodobé ozbrojené mafie,chapadla jednotlivých evropských ozbrojených famií.
    Kde je ta síla,která odolá?

    OdpovědětVymazat