Reklama

.

.

středa 29. března 2017

Co se skrývá za těmi „univerzitními nemocnicemi“


Radim Uzel
29.3.2017 Vaše věc
Všichni organizátoři zdravotnictví holedbající se humanitou, pokrokem a moderností se dojemně shodují na tom, že ideální zdravotnictví by mělo být všeobecně dostupné, pokud možno bezplatné a na vysoké odborné úrovni.



 Soulad všech těchto kritérií je ovšem neuskutečnitelnou chimérou zavánějící utopickou vizí beztřídní společnosti, kde bude poskytnuto každému vše podle jeho potřeb. Málokdo je schopen přiznat si naprosto jasnou skutečnost, že všechny tyto podmínky nikdy nemohou být splněny současně. Pokud je zdravotnictví na vysoké odborné úrovni, a přiznejme si, že taková ideální úroveň je rok od roku obtížněji dosažitelná, nemůže být nikdy všeobecně dostupné. A pokud je tedy dosaženo všeobecné dostupnosti, neřkuli bezplatnosti, pak je tomu tak vždy na úkor odborné úrovně.

A teď si k tomu ještě laskavě připočítejte všechny ekonomické snahy početných pošetilců, kteří se domnívají, že by na zdravotní péči mohl nějaký jedinec – podnikatel něco vydělat. Že by se zdravotnické podnikání mohlo stát jakýmsi kýženým zlatým teletem, které by při rozumných investicích přinášelo zisk stejně jako podnikání v průmyslu, zemědělství a obchodu. Samozřejmě že takovíto šťastlivci už existují. Skupují lukrativní zdravotnická odvětví, vylupují rozinky ze všeobecné zdravotnické bábovky a mlsají třešničky na dortu četných zdravotnických zařízení. Nezodpovědnost těchto nenasytných Bumbrlíčků pak způsobí, že ostatní, nevýdělečná zdravotnická odvětví živoří, zoufale lapají po dechu a často se ocitají na pokraji klinické smrti.

Zrovna dnes jsem se dočetl v novinách, že jakási zdravotnická skupina spadající pod holding Hartenberg posiluje mimo svůj hlavní obor asistované reprodukce a koupila už osmnácté zdravotnické zařízení a mimo asistovanou reprodukci se zabývá urologií a plastickou chirurgií a celostátně bohatě využívá synergie celého holdingu. Mezi řádky pak můžeme číst, že holding Hartenberg založil Andrej Babiš a vložil do něj největší díl kapitálu. V současné době je sice holding ve správě svěřeneckého fondu, ale myslím, že s tím vysáváním lukrativního segmentu zdravotnictví to bude prašť jako uhoď. Jsem skálopevně přesvědčen o tom, že do holdingu rozhodně nebude nikdy zahrnuta patologická anatomie. Na pitvách se toho moc vydělat nedá a přesto jsou pro zdravotnictví nezbytné.

Nechtěl bych teď vypadat jako velebitel starých časů, ale pamatuji ještě Okresní a Krajské ústavy národního zdraví, které měly ve svých stanovách vypracovaný dokonalý systém léčebně-preventivní zdravotnické péče včetně kontrolní činnosti od hlavního odborníka každého medicínského oboru přes krajské a okresní odborníky až ke krajské a okresní nemocnici. Kontrola zdravotnických postupů, nákupu zdravotnické techniky a účelné farmakoterapie podléhala tomuto hierarchickému uspořádání s centrálním řízením a kontrolou ministerstva zdravotnictví. Zdravotnictví bylo kupodivu všeobecně dostupné a bezplatné. Také odborná úroveň sice za těmi nejvyspělejšími zeměmi poněkud pokulhávala, ale celý systém fungoval na základě bezpříkladného vykořisťování zdravotnických pracovníků. Nástupní plat lékaře byl zhruba třetinový než plat horníka, lékař na pohotovostní službě v porodnici byl hodnocen jako poloviční ve srovnání s pracovnicemi v porodnici prasat. Primář okresní nemocnice měl plat asi 2000 korun, což při přibližné desetinásobné inflaci znamená dnes asi 20 000 Kč. Noční služby jsme často sloužili zadarmo, protože „nebyly peníze“. Už tato čísla svědčí o tom, že o návrat starých časů nikdo nestojí. Ale z těch dnešních zdravotnických holdingů mi vstávají vlasy na hlavě hrůzou.

A trumf tomu nasazuje snaha o reorganizaci fakultních nemocnic a jejich přeměně v nemocnice univerzitní. Ta změna názvu je sice srozumitelná, protože fakulta nemá ekonomickou subjektivitu, tu má samozřejmě univerzita. Ale nejde jenom o název. Obávám se, že jako každá změna bude i toto změna k horšímu. Už za rohem totiž číhají ty všelijaké holdingy a chamtiví privatizátoři aby uloupili lukrativní část tohoto zdravotnického segmentu. Ne snad přímo v těch nemocnicích, ale bezprizornými pak zůstanou některé špičkové zdravotnické ústavy o nichž se kdosi vyjádřil, že „model příspěvkových organizací se už ve zdravotnictví přežil“. Za tímto vyjádřením vidím vlčí zuby podnikavých dravců, které ještě neopustila myšlenka, nejlépe se vydělává na lidském utrpení, nemoci a bolesti. Já bych jim ty holdingy pěkně osladil! Ale bohužel nemám takovou moc. Tu mají v rukou často právě ti dravci. Takže jsme se s tou reorganizací zdravotnictví dostali tak trochu do slepé uličky.

MUDr. Radim Uzel, CSc.

48 komentářů :

  1. Naprostý souhlas vážený kolego. Bohužel jsem nezaznamenal ani náznak řešení tohoto stavu. O systémové řešení se snažíme v našem p.h. Změna pro lidi, www.zmenaprolidi.cz. Přidejte se, pokus jste kritiku současného stavu myslel vážně. Dr Síla Jan Ostrava

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Utrpeni, bolesti a nevylecitelna onemocneni jako morgellony, darek od US army budou v Protektoratu ktery povede Bures. Nebo v islamskem chalifatu?

      Vymazat
    2. Příjemně jste mě pane doktore překvapil, většina a to hlavně mladších lékařů bere své zaměstnání jako povinnost vydělávat prachy a společenské otázky je nezajímají!
      Odměňování vzdělaných lidí za socialismu se postupně zlepšovalo, což si musel každý předpojatý člověk všimnout zásadní propast se naopak projevila u takových parazitů jako jsou advokáti, "umělci", sportovci a novinářští prosstituti !

      Vymazat
    3. Dobrý názor. Až zase bude MDr.Kubek naříkat na ubohými příjmy lékařů, měl by mu někdo připomenout všudepřítomnou korupci ve zdravotnictví, která podstatně zvyšuje příjmy lékařů, tedy alespoň v určitých kategoriích, jistě tedy ne na patologii nebo anesteziologů.Komické jsou i nářky stomatologů.

      Vymazat
  2. No jo, pane doktore. Taky nejsem žádný velebitel starých časů. Problém je v jednom. Před listopadem byly dlouhodobé koncepce rozvoje jednotlivých odvětví. Dnes co ministr to nová koncepce. Přijde nový ministr a : ,,Ten můj předchůdce z ODS, TOP-01, ČSSD (dosaďte si další strany) byl úplný pitomec, teď tu bude takhle." A je to ,,takhle", dokud nepřijde jiný. ,,My zavedeme poplatky." ,,A my až budeme vládnout tak je zrušíme." ,,My zavedeme EET." ,,A my je zase zrušíme." Jenže tahle nekoncepčnost je ve všech odvětvích. Od školství až po armádu. A hlavně to stojí nekonečné finance.

    Pepo Milan

    OdpovědětVymazat
  3. Necha se pouze dodat , ze toto jsou celo svetove trendy, dravci vytvareji monopoly na zisk na lidskem utrpeni. To je proc je pan Babis v tomto kseftu, neb je to loutka , ktera se snazi vypadat jako politik, a hraje hru podle predpisu ci lepe podle toho jak loutkovodici tahaji za provazky. Vzdyt to jsou taky jejich penize a Babisovi jsou jen docasne propujcene!!!!.
    Necha se dodat , ze cena za pilulky jde do nebe, a je zajimave se divat , jak Trump se snazi je ovladnout. Mohu poukazat jedna firma v USA zvedla cenu vyznamneho leku o 5000% , ne na zaklade vyzkumu ci dalsiho vydani, lek byl delsi dobu v vyrobe, ale na zaklade marketingu!!
    Otazka je jak dlouho lidi budou spat??? rekl bych asi velice dlouho!!

    OdpovědětVymazat
  4. Souhlas s autorem článku by byl jednoznačný. Jenže, v osmdesátých letech jsem několik primářů znal odobně, dokonce z nějaké té kooperace zdravotnictví s průmyslem. Jejich plat ve všech případech oněch uváděných Kčs 2000 značně přesahoval. Nejsem si nijak jist, co je nebo není správně, raději bych ovšem byl primářem, než se stejným nebo dokonce lepším výdělkem zaměstnankyní přímo při chovu prasat. Mám na mysli stav, kdy nejdeo existenční rozdíl. Ostatně, ono to bylo na životní úrovni primářů, co do vybavenosti a životního stylu, přecejen trochu vidět. A nemyslím, že to bylo přesčasy, které u těch prasat byly taky, nebo úplatky. Nic ve zlém, doktore.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to trochu prilis NEGATIVNI pohled na doktory od vas. Jestli dobry primar zachrani mesicne 10 ti lidem zivoty v nemocnici, diky tomu ze ma spravnou vybavu a dobre vyskolene lidi, ja mu ty penize preji a jsem ochoten mu poslat dotaci mesicne na lepsi zarizani z mych penez. Doktori jsou vetsinou moralni lidi, tak jim ty PENIZE NEZAVIDTE , oni z nich moc nemaji mozna jejich manzelky. Nebudte tak ZAVISTIVY!!

      Ovsem doktori jsou taky lidi a maji manzelky mrchy chamtive , a ty jim davaji psychicke tlaky doma (zabrat) aby meli to ci ono a dovolenou na Capri v Italie . Co muzou delat?? , ale vetsina doktoru nema cas na uzit si z penezi.

      Vymazat
    2. Doktore Uzle, fáral jste někdy na šachtě? Víte v jakých podmínkách tam horníci pracují? Neskutečná dřina s neustálým nebezpečím ohrožujícím zdraví i život. Kdybyste to věděl, tak byste nesrovnával tyto dvě profese. Každá práce pro společnost, pro lidi, je potřebná. Bez horníků by nebylo teplo, energie, hutnictví, nevyráběli by se zdravotní přístroje a prostředky. Bez lékařů a zdravotního personálu by zase nebylo možno navracet lidem zdraví. A dělníci v jiných profesích nedosahovali takových mezd, jako měli doktoři.

      Vymazat
    3. 6:37-Operujete opět se závistí,což je
      známka toho,že nepracujete manuálně.
      Dotyčný ve svém příspěvku jen uvádí na
      pravou míru tvrzení MUDr Uzla o platech
      primářů.Skutečně byla jejich materiální
      situace jiná,než MUDr Uzel uvádí.Pokud
      Vám tato poznámka připadá jako závist,
      tak byste se měl nad sebou zamyslet.O
      nějaké závisti nemůže být ani řeč.Podle
      Vašeho pojetí je poznámka"on se má dobře"
      závistí?Podle mne to tak není.
      Petr Majevský

      Vymazat
  5. Milý Radime,
    když to zevšeobecníme tak lze snadno dospět k názoru, že starý důchodce Čechy nikdo nechce.!!!
    Stoletý Čech se nehodí do tisíciletého morbidního plánu na Římskou říši.
    Naše staré a nemocné vraždí zdravotnictví dávkováním chemických jedů v tabletách.
    Lékaři nemají ani páru o životní energii tolik potřebné k léčení.CRI
    Nedůvěřujte jim, vždy by měli hovořit výsledky.!
    z LÉKAŘŮ SE STALI HLUPÁCI *

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je dobre znat cisla statistiky a vedet o cem mluvite. Co jste napsal nema logiku: lekari jsou bud hlupaci!! , ci pracuji pro Rim!!

      Spise by jste se meli ptat : jak vim vytvorit dobre pracovni prostredi aby byli uspesny!!! a vy z toho neco meli.

      Vymazat
    2. Bydlím u hřbitova a vím jak staří lidé umírají a na co...
      Lékař který naordinuje stařence plnou kabelku léků je idiot.
      Systém genocidy Českého národa zahrnuje i málo placený lékařský personál a tím špatnou péči.
      Lékař který šíří lži že vředy,cukrovka,rakovina a podobně nejdou léčit a vyléčit by si měl doplnit vzdělání.

      Ze zdraví obyvatel se stalo průmyslové zboží.
      Češi vymírají a to je celkový součet toho všeho snažení*

      Vymazat
    3. V poslední době si začínám na vlastní kůži něco uvědomovat - nejen číst o tom na webech, ale zakoušet, že podezření na lékaře jako bohužel traviče má reálný základ: Na srdeční, celkem ojedinělé arytmie byl mi předepsán lék, při němž začalo srdce haprovat a doslova bolet, prý se mám, když to přijde, napít vody!Lék neberu,arytmie přestaly. Nyní na mírnou artrózu předepsán lék, arytmie se vynořily hned po první tabletě. O co hergot jde?

      Vymazat
    4. Varuji veřejnost před antibiotikem Klacid, obvoďačky jej rády předepisují.Ono "-cid" na konci /"zabít"/neskrývá účinky tohoto dryáku. Kdo zakusil,a s úsilím přežil, pochopí!

      Vymazat
  6. Nejen hlupáci ale zkorumpovaní hajzlové, kteří budou mít pořád málo a ta Hypokratova přísaha je jen vstupem do GANGU mafie, která na řadového občana naprosto SERE - mohu uvést stovky případů jak z oblasti péče o zdraví občanů tak i ten systém KORPORÁTNÍHO USPOŘÁDÁNÍ prodeje léků s cílem OTRÁVIT, ZNIČIT a postupně zabít většinu pacientů. To není žádná NOVOTA mám celou řadu lékařů kamarádů, mám své osobní poznatky z návštěv nemocnic a jsou to děsivá poznání ??? Prostě ZNIČILI jste pane Uzel celý systém péče o zdraví tak, že slouží jen Vám a těm co zaplatí pořádný GROŠ do Vašich kapes. Nemluvím o podvodech dotačního typu, nákupu přístrojů, oprav nemocnic, zničení hodnotového systému v přístupu k občanům a vrcholem je to, že pro Vaše osobní blaho jste schopni zvolit ty největší KURVY co Vám umožní dokončit ROZKRADENÍ a ožebračení celého národa jako cíl. Jenže si HŇUPOVÉ serete do vlastního hnízda ?? Dnes už se to všechno ví co jste za sprostá hovada a jak s mafií korporací výrobců léků úzce a vědomě spolupracujete a ještě ty co Vás živí z daní občanů pěkně decimujete a likvidujete. Většina z Vás jsou nenažraná hovada, která nezná míru ničeho, nikoho a celé to cílevědomě konáte!!! Uzel kdyby neměl ARGINMAX a neuměl tupě kecat o sexu by byl také v háji. Je to hnus velebnosti co tato polistopadová CHÁTRA 77 s lidskou tváří z naší společnosti udělala a jak ji zničila - asi NENAPRAVITELNĚ ??

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 6:40
      Tvrdit něco takového o určité stupině lidí je dle mého soukromého názoru nejenom ujeté, ale úpně mimo mísu. Zamyslete se sám nad sebou.
      A přestaňte plácat nesmysly.

      Vymazat
    2. Zas tak mímo mísu není6:40.Pan MUDR Radim Uzel ujel a dost Byl jsem zamněstnancem, dokonce ve špitálu, kde dělal porodníka.Vcelku byl oblíben mezi rodičkami, ale vžádném případě to nedělal za dva tisíce Kč možna US to beru.

      Vymazat
    3. Jenomže ten Marek má pravdu. Když tady všichni nadávají na Babiše - to není mimo mísu? Zamyslete se nad sebou i vy, a plácání nesmyslů, toť účel diskuzí. Lidi se vyplácají, a hned mají dobrý pocit.

      Vymazat
    4. 6:40-Dovoluji si s Vámi nesouhlasit.To,
      co uvádíte,je tzv.kolektivní vina.Je to
      přece od člověka!Samozřejmě můžeme o řadě
      lékařů takto mluvit a jistě to nebude
      malý počet.Jenže pořád jsou i lékaři,kteří
      to berou jako poslání a ne jako práci.
      Nemůžete srovnávat lékaře v nemocnici a
      ve městě s lékařem někde v horském rajonu.
      Nesuďte podle zkušeností z jednoho místa.
      Petr Majevský

      Vymazat
  7. Nejen hlupáci ale zkorumpovaní hajzlové, kteří budou mít pořád málo a ta Hypokratova přísaha je jen vstupem do GANGU mafie, která na řadového občana naprosto SERE - mohu uvést stovky případů jak z oblasti péče o zdraví občanů tak i ten systém KORPORÁTNÍHO USPOŘÁDÁNÍ prodeje léků s cílem OTRÁVIT, ZNIČIT a postupně zabít většinu pacientů. To není žádná NOVOTA mám celou řadu lékařů kamarádů, mám své osobní poznatky z návštěv nemocnic a jsou to děsivá poznání ??? Prostě ZNIČILI jste pane Uzel celý systém péče o zdraví tak, že slouží jen Vám a těm co zaplatí pořádný GROŠ do Vašich kapes. Nemluvím o podvodech dotačního typu, nákupu přístrojů, oprav nemocnic, zničení hodnotového systému v přístupu k občanům a vrcholem je to, že pro Vaše osobní blaho jste schopni zvolit ty největší KURVY co Vám umožní dokončit ROZKRADENÍ a ožebračení celého národa jako cíl. Jenže si HŇUPOVÉ serete do vlastního hnízda ?? Dnes už se to všechno ví co jste za sprostá hovada a jak s mafií korporací výrobců léků úzce a vědomě spolupracujete a ještě ty co Vás živí z daní občanů pěkně decimujete a likvidujete. Většina z Vás jsou nenažraná hovada, která nezná míru ničeho, nikoho a celé to cílevědomě konáte!!! Uzel kdyby neměl ARGINMAX a neuměl tupě kecat o sexu by byl také v háji. Je to hnus velebnosti co tato polistopadová CHÁTRA 77 s lidskou tváří z naší společnosti udělala a jak ji zničila - asi NENAPRAVITELNĚ ??

    OdpovědětVymazat
  8. Nejen hlupáci ale zkorumpovaní hajzlové, kteří budou mít pořád málo a ta Hypokratova přísaha je jen vstupem do GANGU mafie, která na řadového občana naprosto SERE - mohu uvést stovky případů jak z oblasti péče o zdraví občanů tak i ten systém KORPORÁTNÍHO USPOŘÁDÁNÍ prodeje léků s cílem OTRÁVIT, ZNIČIT a postupně zabít většinu pacientů. To není žádná NOVOTA mám celou řadu lékařů kamarádů, mám své osobní poznatky z návštěv nemocnic a jsou to děsivá poznání ??? Prostě ZNIČILI jste pane Uzel celý systém péče o zdraví tak, že slouží jen Vám a těm co zaplatí pořádný GROŠ do Vašich kapes. Nemluvím o podvodech dotačního typu, nákupu přístrojů, oprav nemocnic, zničení hodnotového systému v přístupu k občanům a vrcholem je to, že pro Vaše osobní blaho jste schopni zvolit ty největší KURVY co Vám umožní dokončit ROZKRADENÍ a ožebračení celého národa jako cíl. Jenže si HŇUPOVÉ serete do vlastního hnízda ?? Dnes už se to všechno ví co jste za sprostá hovada a jak s mafií korporací výrobců léků úzce a vědomě spolupracujete a ještě ty co Vás živí z daní občanů pěkně decimujete a likvidujete. Většina z Vás jsou nenažraná hovada, která nezná míru ničeho, nikoho a celé to cílevědomě konáte!!! Uzel kdyby neměl ARGINMAX a neuměl tupě kecat o sexu by byl také v háji. Je to hnus velebnosti co tato polistopadová CHÁTRA 77 s lidskou tváří z naší společnosti udělala a jak ji zničila - asi NENAPRAVITELNĚ ??

    OdpovědětVymazat
  9. Nejen hlupáci ale zkorumpovaní hajzlové, kteří budou mít pořád málo a ta Hypokratova přísaha je jen vstupem do GANGU mafie, která na řadového občana naprosto SERE - mohu uvést stovky případů jak z oblasti péče o zdraví občanů tak i ten systém KORPORÁTNÍHO USPOŘÁDÁNÍ prodeje léků s cílem OTRÁVIT, ZNIČIT a postupně zabít většinu pacientů. To není žádná NOVOTA mám celou řadu lékařů kamarádů, mám své osobní poznatky z návštěv nemocnic a jsou to děsivá poznání ??? Prostě ZNIČILI jste pane Uzel celý systém péče o zdraví tak, že slouží jen Vám a těm co zaplatí pořádný GROŠ do Vašich kapes. Nemluvím o podvodech dotačního typu, nákupu přístrojů, oprav nemocnic, zničení hodnotového systému v přístupu k občanům a vrcholem je to, že pro Vaše osobní blaho jste schopni zvolit ty největší KURVY co Vám umožní dokončit ROZKRADENÍ a ožebračení celého národa jako cíl. Jenže si HŇUPOVÉ serete do vlastního hnízda ?? Dnes už se to všechno ví co jste za sprostá hovada a jak s mafií korporací výrobců léků úzce a vědomě spolupracujete a ještě ty co Vás živí z daní občanů pěkně decimujete a likvidujete. Většina z Vás jsou nenažraná hovada, která nezná míru ničeho, nikoho a celé to cílevědomě konáte!!! Uzel kdyby neměl ARGINMAX a neuměl tupě kecat o sexu by byl také v háji. Je to hnus velebnosti co tato polistopadová CHÁTRA 77 s lidskou tváří z naší společnosti udělala a jak ji zničila - asi NENAPRAVITELNĚ ??

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak ty chcípneš velice brzo. Na to že ti z těch záchvatů vzteku který jsi právě předvedl praskne žilka, zoufalče.

      Vymazat
    2. Souhlasím, že ten člověk - Marek - zoufalý nejspíš je. Ale z toho, že má pravdu, a musí stát proti tupcům, kteří mu budou nadávat. Nadávat budete do té doby, než vám jakýsi lékař předepíše warfarin ( na ředění krve a předepisuje se to všem lidem nad šedesát) a půjdete fofrem pod kytky. Chcípnete ještě rychlejš, než to přejete panu Markovi. A vy - svým projevem - nejste zoufalec? Vám nepraskne žilka? Slušně vychovaný nejste zcela určitě. Obyčejný diskutér. Víte o věci na rozdíl od pana Marka nejspíš kulový. Jděte si šňupnout kokain a klídek.

      Vymazat
  10. Kde je to odborné zdravotníctvi co bilo do roku Páně 1989,od tí doby se zdra otníctvi změnilo na ziskové s.ročki s ručením na životu a zdraví ovčanü omezením.Zdravotníctvi je pouze pojišťovnami a státem nařízené vípalné kde poslední slovo má patolog odebírajíci součastki pro elitu a bohaté klienty s horních sluníčkovich 10000 ničemú a mi ostatní sme spotřebny material.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ano,nikdy nic nebylo ideální,ale tentokráte to změnili jenom 100:1.....vol.vé...

      Vymazat
  11. Napsal sem to co sem mněl na srdci a za to bi mně neměli smazat ako na aktualitách a Sme.sk.,tam to mažú jak na páse.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejspíš za ti hrubí chibi - už ses doučil český pravopis? Musíš na sobě pracovat ty vípalné... co ty píšeš, to je hrůza. V každým slovu hrubá chyba!

      Vymazat
  12. Když moje švagrová v roce 1989 v souvislosti se sametovým pšoukem chtěla jít taky hrkat klíčema, moje žena ji řekla, jen si běž hrkat, ale počkej až budeš za doktora tvrdě platit. V odpověď vyhrkla, to nikdy nebude. No dneska už se na tohle téma odmítá bavit. Jak rád říkám, čas nejlépe ukáže kde je pravda i o Babišovi, my pak zase budeme za voly.

    OdpovědětVymazat
  13. Zdravotnictví úplně na hovno, lékaři vraždící bestie, otrávené potraviny ze západu, ale Češi se dožívají o 7 let déle než za komoušů. Toť logika bolševických pohrobků.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O nás neříkáte zhola nic, jen o sobě. A sice, že v sobě těžko ovládáte zášť.
      Ano, máte pravdu, ale to i za komunistů se v porovnání s První republikou tato statistika zlepšila (např. věk dožití, kojenecká úmrtnost aj.). Díky tehdejší porovnatelně vyšší (dobové) úrovni zdravotní péče. Nadto pro pacienta zcela bezplatné vč. dentální péče (s výjimkou 1,- Kčs za recept) ...
      Doufám, že za dalších 25 let bude ona statistika ještě příznivější ...
      ---
      Tož tak pohrobku.
      p.s.
      Na iDnes v lednu '17 uvedli, že: Počet úmrtí v Česku meziročně výrazně vzrostl. V roce 2015 zemřelo 111 173 lidí, což je zhruba o 5 500 víc než v roce předchozím a nejvíc od roku 2003. Střední délka života se u mužů nezměnila - činí 75,8 roku. U žen klesla o tři měsíce na 81,4 roku. Vyplývá to ze statistiky Ústavu zdravotnictví a statistiky.
      Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/umrtnost-cesko-2015-pocet-zemrelych-d5c-/domaci.aspx?c=A170117_110138_domaci_pas

      Vymazat
    2. Opluštile,
      ještě v roce 1960 jsme se my, Češi, dožívali o rok déle než Němci. Potom, za celých 30 dalších let se průměrná doba dožití u nás nezvedla ani o prd. Takže v roce 1989 jsme umírali už o 4 roky dříve jak Němci. A právě po roce 1989 nastal prudký zlom k lepšímu doba dožití se začala rychle zvyšovat a po dalších 30 letech se dožíváme o 7 let déle.
      Jak to vysvětlíš, Opluštile?????

      https://goo.gl/hc4tgG

      Vymazat
    3. Re (08:46):
      A ještě jednu drobnost: Nejprudší růst věku dožití byl v býv. ČSR mezi lety 1950-60, viz. např. Graf 1 na této webové stránce:
      http://www.demografie.info/?cz_umrtnosthistorie
      Podívejte se a pak "mudrujte" .., pohrobku.

      Vymazat
    4. Re (10:11):
      Ona statistická charakteristika (prům. věk dožití) je obrazem nejenom aktuální životní úrovně, vč. úrovně zdravotnictví .., ale je jakýmsi "integrálem" životního způsobu a péče o člověka v letech minulých. Protože člověk, který se dnes dožívá těch ca. 75 let, začínal svůj život někdy ve čtyřicátých padesátých.
      Zlom k lepšímu po sametové sice nastal, nebyl však nikterak prudkým (příznivější byl v šedesátých letech, jak jsem již napsal výše). Ale ani ten z šedesátých nebyl jen důsledkem životního stylu a péče o člověka právě v těch šedesátých, nýbrž byl výslednicí celého předchozího období.
      Tož tak, pohrobku.

      Vymazat
    5. Přesně tak to je ! Věk dožití se nezvyšuje skokově , ale reaguje na zdravotní péči celého života ! Dnešní staří prožili většinu života v socializmu !!

      Vymazat
    6. 8:46-Lidé se dožívají o sedm let déle
      proto,že za těch hnusných bolševiků se
      nemohlo jen tak stát,aby se stahovaly
      potravinářské výrobky z prodeje z důvodu
      ohrožování zdraví.Za těch komoušů jsme
      měli nejpřísnější normy v Evropě a třetí
      ve světě.ČSNse zrušily,protože podle nich
      by sem nikdo ze zahraničí nesměl dovážet
      potraviny tak pochybné kvality,jako dnes.
      Takže o sedm let delší život máme proto,
      že nás nekrmili odpadky pro dobytek,ale
      kvalitními potravinami české výroby.
      Petr Majevský

      Vymazat
    7. Jednak bych řekl, že Německo není jediný kapitalistický stát(dá-li se vůbec se svým silným sociálním systémem řadit z hlediska zdravotní péče mezi typické kapitalistické státy), je i mnoho dalších, u kterých by srovnání se socialistickým Československem vyznělo mnohem méně sympaticky, a zadruhé "opomněl" jste uvést a vysvětlit, proč i přes více než čtvrtstoletí budování šťastných kapitalistických zítřků, stále za tím Německem zaostáváme o téměř 3 roky. A to navzdory otevření hranic, odstranění uvalených embarg a tudíž dostupnosti veškerých léčebných prostředků ve světě, navzdory likvidaci průmyslu, který se samozřejmě negativně podepisuje na zdraví lidí, navzdory útlumu kouření v populaci, nebo navzdory prostému pokroku v medicíně. A to nemluvíme o tom, že dnes se asi dožívají těch průměrných 78 let spíše lidé, kteří většinu života prožili v socialismu, než děcka, která přišla na svět až po roce 1989.

      Vymazat
  14. Objektivní skutečností je, že americké zdravotnictví, které v rámci vyspělého světa jede zdaleka nejvíc na komerčním základě, je současně z nějakého důvodu systémem, který suverénně spolyká daleko nejvíc peněz. Násobně víc proti Británii nebo Francii. A výsledky tomu neodpovídají, pokud je ovšem neměříte ziskovostí jednotlivých korporací. Jediné, co odpovídá vynaloženým nákladům, jsou špičková pracoviště, ta jsou často skutečně nejlepší na světě.

    OdpovědětVymazat
  15. Uzel má naprostou pravdu,smutné je,že to vidí všichni,dokonce i hlupáci,jen ti zloději to vidí jinak,ale že proti tomu nikdo nezasáhne,je už tragikomické........

    OdpovědětVymazat
  16. Vše by celkem odpovídalo skutečnosti. Pokud jde o kvalifikaci léčebně preventivní péče, tak možná zaostávala v průměru za "západní" ojedinělou špičkou, ale byla nad "západním" průměrem. Pokud jde o platy, tak jak je uvádí autor, tak to bylo kolem r. 1965, tehdy se ani neplatily noční služby. Kupodivu většinou byly zdravotnické kolektivy stmelenější, nebyly tak početné a kastovnickými mravy separované kategorie zdravotníků: co dříve zastala jedna setra, na to je dnes hned několik stupňů sester.
    Pokud jde o "univerzitní nemocnice". Toto úsilíje již od dob starého mocnářství. Bylo již pro kvalifikaci zdravotnictví velkou újmou, že se odbourala stupňovitá kvalifikovanost nemocnic a že se jednoduchý a laciný systém dohledu nad kvalitou péče prostřednictvím odborníků ,který navíc dobře propojoval "periferii s centry",nahradil systémem dozoru nekvalifikovanými sbory úředníků, navíc pořádně odsávajícími peníze určené na zdravotnickou péči.
    Patologie: za pitvu je málo peněz, za histologické vyšetření hodně: nepitvá se, ale všechno jen "histologuje" a namnoze byla histologie vyvedena do soukromých rukou. Náklady na zdravotnictví rostou úměrně vyvádění péče mimo nemocnice - také i jejími vlastními lékaři, kteří pacienty, poslané do nemocniční ambulance odmítají a posílají do soukroma. Ještě by se dalo napsat hodně o lécích - lékaři nepředepisují nejlaciněšjší shodný lék, ale ten, za který dostanou podíl od dealera nebo lékárníka za každý předpis. Podívejte se také na ceny léků na "obyčejnou chřipku", tedy bez předpisu. Jejich výrobní cena je většinou korunová, lékárník je kupuje za pětikorunu a nemocný platí padesátku. Prostě tam, kde není kontrola si lékárny nasadí ceny, jaké jim vynáší maximální možný zisk. Byl by omyl myslet si, že Dr. MAXIM si ve svých lékárnách počíná jinak, jen sofistikovaněji. A lidé věří, kolik ušetřili, když se podívají po nákupu na kartu na svoji účtenku.
    Univerzitní nemocnice: to je jen snaha opět okrást občany o zdravotnictví, tentokrát o segment té nejkvalifikovanější péče.
    Občané si jistě i všimli, že v soukromých nemocnicích jsou platy lékařů i sester přitom nižší, než v zařízeních státu a krajů. Takže jsou tam okrádáni jak nemocní, tak zaměstnanci. Jak jinak by měl kapitál zájem o tento segment, kdyby nebyl lukrativně ziskový?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úplně přesně.Tak nějak to je. Pan Mudr Uzel jen chtěl dostat závazku aby pošpinil,jak to dnes bývá zvykem, Babiše za každou cenu.Babiš není svatý,ale Uzel je hňup, když si myslí že co čech to vůl.

      Vymazat
  17. Nemocniční kaplani úroveň konečně zvednou. Jen bych se přimlouval, zda by si nenašli čas i na ordinace zubařů. Finance asi vše nevyřeší a ve srovnání z roky před kapitalistickým převratem je úroveň a dostupnost o dost horší (dle mých zkušeností). Myslím, že kdyby podobně klesla úroveň i např. v samoobsluhách, asi by nebyly vždy ani ty pověstné banány.

    OdpovědětVymazat
  18. ČSSD a Slávek Sobotka to napraví, proto je volíme.

    OdpovědětVymazat
  19. Kapitalismus je hrobařem všeho. To, že za socíku nebylo to a zas tohle, bylo zase dílem kapitalismu. Nepřijali jste "maršalův plán", tak máte smůlu. My vás tak skřípnem, že se z toho poserete. Ano, mohli si to dovolit. Od vydrancovaného a zničeného SSSR jsme nemohli nic očekávat, tak jako "západ" od američanů, kteří na válce velice zbohatli a mohli tak, aspoň pro pár vyvolených, vytvořit svou výkladní skříň pozlátka a cinkrlátek. A to hlavně v západním Berlíně, kde se tento výklad mohl octnout přímo východu na očích. Ale i tak, zdravotnictví mělo přesto svou úroveň a platy doktorů nemohly být větší jak platy horníků. Doktorů bylo dostatek, horníků málo. Ale ty bájné hornické platy jsou jen chiméra. Týkaly se zase jen několika jedinců, maximálně nějaké party, která měla výhodnější podmínky a normovač se sekl. Vím o čem mluvím. Rubal jsem na ostravské Hlubině, ve sloji Laura. Padesát cm mocné. Se sbíječkou a lopatou, vyklapanou naplocho, aby se s ní dalo uhlí nabírat. A ty těžké prachy ? V r. 1961 i jen devadesát korun za směnu. No holt, stálo to tenkrát za hovno, ale dnes za dvě. Zdravotnictví je v koncích, nejsou doktoři ani sestry, příjdete na příjem ležet ale pošlou vás domů. Nemáme, nemáme, nic nemáme. Akorát zbytečná vyšetření, zdvojená aby si každý mohl napsat body. Nejsou léky, jako v mém případě Omnic na prostatu. Kdy bude, neví. Je ale nabídka. Na odstranění prostaty za 6.000,- na dřevo. A z jiného soudku. Potřebuji trochu barvy na opravu. Za socíku byly t.zv. hobby balení. Dnes pro namočení štětce jen litr za pouhé dvě stovky.
    Altman

    OdpovědětVymazat
  20. Primář Sova měl určitě jen ty dva tisíce !! Pane doktore Uzle neblbněte a nelžete , to by o studium na lékaře nebyl takový zájem !!

    OdpovědětVymazat
  21. Zajímavé je , že za totáče si nikdo na nedostatek lékařů a sester nestěžoval ! Třeba zdravotní školy byly výběrové a studovali na nich jen ti nejlepší žáci nebo spíš žákyně , proto stačily jen 4 roky !! !

    OdpovědětVymazat
  22. Pane diktore, jste mi sympatický a při Vašem věku stále činorodý.Je to snad tím, že pijete již tolik let , to lahodné víno "Sklepmistr". V.J.Horák

    OdpovědětVymazat

Reklama