Reklama

.

.

pondělí 13. března 2017

Donbas se odtrhává od umírající Ukrajiny


The Saker
13. 3. 2017   Zvědavec

Na politické mapě Ukrajiny probíhají nadále tektonické změny. Minulý týden, po zavedení totální blokády Novoruska ze strany ukronacistů, Rusko prohlásilo, že od této chvíle uznává oficiální dokumenty vydané úřady DNR a LNR. 



Tento týden (článek vyšel 4. března, poznámka editora) novoruské úřady znárodnily všechny klíčové továrny v Donbasu. Navíc Novorusové nyní vyhlásili, že protože ukrajinské úřady nejsou ochotny kupovat jejich uhlí a antracit, budou je od této chvíle vyvážet do Ruska. A aby zajistili všechny své základy, Novorusové rovněž prohlásili, že od tohoto okamžiku bude v Doněcké i Luganské lidové republice obíhat pouze ruský rubl.

Aby to nebylo možno zvrátit, podnikli ukronacisté také vysoce významný krok: ukrajinský premiér prohlásil, že si myslí, že nepravidelné jednotky, které v současné době vynucují blokádu, by měly být považovány za oficiální pohraniční stráž (tato brzká „pohraniční stráž“ vysvětlila, že jejich hlavní pohraniční stanoviště ponese název „Slavík“, na počest praporu Nachtigall nacistického Abwehru).

Takže si to shrňme:
  • Ukronacisté zcela uzavřeli neoficiální hranice s Novoruskem
  • Rusko uznává novoruské dokumenty
  • DNR a LNR znárodňují veškerý ukrajinský průmysl na Donbasu
  • Ukronacisté prohlašují, že za linii kontaktu bude nyní považována hranice
  • Novorusové prohlašují, že ruský rubl je nyní jediným legálním platidlem v Novorusku
  • Novorusové budou nyní vyvážet celou svoji produkci uhlí a antracitu do Ruska
  • Všechny továrny v Novorusku již neplatí daně Kyjevu

Nevím jak pro vás, ale pro mne to zcela jistě vypadá tak, že DNR a LNR přerušují své poslední vazby na Ukrajinu, a junta v Kyjevě, zdá se, s těmito plány souhlasí.

Ve skutečnosti je to vše mnohem komplikovanější. Mezi ukrajinskými oligarchy Rinatem Achmetovem, Igorem Kolomojskim a prezidentem Porošenkem zuří tajná válka, a rovněž ne až tak tajná válka probíhá mezi ukronacistickou opozicí a Porošenkem. Zbývá také spousta nezodpovězených otázek, včetně toho, jak a zda budou Novorusové prodávat svoji produkci uhlí a antracitu buď Rusku (kdy Rusko tyto suroviny nepotřebuje), nebo prostřednictvím Ruska (kdy bude pravděpodobně zastřen skutečný původ produkce). Situace také vede k otázce, co udělají a budou ochotny udělat ruské banky, aby pomohly Novorusům. Jde zde o obrovské částky a konkuruje si zde mnoho zájmů, často vzájemně se vylučujících. Ale nechme pro tuto chvíli tuto úroveň na pokoji – důležitější pro mne je velký obrázek, a tento velký obrázek říká „sbohem Ukrajino“.

Na závažnost tohoto vývoje lze soudit dle skutečně herkulovského úsilí západních korporátních médií si ho nevšímat. Dokonce i britský ministr zahraničí Boris Johnson, který byl včera v Kyjevě, se zaměřoval výlučně na nadcházející soutěž Eurovize, a nikoliv na dramatický vývoj, ke kterému dochází na jihovýchodě.

V ukrajinském kontextu je výraz „nikdy neříkej nikdy“ pravděpodobně ještě důležitější, než obvykle, ale dle mého pokud se skutečně děje to, co si myslím, pokud Donbas nyní de facto odstřihává své poslední vazby s Ukrajinou a integruje se do Ruska politicky a ekonomicky, a pokud junta v Kyjevě, jak se zdá, nebyla schopna zabránit nacistickým dobrovolníkům spustit tuto krizi svoji blokádou, pak to potenciálně znamená velmi důležité věci:
  • Ukronacisté se vzdali konceptu opětovného dobytí Novoruska
  • Rozpad okleštěné Ukrajiny započal

O blokádě Donbasu rozhodla malá skupinka nacionalistických vůdců, kteří nikdy nedostali či nepožádali o souhlas se svými činy juntu v Kyjevě. Navíc junta v Kyjevě nikdy oficiálně tento krok neschválila, ani nepodpořila. Ale nejpodivuhodnější je, že junta nikdy nevyslala žádný typ policejních/vojenských/bezpečnostních sil, aby opětovně získala kontrolu nad situací. Existovala skupina mužů, kteří se vyzbrojeni klacky a baseballovými pálkami pokusili vyhnat ukronacistické šílence, ale brzy byli poraženi. Mějte na paměti, že v bezprostřední blízkosti těchto dobrovolnických jednotek jsou nasazeny desítky tisíc vojáků a policistů, ale nikdo, absolutně nikdo neudělal ani zblo, aby obnovil řád a pořádek.

Samozřejmě, že samotný pojem „řád a pořádek“ je v zemi okupované režimem, který je sám zcela ilegální, bezobsažný. Navíc „řád a pořádek“ je rovněž bezobsažný v zemi, kde moc – obvykle ve formě gangů bouchačů s Kalašnikovy – tvoří právo. Zapomeňte na „střední Evropu“ – spíše to připomíná „Somálsko“, u kterého budete mnohem blíže pravdě.

Ukrajina je zkrachovalý stát, politicky i ekonomicky. A jako zkrachovalý stát má Ukrajina spoustu ozbrojených gangů, a dokonce oficiálních ozbrojených sil, ale nic jako moderní a civilizovanou armádu, kterou potřebujete, pokud chcete porazit Novorusy, kteří nemají ani zdaleka zkrachovalý stát, a kteří právě dokončili modernizaci svých ozbrojených sil. Rozdíl mezi ozbrojenými silami Ukrajiny a Novoruska není jen výsledkem ruské pomoci, ačkoliv ta zcela jasně velkou roli sehrála, ale faktu, že bojeschopné síly byly pro Novorusy otázkou přežití od prvního dne, zatímco pro juntu to prioritou nebylo, prostě proto, že nikdy neexistovala vojenská hrozba ohrožující moc junty. Čistě z početního hlediska jsou ukrajinské síly 2-3 krát větší, což je pravda. Je to ale rovněž irelevantní. Podstatné je to, jestli mohou vést moderní kombinované ozbrojené operace, a to je něco, čeho ukrajinská armáda, jak se zdá, schopna není.

Dnes jsme svědky nejen toho, že se zdá, že ukrajinská armáda se vzdala opětovného dobytí Novoruska, ale rovněž se zdá, že se vzdala myšlenky udržet zemi pohromadě. V tuto chvíli se to týká pouze Donbasu, ale velmi brzy budou následovat pravděpodobně i další regiony, obzvláště jih (Oděsa, Nikolajev, Mariupol), které by sami mohly být bohaté a prosperující a které neonacistické vůdce vůbec nepotřebují. Dokonce existují i separatistická hnutí na západě Ukrajiny, která se chtějí zbavit veškerého pseudo-ukrajinského „balastu“ a chtějí vybudovat „čistý“ ukrajinský stát jen na tom místě, kde má takový stát skutečné historické kořeny: na hranici s Polskem.

To vše vede k otázce ohledně budoucnosti Porošenka, a tady je vše zatím otevřené. Jedinou věcí, která ho udržela u moci tak dlouho, je podpora USA a EU, ale s krizemi kolem Trumpovy vlády a politickou nejistotou v Evropě může Porošenko použít jako základ své moci jen své západní mentory. Dříve či později někdo někde na Ukrajině (dle mého v Oděse) zjistí, že lokální mocenská konfigurace je pro něj mnohem důležitější, než to, co říkají západní politici. Opět, příkladem hodným mětí na paměti je Somálsko: i tam měly západní mocnosti chvíli velký vliv, ale jen dotud, než se tam lidé této moci úspěšně postavili a všichni vyhlásili vítězství a utekli.

Netřeba říkat, že dohody z Minsku nejsou ani zdaleka realizovány. Pro anglo-sionisty to postačuje k ospravedlňování pokračujícího obviňování Ruska. To bude pokračovat, dokud Ukrajina konečně neimploduje, v kteroužto chvíli se bude jednat o to „kdo za ten bordel zaplatí“, a kdy Rusko pravděpodobně prohlásí, že je primárně zodpovědné za Donbas, a zbytek čurbesu nechá vyžrat Evropany, kteří, na rozdíl od Američanů, nebudou mít na výběr a budou muset platit. Ale to je stále vzdálená budoucnost. V tuto chvíli je otázkou, jak dlouho bude agónie nacistického ukrajinského režimu trvat.

Aleksander Zacharčenko počátkem března předpověděl, že ukrajinský stát zkolabuje do 60 dnů. Možná. Osobně cítím, že to může trvat trochu déle, obzvláště vzhledem k setrvačnosti tak velké země. Rovněž bychom neměli vylučovat velký útok ukronacistů na Novorusko, coby čistý projev slepé a tupé nenávisti. Pokud k němu dojde, bude cílem Novorusů osvobodit části regionů Luganska a Doněcka, které jsou stále pod nacistickou okupací. To může být obtížné – Ukrajinci zesilovali své obranné pozice po mnoho měsíců – ale očekávám, že nakonec uspějí. A v ten okamžik Západ opět obviní Rusko (co je na tom nového?).

Bez ohledu na to, jak dlouho bude tato agónie trvat, není dle mého pochyb, že to začalo a že je to nevratné. Je vlastně dosti pozoruhodné, že trvalo tak dlouho, než došlo na tuto poslední fázi. Již mnoho měsíců se vyskytovaly menší indikátory a známky toho, že věci nejdou dobře, ale de facto oddělení Donbasu a jeho postupná integrace do ruské ekonomiky, které jsme svědky, je kvalitativně novou fází procesu rozpadu Ukrajiny.

Saker

PS: 3. března Aleksander Zacharčenko oznámil totální blokádu Donbasu Ukrajinou. Jejím praktickým důsledkem bude, že Novorusko zcela přestane platit daně nacisty okupované Ukrajině.


The Donbass is breaking away from an agonizing Ukraine vyšel 4. března na thesaker.is. Překlad v ceně 573 Kč Zvědavec.

63 komentářů :

  1. místo ukrajiny si dosaďte čínu, místo novoruska tibet a budete srát do L

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takého vola jsem zde nečekal. Jste střízliv? Jestli ano, tak by jstwe se měl vyjádřit k článku, který podle mě nemá chyby, sleduji vývoj na Donbasu a takhle trefný článek zde již dlouho neby, děkuji a přeji Donbasu vše nej, Ivo

      Vymazat
    2. víte proč se vyšetřování pádu letadla hm17 zametlo pod koberec? protože si vrabci na střeše štěbetají, že to byla práce ruska a donbaských, kteří se vzájemně kryjí, a kdyby se to začalo rozpitvávat, tak by z toho byla válka, protože by z putina byla krysa zahnaná do kouta

      Vymazat
    3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    4. Tibet nikdy žádnou armádu neměl. Jen chrámovou stráž, která na pokyn krutých kněžíků usekávala hnáty a vypichovala vočiska neposlušným rolníků - polootrokům. Když ně tuto verbež udeřila britská armáda,kosily je Maximy - tehdy technická novinka -jak trávu! Jak trávu! Nakonec ale si je Britové nechat nemohli, páč Vilda z Berlína jim šel po krku a tka potřebovali za každou cenu uzavřít pčíměří ve Velký hře s Nikkym! A součástí tohodle novýho holportu bylo to, že sice zůstanou vojensky v Tibetu přítomný (britský žoldáci tam měli základnu až do konce WWII.), nicméně přeci jen uznaj svrchovanost Číny nad tímto jejich územím, které dostal první dalajlama od čínského císaře jako místo na odpočinek! Nezapomínema na velkýho Fak-spu! Jak hrozil maldýmu Markoj Pólovic v tom seriálu že až prej přivede z Říma 300 křesťanských učenců,jak je prej srazí v prach! Duchovně - samozřejmě:))) No a že by tenhle strejda se vodvážil svýmu chánovi a pánu říct že ten Tibet mu poté co ho od nej obdržel už nepodléhá? Tak to leda v hodně blbý srandě:))) No a dík Nikkymu se to neodvážili ani Briťáci a tak zůstal čínskej dodnes - https://cs.wikipedia.org/wiki/Velk%C3%A1_hra

      Vymazat
    5. Na trolly se nemá reagovat. Jejich lži jsou součástí toho, o čem velmi trefně hovoří článek.

      Vymazat
    6. tibeťané v číně
      češi v habsburské monarchii

      Vymazat
    7. ve svobodné společnosti je takové paralely možno myslet i vyslovovat

      Vymazat
    8. filosof se může procházet na hraně logiky, jen si musí dát pozor, aby do něj zadkem nestrčil ustupující politik

      Vymazat
    9. 11:16 - totéž se týká i Číňanů! Ti se po porážce Mingu 1644 stali jakožto povinní nositelé copu definitivně druhořadými poddanými mandžuských dobyvatelů ...

      Vymazat
    10. tibeťané čekají na svého masaryka

      proč bychom se nezasmáli, když nám pán bůh humor dal?

      Vymazat
    11. 0:37 To je tedy brilantní úvaha. Tak vyšetřovatelé to podle vás zametají do kouta aby chránili Putina? Vy jste génius. Já měl dojem, že od sestřelení MH17 se neděje nic jiného, než že se to snaží křečovitě, bez řádných důkazů, hodit právě na Donbas a Rusko. A pod koberec se to zametá jen proto, že pravda o vině Ukrajiny z toho přes veškerou snahu stále čouhá jak šídlo z pytle. Zaplaťpánbu že jsou mezi námi takoví myslitelé jako vy, kteří nám prosťáčkům dokáží otevřít oči.

      Vymazat
    12. Krom přehnaných komplimentů mezi námi nevidím sporu.

      Vymazat
    13. Dosádím si. Seš blb?

      Vymazat
  2. kdo by se ho nebál?

    OdpovědětVymazat
  3. 19:50
    Místo IQ dosaďte ÍÁ a máme komentáře slabomyslnýho havlobanderovce!!!!!

    OdpovědětVymazat
  4. 19:50
    Mám lepší:
    Místo Ukrajiny Československo, místo Novoruska Sudety, místo Ruska Německo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Áno, toto je celkom dobré prirovnanie. Síce na hlbšie zamyslenie, ale ako prirovnanie dobré.

      Vymazat
    2. Naprosto nesmyslné přirovnání, nastudujte si historii nebo aspoň přečtěte něco z mnoha materiálů na toto téma, už se mi ani nechce to znovu omílat, reaguji jen proto, že nesnáším revanšistické tupce. Ostatně čemu se divit, když máme ministra kultury, co leze do zádele Landsmanšaftu a biskupy, co slouží mše na jejich srazech.

      Vymazat
    3. 21:32
      Nesmyslné možná pro vás. Jinak samozřejmě sedí jako prdel na hrnec. Já nastudováno mám.
      Já zase nesnáším ruské užitečné idioty.

      Vymazat
    4. Pro 21:37 - Co má historie území zvaného Sudety společného s Ruskem, kromě oslího můstku z výše zmíněného přirovnání ? Co že to máte nastudováno, když vám to přirovnání přijde trefné ? Že by nějaká nazi knihovna ?

      Vymazat
    5. netuším do jaké míry je na donbase ukrajinské obyvatelstvo v podrůčí ruského

      Vymazat
    6. Banderofil 20:37 jen provokuje. Dávat rovnítko mezi genocidní nacistické Německo a jeho 5.kolonu v demokratickém Československu a dnešní Ruskou federaci může dávat jen opravdu duševně i vzdělanostně silně zanedbané individuum. Jo, lezou sem i tací.

      Vymazat
    7. To vaše srovnání kulhá na obě dvě nohy.

      Vymazat
    8. Nezda se mi, ze by cele Ceskoslovensko se rozhodlo spojit se s Nemeckem dobrovolne bud po Mnichovu ci po 15.3., nebo ze by Sudety odmitly platit dane CSR ci CSR prestala platit duchody Sudetum. A pdobne....

      Vymazat
    9. Dvoraku Dvoraku co to mas na .. ja se tady vyjadruju a ty mazes a mazes a mazes. Me analyzy jsou celosvetove uznavany verim ze i CIA a FBI tezi z mych znalosti a vedomosti nabytych za muj dlouhy zivot .V prvni svetove jsem bojoval proti Hitlerovi ve druhe jakozto prezivsi jsem bojoval proti Hitlerovi a nyni bojuji proti Merkele &spol. Dvoraku Dvoraku co to mas na .....
      Hovnocuc plukovnik papuanskych ozbrojenych slozek

      Vymazat
    10. 20:37 - blbost! ČSR byl nesmyslnej výtvor zednářů nosatých kerý se scukli ve Versailles proti legitimním říším! Jednou z takových říší je Ruské impérium! A právě tzv. Ukrajina" hraje v ní roli Sudet a tzv. "Ukrajinci" vymyšlení rakouskou tajnou policií hrají pak roli Sudeťáků! - http://www.monarchista.cz/clanky/souhlasime/608-jsou-ukrajinci-narod

      Jak se dělala "Ukrajina" - http://www.zvedavec.org/komentare/2014/03/5875-ukrajinsky-nacionalismus-jeho-koreny-a-povaha.htm

      a jak se dělali "Ukrajinci" - http://leva-net.webnode.cz/products/tabor-smrti-talerhof-aneb-utrpeni-halice/


      Kdežto Země koruny české jsou nedělitelné království,jehož hranice a svrchovanost potvrzuje i Zlatá bula sicilská tedy sám Barbarossa! A panství Čechův něm pak Dekret kutnohorský! Obé stvrzeno Bohem skrz jím vybrané pomazance. Kdežto Kyjev je ze stejného titulu vhradně ruskýýýý! Viz Andrušovský příměří, kurňa! - https://cs.wikipedia.org/wiki/Andrusovsk%C3%A9_p%C5%99%C3%ADm%C4%9B%C5%99%C3%AD

      Vymazat
    11. Jo a ty toho Venco fakt nech! Kecáš jak ponocnej! Jakýpak "demokratický Československo" a "dneší RF"! Obě zločnná nelegetimní uskupení v rozporu s Boží vůli uhňácaná takovými mizery,že by sis s nima moch po hřbětě plácat fakt asi je ty :))) No nic, ale platí že ten Pepek co tu cancá vo tzv. Sudetech a tzv. Ukrajině (což jsou významově shodné entity a označují "pomezí") je totální dějin neznalý blb, na tom to nic nemělní. Má pravdu jen s tím mazáním, Dvořák! Tím se pravda nezmění ...

      Vymazat
    12. 20:37 ..ještě si dosaďte místo rozumu hloupost a pak ty vaše paralely sedí. Potom můžete prosazovat i nový Mnichov, na kterém dnešní spojenci Ukrajiny podepíší smlouvu o předání Donbasu Rusku a později nebudou bránit obsazení celé Ukrajiny. Když hloupé paralely, tak prosím buďte důsledný.

      Vymazat
  5. Další genitální Všeználek!!!!!
    20:37

    OdpovědětVymazat
  6. Nevím co si mám dosadit za tvora v 19:50.Bylo by
    jednoduché dosadit zvířátko rohaté nebo ušaté.To
    bychom tato sympatická zvířátka urazili.Raději
    nebudem dosazovat nic.Ono to totiž nemá cenu a ten
    tvor by byl jen rád,že s ním někdo mluví.
    Petr Majevský

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Správná odpověď zní: Mééé, mééé, bůůůů, bůůůůů. Maximálně tomu ono rozumí. Prosím, nic složitějšího na něj nazkoušejte.

      Vymazat
  7. Je možné, že Ukrajina představuje esenci ryzího kapitalismu? Něco jako laboratorní pokus ukazující jeho zákonité vyvrcholení po dosažení hranic zdrojů růstu. - Rozklad společnosti na oligarchicko-klanová panství ovládající mafiánskými metodami nevolníky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vláďo, není třeba nic vymýšlet, měl jsi porovnání úspěšnosti systémů po válce jako v laboratoři.

      Rakousko X ČSSR
      NSR X NDR
      Jižní Korea X KLDR
      apod.

      Není třeba nic vymýšlet, demokracie ve spojení s kapitalismem je prokazatelně mnohem úspěšnější a efektivnější systém.

      Vymazat
    2. Ale, ale, jak jste na to přišel. V případě Česka se zjevně mýlíte. Pochopíte to ovšem jen v případě, že jste národohospodář. Jako čtenář mainstreamu a divák ČT na to přijdete těžko.

      Vymazat
    3. Pro 21:33 srovnáváte nesrovnatelné, když ignorujete historický vývoj, jeho předpoklady atd. atd. Chcete tvrdit, že nižší úroveň průmyslu na Slovensku, v Maďarsku, třeba i Polsku a východním Prusku, ve dvacátých letech minulého století, byla důsledkem komunistického řízení hospodářství? Těžko to, krom své neznalosti, vysvětlíte.

      Vymazat
    4. 21:33 - není, pouze zkorumpovanější. Když máš zdroje,zvlášť cizí,jde všecko. Když nejsou,nejde nic. Na uspořádání tam nesejde V čem je koruptokracie "efektivnější"? Jen pro korumpované a korupčníky (tzv. strany a lobbisty).
      Netaheme sem Koreu, ta začala předhánět KLDR až v 70. letech, oté co se sever dostal do izloace, ani NDR, která byla pod tlakem Západu a kterou by si stejnak většina bývalých východňárů přála z fleku obnovit,ale koukněme se na takový Rakousko-Uhersko třebas! - http://ekonom.ihned.cz/c1-64796390-rakousko-uhersko-nemelo-budoucnost-prezivalo-z-ceskych-dani-upozornuje-historik-proks

      Vymazat
    5. Cituju:

      Samotný "ekonomický růst" nijak nevypovídá o kvalitě běžného života normálních lidí. Podíl habsburské říše na hrubém národním produktu celé Evropy představoval těsně před první světovou válkou v roce 1913 přes 10 procent a přibližně se rovnal podílu Francie s téměř 11 procenty. Avšak pokud se týká hrubého národního produktu na jednoho obyvatele, bylo to pouze 93 procent celoevropského průměru, například již zmíněná Francie dosahovala 129 procent celoevropského průměru.

      Takže při již zmíněném téměř shodném podílu na celkovém hospodářském vývoji Evropy to byl rozdíl 36 procent. V případě Velké Británie s 181 procenty a Německa se 139 procenty byl tento rozdíl ještě propastnější, takže nelze hovořit o nějaké srovnatelnosti. Je třeba si také uvědomit, že před válkou se habsburská říše udržovala při životě také díky rozsáhlým finančním půjčkám od zahraničních, především francouzských, bank.

      Vídeň však využívala půjčky většinou pro další vyzbrojování armády a udržování rozsáhlého byrokraticko-policejního aparátu s cílem zachovat německou a maďarskou nadvládu v habsburském soustátí a nikoliv pro perspektivní investice do vlastní ekonomiky, takže půjčky byly pouze spotřebovány, aniž by vytvářely nové hodnoty a zdroje pro jejich splácení a další rozvoj hospodářství a společnosti.

      Proto se habsburská říše stále více zadlužovala a dostávala se do dluhové pasti, když dokonce těsně před válkou si již musela půjčovat pouze na splácení předcházejících půjček. Podle mého názoru to byl také jeden z důvodů, proč se nakonec Rakousko-Uhersko odvážilo riskovat válku, hrozil mu totiž státní bankrot. Vídeň počítala s tím, že v případě vítězné války po boku Německa nebude muset tyto půjčky nakonec uhradit.

      Vymazat
    6. A proto ani následnické státy nikdy nepatřily a nikdy ani nebudou patřit na tzv. vyspělý Západ! A Západ, zhruba řečeno, je ho možné zeměpisně a systémově (civilizačně je to mnohem složitější) umístit na evropské a severoamerické břehy Atlantického oceánu. Na obou březích Atlantiku se postupně nacházela hlavní centra současného kapitalismu a odsud se kapitalismus a jeho kultura šířily dál do celého světa. Ze španělského Cádizu a portugalského Lisabonu, z holandského Amsterodamu, z anglického Londýna až k severoamerickému New Yorku, které v konkrétní dobu patřily k obchodním a finančním centrům pomalu se globalizujícího světa. Západ je tak v tomto chápání totožný s centrem kapitalistického systému.

      Střední Evropa nebyla součástí tohoto Západu a globalizační procesy se jí dotýkaly spíš okrajově a podružně. Podružněji a více okrajověji než například německých zemí nebo Švýcarska. Zatímco na Západě sílila hospodářská a politická role měst a obchodních vrstev, probíhala obchodní výměna přes oceány a vznikaly centralizované státy, formovala se moderní, sekularizovaná věda a tak dále. Ve stejnou dobu ve středu Evropy a dál na východ byl kapitalismus spojený se zemědělskou velkovýrobou, která byla do značné míry v rukách šlechty, a s institucemi jako nevolnictví (místní forma nesvobodné práce, podobně jako otrokářství jinde na periferiích) a mnohonárodní a imperiální říše. Také v myšlenkové oblasti inovací či tzv. vědecké revoluce byla střední Evropa spíše na okraji.

      Vymazat
    7. 21:33 - takže co je doopravdy "úspěšným"? Žádný formičky koruptokracie to nejsou. Fuk jak to nazýváme,jestli osvícená diktatůra nebo parlamentarismu či nějaká konstytúce či jak! Anýbrž a ale zásadní je neomezený přístup k surovinám + otrocké pracovní síla + kvalitní infrastruktura! Jedno bez druhýho nejde, jak ukazuje příklad Ruska, které mělo jen první dva faktory a to ještě omezeně (nevolníci se moc bouřili) k dispozici! Ani Rakousko-Uhersko a potažmo Československo se nemohlo se rovbnat se Západem, nemělo jejich kolonie, nemohlo drancovat jako maličká Belgie např. obrovský Kongo v Africe! - http://zpravy.idnes.cz/belgicky-kral-je-v-kongu-o-zverstvech-sveho-predka-leopolda-ii-mlci-1di-/zahranicni.aspx?c=A100630_112250_zahranicni_ipl

      Přeci jak vidíš, tak tam zabili a předtím zneužili 10 milionů negrů ty vole! Koho my jsem mohli tak asi zneužít a pak zabít? Pár set tisíc usmolených poturčenců v Bosně?

      To i blba tvýho ražení by muselo nakonec snad nakopat do prdele, ne? Že když na tebe dře do úmoru a k smrti destíky milionů negrů, tak si na tom budeš podstatně líp,než když ti daně odváděj nějací pasáci koz z Rumungrie (tehdy Transylvánie a Bukovine patřily Rakousko-Uhersku) čii ovcopasci z Horních Uher (tak se nazývalo Slovensko) a chudobou a špínou smrdící židovští hokynáři z Haliče. Z těch moc nedostaneš. A ti čeští a němečtí podnikatelé sotva ten obrovskej úřednickej aparát mohli uživit! Už ti v makovci svítá, svítá tam už krapet? No avovo tom toto je ....

      Vymazat
    8. Jakousi iluzorní snahou "dohnat Západ" se pokouší někteří mamlasové o kvadraturu kruhu! (víš co je kvádr a kruh, doufám). Páč naše dějiny nejsou jejich dějinami a oni jak se s námi nedělili v dobách kdy kolonizovali půl Zeměkoule a brutálně vysávali stamiliony jejích barevných obyvatel, tak se s námi nedělí ani dnes o prebendy z licencí a vlastnictví, které přetrvaly kolonialismus a stále ve skryté formě neokolonialismu přináší do jejich pokladen pohádkové zisky! Viz tento jeden z mnoha příkladů! - http://wertyzreport.cz/clanek/nove-vykradani-afriky

      Nás potřebovali jen jako trh a zdroj levné práce! Ta doba je ale pryč a oni hledají způsob jak se nás zbavit (viz dvourychlostní Evropa). Ale mají zájem, aby jsme jim pomohli řešit problém s nadbytečnými pracovními silami! Tedy s uprchlíky .... zkrátka šoupnout je nám sem!

      Ještě ti není cosi jasný?:) A prej "demokracie"!? Jééé pane šeditelííí! Si se fakt asi posrrral:)))) Už vidím jak ta "demokracie"aneb spolek zkorumpovanejch politickejch parazitů a vyžírek "vytváří efektivní ekonomický systém"! Takovýhle píčoviny dnes hučej do vašich blbých hlav,jo? No jim za to platěj,jsou chytrý, blb hraničící se zločincem je kdo tomu věří:))

      Vymazat
    9. 21:33
      Proč tak daleko do historie? Porovnejte aktuálnější dobu. Třeba růst za posledních 30 let:

      ČR X Čína
      nebo růst za 27 let
      před 89 X po 89

      Není třeba nic vymýšlet, komunismus ve spojení s racionálním hospodařením je prokazatelně mnohem úspěšnější a efektivnější systém.

      Vymazat
    10. 15:33 - pozor! Komunismus ještě nikdy nikde nebyl! Takže spíše řekněme diktatura ve spojení s vysokou morálkou obyvatel! - https://www.youtube.com/watch?v=nKHtct4Dl3s

      Vymazat
    11. 16:14 Máte pravdu až na to, že vaše video nepotvrzuje co říkáte, ale popírá to. Rasismus a agresivita vůči jiným národům nesvědčí o vysoké morálce, právě naopak.

      Vymazat
  8. Novorusko? Co to je?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to je přece historie, která je starší než spermie tvého pradědka.

      Vymazat
    2. Nejdříve celá provincie převzatá od Osmanů, poté jedna z gubernií a pak zaniklo jako správní jednotka a stalo se čímsi jako je třeba Transylvánie, no ... zahrnovalo Jekětěrinoslavskou a Tavrickou gubernie a také Oblast vojska donského a oblast kubáňskou - https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cb/Evropayskye_gubernii_Rossii_1910.png

      Vymazat
    3. Oprava: Jekatěrinoslavskou - https://cs.wikipedia.org/wiki/Jekat%C4%9Brinoslavsk%C3%A1_gubernie


      Jak vidíš z textu, cituju "existovala v letech 1803 - 1925 (vydělením se z Novoruské gubernie)"

      Vymazat
    4. Po puči v Rusku se osamostatnila - https://cs.wikipedia.org/wiki/Don%C4%9Bcko-krivoro%C5%BEsk%C3%A1_sov%C4%9Btsk%C3%A1_republika

      A jak vidíš, tak v rámci RSFSR, páč s nově vzniklou tzv. Ukrajinskou lidovou republikou neměla NIC společnýho (nebyla součástí ani tzv. Hejtmanátu,ani Maloruska!). Ale - cituju: 20. března byla na 2. všeukrajinském sjezdu sovětů začleněna do Ukrajinské sovětské republiky. Hlavním městem byl zpočátku Charkov, později, s ústupem rudých gard, Luhansk.

      Takže k tzv. USSR je připojili bolševici nedemokraticky!

      Vymazat
    5. Tzv. Ukrajina je německý projekt a proto nemá hranice, což pregnantně vyjádřil sám hlavní německý vyjednavač z Brestu-Litovského slovy: " Ve skutečnosti tahle Ukrajina je mým vlastním dílem a ne vědomá vůle ruského národa. Vytvořil jsem Ukrajinu proto, abychom mohli uzavřít mír alespoň s částí Ruska."
      Max Hoffmann, 1919
      - https://en.wikipedia.org/wiki/Max_Hoffmann

      A Lenin ho jakožto bezděčný agent Vídně a Berlína začal realizovat s vervou sobě vlastní. Ještě v době říjnové revoluce ukrajinský národ prakticky neexistoval. Existovala pouze jiho-západní větev ruské etnické skupiny a nicotná skupinka "uvědomělých" maloruských a haličských inteligentů, kteří nepředstavovali prosté lidi. Sám Lenin píše (dopis Armandovi 30. 1. 1917), že Němci do zajateckých táborů posílají učitele z Haliče přemlouvat zajatce k odtržení od Ruska a navzdory tomu z 27000 Ukrajinců jen 2 tisíce jsou pro samostatnost... Rosa Luxemburgová psala, že Ukrajina nikdy nebyla národem, nikdy neměla svůj stát, a kromě reakčně-romantických básní Ševčenka neměla ani národní kulturu. Ukrajinský nacionalismus podle ní je zcela jiný, než byl český, polský nebo finský. Je to směšný pokus hrstky profesorů a studentů. Lenin a soudruzi agitují pro vytvoření umělého "národa".

      Vymazat
    6. Původně ale vznikly Ukrajiny dvě!! Cituju z Wiki: Od roku 1917 existovala na Ukrajinci obývaném území bývalého carského Ruska Ukrajinská lidová republika (ULR) se sídlem v Kyjevě. Z počátku byla pouze satelitním státem Německa, ale po porážce Němců ve válce se chopil moci tzv. Direktoriát v čele s Symonem Petljurou. Dohoda o sloučení obou ukrajinských států do jednotné Ukrajiny byla ujednána na začátku prosince 1918 a obě republiky se oficiálně sloučily 22. ledna 1919 (Akt Zluky). Z praktického hlediska se jednalo pouze o symbolický akt. Západní Ukrajina byla součástí Rakouska-Uherska, a tak měla zcela rozdílné právní, sociální a politické normy a zvyklosti než zbytek Ukrajiny patřící pod Rusko. Využívala tak velice rozsáhlou autonomii a dokonce měla svoji vlastní vládu a armádu (Ukrajinské vojsko haličské). Nakonec obě části státu bojovaly nezávisle na sobě své vlastní války. Západní část se musela potýkat s invazí Poláků, zatímco zbytek Ukrajiny bojoval na východě s ruskými bolševiky.

      Vztahy mezi jednotlivými částmi Ukrajiny nebyly ideální už od vzniku sjednocené Ukrajiny. Postupem času se čím dál více projevovaly kulturní rozdíly a celkově rozdílný vývoj jak rakouské, tak ruské Ukrajiny. Politici z bývalé ZULR, kteří měli zažitý parlamentní systém z Rakouska-Uherska, se báli rozšíření socialistických myšlenek na západ země, a tak se ostře stavěli proti vedení z Kyjeva.

      Velký rozdíl byl i armádách jednotlivých částí. Západní Ukrajina měla vojsko mnohem disciplinovanější, zatímco východní vojsko bylo chaoticky organizované, účastnilo se pogromů na Židy a někdy dokonce bojovalo proti svým západním spojencům.- https://cs.wikipedia.org/wiki/Z%C3%A1padoukrajinsk%C3%A1_lidov%C3%A1_republika

      Takže od samotnýho počátku šlo o nesmyslný trojslepenec! Ani Malorusko totoiž není s Červenou Rusí alias Haličí kompatibilní,natož pak obě části tyto s Novoruskem! To jsou historicky tři různé země!

      Vymazat
    7. 8:14
      Lenin jako "bezděčný agent" - gratuluji k takové myšlenkové ekvilibristice!
      Ještě jste opomněl zmínit, že Hoffmann označil Krym za "německou riviéru". Inu, měl chlapec německý smysl pro humor. Škoda, že si na tu "riviéru" nevzpomněl generál Paulus u Stalingradu.

      Vymazat
    8. 8:28 - omlouvám se, ale neumím jinak jeho postavení definovat. On nebyl klasický agent, který slouží svým pánům, on jim posloužil proto, že neměl jinou možnost jako získat moc - pro sebe ovšem!
      A ke Krymu, resp. Tauridě, páč žádný "Krym" samostatě nikdy nefungoval, tak ta nebyla nikým uznána jako část Ukrajiny! Ani té "Velké Ukrajiny" sahající až k Volze (Reichskomissariat Ukraine). Taurida byla vždy samostatné území a podléhala přímo Říši jakožto Goteland! - http://pre02.deviantart.net/f08a/th/pre/f/2012/259/5/1/reichskommissariat_ukraine_by_1blomma-d5ewf4j.jpg

      Vymazat
    9. oprava: Gotenland! Tady je ruská mapa - http://vignette3.wikia.nocookie.net/althistory/images/1/1d/Reichsgau_gotenland.png/revision/latest?cb=20140607133227&path-prefix=ru

      Vymazat
  9. nemůžu říct ani h, když mi v kamnech hoří ruský plyn

    OdpovědětVymazat
  10. Ten slepenec se stejně rozpadne a bude klid. Zůstane jen Kyjevská fašistická republika. A na tu sere pes.

    OdpovědětVymazat
  11. Rozpad chápu jako rozdělení na části které jsou dál životaschopné.
    Když člověka přejede vlak, oddělí mu nohu, a on přežije, je ještě možné že mu lékaři nohu přišijí. Nebo nepřišijí, a žije dál s jednou nohou. Nejde o rozpad, jde o úraz s následky.
    Domnívám se, že by i v případě Ukrajiny ještě mohlo jít o úraz. Jde o to, zda se ukáže západní část Ukrajiny jako životaschopná. Divil bych se, kdyby tomu tak bylo. Bez pomoci. USA ztrácejí zájem, EU není ve stádiu vlasního rozpadu schopna už ničeho.
    Takže Kijevská část, ač větší, může ještě dál ničit sama sebe. V tom je přece výborná. A postupně se mohou její občané probouzet a po částech své části území připojovat k DNR a LNR. Tento proces by si vyžádal další čas a mnoho utrpení a životů. To zde ale není nic nového, pokud tedy nesledujeme pouze mainstream.
    Výsledkem by byla Ukrajina nerozdělená. Odhaduji, že by se Trump s Putinem snadno a velmi rádi dohodli na jejím dalším vojenském a politickém neutrálním statutu.
    Stručně tedy - postupně přišívaná noha a velmi dlouhá rahabilitace. I když velmi velká noha k velmi malému ale životaschopnému tělíčku. Doufejme.
    Procesu by pomohlo, kdyby Merkelová k sobě pozvala i ukrajinské fašisty podobně jako dřív Afričany.

    OdpovědětVymazat
  12. Merkelová pozve i Mexikánce a Papuánce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Celou Afriku do Evropy, nový plán 4.říše.

      Vymazat
  13. The Saker z Floridy naznačuje, že vlastně všechno řídí "anglosionisté". Zbývá ještě, aby nám vysvětlil, jaký vztah k "anglosionistům" má Donald Trump.

    OdpovědětVymazat