Reklama

.

.

neděle 5. března 2017

Je na čase obnovit Rakousko-Uhersko!

Radim Valenčík
5. 3. 2017     RadimValencikPise
Myslím, že každému, kdo sleduje současné dění je zřejmé, že nastal čas "obnovení Rakouska-Uherska", pokud tento pojem, který jsem dal do uvozovek, správně pochopíme. Rozhodně tím nemám na mysli třeba resuscitaci monarchie nebo něco podobného. Raději pro to, co mám na mysli, používám pojem "emancipace austrijského prostoru", ale v názvu článku zní (provokuje) lépe to, co jsem tam dal.
 

Proč nastal čas emancipace tohoto prostoru? To každý pochopí, když použije kritické myšlení k interpretaci pojmu "dvourychlostní" či "vícerychlostní" EU, o které se mluví jako o něčem, co je v podstatě nejpravděpodobnější, nejreálnější a nejvhodnější cestou budoucího vývoje EU, viz:
nebo:
Pojem "dvourychlostní" či "vícerychlostní" EU je ve své podstatě absurdní, zhovadilý, zlý (vlastně ani nenacházím vhodná slova, jak to vyjádřit).
Co vlastně znamená tento pojem:
1. To, že rychlejší se budou rozvíjet ještě rychleji a pomalejší ještě pomaleji?!
2. To že rychlejší budou pomalejším ještě více sypat písek do kol a házet klacky pod nohy než nyní (asi nestačí 300 miliard korun, které jen přes dividendy každoročně odplouvají z naší malé země do "rychlejších" zemí EU, a to neumluvím o marži z reexportů atd.)?! (Mj., která z "rychlejších" zemí by takovéto pouštění žilou ekonomicky a sociálně ustála?)
3. To, že rychlejší (slouhové současné globální moci) budou své problémy ještě bezohledněji řešit na úkor pomalejších?!
Jak to tak vypadá, Západ EU přišel o rozum.
Na jedné straně vytváří celé EU stále větší problémy:
- Pokus o prolomení institucionálního, legislativního a bezpečnostního rámce zvládání organizovaných migračních vln (neuvěřitelné lhaní o tom, že je např. nelze zastavit a vyvíjení nehorázného tlaku na země, které úspěšně tzv. balkánskou cestu zablokovaly).
- Hloupé a krátkozraké okopávání Trumpovy administrativy z pozice slouhovství současné zdegenerované globální moci, které bude mít fatální dopad na ekonomiku EU.
Na druhé straně stále arogantnější a bezohlednější chování vůči těm "méněrychlím":
- Horší žrádlo "méněrychlím", viz:
- Nelegální uprchlíci, které "vícerychlí" vpustili do svých zemí, na příděl "méněrychlím", viz:
To má být budoucnost EU? Kam nás s sebou chtějí strhnout ti "vícerychlí"?
(Osobně mě téměř každým dnem překvapuje to, jak "vícerychlí" zrychlují své směřování do ...... (světlých zítřků).)
Pokud má být EU uchována, musí dojít k její reintegraci. A to ne reintegraci vnucené "vícerychlími", ale reintegraci na základě tak potřebné a tak opomíjené emancipace historicky vzniklých sociálně ekonomických regionů, které mají zkušenost se společnou existencí, z propojení institucionálních systémů, s obranou společných zájmů, s intenzivní a bezbariérovou ekonomickou spoluprácí. Austrijsko je jedním z takových velkých regionů. Je vlastně pojítkem celé současné EU (jak mezi Východem a Západem EU, tak i mezi Jihem a Severem EU).
Austrijsko má mimořádně cenné historické zkušenosti s jednotnou správou a soužitím různých kultur, náboženství, etnik hovořících různým jazykem, nacházejících se na různých stupních vývoje. A to ať již jde o dříve zmíněné bývalé Rakousko a Rakousko-Uhersko (které bylo v jistém smyslu slova předobrazem EU), tak i pokud jde o Jugoslávii (která svým způsobem štafetu integrace převzala).
Mj. nelze nevidět, že státní útvary, o kterých hovořím, byly vždy velmi odolné vůči tlakům z Východu (ať ze strany islámského Turecka, tak i pravoslavného Ruska). A pokud došlo k zániku těchto státních útvarů, tak vždy jen a jen proto, že je podtrhl tou či onou formou Západ, že to byl Západ, který selhal.
Co dělat? Čím začít? Prvním krokem by mělo být zahájení příležitostných konzultací mezi Visegrádskou skupinou a Rakouskem. Ke konkrétním otázkám společného zájmu.
Tak například kromě zdlouhavé procedury, která bude nepochybně ještě více protahována a zahrávána do autu, pokud je právo občanů "méněrychlích" na to, mít dostupnou informaci o kvalitě toho, co kupují, mohlo dojít k okamžitému jednání V4 s Rakouskem na toto téma. S uvedením konkrétních příkladů neetického porušení či obcházení práva na informovanost spotřebitelů. Myslím, že by rakouská administrativa, rakouští výrobci a rakouské řetězce na naše oprávněné požadavky reagovali vstřícně během několika málo týdnů. O tom, že taková spolupráce je reálná svědčí mj. i to, jak se společným úsilím V 4, Rakouska a dalších zemí Austrijska (bývalého Rakouska-Uherska a zemí přiléhajících) podařilo přehradit tzv. balkánskou cestu organizované migrace.
(Pokračování v brzké době – čekám na další podněty ze strany reálného vývoje, událostí, ke kterým dojde, i toho, co uzraje v mé hlavě.)
Zdroj: http://radimvalencik.pise.cz/4311-je-na-case-obnovit-rakousko-uhersko.html

61 komentářů :

  1. Jen ve sterilním prostředí se mohou rodit takové jalové nápady. To je utopie! Neumíme slušně zorganizovat stát sami, tak se chceme bláhově opřít o další Dreckstaaten. Jinak - píše se sice "vícerychlí", ale "vícerychlým" a nikoli "vícerychlím,méněrychlími apod". To zní strašně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejde o budování nějaké další unie, ale středo-jihovýchodoevropského bloku. To byla ostatně strategie i Masaryka a spol. (viz tzv. Malá dohoda). Nejbližším "sousedem" střední Evropy je právě Evropa jihovýchodní, ne západní nebo východní.

      Vymazat
    2. Jasně, je to pitomost - zase honem honem do nějakého područí.

      Vymazat
    3. Masaryk je mrtvej a jeho ideje už také. Nad Vápennou v Rychlebských horách je pomník těm, co byli z rozkazu Masaryka postříleni za to, že stávkovali! Zatím tam ten pomník stojí!!

      Vymazat
    4. 15:00 Píšete hlouposti ...
      TGM do žádných dělníků nerozkázal střílet. Kdyby jste o té události něco věděl, tak šlo o to "horlivost" příslušného četnického velitele.

      Vymazat
    5. Ba né Pepku A15:32, Tvůj svatej tatíček Masaryček dal strieľať do "robošov", lebo si trúfli v jeho demokratickej ČSR štrajkovať. Ale inak správne, nebola to "len" prílišná horlivosť tatíčka Masaryčka, ale aj prílišná horlivosť všetkých ostatných demokratov, vrátane četníkov. V tom sa nepochybne zhodneme:-). Keby si sem bol hodil radšej výhovorku, že tých štrajkujúcih tam nahnali komúnisti a preto sú vinovatí oni, ešte by bola prijateľnejšia než prílišná horlivosť četníctva či dokonca, že ani četníci neniesli vinu, mali len príliš horlivé pušky, ktoré znanazdania začali strieľať:-). Môj profil Ukrofil.

      Vymazat
    6. Inu, ve škole jsme se pořád učili o Mostecké stávce, tuším z r. 1932, a tak podobně. Avšak když se T.G.M. dozvěděl, že četnictvo střílelo do demonstrujících a že byli i mrtví (zastřelení), on byl z toho prý doopravdy šokován a deprimován. Alespoň odvolal z toho důvodu ministra vnitra, jemu to více méně kladl za vinu, a navrátit životy ovšem nedokázal. Nechť se prosím nikdo netváří, jako že by střelbu do davu T.G.M. schvaloval.-Podepsán český i československý vlastenec.

      Vymazat
    7. Článek dobrý, ale ten češtin..., úplný hrůzinec. Valenčíku, vy jste asi v základní škole často chyběl, že? Nemocný? Zopakujte si skloňování slova "rychlý" v jednotném i množném čísle!Nebo než něco uveřejníte, tak si to nechte zkontrolovat od někoho gramotného!

      Vymazat
    8. 16:29, Masaryk bezpochyby ovlivňoval morálku ve státě a určoval, co se smí a co se nesmí. Velitel, který dal rozkaz k palbě, si toho byl vědom. To jen za komunistů nesměli být nasráni dělníci.

      Vymazat
    9. Do jakého "nějakého" područí anonyme 14.57? Ta imitace USA kterou předvádíme už ve všem, viz počmárané fasády domů, vyprodané nemocnice, hnusná kultura,odporné mravy mládeže, prolhaní politici, zkorumpovaná media, všechno pokažené a pokřívané, šupáci a bezdomovci na ulicích, vybydlené "slumy" od tmavejch, kteří nebudou pracovat, ani když už je práce dost - to není područí? Zlaté Rakousko-Uhersko proti tomuhle zkaženému národnímu prasopsu.Nejsme ani jaloví, ani březí.

      Vymazat
  2. Pane docente, my to máme na Moravě blíže do Vídně než do Prahy. Ostatně Praha je zkorumpovaná metropole. Dělají všechno možné a nemožné, aby na Moravu šlo co nejméně peněz.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 13:16 doufám že se vám ve Vídni bude líbit.
      Ono BRNO stojí také po určité stánce za h..no.
      Zameťte si před vlastním prahem. Většina těch blců v Praze je stejně z moravy.
      Václav

      Vymazat
    2. 14:56 - bude! Coby ne? Požádáme o obnovení tradičního svazku s Vídní (k níž jsme měli vždy mnohem blíže než k vám - nejen kulturně a mravně, ale i municipální správou). Hodláme posléze vytvořit desátou rakouskou spolkovou zemi Moravu s vlastní zemskou vládou i zemskými zákony. Tím zároveň posílíme (ušlechtilý) slovanský živel spolu s Chorvaty a Slovinci v Rakousku. Nebudeme muset s vámi vést „falešné a prázdné“ diskuze, jako např. o zavedení Eura coby měny, nebo jiných civilizačních norem. Vám zůstane měnová kuriozita – Pražský groš (Pg) - namísto dosavadní vekslácké (Kč). K majetkovému narovnání vás pozveme do vily Tugendhat (po konzultaci s V. Mečiarem). Předběžně vám nabízíme, že s Muchovou epopejí si můžete odvézt i Dukovany (třeba na Letnou namísto Blobu, či k zapůjčení do Japonska). K tomu vám přidáme na památku brněnský žulový třicetitunový „vibrátor Primátor Onderka“ i s primátorem (včetně řetězu - ale jen řetězu kozího). Oba jsou bohužel nefunkční, avšak nezničitelní. Vlajku si klidně ponechte, na zakrytí celé vaší euroodpadové kotliny včetně těmi správnými osmahlými vlastenci a Novými Rusy „hrdinsky počeštěných“ německých Sudet. Místo vykastrovaného lva si můžete dát do znaku rudého kance s modrým ptákem nebo straku zlodějku a za hymnu vám může posloužit česká prostonárodní píseň: „Měl jsem tři prsty v prdeli. Zastrčený. Čížek mi tu prdel ukrad, nemám je teď už kam strkat. Jsem ztracený.“ Zato heslo rodáka Masaryka z hradního praporu bychom si vzali – vy si tam vyšijte třeba: „My Prahu nedáme – radši ji zbouráme“ (aspoň náhodní turisté budou náležitě poučeni – a to nejen pražskými taxikáři a kapsáři). Váš ovarový „ctnostný mocnář“ a ruský agent toho aspoň nebude mít tolik na únavné inspekční inkontinentní objíždění a pojídání osoleného kóšer chleba od starostů. Může být volen levně aklamací přímo na Koňáku. Na Vítkově v Maus-oleum je pro něj teď po ožraleckém Gottwaldovi místa dost. Když dáte kovošrotovému loupežníku a euroteroristovi Žižkovi do ruky raketu (tenisovou), nebo ukořistěné pero, případně jitrnici s becherovkou, ušetříte za novou sochu (při vašem krizovém hospodaření) a můžete prodražit Blanku, či jakýkoli jiný Klauzemanův český tunel. Vyvěsíme: „Češi nekrást tady“ (protože „Kdo nekrade, není Čech, hop, hop, hop“).

      Vymazat
    3. 15:54 No a ještě se dejte do svazu s ukroušskejma beenderovcema a nechejte se mrskat od prostitutek, je to zdravé, vždyť to propaguje váš zastupitel. Táhni k četu
      Václav Plzeň

      Vymazat
    4. Co to je za prasečí vejžblecht 14.54? Že by prase chycht opět na scéně v celé své prasečí kráse? Je to chudák - ono to ani jinak neumí. Jenom úchylné výrazy, sprostota, prasečí nadávky a urážky - od něho nelze čekat nic jiného.

      Vymazat
    5. 13:16-Slavný anonyme.Vyskakujete tady jak
      tajtrlík a nevíte nic.Jen mimo.V polovině
      devadesátých let sesadili v Brně primátora
      pro neschopnost svými spolustraníky.Šel
      do Prahy na ministerstvo a rozhodoval,kdo
      dostane kolik peněz.Nespokojení Moráváci
      řvali jak pominutí o pražských kurvách a
      přitom to byl Moravák,kdo jim peníze dal.
      Stejné je to s politiky.Topolánek,Nečas i
      Sobotka jsou z Moravy a Zaorálek nakonec
      také.Posíláte do čela státu to nejhorší,co
      na Moravě seženete a pak ječíte.Zřejmě to
      děláte schválně,abyste mohli na Čechy víc
      nadávat.Divím se,že jste netáhli pryč už
      se Slováky,když se trhal stát.Hulákáte to
      samé,co Slováci,tak se spíše hodíte k nim.
      Měli jste jít s nimi a vytvořit svůj stát.
      Byl by pokoj od lidí,kteří si nevidí na
      špičku nosu a hledají,co jim podle jejich
      přesvědčení způsobuje úmyslnou škodu.Brno
      v poslední době dělá jen ostudu,paktuje se
      sudeťáky stejně,jako lidovci,které právě
      Moraváci dostali zpět do politiky.
      Petr Majevský

      Vymazat
    6. Pane Majevský, je to tak, jak píšete. I ty kriminální kauzy z Moravy vítězí nad českou galerkou: lehké topné oleje, metanol ... Leo

      Vymazat
    7. To máte pravdu, Brno má skrytě i zjevně fašounomily ve funkcích, včetně mladého Hollana, který vymýšlí pochod vyhnaných Němců zpět z Pohořelic do Brna / zřejmě zombies / a dotované "spisovatelky" Tučkové a jejího sladkobolného písání o vyhnané říšské Gertě Schnirch. Však z toho uvekají brněnská "avantgardní divadla".Hnus je to u nás v Brně...

      Vymazat
  3. Taky mám dojem, že na NR už nefunguje ani cenzor, jinak by to tu zcela zavřel.
    Je jasné, že rozbíjet státy je snažší jak budovat soustátí. Ovšem pro větší celky by muselo být nadšeno taky obyvatelstvo, a pokud tomu tak není, alespoň by mělo být soudné politické vedení.
    Zatím to vypadá tak, že jediné, co vládnoucí kreatury spojuje, je rozcupovat Rusko, protože doma už není co urvat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano Rudo - ani já nechápu, proč redakce NR nechává promenádovat se na diskuzích a mrzačit jejich úroveň odporné prase -anonyma 15.56. Je to perverzní dobytek, a ani se nesnaží to zakrývat. Vnucuje sem na slušné diskuze ty svoje úchylné prasárny, jako když úchyl na veřejnosti rozepíná kabát a ukazuje čůráka. Baví ho, že jsou kolemjdoucí pohoršeni. Takovej úchyl s čůrákem ale riskuje, že ho některej nasranej chlap chytne a rozmlátí mu držku. Tenhle anonymní sprostej čůrák se taky baví tím, že ostatní čtenáře nasírá a štve, kazí a przní diskuze, ale nic při tom neriskuje - ani to, že bude vymazáván. Bohužel. Musíme se s podobnými diskuzními úchyláky nějak popasovat sami.

      Vymazat
    2. Nebyl náhodou ten váš prasák 15:56 již vykázán redakcí z diskuze?

      Vymazat
    3. Nebyl-bohužel. Spletl jsem se o dvě minuty - prasák napsal svoji obvyklou rozsáhlou epištolu v 15.54. Dnes tam zmiňuje nějakou píseň či co ... měl jsem dva prsty v prdeli zastrčený... nevíte, proč to píše? Co to má být? To jsou perverzní vize nějakého úchyla, který zneužívá články na NR, aby se mohl na diskuzi producírovat s těmi úchylárnami -samozřejmě že tema článků soustředěně ignoruje.I na Novinkovém bulváru by ho smázli, ale na NR zůstává jako ozdoba diskuzí.

      Vymazat
    4. Ten spad snad z visne. Ma velky mezery.
      Rakusaci spolu se sudetakama byli jeste horsi nez gestapo.
      300 let germani nicili nas narod a nasi kulturu.
      Nasledky dodnes , silene chamtivi Schwarz, slechticky germansky bestie a Vatikanska cirkev zuriva po majetku..Kde co urvat.
      Tohle snad neni mozny.
      Nase spojenectvi v prvni rade musi byt se Srbskem, Bulharskem , Reckem a mozna s madary. A predevsim s Ruskem , to je uplne jasny.
      ...I v tezkych podminkach pro ne...a pro nas teprve...
      Dluzime Rusku a srbum..

      Vymazat
  4. Rychlý, rychlá, rychlé je více méně tvrdé přídavné jméno, sakra! Rychlý-singular, rychlí-plurál! Jinak nic proti. Jenom snad to, že velmi dlouho pozoruji (déle, než jsem na světě), že na západě o rozum nepřišli nýbrž, že je stále na stejné standardní úrovni. Všechen bordel v Evropě je více než 100 let organizován zpoza velké louže.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní 13:22
      Velice dobře napsané.
      To jsou jalové myšlenky obnovit Rakousko-Uhersko v jakékoliv podobě.Záměr byl právě rozdělit Evropu na malé státečky,které se pak lépe ovládají.Když o tom uvažuji,tak vlastně i rozdělení SSSR bylo takto myšleno,jen to Gorbačov nepochopil.

      Vymazat
    2. Ano - čím dál zřetelněji se to ukazuje v dokumentárních filmech a důkazech. Dříve se toho mnoho utajovalo, ale teď se postupně ukazuje, že obě války, všechny krize, revoluce a nepokoje jsou cíleně organizovány zpoza velké louže, a to, čím svět je, a na co si hraje ( protože politici to vždy moc dobře věděli a vědí) je jen pokleslé a pokrytecké pimprlové divadlo, miliony mrtvých bohužel nejsou kompars.

      Vymazat
  5. Je to dosti logické vyústění myšlenky, o neúnosnosti dalšího setrvávání v EU. Krok je to náročný, ale nutný. Podle mého názoru, by bylo lepší postupovat v krocích. Např. první krok Česko-Slovensko, nebo Česko-Slovensko-Maďarsko. Např. druhý krok přiřadit Rumunsko. Tyto kroky by mohly být relativně zvládnutelné, samozřejmě by muselo být dáváno na vědomí, že se nikomu neuzavíráme. I tak by to bylo terčem útoků západních států, pod neoliberálními vládami.
    Naše vlády by nemohly být nadále neoliberální, to by celá akce postrádala význam. Vždyť to by vlastně bylo důvodem, proč odcházíme z EU. P.K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 13:59 Vaše myšlenka je zajímavá. Jen se obávám, že nejpozději v kroku 5 by jste se oklikou vrátil ke všem necnostem EU.

      Vymazat
    2. Anonymní5. března 2017 14:50
      Další kroky, by již činili členové společně. Takže je neuvádím. Už jenom ty první kroky, si nejsem jistý, zda by bylo možno pominout člena V4, Polsko. Určující a velká neznámá je, jak se podaří kterým národním státům vymanit z liberalistického chomoutu. P.K.

      Vymazat
  6. Faktem je, že největší rozvoj u nás byl koncem 19. století. Stačí se podívat třeba na Vinohrady nebo nábřeží. Problém nebyl v hospodářství, ale v germanizaci, kterou zavedla Marie-Terezie a Josef II kvůli centralizaci státu. Tím došlo k reakci potlačovaných etnik. Kdyby zůstali u latiny, mohlo Rakousko jako federalizovaný stát zůstat dodnes. Když dnes máme jako dorozumívací jazyk angličtinu, nebyla by podobná federace problémem a síla většího státu se nedá oddiskutovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 14:33 Zkuste stejným algoritmem odůvodnit gigantický rozvoj Číny, ke kterému došlo za posledních 30 let. Tam neplatí? Proč? Nejspíš proto, že je nesprávný.

      Vymazat
  7. Hloupý nápad, a jakpak by se nám Čechům a Moravákům v tom Rakousku-Uhersku dařilo? Stejně utlačovaně, jako v tom Rak.Uh.dřívějším. Takové nápady vznikají v akademických hlavách. Člověče profesorská, poučte se z dějin.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že bychom byli někdy utlačovanější než jsme nyní? Kdy si úředničtí šmejdi dokonce dovolují přikazovat soukromníkům - majitelům pohostinství, že se v jejich provozovně nesmí kouřit, zatímco herny, ničící zdraví a psychiku lidí a deptající celé rodiny, nezakážou a nezakážou ( prý to nejde) no bodejť, když herny provozuje dokonce i senátor osobně. Nevěstince a kurvy taky nezakážou a nezakážou, přestože to roznáší nemoce, nezakážou průvody teploušů, a veřejné vystrkování prdelí, přestože to slušné lidi pohoršuje. Nezakážou produkci amerického odporného násilí v českém televizním vysílání, přestože to slušné lidi sere a pohoršuje, včetně naprostých zhovadilostí, a nezakážou uřvané reklamy, které na obyčejné bezbranné lidi řvou a doráží, sotva se opováží zapnout si doma svoji! televizi. Je toho mnohem víc! Bezuzdné zdražování bydlení a všech forem života, aniž se někdo občanů zeptá, zda na to vůbec ještě mají prostředky. Samý zákaz, příkaz, hrozby, pokuty! Teroristé s razítky! Ano, monarchie lid utlačovala, ale nehrála si u toho na nic jiného a ušlechtilého, ale tahle havěť občany utlačuje mnohem víc, ale přitom huláká o demokracii a svobodě - což znamená, že je to útlak mnohem horší, protože lidi nutí žít v pokrytectví, a ve strachu se tomu vzepřít.

      Vymazat
    2. No to si pište, že jsme bývali mnohem utlačovanější, než teď. A to jmenovitě právě za Rakouska, i poté v Protektorátu. To zas buďme objektivní, při vší té emotivitě.

      Vymazat
    3. Nemohu s tím souhlasit. Přinejhorším je to stejné, ale znovu zdůrazňuji, že monarchie měla daná a jasná pravidla, a bylo třeba s nimi počítat, platila celá staletí, a monarchie nikdy neměla plnou hubu demokracie. Dnešní samozvaná šlechta je mnohem horší, žvaní o demokracii, lidi terorizuje,přičemž sama leze jen při zdi. Co si "na západě" vymyslí a vzpomenou, to se nejen ihned realizuje bez ohledů, ale to se nadšeně realizuje, bubnuje se při tom, a hlasitě huláká, jak je to potřebné, správné a nutné. Tak když si západní svět vytváří své teroristy, nesmíme zůstat pozadu, a vytvoříme si ukázkovýho teroristu s trestem patnáct let nepod jednadvacetiletého vesnického balíka, který si našetřil na cestu do Syrie, ale nedojel tam, neboť z Turecka byl poslán zpět. Ale to, že už šestadvacet let naše imitace západní kultury oblbuje prostřednictvím medií - hlavně televize - podobné vesnické balíky hnusnými americkými násilnickými krvavými filmy, kde je každý střílející agent hrdina a rek, o tom žádná. To nikdo neřeší - to je v poho. Nebo ty každoroční tryzny u Palacha a u jakéhosi "tábora" v Letech. To je horší hrůza než byl Bachův absolutizmus, protože rozumné a civilizované lidi cpe k nějakému ideologickému blbnutí, a nutí nás poskakovat v pokrytectví, asi jako když před staletími nutili perverzní šupáci věřit negramotné lidské trubce, že pod sedmdesátiletou umučenou stařenkou je třeba zapálit hranici, neboť obcovala s ďáblem. To je to, co mně nesmírně sere. Když ze mně zkorumpovaní šmejdi a lumpové dělají na západní zadání blbce. Abych myslel jako blbec, tvářil se jako blbec, a choval se jako blbec. Oni vědí, že je to kravina, já vím, že je to kravina, přesto se tak děje.

      Vymazat
    4. Vždy ve všech dobách byla indoktrinace úplnými blbostmi rozšířená a vnucována. Když je člověk bohužel inteligentnější a citlivější, než stádo, musí si vytvořit vlastní výběr kultury, umění a životních cílů...pak je ovšem trochu osamělý - ale má na výběr: buď takovým být a zůstat, anebo dobrovolně zblbnout,integrovat se mezi diváky Růžových ordinací a "být mezi lidmi"...Svoji šanci jsme jako národ v 89 měli jen mizivou chviličku, vše bylo připraveno a vklouzli jsme do jámy korporátního kapitalismu jako po másle. Ovšem většina lidí je spokojena. Nedejte na nadávání, oni kdyby byli opravdu nasraní, tak by do těch stávek, do těch ulic a do té Strakovky cestu našli.

      Vymazat
  8. K dnešnímu datu je mi už jasné, že je zapotřebí z Německé(!) unie, zvané eufemisticky EU, vystoupit co nejdřív, poté, co se doufejme posléze podaří prosadit referendum na to téma. A současně vytvořit těsnou spolupráci V4: Slováci, Maďaři a snad i bratři (Slované) Poláci jsou výborní. Ať nám Merklice ani podivný Schulz, ani jejich někteří čeští patolízalové nevyhrožují, že bez Německé unie se hospodářsky zhroutíme. Chtělo by se mi uvažovat o tom, k Vé čtyřce přiřadit jako pátého právě Rakousko, ano, má podobné kulturní kořeny jako my Češi (a částečně i Slováci). Avšak já jsem spíše proti, a to kvůli těmto bodům: 1) Habsburkové v Rakousku-Uhersku nás Čechy tři sta let opravdu dusili - to není výmysl. Viz příběh K. Havlíčka Borovského a řady dalších. 2)V nacistických koncentrácích prý rakouští dozorci byli leckdy ještě krutější než dozorci a vrahouni němečtí. 3) Sám fúskatý ďábel Áda Hitler se narodil v Rakousku. 4) Další argumenty lze kompletizovat. --- Co si o tom všem myslíte, přátelé? Podepsán český (i československý) vlastenec.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní5. března 2017 15:03
      Souhlasím s názorem, proměnit mentální a historickou blízkost středoevropských národů, v nějakou společnou entitu, která by ve styku s velmocemi Německem a Ruskem, nebyla objektem jejich politik, nýbrž subjektem k jednání. Jestli to má pracovní název Rakousko-Uhersko, může být, ale zbytečně to vzbuzuje emoce. Nehledě na to, že to Rakousko by v tom ani nemuselo být.
      I Vy k němu máte řadu výhrad. Výhradu č.1, bych neviděl tak zásadní. Bylo by chybou, se omezovat sto let starou záležitostí. Je to věc řešitelná ústavou, onoho uskupení. Na druhou stranu, v neprospěch Rakouska vidím jinou záležitost. Mohlo by se relativně snadno stát rozvratným elementem, pokud by německy mluvící země, na něj zapůsobily cukrem a bičem (bylo by středoevropské entitě věrné, pokud by mu „patřila“, tj. mělo v ní nějaký podstatný vliv). P.K.

      Vymazat
    2. Ad Anonymní 15:44 h.: Ano, ano, ta stránka jazyková je strašně důležitá a mnohdy ji myslím všichni podceňujeme. Neboli, když Němci, Rakušani a vlastně i mnozí Švýcaři(?) šprechtí stejně, vždycky budou mít k sobě blízko, což pro nás může pak být nebezpečné.(A to jsem měl němčinu ve škole, tehdy totiž nebyla ještě jasná prognóza, že angličtina nahradí existující model esperanta.) Čs. vlastenec

      Vymazat
    3. 15:03 že „V nacistických koncentrácích prý rakouští dozorci byli leckdy ještě krutější než dozorci a vrahouni němečtí...“ Jako pamětník tvrdím, že za Protektorátu B u M se tradovalo opačné tvrzení, dokonce „říšští“ Němci byli za méně fanatické než „Sudeťáci“, kteří často uměli nebo rozuměli česky. O to byli nebezpečnější. I když existovaly až neuvěřitelně pozitivní výjimky.
      Myšlenka prezentovaná R. V. se mi hlavou honí léta. Takovou tendenci by strategicky uvažující vedení státu (států), mělo podporovat, když v prostoru bývalého Rakouska-Uherska převažují společné zájmy, které jsou ze značné části v rozporu se zájmy západní, spíš severozápadní Evropy. Zřejmou překážkou je ovšem rozdílná úroveň jednotlivých ekonomik (zejm. Rakousko) i politické atmosféry (Polsko, Chorvatsko, pobaltí ...), takže patrným maximem je jakás konfederace s problematickou stabilitou. Ano, Rakousko – Uhersko bylo úctyhodné, v dané době dokonale organizované soustátí se zcela sebezničující vlastností: Poněmčování ostatních národností a vždy úspěšný odpor německého (spíš než rakouského) živlu proti emancipaci jinojazyčných. Vím, o čem mluvím, jsem rodem i pobytem Čech - „Sudeťák“.

      Vymazat
  9. Já bych Rakousko-Uhersko upgradoval na Česko-Uhersko :-) ....byl by to současně upgrade bývalého Česko-Hornouherska :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A samozřejmě bych připustil i Rakousko a Srbsko, možná i Zakarpatí, mohlo by se to jmenovat něco jako SEF/CEF (středoevropská FEDERACE/Central European Federation) ...s Polákama jsem na rozpacích geopoliticky se historicky chovají jak magoři, proto byl jejich stát během pár století 3x vymazán z mapy

      Vymazat
    2. 15:31
      Jsem pro: SEF - Češi Slováci, Maďaři a Rakušáci. Poláky nebrat!

      Vymazat
  10. A co takhle obnovit přímo Velkou Moravu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pre Pepka A15:5Čo ste si rozo(s)rali, to už ťažko pozliepate dokopy. Maďari dodnes zúfalo bečia za Slovenskom a za ďaľšími "svojími" územiami "veľkého maďarska". Ktovie čo si pri rozbíjaní Rakúskouhorska mysleli podobne ako Češi. Najskôr ako to veľakrát dokázali, tak určite nič. Môj strýčko zažil svoje detstvo za Rakúskouhorska a vytasil sa s tou istou myšlienkou ako ten pán, čo napísal ten článok. Vysmial som ho podobne ako Vy. Tiež som neuvažoval. No potom čo mi rozprával ako to bolo za jeho detstva, v Rakúskouhorsku a poto za tatíčka Masaryčka, podobní úlisní prezliekači kabátov ako u nás na Slovensku za Mečiara, keď sa rozbíjalo Československo, mi konečne svitlo v hlave, a úlohu robiť zo seba anglosionistom a žabožrútom užitočného idiota, som ponechal tým menej chápavým slovákom. Len taký malý príklad: "...tak kto na koho za Československa, alebo ešte skorej za Rakúskouhorska doplácal? Stačí sa pozrieť do Čiech, alebo do Rakúska. Alebo porovnať úroveň akú dosiahli maďaróni v Budapešti v čase svoje samostatnosti a Rakušáci...". Môj profil Ukrofil.

      Vymazat
  11. Nie je to špatný nápad od autora, až na Poľsko, ktoré má veľmi silné, tzv. "Veľkopolské" ambície a silnú servilnosť voči USA. To by bol problém.

    OdpovědětVymazat
  12. Valenčík zase fantazíruje. Rakušané by byli blbí, kdyby s námi spolupracovali. Zbylé tři státy jsou všechny holá řiť.

    OdpovědětVymazat
  13. Man takové komentáře rád, moc se tu na chechtám ,Česko ano ale US a Ruskýma raketami po boku.

    OdpovědětVymazat
  14. A já jsem zase úplně v klidu, kdykoliv se podívám do diskuzí. I když jsou temata v článcích někdy opravdu stresující a hrozivá, spolehlivá, stále stejná parta zajištěných pantátů, dřepících v pohodě doma u svých počítačů, to všechno vždycky probere a vyřeší. Nemáme se tudíž čeho bát.

    OdpovědětVymazat
  15. A já navrhuji: Spojit Česko se Slovenskem,Ukrajinou /po začištění/ a připojit se opět k Rusku. Za pár let to možná nebude znít tak absurdně!!! Koneckonců, jazykově jsme bratři.

    OdpovědětVymazat
  16. Tady by se dalo komentovat článek i diskutující do nekonečna - třeba to zbytečné rozčilování nad chováním Moraváka, který povýšil na Pražáka. Obecně je známo, že sudetští Němci, když povýšili na říšské, tak z nich byli daleko ostřejší esesáci a gestapáci. No a když se prodere mezi "pražskou elitu" Moravák, tak je to s ním podobně. Musí stále dokazovat, že si své přivandrovalectví zaslouží.
    Rkousko-Uhersko v dnešním podání. Co jediné by asi vyhovovalo, j neujtralita Rakouska, ale to můžeme okoukat "sofort". Životní standard - ten se nikdy nesrovná, naopak propad se zvětšuje a jen politici zapomněli, že to Rakousko jsme měli dohnad před 25 roky a o pár roků později i Německo. Samozřejmě trvající penězovod od nás na Západ nikdy rovnost občanů Česka se staroúnijci nemůže realizovat a také to nebylo nikdy ani cílem. Snad by soudruzi politici měli vysvětlit, kde se stala chyba?

    OdpovědětVymazat
  17. Nemusí jít o integraci ale o kooperaci a nejlépe Čechy, Slovensko, Maďarsko, Srbsko. Poláci jsou moc sebestřední až namyšlený, je to trojský kůň V4. Jak říkával můj děda, napůl Polák "Polák se jednou rukou molí a druhou krade". MŠ.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní5. března 2017 19:56
      Právě v současnosti, se nabízí příhodné podmínky pro první etapu sblížení, kterou by mohla být společná obranná a bezpečnostní politika. Polsko by v tom nemuselo být zahrnuto, neboť tamtudy migranti netáhnou. Pokud bychom to zvládnuli, mohli bychom zrušit německým policistům, nedávno nabyté právo, potulovat se po našem území. P.K.

      Vymazat
  18. http://madari.sk/magazin/historiasucasnost/co-by-prinieslo-obnovenie-rakusko-uhorska


    http://madari.sk/magazin/historiasucasnost/co-by-prinieslo-obnovenie-rakusko-uhorska
    An1

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dneska si snad nikdo nepřeje monarchii, kde by ústava vymezila lidi, kteří budou mít dědičně vyšší práva, než ostatní občané. Demokratické středoevropské uskupení, by mohlo vzniknout pouze na základě svobodné vůle, svobodných občanů těchto států. P.K.

      Vymazat
  19. 15:54 jistě, zakřiknutá malost typu Slováků Morice a Sloty, která se samozřejmě kdejakým mocenským zájmům hodí. Pořiďte si, Moravané, hlavní město, prezidenta, vládu, parlament a budete o to víc směšní, spolu s Čechy, Slováky i vy Moravané a Slezané (kteří časem zjistíte, že jste diskriminováni a pořídíte si vlastní hlavní město... ) když, kdo není blbec ví, že na rozdělení Československa ztratili národy oba a je málo důležité, který víc. Kdo není blbec chápe, komu všemu se taková oslabení hodí a komu v tomto prostoru víc a proč se kdo a jak brání vlivu Ruské federace. Je tak složité vidět státy, které o jistou rovnováhu nestojí a proč?

    OdpovědětVymazat
  20. spolupráce ano ale zasahování do státu ne

    OdpovědětVymazat
  21. Není cesty zpět. Středoevropský "val" by byl umělý konglomerát bez spojujícího svorníku. RU se vyvíjelo po staletí "evoluční" cestou. A co s Pobaltím a s Ukrajinou? Ve Střední Evropě dominuje Německo, a to se nedá přehlédnout, tam by to jistě neprošlo.
    Lady Ann

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní7. března 2017 8:02
      Rusko posiluje a západní Evropa se ničí, tedy zeslabuje. Bude-li to pokračovat, a protože Juncker je stále na svém místě a stále požaduje více Evropy, takže asi ano, bude se zvyšovat ruský vliv. Pokud se vrátí do jeho sféry vlivu Ukrajina, bude západ rychle požadovat nějaký val mezi sebou a Ruskem. Tím bude nejspíš naše oblast. Takže pokud k tomuto řešení budeme směřovat z vlastní vůle a ne až z příkazu mocností, vytvoříme si větší míru vzájemné důvěry a soudržnosti. P.K.

      Vymazat
  22. Zajímavé (až překvapivě) jsou představy Otty Habsbuského z r. 1958, jak si představoval sjednocenou Evropu v knize Spojené státy evropské. Spojené státy evropské by sestávaly ze čtyř celků:
    1. dunajská federace(Maďarsko, Rakousko, Česko-Slovensko)
    2. polsko-baltické unie (Polsko, Litva, Lotyšsko, Estonsko, Bělorusko, Ukrajina)
    3. balkánská federace ( Jugoslávie, Rumunsko, Bulharsko)
    4. západoevropské státy
    Mají být likvidovány evropské "lidově demokratické" státy a od SSSR odtržena obrovská území. Protože za železnou oponou žijí miliony Evropanů, kteří netrpělivě čekají na své osvobození.
    Čerpáno z J.Galandauer, M.Honzík: Osud trůnu Habsburského
    LadyAnn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní7. března 2017 14:36
      Podle mého názoru, Habsburkové jsou příčinou zla – rozpadu Rakousko-Uherska. Někde jsem četl, že revoluce se vedou, pro zaslepenost těch, proti kterým se vedou. Asi to tak bude, vždyť jsme svědky, že lidé vydrží opravdu hodně, než povstanou. Vládci vždy mají dost času napravit chyby. Oni to nezvládnuli, národy se u nich necítily doma a při nejbližší příležitosti se trhnuly. Popravdě, to nezvládnulo ani Československo. Třeba by se dalo založit, s těmito zkušenostmi, úspěšnější seskupení. P.K.

      Vymazat