Reklama

.

.

neděle 19. března 2017

Konflikt Sever - Jih


Yekta Uzunoglu
19. 3. 2017
V 60. tých a 70. tých letech byla ještě doba, kdy evropská civilizace byla produktivní, plodná ve všech oblastech lidského života a tedy i v politice. To byla doba, kdy ještě evropská civilizace měla šanci najít cestu, jak se zotavit po dvou strašlivých světových válkách a dalších válečných, krvavých konfliktech, které se odehrávaly na tomto kontinentu během 20. století, zotavit se z těch krvavých jizev, které poznamenaly každého jedince toho kontinentu a tím celou společnost. Ke zotavení bylo třeba především politiků, takových politiků, kteří nesli odpovědnost nejen za svůj volební okrsek, ale za celou zemi, za celý kontinent, za celý svět.


Mnoho z těch politiků již tehdy pochopilo, že má-li se lidstvo vyvíjet, má-li se zotavit z traumat, má-li být zabráněno zániku evropské civilizace, je třeba vidět svět jako jednu Zeměkouli! Problémy na planetě je třeba hledat a najít řešení pro celé lidstvo. Je prostě třeba najít takové řešení, aby lidstvo mohlo žít bez válek, bez utlačování, bez diskriminace, společně vedle sebe.

Tehdy, to jest v době, kdy ještě byl evropský kontinent plodným, daroval nám politické osobnosti, kterým nešlo o jejich osobní malicherné zájmy, ale o budoucnost lidstva tak, jak nás stvořitel stvořil.

To byl Willy Brandt, Helmut Schmidt, Bruno Kreisky, Josiph Broz Tito, Olof Palme a mnoho dalších, kteří obětovali vše, co měli, aby našli nejen pro své země, ale pro celé lidstvo, cestu koexistence. Každý z nich se soustředil na jednou oblast světadílů a vše, co vymysleli, oč usilovali, se shromáždilo pod střechou socialistické internacionály, kde si mysleli, že v součinnosti politických představitelů jiných kontinentů by mohli najít cestu ke koexistenci.

Willy Brandt se soustředil na řešení konfliktu s východem a ignoroval přitom nějaké ideologické rozdíly s východním blokem a věřil, že lze vytvořit předpoklady pro koexistenci i s komunistickým blokem a proto nejen jako politik, ale jako člověk, byl ochoten zaplatit tu cenu - což následně zaplatil - a proto jako kancléř nejsilnější evropské "kapitalistické země" neváhal ani na sekundu pokleknout u pomníku Varšavského povstání, které bylo organizováno de facto proti Německu! wikipedia.varšavské povstání

Po letech jsem osobně hodiny mluvil s Camillo Fischerem, nezávislým německým uměleckým fotoreportérem, který se svým fotoaparátem nechal promluvit tento významný okamžik evropských dějin. Chtěl jsem se od něj dozvědět, zda Willy Brandt měl vše předem připravené, nebo zda akt umocnily emoce přicházející z jeho hlubokého nitra. Camillo Fischer, který léta doprovázel Willyho Brandta a který byl osobnostně čistým člověkem, se dušoval, že to v žádném případě nebylo nic připravené a že pohnutí přišlo z duše Willyho Brandta ve chvíli, kdy stanul před pomníkem a před očima se mu promítlo všechno bestiální běsnění, co způsobili během II. světové války jeho krajané....





Willyho Brandt ve Varšavě
A Willy Brandt, který tak jako ostatní velikáni tehdejší doby, co záhadně padali jeden za druhým po té "nebezpečné cestě " hledající světlo pro naši lidskou civilizaci, se stal obětí dodnes nevysvětlené hry. Musel přes noc opustit svůj úřad kancléře. Ani tento bytostně nebezpečný komplot ho neodradil od přemýšlení o budoucnosti evropského kontinentu a soustředil se na další konflikt, který viděl jako bytostně nebezpečný pro evropskou civilizaci, nebude-li řešen a tento problém nazýval konfliktem severu s jihem.

O tom jsem v té době, kdy jsem působil o 3-4 km od centrály sociální demokracie Německa, kde měl Willy Brandt svou kancelář, něco málo jsem slyšel a četl z týdeníku sociální demokracie Vorwärts

Někdy v průběhu roku 1985 jsem dostal právě od jeho kanceláře pozvánku, že se o tom háklivém a médii ignorovaném tématu bude přednášet v technickém muzeu ve federální vesnici (Bundesdorf) - tak politici neoficiálně pojmenovali Bonn.

Přednášejícím byl Willy Brandt, tehdy nejznámější politik Německa ve světě, stále předseda sociálnědemokratické strany Německa a předseda socialistické internacionály a nositel Nobelovy ceny míru a nesčetných dalších cen, přednášel v sále maximálně pro 150 lidí a skoro tam nebyl přítomný žádný novinář.... Média, různé nadace, zájmově organizace a různé instituce, které se měly zabývat touto tématikou, z těch tam nebyl nikdo.

A Willy Brandt se s neuvěřitelnou angažovaností snažil aspoň přítomným hostům přiblížit, co nás čeká nejen v Evropě, nenajde-li naše severní civilizace řešení pro společnou koexistenci s jihem.

Přednáška byla věnována konkrétně konfliktu Evropy s Afrikou a opakovaně podtrhl, že nebude-li tento konflikt řešen, musí se v budoucnu počítat s otevřeným konfliktem s Afrikou. Probral různé aspekty této problematiky a především ekonomiky. Kritizoval dotační politiku své země a Evropy na vývoz agrárních produktů, které jsou exportované do Afriky a tím ničí zemědělství v Africe. Kritizoval "darovací" akci obnošených oblečení do těchto končin, kde tento dar jednak zleniví tamní obyvatelstvo a zvykne ho na dary, ale též na to, že ty "dary" ničí tamější byť primitivní textilní výrobu....

Těch ničivých zásahů Evropy do africké produkce byla řada a Willy Brandt stále varoval, že to nepovede k ničemu dobrému. Že tím odsoudíme celou Afriku k hladu a ten hladovějící kontinent dřív či později v jedné či jiné podobě se na náš vrhne, že nelze vytvořit novodobou čínskou zeď, že se ten konflikt musí již nyní erudovaně zkoumat, studovat a musí se najít cesta, jak Africe pomoci tak, aby tento sousední kontinent mohl být i obchodně rovnocenným partnerem Evropy....

Po přednášce neodcházel, zůstal tam, kde byl v doprovodu Klaus - Henning Rosena, ředitele své osobní kanceláře v Poslanecké sněmovně. Seděl jsem s nimi a stále jsem kladl otázky, abych pochopil, jak to vlastně s řešením toho konfliktu myslí, šlo o konflikt, o kterém nejen nikdo v médiích nepsal, ale ani nikde, kde by mohl mít větší ohlas, se o něm nemluvilo. Cítil jsem, jak je zklamán z nezájmu medií.

Dle všeho již tenkrát věděl, že "das Kapital" má svůj vlastní plán vývoje západní společnosti a to tvrdým bezohledným kapitalismem. Willy Brandt rozhodně nebyl proti Kapitalu či kapitalismu, ale snažil se varovat, že cesta, která se tenkrát začala odvíjet, může vést jen k zániku samotných domovů kapitálu, což se ukázalo, že měl pravdu. Přesto neúnavně křičel vše a všude, možná prorocky, ale s nadějí, že možná bude někde někým slyšen, ale nebyl.

20 komentářů :

  1. Wily Brandt možná měl nějaké výčitky k činům svých
    předchůdců,ale byl to Němec.Po skončení války měli
    být všichni Němci fyzicky zlikvidováni a předešlo
    by se tím dnešním problémům.Jsou to opět Němci,
    kteří ohrožují bezpečnost evropských národů.Mají
    v tom pomoc bývalých koloniálních mocností,které
    svých koloniálních závazků chtějí zbavit na úkor
    těch,kteří žádné kolonie nikdy neměli.Jakákoliv
    dobrosrdečnost k Němcům se později obrátí proti
    těm dobrosrdečným.Však si jezdili němečtí boháči
    zastřelit svého Srba do Chorvatska,kde měli
    tradiční vliv na k fašismu tíhnoucí společnost.
    Petr Majevský

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevim co dodat, ale cetl jsem ze Winston Churchill zadal na konferenci aby vsichni dustojnici Wermachtu byli zastreleni , ale Stalin byl proti tomu. Bylo to v docela seriosni historicke knize.

      Ovsem ten koncept co tady pan Yekta predvadi vypada docela spravny, i pro mne podivny??? a pripada mi jako by UMELE VYVOLANY .

      Muj dobry znamy uci ekonomii vna Vysoke Skole v MexikuCity v Districtu Federal. A tak jsem poznal Mexicany a jejich mentalitu a ekonomii trochu. Neco nechapu a porad mi to vrta hlavou. Ten strasny rozdil v zivotnich urovnich mi pripada jako by umyslne vyvolan!!!

      V podstate jak jsem poznal Mexicany , jsou to velice pracovity lidi , socialne rozumny , rodine orientovany. Nejsou technicky schopny jako bily lidi, ale zase nejsou tak spatny aby nemohli mit rozumnou zivotni uroven dejme tomu 60% USA, ale proc maji mit 20% zivotni uroven mne neni jasny. Taky mi neni jasny proc Amerika neinvestovala vice do Mexika, ale vice do Ciny, Mexicani kdyz maji kvalitni vedeni jsou schopny vyprodukovat vyrobky na svetove urovni, ovsem veskere kroky pocinaje vzdelanim musi byt na spravnem miste!!!
      Nejak ta distribuce svetoveho kapitalu nema pro mne smysl.


      BroukPytlik

      Vymazat
    2. Kdyby se nevzdali, tak by je nikdo porazit nedokázal. To že válka skončila je pouze dílem politiky bílé Ameriky (+ Stalina a jeho známému "Hitlerové přicházejí a odcházejí, ale německý národ a stát zůstává!") , která dala jisté přísliby vládnoucím německým kruhům, že na tom budou lépe než s Hitlerem. T co vyvolali obě světové války původně počítali právě s Německem! Přesedlali až v důsledku podobných příslibů od Bílých Britů:)) Takový paradox dějin - https://www.protiprudu.org/mytus-o-nemecku-ako-narode-zla-cast-2/

      Jinak je to samozřejmě kravina. I takový masový vrah a kanibal jako Stalin nedokázal přes veškerý úsilí vyhladit ani pár milionů Čečenců či Tatarů, stejně jako nacisté pár milonů Židů. Vyhlazovat lze divochy, t ano, ale nejcivilizovanější rasu na Zemi nikoliv. Britové vyhladili až 60 milionů Číňanů během opiových válek v 19. století a taky 30 milionů Indů v téže době (od povstání sípáhíů do získání nezávislosti), jenže to jsou zbytečný rasy, který nic nedokázaly a bez nich by pro nás zbylo víc. Bez Němců bychom ani žádní "my" nebyli.

      Vymazat
    3. Vnímáním světa, lidstva a lidí, jsem zajedno s tím co čtu od pana Yekty Uzunoglu. Přál bych si scházet se tady a kdekoliv jinde s podobnými.

      Vymazat
    4. 1:37 - i ty zaostalé mexické peony vytáhli z pod kaktusů a přivedli k moderní civilizaci Němci! Pozval je do země za tím účelem sám Porfirio Díaz! - https://www.cambridge.org/core/journals/americas/article/div-classtitlethe-germans-in-mexican-trade-and-industry-during-the-diaz-perioddiv/DD60F619AC042BA0568E26950E93ACA3

      Vymazat
  2. První vzpomínka mého života je útěk do lesa před Němci. Nemám k nim ani trochu důvěru.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stříleli jste? A oni po vás, co? A nakonec váš všecky vyhnal hajnej ... ten znám!

      Vymazat
  3. schopnost přemýšlet je člověku udělována za trest

    OdpovědětVymazat
  4. Sakra, zbláznili jste se někteří? Co znamenají ta kategorická tvrzení, že ,,všichni Němci měli být postříleni"? Že měli být zlikvidováni všichni důstojníci Wehrmachtu? Je to přesně v duchu Hitlerova ,,konečného řešení". Zlikvidujme všechny Slovany. Setkával jsem se ve své praxi často s lidmi s vyholenou lebkou, bombrem, kteří zastávali podobné názory vůči ,,jiným". Moje otázka byla klasická. Odpovědi jsem se nikdy nedočkal. ,,Jak jsi to tam nahoře u pána Boha zařídil, že jsi se narodil jako blonďák, Čech? Vždyť jsi se mohl narodit jako černoch, nebo Cikán, nebo Žid, nebo já nevím co, nebo kdo." Na to mi nikdo nikdy neodpověděl.
    Jinak podotýkám, že nejsem žádný sluníčkář, nebo vítač. Jsem tvrdě proti ekonomickým imigrantům. To jen, abych nebyl se svým názorem špatně pochopen.
    PS: Petře Majevský (cením si té neanonymity) ,,Jsou to opět Němci, kteří ohrožují bezpečnost evropských národů..." Všichni Němci? Urazilo by mne to, stejně jako mne po listopadu urážely nápisy v německých obchodech... ,,Češi nekradněte!"

    Pepo Milan

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní20. března 2017 7:52
      Souhlasím s Vašim tvrzením, že poválečná hromadná likvidace důstojníků by byla nelidská. Pouze těch, kteří se dopustili válečných zločinů.
      Už méně jednoznačně vidím Vaši pochybnost: ,,Jsou to opět Němci, kteří ohrožují bezpečnost evropských národů..." Všichni Němci?
      To je pohled dnešní sluníčkové doby, doby, která nepoznala válku. Avšak dovedu si představit, že během války, se takovéto rozlišování ztrácí a je lidmi považováno za nesmyslné.
      Vytýkat německým obchodníkům nápisy ,,Češi nekradněte!", mi přijde, jako jistá forma politické korektnosti. Stačí se vžít do kůže toho obchodníka, kterému se za deset let ztratilo méně zboží, než za týden, po otevření hranic. P.K.

      Vymazat
  5. Problém není v Němcích!!! Problém je v politicích, kteří se dostávají do vedení států a to nejen v Německu! Německo je jen nešťastná země, která byla zneužita. Podívejte se dnes na USA, podívejte se na kteroukoliv zemi, národ a zjistíte, že žádný není imunní vůči demagogii, lži, manipulaci a davovému barbarskému jednání. Problém jsou politici, kteří vedou národy a mezinárodní organizace. Systém je nemocný a generuje do popředí nemoudré a gaunery, kteří by v tak odpovědných funkcích vůbec neměli být. Většina našich i světových politiků jsou psychopati, duševně nemocní jedinci nebo minimálně nevyzrálí s napoleonským a mesiášským komplexem a sebestředností. Kdo z dnešních politiků osvědčil, že není válečný štváč, že svou svěřenou zemi nevede na úkor rabování jiných? Vychází mi jedině Putin a čínský prezident. Co demonstrací síly u svých hranic a provokací strpěly a cíleně se vyhýbají všem pozvánkám k válce. Odkud slyšíme bláboly o možné omezené jaderné válce, odkud slyšíme řeči o hrozbě a ovlivňování při srovnání s realitou. Kdo neustále vyhlašuje jiné jako říše zla a pak je napadá atd.
    Problém je naprostá nevyspělost a malost tzv. euroatlantických politiků. Chybí jim idea, chybí jim rozhled, chybí jim znalost dějinných souvislostí a chybí jim i charizma opravdových vůdců a věrohodnost. Chovají se jako usmrkanci na pískovišti, které si uzurpovali. A ještě pro diskutéry výše. Hlavní příčinou všech tragedii v Evropě byla 1. světová válka. Z ní plynul nespravedlivý a devastující mír pro Německo a naprosté zhroucení Ruska a následný chaos s bolševizací. Opět to byli jen hloupí, malí politikové, kteří dovedli svět ke katastrofě. Po ní následovala katastrofická bezcílnost a ekonomický krach v podobě velké hospodářské krize. Nacismus toho využil, ale své kořeny měl v rasismu a fašismu Americkém dovedený do naprosté obludnosti. To vedlo ke 2.světové válce a následnému rozepnutí socialismu ála SSSR. Bohužel jen komunisti měli nějakou dlouhodobou ideu rozvoje se kterou byli schopni oslovit lidi a národy. Jediné co pak drželo oba světy dál od velké války byl strach ze vzájemného a naprostého zničení. To si předchozí generace, které prožily 2 války, plně uvědomovali a měli odpovědnost vůči svým národům. To dnes bohužel přestalo po 75 letech míru fungovat a politici se necítí odpovědni nikomu. Idea dalšího rozvoje a postupu společnosti není dnes žádná. Žije se dnes, co bude zítra nikoho netrápí a ani nezajímá. Politici a tzv. "elita" hrabe jen na sebe zaslepená Mamonem (synem dábla) a je naprosto bohorovná. Nepřipouští chyby, nepřipouští si poučení, jsou to polovzdělaní experimentátoři a hazardéři. Podívejte se kolik z nich by prošlo psychotesty, kolik z nich je úchylných, kolik je deviantních a sexuálně jinak orientovaných. Tím pádem i charakterově nepevných a manipulovatelných. Svět spěje k barbarizaci a unavené občany to už ani nezajímá! Po celodenní dřině a nervování chtějí mít klid, bavit se a nakupovat a ne se združovat a programově bojovat za nějaké ideály. Je to celková vyčerpanost civilizace v honbě po stále větším zisku, efektivitě a dalších blbostech. Jsme v naprosto stejné situaci i z ekonomického hlediska, která vedla k 1. světové válce ze které se svět stále nevzpamatoval i když se to zdá být absurdní trvale poškodila nejen ekonomické, mezinárodní ale i sociální a společenské vazby.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se v tom směru líbila ta úvaha kterou o komunistech pronesl v seriálu Legenda o živých mrtvých jistý gestapák Klein (hrál ho Jurda tuším) někdy na jaře 1945: "Oni mají velkou přitažlivou ideu, která se valí nyní Evropou! My musíme vše infikovat proti komunismu. Jedině tak můžeme vyhrát psychologickou válku a tím naši nespornou již vojenskou porážku proměnit nakonec v kolosální vítězství!" A to se i stalo - paradox co? (seriál vznikl v roce 1971).

      Vymazat
    2. 8:47 souhlas, tak tomu skutečně je!

      Vymazat
    3. 23:22 opravuji 8:46, ne 8:47

      Vymazat
  6. Willy Brandt již ve svých 18 tich letech odešel do exilu a bojoval proti Nacismu a často riskoval v tom boji i svůj život !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééé, pane doktore! To je náhodička. Zdravim a chci položit tento dotaz: Jste člen sekty Dönmeh - ano nebo ne?

      Vymazat
  7. Willy Brandt (vlastním jménem Frahm) zvolil emigraci, když Hitler převzal moc a vrátil se jako důstojník jedné z armád protihitlerovské koalice.
    Měl tedy proti sobě tu část německé veřejnosti, která Hitlera adorovala. Dlouhá léta byl starostou Západního Berlína, než se stal kancléřem. Funkce kancléře se vzdal, když vyšlo najevo, že jeden z jeho tajemníků spolupracuje se Stasi(NDR).Za jeho kancléřství, především z jeho iniciativy, byly obnoveny diplomatické styky s Československem , které od 2. světové války nebyly navázány. Brandt byl předsedou Socialistické internacionály
    (i z projevu Miloše Jakeše z Červeného Hrádku to lze zjistit), ale na rozdíl od Jakeše to byla mezinárodní autorita jedna z předních osobností evropské politiky.

    OdpovědětVymazat
  8. Pro 1:54 jen jestli to nebyl už Maxmilián I. Mexický, který je (zaostalé mexické peony) se svou početnou i Čechy zahrnující družinou z pod kaktusů vytáhnul ... Boží prostoto, to čemu se říká pokrok není dáno rasou ani národností. Vrcholné civilizace té které doby jsou dány geografickou situací a stupněm poznání, kterým disponuje lidská populace. Celý ten pohyb je samovývojem, má své vrcholy a samozřejmě pády. Kapitalismus je výkonný, vitální a odolný proto, že se opírá o negativní vlastnost člověka (touhu po a v důsledku i potřebu co největšího majetku). Tento, jako každý rozvojový podnět se nakonec vyčerpá a začne působit negativně. Není to, v té „nejrozvinutější“ části světa náhodou už vidět? Dílem zaostalý Středoevropane?

    OdpovědětVymazat
  9. Němci , Rakušané , celá západní evropa se bála našic řemeslníků . Bránili trh . Místo aby verbovali z východní evropy mladé dělníky , tak si pozvali z afriky a muslimské azie samé inženýry a doktory . Teď se tam poserte a dobře vám tak . Zlaté ručičky jse vymenili za nefachčenka a uchyláky s teroristickým talentem .

    OdpovědětVymazat