Reklama

.

.

pondělí 13. března 2017

Michael Snyder: 11 otřesných skutečností o rozpadající se infrastruktuře v USA

Michael Snyder 
13. 3. 2017    e-republika

President Trump prokázal správný instinkt na peníze, když říká, že chce utratit biliony dolarů na infrastrukturu. Je nepochybné, že to zoufale potřebuje. Problém je v tom, že jsme na mizině.


Bez ohledu na to, jaké politické názory občané v USA vyznávají, přesto existuje jedna věc, na níž se téměř všichni ve Spojených státech shodnou. Infrastruktura této země se rozpadá. Předchozí generace Američanů ovládli celý kontinent a vybudovali úžasný infrastrukturní systém, který obdivoval celý svět. Ale teď už mají tisíce těchto působivých infrastrukturních projektů za sebou desítky let používání a zoufale potřebují opravu či modernizaci. Téměř katastrofická závada na Orovillské přehradě je dokonalý příklad toho, o čem je řeč. Měli bychom budovat další generaci infrastrukturních projektů pro naše děti a vnoučata, ale místo toho jsme v tak ubohém stavu, že dokonce nedokážeme provádět údržbu a zachovat úžasné infrastrukturní projekty, které nám byly odkázány.

Kdysi, před dávnými časy, se nikdo na celé planetě nemohl rovnat s naší infrastrukturou, ale teď se její chátrání stalo terčem vtipů pro zbytek průmyslového světa. Bohužel se jedná jen o další symptom našeho dlouhodobého ekonomického kolabování. Prostě na rozdíl od předchozích generací nejsme schopni dát dostatek peněz na infrastrukturu a výsledkem je totální bordel všude kolem. Toto je 11 naprosto otřesných skutečností o rozpadající se infrastruktuře USA:

  1. Podle Americké asociace silničních a dopravních stavitelů (American Road and Transportation Builders Association) je 56 tisíc mostů ve Spojených státech tzv. "strukturálně nezpůsobilých". Nejděsivější na tom čísle je to, že po těchto mostech projede denně 185 milionů vozidel.
  2. Každý čtvrtý most v USA je starší než 50 let a "nikdy na něm nebyla provedena generální oprava".
  3. Žádné letiště ve Spojených státech se nevejde mezi 25 nejlepších na světě.
  4. Průměrné stáří amerických přehrad je v tuto chvíli 52 let.
  5. Není to tak dávno, co Americká společnost stavebních inženýrů (American Society of Civil Engineers) ohodnotila stav amerických přehrad stupněm D (dostatečně).
  6. Ta samá společnost ohodnotila celkový stav americké infrastruktury jako D+.
  7. Přeplněné dálnice stojí Američany ročně přibližně 101 mld. USD ve vyplýtvaném palivu a čase.
  8. Podle amerického ministerstva dopravy (U.S. Department of Transportation) potřebuje více než dvě třetiny silnic "naléhavou opravu či modernizaci".
  9. Pokud by se všechny silnice a mosty v USA měly kompletně opravit, stálo by to přibližně 808 mld. USD.
  10. Federální výdaje na infrastrukturu v posledním desetiletí poklesly o 9 procent.
  11. Bloomberg předpovídá, že nás krácení investic do infrastruktury připraví do roku 2025 o 3,9 bln. USD.
Kvalita naší infrastruktury ovlivňuje životy nás všech každý den. Například jsme si zvykli považovat za samozřejmost, že z našich kohoutků teče bezpečná a čistá pitná voda, ale nedávné události ukázaly, že to tak nemusí být vždy. Jen se zeptejte obyvatel Flintu ve státu Michigan. Vodovodní potrubí, kanalizace a čističky vody po celé zemi stárnou a naléhavě vyžadují opravy.

Samozřejmě přesně to samé by se dalo říci o naší rozvodné síti. Nikdy nebyla konstruována k obsluze tolika lidí a v nejteplejších dnech léta je "napětí" na síti očividné. Rozvodná síť je také velmi zranitelná elektromagnetickými impulsy (EMP), o čemž jsem psal ve své knize, která popisuje, jak být připraven. Bylo vypočteno, že za pár miliard dolarů by se tato síť dala posílit proti působení EMP, ale naši politici odmítli tyto peníze vynaložit.

President Trump přitom říká čistou pravdu, když tvrdí, že naše letiště vypadají jako ta v zemích třetího světa. Většina našich letišť je přinejmenším několik desítek let stará a taky je to na nich vidět. Když se však podíváme na ostatní prostředky hromadné dopravy, zjistíme, že je to ještě mnohem horší. Zatímco ostatní země, jako jsou Japonsko a Čína, investovaly ohromné finanční prostředky do vysokorychlostních tratí, my neděláme téměř nic, přestože jejich současný stav je naprosto ubohý. Mohl bych pokračovat a hovořit o našich přístavech, školách, vodní dopravě, parcích atd., ale myslím si, že to, co jsem napsal, k pochopení stačí. President Trump prokázal správný instinkt na peníze, když říká, že chce utratit biliony dolarů na infrastrukturu. Je nepochybné, že to zoufale potřebuje.

Problém je v tom, že jsme na mizině. Máme dluhy ve výši 20 bilionů dolarů a zvyšujeme je každý rok o bilion. Takže, kde na to vezmeme peníze?

Pro liberály je snadné říci, že bychom měli zvýšit daně, ale o kolik více budeme schopni vymačkat z amerických spotřebitelů? Dvě třetiny země žije od výplaty k výplatě a nedávno vešlo ve známost, že dluhy amerických domácností vzrostly na celkových 12,58 bilionů dolarů.

Kdysi dávno byly Spojené státy nejbohatší zemí na planetě a my jsme si mohli dovolit stavět nové odvážné infrastrukturní projekty do moře k moři. Dnes však máme největší horu dluhů v dějinách lidstva a nemůžeme si dokonce ani dovolit opravit to, co už máme. Když hovořím o dlouhodobém ekonomickém hroucení, tak hovořím přesně o tomto. Jsme v úpadku už velmi dlouho a každý, kdo se se vás bude snažit přesvědčit o opaku, vás prostě podvádí.

- - -

Psali jsme:

Zdroj: The Most Important News
Překlad: Stan

90 komentářů :

  1. Asi jsme se shlédli v našem novém, porevolučním vzoru. Tak nějak cítím, že jsme na tom velmi podobně. Včera jsem se díval, jak bourali na D1 ještě vcelku zachovalý most. Chlubíme se, že budujeme nové dálnice, ale už se tolik nemluví, jak se staráme o ty již postavené. Předloni k nám do vesnice natáhli nový koberec. Přijeďte se podívat, jak vypadá po letošní zimě. Ještě jedna zima podobná té letošní a silnice bude stejná, ne li horší, než pře opravou. A silnic podobných té naší je u nás spoustu. A další spousta je v ještě horším stavu. Tyhle okresky byly stavěny na úplně jinou zátěž a natažený koberec, z velmi pochybné směsi, na ještě pochybnější základ naše silnice o moc nezlepší. Ale nezoufejme. ČNB natiskne nové bankovky, po vzoru velkého bratra a na všechno bude. Na silnice i na krámy z amerických zbrojovek. Jenom těch dluhopisů zase znatelně přibyde.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z příspěvku to podstatné je, že na dálnici D 1 bourali ještě zachovalý most. A to je podstata kapitalistického podnikání. Důležitý je zisk. Pro zisk se vytvoří soutěž na veřejnou zakázku pro stavební firm, která má svého "strýčka" na prameni, aby mohla dostat zakázku ušitou jim na míru, aby mohla čerpat finanční prostředky ze státního rozpočtu, nebo z Evropských fondů, což jsou jinými slovy naše peníze, které těm co pracují strhávají a z ničeho jiného to není, protože bohatí mají stovky odborných daňových poradců, aby nemuseli platit žádné daně a aby si mohli optimalizovat své příjmy. Takže není vůbec důležité, že se bourá most, který by po menších opravách mohl ještě s přehledem dalších sto let sloužit, důležitý je zisk, který se vytvoří pro tu kterou stavební firmu a ne potřeba oprav. Jenom jeden příklad z knížky o mafii působící v USA v NY. Mafie ovládala stavební firmu, která svými těžkými nákladními vozidly rozbíjela každý rok komunikace a ta samá firma dostávala pravidelně od města NY zakázku na jejich opravy a tím se přelévali peníze z veřejných rozpočtů do kapes mafie. Jenom si u nás všimněte, že se opravuji pořád dokola krásné rovné úseky silnic a ty které jsou v horších zatáčkách ty zůstávají neopravené celá léta. Proč? Protože na těch rovných, krásných úsecích krásně rostou stavebním firmám zisky, což by nebylo, kdyby opravovaly to co opravu opravdu vyžaduje.

      Vymazat
    2. 6:26 To všechno je logický důsledek privatizace zisků a "znárodnění" nákladů. Z daní je možné pokrýt sotva provozní náklady státu, ale na investice do infrastruktury nezbývá. Přitom ročně od nás odchází přes 300 mld. zisků, vytvořených prací našich občanů. Dotace z EU, které jsou ve skutečnosti jen jistou formou hypotéky, se utrácejí na podpory soukromníkům a na nesmyslné projekty. Jednou je budou splácet příští generace, kterým na údržbu a výstavbu infrastruktury zbude ještě méně peněz. Zatím ještě jakž takž žijeme z podstaty, z toho, co bylo vybudováno dříve. Až to doslouží, budeme na tom mnohem hůře, než USA.

      Vymazat
    3. 17,28
      Před několika lety u nás stavěli nový most. Mimochodem, v tom původním se našli dvě nálože z konce druhé světové. U stavby vyvěsili velkou ceduli "Swietelski". Nakonec jsem se od dělníků dozvěděl, že jsou zaměstnáni u nějaké minifirmy, které stavbu pustil Swietelski. Za kolik jí "vysoutěžil" Swietelski a za kolik ten most nakonec postavila ona firma, jsem se samozřejmě nedozvěděl. Ale vsadím klidně svoje boty, že se obě částky dost lišily. A v tom to právě všechno je. Veřejný sektor funguje, jako dojná kráva. "Prostaví" se miliardy, ale všechno se staví stylem "Franto, podrž ten komín, já jdu pro peníze". Vyfakturují se stovky tun balené na koberec o tloušťce 2x5 cm. Na silnice se položí dvě slupky, které začnou praskat po projetí prvního náklaďáku. Všude se šidí. Na materiálu, na platech lidí a všechno stojí za hovno.

      Vymazat
    4. to 17:28
      Použitý způsob rekonstrukce D1 je podle názoru odborníků zbytečně drahý (efektivní a podstatně lacinější způsob je rozbít stávající horní vrstvu a na ni položit novou - protože se už nebude podklad sesedat).
      Rozšiřování D1 při rekonstrukci je dalším vyhazováním peněz, protože havarovaný kamion zastaví stejně dva jako tři pruhy (viz denodenní stav).
      Pro stavební firmy není nejvýhodnější stavba dlouhé přímé silnice, ale hlavně stavby a tzv.rekonstrukce mostů.
      Kvalita provedení silničních staveb je zoufalá, zřejmě je úmyslně používán/vykazován co nejdražší materiál a nesprávná/odfláknutá technologie, aby životnost pokryla nejvýše záruční dobu.

      Vymazat
    5. Diky Bushova a Obamove..Udelali jste vic nez jsme si predstavoveli..

      Vymazat
  2. ...nejsme na tom lépe !
    Zbrojíme jak pominutí, cpeme peníze do NATA a doma chcípl pes*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jediná volitelná strana, která je schopna udělat v této zemi pořádek je SPD Okamura! www.spd.cz

      Vymazat
    2. 7:04 Přesně tak, ostatní strany jsou vlastně jedna jediná strana havloidů, jejich vzájemné půtky jsou jen divadýlkem pro hloupé voliče, SPD je jediná opozice.

      Vymazat
    3. Anonymní13. března 2017 9:50 ano čssd ano kdu top09 dělaj stejnou politiku SPD je jediná správná cesta

      Vymazat
    4. Vzhledem k tomu, že Tomio Okamura chce zůstat v NATO, je pro mne také nevolitelný. A to pominu tu jeho lásku k penězům, která stála za rozkolem předchozí strany a vzpouře skoro všech jeho poslanců. Takže agitace dobrá, ale pro nesprávnou stranu. Taurus

      Vymazat
    5. 16:52
      Už jsem ti říkal jednou, vygume, aby sis opatřil fakta, než vybliješ nějakou blbost. SPD Okamura je, vygume, zásadně, pro vystoupení z NATO. A ta láska k penězům, proboha co to je???

      Vymazat
    6. Nezlobte se, ale v Programu Okamurovy SPD jsem nic v otm smyslu nenašel. (http://spd.cz/program/) On má podle vás ještě jeden, zcela jiný program? No to jsou mi novinky! Tak co teď vy, slušňáku, co si počnete? Jsem opravdu moc zvědav :-D)

      Vymazat
    7. Anonymní13. března 2017 17:06 má vystoupení z eu a pak nás v natu též nenechaj

      Vymazat
  3. Kdo už pochopí, že kapitalismus a liberál fašismus nejsou dlouhodobě životaschopné. Totiž, když se shodou okolností podaří něco vybudovat, tak je pokrok okamžitě zastavena za začne rabování a tak stále dokola.

    Tvořivost musí proudit, tak funguje prostředí ve kterém jsme se narodili, ale to by lidé museli prohlédnout, že jsou zotročeni doktrínou "zlatého prasete". Není zajištěn proud tvořivé energie. Jakmile společnost něco má, tak se to hned rozkrade až všechno spadne, pak hold se musí budovat a je chvíli lépe, protože tvořivost může proudit, ale jenom než je to sežráno darebáky. To co je společností vytvořeno je potřeba investovat do dalšího rozvoje jak osobnostního, tak společenského. Zatím se přebytky společnosti vždy stali pouze zdrojem pro darebáky v mafiích. Je to pro to, že lidé neprohlédli a nedokážou držet spolu a s darebáky zatočit, kvůli vlastní malichernosti a etické a morální nezralosti. A dokud nedozrajeme budeme obětí těchto darebáků, kteří za takových to podmínek mají příležitostí velmi mnoho.

    Skuteční muži již vymřeli, jestli vůbec někdy byli a ženy a muži dohromady se stali děvkami, jestli vůbec někdy byli něco jiného. Je to výzva stát se lidmi a nemyslím podle vzhledu, ale podle činů.

    OdpovědětVymazat
  4. Kde se na to vezmou penize? Valka kterou zaridi USA, valka mezi EU a Ruskem, historie se opakuje.
    USA si mysli, ze na tom zbohatnou, budou zasobovat obe strany, nahodi si tim prumysl a pak zainvestuji do obnovy obou. Ale to by nesmely byt atomove zbrane ....vodserou to i USA i kdyz si mysli, ze ne.

    OdpovědětVymazat
  5. Mám to z druhé ruky,ale můžu to potvrdit o zaostalosti infrastruktury v USA.Prý stačí zajet mimo města a jste v minulém století,silnice a prý i dopravní značky pamatují třicátá léta m.století,podobně i železnice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byl jsem tam. Vlakem jsem nejezdil takže nemůžu soudit, letiště JFK je úplně v pohodě (jiné neznám), silniční a dálniční síť hustotou a kvalitou jim můžeme jen závidět. Byly i věci které mě zarazily, např. elektrické vedení často visící na starých dřevěných sloupech.

      Vymazat
    2. Ty sloupy nech na pokoji!!! Vypadaji sice nevzhledne, ale jsou maximalne ucelne a hlavne! ...jsou "public property" ...t.j., ze si na ne kazdy liniovy-dodavatel, muze umistit svoje vedeni. Jen musi dodrzet ty "patra" (v principu, nahore silova vedeni, pod nimi signalova vedeni). Diky tem sloupum, ti natahnou kabelovku treba na vzdaleny ranch, behem par dni. U nas? ADSL ma v rezidencnich ctvrtich (domecky :-) ) monopol, protoze kabelovkou jsou obslouzene jen sidliste.

      Ja mam procestovanou jen Kalifornii (prezdivaji ji "commiefornia") a infrastruktura je zde sice prosta ale funkcni.

      Vymazat
    3. Jel jsem s bráchou po východním pobřeží USA od hlavního města USA až do Halifaxu v Kanadě. Na území USA mi brácha řekl, abych mu řekl, když uvidím nějakou továrnu. Za celu dobu jsem neměl tu příležitost, protože žádná nikde v dohledu nebyla. V Kanadě něco podobného. Jinak v Kanadě jsem viděl spoustu naších Zetorů ve funkčním stavu, kterých si nemohli vynachválit pro jejich spolehlivost a jednoduchost obsluhy a opravy. Ve Washingtonu jsem viděl armádu bezdomovců. Na dálnicích samá drahá auta, která byla řízená mladými lidmi a všechno na půjčku. Bydlení v kartonových neizolovaných domcích a vytápění všechno na elektriku s fasádami s umělé hmoty vytvářející dojem cihlové zdi, prostě kamufláž jako kulisy. Lidé jsou naučení se neustále usmívat a na všechny otázky odpovídat, že vše je OK. V obchodech rovnají zboží do regálu absolventi několika vysokých humanitárních škol, po městě jezdí autobusové linky, které nemají žádnou návaznost mezi spoji a vedou od nikud nikam a jezdí s nimi jenom socky a černoši. Na chodnicích, které jsou všude nikoho nikdo nepotká, protože všichni jezdí autem. Jinými slovy Amerika je jiný svět, který se snaží přesvědčit své okolí o své výjimečnosti a hodné následování a když to okolí nechce udělat dobrovolně, tak je USA přinutí k následování demokratickými bombami.

      Vymazat
  6. Copak parazita zajímá jak je hostiteli. Současná generace pod 40 je tak zdevastovaná že si neumím představit co by je srovnalo. Většina lidí po cinkání žila v euforii že bude všechno zadarmo protože co komunisti nakradly to se nám vrátí ale neuvědomily si že co komunisti nakradly zůstalo doma. Co dělal Honolulu celé roky v USA že je tam taková hrůza a prohlédl teprve teď. USA chtěli parazitovat na celém světě a sadily vše na výhru, prostě hráli vabank. Je to děs co se muselo všechno zničit aby paraziti mohly uspokojovat své zvrhlé choutky ale žádný strom nenaroste do nebe. Planeta má své limity a někteří lidé se domnívají že jsou bozi. Zvláště ty co se považují za věřící katolíky a žijí podle satanovy bible.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty se nauč pravopis, ty demente. To je fakt hrůza. Děláš ostudu tomu skvělému socialistickému školství.

      Vymazat
    2. 9:28 Vypadá to spíš, že jsi právě ty, produkt soc. školství, a ten chudák je už zřejmě plod havlismu, navíc zkřížený pražským "nářečím", ty cípe.

      Vymazat
    3. 10:11

      Píše ty demente o generaci pod 40 a že neví co by JE srovnalo. Z toho jasně plyne, že ON není pod 40, ale plesnivý komoušský dědek.

      A že "plod havlismu" nadává na havlismus může vymyslet jen duševní potrat tvého kalibru.

      Vymazat
  7. Když odhlédnu od těch amerických čísel, jako by se psalo o české republice. Ta pitná voda je nejlepší, pražané a nejen oni by mohli našich americkým soudruhům o tom něco povyprávět. A tak je to s každou jednou věcí. Halt, penízky jsou bůhvíkde, nebo se chystají bůhvíkam, když tady nikdo jejich investice nějkde v tramtárii prý nechrání....škoda mluvit, voni nám to soudruzi o víkendu vlastně již vysvětlili.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenom k těm penězům,proč nemůže být státní rozpočet vyrovnaný a pokaždé s deficitem.Někam musí miliardáři schovat své mld a když si je může miliardář ještě zhodnotit a vyplatit,tak o co jde.

      Vymazat
  8. Amerika jde do kopru, to je víc než jasné, prosíme všechny parazity z nezjiskovek, kteří jsou placeni z USA, Havloidy a pražskou kavárnu a jim podobní USAfilové aby přispěli na obnovu zdevastované infrastruktury páníčků z júesej. Jinak budou muset amíci za každou cenu vyvolat velkou válku, aby na ni jako na všech předchozích nekřesťansky vyrejžovali. Mimochodem o tom katastrofálním stavu v USA mluvil pan Pjakin na jednom se svých pravidelných videí, minimálně před rokem. A ejhle jako vždy, zase nelhal a měl opět pravdu. Holt kdo umí ten umí, kdo neumí ten jenom hnojí a čumí.

    OdpovědětVymazat
  9. Otázka. Nie je zámer zlikvidovať cestnú infraštruktúru? Vraj investujú do železníc. Žeby niečo pravdy na tom, že ľahšie sa ovládajú ľudia v železničných vozňoch ako v autách. Možno ťažká konšpirácia. Hmm?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je ale pičovina, Vlado. Už to svinstvo nehul.

      Vymazat
  10. Dobrý den přátelé diskutéři, tak jsem si rozklikl zdroj, abych pochopil o čem je vlastně řeč a kdo to píše. Takže jen po rozkliknutí zdroje jsem se podíval na fotografii, která vypovídá o mnohém, krásně rozpraskaná a záplatovaná vozovka , nejspíše autor ví o čem píše. Vy všichni co jste byli na nějakou kratší dobu v USA , víte většinou houby, nemůžete popsat a vidět co by jste měli vidět, neb jste zblí mrakodrapy a šíleným ruchem velkoměst. Ano amerika je stále velmi bohatá země, ale je pravda, že nic nevím o vysokorychlostních tratích , nic neslyším o lepších autobusech, letadlech lodích. Autor to ví a proto o tom píše. Nic víc nic míň.USA jdou opravdu do kopru, proto vyhrál Trump volby, to co píše autor říkal i Trump. A to je podstata článku a kde by měla Amerika sehnat prachy , no válkou . To je jasné, to že byla Amerika za druhé války dodavatel zprvopočátku pro obě strany je nezpochybnitelný fakt.Tak o čem je řeč?

    OdpovědětVymazat
  11. 7:24, Váš přispěvek se mi líbí. Jinak napadlo mně na adresu těch lidí, kteří piši, že USSA budou ryžovat na budoucí válce. Omlouvám se za vlastní hloupost: Ale tentokráte, co oni vlastně by do té Evropy posílali - vždyť nic již, stejně jako Great Britain - nevyrábějí a ta hora dluhů /federální dluh 19 bil. plus dluh v jednotlivých státech - 70 bilionů dohromady - dolarů/. Může těžít země s nějaké pohromy na druhém konci světa při takovém stavu vlastní ekonomiky? A k tomu ještě je třeba dodat na okraj: tato hora dluhu je přestože celý svět jim dennodenně na redukci těchto horentních dluhů přispívá. Prý platíme v obchodě za všechno o 30 procent více, protože to je pro bankéře - říká Lauterbachová. To jest - toto se ptám já - ta suma 3O procent - to je podpora Emeriky? Jinak válku v Evropě, to jest v Rusku, o které všichni mluví si některé mozky, mimo jiné polské /to je hrůza co člověk slyší od různých polských prelegentů na youtubu/, představují tak, že to to bude lokální válka, která bude sem tam hořet, to jest budou se tam mydlit a sem tam bude přiměří. USSA již je podle všeho jinou zemí než byla po druhé světové válce, kdy byl Marschalův plan - toto je víceméně zase dotaz - já to tak vnímám. Jinak řekněte mi USSA a Great Britain téměř nic nevyrábějí. Jak to, že to jsou prosperující ekonomiky? V marné naději - tak to cítím - jsem položily tyto dotazy.

    OdpovědětVymazat
  12. Anonymní 13:08
    Velice dobře napsané,souhlasím.
    Tak jenom jeden poznatek,tiskem dolarů,ani neznáme částku toho tisku,je něco podobného,jako když si sám natisknete peníze,zbohatnete bez práce.Dalším dobrým zdrojem příjmů jsou dluhy všech států v dolarech,stačí aspoň splácet úroky.

    OdpovědětVymazat
  13. Ty 9,28 co tady děláš? Takový umělec a vzdělanec? Já jsem sice před hrobem ale takových exkrementů jako jsi ty jsem potkal málo. Máš dobrej pravopis ale v hlavě prázdno, jinak by jsi takové nic jako já přehlédl a něco světaborného napsal.

    OdpovědětVymazat
  14. V Kanadě i v SSA občas padají mosty. Jsem korosní inženýr a je mi jasné, že nespadlé mosty jsou často na cestě k pohromě.
    ČLÁNEK NAHOŘE MÁ PRAVDU!
    V SSA Trump sní o 1000 000 000 000 dolců na opravy. Nebude na to mít prostředky.
    JEHO PLÁNY UKAZUJÍ, ŽE SKLOUPZNE DO BANKROTU.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dokud budou ostatní státy uznávat dolar jako světovou měnu, tak se bankrot konat nebude, USA budou stále tisknout dolary a rozpouštět v nich své ztráty, které tím přesouvají na ostatní uživatele této měny. Kdyby dolar nebyl světovou rezervní měnou, tak jsou USA zbankrotované dávno. Jejich hospodářství je za normálních podmínek neudržitelné a dluhy nesplatitelné.

      Vymazat
    2. No jo o tom to je, v tom je ten vtip, že Amíci sice mohou dolárky tisknout, to není tak drahý, naopak, pokud se ale nebude obchodovat ropa v USA petrodolarech, tak je už nikdo nebude chtít a svý dolárky kterejma parazitovali na celým světě, si budou moci natřít na ty svý silikonový prsa. Pak si namátkou třeba Rusko vzpomene, že nikdy vlastně nedostalo zaplaceno za Aljašku, takže jim stále patří a takových vychytávek budou desítky. A o tom to je. Takže júesej sbohem a šáteček, vyplň se osude...

      Vymazat
  15. Na co mosty?! Mají lodě. Mohou tak používat přívozu a alespoň dají lidem práci převozníků.
    Nebo ať zůstanou občané této "krásné" země v místě bydliště a tam ryjí svými rypáky a necourají se po okolí. Alespoň nadělají méně bordelu kolem sebe než tím svým neustálým přemisťováním.

    OdpovědětVymazat
  16. ZLOČINECKÉ USA
    USA jsou největší říše zla, zločinecké váleční štváči a mezinárodní teroristé v dějinách lidstva. Vláda USA je nejzločinnější institucí, která kdy na Zemi byla. Zima a mráz přichází z Bílé chatrče ve Washingtonu! Zavřete dveře! USA po zásluze končí na smetišti dějin ve věčném zapomnění.
    Aktuální varování: "Se Spojenými státy do věčných lovišť!"

    OdpovědětVymazat
  17. Samozrejme, ze nektera mista potrebuji opravu.
    Celkove je to vsak moc fain zeme. Neda se ale generaliziovat, protoze je kazdych 200 mil jina.

    Jsou zde daleko vetsi zimy a horka nez v Evrope a silnice se musi opravovat kazde jaro.

    Prave dnes, je zde na Floride hodne turistu, kteri odkladaji navrat do New Yorku, protoze je tam snehova kalamita.

    Panove doporucuji kazdemu z vas, aby jste Ameriku projeli od rohu k rohu.. Kazdy z vas by zde nasel misto, ktere by odpovidalo jeho povaze.
    Verim silne, ze podari-li se presidentu Trumpovi a jeho lidem prosadit plany proti kongresu, tak to bude mit positivni ekonomicky dopad i na Evropu.

    V Americe se velmi RYCHLE stavi - tam kde se stavi.
    A nejake chatrajici mosty, ci silnice jsou smesny problem.

    Americane jsou velmi sikovni na organizaci a reseni problemu. Az se budete toulat po Americe, tak budete prijemne prekvapeni, jak vsechno funguje k vasi spokojenosti..

    Doporucuji, aby jste si zde na vylete koupili prakticke, pracovni auto a po ukonceni vyletu si ho nechali poslat domu. Budete mit kamarada, ktery je spolehlivy a snese daleko horsi zachazeni nez evropska auta. (Mel jsem oba druhy. Vim to urcite.)

    Asi jsou nekde spatne silnice, ale ja nevim kde. Tam kde ziji ted (jihozapadni Florida) jsou vyborne.

    Jeste vam musim rici TAJEMSTVI. Pravidle silnicniho provozu, oznaceni silnic a toulani se po Americe je daleko jednodusi - nez se toulat autem v Cesku.

    Typicky americky ridic po navratu z Ceska narika.
    "5 x jsem tam zabloudil ! Domluvit se tam nejde z nikym.
    Nikdo mi nerozumel. Silnice jsou plne neurotiku s inklinaci k sebevrazde. Zeny jsou tam velmi krasne, ale vidi ve me strasidlo a stare babicky me lituji a citi nade mnou soustrat, rikal velebny pan, jediny kdo koktal anglicky. Je lepsi neodjizdet z Prahy a kdyz tak zeleznici".

    Az sem pojedete tak potrebujete dokument s potvrzenim o povolenem pobytu. (Pas a vizum.) Oni v dnesni dobe zavrou kazdeho, kdo nema v poradku papiry. Trump na illegali poslal policajty..
    Potrebujete umet cist mapu a t.j. vsechno. Samozrejme musite mit zakladni anglictinu, nebot Americane jsou tvrdi na nejaky jiny jazyk.
    Tak dedci a ted hura do Ameriky.

    Nana Mouskouri COUNTRY SONGS (youtube)

    vam na cestu zpiva a hraje neco typicky americkeho.
    nick HONOLULU - mam rad Ameriku, a vy take, ale zatim o tom nevite.


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když už jsem mluvil o té Aljašce, tak také původní obyvatelé Ameriky indiáni si mohou vzpomenout, komu že ta moc fajn země vlastně patří a že co bylo ukradeno musí být také vráceno, takže si Nicku vy a nebo vaši potomci na cestu budete moci zahrát něco typicky amerického...

      Vymazat
  18. 16:13... = typicka atrocitni propaganda a udivujici.
    Nikdy jsem ve Washingtone zadnou "chatrc" nevidel.

    Neverte mu (16:13) ! Washington je jedno z 5 nejhezcich mest v Americe. A za Washingtonem zacina velmi krasna priroda.
    Prijedte se presvedcit !
    nick HONOLULU

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. TAK mně by úplně stačilo,

      milý Honolulu, kdyby se tvé milované USA staraly
      samy o sebe, o své hospodářství, o svou bezpečnost

      a přestaly si konečně hrát na světového četníka.

      Moc by pomohlo,aby se sta tisíce amerických okupantů vrátilo hezky ke svým vyžraným maminám
      a pomohli onu zmíněnou infrastrukturu opravovat a budovat...
      Ale protože funguje vojensko-průmyslový komplex USA
      jenom z válčení a rozesírání vlád po celém světě, tak z toho zase nic nebude...

      Souhlasu netřeba.




      Vymazat
    2. Nicku, máte pravdu, jen se ale nesmíte dívat na to, co zbylo z hrdé americké střední třídy... Řeka Potomac je kouzelná, ale nesmíte vidět zoufalce kolem ní, jejichž počet roste. To, že celková zadluženost na hlavu Američana je naprosto mimo jakoukoli možnost to někdy splatit, je obraz bídy a utrpení drtivé většiny US populace, která si odvykla klást si nepříjemné otázky. Mám známé v Connecticutu, v Californii a Nevadě a postupně jim z jejich hlasů mizí to bývalé nadšení nad jejich skvělým rozhodnutím emigrovat do USA. Kdo má svého šéfa, ten na něj nadává pro neschopnost a neodpovědnost. Kdo dělá na sebe, zjišťuje, že to jde stále hůře a se stále větším podílem parazitů na výnosech vlastní práce. Nevím, jeké je vaše povolání (job), ale tam kde o něco jde, jsou kreativními zaměstnanci Asiaté a Afričané, zatímco pár US bossů sbírá smetanu na úkor těch, kteří dělají na ně i těch, kteří jsou prostě k jejich smůle v okolí. Bezohlednost vládne USA a nic na tom nezmění pár enkláv společenské kultivovanosti, zpravidla mimo orbanizované oblasti.

      Vymazat
    3. 16:26 - Honoluláku, necpi nám své amícke žbrndokecy a tupožvásty do hlavy! Nejsme kolónii zblbnutých amíků!

      Vymazat
    4. Projel jsem autem nejednou z Toronta na Floridu, spal v hotelech, motelech a nejvíce stanoval. Příroda byla nádherná, silnice a dálnice velmi dobré, horší to bylo s částí stanových táborů.
      Už v srpnu 1986 jsem zjistil, že tu je i jiná Amerika. Projel jsem černými zbořeninami na předměstích Buffala. Nedávno jsem viděl Detroit po krachu automobilky.
      NICK NÁM NEŘÍKÁ VŠECHNO!

      Vymazat
    5. Vejre nevis ze Nick neni jmeno ale nick=prezdivka tak netituluj nikoho ani toho cvoka nicku rikas mu prezdivko spise by se mel jmenovat gumoprcku cili speckostein

      Vymazat
  19. Do americké prdele, kráčíme všichni vesele :-) .

    OdpovědětVymazat
  20. Nektere vase prispevky jsou VESELOHRA ! T.j. stejne jako kdyz Vlasta Burian mluvil Italsky a Madarsky.
    Nepomuze vam z vasi nemoci jic jineho nez letenka do Ameriky a ceny ted pujdou dolu, kvuli invazi.
    nick HONOLULU (koncim pro dnesek jdu plavat. Na severu je zima a zde je stale leto.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele, amíku, od Veliké Špinavé Louži na Floridě, kde ryby dávají dobrou noc! Dej si bacha na krokodíly!!!

      Vymazat
    2. On je stastny ve sve naivni hlave hodne 4 tridy pomocne skoly . Mele a mele a mele .Stale stene kraviny a zjevne vi o Americe uplne hovno.Na priklad Washington je mimo negru mestem vladnich parasitu a vsichni dle vyjadreni jedne real estate agentky se vsichni kteri se pristehuji do luxusnich domu a apartmentu nikdy nevystehuji neb bazina je nevysusitelne .On take nekomentuje domu ktere jdou na trh za 50-250 milionu $ a kdo je kupuje . Dovede si nekdo vubec predstavit rocni home tax property na tyto mega palace? On zivocich zije nekde v sude chodi do knihovny na internet a tady bleje . Serme na nej o Americe vi asi jako ja o tech papuancich kterym velel v bazinach Brasilie

      Vymazat
  21. Jel jsem s bráchou po východním pobřeží USA od hlavního města USA až do Halifaxu v Kanadě. Na území USA mi brácha řekl, abych mu řekl, když uvidím nějakou továrnu. Za celu dobu jsem neměl tu příležitost, protože žádná nikde v dohledu nebyla. V Kanadě něco podobného. Jinak v Kanadě jsem viděl spoustu naších Zetorů ve funkčním stavu, kterých si nemohli vynachválit pro jejich spolehlivost a jednoduchost obsluhy a opravy. Ve Washingtonu jsem viděl armádu bezdomovců. Na dálnicích samá drahá auta, která byla řízená mladými lidmi a všechno na půjčku. Bydlení v kartonových neizolovaných domcích a vytápění všechno na elektriku s fasádami s umělé hmoty vytvářející dojem cihlové zdi, prostě kamufláž jako kulisy. Lidé jsou naučení se neustále usmívat a na všechny otázky odpovídat, že vše je OK. V obchodech rovnají zboží do regálu absolventi několika vysokých humanitárních škol, po městě jezdí autobusové linky, které nemají žádnou návaznost mezi spoji a vedou od nikud nikam a jezdí s nimi jenom socky a černoši. Na chodnicích, které jsou všude nikoho nikdo nepotká, protože všichni jezdí autem. Jinými slovy Amerika je jiný svět, který se snaží přesvědčit své okolí o své výjimečnosti a hodné následování a když to okolí nechce udělat dobrovolně, tak je USA přinutí k následování demokratickými bombami.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mohu jen potvrdit s tím, že tu a tam je nějaká ta výrobní fabrika i vidět, jen člověk musí vědět, kde hledat. Majitelem je nějčastěji buď vláda nebo cizí vlastník ze zahraničí s jedinou výjimkou - zbrojní výroba je téměř stoprocentně americká, pokud za amerizké považujeme dodávkyu komponentů ze zahraničí, protože to v USA již vyrábět neumí nebo nechtějí.

      Vymazat
    2. Mnoho továren je ve velkých městech.
      Naše továrna v Alabamě zkracovala. Čínská konkurence zabila nejenom tuto továrnu ale i jiné v Australii a jinde.
      V obchodech je většinou čínské spotřební zboží. Proto zmizely továrny v malých městech podle pobřeží.

      Vymazat
  22. V Americe jde všechno do hajzlu včetně průmyslu a infastruktury. Jediné co mají nejlepší na světě je armáda.
    Amerika směřuje k Velké válce, nic jiného jim nezbývá. Trumpto může jen oddálit, ale ne o moc.
    Není otázka jestli bude válka. Existuje jen otázka kdy?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, ono i o té armádě by se dalo chvíli diskutovat. Když to vezmu od druhé světové, dojdu ke vcelku žalostné bilanci. Ona technická a technologická převaha není všechno. Jak se ukazuje, mnohem důležitější jsou lidi a jejich ochota umírat. A kecy o obraně demokracie už také asi moc u mladých Američanů nezabírají.

      Vymazat
  23. Orba s předradličkou a travně polní hospodářství. Sovětský svaz náš velký vzor a učitel.
    Zchátralé mosty, děravé silnice a předražené zakázky. Státní dluh na několik generací. Amerika náš nový vzor a učitel.
    Češi rádi kopírují své vzory.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Napsal Hricák, který byl v USA sice jen prstem po mapě, ale má reálie důkladně nastudované z Rudého práva.

      Vymazat
    2. 19,20
      Vzal jsem za vděk pouze informace z článku a porovnal jsem je s českými poměry. Mimochodem, bolševici předávali moc s téměř nulovou zadlužeností země. Pokud vezmu v úvahu, že ČSSR vydávala na zbrojení 6% HDP a ČR dnes vynakládá cca 1%, měli jsme možnost investovat uvolněné prostředky do rozvoje infrastruktury, nebo třeba do péče o seniory. Nic z toho není pravda. Věnovali jsme je do vzniku českých kapitalistů.
      Chápu, že pravda může někdy bolet. Ať už je americká infrastruktura dobrá, nebo špatná, o té české můžeme říct, že se blíží úrovni zemí třetího světa. Trochu málo po čtvrt století budování kapitalismu, nemyslíte?

      Vymazat
    3. Hricáku, prosimtě, jenom si vezmi, že na obyčejnou pevnou telefonní linku se za komoušů mimo největší města čekalo 5 let. Plynofikace menších měst a vesnic? Neexistovalo. Vodovody? Rarita. Čističky vod? Neexistovalo. Mí prarodiče měli ještě v 90. letech jen suchý hajzl na dvorku. Tomografy, rezonance, gama nože,... v nemocnicích ? Hahaha.

      Hricáku, meleš úplný hovna. Všichni vy stěžovatelé od počítačů s internetem se máte jak prasata v žitě. A vůbec si toho nevážíte, furt jen pindáte a sníte o tom mít se jako v Rusku. Pitomci.

      Vymazat
    4. 20,03
      Tvých rodičů je mi není líto. Mít ještě v devadesátých letech suchý záchod a tak blbé dítě, to už nemůže být jenom smůla. Představ si, že můj táta nám udělal splachovací záchod o čtvrt století dříve.
      A že by všechny ty gama nože a rezonance stály cca 5% HDP? Nota bene, když si platíme souběžně zdravotní pojištění? Jestli tu někdo mele hovna, já to asi nebudu.
      Já končím. Za prvé, jdu zítra budovat ten tebou vysněný kapitalismus a za druhé, diskuse s volem je ztrátou času.

      Vymazat
    5. Tak je ti jich teda líto nebo není, demente? Krom toho, psal jsem o prarodičích na vesnici. Tvůj fotr tě aspoň mohl naučit číst, blbe. Zajdi si na vyšetření hlavy tou rezonancí. Možná přijdou na to, že máš v hlavě hovno.

      Vymazat
    6. Mám dojem, že ten podivín 20:03 musel dlouhou doby hybernovat, že píše takové nesmysly. Musel prospat léta 60tá, 70tá i 80tá. A nebo byl zavřený, ale spíš to vypadá na ústav.

      Vymazat
    7. 21:05

      Místo prdění napiš jediné co z toho napsaného je blábol. Komoušku.
      Obec na jižní Moravě, 1500 obyvatel. Do roku 1995 nebyl obecní vodovod, kanalizace jen v části obce. Všichni topili uhlím a kdoví čím, v zimě se venku nedalo dýchat, obec pod stálým příkrovem kouře. Čistička odpadních vod bylo sci-fi. Čekací doba na telefonní linku několik let. Všechny víkendy od dubna do řijna strávené plahočením se po polích.
      A dnes? Krásná čistá obec se všemi vymoženostmi 21. století.
      Vy všemožní rudí debílci, táhněte s tou vaší propagandou do hajzlu.

      Vymazat
    8. Budu se jen bavit s Vladimírem protože s dementem ve20:03 asi nemá žádný smysl. Takže Vladimíre máš naprostou pravdu, za komunistů se ohledně Wc vše velice řešilo v období budování panelových domú, pro nezasvěcence velice obvyklý druh výstavby například ve Francii. Na vsi šlo většinou o schopnost domkařů, ano idioti typu 20:03 serou i dnes do rohu pokoje, vpořádku ale ať se s tím nechlubí, je to hloupost.A ještě nakonec pane Vladimíre co říkáte tomu, že ten blb ve 20:03 asi vůbec nezaregistroval, že za 27 let je celkem ve velké pohodě dokázat vybudovat záchod i splachovací . 27 let je jedna generace a něco navíc a kdo za tu dobu není schopen se vykadit a spláchnout to za sebou musí být opravdu veký HŇUP. Tak se mějte Vladimíre a hodně sil do boje s dementy o kterých jsem psal Vám přeje Ivo

      Vymazat
    9. Moc se mi líbí hlupáci jako ten 20:03, kteří se svou hloupostí ještě veřejně chlubí. Natrouble srovnává technický stav dnes se stavem před 30ti lety a rozdíl považuje za výhodu kapitalismu. Je to jako srovnávat životní úroveň v 60.letech s 30.léty, Nebo v 80.létech s 50.léty. To už musí být jeden velké pako. Ještě zapoměl srovnat auta, televizory, počítače a na banány, aby to kompletní písnička pro debilizaci mládeže.

      Vymazat
    10. Tak jasně že za komoušů měli mobily horší pokrytí než dneska! A moh za to asi Zelenka co to sabotoval, páč používal pro vysílání své ČST stejnou frekvenci!:))

      Vymazat
  24. Proč tomu tak je? Před padesáti lety se finanční elity USA usnesly na tom, že reálná ekonomika vykazuje klesající míru výnosnosti investic do ní, zatímco výnosy z finančních investic se tehdy jevily jako mnohem, tedy až o řád až dva výnosnější. Ona skvělá výnosnost finančních investic byla podmíněna uvolněním peněžní emise nejen od vazby na zlatu (konec bretton-woodského systému v roce 1971), ale i na reálné produkci. Drtivá většina investic tak byla náhle z reálné ekonomiky přesměrována do oblasti finančních služeb a inovací,a do souvisejícího postupného boomu elektronizace. Elektoronizace, která se jeví jako reálná ekonomika, umožnila vytvořit zcela na hmotných statcích nezávislé (fiktivní) digitální obrazy, které jsou obchodovány bez jakékoli vazby na své reálné základy. To umožnilo vznik nové vrstvy podvodů, jež pohltily množství finančních zdrojů původně určených na reálné investice, byť s nižším výnosem. Zatímco finanční zdroje jsou nadměrně užívány k činnostem zdrojově neudržitelným a reálnou ekonomiku poškozujícím, reálně investiční projekty jsou v defenzivě a něco jako rezervy na opravy a údržbu bylo klasifikováno jako neefektivní, a tudíž zbytečné. To je ukázka, kam vede intoxikace penězi bez jakékoli zámky odpovědnosti těch, kteří za tehdejší uvedená rozhodnutí odpovídají. Nyní výnosnost finančních investic V USA jako celek poklesla pod výnosnost tamních reálných investic před padesáti lety. To je dvanáctý, a současně nejvýznamnější důkaz o systémové vadě celého socioekonomického systému USA, specificky pak toho finančního a ekonomického.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo tak proto teda vznikly nejvýnosnější firmy světa jako Apple, Google, Microsoft, Intel, Amazon vybudovala se největší síť obchodů WalMart,...

      Ještě že tu máme věhlasného analytika z paneláku odněkud z prdelákova, Buffera.

      Vymazat
    2. Milánku 20:27, naučil ses opakovat, ale ne přemýšlet. Všiml sis, že jmenuješ jen firmy v IT. Ale to Ameriku nikdy moc neživilo a pracovních míst to také moc nehází.Takže máš sice pravdu, ale jen v úzkém výseku, čili selektivní. A co zbytek? Uvažuj. Napoví ti kampaň a vítězství Trumpa. Proč ta jeho hesla v Americe zabrala? No uvažuj, uvažuj, ono se ti to nakonec i podaří.

      Vymazat
    3. 21:09

      Napsal jsem jen světoznámé supervýnosné firmy které vznikly v těch posledních 50 letech o kterých píše "Buffer". Jen tyhle zaměstnávají lidí statisíce.
      Pokud chceš tradiční firmy s továrnami tak tu máš Ford, General Motors, General Electric, Boeing, Hawlet Packard,....
      Jistě, počet dobře placených míst v některých místech a oborech poklesl, o tom žádná.
      Já jen fakty a názornými příklady ukazují, že Buffer v lepším případě hodně zjednodušuje a v horším jen blábolí.

      Zde pro zajímavost nově budovaní sídlo Apple pro 15.000 zaměstnanců v Californii za 5 miliard dolarů.
      https://www.youtube.com/watch?v=Rq68Uo233r0

      Vymazat
    4. 21:26-dost slabá argumentace, asi proto Trump vyhrál.

      Vymazat
    5. Byl jsem svědkem boje mezi starým majitelem "mojí" společnosti a novým vedením. Můj staromilný majitel vzdal výstavbu ve prospěch finančních investic.

      Vymazat
    6. Jednoduse pratele, zid si ve sve nenazranosti podrizl vetev na ktere sedel To ze z nenazranosti se diky zidu chrochtavemu buzerantovi Kissingerovi Hansovi z Deutchlandu vse prevezlo do Ciny a ruznych ostrovu to j eten pravy duvod dnesniho problemu . Ten ale nevyresi Trump a ani nebud echtit kazdy zpiva kdyz se jedna o pablby na voleni Potom se na sliby rychle zapomene (vzdyt cernej zpival lepe a proto byl zvolen masivne) Jiz druhy den vsak bylo vse v riti. Atak to jd edokola navic Trump se obklopil starymi generaly aby se kryl armadou ale to nneni v USA vse . TAdy umi strilet ji 4 lete deti a jeho nenavdi 1/2 Ameriky. Navic on ani nebud enmit zajem veci resit sel by proti lidem kteri mu umoznili se napakovat tj zas esteinum,navic je n zidy osobne svazan a s Israelem jiz dela ksefty . Takze klid hosi nic se nezmeni ,mozna trochu vymena strazi ale to nic neni vzdyt jejich platy delaji rocne 2 triliony $ Takze jestki je bere Jim or John nenei dulezite . Normalni makacenkove kteri maji rozum jako vetsina prumeru obyvatelstva s ebud emit stejne dal za hovno Good night

      Vymazat
  25. Ty si zažádej u těch dvou hulibrků,ať ti napíšou něco,co má hlavu a patu,ty zblblá havloflaško....jinak budeš do nekonečna datlovat ty tvoje lejnolahvárenský pindy!!!!

    OdpovědětVymazat
  26. 17:52...Na severu se stavi jinak, nez na jihu. Moje bydleni (byt) ma 150 m ctverecnich a je staveno z nejlepsich matarialu co Amerika ma - a je to staveno proti huricanum, ktere nam hrozi od cervna do rijna.

    Bydleni je uzavrena vesnice za zdi a plotem a pristup je pouze na electronickou kartu a je tam straz. Na jihu by domy stavene jako na severu sezrali mravenci. Zil jsem vsak i v nekolika statech na severu. Americka mesta maji Downtown (stred mesta) a Suburbs (predmesti.) Stredni vrstva a bohati lide ziji na predmesti. Coz je obracene jako v Evrope.

    Kvalita bydleni v Americe je v prumeru, daleko, daleko vyssi nez v Praze, Brne , ci Ostrave. (a nebo Vidni.)
    Predmesti je vetsinou nove.

    Bida bordel a slums zde existuji take a jsou otresne, ale to se vas netyka, pokud nejste alkoholici, drogari a nebo chronicky bez zamestnani. Nejhorsi ctvrte jsou tam, kde ziji cernosi.

    Na druhe strane jsou zde ctvrte velmi bohatych lidi a jsou prakticky v kazdem meste, stejne jako ctvrte chudych.

    Mohl bych vam vypsat nejlepsi suburbs v Americe, ktere se take hirarchicky stupnuji, ale vy si to nagooglujte. (Jmeno + images)
    Palm Beach na vychodnim pobrezi a Pelican Bay (Naples) na zapadnim jsou povestne po celem svete.

    Jak JAR, tak i Amerika, ke me byly daleko lepsi nez CSSR.
    Ale nebyla to chyba lidi ! Byla to chyba komousu. Jak je to v Cesku ted nevim. Vidim to ocima turisty a vim ze takovy pohled je klamny.

    Kanada je take moc fain (znam ji), krome francouske casti, ale tam je vseude 1/2 roku zima.
    nick HONOLULU - Cesi planujte vylet !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 21:05- řekl bych Honolulu, že americké vesnice žijí ve středověku, chráněné valy a strážemi proti lapkům a jiné verbeži. Teď si nejsem jistý ale čeká nás opět středověk? Pokud vím, "pokrok" k nám jde od vás!

      Vymazat
    2. A uz je tu zase ,sliboval ze se jde koupat pablb ale kdepak on je jako Dvorak a esenbak: ve sluzbe jsem kurva a ve sluzbe jsem furt

      Vymazat
  27. Lidi nectou , divaji se na televisi + marjanku a pak mluvi veci jako HONOLULU, to je ja miluji USA , Evropa smrdi!!! Ci ja jsem Evropan miluji Evropu USA bez do hajzlu.

    Asi 5% Cechu tak trochu ctou o tom a mysli. Myslim cist trochu systematicky vysvetlujici knihu o co jde Europa proti USA a proc PLAN ELIT se (zatim) neuskutecnil . A v tom je problem ,misto toho se stouraji v pitomostech jako maly chlapecek v hovnu klacickem.

    Panove , jste neschopni myslet a pochopit veci a meli by jste se stydet,ze vam nevadi byt blby!!! Podivejte se na Honolulu jemu to nevadi!!
    Pochopitelne , ze infrastruktura v USA trpi a to umyslne!!! neb ELITA vytahla(umyslne) veskere penize z USA a investovala je do Ciny, a vypada to tak ze chtela USA znicit!!

    A slo to tak daleko , ze absolutne uzavreli kohoutek s penezi a ovladali Obamu do te miry:
    Ze sochu cerneho hrdiny Luthera-Kinga si nechali vytesat v Cine ( aby nedali USA penize). Ta socha sla do Washingtonu jako pomnik pro Luthera-Kinga. Je totak dobre ,jako si nechat udelat sochu Jana Husa na Ukrajine.

    A z toho dusledky ve vsem , ale k tomu aby jste to pochopili musite trochu cist vaznejsi knihy o USA ekonomii , je to prace cist fakta ale jinak to nejde. Jinak budete placat TV pitomosti jako naivni HONOLULU.
    BroukPytlik

    OdpovědětVymazat
  28. 19:42: Souhlas s Vámi. Jinak ten následující komentátor 20:27: Víš staré české přísloví /přísloví to jsou taková rčení, kde je zakodovaná lidová moudrost a jedno latinské přísloví říká Hlas lidu hlas boží/: Zvíře podle srsti, ptáka podle peří a člověka podle řeči poznáš. Když už nic neumís, tak jak já, potom nepiš, že někdo chytřejší, je hloupější než ty. Poslouchej, co ten člověk říká a mluv jen tehdy, když skutečně máš co říci. Inteligentní člověk je ten, kdo ví, že není moc chytrý. Zatím v této kategorii nejsi ale možná za 10-20 let se ti to podaří. Inteligence je největší ve věku 50 let. Odhadem tobě je 35.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Udelal jste mne podstatne mladsim a tak vam za to diky. Ja si jen dovolim dodat k vasemu 'chytry clovek vi, ze toho moc nevi'.
      Chytry clovek mysli takhle: tohle vim tohle nevim, tohle vim. Vim toho vice nezli Alois. =>Ovsem to mne nedela vetsim clovekem!!! Jen vim toto a toto. Chytry clovek se tim porovnavanim lidi nezabyva !!! ma vice (100++) jinych problemu. Ale Sokratovo 'Vim ze nic nevim' bylo mysleno jinak: a to tak , ze kdyz se postavim do posice NIC NEVIM...nemusim travit cas premyslenim o hloupostech , ale jdu k jadru NOVEHO PROBLEMU. A clovek nemusi bourat a mrhat cas na stare strukure!!!

      Je to stejne jako kdyz clovek stavi novy dum!!!! na miste stareho. To je strasna prace bourat stary!!!!a cistit pozemek, mnohem snazsi je posunout na nove prazdne misto a stavet dum.

      A s tim maji priepevatele do NV nejvetsi problem, ziji ve stare strukture!!!!

      Tech 50 let neni myslena inteligence ale kombinace zkusenosti + inteligence. Inteligence (jak se chape v knihach) ma optimum 25 let.

      BroukPytlik

      Vymazat
  29. Kdepak stredovek pane Povolny. (22:18) To se jmenuje Gated Community. Zivot jako v perince a zadna integrace s nezadoucimi.

    22:35 NEMAS vliv, a nemas HLAS, jsi ignorovan ! Jsi nemehlo, a tesi me , ze ti vadim !
    Ty nedonosena chudinko a zmetku obce, upozornujes na sebe zbytecne, vyskakujes zbytecne. Sluchu je ti nedoprano.
    nick HONOLULU

    OdpovědětVymazat
  30. 19:42 popsal přesně situaci, kterou je možné přeložit způsobem, že důležitější je přesouvání papírů z rohu stolu do druhého rohu, než skutečná práce vytvářející skutečnou hodnotu, jinými slovy, ti co přesouvají ty formuláře papíru by se bez práce těch, kdo produkují například potraviny neobešli, protože musí nejméně tři krát za den jíst, ale ti co vytváří ty potraviny bez bílých límečků by se určitě obešli. Skutečnost je ale taková, že bíle límečky dokáží předstírat práci a co horší přesvědčit ty co pracují, že to předstíraní práce nás živí. Bílé limečky jsou lidé, kteří nic neumí, ale umí to předstírat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevim co k tomu rici: BILE LIMECKY co to znamena:
      Podnikatele ...znal jsem nekolik ...kazdy mel infarkt z tlaku v podniku

      Uredniky + inzenyry +ucitele ty maji dost tlaku a inkfarty .

      Prichazeji ROBOTI a BILE LIMECKY a charakter prace se meni

      BroukPytlik

      Vymazat
  31. 22:35 "vaznejsi knihy" o ekonomii pisi idioti, jako jsi ty. Podle nich jsme meli mit kolaps na DOW.
    Opak je pravdou. Jsi zneuznan protoze jsi NEDOMRDEK !

    Zajimave na tobe je, ze kdyz te 10 x nakopnu a 10 x reknu, ze s tebou nechci nic mit, tak ty prilezes po 11 -te..Bez se bavit se Sandersem.
    nick HONOLULU

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inteligentni lidi maji radi Sanderse!! Honolulu.
      Vis proc??? Nevis ..ja ti vysvetlim ! Protoze Sanders ma plan, ekonomicky a socialni.
      Trump nema.!! Trump nema nic v RUCE!!!

      vykopat Mexicany neni PLAN to je jen AKCE!!

      Kdyby jsi cetl ekonomii!!! trochu (Batra na priklad) tak by jsi pochopil ze NOVE DOBE!! a EKONOMII.
      CO MY NA TO ODPOVIS TY DOGMATIKU HONOLULU SENILIUS??? a neplacej pitomosti.

      Ono neni nic spatneho kdyz nekdo najde domov mezi Portorikanci ..kazdy nekam patri!!!

      BroukPytlik

      Vymazat
  32. 3:55.. Co ti na to odpovim ? Bez do zadele, je moje odpoved !
    Uvedom si ty meshuge , ze z tech 30 000 Cechu, kteri pisi na NR, jsem ten nejhorsi na to, abych byl o tebe zviklan.

    S Batrem bez do Vermontu. Sanderse najdes v Burlingtonu.
    A co mas s Portorikem ? Zde neni ani jeden ! Zase mas halucinace po Rumu z Portorika ?
    NEOTRAVUJ ME ! Nemam chut se s tebou bavit ty ambiciozni trpasliku. Ty nevnimana NULO ! 10 x po tobe hodim hovnem a ty po jeho spolknuti prijdes po jedenaste. Typicky Eager Beaver.
    nick HONOLULU

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sebrali ti sud na bydleni ze porad pises z verejne knihovny? Holt jak se rika ve sluzbe sem kurva ve sluzbe sem furt Spis nekdy vemeno hrbate?

      Vymazat
  33. Jiří Jírovec14. března 2017 16:36

    Drobné upozornění: Mosty přes D1 jsou bourány a vyměňovány, protože jejich šikmé krajní podpory neumožňují rozšíření na dálnice o třetí pruh.

    Pokud jde o infrastrukturu USA, je třeba vidět, že jde o rozsáhlou zem, která je zcela závislá na automobilové dopravě a takovou infrastrukturu je těžké udržovat a financovat. Peníze vyhozené za zbraně pak chybějí jinde.

    Pokud jde o Kanadu, 200km úsek tzv. Trans-Canada Highway mezi Ottawou a "mým" maloměstem Deep River nebyl za 25 let, kdy jsem po něm jezdil, ve stavu, který by se byť vzdáleně blížil kvalitě českých silnic 1. třídy a nebo dálnic. Prostě nejsou peníze.

    D1 je bohužel trasa, která se nedá na pár měsíců uzavřít. Proto se flikuje po kouskách.

    OdpovědětVymazat
  34. Rychlé a spolehlivé financování je nyní k dispozici pouze za 2%. Hledáte spolehlivé prostředky k financování? Plánujete spuštění vašeho snu, ale ještě žádné kapitál? Snažíte se získat domov, ale nevíte, jak získat tolik potřebných prostředků? To je konečně zlatá příležitost k vašemu prahu, abyste získali finanční prostředky bez problémů a stresu, protože máte záruku, že si budete moci vychutnávat naše spolehlivé finanční služby, které je k dispozici všem za pouhých 2%. Láskavě pošlete nám e-mail na rychlou odpověď na WORLDWIDEFUNDING2017@GMAIL.COM a získejte Dnešního dne.

    * Podnikové úvěry
    * Vzdělávací půjčky
    * Hypotéka
    * Refinancování úvěrů
    * Domácí půjčky
    * Osobní půjčky

    Nabízíme všechny typy úvěrů, takže nás kontaktujte dnes na WORLDWIDEFUNDING2017@GMAIL.COM a získejte své slevy.

    OdpovědětVymazat