Reklama

.

.

pondělí 27. března 2017

Pláčeme nad (ne)správným hrobem?


Jiří Baťa
26. 3. 2017
Podle některých pravicových politiků a jim podobných mudrlantů prý žijeme v době, jakou jsme ještě nezažili. Jinými slovy, máme se tak dobře, jako nikdy. Věřit se tomu dá, pokud to říkají lidé s příjmem nad 50 tisíc, přičemž se v práci zrovna nepřetrhnou, pokud vůbec nějakou „práci“ dělají. Podle nich si zřejmě žijeme jako „prasata v žitě“. Jaká je však skutečnost?


Zajisté je pravda, že jistá (menší) část našich spoluobčanů se má jako nikdy dříve. Lze však od jejich životní úrovně vyvozovat celkovou (průměrnou), stejně vysokou životní úroveň i u zbývající drtivé většiny občanů? Jistě ne, ale nejde jen o základní ukazatel standardu úrovně, na jaké si lidé žijí, ale je také třeba brát v úvahu řadu dalších faktorů, které náš život ovlivňují. Myslím, že nepřekvapím když řeknu, že jich je mnoho. Začnu velmi obecně u toho nejpodstatnějšího a tím je naše zdraví.

Ne všichni si za svůj ne dobrý zdravotní stav mohou. Dítě, které se narodí s nějakou vrozenou vadou, dítě tělesně postižené, s různými syndromy, které se léčí jen velmi těžce, složitě (mnohdy zda-li vůbec) a draze, lidé po úrazech, za které třeba nemohou atd. A jsme u prvního „hrobečku“, nad kterým pláčem. Jistě oprávněně protože víme, že na řadu léčebných procedur, léků, přístrojů, ale i lékařů a zdravotního personálu se nedostává finančních prostředků, tedy peněz! Kolik je různě nemocných dětí, na které se pořádají finanční příspěvky, sbírají se víčka od PET lahví, pořádají se charitativní a jiné akce, jejichž výtěžek jde na pomoc těmto těžce nemocným. Jsme vesměs solidární a mnoho občanů na tyto potřebné věci přispívají, protože vědí, že bez jejich pomoci by se nejen dítě, ale kterýchkoliv jiný člověk jen těžko vyléčil.

Jinou oblast potřebných tvoří např. bezdomovci, osamělí lidé, nebo nezaměstnaní, kteří mnohdy těžce přežívají ze dne na den bez potřebného zajištění obživy, hygieny, oblečení, zdravotní péče apod. Někteří lidé si tento strav přivodili vlastní vinou, ale pokud to není vyloženě vyvrhel nebo vrah, pak je to pořád jen člověk, který potřebuje rovněž pomoci. Nelze říct, že se jim žádná pomoc neposkytuje, ale je otázka, zda je dostačující a zda ji mají všichni potřební. Že tomu tak není vidíme dnes a denně v ulicích měst v místech, kde řada bezdomovců přežívá, vidíme lidi, kteří ve velmi nepříhodném oblečení se šourají městem nebo obchodech, kde kupují korunové zboží, protože na víc nemají. Tito lidé však alespoň mají střechu nad hlavou, tedy někde bydlí, ale protože jejich příjmy jsou nedostatečné, nemohou si dovolit svoji životní úroveň vylepšit.

Na druhé straně máme ovšem spoluobčany, kteří toho pro svou životní úroveň dělají málo nebo vůbec nic a přitom si opravdu žijí, jak se říká téměř „nad poměry“! Nemusím to konkretizovat, protože víme, o koho jde. Ale už zde v této věci se začíná odvíjet nitka ani ne tak pochybností, jako naprostého nesouhlasu nás občanů, kteří se na těchto aktivitách svým daněmi podílíme ve formě dotací („spolupachatelství“). Připusťme, že Cikáni byli (a upřímně řečeno stále jsou) dlouhou dobu problematickým elementem na kterém si přihřívá polívčičku, anebo se tím přímo živí řada „milých, dobrosrdečných, sociálně cítících, ochotných a multikulturně smýšlejících“ dobráků v řádu několika desítek neziskových organizacích, na které mnoha miliony přispívá nejen stát, ale i jiné domácí, hlavně mezinárodní subjekty nebo organizace. A jsme u jádra pudla.

V pojednání, které je přílohou tohoto článku, jeho autor zmiňuje celou řadu konkrétních případů, faktů a skutečností, při jejichž sledování obrazně řečeno, vám klesne čelist, nebo se otvírá kudla v kapse, v lepším případě nezadržitelná chuť jít někoho řádně vyfackovat. Desítky, stovky milionů, které jdou těmto „neziskovkám“ na jejich „bohulibou“ činnost, jdou jednak z našich daní, ale také, jak již zmíněno z různých nadací, dotací a sponzorských darů. Nic proti tomu, pokud má jejich činnost opodstatnění, výsledky a výrazně se tím zlepší situace těch, kterým jsou tyto peníze určeny. Jenže je tomu tak?

Jako příklad lze poukázat na řadu „neziskovek“, které jsou zaměřeny obecně řečeno, na pomoc uprchlíkům nebo migrantům. Nemálo lidí poukazuje na to, že jsme jako národ xenofobové, rasisti, antisociálové a bůhví co ještě, když jsme proti přijímání uprchlíků nebo migrantů přičemž poukazují, že z přítomnosti migrantů pro nás vůbec žádné nebezpečí nehrozí, protože tu vlastně ani žádní migranti či uprchlíci nejsou. Buďme tedy na chvíli hloupí a naivní a věřme jejich slovům, ale potom nechť vysvětlí nebo zdůvodní, proč je tady tolik „neziskovek“ které mají za cíl těmto „vymyšleným chudákům“ pomáhat. Z toho totiž plyne, že uprchlíků a migrantů je u nás sice pramálo, ale to na druhé straně nijak nevadí vychcánkům, kteří se touto „bohulibou“ činností zabývají, berou za to peníze, aniž by vůbec vykazovali nějakou prospěšnou činnost, potažmo výsledek. Problém je totiž v tom, že jejich činnost, jejich efektivitu a výsledky nikdo nekontroluje. Navzdory tomu, že jsou jim poskytovány peníze ze státního rozpočtu! Že to sakra, nevadí panu Babišovi, že?

Nicméně, vrátím-li se k odkazovanému pojednání „ Marksová je tajným agentem neziskovek“, musím vedle zmíněných neziskovek zmínit i existenci různých „fondů“, které rovněž disponují desítkami, ne-li zrovna stovkami milionů korun na zcela netransparentní a bezvýslednou činnost. Tedy přesně řečeno, nějaká ta činnost tam bude, minimálně ve zpracování účetnictví o platech, mzdách, odměnách a jiných dávkách, které jsou vypláceny dobře zaháčkovaným lidem, kteří potřebnou objektivitu činnosti fondu či neziskovky zajišťují (blíže či více v odkazu).

Hlavně z řad pravicových politiků či pravicově smýšlejících osobností často slyšíme jejich tvrzení, že u nás máme demokracii, resp. jsme právním státem. Stejně jako v jejich zmíněné životní úrovni, tedy, že se mají jako nikdy před tím, tak i v této oblasti mají, na rozdíl od většiny občanů, tu svou demokracii. Proto o ni mají takové obavy, proto o ni tak usilovně bojují, protože je prý v ohrožení. Umíte si představit co by bylo, kdyby ta jejich demokracie nějak utrpěla, nedej bože aby nebyla? Vždyť demokracie, jakkoli je to jen ideologicky teoretická záležitost, pro ně je to „matka živitelka“! No a když není matka, není život! Demokracie. Co je to za demokracii, když tisíce lidí musí spoléhat (bez záruky) na cizí pomoc? Když jedni žijí v přepychu, jiní pod mostem? Co je platné, že ti bohatí občas nebo i pravidelně „přispívají“ na ty potřebné, když jejich peníze k potřebným ani nedoputují, ale jsou z nich živeni různá netáhla, lidé s rukama za zády, vyžírky, kterým obrazně řečeno, létají pečení holubi až do huby!?

Nemohu se však ubránit srovnání některými lidmi tolik proklínaného a tak nenáviděného období totality, tj. období budování socialismu, kdy sice nebyly banány, na toaletní papír se stály fronty, možná nebylo ještě ještě něco navíc, ale že by existovaly nějaké „neziskovky“ nebo „fondy“ na podporu potřebných, tak to ani náhodou. A proč? Protože toho nebylo zapotřebí a to přesto, že ČSR po válce bez jakýchkoliv problémů přijala stovky cizinců z Řecka, později z Vietnamu, Afghánistánu, Afriky, Kuby a v posledních letech také později i migranty z Ukrajiny, Ruska apod. Stát byl natolik soběstačný, že bez problémů těmto lidem poskytl nejen přístřeší, ale i práci, byty, vzdělání, to všechno aniž bylo potřeba nějakých neziskovek, státních dotací, příspěvků, fondů apod. V tu dobu ovšem také neexistovali již zmínění „vychcánkové“, kteří by se jako dnes, přisáli ke státnímu cecíku či jiným nadacím, dotacím a fondům. Ale také, na rozdíl od dnešní doby, nebyli bezdomovci, nezaměstnaní, lidé nebyli bez potřebné zdravotní péče, školy fungovaly na základě metodiky a poznatků podle Komenského, Palackého, Jungmanna apod. a ze škol vycházeli mladí lidé, co něco znají, umí, tedy vzdělaní.

Není pochyb, že by se i dnešní režim obešel bez zmíněných neziskovek, fondů, nadací, charit apod. To by zde ale nesměli být lidé, kteří v rámci falešné kolegiality a pozitivních vzájemných vztahů s lidmi na vlivných místech státní správy umí přesvědčit lidi a také politiky, že jsou či budou svou činností (o práci nemůže být řeč) prospěšní a užiteční. A protože tato činnost je součástí státní politiky, jejich bohulibé činnosti je dána zelená a stát sype miliony do řady neziskovek, nadací a fondů, aniž by se zajímali o efektivnosti takto vynaložených nemalých finančních prostředků, pocházejících z daní občanů.

Jestliže si často stěžujeme na problémy, které pochází ze špatné práce vlády, politiků a státních orgánů, plynoucí z neodpovědné finanční politiky státu, jestliže si lámeme hlavu nad tím, proč se nedostává financí tam či jinde přesto, že se naše ekonomika rok od roku zlepšuje, pak z neznalosti věci nevíme, jak velmi nezodpovědně je s finančními prostředky nakládáno. Ovšem to už je věc, která by si zasloužila samostatné pojednání. My můžeme jen konstatovat, že nejsme spokojeni s politikou vlády, s činností politiků a státních orgánů a svorně budeme nadávat, jaký je ve státě bordel. Výše zmíněnými neziskovkami, fondy, nadacemi apod. zjišťujeme, kam skutečně odchází (či se sypou) stovky milionů korun, které se na skutečné potřeby našich spoluobčanů (ale nejen jim) nedostávají.

ZDROJ

77 komentářů :

  1. Díky za článek.Už vidím jak některé gumy zase nadávají, na zkutečnost že opět do nich někdo pichl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja spis myslim , ze zapad pohrbiva nektere ostatni predcasne a pak se divi kdyz na plac byva pozde...
      Na plac pri vlastnim pohrbu a bez kapely..Kdy nejen funebraci a profesionalni skuhrajici placky ale kazdej se tesi a nemuze dockat... ...
      UZ jich ma kazdej plny zuby...i protezy.

      Vymazat
  2. Berte to tak, pane Bata. Oni se zajiste maji dobre.

    Pravicovy politik vidi pouze sebe a dnes se uci i delit s jinym, podobneho razeni. Jak jsou kolektivni, kdyz vedi, ze neco kapne...

    Tak co, vytvorili si svuj svet a ten popisuji, z vlastniho pohledu, spravne. A aby nekdo nerekl, tak si v patek zajedou pri hypermarket, kde kazdy nakupuje na vikend (co na tom, ze jsou tam lide z okolnich vesnic + pulka mesta) a tesi se "sve pravde".

    OdpovědětVymazat
  3. Rád bych sdělil panu Batovi, že se mýlí. Pokud tvrdí někteří pravicoví politici a jim podobní mudrlanti, že žijeme v době jakou jsme ještě nezažili, tak je to na 130% jen a jen pravda. Řekněte milí čtenáři, kdo z vás už zažil mafiánský kapitalismus, nikdo.Stejně je to tak i s těmi prasaty v žitě. Ta výměra zasetého žita je tak malá, že stačí tak akorát pro pár prasat, takže to odpovídá asi tomu počtu současných bohatých. Dále jsem už ten článek nečetl, bylo by to zbytečné.

    OdpovědětVymazat
  4. Máme se tak dobře jako jindy nejen podle "některých pravicových politiků" ale podle všech politiků. Samozřejmě mimo komoušů. A tomu také odpovídají volební výsledky.

    Zase jedno rozežrané, nesoudné prase které si nevidí do svojí rudé huby.

    OdpovědětVymazat
  5. Vy, všichni stěžovatelé a ufňukanci kteří se prý nemáte dobře, co jste kurva těch posledních 30 let dělali proto abyste se dobře měli? Kdo a jak vám zabránil ve vašem rozletu?

    A co konkrétně vám chybí že furt kňučíte? Máte hlad nebo jen závidíte sousedovi Superba?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Závidím ti tu tvou blbost 20:25 nebolí to?Nic ti nechybí nemusíš nad ničem přemýšlet, jo promiň vždyť ty nemáš ani čím.

      Vymazat
    2. 20:49
      No jo. Čím větší pitomec a budižkničemu který má vlastní vinou holý zadek a který je tak neschopný, že nedokáže ani nasytit sebe a svou rodinu a umí jen fňukat a nadávat nadává do pitomců ostatním.
      Ale hlavně, že místo práce "přemýšlíš", ty blbe jeden.

      Vymazat
    3. Přispěvatelům nebo přispěvovateli 20:20, 20:25. Z vašich textů mi plyne, že nejste schopni širší úvahy, na kterou vám zřejmě chybí to, čemu se říká standardní kulturní penzum. Za prvé je jasné, že pokud nežijeme v období civilizačních katastrof, zákonitě roste společenské bohatství a otázkou je pouze jeho distribuce. I komunisté nám právem tvrdili, že se máme lépe než „předtím“ což víceméně směšně dokládali srovnáváním s lety velké hospodářské krize. Dnes slyšíme stejný argument, podobně směšný, když na odiv vystavované možnosti spotřeby srovnáváme se situací před téměř třiceti lety. Byla a je to propaganda pro hlupáky. Dnes zakrývá skutečnost, že komunistický režim dokázal odstranit bídu nejen ve společnosti, ale i jednotlivců, odstranit příjmy a bohatství aniž by byly pokryty odpovídajícím množstvím užitečné práce. Jistě, za cenu omezených svobod, mnohdy neuvěřitelně hloupě a v počátcích i všemi směry krutě. A jestliže vy, 20:20, 20:25, jak kolovrátek vykřikujete cosi o kňučení, kvičení, závisti, rudých, používáte vulgarismy, nijak tím nezakryjete svou nevědomost. Nevíte, že každý jeden jsme se narodil s většími nebo menšími předpoklady pro to nebo ono, aniž jsme měli sebemenší možnost tuto realitu ovlivnit. A hned nato, ocitnuli jsme se v prostředí a okolnostech, které jsme si nemohli uvědoměle vybrat ... Tak se vy, hloupí frajeři, vytahujte svými „úspěchy“, protože vy nepatříte mezi ty „co jste kurva těch posledních 30 let dělali proto abyste se dobře měli? Kdo a jak vám zabránil ve vašem rozletu?“ Není totiž otázkou pouze kdo, ale i co. Pokud jsem s tímto názorem „rudý“, „rudým“ jsem rád.

      Vymazat
    4. 21:22

      Asi jste trochu natvrdlý. Autor netvrdí, že dnes se sem tam najde někdo kdo se má hůř než za komoušů. Autor tvrdí, že líp (asi než za komoušů) se mají jen lidé s příjmem nad 50.000! Takových je ve společnosti cca 8%. Zbytek, těch 92%, se má prej hůř.

      No když si takovou blbost spolu s autorem myslíte tak si to myslete. Brát vám to nebudu. Nemá to cenu.

      Nejhorší ale je, že ten minulý režim tu byl jednoznačně PROTI vůli lidí. Udržovaný jen vyhrožováním a násilím. Důkazem budiž volební zisk komoušů pouhých 13% v prvních svobodných volbách.

      Co teda vy všichni vlastně chcete? Znovu nastolovat šťastné zítřky opět PROTI vůli lidí? Jak se opovažujete na něco takového vůbec pomyslet?

      Vymazat
    5. 20:25 Odvěkou pravdou je, že na světě to májí v životě mnohem a mnohem jednodušší , trávě ti " JEDNODUŠŠÍ ". Což je váš případ.

      Vymazat
    6. 21:59

      A já si zase myslím, že ty to máš v životě složitější prostě proto, že jsi prostě blbec a lenoch dohromady. A místo abys příčinu problému hledal u sebe a řešil je, tak jen vymýšlíš na koho by jsi svalil vinu.

      A dokud to nepochopíš a nepřijmeš tak ty sebe samého odsuzuješ na doživotí býti loserem.
      Je to jen na tobě.

      Vymazat
    7. Skromný dotaz 21:50: Jste po vynaložení obvyklého úsilí schopen pochopit psaný text nepředstavující ani polovinu autorského archu? Nejlépe to konzultujte s odborníkem. Zdravím

      Vymazat
    8. Ano, jsem. A vy? Jak jste pochodil u odborníka?

      Vymazat
    9. 21:22 A bude hůř! Páč příroda nedopouští přežívání slabých a nemocných a my se k ní musíme vrátit, neboť jinak jako druh zahynem! I proto musí být pravidelně vedeny války, protože pud boje je hluboce zakódován v genech každého člověka, jen se ho u každého jedince nepodařilo stejně potalčit. U zdegenerovanců tvýho typu víc, u zdravých jedinců méně. Boj tříbí! Ten vynáší na povrch vynikající jedince mého typu a vyhání z času přebytečný kompars tvýho ražení, neb lidstvo existuje jen jako materiál pro šlechtění vynikajících jedinců, kteří píší dějiny! Ostatní z nich jsou pak beze stopy odejiti v podobně kolaterálních ztrát ... neb jak praví klasik: „Slabí a nezdaření mají zahynout: první věta naší lásky k člověku. A má se jim k tomu ještě pomáhat.“ Friedrich Nietzche

      Vymazat
    10. to 21:50Vám by asi prospěla ta povinná maturita z matematiky. Pak asi by jste byl schopen říci či spočítat, jak velkou vůli obyvatel jsme si schválili to co zažíváme. Ale bohužel, procenta a sčítání vám moc neříká.

      Vymazat
    11. 20:25 Tak si to představ. Mám 9500 korun penze, pracovala jsem 40 let. Byla jsem - jak je v důchodovým listě uvedeno - nemocná 7 dní. Byt (naštěstí v OV) s plynem a PRE je 5560 korun, dále internet a televize 1065 korun, cca 250 měsíčně mobil. To je cca 6875 korun za to co musíš zaplatit. Tak mi zbyde ani ne 3 tisíce. Jednou za pět let
      si taky musím koupit boty, spodní prádlo od šikmovokýho, niveu na ksicht a kolik mi asi zbývá na žrádlo? A to nemluvím že bych šla do kina, nebo na nějkou pitomost do dnešního divadla. Ale hlavně, že se tady skučí, že maj v Africe 1 USS na den. Když jsem to napsala našim zkurveným politikům, jak zacházejí s důchodci, tak se ani neobtěžovali mi odepsat. Jenom dodávám, že mám maturitu a ovládám 3 světové jazyky. Protože jsem nebyla ve straně, tak má "kariéra" všude končila jako Th pracovník. No a kdo dobu zná, tak ví, že tato funkce nikdy nepřekročila částku max. 2350 korun. Končím heslem Proletáři všech zemí spojte se, spojaři všech zemí proletujte se.

      Vymazat
    12. Madam 8:51 to by Váš tehdejší výdělek byl dnešních 23500 Kč, takže si především povšimněte, jak Vám dnes byl napočítán a je valorizován důchod. Já tedy za totáče byl vyučeným dělníkem, bez maturity, uměl jsem práce v tehdejší nejvyšší kvalifikační třídě (D8, později i D9)což mi, bez přesčasů a mimořádných odměn dalo výdělek ca 3200 Kčs. takže můj důchod čítá necelých 13000 Kč. Jenže, všimněte si, za totáče čítal důchod ca 50 % výdělku, dnes je to 40 %. A když už máte tu maturitu, měla byste vědět, že zařazení v THP (technickohospodářský pracovník) končilo třídou T 15 se základem (bez premií a odměn) na čistých 4100 Kčs/měs. Tam ovšem koncem režimu dosáhli jen vysokoškoláci, třeba náměstci ředitelů větších podniků, vesměs s legitimací oné partaje, nebo vývojoví pracovníci, konstruktéří a pod. kde na výsledcích záleželo víc, než na legitimaci. Vím to, jako vzorkař z dílny vývoje. Mohl jsem vydělávat víc, ale studovat, kam jsem byl soudruhy tlačen, se mi nechtělo. Taky proč, za totáče mi o nic nešlo, bydlení bylo levné, chata draho nepřišla, na Škodovku jednou za deset let to vyšlo a krom smrti a nemoci nebylo se čeho bát. Zvlášť, když si jeden přečetl zákoník práce a hlavně, něco doopravdy uměl, nešplhal a nelez, pro kariéru, soudruhům do prdele.

      Vymazat
    13. V roce 1989 jsem končila s mým maximálním platem 2250 Kčs hrubého jako Th pracovník, který se nezúčastňoval ani SSM, natož v KSČ, takže pro mně byl tento plat i umístění totální stopka. V roce 1962 po maturitě na SVVŠ jsem měla 690 hrubého tudíž 602 korun čistého. A ze všech těchto platů mi vypočetli to co mám dneska (vlastně jsem po vypočtení penze brala 6062 korun do dnešních 9500 po několika zvýšeních). Soudruhům jsem do prdele věru nelezla, jako ženská jsem si moc přivydělávat taky nemohla, maje dvě děti. Takže asi tak.

      Vymazat
  6. 20:57-Nevím,zda jste pitomec a budižkničemu,ale
    Vaše sebekritika nás v podstatě nezajímá.Naopak
    svou rétorikou(pokud víte co to je)dokazujete,že
    jste jeden z těch,který nemá nejmenší ponětí o
    tom,co je to slušné chování.Ale od puberťáka se
    o slušném vychování ani mluvit nedá.Jen pro Vaše
    dobro Vám přeji,abyste v reálu nenarazil na toho,
    kdo si Vaše nadávky a Vaší drzost nenechá líbit.
    Skončil byste velice špatně.Když se nedokážete
    vyjadřovat slušnou formou,tak se tady neobjevujte.
    Petr Majevský

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majevský,
      vy si běžte jako dřív tady "slušnou formou" kvákat jak se po válce měli všichni Němci vybít do jednoho a je obrovskou chybou že se tak nestalo.
      A takové prase jako vy má tu drzost dávat někomu kázání o slušnosti.

      Vymazat
    2. Pane Majevský píšete vždy velmi trefně a já moc rád čtu vaše komentáře, nenechte se namíchnout nějakým placeným jandovým poskokem. Sám by měl odtáhnout se svými primitivními kecy,nejlépe do černý díry.

      Vymazat
    3. 22:01
      Smolík, Majevského patolízale. Můžeš odtáhnout sám pomoci Majevskému vybíjet Němce.

      Vymazat
    4. Petr Majevský jen jim zvedněte mandle souhlasím s vámy

      Vymazat
    5. Dojímá mě k slzám jak se soudruzi navzájem povzbuzují, poplácávají po ramenou a dodávají si síly :-D

      Vymazat
    6. 22:20 22:14 21:38 Jandův primitivní houpací kůň je zjevně čerstvě po lobotomii, úsměvné, jak tu chce pitomeček navodit dojem, že tu je Jandů hodně.

      Vymazat
    7. 22:14 Blb si hraje na vševěda, ne, nejsem Smolík pitomče.

      Vymazat
    8. 22:20 něco ze svý palice by jsi neměl?,,,proč ti tam ten Janda píše takový obehraný trapný sračky.

      Vymazat
    9. 22:20 Ještě jsi měl napsat, je mi vás líto proruští putinovští soudruzi komunisti, hloupý dojemný idiote.

      Vymazat
    10. 22:14 - kdo se krapet vyzná, ví že šlo o Židy. Jenže v c. k. Rakousku nosili německý jména a mluvili i psali německy (ti z Haliče pak jidiš, což blb někdy lehce zamění s němčinou) ...

      Vymazat
  7. Mame se skoro tak dobre jako kdyz jsme byli pod ochranou Rise jako jsme dnes

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen ty husy nebyli tak vykrmene !!!

      Vymazat
  8. 20:25
    Čím blbější sedlák, tím větší brambory. Čím větší blbec, který nezná základy gramatiky, tím sprostější hovádko boží.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, brambory. A máš pětky jen proto, že si na tebe "blbá úča" zasedla. Obvyklé výmluvy lenivých prolhaných a hloupých hajzlíků.

      Vymazat
    2. 21:53 Ty musíš mít fakt megabrambory, nepodstrkuj mi tu tvé životní příběhy.

      Vymazat
    3. 21:53 Teď jsi na to kápnul. Dobře jsi vysvětlil pravou podstatu svých oblíbených tvrzení, jak ti komunisté před převratem "ve všem bránili". Správně jsi pochopil, že to jsou "Obvyklé výmluvy lenivých prolhaných a hloupých hajzlíků."

      Vymazat
    4. 4:12 - mezi ně nejvíc patřili různí disidenti, jako byl můj prastrýc! Nejdřív byl mánička a hrál v kapele západní muziku, za což od esenbáků parkrát dostla pendrekem a radu aby se vostříhal a hrál slušně. Moh študovat, ale sral na to a skončil jako šofér tramvaje, ale nestěžoval si. Jenom dál chlastal (na truc "režimu"), až měl nehdu a sundali ho od kniplu. Pak se vyškolil bagristou a jezdil z bagrem, ale po čase se vše opakovalo - překlopil to a byl odstavenej. Ještě víc chlastal a nadával na komunisty, až skončil v péči psychiatra a dalších 20 let bral prášky, abstinoval a slyšel "hlasy"! Nadával na Rusáky a komouše. Po Plyši pak ale otočil a podobně jako Kryl, začal nadávat na ódeesáky a Američany, že prej jsou stení jako Rusáci, jenom maj "splachovaníc hajzly":))) U sebe nikdy chyby nehledal ...

      Vymazat
  9. Nebrečím, živím se kvalifikovanou prací 30 let a jsem rád, že to stále nějak jde. Tzv. "předlistopadovou" dobu jsem tedy zažil a netrpím k ní žádnou nostalgií. Byť dokázali zoufalci stát frontu na banány, mandarinky či ledacos jiného vcelku nepotřebného, já jsem k nim nepatřil. Ty účelové kecy o nedostatku toaleťáku či frontách na něj jsou do omrzení omílaným nesmyslem. Hlad či nedostatek základních potřeb jsem nezažil. Byl tehdy bordel jiného druhu, ideologická zblblost, papaláštví a korupce, rozkrádačka jako lidový sport, atd. Ovšem tehdejší vychcánkové byli neškodní králíci ve srovnání s polistopadovými gaunery. Dnešní EU zdatně nahradila a v mnohém již překonala absurdity z doby sovětského bloku. Sice máme formálně zavedené instituce a procesy tzv. demokracie, ale v praxi je to hnus. Privatizace a oligarchizace politiky, mafiánské spolčení za účelem zisku bez ohledu na lidi, karierní slouhovství politiků vůči EU a globalistům, kříšení ekonomické síly a politického vlivu církve, demontáž národních států, ředění obyvatelstva EU masivní řízenou migrací, neokoloniální agrese a mnohé další znaky marasmu u mě vzbuzují ty nejhorší obavy. Snažím se zabezpečit a ochránit rodinu a připravuji děti na život v reálném světě, ale to nestačí - volby to těžko změní (ale je třeba k nim jít), a tak se musíme naučit sdružovat a spolupracovat na místní úrovni, chystat se na obranu a přežití tam, kde žijeme a nespoléhat se, že stát či někdo zvenčí se postará.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím co jsi zažil, ale ve frontách nestáli žádní zoufalci. Stavěl jsi dům? Chtěl jsi koupit děcku kolo Favorit? Nebo dokonce Simsona? Barevnou televizi? Vše jen po známostech, pod pultem a v nekonečných pořadnících. Tak tu prosimtě nekecej blbosti o toaleťáku a banánech.

      Vymazat
    2. Vzit kamen dlato a palici a tesat tato slova.

      Take patrim k lidem, kteri maji prijem mozna o kousek vetsi, nez ta "magicka hranice" 50tis. (EUR 1850 ;-) ). Pred 25 lety jsem zalozil firmu, ktera je mezinarodne etablovana (kdyz si soudruzi kapitaliste sjednavali ksefty se statnimi podniky, nam nezbylo, nez prodavat do zahranici). Jako vnuk prislusniku porazenych trid (jeden dedecek zavreny v Jachymove za "neplneni dodavek" = kulak, druhy deda "znarodneny" v 1948/02) ani "netesknim" po predchozim rezimu. Presto, nebo snad prave proto, ze mam zivotni zkusenosti o hodne sirsi, nez par hlupaku, kteri umi akorat obvinovat druhe z: "linych socek", si myslim ze nezijeme v nejak zvlast vyjimecne dobe. Spis naopak. Nase zeme nevzkveta. Nikdo neumi vytvorit tolik spolecenske hodnoty, jako ji par grazliku staci rozkradat a to vsechno za potlesku tupych hovadek, jejich mentalni uroven staci pouze na ranni vstavani do prace a nadavani ostatnim do "netahel".

      Vymazat
    3. Pro 22:25 - toaleťák a banány jsou zmíněny v článku. Na banány bývaly fronty, na toaleťák nikdy (alespoň na Ostravsku). Nedostatkové zboží a podpultové kšeftování bylo tehdy realitou, ale znovu opakuji, nejednalo se o základní potřeby (pokud připustíme, že Favorit, Simson či barevná TV nejsou základní potřeby). Ostatně o to už dnes nejde, článek je reakcí na dnešní marasmus a polemikou (dobrou) s oblíbenou mantrou o tom, že se máme dobře jako nikdy - a pokud se někdo dobře nemá, tak si za to může sám. Ono je i docela osobní, co je to mít se dobře, na to můžou být různé názory. Mi už nikdo nic nenabulíkuje, já mám zažito a odpracováno - i na tom domě. Nic jsi nesdělil, jenom prudíš. Cos dokázal ty ?

      Vymazat
    4. 22:25 No je vidět, že jsi tu dobu nezažil, leda tak v tátovým pytlíku, jinak by jsi takový nesmysly nežvanil, asi na ty kecy máš nějaký skripta od Jandy.

      Vymazat
  10. hahaha...pořád vás svírají jen ty materialiszické pudy. věci,věci, věci... bez kterých lze žít když nemám vůli je sehnat. jaká ovšem byla radost, když se kýžené sehnalo a doneslo domů. Byť to byl třeba jen pěkný vánoční stromek na poislední chvíli. Většina lidí ale touží po věcech, ze kterých jsou z chvíli nepotřebné krámy, kterých nutno se zbavit. na tom je založen dnešní ekonomický model, potýkajícín se s krizí z nadvýroby = nesmírné plýtvání. kE SVÉ ŠKODĚ NA TO DOJEL socializmus, který investoval do celkového rozvoje společnosti.

    OdpovědětVymazat
  11. No, abych to tedy shrnul soudruzi:
    Lidé tu vaši skvělou dobu komoušské totality hodnotí u voleb v rozmezí 10 až 15%. Drtivá většina obyvatel po ní nijak netouží. Ta doba je dávno mrtvá a nikdy se už nevrátí. Nezbývá vám nic jiného než abyste se už s tímto pro vás jistě smutným faktem po skoro 30 letech vyrovnali.

    Přestaňte už konečně kňučet, furt jen nadávat na na toho a tamtoho, vymlouvat se na všechno možné a začněte konečně vy sami něco prospěšného a smysluplného dělat. Kňučení, nadávání a obviňování je sice velmi pohodlné a mnohdy ulevující, ale v konečném důsledku vůbec k ničemu. Nepřinese to nic vám a mezi lidi šíříte jen špatnou náladu, negativismus a smrad.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koho tu nazýváš soudruhem ? Co jsi zač ? Pověz něco o sobě, cos vykonal, komu jsi prospěl ? Proč sem vůbec lezeš - nemáš koho nasírat ? Omývej si přirození vlažnou vodou a kup si medvídka mývala.

      Vymazat
    2. 0:11
      Soudruhem nazývám každého kdo tu nostalgicky vzpomíná na komoušskou totalitu.
      Životopis ti tu určitě psát nebudu. A své "drahocenné" rady co mám dělat si strč do prdele.

      Vymazat
    3. 0:20 - Ty až se probereš z puberty, tak možná uvidíš, co všechno ještě nevíš. Co tady bylo, byl "reálný socialismus", protože komunismus je podobná chiméra jako "svobodný trh". Ideologické zaslepence jakékoliv barvy ovšem poučí pouze pád na vlastní držku. A radami nepohrdej, ta výše zmíněná k tobě sedí.

      Vymazat
    4. 0:32
      Zkoušíš to hezky, ale já jsem čtařicátník, víš? Takže jsi "trochu" mimo, jako ostatně ve všem.
      A to slovíčkaření si strč za klobouk. Vládla tady komunistická strana takže ta doba je komunistická totalita.
      Pády na vlastní držku jsem zažil. A to je právě ten zásadní rozdíl mezi mnou a tebou. Já jsem z nich nikdy neobviňoval jiné (i když bych mohl), nekňučel a nenadával jsem dalších 10 let, ale mákl jsem a vyhrabal jsem se z nich. A posílilo mě to.
      Radami nepohrdám. Ale jen od lidí od kterých mají nějakou váhu. Ne od celoživotních loserů.

      Vymazat
    5. 0:49 Tady kolem sebe kopeš jako pominutý a v době 1989 jsi byl klacek. Nadáváš do "loserů", ani nevíš komu. Máš smůlu, komunistobijec už nebudeš, tak si najdi nějakou méně náročnou zálibu, pečuj více o své duševní zdraví, choď na vzduch, možná ještě máš naději.

      Vymazat
    6. 1:06

      Už jsem ti jednou psal aby jsi si své cenné rady co mám dělat strčil do prdele. Rady od losetů opravdu nepotřebuju.
      V roce 89 jsem byl plnoletý. A nechápu jak si dnes někdo může dovolit kritizovat nácky když 95% lidí tehdy nebylo vůbec na světě. Vždyť to nezažil a nic o tom neví. Toť myšlenkový svět komunistického blba.

      Vymazat
    7. 1:15 Tož ve tvém věku už bys mohl mít rozum. Ty tvé utkvělé představy, že to tady natřeš komoušům, by mohly časem přerůst do něčeho horšího. Co tvůj myšlenkový svět - zbylo tam něco krom paranoidní nenávisti k něčemu, o čem máš zjevně jen mlhavé černobílé představy ? A ti "loseři" - tak ti někdo nadával ? Měl jsi těžké dětství ?

      Vymazat
    8. 003:
      K souboru použitých výrazů má patřit komouš, kňučet,
      kvičet, toaleťák, banány,závist, totalita,nálada (blbá) a svoboda. Z těchto pojmů sestavíte libovolný blábol.Úplnější seznam výrazů pro pochvalu nebo odsudek uvádí MUDr.Koukolík DrSc ve své přednášce, naleznete ji na youtube (Mocenská posedlost).

      Vymazat
    9. 1:15 - tos nabořil ňákou tu Eržiku nebo co, že tě zplnoletnili už ve 13-ti?:)))

      Vymazat
  12. A abych nezapomněl. Každý kdo hned po otevření hranic vyjel ve své L120 do Rakouska a NSR tak okamžitě vyděl ten nekonečný rozdíl v životní úrovni. Krásné silnice krásné domy, krásná udržovaná Vídeň. Čuměli jsme tam před výlohami jako chudáci a naprázdno polykali. Po pár týdnech se ve Vídeňských obchodech objevily česky psané cedule "Češi, nekraďte". Zatímco Němci a Rakušani k nám jezdili s naditými šrajtoflemi v Mercedesech a kupovali si za babku co je napadlo.
    Ještě musím zmínit, že jsme umírali o 4 roky dříve než Rakušani a Němci. Zřejmě díky našim slavným superkvalitním potravinám a skvělé lékařské péči.

    Přesně tak to bylo a museli jste obehnat republiku ostnatým drátem jako koncentrák aby vám polovina obyvatel z toho vašeho ráje nezdrhla.

    Přesně tak to bylo. A dnes žijeme v nejlepší době jaká kdy byla. Běžte s vaší komoušskou nasírací propagandou do prdele. Víc hloupých oveček než těch 10 až 15% nedostanete.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kolik ti je? 13 či 14? A už jsi všechno vyděl.

      Vymazat
    2. Nějak sis popletl, s kým mluvíš ? Kdo tady vzývá komouše ? Bojuješ s větrnými mlýny. Koho zajímají tvoje pocity před vídeňskými výlohami ? Já tam byl taky (za jinými zájmy) a můžu jen litovat primitivy slintající u výloh. Máš svobodu volby, tak ze kterého ráje tady kydáš, nebo plníš zadání ?

      Vymazat
    3. Když nemáš argument tak to zkoušíš přes překlepy, že? Chudáku. Toto je rychlá internetová diskuse, ne písemná žádost o místo, blbe.

      Vymazat
    4. 0:18 Z tvého komentáře vyplývá, že ty velký jandův poskok, vševěd a téměř bůh pravdy, tady tady stojíš proti všem ostatním, což jsou podle tvé debilní rétoriky samí komunisté a proruští putinovci a to jenom proto, že mají jiný názor než ty, černobílý jandův havloidní krypl, tak to jo, to už jsi toho musel opravdu hodně vydět, jak píšeš.

      Vymazat
    5. 0:51
      Lituj koho chceš, popisuju prostě jak to bylo. Tvoje falešná lítost se mě dotýká asi tak jako kdyby mě litoval bezdomovec s jehlou v žíle.

      Z jakého ráje kydám? Z toho našeho přece. Z krásné, svobodné, demokratické a bohaté země. A jasně že mám svobodu volby na rozdíl od doby komoušské totality. A považuju si toho. Stejně jako máš svobodu volby ty.

      Vymazat
    6. 0:52 No jistě, blbost se omluví překlepem, pokud máš v hlavě nasráno, tak raději nikde nic nepiš, drzý fracku.

      Vymazat
    7. 0:55

      Že ty jsi se tehdy měl líp, zřejmě proto, že jsi měl stejné hovno jako všichni ostatní a nemusel jsi se tedy sžírat závistí jako se sžíráš dnes, beru.
      Ale že drtivá většina lidí se má dnes hůře než za komunismu není žádný názor, ale prachsprostá lež. S tím jdi do prdele, rudý blbečku.

      Vymazat
    8. 1:00 Kreténe, jak si se zastával Babiše, psal jsi o rozkradené zemi, plné zlodějů, debilní prolhanej hajzle.

      Vymazat
    9. 1:02
      Budu si psát co chci, kdy chci a jak chci a ty se z toho třeba poser vzteky, ty bolševický zkrachovalý moulo.

      Vymazat
    10. 1:05 zase si hraješ na vševěda kryple, proč se má kdo sžírat ty magore vygumovanej, co to zas meleš za sračky ty jandova zlodějská filcko. Všecko co umíš je, neplatit daně, krást.

      Vymazat
    11. 1:06 Komu to říkáš, ty usmrkanej havlokomunistickej zlodějskej rudej šmejde, to si tedy nebudeš psát co chceš,tvůj táta ruský bolševik by tě měl spráskat jak psa, hajzle.

      Vymazat
    12. 1:05, 1:11, 1:16 atd

      Jsem rád, že právě primitivové jako jste vy dnes tak duševně trpí. A vězte, že bude jen hůř. Zasloužíte si to. Tak se aspoň modlete ať je to vaše trápení se na tomto světě co nejkratší a smrt milosrdná.

      Vymazat
    13. , ty bolševický zkrachovalý moulo......jandův krypl, coby zase jak vševědoucí bůh. Ty jsi tedy odvar z hoven, svět máš rozdělený na sebe a ostatní jsou bolševici, jak ubohé.

      Vymazat
    14. Jsem rád, že právě primitivové jako jste vy dnes tak duševně trpí.......jandův krypl, coby zase jak vševědoucí bůh. Ty jsi tedy odvar z hoven, svět máš rozdělený na sebe a ostatní jsou bolševici, jak ubohé.

      Vymazat
    15. 1:29 ale jdi, ty brepto, své ÍQ tady vystavovat netřeba.

      Vymazat
    16. 0:51 ČR je daná do kategorie rozvojových států s takovým dluhem ty lháři:
      http://www.verejnydluh.cz/ a nikomu nenadávej chodíš jsem jen provokovat ty velekapitalisto

      Vymazat
    17. 0:18 S tím Rakouskem máš pravdu. Dnes už není třeba jezdit do Vídně, statisíce nezaměstnaných mohou naprázdno polykat před výlohami doma. A co že ti Rakušáci k nám jezdili nakupovat, když u nás nic nebylo? Aha, fabriky, ve kterých nás milostivě nechají pracovat za třetinové platy.

      Tvůj oblíbený argument s procenty pro komunisty je opravdu ubohý. Jak je možné, že strany, které se o ten dnešní "blahobyt" zasloužily, jsou už dávno pryč nebo mají stále méně hlasů? Proč jim lidé nevyjadřují svou vděčnost trvalou podporou a místo toho volí jiné strany? Je to výraz spokojenosti, nebo nespokojenosti s doufáním ve zlepšení? Právě volební výsledky tě usvědčují ze lži, jak se dnes máme skvěle. Vidíš jen sebe, jako každý sobec, ale celkový stav země a naprosté většiny lidí tě nezajímá. Nic proti tomu, ale pak bys měl mít natolik soudnosti, abys do podobných diskuzí nezasahoval. Jinak jsi za hlupáka s klapkami na očích.

      Vymazat
    18. V Rakousku je bída a zlo a bude hůř! - https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/pro-vas-kaviar-pro-nas-krizi-ve-vidni-se-demonstrovalo-proti-plesu-a-bohatym-28340

      Vymazat
    19. To "výlohovný" jak nechávali čecháčky a jiný výchoďáry tam "čumět na drát" - tak to se jen imperialista zdánlivě plác přes kapsu! A jak říkal Cecek Rhodesů, lokaj nosatých diamantových králů DeBeersů: "Nechcete-li občanskou válku, musíte se stát imperialisty!" a tak tito zde museli trpět hladem a umírat ve 40-ti na banální choroby, aby východňáček moh "s otevřenou hubou čučet" a plné výlohy - http://wertyzreport.cz/clanek/nove-vykradani-afriky
      Dnes Západ chcípá na vlastní nemoci a de do hoven. Západ měl v dějinách jen dvě možnosti jak mohl přežít jako civilizace:

      1. buď pokračovat v brutální koloniální politice, což ale předpokládalo neživit vnitrorasové spory a plně v rámci rasy koooperovat (spolupráce bílých velmocí)

      2. do kolonialismu se vůbec nepouštět a nechat zaostalé národy v jejich blažené nevědomosti bez užitku pro sebe. Pak by ovšem lidé na Západě žili velice skrovně, ne o mnoho lépe než v Rusku, přibližně jako u nás. A to by pak byli spokojení všichni, i ti havloffčíci, i komoušové, páč by neměli komu závidět ...

      Vymazat
  13. Jsem rád, že právě havloprimitivové dnes tak duševně trpí. A vězte, že bude jen hůř. Zasloužíte si to havloidi. Tak se aspoň modlete ať je to vaše trápení se na tomto světě co nejkratší a smrt milosrdná.

    OdpovědětVymazat
  14. no k veci - debatoval som s "cikánem" o tom, ýe sa mu nechce pracovať - odpoveď- nikto ma nezamestná, a to mám strednú školu, maximálne ako zametača, ale ak by sme sa všetci zamestnali čo by robili neziskovky ktoré nám tu dennodenne ukazujú ako máme žiť, úrady práce ktoré nás učia veciam čo nepotrebujeme - ako pracovať s počítačom, kurzy varenia, nezmyselné predvádzanie sa v školách a triedach pre naše deti, atď - živíme hádam tretinu národa - a má pravdu, a to čo skutočne dostanú sa prepije a prefajčí - ... vieš aký je deň dlhý ak nemáš cieľ ??? -

    OdpovědětVymazat
  15. Současné zdravotnictví - žijeme v kapitalismu a nemůžeme očekávat socialistické zdravotnictví. Máme ho skutečně vybavené sice vynikajícími lékaři i sestrami, ale ti přece zde nejsou k obsluze občanů, ale elit. A pokud si někdo vyžebrá pro sebe nebo své dítě nějaké almužny od žebravých organizací, aby se i jim dostalo lékařské péče na úrovni doby, tak nad tím dojetím roníme slzy, jako nad zázrakem. Zdravotnictví se stalo navíc nemilosrdným i svými výroky o životě a smrti, které jsou vydávány navíc za akt humanity - může si člověk sám sobě prý připravit včas pohřeb.
    Musel jsem se dnes pousmát fotce, na které polehávají na lavičkách asi opilí lidé nebo bezdomovci, s poznámkou, že to se nikde jinde než v Rusku nenajde. Kdoví, zda to ale nebyla fotka z Prahy před hlavním nádražím či odkudkoliv jinde u nás. Neb správně by asi znělo, že to co je k vidění u nás, najdeme také v Rusku, USA... A běžte se podívat do nocleháren pod mosty a zkuste sestoupit do kanálů a uvidíte realitu českých bezdomovců. Nezaměstnaní - kdo je u nás vypěstoval? Kapitalismus! Kdo je vyhodil z práce, kdo je zaměstnavatelem a je jeho povinností se postarat o to, aby lidé zaměstnání byli. Kdo je odpovědný za to, že lidé, kteří povinně chodili do školy, nemusí chodit povinně do zaměstnání a vydělávat si vlastní prací? Z toho neobviňujte nezaměstnané, za to je odpovědný kapitalistický režim. Neziskovky, charity, nadace - dnes, to je krásný kšeft, proto je jich u nás tolik - kšeft pro "management", ukažte mi jednu, kde řídící aparát spravuje nadaci zdarma a z lásky pro dobrou věc. To, že vidíme se toulat lidí a celé rodiny městem, posedávat od božího rána u bufíků a popíjet pivo a živit sebe i své děti buřty, tím je vinen přece kapitalismus. Hledal jsem i statistiky o nárůstu počtu invalidů - jak znám ze svého okolí, i tam utíká mnoho lidí za sice skromným, ale bezpracným bidlem. Kdo to umožňuje a pokud se mýlím, co zapříčinilo tak prudké stoupnutí invalidnosti občanů našeho státu? A pak je paradoxem, že skuteční invalidé pracují, "až se z nich někdy kouří".

    OdpovědětVymazat
  16. Anonymnímu 27. března 2017 22:25 - dům jsem postavil (1972) s doplatky na zvýšení cen stavebnin, bezúročnou půjčkou, nenávratnou půjčkou , pohraničním příspěvkem a bonusem za bytovou jednotku při včasné kolaudaci při povinností zaměstnavatele zapůjčit z inventáře cokoli potřebného k výstavbě „svépomocí“ za cenu přímých provozních nákladů, což byla např. u Avie spotřeba nafty. Barevná televize stála skutečně spoustu peněz, obecně tak levná jako dnes nebyla ani na západě. Je ale dobře vědět, že výroba v tak malých počtech a tím pádem nízké integraci byla nákladná a zatímco na základní životní potřeby (základní potraviny, dětské oblečení a potřeby pro děti, bydlení, voda, energie ...) byla záporná daň, na barevnou televizi už a samozřejmě nemalá kladná. Sám si vyberte, co je korektnější. Ono totiž je potřebí toho trochu vědět, tenkrát stačilo ve Stavebninách či Stavivech místo pozornosti požádat o písemné potvrzení, že k danému datu to či ono k danému stavebnímu povolení není, a potom nanejvýš ještě jednou a bylo, ne že ne. Pořadníky nekonečné? Blbost. Bez známostí, bez úplatků. Barevný televizor do 6. měsíců, automatická pračka za 3 měsíce, chladnička na počkání. Pravda, bylo to nedostatkové hospodářství, zato režim poskytoval sociální a tím i existenční jistoty a daleko lepší mezilidské vztahy. Podotýkám, že jsem byl kvalifikovaným, bezpartijním dělníkem bez jakýchkoli nomenklaturních známostí a že jsem se varoval stát se šéfem, i když vzdělání i dovednost mi to tou dobou, spolu s nabídkami, umožňovalo. Ono tenkrát a dnes daleko, daleko víc jde o to, jak si kdo a s čím umí poradit. Zejména dnes bezohledně.

    OdpovědětVymazat

Reklama