Reklama

.

.

neděle 5. března 2017

Proč je pro ČR nezbytné vystoupit z NATO a jaké jsou varianty


Vladimíra Vítová
5. 3. 2017
Do NATO jsme v roce 1999 nevstupovali na základě referenda, a proto není nutné na základě referenda vystoupit. Existují minimálně dva způsoby de facto okamžitého ukončení našeho členství v NATO. Veškerá současná agenda NATO je tedy v naprostém rozporu se zakládající smlouvou NATO. Je v rozporu s cíli a zásadami Charty OSN. Je v rozporu s principy vztahů mezi státy zakládajícího dokumentu Organizace pro bezpečnost a spolupráci v Evropě a je v rozporu i s naší Ústavou.


Propletenec vojensko - politických vztahů v rámci EU, kdy se jedná o evropské, severoatlantické a bilaterální smlouvy, které kodifikují vojenské akce jako prostředek politiky, ničí právní jasnost, politickou transparentnost a příslušnost jednotlivých států k určitému smluvně - právnímu celku. Tento trend je navíc posílen často nejasnou formulací smluvních textů, které připouští rozdílně účelové interpretace. Smluvní chaos je s největší pravděpodobností záměrný. A tento chaos vojenské a bezpečnostní politiky EU a NATO doplňují navíc mnohé bilaterální smlouvy.

Alternativou k NATO je Organizace pro bezpečnost a spolupráci v Evropě. Jedná se o největší regionální bezpečnostní platformu na světě, která zahrnuje 57 států. OBSE bylo koncipováno jako hlavní instrument včasného varování, prevence konfliktů a post-konfliktní obnovy. Všechny účastnické státy mají stejný status. Komplexní přístup OBSE k bezpečnosti se zaměřuje na široké spektrum témat, jako jsou kontrola zbrojení, budování opatření na posilování důvěry, řešení dlouhodobých konfliktů, policejní aktivity, kontrola hranic, boj proti terorismu atd.
___________________________________________________________________

Do NATO jsme v roce 1999 nevstupovali na základě referenda, a proto není nutné na základě referenda vystoupit. Existují minimálně dva způsoby de facto okamžitého ukončení našeho členství v NATO.

První způsob je skryt v článku 13 Smlouvy s NATO:

"Po uplynutí dvaceti let platnosti smlouvy může kterákoli strana přestat být stranou po uplynutí jednoho roku od podání oznámení o výpovědi vládě Spojených států amerických, která uvědomí vlády ostatních stran o uložení tohoto oznámení o výpovědi."

ZDE: http://www.sagit.cz/info/sb99066

Druhý způsob tkví ve faktickém zpochybnění samotné smlouvy, protože absolutně nejsou dodržovány ZÁKLADNÍ principy NATO. NATO nejedná v souladu s Ústavou České republiky, s Chartou OSN ani nedodržuje principy vztahů mezi státy, které vyplývají ze Zakládajícího dokumentu Organizace pro bezpečnost a spolupráci v Evropě a dokonce nerespektuje ani Zakládající smlouvu NATO.

V článku 1 zakládající smlouvy NATO je stanoveno:

„Smluvní strany se zavazují, jak je uvedeno v Chartě OSN, urovnávat veškeré mezinárodní spory, v nichž mohou být účastny, mírovými prostředky tak, aby nebyl ohrožen mezinárodní mír, bezpečnost a spravedlnost, a zdržet se ve svých mezinárodních vztazích hrozby silou nebo použití síly jakýmkoliv způsobem neslučitelným s cíli OSN.“

ZDE: http://www.natoaktual.cz/na_zpravy.aspx?y=na_summit/washingtonskasmlouva.htm

Česká republika je členem OSN, a proto je zavázána postupovat v souladu s Chartou OSN. V ní jsou stanoveny tyto cíle:

1. Udržovat mezinárodní mír a bezpečnost

2. Rozvíjet mezi národy přátelské vztahy

3. Uskutečňovat mezinárodní součinnost

K zásadám, kterými jsou členské státy OSN povinny se řídit, patří:
Respektovat svrchovanou rovnost států
Řešit mezinárodní spory pokojnými prostředky
Vystříhat se hrozby silou nebo použití síly

ZDE: http://www.osn.cz/wp-content/uploads/2015/03/charta-organizace-spojenych-narodu-a-statut-mezinarodniho-soudniho-dvora.pdf

Principy vztahů Zakládajícího dokumentu Organizace pro bezpečnost a spolupráci v Evropě jsou založeny na cílech a zásadách OSN.

ZDE: http://www.osce.org/helsinki-final-act

Veškerá současná agenda NATO je tedy v naprostém rozporu se zakládající smlouvou NATO. Je v rozporu s cíli a zásadami Charty OSN. Je v rozporu s principy vztahů mezi státy zakládajícího dokumentu Organizace pro bezpečnost a spolupráci v Evropě a je v rozporu s naší Ústavou.

Jaký je vztah EU a NATO a proč je nezbytné z NATO vystoupit?


Lisabonská smlouva obsahuje tzv. klauzuli solidarity a potvrzuje obranu ‚evropských zájmů‘ (Hlava V). Koncepčně se tento program odrazil v institucionálním propojení bezpečnostní a zahraniční politiky EU v jednom „super úřadě“ (Čl. 27; 3; aktuálně C. Ashtonová). V tomto duchu se nesou i jednotlivé body příslušných kapitol smlouvy. Články 42-44 o zahraniční a bezpečnostní politice unie omezují národní suverenitu. Připouští také – podobně jako NATO – vojenské operace mimo vlastní teritorium (Čl. 42; 1-5) a umožňují akční propojení s NATO, aniž by ho blíže definovaly (Čl. 42; 2, 7). Evropská obranná agentura vymezuje zároveň evropskou vojenskou a obrannou politiku (tamtéž, 3). Lisabonská smlouva hovoří o zahraničních vojenských ‚humanitárních a záchranných‘ misích. Ba dokonce o těch, které by měly konfliktům zabránit (vojenská profylaxe neboli preventivní válka popř. vojenské obsazení dotyčné země), nebo o misích ‚prosazujících mír‘, o ‚stabilizačních opatřeních‘ (Čl.43; 1).

Zásadní problém, kterému politické reprezentace a fanoušci Evropské unie fakticky nevěnují žádnou pozornost, je babylonský propletenec vojensko-politických vztahů v rámci západního společenství. Jedná se o evropské, severoatlantické a bilaterální smlouvy, které na jedné straně stále zřetelněji opouštějí půdu Spojených národů a kodifikují vojenské akce jako prostředek politiky, na straně druhé smazávají právní jasnost, politickou transparentnost a příslušnost jednotlivých států k určitému smluvně-právnímu celku. Tento trend je navíc posílen často nejasnou formulací smluvních textů, které připouští rozdílně účelové interpretace.

Co z toho plyne? EU je militaristické politicko-hospodářské uskupení, bez transparence, faktické občanské participace, podléhající přebujenému lobbyismu, postrádající demokratické kontrolní mechanizmy i principy právního státu.

A NATO? Smluvní – a s největší pravděpodobností záměrný – chaos vojenské a bezpečnostní politiky EU a NATO doplňují navíc mnohé bilaterální smlouvy."

Podrobnosti ZDE: http://www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Vladimira-Leva-Petr-Schnur-Teze-o-charakteru-Severoatlantickeho-paktu-a-Evropske-unie-320153

Jaká je alternativa k NATO?

Alternativou je Organizace pro bezpečnost a spolupráci v Evropě. Jedná se o mezinárodní bezpečnostní organizaci, ve kterou se v roce 1995 transformovala Konference o bezpečnosti a spolupráci v Evropě již z roku 1975. Jedná se o největší regionální bezpečnostní platformu na světě, která zahrnuje 57 účastnických států (včetně České republiky) z Evropy, Střední Asie a Severní Ameriky. OBSE bylo koncipováno jako hlavní instrument včasného varování, prevence konfliktů, krizového managementu a post-konfliktní obnovy. Všechny účastnické státy mají stejný status a rozhodnutí jsou přijímána na principu konsensu. Komplexní přístup OBSE k bezpečnosti se zaměřuje na široké spektrum témat, jako jsou kontrola zbrojení, budování opatření na posilování důvěry, řešení dlouhodobých konfliktů, policejní aktivity, kontrola hranic, boj proti terorismu atd. Jinými slovy to znamená, že alternativa k NATO reálně existuje již 41 let!

Podrobnosti ZDE: http://www.mzv.cz/jnp/cz/zahranicni_vztahy/bezpecnostni_politika/obse/index.html

V Praze dne 4. 3. 2017 Vladimíra Vítová, Aliance národních sil
https://www.aliancens.cz/odborne-komise-ans

42 komentářů :

  1. Naprostý souhlas s paní Vítovou!
    Tady nemůže platit ten okřídlený blábol J. Šiklové o tom, že se bude raději mýlit s Washingtonem (tedy i páchat mezinárodní zločiny) než mít pravdu s Moskvou či kýmkoliv jiným, kdo se na nich odmítá podílet.
    Problém, který Západ záměrně vytvořil, spočívá v tom, že tu OBSE i s jejími mechanismy odsunul na "jedlejší kolej", aby se stala jen nástrojem pro uplatňování mocenských zájmů proti těm evrop. zemím, které nestojí v "zákrytu". Viz např. dnešní nedůstojná role inspektorů OBSE na východě Ukrajiny, kteří tam dohlížejí a vidí i tu bílou jako černou ...
    Stejně, jako to USA udělaly i s OSN. Její Chartu sice nedodržují, ale jejích sankčních mechanismů účelově využívají jako klacek na nepohodlné režimy, viz dnes např. na režim syrského prezidenta Asada, předtím Husajna atd. ...

    OdpovědětVymazat
  2. Autorka článku zřejmě o OBSE mnoho neví, když ji navrhuje jako alternativu pro nás při vystoupení z NATO.
    Dokladem o skutečné "činnosti" OBSE je její působení na Ukrajině, v bývalé Jugoslavii, apod.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím s Vámi, OBSE, jak je v současnosti koncipováno, řízeno a využíváno, je jen dalším kompatibilním článkem stávajících (ne)bezpečnostních vojensko-politických struktur.

      Vymazat
    2. OBSE bylo plánováno již od roku 1975 - a ČR tam tehdy měla velký vliv - de facto jako největší obranné uskupení. Mechanismy existují - jen se musí naplnit těmi správnými lidmi.... forma bilaterálních smluv mezi státy v rámci OBSE je mírovým řešením pro všechny (a je budována desítky let) - ostatně taková byla původní idea vzniku tohoto uskupení. Proč se k ní nevrátit? Má to velikou logiku a sílu.

      Vymazat
    3. To samozrejme nestaci a stacit nemuze.Nynejsi stav mnoha statu je prave ted neudrzitelny.
      Iran legalne provedl testy svych raket ,neustale je jim vyhrozovano a tak by bylo nezodpovedne se nepripravit na obranu.
      Odkopnuty sileny pes Flynn hned zacal stekat za ucelem napadeni iranu.
      Slavnostne USA slibovana a zarucena svoboda, lidska prava v demokratickem state poridily v iraku Usa podporovany Chaliphat s 1.5 milionem mrtvych a rozvracena zeme..A valka bez konce.
      Syrie bude pozadovat navraceni Golanskych vysin a gangster, kterej nema nikdy dost, lita jak posedlej se strachem aby je mohl ukrast.
      Rozhodnuti padne v Rusku.
      Uskocne podvody na kandidatku ve Francii Le Pen , dale jen vyhroti situaci.
      V Holandsku zase kandidat musi byt ochranovan 24 hod. denne pred afroaraby. Tedy utok na zakladni demokraticky system a hrozba afroarabskych teroristu pak vice nez ovlivnuje a narusuje volby. Ty uz byly naruseny v Italii a v cele Evrope od 1947 Americany...
      Musi prijit reseni ...

      Vymazat
    4. Napadnout vsechny a bojovat proti celemu svetu ale americane se ani nemohou shodnout koho driv a koho potom a rady nepratel rostou. Uz pouha obrana statu je zaminka k vyhrozovani. Panika a hysterie roste a rozviji se umerne kazdym dnem. Nikdo nevi co bude a v tradici vsech presidentu Trump zase porusuje predvolebni sliby jeden za druhym.Ani on sam nevi co bude zitra.
      Tady jsme svedky seismickych otresu , ktere konci smrtelnou kreci zaniku. A neni cesta zpet.
      Trump a opozice ani nemaji jiny program nez se nenavidet az do konce. Barbari prinaseji problemy ale ani tady neni trochu vule , protoze barbari jsou take i mistni.
      Po vybuchu se ostrov Krakatoa ponoril beze stopy.
      Trump se chce udrzet za kazdou cenu a opozice chce Trumpa svrhnout at to stoji co chce...
      Ani prevrat by nic nevyresil , nejsou lidi a co potom ? Pokusy jsou jiste v planech.
      Nejaka nestvura , neco mezi Himmlerem a Hitlerem se nechala slyset /asi ve vlade germanu, jmenem Schulz/ ze staty musi vzit tolik invaznich ilegalnich afroarabu , kolik dostanou narizeno. Jinak budou krute potrestany.Kricel silne.S penou u huby.
      To je ultimatum hitlerovskeho stylu.
      Odpovedi kazde zodpovedne vlady/CR/ je okamzite vyhlasit stav ohrozeni a nejvyssi pohotvosti proti nepriteli.
      Poslat armadu na obranu a ostrahu hranic a zaujmout obranne pozice !!Okamzite vyhlasit samostatnost a suverenitu statu, odchod z Diktatorskych EU a NATO z kterych hrozi velke nebezpeci a zanik statu a naroda. Zajistit osoby podezrele z protistatni cinnosti.
      Fasisticky Protektorat EU se ponizil do role sileneho skladnika , ktery propmptne musi dodavat zmetky a hrozby.
      Uz ani nevyhrozuji okupaci a invazi, treba germanama , jako predtim.. Ale vsim moznym odpadem zbabelosti prchajicim vsude a nikam..
      Vratit afroaraby tam odkud prisli ? Prave ted je nejvyssi cas.
      Koordinovat obranu s dalsimi staty a zacit vyjednavat o spojenectvi s Ruskem.
      necekat na instrukce , organizovat ulicni obranu , ted neni cas si ohrat parek a zasednout pred TV. Rusove nemusi byt v nalade ,ani nemaji nejaky duvod nas zase zachranovat.
      A zitra muze byt pozde , jako je dnes pozde pro USA a EU.

      Vymazat
    5. Jde take o respekt naseho naroda a statu. Aby s nami nejednali jako s otroky , kteri samozrejme musi vzdy deklat co se jim poruci. A nechat se zotrocit...jak se zachovame v dnesni situaci nebo ne jsou a budou ZAKLADY PRO PRISTI EXISTENCI CR.
      Nasi republiky, naseho naroda.
      To jedina jistota.

      Vymazat
  3. Další variantou je připojení se k Švýcarsku a Rakousku jako třetí neutrální (mimo pakty stojící země). Ale to by nás ty svě země chtěli do svazku a protože ani ony dvě ve svazku nejsou, tak tato varianta padá. Smutné. Leo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pakt samozřejmě zatím nepřipadá v úvahu, ale nic nám nebrání postupovat jako oni. Pro státeček naší velikosti je to si nejlepší varianta.

      Vymazat
    2. A 9:47 - proboha, vždyť my nejsme státeček. Jsem významné strategické území! A navíc s počtem obyvatel a velikostí jsme srovnatelní a větší než mnohé státy EU. Tak co píšete takové blbosti?!

      Vymazat
  4. 14:24 Nápad hodný pacienta bohnic. Ještě jsme nevysoupili a už chcete někam nastupovat. Nepletete si politiku s dopravní společností
    Václav
    Souhlasím , že vystoupit ze zločinecké organizace NATO a vyděračské společnosti EU je dobrý a dokonce nutný krok k sebezáchově.

    OdpovědětVymazat
  5. Žádné vystupování z NATO a EU nebude!Dementní
    čeští voliči budou volit ANO nebo ČSSD a od těch
    se nic takového nemůže očekávat.Však to Babiš
    řekl na plná ústa:větší zapojení do struktur EU
    a vytvořit evropskou armádu.Zpitomnělí voliči
    dostanou pár koblih a je odvoleno.Žádnou změnu
    tedy nelze očekávat.Hlavně se mi líbí,jak Slovák
    chce opět škodit české zemi a lidé mu to baští!
    Petr Majevský

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je jediný, ( 17:55 )

      skutečně REALISTICKÝ pohled na věc.
      Žádné vystupování nebude, ani z agresivního paktu NATO, ani z EU.

      Politická reprezentace tohoto Čechistánu je natolik provázána s vojensko-hospodářským komplexem, že je z mého pohledu až absurdní, jak může někdo o těchto alternativách blouznit...

      Vymazat
    2. Jdu kolem možná nás zachrání francouzi nebo nizozemci je třeba volit SPD kde je referendum a neházet brokovnici do salátu jsme češi a nikdy se nevzdáme

      Vymazat
    3. 23:19
      Raději Piráty, protože Okamura je trdlo.

      Vymazat
    4. A Piráti jsou kreténi - chtějí zůstat v EU i v NATO a nevadí jim migranti!

      Vymazat
    5. Proboha PROČ volit Okamuru, když o vystoupení z NATO nemá ani slovo v programu. Jenom o tom někdy kecá v rádiu a to je tak všechno. Okamura = kecy v kleci.

      Vymazat
    6. 23:52
      Ale jdi! Sám jsi migrant.

      Vymazat
    7. 23:54
      Okamura je trdlo, takže co má nebo nemá v programu je vlastně nedůležité.

      Vymazat
    8. Tak si přečti program těch svých slavných Pirátů 23:52.

      Vymazat
    9. 23:57
      Četl jsem a je docela fajn.

      Vymazat
    10. http://spd.cz/program/ jen stačí číst bod 10 referendum o vystoupení z eu a v natu nás pak též nenechaj

      Vymazat
    11. O.15 Program SPD strana 17 - Zásada č. 2:

      Primární z hlediska obranného plánování a plánování sil musí být pro nás vlastní obrana ve
      spolupráci se státy V4 , NATO a EU. V rámci NATO budeme plnit smluvní závazky v rámci
      Washingtonské smlouvy mimo účasti v zahraničních operacích, kterých se zúčastníme pouze
      v případě mandátu RB OSN. K tomu provedeme snížení osob vysílaných do mezinárodních
      štábů NATO a EU minimálně o 50 %. Do cílů v rámci evropské bezpečnostní a obranné politiky
      se budeme zapojovat pouze v případě, pokud se bude jednat o operace pod mandátem RB
      OSN.

      http://spd.cz/wp-content/uploads/2015/05/%C4%8Cesk%C3%A1-republika-%E2%80%93-n%C3%A1%C5%A1-bezpe%C4%8Dn%C3%BD-domov-na%C5%A1e-%C3%BAsp%C4%9B%C5%A1n%C3%A1-budoucnost.pdf

      Vymazat
    12. Anonyme 0:00, když ti nevadí setrvání z EU a v NATO a příliv migrantů - no ta si ty piráty vol. Jinak to ale nemá smysl.

      Vymazat
    13. 0:19
      Škoda času číst ty Okamurovy patlaniny. Jeho největší zbraní je pan Rozvoral, jehož bojovné články máme to potěšení tu občas najít. Takový borec, to mluví za všechno.

      Vymazat
    14. 0:21

      Setrvání v EU mi nevadí - je potřeba EU zgruntu předělat.
      NATO je třeba úplně rozpustit. Představa nějakého vystoupení je dnes čistá iluze.

      A kdepak vidíte ten příliv migrantů? To se jako budou valit přes bavorskou hranici, či co? Je to hysterie a panika lidí, kteří na nic jiného místo v hlav nemají. Jako české volební téma je to naprostá idiocie.
      (Jestli nějací přijdou, tak z Ukrajiny.)

      Vymazat
    15. Ani jedna organizace nesplnuje zakladni podminky pro setrvani . Eu a nemecko vedou ostatni za nos a rozkazuji okupace afroarabu a Usaku,bez podpory populace a privedly Evropu do katastrofy hospodarsky,a kdy obcanska valka je za rohem a kde jakej pederast se roztahuje vsude . NATO je pak ochotna sluzka a turisticka kancelar, zdarma poridit invazi a okupaci afroarabu.
      Predtim masakrovalo v Srbsku !!Dnes se masakry rozsirily po cele Evrope.
      Kde a kdy tomu nekdo zabranil ??
      Suverenita statu a potlacovani narodu zase germany je ocividne.
      Diktat a tyranie a brutalni masakry pak delaji kazdou otazku uplne zbytecnou !!
      Navic se snazi vytvorit podminky k valce proti Rusku. To z nich dela fasisty.
      V zajmu imperialismu.

      Vymazat
    16. Už jenom to, že z 8 "prorežimních" odpovědí pod příspěvkem pana Majevského je 5 příspěvků, co nás "přesvědčují", že ten kdo volí Okamuru je děsný blbec, tak už jen z toho je jasné, že má velký smysl ho volit!
      Pavel p

      Vymazat
    17. 1:58
      Brilantní úvaha - blbec Okamura má dostat šanci jako každý jiný!

      Vymazat
    18. Pro A z 6.3.17 v 2:00h:
      Gratuluji, myslím, že se Vám podařilo zajímavým způsobem "slepit kočku se psem dohromady"!
      Pavel p

      Vymazat
    19. Anonymní6. března 2017 0:32
      „A kdepak vidíte ten příliv migrantů?“
      Až ho uvidíte, tak už bude pozdě. Nestačí Vám, že je Evropskou Komisí stále vyvíjen nátlak na státy EU, aby je přijímaly, nebo aby platily pokuty? Dokud se nevymění politici (a redaktoři médií), kteří je drze občanům vnucovali, jako povinnost, tak nebezpečí trvá. P.K.

      Vymazat
  6. Vroce 1968 jsme chteli vystoupit z Varsavské smlouvy a chteli jsme neutralitu,tak vam je jasne jak by to dopadlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nastalo by humanitarni bombardovani jak rikal venca bobbarder

      Vymazat
  7. Nechápu proč někdo píše že nejsme dostatečně vyspělý pro stát typu Švýcarska. Většina občanů ve Švýcarsku jak jsem měl možnost poznat je na stejné intelektuální úrovni jako u nás. Mají ovšem lepší politiky.

    OdpovědětVymazat
  8. Jak píše paní Vítová, Severoatlantická smlouva je napsána tak vágně, že stejně nám nedává nějaký zákonný nárok na pomoc, pokud bychom byli někým napadnuti. Ostatní můžou zvážit, posoudit a rozhodnout se, jak budou postupovat. Třeba můžou podat stížnost.
    Stejně tak, z druhé strany, ani nás členství k ničemu nezavazuje, pouze se jaksi očekává, že splníme každé americké přání. To není právní závazek.
    Pro naši bezpečnost bychom udělali nejlépe, kdybychom realizovali společnou bezpečnostní politiku, se sousedními státy V4. Nejlépe s těmi, které jsou ohrožovány nezákonnou migrací. Proti ní nás neochrání ani NATO, ani OBSE, ani Frontex. P.K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to jako V4 nás ochrání? Když většina z těch států šlape podle Američanů jako hodinky a v NATO chtěj setrvat?

      Vymazat
    2. Anonymní5. března 2017 23:56
      Co nám nejvíce hrozí? V současnosti to je nekontrolovaná migrace, kterou podporují západní státy. Můžeme stokrát zaklínat naše politiky, aby nepřijali diktát kvót, ale když nejsme schopni si ochránit hranice, tak je sem západní země, stejně dostanou. Osobními auty, kamiony, autobusy, vlaky či pěšky přes kopečky.
      Specializované západní organizace, jako NATO, OBSE, Frontex se tímto odmítají zabývat, jinými slovy, odmítají nás chránit. Podobně, nelze propůjčit důvěru, ohlašované armádě EU.
      Logické východisko je vlastní ochrana. Z více důvodů je lepší společná ochrana s několika sousedními státy, ke kterým můžeme mít důvěru. Např. (některé) státy V4. Toto mi přijde prioritní.
      Navíc by nám to i zvýšilo „koaliční potenciál“, na období post-EU.

      Chápu, že naše členství v NATO, usnadňuje západu výboje směrem k Rusku. Jak naše ozbrojené síly, tak naše území, je dáno k dispozici. Také s tím nesouhlasím. Naše vojenské jednotky, by měly být v případě potřeby, použité k ochraně vlastního území. Bohužel, už nelze požadovat , neboť náš parlament schválil doktrínu o použití našich sil i v zahraničí.
      V této záležitosti mi přijde snadněji dosažitelné, požadovat odmítnutí našich vojenských složek, zúčastňovat se akcí NATO, na vytváření vojenského nátlaku na Rusko. Jak jsem uváděl výše, Severoatlantická smlouva nás k tomu právně nezavazuje a Rusko státy NATO neohrožuje. Nenajdou-li naši politici odvahu, se alespoň takto vzepřít, tím méně ji najdou na vystoupení. P.K.

      Vymazat
    3. Bohužel v příspěvku (13:49) vypadla slova, která byla pro zdůraznění, ve speciálních uvozovačích. Zde je tato věta napravená:

      Také s tím nesouhlasím. Naše vojenské jednotky, by měly být v případě potřeby, PŘEDNOSTNĚ použité k ochraně vlastního území. Bohužel, už nelze požadovat VÝLUČNĚ, neboť náš parlament schválil doktrínu o použití našich sil i v zahraničí.

      Vymazat
    4. Taky z toho duvodu je NATO a vsechny vladni urady nejhorsi nepritel statu.

      Vymazat
  9. Kdo je pro vystoupení z NATO, musí volit stranu, která to má skutečně v programu, jinak bude nutně zklamán. Stejné platí pro vystoupení z EU a návrat k suverenitě. Jenže jako dříve lidem stačily ochranné ruce SSSR, tak mnoha lidem nyní stačí ochranná ruka USA a jeho satelitů. Suverenita a důstojnost opět skončila na hnojišti dějin. Navíc strana, která by něco takového opravdu chtěla, musí počítat s tím, že bude muset pracovat téměř v ilegalitě, protože veškerá média jsou v podstatě již dávno zglobalizována.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 9:56
      Kdo je pro vystoupení z NATO, může volit cokoli (třeba KSČM, která to hlásá od začátku) - ŽÁDNÁ strana nic takového neprosadí. Takže to je všechno jenom mlácení prázdné slámy.

      Vymazat
    2. Pro A 9.56: KSČM požaduje POUZE vystoupení z politických struktur NATO. Podle vaší teorie je tedy každý oprávněný požadavek mlácením prázdné slámy? No to jste teda velký chytrolín!

      Vymazat