Reklama

.

.

pondělí 6. března 2017

Rusko nikdy nenechá Sýrii padnout

Ondřej Kosina
6. 3. 2017   Vaše věc
 

Moskva i Peking opakovaně podpořily režim syrského prezidenta Asada i na půdě OSN. Všechny spekulace, že by tyto dvě velmoci mohly nechat padnout Bašára Asada výměnou za mír v Sýrii jsou jen iluzemi autorů těchto úvah. Podrobnosti přináší ve svém komentáři Ondřej Kosina z webu Vaše věc.



Médii již několikrát proběhly spekulace, že Moskva je ochotna za určitých podmínek obětovat syrského prezidenta Bašára Asada, resp. že si dovede představit poválečné uspořádání země bez jeho účasti. Tyto úvahy jsou však zcela v rozporu s konkrétními činy ruské diplomacie. V úterý 28. února Rusko a Čína v Radě bezpečnosti OSN vetovaly rezoluci zavádějící sankce vůči Sýrii za údajné použití chemických zbraní. Moskva tak podpořila Damašek již posedmé a Peking pošesté od počátku války v březnu 2011.

Moskva za B. Asadem, jehož v prezidentských volbách v roce 2014 podpořilo 10 319 723 (88,7 %) voličů, pevně stojí navzdory Západu, Turecku, Saúdské Arábii a Kataru, jež dlouhodobě usilují o jeho svržení. Rusko respektuje vůli syrského lidu, jehož drtivá většina vnímá B. Asada i přes jeho chyby jako jediného garanta stability, celistvosti země a náboženské tolerance. Tzv. umírněná opozice – odtržená od reality, fragmentovaná, rozhádaná a disponující minimální podporou veřejnosti – dosud nepředstavila žádnou silnou osobnost schopnou současné hlavě státu konkurovat. Jedinou alternativu baasistickému režimu tak představuje islámský chalífát pod vedením IS případně jiných konkurenčních salafistických skupin. Ostatně není to poprvé, kdy se islamisté pokusili o svržení sekulárního režimu. Povstání Muslimského bratrstva ve městě Hamá v roce 1982 proti tehdejšímu prezidentovi Háfizu Asadovi však bylo tvrdě potlačeno.

Západ stále nedokázal pochopit realitu syrského konfliktu a snaží se B. Asada před mezinárodním společenstvím všemožně zkompromitovat zejména obviňováním z použití bojových plynů proti civilistům. Důkazy nevládních organizací jsou však často velmi chatrné podobně jako svého času důkazy USA o (ne)existenci iráckých zbraní hromadného ničení vlastněných režimem Saddáma Husajna. Důvodem, proč B. Asad politikům EU a NATO tolik vadí, jsou jeho vazby na Rusko, což koresponduje s atmosférou nové studenoválečné hysterie. Pokud by se orientoval na Západ, jistě by mu leccos bylo prominuto a média by ho vykreslovala v mnohem světlejších barvách než nyní. Nicméně s nástupem nové administrativy Donalda Trumpa se pozvolna mění i postoj Washingtonu k Damašku. Nový republikánský prezident neusiluje o svržení B. Asada, ale klade důraz na boj s Islámským státem a nebrání se v této záležitosti ani spolupráci s Ruskem. Pozitivním krokem je zmrazení financování a dodávek zbraní tzv. umírněné opozici, od které se často dostávaly do rukou teroristů. Společným postupem Trumpa a Putina může být syrský konflikt v dohledné době ukončen a terorismus zlikvidován.

V současnosti dochází k zásadnímu průlomu v Palmýře, která byla znovu osvobozena syrskou armádou a jejími spojenci s podporou ruského letectva. Podařilo se jim znovu ovládnout historickou citadelu a město je nyní zbavováno min. IS se do Palmýry vrátil loni v prosinci, neboť syrská armáda se v tu dobu soustředila na náročné osvobozování Aleppa. Mnoho památek z dob Římské říše bylo nenávratně zničeno teroristy, ale část se jich podařilo zachovat a doufejme, že tento historický skvost již nebude znovu ohrožen. Syrská válka 15. března vstoupí do sedmého roku trvání a zatím vše nasvědčuje tomu, že by to mohl být rok poslední.

- - -

50 komentářů :

  1. Nechat padnout Asada výměnou za mír? To je holý nesmysl! To by bylo výměnou naopak za vystupňování masakrů. Copak lze věřit zlámanou grešli "umírněným teroristům"? To je jen trik USA, které se potřebují Sýrie zmocnit - po dobrém nebo po zlém. USA šli vždy bezohledně za svými cíli, Lidice sem, Lidice tam, Mylai sem, Mylei tam, hromady mrtvých to je hej, méně krků ujídá z koláčů bohatých. Genocida - v té jsou machři - s jakou radostí a naplněni optimismem vyhladili indiánské národy!!! Oni převzali ideu Adolfa Velkého, ideu o světovládě árijců, tak všechny podnárody musí skákat, a nebo zmizet z povrchu zemského, jak ti nejcivilizovanější za velkou louží pískají nebo si pohazují bombami.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozrejme tato propaganda plna lzi je jen pro proste duse. Kazdy davno vi ze za vsim je zidostatecek ktery se chce stat Velkym Statem Israel. Diky tomu ze plne ovlada USA diky pate kolone zidu vyprovokoval "zmenu rezimu"-barevne revoluce- na blizkem vychode . Je to Wolfovitzova doktrina ktera stavi USA do cele vsech agresi po svete . Vystizne to zverejnil na nekolika podiich byvaly velitel NATO ktery velel masakrum v Jugoslavii, Clark samozrejme take prejmenovany zid. To je cil splknout Syrske uzemi nejmene z poloviny a pul snu je splneno .Golanske vysiny jsou asi ukrradeny na vzdy a ted se masakruje a boura palestina ,kde se doslova kradou domu a bori .

      Vymazat
  2. Země je stará miliardy let. Starý Egypt a Mezopotamie - to jsou tisíce let nazpátek. Vy jste tradičně nazpátek asi tak sto let, ale tam se držíte.Dneska je lidem, kteří nevědí o Lidicích nic, co jim nepřipomenou připomínači - dneska je jim třicet let. Budeme pořád mlít o genocidě indiánů? O My-Lai a o hromadách mrtvol? Nestraší vás ty hromady mrtvol denně ve spánku? Na to jsou léky a budete spát v klidu. Nikdo nepěje chválu na USA -ostatně na žádné politické pletichy nelze pět chválu, neboť USA si dovolilo jen to, co mu okolní svět dovolil. On si leckdo rád přihřejvá svoji vlastní polívčičku na zmaru a právě na těch hromadách mrtvol. Podívejte se na zmar po devadesátém u nás, a co lidí si myslelo, že si pomůžou k majetku hollywoodských hvězd - proto všichni drželi huby a nechali naše pseudovlády konat jejich hrůzovládu.Až když řada těchto doufačů zjistila, že koryta byla připravena zase ale pro někoho jiného,začala nadávat - nejvíc na diskuzích. A nelze říci, že polistopadová hrůzovláda nebyla genocidní. Naopak. Tisíce umrzlých lidí, desetitisíce zbídačelých, ožebračených, statisíce sebevrahů, a o vraždách a loupežích budou teď točit seriály všechny televize a mají materiál na každý den nejméně na deset let - to bylo podle vás co? Takže nechme sto let staré události už na pokoji. Koukejte se kolem sebe na ten zmar!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:04 Se vším co jste napsal/a, souhlasím, až na ty staré události. Kdo se nepoučí od historie (chyb) musí si tyto chyby zopakovat.

      Vymazat
    2. Přesně tak. Kdo zapomněl na svoji historii, je odsouzen si ji prožít znova.

      Vymazat
  3. Eu je absolutně nedůvěryhodná organizace. Nejraději by obyvatele evropských států vymněnili za čmoudy z Afriky a blízkého výchdu.

    OdpovědětVymazat
  4. Ano, to samé Rusko tvrdilo i o Srbsku a Miloševičovi. Jen velká huba a hrozba jadernými zbraněmi. Jaderná ponorka Kursk může vyprávět.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nesrovnávej Rusko 90 let po rozpadu s alkoholikem v čele a Rusko dneška

      Vymazat
    2. Kursk byl potopen 12.8.2000 a to byl prezidentem Ruska Putin,stejně jako i nyní. Tuto nejmodernější ruskou jadernou ponorku s jadernými raketami na palubě tehdy vyslal do Jaderského moře ke břehu Jugoslávie,jak informovala masmédia a ... nedoplula a tím snaha Ruska skončila.

      Vymazat
    3. Jenom mne, rusovi, to fakt nevypravej tyhle blaboly. Kdyz nevis co se tam odehralo tak drz pekne klapacku uzavrenou. Jeste mi tu budes vypravet o terrostickych utocich v rusku v dobe kdy prisel Putin? My vime, ze Zapad zaplatil terroristy jako primo v Rusku tak predtim i v Cecensku (vis, ty idiote, ze v Cecensku proti rusum bojoval ukro-nacek Jacenuk?).

      Zapad jsou zmrdi. Plati terror - zaslouzite si terror!!! Fakt jako... je mi to lito rikat, ale LIDI za to muzou, ze jsou vymyte mozky a nic se svymi politiky nedelaji.

      Ale jedine co tesi, ze kdyz dojde na obcanskou valku v EU, tak takovyhle PRO-zapadni idioti dostanou takovou pres drzku, ze WOW MAAAN. I'm waiting for that.

      Vymazat
    4. Já ale nejsem se Západem, já jsem s vesmírnými civilizacemi.

      Vymazat
    5. - Že Vy jste si myslel, že Kursk potopili lidé?

      Vymazat
    6. 12:46 Hlavně když nás informovala masmedia a doufám že byl proveden i agenturní průzkum o pravdivosti.

      Vymazat
    7. Vše tomu ale i nasvědčovalo, přičemž i to ne náhodou největší námořní cvičení svého druhu od rozpadu Sovětského svazu,zrovna.

      Vymazat
    8. Sorry jako!

      Vymazat
    9. Rusko pude do hoven! Zrovna jako Západ! Neojagellonskej rajch je naší budoucnst! - http://www.mirprognozov.ru/prognosis/politics/buduschaya-karta-evropyi/ru

      Vymazat
  5. 12.14 - klasickej trotl jseš a votravuješ tu vzduch.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt? Tak ona to snad není pravda?

      Vymazat
    2. Pravdou je len dátum potopenia. Kursk sa potopil pri cvičení severomorskej flotily
      Námorné cvičenie, ktoré sa konalo v auguste 2000 sa malo stať najväčšou akciou tohto druhu od rozpadu Sovietskeho zväzu pred necelými desiatimi rokmi a zahŕňalo okolo 30 plavidiel – 4 útočné ponorky, vlajkovú loď flotily – raketový krížnik Piotr Velikij triedy Kirov a rad menších lodí.[11] Mala to byť príprava na vyslanie časti Severnej flotily do Stredomoria neskôr toho roku.[7] Kursk sa na cvičenie vydal 10. augusta o 10:00 miestneho času zo svojho domovského prístavu Zapadnaya Litsa na Kolskom polostrove. Do pridelenej hliadkovacej oblasti vplával 12. augusta o 02:40. Plán cvičenia zahŕňal simulovaný útok na Petra Veľkého.[2][12] Misia začala ráno 12. augusta 2000. Ako súčasť cvičenia vypálil Kursk z periskopovej hĺbky dve slepé torpéda.

      Miesto kde sa Kursk potopil
      11:28 miestneho času (07:28 svetového času)[5] vysoko koncentrovaný peroxid vodíka, slúžiaci ako pohon torpéda, presiakol hrdzou v torpédovom puzdre. Peroxid reagoval s meďou a mosadzou v torpédomete, a tak spôsobil reťazovú chemickú reakciu vedúcu k explózii.[11][13][14] Výbuch, ktorého mohutnosť sa rovnala explózii 100 až 250 kg TNT registrovali seizmometre ako otras o sile 1,5 až 2,2 stupňa Richterovej stupnice.[2] Ponorka klesla na dno do hĺbky 108 m, približne 135 km od prístavu Severomorsk, v bode so súradnicami 69°40' s. š., 37°35' v. d.

      Je to z vikipedie, čítajte pán Janda, Netrolte

      Okoloidúci

      Vymazat
    3. To asi tedy píše Wikipedie ale jaká je skutečná pravda,ňoumo? Už jste někdy ve vašem životě, alespoň jednou jedinkrát zažil, že by Rusko nelhalo? Nebuďte tak naivní,dráždí mne to. Hodně dráždí, jako asi i jakákoliv obrovská hloupota.

      Vymazat
    4. Pro A který se činí od 12:14h, 12:28h, 12:46h, 13:29h a bude asi i dál se snažit (zde i jinde) :
      Již klasicky se snažíte pomocí polopravd a rádoby vtipů (ala ".. jsem s mimozemšťany..") podstrčit čistokrevné lži.
      12.8.2000 byl Putin čerstvě presidentem, se zděděnou rozsáhlou "pátou kolonou" ve státním aparátu (tento problém přetrvává do dneška).
      Zničení ponorky opravdu mohlo být výhrůžkou Rusku, ale přesvědčovat veřejně, že "dnes je včera" a že se stále dá, jak za Jelcina "podrazit", je "velmi" naivní!
      Pavel p

      Vymazat
    5. Dodatek k mému příspěvku : Jak jsem psal, činní se i dál viz 13:38h
      Pavel p

      Vymazat
    6. No,tak, já jsem s mimozemšťany,protože jsem jimi byl mnohokrát kontaktován osobně,tedy z očí do očí hmotně, stejně jako bych se třeba osobně setkal i s Vámi. Není mou věcí ,že s jinými lidmi se nesetkávají,respektive nestýkají. Mám mnoho fotografií jejich kosmických lodí,disků a třeba i střílejícího disku při jejich cvičení nad Českem. Nic Vám ani komukoliv nevnucuji,ale všimněte si, že o UFO se už mluví dost dlouho a i videozáznamů "UFO" je už velmi hodně,jakož i fyzikálních důkazů schopností jejich vzdušných prostředků. Nechci to tu zrovna víc rozebírat, nicméně, ignorovat tuto možnost jejich existence a na Zemi, by mohlo být fatální.

      Vymazat
    7. pro ani proti
      na netu je/bylo video:
      Putin bafnul manželku a setkal se s pozůstalými.Audio k ničemu,ale ten průběh:
      vztek pláč on promluvil a ty lidi nějakým způsobem prostě "odzbrojil"
      netuším,zda manipuloval nebo prostě řekl pravdu....

      Vymazat
  6. Asad a plyny? To je ohrané. I ten kdo si legálně pšoukne do kalhod je pro USA nebezpečný a je to zamínka zarazit mu další prd, který Američanům nevoní. Ostatní ten americký puch musí čuchat.

    OdpovědětVymazat
  7. Jsem přesvědčen, že Západu vůbec nejde o pochopení či nepochopení reality syrského konfliktu, dokonce ani o jeho prezidenta Bašára Asada, ale o cílené zničení jednoho z posledních států, který mu stojí v cestě proniknutí saudsko-arabské, katarské, apod. nafty a plynu přímou cestou do Evropy. O učení a vlivu Islámu ani nemluvě ..
    V Jugoslávii, Iráku a Lýbii Západ prokázal, že "je schopen skutečně všeho".
    Vraždy politických představitelů, zabíjení civilního obyvatelstva a zničení infrastruktury dotčených států se pro Západ stalo "morální" normou.
    Vzhledem k tomu, že i my se považujeme za součást Západu, je třeba si uvědomit, kdo tento "západ" ve skutečnosti u nás, v Evropě i jinde představuje a důrazně se proti němu, dokud je čas, postavit.
    L.S.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. JO JO ,

      MUSITE SE UVEDOMIT, ZE JSTE (ZAPAD) RAKOVINOU NA TETO PLANETE. JE CAS RESIT NEJEN KLIMA NA NASI PLANETE, ALE I SPOUSTU DALSICH PROBLEMU.

      NICMENE VASI POLITICI JSOU ZAINTERESOVANI JEN V PENEZICH A VALKACH. PROTO NEMAM RESPEKT VUCI EU. MOHLI JSTE POSLAT USA DO HAJE KDYZ SE ROZDMYCHAVAL MAJDAN - UDELALI JSTE OPAK - PODILELI JSTE SE NA ROZVRACENI UKRAJINY A VYVOLALI JSTE OBCANSKOU VALKU.

      TA ODPOVEDNOST NENI NA POLITICICH ALE NA VAS, NA LIDECH, NA UEROPANECH, A PROTO JDETE K VOLBAM A VOLTE ODS, CSSD, TOP09 = PRECE JSTE VYMYTE MOZKY, SUP SUP.

      Vymazat
    2. srdečný pozdrav z Marsu?
      alebo otkial?
      ... --- ...
      00011011110000011001111110000000

      Vymazat
  8. Podpora Sýrie jako nenáboženského státu je dvojnásob významná vzhledem k vývoji v Turecku, kde Erdogan nechá v referendu hlasovat mj. o znovuzavedení trestu smrti a snaží se svou propagandu rozšířit i do Německa a Rakouska.

    Jako typický analfabet pak reaguje na německé odmítnutí takové propagandy na svém území vzteklými žvásty o "nacistických praktikách". (Čtenáři NR si jazyka jemu podobných českých idiotů ve zdejších "diskusích" jistě všimli.)

    Kokotko

    OdpovědětVymazat
  9. 13:38
    "Už jste někdy ve vašem životě, alespoň jednou jedinkrát zažil, že by Rusko nelhalo?"

    Proboha, co to zase meleš za hovadiny, ty vygumovaný Jando? To jako např. Rusko lhalo o ZHN v Iráku, vygume?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 14:44 ale v Iráku chemické zbraně byly, stejně jako v Syrii. Tam je dokonce likvidovalo Rusko po dohodě s USA.

      Vymazat
  10. Všimněte si maličkosti v textu: "Mír výměnou za odstranění Asada". Jasné přiznání, že za válku nesou odpovědnost a vědí jak to ukončit. Dohoda se šmejdy je pochopitelně naivní nesmysl. Co všechno naslibovali, když se rozpadal CCCP a co dodrželi!?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 14:45 ale tu větu říkají Rusové, takže jste si trochu naběhl. A ta věta je určená hlavně domácím rozporům v Syrii. Takže Asadovi a na druhé straně oponentům Asada. Aby se mezi sebou dokázali usmířit, musí jít hlavní problémový článek pryč - a to je Asad. Jinak tam mír skutečně nebude nikdy, protože 2/3 obyvatel Asadovi vyčítá genocídu, vraždění svých obyvatel a tvrdé potírání jakýchkoli známek opozice.

      Vymazat
    2. 15:47
      "Problémový článek" mi přijde jako docela zábavné označení ... opravdu nic ve zlém, ale to jste někde četl nebo Vás to napadlo? Odstraníme "problémový článek" a problémy zmizí?
      Ty 2/3 - to je z nějaké ankety či novinářského pramene? To by bylo dobré vždy uvést, pak můžeme uvažovat, nakolik je to pravdivé tvrzení.

      Měl byste každopádně o Sýrii nejdřív něco nastudovat, např. o "muslimském bratrstvu" a jeho povstáví za Assadova otce, o vývoji sociálního a etnického složení armády a státního úřednictva, o "arabském socialismu" etc.

      Kdo ví, možná by nakonec před svým lidem Assad uspěl lépe než Erdogan?
      O saudské monarchii - která je v tom průseru významně zaangažovaná - snad raději nemluvě...

      Vymazat
    3. pro 16:04
      ano, zcela logicky když odstraníme problémový článek, tak problémy vymizí.
      Celá válka v Syrii přece před lety začala tím, že Asad docela drasticky potíral jakékoli známky opozice, střílel po demonstrtantech atd. OSN vyčíslilo počty obětí v statisících.
      Tím jak Asad drtil opozici, tak je radikalizoval a mnozí se nakonec spojili i s IS, který se mezitím nacpal na uvolněné politické pole v Syrii.
      Ani se nedivím, že přes polovinu obyvatel Syrie nechce Asada ani vidět.

      Vymazat
    4. Bože, bože, "...blahoslavení chudí duchem, neboť jejich jest Království nebeské...!"
      Pro A z 17:19h a podobné výlevy :
      Když se pouštíte do diskuze, tak opravdu s ARGUMENTY a né s pohádkami.
      Když v ČT uslyšíte, že Obama dvakrát denně snáší zlaté vajíčko, tak se vypravíte s košíkem před Bílý dům, aby Vám taky nadělil?!
      Pavel p

      Vymazat
  11. Rusové na rozdíl od demokratického západu své spojence nezrazují a neopouštějí nebo nekšeftují na jejich úkor jako například demokratický západ na náš účet v Mnichově nebo na účet Maďarska v roce 1953. Nejnověji mohou třeba mluvit Řekové o slibech na oddlužení. A co teprve Palestinci. Kolik smluv jen s indiány např. USA podepsali a ani jednu nedodrželi. Celá tzv. Euroatlantická civilizace je jen prolhaná nedůvěryhodná šmíra. Takže proč by měl pro takovou prolhanou kurvu slušný stát zradit spojence? Spojence s nímž prolévá krev!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 16:41
      Rusové milují své partnery, ale jenom do okamžiku, kdy ti partneři začnou mít jiné priority. Viz Ukrajina.
      Jakmile ukrajinské obyvatelstvo vyjádřilo svoje přání nasměrovat zemi na Západ a výhledově do EU, tak Rusové neváhali a po anexi Krymu navíc ještě na východní Ukrajinu poslali tanky.

      Vymazat
    2. 1716
      Co to zase meleš ty havloidní zblblo??!!!!
      Kdo strká ten svůj snrdlavej agresorskej rypák po celým světa a všude rozdmychává nepokoje???
      To jsou ty tvoji milovaný ussacký hovna!!!!!

      Vymazat
    3. Anonymní6. března 2017 17:16 jasné rusové maji 180 základen po světě co je referendum na krymu to též nevíš a na doněcku bojují banderovské tanky

      Anonymní6. března 2017 16:41 naprostý souhlas

      Vymazat
    4. pro 22:44
      i kdyby USA měly třeba 1000 základen, nic to nemění na tom, že si svoje území za poslední desítky let nerozšířily ani o centimetr. Zato Rusko v 2014 anexí Krymu si svoje území rozšířilo - a to jenom tím, že Putin vytáhl tanky z garáže a tímto ctěl dokázat světu, že je nějaká velmoc.
      Moc se mu to tedy nepovedlo.

      Vymazat
    5. 22:55 - nevím, podle čeho poměřujete "imperiální úspěchy" velmocí. Na rozdíl od Ruska, které pomohlo k návratu Krymu tam, kam vždycky patřil, a to čistě legální a demokratickou cestou, tak spojené státy rozšířily svoji moc a nadvládu o země střední a jižní Evropy a Ukrajinu a to vesměs cestou nedemokratickou. USA jsou globální imperialisté, kteří žijí nad poměry právě proto, že z podmaněných zemí odsávají hodnoty! Taurus

      Vymazat
  12. Ruské tanky byly a jsou na celé Ukrajině. V samotném počátku část ukrajinské armády přešla i s těmi tanky(snad i buky) na separatistickou stranu, kde byli obyvatelstvem vítáni což dokonce v té době odvysílala ČT. Vy 17.16 jste tam viděl ruský tank s ruskými výsostnými znaky pravidelné armády? To by jste asi čučel, co je tam zbraní z celého světa. A dobrovolníků z Ruska, Polska Ameriky... Jistě to nejsou žádní zemědělci a dělníci, ale vycvičení vojáci. Ale že by tam byla nějaká pravidelná ruská armáda? Že by tam vtrhli jako Američani do Iráku? Nepřesvědčili mě pasy vojáků pravidelné ruské armády, předložené Porošenkem. Docela trapas. Vojáci a pasy...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 17:36 zbytečně se snažíš malovat tragédii na Ukrajině na růžovo. Kdyby tam Rusové neintervenovali, tak je tam klid dodnes. Přesně jako třeba v Charkově a kraji okolo, kde žije 90% ruskojazyčných obyvatel a ti jsou - světe div se - velmi rádi, že k nim noha ruského vojáka osvoboditele nakonec nedorazila.
      A ktěm ruským vojákům na vých. Ukrajině - přiznal je i Putin, po zapírání to bylo poptrvé v 12/2015 - potom ještě několikrát.
      A hraní se slovíčky, jestli ten voják v zeleníém je pravidelná armáda a nebo nepravidelná , to na mne nezkoušej. Takové hrátky platí možná na ruského mužika někde za Uralem - ale na mne tedy ne.

      Vymazat
    2. Ty nepřesvěčíš mě já zase tebe. Ani jeden nemáme zcela ověřitelné informace a důkazy. Proč bych tomu co píšeš měl věřit. Pro mě prostě není vpád Rusů na Ukrajinu srovnatelným vpádem Američanů např. do Iráku. Nikdo nikde nenafilmoval a nenafotil přejezd ruské bojové techniky na Ukrajinu. Odkaž mě někam, kde to uvidím. Kde je alespoň cedule nějaké ukrajinské vesnice. Aby bylo prokazatelné, že je to na Ukrajině. K tomu přiznání Putina, tam se v překladu přehodilo pár slovíček a už to bylo malinko jinak.A jak píšu, nepochybuju, že na Ukrajině jsou ruští žoldnéři, kteří prošli vojenským výcvikem, žádní amatéři a to ten Putin taky ví. Ono je to tak trochu o koze a o voze.

      Vymazat
    3. a co takhle zkusit oba časový a prostorový kontext tohle není na dámu natož na šachy

      Vymazat
    4. Vážený z 17:47h (a v ostatních časech) pokud opravdu chcete znát, jak to bylo a je na Ukrajině, místo pohádek, co zde vykládáte, tak se seznamte se skutečnými fakty z nezávislých, hlavně západních zdrojů, od názoru bývalého britského velvyslance v Rusku, po sérii článků z německého Spiegelu, až po názory a fakta amerických generálů, zpravodajců a diplomatů, které jsou přehledně shromážděné na tomto odkazu :
      https://vlkovobloguje.wordpress.com/fakta-o-ukrajine/
      aby se vyloučila možnost "ruské manipulace". Nebo si je vyhledejte sám. Když už chcete "vynášet soudy"!
      Jinak radši mlčte. Protože víte velké kulové. Včetně těch "Rusů kolem Charkova". (Zjistěte si něco o historii Charkova a historické existenci "státním útvaru" Ukrajina.)
      Pavel p

      Vymazat
    5. Oprava : "..existenci "státního útvaru" Ukrajina..."
      Pavel p

      Vymazat
  13. Pro antiruského trolla.
    Ty budeš asi Šiklové syn.
    Ona za mlada chodila s každým, jako správná soudružka, Tak bys měl být rád, že neštěkáš.
    Nikoho tvoje slinty na adresu Ruska nezajímají.
    Tak si vyndej tu kulmu z prdele a vyskoč!

    OdpovědětVymazat
  14. Autor zbytečně spekuluje, blábolí a fantazíruje. Rusové jasně opakovaně prohlásili, že otázka Asada je až na konci řešení problému války v Sýrii. Asadův chleba se tudíž bude lámat až po porážce ISIL a nastolení míru. Pak bude čas na Asada i Kurdy. Pokud chtějí Rusové dlouhodobě základnu v Tartúsu, tak potřebují dlouhodobě stabilní režim, takže asadovská politika bude muset seriozně akceptovat, že není jediným politickým směrem v zemi (a přiznat místo opozici a Kurdům) a podobně Turci budou muset zklidnit své vášně vůči Kurdům. Nejlepším lékem je demokratizace společnosti v rozsahu a tempu, který je s to občanská společnsot pojmout, aby jí moc nevyfoukly různé vypečené moci a bohatství chtivé úzké zájmové skupiny, lobby, korporace, fanatické spolky ap.
    KR

    OdpovědětVymazat