Reklama

.

.

úterý 7. března 2017

Tomáš G. Masaryk - „Pravá demokracie nebude jen politická, nýbrž také hospodářská a sociální“


* 7. března 1850

„…Úsilí o hospodářskou a sociální spravedlnost válkou není zeslabeno, je spíše zesíleno. To dosvědčuje již sám. vznik nových republik a demokracií. Demokratická rovnost nepřipouští sociální šlechty; ale vyslovil jsem se již, jednaje o ruském bolševismu, že žádoucí hospodářskou rovnost nevidím ideálně řešenu komunismem. Na tomto stadiu vývoje demokracie spěje k odstranění bídy a velikých protiv bohatství; demokracie ani v oboru hospodářském nesmí být nivelizací, nýbrž kvalifikací.

Tak zvaný kapitalismus není tolik pochybený svou výrobou, jako tím, že lidé nevyrábějící a dokonce nepracující mohou si nezaslouženě osvojovat výtěžky poctivé výsilné práce…

Nejsem proti socialízaci - socializaci, nikoli pouhé postátněni nebo státní dozor - v některých oborech: jsem pro socializaci železnic a, komunikačních prostředků vůbec, vodních sil, uhlí atd.; socializaci si představuju postupnou, vývojovou, připravenou vzděláním dělnictva a lidí, řídících výrobu a výměnu. K tomu je třeba přesného finančního hospodářství státu a přísnější a věcnější kontroly celého finančnictví, zejména také bank.

Ale především se musí dobudovat zahájené sociální zákonodárství - najmě zdokonalení a sjednocení sociálního pojištění a zvláště také pojištění proti nezaměstnanosti.

Naším speciálním úkolem je provedení reformy pozemkové; byl to již před válkou požadavek všech stran. Ukázal jsem, jak je podobna naše země pruskému východu. Velikou příčinou latifundií u nás byla protireformační konfiskace, vedená zištnými Hobsburky a cizáckou šlechtou. Naše země je bohatá - tím větší úkol naší demokracie v oboru hospodářském a sociálním.

Druhý veliký úkol specificky náš je, starat se pomocí státu, obci a všech institucí t. zv. humánních o fyzické a duševní zdraví národa, že v republice ihned zřízeno nejen ministerstvo sociální péče, nýbrž i ministerstvo zdravotnictví, je jistě důkazem, že představitelé lidu národní potřebu dobře postřehli…“

TGM, Světová revoluce, str.538-540

81 komentářů :

  1. „Nadpartajnická politika“ (podobná nezávislé advokacii), na bázi občanského zákoníku založená, má reálnou a logicky zdůvodněnou šanci, a to univerzálně.Všechno už tady jednou bylo – jenom zodpovědný občanskoprávní, adresný a průběžný volební systém na bankovně účetním principu dosud nikoli.Nepomůže nic jiného, než úplná obousměrná personální ručitelská adresnost a zpětnovazebnost volebního systému na voliče, včetně možnosti levného a voličsky osobně zodpovědného referenda i přímé volby kohokoli :„Státy se prostě udržují těmi principy, na kterých vznikly“ (korupčník rakouských dezertérů a tvůrce jepičí separatistické ČSR: TGM).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pustili tě zas v blbinci k internetu?

      Vymazat
    2. Po puči v roce 89 u nás vznikl nový stát Česko, který byl založen na upraveném motu "Demokracie je nebát se a krást " a současnost dala našim protagonistům za pravdu, že jen rozkradením státu bude národ "svobodný" a hrdý !!

      Vymazat
  2. Mám dotaz, jak hodně se střílelo do hladových dělníků za nedemokratického Rakousko Uherska?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hodně se za R-U do dělníků střílelo. Např. při tak zvané Svárovské stávce roku 1870 bylo zastřeleno 6 dělníků a jeden chlapec, kterého v bytě rodičů zasáhla zbloudilá střela.

      Vymazat
    2. A takto se střílelo za 1. republiky tatíčka Masaryka!
      1. února 1919 bylo při generální stávce dělnictva v Bratislavě zastřeleno ozbrojenými legionáři 7 demonstrantů 25. března 1920 byli při stávce

      zemědělských a lesních dělníků v Rumanově na Slovensku zastřeleni dva dělníci 18. července 1920 byl při mzdových demonstracích v Hlohovci

      četníky zastřelen dělník Jan Kulda a více než 10 demonstrantů bylo těžce zraněno 18. prosince 1920 byli na protestní demonstraci ve Vráblech

      zastřeleni tři stávkující a jedno děcko a přes 20 stávkujících zraněno 21. února 1921 byli v Krompaších při demonstraci proti hladu a zásobovací

      krizi četníky zastřeleni 4 dělníci a 17 jich bylo zraněno 2. července 1921 byli při exekuci ve vesnici Ardenovo zastřeleni dva rolníci 12. října 1921 byl

      četníky v Topolčianech při zatýkání zavražděn jeden dělník. Byl zatýkán proto, že jeho dcera sbírala zbytky řepy na sklizeném poli 1. dubna 1922

      stříleli v obci Hrušové četníci do stávkujících. 19 osob bylo zraněno 30. července 1922 uspořádala KSČ v Košicích slavnost skautů spojenou s

      táborem lidu. Při rozhánění průvodu zranila policie 12 dělníků 1. srpna 1922 stávkovali v Močenoku zemědělští dělníci z panství biskupa Kmeťka.

      Při rozhánění schůze stávkujících byl jeden dělník četníky zabit a jeden těžce zraněn 28. října 1923 provedli četníci v Dulové masakr malorolníků,

      kteří hájili právo na lesní pastviny, a zastřelili jednoho malozemědělce, 3 těžce a 30 lehce zranili 28. dubna 1924 byl v Zaričevu úkladně zavražděn

      okresní důvěrník KSČ 6. května 1924 byl v Turje agrárníky úkladně zavražděn důvěrník KS a místní starosta Ivan Stimák 30. května 1924 při

      násilné exekuci dobytka v Poljaně těžce zranili četníci 7 rolníků 3. srpna 1924 byli ve Svaljavě při protiválečné demonstraci policií zastřeleni tři

      rolníci 8. října 1924 byl při stávce textilních dělníků v Trenčíně zastřelen 1 dělník a 8 těžce zraněno 10. února 1925 byl v Praze po skončení

      protidrahotní demonstrace uspořádán demonstrační průvod přes Václavské náměstí. Proti demonstrujícím byla vyslána policie, která střílela a

      šest demonstrantů těžce a mnoho lehce zranila 31. května 1925 zabili četníci jednu dělnici při stávce cihlářů v Nerejově 11. června 1926 rozháněli

      v Praze četníci střelbou demonstraci dělníků proti zvýšení zemědělských cel a několik dělníků při tom zranili 2. května 1928 byla četníky při stávce

      zemědělských dělníků v Dolním Kereškýně zastřelena jedna žena a dvě další ženy a jeden hoch byli těžce zraněni 8. října 1928 byl v Boroňavě

      četníky v noci bezdůvodně uspořádán pogrom na rolníky. 34 muži a 4 ženy byli zbiti.
      25. listopadu 1931 - Frývaldovská stávka (dnes Jeseník, v obci Dolní Lipová. Protestní pochod proti propouštění a snižování mezd dělníků

      pracujících převážně v kamenolomech skončil střelbou zasahujících četníků a smrtí 8 demonstrantů, dalších 13 bylo těžce raněno...

      Vymazat
    3. Tady to je - https://en.wikipedia.org/wiki/Lena_massacre

      Jméno tam maj ale tutově blbě! Píšou tam "Gunzburg", což je nesmysl!

      Vymazat
    4. O dva roky později proběhlo něco podobnýho v USA! V tom zas měl prsty Rockefeller - https://en.wikipedia.org/wiki/Ludlow_Massacre

      Vymazat
    5. Anonymní7. března 2017 21:51 jo přesně tak

      Vymazat
    6. Anomní A21:51, presne tak. Tak ako môj strýčko ktorý zažil rozbitie Rakúskouhorska povada: "tolik Masarykování a co von udělal pro lidi?! Hov...no...". Ba urobil:-), hehe. Nahradil Rakúskouhorský "žalár národov" tým Československým. Plus ešte to čo si napísal A21:51, nakŕmil hladujúcich, štrajkujúcich robotníkov s vysokotoxickými olovenými haluškami. Môj profil Ukrofil.

      Vymazat
    7. Víte pane Ukrofile, že svými nepodloženými výlevy urážíte Čechy, naše dědečky a babky, kteří vzali za své postavit Slovensko na nohy, vytvořit u vás neexistující národní školství, železnice a silnice, továrny, odtrhnout vás od brutální maďarizace, která v Horních Uhrách probíhala před 1. svět. válkou. A vy tu kydáte nesmysly, nenávist a pohrdání lidmi, kterým vy osobně nesaháte ani po paty. Dnes jezdí Slováci opět po celém světě a hledají práci. Kolo dějin se dočasně vrátilo do kapitalismu a Slovensko se opět vylidňuje. To jste chtěl? To se vám líbí?

      Vymazat
    8. PepkuA9:49, Masaryk a jeho anglosionistický štátny novotvar Československo nestelesňuje Čechov. Ak kriticky posudzujem posluhovanie anglosionistom, neznamená to z mojej strany závisť či nenávisť voči Čechom. Čo sa týka násilnej maďarizácie od ktorej ste nás ochránili, tak maďaróni dostali len to čo si zaslúžili a Slováci žiadali od nich "len" to čo požadovali oni od Rakúšanov. A slovenskí šovinisti od Čechov žiadali takisto "len" to čo Češi si drankali od Rakúšákov. To je pekné že si zásluhy anglosionistov k vzniku Československa pripisujete na svoje triko, ako aj "záchranu slovákov", nič to však nemení na fakte, že ste anglosionistom a žabožrútom poslúžili ochotne ako užitoční idioti. Vážený, ja nie som včerajší a na rozprávky akéhokoľvek druhu som už pristarý. Takist: koho oklamú raz, tak stane sa niečo také každému. Koho oklamú dvakrát, je to už jeho chyba. Koho oklamú trikrát aj viac, je to výslovne jeho blbosť. Tak mi nezazlievajte prosím môj kritický postoj k Vašej PROPagande a prosím nevysvetľujte si ako nejaké fóbie, či nedajBože nenávisť voči Čechom. Ak Vám nestačí ten fakt, že sa dlhé roky snažia Kurdi o svoj štát, Bosenskí Srbi o svoju BosenskoSrbskú republiku, že ľudové hlasovanie v referende o Krymu za russkú "anexiu", a to práve tí čo kedysi upatlali Československo a dnes okupujú Nemecko, tak čo chcete odomňa? Je o takýchto veciach nerozhodujem, len ich posudzujem. Keby Mečiar nemal podporu v zahraničí, mohol by si s ústavou Slovenskej republiky vytierať zadok a slovenskú vlajku používať ako osušku po kúpeli. Môj profil Ukrofil:49

      Vymazat
    9. 10:43
      Tak to vidíte - jste možná pristarý, ale rozprávku o "anglosionistech" jste si nakecat nechal.

      Vymazat
    10. Pristarý Ukrofile, nemůžete psát za Čechy, když tu vystupujete jako slovenský nacionalista. Právě Československo ztělesňovalo představy Čechů a mnohých Slováků o společném státu. Byl to státní útvar založený na demokratických principech a na sympatiích dvou slovanských národů, které nepotřebují na vzájemnou komunikaci překladatele. To, co bylo v našem okolí tehdy, tedy sousedí státy, demokraciemi nebyly. Čeští politici včetně Masaryka a Beneše měli představu jednotného česko-slovenského národa a zřídili na území Čsl.R sekulární stát. Mnoho Slováků to tehdy podporovalo. To se samozřejmě nelíbilo katolické církvi, která historicky v každé době chce uchvátit majetek a moc, a tak slovenská odnož této římské sekty se inspirovala v totalitních režimech a podporovala odtržení od „bezbožných Čechů“.
      Bláboly o anglosionizmu si nechte od cesty. Masaryk měl za ženu americkou Židovku a lépe rozuměl jejich problémům. Zastával se jich. Proto většina československých Židů brala 1.republiku za svou. To nemá se sionizmem nic společného. Sionizmus je přece hnutí, které chce pro Židy zabrat jejich pravlast – Izrael. Co ot má co psolečného s ČsR.
      Z dalšího vašeho textu zřetelně vystupuje vaše pomatení. Spojenectví s Francií a Anglií nová republika potřebovala. Pro nás i pro vás Slováky byli hlavním nebezpečím svobodného a demokratického vývoje Pangermáni a Velkomaďaři. Takže jsme nedělali žádné užitečné idioty, ale racionálně jsme našli spojence, kteří nám mohli svým způsobem zajistit demokratickou a svobodnou prosperující budoucnost. To, že tak osudově zklamou v Mnichově, z našich politiků nemohl nikdo tehdy předpokládat.
      S tím oklamání raz, dva, trirazy máte pravdu. My v Čechách to vidíme tak, že kdykoli přišla krize (Mnichov, 68' a 89') vždy slovenské politické reprezentace zradí Čechy. Tak to je a proto mnoho Čechů je rádo, že se zbavili „slovenského břímě“.
      Naštěstí máme k sobě blízko nejen jazykem, ale ti těmi léty společného státu a společnýchprožitků. Máme k sobě nejblíž ze všech evropských národů. Díky televizím se můžeme navzájem sledovat, vést, byť omezený, dialog. Slováci, kteří něoc dokázali tvoří v Česku, protože na Slovensku nemají prostor (Jakubisko, Herz, Fenič a mnoho dalších). Mám k nim výhrady, např. k Herzovu filmu o tzv. sudetech – Habrmanův mlýn nebo k Feničově jednostranném propagování havlistické komunity.
      K rozbití společného státu mám je to, že byl rozbit podle dobového názoru, že poškodil obě strany, poškodil společný trh, štval lidi proti sobě... a to vyhovuje a vždy vyhovovalo jen velkému Německu, které chce ve svém okolí vládnout malým závislým států. Říká se tomu „balaknizace“ a slovenská politická reprezentace tehdy, ostatně jako v roce 39' a 89', udělala německému imperiaslizmu toho zmiňovaného užitečného idiota.
      Přeji vám hodně zdraví a úspěchů a konstatuji, že s mnoha vašimi názory, prezentovanými v diskusích na NR souhlasím. Ale některým prvkům slovenského nacionalismu, tomu komplexu maloměšťáků, kteří vše svádí na Židy a sní o velkém „národním vůdci“ (a la Mečiar) nefandím.

      váš Pristarý Pekek, Čehún z Přazy

      Vymazat
    11. 12:14-až na drobné rozdíly z pohledu (asi) rozdílné národnosti, souhlasím.

      Vymazat
    12. Ten společný stát měl být rozbit ještě více!

      Vymazat
  3. Masaryk dobře věděl, že VŘSR znamenala pouze jinou variantu davově elitářského státu. Pokud byl do toho zasvěcen, pak projevil značnou odvahu to částečně zveřejnit, ale zapomněl na to, že jde o řízení státu a ten řídit nechtěl a ani neuměl.

    OdpovědětVymazat
  4. jdete do prdele s tim Mararikem a jeho americkou babou

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro 23:02 - Nauč se v prvé řadě psát a pak i po sobě číst. Jo, a dej pozor na rozčílení. Mohla by ti prasknout cévka.

      Vymazat
  5. Utajovaná fakta o pozadí revoluce roku 1917 v Rusku
    http://www.zvedavec.org/komentare/2017/03/7198-utajovana-fakta-o-pozadi-revoluce-roku-1917-v-rusku.htm

    OdpovědětVymazat
  6. Píše sem hodně pomatenců (a provokatérů) nemálo blbostí, ale odůvodnění německé okupace v březnu 1939 hrozbou uchopení moci komunisty je blbost vskutku mimořádná.
    (Anonymní 7.března 2017 21:37)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak autor je Angličan a místní poměry až tak nezná! Ty ostatní země myslím popsal přesně! Zrovna jako tu První republiku. Popletl až tu Druhou, já přeci vím že byla silně proněmecká, antikomunistická! - https://www.protiprudu.org/mytus-o-nemeckej-podlosti-bolsevicka-revolucia-sa-siri-europou-cast-3/

      Vymazat
  7. To je ale hlava, ten 21:37! Jen škoda, že přijednom nevysvětlil, jak se měli zachovat tehdejší představitelé 4echů a Slováků, když rozbití Rakouska-Uherska bylo jednoznačným zájmem i cílem vítězných mocností Francie, Britanie, potažmo Italie. Tak si také podělili zájmové sféry ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 0:28 Jo, je to hlava, ale vypatlaná. A do vypatlané hlavy se snadno nasype hnůj z výplodů protektorátních kolaborantů. Mám z té doby noviny a v nich se takové "myšlenky" hojně objevovaly.

      Vymazat
    2. 1:22
      Když už, ty kreténe, opisuješ z revizionistické literatury, čti aspoň pozorně:
      autor není Angličan ale Američan, který sloužil u námořnictva.

      Vymazat
    3. 1:27 - Aha, sorry!Jsem netušil. Měl jsem za to že jde o Brita. Z Američanů za největšího revizionistu považuji muže,který dokázal spojit černé bílé v jedné síle! Na společném sjezdu dospěli k závěru,že si mohou prosazovat své zájmy proti společnému nepříteli a tím si nejsou rasy navzájem, ael antirasité, kteří jsou nepřátli všech ras! Jmenoval se Georg Lincoln Rockwell -https://art.nationalgalleries.org/sites/default/files/styles/postcard/public/externals/97466.jpg?itok=eN-g22jS

      Vymazat
  8. Kdo by to řekl, cca po sto letech opět na počátku. V politické emancipaci a hospodářské socializaci!

    OdpovědětVymazat
  9. Prispevek 21:37 me zaujal ! Inspiruje k premysleni !

    KOPECKY, (0:02) aniz by jste rekl jedno sproste slovo, tak jste velmi sprosty ! (Tradicne !) Vy mate pravo NEsouhlasit - a fakty vyvratit to, s cim nesouhlasite.

    Kdyz na to reagujete tim, ze pisatel, ci nekdo jiny je pomatenec , tak se zarazujete k arogantni mensine, ktera ma vzdy monopol na pravdu a potom uz neni dulezite, kdo pravdu ma ci nema, ale je dulezite vas napadnout.

    A Vy pane 21:37 zvolte si NICK, kdyz mate co rict, protoze vase znalost dejin je udivujici a my chceme rozeznat Vas co pisete Vy, od druhych...

    Piste co chcete. Americka Constituce Vam zarucuje pravo na Vas nazor i kdyby nazor byl chybny !
    Jedine tak se vzajemne obohatime.
    nick HONOLULU

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 3:45 Ten "znalec dějin" jen opakuje nacistické názory, že hodný Hitler vlastně chtěl jen zachránit svět před zlým komunismem. Pak je ovšem divné, že se po obsazení ČSR a Polska vydal na Západ a že stejně antikomunističtí Amíci proti němu bojovali.

      Vymazat
    2. Všechno to byli jistojistě komoušové.

      Vymazat
  10. Ja te prvni republice, 1918-1938 moc nerozumim ! Je jasne ze v ni byla bida. Ale proc nevim. Ve Weimarske republice to vsak bylo jste horsi.

    Myslim si vsak, ze je to prilis kratka doba ohodnotit tento cas obektivne. To chce asi odstup casu.

    Neco pro zajimavost ! CSR byla ustanovena v Pittsburqu (Pennsylvania) 18.5.1918. Puvodne se to melo stat v Clevelandu (Ohiu) o mesic drive , ale misto ustanoveni bylo blizko smradlave ocelarny a byla tam chripka, tak se delegati presunuli do Pittsburqu. (Panove ja to tam vsechno prozkoumal ze ZVEDAVOSTI.)

    A kdyz jsem byl na pruzkumu v Cincinnati, tak prijela do Clevelandu pani EVA PILAROVA a ja se hnal ze Cincinnati do Clevelandu, abych ji slysel . Ona zpivala blizko mista, kde mela byt republika ustanovena v ceskem klubu.
    Ale ona to ani nevedela.
    Emigrace z roku 48 to zaridila. (Uz nikdo nezije.)
    A jeste neco !

    TQM kdyz byl v Pittsburgu, tak jezdil na vypujcenem koni proti proudu reky Allegeny. On rad obdivoval prirodu.
    Lide o nem psali a pamatovali si ho.
    nick HONOLULU

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Honolulu, když si přečteš názory TGM v tomto článku tak zjistíš, že Havel & comp, kteří se Masarykem ohánějí lehaje vstávaje, udělali po roce 89 pravý opak toho, co chtěl on. Zprivatizovali (=rozkradli) všechno, co Masaryk chtěl postupně znárodnit a sociální zákonodárství ořezali až na kost. Právě pro to porovnání jsou zde zveřejněna jeho slova.

      Vymazat
    2. Masaryk chtel. Ano. Ale zustalo pouze u chteni. V praxi vse, co rikal, vypadalo jinak.

      Mam hoooodne autentickych domuntu, popisu, zapisku z obdobi olik vychvalovane prvni republiky. Byla to pro vetsinu lidi katastrofa. Jeho kecy se daji srovnat presne a dokonale s Havlovym projevem. Nerovnost byla neunosna, utlak a ponizovani delniku ze stran ruznych "paanu tovarniku, doktoru, lekarniku a jine pseudousvoloce (ano, ctece dobre)", zebracenky, umrznuti lide na chodnicich, shrabovani lopatami...

      Malou vyjimkou byl Bata, ale ten za zady tise skupoval vse cenne v CR. Obratne, potichu. Do toho vseho v Praze stejni klauni ojebavali ve filmech, jak vse nadherne klepe, jak jsou bohati hodni (i lichvar ma srdce... max. hovezi, na taliri).
      Proste takove druhe dnes.

      I proto se radeji o 1. republice tolik nepise. Co kdyby nahodou nekdo neco vytahoval...

      ALE - jako v KAZDE ZIVOTNI SITUACI, ma Masaryk svuj vyznam. Dal nam republiku, na to nikdy nezapominejte.
      Samostatnost a stat. Tak jak pro nekoho byly tezke represe ze 48, no ne pro vetsinu (!!!), tak byl tezky i zacatek v novem state.
      Zde by si zejmena Slovaci, kteri casto hodnoti Masaryka pouze negativne (a nezjebavajte, sam som slovake), meli uvedomit to podstatne.

      Zaklad je schopnost vcitit se do doby, kterou hodnotite.
      Havel nam samostatnost a republiku vzal. Prisli emigranti a ve spolepraci se zapadam si rozkradli vse.

      Vymazat
    3. Zlatý môj predrahý PepkuA8:58, aj keď si Slovake, neznamená že si pobral rozum všetkého sveta a Tvoje ilúzie automaticky sa zhodujú s pravdou a láskou víťazjacou nad nenávisťou a lžou. Čo človek, to iný názor, a nikto by Ti Tvoje ilúzie o skutočnej "nezávislosti, samostatnosti, svojbytnosti" prvej Československej republiky nemal brať. Ani si svoje sny ukradnúť nenechaj. No tento multikulti žalár národov(ČSR), prepchatý žabožrútskymi agentami, s prezidentom pracujúcim v záujme anglosionistov mal byť Slobodný, Nezávislý? Od čoho? Od peňazí? Od pracovných príležitostí?:-). Môj strýčko sa sťahoval na východ popletený komúnistickou PROPagandou, ale keĐď́ videl že je čím ďalej východnejšie to len horšie, tak sa neusiloval o nič iné, len sa dostať na západ aspoň do Nemecka a usilovne sa pustil do štúdia Nemčiny. Takže príklon Čechoslovákov k Nemecku môže byť podobným zbožným prianím podobného anonymného trolla, ale môže to byť aj fakt založený na zopár takých zúfalých ľudí, ako bol môj strýčko, na chrbát ktorého a mnohých ďalších spoluobčanov naložili demokrati dôsledky spopretŕhaných tisícročia budovaných hospodárskych kultúrnepolitických vzťahov a náklady novobudovaného bábkového prosionistického pidištátu. Poväčšinou Masaryka vnímajú na Slovensku negatívne Slovenskí separatisti, ktorí sa na Čechov domáhali "len" toho, čo Českí separatisti na Rakúšanoch. No ja sa snažím kriticky dívať na Masaryka práve z opačného úhlu pohľadu: ako na anglosionistickú bábku, ktorá práve naopak, nebudovala štát, ale fungujúci štát - Rakúskouhorsko rozbíjala. Môj profil Ukrofil

      Vymazat
    4. 9:28

      Kámen úrazu bude v tom zdánlivě neutrálním označení "fungujúci štát".
      To můžeme s trochou "dobré vůle" říci o kdejakém státu:
      Francovo Španělsko, Mussoliniho Itálie, Pinochetovo Chile, Rusko pod Mikulášem II., Hitlerovo Německo, Maocetungova Čína Saudská Arábie, ... byly (jsou) to snad příklady "nefungujúcich štátov"?

      A že byl Masaryk "bábka" - to máte odkud?

      Vymazat
    5. 9:28

      No, ja Ti tvoj pohlad neberiem, kazdy sme mali i=evidentne inych predkov. Moj dedko bol partizan a ucastnil sa bojov s Cervenou armadou.

      Pohlad na 1. svetovu vsak nemam iba od neho. Predovsetkym od pradeda, ktory bol z Moravy. A z jeho zapisov.

      Obecne se s Tebou na Masaryka zhodnem, co sa dohod s Francuzmi a Anglickom tyka, ale mam aj Zapisy pocas 1. svetovej vojny, rovnaky sraci ako dnes jednoducho rozdrbavaju Europu. A Rakusko-Uhorsko? Tam je zretelne vidiet do akej riti sa tahas. No ja velmi dobre poznam nazor vascinovych Slovakov, mili moj "Ukrofil". Nehraj sa na hlas naroda.

      Takze, zatial co tvoj stryko sa sral Nemcom do riti, rovnaki Nemci kurvili mladost mojmu pradedovi a rovnaki Nemci jebali mladost mojmu dedovi, rovnako ko po "privatizacii" a kolonizacii zkurvili mladist mne. Moj profil Rusofil.

      Vymazat
    6. Ale PepkuA9:43, takto sa správa správny manipulátor a nie človek presvedčený Masarykovec. Podsúvaš mi Franka, Mao-cetunga, Pinocheta(inak kovaný demokrat nainštalovaný demokratmi zo CIA) - u ktorého sisa pekne sekol, Hitlera... A na Masarykovo Československo si v zozname zabudol. Aj na Masarykových kámošov z demokratickej Monarchie Anglicka, keď už menuješ Russko za Mikuláša, tak si spomeň aj na kráľovnú Viktóriu - babku-demokratku, ako fungujúci štát:-). Alebo takého uja.demokrata Napóleóna Bonaparte z demokratizovaného po-revolučného Francúzska:-) A kde si vzal skôr Ty, že to bol práve Havel tou bábkou(čo je vlastne správny úsudok, a že Československý štát bol za jeho panovania nesvojprávny. Pokiaľ viem Havel bol nainštalovaný a inštruovaný prevziať moc v Československej base, zatiaľ čo Masaryk sem doliezol so svojími notičkami z Ameriky. Takže určite (ne)bol ich bábkou, to určite nie:-). Môj profil Ukrofil.

      Vymazat
    7. 10:03
      (Nejsem Pepek a ani si netykáme, ale to vem čert...)
      Řeči o podsouvání jsou úplně zbytečné vytáčky.
      Chtěl jsem jenom vědět, co pro Vás znamená "fungujúci štát". Takže ještě jednou: umíte to vysvětlit nebo ne?

      Vymazat
    8. Pán Rusofil, načo toľko žlče? Možno si ma len špatne odhadol, ale i tak Ti dávam zapravdu, že je lepšie prelievať žlč, než krv blížneho svojho. Neťahám do žiadnej ri...ti, len poukazujem na demagógiu a štvanie a potom tak to potom dopadá, že sa pchám Nemcom...ehm. Potobne ma za PROPagandistického štvania označili kollégovia za Mečiarovho krstného syna, hoci s jeho krokmi rozbíjania Československa som bol ostro proti nemu. No snažil som sa držať faktov a nie PROPagandy. Takisto strýčko ktorého som spomenul, bol predovšetkým EKONOMICKÝ "uprchlík", ktorý zostal živoriť v Masarykovom Československu a nie politický a porovnával triezvo situáciu vtedy a "teraz"(Masaryk). Je to jeho názor ktorý som tlmočil, či sa Vám páči, alebo nie. Môj profil Ukrofil.

      Vymazat
    9. Pán PepekA10:15, ak nieste Pepek a netykáme si, tak aká je je aspoň Tvoja ctená preývka pod diskúsnym príspevkom.? Môj profil Ukrofil.

      Vymazat
    10. Somár, ani vlastného strýka nezpoznáš? Či máš pod pazuchou korytnačku?
      Ujo

      Vymazat
    11. 10:16
      Obecne, hodnotit cokolvek, pokial to nikdo nezazil, je tazke. Velmi tazke. A opierat sa na zdroje, ktore su cudzie, 1000x premalovane, su katastrofou. Je lepsie cerpat iba od tych, ktorym mozem verit.

      Obaja boli velmi kriticky ku vsetkemu a objektivny. Preto se oblukom vacsinou oblukom vyhybam tematu okolo prezidentov, ale aj Hlinku a Tisa (by som asi nasral cesku cast). Ja velmi dobre viem, ze nebolo vsetko tak jednoduche.

      A ked mi v CR jeden trulo, len preto, ze som "cobol" povedal slusne, ze sme zradili republiku, poslal sem ho niekde, kde sa bezne bez urazok posiemane na Slovensku.

      Jednoducho sa vsak musim drzat faktov, ze sme aj cesi aj slovaci dostali moznost mat svoj stat. Masaryk prezentoval "Cechoslovakismus" prave preto, lebo chcel utnut rozdielne pohlady na velmi vela veci, ktore medzi cechmi a slovakmi existuju. Boli a budu. To nikdo nezmeni. Ked Jean Reno povedal, ze aj ked velmi dlho rokov zije vo Francuzku, stale sa citi ako Spaniel, chapal som to.

      Bola taka doba. Povojnova doba, ktoru nechcem zazit a nezazijem. Nech zi obrezanci sliznu, co si navarili, ked sa hrali na svetaznalych. Na to sa uz pozerat nebudem.

      No, v tej dobe jeho snahy jednohucho chapem. To, co vsak vzniko, bola katastrofa, ktora sa vsak prezila. Ja som to popisal Tazko, s utrpenim, ale to najtazsie sa prezilo.

      Obaja, z urciteho pohladu kontroverzni prezidenti (Masaryk a Benes) nas pred niecim varovali. Je jedno, kde sme. Me rozpad statu sposobil existencne problemy, ktorych nasledkom bola nemoc. Bol som proti, resp. som to nechapal (20 rokov, vies hovno a politika je ti u zadku). Prekliate obdobie, ktore ma donutilo sa vobec o svet politiky ako taky zaujimat.

      A nemyslim, ze tym, ze zijem tu, som nieco ine. Jednoducho tie rozdieli v chapani su mezi CR a SR diametralne rozlicne. Preto som casom usudil, ze ten, mnou preklinany, rozpad, bol asi to najlepsie, co sa mohlo stat. Na to clovek pride tiez az odstupom casu a velmi dokladnym pozorovanim.

      To neznamena, ze teraz opat nie sme spolocne v riti...

      Vymazat
  11. 4:21 - O nacistickych nazorech na Masarykovu a Benesovu republiku jsem nikdy neslysel. Svet o nich nepise..

    Ale to, ze Nemecko po 1918 melo pouze dve moznosti. Bud jit se silnymi komunisty, nebo jit s Hitlerem uznavaji vsichni historikove. Nemci si zvolili Hitlera, mozna proto, jak byla Weimarska republika nemozna a neschopna.

    Nejlepsi je cist vse, co je napsano na obou stranach.
    A nejhorsi je verit jedne ci druhe strane.

    To, ze na Ukrajine zemrelo hladem 7 millionu lidi (1929-1932), a to, ze mezi lety 1918-1938, bylo zabito 40 millionu Slovanu v tehdejsim CCCP jsem se docetl az v Americe. V Cesku v detstvi jsem o tom nikdy neslysel.
    Proto officialni propaganda, at uz z vychodu ci zapadu je bezcenna.

    Ted ! My vsichni v Americe, kteri jsme volili Trumpa presidentem, jsme byli prohlaseny za Nacisty , rasisty a Fasisty. Pritom nikdo z nas nikdy zadneho Nacistu, NEVIDEL ! President Trump byl prohlasen za Mussolinyho , Hitlera a Frankenstaina + dalsich 10 nadavek.

    Takze vsechna strasidla minulusti, at uz Stalin, Hitler nebo Trocky, nas prestaly strasit. Timto zpusobem si propagandiste nakadili do vlastniho obyvaku.
    My proste mame ze vseho GULAS.
    Cesi ctete vsechno ze vsech stran.
    nick HONOLULU

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 6:29
      To je legrační tvrzení: "svět o nich nepíše"? Když historiografickou literaturu neznáte, znamená to, že to neexistuje?
      Vaše prostoduchost není tak roztomilá, jak si možná namlouváte.

      Vymazat
    2. Na Ukrajině podle věrohodných údajů zemřelo max . 100 tisíc lidí , podobně jako v Rumunsku a Polsku !!

      Vymazat
    3. 6:29 Honolulu, to jste musel čekat až na lži o Trumpovi, aby jste se přesvědčil o "pravdivosti" americké propagandy? Fakta místo báchorek o počtu obětí Stalinského období byla z archivů KGB zjišťována za Jelcina, v období svobody a demokracie. Výsledek najdete od 3:00 v tomto videu (české titulky):
      https://www.youtube.com/watch?v=5GG6DAb1r3k

      Vymazat
    4. Za Jelcina, milý vole, žádná svoboda v Rusku nebyla. Opět ti musím zopakovat, že historické bádání o éře SSSR a o "stalinizmu" je teprve před nezávislými historiky, především těmi ruskými, kteří se nemusí ze své práce zodpovídat strýčkům ze CIA. Taurus

      Vymazat
    5. 21:03 Milý Taurusi, zřejmě jste se na to video nepodíval. Jinak byste pochopil, že "období svobody a demokracie" bylo v příspěvku 14:06 použito právě proto, aby nikdo nemohl zpochybňovat překvapivě nízké počty obětí, protože byly zjišťovány pod dohledem strýčků z CIA.

      Vymazat
  12. To, ze na Ukrajine zemrelo hladem 7 millionu lidi (1929-1932), a to, ze mezi lety 1918-1938, bylo zabito 40 millionu Slovanu v tehdejsim CCCP jsem se docetl az v Americe. - tak to si sa zlatý môj dočítal hlúposti - nie je to pravda - a tobôž ak to zaosmolili v USA - podobne ako soLŽEnicin - a jeho gulady- kraviny - ale poslúžili - hlavné je veriť tým, čo vyzerajú dôveryhodne - tzv. hladomor vypukol po tom, čo istá časť spoločnosti vidiac tri roky po sebe neúrodu skúpila zrno a mlela ho v tajných mlynoch, predávala pod rukou za vysoké ceny, najviac obetí nebolo na Ukraine - ale - čuduj sa Honolulu - v Kazaškých republikách - a tí dodnes nič nevytrubujú do sveta o Hlodomory - lebo vedia príčinu, že so to potm táto uvedomelá menšina - nemenovať - odskákala - v gulagoch - to je už iná vec, cez KGB a gulagy prešlo - od r. 1918 do r. 1990 cca 9 mil. väzňov, toho bolo popravených 380 000 cca - ta tak -

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Píšete blbiny. Solženicin svoje čísla cucal z prstu. Odhady mrtvých a uvězněných se rozcházejí v hodnotě řádů!!! Hitorie SSSR čeká na zpracování. Zatím byl jen využívána a zneužívána k propagandě. Chruščov proti Stalinovi, Západ proti SSSR, antikomunisti proti komunistům, Poláci a Ukrajinci proti Rusům, emograce proti těm co zůstali atd atd. Prosím tedy, neoperujte s čísly a když, tak uvádějte i zdroj, z kterého čerpáte. Jinak je to jen plácání do vody.

      Vymazat
    2. Jinak pro ty co s otvíráním odkazů maj potíže - Admin tam tvrdí v souladu s banderovskou propagandou,že Stalin hladomor nařídil! Já to vyvracím že jde o účelový nesmysl, zneužití přírodní katastrofy, která postihla Polsko a Rumunsko ... a dodávám že Stalin měl snahu to řešit přesunem části lidí - pravda těch "užitečných režimu" - jinam, kdežto Pilsudski byl ještě nakonec rád, že Ukrajince vyhladoví!

      Vymazat
    3. Jinak k těm zákonům o co šlo - https://cs.wikipedia.org/wiki/M%C3%A1jov%C3%A9_z%C3%A1kony_(Rusko)

      Kdyby se dodržovaly důsledně, tak k revoluci 1905 ani 1917 by nikdy nedošlo, pamatuj!

      Vymazat
    4. 9:39 - však vidíš že tam chodím! I na Aeronetu bývám jako Montisan (i když už delší dobu jsem tam nebyl -smázli mi jeden příspěvek o tom, že v Rusku měli od roku 1882 dobré zákony). Ovšem tam diskutuje jen pár lidí a všichni se znaj. Tu je možnost psát jako anonym a do ruda vytáčet různý komoušský pračuráky co si myslej, že se zas někdy dostanou k veslu a budou zase buzerovat národ, hovada. Je dobrý moct jim anonymně říct to jejich NO PASARAN, ne? Pochop, toto zde je takový skanzen, kde si pár takových hajzliků hraje na ÚV partaje! Po Plyšáku jsem si na tiskovce ptali proč nevyšel česky Main Kampf. A ti se kroutili pane! Nejdřív že prej se dal zakoupit v antikvariátu. To jsem mysel že si dělaj kozy! Tak jsme trvali na otázce proč nevyšel pro širokou veřejnost. Nakonec z jednoho soudruha vypadlo, že prej strana prováděla politiku " principálního antifašismu"! Aha! Tak i tak se dá nazvat ubohá rudá cenzůra motivovaná strachem z toho, že by se mnoho lidí mohlo začít ptát na ty "špatné otázky":) No a tady tohle je malý skanzýnek bývalýho režimu ...

      Vymazat
    5. Hladomor byl v té době i v Polsku a Rumunsku , prostě vinou neúrody ! Stačí podívat se do tehdejších polských a rumunských novin !

      Vymazat
    6. 7:40 I ta vaše čísla jsou přehnaná a nepodložená. Ověřené údaje z archivů KGB najdete od 3:00 v tomto videu (české titulky):
      https://www.youtube.com/watch?v=5GG6DAb1r3k

      Vymazat
    7. 9:59
      Nejste náhodou jistý Petr Cibulka nebo jeho klon? Podle vašeho noblesního vyjadřování a pokročilé zblbělosti jste od něj k nerozeznání. Jistě máte také siderické kyvadélko na hledání "komoušských pračuráků", jako má Cibulka na identifikaci ruských agentů.

      Vymazat
    8. 14:25
      Petr Cibulka je hodně potrhlý, ale nikdy nevystupuje ANONYMNĚ. To byste měl vědět.
      Nejste Vy náhodou zhrzený kádrovák?

      Vymazat
    9. 14:32 To opravdu nejsem. Ovšem fanatičtí antikomunisté jsou svými projevy navzájem k nerozeznání. Proto ta asociace s Cibulkou.

      Vymazat
  13. Čím méně znalostí reálií, tím plamennější a scestnější debatéři. Co poradit? Snad aby si něco přečetli z díla TGM. Také by neuškodilo, aby se podívali na dějiny českého státu za okupace Habsburky a cizáckou šlechtou. Jak radostná byla Třicetiletá válka a doba Temna a odkud vyšlo obrození. I o tom, jak katolická církev u nás se chovala jako dnes islámský fundamentalismus, či ještě hůř. Mohli by se také seznámit s pravomocemi prezidenta ČSR. Zrovna nyní před volbami do parlamentu by se pak hodilo podívat se jaké strany a s jakým programem a jakými ministry vnitra byly u vlády, když se střílelo zde i onde do demonstrantů, stávkujících. Ostatně kdo dnes vládne těm co z pilnosti při ochraně a pomoci zabíjejí v srdnaté desetinásobné přesile? Myslíte si, že za jednání podřízených ministra vnitra je odpovědný prezident?
    Pražská kavárna, jak ji pojmenoval Zeman, ta u nás fungovala dávno, již za habsburské okupace, také se vyznamenávala v protimasarykovských taženích, samozřejmě věrně sloužila za Emanuela Moravce, pak také po r. 1948. Tedy nic nového: pražská kavárna je uskupení občanů, kteří jsou vždy na té straně, která má bohatší korupné. A čím více je zkorumpovaná, tím lépe kope (alternativně hází vejce) za své panstvo do slušných lidí. To už je její "úděl". Zdá se, že tato skupina se také ráda zapojuje svou "diskusí" na stránky NR.

    OdpovědětVymazat
  14. 9:49: ale ten pán na kterého reagujete má v mnohem pravdu a vy to berete osobně - protože jste Čech a on je Slovák. Masaryk stal v jistém smyslu v čele CSR. Dejte si to dohromady s těmi obětmi první republiky, které výše umístil jeden komentátor. Kde to všechno je /bylo/, o čem mluvil Masaryk - viz článek. Podobně např. Pilsudský v Polsku - v jistém momentu po vzniku Polska řekl že přesedá z vlaku sociální demokracie do vlaku Polsko - a v Polsku byl následně polofašistický stát, kterému se říkalo Sanace. Jinak o narcismu na úrovní národa - viz kniha Lidské srdce Ericha Fromma.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdybyste si něco o té době přečetli. Masaryk neměl výkonnou moc. Tu měla vláda. Do dělníků nechala střílet tehdejší vláda. A srovnání Masaryka s Pilsudským je hodně přes čáru. Opět naprosté nepochopení naší historie. Pán ze Slovenska psal zaujatě z pozice Slovenského štátu a dostalo se mu přesné odpovědi. To jen komunističtí dogmatici mohou vypouštět ty demagogie o TGM.

      Vymazat
    2. Omlouvám se, opravdu toho spoustu nevím. Ale připadá mně Masaryk pokud se jedná o to, co je napsáno výše v článku a stavem realizace těchto postulatů - tedy Masarykových myšlenek - stejný jako Pilsudský, který nejdříve sociální demokrat - a pak hodně pravicový politik, protože to vyžadovala situace. Anebo z toho, co je v článku napsáno - bylo něco realizováno? Pozemková reforma třeba byla splněná? - Omlouvám se já to nevím. Ale něco mně říká, že ne, nemluvě už o zestátnění železnic apod. Jinak popravdě řečeno nevím co bych udělal po střílení do těch dělníků. Zřejmě bych abdykoval, protože nic bych nechtěl mít společného s takovu vladní bandou. Co to má společného s komunistickou propagandou?

      Vymazat
    3. Nemusíte se omlouvat. spíš by vám prospělo, abyste si udělal představu, jaké v té době byly poměry v Polsku za Pilsudského a v Československu za Masaryka. Pak vás to vaše fantazírování přejde.

      Vymazat
    4. Proč by měl Masaryk abdikovat po střílení do dělníků, které nenařídil. On vzal telefon, jak bylo jeho zvykem, a svou autoritou zařídil, že ministr vnitra, který byl za to střílení zodpovědný, se sám poroučel. Jiná doba, jiné mravy, ale logika stále stejná. Každý se má zodpovídat jen za to, kam sahají jeho kompetence.

      Vymazat
  15. Vždyť tu pravou demokracii - politickou, ekonomickou
    a sociální máme už 27 let.
    ALE JEN PRO HORNÍCH DESET TISÍC.
    Tohle chtěl tatíček Masaryk ???

    OdpovědětVymazat
  16. Vždyť tu pravou demokracii - politickou, ekonomickou
    a sociální máme už 27 let.
    ALE JEN PRO HORNÍCH DESET TISÍC.
    Tohle chtěl tatíček Masaryk ???

    OdpovědětVymazat
  17. Nic není ideální !!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale vykořisťování je věčné.
      lada

      Vymazat
  18. V mnoha pádech se (nejen pod tímto textem) skloňuje slovo národ. Těm, komu (zdánlivě?) tolik leží na srdci, by určitě neuškodilo přečíst si třeba rozhovor s Miroslavem Hrochem:

    "Při vytváření národní hrdosti, potažmo národní identity, je historie velmi důležitá. Pokud je slabé sebevědomí národní, pak je i slabý zájem osvojovat si vyšší vzdělání, mít vztah k národní kultuře a udržovat ji. To jsou dvě stránky téže mince, národní hrdost a národní kultura."

    "...národ jako termín existoval, ale bez povědomí rovnosti a vývoje k občanské společnosti by vlastenci uspět nemohli."

    "...přechod ze sféry kulturní do sféry politické je podmíněn existencí vládnoucích tříd vyrůstajících v této obrozenecké společnosti. Když existovala národně cítící šlechta nebo buržoazie, pak se brzy objevil i politický program."

    "...existence krajního nacionalismu a šovinismu ještě neznamená, že by se národ měl odstranit."

    http://www.celemvzad.cz/clanek/miroslav-hroch/?cislo=9

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane Kopecký, problémem našeho národa bývá odnárodněná elita, tudíž "krajní nacionalismus a šovinismus" se zdá být nezbytný do doby vzniku "nové obrozenecké elity".

      Vymazat
    2. Miroslav Povolny 9.března 2017 0:42

      Ano, i takové jako Vy, kdo papouškují fráze o odnárodnění, jsem měl na mysli.

      Vymazat
    3. Pane Kopecký, o můj pohled na naši historii nemějte "péči". Doufám, že Váš pohled na naši historii je také v pořádku!

      Vymazat
    4. P.S.-Když už jsme u "papouškování", nikdy jsem nečetl Váš názor, vždy jen odkazy!

      Vymazat
  19. O hladomoru na Ukrajine nepsali Americane, ale Ukrajinci a Anglicane. Napsali nekolik knih. Nejotresnejsi se jmenovala HARVEST OF SORROW... Nemam duvodu jim neverit.

    Alexander Solzenicin zil zde, ve state Vermont. Proc prave tam nevim. (Nikdy se mi tam nelibilo. Maji tam zimu, jsou liberalni a kravy jsou tam chytrejsi nez farmari. Bernie Sanders tam vladne. Dobre mu tak !)

    Ten Solzenicin nam vsem porad nadaval. Ze nemame moralku a ze nejsme hlubokomyslni. Sedel doma, psal a psal. On zil v minulosti a ve vzopominkach. Potom jednou rekl, ze jede do Ruska.
    Lide mu to vymlouvali, aby nejel, ale on byl tvrdohlavy. Tak odjel a tam nekde umrel.
    Duvody proc bych nemel verit tomu co psal Solzenicin (Mam jeho knihy.) Nebo proc bych nemel verit umele vyvolanemu hladomoru na Ukrajine nevim.

    Vermont vzpomina na Solzenicina a Pittsburg na Masaryka.
    Na sever od Tampy na Floride je po Masarykovi pojmenovana vesnice.

    Dearborn v Michiganu zase vzpomina na Jana Masaryka, syna TQM. On tam byl velitelem hasicu u Forda a mel reputaci jako okresni pomrdny. Skakal z okna kdyz se vratil manzel jeho milenky.
    Samozrejme , ze to v se v dejepisu neuvadi.
    nick HONOLULU

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 15:43 Podívejte se na tohle video, kde jsou trochu jiná fakta o Solženicinovi. Pak si udělejte sám obrázek, jaká je pravda (české titulky):
      https://www.youtube.com/watch?v=5GG6DAb1r3k

      Vymazat
  20. 15:43: Hladomor na Ukrajině prý byl způsobený tím, že západní věřitelé, kteří půjčili Sovětskému Rusku peníze, chtěli vyplácet dluhy v dodávkách pšenice. Tak jsem to slyšel - myslím na youtube. Stejně tak jsem slyšel na youtube, že všech poprav v Sovětském Svazu za 70 let bylo kolem jednoho milionu. Občanská válka si vyžadala 10 milionů mrtvých. "Znalci" říkají, že v Sov. Svazu mělo přijít o život 50 milionů lidí. Nevím kolik lidí uvádí Solženicin - 20 milionů? Kde jsou ty počty, které by naplnily to číslo 5O milionů - možná to tu napíše nějaký "znalec". Nemám moc rád lidi, kteří plácají hned něco bez důkladnějšího seznámení se s věcí. Jinak názor, že Solženicin si čísla ve svých knihách vymyslel, stejně jako psal prý dosti přibarvené přiběhy na základě toho co slyšel - jsem již taky slyšel - na youtube. Stejně tak jak to, že se dostal do vězení v Sovětské armádě, protože byl zbabělý a nechtěl jít do boje s Němci. Měl štěstí, protože jiní v tomto případě by byli zastřelení popravčí četou. Jen myšlenka na okraj v souvislosti s tím, že nemám rád lidí, kteří placají nesmysly bez důkladnějšího seznámení se s věci. Na první pohled vypadá myšlenka vše soukromé je lepší než společné, jako myšlenka správná. Opravdu? Nebude potom náhodou zdravotnictví v soukromých rukou o vydělávání peněz pro ty sokromé ruce a ne o léčení? Viz k tomu USA s pojízdnými stanovými nemocnicemi. Co Vy na to pane Honolulu. Myslím o tom Solženicinovi a hladomoru na Ukrajině. Můžete, jestli chcete se vyjádřit i o tom náhledu na společné a soukromé. Jinak myslíte si, že Angličané budou psát něco positivního o komunismu? Napsal někdo z Angličanů, že Winoston Churchill má na svědoví 1,5-3 miliony mrtvých v Bengalsku, kteří zemřeli rovněž hlady a koncernový lobbista Churchill jim nepomohl, protože to bylo území, kde Indové povstali proti britskému imperiu - to stejně již potom nemělo dlouhý život - v Indii.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen detail: Solženici byl za války důstojník sovětského dělostřelectva, který padl do německého zajetí a prošel lágry. Je zajímavé, že na tohle období moc nevzpomíná. Po válce důstojníky, kteří se dostali do zajetí a měli přitom rozkaz bojovat do posledního náboje a muže, nechalo sovětské vedení zavřít do gulagu, aby si odpracovali svoji zbabělost a zradu. Jako velkoruský nacionalista a antisemita psala m,noho textů, některé výborné, jiné slabší a v nich uváděl i čísla. Ale ta čísla tahal jako králíky cylindru. To jen na okraj.

      Vymazat
    2. O těch 30 milionech psal už Rudolf Vrba ve své Zkáze Slovanů za Světové války a taky jen odhadem. Solženicyn ta čísla jen převzal - cituju:

      "Všechno, po čem ruský národ staletí toužil, je světovou válkou pro Rusko ztraceno. Není v dějinách příkladu, aby některý národ tak hluboce a hanebně poklesl, jak se stalo s národem ruským. Vláda Židů v Rusku by nebyla možnou, kdyby členové tohoto národa sami sebe navzájem nevraždili. Generál Kolčak, slavný vůdce ruských vojsk, byl vlastními lidmi zrazen a vydán krutým jeho vrahům. Některé listy tvrdí, že Kolčak byl vydán českým vojskem, jiní tvrdí, že francouzský generál Janin ho vydal. Ze všeho toho jde na jevo, že ruský národ je vnitřně úplně prohnilý a zkažený. Jde z toho na jevo, že ruský národ vlastní vinou uvalil na sebe jho židovských vrahů. Nejlepší synové ruského národa Kaledin, Kornilov, Alexějev a nyní Kolčak, padli úkladem vlastních lidí.
      Tak asi se odehrávaly také ve století X. a XI. vyvraždění Slovanů na Labi a v Pomořansku. Zde nemohli němečtí rytíři tuto zkázu a záhubu Slovanů polabských provésti, kdyby tito národové nebyli se vraždili navzájem. Totéž děje se dnes i v Rusku. Ostatně vnitřní rozháranost českého národa není o mnoho menší, než rozháranost v Rusku. Pozorujme jen přípravy k volbám a různé zjevy na venku mezi lidem.
      Po staletí pracovalo Rusko k tomu, aby obsadilo Cařihrad. Všecky rusko-turecké války byly podniknuty za tímto účelem. Rusko to bylo, které svou krví vysvobodilo balkánské národy ze jha tureckého. Když pak udeřila válka světová, tu nadešel okamžik obsazení Cařihradu Ruskem. Car Mikuláš II. dal několik dní před tím, než byl Miljukovci donucen k abdikaci, černomořskému loďstvu rozkaz, aby obsadilo Cařihrad. Tu pak ale přišla na Rusko strašlivá katastrofa. Inteligence Ruska je povražděna. Zbývá tu jen lid nevědomý a nevzdělaný. — Tohoto lidu však se může zmocniti vůdce odvážný, který strhne za sebou celé Rusko. Pakli se tak stane, bude celé Rusko rázem v jednom ohni. Pak běda bolševikům. Ruský lid čeká toužebně pomoc od západu proti bolševikům. Pomoc ta nejde. Jsem pevně přesvědčen, že v Rusku nastane reakce. — Tato reakce zachvátí nejen Rusko, ale i celou ostatní Evropu.Bylo by proto záhodno, kdyby dohodové velmoci poslaly pomoc Rusku a vysvobodily ho ze jha Lenina a Trockého. Tento čin by byl v zájmu všech socialistů v ostatních zemích Evropy.« Tolik napsal Žid Hessen. Naproti tomu hlásají jiní znalci Ruska v témž listu, že vojenská moc Lenina a Trockého poslední dobou tak zmohutněla, že na zdolání bolševické vlády není dnes ani pomyšlení. Tak si názory o Rusku a jeho budoucnosti odporují. Čím déle vláda bolševiků-Židů v Rusku bude trvati, tím více lidských životů těmto židovským vrahům padne za oběť. Již dnes můžeme říci, že bývalé Rusko bude míti o 30 milionů lidí méně než při vypuknutí světové války. Nejen vraždy, které jdou do milionů, ale hlavně hlad ničí tu miliony ruského lidu. To právě Němci chtějí. Vyhubiti slovanské národy v Evropě. Dílo to se jim daří na všech stranách a státníci Anglie i Francie k tomu mlčí."

      Konec citace.

      Vymazat
  21. 22:21 Solzenicina mam v knihovne a cteni jeho knih je velmi depresivni. To co napsal, tomu verim.
    Tak jako verim tomu, ze na Ukrajine umirali milliony lidi hladem.

    Z jinych knih vim ze 93 % sovetske vlady mezi lety
    1918-1938 byli KHAZARI a castecne Zide, rozdeleni na 2 frakce , ktere se vzajemne nicily. Takze to zachazeni se slovanskymi muziky odpovida zachazeni se Slovany mezi lety 620 A.D.- 960 A.D. - na vrcholu moci Khazarske rise s centrem na dolni Volze.

    To, ze Ukrajinci vitali Wehmacht v roce 1941 odpovida nenavisti, kterou citili k Moskve za hladomor.

    Jak to vsechno opravdu bylo se stejne v nasem zivote nedovime. Rusi o tom nemluvi a kdyz, tak to neni v anglictine a rusky nerozumim.
    nick HONOLULU

    OdpovědětVymazat
  22. Podivejte se na youtube na rusky film !
    CHEKIST 1992 RUSSIAN FILM.
    doporucuje,
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat