Reklama

.

.

pátek 24. března 2017

Václav Dvořák pro Parlamentní listy: Vlk organizoval majetkový zločin, takovým se prezident neklaní. Privatizace tady měkkými prostředky dosáhla téhož, co chtěl Hitler.

24. 3. 2017     Parlamentní listy
„Zesnulý kardinál Vlk se o uzurpování majetku církví velmi snažil, a tak se ani nedivím prezidentu Zemanovi, že se nezúčastní kardinálova pohřbu, ale pošle jen květinu. Přece se nebude klanět člověku, který organizoval takový majetkový zločin! Dnes není na české politické scéně žádná reálná síla, která by přinesla pozitivní změnu: „Nemyslím si, že je pro nás Babiš nějaké terno. Babiš není změna, je to past na voliče.“


Miloš Zeman bude usilovat o znovuzvolení. Je to dobře? Jakou má šanci proti svým protikandidátům? A co říkáte jeho prohlášení, že vlastně žádnou kampaň nepovede, nebude chodit do televizních diskusí a nebude útočit na své protivníky a ani na ně reagovat?

Po zkušenosti s prezidentováním Miloše Zemana si myslím, že je to dobře. Je to prezident, který chce, i přes své omezené pravomoci, vést naši zemi k větší hospodářské samostatnosti. Jeho představa spolupráce s Ruskem a Čínou, a vyvažování tak vlivu USA a Evropské unie, je rozumnou alternativou, která zmenšuje budoucí rizika. Bezhlavě se vázat na impotentní politiku EU, která problémy neřeší, ale vyvolává, stejně jako na Spojené státy, které si sobecky řeší své vlastní problémy na úkor zbytku světa, je velmi krátkozraké. Bohužel takovou politiku vyznává velká část českého politického spektra. Zeman má lidovou podporu právě proto, že nechce praktikovat jednostranně lokajskou politiku. Mnohým slouhům se to sice nelíbí, ale pro naši společnost je Zemanova politika přínosem. A to přes všechny jeho chyby, které zveličují a využívají nepřátelsky naladěná média a takzvaná pražská kavárna.

Co mohu říci k vedení jeho kampaně? Miloš Zeman nemusí předstupovat před veřejnost a diskutovat s lidmi, kteří v politice nic nedokázali a nic neznamenají. Za něj mluví jeho všeobecně známé názory a výsledky práce. Nevíme, kdo všechno bude kandidovat, ale je zbytečné, aby Miloš Zeman v diskusích opakoval, co řekl již tisíckrát. Ať se předvedou ti, o kterých nic nevíme.

Martin Fendrych napsal, že jakýkoliv slušný kandidát má šanci Zemana porazit, protože nejsme země nenávistníků. Michal Horáček řekl, že bude vystupovat proti všemu, co Miloš Zeman ztělesňuje, protože naše země má na víc. Souhlasíte s nimi?

Tahle prohlášení mne velmi pobavila – právě od těch dvou. Zajímalo by mne, co je to podle Fendrycha „slušný člověk“? Fendrych na rozdíl od Horáčka naštěstí o prezidentství neusiluje, chtěl by jen vybírat prezidenta podle představ „kavárny“. To je přece směšné! Oba dva politice nerozumějí, oba surfují na vlně periodicky se opakujících protizemanovských kampaní, jeden je protřelejší, druhý méně, ale oba si namlouvají, že mohou předložit lepší alternativu než prezident. Nemohou. Prostě na obzoru dnes nevidím k Zemanovi slušnou alternativu. A to opakuji: přes všechny jeho chyby.

V jaké atmosféře žije nyní naše země? Čím dál víc se kupříkladu přetřásá problém nízkých českých mezd, které rostou pomalu i ve srovnání se Slovenskem či Polskem. Zmiňuje se problém pracující chudoby a masy lidí, kteří jsou jen krok od stavu chudoby. Lze tento problém vůbec řešit? 

Ten problém je obecně hospodářský a sociální. V Česku před lety vyhrála koncepce „čínské cesty“, to znamená nízké platy pro zaměstnané lidi, nízká cena práce, a tím i nízké výrobní náklady. To měla být silná zbraň naší konkurenceschopnosti. Ale z nízkých platů jsou nízké daně a výsledkem je stát, který se zadlužuje a nemůže poskytnout pořádný servis. Podnikavější lidé odcházejí do zahraničí za lepším, z nízkého platu neudržíte na slušné úrovni početnější rodinu, takže se rodí méně dětí a národ vymírá. A když se „ekonomům“ zdálo, že tohle všechno ještě nestačí, začali uměle snižovat kurz koruny. Zlevnilo se sice ještě víc zboží vyrobené v Česku, zvýšila se o trochu zaměstnanost, ale opět jen za mizerné platy a dovoz nových moderních technologií se prodražil. Na konci téhle „čínské cesty“ jsou nízké, uměle znehodnocené platy lidí ve výrobě, od nich se odvíjející i nízké platy státních zaměstnanců – učitelů, policistů, hasičů, úředníků atd. – a z toho plynoucí nízký výběr daní, a na konci chudý zadlužený stát, který po šikmé ploše klouže dolů.

Jsou-li nízké platy, měl by stát poskytovat větší sociální a zdravotní servis, dělat lepším prostředí, ve kterém žijeme, lidštější, spravedlivější, přívětivější a zdravější. Ale to se neděje a jedním z důvodů je, že stát je chudý, protože je schopen vybrat daně jen od zaměstnanců a drobných živnostníků, ale ty velké ryby před daněmi utíkají. Jak vidno, nikdo z politiků nemá chuť a odvahu s tím cokoli dělat. Nemluvím teď o politicích Kalouskova ražení. To jsou sociopati, kteří si myslí, že současný trend je jediný správný.

Příštím vítězem voleb nejspíše bude Andrej Babiš. Byl by dobrým vládcem této země? Anebo ho utopí mediální masáž ohledně jeho majetku a dluhopisů? Prospěl dosud Babiš vůbec něčím naší zemi?

Nemyslím si, že je pro nás Babiš nějaké terno. Mnoho lidí se k němu upíná, protože si nepřejí, aby pokračovala ta dosavadní věrchuška, která nás dovedla tam, kde jsme. Ale Babiš není změna. Je to past na voliče. Co vlastně dobrého udělal? Co má za program, jakou má ideu? Spíš ho poznáme podle jeho ministrů a lidí, které vystrkal nahoru a jsou veřejně činní. Např. eurokomisařka Jourová nebo ministři Ťok a Stropnický či média, která Babiš vlastní. Ti mluví za Babiše.

A co nám Babiš přes ně vzkazuje? Budeme vybírat daně od malých, bezbranných, velcí nám budou dál utíkat. Budeme zbrojit předraženými americkými zbraněmi, až se z nás bude kouřit. Budeme pokračovat ve štvaní a spolu s dalšími armádami NATO i v provokacích proti Rusku. Budeme dál podporovat ukrajinskou obdobu nacismu – banderismus. Přijmeme sem desetitisíce Ukrajinců na nedůstojnou práci za nedůstojných životních podmínek, hlavně že to dál sníží „cenu práce“. To přece vyhovuje i zaměstnavateli Babišovi.

Silnice a dálnice se budou dál stavět nekvalitně a předraženě. Nezávislá média se mohou těšit na cenzuru a zákazy. Nenaplní se ani naše ústava – referenda o vážných věcech nebudou. Přímá demokracie nebude ani v náznaku. Nebudeme se bránit „kvótám“ na cizince z islámských zemí, protože to si naši protektoři přejí a Babiš ustoupí. Nakradený majetek zůstane církvi. Smlouva TTIP bude přijata, možná v nějaké kosmeticky pozměněné podobě, ale podstata zůstane stejná: kromě snížených životních standardů bude zásadním způsobem snížen i vliv národního státu tak, jak si to přejí globalisté. Já vidím vládu Babiše s českou skomírající pravicí jako nejhorší variantu, jaká nás může potkat. Voliči u nás jsou zvyklí často volit proti svým zájmům, takže se máme asi na co těšit.

Jak se nejspíše poskládá česká politická scéna koncem roku, když vezmeme v úvahu, že ČSSD si potvrdila v čele Bohuslava Sobotku, TOP 09 stagnuje pod Miroslavem Kalouskem, komunisté také klesají, v ODS se objevil mladý Václav Klaus a u lidovců budou bojovat zastánci koalice se STAN s Jiřím Čunkem? Jaká vládní koalice by ČR nejspíše prospěla? 

Bohužel dnes na české politické scéně nevidím reálnou sílu, která by přinesla pozitivní změnu. Je to smutné, ale je to tak. Náš politický systém je nastaven tak, že jdeme neomylně vstříc velké krizi a v rámci současné „demokracie“ nemáme ani možnost na ni úspěšně reagovat. Trochu to připomíná normalizaci a stagnaci 80. let. Politické strany, které se po léta producírují v parlamentu a senátu, opakovaně prokázaly svou nekompetentnost v řešení problémů. Nezbývá tedy, než trpělivě „odspodu“ připravovat blok sil, které budou mít koncepci a budou mít i odvahu a sílu pozitivní změny prosadit.

V letošním roce budou komunisté slavit 100. výročí Velké říjnové socialistické revoluce. A dá se v této souvislosti vůbec něco slavit? Co přinesla světu vláda komunistických stran? Jak se s jejími dopady potýkáme u nás?

To hodnocení bude asi velmi kontroverzní. Na jedné straně revoluce v Rusku dokázala vytvořit jinou společnost, která usilovala o spravedlivější svět, bohužel jen usilovala, výsledkem spravedlivější svět nebyl, dokázala v mnoha oborech katapultovat zaostalou agrární zemi mezi průmyslově vyspělé a doslova až do kosmu, dokázala porazit největší zlo, co lidstvo dosud vygenerovalo – nacismus. Dokázala, že je možné organizovat společnost a hospodářství jinak. Ve svých důsledcích vedla k provozování docela úspěšného sociálního státu. Myslím tím především sociální stát typu Německa, Nizozemska či severských demokracií, který vznikl jako reakce ze strachu, aby se ruská revoluce nepřelila i k nim.

Existence bloku tzv. socialistických zemí byla zárukou dlouhotrvajícího míru v Evropě. To jsou bezesporu pozitiva. Negativem ale je neschopnost nastavit demokratická pravidla omezující vliv nezodpovědných a voluntaristických jedinců. Dále prosazování pokroku, a to i domnělého pokroku, brutálním násilím. Hlouposti s tzv. kádrovou prací vedly k omezení sociálních výtahů pro velké množství talentovaných a schopných lidí. Dlouho přetrvávaly hlouposti a dogmata, které společnost svazovaly a omezovaly. U nás se ten systém měnil k lepšímu, ale okupace sovětskou armádou v roce 1968 a následná normalizace a stagnace socialistický systém naprosto zdiskreditovaly v očích většiny lidí. Ruská revoluce znamenala začátek socialistického systému, ale v jeho primitivní diluviální podobě. Věřím, že si v budoucnu lidé zorganizují daleko spravedlivější, svobodnější a efektivnější společenský systém, než byl sovětský „reálný socialismus“ anebo náš dnešní český marasmus hrající si na demokracii.

Komunisté dnes tvrdí, že po listopadu bylo rozkradeno vše, co vybudovali. KSČM také výrazně nesouhlasí s církevními restitucemi. Loni v létě předseda KSČM Vojtěch Filip dokonce uvedl, že církevní restituce jsou dar právnickým osobám... Má pravdu?

Jak často komunisty kritizuji, tak v tomhle mají pravdu. Církevní restituce nebyly žádnými restitucemi, v tom zákonu se to ani nepokoušejí jeho autoři tvrdit. Ten majetek nikdy církvi v pravém slova smyslu nepatřil, vznikl a byl udržován z veřejných rozpočtů, církev ho měla pouze k užívání a panovníci, jako například císař Josef II, jí ho postupně odebírali. „Restituce“, to byl dar náboženským sektám, a to prostřednictví jejich členů, kteří se hloupostí a naivitou voličů dostali v určitou chvíli do sněmovny. Nadějí je, že každý špatný zákon se dá změnit novým zákonem.

Zesnulý kardinál Vlk se o uzurpování majetku církví velmi snažil, a tak se ani nedivím prezidentu Zemanovi, že se nezúčastní kardinálova pohřbu, ale pošle jen květinu. Přece se nebude klanět člověku, který organizoval takový majetkový zločin. Podle mne to bude i osud tohoto majetku.

A ohledně privatizace a kradení. Jestliže privátní cukrárna či pekařství nebo další živnosti mají bezesporu velké klady oproti tomu, co jsme zažívali jako komunální v minulém režimu pak při privatizaci českého průmyslu byla zničena struktura, která tu byla budována generacemi našich předků. Mnoho podniků bylo zavřeno, protože je koupili konkurenti, mnoho podniků bylo vytunelováno a vydžusováno. Podle mne byla chybou zbrklá blesková privatizace, která umožnila rozkrádání. Vzpomeňte na Koženého a další desperáty. Dobře vedený soukromý podnik (třeba Baťa) může být přínosem pro společnost, stejně jako dobře vedený státní podnik (Budějovický Budweisser). Takže pro určení společenské prospěšnosti měřítko soukromý – státní by mělo jít stranou, myslím, že není podstatné.

Ukradeno, neukradeno, to jsou pojmy morální, ale když se podíváte na prospěšnost celého privatizačního procesu u nás, tak docílil naprosté závislosti na německém průmyslu, tedy bylo docíleno toho, o co usiloval např. Hitler, ale jinými, měkkými prostředky. Od nesamostatnosti hospodářské se odvíjí i nesvoboda v politickém rozhodování. A pak tu máme nastartovaný proces chudnutí celých regionů stejně jako statisíců lidí. To jak vidět, soukromý sektor také neumí odstranit, ale spíš to prohlubuje.

Jak prozatím hodnotit prezidentství Donalda Trumpa? Podle mnohých se „uklidnil“, pokud jde třeba o vztah k Rusku, podle jiných je dobře, jak útočí proti migraci a o Rusku zatím mlčí, což lze považovat za známku, že nebude chtít být konfrontační. Jak jeho vládu posuzujete vy?

Od zvolení Donalda Trumpa jsem očekával změnu v politice USA vůči vnějšímu světu. To, co předváděly mocenské gangy kolem Clintona – Obamy a Bushe juniora, to byla zkáza a utrpení v mnoha zemích a balancování na hraně jaderného konfliktu. Ale velmoc má svou setrvačnost, takže uvidíme. Zatím vítězství Trumpa přineslo jako reakci dosavadních amerických vládců novodobý maccarthismus, štvanici na politické odpůrce, pokus o okleštění lidských práv, vážné úvahy o zavedení cenzury a strašení vnějším nepřítelem. Ukázalo také v plné nahotě prodejnost masmédií, a to i těch, jež mnozí kolegové berou za vzor. Např. CNN, Washington Post, New York Times atd. Jako by se vracela padesátá léta minulého století, a to není žádná pěkná perspektiva.

Nakonec už jen velmi krátce – sledoval jste volby v Nizozemsku? A co říkáte na výsledky? Šéf Strany pro svobodu (PVV) Geert Wilders podle médií prý uznal porážku... Ale je vůbec druhá příčka a zisk 20 mandátů pro PVV „porážkou“?

Samozřejmě že umístění Wildersovy strany je úspěch. Získal o hodně víc křesel než v předchozích volbách. U nás se vůbec nemluví o katastrofě, která postihla nizozemské sociální demokraty, kteří dostali ve volbách výprask. Ale skoro nikdo si u nás nevšímá, že vítěz nizozemských voleb přejal hodně z programu Wildersovy „extremistické a populistické“ strany a že k vítězství přispěl nekompromisním postojem k propagaci islamizmu a tureckého totalitarismu ala Wilders. Takže druhý, ale přesto vítěz.

- - -

57 komentářů :

  1. Přivnání k Hitlerovi je nehorázné a nevkusné, jinak souhlasím!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koho přirovnávám k Hitlerovi? Píši, že se Německu podařilo měkkými prostředky to, na co Hitler potřeboval armádu a gestapo. Takhle to prosím čtěte.

      Vymazat
    2. Privatizace byla přímým a nutným důsledkem toho, kam komouši znárodněnou ekonomiku dovedli. Mohla proběhnout trochu lépe, ale proběhnout v každém případě musela. Nebýt komoušů, nemuselo by se privatizovat. Pláčete na špatném hrobě a osočujete ty nesprávné.

      Vymazat
    3. Pane 13:49, proč bez znalostí věci žvaníte tak, že vypadáte jako hlupák, to že umíte napsat holou větu z vás ekonoma neudělá, za to vám to udělá pěknou ostudu ! Proč největší ekonomiky západní Evropy mají více jak 70% průmyslu ve státním vlastnictví, přece forma soukromého vlastnictví není zárukou( především u velkých podniků) efektivního rozvoje a to co provedl Klaus á spol. je zločinem století, okradl stávající důchodce o majetek v řádů 12 bilionů Kč a místo penzí jim tento zločinný režim vyplácí žebračenky a zaměstnancům hladové mzdy !!

      Vymazat
    4. 13.49 Slepej, hluchej, nemyslící...Privatizovanej...

      Vymazat
    5. 14:40

      Dejte na ten blábol o 70% zdroj nebo mlčte.

      Už byste konečně mohl pochopit, že naše státní podniky před revolucí žily už jen z podstaty, neměly potřebné peníze na investice a nutný vývoj. Naše výrobky byly o 10 až 20 let zastaralé za západními. Do té doby podniky fungovaly jen díky tomu, že bez konkurence dodávaly na nenáročné východní a rozvojové trhy a dodávali jsme jim za suché z nosu.
      Po revoluci byly tyto trhy povětšinou insolventní, nebo začaly dávat přednost pokročilejším a spolehlivějším západním výrobkům. Pokud jsme nechtěli chcípnout hlady, museli jsme začít vyvážet na západ. Tam o naše zastaralé šmejdy nikdo nestál. Bylo nutné rychle získat know how a obrovské finanční prostředky na nákup technologií a strojů. Jediné co u nás mělo hodnotu byla tehdy velmi levná a relativně kvalifikovaná pracovní síla.

      Takže už byste si skoro po 30 letech mohl Heroute, konečně vytáhnout hlavu z prdele a přiznat fakta.

      Vymazat
    6. pro 14:56 naše podniky neměly vše na špičkové úrovni, protože to neměl žádný stát na světě. Byly zde výrobky a investiční celky, které byly špičkové a dodávaly se do celého světa, takže zde neříkejte nepravdu.

      Vymazat
    7. Vy ubožáku, pokud chcete vést diskusi, tak se zveřejněte a neschovávejte se za anonyma ! Za socialismu v devadesátých letech realizovaly státní podniky dolar na zahraničním trhu za nějakých 7,50 Kč , přičemž bez dotačních deformací na velkoobchodní ceny by to dělalo nějakých 10 Kč/dolar a ne Klausových 42 Kč / dolar nebo dnešních 25 Kč/dolar ! V té době jsme uměli naprojektovat a sami postavit atomovou elektrárnu což zvládlo pouhých 5 zemí na světě, o výstavbě rafinérií, a investičních celků ani nemluvě ! Dne s bídou postavíme pouze haly supermarketů případně tělocvičnu u které za dva dny spadne střecha o hrbatých dálnicích ani nemluvě !!

      Vymazat
    8. Nechápavý Heroute, ještě jeden pokus.
      Naše "rafinérie a investiční celky" a ostatní výrobky jsme dodávaly jen na nenáročné rozvojové trhy spřátelených zemí a dostávali jsme za to suché z nosu.

      Kdyby tomu tak nebylo a bylo to tak růžové jak to popisujete vy, tak by se Československo muselo logicky topit v dolarech a markách.

      Opak byl ale pravdou. Československo trpělo chronickým nedostatkem deviz a valut. Na nic ze západu nebylo. Ani na pokročilé západní léky (proto jsme taky v roce 1989 chcípali o 4 roky dříve než Němci), i o pár set marek pro pár vyvolených se muselo žadonit devizovým příslibem.

      Ale můžete fantazírovat jak chcete. Lidé prostě o ty vaše hospodářské "zázraky" co jste předváděli nemají nejmenší zájem a svůj názor dávají jednoznačně najevo +- 12% pro komouše ve svobodných volbách.

      Vymazat
    9. Víte, je těžké diskutovat s hlupákem, který si hraje na ekonoma, ale přitom je jen ideologem. Naše podniky obstály na náročných trzích, ale protože všechen kapitál jim sebral státní rozpočet, byly bez prostředků. Toho využil Klaus a jeho kamarila, lidi, kteří před tím neměli odpovědnost ani za tam malou hospodářskou jednotku, jakým byla stánková trafika či pouliční hajzlík, tak to dopadlo, jak to dopadlo. 250 let práce a fištrónu našich předků v řiti. Co nám tu zbylo? Jen pár nablblých idiotů, jako 15:44. Mimochodem hlupáčku, lepší je obchodovat na "méně náročných trzích" než na žádných a fabriky zavřít. Taurus

      Vymazat
    10. 16:01

      Ty si obchodu kde a s kým chceš, bambulo, co nebo kdo ti brání?
      250 let práce zkurvili tvoji milovaní komouši.
      Ale jak už jsem psal, drtivá většina lidí ve volbách dává jednoznačně najevo co si o těch tvých blábolech myslí.
      Takže ti zbývá buď vyhrát volby, nebo vyměnit lidi - voliče, nebo se odstěhovat tam kde ti pšenka pokvete líp, nebo tu zůstat, dál trpět a blábolit hlouposti.

      Vymazat
    11. 1628
      Samozřejmě, budu volit Peake a LIDEM , ti mají úroveň a něco už dokázali.
      K obchodním partnerům Škody 80. let patřila Čína,Indie,Spojené Emiráty,Argentina,s nimiž obchodujeme i dnes, ale zisk přešel na německého prostředníka, protože podniky zahraničního obchodu byly ,,transformovány" .
      Tyto trhy jsou dodnes otevřené, nenasycené. Průmysl vyrostl navzdory embargu, řízeného z USA - moc chytře asi ne, když veškeré germanium pro elektroniku bylo nakoupeno jako embargované přes německé a rakouské firmy, které byly s USA ,,solidární". O výrobě polovodičového křemíku ve Spojených státech nikdo nevěděl (vyplývá to z vyjádření odborné návštěvy ze Silicon Valley v Tesle Rožnov 1988). Ale průmysl tvořil kooperující celek, kde například Škoda Plzeň dodávala osazené desky řídicích mikropočítačů pro pletací stroje,
      vyvinuté v Elitexu Třebíč a dodáváné, jak uvádíte, do rozvojových zemí, konkrétně do Kanady a USA.
      Ale tohle jsou všechno fakta, která se některým lidem nehodí do krámu, neboť vedle nich se jeví jejich činnost jako hospodářský zločin. Proto byl neprodleně skartován archiv (nejen) Tesly Rožnov,ale rozmetáno i muzeum Škoda. Zkrátka, zapomnění jako program.

      Vymazat
    12. Znovu se ptám Hricáku: Kde byla tedy ta záplava dolarů a marek ve kterých se naše republika podle toho co popisujete musela nutně topit když prodávala ve velkém ty high tech výrobky do celého světa? Můžete už konečně odpovědět? Někdo je kradl? Nebo se vršily do obřích rozměrů na nějakém zvláštním účtu? Jak to, že vládl chronický nedostatek deviz???

      A ty bláboly jak byla Tesla Rožnov daleko před firmami ze Silicon Valley, v době kdy byly osobní počítače na západě masově prodávné u nás nedostižným snem, Intel masově vyráběl pokročilé procesory 486 , nemůžete myslet vážně.
      Nebudu vám ani doporučovat prolistovat katalog Sony plný videokamer, videorekordérů, televizí Trinitron, autorádií, hudebních věží,...., o kterých si nějaká Tesla Rožnov mohla nechat jen zdát.

      Vymazat
    13. 13:03 Je důležité se naučit číst!Perfektní článek,pane Dvořáku.

      Vymazat
    14. 14:56 – To, co tady říkáš, je privatizační hymna lidí, kteří neuměli řídit stát, ale uměli za neodolatelné všimné všechno zašantročit, neboli rozkrást.

      Je pravda, že z podniků, které fungovaly, se dlouhodobě odsával zisk, který měl správně směřovat do jejich modernizace, aby si životaschopnost udržely. Tyto peníze byly naopak nalévány do podniků, které by se samy nebyly uživily,( aby se zachovala zaměstnanost).

      Pominu-li zemědělství, kde jsme byli prakticky soběstační, uvedu odstrašující příklad privatizace. Fruta Trhové Sviny, dotace nepotřebovala, vyráběla oblíbené produkty. Po privatizaci nový majitel provoz zastavil a trhy si ponechal pro své zboží. Hodnotnější inventář si odvezl.
      Toto byl osud mnoha mnoha podniků, které nepřežily privatizaci.
      Pokud měl takový podnik dluh, převzal dluh stát. To je teď dluh tvůj a tvých/našich dětí.

      Další způsob privatizace byl takový, že se připustilo, aby management rozprodal, či si jinak přivlastnil majetek podniku (pozemky, budovy, produkci), a neživotaschopný a zadlužený zbytek šel „oddlužený“ do privatizace za hubičku, dluh do Konsolidační agentury – opět tvůj dluh.

      V Plzeňské Škodovce ředitel prodával produkci svojí vlastní soukromé firmě, která ji pak prodávala do zahraničí, a buď si jistý, že na tom neprodělával, na rozdíl od Škodovky. Někdo si ji pak rád zprivatizoval, ale její dluh opět budou platit tvoje/naše děti.

      Telekom, v okamžiku privatizace, byla nejmodernější telekomunikační firma v Evropě. (Protože se v něm dlouho nemodernizovalo, na rozdíl od podobných firem na Západě, kde část zařízení nebyla ještě amortizována a na modernizaci si ještě musela počkat, byl zmodernizován „přes noc“.)
      Nemalý dluh z modernizace si můžeš opět připsat k dluhu svých/našich dětí.

      Ještě se ti líbí privatizace v Čechách?

      Útěchou (velmi chabou) ti může být to, že proces probíhal podle not, které byly úplně stejné pro všechny státy RVHP, včetně Ruska. To si naši atlantičtí přátelé uměli zorganizovat.

      Ještě se můžeš zeptat, proč kleklo 10 bank, proč dávaly nekryté úvěry svým „kamarádům“, a kdo zaplatí tyto dluhy. Chceš to vědět? Není to tak těžké. Budou to tvoje/naše děti.

      Myslíš, že se dluhy platit nemusejí?
      Splacené dluhy by byla katastrofa pro věřitele. Úroky se musí platit, a na úrocích zaplatí tvoje/naše děti ten dluh několikrát, aniž by se zmenšil.

      Nechci tě urážet pro tvůj názor, ale tu privatizační odrhovačku si pooprav. Není ostuda přijít k rozumu a upravit si názor.

      Ale trvat na ideologicky zjednodušeném názoru může jen - no, já nevím, ale asi jen idiot.
      PB

      Vymazat
    15. 9:30
      Ve věci návštěvy ze Silicon Valley vás odkazuji na publikaci někdejšího hlavního technologa Tesly Rožnov Bedřicha Rouse Tesla-náš osud (vedou vědecké knihovny v krajských městech) a pokud pochybujete o výrobě křemíku v Rožnově, pak vám to možná nejlépe vysvětlí v nějaké hospodě .Vyráběl se polykrystalický křemík z trichlorsilanu z NDR , (do okamžiku sjednocení Německa) a táhly se monokrystaly metodou Czochralskiho i metodou FZ (float zone). O výrobě obrazovek ( jeden čas se v Rožnově montovaly i televizory ) se nebudeme šířit, vyráběly se tam jen asi 50 let, pokud vám to uniklo a jedním ze zákazníků byla nějaká firma Philips, ale to už je minulost a dnes si jděte prohlídnout spíše nějaké dílo , dotované norskými fondy(ovšem neelektronické).

      Vymazat
  2. Pane Dvořáku,
    nic si z toho nedělejte, Vaše přirovnání naprosto sedí. Ti zoufalci z 13:03 a 13:10 jsou pouze nenávratně postiženi politickou korektností, blížící se limitně sluníčkovému havlismu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tím myslíte, že jsou zcela pitomí? Je-li to tak, pak s vámi souhlasím.

      Vymazat
    2. To přirovnání k Hitlerovi se mi ale taky moc nelíbí.

      Vymazat
    3. Jo, to je možné, ale výsledek je stejný. Naše fabriky už nejsou naše! Pracují pro agresorské země. Jako za Protektorátu!

      Vymazat
    4. Jaký je rozdíl mezi německými kapitalisty a českými kapitalisty?

      Vymazat
    5. třeba poldi byla pata na světě ve vyrobě legovanych oceli dnes v kopřivach zato hitrel metal zimens jen kvete

      Vymazat
    6. 16:08 - přesně tak! Komoušská zrůda Dvořák si bere do tý svý svý smrdutý položidácký mordy Nevětšího z Němců pokud ne vůbec Největšího muže Naší rasy! -https://www.youtube.com/watch?v=nKHtct4Dl3s

      Vymazat
    7. 17:43

      SVOU NACISTICKOU PROPAGANDU SI STRČ DO PRDELE, SMRADE!

      Vymazat
  3. kardinál Vlk byl obyčejné prase. Měl to napsáno v tom odporném ksichtě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S jeho názory jsem také nesouhlasil, jeho politiku neschvaloval, ale nadávat někomu do prasete a že to má napsané už v obličeji, je pro mě ubohé.

      Vymazat
  4. Přál bych si,aby Babiš dostal 40%.Potom bych si s radostí prohlížel ty vaše protažený huby.Udělám pro to všechno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud si toto přejete 17:20,tak jste vůbec nepochopil vnitřní,neboli státní politiku a politiku globální!Co myslíte,kam patří Babiš?Je mi vás líto.

      Vymazat
  5. Přirovnání k Hitlerovi samozřejmě sedí a je pravdivé. Děda prožil válku a taky ústup a odsun Němců. Když Němci odcházeli, tak řada z nich pokřikovala, že se do Čech jednou vrátí a nebudou k tomu už potřebovat tanky. Takže teď to máme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tvůj děda byl prolhaný debil stejně jako jsi ty. Když byli Němci odsunováni tak ani nedutali aby je místě nepopravili, což se dělo po tisících. Ne tak aby ještě něco pokřikovali, ty debile.

      Vymazat
    2. Jenomže je rozdíl mezi německými kapitalisty a obyčejnými Němci.

      Vymazat
    3. kdo volí babiše volí eu globalizaci migraci islamizaci udělám proti vám všechno

      Vymazat
    4. Ubožáku 17:24, jak si dovoluješ číhokoli předka, kterého neůžeš znát, za jakékoli tvrzení, které nemůžeš argumentačně vyvrátit, označit za debila? Jsem Čech - sudeťák, za války vyhnanec a bezprostředně po válce navrátilec. Odsuny občanů Velkoněmecké říše ze státního území Československé republiky, jako jedné z vítězných mocností nad hitlerovským Německem, jsem zaži a pozoroval vlastníma očima a vím, jaké platily procedury. Vím také, jak se chovali „vlastenci na poslední chvíli“ a jak mezi nimi vynikali sotva odrostlí pubescenti, majetkové hyeny a pod. Dnes jsou okolnosti a podmínky jiné, ale dovolím si tvrdit, že dnešní takový póvl díky uplynulým 27. letům nejen narostl, ale je co do zvrhlosti ještě horší. Mezi Němci, nejen odsunutými, mám já i rodina dost a dost přátel. Nedělí nás ani jazyková, ani národnostní ani ideologická bariéra. Neviděl jsem, ře by komukoli z odsunovaných hrozila poprava, dokomce na místě. Fantazíruješ, kdosi ti cosi nakecal, nebo lžeš a šíříš lež. Jednak jsem některé v odsunu jako kluk a kamarád obrečel, jednak jsem na vlastní uši slyšel „Es kommt der Tag“. Jsou mezi námi tací, že tomu umetají cestu. Aby se staré, krvavě překonané problémy vrátily. Vzpamatuj se, ubožáku!

      Vymazat
    5. 3:30 Vážený,to jste měli kliku!Němci a hlavně náckové Hitlerjungen,byli zvířata a Čechy hnali z pohraničí dost hrubým způsobem.Je to historie naší rodiny.Maminka byla Němka,tudíž zrádkyně a německá děvka!Se dvěma dětmi a ve vysokém stupni těhotenství ji chtěli potrestat.Sousedé Němci,vážený pane.Ano,nebyli všichni stejní,ale napjatá doba a nástup Hitlera k moci,napadení republiky 15.března,povýšeným Němcům pomohla i nacionální vlastnost,kterou mají do dnes zakotvenu.Matka vždy říkala.Nevěřte Němcům!Neznamená,že když prohráli válku,že jsou poraženi.Zlikvidují vás ekonomicky a morálně.Němec se nevzdává.A měla pravdu.Toto řekla téměř před třiceti lety.Proto pokládám Hermana a celou tu bandu,v čele s bombarďákem Havlem za hyjeny národa.

      Vymazat
    6. 17:25 - Kecy a bláboly! Protože pravda je taková že do 5. května 45 tu byl klid, než antievropští živlové vybudili to tzv. Pražské květnové povstání, ono absurdní divadlo, které si vyžádalo několik tisíc zmařených lidských životů. Zbabělá pražská chátra, která celou dobu využívala veškeré výhody Protektorátu a ještě navíc všemožně šmelila a okrádala vlastní spoluobčany, v sobě najednou objevila „statečnost“ a začala přepadat německé vojáky v ulicích, rabovat byty německých civilistů, rozbíjet výlohy, pálit knihy a vlajky, zamazávat německé nápisy, stavět nesmyslné takzvané barikády a páchat nejhorší zvěrstva na ženách, dětech i starcích ... tito „hrdinové“ dokonce pronikli i do rozhlasu, povraždili tam stráže, a když byly povolány posily, začal český hlasatel zoufale vykřikovat do mikrofonu, aby každý přišel na pomoc, neboť „esesáci vraždí české lidi“. Ano, byli to právě oni, kdo vyzýval slušné české lidi, aby napadali německé vojáky a civilisty! Přitom bylo více než jasné, že německá armáda si chce již zajistit pouze volný průchod na Západ, aby nepadla do rukou krvelačných mongoloidních hord zvaných Rudá armáda. Bohužel v konečném důsledku to takový velký rozdíl nebyl, protože několik let po válce vyšlo najevo, že v amerických zajateckých táborech našlo smrt přes milion německých vojáků.

      Vymazat
    7. Anonymní 25.března 2017 17:25

      V Nových Hradech začátkem května 1945 místní (němečtí) obyvatelé ve strachu před blížící se Rudou armádou otloukli po odchodu německých jednotek se stěny místní školy (pod hradem) velký reliéf s nacistickými symboly. Měli ale smůlu, vojáci se vrátili a postříleli je. Rusové dorazili až devátého.

      Vymazat
  6. Vlk byl jen obyčejná svině a měl chcípnout o 30
    let dříve.Františe,kardinál Tomášek,byl oproti
    tomuto tvoru tak vysoko,že k němu Vlk ani nemohl
    dohlédnout.Po navrácení kostelů a far církvi
    pan kardinál Tomášek řekl,že tím nároky církve
    končí.Vlk byl jen nenažraný zloděj.
    Petr Majevský

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nadávat někomu, když s ním nesouhlasíte, je ubohé.

      Vymazat
    2. 17.33 Nazvete-li zločince zločincem... je podle vás ubohé nadávání_ Pak, podle vás, nejvíc nadávají u soudů

      Vymazat
    3. Měli by toho chudáka, pravého vlka, pohřbít spolu s Vlkem ve svatém Vítu. Ten vlk kradl jídlo - z hladu. Ten Vlk okradl Český národ ze zlého úmyslu. Nebál se Boha, protože věděl, že náboženství katolického typu je prachsprostý podvod k ovládání a odírání věřících.

      Vymazat
    4. 17:33, to vás nenapadlo, že komunistům se nadává už celé čtvrtstoletí? Copak to není ubohé? Oni u nás nepozabíjeli tolik lidí jako vy nemilý pane. Zvykněte si, bude to tady pro vás pořád horší a horší.

      Vymazat
    5. Kdyz je svine kardinal , je porad svine , akorat ma vetsi moznosti..
      To plati i obecne.

      Vymazat
  7. Chudáček VLK, už ho nechte být. Přiběhl si až odněkud z Karpat pro smrt na dálnici. Ještěže bude mít slavný pohřeb.
    Co, že se jedná o jiného VLKA ? Tak toho litovat nebudu. Už měl strejda pěkný věk. Komupak z nás se to povede?

    OdpovědětVymazat
  8. Já jsem měl rád Vlka přesně tak jako on měl rád komunisty. Bavil jsem se když televize ukazovaly dlouhé fronty, ve kterých čekali lidé, aby se s ním přišli rozloučit. Asi byli vděčni za svoje kariéry a koryta.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle sebe - soudím tebe

      aneb Chvála omezenosti.

      Vymazat
    2. Včera to bylo pro plebs a dnes se budou před kamerami po neboštíkovo zádech drápat nahoru hodnostáři vděční za církevní zlodějinu. 3:36 nás považuje za póvl, slovy arcibiskupa - zdravotnickou a záchranářskou lůzu, která demonstrovala proti Nečasovo klerofašistické vládě, co spolu s Nagyovou dřela jako kůň.

      Vymazat
  9. Ubožáku 17:24, jak si dovoluješ číhokoli předka, kterého nemůžeš znát, za jakékoli tvrzení, které nemůžeš argumentačně vyvrátit, označit za debila? Jsem Čech - sudeťák, za války vyhnanec a bezprostředně po válce navrátilec. Odsuny občanů Velkoněmecké říše ze státního území Československé republiky, jako jedné z vítězných mocností nad hitlerovským Německem, jsem zažil a pozoroval vlastníma očima a vím, jaké platily procedury. Vím také, jak se chovali „vlastenci na poslední chvíli“ a jak mezi nimi vynikali sotva odrostlí pubescenti, majetkové hyeny a pod. Dnes jsou okolnosti a podmínky jiné, ale dovolím si tvrdit, že dnešní takový póvl díky uplynulým 27. letům nejen narostl, ale je co do zvrhlosti ještě horší. Mezi Němci, nejen odsunutými, mám já i rodina dost a dost přátel. Nedělí nás ani jazyková, ani národnostní ani ideologická bariéra. Neviděl jsem, že by komukoli z odsunovaných hrozila poprava, dokonce na místě. Fantazíruješ, kdosi ti cosi nakecal, nebo lžeš a šíříš lež. Jednak jsem některé v odsunu jako kluk a kamarád obrečel, jednak jsem na vlastní uši slyšel „Es kommt der Tag“. Jsou mezi námi tací, že tomu umetají cestu. Aby se staré, krvavě překonané problémy vrátily. Vzpamatuj se, ubožáku!

    OdpovědětVymazat
  10. ..ale Václave Dvořáku, to co načal prokletý Vlk s podporou Vatikánu, to prokletý admirál Duka s podporou idiota Zemana úspěšně dokončují.
    Než Česko vyžene novodobé stavitele velké církevní říše, nikdy tady nebude klid .
    I svatořečeného Hitlera svět musel zabít*

    OdpovědětVymazat
  11. ono psat o černoprdelnim vlkovi jako strujci nehorazne loupeže stoleti je trošinku matouci nějak z toho vypadlo že hlavni zloději jsou lidovci s vydatnou podporou topiči a modrych strak za ticheho mručeni komunistu a falešnych socanu vetšinou praktikujicch černoprdelniku a třešinka na dortiku nejen pro vlky v černoprdelnim rouše šlohperuv podpis bez mrknuti jeho křiveho oka a charakteru to jen pro pořadek a pro neznalky a nebyt vyše popsanych křivaku a lžidoktoru tak i takovy velikani jako vlci dodneška vyli jak zavili šakali

    OdpovědětVymazat
  12. Podstatu svého hrabivého uvažování Vlk poodhalil, když prohlásil, že církvi nejvíc ublížil nikoliv komunistický režim, ale Habsburg Josef II.
    Ten, který se údajně každý večer i každé ráno vroucně modlil k Bohu a zároveň se opovážil čehosi, co je v očích Vlka svatokrádež! Totiž to, že jí odňal mnohé majetky a zrušil mnohé řády.
    Vlk do smrti nepochopil, že víra v Boha nepotřebuje majetků. Naopak, právě tyto ten Vlk tak potřeboval! Kupčík jeden ....

    OdpovědětVymazat
  13. Občané našeho státu musí pracovat houževnatě na tom, aby restituovali veškerý majetek, který jim byl po r. 1989 ukraden. A nebylo toho málo. Musí také ovšem poslat složenky na zaplacení státního dluhu na správné adresy. Musí rovněž vymáhat odškodné za zbankrotované podniky.
    Babiš není řešení!? Znáte nějaké jiné řešení na pravici? Z "déle sloužících partají" to není ani jedna. Na levici se může vyzkoušet po více jak 25letém oddechové čase KSČM. Jen si prosím nenamlouvejme, že čím více partají, tím více demokracie. Je to přesně obráceně. Toto zkušenosti z posledního 1/4 století do dokázaly.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:14 KSČM bych se poptal, kde bere tu drzost říkat si komunistická. Takovému Dolejšovi by dnes tleskal i sám Bernstein.

      Vymazat
    2. S pohrobky IG Farben dosazeným vrchním travičem můžete na zdravíčko a dlouhověkost zapomenout. Na bio potraviny nemáte a zanedlouho budou kontaminované i vodní zdroje.

      Vymazat
  14. Dokud bude trvat zrůdná desikace dozrávajícího obilí, luštěnin a olejnin Roundupem těsně před sklizní a rakovinotvorným glyfosátem nasyceny základní potraviny, zejména chleba a pečivo, rostlinné oleje, pivo a sladové nápoje, ale i maso dobytka krmeného šrotem a pokrutinami, tak se pohrobci IG Farben o zisky z chemoterapie obávat nemusí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale jak otevřít oči českému ovčanstvu a donutí alespoň trochu přemýšlet?V naší republice to je nemožné a ti zmrdi,v čele s Babišem to vědí.A u Babiše je to o to horší,že se Babiš NIKDY nevyjádřil k nejdůležitějším a závažným otázkám.Proč?Je řízen globálním protektorem!

      Vymazat
    2. To pak můžete jíst ovoce a zeleniny kolik chcete, když rakovinotvorný glyfosát záměrně vypíná obranný mechanismus těla. Ani se nedivím, že skupuje nemocnice, když si tímto amorálním způsobem vyrábí pacienty - postříkat řepku a pšenici týden před sklizní znamená aplikovat lidem jed na talíř a do krevního oběhu. David Icke v souvislosti s glyfosátem hovoří o novodobém Cyklonu B a je určen pro každého z nás.

      Vymazat