Reklama

.

.

čtvrtek 20. dubna 2017

Jančura , kampaň proti poslancům a registr smluv aneb oligarchové v akci

Jančura v Regiojetu
Vojta 

20.4.2017  Kosa zostra čili vlkovobloguje.wordpress.com

V úterý 4.4.2017 vyšel v Právu článek Jančura chystá před volbami antikampaň proti poslancům, ti hovoří o vydírání.

Docela silná káva. O co vlastně jde ?


Postižení mají být poslanci, kteří hlasovali pro NOVELU zákona 340/15 tzv Zákona o registru smluv. (Zákon o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv)

Zákon v zásadě ukládá státu, samosprávě, jejich organizacím a firmám povinnost zveřejňování soukromoprávních a dotačních smluv nad 50 000 na internetu. Soukromých společností se povinnost netýká. Základní info viz.

Zákon je účinný od 1. 7. 2016. Sankce hrozí až od 1. 7. 2017. a zřejmě právě k tomuto datu je směrována kritizovaná novela, která obsahuje úlevy státních a městských firem z povinnosti zveřejňování smluv.

Problémem je, že zákon se také týká takových státních firem a společností, jako jsou ČD, Česká pošta, Budvar, Všeobecná zdravotní pojišťovna. Tedy společností, které jsou plně vystavené konkurenčnímu boji. Existující soukromé firmy by rády jejich byznys převzaly (u Sazky se to už povedlo). Tyto státní společnosti se tak dostávají do nerovného postavení vůči konkurenci. Znalost obchodních smluv konkurenta, jeho závazků, smluvních dodavatelů je jednoznačnou konkurenční výhodou.

Novela, která omezuje působnost zákona na firmy a společnosti tohoto typu, je tak podle mne velmi rozumným řešením.

Ostatně výjimku z povinnosti zveřejňování mají kupodivu i smlouvy uzavřené akciovou společností, jejíž cenné papíry se obchodují na regulovaném trhu a v níž stát rovněž drží většinovou majetkovou účast. Zákon se tak nevztahuje například na kontrakty, jejichž stranou je společnost ČEZ, a.s.. Akcionáři by si asi stěžovali.

Ale zpátky k panu Jančurovi. Pokud by byl v parlamentu, měl by před svým vystoupením nejprve ohlásit obrovský STŘET ZÁJMŮ. Hlavní oblastí jeho podnikání je dálková doprava, autobusová a železniční. Jeho hlavním a dominantním konkurentem jsou STÁTNÍ ČESKÉ DRÁHY. Dá se předpokládat, že při získávání zakázek od krajů i ministerstva dopravy používá všech dostupných, legálních ( a možná i nelegálních) prostředků. Obchod, podnikání je prostě činnost, ve které se rovné a čestné jednání příliš neuplatní. Podrazy, vydírání, soudy. Boj o trh i dodavatele, mezi soukromými firmami navzájem i vůči státu. Často ani vůči zákazníkům a vlastním zaměstnancům. Každý, kdo se pohybuje v tomto prostředí delší dobu, to ví.

Uvědomme si následky, které by to mělo, pokud by Jančura uspěl a ČD jako jeho konkurent by zmizely z trhu s veřejnou dopravou. Trh s dopravou by zcela ovládly soukromé firmy, v čele s Jančurou, a zavedly by zcela jiné podmínky .. O zisk jde soukromému sektoru především. Stát a tím pádem my všichni jako spoluvlastníci, by přišel o svou společnost, železnice by pravděpodobně přestala existovat jednotná dopravní síť s jedním tarifem. O cenách nechci spekulovat. Ale příklad Británie mluví jasnou řečí.

Podívejme se, kdo prosazuje neomezené zveřejňování smluv státních firem.


= Jančura (Veřejná doprava x ČD)

= Iniciativa Rekonstrukce státu sponzorovaná …

- Janečkem (obchod s finančními deriváty)

- Jančurou

- Bernardem (že by Budvar ?) Viz http://www.kareljanecek.com/cs-CZ/podporuji/rekonstrukce-statu

= Podnikatelské strany ANO, TOP09, ÚSVIT.

A jak že se to prezentuje ?

„Chceme vyvinout tlak, aby Senát změnil zákon tak, aby byl ku prospěchu. Je to lobbing ve veřejném zájmu. Pokud ale Senát bude proti transparentnosti, jsem připraven to komunikovat i během voleb,“ řekl Právu Jančura.

Slova, slova, slova. Úmyslné zjednodušení. A tvrdý útok na poslance. Kteří v podstatě nedostanou možnost se v mediálním prostoru obhájit.

Podnikatelé pracují v informačním prostoru způsobem, který si přinesli z reklamy. Používají jednoduchá a snadno srozumitelná tvrzení. Jenže tato tvrzení jsou obvykle neúplná, zavádějící, vyzdvihující pouze kladné stránky, či přímo nepravdivá. A tak

* kupujeme irskou whisky, protože nějaká trubka skočila pro sud do moře

* čokoládu, protože je v ní kromě velkého množství tuku a cukru i nějaké mléko, které nadojila šťastná fialová kráva na zelených alpských luzích

* A tak budem stát řídit jako firmu. Úspěšnou, samozřejmě.

Slogan podobný jako Babiš používá i Trump, a tak si ten nesmysl můžeme nechat vysvětlit i od Američanů.

* Chceme vyvinout tlak, aby Senát změnil zákon tak, aby byl ku prospěchu. ..

* Zavedeme registr obchodních smluv, aby vše bylo průhledné

Samozřejmě, jen pro státní sektor. Kdy a kde krade ten soukromý, do toho nikomu nic není.

Dovedete si představit, že by Babiš a Jančura sám zveřejnil smlouvy svých firem?? Že by v soukromé firmě pracovníci znali pracovní smlouvy a mzdové ohodnocení svých kolegů ? Třeba by chtěli za stejnou práci stejné peníze, nebo by je přeplatila konkurence ... prostě podnikatelská katastrofa. U dodavatelských smluv je to přeci podobné, v podstatě se jedná místo práce jen o jiný druh zboží

No nekupte to…

A ještě upozornění.

Autor je rovněž ve střetu zájmů, protože jezdí každý den vlakem. A rád by ještě nějakou dobu jezdil. Firma, jejíchž služeb využívá, je jako státní firma uvedeným zákonem znevýhodněna vůči soukromé konkurenci.

- - -

10 komentářů :

  1. Jančura si počíná jako terorista: zpoza buku, sám chráněn, chce ostřelovat poslance. Nic proti tomu, dnešní politici - až na malé výjimky - jsou největší špína, která dupe po české zemi a je potřebné se jí zbavit. Jenže pan Jančura by se rád zbavil jen těch, kteří překáží jeho vlastnímu byznysu, ne všech, co šlapou po občanech, jako by to byli švábi. Pan Jančura nestojí na straně občanů, ale na straně velkokapitálu. Ať zkusí jít s otevřeným hledím do politiky jako Babiš a ne pokoutně, jako terorista.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jako každý komu se něco nelíbí má buď jít do politiky nebo držet hubu a krok? No vy jste teda dobrá ovce.

      Vymazat
  2. Jeho internetový systém rezervací v autobusové dopravě funguje skvěle, to vymyslel dobře ...

    OdpovědětVymazat
  3. Pan Jančura je rovný podnikatel, ale kde bude brát lidi pro kvalifikovanou práci, když padnou ČD? Nebo je
    schopen vycvičit strojvedoucí a podobný personál, tak
    aby se dalo jet vlakem kdekoli bezpečně a pohodlně. Zatím jen tyto profse trhal ze stromu, který nesadil
    a neošetřoval. Dá se jen doufat, že tito zlatokopové
    budou pokračovat v destrukci veřejné dopravy a budem jim tleskat za krásnou a lacinou dopravu Praha - Ostrava, Bno a podobné třešničky a jiné tratě budou skomírat. Konečně přvedení nákladní dopravy na silnice se už plně projevilo!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Další blb který evidentně vůbec netuší jak je financována regionální doprava, ale zato má pevný názor.

      Byl to právě Jančura který o několik levelů pozvedl kvalitu a zlevnil osobní dopravu u nás a probudil tak molochy ČSAD a ČD k životu.

      Vymazat
    2. Takovouhle blbost - 20:35 - mže napsat jen sám Jančurák. Prd pozvedl. Vyzobal nejzajímavější tratě a stát mu nebyl schopen dát povinnost provozovat i tratě prodělkové, které ale musí kvůli dostupnosti fungovat. Stát vedený zkurvenými pravicovými stranami (ODS? ODA? US, VV, TOP09, Babiš, Úsvit, Lidovci, ČSSD a další) opět rezignoval na svou základní funkci a nechal volný terén oligarchovi. Fuj, fuj a ještě jednou fuj a hnus! Leo

      Vymazat
    3. 20:35-jako blb vystupujete právě Vy.Já
      mám docela přehled o železniční dopravě.
      Regionální doprava je sjednávaná místní
      samosprávou a také jí částečně financována.
      Vámi velebený Jančura je jenom obyčejný
      podvodník,který vykřikuje,že jej všichni
      podrážejí a sám využíval dumpingových cen
      k likvidaci konkurence.Dluží za používání
      tratí SŽDC.Jen vykřikuje,co všechno dělá
      a tratě,které nevydělávají dostatečně,
      tak přestal provozovat přesto,že provoz
      na těchto tratích byl podmínkou nástupu
      jeho firmy.Hlavně,že level,čeština je pro
      Vás věc neznámá.Příště si zjistěte,koho
      se vlastně zastáváte.
      Petr Majevský

      Vymazat
    4. Psal bych to samé co Majevský, snad důrazněji. Jančura se začíná chovat jak oligarcha. Prosťáčci, zeřerte mu to. Ostaně, není první a nebude ani poslední.

      Vymazat
  4. K závěru, že provozování železniční dopravy na území jednoho státu tuctem soukromých firem je ekonomický nesmysl a škodí státu jako celku, přišel už "starý Procházka" a dráhy v celém R.-U. už v předminulém století zestátnil. A půl druhého století to celkem dobře fungovalo. A ti vych.ánci typu J. nás chtějí přesvědčit, že to byl omyl?

    OdpovědětVymazat
  5. Kapitalismus je jako hezká až krásná kurva. Spousta nadšenců ji miluje, obhajuje, ale nikdy si na ni ani nešáhli. Ba ani neviděli. Jen tak někde na obrázku. Takový bílý kůň jan čurá, si na ni zarajtuje kdy bude chtít.

    OdpovědětVymazat