Reklama

.

.

úterý 4. dubna 2017

Kapitál pohledem Renčína...Přišlo včera, ale dnes už není apríl...



Blanka Langerová
4.4. 2017   zasláno redakci NR

Kolik zla ve jménu této knihy spáchali fanatici, kteří knihu nikdy nečetli?​

cid:ii_j0vpo8cr0_15b1ccaa0db16fad

Vyjádřit lépe, co říká pan Renčín tímto vtipem, nelze!
Jak výstižné a jednoduché.
Lidé naletí a fanaticky vyznávají jednu ze dvou ideologií, které mají ale jednoho autora.

Všeobecně platí:


U dětí: kdo si hraje, nezlobí!
U dospělých: kdo se bije za jednu z našich ideologií, nemá čas přemýšlet, jak se ve skutečnosti vládne světu.

Dnes ověřitelná informace, že světový sionista John D. Rockefeller si objednal u jiného žida jménem Mordechai Levy sepsání knihy, která byla nazvána "Kapitál" a autor se podepsal jako Karel Marx, oba dva fanatické tábory rozžhaví do běla !
Není se co divit.

Tato informace připravuje o iluze jak levicové blbce, tak i pravicové blbce!
Kolik zla ve jménu této knihy spáchali fanatici, kteří knihu nikdy nečetli?

Přitom kniha je dobrá, Mordechai Levy ji psal za tučný honorář, jak nejlépe uměl.
Kniha se Rockefellerovi nehodila do krámu a musela být korigována dalším židem.
A tak se zrodil marxismus-leninismus!


Přitom kniha je dobrá, Mordechai Levy ji psal za tučný honorář, jak nejlépe uměl.


Kniha se Rockefellerovi nehodila do krámu a musela být korigována dalším židem.


A tak se zrodil marxismus-leninismus!

74 komentářů :

  1. Pokud platí že individualismus = pravicový a kolektovismus = levicový, tak náckové, běžně označovaní jako pravicoví extrémisté, jsou taky levicoví ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "Fašismus je antiindividualistická idea." Benito Mussolini

      Vymazat
    2. Život každého člověka zahrnuje směsici kolektivních i individuálních postojů. To nemá nic společného s pravicovostí nebo levicovostí, to je normalita.
      Pravicovost je vyznávání parazitického způsobu života, vyznávání krádeže plodů cizí práce jako normality. Kdo četl Kapitál, ten chápe.
      Střelče, není Vám divné jak "proindividualisté" kapitalističtí banksteři a další šmejdi kolektivně táhnou za jeden provaz při kradení plodů cizí práce??? Jak se dožadují státu jako kolektivního výplodu, aby svou mocí ochraňoval zlodějnu a kradení práce tím, že kapitalističtí příživníci neproplácejí cenu práce, ale cenu pracovní síly??? Podle vašeho měřítka je pak kradení práce levicový postoj??? Není na hlavu,že pravicoví "individualisté" mohou existovat jen na bázi kolektivu - podle vás tedy na bázi levicovosti??? Z toho jsem fakticky blbej!

      Vymazat
    3. Skvelej napad. Rencin je GENIUS.
      Nemyslim,ze by existoval vubec nekdo lepsi.
      Souhlasim ,ze Satan naseptava zlo , kdyz predtim rozdeli svet nadva uhlavni nepratele a dela vse aby se nemohli dohodnout nebo domluvit NIKDY.
      To byla role Marxe,Engelse, Lenina, Trockeho atd. ?
      A zamer se zdaril na 100% !
      Dari dodnes. Od USA , NATO az po junckerEU.
      /Spise, spravne Fucker EU/^%$#@#@$^&**

      Vymazat
    4. 22:23 vystihl jste přesně podstatu legalizované zlodějny kapitalistického sytému. Jinak ty bláboly o tom jak Marx za tučný honorář psal KAPITÁL jsou jen pro debily, kteří nic netuší o vědecké činnosti Marxe, o jeho vyzrávání a gigantických analytických schopnostech. Netuší, že Kapitál je výsledkem dlouholetých přípravných prací a následného doplňování o další poznatky. Zase jen ubohý pokus jak nevědomým hlupákům dodat "argumenty" pro potlačení kritického myšlení. T

      Vymazat
    5. To muzeme nazvat KOLEKTIVNI INDIVIDUALISMUS spravnym jmenem...
      Ovsem deleni na levici a pravici, myslim je zavadejici a nespravne.
      Spravnejsi je deleni na zlocince a normalni lidi.
      NA ZLOCINCE VSEHO DRUHU PROTI !!! VSEM NORMALNIM.
      A vsemu normalnimu i prirode...

      Vymazat
    6. Ale dnes i to oznaceni KAPITALISMU je zbytecne.
      KAPITAL UZ /konecne dnes / DOSEL !!
      Spravne pojmenovani je neco jako globalni vladne- bankovni dluhismus....

      Vymazat
  2. 1. apríl už byl, blbko!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blbka anebo spíš blbkoun jsi ty! Ta "blbka" mluví i o tobě!!! Stále pliveš po komunistech a přitom o nic víš jen to, že byli vládnoucí stranou V ČR a SSSR! Jinak nic. Knihu od Marxe a Englse jsi určitě v životě ve svých rukách ani nedržel, natož abys ji četl!

      Když tě rozlítila jediná věta do běla, je vidět že ta paní ťala do živého! Tak kdo je tady za blba?

      Vymazat
  3. Paní Langerová,
    to je míněno vážně?

    OdpovědětVymazat
  4. ___________________________________________________

    A nedalo by se někde "ověřit", jestli si Komunistický manifest náhodou taky neobjednal John Davison Rockefeller, tehdy osmiletý?
    ___________________________________________________

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně toto jsem chtěl napsat.
      Ale je to možné, mohl ušetřit na lízátkách, nekoupených bonbónech či dřevěním koníkovi. Patrně si v šesti letech přečetl Ekonomicko-filosofické rukopisy, které měl Marx v trezoru, možná i Svatou rodinu či Německou ideologii. V pubertě sofistikovaně financoval Marxe tím, že místo krátkých začal nosit dlouhé kalhoty, čímž zvýšil odbyt a zisky textilního továrníka Engelse. Takže v 19 letech, když Marx napsal do šuplíku Základy kritiky politické ekonomie už mohl mít J. D. Rockefeller z tohoto a kapsného slušnou sumičku, aby Marxe uplatil. Nevím, zda ho korumpoval za napsání, nebo za nevydání, ale o rok později mu ke kulatinám Marx věnoval Ke kritice politické ekonomie, aby mladého Johna přesvědčil a on do svých 28 let na vydání Kapitálu autorem článku zmiňovaný úplatek našetřil....

      Bože, jak takovou pitomost může NR publikovat mimo 1. dubna?

      Kdyby Manifest, Kapitál a další nenapsal Marx, tak by to tehdy nebo za pět, deset, dvacet let napsal Engels nebo někdo jiný. Ekonomickou skutečnost všichni zažívali a bylo jen otázkou času, kdy v rámci myšlenkových kombinací někdo příjde na to, co formuloval Marx. On s Engelsem nebyli žádní osamělí běžci. Manifest psali pro Svaz spravedlivých, v r. 1964 vzniká První internacionála, vedle marxistů působí v dělnickém hnutí proudhonovci, anarchisté, resp. anarchosyndikalisté, vznikají národní organizace socialistů, resp. sociálních demokratů. Uvedený článek je klasickou ukázku nepochopení společenských struktur, vazeb a procesů, kontextu událostí, vzniku myšlenek. Aby se nějaká myšlenka jedince stala vlivnou společenskou silou, aby si ji osvojily další lidé a významné společenské skupiny, tak je jasné, že k jejímu pochopení musejí mít předpoklady, musejí mít k němu svým teoretickým a praktickým poznáním nakročeno, jinak je dotyčný myslitel odsouzen k osudu nepochopeného vizionáře, který příliš předběhl dobu.

      To, co odlišuje levici od pravici, je vztah k žití z práce někoho jiného, vztah k jiným lidem, okolnímu světu. Buď sebe a okolí považujete za rovnocenné subjekty světa, respektujete svoje a každého jiného práva, potřeby a zájmy stejně, odmítáte jej vykořisťovat, a nebo naopak sebe považujete za pupek světa a okolí předurčené ke službě pro vás, k vykořisťování. Buď jste demokrat, který se o svoji moc dělí s jinými, diskutuje s jinými, respektuje je a stejně tak respektuje celé životní prostředí, aby on a celek přežili nadále, nebo jste egoista, který každého a vše posuzuje jen z hlediska využití pro sebe samého.
      Je úžasné kolik lidí naskočí na demagogické, manipulativní žvásty o konci polarizace levice-pravice, podlehne mase různých jevů, podružností a není s to jít do podstaty věci. Spousta z nich se velmi občansky a politicky angažuje, vynakládá svoji energii, čas, peníze na boj za mnohé potřebné věci, ale přitom jim uniká základní motivace, zdroj toho, proč společenské poměry vypadají tak, jak vypadají. Je tristní, že těmto obětavým lidem ani po děkolika málo staletích nedochází, že vykořisťování se již nepáchá pomocí očividného násilí, biče otrokáře nebo drába, ale podvodem, manipulací, medovými kecy.
      Vypadá to, že divoká zvěř s primitivním myšlením je pro boj s predátory celkově lépe vybavena, než homo sapiens. Úspěšnost útoků velkých koček proti slabým jedincům ze stád afrických savan je pod 50 %, ale troubů se školami (i či najmě VŠ!), informacemi a přesvědčením o své individualitě, kteří opakované naskakují na pravicové povídačky, ač mají praktickou zkušenost s realitou pravicového vládnutí a kořistění, je hodně přes polovičku (už jen z těch, co volí, nemluvě včetně těch, kteří volby ignorují).
      Autentická levice se pak liší od pragmatických příživníků na levicové rétorice, že ani přes tuto neradostnou skutečnost nerezignuje na osvětu a boj za spravedlivý svět a brání i tyto ovečky před predátory.
      KR

      Vymazat
    2. KR 9:27
      Taky to nechápu. Dole paní Langerová píše cosi o "zdravém jádru národa" - že by to byl klíč k té záhadě?

      Vymazat
    3. KR - Jen doplním, že v kapitálovém vztahu je spojení výrobních prostředků s pracovní silou donucením dělníka k prodeji své pracovní schopnosti směnou za jeho práci. Ve své podstatě je to odosobněné násilí, v němž je zastřena postava násilníka. Pak se může jevit parazit jako někdo, kdo je dobrodějem pro svého hostitele. Výsledkem je, že práce se namísto tvorby života zvrátila v ve svůj opak, stala se jen pouhým prostředkem k životu (jak dodává Marx - na úrovni hovada). Na to se mohou oponenti zeptat jakéhokoli dělník či dělnice od pásové velkovýroby. Nebo ne, dostali by po držce. T

      Vymazat
    4. Pro T. (10:41)
      Souhlas, chtěl jsem to napsat pro laiky srozumitelněji, přesné formulace z děl klasiků si již nepamatuji. Kapitalismus snímá z vládců produkčních systémů, výrobních zařízení, procesů, prostředků a surovin byť chatrnou zodpovědnost, kterou měli feudálové a otrokáři za zajištění bezpečnosti a živobytí svých poddaných a otroků. Kapitalisté sice dávají lidem osobní svobodu, ale nedávají jim velkou možnost samostatně se živit, takže je mají - formálně a proklamovaně svobodné - v hrsti. "Svobodný" zaměstnanec, který se zodpovědně chce postarat o přežití své a své rodiny, pak prodává svoji práci v ceně všeobecně "dohodnutých" životních nákladů, někdy ale - přinejhorším - pouze v ceně své pracovní síly, svého existenčního přežití.
      Domnívám se ovšem, že - pokud nevykonáváte nějaku zcela obludnou činnost - může pracovník najít seberealizaci v každé práci. Nejwen, že někoho uzdravíte, vyprojektujete pěkný dům, uděláte pohodnou židli, odvezete lidi včas, uvaříte dobré jídlo. Když jsem zametal chodníky, tak jsem byl rád, že za mnou je čistě zametený chodník, byť to lidé tak nevnímají jako zašpiněnou ulici. Takže když na lince zatáčíte šroubky na autě, můžete být hrdý, že jste členem týmu - od projektanta po účetní, který chce vyrábět kvalitní auta, která nenechají řidiče ve štychu, která neprodáváte levně, abyste je draze opravoval atd. Od okamžiku dělby práce, pracovní specializace, hromadné výroby má práce jasný společenský charakter a pro tvůrce užitné hodnoty už není jeho seberalizací a formotvorným činitelem jen samotná jeho osobní pracovní činnost, ale také spokojenost zákazníků a kolektivní práce. Kolik lidí nejde za vyšším platem, protože radši zůstane ve skvělé pracovní partě, která jeho osobnosti dává více, než by si mohl koupit za daleko větší prachy. Kolik prodavačů navede kupující k tomu, aby nekoupili drahou značku či atraktivní šunt, když jim stejnou či lepší službu odvede lacinější výrobek.
      A ostatně přínosem může být i blbá práce - pokud jí nepropadnete, ale usilujete o to, že takto tedy ne a že je třeba ji vakonávat jinak, že žádanou užitnou hodnotu třeba dosahovat jinak. Pokud lidé rezignují na formotvorný charakter práce pro vývoj své osobnosti, kolektivu a společnosti, tak klesají na úroveň biorobotů, hromady písku, do níž se cosi obtiskne, ale nic z toho není. Tvorba společensky uznané užitné hodnoty je základem lidského společenství, pokud se to vytratí, tak mizí potřeba být s někým pospolu, respektovat ho, vážit si ho, pomoci mu, nenechat ho chcípnout, když mu bude ouvej. Levičácká cesta problému nedostatu prácovních míst laškuje s atraktivním nepodmíněným základním příjmem, ale levicová cesta hledá formy, jak dávat, rozdělit práci všem. První je sladkou cestou čekání, spekulování, zakrňování s hořkým koncem, druhé je často bolestné přemáhání se, trpká dřina, ale má sladké výsledky.
      KR

      Vymazat
  5. Otázka je, kdo si u Židů objednal bibli, a za kolik...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přece za třicet stříbrných...

      Vymazat
  6. No tohle až se dozví Langšádlová - to bude mazec!

    OdpovědětVymazat
  7. A kolik zaplatili vam, za vase šprky, milostiva?

    OdpovědětVymazat
  8. Nezbývá než počkat, co na to řeknou blbci středoví.

    OdpovědětVymazat
  9. Chudák Engels netušil, že živí boháče.

    OdpovědětVymazat
  10. Dělit lidi na pravičáky a levičáky je dávno pasé. Z pravičáků se stali xenofobové a z levičáků pravicoví extrémisté.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. .... a z středových kříženců se zase stali xenofilové - odnárodnění, bez rasové příslušnosti (nebo příslušní k té jejich /samo/vyvolené)... bojící se svých vlastních sousedů; a dovážejících si proto k jejich potlačení odpad z celého světa, kde se ho rádi zbaví, aby jej nemuseli sami topit, věšet... recyklovat.

      Vymazat
    2. 14:46
      15:25
      Konečně se ozval i náš hrdý lid...

      Vymazat
    3. 14:46 Opakujete lež, kterou šíří pravice proto, aby se mohla vydávat za obhájce zájmů věech. Dokud existují vykořisťovatelé a vykořisťovaní, dotud existuje pravice a levice. Pravice se stará o zájmy těch, kdo bohatnou z práce druhých. Levice by měla hájit zájmy těch, kdo jsou okrádáni o část výsledků své práce.

      Vymazat
    4. Jeden Renčínův obrázek vydá za mnoho slov. Podobný ze stejného soudku: "Tati, a život je pravicový nebo levicový ?". Debata s ideologicky zaslepenými nemá smysl, takoví jsou poučitelní jenom pádem na vlastní hubu (někdy ani to ne). Autorka příspěvku dodala ke své škodě oslí můstek na "Kapitál", čímž si naběhla. Přimlouvám se za více Renčína a méně ideologicky potrefených debat.

      Vymazat
    5. Věda se stává ideologií pokud vyjadřuje zájmy nějaké skupiny lidí. Pokud věda odráží pravdivě pohyb světa a současně i úlohu těchto lidí v tomto světě, není ideologie v rozporu s vědou.

      Vymazat
  11. Šikovatel posadil se za lejstra, za haldu blanketů o jménu, původu, příslušenství zajatců,
    a nyní začal zábavný německý rozhovor:
    "Ty jseš žid, viď?" začal na Švejka. Švejk zavrtěl hlavou.
    "To nemusíš zapírat," pokračoval s určitostí šikovatel tlumočník, "každý z vás zajatců,
    který uměl německy, byl žid, a basta. Jak se jmenuješ? Švejch? Tak vidíš, co zapíráš, když
    máš takové židovské jméno?

    OdpovědětVymazat
  12. To je studijní materiál pro účastníky jihlavského semináře?

    OdpovědětVymazat
  13. Pane Davide,ještě pár takových slepic na Vašem serveru a dopadnete jako Britské listy!!

    OdpovědětVymazat
  14. Zase objev. A co Země, za kolik byla objednána u Jahveho?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zeměkouli vybudoval Donald Trump. Má za to doživotně u McDonalda "all you can eat".

      Vymazat
  15. Co to je za stupiditu ? Kapitalisti ve jménu mamonu spáchali a stále páchají ta nejhnusnější svinstva , stačí se podívat po současném světě !!

    OdpovědětVymazat
  16. Marx byl synem továrníka, ten neměl zapotřebí cokoliv psát na něčí objednávku. (I fabulovat se musí umět, milá dámo!)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Engels bol synom továrnika

      Vymazat
    2. Karl MARX se narodil židovské matce a židovskému otci, advokátovi. Jeho strýc byl rabín. Aby jeho otec mohl nadále působit v advokacii, konvertoval ke křesťanství... jeho manželka konvertovala mnoho let později. Karl byl pokřtěn ještě před maminkou. Ovšem geny náboženským aktem nikdo nevymění, ani nezmění. Levantinec zůstane Levantincem, Evropan Evropanem, Afričan Afričanem. Obřízkou jedině pozměníte vzhled genitálů...

      Zkuste pokřtít rottweilera - v bišonka se nepromění. ... Platí to i pro jiné rasy. Přitom jsem dosud neviděl multikulturalistu, který by pro VLASTNÍ OBRANU angažoval čivavu nebo bišonka. Pozitivně proti nim diskriminují dobrmany, rottweilery, pitbulteriery a německé ovčáky například.

      Vymazat
    3. ___________________________________________

      Je snad TOHLE /18:18/ ohlas, který chtěla paní Langerová vyvolat?
      ___________________________________________

      Vymazat
    4. 18.28 Pravda je silnější než lež... a je stále aktuální. Nebo byste chtěl analýzu kapitalismu poloviny 19. století od nevzdělaného rolníka z hor? A vlastnosti živočišných skupin se vyvíjí stovky generací. U drozofily nejrychleji... díky rychlému střídání generací.

      Vymazat
  17. Jak málo stačí, aby se na paní Langerovou vrhlo stádo idiotů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stačí jeden její stupidní blábol, patolízale.

      Vymazat
  18. Hlava otevřená, až jí vypadl mozek! Redaktorovi editorovi asi taky.

    OdpovědětVymazat
  19. Lenin nebyl Žid.

    OdpovědětVymazat
  20. Je znát,jak z většiny příspěvků slušnost přímo
    tryská.Neumíte diskutovat stejně jako ti,proti
    kterým stojíte.Všechno,co se vám nelíbí,tak jsou
    bláboly,ale důvod pročjsou to blánoly nikdo zde
    neuvádí.Jen někteří mají odvahu se hlásit k svým
    příspěvkům aspoň nickem,jménem téměř nikdo.Když
    vás označí havloidi za extrémisty,jste naštvaní.
    Když někoho nazvete blbkou a pod.,tak je to dle
    vás v naprostém pořádku.Děkuji za pozornost.
    Petr Majevský

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 17:23
      Rádo se stalo - Váš příspěvek je jako obvykle k tématu článku.

      Vymazat
    2. Osobní ataky nejsou argumenty!
      (Pro většinu "vzdělanců", kteří tu "diskutují" ataky = útoky.)
      Argumenty = fakta, co prokazují pravdivost, či nepravdivost sporných tvrzení.
      Pavel p

      Vymazat
    3. Jinak příspěvek má několik rovin.
      Hlavní rovina : vtip o snadné zmanipulavatelnosti "většiny"!
      Druhá rovina : paradox, že židé ( pravděpodobně uměle vytvořené etnikum, vezmeme-li v potaz existenci "kmene čenošských židů")jsou na špici ve všech duševních činostech jak v "levici", tak v "pravici", jak ve vědě, tak v umění, jak v pozitivním, tak v negativním slova smyslu.
      Pavel p

      Vymazat
  21. KOLIK ZLA BYLO SPÁCHÁNO VE JMÉNU BIBLE, VE JMÉNU KORÁNU A DALŠÍCH SVATÝCH KNIH? TO UŽ JE ZCELA MIMO PŘEDTAVIVOST. POKUD JDE O "KAPITÁL", TAK JDE O DÍLO JEDINĚČNÉ, I KDYŽ MARX ZEMŘEL DŘÍVE, NEŽ HO STAČIL SÁM DOKONČIT. FILOZOF MARX BYL VYHODNOCEN VE VELKÉ BRITANII JAKO NEJVÝZNAMNĚJŠÍ ZA CELÉ 2. TISÍCILETÍ. To, že si z této filozofie udělali mnozí politici byznys a na něm založili vládu, která ve chvíli uchopení moci tuto filozofii opouští, není vinou Marxe.
    Jak dnes, právě před volbami vidíme, je běžnou praxí stran od ODS přes TOP 09, KDU-ČSL, ČSSD... vykládat občanům o svém humanismu a po volbách preferovat vše, co poslouží jejich chlebodárcům, diktátorům kapitálu.
    Pokud jde o volby, tak se partajím hodí naprosto každá lež a podvod, které dehonestují soupeře. Vidíme, že se do souboje vkládají i miliony Kč autobusáckých šéfů - peníze jen tak mimochodem - pocházejí z daní občanů!!! A masakr bude ještě větší: všechny partaje ve svorném objetí
    (nejen Sobotka s Kalouskem) se soustředí na největší nebezpečí pro jejich bezpáteřné charaktery, Babiše. Vymýšlí, tedy vylhávají se kauzy, které podpírají stejně vyfabulované příběhy bankrotujících podnikatelů jen z pohledu na Agrofert a pod. Tedy pozor voliči: všechny ty slovní prostocviky si laskavě obraťte na ruby a budete znát pravdu. Výše uvedené strany jsou na podzim pro myslící nevolitelné, už přes 26 roků otravují životy nám, českým občanům, o kriminalitě jejich činů ani nechci mluvit. Ostatně nejvíce kriminálních činů proti občanům Česka bylo paradoxně způsobeno sborem lidí, které budeme na podzim volit. To byli a jsou oni, kteří dopustili ukradení národního (občanského) majetku v hodnotě přes 5,5 bilionů Kč, to byli a jsou oni, kdo každým rokem umožňují další finanční ztráty občanů v hodnotě přes 500 miliard Kč. Jsou to oni, kdož jsou viníky nezaměstnanosti, bezdomovectví, žebroty přímé i přes stovky žebravých řádů, tedy nadací a charit. Stát pod jejich vedením nebyl schopen za 26 roků vlády pro občany udělat naprosto nic!!! A toto osazenstvo sice oblbuje občany klábosením o "parlamentní demokracii", ale už neřekne, že je podřízená diktatuře kapitálu.
    Voliči by měli redukovat počet stran na jednu pravou a jednu levou. To je šance na zprůhlednění hrátek politiků s občany v dalším období!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stát pod jejich vedením nás ožebračil. Je to málo?

      Vymazat
  22. Dozvíme se určitě další senzační odhalení, například, že Havel byl ruský špion. Paní Blanka vypadá sympaticky. Mohla by nám vysvětlit, jak autorství Kapitálu souvisí s tím, že komunisté dali každému práci a každý mohl těžit ze sociálních jistot. To jako možnost důstojně za bolševika žít smývá autorství Kapitálu? Kapitál je tak tlustá kniha, že byla jen hrstka posedlých ideologů, která knihu přečetla a kdo ví, co se tam dočetla. Já jsem v rámci přípravy na zkoušku z marxáku ve vědecké přípravě přečetl jen asi 50 stránek a zkouškou jsem prošel odzpíváním několika frází, které si musel zapamatovat každý. Na co tedy paní Blanka útočí? Chce, abychom zapomněli a smířili se se současným bordelem, kdy jsme se většinově stali koloniálními otroky, kteří pracují za ubohý plat?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že by za tím byla snaha redakce přizpůsobovat se duševní kapacitě některých svých čtenářů (Honolulu, Povolny, Majevský, Pražska Vlaštovka a další)?

      Vymazat
    2. Přátelé, nemusíte Kapitál ani podrobně studovat. Něco si přečtěte, celé si to projděte a zjistíte si sami, že paní autorka plácá nesmysly, nejspíše někde již publikované. To je celkem obvyklý postup, ale je dost pravděpodobné, že to paní ani neví. Ale to je její ostuda. Jindřich K.

      Vymazat
    3. 19:22

      Co paní ví a co neví, to je těžko vědět.

      Užívá obrat "dnes ověřitelná informace". A to má být - co? Proč jednoduše nenapíše, kde ke svým tvrzením přišla? Inu, není nad "tajuplnost".

      Vymazat
    4. 19:11- Na celém článku je nejdůležitější pochopit vtip Renčína! pokud jste jej nepochopil, nemáte šanci "vstřebat" článek a Váš komentář se stává trapným!

      Vymazat
    5. Děkuji, pane Povolný už jsem se bála o zdravé jádro našeho národa. Když se vtip pana Renčína nepochopí, je těžké cokoliv vysvětlovat.

      Vymazat
    6. Miroslav Povolny 4.dubna 2017 20:25
      redaktor editor 4.dubna 2017 21:53

      Takže taky děkuji, je vidět, že jsem se /19:11/ trefil.
      V+W se kdysi zamýšleli nad větou "průměru je naše síla".
      Zdravé jádro - však víme, kde se to rčení vzalo: kdysi - strany, dnes - národa.

      Vymazat
    7. 22:06-lidé, kteří nemají(tají) svoji identitu, by si V+W neměli brát do "pussy".

      Vymazat
  23. Není to celé nějaký zvrhlý způsob, jak si ověřit, co všechno dnešní čtenář vydrží?!

    OdpovědětVymazat
  24. Hleďme, na konci šichty "zdravé jádro" doplnilo nadpis (..."Přišlo včera, ale dnes už není apríl...") - co tak najednou?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ,,Snad se ještě dočkáme divných věcí, které půjdou všemi možnými cestami a bude se dít velmi mnoho bezpráví na bezbranném lidstvu.Ale já věřím dnes vím než kdykoli jindy, že se lidstvo samo vzpamatuje a najde si cestu k vítězství. Celý svět se bude měnit od základů a může zvítězit jen a jen čisté svědomí...Jaroslav Ježek

      Vymazat
  25. Kariérističtí inkvizitoři kteří kloužou s hlavním proudem, aniž by znali podstatu objektivních dějů, a tak dávají na obdiv svou slepou víru,tvoří hlavní sílu každého režimu. Tito "poturčenci horší turka" jsou vždy nejzběsilejší. Je zcela jedno, zda se dříve jednalo o ty, co nečetli např. Kapitál a dnes zase díla otců likvidace národů!
    No a pak je další parta karieristických šmejdů, která předstírá, že znalost a porozumění problematice, které nemají, nahrazují akademické tituly, které si navzájem udělují podle hesla "já na bráchu brácha na mě". Otitulované prázdné nádoby. Jeden z jejich lobby nyní hodlá kandidovat na prezidenta.

    OdpovědětVymazat
  26. všichni zemřete.

    OdpovědětVymazat
  27. @Anonymní4. dubna 2017 23:43
    V podstatě jsme mrtví už teď.


    @autorovi:
    kde je prosím ta informace
    "Dnes ověřitelná" ?
    A jak to dopadlo? Dostal Marx nakonec zaplaceno?
    A Engels Taky?
    Kapidál je ekonomcký spis, ale filozofie - dialktický materialismus a historická věda, ta byla taky na objednávku?

    Celé dílo ML, dopisy, časopisy, knihy, souborně vydané, čítá na 50 tlustých svazků. Kapitál jsou 3,4 knihy.

    Marx byl za svoje radikální postoje a texty štván státním aparátem po celé Evropě z místa na místo, všude aktivně podporoval dělnické hnutí - to měl v režii?

    Marx psal kapitál jako svoje celoživotní dílo, kolilkrát na tom byl i s rodinou finančně tak špatně, že musel přijmout výpomoc B. Englse. - škoda, že ho nenapadlo říci si o nějakou menší zálohu tomu Rockefelerovi.


    @všem:
    Vždyť Vám na to jasně odpověděl Anonymní 4. dubna 2017 14:33
    A nikoli, že samé "osobní ataky bez argumentů"

    Karel Marx * 5. května 1818
    John Davison Rockefeller * 8. července 1839

    Marx se s Engelsem setkává 1844.
    Komunistický manifest: 1848


    - Smějte se vtipům, ale premýšlejte. Neposlouchejte stupidní fanatiky, kteří knihu nikdy nečetli...

    OdpovědětVymazat
  28. ..nemluvě o ostrém protižidovském tónu, který se původním marxismem vleče...
    Jestli si tohle někdo objednal, tak to asi nějaká jiná osobnost v dějinách...

    OdpovědětVymazat
  29. Karel Marx nenapsal jen Kapitál, ale cca. dalších 40.000 stran textu (z toho asi 2/3 jsou pro neekonoma fakticky nečitelné). Umí si někdo představit, že tohle lze udělat na objednávku?

    OdpovědětVymazat
  30. ___________________________________________________

    Ona celá ta věc má dvě roviny:

    1) evidentní věcná nesmyslnost textu, na kterou tu mnozí reagují, a

    2) a) PROČ vůbec měla paní Langerová potřebu svůj "vtip" o židovství a sionismu publikovat - a
    2) b) PROČ pak po cca. 8 hodinách pocítila potřebu doplnil nadpis o slova "Přišlo včera, ale dnes už není apríl..." - dodatečné alibi?
    ___________________________________________________

    OdpovědětVymazat
  31. Zdá se, že "levicoví blbci" zvítězili, dokonce ani místní troll jim nevynadal do komunistů. Že by byl také zakuklený levičák nebo z přízně M+E+L ? PS. docela by mne zajímala "autentická levice" a kdo ji reprezentuje!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 21:44
      Tady se vedla nějaká bitva? Kdo proti komu?

      Vymazat
    2. 22:03- taky jste nepochopil Renčína?

      Vymazat
    3. 0:49
      To je odpověď na mou otázku, kdo s kým bojuje? Člověče, to jste takový pitomec nebo to jen hrajete?
      Řekněte, že nemáte chuť odpovědět, a je to.

      Vymazat
  32. Aj na tomto článku vidieť poznatkový, inteligenčný úpadok Západu a Európy. Kapitál predsa opisuje logiku dejinného vývoja, jeho zákony, princípy, to nemá nič spoločného s nejakou objednávkou (len tzv. spoločenskou objednávkou) ale hlupákovi to ťažko vysvetliť. Rozklad poznania a úpadok ľudstva aj cez tieto nezmysly je viditeľný. A vedie k zániku ľudstva. Tak len ďalej vymýšľajte hlúposti, vaše potomstvo nemá žiadnu budúcnosť. Dúfajme, že niektorá ďalšia civilizácia vo vesmíre je múdrejšia a dokázala previesť pozitívny skok od socializmu k vesmírnej civilizácii a nie hlúpy návrat do minulosti. Milan Antal

    OdpovědětVymazat
  33. Mě by zajímala prakticky otázka: Koho volit, abychom se zbavili těch kapitalistických parazitů, jak je o nich zmínka v komentářích. Jinak je třeba ocenit některé komentátory - to jest ty, kteří napsali tak dlouhé a chci říci hodnotné příspěvky - pro předpokládám malý zlomek čtenařů, kteří si ty přispěvky přečetli a názory nich obsažené si berou k srdci. Předpokládám opět - bohužel - že to jsou sami důchodci. Připadám si tu, když čtu ty komentáře jak asi během Volksturmu na konci III. říše. Myslíte si, že v době toho všeobecného kulturního marasmu, jak tomu je dnes, můžeme jinak dopadnout jak III. říše? Kde je nějaká strana co hlásá takové názory, jak těch pár zdejších komentátorů, kteří mě připadají stejně jako ten Erich Fromm, který před 50 lety psal o návrzích, jak změnit kapitalistickou společnost. A vzal si ty jeho názory někdo k srdci? Nikdo. Naopak - ten kapitalismus zavedením neoliberalismu se stal ještě kapitalističtější. Lidé jsou ještě více odcizení svému člověčenství než byli, jsou jaksi více mrtví a je to možno nalézt i zde např. když někdo klidně napíše, že se planuje jaderný holokaust, kde zahyne několik miliard lidí, že Rusové vymažou půlku USA jen tím, že se trefí do toho vulkánu v Yellowstone Park /toto zde uvádím přestože favorizují Rusy ne USA/ atd.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 22:28
      Změnit (odstranit?) kapitalismus volbami? Zajímavý nápad.

      Vymazat