Reklama

.

.

pátek 28. dubna 2017

Oděsa každý den? Aneb Hra na demokracii demokracií není

Marek Řezanka
28. 4. 2017   Literárky

Toto jsem psal v roce 2015: Obávám se, že jsme hlavně připravováni na narukování do jakékoli řeže, které nebudou naší válkou. Domnívám se, že padnout za císaře pána touží již jen hrstka z nás.


Protestujme tedy, dokud máme tu možnost. Chtějme znát o oděském masakru pravdu. Máme na to plné právo. Uvědomme si, že celá kauza je nevyšetřena. Přejme si vědět, co stálo na počátku občanské války na Ukrajině. Trvejme na tom, aby byly objasněny okolnosti puče, střelby na Majdanu, atp. Události v Oděse a jejich výklad pak můžeme vnímat jako symbol doby. Doby, která pravdě nepřeje (Viz).

Co se od té doby změnilo? Jenom nám nevyšetřených zločinů přibývá. Jako například, kdo v Sýrii použil chemické zbraně. Už jsme si zvykli jako na normu, že se podobná zvěrstva nevyšetřují, ale jsou rovnou – v zájmu takzvané ochrany našich hodnot, připsána na vrub toho, kdo má být (samozřejmě že nedemokraticky) sesazen.

Není to přitom poprvé, kdy byly Asadovi připisovány zločiny, aniž proti němu svědčil jediný důkaz. Podle de Borchgraveho bylo například stále jasnější, že Asad neměl žádný důvod nasadit chemické zbraně 21. srpna 2013 na předměstí Damašku. Naopak povstalci měli velmi dobrý důvod, vyvolat americkou intervenci. Tato informace se ještě v roce 2013 objevila mimo jiné také na Britských listech

(Viz https://blisty.cz/art/70382.html#sthash.BSJ9DwNC.dpuf).

Dnes už toto médium razí pouze ideologický pohled navzdory všem oprávněným pochybnostem a faktům:

https://blisty.cz/art/86512.html.


Pan Drahoš má karty rád…


Volební štáb Jiřímu Drahošovi skládá reklamní expert Martin Přikryl (Viz). Ten na sebe 17. listopadu 2014 upozornil akcí „Červená karta pro prezidenta“, která měla za cíl vyprovokovat svržení Miloše Zemana. Stačí si vzpomenout na různé petice požadující jeho odstoupení, na mediální masáž a tlak, který šel ruku v ruce s politickými iniciativami (Petice Jana Němce, petice Michaela Kocába, ad.). TOP09 už byla v pozoru – jako ochranná bašta demokracie. Mezitím si tehdejší americký velvyslanec, A. Schapiro, notoval spolu s Janem Krausem, jaký je ten Zeman Putinův agent a jak je jeho chování nepřijatelné.

Události z listopadu 2014 rozhodně nevnímám jako běžnou demonstraci nespokojených, ale jako zřejmou politicky orientovanou akci s cílem oslabit (či přímo sesadit) demokraticky zvoleného politika.

Mantra TOP09 pak kontinuálně pokračovala:  
„Prezident Zeman opakovaně dokazuje, že České republice škodí, a to systematicky a vědomě“
vyjádřil se například Marek Ženíšek (Více viz http://www.literarky.cz/blogy/marek-ezanka/20406-prostedi-pro-diskuse-nevhodne, http://www.literarky.cz/blogy/marek-ezanka/18732-a-zitra-to-budete-vy, http://www.literarky.cz/blogy/marek-ezanka/18743-ale-chovate-se-tak a http://www.literarky.cz/blogy/marek-ezanka/18775-kdy-akademikm-vadi-zima).

Více méně se zlegalizovalo vrhání vajec (jak dlouho bude trvat, než se přejde na dlažební kostky?) na „politika, který si to zaslouží“. Je otázkou, zda by soudy postupovaly stejně benevolentně, pokud by se cílem stal politik jiný – například nějaký „ochránce západních hodnot“.

V tomto kontextu pak působí jako špatný vtip, že kandidát na prezidenta, Jiří Drahoš, považuje červené karty pro Zemana jako povedenou taškařici:

 https://video.aktualne.cz/dvtv/drahos-akce-cervena-karta-pro-zemana-mi-prisla-docela-vtipna/r~d662c6ba29f111e783780025900fea04/.

Sice hlásal, že nebude Antizemanem, ale hlavní tváří v jeho štábu bude Antizeman, jak když ho vyšije. To už se dostáváme k humoru černému.
Panu Drahošovi jistě nevadí ani zničená standarta (Více k této kauze viz ). Nejspíš tuto kauzu vnímá také jako nevinný žertík. Kouskem vlajky se již na Facebooku pochlubil například teplický radní Dominik Feri nebo publicista Janek Rubeš (Viz). Náhoda? Neschvalují tito lidé svým jednáním něco, co by naopak měli odsuzovat? Jakým příkladem jdou ostatním?

Je evidentní, že všem těmto lidem by pan Drahoš na Hradě nepřekážel. Naopak. Stejně tak je ovšem zřejmé, že tento pán neztělesňuje nějaké univerzálně platné demokratické a humanistické hodnoty. Na to vystupuje až příliš selektivně. Do třetice je patrné, jak hluboce by rozděloval naši společnost – ale o tom by se již ti, podle nichž je původcem všeho zla pan Zeman, nezmiňovali. Pro ně by to byl Sjednotitel. Bohužel pouze pro ně.

Je zvláštní, že lidé jako pan Drahoš se nezabývají pátráním po důkazech, kdo spáchal chemický útok v Sýrii. Lidé jako pan Drahoš nepožadují prošetření masakru v Oděse. Lidé jako pan Drahoš totiž rozlišují člověka a „člověka“. Lidská práva se potom člověka s uvozovkami netýkají.


Pořád stejný scénář hry…


Toto vše bychom měli mít několik měsíců před prezidentskými volbami na paměti. Že je to stále dokola: Rudé karty, Kalousek jako bojovník za lidská práva, speciální oslava 28. října v podání pánů Gazdíka a Horáčka, Týden neklidu, atp.:

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Tydny-neklidu-kvuli-Hermanovi-vzpominate-A-ted-jdou-neklidni-umelci-znovu-do-akce-Ctete-co-chystaji-485228.

Politolog Kamil Švec (jemuž mohutně sekundoval jiný politolog, P. Rosůlek) vůbec nepotřebuje diskutovat o jednotlivých krocích hlavy státu a rozebírat je z různých úhlů pohledu. Místo toho si vystačí s konstatováním, že:  
„Čtyři roky stačí, abychom si udělali obrázek. Nemyslím si, že Miloš Zeman je dobrým prezidentem.“ 
Na takovouto větu snad ale člověk ani nepotřebuje být politologem.

Perlil též zástupce médií, Jindřich Šídlo:  
„K přímé volbě vím, že celá politologická obec protestovala.“
A říká toto více o přímé volbě hlavy státu, nebo o naší politologické obci?

Vyjít by klidně mohl román: Naši demokraté, kde by se vyjímala tři jména (a s nimi mnohá další): M. Kalousek, P. Bělobrádek a Z. Stanjura, kteří by poté, kdy nebyl zvolen na Hrad kníže (což pevně doufali, že bude), označili přímou volbu prezidenta republiky za chybu (Viz).

Jindřich Šídlo si opakovaně plete politickou analýzu s ideologickou hlásnou troubou:
„Miloš Zeman má svoji zahraniční agendu takovou, jakou mu dovolí vláda. Tady to nakonec dospělo k naprosto nejostudnějšímu aktu české zahraniční politiky od roku 1990. To byl ten podpis poníženého dopisu čínskému politbyru. Za to, že se člen demokraticky zvolené vlády sešel s dalajlámou. Nejsem dalajlámista a rozumím smyslu vztahu s Čínou, ale – poté, co se tu odehrály orgie nad návštěvou čínského prezidenta, „v ulicích Prahy se čínské bojůvky pohybovaly, jako kdyby suplovaly českou policii – tak celá politická reprezentace se shodla, že se omluvíme Číně za v podstatě banalitu. Za toto ponížené gesto od té doby na výtky, že nás prezident táhne někam na Východ, říkám, že v tom evidentně není sám a že mu tady někdo pomáhá. Samozřejmě vztah k Rusku a ke Krymu, kdy popírá pozici vlády, což je dost neuvěřitelné. Zmínil bych také, že je největší přítel Izraele. Je tam považován za jednoho z nejvstřícnějších státníků. V době, kdy byl na důchodku, tak jej izraelská ambasáda pravidelně zvala do Prahy a skutečně si jej váží. Skutečnost, že nejel na pohřeb Šimona Perése, protože zrovna ležel na pláži na konferenci agenta KGB Jakunina, je jeden z nejskandálnějších počinů v jeho prezidentském úřadu“ (Viz). 

Jindřich Šídlo evidentně není schopen věcně posoudit diplomacii s Čínou a navíc záměrně vypouští stanovisko protistrany. To zní:
Velmi jsem přemýšlel nad tím, že na pohřeb dorazím. Ale jsem zvyklý plnit svoje sliby. A když jsem slíbil organizátorům, že přijedu na Rhodos, tak jsem sem i přijel. Šimona Perese jsem ale měl velmi rád. Kdybych neměl tento závazek, jeho pohřbu bych se zúčastnil."

Pokud chtěl pan Šídlo tímto onálepkovat prezidenta Zemana jako protiizraelského, nepodařilo se mu to. Nechme nyní stranou, co je zájmem občanů v Izraeli. Jestli je ale v Izraeli nějaký náš politik tamní politickou reprezentací vnímán pozitivně, je to právě Zeman.

Aspoň víme, že pro pana Šídla není nejskandálnější masakr v Oděse, ale to, na čí pohřeb prezident Zeman nedorazil. Více k práci tohoto „mediálního matadora“ asi není nutné dodávat.

Vůbec tu názorně vidíme ukázku zprofanovanosti pedagogů (v tomto případě politologů) a médií, kdy se nikdo z nich ani nesnaží předstírat objektivitu a halí se do konkrétního politického dresu – s nápisem TOP09. Takto nestrannost vypadat nemůže – a diváci, posluchači a čtenáři toto budou vnímat čím dál více.
Nejde snad najít ryzejší ukázku přísloví, kdy zloděj volá: Chyťte zloděje. V tomto případě ti, kteří v naší společnosti budují masivní ideologické příkopy, křičí, že společnost rozděluje ten, kdo jim do jejich vidění světa ani trochu nezapadá. Komu pak ale mají lidé důvěřovat? O koho se mají opřít? A koho mají následovat?

Nebo snad někdo tuto celkovou společenskou krizi, která se mimo jiné dotýká i hodnotového systému, nevidí?


Zastavení před volbami parlamentními

Toliko ke stavu naší společnosti před další prezidentskou volbou. Té budou ale předcházet volby parlamentní. Právě v těchto volbách vyhřezne děsivá skutečnost, že značná část lidí nemá koho volit, a to tak, aby volila ve prospěch svých zájmů (Viz). Co této populaci zbývá? Buď k volbám nejít vůbec, nebo jít a hodit prázdný lístek (což by mohlo mít mnohem větší váhu ve chvíli, kdyby chození k volbám bylo povinné – zdůrazňuji, chození k volbám, nikoli volení samo, to je velmi podstatný rozdíl), a nebo volit proti svým zájmům.
Jsem přesvědčen, že vzhledem k situaci na mezinárodní i domácí scéně si jako voliči luxus hlasovat proti svým zájmům dovolit nemůžeme.

P. S. Na tomto místě bych rád vzpomněl oběti masakru v Oděse. Považuji ho za jedno z mement současnosti, které by nás mělo burcovat. Upadneme-li do letargie a lhostejnosti, bude k různým „oděsám“ docházet každý den. V tom případě mám strach, že již nám není pomoci:


Balada o hodnotě lidského života

Benzin dívky rozlévaly
piknik se však nepořádá
byla slyšet střelba v dáli
tekla krev, ne marmeláda
Smích je slyšet zevnitř stáda
bude boží dopuštění
Na uhel se lidé mění
Unie pak bude ráda?
Uhořeli uvěznění
Do Oděsy stín se vkrádá

Že tam vevnitř ženy řvaly?
Třísky si prý doba žádá
Režim bude vytrvalý
k humanitě stočí záda
Je tu jedna drobná vada:
Zločin nemá vyšetření
Hodnot si prý Západ cení
za hodnotu nepokládá
lidský život – překvapení?
Do Oděsy stín se vkrádá

Není dřevo, co se pálí
Z Bartušky nám spadne brada:
Fašisté prý čelem stáli
k problému, jak zničit hada
Tady každý limit padá
Jenom síla všechno zplení
Demokratům zbývá klení
Všude vládne zmar a zrada
Lidé byli popraveni
Do Oděsy stín se vkrádá

Odporní jsou ještě ctěni
Děs a teror v řece pění
Ejhle, to je skvělá vláda
Surovost je chleba denní
A k Oděse vrah se vkrádá

66 komentářů :

  1. Nechápu jednu věc.

    Proč na západě říkají plutokracii demokracie?

    OdpovědětVymazat
  2. Ústav pro výzkum totalitních režimů, by měl začít zkoumat sám sebe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. stále se jim hodí lidé za lži poberou velké prachyCo se týče prezidenta tak jim vadí že je vlastenec a říká věci jaké jsou takže dám mu hlas nepotřebuji nějakého vazala

      Vymazat
  3. mám koho volit a jestli to někdo nechápe tak je mi ho líto SPD a Zemana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skutečná aktivita pana Okamury jako poslance je bohužel nulová. Za svůj mandát neprosadil naprosto nic. I poslanci v opozici prosadí skrze pozměňovací návrhy alespoň něco. Pan Okamura nic. Vlastně není ani členem žádného výboru jako ostatní poslanci, kteří pracují. V tomto smyslu se bohužel ani nedá říct, že by pan Okamura jako poslanec pracoval. Je mi to líto, ale skutečnost je taková. Jediné, co pan Okamura umí, je politický marketing.

      Vymazat
    2. Já bych pana Okamuru také volil, ale kde mám záruku, že tam nenatáhne různé Kočí a Škarky, jako se mu to povedlo naposledy. Já už se nechci dívat na pana Kalouska ve vládě.

      Vymazat
    3. 10:40 Tomio Okamura, jeho SPD, ale i jiní, prokázal)i), že nejsou důvěryhodní.

      http://www.novarepublika.cz/2017/04/kazdy-se-ukaze-az-kdyz-o-neco-jde-i.html

      Vymazat
    4. 11:12
      Plácáš naprosté nesmysly, předpokládám, že víš proč to děláš. Okamura už přednesl opakovaně několik návrhů, ale bojuje osamoceně. Má tam k sobě jen Fialu, chytrolíne. Zjisti si fakta a neškoď.

      11:44
      Stejně tak to platí i o tobě, ježíšku. Nejdříve si zjisti fakta a potom mudruj.

      Vymazat
    5. Anonymní28. dubna 2017 11:33
      Je třeba být uvážlivý, to Vás ctí. Mohl byste uvést, kdo Vám tuto záruku poskytuje více, než SPD? P.K.

      Vymazat
    6. Pan Okamura se jistě poučil zradou odpadlických zrůd, kteří u něho jen hledali cestu ke korytu. Díky tomu má málo poslanců a je proto překřičen. Tv, tisk ho ignorují nebo špiní. Ale přesto, znovu a znovu předkládá v parlamentu návrhy na referendum, odpovědnost politiků za své činy, odvolatelnost poslanců a mnoho dalšího. O tom se z TV nikdo nedozví. A pak tu čtu kecy jako že nic neprosadil, činnost je nulová a podobné kecy. Hlavně že jsou důvěryhodné zdejší příspěvky, které jasně dokazují neinformovanost jejich autorů, že? pane 11:12. Okamurova strana už dávno není jen jeho pár poslanců. Je už po celé republice, v některých městech jsou už i v zastupitelstvech. Toto samozřejmě média nešíří. Fakt je, že dnešní mocipáni se Okamury bojí. Proto ty útoky proti němu. A to je největší důvod pro to, abychom pana Okamuru volili.

      Vymazat
    7. 11:44 Zřejmě jste ten článek nečetl a neznáte fakta a tak píšete hlouposti.

      Vymazat
    8. měly by jste jse lidi zamyslet jestli vyhrají euhujeři tak bude konec s ČR připojí ji do 4 říše a zavezou migranty já už jse chalífátu a práva šaría neštěstí nedožiju SPD je jediná volba jak to změnit a v žádné straně jsem nikdy nebyl a nejsem Okamura zatím nemuže nic změnit když jsou proti němu všechny havlistické strany ano kdu čssd top09

      Vymazat
    9. Ano, jenže je právě nesmysl předkládat z opozice návrhy jako vystoupení z EU, odvolatelnost politiků apod. To je jasné, že se to neschválí. On to sám moc dobře ví a dělá to jen proto, že se chce zviditelnit.

      Má ale prostor zlepšovat drobnosti jako všichni ostatní, a to i z pozice opozice (nebo možná právě proto, že v opozici je). Pokud jsou rozumné, prošly by mu. Na to on ale právě kašle. Podívejte se sami, kolik pozměňovacích návrhů předložil a kolik mu jich prošlo. NULA. Podívejte se na ostatní poslance - všichni mají aspoň něco.

      Vymazat
    10. 12:13 - lidi, které vybral do parlamentu pana Okamuru opustili, až možná na jednu výjimku a přímá demokraci a odvolatelnost politiků? Vždyť to je nesmysl, mají obsazené soudy a s každým takovým "odvolavatelem" zametou za pět minut.

      Vymazat
    11. Pro jednoznačně blbého 28. dubna 2017 11:12
      i pro skrytě blbého 28. dubna 2017 12:50
      jsem zkopíroval několik dokladů poslanecké aktivity pana Okamury. Až ho obdivuji za tu aktivitu, neboť vládní koalice dokáže otrávit opoziční předkladatele, svým nezájmem.
      Tomio Okamura - poslanec od 26. 10. 2013
      Podvýbor pro Ústavu České republiky a parlamentní procedury, člen od 18. 3. 2014
      Podvýbor pro cestovní ruch, člen od 10. 4. 2014
      Meziparlamentní skupina v rámci MPU
      Skupina ČR - Korejská republika, člen od 5. 2. 2014
      Skupina ČR - Japonsko, člen od 13. 2. 2014

      Sněmovní tisky - Tomio Okamura:

      Předkladatelem návrhů zákonů
      http://www.psp.cz/sqw/tisky.sqw?nz=6105

      Podané ústní interpelace
      http://www.psp.cz/sqw/interp.sqw?ic=6105

      Písemné pozměňovací návrhy
      http://www.psp.cz/sqw/ppn.sqw?id=6105
      P.K.

      Vymazat
    12. Pro 11:12
      S panem Okamurou to je složité, v parlamentu je bojkotován, takže nemá šanci nic prosadit. V podstatě je na tom jako kdysi Sládek.Takže může mít sebelepší úmysly a snahy, stejně vyjdou naprázdno.

      Vymazat
    13. Předkladatelem není nikdy sám. Tam jde o to, připojit k nějakému návrhu svůj podpis.

      Písemné pozměňovací návrhy (ty jsou pro poslance nejdůležitější) má jen tři a ani jeden si ještě ani nedokázal protlačit do prvního čtení, což znamená, že už projednány současnou sněmovnou nikdy nebudou, protože by se to nestihlo. Ostuda.

      Interpelací má průměrně, jenomže interpelace jsou v podstatě k ničemu, to ví každý. Je to maximálně prostor, jak se zviditelnit.

      Pan Okamura je velmi slabý poslanec.

      Vymazat
    14. Anonymní28. dubna 2017 17:05
      Vzdávám to, Vás skutečně nikdo neoblafne. Ještě Vás na kolenou prosím, zda byste nevzal do úvahy, že mimo to, je pan Okamura ještě předsedou SPD, zakládá její krajské pobočky, s nimi se účastní krajských voleb a dále jedná s kolegiálními stranami z frakce ENF. P.K.

      Vymazat
  4. PRAŽSKÉ KAVÁRNĚ A JEJÍM ODNOŽÍM BUDE NA HRADĚ VYHOVOVAT JAKÝKOLIV KAŠPAR, KTERÝ BUDE SKÁKAT, JAKO ONA PÍSKÁ. A TAKOVÝM SE ZŘEJMĚ TOUŽÍ STÁT I PAN DRAHOŠ. ODHALENÍ JEHO TĚSNÉHO SPOJENECTVÍ S ČLOVĚKEM ZCELA ZAPRODANÝM POTŘEBÁM USA JE JISTĚ PRO VOLIČE DOBRÝM VAROVÁNÍM A MĚLO BY BÝT STÁLE PŘIPOMÍNÁNO.
    Voliči se musí rozhodnout, zda chtějí mít jako prezidenta loutku plně v rukách diktatury kapitálu, nebo občana sobě rovného.
    Pohoršení, které vyvolalo u pražské kavárny prohlášení Zemana, že nebude dělat žádnou volební kampaň, je naopak velkým příslibem, že on jediný nebude volební slibotechnou, volebním intrikánem, že on jediný si nebude muset zaneřádit ústa lhaním a štvaním proti kandidátům druhým. Už to, že on není, jako ostatní kandidáti, na funkci prezidenta závislý, ho činí velkým. Netouží po slávě, zviditelnění se, nepotřebuje se exhibovat, netrpí supermanstvím a nepostradatelností, což jsou zjevné vlastnosti ostatních kandidátů na kandidáta... Úsilí vzít občanům Česka Zemana jako prezidenta, doufejme, nebude úspěšné. Zeman ja poslední baštou před nájezdníky divokého Západu. Zeman je i poslední nadějí, že neskončíme s vládou hluboko pod úrovní té neblaze proslulé vlády protektorátu Böhmen und Mähren. "Kampaň" kandidátů na kandidáta musí usměrnit i voliče v podzimních parlamentních volbách!!! Určitě "tradiční partaje", které rozkrádají 25 roků národní majetek a nehorázně zadlužili v řádu bilionů půjčkami do svých kapes občany, je nutné poslat na několik období na "odpočinek" v naději, že se restaurují. Nezapomeňme! Kdo je proti Zemanovi, je proti občanům!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já Zemana nepodporuji, zároveň nejsem proti občanům. Vaše rovnice pro správná asi nebude.

      Vymazat
    2. 11:17 Když napíšete, že někoho nepodporujete, bylo by vhodné napsat koho podporujete, příp. z jakého důvodu. Mnohým diskutujícím na to tomto webu jinak připadáte jako hlupák nebo šmejd, který má za cíl rozbíjení diskuze.

      Vymazat
    3. Volím zásadně lidi, kterým TV nadává a pan Kalousek ho kritizuje a nejlepší vizitkou je to, pokud je to pravicový populista, to máte jistotu, že s prolhaným demokratickým šmejdem, nemá nic společného a je to slušný člověk.

      Vymazat
    4. Podporují současnou socdem. Vláda B. Sobotky je z mého úhlu pohledu úspěšná. Podařilo se jí napravit mnohé z toho, proti čemu jsem vystupoval v souvislosti s minulou vládou P. Nečase (snaha o privatizaci penzijního systému, zdravotnictví, škrty, korupce, skandály na politické scéně, reforma VŠ apod.) Za ty necelé 4 roky se podle mého názoru podařilo mnohé aspekty ČR opravdu zlepšit.

      Vymazat
    5. 11:17- dokažte to obé, jinak jen žvaníte z pozice trolla.

      Vymazat
    6. PS. hlavně mne zajímá "jak nejste proti občanům", vy jím nejste?

      Vymazat
    7. 12:36 Určitě myslí to 1% šmejdů, kteří jsou také občany.

      Vymazat
    8. pane Povolny , vysvetlit blbcum ze jsou blbci je temer NEMOZNE!!!



      Vymazat
  5. Tak jsem si aspoň poslechl rozhovor Drahoše s Veselovským.
    Docela poučné. Kampaň si zatím hradil ze svého a vlastně nikomu nic neplatil protože všichni okolo něj to dělají zadara(Opravdu mu to věřím)Zatím ze svého do kampaně vložil 200000tisíc, ale nikde neuvádí, zda byly ty peníze vyvedeny z jeho účtu a zda vůbec. Divné a málo pravděpodobné, prostě lže. Na transparentním účtu mu přibývají peníze po drobných největší částka je 150 000. To podle něj nejsou nějak velké peníze a tak jej vlastně ani dárce nijak nezajímá. Opravdu se divím Veselovskému, že se nezeptal pro jakou vrstvu lidí tedy kandiduje, když má takový vztah k penězům. Copak je 150 000 zanedbatelný peníz? Drtivá většina pracujících tyto peníze nevydělá v čistém ani za jeden kalendářní rok, a to nemluvím o tom, aby je mohli darovat. Takové peníze není většina lidí schopna našetřit ani za deset let.
    Ale k Oděse, nějak jsem nezaznamenal jeho vyjádření k těmto událostem, ale vzhledem k tomu, že se Drahoš kroutil při otázce zda by přijal Putina na hradě tak je mi jasný i jeho postoj. Né opravdu to není můj kandidát. Takže zatím stále sice trpně ale s jistotou vede Zeman.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 150000 tě trápí? A že tě netrápí kde odkud vzal Zeman těch odhadovaných 100 milionů na svou kampaň a komu za to co slíbil.
      A výrok, že drtivá většina lidí nevydělá 12.500 čistého měsíčně jen svědčí o tom jaký jsi prolhaný vůl.

      Vymazat
    2. 12:04-trápí Vás ty miliony i u jiných kandidátů nebo jen u Zemana?

      Vymazat
    3. 12:04
      No nadávat ti jde, ale s tím vyhraješ jen u havlozmrdů, tady se nechytáš.
      Průměrná mzda za rok 2016 byla stanovena na zhruba 27 000 tisíc korun. Je ti jasné, že se bavíme o hrubé mzdě a hlavně průměrné jen tak bajvoko by v tomto případě čistá mzda činila něco okolo 17 000. Opět zdůrazňuji průměrná. Chceš snad tvrdit, že tady dosahuje průměrnou mzdu většina obyvatelstva? Pak jsi ale na hlavičku. Takže zkus dát seriózní údaje a pak budu uvažovat o své chybě a řeknu, že jsem prolhaný vůl. Zatím si to myslím já o tobě Jando. Píše se rok 2017 a já se ptám, to jako těch 100 miliónů je na tuto kampaň?
      Jinak Zemana jsis zvolil sám svou tvrdošíjnou a protinárodní kampaní za zvolení poserplíny. Taky mě tenkrát Zeman nešel pod fousy a dodnes mám k němu výhrady ale zcela v jiném kontextu než máš ty.

      Vymazat
    4. 12:32

      Průměrná mzda za Q4 2016 je 29.320
      Mediánová mzda, tj, že přesně polovina zaměstnanců bere míň a polovina víc byla ve stejném období 25.061

      https://www.czso.cz/csu/czso/cri/prumerne-mzdy-4-ctvrtleti-2016

      Čistá mzda z této hrubé mediánové mzdy pro pracovníka s jedním dítětem činí 20.451 Kč
      http://www.finance.cz/dane-a-mzda/kalkulacky-a-aplikace/mzdovy-kalkulator/

      Takže jdi se svými vylhanými žvásty tam kam patříš, tzn do prdele.

      Vymazat
    5. 12:12
      Tak ještě jednou. Je vidět, že jsi ještě dítě a nevýš co breptáš a vůbec jsi nepochopil, co je to průměrná mzda. Poslední čtvrtletí je jiné než ostatní a a to z toho důvodu, že do hrubé mzdy se započítávají také odměny a prémie, kdy jsou nejvyšší je nabíledni, také kdo je dostává je jasné, já to nejsem, ty možná havlzmrde právě za takové oblbování i zdejších čtenářů. Prostě průměrná hrubá mzda za rok 2016 je těch zhruba 27 000 korun a s tím nic neuděláš Jando. Z těch 27 000 v průměru je odvedena daň ve výši 7 000 a tedy zůstává 20000. S tím tedy také nic neuděláš. To, že je to opět podotýkámm průměrná hrubá mzda a na ní dosáhne zhruba 1/3 obyvatelstva , to znamená, že pod průměrem zůstávají zhruba 2/3 obyvatelstva, a opět mluvím o průměru. Jinak tato disproporce stále narůstá a to je další fakt s kterým ty havlozmrde stěží něco uděláš. A jern tak pro představu. Ve fabrice, kde je 99 dělníků za plat 10 000 a pan ředitel bere 100 tisíc je pak průměr 10 900, ale nikdo ze zaměstnanců si na něj ani náhodou nešáhne.Co pak v zemi, kde takových lidí je známých 10 procent a berou milióny? Co s tím havlozmrde Jando?

      Vymazat
    6. Omluva to bylo určeno Jandovi ve 12:48

      Vymazat
    7. Re (11:53):
      Drobnost: 200000tisíc = 200 mil.
      Jinak souhlas! Můj taky ne ...

      Vymazat
    8. Pane Opluštil, dík za opravu. Ale doufám, že každý kdo si to přečet chápal, že se jedná o těch 200 tisíc.
      Ještě jednou dík.

      Vymazat
    9. 13:18 Vaše úvahy mají drobný háček v tom, že se týkají jen mezd. To znamená těch lidí, kteří trvale mzdu pobírají, tudíž mají zaměstnání. Zdaleka se to netýká všeho obyvatelstva. Určitě ne statisíců lidí bez práce.

      Vymazat
    10. Re (13:22):
      Jasně!, taky bych zdejší mančaft nepodceňoval ...

      Vymazat
    11. 14:22

      Žádný háček to nemá. Ten dement z 11:53 blekotá jasně o "pracujících". Takže nevím co to zase zkoušíte.

      Vymazat
  6. 11:38
    To je správná charakteristika člověka kterého si vážím a také podporuji. Drahoš to tedy není. Zeman má k takové charakteristice nejblíže.Tedy zatím a vzhledem k tomu co zde je za kandidáty, tak je je zatím jediným.

    OdpovědětVymazat
  7. Koho volit není jen otázka pro vás. Uvažoval jsem třeba i o KSČM. Její předseda je z líhně prognostického ústavu a jen hezky řeční nic pozitivního také nelze v budoucnu od nich čekat. Měli třeba možnost se tvrdě angažovat pro hornické byty těm odřeným chudákům je vrátit nebo zvýšit platy autobusákům atd. nic prostě nic jen si zpívají na 1. Máje internacionálu .....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:20 kdes' to vzal s tou líhní Filipa v prognosťáku? Víš vůbec co to bylo, kdo a jak to vedl, jaké tendence podporoval a koho všeho tam před režimem zajišťoval?

      Vymazat
    2. Pokud vím byl Filip podnikovým právníkem ve Sfinxu Čes. Budějovice až do jeho zániku. To opravdu nebyl prognosťák. Pokud se týká bytů OKD, tam se to právně nedalo Bakalovi zarazit, jedině snad zákazem vzniku (nezapsáním) do rejstříku, což by v podstatě nic neřešilo. A Filip je právník. A není jediný, kdo se z komančů ozývá nebo veřejně upozorňuje na stupidity zdejší demokratůry.
      Ivana

      Vymazat
  8. Achylovou patou kapitalismu je to, že není demokracií. Až to lidi pochopí, bude asi mazec.

    OdpovědětVymazat
  9. Dostali jsme se tak daleko že není koho volit. Nevolit vůbec je taky špatně. Tak asi jediná cesta jak z toho ven ,je volit jen ty co nás serou nejmíň. Pořád lepší než aby tam pořád strašil Kalousek a ostatní duševní a morální "giganti" z té jeho partaje.

    OdpovědětVymazat
  10. Kdo má peníze,má moc,kdo má moc vládne.TO JE REALITA A nyní ta pohádka o demokracii ?

    OdpovědětVymazat
  11. Ta euro-atlanstká "demokracie" dala o sobě včera vědět i dalším inovativním nápadem.
    V bruselské centrále NATO se jim totiž nelíbí, že naši zpravodajci z Damašku posílají pravdivé zprávy! Které jsou v příkrém rozporu s US/EU "zprávami", tj. propagandou.
    A tak zítra na řadu přijde nějaký kádrovák, který ty zpravodajské holenky, kteří se dodnes asi i domnívali, že je platí za informace, vymění za nějaká šídla, rosůlky aj. huspeniny, aby odtud republiku zásobovali - jak jinak? - již jen dezinformacemi.
    Bude to tak pro nás "lepší"!! Nepůjdeme přece proti US hunům. A co je nám přece po jakémsi Asadovi?!, že?
    Ať Syřanům klidně vládne nějaký hrdlořez, hlavně ať ty trubky s ropou a plynem tudy jdou tím "správným směrem"!
    A ještě hlavnější je zařadit se do lajny. Pravda, že demokraticky!! ...
    On už to místní zaorálek zařídí. Hbitě!, na počkání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 13:16 Tlak na zrušení konzulátu v Damašku tady už byl a stále trvá. Prosazovaly to politici z TOP09, ODS a Gabal. Protože je Zaorálek odmítl, musí přijít nepokrytý pokyn shora, přímo od pramene těchto snah. Alespoň se jasně ukazuje, čí zadání někteří "naši" politici plní. Kupodivu jsou to titíž, kteří tak rádi brojí proti o pokornému ohýbání zad před jinými velmocemi. Dobře tu pokoru a ohýbání znají z vlastní praxe.

      Vymazat
  12. 11:49
    Máte pravdu,něco skutečně Soc. dem udělala, ale spoustu toho ne.
    Slib pro který jsem jí volil a to církevní restituce naprosto zazdila.
    Její postoj k Ukrajinské krizi a a podpoře banderovců z ní aspoň pro mě udělala nevolitelnou stranu.
    Podpora takzvané Syrské opozice, která není žádnou opozicí, ale ve skutečnosti teroristickou organizací(uřezávání hlav, vytrhávání srdce z těla zabitého a jeho následného snědení) to jsou jen příklady a je toho daleko více.
    Samozřejmě její postoj v otázce migrace a podpoře Jandy a spol.
    Prostě nevolitelná. Doufám, že se více budou profilovat Robejškovi realisté.

    OdpovědětVymazat
  13. Drahoš jako žid,má zaručenou podporu od svých věrných a jeho Američtí tlačenkové už zařídí jeho zvolení,jako Der Bellena.

    OdpovědětVymazat
  14. No hlavně by si opozice měla najít ještě jednoho kandidáta, kdyby Zeman nemohl nebo se roznemohl, a na to sázejí ti Drahošové, a jiní.

    OdpovědětVymazat
  15. Řekl bych, že pan Drahoš nemá šanci být presidentem, to by museli zfalšovat volby. Prozatím na Zemana nikdo nemá.Jistě noviny a televize tlachá, že Zeman nemá šanci být znovu zvolený. Ty pohádky našich sdělovacích prostředků už známe a nikdo je nebere vážně.Naši novináři si pletou klíšťata s klíšťáky, píší o tom zasvěcené články a je jim úplně jedno, že se shazují v očích lidí. K Zemanovi i Babišovi mám řadu výhrad, ale oba dva jsou prozatím nutní, než se ten binec co zde demokraté udělali za posledních 25 let nějak pořeší. Pak by měl příjít někdo kdo by naslouchal lidem i okolí a jemně to usměrňovat tak aby jsme se nepohybovali ode zdi ke zdi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní28. dubna 2017 14:06
      „… oba dva jsou prozatím nutní, než se ten binec co zde demokraté udělali za posledních 25 let nějak pořeší …“
      Máte nějakou bližší představu, jak to ten binec bude dělat, jak se „pořeší“? A kdo určí, že už je pořešený? P.K.

      Vymazat
    2. To 15:12
      Myslím si, že nejen já mám jakousi představu jak věci pořešit aby následně mohl přijít někdo kdo to převezme a bude vládnout dál.
      Babiš ať je jakýkoliv gauner či negauner má jednu dobrou vlastnost, má zájem nastavit finanční podmínky tak aby platily pro všechny stejně viz například stále diskutované daně. On dobře ví, že nění možno rozumně podnikat ani pracovat pokud se neustále něco mění podle lobistů, pokud jsou zákony takové jaké jsou a pokud se zákonodárci místo práce za kterou jsou placeni se naoko hádají mezi sebou a politikaří. Babiš má zájem zavést systém, který bude platit bez vyjímky pro všechny. Když hovořím o systému, je si nutno uvědomit, že i nedokonalý systém je pro všechny stále lepší než to co je tady nyní (v podstatě bezvládí). V systému se dá orientovat, systém je možno vylepšovat se systémem je možno dále pracovat. Babíš má zájem aby všichni makali a ne jen někteří. To všechno jsou věci, které může udělat jen schopný manažer, to nezajistí politik, který má zájem se zalíbit každému, který chce aby si co nejdéle si žil jako prase v žiti bez jakékoliv odpovědnosti. Zeman v tom případě by mu mohl pomoci získat čas na to všechno a získat lidi, kteří už rezignovali.To zda je problém pořešený by měl pocítit každý občan, dokonce i ti co dnes jenom okrádají ostatní. Zloději a tuneláři v teplácích, zbytek slušných lidí na svých plnějších peněženkách. Každý kdo kdy řídil nějaký podnik, ví, že chaos a beznaděj zabíjí každou dobrou myšlenku a přináší jen úpadek.

      Vymazat
    3. Takže máte představu, že Babiš to zde „pořeší“ a poté řekne „tady to máte volové a ne aby jste to zase zrajtovali“ a odejde do ústraní? Člověk nemusí být moc velký psycholog, aby prohlédnul, že takto lidská psychika nefunguje. Navíc, s tím Babišem vidím dva problémy.
      Ten první je jeho vyhlašované přesvědčení, že stát by se měl řídit jako firma. Vždyť firmu zakládá majitel proto, aby mu přinášela zisk, ale stát si zakládají občané, aby měli klidný a bezpečný život. Stát ze své podstaty, by měl dotovat „ztrátové a neziskové“ oblasti, jako je péče o dítě, o staré a nemocné a jinak neúspěšné, o bezpečnost a o obranu. To si přejí jeho majitelé, občané. Kdežto podnikatel, naopak své neziskové provozy likviduje.
      Ten druhý problém je, aby příjemce dotací, o kterých rozhodují politici, vůbec sám byl tím politikem. Nevím, jestli jsem jediný, který si to myslí, ale já zde vidím neskutečný střet zájmů. P.K.

      Vymazat
    4. Tys to tedy pořešil. Až mi to připomíná supliku učitelského spomocníka k příjezdu Knížete pána. V těch časech bych to chápal ..., ale dnes?

      Vymazat
    5. 16:09 tys to tedy pořešil. Až mi to připomíná supliku učitelského spomocníka k příjezdu Knížete pána. V těch časech bych to chápal ..., ale dnes?

      Vymazat
  16. Pokud si dal pan Drahoš dostaveníčko na DVTV u pana Veselovského, tak bych si dal do souvislosti tuto zprávu:
    Svoji pozornost zaměřte na Nadaci Open Society Fund Praha, která je součástí sítě šedesáti neziskových organizací amer. miliardáře, burz. spekulanta a filantropa maďar. původu George Sorose.
    Sorosova síť se soustředí na plnění zdánlivě bohulibých úkolů a k jejich hlavní náplni patří boj za práva etnických, náboženských či sexuálních menšin. Usilují o to, aby po celém světě zavládla demokracie a svoboda. Aspoň to tvrdí na svých webových stránkách a prezentuji se tak v médiích, kde mají takřka neomezený prostor.
    Soros má peněz dost, ale platíme my.
    Současným šéfem OSF je Robert Basch, který dříve působil v Člověku v tísni (nyní Šimon Pánek). Personální obsazení správní rady ukazuje, že s Nadací Open Society Fund Praha jsou nějakým způsobem provázána média (Daniela Drtinová – dříve Česká televize, nyní DVTV) i nadnár. korporace (Monika Ladmanová - IBM, Filip Hrubý – Vodafone). Pokud se však podíváme na získané a dál posílané dotace, zjistíme, že nějakým způsobem je na malém českém písečku spojen s OSF téměř každý.
    Přestože Soros disponuje jměním cca 25 mld. USD, tvořily většinu finančních prostředků Nadace Open Society Fund Praha za rok 2015 státní dotace. Ten poměr byl 111 z celkových 135 milionů korun! Soros do svých projektů obvykle pumpuje peníze jen na počátku a poté už chce, aby si neziskovky získávaly peníze samy. To je chvályhodné, ale proč by tyto peníze měly jít z kapes daňových poplatníků?
    Nikdo z nás neví, odkud současná vláda uzmula 111 milionů korun a proč je dala právě nadaci George Sorose. Na základě jakých kritérií probíhá tento výběr? Proč zrovna tolik? O odpovědích na tyto otázky můžeme jen spekulovat a spřádat konspirační teorie...

    OdpovědětVymazat
  17. 13:18
    Tak nadávání ti jde ale rozum ti to nepřidá.
    Nejenže tuším co je medián , ale na rozdíl od tebe havlozmrde i vím co to je. Nic ti to není platné co zde meleš, stále se buď bavíme o průměru nebo mediánu, ale stále to je jen stejné plácání pro blbečky jako jsi ty . jJe mi jedno zda je medián o něco přesnější ale stále je to nějaká hodnota nacházející se někde přibližně uprostřed. To jen pro jednoduchost.To že na medián u nás dosáhlo 80% zaměstnanců a medián tudíž činil 25 o61 což je přesnější číslo než průměr který je udáván jako 27 372kč. Nic to nemění, že stále je to jen číslo , které je ovlivněno 10% nejlépe odměňovaných. a stále platí, že to je hrubá mzda a že tudíž drtivá většina na medián nedosáhne a můžeš si blábolit co chceš. Takže po očištění ce čistý medián zhruba 18 000 kč. A stále platí, že je to medián , sice né průměr ale nějaké číslo z platů uprostřed. A Proto se vrátím na začátek , prostě Drahoš, který má pocit, že 150 000 nejsou peníze je prostě buď člověk odtržený od reality nebo hlupák arogantní. Jo ale tím končím nechci si kazit s tebou Jando páteční odpoledne. Navíc jak říkal Verich " Debata s blbcem delší jak dvě minuty z vás udělá dalšího blbce" a to bych nerad ač jsem samozřejmě ty dvě minuty dávno překročil. Tak nazdar havlozmrde a dál si nadávej své mamince neb ona může za to, jakého má syna . Nazdar jando.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zase plácáš kraviny pátý přes devátý a ještě se nafukuješ jako Einstein. Není divu že dementi jako ty mají holé prdele. Dodělej si základku, ignorante.

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    3. Používat průměr je zvrhlost.Obzvláště při
      výši mezd.Kategorie zaměstnanců jsou různé
      a taky různě odměňované.Do průměru jsou započátávány platy manažerů,politiků,třeba
      bankovních úředníků a dělníků.Skutečně se
      může brát průměr za rozhodující měřítko?
      Ten,který je nejdůležitější,dělník,který
      něco vyrobí,je nejméně ohodnocen.Manažer
      je ohodnocen nejvíce,ačkoliv nic nevytváří.
      V průměru jsou ohodnoceni stejně.Proto
      jsou v Praze nejvyšší průměrné platy,na
      které žehrá zbytek republiky.Jsou zde úřady
      a největší žrout peněz parlament a vláda.
      To všechno zvyšuje průměr příjmů v Praze.
      Podílí se na tom občané z celé republiky,
      neboť v těch úřadech jsou lidé z Moravy či
      Slezka,nyní dokonce i ze Slovenska.Občané
      by se měli také zeptat úředníků svých
      úřadů,zda také berou 15 000.- brutto.Nejen
      se trefovat do Pražáků.
      Petr Majevský
      Petr Majevský

      Vymazat
    4. Re (13:18):
      Mzdový medián jako statistická popisná charakteristika republikových mzdových příjmů vyjadřuje takovou mzdu, která (dolu i nahoru) půlí příjemce na dvě početně stejné části. Tedy nikoliv 80 % na 20 %. Velmi blízkou hodnotu dává i jiná charakteristika, a sice geometrický průměr, který ale není totožnou statistickou charakteristikou.
      Medián proto není nutno jaksi dál očišťovat. Pokud by se graficky vyjádřila četnost příjemců podle příjmů (v příjmových skupinách), pak je to (přibližný) vrchol té rozdělovací funkce, která se podobá průběhu log.-normálního rozdělení.
      V tom má ten hulvátsky agresivní anonym pravdu.
      Pokud se ale týče vašeho názoru na toho "levňoše", tak souhlas ...

      Vymazat
  18. Oprava. Jan Werich

    OdpovědětVymazat
  19. Pane Rezanka ,v clanku prilis moc fakt , malo logiky. Cesi jsou se neschopni se zmenit a pocit myslet, jak je mozno videt z prizpevku a tak skoncime v Nemecko-Arabskem kalifatu.

    On ten Islam neni tak spatny , sice bude to bez piva a televise ale to je co ti rozmazleni CECHOUNI potrebuji!!!

    Problem je jak zastavit degenerovani Ceskeho naroda ( jak je mozno soudit z ZDEGENEROVANYCH PITOMYCH prispevku v NR).
    Jak ja vidim svet dneska: PRACOVAT JE MENE DULEZITE, NEZ ZASTAVIT SEBE DEGENERACI A SVE RODINY!!!!
    Pokud se to nestane Islam, mozna ze jim to nebude ani tak vadit.

    BroukPytlik

    OdpovědětVymazat
  20. Článek je dobrý s jednou chybou. A sice za císaře pána není ochoten padnout nikdo. Natož nějaká hrstka. Může být, že hrstka z nás tu ochotu dává verbálně najevo v očekávání výhod za takový postoj. Ta hrstka je ochotna verbovat k tomu každého idiota ale nikdo, ani jeden z ní ochoten cokoli obětovat rozhodně není.

    OdpovědětVymazat

Reklama