Reklama

.

.

pondělí 10. dubna 2017

Po brexitu exit…



Pavel Letko
10. 4. 2017   e-republika
 

Rusko patří do Evropy už stovky let. Jak tedy někdo může očekávat mír v Evropě a současně válčit s Ruskem?


Jaké jsou příčiny odchodu Velké Británie z Evropské unie? O tom lze jistě s úspěchem napsat kupu knih. Ty také budou napsány, aby tak přehlušily důvody podstatné a skutečné. Propaganda má své metody, ať slouží tomu či onomu.

Masaryk kdysi řekl:

"Státy se udržují těmi ideály, z nichž vzešly."

Je-li tomu tak, pak je jistě na místě ptát se, z jakých ideálů vyrostla Evropská unie, z níž Velká Británie právě vystupuje? Podle hodnověrných zdrojů to vypadá, že jedním z hlavních motivů evropské integrace bylo úsilí o Evropu bez válek. O Evropu, kde místo války jako „pokračování politiky jinými prostředky“ zavládne spolupráce. ZDE, ZDE a ZDE

Opouštění politiky spolupráce, a naopak budování nepřátelství povede nevyhnutně ke smutnému konci evropské integrace. 

Za brexitem Majdan


Podpora ukrajinského převratu nejen Spojenými státy, ale i Evropskou unií s následujícími sankcemi proti Rusku stojí za současným dezintegračními silami hrozícími celý evropský projekt rozbít. Nejde tu jenom o samotné „proruské“ politiky prosazujícími v jednotlivých evropských zemích obdobu brexitu, jde tu o podstatu procesu. Nejde tu tedy jen o Marii Le Pen, nýbrž buď bude budován mír a přátelské vztahy, nebo tomu bude naopak. Žádný stát, žádné manželství, žádné přátelství, žádný vztah nejsou pouhým dekretem ustanoveny jako cosi věčného, neměnného. Každá smlouva je jen počátkem vztahu, v němž se každým okamžikem naplňuje nebo popírá. Evropská unie podporou rozvratu Ukrajiny a vyhlášením nepřátelství Rusku podpořila proces vlastního zániku. Kdo se domnívá, že je to nesmysl, ať pohlédne na čísla, na počty voličů, kde výsledky proběhlého brexitu i těch dalších budou velmi těsné. Pro Evropu nepřátelskou Rusku, tak nebudou hlasovat nejen příznivci Ruska, ale také přátelé míru. Proč hlasovat pro útvar, který podpořil bombardování Srbů a hlásající nenávist proti Rusům? Opravdu si někdo myslí, že může myšlenku integrace, přátelského vztahu národů v Evropě, nahradit byrokratické opatření o pojmenování másla?


Rusko je v Evropě


Rusko patří do Evropy už stovky let. Jak tedy někdo může očekávat mír v Evropě a současně válčit s Ruskem? Nejde tu jen o samotné harašení států NATO na ruských hranicích, jde opět o podstatu procesu. Kdo si uvědomuje, že i podle mezinárodního práva i zdravého rozumu je politika sankcí v podstatě vyhlášením války? Říkalo se jí studená, ale ta může být zatraceně brzo horká. Představme si stát, který je odříznut od zdrojů, stát v němž lidé strádají jen pro naše nepřátelská opatření. Zde jde jen shodou okolností o více méně soběstačné Rusko, ale jinak jde v podstatě o zahájení války.

Bylo tomu tak i v japonsko-amerických vztazích předcházejících válce, tak i v historii evropských konfliktů. Ostatně i historie Ruska je historií ekonomických blokád včerejších spojenců. Tato politika sankcí sama o sobě války nezpůsobila, ale postoje, které k těmto sankcím vedly, nepochybně za hrůznými válkami stály, včetně té nejstrašnější, druhé světové. Rusko bylo politikou sankcí trestáno hladomorem, vylučováním z mezinárodní spolupráce, označováno za Ďábla východu, až z toho vznikla válka s desítkami milionu mrtvých, na jejímž konci ovšem nenastal ráj svobody a prosperity, ale otroctví totality. Diktaturám totiž nic nesvědčí tak, jako vnější nepřátelství, proti kterému je třeba se bránit. Proto uprostřed zbídačeného Německa tak snadno vyrostl Adolf Hitler a uprostřed napadeného Ruska Stalin. S touto kartou „nepřítele“ ostatně pracují i politici z tzv. demokratických zemích. Od Churchilla po Trumpa.


Hřebíček do rakve Evropy


Poslední kapkou před úplným rozpadem se stává problematika uprchlíků. Takzvaní proevropští politici je více či méně vítají, kdo nevítá, není humanista. Jenže on je obrovský rozdíl mezi politikem schvalujícím bombardování Iráku, rozvrácení Libye, Ukrajiny a dalších států a humanistou. Divíme se, že někdo může použít nákladní automobil jako zbraň, když my máme k dispozici úžasné chytré bomby. Někdo podomácku kutí bomby z kuličkovýc ložisek, když my používáme bomby s ochuzeným uranem. Ten zaručuje tvrdost, kterou kuličky z ložisek prostě nemají. Trump střílí na lidi suverénního státu rakety s plochou dráhou letu a přes noc se stává miláčkem echt proevropské pražské kavárny i evropských elit. Samozřejmě podmíněně. Dokud létají bomby. Možná je v tom kus psychologie a nikoliv jen propaganda a zisk výrobců zbraní. Raději se identifikujeme s vrahy vraždícími pokynem ruky nevinné lidi, označované za "vedlejší ztráty", než s jejich oběťmi. Následovat bude imigrační vlna, imigranty nutně potřebujeme, máme několik set tisíc nezaměstnaných a málo otroků na otrockou práci. Ti Ukrajinci řízení mafií už na na poptávku nestačí. Kdo jiný by pracoval bez jakýchkoliv sociálních jistot za něž naši předci bojovali staletí? Jsou tu vlastně v horším postavení než otroci. Kdykoliv je můžeme vyexpedovat pryč. Jejich práva se rovnají nule. Naši i američtí humanisté jsou proti zdi (samozřejmě mezi USA a Mexikem. Naopak ta izraelská je vzorem pro naší i světovou demokracii), nelegální přistěhovalci jim tolik nevadí. Vždyť tak pěkně čistí jejich kanály a další užitečné věci za podmínek za něž by slušný Američan a slušný Čech už nepracovali.

Svět se nepoučil, lidé se nepoučili a od dob křížových výprav nejsme dál. Svatá válka proti muslimům a dalším nepřátelům opět klepe na naše dveře a do mnohých křesťanských, židovských i ateistických srdcí vstupuje bůh války radostně vítán. Opět překujeme své radlice v pušky a vinařské nože v rakety. Bůh pokoje je totiž v našich chrámech pevně přikován na kříž.

- - -


Hodnota článku (rešerše, napsání, korektura, anotace, ilustrace, redakční práce) je ohodnocena částkou: 450 Kč. Pokud chcete na provoz webu přispět, klikněte zde, nebo na baner v úvodní stránce. Děkujeme!

Související články:

31 komentářů :

  1. Evropa uz dohasina

    OdpovědětVymazat
  2. Sakra, si tak hovorím viac tej totality. Mal som vtedy prácu, nervy nie v kýblu ale v poriadku, tešil som sa na každé nové ráno, mundúr a vojna bol pre mňa pojem neznámy, sem tam ma "vychoval" niekto starší dobrou radou pre živoť a som im za to podnes deň vďačný, nebál som sa o budúcnosť mojich detí a rodičov a žil som. Teda až na tie banány. A tak si dnes hovorím "Banány nech idú do riti", ale ja chcem späť ten pokojný a mierový život.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nie banány, ale ty choď do riti. Za svojou milovanou totalitou.

      Vymazat
    2. 11:33
      Co tady strašíš ty lejnolahvárenskej trotle????
      Proč nefoukáš JandoPutnovi na saxofon a nejlíp rovnou ve Fuckingtownu?!!!!!

      Vymazat
    3. 11:40 touretuv syndrom se neda lecit, co?

      Vymazat
    4. 11:48
      U tebe by to byla marná práce!!!!!

      Vymazat
    5. 11:48 touretovce, ty nevis o cem je rec

      Vymazat
    6. Dvorak, co ze nemazes?

      Vymazat
    7. 12:09
      Ty seš dementní sám o sobě,tebe nikdo mazat nemusí ty ussackej bastarde nesvéprávnej!!!!!

      Vymazat
    8. 12:20 cesky zmrde, ty uz jsi se vymazal sam

      Vymazat
    9. Parafráza toho co jste napsal. Víte jaký je rozdíl mezi tou dnešní, tedy kapitalistickou společností? Tedy ta totality nebyl /občas/ toaletní papír ale všichni měli kde bydlet, nyní všichni mají toaletní papír, ale někteří lidi nemají kde bydlet. Mohli bychom také ještě přidat: Za totality se kradly v úřadech a fabrikách tužky, nyní /již mírně dezaktualizováno, protože jsou menší možnosti/ se kradou celé fabriky na tužky. Trollové - klidek, udělejte hluboký nádech.

      Vymazat
    10. 12:33 se vztahuje k 11:17.

      Vymazat
  3. Díky za napsané. Souhlasím.
    Souhlasím s tím, že:
    - nelze hovořit o Evropě a vnucovat do našich myslí rovnítko s EU,
    - nelze nadávat na zrození islámismu, který jsme křižáckým tažením proti muslimům zplodili,
    - nelze nadávat Rusům za námi organizované majdany a kontrarevoluce a za to, že nechtějí dovolit vybrakování své země Západní oligarchií,
    - nelze proklínat Rusko, že si nechce od nás nechat vnutit 3. světovou válku a že nechce podlehnout našim sankcím,
    - nelze se divit požadavkům exitů z EU. když z původního záměru mezistátní hospodářské koordinace a kooperace se vytvořila politicko-policejní nestvůra, diktující zákony občanského soužití jednotlivým zemím
    - ...a dalo by se pokračovat podobně na konto NATO -
    - nelze pomýšlet na mír, když z obranného společenství se stal největší agresor ve světě, neochotný přitom chránit vlastní země jen před masivní nelegální migrací lidí, které předtím svými činy z jejich domovů vyštval a nabudil v nich nenávist a touhu po odplatě, které říkáme terorismus (jindy, podle potřeby propagandy rebelie, povstání, umírněný ozbrojený odpor proti legální vládě, partyzánský boj...)
    Volání po exitu z EU je tedy pochopitelné, ještě ale důležitější je volat po návratu NATO do obranných pozic z pozic agresora a iniciátora 3. světové války.

    OdpovědětVymazat
  4. souhlas s článkem je třeba volit SPD a vyhlásit neutralitu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cože vyhlásit? Neutralitu? A k čemu by to v praxi bylo dobrý?

      Vymazat
    2. Vyhlásit neutralitu je jediná sebezáchovná smysluplná činnost. NATO - věrný sluha imperiálních USA - se snaží ze všech sil vtáhnout Ruko a možná i Čínu do válečné konfrontace a obě tyto země nebudou váhat použít zbraně i proti sluhům sluhů. To jsme také my. Takže chceš-li zachovat občany ČR při životě a neohrozit existenci národa, drž se od hajzlů stranou a nezadávej si s nimi. Vystup z NATO a to hodně rychle! Kdo je hajzl, je snad jasné, že?!

      Vymazat
    3. Dobré by to mohlo být v tom, že bychom se nezúčastňovali žádných vojenských provokací kolem Ruska a nikdo by na našem území neumisťoval vojenská zařízení globálního dosahu. Tedy v případě konfliktu, bychom ani nebyli cílem žádného likvidačního útoku. P.K.

      Vymazat
    4. Aha, ono chce NATO válčit s Ruskem a Čínou? To máš odkud tuhle informaci?

      Vymazat
    5. 13:45
      NATO pod vedení USSACKEJCH AGRESORŮ JE HUMANITÁRNÍ ORGANIZACE....STEJNĚ JAKO HAVEL NEBYL UDAVAČ A VLASTIZRÁDCE!!!!!

      Vymazat
    6. 13.45 od Amíků, chtěli radar, a taky logistické centrum na našem území nastálo a pak možnost volných průjezdů přes naše území na východ....

      Vymazat
  5. Pozor! Státy vznikly jako napodobeniny božího království. Měli bychom vědět, že stát je autoritativním společenským uspořádáním. O nějaké demokracii, pokud bude stát, to se týká i EU (soustátí) fungovat směrem dovnitř jako autorita ne pouze jako společné území, ani řeč. Bůh a stát (v současné podobě) jsou největšími uzurpátory svobody a demokracie. Z toho vyplývá i to, že žádné církve nemohou být demokratické. Pokud to to tvrdí, a katolická církev to tak činí, lžou! Takže např. Křesťansko demokratická unie je nesmysl.

    OdpovědětVymazat
  6. Je až nepochopitelné proč vlastně bychom měli válčit s Ruskem. Proč? Co dobrého z toho vzejde? Proč pořád vytahovat nějaké nenávisti a spory a ohánět se špatnou zkušeností s Ruskem atd.? V Evropě neexistuje národ, který by neudělal nebo na něm nebyla spáchána nějaká historická křivda. Podívejte se na naše vztahy s Rakouskem, Německem, Maďarskem, Polskem. Pitvá někdo dnes 300 letý útlak ze strany Rakouska, likvidaci České šlechty, poněmčování, okupace atd.? Tak proč pořád dokola pitvat Rusko? Podívejte co zločinů udělali USA za svou uboze krátkou historii a jakou s nimi udělali zkušenost Mexičané, Havajci, Indiáni, Afričané, ale i Filipínci, Japonci, Číňané atd. atd. Tahle neschopnost společně uctít padlé, zavražděné, podast si ruce a začít znovu s čistým stolem bez předsudků je úplně neskutečně hloupá. To se opravdu Evropa nedokáže poučit a každých 50 let musí do Ruska vrtat, provokovat a dělat pochod na východ, jak trefně řekl Medvěděv, aby pak další půl století si lízala rány? To se Finové, Švédi, Britové, Němci, Rakušané, Maďaři, Poláci, Francouzi, Italové, Turci, Japonci a další opravdu nepoučili a chtějí znovu dostat do držky?
    To je opravdu nutné kvůli surovinám rozvracet státy, když je můžeme za spravedlivou cenu v klidu koupit a nebo společně těžit? Už v prvobytné společnosti si lidé dokázali vyměňovat co kdo měl navíc a potřeboval zase ten druhý a ten měl zase něco jiného. Jen loupežníci a lumpové se vždy chovali takto, ale nikdy z toho žádný pokrok nevznikl. Proč bych měl jako člověk dnes nenávidět Němce, Rusy, Maďary, Poláky nebo kohokoliv jiného, když ti dnešní mi nic neudělali a já jim také ne. Tak proč prostě ta politická hovada co nás všechny jako reprezentují si nesednou a nedomluví se. Ty máš zlato a ropu, já ti dodám lodě a auta. Ty máš obilí já ti dodám okurky. Co je na tom složitého? Vždy se najde něco co se dá vyměnit za to co potřebuji. Kam to blbé válčení a zbrojení vede? Promrhávají se přírodní zdroje, promrhala se šance na dobívání vesmíru i mořských hlubin, šíří se chudoba, prodlužila se pomalu celá planeta a na potřebné věci nejsou peníze. Jak je možné, že nás vedou tak neskutečná hovada bez špetky normálního rozumu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naivni reci, priliz pozde

      Vymazat
    2. Z pohledu těch elit států které dosud se vyvíjely jen tak že něco dobývaly, které jste vyjmenoval nahoře, a jsou to všechny imperiální mocnosti, tedy především Anglie, USSA, Francie a také Německo je opravdu nutné v jejich dosavadním vývoji pokračovat. Už jste viděl člověka, který ve stáří se zcela změní? - v positivním slova smyslu. Ano jsou takoví, ale jsou to naprosté vyjimky, např. svatý Augustýn. Proto nečekejme žádnou změnu. Možná stav věci jste ochoten idealizovat, stejně jak idealizuje kapitalismus a lumpa Trumpa Nick Honolulu. Od kapitalistických predátorů, kterým kdysi vévodil Churchill, lord Halifax a podobní loupežníci v jiných státech a kterým dneska vévodí nástupkyně Železné Lady Teresa Mayová v GB a podobná monstra v jiných státech, nečekejme nic jiného než pokřik tak jak na lovu: Hura na vlka, to jest pardon chtěl jsem říci na medvěda. Ten kapitalismus to má jaksi v popisu práce - tropit po celém světě loupežnické války, jen si uvědomme jedno: přibylo válek od pádu Sovětského svazu nebo ne? Všude každý vznáší jakési majetkové nároky. Dokonce na youtube Poláci píšou, že by bylo dobré mít atomové zbraně, hrdě se dívají na přehlídku své armády s nějakými předpotopními leopardy. Zase to je o tomtéž jako před druhou světovou válkou. Nedáme ani knoflík, pokud se jedná o polskou scénu - tedy polskou scénou cloumají podobné národní vášně. Tím jsem nechtěl říci, že si myslím, že Stalinské nebo Brežněvovo Rusko bylo to pravé ořechové, jak to zase pochopí trollové nebo řekněme prostě hlupáci, kteří mají málo zdravého selského rozumu. Kapitalismus ale mele z posledního. Otázka jenom je, co ztropí na smrtelné posteli. Aby náhodou neposlal pozůstalé, tedy nás všechny ke všem čertům, to jest do jaderného kotle.

      Vymazat
    3. Stejný člověk co napsal 13:15 s dotazem po pozornějším čtení Vašeho příspěvku: Možná to víte, zamyslete se nad tím, proč se nedohodlo Japonsko a USA před Pearl Harbour?
      Proč emerické embargo na ropu pro Japonsko v důsledku čehož Japoncům nezbývalo než vyrukovat do války, tedy na Pearl Harbour. Dneska tatáž situace - Čína a USSA. Proč letadlové lodě v Činském moři. Proč ne nějaká dohoda. A možná mi vysvětlíte: proč mrtvý indián je dobrý indián. Jinak to proč nebyly podniknuty před Pearl Harbour nějaké dohodové kroky, to skutečně nevím, jen tuším proč nebyly podniknuty. Myslím si, že toho indiána je přece jenom lepší zastřelit.

      Vymazat
  7. Naprostý souhlas s článkem. Hospodářské, nebo obchodní sankce, je otevřený akt nepřátelství. Ať už to politici okecávají, jak chtějí. Naše země nemá žádný důvod uvalovat tyto sankce na Rusko. Nejen to, navíc těmito sankcemi náš stát poškozuje. To je ohromná logika, my se budeme sebepoškozovat, aby Rusko vidělo, že nás musí brát vážně a vyvíjet se, jak my si přejeme?!?.
    Takovéto nesmyslné situace vznikají proto, že politiku neurčují politici, ti ji pouze tlumočí. Ale určují ji mezinárodní finanční skupiny, kterým tito politici slouží. A s přihlédnutím k jejich finančním a majetkovým zájmům, tato politika již logiku dává. P.K.

    OdpovědětVymazat
  8. Kapitalismus vyčerpal všechny schopnosti vývoje a nastoupila nevyhnutelnost jeho likvidace. Lidstvo si musí vybrat - buď kapitalismus a tím i svůj vlastní zánik, nebo pokrokovější a spravedlivou společnost s rozvinutím schopností každého člověka. Problém je v tom, že ti, co dávají přednost parazitickému způsobu života, se budou bránit všemi prostředky. Bude to tvrdý boj, protože diktatura kapitálu má dnes k dispozici mezinárodní aparát v podobě EU. Tuto instituci nečeká exit, nýbrž exitus.

    OdpovědětVymazat
  9. Po brexitu exit…
    Anonymní10. dubna 2017 15:05
    „Lidstvo si musí vybrat - buď kapitalismus a tím i svůj vlastní zánik, nebo pokrokovější a spravedlivou společnost s rozvinutím schopností každého člověka.“
    Jeden problém vidím v tom, kdo je to lidstvo? Ono se totiž člení do mnoha zájmových skupin, jejichž zájmy se liší.
    Druhý problém vidím v tom, že dokud občané nebudou vzděláni, jak by ta společnost měla vypadat, tak jí nikdy nedosáhnou. P.K.

    OdpovědětVymazat
  10. Přesto musím panu Letkovi něco vytknout.Žádný
    rozdíl mezi vítačem,schvalovatelem bombardování
    a humanistou není.Jedná se pořád o jedny a ty
    samé lidi.Ti jdou vždy s hlavním proudem,protože
    na nic nemají vlastní názor.Nemají čím myslet.
    Petr Majevský

    OdpovědětVymazat
  11. Naprostý souhlas s článkem. P. Letko napsal přesně to, co si myslím a co cítím, ale co bych určitě takto perfektně neuměla vyjádřit.

    OdpovědětVymazat
  12. Je to proste v prdeli

    OdpovědětVymazat

Reklama