Reklama

.

.

sobota 15. dubna 2017

Polsko, Smolensk a žádný konec

15. 4. 2017      zdroj
„Víme zcela jistě, že letadlo se rozlomilo ve vzduchu“, tvrdí promovaný inženýr Waclaw Berczynski. Novým důkazem o atentátu vedoucí vyšetřovací komise ke Smolensku časné pondělní ráno naladil diváky státní televize TVP ke svátečnímu výročí. 10. dubna 2010 se u Smolenska zřítilo polské prezidentské letadlo. Celá posádka, 96 osob , mezi nimi hlava státu Lech Kaczynski a jeho žena Maria přišli o život.


Jen to však v Polsku platí za potvrzené. Přívrženci Jaroslava Kaczynského , šéfa vládní strany „ Právo a spravedlnost“ /PiS/, vycházejí z atentátu. Neboť to je životní a státní doktrína šedé eminence, který od smrti svého bratra – dvojčete- nosí jen černý oděv. Důvodem, že se stroj ocitl na bříze a před přistávací dráhou se v lesíku rozlomil, nebylo riskantní rozhodnutí pilotů přistát za mlhy , jak analyzuje první vyšetřovací komise pod tehdejším ministrem vnitra Jerzy Millerem. Ta ale byla svolána v době vlády konkurenční strany „ Občanská platforma“/PO/ za Donalda Tuska. Předchozí vláda je současným vládním táborem podezřívána, že svému výboru, který nevychází z cizího zavinění, sama nevěřila. „ Stále více se přibližujeme k pravdě, zní Kaczynského slib svým přívržencům, kteří každý desátý den v měsíci naslouchají jeho projevům před prezidentským palácem. Přitom se také často nadává na politického protivníka. Polsko je rozděleno, stejně jako skupina pozůstalých po pádu letadla.

„ Je jisté – Rusko se nezachovalo a nechová kooperativně. Dosud Polsku nebyly vydány ani vrak Tupolevu, ani černá skříňka, také navigátoři technicky spíše zaostalého vojenského letiště reagovali se svým varováním před přistáním příliš pozdě.“ Určitě se v prostoru vznášejí otevřené otázky. Ale v nové vyšetřovací komisi, kterou založil ministr obrany Antoni Macierewicz, není expert, který by byl po neštěstí na místě. Obhájci současné komise odkazují na mezinárodní odborné síly, které se účastní současného vyšetřování. Míněn je profesor letectví polského původu Wieslaw Binienda z Akron University Ohio,který již dříve pochyboval o průběhu katastrofy , jak ji popsala komise Millerova.

Ruští navigátoři a bomba v letadle

Animační film vyšetřovací komise ukazuje různá pochybení, která vedla k neštěstí. Za prvé se tvrdí, že ruští navigátoři zavádějícími pokyny přivedli piloty ke zkáze. Smolenští navigátoři byli řízeni generálem Vladimírem Benediktovem z Moskvy, který předtím řídil speciální komando ve válce v Afghánistánu.

Komunikačním zmatkem „ ze strany Ruska to muselo vést ke katastrofě“, říká komentátor filmu. Pilot Arkadiusz Protasiuk byl navigátory „ podveden“, kteří mu sdělili příliš krátkou vzdálenost od přistávací dráhy , takže letěl příliš hluboko.

Piloti, kteří zpozorovali, že letěli příliš hluboko, chtěli se strojem ještě vzlétnout vzhůru – tak zní teorie komise.Nikoliv bříza oddělila část levého křídla, a to vedlo k pádu, ale daleko více se jednalo o „ havárii“, která uvolnila část křídla. Letadlo bylo ale ještě řiditelné, teprve exploze nakonec roztrhla na kusy Tupolev – 154.

I když to explicitně ve 42 – minutovém filmu řečeno není, i pouze jeden ze tří faktorů mohl zavinit zřícení letadla – tvrzení o chybném navádění, ztráta části křídla a exploze. Polská vláda se bude nyní dotazovat u ruských navigátorů na průběh pádu.

Jerzy Miller, vedoucí první vyšetřovací komise, byl proti tomu. Komise nejprve vypustí do světa tézi a poté dodává „ pseudofakta“ . Navíc by na palubu nikdo nemohl nepozorovaně přinést bombu.

Pavel Antymowicz, astrofyzik, který patřil do vyšetřovací komise předešlé vládní strany „ Občanská platforma“, je také proti. Černá skříňka, jejíž vyhodnocení má Polsko k dispozici, by účinek bomby musela zaregistrovat. Podlaha letadla zničena nebyla, což mluví proti explozi, stejně jako stav plic a neprotržené ušní bubínky posádky. Maciej Lasek, který vedl státní vyšetřovací komisi leteckých neštěstí v letech 2012 – 2016, prohlásil, že letadlo až do kolize s břízou bylo nedotčené.

Také Kreml prostřednictvím svého mluvčího Dmitrije Peskova říká, že černá skříňka žádnou explozi bomby nevykazuje. Celkově ruská média věnovala polskému památnému dni a tézím komise málo pozornosti.

Na druhé straně tvrdé jádro, přesvědčené přívržence téze o atentátu v Polsku, vědecké protiargumenty málo zajímají. Okolo 20% Poláků je přesvědčených o teroristickém činu. Větší význam však mají nyní mocenské boje uvnitř PiS. Teď je ve výhledu nová vyšetřovací komise. Jaroslav Kaczynski rozhodl o jejím založení ve středu, aby si posvítil na eskapády Bartoloměje Misiewicze, bývalého tiskového mluvčího ministerstva obrany.

To je chápáno jako útok na ministra obrany Antoniho Marcinkiewicze, který se dosud osvědčil jako nejvěrnější druh Kaczynského ve věci teorie atentátu u Smolenska. Vážný spor obou by Poláky, kteří věří v atentát, rozdělil na dvě skupiny.

Pro Novou republiku vybrala a přeložila Mgr. Zdenka Holešová

59 komentářů :

  1. Odpovědi
    1. I presto je si dobre zrekapitulovat fakta:

      - predchozi pilot vladni letky, zkuseny profesional, byl vymenen na zadost samotneho Kczynskeho pote, co s nim odmitl pristat, za spatnych podminek viditelnosti v Tbilisi (mezi horami).

      - novy pilot, nezkuseny, ale o to vice ambiciozni si proto netroufl "nevyhovet". Na zaznamu z cerne skrinky je zaznamenan rozhovor velitele (vzdusnych sil? ...pamet uz neslouzi, jako zamlada), ktery posadce rika (v 3. osobe) ze: "bude nastvany". Pilot jej totiz prave informoval, ze se podminky viditelnosti prudce zhorsuji.

      Co na to rict? Snad jen, ze vsechno dopadlo, "podle ocekavani". Navic letiste ve Smolensku, bylo vybaveno RPckem. To je totiz jediny zpusob, jak v Ruskych stepich pristat, prestoze uhodi treba "buran". Na rozdil od ALSu (ktery v takovych podminkach vetsinou zcela selze), tato procedura nejde nijak automatizovat a je zcela zavisla na dovednostech a komunikaci pilot/ridici-pristani. Sam jsem to mockrat zazil, protoze nase stihaci letectvo, stejny system rizeni pristani pouzivalo. RLky, byly m.j. vyrabene ve VUVR Opocinek. Jednalo se o skutecne "mikrovektorovani", kdy ridici-pristani, neustale hlasi pilotovi odchylky od smerove a sestupove osy drahy a ten je musi neustale korigovat a navic si, v poryvech vetru, musi sam vytvaret povedomi, o kolik jej ktery poryv, kam odchylil. Toto je neuveritelne narocne na zkusenost pilota, s timto typem pristani.

      A pikanterie na zaver. Pokud operace Barbarossa, zacala 22.cervna 41 a bitva o Smolensk 6.cervence 41, tak za tech cca 14dni, co RA prekotne ustupovala, tezko asi mohla zorganizovat "vyvrazdovaci operaci" Polskych dustojniku. Proto jsem se setkal i s nazorem od renomovaneho historika, ktery tvrdi, ze Polske dustojniky, nechali proste "svemu osudu" a povrazdila je az nacisticka SD pote, co obsadila ten lagr. Posleze se ale J.Goebelsovi "velmi hodilo" tyto narychlo zasypane hroby znovu otevrit a celou kauzu medializovat. To se "stalo" 14.dubna 1943!!! zatimco osvobozovani Smolenska probihalo 7.srpna - 2.rijna 1943.

      Coz do sebe, docela logicky zapada.

      Jenze co cekat, od bezmozkovitych rusofobu, ktere ovlada jen mohutny strach. Cely svuj zivot, ziji ve strachu, ktery ovlada celou jejich ubohou mysl. Cekat od nich logicke uvazovani, by bylo posetile.

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    3. oprava (opravy :-) ): system se nazyva ILS (Instrumental Landing System), zatimco AIL je firma, ktera radary a samozrejme i ILSy vyrabi :-)

      VUVR Opocinek, krome RLek, vyrabel samozrejme i RPcka :-)

      Poznamka: Samozrejme nevime, ktery den byli Polsti dustojnici povrazdeni, proto "Katyn" "slavime" v den, kdy ji nacisticka propaganda medializovala. Me to pripada "k zbliti".

      Vymazat
    4. jura15. dubna 2017 3:19
      Naprosto souhlasím s popsáním havárie letadla. Domnívám se, že rusové by nepřehlédli při vyšetřování výbuch na palubě letadla při přistávání. Poláci zase jednou fabulují. Stejně tak souhlasím s popsáním povraždění polských důstojníků.
      Je to pouze hloupý dlouhodobě vytváření polský mýtus. Který vyrobila německá propaganda a neustále je používán nacionalisty pro udržování nenávisti poláků proti rusům. Stejně tak jako úmyslné nechání Varšavy na konci války napospas němcům. Prostě povstání bylo předčasné a proto zkrachovalo. Stejně tak povstání slováků.

      Vymazat
    5. 8:43 souhlas

      Vymazat
    6. Pikanterie je úplný blábol pane Jura 15.
      Jen uvedu wikipedii.: Německá operace Fall Weiss, invaze do Polska (též zářijová kampaň nebo zářijové tažení (německy Polenfeldzug, polsky Kampania wrześniowa či Wojna obronna 1939 roku); 1. září 1939 – 5. říjen 1939, od 17. září podpořena útokem Sovětského svazu) zahájila druhou světovou válku v Evropě. Nacistické Německo, Slovensko a Sovětský svaz během ní společně v jediném měsíci zlikvidovali Polsko.
      Všimněte si prosím to datum. Ty polské důstojníky tam mohli střílet celé 2 roky. Fakt jen matete lidi a píšete bludy. Přečtěte si to prosím. Katyň !!!!! A to rusku jinak docela fandím, ale určitě ne Stalinovi nebo Hitlerovi, ne KGB, URU a podobným.

      Vymazat
    7. K té Katyni. V jednom článku v našich novinách píše autor: 1/ v New Yorském židovském můzeu v hlášení důstojníka SS je informace, že " problém s Polskými důstojníky u Smolenska Byl vyřešen. 2/ Vedoucí skupiny patologů /němec/ kterou německo vyslalo prozkoumat pozůstatky z Katyně, byl těsně před pádem Berlína popraven. A za 3/ Byla zveřejněno rozhodnutí mezinárodního soudu pro lidská práva ve Štrasburku: Všechny požadavky Polské strany a jejich občanů se v souvislosti s Katyní zamítají /z důvodu zfalšovaných podaných podkladú/. Co jim to asi tem prozápadní lezdoprdelka Jelcin dal a jak si to sami ještě "upravili".

      Vymazat
    8. Doporučuji dát si do vyhledavače " Goebelsova časovaná nálož Katyně "

      Vymazat
    9. Pro 12:05 : Německá operace byla také podpořena Mnichovskou dohodou , tedy Anglií a Fraancií !!

      Vymazat
    10. Samozrejme, ze od obsazeni Polska v zari 39teho, do 22.cervna41 uplynuly temer 2 roky, behem kterych, mohli byt Polsti dustojnici postrileni KGB, jenze proc by to KGB delala v oblasti centralni Rusi? Uz v te dobe existoval system gulagu, ktere se nachazely v mnohem nepristupnejsich oblastech. Vzdyt na tu likvidaci, pokud by ji chteli provest, meli 2 roky.

      Ja osobne podezrivam KGB z kdeceho, ale z "pitomosti" urcite NE! Stejne jako ten soucasny Rusky rozvedcik-prezident, ktereho si vazim pro jeho vysoky intelekt a schopnost strategickeho mysleni, ale za CZ prezidenta, vezmu radeji za vdek "zemakem" ;-)

      Vymazat
    11. 15. dubna 2017 12:05
      Všechny tyto materialy byly vytvořeny v době studené války a jsou značně zkreslené. Myslím, že i osobnost a skutky generalisima Stalina budou spravedlivě ohodnoceny až za dalších sto let. Zatím se pouze našel jeden zločinec který odvrátil zničení Sovětského svazu a omílají se pořád dokola stejné nesmysly.
      Václav

      Vymazat
    12. jo pánové mrkněte na tohle - možná pšonci řvou kvůli tomuhle - https://cz.sputniknews.com/svet/201704085072738-varsava-katyn-udaj-rudoarmejec/
      Vaska

      Vymazat
    13. Od případu mění Poláci svá stanoviskaŽe se před katastrofou pohybovali v kokpitu lidé,
      kteří tam neměli co dělat,přes úmyslné
      zavinění ruských dispečerů,kteří je před
      pokusem přistát varovali a můžeme se setkat
      se stále se měnící rétorikou.Teď je to pro
      změnu atentát a co bude příště?
      Petr Majevský

      Vymazat
    14. Jurovi – přesné přistávací radiolokátory vyráběla Tesla Pardubice, ÚVR Opočínek byl pro tento obor výzkumným ústavem tohoto podniku, nutně ovšem spolupracovaly nejméně tři vojenské výzkumné ústavy a nejméně jeden civilní spolu s technickými úseky kooperantů, takže tyto lokátory s některou další letištní technikou, také díky napojení na vojenský rozpočet (jak je obvyklé zejména v USA), byly na světové úrovni. Letiště Smolensk jako vojenské, pokud bylo toho času vybaven technikou Tesla, tak by to musel být komplex kombinovaného SRE/PAR nejspíš typu RPL4A nebo 5, spolu se sekundárním lokátorem Koreň. Tato technika se 100% redundancí vylučovala provozní výpadky a nekontrolované odchylky v přesnosti počítané na centimetry. Ostatně, automatické přistání sovětského raketoplánu Buran bylo ze země řízeno prostřednictvím PAR Tesla s odchylkou výsledné trajektorie objektu v kterékoli ose do desítek centimetrů. Ze všech zde dostupných textů vyplývá, že kapitán havarovaného letu nepřistával veden PARem, protože by každé vybočení ze stanovené sestupové dráhy měl signalizováno akusticky automatem, takže mohl být veden leda hlasovými pokyny dispečera. V dostupném textu je ovšem uváděno, že nalétávající „zmizel“ z obrazovek ještě před příznaky havarie, což by znamenalo, že se octnul pod rovinou přistávací dráhy, nebo stranově o tuším víc než 30 m mimo osu ve značné vzdálenosti před jejím prahem. Chápu to tak, že kapitán šel na vizuál bez dostačující kontroly výšky letu. S tím letový dispečer ani letištní technika nic nenadělá. Příčina? Spěch, riskantní rozhodnutí, selhání kontroly výšky letu piloty. Nebýt toho, mohli jít na další okruh s tím, že přistávat „naslepo“ na PAR, pokud je pilot vycvičen, nebývalo při rozsvícené přistávací dráze výjimkou.

      Vymazat
  2. Mozna ze za tim byl jen typicky rusky slendrian a opilstvi dispeceru.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A pekne prosim, nemocny rusofobe, za vytazenim pasazera a za skorpionem byli taky Rusove?

      Vymazat
    2. Mne to pripadá, že tvoje opilstvo ti riadi myšlienkové pochody...2.14

      Vymazat
    3. Opilstvo by rusofoba 2:14 castecne omlouvalo, jenze on je nemocny rusofobii i za strizliva

      Vymazat
    4. Re (2:14):
      A kdepak, že možná!
      Vy jste vypatlancem zcela jistě!

      Vymazat
  3. Já jsem také promovaný inženýr a myslím si, že Rusové za to nemůžou.

    OdpovědětVymazat
  4. Znám Polsko a Poláky více než dobře. Je tam vždy snaha hodit něco zlého na Rusko. Jsem přesvědčen o tom, co bylo původně napsáno: President Kaczynski chtěl přistát za každou cenu a přinutil pilota k osudnému omylu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak- katolíci papežštější papeže, a na straně druhé ukrutná nenávist k všemu ruskému.

      Vymazat
    2. Ano,na první zprávy si velice dobře pamatuji.Nezkušenost pilotů a jejich nasazen k vládnímu letu je už předem sebevražda!

      Vymazat
  5. Připomínám díl ze seriálu "Letecké katastrofy", který se této události věnoval. Tam udávali, že na vině byla kromě špatné viditelnosti neznalozt pilotů, kteří nevěděli nebo zapomněli, že před začátkem přistávací dráhy je údolí a proto když se řídili jen podle výškoměru, tak se dostali moc nízko.

    OdpovědětVymazat
  6. ...ten kdo pozná mentalitu pana Bašáír Al-Asada, nikdy neuvěří že je ničemný strůjce ohavností jenž se dějí v Sirii...
    ...ten kdo zná Ruskou mentalitu,
    nikdy neuvěří že by se podílelo na takovém politickém zvěrstvu*

    OdpovědětVymazat
  7. V Soulu je 12:55 a už jenom par hodin zbíva do třetí světové válki.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spíš několik dní,než dorazí posily do Sýrie,ještě přiletí nejnovější USA letadla do Evropy.Musí to jít ráz,naráz v S.Koreji v Sýrii v Evropě.

      Vymazat
    2. :))
      na dvě stovky zahraničních novinářů dostali výjimečné privilegium být u toho,
      zlý jazykové hovoří o lidském štítu.
      Karty jsou rozdány.
      Možná všichni blafují v kasínu kde se stal bank planetou zemí*

      Vymazat
    3. 7:14
      Kim slíbil Doníkovi potopit letadlovou loď.

      Na tisíce žabích mužů v suchých oblecích a plastovým výměníkem vzduchu nenápadně obkličují flotilu.*

      Vymazat
    4. Pohádka pro přerostlé děti...

      Vymazat
  8. Obávám se, že pokud vezmu dávnější, nedávné a současné události, nemůže nenapadnout, že v Polsku, jako na Ukrajině a v Corvatsku cosi jako „národní kultura“ umožňuje zcela iracionální, nekulturní, štvavou a konfliktní politiku. Aby v tom nebyly tyto slovanské národy samy, stejně, ne li lépe si vedou Lotyši s Litevci a Estonci. Když zůstaneme v Evropě. Jinak jednoho napadá uvažovat i o USA.

    OdpovědětVymazat
  9. Kaganovič priznal - a to pomerne neskoro - že zastrelených bolo cca 3000 - zbytok nemohol byť - boli odsunutí tí, čo chceli bojovať s Andersom do Iránu a iní zasa šli bojovať k Sovietom, zbytok ktorí utekal pred Nemcami a pochytali ich v okolí po útoku Wermachtu sústredili Nemci práve v Katyni, boli tam totiž ubikácie po pionierskom tábore, Nemci si nemohli dovoliť takú masu Poliakov mať v tyle pri útoku, nikto nemohol predpokladať, čo sa v prvých chvíľach vojny stane, s príchodom jesene a zlých cestách im došlo, že chovať takú početnú skupinu nejde - a zachovali sa "pragmaticky" - preto boli obete spútané papierovými motúzmi vyrábanými len v Nemecku, a zastrelení pištoľou do tyla - tiež milý zvyk - neskôr to "vyšetrovatelia" pripísali KGB s tým, že tieto zbrane boli spoľahlivé - Sovieti strieľali puškami - vždy - z desiatich krokov - k danej téme - nikto nepochybuje o jednom, o lietadle rozhoduje kapitán lietadla, a ak nemal správne alebo zrozumiteľné informácie, tak nemal pristáť, a ak pristával - dispečer kričal že ho nevidí - a tak je to v pritiklade s tým že ho zle navádzal - nemal šajnu kde je - v akej výške - pretože toto čo uvádzal kapitán bolo inak ako vedel dispečer - ten nemohol vedieť, že je výška udávaná kapitánom nesprávna a nemohol vedieť, že ten netuší že je tam jama pred letiskom, ale dispečer to vedel - a čakal že bude v tej výške letiska, čo nebolo - a tak kapitán uviedol do omylu dispečera, a aj seba - amen - nakoniec ide o to, že by sa Rusi priznali a zaplatili odškodné - raz Poliaci už pohoreli s dôkazmi o Katyni - a aj ich rýchlo"stratili" tak skúšajú znova - čo už ...

    OdpovědětVymazat
  10. Poláci, tzv Ukrajinci/banderovci a Chorvati jsou poturčenci a ty jsou horší než Turci.

    OdpovědětVymazat
  11. Ani se mi nechce domýšlet,co by se stalo, kdyby tato hrozná katastrofa postihla naši vládu. Pro národ by to byla nenapravitelná pohroma. Tolik slušných lidí naráz, fuj to je ale ohavná představa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane, děkuji za smích, který jste u mě vybudil, jste dobrý jako Menšík.

      Vymazat
    2. Bylo by dobré aby Trumpeta pozval naši vládu an večírek do své rezidence. Při té příležitosti by náš ministr války komediant při předvádění jak zatočí s Rusy střelbou do vzduchu poslal vládní special do vod Atlantiku.



      Vymazat
  12. Snad jediné, co lze Polákům pro příště doporučit, je to, aby jejich delegace (směřující kamkoliv) odlétaly včas, aby jejich delegace za letu tolik nechlastaly, a aby se jejich piloti raději řídili pokyny a informacemi letové kontroly hostitelské země než rozkazy podnapilých cestujících z paluby. Ví to dávno celý svět, že chlast lidi okrádá o správný úsudek a schopnost realistického hodnocení rizik.
    Rusofobie je v Polsku disciplínou populární a předhánějí se v ní již po několik staletí. Takže dnešní spekulace, záštiplná a pokrytecká slova zas až tak nevybočují s jejich šovinistických "tradic".

    OdpovědětVymazat
  13. Zkusím použít svůj selský rozum. To letadlo mělo přistát NĚKDE. Vzhledem ke klimatickým podmínkám muselo přistát JINDE. Během pár minut NĚKDO, navedl NĚKOHO, aby NĚKDO navedl letadlo tak, že prostě s tím polským prezidentem spadne. Nevím jaké IQ má moje jezevčice Sára. Myslím ovšem, že pokud by jí to zajímalo, tak by se této konstrukci smála.

    Pepo Milan

    OdpovědětVymazat
  14. Hele lidi,II WW začala útoky v Německu vyzbrojených sudetských teroristů na státní území RČS, vražděním občanů (civilstů, vojáků, policistů, celníků, četníků, pošťáků, nádražáků) RČS. To se ale pro Mnichovskou zradu Anglie a Francie muselo zaretušovat, stejně jako to, že Poláci aktivně přispěli v březnu 39 k rozbití zbytku naší republiky. To se potom zakrývá paktem Molotov-Ribbentrop a za začátek války se vydává až útok na Polsko. Ono totiž nic jiné Západu nezbývá. Oni na nás ai na pšonky srali. U nás zneužili důvěry, u pšonků jejich blbosti. Cílem bylo odstranit dva státy, které stály náckům v cestě na Východ, na SSSR. Přepočítali se, debilové, ale mají to, jak vidno v genech. Vždyť stejnou chybu dělají dnes - vycvičili a zorganizovali mudžahedíny, pak Al-Kaidu, podporovali terorismus a po koulích dostane vždy jen obyčejný člověk. Vyhledejte si psyop Gladio - třeba na Messinu, ale nejen tam a zjistíte, jak to Nato na to jde. Koho chrání, komu prospívá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky bohu za adolfa, který dal přednost pomstě za nucenou kapitulaci v první světové a šel přednostně na žabožrouty. A angláni měli štěstí že byli za vodou. Vysral se tak na nějaké rozkazy od rotschildů a jiné pakáže. Rusku to pomohlo a tak díky tomu jsme ještě tady.

      Vymazat
  15. K té Katyni : Nedávno Evropský soudní dvůr ve Štrasburku vydal rozhodnutí , že s událostmi v Katyni nemá SSSR nic společného , Poláci byli postříleni na podzim 1941 , kdy už tam dávno sovětská vojjska nebyla !!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem o tom přesvědčen. Jde o zločinné přepisování historie. Známá to vesta .., jak manipulovat jedny proti těm druhým.
      Ale i kdyby! Ta vzájemná nenávist Poláků k Rusům a Rusku (a naopak) sahá hodně hluboko daleko.
      Málo se např. hovoří i o tom, že Poláci (v podstatě) povraždili na sto tisíc zajatců z předchozího střetnutí, které Poláci v dubnu 1920 vyvolali svou intervencí proti sovět. Rusku.
      I ten námi "uctívaný" britský (zmetek) W. Churchill totiž odůvodnil ničivé nálety bombardéry RAF/USAF na civilní obyvatelstvo hitlerovského Německa těsně před koncem války (mj. Hamburk, Drážďany) spravedlivou odplatou.
      Co pro jednoho zločin, to pro druhého akt spravedlnosti ...
      Takové té dobře známé, anglo-sionistické.

      Vymazat
    2. 13:04
      Pane Opluštile s Vaším komentářem souhlasím,
      ale prosím ne všichni snad náš pan president(ten rád cituje pana CHurchila a železnou laydy) Jmenovaný britskzý politik byl vhodný pro vedení ve válce. V mírové době byl tak říkajíc k h..nu.

      Vymazat
    3. Re (08:13):
      S panem prezidentem velmi často souhlasím, tu a tam nikoliv. Toto je jeden z mála případů.
      I tak si na toho Churchilla raději ponechám názor svůj. On Miloš Zeman má už ten sklon k silovým řešením a jejich nositelům. To i krvavého Tonyho kdysi nazýval jako svého přítele, stejně jako byl a snad ještě i dnes je nakloněn vedení preventivních válek!
      No nic, měl a má právo na svůj názor. Není však naší povinností ten jeho povinně sdílet, i když jsme jeho příznivci (z nouze).
      Nebo právě proto? ...

      Vymazat
    4. Škoda ze se Miloš nezastává vůbec českých zaměstnanců cizích firem, kteří pracují na 100%, ale platí jim jen 30% mzdy. Takový prezident není žádná výhra.

      Vymazat
    5. Kdyz byl M.Z. premierem, tak jsem tvrdil, ze by ve svem "vyucnim listu politika", mel mit napsano: "Nepustat do Izraela", po vzoru V.Bilaka, ktery tam pry mel: "Nepustat na saka" (cemuz se smala babicka me prvni manzelky, vyucena krejcova, se slovy: "Tak on byl kalhotar..." :-) ).

      I ja jsem volil M.Z. ve 2. kole, jako mensi zlo, protoze opacna volba, predstavovala velmi-velke zlo. Co se tyka Churchila, tak ten byl prijatelny pote, co N.Chamberlain zpackal uplne vsechno, co zpackat mohl a jeste i neco navic.

      Vymazat
  16. Jasně že to byla bomba. Do jistě extrémně střeženého vládního speciálu ji na polském letišti nainstaloval Puťa osobně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 13:09 Žádná bomba. Stačilo, aby si před přistáním někdo na uklidnění zapaloval cigaretu a to alkoholovými výpary naplněné letadlo se muselo rozletět na kusy.

      Vymazat
  17. Jiří Jírovec15. dubna 2017 14:55

    Oficiální zpráva o katastrofě (v angličtině) je ZDE:

    (http://reports.aviation-safety.net/2010/20100410-0_T154_101.pdf)

    Celkem jednoznačně z ní vyplývá, že odpovědnost měla posádka a patrně stres z přítomnosti třetí osoby v kabině. V kabině zřejmě byl vrchní velitel polského letectva. Pilot mu řekl, že mohou zkusit, zjít na přistání a případně jít na druhý pokus (go around), ale že asi budou muset letět na záložní letiště. Podle záznamu žádal o rozhodnutí instrukci (patrně polského presidenta).

    To je základní porušení pravidla, že rozhodnutí může a musí udělat jen kapitán letadla. Existoval precedens, kdy vládní pilot odmítl přistát s presidentem přistát (v roce 2008) ve Tbilisi a byl za to potrestán. Kapitán letadla, které havarovalo u Smolensku byl v onom letu jako druhý pilot.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Re (14:55):
      Pane Jiří!, podle obyč. Poláka (rusofoba-šovinistu) je tak jako tak za vše vinen Rus.
      Polák to už jinak neumí a vidět nebude! Zvlášť s US bratrem za svými zády.
      A že fakta říkají cos jiného?
      Pro Poláka zase jen důkaz toho, že Rus má své "špinavé" prsty všude ...

      Vymazat
    2. Je to tak. Ožralí poláci a vyděšená posádka přistávali v mlze. Jak to asi mohlo dopadnout.
      Kdyby mohli obvinit Putina, že jim naschvál naléval, aby havarovali a před pádem letadla zmizel, a nebýt přitom za kašpary, tak to udělají.
      PS Poláci jsou kašpaři stejně, protože sní o velkém Polsku od moře k moři a hranicemi za Moskvou. Proto také mnozí s nadšením plánovali svůj boj po boku fašistického Německa.
      Poláci, to je ostuda Slovanů.

      Vymazat
    3. Jsou to debilové, problém je, v tom že se s nima musíme jako s členy Yisegrádu domluvit, a domluv se s debilama...

      Vymazat
    4. Jak rika jeden muj kolega: "Polaci vzdycky chteli dobyvat uzemi pro velke Polsko a pak vzdycky vsechno projeli". Jeho sousedka, z Havirova, kde vyrustal, pochazela totiz z Tesinska a jeste si pamatovala Polskou okupaciTesinska, par dni pred nabytim platnosti Mnichovskeho paktu. Tak se na to Polaci trepali. :-)

      Vymazat
  18. jak polakum tak rusakum by stačilo jedno meně vodky- spiš žadnou - vice rozumu jako kluk jsem čuměl v harachově kolik set polaku denno denně tahlo do čech jen kvuli vodce na hranici stala jedna kadibudka narvana vodkou a před ni stovka polaku ve frontě na chlast za ni hromada polaku spitych jak carski dustojnici ato nemluvim o polacich jako narodě kdo tam byl tak vi očem je řeč tolik zpitomělych katoliku na jednom mistě snad neni ani ve vatikanu přestože se piše 21stoleti

    OdpovědětVymazat
  19. Současní vládnoucí polští politici se chovají a mluví jako blázni.I kdyby jim Rus to jejich letadlo sestřelil jako že ne ,co by dělali,vyhlásili by Rusku válku a táhli na Moskvu?Poláci už mají v sobě tolik nenávisti k Rusku ,že už jí nemůže být více .Takže na co ta další kampan okolo letadla?

    OdpovědětVymazat
  20. Různí ti pochybovači mají rozsáhlou informaci k technice řízení letového provozu na 15. dubna 2017 18:49

    OdpovědětVymazat
  21. Proč vyčítají současnému Rusku Katynský masakr a Rusům vůbec.Kolik Rusů vyvraždil diktátor Stalin a ptal se snad svých občanů jestli může popravit Poláky ?

    OdpovědětVymazat