Reklama

.

.

úterý 25. dubna 2017

Případ Mariánského sloupu

Stanislava Kučerová
25. 4. 2017  České národní listy

Dr. M. Neudorflová, která se po pádu minulého režimu vrátila z Kanady, aby pomáhala rozvoji své vlasti, se podivila, v jaké míře se u nás vyrojily tendence reinterpretovat ba i desinterpretovat historii střední Evropy, včetně historie české. 
 
Mnozí začali obracet svou pozornost ke šlechtě, katolické církvi, menšinám, a to bez sociálního a politického kontextu. Začaly se pomíjet příčiny, důsledky, důležité souvislosti. Z viníků katastrof 20. stol. se začaly dělat oběti, podstatné se přestalo odlišovat od nepodstatného, úzká, nevýznamná témata začala být pokládána za rovnocenná se závažnými. Tyto posuny byly ideologicky provázeny postmodernismem, který se v podstatě snažil vnést do intelektuálního myšlení zmatek. U nás např. začali někteří považovat odsun Němců z českého pohraničí za zločin, Mnichov a okupaci za důsledek námi zaviněné nespokojenosti menšin.

Do okruhu těchto desinterpretačních snah patří i úsilí obnovit Mariánský sloup v Praze na Staroměstském náměstí. V Národním osvobození č.10 ze 14. května se tomuto případu věnuje příspěvek Petra Říhy. Uvádí o zmíněném sochařském díle mnohé podrobnosti, provází je i obrázky, zčásti barevnými. Pravdu však, bohužel, nemá. Jak to bylo, najde si čtenář v nezaujaté literatuře z doby vzniku Československé republiky. Krátce po převratu 28.října 1918, v revoluční euforii, konal se 3. listopadu na Bílé hoře tábor lidu k uctění nešťastného výročí pověstné bitvy (8. listopadu 1620). Po prvé bylo možno vzpomínat na ztrátu samostatnosti a svobody ve společnosti již samostatné a svobodné. Bylo mnoho projevů, horování, emocí, nadšení i spravedlivého hněvu. Když se lid vracel z bělohorské manifestace, zastavil se na Staroměstském náměstí a povzbuzen dalšími projevy, strhl (povalil) Mariánský sloup, v němž viděl (právem) symbol nenáviděné 300leté poroby, vítězství Habsburků nad stavovským povstáním a následné bezohledné kolonizace českého království.

Sloup byl vztyčen r. 1650 z vůle panovníka Ferdinanda III. na počest vítězství katolické ligy nad českou reformací a českým státem. Bylo to dva roky po Westfálském míru, pro Čechy tragicky osudném. Takové sloupy se stavěly po celé katolické Evropě. Někdy se uvádí, že sloup byl vztyčen na památku statečných obránců Prahy před Švédy, jenomže to je jen zavádějící podrobnost. Od vítězství švédských zbraní nad císařskými si slibovali čeští exulanti (i J.A.Komenský) konec habsburské nadvlády, svobodu víry pro domácí obyvatelstvo a návrat exulantů z ciziny domů. Pádem katolického panovníka by už všichni poddaní nemuseli být katolíky, persekuce pro víru by přestaly. Avšak dřív než mohli Švédové Prahu dobýt, válka skončila a Westfálským mírem se Habsburkům jejich neomezené panování u nás potvrdilo. Dál trval zákaz návratu pro jinověrce, dál byli tajní jinověrci odhalováni a pronásledováni.

Jako podněcovatel k vykonání „ historické spravedlnosti“, jak to shromáždění lidé tehdy cítili, se uvádí bouřlivák a anarchista Franta Sauer (1882), zámečník, obchodní cestující a spisovatel pražské periférie a bohémy. Samu akci je třeba posuzovat v uvedených historických souvislostech a nevymýšlet si vandalství opilého vůdce a zfanatizovaného davu. Znovupostavení sloupu by bylo projevem hrubě necitlivé restaurace poměrů z c.k.mocnářství a znovu pokořujícím symbolem českého národního ponížení.

Prof. PhDr. Stanislava Kučerová, CSc.

88 komentářů :

  1. Následné bezohledné kolonizace Habsburky ? To jako Marií Terezií či Josefem II. ??? Vláda Habsburků byla to nejlepší co jsme kdy měli. V roce 1918 Československo ( zejména Čechy a Morava) vzniklo jako vyspělý průmyslový stát a vděčí za to především Habsburkům ,jejich péče o lid Čech a Moravy byla mnohem lepší než jakékoli vlády po roce 1989 . Osobně bych chtěl mít vládu Rakouska i dnes.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mentalita otroka a slova totálně vymytého mozku!

      Vymazat
    2. Včetně muslimského obohacení?!

      Vymazat
    3. To musel napsat nějaký katolický fanatik. Takovéhle nehorázné teze vycházejí z kruhů katolických lžihistoriků, jako je ta ulhaná kreatura Šebek.

      Vymazat
    4. Za Marie Terezie a Josefa II docházelo k nejtvrdší germanizaci Čech a Moravy! Jakápak péče Habsburků o Čechy? Jen si vzpomeňte na Bezruče - "... při Dunaji stojí paláce, z krve mé a z mého potu...." A nakonec si Habsburkové zavařili sami, když se s Německými Pangermány rozhodli napadnou Srbsko a vyhnat miliony českých vojáků na jatka nespravedlivé imperiální války! Tak sklapni černožlutý úchyle 8:34!!! Leo

      Vymazat
    5. To, ze jsme byli "technologickou strechou" c.k. mocnarstvi je neoddiskutovatelny fakt a souvisi to jeste s dobou Karla IV.-ho a hlavne Jiriho z Podebrad, kde zvlaste Jirik, byl velkym podporovatelem "beznych" remesel (zatimco Karel spis podporoval umelecka remesla). Proto u nas bylo na co navazat. Spoustecem byla bitva u Hradce, ktera "nastavila zrcadlo", technologicke zaostalosti c.k. mocnarstvi. Ani skolske reformy totiz nebyly schopne dohnat nekolik stoleti, ktere spolecnost "prospala", pod katolickym dogmatismem. Pri stretu s protestantskym svetem, se totiz jejich pragmaticky pristup projevil. Tehdejsi spolecnost toto dobre citila a proto byl Mar. sloup, jako symbol katolicke poddanosti strzen. Myslim si, ze skutecny krestan, umi k takovym modlosluzebnickym praktikam, jako uctivani nejakeho sloupu, zaujmout zcela rigidni postoj!

      Vymazat
    6. Re (8:54):
      Nevěřil bych, ale na vás je názorně vidět, že to je skutečně možné!
      Aby otrok svého pána i miloval. Jako ta ovce ...

      Vymazat
    7. 12:16
      Jako komouš svého vůdce. Stalina, Maa, Kima, Castra, Madura...
      Zameť si před vlastním prahem Opluštile.

      Vymazat
    8. 12.26 ... nebo Němec svého Führera Adolfa, Herman svého pobratima Posselta, Modrá knížka, co nikdy nezažila skutečnou vojnu, Habsburgy, Schwarzenberga řečeného "sprosťák a enuretik", Heydricha,... Kdo z nich je váš favorit?

      Vymazat
    9. 8:54 h.: Ty asi nejsi Čech, viď, ty jsi nejspíš (zakuklený?) germán.

      Vymazat
    10. 8:54-Ano,máte pravdu,za Habsburků nám bylo
      nejlíp.Jen jste zapomněl dodat,kdo vlastně
      byli ti nám.Rakušáci průmyslové objekty
      nechali stavět v Čechách a na Moravě,aby
      si uchovali neporušenou krajinu a tím také
      lepší životní prostředí.Sledovali jenom
      své zájmy a české prostředí jim zaručovalo
      pohodlné živobytí.Bez zničené krajiny,bez
      nebezpečí vzpoury dělníků z fabrik.Takže
      vždy sledovali jen svůj prospěch.
      Petr Majevský

      Vymazat
    11. Pane Majevský - pro upřesnění: Průmysl se za průmyslové revoluce stavěl především a pouze tam, kde byla energie a suroviny. V Čechách a ve Slezsku bylo uhlí a dobývala se tu i železná ruda. Proto ocelárny a slévárny právě tady. Toď vše. Majetek to ale byl germánský, cizácký a zisk odtékal mimo Čechy a Slezsko. Češi a Slezané dřeli a při Dunaji stály paláce...

      Vymazat
    12. Anonymní 12:16 Zapoměl jsi na Chavéze , zametači. V.J.Horák

      Vymazat
    13. PAW
      DR.N. se zase pozastavila$^&*(*&%$!!!
      Velice nam dava najevo svoji pri nejmensim nedostatecnost. Ovsem vratila se prechytrala z Kanady. Tam jsou vsichni a je to videt az sem..
      VATIAKNKAN samozrejme chce abych skakali a tancovali jak Rozkazuji papezi a jejich Kradinalove atd..
      Neni cemu se divit. kazdej to vi uz pres 2000 let !! Muze se dr. N zase rozbehnout klidne..divit se muze taky, ale nekde jinde...
      To cemu se podivuje uz jsme davno zapomneli...
      Dominus vobiscum ..scum.
      PAW

      Vymazat
    14. Oprava: W A T I K A N K A N ...

      Vymazat
    15. Naka Kucerova nam strka za kazdou cenu dalsi mektorku vseho a niceho, aby z ni udelala Celebritu-Inteligentni , brzy do vlady popularni, ani nezalezi na nesmyslech , bez aktualnosti k dnesku.
      Mrskat do nas jejich jmenama furt...
      PAW

      Vymazat
    16. PAW
      Mne by spise zajimalo za co Kramar a vlada a Masaryk platili po 1.sv. valce Rakousku MILIONY.
      Jeste jsme temer NEEXISTOVALI A UZ JSME MUSELI PLATIT SCHWABUM. Ktery nas jeste ani neuznali za stat a narod !!!
      Za to ,ze u nas nechali Schwaby pachat zlociny kradeze a vrazdy na ceskych lidech ?
      Zvasty o sloupech maji zaclonit Skutecnosti !!
      PAW

      Vymazat
    17. Vykaslete se jim na ty jejich sloupy.
      At radsi dostavej STAROMESTSKOU RADNICI , at
      Usaci zaplati , kdyz ji zbourali !!!
      PAW

      Vymazat
  2. Autorka nepíše pravdu.
    1. sloup P.Marie byl postaven jako dík Pražanů za záchranu Prahy před Švédy - v tom duchu se mimo jiné vyjádřil i TGM.
    2. Franta Sauer se několikrát vyjádřil v tom smyslu, že stržení dlouho před tím připravoval, a využil k tomu srocení lidu na Bílé Hoře.
    3. O tom, že to nebylo spontání svědčí i přítomnost hasičského sboru s výsuvným žebříkem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vy píšete nepravdu: hasiče nevolvl Sauer. Oni už tam byli a spontáně pomohli davu strhnout nenáviděný symbol poroby a nesvobody!
      To že to Saure plánoval nic neznamená. Ten pomník vadil desítkám tisíc Pražanů dávno před tím!
      Ta katolická výmluva, že šlo o "dík Pražanů za záchranu Prahy..." je jen propagandistická floskule. Sloup byl oriantován tak, aby vymluvně hleděl k místu exekutivy českých protestantských pánů, postava bohorodičky, či jak ji milý katoličtí zaslepenci nazýváte, šlapala po těle draka, což nebylo nic jiného, než symbol netolerance k jiným náboženstvím a jinému myšlení. Jako reakce na porobu a brutalitu katolického panstva a kléru je český ateismus. S pomníkem jděte vy zlodějská chátro do zádele. Zase vám ho strhneme a nebudeme k tomu potřebovat ani ty hasiče!

      Vymazat
    2. Vy se nechejte vyšetřit.Váš koníček ničení pomníků jako připomínek minulých kolaborací je pouze potlačování výčitek svědomí.Všechny ty připomínky národního i osobního selhání jsou v Blaníku a lebečních dutinách Vám podobných.Radecký,Stalin,Šverma,Želivský,Masaryk a další z minulosti i budoucnosti mávají všem těm spravedlivě rozhořčeným Votroubkům Vašeho ražení.

      Vymazat
    3. Jak uz jsem napsal vyse, sloup byl zpupnym pamatnikem rekatolizace Ceskych zemi. Mnoho lidi, naopak Svedy vitalo, jako osvoboditele. O tom, jake nasledky mel katolicky dogmatismus na skolstvi a z nej vyplyvajici technologickou zaostalost, ukazal Rakousko-Prusky konflikt, kde behem doby, nez c.k. vojak, svoji predovku nabil, Prusky vojak mohl 7x vystrelit!!! ...a o technologii, jde ve zbrojni vyrobe az v prvni rade ;-) ...protestantstvi, totiz vede k pragmatismu a neustalemu zpochybnovani autorit. Proto autority, ktere toto srovnani neunesou, jsou nahrazeny autoritami pevnejsimy. To same, je i podstatou demokracie.

      Vymazat
    4. Takže hasiči spontánně čekali na Staromáku až tam spontáně dorazí dav?
      Kdo z těch "desítek tisíc Pražanů" vám řekl, že jim ten sloup vadil?
      Kdyby sloup postavili kvůli Bílé Hoře, tak by to udělai dřív a ne po 32 letech.
      Z těch "českých protestantských pánů" byli z panského stavu tři a čechů byla s bídou polovina.

      Vymazat
    5. Kdyby v historii neplatí. Vaše teze a urážky diskutujících, podsouvání a jiné jezuitské triky si laskavě nechte někam do semináře. Na myslící lidi neplatí. Sloup byl symbolem poroby, zničení státu, myšlenkové netolerance a katolické zpupnosti. Byl symbolem zaostávání za světem a mordování v 1. světové válce, od které Čechy, Moravany a Slezany nahnala monarchie s vydatnou pomocí katolické církve. Jdi už s těmi svými vlastizrádnými řečmi k velebníčkovi a tady už neobtěžuj!

      Vymazat
  3. Ještě štěstí,že to rozhořčený lid cestou z Bílé hory nevzal přes Hradčany... Ve svatovítském chrámu je pochována řada habsburských císařů,kteří by nakonec mohli dopadnout jako Václav IV. na Zbraslavi za husitských bouří...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale, ale, to bylo fakt velké štěstí, ty kleštěné hově.

      Vymazat
  4. Jak jinak než vandalstvím nazvat zničení 300 let starého uměleckého díla???
    A to měli ještě tito "vlastenci" ještě namířeno na Karlův most kde chtěli všechny sochy naházet do Vltavy. Štěstí že jim v tom zabránili vojáci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Místo soch měli zopakovat depontifikaci kolegů Nepomuckého...

      Vymazat
    2. Dnes mají katoličtí demagogové a zloději obsazená ministerstva i televize, peleší se v rozhlase, obluzují v novinách, jsou v BISce i v ÚSTRku, žvaní do ekonomiky i kultury. Tohle vidět Masaryk s Benešem, tak začnou odznovu!!!

      Vymazat
  5. "Vláda Habsburků, to je to nejlepší, co jsme kdy měli". A je hned prvním diskutujícím "vymalováno". Co si ale o této vládě a o "pohodě českého národa" po Bílé Hoře myslí francouzský historik Ernest Denis, profesor na pařížské Sorbonně: "Katolíci měli pole volné a plány jejich byly dávno hotové: drali se až do hloubi útrob národa, aby mu vyrvali jeho víru; div, že nemocný tím nezašel. Následky Bílé hory byly vážné pro Evropu: jí zastaven zajisté pokrok protestantismu a na čas Habsburkům vrácena moc v Německu. Pro Čechy byly rozhodné: dřeny bez nože, na dvě století vydány nejnesmiřitelnějšímu despotismu náboženskému a politickému, přestaly hrát úlohu mezi národy samostatnými, a zdálo se, že zapomínají již i na své dějiny a na svůj jazyk. Nikde reakce katolická nebyla tak prudká a netrvala tak dlouho, protože nikde reformace nebyla zapustila kořenů tak hlubokých, nikde také nebyla osudnější, protože byla vedena panovníky neschopnými a že jejich nezkušeností a neprozíravostí rozmnoženy byly v rozměrech nekonečných útrapy a zkáza, která v každém případě byla by přivodila reakce tak radikální."
    Tak tolik ke "skvělosti vlády" Habsburků v době Temna v Čechách a na Moravě. Tehdy tisíce nekatolíků, v naprosté většině vzdělanců, byli vyhnání ze země. Jejich majetku se zmocnila katolická církev (a tak v r. 1948 bylo národu vráceno, co mu bylo církvi ukradeno) a cizácká šlechta (a také té, co si tehdy a pak ještě za Hitlera nakradla, bylo vráceno po r. 1945 národu). Taková je pravda, která je i proto, a nejen pražskou kavárnou, dnes nenáviděna. Pravda, kterou národu hlásal Hus, Havlíček, Masaryk, Čapek. Pravda, bez které není demokracie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 11:06 Skoro to vypadá, že pan Ernest Denis popisuje stav naší země po roce 89. Historie se asi opravdu pohybuje po spirále.

      Vymazat
    2. Protože jsme tu spirálu dovolili!!!

      Vymazat
  6. Podobně jako pan Denis budou historici, jimž pravda nepřekáží v bádání, hodnotit dobu temna po r. 1989. T

    OdpovědětVymazat
  7. 300 let pod habsburkama stačilo ted' jse snaží Čechy nacpat pod němce

    OdpovědětVymazat
  8. No ješte že tady v Brně náš Mariánský sloup nějací vandalové neshodili a už přes 330 let je ozdobou náměstí Svobody.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jsi zase ozdobou vaší fary. Honíš si s farářem nebo s kostelníkem? Nebo snad nosíš malým ministrantům Fidorky?

      Vymazat
  9. dobrý den, bohužel nemohu souhlasit s ahistorickým tvrzení autorky profesorky kučerové. pokud totiž uvádí, že - cituji: "...pádem katolického panovníka by už všichni poddaní nemuseli být katolíky, persekuce pro víru by přestaly...", pak si musím položit otázku, jak to může tvrdit. protože pokud by vyhrála strana protestantismu, došlo by následně k perzekuci katolíků. což lze předpokládat i vzhledem k tomu, že podobně smutné excesy probíhaly např.i v anglii, švédsku. zkrátka, vyhráli katolíci a ti postupně v čechách a moravě utvořili katolický stát; právě tak jako se postupně znovuvytvořily katolické bavorsko, katolická francie, atd.
    ... byl to zkrátka určitý proces... ale tohle by měla autorka vědět a nemanipulovat "prostý lid". cožpak jen katolík se dopouští zločinů, zatímco protestant nehřeší?
    jirka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hloupost, co píšete a ještě k tomu ahistorická! Kdyby v historii neplatí. Netoleranci a pronásledování jiné víry do Zemí koruny české zavedli katoličtí vladaři z rodu Habsburgského. Tečka, vy historický spekulante.

      Vymazat
    2. děkuji, přesně tohle jsem měl na mysli. ahistoricky vidí problém profesorka kučerová - první píše, že "by persekuce přestaly". to jsou ony spekulace.
      nu, a když ona poskytne vzor jednání, pak mohu podobně pracovat i já. a tvrdit, že by perzekuce nastaly, jen s opačnými znaménky.
      jirka

      Vymazat
    3. ... a prosím vás, anonyme, Habsburkové se píší takto. H A B S B U R K O V É. Alespoň v češtině a už více než století. A Země Koruny české se píší i s velkým K.
      a mimochodem, nebyli to Habsburkové, kteří zavedli netoleranci a pronásledování jiné víry. Zikmund Lucemburský, který chtěl smést husity, byl přece Lucemburk, a ne Habsburk. A Jan Žižka, který nám tak pěkně vyřídil Adamity, tož ten byl tam od nás, z Borovanska... a každopádně to nebyl Habsburk.
      jirka

      Vymazat
  10. Není kam spěchat s podporou takové revanše! A už vůbec ne s reinstalací symbolu nadvlády katolicismu. V Čechách a na Moravě, které až do Bílé hory byly multikonfesními zeměmi!
    Doba temna trvala tři století.
    Tož počkejme nějakých 300 let, a poté se naši potomci, jsouce snad i nezatíženi a nezaujati, mohou svobodně rozhodnout.
    Pokud zde ovšem v té době ještě budou a budou mluvit i česky ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za 300 let ti tam bude stát Mohamed. Ale kdo chce kam a uráží ho Pana Marie, pomozme mu tam.

      Vymazat
    2. Ano, panna Marie, zašlapavajíc "draka" a tím i symbolicky ztělesňujíc vítězství katolicismu nad českou multikonfesí, mě uráží.
      A Mohameda taky nemusím.

      Vymazat
    3. 12.28 Ta katolická MODLA uráží i mě. Mimochodem, říká vám něco ZÁKAZ IDOLATRIE, vy katolíku?

      Vymazat
    4. 16:43

      Nejsem žádný katolík. Vy ve vaší tuposti byste byl schopen nechat zbourat i Svatovítskou katedrálu.

      Vymazat
    5. Demagogický a nevychovaný 16:55 - sv:Vít je symbolem samostatné české státnosti a ne katolické zpupnosti, zaostalosti a netolerance.Zkus hulváte jiný příklad. Schválně!

      Vymazat
    6. Hlavním symbolem české státnosti
      je Pražský hrad.
      Váš obdivovaný Děd vševěd, který se tam na pár let nastěhoval, tam nechal vzápětí vyvěsit vlajku
      protektorátní EU, což ti asi nevadí.

      Ať byl jeho předchůdce kritizovatelný z jiných důvodů, tak takovou UBOHOST vždy odmítal...

      A teď mudruj, vlastenče.

      Vymazat
    7. V tom máš pravdu, ta vlajka tam nemá co dělat. Ale toho sloupu se zastáváš falešně a se sv. Vítem, jako součástí Hradu jsi to demagogicky přepísk.

      Vymazat
  11. Já to vnímán úplně jinak.Mně se pomník s panenkou Marií líbí.Politicky se to snad už(obzvlášť dneska)
    ani brát nedá-spíše jako historická památka,kterých je v Praze ze všech různých století vpravdě na tisíce.Jen houšť !Ať otevřou pražské lapidárium a všechna sousoší,která se tam nacházejí znovu jsou umístěny tam ,kde je Pražané v dávných i nedávných dobách viděli stát.Všechny!
    Radeckého inklusiv! Však toho hovada podobná
    tzv.radikálovi (ožralovi) Sauerovi rozmlátili dost.
    Co komu matička -panenka udělala?položit jí v úctě růži k nohám jako symbolicky čisté bytosti a ochránkyni ?Koho dráždí!?
    Odpovězte si sami .
    j

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:53 Ona by matička -panenka jako symbol čisté bystosti a ochránkyně nikoho nedráždila, kdyby o položení růže k jejím nohám neusilovali právě ti, kteří si v jejím jménu přivlastnili majetek vyhnaných protestantů a který dnes "restituovali". To je taková bezbožnost, že pokud by Bůh existoval, musel by jim tu čistou panenku Marii omlátit o hlavy.

      Vymazat
    2. PAW
      Stoji mozna za povsim ,ze tu demonstraci a posleze 'BOURANI" SLOUPU VEDLA NEJAKA aktivistka hodne veci a taky socialismu aktivistka , nejaka HORAKOVA...

      Vymazat
  12. Čistě fakticky: Sloup byl postaven v r. 1650 - 1652 (vysvěcen) jako poděkování za ubránění Prahy před Švédy. Nikoliv primárně jako připomínka Bílé hory. Ale vztah k ní přece jenom má. Je totiž téměř kopií jiného - Mariánského sloupu v Mnichově. Ten dal postavit bavorský vévoda Maxmilián I. v r. 1628 právě jako poděkování za vítězství na Bílé hoře, kde velel vojskům Katolické ligy (císařským velel Buquoy, přičemž přímo na bojišti Tilly, protože sám byl raněn). Habsburkové už v té době neměli žádný zájem budit nějaké náboženské spory v Čechách a na Moravě. Měli situaci pevně v rukou. Patřili k vítězné straně třicetileté války, protireformace v podstatě proběhla nebo byla v plném proudu. Takže si mohli dokonce dovolit dát generální pardon bývalým rebelům a jejich rodinám. A to včetně navrácení části majetku. Mimochodem, ten sloup chtěla radnice Starého města strhnout už v 70. letech 19. století kvůli havarijnímu stavu.Sochy okolo sloupu byly rozpadlé a jedné Pražance spadla hlava Panny Marie málem na hlavu, když šla okolo. Zbourání zabránil hrabě Chotek (jako řadě jiných pražských památek). Vit třeba J. Teige "Staroměstský rynek" 1908. Jiná otázka je, jak tento sloup chápali obyvatelé a zejména Pražané. A to chápání bylo v různých dobách jiné. Negativní náhled jim byl spíše vštěpován českými elitami na konci 19. století a zejména v období I. SV a v období revolučního nadšení na podzim 1918. Stejné to bylo i s jinými "pomníky". Třeba byli skoro vybiti kladrubští koně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 13:07
      Díky za smysluplnou informaci..

      Vymazat
    2. Ale to hlavní v té informaci nebylo: pomník byl po geneace vnímán oběma stranami sporu, jako symbol národní, sociální a náboženské poroby. Padla monarchie, padl sloup. Hotovo, tečka. Co tam dneska chtějí preláti vztyčit není ani původní sloup, ani replika, ale panenka marjá od kolotočů, vyfantazírovaná jakýmsi šplhavým kameníkem. Symbol dnešního postmodernistického kýče a katolického bezvkusu.

      Vymazat
    3. Mně se líbí to vaše: "hotovo. Tečka.". Je to takové demokratické. Ten sloup totiž byl chápán po drti ou většinu své existence jako náboženský symbol. Nikoliv politický. A už vůbec ne národovecký. Chodila k němu procesí. Lidi se u něj modlili. 250 let byko 99% obyvatel Čech katolíky! Politický symbol z něj udělali až národovci v prvních lezech 30. století. Stejně jako z pomníku Radeckého a jiných. Do té doby to byly pomníky politicky neutrální. A politikum se z toho dělá zase. Ale to vše se dá snadno dočíst.

      Vymazat
    4. Nesvádějte nic na národovce. Katolíci sloup vztyčili jako navýsost politický objekt. S tím moc nehnete, i když urputnou snahu máte. :-D)

      Vymazat
    5. Jestli někdo vztyčil navýsost politický objekt na Staroměstském náměstí, tak to byli národovci - pomník Mistra Jana Husa. Vůbec se tam nehodil (náměstí vypadalo úplně jinak). Proti jeho umístění (ne postavení) vystoupila řada tehdejších osobností českého života. Ale fangličkáři si prosadili svoji. A právě tento pomník je postaven jako připomínka Bílé hory. Ovšem ze strany poražených. A právě tento důvod uváděli zastánci jeho umístění na místě kde nyní je. Staroměstská exekuce je právě onen symbol porážky na Bílé hoře. Ne sloup. Ale to už bylo dávno po rekatolizaci a stavitelům nic nehrozilo. I o tom všem se můžete dočíst v dobovém tisku. Žádné útoky na sloup v něm nenajdete. Mně jako ateistovi je nějaký sloup ukradený. Ale když ho postaví, bude na Staromáku už docela těsno.

      Vymazat
    6. Trochu to motáte, preláte. Jan Hus není symbolem Bílé Hory. Upálení MJH - 1415, Bílá Hora - 1620. Sloup je zbytnělým a na dlouhá staletí i konečným vyjádřením katolického kléru, že v Čechách jsou pány spolu s Habsburky. Postavení bylo politickým protičeským a protireformačním aktem a symbolem. Symbolem nesvobody, netolerance, pronásledování a hamižné zpupnosti.

      Vymazat
    7. Psal jsem "pomník M. J. H. Ne Hus! To je rozdíl. Právě umístění toho pomníku na místě, které se stalo symbolem vítězství Habsburků (tím byla poprava 27 vůdců povstání a nikoliv bojiště) mělo kompenzovat pocit národního ponížení, který Češi cítili a cítí dodnes. Ale samotné postavení sloupu s tím nemělo nic společného. Šlo o výhradně náboženský akt. Poraženi byli Švédové. Pražané je nevítalo jako osvoboditele (kupodivu!!), ale statečně bránili město, které bylo v rukou Habsburků. Také byla Praha odměněna. Byly odvolány některé restrikce, byly uděleny pardony.... To samé Brno. Vy motáte páté přes deváté a bez jakýchkoliv důkazů omíláte mantru ožralých národovců. Já tam ten sloup taky nechci. Ale proto, že by zabral hodně místa a toho už je tam takhle málo.

      Vymazat
  13. Sv. Panna Marie je prevteleni kralovny stredozemni -
    Reginy Coeli. Ona neni a nikdy nebyla politicky symbol.

    Ona byla historickym symbolem Evropy. Prinasi mir, lasku, prosperitu, stesti a zdravi...
    Vy tam v Cesku porad zamenujete politiku katolicke cirkve s necim co je nadnesene nad politikou kohokoliv a co se da vystopovat do hluboke minulosti Evropy.

    Vortex nezname energie se do merit modernimi pristroji, tam kde se nekdy zjevila a proto, na takovem miste, by se mela postavit SHRINE. (Zjeveni je zrcadleni casu - rikaji v New Age.)

    Shrine je zazracne misto, ktere hladi dusi i totalne necitlivym atheistum... Neni tezke postavit Shrine, ale vedet KDE, Shrine postavit, aby pracovala je velmi tezke.

    Edison, stejne jako Nikola Tesla o Vortexu vedeli a jezdili do mista jizne od Bellevue v Ohiu Vortex zkoumat.
    (Rockeffer tam jezdil a zalozil Standart Oil.
    Henry Flagler tam jezdil a mel velky vliv na vychodni Floridu.)

    Ted jsem vam to rekl a vy na to budete reagovat urazkami a nadavkami, protoze jste stejni OPICACI jako ti, co znicili Mariansky sloup. Dobre vam tak, vy NEANDRTALCI !
    Budete trestani 300 let. (Vlastne vy uz jste.)
    nick HONOLULU

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, tak si, pane Honolulu, vezměte do USA zbytek černé, hnědé a jiné nebílé NÁPLAVY CPANÉ SAMOVYVOLENÝMI do ubohé Evropy! Váš papež Francisco to katolíkům doporučuje. Vozit je můžete těmi letadlovými loděmi, se kterými místo toho opruzujete Rusko a Koreu a... A pak si můžete vzít z Evropy ten zbytek a stáhnout z Němec konečně ta okupační vojska... Ten Mariánský sloup vám vděčná Evropa jistě věnuje i s Vatikánem.

      Vymazat
  14. 12:37 - Frantisek Oplustil..
    To jste si popletl s archandelem Michaelem.

    Jsem 100 % presvedcen o tom, ze pozitivni mysl, ktera vznika automaticky pod vlivem Reginy Coeli / Vortexu ma
    blahodarny vliv na kazdeho.

    To, ze mnozi z vas NEUMI cist vzkazy, ktere vam vesmir posila DENNE je zapricineno ztratou spirituality.
    Ta byla nicena ucelne pro benefit vsech vasich nepratel.
    Udelali z vas ZIVOCICHY a ted jim nedate zadnou praci, vas vymazat z dejin Evropy.
    nick HONOLULU

    Pozdraveni pani Prazska vlastovko. Je ve Vidni uz jaro ?
    Az pujdete ve Vidni po Mariahilfe, tak aby jste vedela, pro zajimavost.
    To byla hlavni silnice mezi Rimem a rimskou pevnosti Vidobonou... Vedla na Am Hof ! Tam byl HQ X. Legie Equestris..
    Vy zijete ve velmi, zajimavych mistech dokazete-li to vycitit radarem...
    To o cem se zminuji bylo v dobe, kdy Sv. Panna Marie a sv. Mary Magdalena sundavali Krista z krize. (29 A.D.)
    A tam, kde je dnes KLOSTERNEUBURG, tak tam byla hranice mezi provincii Noricum a Pannonia Prima.
    Vy na sve adrese, by jste patrila pod administrativni zpravu v CARNUNTUM v dobe (29 A.D.) - Pannonia Prima.
    To velke mesto uz neexistuje , ale byvalo tam sidlo XV. Apollinaris (49 let), ta se potom velmi nazlobila na vyvolene a znicila Jeruzalem 70 A.D...

    To jsou slavna miste - vsude ve Vidni.
    honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano,Nicku je to tak ;všechno mám zmapované.Po válce a zbytek v 70.létech bylo zničeno z esoterického podlaží Vídně,co se dalo ...byl takový zájem vedoucího polit.tábora ,který nazývá socialistický obrazoborec v rámci pokroku.U nás se to jmenovalo "hurákomunista".
      Máš přehled a zkušenostmi a charakterem podepřený názor...to je započítáno.
      jdu teď na večeři a budu se tam hádat o LePen!
      pa j.

      Vymazat
  15. 15:01... Ja uz mam zajistenou vysokou hodnost mezi andeli.
    Ty vsak pujdes na krmeni potkanum, jeste drive, nez ja dostanu povolavaci rozkaz.
    Az budeme v jine dimenzii oba, tak ja ti bude chcat na palicu a ty budes stenat na lozi Zahorove.
    nick HONOLULU - Katolik a verny jako Knights of Columbus.

    OdpovědětVymazat
  16. Kdybych se nemusel zdrzovat s prasetem 15:01, tak bych vas mohl informovat o zajimavem vztahu Mafie v Italii a na Sicilii k Regine Coeli.
    Cas vsak utika a ja mam povinnosti, tak az nekdy jindy.
    nick HONOLULU.

    OdpovědětVymazat
  17. Vážená paní profesorko Kučerová, plně s Vámi souhlasím, nenechte se prosím odradit germanofily a náboženskými fanatiky. Prosím všechny české vlastence, aby případnému znovupostavení toho otrockého sloupu zabránili. Byl by i obrovskou potupou pro našeho nezapomenutelného národního hrdinu Mistra Jana Husa, jehož pomník na Staromáku stojí pár metrů odtamtud. Nejméně už dva tři roky jsme v naší zemi svědky úsilí o jakousi druhou "pobělohorskou" rekatolizaci. Katolické šrouby se utahují ... Oni ti Dukovci jsou strašně aktivní, neb se bláhově domnívají, že pánbíček jim do žákajdy připisuje za to dobré body. Spoluobčané rozumní a vlastenečtí, braňme se! Argumenty hledejme v knížkách "Boží blud" od Richarda Dawkinse a "Bůh jako psychický virus" od Petra Bakaláře! Na televizních kanálech teď frčí propagace pologermánské šlechty, v čele s logopedicky defektním Schwarzenbergem, jenž má očíčka vsloup a do kamery mává qottwaldovským čibukem, nejspíš na znamení filmařům, že do konce záběru moč každopádně neudrží ...

    OdpovědětVymazat
  18. Když Mariánský sloup na Staromáku, tak opět Stalina na Letenské pláni, ať je to spravedlivé. Dále vybudujme pomník smíření se sochou Posselta vedle Masaryka před arcibiskupským palácem a měl bych dalších 10 hodnotných nápadů. H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ano, ono se to už nějak "historiky" a "kulturně-steticky" zdůvodní. katolíci v tom mají velkou zkušenost, tak se v této věci můžeme s důvěrou obrátit na bratra Hermanna či na jeho Bradu, toho světově slavného kanadského strýčka.

      Vymazat
    2. Bez Mariánského sloupu jsme vydželi cca 100 let a nevadilo to ani předmnichovské republice, tak proč katolíci prudíte.V.J.Horák

      Vymazat
  19. 16:51
    Pane, jste demonstrace NEINFORMAVONOSTI !
    Katolicka cirkem je rozdelana na dve frakce, ktere se nemaji radi. (To neni poprve.)
    Nas papez Frantisek je ZRADCE ! Zradce Krista a patri ke globalistum.
    Vas Halik patri take ke globalistum. Kam patri eminence kardinal Duka - opravdu nevim. Neslysel jsem zadny jeho projev.

    To, ze mame mezi sebou ZRADCE nemelo a nema vliv na to o co usiloval socialni reformator Krist a jeho nasledovnici.

    Tak jako uceni Krista bylo UKRADENO a zpotvoreno v dejinach nekolikrat, tak i Amerika byla ukradena specialnimi zajmy a vladou v pozadi stojici za officialni vladou. Trump jim poradne zamotal jejich intriky.
    Proc to millionum Cechu neni zrozumitelne a videtelne my nevime.
    Kazdy Republikan v Americe to vi.
    Katolicka inkvizice byla svinstvo, (evangelicka jeste horsi), obe nikdy nemeli nic spolecneho s ucenim Krista.
    Byl to boj o moc, ktery se vede i dnes.
    nick HONOLULU

    OdpovědětVymazat
  20. Zase do toho michate politiku. Divejte se radej na symboly sv. Panny Marie jako na ozdravovanu a hlavne most k vasemu evropanstvi a dejinam.

    Nikdo vas nenuti Mariansky sloup vnimat a nebo chodit do Shrine. V Brne ho toleruji a je dobre , ze ho maji.

    Zde zmizelo nekolik sprostaren. Kdyz se tim nemusim zabyvat, tak vam napisu neco o Shrine.
    SHRINE - pokracovani.
    honolulu

    OdpovědětVymazat
  21. Na severu statu Ohio je Shrine sv. Marie PLNOBOLSETNE a lide tam jezdi nejen z cele Ameriky, ale i z Evropy , Australie, atd.
    Je tam kostel, jidelna, shromazdovana, parkoviste, spolecenska budova a bokem nekolik domu pro kneze a udrzbu. Berle jsou tam pribity na stenu, ktere tam nechali nemocni po uzdraveni.

    Je to v listnatem lese a lesem vede cesta, do ktere jsou vsazeny kovove tabulky s podekovanim. Nasel jsem tam jednu z roku 1919. Kolem cesty jsou kaple z vyjevy/zjeveni z dejin a ze zivota Krista . (Krizova cesta.) Prostredi je uklidnujici a hladi vasi dusi. Tam je ten Vortrex !

    Kolik stoji navsteva takove Shrine ? VUBEC NIC.
    Jidelna ktera tam je, ma tak smesne male ceny, ze svedomi vas donuti zaplatit daleko vice.

    Moje oblibene italske jidlo, ktere stoji v restauraci
    $ 12, tam stoji $ 1..Ale pivo, nebo Whisky tam neprodavaji.

    Obchod s upominkovymi predmety je plny obrazu, soch vsech velikosti (krasnych, umeleckych) a knih.

    Citite se lepe, osvezen a vyrovnan kdyz odjizdite.
    Manageri si tam jezdi lecit stress.

    A vite co je sranda ? Vas Halik se tam toula ! On si to zene do South Bend v Indiane. (I-80). Tam je universita Notre Dame a Halik ma od nich DOCTORAT cis. 18 nebo 19.

    Katolicka cirkev to misto koupila 1850 od Indianu. Indiani VEDELI o Vortexu, ale stehovali se do severniho Michiganu, tak to prodali.

    A vite jaka je dalsi sranda ?
    Kousek na sever je mesto SANDUSKY a tam ma zase tajne schuze New Age. Carodejnice z cele Ameriky, tam vymysly vselijake vonavky a masticky, ktere (cenzurovano).
    Nemohu popsat. (Policajti tam delaji razie a zavreli jednu moji kolegini, z Akronu, takze mam v tom kraji estradu - coz dela zase ten Vortrex.

    Neco takoveho je prinosem pro cely kraj.
    Az jednou pojedu na sever, tak se tam zastavim a poslu memu zbloudilemu katolickemu bratru Halikovi obrazek.
    Cestopis konci. Ted je rada na vas ! Pakujte kufry a navstivte Ameriku.
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
  22. Popleta Honolulu to zase celé zatemnil.

    Mariánský sloup = falický symbol; Falus = Duch svatý, jak všichni, kdo chodili na nábrdle vědí z příběhu o Marii.

    Proto:

    1) vrátit Staroměstské náměstí Svaté církvi římské, které odjakživa patřilo;
    2) Husův pomník roztavit a ukout z něj zábradlí kolem náměstí;
    3) na náměstí vpouštět pouze ty, kdo se prokáží křestním listem a potvrzením o zaplacení církevní daně;
    4) zbourat dům Štorcha-Mariena a všechny ostatní postavené po asanaci.

    OdpovědětVymazat
  23. 10:34... NESOUHLASIM ! Kdyz vy nemate radi katolickou cirkev a casto ji pravem odsuzujete, tak proc na druhe strane exeptujete jeji vyklad pribehu (dejin) - vyklad toho, co se stalo ? Hmmm ? (Popleteni soudruzi !)

    Pribeh Krista, Marie , Magdaleny, Apostolu, rimske administrace (Pilata), kralovske rodiny Heroda Antipase atd. Ten pribeh se stal JINAK, uplne jinak.

    Svaty duch ? Ten sice existuje , ale nikdy neprijde z politickych a manipulativnich duvodu na Starak , kdyz si ho bude kardinal Duka prat ! Ten prichazi v distressu, kdyz ho necekate, a je to zase jinak, nez cirkev rika.

    Katolicka cirkev celemu pribehu dala z manipulativnich duvodu jim prospesnych , uplne jiny vyznam a udelala z toho mystickou bachorku, jakych bylo v te dobe kazdy den nekolik.
    Realita toho co se stalo, je nejlepsi ucebnice socialni revoluce a snahy o zmenu. To co se stalo byl fantasticky politicky boj s podtexem etnickeho boje. Byla to take srazka kultur .

    Cely pribeh Krista, Marie , a Mgdaleny z Mgdali, byl DISTORTED fanatikem, jako byl Matthew, materialistou jako byl Sv. Paul, advokatem s jedovatou hubou, jako byl Tertullian a korunu vsemu dal misenec z Afriky Sv. Augustin. (A tim mame v riti cele dejiny.)

    Krist byl odvazny, aggresivni revolucionar a mel nordicky charakter. Velmi se nazlobil na Pharisses - tehdejsi ideologove Zidu a potom napadl Sadducees (bankere a obchodniky).
    9 z 12 apostolu byli Zealots, - Nacionaliste a zbyvajici 3 byli Essenes - Separatiste.

    Sv. Marie zazila tolik bolesti, a nejistot, z celeho toho politickeho blazince, ze se stala svatou jeste za ziva a Magdalena (Recka) NEJKRASNEJI zena v dejinach antiky udelala takovou paseku, ze to stalo mnoho zivotu v Alexandrii - po jeji smrti v Gallii (Francie).

    Dejiny antiky jsou fantasticke a jsou nejlepsi ucebnici pro kazdeho politika, jenom k nim nepoustejte "velebne" pany a nebo pany soudruhy z opozicni strany, tem spricli do makuvek jejich jedy vsichni certi.
    nick HONOLULU

    OdpovědětVymazat
  24. Svym zivotem se stala Svata Panna Marie symbolem a matkou Evropy. Je pokracovanim dejin Evropy.
    Je mostem k dejinam Krety a my vime, ze zanechala stopy na Malte, dlouho pred Kretou , (Minonian civilazaci.) Nevime odkud na Maltu prisla. (Mozna to byla Atlantis.)

    Ona je nadrizena 21 rimskym Bohum a 18 reckym Bohum.

    A proto SHRINE se stavet BUDE a jeji sloup na staraku bude a kdo bude kusnit dostane pres hubu.
    - Prave jsem dostal velky napad.
    Musim ho napsat jeho eminenci kardinalu Dukovi.
    nick HONOLULU

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní HONOLULU 26.dubna 2017 14:07

      Příběh Marie byl sepsán Ladislavem Klímou - "Bílá svině neboli konečné rozřešení problému o vzniku křesťanství":

      " ... I pravila: "Mladíče ctný, úd tvůj velký jest velice velmi. Nedotýkej se vnad mých pouze okem, nýbrž i hmatem, neboť příjemnější zajisté ženě jest, dotýká-li se jí muž hmatem než pouze pohledem svým -"

      I uposlechl božího rozkazu.

      I pravila: "Roh tvůj kalhoty tvé propíchnouti hrozí! Svléknl kalhoty tyto!"

      I uposlechl rozkazu božího a objal Pannu nejsvětější.

      Tato však pravila:
      "Ajta, mladíče milý! Jsem zemdlena a odpočinku si zajisté přeju. Proto mne netiskni a odnes mne na svoje lože mládenecké."

      I uposlechl rozkazu božího a radoval se velice velmi v srdci svém marnivém. Ulehl vedle zrcadla spravedlnosti a obnažil mu zadnici, jež půvabná byla zajisté velice velmi -

      I pravila: "Ty nemař času, nýbrž přistup k činu, ať úd tvůj, hanebným obcováním s patnácti nymfami vyčerpaný, nesplaskne se jako balón!"

      I pravil: "Matko nejčistotnější, není-liž hříchem, co ode mne ždáš?"

      I pravila: "Není zajisté, neboť psáno jest: Milujte se vzspolek! Však ty neváhej již a těš se z přízně, která málokterému smrtelníku přána jesti!"

      I uposlechl rozkazu božího. Věž ze slonových kostí roztáhla stehna svá a úd Pietrův vnořil se do neposkvrněného lůna královny bez hříchu prvotního počaté. A vnořil se tamtéž velmi lehce, že se tomu divil. ... "

      Vymazat
  25. 14:07
    Nicku ,je to tak jak říkáš.
    máš pravdu..

    OdpovědětVymazat
  26. Eminence kardinale Duko !
    Budeme stavet Shrine na oslavu Reginy Coeli !

    Sice nevime, kde je Votex, ale kdyz zatkneme carodejnice z New Age, tak to tajemsvi z nich dostanu - vyslechem.

    Az budeme vedet kde je Vortex , tak ja si vezmu na starost architekturu a stavebni inzenyrstvi (Pamatuji si Rim) a vy Eminence budete CEO - pres finnance... Vy to zaplatite, protoze jste "vyfoukli" kasu celemu rimskemu imperiu.

    Halika bereme do party ! Je to nas katolicky bratr a k jeho poblouzneni musime byt tolerantni. Pravem utrpnym mu ten jeho globalismus vyzeneme z hlavy a udelame ho zahradnikem v nasi Shrine.

    Mam dalsi vyborne napady jak skloubit kouzla a pozitky z Antiky s nami Katoliky, ale me tu stale nejaci certi zaviraji hubu a mazou me, tak vas o tom budu informovat pri zpovedi.
    nick HONOLULU - verny Katolik.


    OdpovědětVymazat
  27. My Katolici, ze vsech nominaci jsme nejvice umelecky nadani !
    My jsme nevice KREATIVNI / tvorivi. Mame nejkrasnejsi architekturu, hudbu, obrazy. Vytvorili jsme Evropu a dali ji lesk. Prinesli jsme civilizaci do obou Amerik. (Jizni, severni.) Mame take nejlepsi inzenyry. Jsme technicky nadani.
    A vsude tam, kde mela vliv sv. Panna Marie a Krist prislo k daleko vetsimu blahobytu a rozvoji nez v zemich, kde vliv nemeli - jako napr. v Africe. POROVNEJTE Evropu, nebo Ameriku s tim bordelem v Africe !

    A neplette si lumparny cirkve, at uz to byla spanelska invizice, nebo Sumperk s tim, o co Krist usiloval v rimske provincii Judea.
    K vasi velke uleve koncim.
    nick HONOLULU

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hovnolulu, opět jsi prokázal svoji neskonalou hloupost.

      Vymazat
  28. Oh, ja se odsud nedostanu..
    Zde je veta, tezka jako kladivo !
    10:34 odstavec cislo 3 !

    Aman, velitel chramove straze , ten ktery dal zatknout Krista ve 3 hod. rano v zahrade Getsemanske, mel dceru.
    Ta se scuchla s Caiphasem, ktery byl sefem strany Pharisses a ti dva gauneri si otevreli "trafiku" !

    Zbozni a chudi Zide pri prichodu do chramu museli mit ritualni koupel v hodnote mesicniho prijmu.

    Proto zadne zabradli kolem staraku NEBUDE a cirkevni dan nebude existovat ! Krist daval ziznicim vodu zdarma.

    Jaky koliv dar, ktery jste dostali z Bozi prizne je zdarma.
    Pani Prazska Vlastovka, ceska umelkyne z Vidne jeji nadani dostala zdarma.
    Penize pro cirkev se davaji dobrovolne pri ritualech ktere potrebujeme pro spititualitu.
    K noham sv. Marie se NEdavaji penize, ale kytice ruzi.

    Kdo ma hloupe napady se zabradlim kolem Staraku musi dokazat, ze neni potomek Caiphase...Mistr Jan Hus nebyl nepritelem Krista a proto je jeho pamatka nedotknutelna.
    A dejiny jsou nedotknutele a musi byt zakonem zakazano jejich przneni.
    Bianka - Die Rosen der Madona na youtube

    Salvo, Romans !
    nick HONOLULU

    OdpovědětVymazat
  29. 15:49...Ale kdepak ! Jsem genius na to, abych privadel zivocichy tveho druhu - chranene zakonem pro retardy k zoufalstvi...
    Asi jsem v minulem zivote slouzil u
    XV. Legio Apollinaris.
    I kdybych byl u ni jen nakladnim oslem, tak je to lepsi, nez by jeden z vas.
    Stejne me nerozumis...
    nick HONOLULU
    Panove, povinnosti volaji. Budeme si nadavat az pozdej.

    OdpovědětVymazat
  30. Prasaku ! 15:59,
    ty zde citujes pornografii ze Stareho zakona a krome toho, oni nosili tenkat tuniky.
    Oni NEnosili kalhoty. Jejich "trenky" meli rosparek.
    Mas to vsechno spatne ! Ty jsi asi nejaky zbloudily Lutheran.
    NIC nemohu napsat, nebo budu zase smazan. (Dekuji vam nebesa, ze nejsem Lutheranem. Podivej se ty osli hlavo jak je Merkerova skareda. - Fotr byl Lutheran. Ja jsem KATOLIK. T.zn. automaticky krasavec, proti Lutheranovi.)

    A jestli chces mluvit o jebacce v Jeruzaleme za blahe pameti cisare Tiberia a procuratora Pilata - ja to vitam, ale dr. Stanislava Kucerova to nedovoli.

    Lide v Cesku nevi NIC. Kdyz mas rad takove veci, musis studovat zivot sv. Mary Magdaleny, ktera zabira v katolicke hirarchiji druhe misto, po sv. pane Marii.

    Mary Magdalena byl nejkrasnesi zena v Antice a kazdy kdo ji videl onemel a ztratil rovnovahu.
    Ale ona mela v tele 100 certu a Krist ji nekolikrat zachranil zivot. Zide ji chteli zabit.
    Po smrti Krista za penize Claudie Proculi (manzelky procuratora Pilata a netere cisare Tiberia) utekla do Gallie. (Emigrovala ! Jeji ochrance byl mrtev - tak musela.)
    A tam teprve zacal takovy bynec, ze kvuli tomu bylo popravenio nekolik senatoru.

    Dejiny v Cesku jsou nejvice przneny ze vsech oboru, co v Cesku existuji. Komuniste, Hitlercici, Jesuite, Inkvizice, kazdou chvily nejaky blb do tohoto oboru kvaka a nikdo nema knihovnu antiky.

    Mary Magdalena se za smrt Krista tak pomstila, ze je to dukaz existence vyssich mocnosti.
    Ale kdyz o tom nemuzu nic napsat , tak vy bydete zit v temnote - nebot se z vas stali feudalni nevolnici.

    Vratim se vecer. Pripravte si vase nadavky a jedy vy nevolnici
    nick HONOLULU.



    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní HONOLULU 26.dubna 2017 17:20

      HLAVNĚ, ŽE SI TU POŘÁD HRAJE NA VZDĚLANCE - A NEZNÁ ANI VELIKÉHO ČESKÉHO RODÁKA Z DOMAŽLIC - LADISLAVA KLÍMU - VYLOUČENÉHO ZE VŠECH
      GYMNASIÍ V RAKOUSKO-UHERSKU!

      Kretén, který nezná českou literaruru, ale chlubí se tím, co opisuje ze své antické knihovny a jiných "Reader´s Digestů".

      A takovej vůl tu chce někoho poučovat!

      Zalez zpátky na pláž, votrapo! Jsi uslintanec nudnej jak hovno.

      Vymazat
    2. 17:35
      -neblázni,Klímu zná každý
      literárně vzdělaný Čech ...Ladislav Klîma je jedna z nejúžasnějších postav naší literatury...
      Málokdo snese sice jeho originalitu a výlučnost
      názorovou-ale respektovat ho musí každý bez keců....

      Vymazat
    3. 19:37 Ano, každý - kromě Honolulu.

      Vymazat
  31. 17:35 Musis byt vice specificky ty dobytku ! Neni jasne nadavas -li na antickou knihovnu nebo me...
    Kazde moje slovo i kdyz neni moje a ja ho jen opakuji, vas usvedcuje z toho, ze jste poloopice.
    Me to dela velkou radost.
    Ale to, ze jste pod ochranou cenzury a ja na vas nemohu zautocit zpravnou davkou hnoje , tak to me mrzi.
    Jdu ted hledat dalsi prilezitost.
    nick HONOLULU

    OdpovědětVymazat

Reklama