Reklama

.

.

čtvrtek 27. dubna 2017

Proč se ateisté sdružují? Nač ten protivný aktivismus? Vždyť je to úplně zbytečné!

Honza Werner 
27. 4. 2017      zdroj
Sdružovat se, či nikoliv? Pro ateisty a agnostiky je tato otázka v podstatě nadbytečná. Ve světě, který se k nevíře dlouhodobě staví hostilně, je sdružování se nutností, vůči které neexistují alternativy. O víkendu jsem se náhodou připletl do jedné facebookové debaty, ve které se jistý pán vyjádřil v tom smyslu, že on sám je sice nevěřící, ale že nechápe, proč by se vůbec ateisté měli jakkoliv sdružovat. Zbytečná mu přijde i facebooková stránka či skupina sdružující ateisty – natožpak aktivity přesahující virtuální svět sociálních sítí. 

Pán se vyjádřil v tom smyslu, že sdružováním se se ateismus přibližuje k náboženství, a že se mu hnusí jakýkoliv „ateistický aktivismus“, který má zapotřebí útočit na víru a vymezovat se vůči ní. Člověk, který formuloval tyto názory, nebyl žádný nevzdělanec či ignorant. Spíše bych řekl, že svým způsobem představoval reprezentativní vzorek populace.

Pro mě, jakožto pro člověka, který se o diskriminaci ateistů zabývá dlouhodobě, je naprosto absurdní a nepochopitelné, že se vůbec někdo vysloví v tom duchu, že nechápe, proč by se ateisté měli jakkoliv sdružovat. Odpověď na takovou námitku je principiálně velice jednoduchá. Stačí totiž suše konstatovat, že od dob antického Řecka, kde byl v Athénách kriminalizován ateismus a rouhání se, se toho do dneška, celosvětově vzato, příliš nezměnilo. Antický proti-rouhačský zákon v Athénách již tehdy postihl celou řadu filosofů, tehdejších volnomyšlenkářů. Těžko říct, co by si asi dnes pomyslel antický filosof Anaxagorás, oběť tehdejšího proti-rouhačského zákona z 5. století př. n. l., když by se dozvěděl, že více než 2500 let po jeho odsouzení na planetě Zemi stále existují desítky států, kde je rouhání se či ateismus kriminalizováno. A to včetně zemí vyspělého, západního světa. Změnil se jen Bůh, který se nesmí kritizovat.

Anaxagorás se tehdy provinil vůči řeckému polyteismu tím způsobem, že o Slunci, které bylo v antických Athénách jeho doby považováno za zosobnění Boha Hélia, prohlásil, že jde o „rozžhavenou masu kamene, která se oddělila od Země“. Více než 2500 let poté jsou podobné akty rouhání se kriminalizovány ve více než 50 zemích světa. Nedávno byli za rouhání se odsouzeni lidé v Dánsku a Německu, momentálně pak na základě proti-rouhačského zákona stíhá řecká prokuratura celkem 6 lidí, a to na podnět Řecké ortodoxní církve. V Řecku to není zdaleka jediný případ. Známá je především kauza Philippose Louizose, který byl v roce 2014 odsouzen podmíněně k deseti měsícům. V březnu letošního roku soud začal projednávat jeho odvolání. Rozhlédneme-li se po dalších evropských zemích, důvod k radosti určitě mít nebudeme. Za pozitivní lze sice považovat tu skutečnost, že v předchozích letech zrušili své proti-rouhačské zákony Norsko, Island a Malta, avšak řada dalších zemí se rozhodla ponechat je v platnosti. Kupříkladu Dánsko ponechalo svůj proti-rouhačský zákon v plastnosti i po přezkoumání. A to přesto, že Rada pro lidská práva při OSN apelovala na všechny země, aby své proti-rouhačské zákony zrušily. A přesuneme-li se dál na východ, tak v takovém Rusku Vám hrozí za „urážku náboženského cítění“ až 7 let vězení. Podle ruských prokurátorů je totiž veřejné popření existence Boha projevem šíření náboženské nesnášenlivosti.

Za sdílení tohoto obrázku Vám v Řecku v roce 2017 hrozí desetiměsíční podmínka.

V druhém desetiletí 21. století tak v Evropě stále člověku hrozí nebezpečí za spáchání zločinu vůči pohádkové, mýtické, neexistující nadpřirozené entitě jménem Bůh. Rozdíl oproti antice tu však přeci jenom je. Vůči Héliovi se dnes můžete rouhat zcela beztrestně. Řecký polyteismus jsme totiž už oficiálně uznali za „mytologii“ a Dia, Poseidóna a ostatní považujeme za fiktivní, neexistující bytosti. Anaxagorás by tak dnes mohl Slunce označovat za rozžhavenou masu kamene zcela betrestně, avšak pokud by třeba v Řecku, Dánsku či Německu na veřejném prostoru vystavoval obrázky satirické a „urážlivé“ vůči aktuálně uznávané neexistující bytosti, totiž abrahámovskému Bohu, měl by stejný problém, jako před 2500 lety.

Otázka, zdali by se ateisté na prahu 21. století měli či neměli sdružovat, tak zcela pozbývá významu. Náboženství navíc diskriminuje nevěřící i jinými způsoby, než prostřednictvím i v Evropě hojně rozšířených proti-rouhačských zákonů. Příkladem za všechny budiž katolické Irsko. V Irsku zhruba 90 % všech státních základních škol ovládá katolická církev, přičemž dle platné irské legislativy na nich nemohou vyučovat nekatolíci. Nikoho znalého poměrů asi nepřekvapí, že co se týče evropských ateistických organizací, patří Atheists Ireland mezi ty nejpočetnější a nejlépe organizované. Pokud budete sledovat jejich facebookovou stránku, občas si u fotek z jejich srazů budete moci přečíst něco ve smyslu: „Srazu se zúčastnili ještě dva další lidé, jsou to však učitelé, a na fotce tak nejsou. Kdyby se provalilo, že jsou ateisty, znamenalo by to pro ně konec v práci.“ Co se Irska týče to však není zdaleka vše.

V Irsku totiž existuje tzv. „baptism barrier“. Tímto slovním spojení se označují zákony, které školám umožňují, aby při zápisu do prvních tříd základních škol preferovaly pokřtěné děti před těmi nepokřtěnými. Výsledkem je, že stovky až tisíce rodičů v Irsku křtí svoje děti jen proto, aby je mohli dostat na základní školu v okolí svého bydliště. Mnoho dalších rodičů se však nechce diktátu náboženství podvolit, a tak své děti nekřtí. Každý rok se pak vynořuje řada případů rodičů, kteří byli odmítnuti třeba i na deseti základních školách, a to proto, že přednost dostaly pokřtěné děti a na ty nepokřtěné již nezbylo místo.

A někdo se chce divit, že se ateisté sdružují?

Samozřejmě chápu, že ne každý má čas detailně sledovat dění v Irsku či Řecku, a že pro někoho sledování politiky znamená sledování amerických či třeba nyní francouzských prezidentských voleb, avšak tím to končí. Pokud však někdo z pozice neznalosti začne tvrdit, že ateisté nemají důvod sdružovat se, a jak mu ateistický aktivismus přijde „odporný“, působí to na mě nejen jako projev ignorantství, jako demonstrace neznalosti situace ve světě, ale také jako totální výsměch vůči všem, kteří v dnešní době trpí pod diktátem náboženství.

Jistě jste zaregistrovali, že veškeré výše uvedené příklady se týkaly striktně dění v Evropě. Ano, pokud bychom totiž posuzovali celou věc z hlediska situace ateistů mimo Evropu, byla by to ještě úplně „jiná liga“ a slova o zbytečnosti sdružování se ateistů by v kontextu postavení ateistů v islámském světě vyzněla jako projev čirého bláznovství. Úkolem sekulárních, humanistických a ateistických organizací je upozorňovat na diskriminaci, perzekuce a pronásledování, která zažívají ateisté, agnostici a sekularisté v islámském světě, Marokem počínaje, Indonésií konče. Letos již byli za zločiny „rouhání se“ zabiti (ať už skuteční, či domnělí) rouhači v Pákistánu a Indii. Za posledních pět let bylo v Bangladéši zabito na deset sekulárních bloggerů, další byli zraněni. V Íránu, Saúdské Arábii, Kuvajtu, Egyptě, Pákistánu a řadě dalších zemí momentálně sedí ve vězení lidé za to, že veřejně projevili svůj ateismus, kritizovali náboženství či se nějakým způsobem rouhali. Bez mezinárodních ateistických a humanistických organizací, typu International Humanist and Ethical Union, Center for Inquiry či Atheist Alliance International, které o těchto případech informují, by se informace o příkořích, která musí ateisté z muslimských zemí podstupovat, dozvědělo minimum lidí.

Díky tomu, že se ateisté sdružují, ať už na národní či mezinárodní úrovni, je možné vyvíjet alespoň nějaký tlak na propuštění „vězňů svědomí“ v muslimských zemích. Ostatně, je tomu zhruba měsíc, kdy byl v Pákistánu zatčen zakladatel tamní ateistické a agnostické organizace, Ayaz Nizami. Neprovinil se ničím jiným, než kritickými názory na náboženství. Nyní jej čeká dlouhá doba ve vězení, ne-li smrt. Zřejmě se neměl sdružovat v ateistickém hnutí: měl si svou nevíru nechat pro sebe, předstírat, že je muslimem, a podvolit se náboženství. Tak jako tisíce dalších ateistů z muslimských zemí, kteří svůj ateismus před ostatními tají – vědí totiž o nepříjemných důsledcích, které by je čekaly v případě, že by se jejich ateismus „provalil“.

Sdružovat se není pro ateisty obývající planetu Zemi volbou, nýbrž nutností.

94 komentářů :

  1. Jsem ateista a jsem na to hrdý!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bůh existuje je to tak zřejmé, že není třeba diskutovat. Ateista je člověk proto, že nemá zaneřáděnou hlavu od malička a tak okamžitě vidí, že organizovaná náboženství šíří nějakou nesmyslnou představu o bohu. Různí vyvolení v různých skupinách mluví o bohu jako o něčem nepopsatelném nedefinovatelném, co mohou popsat a vysvětlit pouze oni, pokud se to pokusí někdo jiný nebo z jiné skupiny, je to vždy špatně.

      Avšak nezvratitelným důkazem boha jsou přírodní zákony, nic se neděje náhodu. A pak to, že dobrým lidem se dějí dobré věci a zlým lidem zlé věci. Pokud zkoumáte jednotlivé případy, tak zjistíte, že je to opravdu tak. Ďábel nás pokouší a klame až máme dojem, že bůh je nespravedlivý, ale to je trik, jakmile to přijmeme, začneme dělat špatné věci a začne to bolet a to je cílem ďábla svést nás z cesty poznání. Okouzleni falešnými potřebami (a tudíž bez jakéhokoliv možnosti naplnění) se necháme oklamat (kouření, alkohol a další) a zbytečně se trápíme, ale cílem boha je naše štěstí a radost. K dosažení štěstí je potřeba poznání s ním pak přichází etika, morálka a další ctnosti.

      Vymazat
    2. PAW
      Co vam historie dejepisu a zadnej ucitel nikdy nerekne a kdyz vi neprozradi..
      Urcujici orientace..
      STUDIM JE JEN PRO HLOUPY. CHYTREJ TO NEPOTREBUJE. Hlupaci si mysli,ze studiem z nich budou CHYTRY.
      Omyl. Jen si zlepsi o neco pamet. Na to pak jsou udesne jesitny. /Na diplomy/.
      Chytry pak vedi , ze inteligenti jsou hloupi blbci./Kdyby byli chytry, tak by svet vypadal jinak/. A vypada moc BLBE.
      Konkretne v Usa jich maji miliony a nic nezabira... A moci ubejva legrace, Strupovy tezkosti pribyva.....
      Pocina si jako slepej v tunelu, ode zdi ke zdi a zase zpet. Kdyz nekdo je pred nim snazi se ohanet pestmi a zabit !!!
      NAS KRASNYCH JE MALO ./ Tohle CIA nikdy
      nerozlusti/ ! Mira inteligence se taky pozna , dle toho jak horlive poucuji, taky kolik ucennych svazku napisou, clanku a projevu. Vseho hodne moc.Taky smiruji jako domovnice ,se dozvedet.
      ROZHLIDNETE SE KOLEM. Vyjadrit jednoduse nejsou schopni /NEUMI/ NIC !! /Vyjma toho co se naucili ve skole OD JINYCH A KOPIRUJI TO STALE a tak predstiraji chytry !!
      ROZPATLAVAJI NA CUCKY A TU CHYTROST CHYBEJICI NAHRAZUJI MILIONY DO BAHNA ROZBREDLYCH DETAILU.
      Velka cirkusova komedie, ale nejkrasnejsi ruze nekdy rostou i na hnoji...
      PAW

      Vymazat
    3. PAW
      Inteligent netusi co dela a tak nevi ze na "zodpovednost" nema schopnosti a tak pobiha po kancelari svadi vse na jine /kdo nic nedela nic nezkazi/ aby vybudoval karieru.
      Inteligent krici projevy a za nimi se udesne krade. A TAK NENI SKORO ZADNEJ ROZDIL MEZI KOMUNISTY /SLANSKY A POD/ A HAVLEM A HAVLOIDY , kteri kradli bez zabran a mezi cizi majetky a NASI BUDOUCNOST a rozdavali to Schwabum /Schwarcebebrgum/ cirkvi az z toho meli penu u huby , kradli i Kradinalove...Na co potrebuje nemocnej uchylnej Schwab vsechny hrady a zamky co si nakrad. /Drive to bylo tak, ze se kamaradi povysovali navzajem za ucelem kradeni pomoci Slechtickych Titulu !!!
      Nemocna chamtivost je pak spolecna vsem inteligentum a snadno se poznaji tak.
      Nemohou videt ,ze je to zavadi do pasti.Kradou I pomoci vladnich teroru,vydirani a utlaku. Az z Kanady priskocilo nekolik Inteligentu aby ukajeli sve NESCHOPNOSTI ZDE.
      Kazdej inteligent pak buduje karieru jiz od skoly donasenim, splhanim a podlezanim a dolejzanim za ucitely a mnoho ma jiz vrozene !!!
      S tim pokracuje v zivote bez vahani !! Jako vyvrhel, parasit , pak skodi svemu narodu a svetu.
      PAW

      Vymazat
    4. PAW
      V karierach zavodi , predbehnout ostatni a zhoubna kleptomanie ,prvotridni ukazkove perverse nemocnych uchylaku je nuti byt /Hoarders/ chmataky a jsou tezko k pochopeni. Kolik zamku a hradu patricich nam nakradli a naloupili a na co ?
      /Co naloupili predtim a ze zotroceni poddanych/!!! Aby ukazali co je v nich spiny a HNUSU?! Pak se to spolehlive Objevuje, na jejich mrzkych ksichtech a Vyrazech.
      DAVAM JAK JSEM " NAKOUPIL".
      Vetsinou Schwabskych.
      A jak je to o chytrych ? Pokr.
      PAW

      Vymazat
    5. PAW
      Chytry vetsinou nejsou popularni , nestoji o to , maji sve sebevedomi a nepotrebuji si je ukajet lacinym pokrikem atd. Drzi se opodal , nemluvi sladke pitomosti, nalakat jine, a uz tim jsou jaksi podezreli ,policejni vrchnosti predevsim a jinym. Chytrej musi predstirat studia aby dostal papir, /diplom/ kterej pro sebe nepotrebuje.
      Inteligent muze studovat furt , ale nepochopi Schopenhauera ,Dostojevskeho, Aristotela nebo Sokrata. Nepomaha jim to vubec.
      Stejne spolehlive ZAKRNI NA mentalni A TAKY EMOCIONALNI trpasliky zbabelosti.
      Takze Usa /a dalsi/ je/jsou v pravde dnes , kulhava , chroma, ale predevsim INTELIGETNE hloupe kachny....
      A jak je to dal...
      ZAVER: Pro Rusko a Putina a svet jsou dnes asi nejvetsi Neopratele neointeligenti, co jsou presvedceni , ze jsou daleko /za 5 -10 let studii/ nejchytrejsi.
      A pak je svet plnej zla,teroru , lupicstvi, zlocinu , nasili atd...
      POZOR : Neplest si s opravdovejma blbama typu Bush. ZA TOHO A MISTO NEJ STUDOVALY PENIZE JEHO RODINY !! To se casto plete...
      UPOZORNENI; SVEJK / PARCHANT/ ALE ,BYL NA SVOJI BLBOST AZ OCIVIDNE PYSNEJ A JESITNEJ.
      A to je jedina skvrna na jeho chytrosti /ceske slovanske a lidske/.
      Ja vim , hral to tak Hrusinsky...
      Uz se to zapleta jako vanocka v dubnu. Ale lepsi nez ZADNA V PROSINCI !!
      Jeste pokr. pres zaverecnej zaver.
      PAW

      Vymazat
    6. PAW
      Uzavreni jeste bez zavreni ve vezeni...
      Casto se vyjadruji a rad v lidovy cestine, taky abych splet a zmat agenta.
      Nepritele a Inteligenta.
      Casto a podezrele casto si rikam kdyz pisu , to je ale vul /na svou adresu/, ale presto pokracuji jak mi zobak Narost. POZOR : Dement !!
      Nazyva se volem a jeste ma zobak #$%%^&&^.
      Uz je vidim schovavaji se za rohem v bilych plastich, usmivaji se pratelsky na mne , ale za zady neco skryvaji. Sveraci kazajka todnes neni. Tak to bude "konska" na uklidnenou.
      Chytry tedy nejsou tak vitani ohrozuji sebeoceneni jinych , nedaji se manipulovat /jen nekdy/ ale vi o tom,, nesplhaji karierne atd..A zastinuji jine.I sve ucitele.
      I buh ma strach ,ze prohlednou bez potizi jeho TRIKY A PODVODY.....
      ......Ve vladach pak jsou ministri , musi mit mimo jine poradce a ti zase maji dalsi podporadce a desitky jich a tak se spolehlive pozna, kdo jsou !!
      Poradci a Podporadci pak radi TAK ,ABY NEZTRATILI svy "FLEKY" kde nemusi nic delat a dostavaji baliky !
      A kdyz ted napisu vice a budu pokracovat, tak jsem sichr Inteligent, aby se to nepletlo.
      Pokracko
      PAW

      Vymazat
    7. PAW
      CHYTREJ SI PAK LEHCE A BEZ NAMAHY VEZME CO POTREBUJE ZE SPOLECNEHO BOHATSTVI KULTURNIHO, SPOLECENSKEHO, VEDNIHO A ZE ZKUSENOSTI JINYCH I SVYCH A POCTIVE NABYTYCH A NEUKRADENYCH /to se nesmi, to delaj I./, aby potom je pouzil pro sebe a ve vyvoji sebe tak prispe k vyvoji spolecnosti a pokroku vsech a TAK TOMU VZDY BYLO.
      Okamzite pozna vsechny chyby a nedostatecnosti i prednosti ve svem okoli , malokdo rozumi tomu, a vidi, kdyz falesne inteligent kvici, skuhra zapira az beda a beduje ,a pomaha , kdyz lide tyhle stvury PROHLEDNOU A ODSOUDI !!!
      A tak nikdy neuniknou...Nemohou
      Docista a do jasna .
      PAW

      Vymazat
    8. Bůh a stát jsou největšími nepřáteli svobody a demokracie.

      Vymazat
    9. Pane Forgáči, váš příspěvek v Jihlavě se mi líbil. Nabídl jste ho v písemné podobě redakci NR. Stálo by za to s ním seznámit i další lidi. Leo

      Vymazat
    10. Pane Leo, nabídl. Zatím ho nezveřejnili.
      Štěpán

      Vymazat
    11. 1.12 Mýlíte se. Podle svědectví mnohých váš Bůh neexistuje, protože padl u Stalingradu. Byl holt s agresory na jejich opascích.

      Vymazat
    12. Ten PAW má ale ty inteligenty "v žaludku"!

      Vymazat
  2. Proc je nabozenstvi, (nebo ideologie) dulezite ? ?
    Protoze stmeluje, sjednocuje narod.
    nick honolulu
    (28.dubna = FLORALIA, recky festival ludi florales !)
    (18. prosinec = festival EPONA. To je rimsky statni svatek konu a oslu. Tento svatek se bude zavadet a slavit i v Praze. Na Strachovce je to uz schvaleno.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Re (02:09):
      Jo, a taky je (vele)mocným a mocenským nástrojem pro "šikovnou" manipulaci těch stmelených ...

      Vymazat
    2. (Re 2:09:)
      A těm stmeleným, sjednoceným se říká stádo.

      Vymazat
  3. No tak tohle se muze dit v blby Evrope
    V USA by se to nestalo

    OdpovědětVymazat
  4. SAMO SLOVO "VÍRA" SI ZASLUHUJE TROCHU OSVĚTLENÍ:
    V případě náboženského fanatika VÍRA znamená KONEC MYŠLENÍ.
    V případě umírněného věřícího jde o ŽIVOTNÍ FILOSOFII. Prostě starosti nechá koňovi.
    V případě filosofa a vědce je možno se přít o existencí NĚČEHO JAKO BŮH .
    Ateismus je VÍROU V NEVÍRU.
    Vyberte si!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víra v nevíru? Tedy něco jako suchý hadr na dně mořském? Říká vám něco pojem "vědět" či "znát"? Důkaz, kontext, souvislost, logika?

      Vymazat
    2. Jiří 4:38, Egon Bondy kdysi, kdesi, napsal: „My ateisté si to děláme (možná zbytečně) všechno těžším ...“ Sám uznávám dva stavy – buď jsem přesvědčen, nebo nevím. K přesvědčení slouží uznaná fakta a logika. Že nevím si musím přiznat a z toho plynoucí nejistoty už musím unést. Morálka a etika je nebo není člověku dána, nebo se mu nedostalo výchovy nebo, zdeformovalo ho prostředí. K tomu, abych morálku respektoval, se bát Boha nemusím. Jistě, když je člověku, nebo s člověkem zle, jakýkoli Bůh se hodí. Nebožtíka Vlka, Halíka ani Duku bych si ani tak, za prostředníka nebral. Jsem, nikoli vírou, ale z přesvědčení, ateistou. To ne, že by neměly existovat vyšší formy organizace hmoty.

      Vymazat
    3. Kdo věří v boha, popírá kauzalitu přírody!

      Vymazat
    4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    5. Děkuji, pan 10:54 mi odpověděl.

      Vymazat
    6. Ve chvíli kdy někdo řekne, že věří, tak se vlastně přiznává, že o problému nic neví. Je jistě možné věřit někomu koho dobře známe a bylo na jeho názor spolehnutí. Ovšem, takový člověk by po nikom nevyžadoval slepou víru. A k tomu Bondymu, zřejmě si neuvědomil třetí možnost, že lze něčemu přisoudit určitou pravděpodobnost. Protože VÍRA a NEVÍra jsou pouze krajní body PRAVDĚPODOBNOSTI.

      Vymazat
  5. V zásadě, Galaktická konfederace má obrovské lodě, některé ve sluneční soustavě a některé poblíž ní, v Oortově oblaku (Kulovitý oblak komet na okraji Slunenčí soustvy . Jejich úkolem je usměrňovat tok energie z galaktického středu, protože galaktické slunce se stává aktivnější a aby se na této planetě udržel život a aby byla sluneční soustava v rovnováze, ty lodě musí vyvažovat tok energie, monitorovat sluneční aktivitu a některé menší mateřské lodě jsou poblíž Země a monitorují aktivity tektonických desek. Také monitorují atomové zbraně a aktivity skupiny Chimera a pokud je situace nebezpečná, zakročí.
    To jen pro doplneni na nektere cetne dotazy z meho vedeckeho badani ,rad zodpovim i narocnejsi otazky pratele Vas pritel H

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty budeš jistě náš "dobrý" přítel Hovnolulu.

      Vymazat
  6. pane WERNER za atheisty pisu na AE NEWS Zarathustra prosim pomozte me tam

    OdpovědětVymazat
  7. Narodíme se a celou řadu věci nevíme. Není nic jednoduchšího, než nepřemýšlet a nechat si vše vysvětlit od jakéhokoliv náboženství - víry. A proč? Je to útěk před strachem ze smrti, z přírodních zákonů, které si neumí jedinec vysvětlit a než by přemýšlel nad podstatou věci, proč se tak děje, je pro něj snadnější si odpovědět, že existuje Bůh a ten to zařídil. Pro věřící je nesnesitelné pochopit, že vše živé vznikne a po vyčerpání biologického potenciálu zákonitě živý jedinec zanikne. Před tímto jednoduchým zákonem vesmíru mají věřící panickou hrůzu a toho využila církev, která jednoduchou formou těmto jedincům řekla, že vše je v rukou božích a jestli nebudou sloužit vrchnosti půjdou do pekla a ti, kteří slouží věrně, do nebe. Je až s podivem, že i přes několika tisíciletou cestu civilizace se člověk nebyl schopen oprostit od strachu ze smrti a potřebuje ve svém životě ujištění od Boha, že smrti nic nekončí a duše odchází do nebe, možná, kde bude žít věčně. Je až směšné, když někdo, jako papež, se prohlásí za náměstka Boha na zemi. Vyrovnání se ze skutečností, že úmrtím, již nic dalšího nepokračuje je těžké a nedokážou to všichni a strach z konečna je tak velký, že celý život slouží Bohu, který ale nikdy neexistoval a existovat nebude. Měl jsem dědu, který prošel za druhé světové války celou východní frontu a když se vrátil, už nikdy nevstoupil do kostela. Měl jsem strýce, který prošel koncentračním táborem a už nikdy ho nikdo nepřesvědčil k dostavení se jakoukoliv bohoslužbu. Je absurdní na všechny zvěrstva, které člověk na člověka vymyslí, odpovědět, že to tak Bůh chtěl a nesnažit se vysvětlit, že k tomu došlo jenom z uspokojení materiálního chtíče jedinců, společenství, států, žít na úkor těch druhých. Byl tady pokus, odstranit možnost jedinců, žít na úkor těch druhých. Možná se nepovedl, protože, když jedinec má jistotu, přestává mít strach a taky přestává se snažit žít a být prospěšný celku. Jedinci nebyli schopni překonat myšlenku, že když je něco společné, tak se k tomu budu chovat stejně odpovědně, jako když je to moje. A ten chtíč, že když je to moje, tak si to vezmu do hrobu, tak ten tady existuje několik tisícovek let a i přes důkazy, že když jedinec umírá a umře je konec a žádné statky, které tady nahromadil mu nepomůžou, pořád vidíme, že se jedinci chovají tak, jako by tady měli být věčně. A nikdy nebudou. Je to zákon vesmíru o kterém se zmiňuje i bible, když v jedné pasáží člověku - jedinci připomíná: PRACH SI A V PRACH SE OBRÁTÍŠ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane 5:34, výborně! Jste na počátku otázky dvojakosti vlastností hmoty.
      Mám přítele s nímž jsme byli na dvou polech v otázkách VÍRY.

      Vymazat
  8. Žije li celá prokletá církev ze hříchů,
    není to církev z vůle Boží,
    ale zlovůle tyranovo*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víte, jak vzniklo první náboženství?
      Když se poprvé potkal hlupák s vychcaným.

      Víra je pro mnohé potřebná. Bez víry by se těžko smiřovali se smrtí. Bez víry by se těžko smiřovali se svým těžkým životem. A protože většina hlupáků je i silně závistivá, bez víry by se těžko smiřovali se svojí chudobou v příkrém rozporu s blahobytem souseda.
      Jak dosáhnout poslušnosti chudých hlupáků? Aby se nevzbouřili, nesebrali mi nahrabané majetky a neudělali ze mne také chudáka? Když je přesvědčím, že existuje jiná vyšší moc, v daném případě Bůh, který si to tak přeje.Desatero vzniklo spolu s křesťanstvím. Je zvláštní, že neplatilo na lidi jiného vyznání. Sama církev posílala vojáky vraždit, znásilňovat a okrádat jinověrce s příslibem, že u nich si můžou dopřát do sytosti toho, co jim zapovídala doma.
      Dnes, kdy v Evropě přibývá ateistů, jsme svědky realizace výměny náboženství, bohužel, spolu s výměnou obyvatel. Evropané přestali věřit a začínají být neposlušní. Zatímco muslimové jsou silně věřící. A hloupí. Ideální populace pro vychcané.
      A potom bude zase trvat staletí, než společnost někam posune. Křesťanství to trvalo tisíc let.
      Křesťanství a islám mají hodně společného. Mimo jiné i vztah ke vzdělávání. V dobách, kdy bylo křesťanství na vrcholu moci, ovládalo téměř bez vyjímek přístup ke vzdělání. Školy byly buď čistě teologické, nebo pod silným vlivem církve. Je jenom náhoda, že ortodoxní muslimové vraždí inteligentní a vzdělané, nebo po vzdělání toužící lidi?
      Podobnost čistě náhodná?

      Vymazat
    2. Hricáku, ty blbe, matláš tady dohromady víru a církevní instituce.

      Vymazat
    3. Blb jsi ty. Hlupák věří, církevní instituce využívá.

      Vymazat
    4. Sám jsi hlupák. Už to, že si myslíš, že drtivá většina tvých předků byli hlupáci zato ty jsi na rozdíl od nich hrozně chytrý jen svědčí o tom jaký jsi tupý, sebestředný, namyšlený blb. Z tvého života zbyl jen konzum. Nažrat se, vysrat se, vyprázdnit pytel. Smysl žádný.

      Vymazat
    5. Hričáku,

      jazykový deficit ti zřejmě neumožňuje,
      abys sledoval současnou situaci kolem náboženství i v sousedním Německu.
      Na youtube je záznam s papežem a řadou sedících
      vetřelců...
      Papež jim myje nohy a potom je ještě líbá (nohy).

      Není nic prezentováno jasněji tímto aktem,než naprostá podřízenost římsko-katolické církve vůči muslimské invazi.
      Německý biskup, s příznačným jménem Marx, vystoupil ostře proti AfD, jako nesnášenlivé straně a doporučoval věřící veřejnosti tuto nikdy nevolit.
      Na sněmu AfD, který proběhl minulý týden v Kolíně nad Rýnem, pak bylo spolustraníkům doporučeno,aby z církve vystoupili, když jsou vystavováni takovým útokům.
      Toho se následně chopil temperamentní kancléřský kandidát M.Schulz a s rétorikou Vůdce prohlásil, že něco tak odporného nelze tolerovat....ap.
      Ač je mu do toho prd.

      Církev v Německu má výrazný vliv na chod státu,
      je státem bohatě financována + povinné příspěvky od věřících a když se takto JASNĚ předvádí,
      na které straně stojí (Vítejte vetřelci),
      nevypadá to pro indoktrinované Němce v nadcházejících volbách vůbec nadějně...

      Osobně zastávám neměnný názor :
      Věř si čemu chceš, ale neotravuj mě s tím.

      Vymazat
    6. A ty mne znáš, že soudíš? Mimochodem, nesuď a nebudeš souzen...

      Vymazat
    7. Soudím tě na základě tvého výroku "věřící jsou hlupáci". Tento tvůj výrok o tobě vypovídá víc než si myslíš.

      Vymazat
    8. ... nebo slaboši. Ať si každý vybere.

      Vymazat
    9. 9:13 Soudit je hřích. Jděte se pomodlit. Věřící přece nesoudí, ale jen odpouštějí.

      Vymazat
    10. Mezi věřícimi je asi stejné procento "hlupákú" jako kdeko-li jinde. Ovšem, zkusil by někdo ze zastánců víry říci ve středověku, že búh neexistuje? Pochybuji. Můžem klidně předpokládat, že jejich předci byli naopak chytří, čehož je důkazem jejich existence.

      Vymazat
    11. Věřit znamená nic nevědět. Církve jsou jenom prototypy nenažraných "neziskovek".

      Vymazat
    12. Pro 9,13 a 17,35
      Ještě jedna poznámka na téma inteligence věřících.
      Myslíte si, že schopnost, nebo neschopnost porozumět psanému textu, je známkou inteligence, nebo hlouposti?
      Jak si potom vysvětlit, že na výklad bible, nebo koránu potřebuje většina věřících své faráře a imámy? Co je nepochopitelného třeba na "nepokradeš"? A nebo jim faráři vysvětlují, že za porušení desatera se lze vyhnout peklu svatou zpovědí, nebo zaplacením odpustku?
      Pokud platí to první, pak jsou věřící skutečně hlupáci. Pokud platí to druhé, nejsou věřící, ale lumpové.

      Vymazat
  9. Proč se tu octl tak debilní článek? Výzkum?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proč se tu octl tak debilní dotaz? Výzkum?

      Vymazat
    2. mafie ma všechno pod palcem a dohody mezi kmotry se zatim plni a protože je dnes vše potřebne dělat dřiv jak včera tak se musi předhonit i vokurkova sezona a že letos začala už v lednu je novinka o ktere malokdo z nezasvětcenych vi stejně jako malokdo vi že ateista je ve sve podstatě soliter ktery ma svuj vlastni mozek pod kontrolou na rozdil od duševně zaostalych a propagandou vatikanu zblbych vovčanu

      Vymazat
    3. Je to tak. Jak řekl jeden moudrý člověk - náboženství je opium lidu. Možná, že se věřící řídí biblickým "blahoslavení chudí duchem" a tuží být těmi blahoslavenými.

      Vymazat
    4. Proč se tu ocitl článek s tak debilní tématikou? Nemáme dost jiných starostí? Tyhlety kecy o víře aneb jak jsou ti ateisté hodní pekelného ohně si schovejte na lepší časy, třeba na okurkovou sezónu.
      S pozdravem Šavel z Tarsu

      Vymazat
    5. 16.47 DISKRIMINACE racionalistů nevěřících pohádkám a odmítající je uznávat a financovat podle vás není nebezpečná?

      Opravdu považujete za normální zavřít někoho za to, že nemá úctu a respekt před naivou či darebákem věřícím (předstírajícím víru) ve VODNÍKY nebo v BOHY, kteří nejsou vidět a proto vybírají prachy a uzurpují moc u model a "svatých" obrázků? Nebo považují za zločin když někdo nevěří kecům kněze či imáma a nevidí důvod tomu odírání věřících prokazovat ničím nezaslouženou úctu. Co zavřít kohokoliv, kdo znevažuje "práci" nějakého podvodníka?

      Vám ta diskriminace nevadí, nebo jste tak oblouzněn mainstreamem zneužívajícím pánbíčkářství k ovládání "laiků"? Nebo se na "víře" přiživujete?

      Vymazat
  10. Víra=věřit=hovno vědět

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslet si že něco víš = hovno vědět

      Vymazat
    2. 8:15
      Souhlas.
      Myslet si, že něco víš = věřit, že něco víš = hovno vědět

      Vymazat
    3. Tak jsem se tu dozvěděla, že ateisti se chtějí jen válet v konzumu, navíc , ó hrůza, chtějí jíst, pít a nedejbože se i vyměšovat!A ještě množit! No, to už je příliš! My věřící, seskupeni kolem rádia Proglas s prázdnými břichy a bez přebytečného libida, se už těšíme na slíbenou Apokalypsu, až bude těch 120 000 tisíc vyvolených kroužit kolem Země a čekat, až se na zamořenou a liduprostou planetu budou moci vrátit. Hergot, to mi připomíná Bilderberg nebo Římský klub.---Prostě víra to byla, jenž přinášela MÍR ZBRANÍM , KLID DUŠÍM, a tu a tam nějakou tu řež, krveprolití, války, hořící hranice, džihády apod. No bóže,vy ateisti s tím naděláte.....

      Vymazat
  11. Ateismus je čirá hloupost. Bez Boha zbude jen konzum, uspokojování smyslů a potřeb. Jíst, pít, vyměšovat, rozmnožit se. Nic víc nemá smysl. Bez Boha nejde nijak vysvětlit ani vznik Vesmíru.

    Pokud ale nejsou ateisti agresivní a nehrají se na hrozné chytráky, tak mě samozřejmě nevadí.
    Agnosticismus je něco zcela jiného než ateismus.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za tím, co přisuzujete ateistům, ti věřící i agnostici nijak nezaostávají za ateisty. Je mnoho nevěřících a agnostiků, kteří jsou kvalitnějšími lidmi, než věřící. A o té agresi by bylo zajímavé znát statistiku mrtvých za věřícími a ostatními.

      Vymazat
    2. Re (08:36):
      Mýlíte se! Humanistická společnost s pevnými morálními kořeny není redukovatelná na "konzum". Uspokojovat lze nejen pohlavní pud, ale např. i kulturní a intelektuální potřeby.
      Před používáním institutu "Boha jako tvůrce a hybatele Vesmíru" si dovoluji přece jen upřednostnit trpělivé kritické bádání nad příčinami (podstatou) jevů a souvislostmi, které mezi nimi existují.
      Nikdo vám osobně ale nebrání dál tvrdit, třeba že Země je placatá ... Když už se ve své přirozenosti raději přidržujete citačně-dogmatické metodologie výkladu světa. Jen, prosím, už neupalujte ty, kteří si dovolují bádat, pochybovat, kriticky přehodnocovat ... a dostanou se tím do rozporu s vašimi dogmaty.
      To, že lidstvo nezná odpovědi na spoustu zásadních otázek (např. i tu o vzniku a vývoji Vesmíru či života atd.) ještě apriorně neznamená, že za (nad) tím musí nutně být nějaká bytost. Hmota sama (majíc své inherentní vlastnosti a jsouc řízena přírodními zákony) má neuvěřitelnou schopnost sebeorganizace, vývoje, transformace, reprodukce.
      Jen to poznání jde pro některé (netrpělivé) pomalu a stupňovitě. Leč, co to jsou ty dva tři tisíce let (lidského poznávání) v porovnání s miliardami let pozvolně se vyvíjejícího Vesmíru? O kterém naše dnešní představy (teoretické modely) říkají, že je dokonce nekonečným ..
      Nad ateismem (ani teismem) těch druhých bych si nedovolil pošklebovat se jako nad lidskou hloupostí! Je spíše výrazem (obrazem) lidské přirozenosti, jejího intelektu, způsobů a vzorců nazírání na svět, předsudků aj.
      Ale takovým už ten biol. druh H. sapiens sapien je.

      Vymazat
    3. tvrzení 8:36 je čirá hloupost. Abych vedl život v souladu s přírodou a morálkou, nepotřebuji výhružný prst Boží, ani všelijaké ty rady a rituály církví ...

      Vymazat
    4. Souhlas s 15:42. To že někdo nevěří v boha, neznamená, že musí být lotr. Naopak, pedofilní cirkve nás přesvědčují o opaku.

      Vymazat
    5. 8.36 Doporučuji KŘEST SVATÉHO VLADIMÍRA OD KARLA HAVLÍČKA BOROVSKÉHO.

      Vám, 8.36, je Pámbu jako Pámbu; jenom když je ňáký, bez Boha se sprostým lidem není k vydržení... nedávají na modlení, když prej Pámbu není...

      Vymazat
  12. A který Bůh je ten správný? Křesťan, žid, muslim, hinduista atd.? Udělali si z Boha politickou stranu. To, že s těmito "politickými" stranami nemám nic společného neznamená, že jsem ateista. Bůh je pro mne především lidská slušnost a tolerance. Opakem je Satan, třeba ti, co vede EU. Jediné co uznávají je lež, nenávist, rasismus a mamon. Pokud se jim podaří podřídit si ostatní národy, začnou se řezat mezi sebou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím. Žádné náboženství nemá monopol na pravdu, ale každé si to myslí a vnucuje ostatním.

      Vymazat
    2. Ad 9:21
      Každý máme názory, za kterými si stojíme, a pak záleží na naší nátuře, jestli a jak je vnucujeme ostatním. Týká se všeho, a taky všech -istů.

      Vymazat
    3. 9:39
      Na názor má každý právo, někdo vnucuje, někdo ne. Pravdu však nezná nikdo.

      Vymazat
    4. Když zavírají za rouhání.. to je jako když se někdo rouhal za Hitlera Prozřetelnosti a Novému světovému řádu, nebo za Stalina vědeckému komunismu.

      Takže Chartisti byli vlastně jenom rouhači, rouhači pravé Husákově víře v Reálný socialismus.

      Vymazat
    5. Dobře napsáno 9:17, jeřtě se nabízí otázka: který z těch různých bohů byl první a byl demiurgem těch ostatních? Osobně mě velmi zaujala Sitchinova "Dvanáctá planeta" dokládaná zápisy v klínovém Sumerském písmu, z doby více než pět tisíc let, kdy ještě nebylo po současných vzývaných bozích ani vidu ani slechu.

      Vymazat
  13. Aktivističtí ateisté se běžně zvrhávají v bojovné anti-teisty. Ať se i oni klidně sdružují, mají na to mít právo. Ale vždy jsou meze, vlastně meze obecné mravnosti. Zesměšňování, urážení, napadání, sprostota jsou nepřijatelné. A toto jsou meze i pro veřejné projevy bojovných anti-teistů.

    Na druhou stranu, například bojovný anti-islamismus vůbec nepovažuji za anti-teismus, protože islamismus je totalitní ideologie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Islám vyžaduje přímo v Koránu od svých věřících boj za jedinou víru. Přesně řečeno, je tam kladná zmínka o bojovnících vracejících se z války za víru. Muslim má proto snahu být nepřítelem ostatních, protože jeho Bůh tak bude spokojen.

      Vymazat
  14. bůh neexistuje svatí chodí a vnucují svou víru nevěřícím např jehovisti muslimové a v ČR kde většina nevěří jsou ve vládě a jsou největší hajzlové vlastizrádci a vítači a článek je dobrý

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady je nějaké hlasování?

      Vymazat
  15. Přítel J.M.H. (vnuk GŘ Škoda Plzeň v období před, ve i po 2.SV) žijící nuceně přes 30 let v tzv. západní Evropě (Rakousko, Dánsko, atd.) říkával po návratu v roce 90.: moc se neradujte z platebních karet, rychle budou vědět kolik vykouříte, vypijete, co jíte, atd., ..., vaše zvyklosti. Pak vás mohou dobře ovládat (upřesnil vydírat) pokud nebudete šlapat podle nich.
    V Dánsku měl za manželku miss, byl členem Z-lóže; pracoval pod hladinou na mořských těžebních plošinách a věděl mnoho o rodině Havlových a dalších.
    Když zde byla dánská královna Margrethe II. v r. 1994 na státní návštěvě a vyvolala Honzu na shromáždění jménem, popisoval zděšení disidentů (Havla, Uhdeho a spol.) i dnes potencionálního kandidáta na prezidenta V. Dlouhého!
    Prý mu to připomnělo návštěvu nepřijaté delegace naší garnitury po válce v Moskvě, kde zazněla, místo přivítání, Stalinova otázka: "Gdě Gromadko?"
    Vyjevení delegáti museli pro GŘ Śkody Plzeň poslat letadlo a byli společně přijati až druhý den!
    Ti blbové pozapomněli s sebou vzít hlavního dodavatele českých kanónů do SSSR!
    Mimo jiné, vzpomínám si na slavný výrok J.M.H. z té doby (to se zase motal Vlk kolem Khola): "Pokud se budu chtít spojit s Bohem, netřeba mi k tomu jakéhokoliv operátora, ať už je to místní velebníček, papež, nebo pan Vlk!"

    OdpovědětVymazat
  16. To je strašné! Chytrý přece neznamená moudrý! Věřící neznamená lidský! Strach ze smrti může mít jenom absolutní sobec bez vztahu k rodině a přírodě! Zvrholost se nejvíce projevila v zemi která se chlubí počtem věřících a to v USA. Ateista jak to tady vykládáte nemůže být nikdo. Každý člověk i ten zvrhlý v něco věří a je to ovlivněné výchovou v rodině a společnosti. Je to odporný hnus si myslet že mám právo žít na úkor někoho nebo něčeho. HDP poroste a tak se dostanem až do ráje nebo do háje? Standartizovaná víra je opium v rukách parazitů. Amen říkám Vám.

    OdpovědětVymazat
  17. takový americký seznam.cz http://www.white-media.info/amk_watch_hnusaci.html

    OdpovědětVymazat
  18. Myslím si, že urážet náboženské cítění druhých je stejné, jako urážet jeho rasu, původ, sociální postavení. Stejné ovšem platí i o urážení těch, kteří nevzývají klasická náboženství. Být ve smyslu těchto náboženství ateistou, neznamená být bez víry - třeba v existenci zákonů materiálního světa, tedy i zákonité existence Světa, Země, ...člověka a tedy víra v hřích ničení Světa.....či zabíjení lidí. Protože čeští "ateisté" žili dosud ve světě, který jim nevyčítal a je nepronásledoval za jejich "vyznání", tedy nevyznávání křesťanských, muslimských...náboženství, necítili potřebu se sdružovat. Narůstající militantnost klasických náboženství i u nás proti "nevěrcům" je musí nutit ke sdružování a obraně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ta militantnost bude vždycky občas přítomná na všech stranách.

      Vymazat
    2. 10:50 a co kdyz nekdo urazi me politicke citeni? To se smi?

      Vymazat
    3. Re (11:38):
      No, soudě podle četnosti toho úkazu, dalo by se o urážení polit. cítění říci, že to je u nás povinnost! Cosi jako národní sport ...
      Zejména ti mladší (a vypatlaně militantnější "komsomolci") k tomu nemívávají daleko.

      Vymazat
    4. 11:38 správná otázka. Je náboženská víra, kterou fakty a logikou nedoložíš něčím víc, než argumenty podložené politické přesvědčení? Odpověď je jasná, je to tak, jak se mocným hodí!

      Vymazat
  19. Klasik napsal:
    "Tradice všech mrtvých pokolení tíží mozek živých jako můra."
    Nejtíživější částí těchto tradic jsou náboženství (podle Freuda: kolektivní neuróza).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neuvažoval jste o kandidatuře na prezidenta ČR?

      Vymazat
    2. Bez výjimky - věřící lidé v mém životě / podivná náhoda / byli pokrytci, manipulátoři, prospěcháři, svatouškové. jedním slovem hajzlové! Poslední věřící baba, s níž jsem mluvila, žádala vyhlazení obyvatel Donbasu, protože jsou to "rezidua socialismu." Takže tak to vidím já.
      Zkrátka, tak se projevuje zelený strom praxe proti šedé teorii.

      Vymazat
  20. stručně:
    Víra osvobozuje(od nutnosti myslet).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zajímavé 12:52, náckové zase měli nad branami lágrů: Práce osvobozuje / od nutnosti žít/.

      Vymazat
  21. JK 27.dubna 2017 12:52

    V tom s Vámi (jako přesvědčený ateista) nesouhlasím. Pletete si víru se slepou vírou. Jediné, co osvobozuje od nutnosti myslet, je hloupost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasit se mnou samozřejmě nemusíte.

      Vymazat
  22. Zírám! Vůbec jsem netušila, že v sekulární Evropě je něco takového možné. Nikdy jsem v rámci Čech, Moravy, Slezska a Slovenska nenarazila na postih za jakékoliv náboženské či nenáboženské smýšlení (tím nemyslím islám v dnešní Evropě). Celý svůj život, a to už jsem v důchodu, jsem vycházela se všemi, to je i s náboženskými horlivci s úsměvem. Mám v rodině horlivé i vlažné katolíky i evangelíky, naštěstí rodiče náboženství neřešili. Osobně si myslím, že institucionalizované církve jsou pro lidi škodlivé, jejich autorita u věřících brání univerzálnímu duchovnímu a mravnímu vývoji a neumožňuje jim převzít odpovědnost sama za sebe. Je pravdou, že tím se stávají stádem (oveček) a jsou manipulovatelní mnohem více, než ti, kteří věří v "něco" mezi nebem a zemí nebo nevěří v nic. Vše je to dáno podle míry chápání jednotlivce. Je to přirozený duchovní vývoj každého lidského jedince a církve tomu vývoji záměrně chtějí bránit. Doufám, že nad církvemi se již smráká a že lidé procitnou. Žiji ve šťastné zemi, která se lidem do jejich víry-nevíry skutečně neplete.

    OdpovědětVymazat
  23. Náboženství je opium lidstva! K tomu se nemusí nic dodávat. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A církve jsou mafie to opium prodávající a vnucující za ně platit i těm, co ho nekonzumují... A ti co přesto nechtějí platit a konzumovat MÍVAJÍ I ZDRAVOTNÍ PROBLÉMY - jako třeba Giordano BRUNO, který uhořel, nebo Johny, kterému se hlava přestěhovala z krku na břicho na území ISIS...

      Vymazat
  24. Vlády a církve, jsou jako ovčák se psem (Říká ovečka ovečce: nechci konspirovat, ale mám dojem, že ten pes s ovčákem, při našem hlídání nějak spolupracuje).
    Takto také posuzuji církve. Pomáhají vytvářet legalitu vládám a ty jim naopak uzákoňují snadnou existenci. Někde dokonce nechají církev řídit se vlastními zákony. Ale to jsou jenom detaily.
    Se vztahem k Bohu, to nemá nic společného. Dokonce bych si zakonspiroval, že od vztahu s Bohem, církve ovečky vědomě odvádějí a naopak se snaží v ovečkách vytvořit závislost na sobě.
    Ta existence rouhačích zákonů tomu nasvědčuje. Ale situace je prý ještě horší, snad jsou stále v platnosti středověké církevní zákony, se svými hrůzami. Jenom se v současnosti neuplatňují. P.K.

    OdpovědětVymazat
  25. Je mi jedno, v co kdo věří. Jestli v aláha, boha, nebo někoho jiného. Pokud mu to pomáhá v životě být lepším, nic proti tomu. Pokud ovšem začne poslouchat na slovo "služebníky boží" na zemi, je to téměř vždycky průser. Začne to shromažďováním majetku. S tím roste touha ovládat druhé. Tady už nejde o výklad bible, nebo koránu, ale snahu napasovat pokleslé lidské skutky, jakými jsou hrabivost a chorobná touha po moci, do božího přikázání. Potom jsme svědky situací, kdy ve jménu božím jsou vedeny války a teror.
    Fandi, ale zůstaň člověkem. Já bych to parafrázoval. Věř, ale ne na úkor druhých. Pokud věříš, podporuj církev ze svého.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty kurvy to maji vymysleno, specielne debilie ty a cernosi jsou nejlepsi .(to je i statistika v okradani ,auta a spotrebni zbozi)Nejenze je zivi oni je i soustaji a vrazdi .Nazorne priklady jsou hlavne v USA tam je sekt spousta a vsichni si ziji a vybiraji penize na svuj lenosny a prizivnicky zivot . Stary dedek z indie jakysi Hasasira mel 100 rols roicu kazdy za 30 tisic premalovany a v podstate to bylo sexualni zneuzivani vsech a dalsi a dalsi.Tyto sekty jsou zcela legalni a kdyz ty kazatele clovek posloucha je zjevne ze to jsou mentalne postizeni idioti .Tyto zrudy navic dane neplati vubec a prakticky vse je jen legalni podvod ,vlastne podporovaany vladou na to ,aby tito perverti podporovali oblbovanim sve ovecky .Zkratka hnus.Hnal bych tu luzu cernokneznickou do dolu uranovych coz je vyzkouseno

      Vymazat
  26. Poznal jsem se. Byla to moje slova pod článkem Petra Tomka na osacr, která vyprovokovala tenhle článek. Myslím, že jde o nedorozumění. Existuje řada lidí, jež potřebují nějakou kotvu. Víru v nějaký vyšší princip, dokonce mu nemusejí říkat ani Bůh. Jsou mezi nimi lidé úctyhodní, v ČR jsou takto známí třeba Jiří Grygar nebo Václav Hořejší. Já mezi ně nepatřím. Stejně jako Feynman dokážu žít v nejistotě (kterou onen vyšší princip odstraňuje). Nemám také žádný důvod je pro jejich víru urážet. Proč bych to dělal, když ten princip pro mne neexistuje. Mám se vyhraňovat proti NEEXISTUJÍCÍMU? V našem státě je to v pohodě. Opravdu nevím jak je to v Irsku, trochu jsem seznámen s tím jak je to v Polsku. Postavit se proti znásilňování svobody slova je ale věcí obyvatel toho kterého státu, kde se to tak děje, ale ne naší. Oprávněně bychom byli napomenuti, že tam nežijeme a přitom mluvíme jejich jménem. Něco úplně jiného je oprávněná kritika středověké instituce, která pro zvýšení „vážnosti“ ještě nosí tiáry (jako lidový Mikuláš) a která představuje docela světské imperium - tedy až na to že otázka po počtu divizí (Stalin) je bezpředmětná. Tato instituce - církev - je institucializovanou vírou, kterou ale ti skuteční věřící vůbec nepotřebují. Ti totiž nepotřebují slyšet faráře a najdou útěchu v četbě Nového Zákona (jinak Nové smlouvy). AŤ si říká kdo chce a co chce Nový Zákon je dědictvím právě toho Anaxagora, což rozeznal už Pavel z Tarsu. Ten a jeho misijní činnost má největší zásluhu o rozšíření křesťanství tím, že zdůraznil antický humanismus. S Ježíšem se nikdy nesetkal a vlastně ho vůbec nepotřeboval k vybudování filosofie, které se říká křesťanství. Znovu opakuji - víra a církev jsou dvě nezaměnitelné entity. Boj proti církvi chápu - to je boj výsostně politický. Ale boj proti víře?

    OdpovědětVymazat
  27. Filmy pre ateistov, agnostikov i skeptikov

    http://www.ovkscmfm.estranky.cz/clanky/postrehy-k-duvodum-viry/

    Nominácie na TOP filmy v jednotlivých kategóriách. Výber z vyše stovky odporúčaných celovečerných filmov i dokumentárnych filmov, ktoré zvedavému ateistovi, agnostikovi i skeptikovi prinesú zábavu i poučenie. V niektorých kategóriách bolo ťažké vybrať iba 3 nominácie. Často sú viaceré filmy vysoko kvalitné a hodnotné. Preto odporúčam pozrieť celý zoznam :

    http://www.ovkscmfm.estranky.cz/clanky/postrehy-k-duvodum-viry/

    OdpovědětVymazat
  28. Myslím, že otázku Boha, víry a věcí s tím spojených velice dobře rozebírá ve své knize Boží blud Dawkins. Plně se ztotožňuji s jeho názory, i když samozřejmě mnozí označují Dawkinse za nositele "vědeckého" náboženství.Ale nikde jsem se zatím nedočetl, že by Dawkinse někdo seriozním, zdůrazňuji, seriozním způsobem vyvrátil.Za důležitou myšlenku považuji oddělení Einsteinovského a osobního boha- a bonmot v tom smyslu, že pokud někdo ztotožňuje Boha a Přírodu-pak asi nemá cenu se modlit ke gravitačnímu zákonu.... Stojí za přečtení.

    OdpovědětVymazat