Reklama

.

.

sobota 22. dubna 2017

Trump měl pro svůj útok na Sýrii mnoho důvodů


Vláďa z Brna
22.4. 2017  Posláno redakci NR
Před více než týdnem, ve čtvrtek 13. 4., byl na Eurasia24.cz a na Nové republice zveřejněn článek „Pro všechny, kteří si myslí, že Trump zaútočil, aby se jestřáb nažral a Sýrie zůstala celá“ od Geo. S mnoha věcmi v článku jsem nesouhlasil a reagoval jsem na ně bod po bodu následující den, ale moje vývody na Nové republice z nějakých důvodů nezveřejnili včas a později už se mi to nezdálo vhodné. V podstatě ale dodnes nemusím měnit nic na tom, co jsem před týdnem napsal, a naopak mezitím byl můj výklad událostí do jisté míry potvrzen. Z toho důvodu a také proto, že zůstává nadále důležité aspoň zhruba chápat Trumpovo jednání, rozhodl jsem se znovu se k těmto událostem vrátit.

Než budu pokračovat musím vložit podstatnou poznámku, která charakterizuje můj pohled na věc a jak se teď ukázalo, i ve shodě s Pjakinem, kterého vlastně budu parafrázovat: to, co Trump různými způsoby v minulém roce avizoval, že se o to bude snažit, je přeformátování státu, které ale bude mít zákonitý nepříjemný dopad na státní elity, jejichž odpor je proto nyní obrovský. Trump se nemůže pokoušet tento odpor zlomit v čelním střetu, protože v něm by neměl šanci. Pokud tedy nemá tento boj rovnou vzdát, musí postupovat mnohem složitěji a v dílčích krocích i proti svým vlastním deklaracím.

To, co pozorovatele údálostí v Sýrii a údálostí navazujících asi nejvíc znepokojuje, je neočekávanost, zmatenost a neuchopitelnost toho, co se stalo. Právě tohle si ale musíme uvědomit jako Trumpův účel a pro nás je to jednou z indicií, že nějaké přímočaré uvažování si nemůžeme moc dovolit. Nemůžeme si ani dovolit se nějak přehnaně soustředit na některé další věci, které jinak jsou jistě důležité, jenomže zvrhlé cynické západní hráče takovýchto geostrategických her a ani dobře zpracované americké publikum nikdy příliš nezajímala kvanta nevinných obětí, nebo zvyšování hrozby třetí světové války.
Celá Syrská (a následná) show byla vypočítána na mnoharozměrný efekt, který slouží pro mnohorozměrné a mnohovrstevné krytí, kde vzájemné očividné rozpory jsou záměrem a výhodou.

Byl jsem velmi skeptický k názoru, že použití Tomahawků nejnovější řady by mohlo ruskou obranu nějak významně znevěrohodnit a zdá se, že skutečnost je ještě víc ve prospěch ruské obrany. Berme to s opatrnou rezervou, ale vypadá to, že systém S-400, který dokáže najednou zlikvidovat až 36 cílů, jich v Sýrii 36 zlikvidoval. No coment.
Takže samozřejmě, že vycvičení vojáci profesionálové z Pentagonu nedostali příkaz „udělat všechno proto, aby se úder nevydařil“, jenomže už jenom samotný rozkaz k útoku Tomahawky nové řady úspěšnost útoku už dopředu prudce zlimitoval.

Nepochybně Trump chtěl minimalizovat ztráty na lidských životech a především na ruském personálu, ale důvodem určitě nebyl jenom prostor k jednání s Rusy. Ve skutečnosti tohle byla jenom show, z vojenského hlediska bezúčelná, možná i hůř. A díky této show nyní Trump dostal mnohem víc než kdy předtím měl, má mnohem víc prostoru k jednání s Rusy, takže ano, nejspíš Rusové byli předem varováni podle domluvy. Trump vzdoruje silám tlačícim na rozpoutání války s Ruskem aktivně, ale ne přímočaře a už vůbec ne pasivně a zoufale. Geo napsal, že to, „že se žádnému Rusovi nic nestalo“ není omluva. To teda jistěže není, je to totiž jenom jeden z parametrů celého manévru.

Úder BYL dopředu pečlivě naplánován a předpřipraven, jestli i společně s takzvaným chemickým útokem v Chán Šajchúnu není až tak rozhodující. Vytvořila se mnohem nebezpečnější situace, to ale především při pohledu zvenčí, pokud opomeneme všechny ty signály, že existuje nějaká míra dohody mezi Trumpem a Putinem (, na druhou stranu to, že by Putin byl byl přímo zasvěcen do plánu, to je také vyloučené z mnoha důvodů a nepřipadá to v úvahu). Omezit příčiny jenom na zbrklého „Trumpa, jako aktivátora vzorce chemický útok = automatický úder na Asada“, to je absolutní zjednodušení a úplné opomenutí všech souvislostí, prostě, je to dokonale hloupé zjednodušení.

Stejně tak pomýlené jsou výroky, že „Trump je nevyzpytatelný a důvěřovat mu znamená velký hazard“ a že „jak napsal The Saker, konečně se ukázalo, zda je Trump opravdový, nebo falešný“, tyto výroky neadekvátně reagují na to, že úplně nerozumíme tomu co se děje a samozřejmě, že tomu rozumí málokdo, ale znovu nám nezbývá, než přiznat si, že Trump musí velmi složitě a až obludně konspirovat, protože nic jiného mu nedává šanci.

Souhlasím (s Geo), že krvežíznivost bohužel není cizí ani Trumpovým voličům, že Asad překáží některým americkým a Trumpovým plánům, že v předvolební kampani se Trump profiloval jako tvrďák, že klíčem k pochopení amerického angažmá proti Sýrii je ten správný plynovod, tzn. ten Katarský a ne Íránský. Ano, západní oligarchická moc vládne bezohledně a nemilosrdně, cukrem a bičem, státy si podřizuje jako protektoráty (satelity), bez skutečné politické moci, kdyby USA měly volnější ruce, asi by šli i po Egyptu, jenomže teď jsou na příliš mnoha frontách.
Právě tohle jsou ale všechno taky důvody, proč byl Trump zvolen, aby změnil dosavadní vývoj. Jenomže naivní nadšenci by chtěli, aby vše změnil hned, protože si asi myslí, že "nejmocnější muž planety" má všechno na povel na lusknutí prstu.
Se všemi těmito skutečnostmi Trump musí pracovat, a nebude například na závadu připomenout si také, že velkých pokroků mezi USA a Sověty, jak je známo, se dosahovalo při "tvrďáckých" republikánských prezidentstvích, nejprv vždy rychlá eskalace napětí a potom velká jednání, často nakonec výjimečně úspěšná.

Trump má velmi mnoho důvodů, proč v nějaké míře spolupracovat s Ruskem a posuzovat sérii událostí z předminulého týdne přehnaně zjednodušeně, to může dobře posloužit k Trumpově dehonestaci, ale určitě to především zamlží skutečnost, co a proč se doopravdy děje.
Trump musel jistě také zvažovat, že celou akcí některé zklamané naivní květinkové voliče ztratí a jiné příjemně překvapené stejně tak naivní, ale cyničtější voliče zase získá. Co ale především potřebuje převážit na svoji strany a co bylo hlavním cílem celé komplikované operace, jsou horní patra systému.

Možná, že „útokem na suverénní Sýrii Trump vytvořil extrémně nebezpečný precedent“, spíš ale ne, míra té „extrémní nebezpečnosti“ totiž závisí na tom jak dobře byla operace promyšlená a předpřipravená. Útok na Sýrii byl sice manévr velmi riskantní a těžko pochopitelný, ale určitě nikoliv manévr nepromyšlený, nebo něco, co by Trumpa apriori dehonestovalo.

Další kroky jsou možné různé, ale vzniklá situace může například nahrávat i tomu, že Trump už napětí kolem Sýrie nebude chtít eskalovat ještě víc, možná ne hned, chvílemi si ještě možná přes hlavy zastřílejí, ale postupně převáží jednání. To samozřejmě neznamená, že celou složitou situaci mají jenom ve svých rukou tihle dva pánové, Trump s Putinem, zdaleka ne.

35 komentářů :

  1. Hele lidi, jde o doláč, tedy o celý Západ a jeho "kulturu". Pokud by se Rusku a Číně povedlo se od doláče odstřihnout, odstřihnout se od bankovnictví Západu, vytvořit vlastní životaschopný bankovní systém, tak celej slavndej Záapd půjde ke dnu jak domeček z karet. Proto všechny západní státy a jejich politici tak jančí. Nic jiného jim nezbývá - válka, nebo všechno prosrat. Dovedete si představit, jak by takovej pád probíhal? Občanské války, nepokoje, zhroucení ekonomiky (planetární).... - takže, bohudík to není v zájmu ani Ruska a ani Číny. Jen je třeba zabránit anglosionistům rozpoutat jederný armagedon. Snad se to povede. Držím jim palce. Jen je třeba si pamatovat jména - bude prostor je pořešit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No a teď si představ co by se dělo v Číně kdyby USA, Evropa, Japonsko... přestaly odebírat čínské šmejdské výroby. Občanské války, nepokoje, zhroucení ekonomiky... Bohudík to není v zájmu USA a Evropy.

      Vymazat
    2. Vážený pane, naopak za vyvinutého kapitalismu - neoliberalismu ty šmejdařské výrobky z Číny jsou naopak žádoucí. Učelem neolbieralů je vyrábět levně a levná výroba nikdy nebude kvalitní. Řadový občan je stále chudší a chudší, tak Rollce-Royce kupovat nebude. Nyní se dělají i takové výrobky jako jsou ledničky nebo pračky -méně kvalitní, než to vyráběli za totáče. Jinak se zeptám kolik je Vám let. 30?

      Vymazat
    3. 23:27
      Ano, výrobky z Číny jsou na západě žádoucí, stejně jako západní prachy za ně jsou žádoucí v Číně. Já s tím nemám žádný problém, Čína s tím nemá vůbec žádný problém. Problém s tím má jen ten hlupák z 22:46 který vymýšlí zcestné hovadiny.

      Řadový občan je stále bohatší a bohatší. To jen vám se zdá že jste chudší protože soused má Superba a vy jen Fabii.

      Tak ty superkvalitní socialitické Tatramatky a Calexy začněte znovu vyrábět lidi vám urvou ruce a ještě zbohatnete. Nebo ne?

      K čemu vám bude můj věk? Mě ten váš vůbec nezajímá.

      Vymazat
    4. 23:39 no pta se te na vek protoze mluvis jako 12 letej fanda cira knizete

      Vymazat
    5. Ano. je to tak, celé to zabíjení ve světě se uskutečńuje jen kvůli záchraně dolaru, protože s ním s hroutí i celý kapitalismus,který stát má na to, aby své dluhy splatil ve zlatě?

      Vymazat
    6. PAW
      A uz je to tady : Trymp nemuze , NEUCHOPITELNOST,dopady odpory obrovske ,primocarost si nemuzemem dovolit, ale ty mrtvi
      v Syrii muzou ??
      Trump neni zbrkly ALE ZCVRKLY !!
      Prej ani sveraci kazajku nesmi dostat.Nebo aspon nahubek !
      Vysvetleni moje pouze: Trump chtel ukazat,ze je rozdil mezi nim a Obamou , ktery jen vyhrozoval ,ALE TRUMP ZE dokaze ,ze JE MUZ CINU. To je jasny jako facka na miste blabolu, dohadu, drbu, a zvatlani vymyslenych spekulaci az z pr...tazenych. ... atd.
      Autor ma Trumpa prectenyho v malicku a vi vsechno. A kam vsude USA chce jit a nemuze !!
      A tak je prechytrale autorem APRIORI DEHONESTOVAN , neboli Trump je LUMP.
      Dejte mi nahubek nebo rafnu..misto bliti...
      Dle utoku je jasny,ze zadnej plan nebyl. USACI jsou jenom reakcni , nikdy nevi nic dopredu.
      Precedent je bezcedent a stupidni k tomu !!
      PAW

      Vymazat
    7. Velmi dobře napsané od Vládi z Brna a snad i blížící se skutečnosti,která se však může samozřejmě kdykoliv změnit.Fandím i tomu optimismu,že bude vítězit rozum a jednání mezi světovými hráči.Tím nemyslím Junckera či Merkel.Já se,ale obávám,že rozum prohrává,ato hlavně v EU a díky také právě jmenovaným a že jako vždy v historii lidstva bohužel nakonec převáží hlad po dalším majetku nad obchodem a vyjednáváním. Karel z Plzně

      Vymazat
    8. 22:52
      Docela si to dovedu představit co by nastala za mela, protože v Číně už vyrábějí téměř vše co je na americkém trhu ke koupi. Takže když by američané přestali odebírat ty čínské výrobky, rázem by neměli na trhu základní životní potřeby např. toaletní papír, vložky, no prostě by na tom byli tak jako my v roce 88-89 a přišla by tam revoluce a věř mi nebyla by sametová. 98% spotřebního zboží v americe je čínského původu a je problém v americké domácnosti něco najít se značkou Made in USA.To co jsi napsal ty 20:52 jen svědčí o tom, že nemáš o některých věcech ani minimální povědomí.

      Vymazat
    9. Musím s Vámi nesouhlasit. Takové kecy že drahé zboží je drahé proto, že je kvalitní používají i duševně omezení prodejci na předváděcích akcích. Znám mnoho velmi dobrých a dlouho sloužicích výrobků které jsem si koupil a pooužívám je a také mnoho výrobků které jsem draze zalatil a po záruční době jejich život skončil a při pokusu o servisování, mi bylo řečeno že oprava by byla dražší než koupě nového spotřebiče.

      Vymazat
    10. PAW,libi se mi tvuj styl. Ja taky tak uvazuji.

      Vymazat
    11. PAW - 18.58
      Vode mne jsou to jen hlody a vyplody choryho a cynickyho mozku , veci , zabavy starsich lidi /ktery jsem drive nechapal /a neboj ja taky casto kopiruju co se ve mne semlelo dohromady z toho co jsem kde pochytil ze "vzduchu" syntezuju. Dulezity je bejt RELAXOVANEJ , ale jen do ty miry aby clovek nepropadl blbostem a kontrolovat se.
      NECO uplne vaznyho je na NAKLADATELSTVI BEZ VYDAVATELE ,/online/ jsou to bezva cesky lidi , ktery me kontaktovali a poslal jsem jim "OSMASEDESATNICI",a cokoliv napises a je to ke cteni, tak to vydaji online. Kdybys mel zajem neco sam napsat.
      Mam toho spoustu pro zabavu, zabavu zavaznou a faktografickou ,ale casto nemam naladu..
      .Tak zase nekdy Ahoj..
      PAW

      Vymazat
    12. PAW - to znamena ,ze jsi taky tvorivej /creative/.Kdyz uvazujes...dej se do toho.
      Najdi si nejakej MOTIV.
      Jinak je clovek linej.
      Ja jsem psal v mladi scenare pro TV, ale jen kdyz jsem nemel na pivo !!
      Slavnej FEYDEAU psal uzasny komedie a kdyz mu bylo 10 let, sluzka si na nej stezovala otci ,ze jen pise komedie a nechce se ucit ani jit do skoly. Jeho uzasnej otec rekl : At do ty skoly nechodi ale musi psat ty komedie.
      Kdyz potom jako autor dostal penize, byl linej a sedel po kavarnach a rozhazel vsechny prijmy za komedie na burze. Az teprve byl chudej zase ,neco napsal. To je ta umelecka lenivost. Stesti...
      PAW

      Vymazat
  2. trump si hraje s ohněm Rusko Kldr Čína mají jaderné zbraně

    OdpovědětVymazat
  3. Stručně řečeno, Trump začal používat zbraně a metody amerických neoconů proti nim. Nemá to zřejmě z vlastní hlavy, je to podle instrukcí globalistů, které mu předávají prostřednictvím jeho zetě a dcery přímo až na stůl v Bílém domě. A Rusové i Číňané budou zřejmě již obeznámeni s touto hrou Trumpem, aby nedošlo k nedorozumění. Problém by zřejmě nastal především tehdy, pokud by se této hry pokusili nenadále zneužít globalisté vůči Rusku nebo Číně.

    OdpovědětVymazat
  4. Jak Vlaďa z Brna může vědět, co se opravdu děje? Mně se od začátku miliardař, chtějící reformovat vůdčí kapitalistickou neoliberální velmoc nezdá. Stejná paralela byla za Echnatona v Egyptu. Nedávno hráli v čs. televizi film o tom faraonovi. Nevím jestli scenář v tom filmu odpovídal pravdě, to jest že faraonovi se podařila ta reforma a vlastně náhodně kvůli zranění ve válce se mu to nepovedlo. To už bych uvítal takový scenař, jako byl v polském filmu Faraon, kdy faraon, který se vzepřel de facto vládnoucí kněžské klice, pokus o rozšíření své moci a tím pádem pokus o pokrokovou reformu státního zřízení, nepřežije. To chcete říci Laďo z Brna že do Severní Koreje Trump pluje také něco předstíraje? Podle pana Martina Kollera Syrie - pokračující masáž mozku ovčanů světa - uplatňování menších lží, příprava na velkou lež, díky které ovčané budou muset vyrukovat do války s Ruskem. Jednoho dne se nám řekne třeba, že Rusko vtrhlo do Pobaltí, stejně jak to řekl Adolf o Gliwicích. Mimochodem která lež už to je v pořadí - Irak, Srbsko, Libye /jak to bylo s útokem na Libyi, přesně nevím, ale neříkali nám stále, že tam je nebezpečný diktátor? - mimochodem pokládán za dobrodince ve své vlasti - to už nám mendia - tak říkají na media v Polsku - a to je od latinského slova - pochybení, ted nejsem si jist jestli to také není označení pro lehkou ženu - čili to už nám mainstream neřekl./ A o Asadovi nám také stále řikají, že to je zločinec. Totéž nám říkají i o Kimovi. Člověk začíná přemýšlet jestli to je skuteně pravda. Ho Či Min - byl také svého času zločinec, že jo. Podobně zločinec byl Fidel Castro. Churchill, který nechal 1,5 milionů Indů vyhladovět za druhé světové války zločinec nebyl, byl to naopak hrdina, kterému stavějí pomníky a podobně zločinec nebyl D. Roosvelt, který věděl o planovaném útoku na Pearl Harbour nejméně den předem, ale námořnici na Hawaji varováni nebyli. Zahynulo jich tam jestli se nepletu - 4000.

    OdpovědětVymazat
  5. Jinak ještě v tomto článku je napsáno něco o jednání mezi Sověty a Reaganem. Jedna maličkost - v té době Rusko bylo rovnocenným partnerem pro USSA, nyní je Rusko nejslabší za posledních 200 let a nejpříhodnější doba pro útok na Rusko je právě teď a bude ještě asi 2 roky - Martin Koller, Svobodné rádio, 18.4.2017:
    https://www.youtube.com/watch?v=zbBletKn1Is

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejslabší za posledních 100 let bylo Rusko v 2. polovině 90. let. Tehdy byla nepříhodnější doba pro případný útok. Přesto žádný útok nenastal, dokonce o něm ani nikdo ani nemluvil a nepřemýšlel.
      Koller i ty žvatláte úplné hovadiny, jste ruští užiteční idioti.

      Vymazat
    2. 23:53 ty jsi uzitecny havluv idiot, knizeci lokaj

      Vymazat
    3. 23:52 - to je stále ta stejná a už notně obehraná "argumentace" o mírumilovnosti Západu a především USA. Takže by bylo pro to nebohé nedospělé vemínko zopakovat - USA v 90. letech plně kontrolovaly téměř celé Rusko, špióni a místní slouhové byli na všech centrálních úřadech a v nejtěsnějším okolí prezidenta Jelcina. Jen průnik do silových struktur se jim moc nepovedl. Dosazení Putina do prezidentské kanceláře, který se dlouho přetvařoval, byl první krok ruských vlastenců pro záchranu země. Rusko nepomohlo svému strategickému partnerovi Jugoslávii, nebylo sto pomoci ani Iráku, ani Libyi. Na Kubu si tehdy Amíci netroufli, protože by tekly řeky krve, včetně americké a celá Jižní Amerika by byla proti. No, ale doba se změnila, Rusko se opět uzavřelo do sebe, řeší si věci jako v obležené zemi, svépomocí a dá se konstatovat, že docela dobře, i když žádná sláva. NATO jako servisní organizace amerických uchvatitelů obkličuje Rusko ze všech stran, snaží se z jeho blízkosti různými rozvraty a kampaněmi vytrhnout satelity, aby se úplně obnažily ruské hranice. V Gruzii to byl úspěch jen dočasný, v Moldavsku také. Na Ukrajině je pat a Pobaltí je jak vidno na hrnci, ekonomicky neúspěšné země se vylidňují a jejich vládnoucí "elity" se jako záchranné vesty chytají protiruské propagandy a okupačních armád NATO. Turecko se Rusku podařilo vytrhnout z NATO, na Řecko se NATO nemůže spolehnout a myslím že odpor proti NATO a EU sílí i na Balkáně. Ale vemínko 23:52 tohle vůbec nemusí brát vážně. Stačí , když si zanadává, a jeho strach z budoucnosti, kterou si jen namlouvá, bude na chvíli pryč. A to je účel všech těch jeho pokusů a urážky diskutujících a autorů. Až dospěje, bude rád, že se tu nemusel podepisovat.

      Vymazat
  6. 23:52: Přihlas se k Jílkové do čs. televize, když bude nějaká debata o Rusku.

    OdpovědětVymazat
  7. Váš věk, 23:39, by mohl vysvětlit nedostatek rozhledu a dětinskost reakce na článek a některé příspěvky. Řadový občan není stále bohatší a bohatší, pouze existuje dostupnější technika a vybavení, které v předchozích letech, v závislosti na rozvoji vědy, technologií, techniky a míry zhromadnění výrob, spolu s existencí levné pracovní síly i automatizace neexistovalo. Pokud mluvíme o póvlu, nejde o technickou úroveň věci, ale o spotřební, vesměs zbytný charakter, s často technicky, nebo morálně omezenou životností věcí. Než toho Superba, raději pozemky. Přichází mi vhod, že zejména mladí na takovou směnu přistupují. Možná vám jednou dojde, že i když se obklopíte vším tím póvlem „moderní“ potřeby a spotřeby za cenu honby za nutným příjmem, pod tlakem všech nejistot daných systémem i riziky samotného života, že sice máte životní úroveň na výši, ale úroveň života otroka. Že byste pochopil situaci těch méně obdařených, to při vašem rozhledu a způsobu myšlení ani nepředpokládám. Třeba když dnes, vystavujete posměchu produkty o téměř dvě lidské generace zpět.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Akorat ze i ty pozemky nejsou jiste, stat si ukradne co chce, za pomoci kapitalistu kteri stat vlastni

      Vymazat
  8. 23:52
    Ty jsi skutečně omezený a neměl by ses sem plést. Nemáš ani na to, abys by troll. Tvoje hovadiny typu:
    "Řadový občan je stále bohatší a bohatší" nebo to, co jsi zplodil ve 23:52 svědčí o totální absenci logiky a znalosti skutečností, což potvrzuje i ta tvoje dokola omílaná hovadina, že tehdy na Rusko taky nikdo nezaútočil. Každý ví, že nebylo třeba zaútočit, neboť neosiocons měli Rusko na stříbrném talíři. Kdybys měl na to, aby sis prostudoval historii, mohl by sis ověřit, že např. Billy the Sperm (Clinton) prohlásil, že "Jelcin byl nejlepší ruský prezident, jakého kdy Amerika měla". No ale povídej to volovi, že....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jasně. Když bylo Rusko na kolenou tak západ na něj nezaútočil. Západ trpělivě vyčkával 20 let až Rusko kompletně přezbrojí, vyvine stíhačky 5. generace, hypersonické střely, novou generaci tanků, ponorek, protileteckou obranu. Až pak se teprve rozhodne zaútočit.
      To je opravdu vrchol logiky a strategického myšlení ruských užitečných idiotů s mozky vymytými ruskou propagandou.

      Vymazat
    2. To 11:58 Mladý, tudíž blbý americký idiote. To že Jelcin rád tančil před doutnikovým Clintnem ještě neznamená, že by nebyl schopen v případě potřeby zmáčknout červené tlačítko.

      Vymazat
    3. Pro 11:58 ! Proč by západ útočil ma Rusko , když za Jelcina řídilo Rusko 18 amerických expertů , kteří likvidovali stát bez jakýchkoliv zbraní , dokonce napsali ruskou ústavu ! Američani podcenili Putina a vůbec Rusko !!

      Vymazat
  9. Přání s idealistickými sny. Útok pod falešnou záminkou je prostě vyhrocení situace do krajnosti. Přičítat tomu a vymýšlet ušlechtilé cíle vedoucí k udržení míru zdá se být poněkud zcestné. Nicméně pořád lepší než radost válkychtivé kavárenské svoloči, která nad Trumpem do této události, lámala hůl. L.P.

    OdpovědětVymazat
  10. Říkám od začátku, že jediný důvod US útoku na syrské letiště stejně jako "svalnaté" plavby US flotily k Severní Koreji je boj Trumpa s domácí elitou jíž jako reprezentant globální elity nahradil pro její totální chaotizaci a drancování zdrojů světa. Poslechněte si V.V.Pjakina ze 17.4. s českými titulky I.A., říká totéž. Proto volám ke spolupráci v rámci AlianceNS, neinformovanost o světové politice znamená neschopnost řídit a osud být kdekým nevoleným řízen.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 14:52-To o tom Pjakinovi potvrzuji a kdyby si tyto informace přečetl každý, asi by tady nikdo blbě nediskutoval. Možná jenom vzteklí Trollové s pěnou u huby. Není to jenom o věku, pouze o neinformovanosti, někdo si ovšem ve své blbosti libuje a pravda a argumenty ho prostě nezajímají. To pak není co řešit,lze jenom říci: Pepku zameč a vyskoč!

      Vymazat
  11. Ad 12:25
    Všechny ty informace jsou příliš kusé a chaotické, než aby bylo možné je spracovat jednoznačně. Takže Váš odsudek, že jde o "přání s idealistickými sny" nemá valného smyslu.
    A že bych Trumpovi jen tak, z vrozené dobrosrdečnosti ať už jeho nebo mojí, přičítal a vymýšlel ušlechtilé cíle vedoucí k udržení míru, to je taky nesmysl. Určitě se k tomu Trump bude "spíš" klonit jako každý soudný člověk, ale není to takový idiot, aby podal USA ostatním globálním hráčům na talíři. Navíc zbrojní loby asi nedá pokoj a Trump možná bude muset nějakou válku začít. Navíc samozřejmě i sám chce na své pozici dobře vydělat, tak jako to děla vždycky.

    Od začátku jsem fandil Trumpovi z důvodů jiných, než většina ostatních jeho fandů, dnes tak srdceryvně zklamaných.
    Jeho hlavním cílem je zachránit USA a jeho vliv i do budoucna a v tomhle je větší realista, než by byla Clintonová, která by navíc spíš měl hnít do konce života v kriminále.
    Zatímco Clintonová jako Obama by se opírala o bankovní korporace, kterým na USA samotných příliš nezáleží, Trump se evidentně míní opírat o síly, kterým další degradace vlivu USA příliš nevoní. Což jsou taky zbrojní loby.

    Takže naivní bývalé Trumpovy fanoušky čeká ještě mnohé neblahé překvapení. Myslím že mě ne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi máte pravdu. Dobrý článek. Díky.

      Vymazat
    2. Predpovedel jsem toto mesice pred Trumpovym zvolenim, ne ze bych byl neco jako jasnividec, ale po celkem jednoduchem pruzkumu dejin americkych presidentu, jejich predvolebnich slibu, jsem dospel k nazoru ze Trump nebude nic jineho. A voila, je to tak, pouhy zidovsky pohunek, nebo dira do palice. A on se Trump ma moc rad aby neco takoveho riskoval. Je to superegoista ktery si potrpi na obdiv a slavu, bohuzel v jeho veku s tou trapnou zlatovlasou prehazovackou si moc respektu vesvete neuzije.
      Je to vul a mel zustat ve sve zlate Trump Tower a letat ve svem Trump pozlacenem B757 a uzivat si zivot na svych golf courses, nez se srat do neceho o cem nema ani poneti.

      Vymazat
  12. Považovat tento útok Trumpa v Sýrii za něco chytrého nebo dokonce promyšleného je jednoduše nesmysl. Vždyť ani nevíme v jakém skleníku Trump žije, co je mu dovoleno se dozvědět. Každopádně výsledek je jasný, je to zhoršení rusko-amerických vztahů. K čemu je to dobrý nevím, naopak byla tu velká šance je dostat na mnohem vyšší úroveň, ale zdá se, že dno se nachází ještě hlouběji.

    OdpovědětVymazat