Reklama

.

.

pátek 12. května 2017

Den vítězství v tisícileté válce

Inna Novikovová
12. 5. 2017   Pravda.ru

Den vítězství je velmi emotivní a velmi slunečný svátek, i navzdory skutečnosti, že moskevská příroda se velmi snaží zařídit nám na 9. května déšť. Je to den ohňostrojů, oslav a radosti pro mladé i staré, pro ty, kteří viděli i ty, kteří díkybohu nikdy neviděli ne-mírové nebe.


Bohužel, tento den již brzy ty, kteří jej 9.5.1945 zažili, to je dnes o něco méně než 200 tisíc veteránů žijících ve všech 15 bývalých sovětských republikách, odejdou. A později odejdeme do minulosti i my, generace, která viděla živé vítěze a na svou kůži pocítila jejich energii.

Ale tento svátek zůstane navždy, a bude významný nejen rokem 1945. 9. květen není jen datem podpisu kapitulace nacistického Německa a konce války, to je - den slávy, vznešenosti ducha a lásky ke svobodě ruských a sovětských lidí, lidí Ruské federace. Svátek, který má varoval nepřátele naší nekonečné lásky ke svobodě, aby nás nechali na pokoji a nikdy nebojovali s Ruskem. Dokonce i když se zde útočníkům podařilo držet po dobu 300 let, stále byli nepřáteli, kterých bylo ve středověku nespočet. A ruský voják nikdy nečekal na nějakého zachránce. Vše jsme museli udělat sami a zachránit sebe sami. A čas od času i celou evropskou společnost.

Četla jsem nedávno verzi naší liberální spisovatelky o tom, proč Francouzi tak rychle vzdali Paříž a proč neodolali nacistům. Je to prý jednoduché: velmi dobře si pamatovali hrůzy první světové války. Mají spoustu hřbitovů s hroby zabitých v letech 1914-1918, a proto považovali za správné zachránit životy a ne nadarmo zemřít. U nás takové téma ani nebylo na pořadu dne. U nás byly 40. letech byly tisíce a tisíce dobrovolníků a vojenské úřady se vypořádávali s nezletilými, kteří si masově přidávali léta a dobývali se na frontu. A v roce 1945 končili válku ve věku 18 a 19 let. Když se dožili vítězství.

9. květen je den, za který se naši dědové nemusí stydět ani před Alexandrem Něvským, Dmitrijem Donským, Sergijem Radoněžským, Petrem I. , ani Kateřinou II. Snad jen Petra III. by to nepotěšilo. Od toho není možné odhlédnout: od vzniku jsme nesouladili s Pruskem. Mimochodem, pruští generálové se snažili varovat své hloupé potomky. A Napoleon varoval svým nešťastným příkladem, a chán Mamaj a chán Ahmat by mohli doplnit pořadí, v jakém směru se vydat, pokud stojí v cestě Rusko. Ale potomci neslyšeli. Historie ukazuje, že nikoho ničemu nenaučí.

Hrdinové Velké vlastenecké války stojí nyní v jedné řadě s mnohými našimi dalšími hrdiny, kteří hájili svou vlast v těžkých hodinách, kterých Rusko zažilo mnoho po dobu tisíce let. V různých oděvech umírali tito hrdinové, měli různé přilby, kroužková brnění, různé kombinézy a boty, někdo s mečem, někdo s pistolí, pěšky, na koni nebo v tanku, a někdo s kuchařskou pánví nebo naléhavou zprávou v záňadří. Je to stále jedna armáda. Sjednocená a neporazitelná. A je silná nejen svými zbraněmi a výcvikem, ale také tím viditelným vláknem, které je spojuje, bojovným duchem a pamětí krve.

Nebylo dnes opět řečeno, že ten, kdo k nám přijde s mečem, také mečem zahyne? Neříkají slova sovětské písně, vztahující se k 13. století, že ruští lidé nechtějí válku? Generace 40. let zachránila svou zemi a celý svět od fašistického moru. A věřila, že je to poslední válka v naší zemi. Stejně jako její předkové - a stejně jako její potomci.

Nedávno jsem hovořila s liberální dvacetiletou dívkou, která v mé přítomnosti vyjádřila přehlíživý postoj ke Dni vítězství. „Jak se opovažuješ mluvit špinavosti o vítězství? Copak se tě to netýká? Cožpak nežiješ ve svobodné zemi, a to díky Dni vítězství?“ - zeptala jsem se jí. Dívka odpověděla: „No, není to můj den, je to den paschy, velikonoční hody, a já jsem muslimka.“

Nechci urazit muslimy, kteří respektují Velikonoce, a Ježíše Krista. Také arogantním evropeistům říkám: „Mýlíte se s paralelami k 9. květnu - to není o Velikonocích a muslimech. Ale o tom, že jsou naši, a jsou fašisté. Není-li to pro vás svátek, jste pro fašisty ...“ Proti fašismu bojovali i křesťané, muslimové, buddhisté, židé, a možná dokonce i přívrženci Hare Krišny. Také samozřejmě ateisté.

Vítězství v hrozné válce, po letech smrti a destrukce - je nejsilnější zážitek pro ty, kteří měli to štěstí, aby přežili. Kromě toho, kdo nezažil obrovský zármutek, není schopen ani pocítit velkou radost. Mnohokrát jsem se setkala s veterány Velké vlastenecké války, hovořila s nimi a v neformálním prostředí. A vždy jsem se ptala, jak se cítí 9. května.

Ti, kteří přišli z války a kteří přežili, vždy žili s pocitem vítězství a velkou radostí. Všechny ty roky a desetiletí. Budou vždy generací vítězů. „Kdyby už nebylo žádné války“, tak mluvily všechny babičky. „Na celý zbytek svého života máme hrdinských činů a slávy, dost vítězství nad krvavým nepřítelem - na celý zbývající život“

V Rusku bylo v jeho tisícileté historii mnoho dní vítězství. A každé znamenalo bolest, krev, hrdinství a zoufalství, víru a sebeobětování. A pro každou generaci je to svátek s šedinami na spáncích a slzami v očích. Den vítězství nemůže být přepsán. Nikdo jej nemůže svrhnout, nebo bagatelizovat. Ať už by naši nepřátelé a falešní přátelé jakkoliv lhali a překrucovali. I vzhledem k tomu, že je neoddělitelně spjat s ostatními velkými bitvami a úspěchy, kterých má Rusko nespočet. Je to rok 907, 1242, 1380, 1480, 1552, 1612, 1654, 1709, 1739, 1759, 1814, 1839, 1945. A to je jen hubená část našich vítězství a naší slavné historie. „Russkije něsdajutsja. S nami Bog!“ A stále platí: „Nepřítel bude poražen! Vítězství bude naše!“. Je to motto tisíce let bojů a vítězství. Dej Bože, aby na to naši nepřátelé nezapomínali.

Zdroj: https://www.pravda.ru/n…/expert/08-05-2017/1333291-pobeda-0/
Pro České národní listy volně a kráceně přeložil P. Rejf

53 komentářů :

  1. Čest jejich památce.
    lada

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. lada souhlas

      Vymazat
    2. Já myslel, že válku vyhráli POUZE Američané, trochu Angličané a Kanaďané.

      Tedy Česká televize a další "nezávislá" média, nás o tom každý den přesvědčuji!!

      Vymazat
  2. Šmarjapano, už toho nechte. Co je moc to je moc. Toto je asi už tisící článek tady oslavující velké vítězství hrdinného národa.
    Je už 4 dny po svátku a není ani žádné kulaté výročí. A taky je to už 72 let.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ad Anonymní Šmarjapano 9:06
      Takže jste se ani nepokusil pochopit, o co jde. Přitom i v tom článku se to píše:
      "Но не слушались потомки. История учит, что она никого ничему не учит."
      "Ale potomci neslyšeli. Historie ukazuje, že nikoho ničemu nenaučí."

      To je to nejstrašidelnější, že mnoho "lidí", jako jste vy, neslyší a nevnímá to dnešní dunění válečných bubnů od západu.

      Vymazat
    2. Re (09:06):
      Vaše svoboda je v tom, že si to po libosti přečtete nebo ne, když už vás to pobuřuje.
      Tedy, pokud zde nedržíte placenou službu ...
      Zatímco svoboda redakce NR je zas v tom, že mohou uveřejňovat vše, co není proti zákonu a co může být pro návštěvníky webu zajímavé.
      Vděk za osvobození země od nacistů nemá časové ohraničení, je součástí historie a jejího připomínání.
      Zrovna dnes, kdy jsou na východ, až k samým hranicím Ruska přisouvány ozbrojené síly NATO, je připomínka těch událostí (před 2. světovou, jejím průběhu i po ní) docela aktuální ...
      I o tom je ten článek.

      Vymazat
  3. Hodně mizernej překlad. Jinak - ten Petr III. jednej měl krapet rozumu, moh zrušit tzv. Projekt a dostat Rusko z těch sraček na evropskou trajektorii vývoje, ale byl zamordován mocichtivou kněžnou, která sice měla plnou hubu osvícenství, ale v praxi na ruský mužiky zvysoka srala a ponechala je dál jejich bídě a primitivismu ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. oprava: jako jedinej

      Vymazat
    2. 9:14, 9:15 Tak "vybroušený" sloh se hned tak nevidí. Mohu se vás zeptat, kterou školu a kdy jste absolvoval ?

      Vymazat
    3. "9:14, 9:15 Tak "vybroušený" sloh " --- A jak si ta kněžna počínala podle Vás, vzdělanče, srala na mužiky, či ne? Nepochybuji, že Vy byste dokázal zaneřádit několik přehršlí stránek na dané thema brilantním puritánským textem, ale kdo má ty rozsáhlé a bezobsažné hovadiny po Vás furt číst?

      Vymazat
    4. 11:18 - nechcete si ten svůj textík zarámovat a zapaspartovat jako ukázku indolence?

      Vymazat
    5. 9:41 - na formy ser, vobsah je hlavní! A s tím nic nenaděláš. Kdyby nakopal Káťu do prdele a pposlal ji dom hned jak Bety vydechla naposled, tak mohlo v Rusácku skončit nevolnictví a nabejt platnosti toleranční patent o dvacet let dřív než se u nás vo to postaral Pepik Druhej! A kde mohlo pak Rusko dneska bejt že?

      Vymazat
    6. A kdyby byli bejvali Poláci rozumní, tak jsme dneska mohli bejt mnohem dál! http://img15.deviantart.net/8736/i/2013/256/2/e/pakt_ribbentrop___beck_vol__2_by_coszniczego-d6m4e0q.png

      Vymazat
  4. Vy se mýlíte drahá Inno,
    respektovat Ježíše učí lžikazatelé z katolické církve.
    Ježíšek je mladý muž, nejlepší a nejctnostnější kamarád.
    Jakýpak pán ???
    Osvobození pak a den vítězství je pouhou vyhranou bitvou ve válce svaté.
    Fašizmus a katolická církev,podporovatel tohoto zvěrstva, nikdy nebyli poražení konečně*

    OdpovědětVymazat
  5. Ve II.WW se anglosasové pořádně zapojili do bojů v Evropě až tehdy, když zjistili, že Německo už nevyhraje!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A Rusáci se zapojily do bojů až poté co byli sami překvapivě napadeni. Do té doby s Hitlerem čile spolupracovali. Společně napadli Polsko atd. A kdyby Hitler nenapadl je, tak by s ním byli největší kámoši dodnes.
      Takže jdi s tvými bláboly do prdele.

      Vymazat
    2. 15:46 - jako vždy sprostý, jako vždy neinformovaný, blbý a agresivní. Takže blbečku, jen pro tebe. Ostatní to už dávno vědí: Sovětský svaz si od Polska v září 1939 vzal území, která bylo osídleno převážně ruským etnikem podle hranice efinované lordem Curzonem, a které patřilo k Rusku po dlouhá staletí. Rusko o něj přišlo v roce 1918 podpisem Brest-Litevské smlouvy. Tu podepsali sověti ještě v době 1.svět.války s vilémovským Německem, protože bolševici slíbili lidem konec války a mír. Poláci na toto území neměli žádný nárok. Pakt s Hitlerem byl rozumné řešení - SSSR potřeboval dozbrojit, oddálit nevyhnutelnou válku s Hitlerem a reagoval tak jen na několikeré britské odmítnutí uzavřít obdobnou smlouvu proti Hitlerovi. Podpisem Mnichovské dohody o rok dříve sověti pochopili, že i západní mocnosti ruku v ruce s Hitlerem a Mussolinim podporují nacistické tažení na Východ. Jasné? Tak, a teď zameč a vyskoč.

      Vymazat
    3. 17:51 - ale hovno velký! Brestlitevský mír nemá s hranicema Polska nic společnýho, trupko! Ty se dohodly v Rize v březnu 1923 přes odpor národů, který si tam zkurvenci bolševický s panem Pilsudským rozdělili. Spokojenej nebyl nikdo, ale aspoň se zastavila rudá záplavová vln směrem na Západ! - https://cs.wikipedia.org/wiki/Ri%C5%BEsk%C3%BD_m%C3%ADr

      Vymazat
    4. A koukám že tay zas nějakýmu komoušskýmu zkurvencovi vaděj jasný prokazatelný fakta!!! Hovadoj Dovřákovic z puteroorffský zengrúny vzešlý to rudý prašivině! Co? Poslouchej ty zmrde!!! Právě ta válka 1920 a rižskej mír uzavřenej 1921 (ne 1923 - omlouvám se za chybu) vedli k odobji ukrajinského lidu, který vyvrcholil založením OUN! Ta ty hovade a jiní zasrani rudý, lkavý mzači a bezmozkové, bojovala jak proti pilsudčikům, tak pozdějc proti chazarským vrahům od Stalina!

      Vymazat
    5. Rudým kreténům doporučuju skouknout film generálu Šuchševičovi "Nepokořený"! Roman byl kus poctivýho chlapa a horlivý vlastenec! - https://www.youtube.com/watch?v=NENah9oEiek


      On byl skaut, a jako mladík viděl za "holodomoru", kterej se fakticky odehrával i v Ukrajinci osídlené části Polska, jak tam polský huláni přišli potlačit selskou rebélii. A oni s dalšíma klukama ujížděli na drezíně a jeden hulán jel za nima na koni a mával šavlí a on - Romek ho skolil šutrem do xichtu! Normálně sjel z koně jak žok:)) No a pak o pár let později - už jako vysoký důstojník právě právě vyhlášené Ukrajinské reubliky je Němci vyzván, aby se dostavil do vězení NKVD v dobytém sovětském záboru Polska. A tam na dvoře mezi zastřelenými odbojáři najde svého mladšího bratra. Tak se nasere, že jo. Ale mezitím přijede kolona SS a strhnu ukrajinský vlajky z místních úřadů, že prej fýrer si to nepřeje a dostane zprávu že jeho politický šéf pan Bandera byl zatčen a uvězněn. Sejde se s nějakým německým generálem a říká mu že musí Banderu hned propusitt, že nepřísahal fýeroj a německý armádě, ale ukrajinskýmu lidu. Načež je zatčen a internován. Cestou vlakem jde ve vagoně na hajzl, omráčí stráž a prchne do lesů. Tam se postaví do čela UPA! Pak napadnou německou kolonu a začne válka s Nemci. Pak se děj posune do doby po válce, kdy je v odboji a skrývá se v konspiračních bytech a jde po něm major MVD, se speciálním pověření ... velice napínavý film!

      Vymazat
  6. Ja tomu vubec NEROZUMIM a nemam v tom zadnou orientaci.
    Nez Nemci prisli do Ruska a zacali vrazdit , tak v Rusku vrazdila jejich vlada.
    Mezi lety 1918 a 1938 to bylo 40 millionu muziku , rika Alexander Solzenicin a jini. Mezi lety 1929 a 1932 zabila na Ukrajine 9 millionu lidi, takze clanek oduzuje zabijeni pouze selektivne.

    A co chtel Petr III. neni znamo nikomu, nebot se oslavuje Katerina II.
    Ruskym dejinam nejde rozumet, protoze je tezke dostat do rukou neco, co napsali Rusove. (Co se stalo roku 907 ?)
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 40 milionů ? Nebylo jich náhodou 100 milionů ? Čísla vymyšlená Západem. Těmto blábolů mlžýe věřit jenom debil a americký rektonaut !

      Vymazat
    2. Honolulul, ty také věříš všemu. Víš, že to číslo si velký spisovatel ve svém tvůrčím záchvatu vycucal z prstu. Kdyby se v Rusku tolik vraždilo, byla by tam děsná populační díra. Ale nic takového tam zaznamenáno není. Ta díra pak přišla později - oběti 2.sv.války. A když Rusům a jejich historii nerozumíš a nic o ní nevíš, tak skromně mlč a nepředváděj svoji hloupost. Howgh.

      Vymazat
    3. 17:38 - ale hovno Západem, ty rudej debile!To vymysleli ti samí co žvaněj o plánu Germánů "zahubit Slovany"! Cituju:
      "Všechno, po čem ruský národ staletí toužil, je světovou válkou pro Rusko ztraceno. Není v dějinách příkladu, aby některý národ tak hluboce a hanebně poklesl, jak se stalo s národem ruským. Vláda Židů v Rusku by nebyla možnou, kdyby členové tohoto národa sami sebe navzájem nevraždili. Generál Kolčak, slavný vůdce ruských vojsk, byl vlastními lidmi zrazen a vydán krutým jeho vrahům. Některé listy tvrdí, že Kolčak byl vydán českým vojskem, jiní tvrdí, že francouzský generál Janin ho vydal. Ze všeho toho jde na jevo, že ruský národ je vnitřně úplně prohnilý a zkažený. Jde z toho na jevo, že ruský národ vlastní vinou uvalil na sebe jho židovských vrahů. Nejlepší synové ruského národa Kaledin, Kornilov, Alexějev a nyní Kolčak, padli úkladem vlastních lidí.
      Tak asi se odehrávaly také ve století X. a XI. vyvraždění Slovanů na Labi a v Pomořansku. Zde nemohli němečtí rytíři tuto zkázu a záhubu Slovanů polabských provésti, kdyby tito národové nebyli se vraždili navzájem. Totéž děje se dnes i v Rusku. Ostatně vnitřní rozháranost českého národa není o mnoho menší, než rozháranost v Rusku. Pozorujme jen přípravy k volbám a různé zjevy na venku mezi lidem.
      Po staletí pracovalo Rusko k tomu, aby obsadilo Cařihrad. Všecky rusko-turecké války byly podniknuty za tímto účelem. Rusko to bylo, které svou krví vysvobodilo balkánské národy ze jha tureckého. Když pak udeřila válka světová, tu nadešel okamžik obsazení Cařihradu Ruskem. Car Mikuláš II. dal několik dní před tím, než byl Miljukovci donucen k abdikaci, černomořskému loďstvu rozkaz, aby obsadilo Cařihrad. Tu pak ale přišla na Rusko strašlivá katastrofa. Inteligence Ruska je povražděna. Zbývá tu jen lid nevědomý a nevzdělaný. — Tohoto lidu však se může zmocniti vůdce odvážný, který strhne za sebou celé Rusko. Pakli se tak stane, bude celé Rusko rázem v jednom ohni. Pak běda bolševikům. Ruský lid čeká toužebně pomoc od západu proti bolševikům. Pomoc ta nejde. Jsem pevně přesvědčen, že v Rusku nastane reakce. — Tato reakce zachvátí nejen Rusko, ale i celou ostatní Evropu.Bylo by proto záhodno, kdyby dohodové velmoci poslaly pomoc Rusku a vysvobodily ho ze jha Lenina a Trockého. Tento čin by byl v zájmu všech socialistů v ostatních zemích Evropy.« Tolik napsal Žid Hessen. Naproti tomu hlásají jiní znalci Ruska v témž listu, že vojenská moc Lenina a Trockého poslední dobou tak zmohutněla, že na zdolání bolševické vlády není dnes ani pomyšlení. Tak si názory o Rusku a jeho budoucnosti odporují. Čím déle vláda bolševiků-Židů v Rusku bude trvati, tím více lidských životů těmto židovským vrahům padne za oběť. Již dnes můžeme říci, že bývalé Rusko bude míti o 30 milionů lidí méně než při vypuknutí světové války. Nejen vraždy, které jdou do milionů, ale hlavně hlad ničí tu miliony ruského lidu. To právě Němci chtějí. Vyhubiti slovanské národy v Evropě. Dílo to se jim daří na všech stranách a státníci Anglie i Francie k tomu mlčí."
      Rudolf Vrba, 1920 (Panslavista!)

      Vymazat
  7. Mezi lety 618 - 960 Rusove vedli boj proti Chazarum.
    Vyhrali tento boj za pomoci Byzance a Vikingu.
    O roku 1918 jim Chazari znovu vladli.
    Mohl by nekdy nekdo napsal neco z jejich dejin OBEKTIVNE bez poplatnosti nekomu ci necemu ?
    Sel Hitler proti Rusku, nebo proti Chazarske vlade, ktera exportovala revoluci a bordel po cele Evrope ?

    Vsichni papuskuji stale dokola stejne fraze, a co se opravdu stalo a proc se to stalo, nikdo nevi.
    Takze kdo neco vi, mel by to napsat !
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Běž s těmi rasistickými a náckovskými kecy do řiti, blbe!

      Vymazat
    2. 17:33 Honolulu má recht! Jediný účel proč byla WWII. rozpoutána a vedena je tu popsán v ruštině (sorry honolulu, vm že neumíš rusky) - http://cat-779.livejournal.com/184817.html

      Vymazat
    3. Hitler řekl jasně, a napsal to i ve své knize, že chce "zajistit životní prostor pro rozvoj německého národa na dalších tisíc let".

      Boj proti židobolševizmu byla spíš jen záminka, aby měl úderné heslo a získal podporu Západu, což se do značné míry i dost dlouho dařilo.

      Mnohé nasvědčuje tomu, že Hitler se svými deklarovanými plány byl shledán vhodnou osobou, podpořen a využit, aby bylo dosaženo vyčerpání Německa a Ruska.

      Rusko, namísto toho, aby se sesypalo, vyšlo z války jako evropská supervelmoc.
      Roosewelt řekl Churchilovi: "Nemůžeme jim nedat to, co si můžou vzít sami".

      Cíl rozebrat Rusko trvá,
      namísto Německa s kolaborující Evropou, je tu EU.
      Namísto SSSR je tu samotné Rusko, ale s jadernými zbraněmi.

      Ti, co se už dávno zmocnili USA, a snaží se jejich prostřednictvím ovládat svět, se svých "podnikatelských záměrů" nevzdávají.
      PB

      Vymazat
  8. Novikovová neví,že v Rusku je nevolnictví od jeho vzniku.Jak můžou burlaci a nevzděláná skupina mužíků vědět kdo je vítěz a kdo poražený. Číst se v rusku lidé naučili až po roce 1918 a co bylo před tímto letopočtem je možná úspěch tehdejší šlechty a ne ruského lidu.Nepíšu o roku 1945!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ubožáku, Ruska o své zemi ví víc, než ty o svém pinďourkovi.

      Vymazat
    2. 17:34 - je to tak! Nejlépe je číst dějiny sepsané púřímo ruskými velkými historiky jako jsou např. Alexej Širopajev nebo Vladimír Machnač -
      https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B0%D1%85%D0%BD%D0%B0%D1%87,_%D0%92%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%BC%D0%B8%D1%80_%D0%9B%D0%B5%D0%BE%D0%BD%D0%B8%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87

      Vymazat
    3. Pan profesor píše jasně:

      "Сталинский режим был действительно хуже гитлеровского. И действительно, побеждая Гитлера, мы открывали дорогу худшему режиму. И вот почему. Видите ли, мы проиграли бы войну монархической Германии, проиграли бы войну демократической Германии, проиграли бы войну Германии фашистской, которой не было! Хотя фашисты были. А вот Германии нацистской мы проиграть не могли, потому что стояла угроза существованию русского народа. Вот почему и выиграли. И выиграли не мальчишки, которые первыми ринулись в бой. Мальчишки погибли. А выиграли призванные из запаса тридцати- и сорокалетние солдаты. Вы посчитайте, в каком году родился и какое воспитание получил сорокалетний солдат 1942 года. Он родился в 1902 году, и значит, он получил православное или в отдельных случаях мусульманское традиционное воспитание. Вот они и выиграли."

      Vymazat
    4. Abych tu ideu přeložil a objasnil: Rusko mělo horší režim než Německo, tedy ruský voják pomohl většímu zlu vyhrát. Proč? Ptá se profesor a současně odpovídá: Rusko by prohrálo válku s libovolným Německem: monarchistickým, demokratickým či fašistickým. Nicméně ani jedno z toho Německo nebylo. Ono bylo nacistické a prohrát s ním si Rusko dovolit nemohlo, protože by přestalo existovat jako národ. Proto zvítězilo. A nezvítězili v ní mladí komoušové, Stalinovy děti, ale staří vojáci vychovávaní ještě tadičně v duchu pravoslaví či islámu!

      Vymazat
    5. A já to může potvrdit osobně! Moje babička žila na statku svého otce, mýho praděda, kde si v květnu 45 udělal štáb komdiv generál Pankov - v civilu profesor charkovský univerzity. No a ona nesla do stodoly vojákům chleba a mlíko a zvolal jak ji naučil můj děda, prvorepublikovej socan. "Sláva Stalinu!" A jeden z těch vojáků na to ukázal na krk, kde měl na řetízku křížek a udělal gesto jako řez nožem pod krkem ... ona z toho byla celá paf, tehdy:)

      Vymazat
  9. Kdyz jsem prisel jako mladik do Ameriky, tak jsem ve state Ohio potkal stareho Ukrajince, ktery zazil hladomor na Ukrajine a ten rikal STRASNE veci.
    On rikal, ze ten hladomor byl umele vyvolan a ze Ukrajina byla vzdy urodna a bohata..
    Rikal, ze tamni zemedelci nemeli zajem o politiku, ze jen pracovali, chlastali a jebali a ze tam bylo veselo.
    Po umele vyvolanem hladomoru Ukrajinci vitali Hitlera a pridali se k nemu... To vysvetluje dnesni situaci na Ukrajine, ze oni se dodnes hlasi k S.S.

    A v JAR jsem potkal potomky Belogvardejcu a ti rikali, ze Breznev je (cenzurovano, velmi sproste slovo) a ze Rusko bude znovu jejich. Oni byli vlastenci. Dnes jsou vsichni mrtvi, protoze to byli stari chlapi, kdyz jsem byl mlady.

    A v Jihozapadni Africe (dnes Namibie) jsem potkal stare Esesaky, z pate divize S.S., kteri zase rikali, ze Nemecko bude znovu jejich.
    Takze Evropa ma porad radikalni zivly na vsech stranach.
    Mate se na co "tesit" v Cesku.
    Nejlepsi je utect a zit v Americe. Zde se radikalove neutralizuji vzajeme, krome Hillary ! Ta je nesmrtelna a neznicitelna. Ted vyhrozuje New Yorku, ze bude starostka, tak New Yorkcane zacinaji utikat z mesta.
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, Amerika je ráj blbů. Ty jsi toho ukázkovým případem, talchale. Nick Praha Hlavní

      Vymazat
    2. 16:51 Myslíte, že je možné, aby nějaký emigrant říkal pravdu o své vlasti? Každý si přece musí nějak odůvodnit, proč vlastně utekl "za lepším" a vyvolat v cizincích soucit, protože mu to přinese výhody. Vy nejste vyjímkou. Jistě jste také všem vyprávěl, jak jste tu byl jako puberťák politicky perzekuován. Stejně jako dnešní ekonomičtí imigranti do EU vyprávějí, že jsou všichni ze Sýrie a prchají před zlým Asadem.

      Vymazat
  10. Jak to bylo ve skutečnosti v třicátých letech
    v SSSR nikdo pořádně neví.Ukrajinu teprve ti
    bolšáni vytvořili.Do té doby to byla Kyjevská
    Rus.Tak jste nemohl hovořit se starým ukrošem.
    Pohádky jsou sice hezké,ale skutečnost se ještě
    nepodařilo najít.Bylo tam příliš mnoho vlivů,
    včetně vůdců tzv. bílých.Pokud víte,co to je.
    Nehledě k tomu,že emigrant nikdy nebude říkat
    pravdu,protože by mohl být také vyhoštěn.Také
    americká intervence v Rusku ve dvacátých letech
    udělala své.To všechno se bolšáni snažili
    opravit.Zůstaňte si u svého Trumpa a můžete nás
    krmit svými rozumy dál.Jen se nepokoušejte nám
    vykládat o historii na evropském kontinentě.
    Petr Majevský

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 18:18/Souhlas Petre.

      Vymazat
    2. To je kec! Ukrajinu stvořil Vatikán a už hóóódně dávno! Od Brestské unie se to traduje -
      https://cs.wikipedia.org/wiki/Brestlitevsk%C3%A1_unie

      Bolševici pouze "ukrajinizovali" Malorusko. Tím že Gruševskýmu umožnili stvořit spisovnou "ukrajinštinu" a tu pak zavedli do škol a na úřady.

      Vymazat
  11. Majevský,lidé a národy si svoji historii pamatují,jenže Vás a pododným ten socialismus totálně poznamenal a nemá cenu s váma vést dialog. Vy a ostatní nikdy nepřipustíte,že to bylo i jinak. Nejsem příznivec dneštních poměrů ale určitě mám plné zuby amaterů vašeho ražení a držet se strikně pouček,které byli vylhané před rokem 89. Ukrajina má více mrtvých za éry a zlovůle Stalina než dokázal Hitler a vy hájíte jen tu svoji naučenou pravdu. Víte co,jděte do p....(omluva za tu češtinu píšu na mobil)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 18:42 - Překrucuješ dějiny, vzděláním historik dozajista nejsi. Tak si raději hoň obříka a nemotej se do věcí, které jen kurvíš.

      Vymazat
    2. 18:42 Majevský a jemu podobní nikdy nepřipustí, že to bylo jinak, protože na rozdíl od vás tu dobu znají z vlastní zkušenosti. Ne jen z účelové propagandy, která z vás dělá poslušné voly.

      Vymazat
  12. 18:42
    Těch banderovskejch sviní může bejt líto leda vám,těm co tu svoloč potkává každý den ani náhodou!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  13. Spasiba ti Rasija . Marcel

    OdpovědětVymazat
  14. Vy nevite o dejinach Evropy vubec nic ! Vy jste indoktrinovani v komunistisckych srackach a pro vas valky Slovanu a Chazaru jsou nacisticke a rasisticke reci. (17:33). Ty nedomrdku jeden, ja ty valky nezavinil !

    Vy jste bili nevedomi krovaci Evropy, protoze jste jako postovni osli v Mexiku, co maji klapky na ocich.

    Vase povinnost, vy BLBECCI, je poslouchat vsechny strany a ne pouze tu ktere fandite.
    Ja verim Solzenicinovi a ja verim , ze byl na Ukrajine hladomor. (1929-32). Je o tom napsano nekolik knih.
    (napr. Harvest of Sorrow.)

    Vy nikdy nejste schopni postavit nejaky protiargument nebo nazor. Jako TYPICKA primitivni HOVADA vzdy reagujete nalepkou ci nadavkou... O revoluci v Nemecku vite take hovno !(Weimarska republika.)

    Take je do nebe volajici, ze vy sami jste neschopna NEMEHLA a kritizujete lidi, kteri napsami million slov z dejin Ruska jako napr. ten Solzenicin.
    Nakopat do prdele potrebujete, jak z vychodu od Putina, tak ze zapadu od Trumpa.
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady jsi na komoušským webu, prober se! Tu Pravdu nehledej. Pokud ovládáš trochu slovensky a usiluješ diskutovat s opravdu vzdělanými lidmi a objektivně, pak choď spíš sem, jako já - https://www.protiprudu.org/category/hs/historia/

      Vymazat
    2. Hladomor nebyl jen na sovětské Ukrajině, ale také v Rusku, v Kazachstánu, v polské Ukrajině a v rumunské Moldávii.
      Pouze Ukrajinci to vnímají jako útok proti svému národu.
      Stalin si nepřál nic jiného, než mít co nejsilnější zemi.
      Budoval se horečně průmysl, Američané tam postavili spousty fabrik, platilo se obilím. Západ chtěl obilí.

      Bolševici dobrými hospodáři nebyli. Metody používali násilné, sami to známe z naší kolektivizace zemědělství, která začala opravdu žalostně, trvalo to 20 let, ale nakonec se rozběhla tak, že družstevníci mohli jezdit v létě na dovolenou!
      PB

      Vymazat
  15. Ta nenavist Ukrajincu vuci sovetske vlade a inklinace k Nacistum musela z neceho pramenit. Tak nechte mluvit OBE STRANY vy Neandrtalci.
    XV. SS byla Litevska.
    XIX. SS byla take Litevska II.
    XX. SS byla Estonska
    XXX. SS byla Ruska na strane Hitlera
    A XXXII. Frv. Green division BOHMEN - MAHREN byla ceska na strane Hitlera. To vasi dedeckeve zase chcali po vetru a vy ted demonstrujete spravne politicke smysleni, coz je o vas znamo uz 300 let.

    A Ukrajinci ti sli k tem nejbojovnejsim divizim, III. "Totenkopf" a V. Wiking.
    Vsech 39 S.S. divizi a jejich dustojnici + z ceho se skladaly mam v knihovne. Protoze me zajimaji dejiny.
    Vy me nebudete poucovat o nicem, protoze mate pouze nadavky a nemate VYSVETLENI ohledne niceho..
    nick honolulu


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 31. dobrovolnická granátnická divize SS
      - nebyla XXXII
      - nebyla zelená
      - nejmenovala se BOHMEN - MAHREN
      - a už vůbec nebyla česká

      https://cs.wikipedia.org/wiki/31._dobrovolnick%C3%A1_gran%C3%A1tnick%C3%A1_divize_SS

      Vymazat
  16. Sovetska vlada mezi lety 1918-1938 vubec NEBYLA etnicky ruska.
    Prectete si seznam autorit v knize Stalin's war against the Jews.
    Knihu napsal Louis Rapoport prof. na jeruzalemske universite.
    Vy nectete nic !
    Vy jste tak vzacne OMEZENI v rozhledu , ze nerozumite ani tomu, proc museli v Praze zemrit. Slansky, Frejka, Frank, Reicin, Svab, London, Hajdu, Margolius, Fisl, Sling, Simone a dal si to nepamatuji.
    Vy nejste milovnici dejin, ale opatrnicky, prizdisraci, silne oportunisticti a uplne bezpaterni..
    Vy hlasate dogma, ktere pro vas prdzvykali vase autority.

    Nemci vas nemaji radi. Rusove s vami pohrdaji a pro Americany jste exoticti zivocichove stejni, jako ti co meni barvu u silnice v Arizone. (Chameleoni). NASTESTI, oni vam nerozumi ani slovo.

    Vy budte radi, ze me zde mate. Jinak by jste se o sobe nic konstruktivniho nedovedeli a mysleli si , ze jste duleziti.
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
  17. Cesi, chysta se dalsi navsteva cinskeho presidenta v Praze.
    Nezapomente si nechat zesikmit oci a ostrouhat vase konske a osli prdele, aby jste je meli podle Cinanu, jako dva kminky.
    Musite byt prece politicky uvedomeli, jako vzdy.

    9:16.... Porad nemohu najit v cem byl
    Petr III. lepsi ?
    Vymenil pratelstvi Rakusanu za pratelstvi s Nemcourama a
    a zenu Nemku, mu ojebal kdejaky rusky slechtic.
    Tobe take "nepise pero" - proto s nim sypatizujes !

    17:35... nick Praha Hlavni ! Ujistuji te kretene, ze ten nejhlopejsi American z Apalacskych hor je chytrejsi nez jsi ty. Je pracovitejsi, uspesnejsi a inteligentnejsi.

    Vesnicky krupan VIDLAK, se pozna podle toho, ze nadava na neco, co vubec nezna a nikdy ani nevidel.
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
  18. Dopoledne 11. května 1945 SMĚRŠ započala první únosy lidí z Prahy do gulagů.

    Všichni byli podrobeni krutým výslechům ve vile v Dělostřelecké ulici. Část z nich byla ihned popravena a jejich těla byla zahrabána kdesi na zahradě. Zbytek byl v transportech, velice podobných těm, které ještě před pár měsíci vypravovali nacisté do koncentračních táborů, odvlečen do gulagů v Sovětském svazu. Bez jakéhokoli ohledu na to, že se jednalo o československé státní občany.

    Odvlečen byl například armádní generál Sergej Vojcechovský se synem, architekt Jurij Prokopenko, či bývalý velitel československé bombardovací letky Nikolaj Petrov. Odvlečeno však bylo i mnoho dalších. Většina beze stopy zmizela.

    Provinili se pouze tím, že uprchli před komunistickým režimem ze Sovětského svazu.

    Po nacistické diktatuře klepala na dveře ta bolševická, a Gestapo mělo svého důstojného nástupce, nejdříve NKVD, později STB.

    OdpovědětVymazat

Reklama