Reklama

.

.

pátek 19. května 2017

Janek Kroupa i Josef Klíma jsou vůči Kájinkovi neobjektivní


Jiří Baťa
19. 5. 2017
Tímto konstatováním netvrdím, ani se nepokouším naznačit, že by odsouzený Jiří Kájínek nebyl snad v nevinen. Podle mého názoru však ne zcela 100% za to, za co byl na doživotí odsouzen. Jenže oba pánové se snaží naznačit, že Jiří Kájínek je obyčejný zločinec a vrah, a že jeho omilostnění z důvodů soudní nespravdlnosti není relevantní. Takový názor je pozoruhodný už proto, že jinak úspěšní investigativní novináři se na případu Kájínek sami dlouhodobě, možno říct objektivně a poctivě, podíleli. Nepochybně, každý má právo na svůj vlastní názor, ale nemyslím, že zdůvodnění obou novinářů je od nich férové a opodstatněné.


Kauza Kájínek má či měla, a to je nutné přiznat, značně složitý, komplikovaný a nejednoznačný proces, že každý soudný člověk nad rozsudkem soudu oprávněně zapochybuje. Mezi ty, kteří vážně zpochybnili relevantnost procesu s J. Kájínkem byli i ministři spravedlnosti a kteří několikrát požadovali obnovu procesu, jejich žádosti však nebylo soudem vyhověno. Naskýtá se otázka, zda právníci, svého času ve funkci ministra spravedlnosti, byli dostatečně fundovaní a natolik renomovaní, že jejich úsudek či názor nebyl dostatečně relevantní a respektován pro uznání potřeby obnovy procesu. Soud má zcela jistě své nezadatelné právo na posouzení věci a vynesení rozsudku, nicméně, je-li ve věci tolik pochybností, notabene vyjádřených samotnými ministry spravedlnosti, je neochota ze strany soudu k obnově a revizi procesu přistoupit více než podezřelá.

Z výše uvedeného pak není divu, že Jiří Kájínek, údajný „vrah a sprostý zločinec“, má mezi občany takovou popularitu. Na tomto stavu má nepochybně svůj výrazný podíl i tehdejší (a dodnes přetrvávající) zkorumpovaná situace v našem soudnictví, včetně NS a ÚS, ale také v řadách Policii ČR, státním zastupitelstvu a vůbec v celém našem rádoby demokratickém systému. Zvláště v tu dobu nestandardní a podezřelá byla situace u plzeňské Policie ČR, která značně zpochybňovala relevantnost výsledků vyšetřování. Tento stav, jakkoli je našimi politiky s oblibou prezentován jako právní stát, lze oprávněně považovat stát neprávní, za naprostou dehonestaci demokracie, byla-li kdy u nás vůbec jaká. Vyjmenované orgány a jejich představitelé jsou dodnes nejen prolezlí korupcí, ale i tendencemi zneužívat svého postavení, své moci a vlivu a tím společnosti a jejím občanům škodit.

Na avizované milosti a propuštění Kájínka na svobodu je pozoruhodná reakce jediného přeživšího svědka Vojtěcha Pokoše. Je otázka, nakolik jsou jeho slova brána vážně, nicméně jím veřejně proklamovanou obavu a strach, že se bude Jiří Kájínek mstít a bude usilovat o jeho život si lze také vysvětlit tak, že nemusí mít čisté svědomí. Jiří Kájínek po celou dobu svého pobytu ve vězení, kdykoliv s ním byla vedena nějaká přímá veřejná konverzace nikdy neprojevil jedinou známku agresivity, hrubosti, vulgárnosti, natož vyhrožování či pomstychtivosti. Tím, že Pokoš projevuje podezření či obavy, že se bude Kájínek mstít a bude jej chtít zabít je jen důkaz jeho psychického stavu, nejistoty a nečistého svědomí. Také to nasvědčuje o jeho nepříliš vyvinutém IQ a jistý sklon k zločineckému prostředí. Ostatně, jeho minulost, ta není zrovna příkladná a vypovídá o něm víc, než lze tušit.

Bude-li skutečně Jiří Kájínek propuštěn na svobodu, nebude to ničí vítězství. Jen velmi žalostné konstatování, že skutek, za který byl Jiří Kájínek odsouzen, nebyl a do dnešní dne není 100% prokázaný a trest na doživotí bez jakýchkoli pochybností byl oprávněný. Jiřímu Kájínkovi tato amnestie bude zadostičiněním, že nespravedlivá spravedlnost „dojela“ na své nekalé praktiky. Pokud by totiž Spravedlnost nebyla doslova slepá, hluchá, podplacená a soudila 100% spravedlivě, každý občan by takový rozsudek nad vrahem a těžkým zločincem jen přivítal. Bohužel, opak je pravdou. Jak dlouho ještě?

29 komentářů :

  1. Těžko laik do toho může mluvit, ale už táto věc mi nesedí, že vrahové jsou nestejně kvalifikování a zavírání.Kdyby Kájinek byl opravdu vrah, tak jeho délka trestu je podle mne nepřiměřená.Kolik je vrahů dětí a čistých duší,vrahové vypátraní a výsledek šesnáct let z možností propuštění za pár let,podle mne kolik mohou sypnout na oltář vlasti.
    lada

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uvidíme, jak prezident tu bombu odůvodní. Pokud by měl za to, že trest byl příliš tvrdý nebo že už si dost odseděl a prokázal nápravu, tak by se to dalo ještě skousnut.Ale on zpochybňuje vinu tohoto nájemného vraha, který zabil za peníze dva lidi a dalšího skoro zabil, byl to recidivista, neměl žádné polehčující okolnosti, jen přitěžující. Jiný trest mu soud uložit nemohl.Spíše mi vadí, že manželka prezidenta jde tohoto zločince navštívit ve věznici, jestli by naopak neměla navštívit pozůstalé obětí. Snad ho paní Zemanová nepřijde uvítat při propuštění u brány věznice. Je to diskreditace naší justice.

      Vymazat
    2. Co si jiného tá justice zaslouží.A k tobě18:08 jsi slepý, hluchý nebo pitomý společník pražské kavárny.

      Vymazat
    3. 18:08-Nikdo z nás nemůže posoudit,zda je
      nebo není Kájínek vrah.Kdo tvrdí jedno či
      druhé,není normální.Že tuto kauzu provází
      pochybnosti víme.Ale pravdu zná pouze pan
      Kájínek.Nikdo jiný!
      Petr Majevský

      Vymazat
    4. 18:08 jasně se pleteš, on nezabil lidi, ale černé mafiány.

      Vymazat
  2. Ten člověk si odseděl 23 let , proč by ho měl stát dál živit ! Kolik lidí si tu odsedělo tolik let ??

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když si navíc připomenete, koho K. zabil, co to bylo za brutální nahnědlé mafiány, tak byl v base zbytečně dlouho. P.Holub

      Vymazat
  3. Kájínkovi jde jen o spravedlnost! Protože byl pro orgány činné v trestním řízení již před jeho zahájením vinen (a veškeré manipulace s důkazy, (ne)zajišťování stop na místě činu by tomu nasvědčovaly), zamená to, že byl vybrán jako obětní beránek ve hře, kterou mezi sebou rozehrávaly jisté policejní složky. Důvod těchto "hrátek" ví jen sami policisté. Otevření nového a SPRAVEDLIVÉHO procesu by vyvolalo u nestranného prošetřování mnoho zcela nových otázek, na které by se některým policistům horko těžko odpovídalo.

    Pak by se taky mohlo ukázat, že byl odsouzen na základě nepravdivých důkazů a v tom případě by automaticky následoval požadavek na NEZÁKONNÉ uvěznění a finanční KOMPENZACE za čas strávený ve vězení.

    To jsou dva hlavní body, které Kájínka budou motivovat v civilním životě.
    Holt asi má smůlu, roky se vrátit nedají, ale větší radost by měl z očištění z činu, za který byl souzen, než z financí. Při jeho inteligenci snad už na zlidějiny ani nepomyslí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Plný souhlas s 16:14. Ale jeětě dál doplňme. Podívejte se co vyplouvá na povrch v poslední době. Jen si zhodnoťte, jak vyšel na povrch Berdichům geng. Vždyť ze dvou jednoptek čítajících asi 63 členů včetně velitelů, bylo obviněno nějakých 58 příslušníků. Jak pracuje nejen justice, ale státní zastupitelství, policie, když má ve svých řadách takové gaunery. Myslím, že bude ještě pár lidem pěkně horko, až se tento člověk dostane ven. Vždyť to je jedna kauza za druhou, sice se nic nevyšetří, neobjasní, ale aspoň to vyšlo na povrch. Pak zase zapracuje" mafie" podporovaná jistými kruhy a stejně se pojede dál. Že tady není " mafie" a sakra pořádná. Jak nemusím Babiše, tak v tomto měl 100% pravdu. Mám za to, že Palermo je slabý odvar. Zatím to sice není moc vidět, ale nebude dlouho trvat a banda se projeví. Proč se bojí tento případ vytáhnout a přidělit jej opravdu nestrannému soudci, a zcela jiným policistům a státním zástupcům, mám za to, že někomu opravdu klepe pořádně prdel. A nebudou to řadoví lidé. Podívejme se kde se byl Parobek pobavit na večírku s Kočkou a celou mafií kolotočářskou kolem něj. Kolik tam bylo dalších poslanců, kteří utíkali, abe je náhodou novináři nezachytili.Kolik tam bylo dalších poskoků z krajů a podobných skorumpovaných vlez... listů. Podívejme se na další případ, tady je: https://www.novinky.cz/krimi/438343-byvaly-clen-urna-srytr-se-mi-pochlubil-ze-zabili-bosse-belu.html. Opravdu Vás nic nenapadá. Podívejte se jak pracovali lidé kolem bývalého ..... a de facto je řídila osoba, který pracovala jako kůň. A že to není mafie. Mám za to, že pravě tyto kruhy předvádějí ty nejšpinavější praktiky mafie.
      Nechci být špatným prorokem, přejí mu ať se mu daří a možná s pomocí novinářů, ale těch nestranných, možná dojde k aspoň řásteřnému objasnění případu. Jenže kdo z novinářů je nestranný. Každý zpívá, jen tu píseň, ze kterou mu zaplatí. Ale jak jsem řekl, nechci být špatným prorokem, ale mám za to, že ho tato mafie, ve svém vlastním zájmu, co nevidět odstraní. Už jenom proto, aby nevyšlo najevo, jaká je situace na jednotlivých složkách, jak policie a včech dalších zaintesesovaných složek. A že ta područí a nestrannost a vlezdopr.... tady existuje, to si snad nemyslí nikdo. A když uý k tomu dojde a náhodou se tyto věci objasní,Zvlášť u krádeží a podvodů, no tak sice jsi nakradl, no tak ti dáme nějakou simbolickou pokutu, abychom lidem zavřeli ty nevymáchané huby a jede se zase dál.
      Prostě nevěřím, že by se tento člověk dožil déle jak roku, na svobobě a nikdo mu neublížil. To pokládám za naprostou utopii.

      Vymazat
  4. Nejjasnější z celé té kauzy je, že vyšetřování vedli mafiáni.
    Takže my si dnes, z pohodlného křesla v obýváku, každý můžeme vymýšlet svoje varanty, co se vlastně doopravdy stalo.
    Hlavní varianty toho co se stalo, vzájemně si docela podobné, existují dvě, a i v té z nich, ze které vychází Kajínek jako větší gauner, by pravděpodobně neměl dostat výjimečný trest.
    Takže Kajínek by měl jít na svobodu nejpozději teď hned.

    OdpovědětVymazat
  5. Můj závěr na základě informací z otevřených zdrojů:
    Mafián Janda už byl pro své policejní spolumafiány příliš nebezpečný a proto se ho potřebovali zbavit. Likvidaci se jim podařilo navlíknout na recividujícího drobného zlodějíčka Kájinka a jako "korunovaného" svědka si zajistili jiného, podstatně nebezpečnějšího, recidivistu Pokoše. Mimochodem - z čeho žije Pokoš v rakouské emigraci?

    OdpovědětVymazat
  6. Jestli se dobře pamatuji Klíma kdysi zpochybňoval důkazy proti Kajinkovi. Je pravdou, co se tu píše, že mnozí vrazi dětí jsou daleko dříve propuštěni než Kajinek. Koho údajně zastřelil on? Věřím, že Kajinek je vyučený recidivista ale nemyslím, i na základě dřívějších tvrzení a odhalování Klímy, že je vrah. Může se stát že se Kajinek oklepe a bude v lochu za nějakou krádež za chvíli zpět, tak jako drtivá většina těch, co propustil Havel. Ale víc vsadím na to, že po propuštění nepřežije rok. Sichr je sichr.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale prosím vás, co by se mu asi tak mohlo stát. Asi jste zaspal dobu, my už totiž 27 let žijeme v demokracii v zemi, kde zvítězila pravda a láska, nad lží a nenávistí. Díky, pane Havle.

      Vymazat
    2. Jako nadsázka bezkonkureční.
      lada

      Vymazat
  7. Pane prezidente,prosím už neotálejte a podepište milost pro Jiřího Kajínka.Karel z Plzně

    OdpovědětVymazat
  8. Těžko se mohl Kajínek domoci obnovy procesu, když o všem rozhodoval pokud vím stále stejný soudce. Ten který ho odsoudil.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "... domoci se obnovy procesu, když o všem rozhodoval pokud vím stále stejný soudce?" --- Paní Marvanová v Radiožurnálu na tento zádrhel v českém soudním systému poukazovala, ale bez odezvy všech "slovutných expertů", diskuze se zúčastnivších a na budování tohoto sajrajtu se podílejících.

      Vymazat
  9. u nas se soudi podle toho jak vyjde sluničko a jestli ta pani dala nebo nedala a nebo jestli bude pršet či nepršet takže o spravedlnost už davno nejde ale v prvni řadě jen o prachy ktere dostane i pry celebrita vrah či nevrah a i ta milost je šmečkovačkova od jajinka2 pro kajinka naproti tomu je udělena milost od jajinka prvniho po bohu šlohpera či veškrny takovy kajinek opravdu prkotina na kterou už nikdo přes laviny udalosti a času nikdo nevzpomene

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne jak vyjde sluníčko, ale korupčně - za prachy, výhody, benefity...a možná též pro vyhrožování zabitím někoho blízkého. Vše ale hnus, mafiánský humus. JanDrda

      Vymazat
  10. ...kdo dělá pro média, musí s vlky žít...kdo jim věří je dobře převychovaný*

    OdpovědětVymazat
  11. Vladimír Šebesta, Praha
    Pá, 19. května 2017, 18:24:30 | Souhlasím | Nesouhlasím | +26 / -4
    Jaroslav Kovařík, Zvíkov
    Čt, 18. května 2017, 20:08:21 | Souhlasím |
    Nesouhlasím |
    Nahlásit |
    +44 / 0

    Pokoši,ty šmejde! Seděl jsi v lochu v Příbrami v "CÉČKU" a chlubil jsi se tím,že jsi křivě svědčil proti Kajínkovi. Hrozilo ti 15 let za loupežné přepadení se zbraní v ruce a dostal jsi nabídku od Plzeňské kriminálky,že pokud to odsvědčíš,nikdo to nebude řešit! Nechal jsi tam zabít vlastního bráchu,výměnou za ránu do zadnice!!!!!! Ty jsi možná zapomNěl,ale lidi kteří v té Příbrami seděli s tebou,tak ty nikoliv! Napsal bych ti toho víc,ale asi by mě zablokovali!!! CELOU TU DOBU JSI V TOM JEL SE ZKORUMPOVANÝMA FÍZLAMA A SOUDCEMA!! Normálně nepíši velkými písmeny,ale tobě ty šmejde, cikorou řízlej gaunere,tobě připomínám,že jsi to,co jsi!!!!! Teď mě zablokují,ale stálo mi to za to,ti napsat co jsi zač!

    OdpovědětVymazat
  12. Větou, že

    "...neochota ze strany soudu k obnově a revizi procesu přistoupit /byla/ více než podezřelá...",
    se pan Baťa pouští na tenký led. Slyšel už někdy o nezávislosti soudců?

    Nebo má vážně za to, že by se soudce měl přizpůsobit názoru ministra?!

    Trochu více právního vědomí by neškodilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane Kopecký, slyšel jste už někdy něco o závislosti soudců? Já znal některé závislé na alkoholu, přesto soudící(po 89.) Že s Kájínkem nebylo vše "košer" mne přesvědčil předseda Ústavního soudu v pořadu Čro plus.

      Vymazat
    2. Miroslav Povolny 19.května 2017 22:39

      Chápu, že chcete být vtipný, ale píšete o něčem jiném než já. Kajínek (nikdo se nenamáhá napsat jeho jméno správně) mne vůbec nezajímá.

      Předseda Ústavního soudu může mít klidně pravdu, ale "přesvědčení" o vině nebo nevině v právním státě vyslovuje soudce, který případ soudí, nikoli publikum nebo novináři.

      Vymazat
    3. Pane Kopecký, potom nechápu "odvolací soudy", je-li "přesvědčení" soudce "nenapadnutelné" kýmkoliv.

      Vymazat
    4. 0:35
      Vy nechápete NIC - nebo se tak rád tváříte, aby řeč nestála. O nenapadnutelnosti není nikde řeč.

      Vymazat
  13. Nedávno jsem četl rozhovor s policistou, figurujícím v tomto případě, který chodil dělat ochranku mafiánům na "obchodní" schůzky, to vám byla sranda.

    OdpovědětVymazat
  14. čistě symbolické pro nejhlídanější zločince,to jsou
    ti "na svobodě"
    a taky se samozřejmě začnou projevovat a pohybovat
    zcela konkrétní malé a větší figury
    co dodat?
    když "utekl" vzdal se ochrany

    OdpovědětVymazat
  15. Římský typ práva, charakterizující evropské právní systémy vychází ze zásady, že lépe neodsoudit vinného, než odsoudit nevinného. Z toho mi vychází, že panu Kajínkovi měla být vina prokázána nade vší pochybnost. Jak to tak, při všech dostupných informacích vypadá, tak tomu nebylo. Podle libosti, dosaďte si sami. Pak je milost udělená po odpykání 23. let trestu namístě zcela logicky a nechápu, proč v tak ojedinělém případu rajtovat na tom, že prezident ČR formuloval, sám pro sebe, jakousi univerzální zásadu. Horší je, když ČSSD a KDU-ČSL nectí písemnou Koaliční smlouvu a dokonce ji i odmítá vypovědět. Mluvme tady o charakterech. Kolik kdo tady máte rozdílně dlouhých metrů?

    OdpovědětVymazat

Reklama