Reklama

.

.

úterý 2. května 2017

V Americe bylo rozdáno přes šest tisíc georgijevských stužek


2. 5. 2017       zdroj
V Americe rozdali dobrovolníci více než šest tisíc georgijevských stužek. Akce se nyní koná najednou ve 40 městech, velkých i ne příliš velkých. Letos poprvé stužky rozdávají nejen rusky mluvící krajané, ale také rodilí Američané, kteří tuto iniciativu podporují a kteří mají v úmyslu zúčastnit se akce Nesmrtelný pluk.


"Letos vidíme velmi silný zájem o akci ze strany Američanů. Docela aktivně nám vyjadřují svou podporu, vzpomínají společnou historii, válečná léta a dokonce nám vypráví o svých příbuzných a známých, kteří se účastnili druhé světové války", řekl listu zástupce Koordinační rady organizací ruských krajanů v USA, Igor Kočan.

Na ústředním náměstí New Yorku na Times Square pouze za jediný den předali zástupci společnosti Ruská mládež Ameriky občanům a turistům více než tisíc georgijevských stužek s brožurou, která vysvětluje podstatu akce.

Akce se konala na pozadí záznamu "Písně amerických bombardérů", která je založena na skutečné epizodě války - operaci Gomorrah - bombardování Hamburku leteckými silami koalice v létě 1943. Píseň vznikla téměř okamžitě po těchto událostech a ihned se stala hitem pilotů spojeneckých vojsk, poté byla přeložena do ruštiny. Píseň "O amerických letcích" se slovy "stroj letí na čestné slovo a na jednom křídle" v podání Leonida Uťosova se rychle stala hitem v SSSR.

Na Times Square si mnozí turisté a kolemjdoucí s chutí opakovali její slova, zajímali se o její vznik. Několik párů dokonce na hudbu tančilo. "Neočekávaně začala atmosféra centra Manhattanu připomínat válečná léta, což nám ochotně sdělovali samotní Američané", řekl Igor Kočan.

Dříve Pravda.Ru informovala, že tento rok se občané téměř 90 zemí připojí k akci "Georgijevská stužka". Symbol Vítězství bude možno získat až do 9. května ve městech po celém světě...

Pro Novou republiku vybrala a přeložila PhDr. Vladimíra Grulichová 

47 komentářů :

  1. Opět důkaz vyspělé US demokracie, svobody slova a tolerance. Kdyby se někdo v ruských městech pokoušel podobně organizovaně rozdávat nějaké symboly hrdinství US army, tak by je v nejlepším případě na pár dní pozavírali.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 11:27 Vždyť je to o hrdinství, taky, US army, při společném boji, za druhé světové války. A rozdává se to i v Ruských městech, symbolem je píseň "O amerických letcích". Tak nevím, nečtete, jen melete sračky? Nevím, jestli Vám ten vyblitek, vaši chlebodárci, započítají do výplaty, ale asi ano, jsou blbí, řízení odjinud a Vám podobné, neplatí ze svého.

      Vymazat
    2. Kdy byla pUSsy Army hrdinská? Když vraždila ve Vietnamu nebo bombardovala civilisty v Hirošimě a Nagasaki?

      Vymazat
    3. Víte 11.53 - ono je těžké těm vojákům křivdit. Když je někam naženou na politický jatka jejich politický kurvy ve vládách, a ještě předvádějí, jaké je to hrdinství, a jak záslužnou práci pro svou "vlast" dělají, a když padnou, budou hrdinové - ti kluci nemohou dělat nic. Naučili je těm frázím věřit. My civilové posloucháme taky stovky a tisíce přiblblých politických frází, ale aspoň nemusíme nosit svoji kůži na trh za politické zhovadilce. Vím docela přesně, že vojáci států RVHP v osmašedesátém, (i důstojníci) v celé řadě případů nevěděli vůbec, ve které zemi a v kterém městě jsou. Nosili sebou mapy a domorodců se snažili ptát, kde jsou, a aby jim to ukázali na mapě. A politika sama? To je jedna větší zhovadilost než druhá. Zlatý středověk - taky ho ovládala řada šlechtických zhovadilců, přesto to bylo všechno nějak čestnější, asi taky proto, že tehdy neexistovala zkurvená media. Takže - ano, i když američtí chlapci bojovali ve Vietnamu, byli přesvědčeni, že je to pro blaho Ameriky, když padli, padli jako hrdinové, a jejich americké mámy si myslí totéž. Jak by to mohlo být jinak? Vojna - to je něco neuchopitelného, kde nelze paušalizovat. Když voják odmítne splnit rozkaz, je zastřelen - je proto víc nebo míň hrdina? jaký je v tom rozdíl? Ti lidé si své stužky zaslouží.

      Vymazat
    4. 11:27 Pane Bože, do čehos to duši dal? A když už, proč si to naučil i psát? Čím tě lidstvo nasr.lo, že ho takto tresceš?

      Vymazat
    5. 12:30 No, nesouhlasím, hrdinou může být jen ten, kdo jedná v souladu s obecnou morálkou. a je asi nejlépe popsána v Desateru. To, že se někdo nechá zblbnout, mu ještě nedává nárok na označení "hrdina". To by i dozorci v kancentrácích, členové Sonderkomand, gestapáci, esesáci a podobná sebranka si mohla "hrdinství" nárokovat. Hrdinou je, krom jiného, voják, který brání svou vlast a chová se při tom jako člověk, ne jako dobytek. Právě Váš přístup umožňuje "ospravedlňování" válečných zločinů, ospravedlňování vlastních morálních selhání. Přečtěte si Jaspersovy Otázky viny. Jen ten německý voják, který bojoval proti nacismu, může být označen za hrdinu, ostatní byli vrazi a bandité - urážka čestného stavu vojenského. Jiný přístup jen umožňuje bande vlků hnát lidi na jatka. Zbavuje rozumu. Odkazuji na Bibli: "Nepřidáš se k většině, když páchá zlo!" (Exodus 23,2).

      Vymazat
    6. Nežvaňte pitomosti z principu - jak už je žvaníte 12.41. Asi víte hovno co je to vojna, a vojenská povinnost, a že v době vyhlášení války nelze nesplnit rozkaz - jinak je voják zastřelen. Co by vám to pomohlo? Žvaníte sračky i jako obyčejný civil - podívejte se na mediální prefabrikáty, co lidem hrnou do hlav, a lidi VĚŘÍ všem těm sračkám,( i vy tomu věříte!!) slovně napadají různé obviněné, lynčují a mučí, a žvaní kraviny k tisícům bulvárních blábolů. Tak nechte vojáky na pokoji. Blábolové jako vy je přešívají na hrdiny, a oni také věří - anebo si myslíte, že zase to bude nějaký slinta rozdělovat? Že jedno "věření" je ospravedlnitelné, a jiné neospravedlnitelné? Jestli jste nevoják jako Stropnický, jděte vůbec do hajzlu, a i jinak jste idiot i s tou vaší biblí. Každý voják má doma rodinu, a zastřelený voják je mrtvý voják - vy byste se nechal zastřelit kvůli nějakému Vietnamu ( o němž byste věděl jen to, co vám nakukají?) Tak to si představuji v živých barvách. To jsou bláboly lidí, kteří se vyjadřují k něčemu, co neznají ani z rychlíku - vy jedna bible.

      Vymazat
    7. Máte pravdu, nelze měřit skutečný život podle Bible nebo "vzletných teorií"!

      Vymazat
    8. Vzhledem k tomu,že armády jsou většinou
      profesionální na dobrovolnosti,nelze
      vojenského vraha považovat za oběť vojny.
      Má možnost z té tzv.armády odejít a nebýt
      tím vrahem civilistů.Bombardující piloti
      jsou podle Vás vzorem ctnosti?
      Petr Majevský

      Vymazat
    9. O vojně víte hovno dědku Majevský. O žádné ctnosti bombardujících pilotů tady řeč neni, a vy sklapněte hubu. Vy jste samozřejmě typickej posera, kterej žvaní a bojuje od počítače. V případě vyhlášení mobilizace nebo války, jsou všechny žvásty o dobrovolnosti pro kočku. Když je někdo jednou voják, neexistuje odmítnout, nebo z vojny zběhnout. Za obojí je trest smrti, vykonatelný okamžitě. Jste obyčejný diskuzní blbec - pouťová atrakce. Myslíte si, že můžete blafat do všeho, že jste sežral Šalamounovo hovno. Hovno jste vy sám, a blafete blbě. Čest.

      Vymazat
  2. 11:47

    Právě jste dokonale potvrdil co jsem psal.
    Stejně jako jste to právě předvedl vy, tak by se soudruzi z FSB hned po zatčení těch nešťastníků rozdávajících US symboly ptali kdo jsou jejich chlebodárci, kdo je platí, odkud jsou řízeni... Jistá skupina lidí mezi které patříte, má tohle prostě v krvi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:03. Zřejmě nerozumím jazyku Vašeho kmene. Zkuste dát nějaký odkaz na restrikce, v Ruských městech, při rozdávaní georgijevských stužek.

      Vymazat
    2. Ani já nerozumím jazyku vašeho kmene 12.03 - anebo jsem neporozuměl jen tomu jedinému blábolu? Co jste tím chtěl vyjádřit? Jirka H.má pravdu - jednoduchá věta holá. Má pravdu. Co podle vás předvedl a komu? Co brebtáte o symbolech a chlebodárcích? Co je to za "jistou skupinu lidí" mezi které Jirka H. podle vás patří, protože napsal pravdu? A co máte momentálně v krvi vy? Metadon - nebo čím si vylepšujete ( zhoršujete) život vy? Protože to, co jste napsal ve 12.03 není srozumitelný názor příčetného člověka, to teda sorry jako.

      Vymazat
  3. Američanům je hrdinství jakýchsi už dávno neexistujících Sovětů kdesi za oceánem před 3/4 stoletím zcela u prdele. Ale proč by si ze slušnosti nějakou stužku nevzali, že?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, možná to nejsou pitomci jako Vy? Možná je to zajímá. Určitě ale nepotřebují za svého mluvčího jantara vašeho ražení.

      Vymazat
  4. Tak nevím. Za komunismu a potažmo mohutné prosovětské propagandy jsem prožil skoro 20 let o žádné "georgijevské stužce" jako symbolu čehosi jsem nikdy neslyšel.
    Je to jakýsi moderní ruský výmysl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:13 "Šťastný" to člověče čtěte :

      "Svatojiřská stuha,[1][2][3] stuha svatého Jiří[4] nebo georgijevská stuha[5][1] (rusky: георгиевская лента, георгиевская ленточка) je tradiční ruský symbol vojenské cti. Její historie sahá do 18. století, v moderních dějinách je zejména spojovaná s hrdinstvím vojsk Rudé armády v období druhé světové války, zejména jako odkaz na tzv. gardové jednotky. Stuha je oranžová se třemi černými pruhy."

      https://cs.wikipedia.org/wiki/Svatoji%C5%99sk%C3%A1_stuha

      Vymazat
    2. 12:29 - díky za výklad, ale za bolševika u nás o této stužce nikdy nepadlo ani slovo. A že jsem pár let v tomto období taky prožil.

      Vymazat
    3. Asi ta propaganda nebyla zas tak velká !!

      Vymazat
    4. 12:13 vaše konstatování „Tak nevím.“ je upřímné a dalším textem dokonale potvrzené. Tak například: Za vlády komunistů, tedy od 1948 do 1989 v Československu žádný komunismus jako společenský systém (uvažovaný K. Marxem) nebyl. Režim sám se označoval za reálný socialismus, od toho změna názvu státu z Československá (lidově demokratická) republika na Československá socialistická republika od roku 1960 (do roku 1990). Za dosažení socialistického charakteru státu bylo považováno bezvýjemečné společenské vlastnictví výrobních prostředků, státní monopol financí, socialistická ústava s vedoucí úlohou KSČ a té odpovídající zákony. Tolik holá fakta. Dál je zcela jasné, že jste v té době o Georgijevské stužce nic slyšet nemohl, když tehdejší Sovětský svaz tradice carského Ruska, pochopitelně, zrovna moc nepodporoval. Jinak je tomu v současné Ruské federaci. Račte si prosím povšimnout třeba postavení Pravoslavné církve a také toho, že Rusku nevládne Komunisická strana, není tam žádný socialismus, ale standardní kapitalismus. S jediným problémem, současné vedení Ruské federace všemi prostředky brání zdroje a tím suverenitu svého státu. Chápu, že jsou tací, kterým to vadí. Smířuji se s tím, že také všichni ti co nic nepamatují, znají jen mainstream či vědí cosi ze současné školy, mohou zplodit leda takové to „Tak nevím“. Kdo by se zlobil, že? Vždy je možné se dovzdělat.

      Vymazat
    5. Ale jestli umím číst, tak v článku jsem se dočetl, že jde o georgijevské stužky rozdávané v Americe. Proč je to podle vás ruský výmysl anonyme 12.13? Nějak jsem to nepochopil. Dík.

      Vymazat
    6. 13:18

      Mě žádné Rusko a jeho symboly nezajímají. Československo (většinou, krom Rumunů a dalších) osvobodili Sověti. Tzn, zdaleka nejen Rusové, ale také Ukrajinci, Bělorusové, Kazaši...

      Komunismus u nás byl asi takový jako je dnes kapitalismus. Tak si ta "moudra" nechte.

      Vymazat
    7. 13:35 - moc Vám nerozumím. Kolega o trochu výš nám tu objasňuje, že ta stužka má původ v 18. století, kdy se o Sovětech mluvit nedalo.
      A v tom konci s Vámi teda rozhodně nelze souhlasit. Zatímco komunismus u nás nikdy (naštěstí) nebyl, kapitalismus tu máme, to nelze popřít.
      Nebo žijeme každý v jiném světě, to je taky možný.

      Vymazat
    8. 13:35 - však taky píšu Carské Rusko, Sovětský svaz, Ruská federace. Račte si povšimnout.

      Vymazat
    9. Symbolika georgijevské stuhy byla zahrnuto i do symboliky Sovětské armády. Byla součástí tzv. gardových útvarů a na uniformě ji měli všichni vojáci těchto útvarů. Malovala se i na příslušnou vojenskou techniku. Stačí si prohlédnout jakoukoli starší fotografii např. z přehlídky či cvičení takových útvarů, jako byla Kantěmirovská divize...

      Vymazat
  5. 11:53 Druhá světová válka se dá označit za první a poslední časový úsek, kdy se dá označit US army za hrdinnou a na tuto dobu, akce "georgijevských stužek", odkazuje. Ostatní historie US army už tak hrdinná není a právě to by bylo dobré, do budoucna změnit.

    OdpovědětVymazat
  6. hitlera porazily Rusové a žádný kecy to nezmění Nesmrtelný pluk je dobrá akce jistí lidé by rádi předělaly dějiny aby jse zavděčily německým agresorům

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty se nauč česky, ty negramotný idiote. To je opravdu otřes.

      Vymazat
    2. No jo no, to je nejspíš provokace - jednak pro obsah, jenž je pitomostí (nebyl poražen Hitler, ale německý nacismus, bojovali proti němu miliony lidí různých národů, hlavní tíži bojů nesl Sovětský svaz, ale podíl US a VB se nedá jen tak šmahem smáznout) a hlavně ten pravopis, ten je natolik děsný, že to spíš vypadá jako nahrávka někomu. Jinak - Nesmrtelný pluk podporuji, hlavní podíl SSSR na našem osvobození nezpochybňuji.

      Vymazat
    3. Český pravopis není jednoduchý i když zpravidla píšete co slyšíte.
      Horší to mají ti, kdo píší zpropadenou angličtinou: Třeba slovo psané chorus se vyslovuje "kuajr" a mnoho podobných podivností.

      Vymazat
    4. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    5. Idioti, porazili sami sebe a svůj osud který je v dohlednu čeká si tak plně zaslouží:) - https://www.youtube.com/watch?hl=ru&v=utviTooRdR4&gl=RU

      Vymazat
  7. Samozřejmě že jsou všude normálně uvažující lidé;je to jedno kde!Bohužel je jich stále ještě málo.Co musí zase přijít,aby byl už konečně mír?Tohle dělají jenom špatné vládní struktury,které jsou dosazovány podle zájmů
    loutkovodiče .Někdy se ho podaří přelstít,ale on
    se připlíží nečekaně z
    nekryté strany a opět udeří.nemá klidu,chce oběti a žrádlo.
    j

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to vás vlaštovko uklidním - na "světě" nebude mír nikdy. Zatím - co svět světem stojí a odkdy byl nějakou "boží vůlí" infikován lidskou havětí, nikdy mír nebyl. O době "kdysi" by se dalo uvažovat jako o primitivizmu, - odvozenina od slova "primáti" - neboli opice, ze kterých údajně lidé pocházejí. Ale protože na světě nebyl mír dosud, naopak se účelově vyhrabávají všelijaké důvody, aby být ani nemohl, asi jsme na úrovni primátů dosud. Cožpak by vyspělý člověk, inteligentní, na slušné intelektuální úrovni, mohl podporovat primitivní a zhovadilé útoky na obyvatelstvo ( jakékoliv země) - ničit jim domovy, památky, úrodu, život, zabíjet zvířectvo - je toto snad výraz vyspělého intelektu? Asi protože je svět ovládaný "poklopci" navíc ještě starými, zvetešelými, prolezlými rachitidou, a impotentními, které sere život, a mají nejvíc peněz na to, aby si mohli najímat své kašpárky a loutky do vlád, a ti si pak najímají zase své kašpárky, a vojáčky, protože zhýralí starci už si nemohou hrát ani se svými vlastními pohlavními orgány - hrají si s vojáčky na vojáčky. Celý život byli perverzní a oplzlí, mohli si dovolit vydržovat si modelky a kurvy, jsou perverzní a oplzlí pořád, ale už nemají tělesný potenciál ani na ty kurvy - leda se s nimi ukazovat v mediích. Tyto zvetešelé, staré, mužské zrůdy vzrušuje zabíjení a ničení, a mají na to, aby zničili svět, a pozabíjeli lidi, a jejich kašpárci, které oni drží na oprati peněz, jim tyto libůstky splňují. Sami jsou při těchto jatkách chráněni, a postupně sami dozrávají do úrovně starých plesnivých poklopců. A tak pořád dokola - proč by měli přestat zabíjet a ničit, když jim to působí dětinskou radost? Když se tím cítí být na úrovni bohů, ačkoliv jsou to dementní chcíplotiny? Zeptejte se kteréhokoliv chovatele zvířat, jaké je pořízení s nekastrovanými samci - žádné!!!! Býk musí být kastrovaný, stejně jako hřebec, proto také dříve - celá staletí - směli být u panovnických dvorů jen kastráti. Jinak je chlap prostě nezvladatelný blb, jehož vedle šukání vzrušuje jenom zabíjení - a o tom to všechno a celé je. Když zanikl matriarchát a byl nahražen patriarchátem, začalo se zabíjet - a nikdy to neskončilo a neskončí. Svět je ovládán starými bohatými skřety - ti nikdy nebudou financovat mír. Vždycky jen války.

      Vymazat
    2. Ale on je mír. A taky svoboda a blahobyt. Už dlouhá desetiletí. Jen je tu určité procento lidí kteří si toho neváží, pálí je dobré bydlo, furt je jim málo a chtěli by to změnit k "lepšímu".

      Vymazat
    3. Vlaštovko, já teda žiju v míru. Už jsem na světě pár desítek let a naštěstí celej život v míru žiju, Vy ne? Petr

      Vymazat
    4. 13:40 - Kde to žijete, že píšete tyhle úžasné žvásty? Vám nevadí, že s tím vaším "blahobytem" jsme sklouzli mezi rozvojové země? Vám nevadí, že ze všech médií zmizely diskuzní pořady v přímém přenosu? Svobodu si představuji poněkud jinak, než vy. Ale protože vy ty svoje "blahobyty" a "svobody" vykřikujete pravidelně, mám pocit, že vám v Bohnicích dali přece jen větší volno, můžete občas i na počítač a v ústavní kuchyni se poněkud polepšili. A to vám přeji.

      Vymazat
    5. 14:54

      Vaše představy jsou mi u zadku. Navíc lžete. Diskuzních pořadů v přímém přenosu je habaděj, dokonce bych řekl že většina.

      Nejznámější a nejvíce používané měřítko rozvinutosti zemí je "Index lidského rozvoje" který každoročně sestavuje OSN. ČR patří 28. místo ze 190 zemí, čili se řadíme mezi úzkou skupinu vemi vysoce rozvinutých zemí.
      http://hdr.undp.org/en/composite/HDI

      Takže s vaším lhaním a blábolením jděte víte kam. Třeba do Ruska.

      Vymazat
    6. Taky už žiji několik desítek let a žiji v míru a vím čemu za to poděkovat. Z druhé strany celý život, každý rok, od dětství, jsem slýchával kde bylo co bombardováno a nebyla to propaganda, umírali lidé. Teď na sklonku života čtu, že by někdo rád válčil na našem Evropském kontinentu. Proč? Vždyť tady nikdo válčit nechce! Má to asi spojitost s těmi starými poklopci, za jejichž mládí měli doma zákon revolverů. Je mi líto našich dětí a vnoučat, že asi nebudou mít to privilegium, aby, jako my, mohli žít v míru. Na to spojenectví k udržení míru odkazuje tradice "georgijevských stužek" i " nesmrtelného pluku". Kdo rozumět chce, porozumí, kdo ne, je zřejmě připraven přijít o své blízké.

      Vymazat
    7. Jirko H., a kde to čtete, že by chtěl někdo válčit v Evropě? Nebo jinak, kdo, podle Vás, chce válčit v Evropě?

      Vymazat
    8. 16:51
      A ussacký agresoři bombardovali(humanitárně) podle slov toho vochlasty a udavače Havla bývalou Jugoslávii kde?????
      Na Tahiti ty havlobanderovskej odpade???!!!!

      Vymazat
    9. 13:39 s těmi úchylnými starci, co takhle v historii zapsané britské královny, ruské carevny, Indira Gandhiová, Margaret Tchatcherová a další? a těch dam v pozadí zdá se vám málo? Není to o pohlaví ani věku, je to o mocichtivosti a nenažranosti. O tom, že utlačení se brání ... Johanka z Arku, nebo madame Pompadour?

      Vymazat
    10. 16:51 Jsem rád, že Vás nic v situaci v Evropě a Asii netrápí. Různé hlášky pocházející z USA o "nehorázném a nechutném" nerostném bohatství Ruska? O neexistujících hrozbách o Pobaltí, kterému nic nenasvědčuje? Harašení zbraněmi kolem Ruských hranic a kritika toho, že Rusové cvičí na svém území. Vidíte nějaké Ruské základy kolem USA? Na Kubě, nebo v jižní Americe? Když k něčemu, třeba náhodou, nedorozuměním, fanatičností někoho z účastníků nebo z jiných důvodu dojde a Rusové se budou právem bránit? Kdo je na ráně? Amerika za mořem, nebo místní raketové a radarové základny rozmístěné kolem nás? Ještě Vám to nedochází? Ne? Tak si žijte v klídečku, ta minuta Vás překvapí. Někdy je lepší nevědět. Nemám k tomu co víc napsat, nejsem prorok, ani paranoidní, jen sleduji, co se děje a kolik konfliktů USA vyvolaly, jen za poslední léta.

      Vymazat
    11. Jirko H., "Různé hlášky pocházející z USA o "nehorázném a nechutném" nerostném bohatství Ruska" - to je informace na úrovni "jedna babka povídala v konzumu". A co se týče Pobaltí, tak tam se zrovna kvérama haraší na ruské straně hranic. Ale neva. Asi mi to vážně nedochází, protože, jak Vy říkáte, fanatičností někoho z účastníků k něčemu už mohlo dojít v minulých padesáti letech kdykoliv. A že v osmdesátých k tomu nebylo daleko. Ale nestalo se, tak doufejme, že se nic nestane ani dalších sto let. A do chvíle, než se něco stane, chci já žít v klídečku, protože ani já svým klídečkem, ani Vy svým stresem tuhle situaci nezměníme.

      Vymazat
    12. Komunisticke kravicce nekdo namluvil, ze je valka.

      Vymazat
  8. Nevím proč tolik "kraválu" kolem stužky. V současné době vyjadřuje sympatie k Rusku, nic víc, nic míň. Sám ji vlastním a její historie mne až tak nezajímá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 22:43 rád bych ji měl taky, jak ji sehnat, nejsa z Prahy?

      Vymazat