Reklama

.

.

pátek 2. června 2017

Chceme šťastný stát a tak odmítáme důchodovou hloupost ministra Pilného a omyl pana Smrčky



Josef Mrázek
2. 6. 2017
Část obyvatel je schopná vytvářet a také vytváří hmotné nebo nehmotné produkty pořebné pro uspokojování vlastních potřeb a potřeb neprodukujících občanů a také to, co má být zanecháno pro budoucnost. Těchto produktivních lidí je a bude dost, protože produktivita práce roste díky novým technologiím rychleji, než se zhoršuje poměr počtu práceschopných občanů k počtu neproduktivních.
 
Pan ministr měl být rád, že byl jmenován šéfem rozpočtu díky tomu, že umí trochu počítat, a nemusel prozrazovat svou zaostalost v oboru důchodových systémů. Ale nezdržel se, a tak uvedl v omyl pana Smrčku, který má stejně zcestné představy, a tak se článkem přihlásil k ministrovi s tím, že zajisté mají oba pravdu. Píšu již několik let články vysvětlující, proč je pravda docela jiná, ale tito pánové je nemusí číst. Horší to je s Potůčkovou komisí. Ta moje důvody dostala již dávno a ignoruje je, to jest nevyvrací je, ale tváří se, jako by nebyly. Před rokem jsem napsal článek „Šťastné a trvale udržitelné řešení důchodů“ https://spojeni.wordpress.com/2017/02/27stastne-a-trvale-udrzitelne-reseni-duchodu/ , vydaly to také weby NR a PL. Něco zopakuji a reakce na dotírající dobu doplním.

Jaký má být poměr důchodu k předchozímu výdělku

Dříve, když se ještě k úvahám o důchodech používal místo pochybné komise zdravý rozum, převládal názor, že po odchodu do důchodu by si měl pracovník zachovat životní standard, jaký měl v aktivním věku. Neočekává se ovšem od něj, že bude ještě investovat, nebo třeba živit osoby na něm závislé, takže by mělo u pracovníka, který kdysi měl příjem na úrovni mediánu mezd,  stačit o trochu více než polovina čisté mzdy, kterou pobíral, ovšem přiměřeně valorizovaná.

U nejméně placených zaměstnanců to musí být o něco více a u vysokých platů o dost méně, protože vysoké platy nejsou úměrné jen zásluhám, ale vytváří také, často i neprávem, lepší postavení z důvodů, které, pokud vůbec existují, tak v důchodovém věku již určitě nejsou aktuální. Snad to pochopí i Ústavní soud, u kterého si budou bohatí stěžovat. Zvláštní pozornost si ale zaslouží matky, které skutečně vychovaly děti. K tomu se musí při stanovení důchodu přihlížet, jako kdyby to byla ta nejlépe placená práce, kterou ta žena vykonávala.

Proč průběžné financování důchodů

Velkou většinu potřeb aktivní i neproduktivní části obyvatel je vhodné uspokojovat z průběžné produkce. U služeb to ani jinak nejde, nedají se skladovat vůbec. Jediným rozumným, na aktuální stav reagujícím, řešením je průběžné financování důchodů. Propagace spoření na důchod je logickým nesmyslem. Uspořené peníze nezvýší úměrně nabídku potřeb pro důchodce, ale zvýší jejich ceny.  Spoření na důchod přináší ztráty a rizika a jeho název je lživý. Třetí pilíř je vlastně jen cílové spoření přihrávající zisk peněžním ústavům a cestou státního příspěvku nemravně zvýhodňuje bohatší občany, kteří na spoření mají peníze. Občany s nízkými příjmy poškozuje. Ještě horší to bylo u druhého pilíře, zvýhodňujícího bohaté ještě výrazněji.

Podívejme se, jak funguje průběžné zajišťování občanů v rozumně vedeném státě.  Část obyvatel je schopná vytvářet a také vytváří hmotné nebo nehmotné produkty pořebné pro uspokojování vlastních potřeb a potřeb neprodukujících občanů a také to, co má být zanecháno pro budoucnost. Těchto produktivních lidí je a bude dost, protože produktivita práce roste díky novým technologiím rychleji, než se zhoršuje poměr počtu práceschopných občanů k počtu neproduktivních. Máme proto jen  problém zorganizovat činnosti tak, aby se produkovalo vše v té míře, jak je to potřebné. Bez účasti státu se to neobejde.

Vhodný věk odchodu do důchodu je v různých případech různý

Rostoucí potíže spojené s nalézáním smysluplného pracovního uplatnění všech práceschopných občanů dokazují, že volání po stálém prodlužování věku odchodu do důchodu je zbytečné. Racionálním řešením je umožnit zaměstnancům, aby si termín odchodu do důchodu volili sami za podmínky, že budou dostávat důchod vypočítaný podle toho, co odpracovali před datem odchodu, zkrácený podle poměru průměrné doby pobírání důchodu od určitého věku k této době zvětšené o rozdíl tohoto věku a skutečného věku odchodu do důchodu. Tak se co nejvíce vyhoví potřebám obyvatel a řešení bude z hlediska zatížení rozpočtu neutrální. Zmíněný určitý věk by byl, například, poslední věk odchodu do důchodu platný před touto reformou.

Příklad: zaměstnanec neodejde do důchodu v předpokládaných 65 letech, ale již v 58 letech. K tomuto datu se mu vypočítá důchod D. Ale dostávat bude jen zmenšený důchod, protože podle statistiky lze očekávat, že se dožije, například, 83 let, takže důchod bude brát 25 let, a ne 18 let. V tomto případě by bylo rozpočtově neutrální vyplácení 72% důchodu D. Když bychom uvážili, že by ten zaměstnanec mohl brát 7 let podporu v nezaměstnanosti, mohli bychom od krácení trochu ustoupit.

Zvolíme poměr středního důchodu a střední mzdy a statistici nám vypočítají potřebnou výši odvodů na důchodové pojištění

Občané pracující na území České republiky vytvářejí hrubý národní produkt a v jeho korunovém vyjádření jsou obsaženy čisté mzdy a platy, odvody na sociální a zdravotní pojištění placené zaměstnavatelem a zaměstnanci, a některé daně. Částí odvodů na sociální pojištění jsou odvody na důchodové pojištění a také do nich přispívají zaměstnavatelé i zaměstnanci. Tyto odvody jsou hlavním zdrojem pro důchodový fond. Případnou nedostatečnost fondu vyrovnává stát z daní.

Máme tedy celkem jednoduchý úkol, rozdělit průběžně vznikající výtěžek z činnosti aktivních občanů, po oddělení daní a odvodů, mezi aktivní občany a osoby pobírající důchod nebo dávky v poměru, který by zajišťoval podobně důstojné postavení obou skupin. Dosáhne se toho vhodnou volbou poměru mezi střední čistou mzdou a středním důchodem, a takovým nastavením odvodů na důchodové a sociální pojištění, aby příslušné fondy byly dostatečně naplňovány.

Podklady pro stanovení potřebné velikosti odvodů musí obstarat statistici, protože volitelné jsou pouze hodnoty poměru střední čisté mzdy ke střednímu důchodu a k vybraným dávkám. Ke stanovení odvodů je nutné ještě znát  demografická, sociální a další statistická data. Důležité je, že výše uvedené zásadní řešení poskytuje použitelný výsledek za jakékoliv demografické situace a směřuje k rovnoměrnému štěstí všech vrstev populace a to je cíl,  kterého bychom měli dosáhnout.

Závěry užitečné před blížícími se volbami

Důchodová komise během tří let své existence k ničemu takovému nedošla, nabízené vysvětlení nepoužila, a je na voličích, aby od každého, kdo by chtěl být volen, žádali vyjádření, proč se k důchodové reformě nepřistupuje racionálně.

Byl popsán způsob, jak dosáhnout šťastného soužití celého národa, ovšem za předpokladu, že se nedáme zavléci do války, nebo zamořit cizími hordami kvůli tomu, aby mohli podnikatelé více vyrábět to, co nepotřebujeme my, ani oni. Štěstí národa není úměrné HDP, zvláště když výtěžek mizí v zahraničí. To jsou základní kritéria pro výběr politické reprezentace. Mezi těmi, kteří by je splňovali, je třeba hledat někoho, kdo by se také hlásil ke švýcarskému způsobu obrany vlasti, který je velmi potřebný a použitelný i v našem případě. Pochopitelně spolu s tím, že nebudeme tak docela poslušnými vůči EU a NATO. Proč ne, u Švýcarska se to bere jako samozřejmost. A kdybychom to dokázali, tak by se jistě také podařilo dát náš zubožený stát do pořádku a obnovit i jeho sociální funkce, takže by bylo radostí v něm žít.

129 komentářů :

  1. Souhlasím s článkem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlas! Mám dlouhoroční praxi ze řízení sociální (důchodové) politiky na nejmenovaném ministerstvu.

      Vymazat
    2. Jak se zdá poprvé se diskuze ubírá správným smerem a to

      SMRT KAPITALISMU BEZ PRIVLASTKU!PRYC S POLITICKOUTICKOU TRIDOU SMRJDU.NECHCEME KORPORATNI OLIGARCHICKY FASISMUS TYRANIE OHNUTYCH HRBETU A NIZKXCH PLATU!

      Vymazat
    3. A k tomu dodat.
      Ať si vláda Šmejdů strčí svoji neomarxistickou doktrínu diktatury humanistů a na to navazující diktaturu islamistů do prdele!

      Vymazat
    4. Doufám že si diskutující konečně uvědomí naprostou účelovost Babišovo politického hnutí bez politického programu na příkladu tohoto politického koloniálu kde by si měl každý vybrat své. Na příkladu pana Pilného je dobré vidět, že tato víceznačnost nikam nevede. Z výše uvedeného článku jasne vyplývá, že stát jako firmu prostě řídit nejde. Otázkou je co Babiš ve skutečnosti sleduje, já bych si však nedělal iluze.

      Vymazat
    5. Nezapomeňte.Hnuti jednoho muže Ano bude mi líp se řídí heslem.

      Vás dědeček a babička ujídají nám oligarchum chlebíčka.

      Vymazat
    6. Hanušovice půjčily banky NWO peníze,aby z nás raboval úroky.Je zástupcem tzv Nového světového řádu a vynálezcem 11 přikázání Nedokážeš.Zda se že lidé stále nechápou jeho zakernost.Ma po zvolení za úkol zprivatizovat tedy UKRAST zdravotnictví zlikvidovat vadnými zákony malé a střední podnikatele a jejich peníze přesunout vadnými zákony na první exekučním oligarchum.Je toho víc,ale v důsledku cenzury se to voliči nesmí dozvědět.Je s podivem že u nich nezvoní všechny zvony když ví že tento hochštapler a podvodník nedá najevo ani co má v úmyslu a program nenapíše!

      Vymazat
    7. Cenzura nám mění význam slov a to nám i napsali.Takze ne Hanušovice ale Rabusovi.Jeho hnuti jednoho muže je příkladem oblbování celého národa,že prý má peníze a proto nejraději.To je omyl on totiž kradeni umoznuje
      Všichni kradou ale on na nikoho nepodavtrestni oznámení ani na bankstery kteří ukradli a dali do svých bunkru 2 000 000 000 000 našich peněz a sedí tam na nich namísto aby je půjčili bezúročné našim podnikatelům,kteří už budou vědět jak je investovat.

      Vymazat
    8. Promiňte, prošel jsem si komentáře k danému článku. A nenašel ani jediný, který by se dotýkal obecné roviny. Proto se neustále do oblbnutí budou uveřejňovat nové články a komentáře k nim. Opakování matka moudrosti. Jenže v komentářích je třeba vidět změnu trendu k principiálnímu myšlení, jinak je to na draka. Chápu, že inciativa NR je pro dolních 10 MEGA. Ale pochopte, v životě je v principu vše dualistické ( má 2 strany ). Ani jednu stranu nemůžete zcela odstranit. Může jen snižovat nebo zvyšovat působení jedné z nich. Ta míra určuje směřování budoucnosti. Můžeme mít utrpení více či méně, ale nikdy jej zcela neodstraníme. A míru působení určujeme jako jednotlivci působící v celku na základě společenského koncenzu individuálních zájmů ( tzv. nejnižší společný zájem většiny / dané komunity / ). Zase principy života jsou univerzální, takže se rodí vetšina populace myšlenkově omezenější ( ruce společnosti )= kvantita a méně četnější v populaci je zastoupení myšlenkově otevřenějších lidí ( duch - mozek ) = kvalita. A klíč k řešení většiny problémů, které tíží kvantitu je ten, aby se výchovou pokusila změnit své myšlení, nazírání na věci a procesy kolem sebe pohledem kvality a kvalitě se tak přiblížila nebo se v ní změnila. Tím by se snížila populace, tzn. utrpení i negativní ekologická stopa na celé planetě, protože kvalita je v principu odpovědná, takže by se sama zregulovala podle potřeb. Bohužel to vyžaduje celosvětový koncenzus, protože jinak by nadměrná populace nezodpovědně řízené země, lidově řečeno, "utloukla čepicemi" populaci zodpovědně řízené země. Ale příměr s čepicemi samozřejmě neplatí pro země mající jaderné ZHN, protože ty svým potenciálem sfouknou jakoukoliv čepici.

      Vymazat
    9. Souhlasím s článkem.

      Vymazat
    10. Prohlášení k volbám do parlamentu ČR v říjnu 2017
      http://www.stranazdravehorozumu.cz/

      Vymazat
    11. 16:54 . Zoufalci.

      Vymazat
    12. Panu rádoby ministrovi by měl někdo znalý
      vysvětlit,že důchodový fond byl rozkraden
      v devadesátých letech ve výši desetimiliard
      a rozkaradli ho právě takoví,jako je on sám.
      Petr Majevský

      Vymazat
    13. Pane Majevský, máte na mysli pana rádoby ministra Pilného, který ve zmíněných devadesátých letech šéfoval Microsoftu ČR? Pokud ano, pak nevím, kteří tokoví, jako je on sám něco rozkradli. A docela by mě to zajímalo.

      Vymazat
    14. Důchodový fond z dob socializmu, do státní kasy převedl po r.1989 ministr financi Klaus.

      Vymazat
    15. Pro všechny ty, kdo touží po euru
      http://pravyprostor.cz/pro-vsechny-ty-kdo-touzi-po-euru/

      Vymazat
    16. 16.16 To,že jste si prošel komentáře nic neznamená musíte taky zkusit pochopit co obsahují.Co vlastně chcete když se tu nepřetržitě mluví o obecně rovině to nevidíte,že je tu poprvé odhalováno,že žijeme v kapitalismu BEZ PRiVLASTKu což způsobuje další rabování republiky.
      Tak tu napište co za rovinu chcete,jak to vypadá chcete dále domorodce rabovat staré pozabíjet a udělat z nich mýdlo aby byli v tom hrůzném kapitalismu užiteční a zpenezitelni aspoň vtom mýdle.

      Vymazat
    17. Jak hodnotí Čechy..?
      https://drive.google.com/file/d/0B3OUOQMVtOnTamVxMElmYWc5VzA/view?usp=sharing

      Vymazat
    18. 19.54
      Informace.
      Nechat se dosadit do vlády také
      znamená podávat dosaditeli informace coby
      člen Nebezepčné rady státu a implantovat
      potřeby dosaditele.

      Vymazat
    19. Někteří tu píší že Pilného dosadil Kalousek a Rabis teď bude chudák.
      Tak to přátelé neznáte nenažraného boháče kteří mají stovky poradců a ti jim poradili systém.
      Jedná hlava dvě ruce.
      Tak se volové dívejte jak je Kalousek jedna ruka s Rabisem a oba řídí NWO a vy na to skončíte.Je totiž známo,že Češi jsou mistři světa ve skoku na Špek.

      Vymazat
    20. 19:54-Můžete mi vysvětlit,jde obviňuju
      tohoto tvora,že něco rozkradl?Měl by se
      však seznámit se situací,která tady po
      převratu nastala a penzijní fond byl
      rozkraden,protože to zřejmě neví.Podle
      toho,jak se vyjádřil o důchodcích,tak je
      to totální idiot.Je možná špičkou ve svém
      oboru,ale ti důchodci ho oblékali,krmili
      anebo mi snad chcete tvrdit,že si dokáže
      utkat látku,ušít si oblečení,vypěstovat obilí a upéct chleba?Je ve všem závislý
      na těch,kteří pracovali a pracují manuálně
      a nic ho neopravňuje k řečem o sekání
      trávy důchodci.Jejich práce byla,je a bude
      důležitější než jeho parazitická práce.
      Té se mohl věnovat právě proto,že mu někdo
      jiný ušil kalhoty,aby nechodil s holým
      zadkem,vyrobil potraviny,aby nepošel hlady
      a jeho jednání je drzý idiotismus.
      Petr Majevský

      Vymazat
    21. Kdyby židovské banky přestaly cpat panu ANo Bude mi Líp peníze zbude tomu hochštaplerovi prý jen jeho žabí hnízdo a jeho hnuti bez Programu.
      Vzhůru k volbám volte korporátní oligarchicky fašismus ohnutých hřbetu a nizkych platů a dejte se naverbovat do Wehrmachtu.

      Vymazat
  2. No kde vezmou peníze pro kvótu imigrantů, když není na důchody, co když u nás milovníci koz budou trpět hladem?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Půjčí si je a budou dál republiku zadlužování.

      Vymazat
    2. Tvé otázky jsou debilní, slušně řečeno irelevantní. Asi proto, že chceš být zajímavý, nebo jsi fakt debillo, slušně řečeno pod rozlišovací schopnosti průměrného IQ Čechů. Dr. Chocholoušek má ordinační hodiny v pondělí od 08:00 - 17:00. Těžké případy ihned!

      Vymazat
    3. OTÁZKA JE NA MÍSTĚ!
      odpověď může znít třeba takhle:
      s. Stropnická prodá další tisíce samopalů vz. 58 a miliony nábojů ISIS do Jordánska, kde je cvičí izraelští instruktoři a do Afghánistánu Talibům, kde je cvičí instruktoři CIA z Pákistánu.
      Nebo min obrany ČR zvýší dodávky těžké techniky a munice na Ukrajinu, aby Sobotkův kabinet přispěl k dodržování Minských dohod.
      Vždyť řešení je tak prosté.
      A teď vážně, ať Sobotka, pokud svoji předvolební propagandu myslí alespoň z části vážně, zvede, rouměj vrátí, daň ze zisku právnických osob na původních 23%, kterou Kalousek osekal z lásky k Českému lidu a ať všechny prostředky bezezbytku vloží na starobní penzijní účet vlastněný státem.
      Za druhé, ať zvedne minimální mzdu každý rok o 2000 Kč. Dokud nebude na úrovni min. mzdy ve SRN! Němci si vyplácí horentní mzdy a nás platí jako žebráky. S posvěcením Bělobrádka, Sobotky nebo Filipa.
      Toť vše.

      Vymazat
    4. 5:31 - super nápad zvednout daně a minimální mzdu. To je vysloveně cesta k lepším zítřkům. :-O

      Vymazat
    5. 4:16
      https://drive.google.com/file/d/0B3OUOQMVtOnTamVxMElmYWc5VzA/view?usp=sharing

      Vymazat
  3. Pane Mrazku nebylo by od věci,kdyby naši intelektuálové začali vymyslet jak vyměnit kompletně celou politickou třídu Šmejdů,která instalovala tzv kapitalismus bez přívlastků a zavedla korporátní fašistickou tyranii ohnutých hřbetu a nizkych platů.
    Nakonci majibyt zvolení oligarchové kteří vykradou zdravotnictví a tzv střední třídu drobných podnikatelů a živnostníků.To už začalo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. proč tak silná slova? pošleme je do tepláků a jejich dětem a vnukům vyměříme dědičné léno ve formě náhrady škody spáchané na českém národě. Dokud škodu nenahradí.

      Vymazat
    2. 5:38 - Maličká připomínka: Škoda se nenahrazuje, ale uhrazuje! Toť vše, koumáku!

      Vymazat
    3. Do tepláků je poslat nemůžete občané voliči musejí nejprve vybudovat svou sílu proti síle chamtivých oligarchů kteří poslali své zástupce NWO i do ČR.ANO BUDE mi LIp miliardare,kterému nic nepatří ale dostal půjčit peníze prý od starých židovských rodin z Londýna je toho důkazem.
      Postupuje mimořádně zakerne.Jen se podívejte,že klidně podřídil armádu novému Wehrmachtu,brzy dá schválit vše špatné co jen toho je a voliči ohlupovat propagandou režijního tisku minjeste za to budou tleskat a volat dál jen tak dál nás oligarchicke fašisto!.

      Vymazat
  4. Víte, nejsem ekonom a věřím, že vedení EU to myslí demokraticky a snaží se nám zajistit světlé zítřky. Jde o to že jsem četl, že v USA krachly důchodové fondy a lidé přišli o peníze, které si spořili, včetně státních příspěvků. Kam se ty peníze poděly, to ví Bůh a možná pan Rockefeller. Mám podezření, které bude pravděpodobně nesprávné, že se něco podobného chystá i u nás. Proč se důchodové spoření svěřuje soukromým subjektům, které mohou krachnou? To by mohla být metoda, jak okrást stát a lidi, ale věřím, že se pletu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peníze se neztrácejí, peníze mění majitele...

      Vymazat
  5. Popisovaný systém nikde na tejto planéte nefungoval, nefunguje a ani nebude.Volá sa to "utópia". Nie že by som nechcel, aby to bola pravda, ale život ma zmenil z optimistu na realistu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stačí aby lidé chcípali o 7 let dříve jako za komoušů a zase bude dobře.

      Vymazat
    2. To co teď "chcípe" o sedm let později, to právě živili "komouši". Generace, která byla krmena demokratickými potravinami, teprve doroste a problém důchodů bude vyřešený, nebude je mít kdo brát.

      Vymazat
    3. 1:19 nebo o tolik let, jako za Protekrátu, za První republiky, Za Rakouska-Uherska, za Rakouska, před Bílou horou, za Přemyslovců, nejlépe ale v pravěku. Račte si vybrat, pitomče 1:19.

      Vymazat
    4. "chcípajícímu" nočníku:
      se zvýšeným věkem dožití "se" téměř,ještě jednou téměř přirozeně zvyšuje věk porodnosti.
      Neuvěřitelné,jak jste malý a slabý,jestliže je Vám oponentem,životním nepřítelem děda s babčou.Tusk - nic? Sikorski - nic? Porošenko - nic? Jejich Sáry - nic?

      Vymazat
    5. 1:19 za havlousu budou chcipat o dvacet let driv

      Vymazat
  6. Když už ty přiblblý "odborníku na všechno", Mrázku, argumentuješ Švýcarskem, tak krom A napiš také B

    http://finance.idnes.cz/jak-se-zije-duchodcum-ve-svycarsku-nic-neni-zadarmo-f8s-/sporeni.aspx?c=A111213_130921_viteze_zuk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když je odborník tak priblbly není.Tobe však z prdele rezimu trci polobotky tak vylez nebo chceš tady smrdět?

      Vymazat
    2. 1:18, když už dávám odkaz, měl by fungovat, když ho dávám na idnes, tak je jasná orientace tvrzení, které nemusí být nutně správné. Pokuste se laskavě vyvrátit to zásadní totiž, že produktivita lidské činnosti k zajištění lidských potřeb roste. Pokud tuto skutečnost nevyvrátíte, neprokážete nutnost redukce průběžného důchodového systému.

      Vymazat
  7. Neustále čekám na debatu na článek na AE News, "Největší tunel v historii, Česká republika má možnost splatit svůj státníndluh naráz z těžby lithia". Dodávám že by ještě zbylo na vykoupení všech bank v Česku, aby byly příjmy například na ty důchody. Zatím to ale vypadá, na ten gigantický tunel a lidi této země zase ostrouhají a budou se hádat u Jílkové o pár korun.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čekáš marně, AE News krom tebe nikdo se zdravým rozumem nečte.

      Vymazat
    2. Tady není o čem diskutovat. Prostě lumpárna pro některé posvěcená zákonem! Jediné řešení je vykoupit FVE aby dotace a příjmy byly pod státní kasou

      Vymazat
    3. I na tento web dosáhla cenzura ČSSD,která je mimo dosah aktivistů tohoto webu,Napíšete diskuzní příspěvek ale kdosi zabrání násilím jeho vydání.
      To se tady začíná dít a stalo se,že i tomuto článku některé příspěvky nesmí vyjít.Nevime zda vyjde i toto upozornění.

      Vymazat
    4. 7:31

      https://drive.google.com/file/d/0B3OUOQMVtOnTZVJGZ1pXYVpBX1U/view?usp=sharing

      Vymazat
    5. Otázka nezní zda někdo AE News čte nebo nečte, ale zda je pravda to co píší. Pokud ano tak potěš klobás, protože by to mohlo dopadnout jako s uranem, jde jen o to který grázl udělá ten tunel.

      Vymazat
    6. 12:55 - ty jsi někdy četl na AE News pravdu?

      Vymazat
    7. 8:45 co to blábolíš o cenzuře ČSSD? Dal jsem si tu práci, že mám automaticky porovnávanou diskuzi tak, že rozdíly se mi zobrazují v intervalu 3 dny zpět. Zásahy pana Dvořáka nechválím, jeho systém jsem příliš nepochopil, ale rukou ČSSD rozhodně není, na zásahy ruky mimo NR nic neukazuje. Nefantazírujte.

      Vymazat
    8. 16.15 nás oblíbený AE píše vždy pravdu a o lithiu už to ví každý kromě blbu krmených režijními srackami.Ti se dají vykrádat dnem i nocí a budou na to koukat jako telata až jim ukradnou i spodní prádlo.

      Vymazat
    9. 18.14 Neblabolim o cenzuře my ji tu zazivame a kdo vytvořil ministerstvo cenzury ČSSD je vinen a ke za cenzuru zodpovědný i když ji za mého provádí někdo koho prozatím není možné pristihnout.Klidne ti napíši,že si můžeš srovnávat co chceš,ale pokud to neodejde od nás nemůžeš taky NIC porovnávat.Ono my nenadaval ale napíšeme nebezpečnou pravdu a režim se třepe strachy a nepustí a nepustí to na sklo.
      Klidně popíšeme přesně jak jsou zoufalí a jak to dělají,ale bylo by to k ničemu ovlivnit to NEDOKAZeS tak jen klid ono se to bude bránit až se to dovrbi.

      Vymazat
  8. Božínku, to je ale blábol. Článek odhaluje autorovo naprosté nepochopení fungování ekonomiky a komicky svaluje vinu na jakou "Potůčkovu komisi",. Komicky popírá základní princip ekonomiky, v níž každý ekonomický subjekt vždy musí dokázat vygenerovat větší příjmy, než jaké má výdaje. :)) Je
    faktem, že ve finančním světě existuje mnoho nemravného. Ale představa, jak je uvedena, je naivní, protože nenabízí žádnou reálnou vizi (natož scénář), jak ji použít, ani jak by měla fungovat. Pokud bude fungovat FIAT money ekonomika, potud nebude řešení financování všeho nevýrobního....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vláda, parlament, Janda, Člověk v tísni, Fakultní nemocnice, Hasiči, Policie, Investiční společnosti, ti všichni vždy musí dokázat vygenerovat větší příjmy, než jaké mají výdaje? Nebo to nejsou ekonomické subjekty?

      Vymazat
    2. ANo, jinak se musí zadlužit!

      Vymazat
    3. Ono ANO BUDE mi LIP chce pozvolnému zprivatizovat jako v Americe i zdravotnictví.Nemas peníze zemři.Chudina má být ošetřovaná z charity.To bude následovat.Ma být zlikvidována tzv Střední třída a jejich peníze přejdou pod oligarchy.Budou pouze extrémně bohatí a extrémně chudí.To prosadil president ODS ve svém nanucenem kapitalismu BEZ PRiVLASTKu znamenajícího pomalé ale vydatné vykrádání CR které nezadržitelně postupuje prostřednictvím námi zvolené polít.zridx Šmejdů.

      Vymazat
    4. Dráhy satanistou kdyz jsiO:-ak chytrý nápis tady co za přívlastky nám vyraboval president ODS když tu vnutil svůj fašistickou oligarchicky kapitalismus BEZ PRiVLASTKu.

      Vymazat
    5. Jsou tací, jako 7:38, kteří nepochobí, že autor naprosto srozumitelně ukázal, jak lze dosáhnout vyrovnanou bilanci průběžného důchodového systému. Jeho zásadní nevýhodou či kazem je, pro některé, že redukuje nijak zasloužené zisky a koriguje sociální rozdíly.

      Vymazat
    6. 15:41 - a kdo bude rozhodovat o tom, které zisky byly zasloužené a které nezasloužené?

      Vymazat
    7. 15.48 ještě se nezačalo a už tu máme první predposrance.To nevidíš kolik se vykráda v důsledku vadných zákonů?Jen se kolem sebe podívej a zjistís to už dnes.

      Vymazat
    8. 16:47 - no akorát, že v článku se praví, že se budou redukovat všechny zisky a tím korigovat sociální rozdíly. A s tím já mám problém.

      Vymazat
    9. 17:00 takže nemáš problém s tím, že někdo si k osobní spotřebě přivlatnil třeba deset milionů čistého měsíčně, zatímco jiný by nezaviněně, měl vyžít z existenčního minima, což je Kč 2200? Škoda, že jsem ateista, věděl bych, že nepůjdeš do nebe. Ale musel bych se za tebe modlit, samozřejmě.

      Vymazat
    10. 20:04 - proč mi vkládáš do úst něco, co jsem neřekl, resp. nenapsal?
      Abych ti mohl odpovědět, musel bys mi vysvětlit pojem "někdo si přivlastnil".

      Vymazat
    11. 20:16 nahlédni do Slovníku jazyka čekého, pokud ti snad ještě, předpokládám v dospělosti, je význam tohoto slova cizí

      Vymazat
    12. ,17.00 Aby jsi pochopil co se tady píše o solidaritě musel by jsi mít přehled jak se věci řeší za hranicemi.Ono jen se podívej dkopcsci prohráli válku a vznikla tam bohatá střední vrstva,která se nevejde do tlustých mercedesu zatím co u nás nejen že neexistuje ale likvidují ji všemi prostředky aby uvolnili oligarchum prostor pro jejich úplně vyrabování zbytku sociálního státu.
      Není možné v malém příspěvků vysvětlovat vidíš že to nedovede ani Švihlíková a taky by jsi nerozuměl o co jde jako u doktora žen taky ví s studoval

      Vymazat
    13. Jen se všichni podívejte jak nám cenzura za kterou je zodpovědně ČSSD komolí příspěvky.No smejeme se tu sami.Tam kde jmenujeme hanlivé naše sousedy to prima zkomolili a ten doktor co studuje to je úplná balada smíchu.

      Vymazat
    14. 9.54 napsat jaké že to PRiVLASTKu nám v našem kapitalismu vyrabovali ODS presidenta zločince nemůžeme proto,že nevěřící Češi by tomu nerozumeli.
      Proto to musí napsat Sviklikova neboť za celé čtvrtstoletí si toho nikdo nedokázal všimnout a nechává nás ubohé domorodce v režimu korporátního oligarchicke fašismu shrbenych hřbetu cenzury ČSSD a jejich nízkých platů aby naše dědečky a babičky poslali do továrny na mýdlo.

      Vymazat
  9. Takto hovoří zástupce hnutí, které má okolo 30% voličů. Konečně mějme rozum.

    OdpovědětVymazat
  10. Pokud chce pan Pilný něco zavádět,tak nejvhodnější počin je jít příkladem a ne na důchodovém fondu profitovat.Proč potom nemluví i o zrušení plateb do důchodového fondu.

    OdpovědětVymazat
  11. Pilný by jinak zpíval běžící u sekačky na trávu.proto se takových rychle zbavme a nepřipusťme tuto svoloč Pilného a spol. dostat se ke korytu při letošních volbách a pošleme je do kanálu.

    OdpovědětVymazat
  12. Babiš, Pilný a spol. to vyřeší za vás ....
    Volte ANO, čeští ovčané !

    http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/O-duchodce-se-musi-postarat-jejich-deti-Treba-v-Koreji-je-to-bezne-vzkazuje-ministr-Pilny-490521

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z diskuze k článku :
      Babiš z Vás bude mít "radost", Sofie, 3. 6. 2017 8:57:36

      No, to děláte ANO super reklamu. Takže podle pana Pilného, mají důchodci, kteří celý život pracovali na stará kolena zůstat bez prostředků, na krku dětem, které většinou mají starostí víc než dost. Platy jsou ve většině oblastí tak mizerné, že je problém zaplatit hypotéku a současně mít děti. K tomu se starat o staré a sedřené rodiče bez prostředků. To je tak famózní volební program, že to ANO musí dát téměř 100%.
      Fór je ten, že panu Pilnému vadí důchodci, ale nevadí mu desetitisíce cikánů a nejenom jich - prostě celoživotních nemakačenků na dávkách a kulturní obohacení, které k nám míří také na plnou penzi. To Vám nevadí? Pane ministře, co jste vlastně zač.
      Vaše filosofie je naprosto zrůdná a vlastizrádná. Jste schopen vyvolat občanskou válku. Totálně poštvat mladé proti starým, zdravé proti nemocným. A toleranci vůči cikánům už vůbec neprospíváte, protože je svou rétorikou chráníte.
      Jděte od válu. Jediný, kdo z Vás má radost je Kalousek.

      Vymazat
    2. Kolik jsi zaplatil za studia pilný parchante., svazačka, 3. 6. 2017 9:31:21

      Dnešní mladí si berou na studia úvěry. Volte Ano, volíte Pilného, Teličku, Jourovou, Zlatušku a Stropnického, který se zrovna domluvil na Ukrajině, že jím Česká republika pomůže v boji proti vlastním občanům. Tak si dejte koblih a hurá na to.

      Vymazat
    3. Pan Pilný se snaží,
      aby BABIŠ nemusel dělat premiéra

      Vymazat
    4. Hnuti jednoho muže ANO BUDE mi LIP je dalším giga podvodem kdy drze zcela bez programu chce ukrást občanům voličům jejich hlasy a tedy i jejich moc.Zcasti už se ví co ten podvodník udělá až nám jeho ohlupovat tisk přikáže dát mu moc.
      Tento cizinec je vynálezcem 11 přikázání Nedokážeš.Jeto on který dal podřídit část armády novému Wehrmachtu zajistil cenzuru prostřednictvím EU komise kdy on není vinen ale to komise.
      Nebudeme tu psát že chce zprivatizovat zdravotnictví a ti kteří peníze nebudou mít musejí umřít hlavně staří lidé a důchodci i jim ukradenými život.
      Byl to pravděpodobně on kdo trpěl naše okrádání bankstery z ČNB ATI zabunkrovani 2 000 000 000 000 našich peněz a nepodal na ně trestní oznámení.Nastesti se našli odvážní vlastenci kteří už za něho to trestní oznámení dali a budeme zvědaví jak režim polít.tridy Šmejdů se ho bude snažit zbavit atd
      Toto trestní oznámení vyšlo i na tomto webu bohužel si občané stále ještě neuvědomují že budou vykrádání doslova na plech když bojovat nebudou a důležité dokumenty zajdou i zde za obzor..

      Vymazat
  13. Jediný důchodový systém, který dává u nás smysl a odpovídá i evropským kulturním tradicím (humanismu a vzájemnosti), je systém průběžný.
    Nadto je i z principu odolný k měnovým otřesům a turbulencím (inflacím, deflacím ..), protože generace potomků vydržuje předchozí generaci rodičů či prarodičů z části svých aktuálních (a nikoliv minulých) příjmů. Tak, jak to i rodiče či prarodiče dělali předtím. Ani jeden z jiných "důchodových" systémů a fondů to nezajistí. Ty jsou totiž vlastně jen jinou forma spoření na dobu důchodu, se kterým se spojen nižší příjem. A pokud jsou důchody nízké (pod úroveň důstojnosti), není věcným problémem zvýšit na odpovídající úroveň odvody do důchodového fondu.
    Stejným směrem působí i růst zaměstnanosti a aktivních plátců. Takže by v tomto ohledu mělo být jednou z vládních priorit i zvyšování zaměstnanosti (a tedy plátců).
    ---
    A pokud se týče té obranyschopnosti, tak již kdysi dávno tehdejší ministr zahr. věcí E. Beneš při pohledu na mapku 1. republiky odtušil, že ta země - jsouc obklopena tolika nepřáteli - se nedá vojensky ubránit. Jen inteligentní a aktivní zahraniční politikou (diplomacií) a budováním spojeneckých svazků. A také to tak dělal. Bezpečnost republiky opřel o dvě silné Dohody (Velkou a tu Malou), aby se později ukázalo, že ti, kteří na straně té Velké měli své závazky proti Hitlerovi naplnit, nás podfoukli. Pro své mocenské záměry. Nikoliv ze zbabělosti!!, jak nedávno pravil prezident Zeman!!
    Domobrana je sice dobrá, ale věrohodná bezpečnost musí být dobře zakotvena ve spojeneckých kolektivních svazcích. Takových, v nichž smluvní partneři dokážou své závazky držet a dodržet. A ne ty slabé využívat (jako kanonenfutru) pro své mocenské (agresivní) zájmy nadřazených ýbrmenčů, aby je po zužitkování házeli přes palubu. Jako nepotřebný odpad.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 9:39 Je opovrženíhodné zkreslovat slova pana prezidenta, která pronesl ve svém projevu v Lidicích, pane Opluštil.
      Stačí si jen pozorně přečíst, co přesně ve svém projevu v Lidicích řekl a pochopit.
      L.S.

      " Ale takzvané demokratické země měly tehdy v čele zbabělce. Nebyl tam ani Churchill ani de Gaulle, byl tam Chamberlain a byl tam Daladier, byli tam lidé, kteří v pohodě svých kanceláří se obávali tehdy pacifisticky naladěné většiny svých voličů, kteří se báli války. A protože se báli malé války, měli nakonec válku velkou."

      https://www.hrad.cz/cs/prezident-cr/soucasny-prezident-cr/vybrane-projevy-a-rozhovory/projev-prezidenta-republiky-pri-prevzeti-symbolickeho-klice-od-obce-lidice-13409#from-list

      Vymazat
    2. Pane Františku, ačkoliv ne vždy s Vámi souhlasím, tímto příspěvkem mi mluvíte v jeho obou částech z duše. Jinak by ještě možná stálo za úvahu upravit (mylím tím navýšit) sociální odvody u OSVČ, aby převážnou část nákladů na penze netáhly zaměstnanci a jejich zaměstnavatelé. Vyprávěnky o podnikatelských rizicích jsou totiž právě v tomto případě dost mimo mísu, protože míchají hrušky a jablka.
      Jirka

      Vymazat
    3. Re (10:13):
      To, co tehdy "předvedli" ti dva (Chamberlain & Daladier) však ale rozhodně nebyl projev zbabělosti, jak nám to již léta podsouvají! Byl to projev promyšlené britské (anglosionistické) politiky obětování všech, kteří Hitlerovi bránili v jeho cestě na Sovětský svaz (té "slavné" Drang nach Osten). Ti všichni měli být .. a také i byli obětováni v jejich "hře" na zničení jak SSSR, tak i Německa!!
      Takže raději více přemýšlet a méně opovrhovat ...
      S prezidentem hodně často souhlasím, ale nemám jej za ikonu, ke které bych se klaněl.

      Vymazat
    4. Re (10:42):
      Jiří!, mít jiný názor, je vaše svaté právo!! A nadto, pokud bychom oba měli vždy totožné názory a oba zde tudíž psali stejně, jeden z nás by tu byl zhola zbytečným ...

      Vymazat
    5. Mylí zlatý Anonymní3. června 2017 10:42, odvody na sociální a zdravotní platí JEN ZAMĚSTNAVATELÉ A OSVČ. Zaměstnanec nic neplatí, jen podepíše výkaz a o nic se nestará! Zaměstnavatel musí vydělat peníze na tyto odvody!!

      Vymazat
    6. 11:01 Období před 2.světovou válkou bylo z politického a vojenského hlediska velmi složité. V mnohém připomíná současnou situaci, i když se už "nemluví" o boji proti bolševikům. SSSR už cca 25 let neexistuje ...

      Ironií osudu ovšem je, že bezpečnost Československa v minulosti nedokázaly zajistit jak Velká a Malá dohoda s jeho spojenci ani jeho členství ve Varšavské smlouvě a RVHP.
      V současnosti zřejmě není bezpečnost ČR zajištěna, z řady důvodů, ani účastí v NATO a EU.

      Zajištění obranyschopnosti státu totiž v žádném případě není jen o jeho ozbrojených silách, ale o souboru opatření týkajících se diplomacie, financí, hospodářství, školství, zdravotnictví, zásobování, atd. atd.

      A s tím se musí každý stát, a jeho občané, především vypořádat sám.
      L.S.

      Vymazat
    7. Milý Satane - jsi normální blbec. Žádný zaměstnavatel bez zaměstnanců nic nevytvoří.
      Pokud by se zaměstnavatel postaral o své pracovníky po skončení jejich pracovního procesu ať už z důvodu stáří nebo nemoci potom by jste mněl možná pravdu. Jinak opakuji jste idiot.
      Václav

      Vymazat
    8. František Opluštil3. června 2017 9:39
      Pane Opluštile, na jednu stranu připomínáte, že naše diplomaticky tuplovaně zajištěná republika, byla svými spojenci vydána nepříteli. Na druhou stranu, opět spoléháte na tento způsob zajištění bezpečnosti.
      Nejspolehlivější ochranná paže, je na konci našeho ramene. Mít obrannou politiku vlastního státu, je předpokladem jakékoliv bezpečnosti. Měla by být opět zavedena základní vojenská služba. SPD navrhuje asi šest týdnů, ale to mi přijde opravdu jako minimum. Vedle vlastní armády, je také třeba mít vlastní vojenský průmysl, na její vyzbrojení. Dále, nikomu nepředávat velení a neodesílat vojsko na stálé mise, někam do Afriky, nebo Asie. Tam nejsou naše zájmy, to nás pouze někdo využívá a nejspíš vědomě, tím současně snižuje naši obranyschopnost.
      V druhé řadě jsou samozřejmě důležité i spojenecké svazky s našimi sousedy, se státy V4 (pracovní název, pro nějaké společenství středoevropských států, které cítí jistou sounáležitost).
      Nakonec, bychom měli diplomaticky dosáhnout také toho, aby toto naše bezpečnostní uspořádání, garantovaly také velmoci.
      Bez naší vlastní vůle k obraně, se nikdo jiný v tom angažovat nebude. P.K.

      Vymazat
  14. Satan v 7,38 ano tak to má být. Výroba musí vyprodukovat na všechny potřeby občanů státu a ne se zadlužovat. Jako v normální rodině a ne stále větší dluh. Co to je roste HDP a dluh, to je hovadina!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážený MOTROKU. Při dnešní produktivitě práce stačí na vyprodukování všech životně důležitých potřeb obyvatelstva přibližně 30 až 40% práceschopné populace. Ten zbytek je jaksi navíc. Hlavní problémem kapitalismu je to, že nedokáže dostatečně spravedlivě distribuovat společensky potřebnou lidkoou práci mezi všechny obybatele. Aby to bylo snesitelnější, fungoval po válce v Západní Evropě sociální stát, který tuto velkou nerovnoměrnost částečně eliminoval. Tento systém se ale v posledních 30 letech stále více osekává a rozmělňuje, takže je ta distribuční nerovnost stále větší. Problém tedy není v tom, že bychom nedokázali vyrobit a vyprodukovat dostatek výrobků a služeb, ale v tom, že díky velké příjmove diferenciaci si velká část populace nemůže značnou část produkce a služeb dovolit konzumovat (není poptávka není ani nabídka). Takže, na závěr, problém není v tom, že bychom dnes nedokázali vyprodukovat dostatek společensy potřebné práce, ale současný socio-ekonomický systém (kapitalismus) ji nedokáže raconálně a spravedlivě redistribuovat. Z toho následně plynou i ty dluhy státu.
      Jirka

      Vymazat
    2. to není problém jednotlivého státu! Ale všech států!! Pokud budou všichni produkovat víc tak kdo to bude kupovat?

      Vymazat
    3. Problém v Česku je ten, že pouze cca 25% výroby skutečně vytváří přidanou hodnotu, ostaní jen v podstatě "honí vodu" A navíc to není jen o produkci, protože kolik domů budeš vlastnit než přestaneš nakupovat?? Jde o udržitelný rozvoj bez plundrování Země...

      Vymazat
    4. Jirko 11:40 - nějak tvému příspěvku nerozumím. Můžeš mi třeba na nějakým příkladu uvést, jak by se měla, podle tebe, spravedlivě distribuovat společensky potřebná práce?
      Co je společensky potřebná a co nepotřebná práce?
      Co jsou to "životně důležité potřeby obyvatelstva"?
      Petr

      Vymazat
    5. OSV je toho názoru,že devastace naši republiky důsledku toho,že se občané prozatím svému rabování a nízkým platům neumí bránit,že problém bude muset být řešen jen Sociálním státem,který z prvního článku úmyslně vynechala vrstva polít.tridy Šmejdů a nastolila kapitalismus BEZ PRiVLASTKu.Nedomnivam se,že by tady byl někdo schopen vysvětlit redistribuci bohatství vytvořeného našimi lidmi.
      Jen se podívejte že tady není NIKDo,kdo by národů sdělil jaké že to přívlastky jsou,které nám zcela záměrně vyraboval president ODS strany která se znovu dere k moci.

      Vymazat
    6. 15:40 "životně důležité potřeby obyvatelstva" také nezbytné nebo existenční tj. ochrana proti klimatickým vlivům (oblečení, bydlení) a potrava. Bez ostatního, pokud zůstanou zachovány nutné přírodní podmínky, se živočišný druh člověk, může udržet.

      Vymazat
    7. 17:08 - no počkej, ale ty píšeš nějaký post apokalyptický význam "životně důležitých potřeb obyvatelstva", ne? Petr

      Vymazat
    8. 17:37 "Životně důležité, nebo existenční, nebo nezbytné ... potřeby člověka", to je prosím kategorie zavedená v politické ekonomii. Mimochodem, žádná post apokalypsa, pro značnou část lidstva realita. Problém těchto diskuzí je samozřejmě i v tom, že se tu dost důsledně nezachází, ani nemůže zacházet s pojmy.

      Vymazat
  15. Celá problematika nejen důchodů a dluhů je výsledek záměrné monopolizace tisku nekrytých peněz od FEDu počínaje! Jen celoplošná změna ekonomických podmínek můževyřešit tyto problémy. Dílčí úpravy jsou k ničemu!!

    OdpovědětVymazat
  16. Pane Jiří, je mi 73 let takže něco pamatuji a vyrůstal jsem v rodině ve které jsem pochopil, že co neni dobré pro rodinu neni dobré ani pro stát. Nejsem žádný vědátor ale věřím v dobro a zlo, vím že normální rodina je státu nejprospěšnější. Před více jak rokem jsem použil pro vládnoucí elity euroatlantického prostoru pojmenování zvrhlý parazité, což si myslím vystihuje vše. Spoření na důchod je podvod.

    OdpovědětVymazat
  17. Kam by investovali důchodové fondy,kdyby státy měli vyrovnaný rozpočet.Proto musí být rozpočet navržen z deficitem.Investice do firem přes banky netáhne a když,tak velké banky se vlastně na plánování investic podílejí s tím,že to zafinancují,malé banky,fondy utřou nos.

    OdpovědětVymazat
  18. Díky za všechny předchozí příspěvky - jako kamínky do mosaiky dávají jasný obraz o nemravnosti kapitálu, nebezpečí další vlny vykradení státu, i o hlavním politickém favoritovi těch, kteří ještě neprozřeli.

    OdpovědětVymazat
  19. Pane Mrázku, na podzim budou parlamentní volby. Tak v čem je problém? Kandidujte a v předvolební kampani vysvětlujte voličům, že všichni jsou blbci a že Vy jediný víte, jak spasit tento "zubožený stát".
    Schválně kolik voličů bude zajímat ten Váš socialismus, který představujete v tomto (a nejen v tomto) článku. Petr

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petře vy jak se zdá patříte mezi domorodce kterym stačí se povyšovat tím,že věci bagatelizuje a podřezává si větev sám pod sebou.
      Člověče jaký socialismus máte to v té své vakuové kouli mezi ušima v pořádku?Napište co vlastně chcete.Patrite mezi podporovatelé nynějšího korporativní fasisticke tyranie shrbenych hřbetu a nizkych platu.?

      Vymazat
    2. 16:00 V které větě mého komentu jste četl, že já se povyšuji? Ale když se podíváte na článek pozorně, tak zjistíte, že autor se povyšuje hned nad několik lidí. I vy jste mě urazil bez mrknutí oka. No, co už.

      Ale k tomu socialismu: jak jinak si vysvětlit autorův nápad, jak valorizovat důchody, cituji: "U nejméně placených zaměstnanců to musí být o něco více a u vysokých platů o dost méně, protože vysoké platy nejsou úměrné jen zásluhám, ale vytváří také, často i neprávem, lepší postavení z důvodů, které, pokud vůbec existují, tak v důchodovém věku již určitě nejsou aktuální."
      Já jsem taky kus života prožil v socialismu a za sebe říkám - děkuji, ale už nechci, stačilo.

      A co se týče tý tyranie, o který se zmiňujete. K tomu mám jen jedno - komu se zdá, že bere málo, ať dá výpověď a jde dělat jinam, kde mu dají víc. Nikdo nikoho nenutí hrbit hřbet a po večerech nadávat v hospodě nebo na netu.
      No jo, když ono nic nedělat a jen nadávat na režim, to má v Čechách holt dlouholetou tradici. Petr

      Vymazat
    3. 16:54 je zřejmě zbytečné vám cokoli vysvětlovat, ale pokusím se. Asi jste natolik úspěšný, že se cítíte lepším, než ti méně a neúspěšní. Uvážil jste, čím byla a je Vaše úspěšnost podmíněna? Aniž bych vás znal, dovolím si tvrdit, že se na Vás nemohla lepit „životní smůla“, třeba vážný zdravotní hendykep ..., měl jste příležitost osvojit si jisté znalosti či dovednosti a existovala příležitost se s nimi uplatnit. Co je ovšem rozhodující, byly vám zcela náhodně a zcela bez jakékoli Vaší zásluhy dány osobnostní předpoklady, všechny ty příznivé okolnosti využít. Tak se nevyvyšujte, když vám prostě a jednoduše, tak jako mnohým jiným, aniž by to mohli jakkoli ovlivnit, nemuselo vůbec být dáno. To ani nepředpokládám, že jste restituent, nebo že jste svůj blahobyt zdědil či vyhrál v loterii. Sám tedy nepatřím mezi chudé, nejsem ani v nejmenším závislý na milodarech či sociálnu. Vím jedno, je to tím, že jsem až dosud neměl žádnou velkou smůlu, snadno jsem se učil a to co dovedu, bylo za totáče stejně jako teď, hojně poptáváno. Prostě, měl jsem a pořád ještě mám kliku. Za samozřejmé beru, podělit se s těmi, kteří výhody takové životní přízně nemají. Kapišto, arogante?

      Vymazat
    4. 16.54 patří mezi podporovatelé nynějšího korporátnefašistického fašistického systému nízkých platů a shbenych hrbetu.Nema o tom však ponětí a bude psát donekonečna,že žáne vzděláni nemá a bude si plést socialismus s námi požadovaným Sociálním státem který způsobil u sousedů rozbitých válkou vznik silné Střední třídy která je pilířem státu.
      Temný blbec nevi,že u nás je Stření třída ničena oligarchy do mrtě a budou pouze giga bohatí a giga chudí.
      Pošleme takové kazisuky do prdele a nenechte jim tu smrdět a páchnout,otravují ostatním vzduch.

      Vymazat
  20. -- Stát měl dříve v rámci penzijního systému vysoké "převýběry v desítkách miliard korun. A velmi drsně řečeno - místo aby tyto peníze uschoval na nějakém důchodovém fondu, tak je prachsprostě ukradl na jiné účely." --
    (Pavel Rychetský, Právo 24. dubna 2010)

    Když tehdy P.R. mluvil o státu, řeč byla zcela konkrétně o vládě Václava Klause. I tady se o tom psalo:
    http://www.novarepublika.cz/2015/12/klaus-pripravil-duchodce-o-333-miliard.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. OSV děkuje panu Kopeckému za věčnou připomínku.

      Vymazat
  21. Jsem důsledným zastáncem průběžného systému „pay as you go“. To je totiž jediný systém, který nelze vytunelovat, protože tam nic není. Jakmile tam peníze vložíte, hned je zase odbíráte na výplatu starobních důchodů. Zatímco soukromé penzijní fondy můžete vytunelovat nejen u nás, kde je ta schopnost o něco větší, ale klidně i v zahraničí. Vzpomeňte si třeba na Enron – (energetická společnost, která měla jako dceřinou společnost penzijní fond, jehož aktiva byla kryta dluhopisy samotné společnosti. Po krachu celé společnosti zaměstnanci Enronu přišli o své úspory). A po zkušenostech s kampeličkami a dalšími finančními institucemi jsem jednoznačně pro zachování průběžného penzijního systému.

    Úvahy a domněnky, že za 20 let, při stávajícím úbytku mladé populace, nebude mít kdo na důchody vydělávat jsou mylné. Demografické projekce jsou jedny z nejfalešnějších, protože nepočítají s některými proměnnými, jako je například imigrace. Tím nemám na mysli imigraci „doktorů a inženýrů“ z Afriky, ale běžnou imigraci, která zde funguje řadu let, (Ukrajinci, Slováci, Vietnamci atd.), kdy se tito imigranti asimilovali do naši společnosti a nejsou s nimi takřka žádné problémy. A podle některých projekcí dojde ke zlomu až v roce 2035. Jenomže něco podobného se kdysi říkalo o poměru mezi lidmi v zemědělství a ostatními. Uvádělo se, že jeden zemědělec nemůže uživit více než tři nezemědělce. Dnes jeden zemědělec hravě uživí 30 nezemědělců a ještě má přebytky. Takže když říkám, že se zde počítá s falešnými konstantami, mám na mysli, že se může měnit poměr nikoli mezi počtem, ale výkonností produktivních a postproduktivních. Takže ta hrůzná představa, že jeden produktivní bude muset živit polovinu důchodce, zatímco dřív živil čtvrtinu, je stejně hloupá, jako byla hrůzná představa, že jeden zemědělec bude muset živit pět místo tří lidí. Obojí je možné díky technickému pokroku, díky růstu produktivity práce a řadě dalších věcí.

    Jenom za posledních 50 let rozvoj techniky, šel tak prudce nahoru, že ani my, v době našeho mládí, jsme si to neuměli představit. V technice a ekonomice nastupuje revoluce 4.0. Již dnes (zejména v montovnách aut a skladech) je robotizace na stupni o kterém se nám ani nezdálo. Kdyby fabrika, vyrábějící auta před 20-30 roky chtěla produkovat denně stejný počet aut jako dnes, potřebovala by nejméně o 200-300 zaměstnanců více. Podívejte se na své auto, kolik je tam svárů, ale na montážýní lince nenajdete jediného svářeče. Dovedete si představit, jak to bude vypadat (pokud nebude válka) za dalších 20 let? Naopak si myslím, že nebude problém v tom že budou chybět lidé pro vytváření hodnot, ale nastane problém co s těmi, pro které, díky robotizaci a automatizaci, nebude žádné uplatnění. Již dnes se mluví o tzv. nepodmíněném příjmu, t.j. nějaká částka (mluví se o cca 50% průměrné mzdy) by se vyplácela každému, bez ohledu zda pracuje, nebo ne. Pak, pokud půjde o odvody do zdr-soc.poj. se nastaví jiné kritérium. Nebude to ze zaměstnance, ale najde se něco jiného.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bravo. Přesně tak to vidím i já jako obyčejný technik, stačí selský rozum. A navíc jste to hezky podal. A co že to tak ti naši lídři vč. médií nevidí? Že oni to nechtějí vidět úmyslně. Podobně tak nevidí naše ohrožení od imigrace s muslimy. Co s nimi nevidoucími?

      Vymazat
  22. Výborně pane Nobody Nepodmíněný základní příjem bude zařazen do Desatera voliče OSV.

    OdpovědětVymazat
  23. A přes všechny ty pitomé žvásty tady od shora dolů -tak když budou mít všichni důchodci odpovídající důchody, budeme proto "šťastný stát?" Tak zní název článku - takže kvůli důchodům jsme "nešťastný" ( zdevastovaný, rozkradený, zničený, zamořený lumpy a šmejdy, s hnusnou morálkou....) stát? Vždyť je to všechno nesmyslné - no, článek - co víc?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jasně, že je to pitomost. Ale někteří se holt v těch expresivních výrazech doslova vyžívají.

      Vymazat
    2. Může být, vy 17:21, 17:30 šťastným státem ten, kde významná část obyvatel strádá nedostatkem? Může být šťastnou rodina, kde není o staré důstojně postaráno a kde nějak postižené děcko je odloženo? Mimo to, chcete tvrdit, že tento stát nebyl rozkraden, jeho hospodářství znehodnoceno, že se neoctnul v nebývalých dluzích, že nenarostly sociální problémy? Je nepřijatelné to pojmenovat, tajtrlíci?

      Vymazat
    3. To myslíš jako to úžasný socialistický hospodářství, že bylo znehodnoceno? Jen abych byl v obraze.

      Vymazat
    4. Ano, na montovny a zemědělství, které neposkytuje nezbytnou potravinovou soběstačnost. Technice a technologii evidentně nerozumíš a kvalitu toho, co co je běžně dostupné k jídlu nevnímáš. Útěchou ti budiž soudobá propaganda a církev Svatá, neb "nevědomost hříchu nečiní" Amen.

      Vymazat
    5. Nevím, jakou techniku máš na mysli. Ale co měla většina rodin za techniku ve své domácnosti? Už se nepamatuješ, že jsme byli tak nějak za dobou? A před barákem Škoda 120L, úžasný výkřik techniky.
      A zemědělství? Myslíš to, jak soudruzi rozorali meze a vytvořili velké širé rodné lány, ze kterých jsme se dodnes nevzpamatovali? Nebo to, že se na poli běžně vyprazdňovali fekální vozy? Nebo snad to, že se plodiny stříkaly a hnojily těma nejhoršíma svinstvama, jako bylo DDT a jiné podobné lahůdky?
      Propagandě nepropadám, masu kupuju u řezníka, zeleninu u zelináře, vajíčka mám do tchýně, takže já osobně vím, co jím.
      Ale k úžasnýmu socialistickýmu hospodářství, který nebylo schopno pro vlastní lidi zajistit hajzpapír, bych se opravdu vracet nechtěl. Naštěstí snad ani už nebudu muset.

      Vymazat
    6. Oponuj to, co je napsáno. Průmysl, který disponoval vlastním vývojem a byl schopen finálních dodávek, byl degradován na montovny, závislé na finalistech v zahraničí. Tím je dána nízká efektivnost našich výrob a z toho se nutně odvíjejí i výdělky. Nehledě na to, že zahraniční vlastníci odtud vyvádějí podstatnou část zde vytvořených zisků. Nechme stranou pitnou i užitkovou vodu. Užívat DDT bylo zakázáno v roce 1969, zatímco například ve Španělsku o pět let později. Vyspělý západ je ovšem DDT zatížen víc, protože tam bylo užíváno déle. Chemizace na „západě“ nastoupila daleko dřív než v Československu a ani za totáče nedosáhla stejného stupně. Fekální vozy – skutečné fekálie, a jedině ty byly přípustné, jsou i dnes tím nejkvalitnějším, zároveň nejdražším hnojivem a současně podmínkou bio hospodaření. Stravovat se tvým způsobem nemá bohužel možnost každý, to je ten problém. Hajzpapír, co vím, byl problémem ani ne rok, když vyhořela papírna, tedy než byly vytvořeny náhradní kapacity. A teď jsme u toho. Československo mělo vyspělou průmyslovou i zemědělskou základnu, ale bylo tehdejšími mocenskými poměry nuceno zajišťovat všestrannou soběstačnost. Západní embargo blokovalo získání modernějších technologii a celní bariéry znemožňovaly efektivní export. RVHP nebyla schopna zajistit specializace, když platila zásada jednomyslnosti a všichni trvali na tom, že budou vyrábět elektroniku a osobní auta. Československo vyvíjelo, konstruovalo a vyrábělo téměř všechno. Rozumí se, že málo efektivně, a bez aktuálních inovací. Zato znalosti a dovednosti byly na mimořádně vysoké úrovni. To bylo dnešním režimem zmarněno. K té spotřební technice, to porovnání jsem od tebe či tobě podobného četl. Měřit technickou vyspělost hromadně vyráběnou spotřebkou odkudsi z Japonska, spíš Filipin a ne radiolokátory nebo leteckou radiostanicí ... to je ten nesmysl. Abys to posoudil, je nezbytné o oboru něco vědět. Mimochodem VW Škodovku koupil proto, že Favorit byl auto na soudobé úrovni. Jistěže v dané kategorii. To naše např. lokomotivy, tramvaje i letadla také ...

      Vymazat
    7. Hajzli jako on tady zavedli zničující kapitalismus bez přívlastků a ještě ho tady budou obhajovat aby jim umožnil další rabování našich kapes.
      To jsou ti prizivnickych a zloději výrobci vadných zákonů,kteří se znovu chystají voličům ukrást jejich hlasy aby je mohli rabovat v poloze domorodců se shrbenymi hřbety státu zařazeného od dubna mezi rozvojové na úrovni Konga.
      Tito Kazisuky budou stát v cestě zajištění sociálního státu,který záměrně vykradli z prvního článku Ústavy.

      Vymazat
  24. Proč pořád srovnáváte s tím co bylo před 28 lety, to můžete srovnávat i s tím co bylo před 80 lety, to je demagogie. Co bylo špatné je potřeba změnit a co bylo dobré zlepšit. Tomu říkám pokrok a ne návrat k otroctví i když modernímu.

    OdpovědětVymazat
  25. Od rána tady lidi žvejkají trapárny ke stejnýmu článku. Fakt závisláci - co jinýho? Když jsem najel po poledni až na konec diskuzí daleko dolů, myslel jsem si, že není možný, aby k tomu pořád někdo žvejkal další a další pitomosti. Pořád jen o důchodech. No tak holt jsou takový a ne makový. Diskuze nikoho nezajímají, kdyby se lidi užvejkali, stejně nikdo důchody nezmění, a pokud změní, nemají na to diskuze žádný vliv. Ale závisláci žvejkají pořád dál a dál, diskuze už je dlouhá jak punčocha, a furt někdo plká. Ti samí zoufalci. Stačil by jeden článek na celej tejden, a zoufalci by k němu naplkali tisíc diskuzí. U nás v ČR se změnilo úplně všechno - nikdy dřív nebyli lidi takoví zoufalci, aby denně dřepěli u počítače a slídili kde kdo co napíše, aby k tomu mohli žvejkat. Už se jenom třesete na nový článek -no snad vám tam redakce ještě něco hodí, s čím vystačíte další dva dny. Strašné - takhle žít. To jsou duševně vyhořelé existence, nevyhledávají jinou aktivitu, než psát žvejky na počítači. Ještě že můj děda je normální, před chvílí přijel - byl se projet na kole a říkal, jaké je venku sucho, ale snad už bude pršet. Důchod má minimální, ale aby dřepěl u počítače a nadával? Snaží se žít jak to jde. Nechtěl bych, aby z něho byl taky takový magor.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 19:38 Právě jste názorně ukázal, že jste, na rozdíl od naprosté většiny diskutujících, "dokonalý magor".
      Záleží jen na "úhlu pohledu" ...

      Vymazat
    2. No jak jsem četl, tak v USA jsou důchodové fondy v prdeli a ty peníze co si tam lidi spořili, změnily majitele. Po tzv. hypotéční krizi propočítavali, že v USA budou lidi chodit do důchodu v 80 letech. Přeloženo do zrozumitelného jazyka, šmejdi mají v plánu vyrobit otroky a když budou pro práci nepoužitelní, nahnat je pod most. Proč pracovat na nějaký dobytek, kterému se nechce makat? Mně se nechce!

      Vymazat
    3. ... a tenhle blábol jsi vzal kde?

      Vymazat
    4. 19:56 -https://zpravy.aktualne.cz/finance/odchod-do-duchodu-na-to-zapomente-do-80-let/r~i:article:722545/

      Vymazat
  26. Pilného navrhl Babiš jako třetího v řadě, všichni předchozí byli nepřijatelní. A ono již nebylo asi kde brát a kdo ví, zda nedostal Babiš typ - chceme tohohle. Pilného nechce ani členská základna Ano. Sotva chlapec dosedl do křesílka již vyrazil se článečky, které se tváří spíše jako záškodnické pro Ano, až likvidační příprava na volby. Nemohu se ubránit, ale mám dojem, že pan Pilný je trojský koník pana Kalouska a spol. Nikdo loajální nemele jako tento pán. A za další je zajímavé, kolik mu dávají v mainstreamu prostoru.Pro mne je pan Pilný velmi podezřelou osobou, má možná své poslání a daří se mu.
    Sims.

    OdpovědětVymazat
  27. Tak doufám, že vás to ještě neomrzelo vážení závisláci, že budete pořád psát a žvatlat až do rána - už se těším, co si ráno počtu dalšího - nebo to bude to pořád stejné,co melete? A ten trubec, 19.46, který považoval za nutné vyplivnout přitroublou urážku, jen proto, že jsem napsal pravdu, který se na diskuze určitě přilepil, když mu to stojí za to najít konec té šíleně dlouhé a přitroublé diskuzní punčochy, aby vyfrkl tu stupiditu.Ze všech úhlů pohledu je jasné, že celá sobota představuje na NR slet diskuzních závisláků. Plácat o důchodech tolik žvástů, to normální být nemůže, to vám řekne každý psycholog. Už se těším na ráno - tak - teprve je jedenáct - šup - šup - psát...ble ble ble....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady máš inteligentní urážku.
      Čím tě fotr udělal tím si zůstal.
      Přemlouvej radsi
      svoji babicku,aby



      udělala sebevrazdicku

      Vymazat
  28. Když už se 23:04 na určitý koment odkazuješ časovým údajem, piš ho správně, tedy s dvojtečkou. Víš proč? Schválně! Jinak se divím, proč se tady vlastně otravuješ. Nebo chceš diskutující přesvědčit, aby pokud režim nechválí trpělivě mlčeli?

    OdpovědětVymazat
  29. Stále platí, že sytý hladovému nevěří. Pak jsou volby a "hladovému" stačí kobliha a volí jak "bohatý". Až se toto lidem v hlavě srovná bude klid. A především musí všichni pracovat. Proč "bohatý" jede do práce v 10 hodin a z práce ve 14.30. A v 15.00 sedí u piva a čumí, jak s obyčejnýma "vyjebal".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prý aktivisté tohoto webu už přistihli pana Rabise jak rozdává prošlé koblihy dětem s vyfotili ho.
      To prý bude terno když fotku dají tady a nemusí to být ani před volbami.!!!

      Vymazat
  30. Vážený pane Mrázku, můžete mi vysvětlit, jak jste ráčil dojít k závěru cit:
    takže by mělo u pracovníka, který kdysi měl příjem na úrovni mediánu mezd, stačit o trochu více než polovina čisté mzdy, kterou pobíral, ovšem přiměřeně valorizovaná.
    když je známo, že cca 60% domácností má problém vyjít s čistou mzdou od výplaty k výplatě?
    Jak asi bude vycházet s vámi citovanou trochu více než polovinou čisté mzdy? Protože to bychom se dostali o proti současné cca 42% výši hrubé mzdy, někam na necelých 30% hrubé mzdy . Tedy pokles současných důchodů o cca 1/3. No, to snad nemyslíte vážně, to už by se důchodci opravdu chodili na louku pást a sušit si seno na zimu!

    OdpovědětVymazat

Reklama