Reklama

.

.

neděle 4. června 2017

Ivan David pro Parlamentní listy: Největší problém dneška? Propaganda, korektnost, Evropské hodnoty. Vzývání demokracie je projev zoufalství těch, kteří nemají lidem co nabídnout


5. 6. 2017      Parlamentní listy
PŮLNOČNÍ ROZHOVOR Prezident Miloš Zeman nezvýhodnil podle exministra zdravotnictví Ivana Davida šéfa hnutí ANO Andreje Babiše proti premiérovi, i když to tak možná zvenku vypadalo. „Ve skutečnosti byl Andrej Babiš v rukou prezidenta nástrojem na dráždění Bohuslava Sobotky,“ prohlásil bývalý sociální demokrat. V rozhovoru pro ParlamentníListy.cz připustil, že horší zdravotní stav vždy znevýhodňuje, pokud naopak neusnadňuje vyhnout se nepříjemnostem. Ale dodává, že Miloš Zeman používá hlavu, zvláště některé části mozku, a ty má podle něj v lepším stavu než všichni jeho kritici.

Předseda hnutí ANO Andrej Babiš již není ve vládě, jeho hnutí však vládní krizí příliš neutrpělo. Naopak ČSSD podle průzkumů ztrácí. Jak je to možné? Byla chybou snaha zbavit se Andreje Babiše, nebo trochu nešťastný postup premiéra, když nejdřív přišel s demisí celé vlády a potom s odvoláním Andreje Babiše? 

Bylo chybou jít do vlády s oligarchou. Jenže Sobotkovi by funkcionáři neodpustili promarnění příležitosti být „ve vládě“. Bylo jasné, že si Andrej Babiš nadiktuje podmínky. Předpoklad, že se znemožní anebo omrzí, se nenaplnil. Z vymístění Andreje Babiše z vlády čouhá účelovost jako sláma z bot. A také dokazuje špatný odhad premiéra a jeho poradců. Byl na něj tlak, aby ukázal, že dokáže zastavit pád preferencí, takže musel udělat „NĚCO“. Jenže se dostal do situace, že ať udělá cokoli (z toho co může a co umí), bude to ještě horší.

Pokud mluvíme o krizi, takzvaná „vládní“ je v rámci celkové krize nepatrná epizodka. Ve skutečnosti hrozilo, že se provalí, že vládu ani moc nepotřebujeme, že úřednický aparát si vystačí sám a politické vedení je k ničemu, protože mu chybí projekt k překonání skutečných problémů a s velkým humbukem řeší podružnosti. Nemůže si dovolit ani pojmenovat nepříznivé trendy, protože by vzbudilo očekávání, co s tím udělá, a ono nic nemůže, aby se mu nezhroutila křehká stavba. Pravice je zbytečná, protože splnila to, co slíbila. Levice je zbytečná, protože není schopna odstranit následky toho, co splnila pravice. Babiš je plod pravice a i ta se teď zlobí, že jí přerostl přes hlavu. Reálný projekt nemají ani „protestní hnutí“.

Co míníte skutečnou krizí, těmi skutečnými problémy?

Nestačí sledovat jen vybrané ekonomické ukazatele. Skutečnými problémy jsou úpadek mnoha oblastí, od vzdělání, přes kulturu včetně vztahů mezi lidmi, úpadek populace. Absence představy o budoucnosti a možná i budoucnosti samé, jakási bezperspektivnost pro příliš mnoho lidí, nedostatek smysluplného uplatnění a tím i přiměřeného společenského uznání. Totiž systém sám je perverzní, i když si můžeme ve volbách vybrat mezi jeho reprezentanty. Skutečným problémem této země jsou například „evropské hodnoty“, lež zvaná „politická korektnost“, lež o demokracii, všudypřítomná propaganda režimu. Mně nestačí, že je jinde hůř.

Gabriel Laub napsal, že nejzarytějšími zastánci otrokářství nebyli otrokáři, ale privilegovaní otroci. Mám na mysli postavení země a jejího lidu, které připomíná otroctví. Bude tomu tak, dokud „naši představitelé“ budou privilegovaní otroci. Může se zdát, že s tím politici nemají a nemohou mít co dělat. Ale to je omyl.



Jak to, že voliči ČSSD neslyší na rétoriku „obrany demokracie“? Co vlastně chtějí potenciální voliči sociální demokracie od svého vedení? 

Potenciální voliči ČSSD existují, ale na to, aby nebyli jen potenciálními, chybí odvaha vedení pojmenovat věci pravými jmény a navrhnout opravdové řešení. Také chybí to, co bylo ztraceno, a to je důvěryhodnost. Ta se snadno ztrácí a těžce získává. Zvýšení důchodu o pár korun to nenapraví. Voliči nejsou tak laciní, jak si představuje vedení ČSSD. Počítá, že dvě stovky za měsíc je víc než jedna kobliha za čtyři roky, ale nechápou, že Babiš prodával naději v době, kdy se nevědělo, že je z větší části falešná.

Vláda schválila, že od července dostanou zdravotní sestry ve směnném provozu u lůžek dva tisíce korun přidáno. Není pochyb, že zvýšení platů zdravotních sester je nutné, protože je to jeden z důvodů, že současné zdravotnictví trpí katastrofálním nedostatkem zdravotních sester. Ale proč k tomu podle vás dochází až teď, před volbami? A očekáváte, že podobných dárků voličům bude přibývat?

Dva tisíce měsíčně, to je lepší než drátem do oka, ale mám pochybnosti, že to bude stačit, aby absolventky příslušných škol šly do zdravotnictví a do směnného provozu. Ty, které vykonávají za mnohem více peněz často i méně kvalifikované práce v Rakousku, Německu či jinde, se sotva vrátí.
Vracím se k podstatným problémům. Prostě mzdová hladina je v západních zemích podstatně vyšší a oni levně koupí práci lidí, jejichž kvalifikaci (od mateřské školy) jsme zaplatili my. Velkoklub musí za přestup hráče z jiného klubu zaplatit. Je proti „evropským hodnotám“, aby západní cizinci platili na zámku Konopiště vyšší vstupné, ale není proti těmto hodnotám, že mají naši občané třetinové platy. Prostě nás systematicky vykrádají. To není nahodilý jev, ale přímo jeden z principů Evropské unie – volný oběh kapitálu, zboží a pracovních sil. Oni levně nakupují, odsávají zisky a kradou mozky a svaly. Zvýhodňovat vlastní hospodářství je v Evropě zakázáno, ruinovat naše je dovoleno. A naše vláda se stará, jak tento systém nikoli překonat, ale udržet – od podhodnocení měny až po pobídky „investorům“. Vláda podporuje hlavní principy EU, včetně obchodu s levnou prací našich občanů. Ani se nezmiňuji o „vícerychlostní Evropě“...

Když se vrátím k oněm zdravotním sestrám, není jich dost dostupných na trhu práce. Ani po přidání dvou tisíc, což je správné, ale je to záplata a problém to nevyřeší. Tím jsou mzdové disproporce v Evropě.


Andrej Babiš už není ministrem financí, nemůže tedy prezentovat toto rozhodnutí jako svůj úspěch, což dělal při podobných příležitostech. Mohou tedy všechny předvolební dárečky, které teď v jeho vládní nepřítomnosti prosadí ČSSD, pomoci ke zvýšení její podpory ve sněmovních volbách?

Víte, jak je to s dárečky. Máte-li hluboce nespokojeného partnera, dárečky k svátku to nevyřešíte. Lidem chybí dlouhodobá perspektiva. Chybí jim, i když o ní nemluví, protože dávno zapomněli nebo nikdy nezažili, že by mohli něco takového očekávat. Politici se smíchem mezi sebou říkají: „To, co vám mohu slíbit, to vám nikdo nedá.“ Ale sliby fungují, jen když se neztratila důvěra.

Předpoklad, že občané jsou stále stejní nepoučitelní blbci, neplatí donekonečna. Blbost lidí je konstanta, na kterou, zdálo se, bylo spolehnutí. Jenže to platí pro čím dál menší části populace, která je vždy ochotna volit ty, kteří vykřikují: „Nejsme jako my!“ Politikům jsou nevoliči lhostejní. Ale to je zásadní chyba úsudku. Nevolič je jen vyhraněná forma voliče ze zoufalství. A na toho se nelze spolehnout. Takových je čím dál víc.

Nebudu se omlouvat na svoji oblibu Plechanovovy práce „O úloze osobnosti v dějinách“. Plechanov byl marxista, který byl proti revoluci v Rusku. Předpokládal, že když se nahromadí zásadní neřešené společenské problémy, nutně se objeví osobnost, která nabídne řešení. Naděje, kterou vyvolá, nemusí být nutně falešná.

Ti zoufalci, mezi nimiž si máme demokraticky vybrat, nejsou schopni řešit nic podstatného. Ti inteligentnější to vědí, proto ten hon na „populisty“. Mluví o demokracii a činí z toho pojmu synonymum beznaděje. Nic řešit nelze, bylo by to „nedemokratické“, i když by si to lid přál. S tím se ale nedá dlouho vystačit.



Z kandidátek sociální demokracie do Poslanecké sněmovny mizí kritici současného vedení. Je to pochopitelné, třeba v případě exhejtmana Jiřího Zimoly, kvůli obavám, aby tito lidé nepoškodili ČSSD, nebo jde spíš o snahu současného vedení strany mít na kandidátkách jen lidi loajální současnému vedení?

Pan Mgr. Sobotka se dlouhodobě zbavuje nekonformních lidí, hlavně těch, kteří poněkud vyčnívají. Než jsem vystoupil z ČSSD, byl jsem členem Ústředního „výkonného“ výboru. Pamatuji doby střetávání myšlenek. Před nějakými sedmi lety se už skutečně diskutující dali spočítat na prstech. Pravidelně jsme tuto nevděčnou roli hráli s Valtrem Komárkem. To nám ještě občas tleskali. Pak už se bedlivě sledovalo, kdo první utuchá v potlesku vedoucím představitelům. Krajští předsedové si dělali čárky a hledali ty, kteří uměli nejlépe souhlasit. Před volbami do funkcí se už otevřeně rozdávaly seznamy těch, kteří mají být zvoleni, protože byli shora navrženi a ještě více shora schváleni. V ÚVV, v tomto podle stanov „nejvyšším orgánu mezi sjezdy“, se projednávalo jen to, co bylo předem schváleno v politickém grémiu nebo alespoň v předsednictvu.

K čemu to vede? Podobná strategie vede k degeneraci každého politického uskupení, ať podle deklarací levicového či pravicového, rychleji malého počtem členů, než velkého. Samozřejmě podnikatelský projekt pana Babiše drží tento přístup z principu věci od samého počátku. Předsedové formující vedení z nohsledů by si měli uvědomit, že nebudou mít zpětnou vazbu a budou mít stále větší problém se orientovat v realitě. Krom toho mají sice veškeré zásluhy, ale také veškerou odpovědnost. Doba se mění. Jak napsal Jerzy Lec: „Některé chyby jsou už chybami, některé ještě zásluhami.“

Někdo by si mohl myslet, že semknutá strana skandovaně tleskajících funkcionářů u nás nemůže dosáhnout dokonalosti severokorejského vzoru. Nevím, rozhodně se k němu může hodně přiblížit. Politická strana, v níž se podařilo udusit vnitrostranickou demokracii, nemůže reprezentovat zájmy voličů. Takové strany (a hnutí) jsou dnes prakticky všechny. Vyberte si!


Jak se díváte na vyjádření vedení ČSSD, že bude hledat vlastního kandidáta do prezidentské volby? Je to chyba, která jí vezme další hlasy ve volbách, nebo se členové a voliči ČSSD skutečně odvracejí od prezidenta Miloše Zemana, když podpořil proti jejich předsedovi a premiérovi země šéfa hnutí ANO Andreje Babiše? 

No, nevím, kdo by se toho ujal, aby to nebyl současně propadák. Podpora ČSSD, tedy Bohuslava Sobotky, má příchuť polibku smrti. Miloš Zeman skutečně není současnému předsedovi ČSSD příznivě nakloněn. Bohuslav Sobotka by raději bral libovolného Nezemana. Jenže jeho osobní preference se poněkud míjejí s preferencemi stále ještě potenciálních voličů ČSSD. Jak prosím vás prezident podpořil Andreje Babiše proti premiérovi? No, možná, že to tak „zvonku vyzeralo“. Ve skutečnosti byl Andrej Babiš v rukou prezidenta nástrojem na dráždění Bohuslava Sobotky.
Je rozšířena domněnka, že Miloš Zeman by měl být k těm, kteří mu okopávali kotníky a nakonec ho drasticky ponížili, shovívavější. Ale těžko být imponující a současně hrát roli fackovacího panáka. Jistě by nemusel tolik postupovat spektakulárně a naopak více zákulisně, jenže, co se nekoná na jevišti, těžko ovlivní diváky. A politika je nutně i divadlo.


Prezident Zeman čelil kritice, že v Číně i na summitu NATO vypadal unaveně, dokonce se neúčastnil části oficiálního programu. Volební preference mu kvůli vládní krizi poklesly jen o dvě procenta, ale velmi posílil jeho protikandidát, bývalý šéf Akademie věd Jiří Drahoš. Co si jako lékař myslíte o zdravotním stavu Miloše Zemana? Měl by podle vás znovu kandidovat, je schopen zvládnout dalších pět náročných let v čele země?

Horší zdravotní stav vždy znevýhodňuje, pokud naopak neusnadňuje vyhnout se nepříjemnostem. Jenže Miloš Zeman používá hlavu, zvláště některé části mozku. Ty má, domnívám se, v lepším stavu než všichni jeho kritici. Ti by byli spokojenější s někým, kdo svižně klade věnce a do ničeho se neplete, pokud nedostal instrukce. Jiří Drahoš používal dosud jiné mozkové dráhy, v politice nemá natrénováno, ale jako loutka by mohl vyhovět. Postavit proti politikovi někoho „z vědy“ není nový nápad. Proti Edvardu Benešovi postavili profesora Němce z Přírodovědné fakulty UK. Vliv médií a agentur samozřejmě nelze podcenit. Případ Karla Schwarzenberga je výmluvný.


Tomáš G. Masaryk byl při druhé prezidentské volbě starší, než je Miloš Zeman. Mám dobrou fantazii a proto si dovedu představit lepšího kandidáta, než je Miloš Zeman, jenže žádného takového nevidím a netuším, odkud by se mohl vynořit.

Zajímavou sondou do duše národa mohla být vlna podpory Jiřímu Kajínkovi. Co to signalizovalo? Nedůvěru v soudní systém, nedůvěru ve spravedlnost, nedůvěru v polistopadové zřízení jako takové? 

Příběh Jiřího Kajínka, tak jak nám byl předkládán, byl zřejmě lživý jako velmi mnoho dalších. Nešlo o sympatii k Jiřímu Kajínkovi osobně, šlo o odpor ke lži.

Soudci jsou také v nejlepším případě jenom lidé. Nelze se úplně vyhnout tomu, aby si někteří nevykládali nezávislost jako prostor pro zvůli. Kajínek nebyl žádný bojovník proti zřízení. Byl někým, komu nebyla, přes zjevné pochybnosti, umožněna revize procesu. Lidé jsou na spravedlnost nesmírně citliví. Na nespravedlnost si nelze s klidem v duši zvyknout.

78 komentářů :

  1. 5.6.2017? Týjo, to je fakt náskok.

    OdpovědětVymazat
  2. No a problem tez je ze majitele teto stranky cinkali Havlovi
    Kam vitr tam plast

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 1:13
      Není ostuda mýlit se, je ostuda mýlku nepřiznat a zarputile hájit bludy.
      Václav

      Vymazat
    2. Vasiku, ty bys omlouval cleny ss?
      Havlovci napachali tolik zla ze jedina prijatelna omluva je harakiri

      Vymazat
    3. 8:55
      Toto srovnání je absolutně hloupé. Sice jsem necinkal, ale můžu pochopit zmanipulovné občany. Vaše srovnání je blžší u členstva ODS ČSSD, TOP a KDUČSL.
      Přeji dobrý den.
      Václav

      Vymazat
    4. Já Sobotku a jeho spolupracovníky vůbec
      neodsuzuji.Koho chleba jíš,toho píseň
      zpívej.Vadí mi na členech socanů,že se
      vydávají za slušné lidi,ale zůstávají v
      té socanské žumpě i nadále.Takže to asi
      nebude s tou jejich slušností zcela v
      pořádku.Slušný člověk by ze Sobotkovy
      partaje přímo utíkal,ne jen vystoupil.
      Petr Majevský

      Vymazat
  3. Dík, takových pohledů je zapotřebí.

    OdpovědětVymazat
  4. V polarizované, konzumní společnosti zapojené do globální dělby práce se těžko najde spasitel (viz. „O úloze osobnosti v dějinách“). Vždy by se našel někdo, kdo by jej měl zájem "ukřižovat". Pokud voliči nepřejdou na model potřeb místo tužeb ( a to tady před 11/89 do jisté míry bylo ), tak si myslím, že s tím pohne jen pořádná " černá labuť".
    Jinak popis současného marasmu a beznaděje trefná. Palec nahoru.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spravne napsane
      A ta labut je na ceste
      Horni Dolni

      Vymazat
    2. Zvonka to vyzerá, že dnešní "společnost" je sociálně polarizovaná nikoliv "mezitřídně", ale individualizací a zmateností právě vlivem tech "tužeb". Souhlasím, v Davidově popisu marasmu mi chybí pouze (doufejme dodá příště) vyšší (průřezový) level, než je analýza tzv. politiky, tedy bloudění veřejných "vůdčích" elit a vzorů.

      Vymazat
  5. Ještě doplním. V ČR jsou provozy, kde uvědomění bylo zavedeno a funguje. Zavedení uvědomění znamená politiku cukru a biče. Ale zároveň to znamená vzdání se iluze bezbřehé svobody. Je to připravena přijmout egoisticky založená většina populace? Bez zájmu většiny společnosti to prostě prosadit nejde. Volba je jasná. Buď parazitismus nebo symbióza.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cesko je na odpis, bezpravna zeme kterou ceka krveproliti
      Nestastna zeme zaplati za havlovani

      Vymazat
  6. Dnesni svet se pohybuje smerem ,ktery je znam nyni pouxe 5 ti lidem.

    Presidentu Trumpovi, Putinovi , Zemanovi , memu Televisnimu otroku HONOLULOVI velkemu znamemu Svetlonosovi , a PodSvetlonosovi HONOLULU-Deputy : Horni-Dolni znamy Kravcenko-honak krav z Podoli cili od RiO-Grande.

    Po Trmpovu Americkem Odchodu z Parizskeho jednani uz vubec nevim co si myslet???? Neni mi jasne kde je kdo,a kdo dela co???

    Hlavne vcetne co na to korouhvicka kostelni tocici se ve vetru Zeman!!! HVEZDOPRAVEC!!

    BroukPytlik

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tobe neni ani jasny ze si nejdriv musis sundat kalhoty a az pak srat
      Jsi nevzdelany, a hloupy
      Ty televisni SIC hlupaku co neumi ani napsat televize
      Pisou sem ruzni typci ale ty fakt vypadas retardovanej

      Vymazat
    2. Opravdu - brouk Pytlík! Chi,chi ...V.J.Horák

      Vymazat
  7. Takže západní země (přes nelibost jejich občanů) otevřou vůči nám svůj pracovní trh, dají našim lidem možnost královsky si vydělávat a kovaný komunistický kokot David to nazývá "vykrádáním, vysáváním, ruinováním".
    Není třeba nic dodávat, to je prostě myšlení komoušského blba v kostce.
    Čím to je, že jsem ještě neslyšel ani o jednom jediném komoušském chytrolínovi jako je soudruh david, který by měl nějaké zaměstnance a dával by jim západní platy?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ze neco nevis? To bude tvoji havlohlouposti, ty cinkalku

      Vymazat
    2. 3:06
      Nevím o jakém otevření pracovního trhu mluvíš. A ty třejmně také ne. Vždy byly otevřené pracovní trhy na západě pro ty které tam společnost potřebovala. Proto i za komunismu se snažili přetáhnout kvalifikované lidi od nás. a blbce na podředné práce z Turecka a jiných chudších států. Jenže v té době to dělali výběrem, dnes berou všechno a zbytky chtějí odhazovat do státu jiných které o to nestojí.
      Václav

      Vymazat
    3. Jen se to neboj rict
      Blizi se jatka evropanu
      Havlojatka
      Slava letisti Havla

      Vymazat
    4. Pane, ve 3,06 být totálně na šrot je fakt ostuda, nepiště v takovém stavu příspěvky, nedá se to číst. Ty hodňoučké západní země, co nám srdečně a s láskou otevřely trhy!!! CHAHACHA ... ubožáku!

      Vymazat
  8. Největším problémem dneška je katolická církev,
    shnilá hlava politiky*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vase chyba
      Kaslete na Husity, zradili jste Zizku

      Vymazat
  9. 3:06 když nejseš schopen pochopit příčiny nízkých mezd a platů v ČR vůči "rozvinutým" západoevropským státům, tak s tebou nelze diskutovat. Leda, uvítáš vysvětlení od někoho znalého problému. Jako svého času odborný ředitel převážně české firmy s víc než pětistovkou zaměstnanců o tom cosi vím. Nazdar

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 3:06 nevi nic

      Vymazat
    2. Sedni a napiš o tom souhrný článek tak, aby tomu rozumněli i ti, co strávili život v pracovnách, obloženi knihami!

      Vymazat
  10. Pro mě je ČSSD nevolitelná strana a to z toho důvodu, jak na mě lidsky působí Sobotka. Nechci ho urážet, ale je to prostě nedůvěryhodný člověk, který mně "chemicky" vůbec nesedí...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja ho urazet chci
      Stejne jako zmrda Havla

      Vymazat
    2. Pro mě je už ČSSD nevolitelná strana ne kvůli Sobotkovi, ale systémově tím, že dopustila, aby tací jako Sobotka, Chovanec a jiní přisluhovači třetího řádu dostali neomezený (pouze na malém českém dvorečku) prostor. Tím, že se "očistili" od všech kritiků zdola a shora, se stali "kůly v plotě". Politika se pak dělá u někoho doma, je zcela neprůhledná, bez ideového ukotvení a co nejhůře, je zákonitě ve vleku "spřátelené mocnosti". Z toho vyplývá, že pracuje ve skutečnosti proti vlastnímu národu. Proto je nevolitelná ČSSD stejně, jako KDU-ČSL, TOP88, ODA, US a další. PK2

      Vymazat
    3. Anonymní4. června 2017 8:25
      Souhlasím s Vámi, měl bych k tomu takové přirovnání. Pokud si zanechám v autě tašku s klíči a doklady a někdo mi ji ukradne, můžu se s jistou věrohodností, prohlásit za smolaře. Ale když ji tam, po této zkušenosti, zanechám znovu a znovu mi ji někdo ukradne, tak už nikoho nepřesvědčím, že jsem prostě tuplovaný smolař. Pro každého budu za blbce.
      Podobné to je s volbou těch stran, které již prokázaly, že v případě zvolení pracují pro někoho jiného, než pro Čechy. I když zbývající výběr není příliš velký, zopakovat známou chybu, není smolařství. P.K.

      Vymazat
  11. Jen havlozmrd fandi systemu kde Bill Gates vlastni 100 milliard dollaru tedy vic nez cele Cesko

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gates je žebrák proti Rothschildum kteří kontrolují více jak 400 BILIONŮ, anglicky trillions. Co je nějakej Gates s ubohými 100 miliardami.
      Google Rothschild clan worth.

      Vymazat
  12. EUROJATKA
    Tak sup do Evropy, havlovci
    I vy muzete byt prejeti a ubodani kdyz jste se v cele s Havlem hnali do Evropy
    V Americe od Trumpa zvoleni nebyl teroristicky utok a to Trump veliky neni hotov s vypoustenim baziny
    I kdyz ceskyho velvyslance a sefa FBI vyhnal
    Zato evropa slunickari a vita
    Deputy Honolulu

    OdpovědětVymazat
  13. Asi nejlepší je ta poznámka o otrocích, že privilegovaní otroci sami nejvíce brání otrokářství, to mi něco připomíná. Nás omlouvá v poorovnání s hloupými černochy jen to, že tenkrát nebyla telvize a rozhlas, jenom církev která to tu ovládá už dva tisíce let.

    OdpovědětVymazat
  14. Jo, Marx mluvil o lumpenproletariatu ktery brani kapitalisty

    OdpovědětVymazat
  15. Pamatuji si na "Desatero pro diskuzi", které bylo vylepováno v období po revoluci. Dnešní politici si to desatero upravili na "Desatero jak nepřipustit diskuzi".
    Žádný visionář nepřijde a pokud by se vyskytl, byl by pro své "čisté" postoje jednoduchou kořistí systému, který je postaven na ovladatelné, nemyslící většině populace.
    Bez samostatně myslící podpory zdola nikdy žádná změna nenastane, tedy změna, která prosadí zájmy většiny (většinou mám na mysli opravdovou většinu, včetně střední třídy). Je potřeba se dohodnout na bodech, které jsou většinovým zájmem a ty dodržovat ať je u vesla ten či ten.
    Dnes politika hájí zájmy nadnárodních koncernů a moc církve přebila moc peněz. Politik bez peněz?? Budete volit osobu s kapsami naruby, v otrhaném kabátě, ale s myslí plnou zářivých myšlenek a pevného charakteru? Kolik z nás by mu dalo hlas?
    Můžeme diskutovat na spoustu témat (třeba o parametrech černých děr), ale kolik lidí dnes ví, co jsou základní kameny suverénního státu? Jak stanovit, definovat elementární pravidla naší společnosti?
    ABC

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V cesku neni politiku, jen gauneru

      Vymazat
    2. 8:51 "Kameny" suverénního státu jsou zřejmě pořád stejné jako byly v době, když T.G.Masaryk vytvářel Československo :

      "Nebát se a nekrást !"

      Naprostá většina našich politiků, podnikatelů, bankéřů, novinářů, umělců, apod. nám každodenně prokazuje, že jsou jim tyto morální zásady zcela cizí. I naší vinou ...
      L.S.

      Vymazat
    3. Nebojej se krast

      Vymazat
  16. Volove diskuteri
    V Londyne zavrazdeno a zmrzaceno 60 lidi
    A zde ticho po pesine

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mají co chtěli, vítají své vrahy, nás to čeká do dvou let. Nebo ještě dřív.

      Vymazat
    2. 9:16 Jděte diskutovat mezi voly, vole. Tam diskutujte o Londýně, na NR vás přece nikdo nenutí chodit.

      Vymazat
    3. Dobře jim tak, sami si o to rekli.

      Vymazat
    4. 9:44 jses tu ty takze tu mezi voly jsem
      Ze ty jsi volil vitace Sobotku, uz prijal 6000, skoda ze jsi nebyl na londynskem moste, zapadni havlisto, zapadni hodnoto

      Vymazat
    5. Uklidni se nebo tě Chovanec nechá chodit vzdávajícího se muslimům s rukama nad hlavou jako v Praze, Nice a Paříži. Původní obyvatelstvo se rozhodlo odstěhovat do Austrálie a hlídaných ghett místo odsunu přemnožených afrických kobylek a barevných slimáků z britských ostrovů.

      Vymazat
    6. 9:48 cesi taky, do konce roku utok
      Sobotka je uz bere
      Od zvoleni Trumpa v USA zadny utok
      Evropani zdegenerovali

      Vymazat
    7. 9:58
      Chovanec je hajzl a je mi u prdele
      Ale to se bojis ty nevolniku i rict i pomyslet, havlisti by te zavreli

      Vymazat
    8. Víš co Horní Dolní, zalez do uhrovitý Trumpový prdele a dej nám pokoj, když tu nekurvi diskuze hovnolulu je to jeho asswipe Horní Dolní.

      Vymazat
    9. 9:16
      A co asi máme podle tebe dělat, zapalovat svíčky lomit rukama a slibovat, že nás nezlomí. Buď jsi blbej nebo navedenej. Lidi by mněli vyházet z oken ty kretény ktteří jim říkají že multikulti je to pravé ořechové.
      Václav
      Ps: Pokud nebudou psotižení vládci a jejich rodiny, tak jako tomu bylo při akcích Rudých brigád, tak politici, kteří se cítí v bezpečí budou jenom krafat a nazývat nás xenofoby.

      Vymazat
  17. Největším problémem dneška jsou ti, a jejich zřejmě naprostá většina, kteří považují kapitalismus za demokracii.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cesi jsou hloupi

      Vymazat
    2. Pane Forgáči, a taky je velikým problémem neangažovanost a nezájem o věci veřejné.Člověk musí být schopen udělat víc, než jen napsat názor někam na internet.JE to o angažovanosti o zastání se slabších apod. - Já vím, to se mi to kecá, v podstatě nedělám z toho co popisuji nic- zatím

      Vymazat
    3. Najväčí problém sú hlúpe ovce voliči,ak voľby na Slovensku o tri roki budú volím Mariána Kotlebu a Fica pošlelem do piče,čo môžete čakať od socanov,iba genocídu Europskej rasi.

      Vymazat
    4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    5. 10:29
      mýlíte se, největší problém jsou politické strany! Všechny politické strany, včetně té Kotlebovy.! Skrze ně - úplatné politiky a úředníky jsme ovládání privátním kapitálem.

      Vymazat
    6. Štepán Forgáč,tak to nám už zostáva si zvoliť kráľa,čo sa bude riadiť heslom zákon som ja.

      Vymazat
    7. Takže figúrky v politickích stranách sú rádoví zamestnanci Bildelbergu,tak to ja chápem.

      Vymazat
  18. Tak tu máme nové video V. V.Pjkaina "Otázky a odpovědi". Je jako vždy exceelntní. Divím se tomu, jak jeho anylýzy a předpovědi vycházejí, jeho videa sleduji snad už čtyři roky. Resumé: nikdy s ním nikdo nepolemizuje, protože by se ztrapnil, kromě takových těch výkřiků do tmy argumentačně nepodložených, že plácá nesmysly. Přes tragédii která jej v rodině potkala, se dokázal alespoň navenek dostat. Úžasný člověk, jeho videa vždy končím slovy "neuvěřitelnej borec".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. https://cz.sputniknews.com/videoklub/201706035407660-politolog-pjakin-otazky/

      Vymazat
    2. A už Vám pan Pjakin prozradil, kdo to je ten jeho GP??
      ,PP .)
      ...nebo si Vás pořád ještě vodí?

      Vymazat
    3. Ad karpi 21:49
      GP není Pjakinův termín a Pjakin je vlastně spíš jakoby mluvčí celé skupiny lidí.
      A kdo/co je GP, to vlastně už dávno popsal, jenom to nepodal jako jednoduchou definici pro rychlokurz.

      Vymazat
  19. No a s téj vznešenej demokracie máme tu znovu feudalizmus v kombináciji s otrokárskov spoločnosťov a keď po vojne ktorá ukončí definitívne všetki vojny sa vrátime do doby kamenej.Všimli ste si ako sa koleso dejín otáča do zadu?

    OdpovědětVymazat
  20. Jiří Jírovec4. června 2017 10:26

    Pokud jde o Sobotkovy demise-nedemise, musíme vidět, že jim předcházelo prohlášení Kalouska, že by nechal dovládnout koalici bez ANO. No, neberte to.

    Výsledkem bylo, že Sobotka hrubě porušil koaliční dohodu a doufal, že se Babiš nasere a celé ANO z vlády odejde. Použité prostředky posvětily účel.

    Jenže Babiš Sobotku převezl prohlášením, že on na funkci ministra netrvá, ale nepodá demisi. Ať ho Sobotka proti smlouvě odvolá a doporučil Zemanovi, aby jakkoli nespravedlivému odvolání nebránil.

    Tím postavil Sobotku před těžko řešitelný problém: buď bude vypadat jako blbec, který neustále porušuje koaliční smlouvu a nebo přijme nominanta ANO na ministra financí. Odmítl Schillerovou, ale místo ní dostal velmi tvrdého Pilného, který si navíc Schillerovou nechá. Tim patrně nedojde k přednostnímu zkoumání Babišových korunových dluhopisů.

    Sobotka patrně předpokládal, že Chovancova policie nebude konat ve skandální věci odposlechů a že se podaří onálepkovat Babiše jako sprostého podezřelého, který by ohrozil demogracii, kdyby vedl ANO do voleb.

    Ve hře bylo 30% preferencí ANO. Proto se poslanci ve Sněmovně chovali jako šmejdi a bezostyšně se rvali o kořist.

    Nezávislá nejsou v ČR ani veřejnoprávní media. Zcela účelově se opomíjí, že Bakala vlastní významná media a v nich každý ví, kdo ho platí. Vlastní i Aktuálně.cz i Veselovského s Drtinovou, kteří odešli z ČT na protest proti tomu, že prý nebyla nezávislá. Je to všechno komedie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlas se vším,až na to.že Sobotka by vypadal jako blbec,....
      Když jsme vstupovali do EU,netušili jsme,že v podstatě jdeme do ringu se soupeři o 5ti váhových kategoriích výše.Ani ne tak ekonomicky,ale svoji schopností si s námi pohrávat....Poslední kapkou by nyní pro nás bylo přijetí Eura,kdy naše NB by na evropském trhu ztratila zbytky flexibility a manévrovací schopnost.Že nyní jsme převážně německá montovna,zač nám EU dává dotace,které musíme převážně využívat na stavbu a opravy inženýrských sítí včetně dálnic,protože do a z montovny se musí zboží vozit,to je samozřejmě opět hlavně pro jejich prospěch.
      Bakala je asi v polovině pyramidy,která řídí tento svět.Dole je např. DVTV,respekt nebo Sobotka,Macron,Merkel a mnoho jiných.Někteří do pyramidy být zařazeni nechtějí a více nebo méně se vzpouzejí - Putin,Trump.ale i Zeman.My jsme jen herci,kteří za chléb a hry většinou poslušně volí ty správné loutky,které se spokojeně usadí na spodku pyramidy a ještě se tváří chytře,důležitě a jako jediní spravedliví.
      Hrají s námi komedii,ale je to tragédie. Karel z Plzně

      Vymazat
    2. Také souhlasím s panem Jírovcem.
      To je právě ono,kdo platí tomu hrají.
      Zeman neplatí médiím,spíš je s nimi na kordy,tak ho budou špinit,ale vynášet třeba Drahoše.Média dělají preference,podle výše platby.Jak to dopadlo v USA,média úplně vyhořela podporou Clintonové,podobně to dopadne tady.

      Vymazat
    3. Karle z Plzne, mas docela pravdu az na to , ze I Putin, Trump a Zeman jsou pouze herci, a jejich loutkovodici jsou za oponou. Putin si hraje na Vericiho ??? na Boha Pravoslavneho = NeoKOMUNISMUS, Trump na chytreho podnikatele ...coz nikdy nebyl , a Zeman na nezavisleho myslytele z lidu a zatim byl pouze clenem StB. Pak si sednou do posic a hraji a tvari se moudre a poctive!!!

      Ovsem vydiraji lidi a lidstvo a rikaji tomu politika. Zatim Trump nesplnil zadny slib z voleb co dal, odesel z Parize, Putin (nezavisly???) ho podporil a co bude delat Zeman??? za veci?? Jestli toto neni vykoristovani lidstva , nevim co.??

      Ovsem lidi v Cechach mysli jen co je v kapse a na stole pod nosem.
      S Clintonovou to bylo uplne jinak, proste elita chtela Trumpa, Ne Clintovku v teto dobe , za presidenta, ne ze media.

      BroukPytlik

      Vymazat
    4. Brouku Pytlíku, občas ti tam bleskne nezrovna hloupý nápad, ale míra tvých neznalostí a tvrzení vycucaných z prstu je trapně neúnosná. O čem nic nevíš o tom nepiš. Kdes vzal toho Zemana v Prognosťáku a teď ještě u StB? Kdes vzal stovky mrtvých v Československu postřílených Rusy v roce 1968? Vždať ani neznáš posloupnost nejvyšších představitelů rozpadlého SSSR, což je snadno zjistitelné na internetu!

      Vymazat
  21. Odpovědi
    1. 12:25 Připojuji se. S obdivem za trpělivost s útoky a urážkami. Děkuji.

      Vymazat
  22. Vítačská euhujerská čssd je nevolitelná. Kajínek je uměle nafukovaný případ na štvaní proti presidentovi.

    OdpovědětVymazat
  23. Největším nepřítelem a nebezpečím pro Český národ
    a republiku jsou vlastizrádní, zákeřní, podlí a
    bezcharakterní politici.
    Za kus žvance u koryta prodají národ, vlast i vlastní matku do otroctví globalistickým
    finančním otrokárům.
    Gabčík s Kubišem dokázali odstranit predátora
    Heidricha, ale nikdo z "hrdinů" současné doby
    nedokáže odstranit ty bandity z politiky.
    Politika je zřejmě nejšpinavější povolání - to
    oni vyvolávají války, teror a zbídačování národů.

    OdpovědětVymazat
  24. Jak vyřešit problém s bandity v politice a
    financích? Bývalý poslanec, který dobrovolně
    odešel zhrozený z politiky navrhuje třetinový
    systém :
    1. Třetinu banditů vyšlehat bičem z funkcí a
    zabavit veškerý majetek.
    2. třetinu zavřít do kriminálu na nucené práce
    a zabavit veškerý majetek.
    3. třetinu banditů utratit, spálit v kafilérii
    a zabavit veškerý majetek.
    Pokud vím, podobný názor má asi jedna třetina
    národa českého, i když jsou zatím zticha.

    OdpovědětVymazat
  25. Není jen problém, jak se zbavit prohnilých politiků, ale taky jak zabránit dalším sajrajtům, aby se nacpali k moci.

    OdpovědětVymazat
  26. A co ten Babiš udělal špatně? Když v parlamentu přečetl, co všechno rozkradli tak chápu, že ho vyštvali. Problém je, že se ČSSD dostane do parlamentu a to je problém voličů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V parlamentu kde kdo přečítá kdo co rozkradl, ale nikdo k tomu nepředloží důkazy, potřebné k zahájení trestního stíhání a potrestání těch, kteří kradli.
      A tak je to všechno jen divadlo pro "hlupáky", kteří tyto šmejdy do PS volí.

      Vymazat
  27. Ve zkratce jsem vlastni stav nazval paralyzou, z te a s vrsenim deju vznikla permanentni nasranst, ktera odeznela. Kombinace letargie, kterou p. David uvadi a popisuje, protoze ovsem natlak v te "dejove" casti nepolevuje, tak i ostrazitost.

    Paralyza tak nejak trva. Psychouse nezajimaji duvody, takze by mozna bylo zbytecne se rozepisovat, rekneme, p. David je vyjimka.

    Ja mam az prilis zajmu a den by mel mit min. o hodinu vice. Plus zenu, ktera si pozornost jednuse vynuti :) a stejneho razeni i psa.

    Hodne rozdelanych projektu, skacu od jednoho k druhemu a ne a ne je dodelat. Kdysi otazka tydne, mi trva i rok. Hlava neustala premysli o 2 vecech:

    - ma to vubec smysl?
    - kvuli cemu jsem se doprdele tak snazil, obetovat, pomahal? Nemel jsem sem ani vlezt, atp...

    Konkretneji. Nase vlada neni schopna niceho. A je snad povinnosti v ZASTUPNI DEMOKRACII kontrolovat kazdeho debila, ktery kdy sedel ve vlade, kde zrovna prodava cast armady, nebo kolik uctu je zavreno, nebo kde vysila tanky?

    Mame uz primou demokracii a nekdo nam to zapomel rict, nebo jiz dlouho zijeme ve fasismu s povolenim ukecat se k smrti...

    Kdyby nahodou nekdo namitl, ze si prece nemusim vsimat niceho, ano, je to jedna moznost. Az do chvile, kdy ti praskne bomba do baraku.
    Ale jde to.
    Kdyz jsem po letch zvedl hlavu od techniky smerem ke spolecnosti, taky jsem se nestacil divit, co vse a do jake miry je proste jinak. Jake jsou aktualni normy v ojebavani jeden druheho a s jakou jednoduchosti lze jeden druhemu i sam sobe. A co je schopen, za udrzeni sveho statusu.
    Ta dava vznik opravnenemu zavewru (memu samozrejme), ze zde se neda pocitat s nicim pozitivnim, kdyz spolecnost nadsene vita vse odporne. Ne cela, samozrejme, ta mensi cast mlci.
    Nemyslim, ze nevidi snysl ve vsem (jinak bychom mely skoky z oken kazdy den), no uzavrela se do sebe a je VELMI OPATRNA na vyjadrovani sveho postoje. Spravne, at to do te 3ww vydrzi...
    Sam take nemluvim vubec o tom, e se hrabu v geopoliticke spine a okoli se nekdy divi, co me tak vytocilo. Mam to tedy v sobe dusit? Ne, ovsem nevim "na ktere stran ten ci onen smejd stoji" a potkavam ruzne typky, primo do vykladni skrine.

    Jednodussi bude ten puvodne sbaleny kufr, kazdy mesic me vlada utvrzuje ve svych rozhodnutich o jedinem smeru. A ten je pro me NEAKCEPTOVATELY, i kdyz jsem v zivote snesl teda hodne.
    Jednoduse ne a ono zit v tak podivnem skanzenu take dal nehodlam.

    OdpovědětVymazat
  28. Oni tak trochu s tim i pocitaji, proto to natahuji.

    Zkuste se zamyslet nad timto:
    http://www.hlavnespravy.sk/podpraporcik-zapletal-protestovat-proti-americkym-konvojom-je-nebezpecne/1024108

    OdpovědětVymazat
  29. Nesmíme se nechat zastrašit a musíme se naučit dobře utíkat. Hbitě běžící Londýňané k útazu nepřišli.

    OdpovědětVymazat