Reklama

.

.

středa 14. června 2017

Nuly útočí

Ivan David
14. 6. 2017
"Nevyčítej trpaslíkům, že okopávají kotníky, výš nedosáhnou." (S.J. Lec)
Trpaslíci, kteří nestojí za samostatný komentář, útočí na Františka Čubu. Prý nic nedělá a bere peníze, vykřikují novinářské nuly a pár trapných funkcionářů. V Senátu nepromluvil, argumentují stoupenci představy, že žvanění je práce. Spolupodepsal za rok jen jeden zákon, vypočítávají podepisovači paskvilů a sluhové cizí moci.


Měl jsem v životě štěstí, osobně jsem potkal několik skutečných osobností. Doc. Ing. František Čuba, CSc. je jedním z nich. Vybudoval opravdu významný podnik, kteří už tehdy měli hlupáci za Potěmkinovu vesnici. Nevybudoval "hospodářské impérium" vykradením úspěšných firem v době příhodné pro vykrádání, jako polistopadoví miliardáři. Vybudoval podnik téměř od nuly, vyvzdoroval si ho proti nedůvěře a závisti, proti nepřejícnosti a tuposti a přes horu překážek.

Slušovice daly příležitost schopným a uplatnění každému, kdo se nebál práce. Zaměstnával vědce i pologramotné Romy. Ve firmě mohl každý dojít tak daleko, kam sahaly jeho schopnosti. To je základ úspěchu. Jinde platí Parkinsonovy zákony, podle nichž každý postoupí až na pozici, na kterou nestačí. Dodejme, že tam, kde nutně napáchá škodu činností nebo nečinností. Stejně špatné je nerozpoznání a nevyužití schopností. Plýtváním je i marné vzdělávání lidí bez talentu a skutečného zájmu. Jak říká známý vtip: "Když si představím jaký já jsem inženýr, tak mám strach jít k lékaři."

František Čuba se stal legendou už za svého života a zůstane jí i po svém skonu. Byl tvůrcem pozitivní deviace, příkladem, že to jde, symbolem nepolevující vůle a generátorem nápadů. Sám přiznával, že všechny nebyly dobré, takové dokázal včas rozpoznat a zavrhnout. I to je důkazem jeho formátu osobnosti.

Přišel "vítězný listopad" a bylo rozhodnuto. Slušovice dávají špatný příklad. Tady musejí být jen montovny, tahle země už nesmí dostat příležitost. Spravovat ji budou sluhové z milosti protektorů.

Paní Alena Gajdůšková odkudsi vytažená pro své specifické vlastnosti s ním prohrála boj o senátorské křeslo. Prohlásila, že bojovala proti virtuální realitě. Kdepak, to ona je neskutečná. Volba senátora ukázala, kdo imponuje lidem. Ta volba dává naději, že se ještě zbavíme sluhů cizí moci, kteří tam nahoře překážejí, a kterým překážejí lidé velkého formátu. Supi si na ně troufnou, když jsou staří a nemocní. Pokud mají oporu v lidech, jsou stále silnější než po moci lačnící tělesně zdraví idioti.

foto autor

51 komentářů :

  1. Moc hezky napsáno. Díky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To fakt. Je videt, ze nekdo stoji pevne na nohou porad. Neprekvapi toho kdo pozoruje, ale velmi potesi, ze zustava. Jako stare, dobre, nikdy neprezrale vino.

      Verim, ze z te party, ktera se nebala otevirat oci i kdyz vsichni kolem jeste spali, neco bude. A az svet pozna, co to bylo dosud za nepovedeny vecirek, bez problemu, s velkym prehledem, doplnenymi znalostmi, zaujmou sva mista, kterych si zaslouzi.

      Vystihl vse. I pro techniky, kterym byly Slusovice vzdy tak trochu "posvatnym mestem", ze sveho pohledu.
      Oni vedi proc a take velmi dobre vedi proc tolik vadi tem, jenz se neustale pokouseji primo v protikladu zamenit priority a rebricky hodnot.

      Vymazat
    2. Řeknete, že ten bývalý elektrikář Štěch toho také dokázal, když je předsedou horní komory parlamentu a může proto kritizovat i Čubu i prezidenta. Opak je pravdou. Je za ním ruina ROH a rozkradený odborářský majetek za těžké miliardy na které jsme my odboráři přispívali po 40 roků po 1 procentu z platu.

      Vymazat
  2. Já myslel, že nad Slušovicemi měl osobní patronát komunistický politik, ministr zemědělství, ministr vnitra a premiér Československa 1970 - 1988, Lubomír Štrougal.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 23:52 pokračujte prosím v myšlení a povězte, jestli to bylo dobře nebo špatně. Pokud z toho máte pojem, tak informujte, jakou linii v rámci KSČ razil řečený Štrougal a o které průmyslové aktivity se zasloužil. To prosím umožní zhodnotit Vaše znalosti i intelekt. Vřelý dík předem

      Vymazat
    2. 23:52
      Raději nemysli, pepku.
      A vyskoč!

      Vymazat
    3. 0:05 No, ten Štrougal měl stejný patronát i nad Gymnáziem Nad Štolou v Praze 7, pokud vím a byl to tam samý člen klanu MIRO. Takže razil linii KSČM, linii naprosto protičeskou, respektive striktně prosovětskou a pro klan MIRO, nejspíš.

      Vymazat
    4. 0:14 netuším co je nebo není klan MIRO, ale vím, že kariéra Lubomíra Štrougala byla značně nejistá, když prosazoval "modernistickou" linii ve vnitřní i zahraniční politice, zejména vůči Francii, což mu umožňovala i znalost jazyka. Takže např. získal a prosadil licenci Saviem a Bull, známý náklaďáček vyráběný jako Avie donedávna, sálový počítač Tesla 200, k tomu magnetopáskové jednotky exportované i na západ ... byl a zůstal komunistou, takže je to odstrašující člověk? S protičeskou politikou? Zato ta dnešní je pročeská, že?

      Vymazat
    5. 1:25 Tak se podívejte do Wikipedie, je toho víc a nechci to tu opisovat.

      Vymazat
    6. 1:25 Zkusím Vám poskytnout nějaké informace, přecejen: Stalo se to v roce asi tak 1994, pokud si vzpomínám. Zrovna jsem byl s dcerou Štrougala Evou v asi Františkánské zahradě vedle Václavského náměstí v Praze, nevím jistě jak se ta zahrada jmenuje a najednou křik a volání o pomoc a o policii, všude tam tekla krev a bylo to "zajímavé", pro mne, až do té doby, kdy Eva začala brečet a sténat, že to jsou její lidé, klan MIRO a že jsem to udělal já, nějací moji lidé. Nechápal jsem, tehdy. No, dostali jsme se až někam do nějakého domu, do bytu, ve kterém asi bydlela, možná, neptal jsem se a posadili se ke stolu v kuchyni. Bylo to někde asi na Žižkově, nevím přesně, ale dívali jsme se z okna na nějaký stadion a myslím, že tam byla Vysoká škola ekonomická. Takovým malým okénkem, které bylo úzké a na výšku. Najednou, zrovna, když si Eva svlékla punčochy a přišla se odněkud ukázat, myslím tím, že to přišla "oznámit", držela je ještě v ruce, najednou vstoupil do kuchyně nějaký mladý muž. Eva byla překvapená, protože ho evidentně neznala. On se posadil k nám ke stolu a začal jí vyprávět, jak byli spolu v Německu a co spolu zažili a Eva nechápala o čem mluví ale uklidnila se. Pak vstoupil ještě další muž, kterého Eva znala dobře a zaútočil na mne. Jasně, že ten první byla moje ochranka. Vesmírná zásahovka, jak jsem byl už zvyklý, asi tak po tisící. Psychicky ho zdeptal, nějakou tou psychikou, kterou zároveň ze strachu ale i z respektu vůči její moci posloucháte natolik, že se soukáte do toho okna a i když to nejde, protože jen na bok a bez židle, tak to dokážete a nakonec skočíte. Bylo to nějaké asi tak šesté patro. No, pak jsem o tom slyšel s tím, že policie vyloučila cizí zavinění, protože tím okénkem se jednoznačně musel prosoukat sám. Tak sorry, Evo, od té doby jsem s Tebou ještě nemluvil.

      Vymazat
    7. Respektive, my jsme spolu potom ještě dojeli až na Stříškov nebo na Prosek, tam někam na jejich rozhraní, takže od té doby, pro přesnost.

      Vymazat
    8. Panebože co je to za výblitek?

      Vymazat
    9. 2:38, 2:52 je zřejmě cvok

      Vymazat
    10. Už první dvě slova jsou nesmyslná - prý "Já myslel.."

      Vymazat
    11. 2:38-Je to krásná pohádka,ale tam se to
      říkalo jinak.Ve vztahu k té Vaší pohádce
      to trošku předělám.Byli jsme tam,nevíme
      kde,chtěli jsme to,nevíme co.Perfektní doplnění Vaší verze.
      Petr Majevský

      Vymazat
  3. Ono ale to senátorské křeslo není za zásluhy. Né každý dokáže být aktivní i ve vyšším věku. Někomu to dojde, jinému to musí naznačit okolí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážený, možná že vám uniklo, že docent Čuba byl do Senátu zvolen svými voliči, tedy nikoli nějakými Štěchy či podobně. Tudíž jenom voliči by měli mít právo Františka Čubu jeho senátorské funkce zbavit.

      Vymazat
  4. Nemusíte chodit do zaměstnání, doktore Davide, můžete ležet doma a jen myslet na pacienty. Proč byste ale měl dostávat plný plat a náhrady.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Drtivá většina senátních tlučhubů by udělala lépe, kdyby vůbec nevycházela ze svého bytu.
      Pithart, Štěch, atd....

      Vymazat
    2. 0:13 Pokud nechodí do zaměstnání a dokonce už deset měsíců a ani se neobtěžuje stát se legálně nemocným, respektive právně v neschopnosti dočasně vykonávat tuto práci, měl by rezignovat, protože nejen jeho pobírání plného platu a náhrad za jím nevykonanou povinnou práci je zločinem proti morálce i lidu Česka obecně. Kromě toho, on proslul vlastní znalostí zákonů, které dokázal správně uplatnit. Kdo si tedy myslí, že on neví, že mu právně ten plat nemohou vzít ačkoliv se ho demonstrativně vzdal, ten o něm tedy naprosto nic neví a evokuje to silně úvahu o jeho špatném charakteru a šmejdství.

      Vymazat
    3. 0:22-Odmítl rezignovat a nabídl,že se vzdá
      svého platu a dalších prebend.Podle Štecha
      to nelze udělat tímto způsobem.Musí prý
      rezignovat.Nemusí!Jiní to dělají také tak.
      Celý senát je na dvě věci a ani předseda
      senátu Štech nezná českou ústavu.Jinak by
      nemohl vyhrožovat ústavní žalobou na
      prezidenta.Však také celá akce proti
      Zemanovi vyzněla do ztracena.
      Petr Majevský

      Vymazat
  5. Pan František Čuba je následník nesmírně schopných a podnikavých lidí, jako byli Baťové. Zpochybňovat to mohou (a rádi tak činí) jen lidé nechápající, jak vlastně fungoval systém za socialismu. I v něm totiž bylo možné být svébytný, dělat věci neobvykle. Mělo to podmínku, muselo to přinášet výrazný úspěch. A to se ve Slušovicích dařilo. Proto FČ obstál vůči všem pochybám a bolševickým výtkám. Jistěže ho "držel" Štrougal, ten si uvědomoval co všechno by se mělo dělat úplně jinak a kdo tomu bránil...
    Ne každý se dokáže smířit s tím, (nebo se podvolit realitě) že mu doba a zdraví nedovoluje to, co dříve zvládal. Pan Čuba zřejmě bude nějak činný do posledního dechu a jen on ví, zda je v tom vypočítavost, či celoživotní činorodost.

    Nejsem nejzdravější a vím už, že pro

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ad 0:32? Naprostý souhlas! Ti poštěkávající komentátoři vůbec netuší, že dřívější RVHP, pokud by je komunisté nebránili (jakkoliv problematicky), tak by ji západní kapitál rozkradl, již po roce 1968.

      Vymazat
  6. Čuba mal zostavovať kabinet a nie Čalfa! A Klausa do riadenia národného hospodárstva nikdy nemali púšťať. To by sme ale od havloidov márne čakali. Veď medzi nich patril aj S.Devátý a ten, myslím, na JZD Slušovice pôsobil. Ako špina.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klaus a jeho naoktrojovaná necitlivá doktrína bez ekonomického opodstatnění velmi ublížila ČSFR. Napáchal mnohého svinstva! Kde jsou ty naše miliardy korun, které se ztratili ve Velkoloupěživé rabovačce - privatizaci?!

      Vymazat
  7. Komunistům se podařilo vybudovat jedno z nejvyspělejších zemědělství u nás, které zajistilo Ćeskoslovensku úplnou samostatnost ve výrobě potravin s tím, že velká část zemědělské produkce se ještě vyvážela na export přinášela kladné saldo v zahraničním obchodu. Nebyly to jenom JZD Slušovice. Byla to celá řada zemědělských podniků, jako například JZD Práče. Každý kraj měl několik takových výstavních zemědělských podniků a i ty ostatní hospodařily na vysoké úrovni. V roce 1990 přijel do našeho JZD autobus plný německých sedláků, kteří když viděli naše dílny, stáje, pole a celou organizaci zemědělské výroby prohlásili, že když s tímto zemědělstvím vstoupíme do Evropy, tak oni se svojí organizaci zemědělské výroby skončíli, protože té naši nemůžou konkurovat. To si uvědomovali i naší dnešní protektoři a proto první úkol, který pro naše politiky přišel po roce 1989, tedy po samnetu, ze západní Evropy, byl jasný. Co nejdříve zlikvidovat celou zemědělskou výrobu v Československu počínaje její organizací a konče likvidací nejlepších a nejkvalitnějších polností na území dnešního Česka. Výsledek vidíme na vlastní oči. Vše co se týče potravin dovážíme. Na všech nejkvalitnějších půdách s vysokou bonitou, stojí velké areály montoven a skladů. Kdo na to upozorní je okamžitě označen za bolševika a komunistu. pravdu mají jenom dnešní neoliberálové, kteří poctivě slouží západnímu zahraničnímu kapitálu, kteří zaprodali svou duši kapitalistickému ďáblovi. Všichni kdo pracovali v socialistické zemědělské výrobě, ať na státních statcích, tak v JZD vzpomínají na smysluplnou práci na vynikající výsledky, které Československé zemědělství dosahovalo po všech stránkách. Dnešní patolízalové západních protektorů to nepřiznají a ani nemůžou přiznat, protože jsou za devastaci našeho zemědělství odpovědní a taky moc dobře placení. Kéž jim Bůh odpustí jejich hříchy a země v které spočinou, jim bude lehká.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlas na 100 %! Byl i Agras Chýně!
      Jen bych ještě dodal, že potravinářské normy, které přisluhovači zrušili jsou dodnes nedostižné. Jako příklad stačí uvést výrobky uzenářské, polotovary, pečivo, atd. Nezapomněl jsem, jak turisté z "vyspělého západu" vozili od nás počátkem 90. let moravské bochníky a cihly sýra, kbelíky salátů, šišky salámů, železářské výrobky a další zboží poctivě uložené v kufrech autobusů asi jako my předtím při pašování zboží z NDR, či Maďarska...

      Vymazat
    2. Počátkem devadesátých let jsem doprovázel italské obchodníky po Česku - rozplývali se nad těmi velkými lány ... to musí být produktivita! Na námitku, že je to "dědictví kolektivizace" a fujfuj, prohlásili: Snad to někomu patří a vlastníci snad dobře vědí, jak na to.

      Vymazat
  8. Pan Cuba postavil firmu za komunismu , kdyz mu komunisti dali:
    ABSOLUTNI MONOPOLNI TRH, levnou pracovni silu, udelali mu zakony, drzeli nad nim ochranou ruku a nicili moznou konkurenci !!!

    V tomto prostredi muze kazdy udelat velky business vcetne Bill Gates , ktery neni!!! businesman!!!

    At pan Cuba dokaze , ze je spickovy ekonom dneska a udela business !!! A at se prokaze kdo je co bylo za KOMUNISTU se nepocita

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je stejně hloupá argumentace jako že se nepočítá co bylo za protektorátu, tedy jste prokazatelně ignorant a demagog. Druhá možnost je, že nemáte o páně Čubově zásluhách žádné inside informace.
      Pak je lépe nepsat do diskuse a jít řvát jako pavián na Václavák!
      Zřejmě byste tím dokázal více než doc. Čuba...

      Vymazat
    2. Jen jsem zapomně dodat, že pan doc. Čuba se pod svými výplody podepisoval a podepisuje, na rozdíl od zdejších plivajících anonymů...

      Vymazat
    3. Asi v roce 87 jsem se vyptával známého, který pracoval v JZD Slušovice na tamní poměry. Zaměstnanci museli podávat výkony takové, jako kdysi ve zlínských Baťových podnicích. A Za rok bylo v tom JZD asi čtyřicet státních kontrol - dodržování kvality, státních norem, obchodních smluv,pracovní doby, atp. Takže, kromě běžných starostí s chodem podniku, měl pan Čuba ještě potíže s objasňováním,že žádné předpisy neporušuje a normy dodržuje. Tak takovou poporu měl od státních orgánů, jak někteří pisatelé zmiňují. Závisti bylo i v socializmu dost.

      Vymazat
    4. Pane Miroslav Pivonka budmez logicky, ja to nepotrebuji podepsat!!! , ja na Cubu neplivam , ja jen tvrdim ekonomicky fact!!!:

      "CUBA MELL MONOPOLY NA vse , trh, pracovni silu , vyrobni prostredky a ZAKON!!!"

      Kazdy prumerny ekonom podle meho nazoru lehce postavi firmu a vypada vyjimecny!!! to je ekonomicky fakt. Byl bez konkurence , v chranem uzemi a verim chraneny komunisty a policii!!! Nerikam , ze to delal jako koncentrak za fasismu!!!
      TO NENI UTOK ...vy ale utocite!!!!

      Bruno

      Vymazat
    5. 13:00 Bruno, o Slušovicích víte s prominutím prd. Čuba měl stejný "monopol", jako desítky a stovky ostatních agrokombinátů. Byl jen nejznámější, protože se kromě zemědělské výroby pouštěl i do dalších aktivit. Pan Čuba neporušoval principy společného (socialistického) podnikání, on je uskutečňoval. Právě na Slušovicích bylo vidět, jaké výhody má takové podnikání oproti individualistickému (privátnímu, kapitalistickému) systému. Proto bylo nutné Slušovice a hlavně pana Čubu všelijak pomluvit a následně zlikvidovat. Bez toho by se nepodařilo rozbít ani ostatní družstva. Vaše výtky jsou jen produktem onoho propagačního útoku na Slušovice, ale s pravdou nemají nic společného. Ve Slušovicích se jen poctivě platilo za poctivou práci a netrpělo lajdáctví. V tom byl rozdíl proti řadě jiných podniků, které "nevzkvétaly".

      Vymazat
  9. Jiří Jírovec15. června 2017 7:23

    5:49 neví o čem mluví.

    Slušovice využily ve svůj prospěch několik "přehlédnutí" v tehdejších zákonech. Členové JZD například neplatili daň ze mzdy. To automaticky zvýšilo platy vědců, kteří do Slušovic přicházeli odjinud. Zákony rovněž nepočítaly s tím, že by JZD mohla mít devizové konto.

    Měl jsem kamarády, kteří přešli z ČSAV do Slušovic. Zažil jsem i situaci, kdy jsem techničku ze Slušovic upozornil na to, že nám na fakultě trvá dva roky, než dostaneme součástky k jednomu přístroji. Vysvětlila mi, že na ty jí "předseda dá" a pojede si je koupit do Vídně".

    Úspěchy Slušovic narážely na podezření v určitých kruzích KSČ, protože měly moc volnosti. Dílo zkázy pak dokonal hlupák jménem Václav Havel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane Jírovče, pevně věřím, že nemáte na mysli geniálního myslitele, že je to pouhopouhá shoda jmen.

      Vymazat
  10. Jiří Jírovec Souhlas ten hlupák toho má na svědomí víc.

    OdpovědětVymazat
  11. Předseda hnutí ANO Andrej Babiš na dotaz nereagoval.

    http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Odporne-divadlo-Sobotkovy-vlady-ze-odmita-migranty-Vsechno-je-pry-jinak-Jde-o-nase-preziti-Az-lidem-rupnou-nervy-Gazdik-Kalousek-Okamura-ci-Keller-promlouvaji-492156

    OdpovědětVymazat
  12. Jen malá chybička se vloudila do zmíńky o Parkinsonových zákonech. Jde o zákon Peterův:
    Peterův princip:
    , satirická teze o zákonitostech služebního postupu, formulovaná v roce 1969 L. J. Peterem. Projeví-li se zaměstnanec jako schopný, je povyšován tak dlouho, až dosáhne postavení, na které nestačí. Za určitou dobu bude tedy v úřadě každé místo zastáváno pracovníkem, který je nezpůsobilý je vykonávat. Administrativa zatím funguje pouze proto, že je v současnosti ještě dostatek úředníků, kteří to „nedotáhli“ na místo své nezpůsobilosti.
    Doporučuji rozšířit informace třeba o:http://petr-kubac.blog.cz/1611/peteruv-princip-opakovane, kde je tento princip uveden s aktuální situací v ČSSD.

    OdpovědětVymazat
  13. Ano Doc.Čuba byl a je fenomén, za socialismu využívaný , ale často a hodně kontrolovaný a v době kapitalismu, tzv.kapitalismu perzekuovaný.Fenomén a takto silná osobnost vždy je napadána těmi nulami, velkými i malými.
    Jeho systém řízení a prosazování s motivací byl a je těžko k uvěřenía měl by se učit a být inspirací. Jinak v každé době je třeba nějaká podpora. Po roce 1989 na doc.Čubu zaútočila první nula mezi nulami, tedy V.Havel, ale k tomu útoku dostal povel jinde. Pak následovalo "vystěhování" Slušovic na Slovensko a 64 výslechů při jednom cca 30 hodinovém, dostal doc.Čuba první infarkt. Při řízení používal vědeckých metod, ale jednoduchých a považoval vědu a poznání spojenou s informacemi za zásadní. To byl realizace a propojení aplikovaného výzkumu spojeného s praxí a informatikou, po čem nyní volají naši přední politici a další odborníci. JZD Slušovice výrazně urychlili a napomohli šíření PC, informatiky a řady dalších oborů, zejména biotechnolgií.Při jedné s diskusi s ním, když se často hovořilo o jeho dítěti-Slušovickém zázraku nám objasňoval systém odměňování spojených s zadáváním úkolů. Úkoly pro sebe psal on sám a sám je hodnotil ,byl na sebe náročný a některé nesplnil. V odměňování byl tak na 240 místě. I jeho publikace a poslední mezinárodní konferenci pořádaná v květnu 2012 s názvem "Zemědělství na příštích 20 let" je stále nad programem lepším, než plodí politické strany jako své programy. Zpracovali ji s doc.Hurtou.
    Pozn...Při řízení musí být v týmu 8 typů osobností: madšenec, dotahovač, pochybovač, vědec....., no a doc.Čuba byl tím devátým.
    Pro socialismus byl moc kapitalistický, ale přežil to a rozvíjel se a pro formu kapitalismu zakládanou Klausem a Havlem, to nepřežil se svým podnikem a měl svého Devátého, kterému kdysi pomohl. Francouzské přísloví praví: Odřízneš-li oběšence, on tě pak pověsí sám". No těch pomahačů bylo více. Pro mne osobně bylo velkou ctí se setkávat v posledních letech s doc.Čubou. Mezi svátky na vánoce bývývalo ve Slušovicích setkání přátel a vedení Slušovic, byl jsem rád, že jsem se tam s Ivanem Davidem právě v roce 2012 mohli tenkráte účastnit.Doc. Předával své vize a jak co bude, Ivan to natočil. Je rok 207 a začíná se většina věcí naplňovat Ivan David mi tenkráte řekl"" ten Doc.Čuba je tak hodný,že nechápu , jak mohl být takovým managerem.." Já jsem mu odvětil: "On jako člověk je jednak geniální a jednak opravdu naturelem hodný, ale bojuje-li za tým nezná bratra a za úspěch svého týmu udělá vše, je to neuskutečně silná individualita, co vyniká a vynikne, ale až s týmem, co si i sám sestavíl, sám za sebe to moc neumí".
    Milana Štěcha znám, ale toto vystoupení na ČT k Doc.Čubovi si mohl odpustit včetně předchozího vystoupení k senilitě u Miloše Zemana, je to sice jiná kapitola, ale i staší Miloš Zeman jako retor a svými znalostmi je všechny převyšuje nejméně o hlavu, ale spíše o dvě.
    Doc.Čuba nám třeba i vyprávěl, jak jeho bratr Josef navštívil Batě, a jak to popsali v časopisu Naše cesta. Řešilo se to pak na úrovních KSČ, různých. Pak to na sebe vzal a dostal důtku, stranickou. "Když pak přiletěl Baťa do Zlína po roce 1989, tak ti činovníci-důtkaři KSČ stáli v první řadě a s Batěm se objímali a vítali , já stál v poslední a ani mně k němu nepustili", řekl s chápajícím úsměvem, který jsem u něj pak často viděl.
    Přede mnou a ani před nikým se nikdy nepostěžoval. Jen říkávál, vydali jsme se na cestu a šlo nám to, pak přišla doba a naše cesta skončila. K cíli vede vždy hodně cest, ale nám pak tou cestou jít neumožnili.
    Měl a má svá hodnocení Babiše, nikoli hanlivá, ale to je na jiný příspěvek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak. Komouši vždy se prezentovali svými křivými charaktery.

      Vymazat
    2. 12:30 abys to troubo mohl tvrdit, musel bys je všechny dopodrobna znát. Hlupáku

      Vymazat
  14. Čuba zavedl unikátní politiku hospodaření. Například traktorista dostal na vyfasovaný traktor paušál na roční údržbu a opravy, samozřejmě dle stavu a stáří stroje. Co ušetřil, šlo mu do kapsy, když jezdil jak dobytek, tak platil ze svého. Čuba prostě učil lidi hospodařit. Stavěl také lidem levně rodinné domky, neboť věděl, že když si je budou stavět svépomocí, tak se to zase negativně odrazí na jejich pracovních výkonech. S takovou filosofií se pak samozřejmě nehodil do tehdejšího režimu a už vůbec ne do současného.

    OdpovědětVymazat
  15. Za komunistu bylo lip nez dnes a mnohem lip nez zitra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Líbí se mi váš humor.

      Vymazat
    2. Máte naprostou pravdu,lépe už bylo a nyní nás čeká pouze marasmus.

      Vymazat
  16. Je je blbé, že se František Čuba nemůže osobně zúčastňovat senátních zasedání, ale - a to by věděli jeho spolupracovnící či lidé ze Zlína - třeba se snaží pracovat alespoň v rámci možností daných mu nemocí a pobytem v nemocnici. Mám jen zlomkovité zprávy o něm nyní, ale prý je nadále duchem čilý a má stále nápady, takže intelektuálně pro tuto zemi stále patrně pracuje.
    KR

    OdpovědětVymazat
  17. A vida, také Čubu vyslýchali a on z toho dostal infarkt. Škoda, že zemřel sochař Olbram Zoubek. Mohl by vysochat Čubovi stejný pomník jako faráři Toufarovi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Napadlo mne, že František Čuba je na tom vlastně podobně jako na tom byl filosof a spoluzakladatel Charty 77 Jan Patočka, který zemřel nedlouho po výslechu na StB. Avšak zatímco o Patočkovi to havloidi nezapomínají připomínat, o Čubovi mlčí. Divný metr. Asi skládací.
      KR

      Vymazat
  18. Havel zničil Baťu s lidskou tváří!
    http://www.netsocan.cz/socan/num0911/stoslus.html

    OdpovědětVymazat
  19. Nikdo nezpochybňuje zásluhy p.Čuby. Každý z nás ale stárne a je potřeba dle svého stavu jednat a tak dávat příklad i dalším. Myslím že 10 měsíců nechodit do práce za cca 100000,-kč/měsíc není to správné ořechové.
    Ať si p.Čuba vezne nemocenskou a bude to v pořádku. Být senátorem je vysoká a zodpovědná funkce vyžadující odpovídající chování a přístup.

    OdpovědětVymazat

Reklama