Reklama

.

.

sobota 10. června 2017

O podivném snu


Zdeněk Hrabica
11. 6. 2017
Představme si - jako by to bylo ve snu, že by z české televizní obrazovky promluvíli k současným divákům Pavel Bělobrádek a Daniel Herman. Oba nyní z KDÚ – ČSL by ve svých projevech překvapeně odmítli hysterický ryk dlouhodobě pěstované nenávisti vůči Rusku a podpořili zrušení sankcí proti zatím, pořád jedné ze světových velmocí – proti Rusku.


Oba dva nás totiž přeneseně v minulých dnech vyzvali, nyní opět jakoby ve stejně neskutečném snu, abychom odsun Němců začali, stejně jako oni a sudetští Němci - nazývat shodně – tedy vyhnáním. Nikoliv odsunem.

Jak zvláštní příkaz, který prý má beze zbytku česká veřejnost nejen pochopit, ale i spolknout s navijákem?

Kdo s myšlenkou odsunu Němců kdy začal vlastně koketoval?

Nejprve to byl Winston Churchill, připojil se k němu i Jan Masaryk; samozřejmě, že v dalším i Josef Vissarionovič Stalin. Shodně pak rozhodli vítězné velmoci.

Nikoliv československý prezident Edvard Benše.

Jan Masaryk však byl oproti předchůdcům ještě krutější. Na nacistické zločiny v Protektorátu Čechy a Morava reagoval dokonce na vlnách rozhlasu - v relaci „Volá Londýn“ - krutým požadavkem – vykastrovat po válce všechny německé muže.

Nyní vyšla kniha Evy Hánové s titulkem „Dlouhé stíny předsudků“ v nakladatelství Academia; zvěděl jsem, že se po ní jenom zaprášilo. V knihovnách je rezervována na mnoho měsíců dopředu.

Autorka boří stejné, co jsem nyní letmo připomněl v několika řádcích.

Rozčleňuje a dělí strukturu odsunutých Němců od těch, kteří tu po generace žili a volali „Chceme do Říše“ - od těch, kteří na naše území byli říšským transférem deportováni jako říšští Němci po 15.březnu 1939.

Šlo veskrze o příslušníky gestapa a dalšího potlačovacího aparátu, jenž měl na našem území v příštích tisíciletích vládnout a konečně a v konečném vyvraždit nebo vystěhovat český živel.

Těchto přivandrovalců zde na našem území bylo skoro milión.

K tomu účelu byla ve všech určených městech v Protektorátu Čechy a Morava, ale i v zabraných pohraničních oblastech vybudována speciání sídliště pro příslušníky nejčistší rasy, o jejichž vytvoření se příliš u nás nemluví.

Myslím, že za to, co během pouhých šesti let tito bytostní zločinci u nás napáchali – si nezasloužili ani odsun, ani vyhnáni – ale jednotlivci - nejsilnější vypráskání bičíky s olůvky, kterými nás po šest let trýznili a pokořovali.

Jeden ten bičík z nacistické Jihlavy – Iglau si uchovávám pro vlastní Paměť národa, nikoliv pro tu Paměť národa, kterou tento náš režim institucionalizoval a otevírá jí, svou propagandou i dveře škol a kulturních zařízení.

Tím bičikem němečtí najatí zločinci hnali přes protektorát nejenom dobytek z dobytých území SSSR, ale i zajatce Rudé armády, používali jej při tzv. Transportech smrti na smrt vyhladovělých otroků, které hnali do své Velkoněmecké říše.

Snad bychom neměli nikdy zapomenout.

A stejně dbát, abychom již nikdy nikomu nenaletěli.

Ani Bělobrádkovi, ani Hermanovi. V konečném ani těm, co si je přizvali ke koaličnímu vládnutí nad námi všemi.

47 komentářů :

  1. Místo požadavku uzavřít Mírovou smlouvu a vyplatit válečné reparace, dosahující po 72 letech výše vnějšího i vnitřního zadlužení ČR, se s těmito "také potomky" našich katů druží na krajanských sjezdech a dělají nám ostudu!
    Nevolitelná pakáž a ještě to chce vyznamenání pro strýčka i kardinála V.!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prave jsem se vratil z hradu vystridalo "Prave jsem se vratil z Berlina". A to plati uz hodne let, jen ty pozadavky, ktere nikdy nikam z jejich palic neodesly, nasli svuj cas.

      Nebo ted Berlinastanu, Bruselamadanu, nevim ani jak to uz aktualne maji.

      Vymazat
    2. I vy jeden humoristo. Člověk se pobaví vašim lživým nářkem.

      Vymazat
    3. Krásný podivný sen, pane Hrabico. Díky.
      P.S.: nezdá se Vám, že svým způsobem jsou vykastrováni psychicky a téměř celoplošně, nejen němečtí muži ale i ženy. Pěkně je ta jejich vrchní stvůra drtí.

      Vymazat
  2. Kolaboranty popravit
    A jejich volice ztrestat

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aliance národních sil:
      NE zrušení dekretů prezidenta Beneše.
      www.aliancens.cz

      Vymazat
    2. Dej už s tou aliancí pokoj.

      Vymazat
  3. Kdyby Ukrajinci odsunuli ruskou menšinu z Donbasu, tak by zdejší parta byla první, která by je jezdila navštěvovat.

    OdpovědětVymazat
  4. I když si situaci zjednodušíte jak jen to jde, stále vám zůstane změť paradoxních historických paralel.

    Představte si Sudetské němce, kterak si referendem rozhodli o připojení k Hitlerovu německu? Co byste říkali? Anebo Sudetské němce, kteří by vyhlásili autonomii a zabarikádovali se v mostecké uhelné pánvi. Co byste říkali?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 1:53 Vaše, jak sám říkate paradoxní paralely, mají jen jeden styčný bod. A to ten, že v obou případech se jedná o národnostní menšinu. V ničem jiném se nepodobají ani vzdáleně. Pokud vidíte nějakou shodu v příčinách a následcích, tak jí prosím specifikujte. Vlastně jednu paradoxní paralelu vám také nabídnu:
      Sudetští fašisté bojovali za připojení k Říši i za cenu nelegitmního rozbití státu a Západ to posvětil. Zůstal legitimní zbytek republiky, obsazený až násilně iniciátory převratu.
      Ukrajinští fašisté bojovali za připojení k Říši (pardon, k EU) i za cenu nelegitimního rozbití státu a Zépad to posvětil. Zůstal legitimní zbytek republiky v podobě Donbasu, o jehož násilné obsazení stále usilují iniciátoři převratu.
      Krym do toho nepleťte. Sudety nikdy nebyly autonomní republikou s vlastní ústavou, parlamentem, vládou a právem vyhlašovat referenda, jakou byl a je Krym i nadále.

      Vymazat
    2. Přidržím se styčného bodu, a ostatní nechám v oblasti spekulací. Samozřejmě, pro ty, je ring volný.

      Vymazat
    3. A kdyz je pustite do Cech , tak za chvili budou chtit DOMU !! Ale jejich domov nikdy nebylo Nemecko ale Rakousko a podle toho s nima rakouskej Dolf taky jednal..
      Vnucuji nam svoje lzi na na kazdem kroku.
      OKUPACE NEMECKEM BYLA ZPUSOBENA BRITANNII A FRANCII. Predevsim a Lidice jsou nasledky a vina britu !! Co nabidli jako nahradu ?
      Pryc of nich . Uz vcera bylo pozde !!
      Jeden priklad. Co by se stalo kdyby misto behani za Hitlerem , Chamberlain prohlasil. Von ten Hitler porad strasne rve a vyhrozuje a chce vsecko. Tak my poslem do Cech 5-7 divisi aby ochranili ceske hranice a kdo bude chycen pujde do vezeni se ztratou majetku. Potom bude vykopnut.
      My jsme demokrati a cesi take a musime byt solidarni. Cesi by nam jiste take pomohli v pripade nouze !!!
      Komunisticky prevrat v 1948 zase zpusobili zradni a falesni politici podobni dnesnim...
      PAW

      Vymazat
    4. Ukrajina nemá žádné historické území, protože takový stát nikdy neexistoval. Je to slepenec území, která v dějinách střídala své dobyvatele.

      Když se Ukrajina vydělila ze SSSR, kde byla v podstatě administrativním rajonem, byl na Donbasu i na Krymu odpor obyvatelstva, který byl naprosto ignorován. Teď se to Ukrajině vymstilo.

      Ukrajiny se zmocnili lidé, kteří se cítí být lepší rasou a bohužel se těší naší podpoře, protože je potřebujeme použít proti Rusku.

      S Československem bych to nesrovnával.
      PB

      Vymazat
    5. Odvolávám, co jsem odvolal. Slibuji, co jsem slíbil.

      Vymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  6. Pravo a informovanost vetsiny konci, pokud media a nasledne dosazene politiky ovlada mensina, ktera se bytostne opravnuje na jediny spravny smer, jedinou cestu. OPET, jako v 1989.
    Je jeden rozdil. Nyni ty lzi vidime 24/7, tehdy jsme je nevideli, neznali natolik neduveru, hodnotime az dopady.

    Jak se ma ten prosty lid rozhodnout spravne, pokud mu je na talir pokazde nabizena pouze heparinova polevka?

    Je na case vyhlasit konec demokracie, neexistuje a neexistovala. Neexistuje osud pouze serie malych vetsich lzi (ne nahod).

    OdpovědětVymazat
  7. Pro Unknown
    Jste buď prost orientace v "paralelách", nebo Jste demagog.
    Vláda 1. ČSR neučinila ve 30. letech žádný krok k tomu, aby vybudila v německé menšině tak silnou odštěpeneckou vlnu. Němci v ČSR začali vydírat a ničit demokratickou Československou republiku z vlastní - německé - nacionalistické, šovinistické, protidemokratické, fašistické rozpínavosti. Naopak na Ukrajině první krok odpírající dosavadní práva učinili Ukrajinci proti ukrajinským Rusům. Donbasští a luhanští povstalci od počátku žádali federalizaci, nikoli odtržení. To, že jsou českým a patrně celým západním mainstreamem nazývaní separatisté, je jedna z největších politických a mediálních prasáren současnosti, která má zmanipulovat evropskou a americkou veřejnost.
    Část Čechoslováků - zpožděných "hrdinů" - se idiotsky, nehumánně, arogantně zachovala během tzv. divoké části odsunu a klesla tím na úroveň těch, které vystěhovávala. Další část československých nemorálních a hloupých pitomců se k nim přiřadila schválením zákona, který hromadně pardonoval násilí na neantifašistických Němcích, Maďarech a zrádcích. Vysvětlením, nikoli omlouvou, hanebných excesů českých pitomců je poměr válečných obětí Čechů, Slováků, Podkarpatských Rusínů, Židů a Romů na jedné straně a Němců a Maďarů za odsunu na straně druhé.
    Vytrhl Jste dvě události, "paralely", které jsou ale jen zdánlivé paralely, neboť jde o podobné události ze zcela dvou nepodobných procesů, kontextů. Další Vaše názory odhalí, zda Vaše připomínky (1:32, 1:53) lze přičítat hlouposti, neznalosti souvislostí či demagogické manipulaci, případně jejich kombinaci. Pak další texty a kontexty odhalí, že když dva říkají totéž, nemusí to být totéž, že dotyční nejsou stejní a jen další názory odhalí, kdo je hlupák, kdo neználek a kdo demagogický gauner.
    KR

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen jedno mal ale. Polaci Nemce neodsunuli, ale pozabijeli. Do dnes jsem zadny natlak z Nemecka, ani omluvu ze strany Polska neslysel.
      Proc asi neni tezke odvodit.
      Ale jak media a politici v Nemecku,
      tak ti sami u nas maji neustale na porade dne odsun, ktery byl zpeceten mezinarodni dohodou. Povalecne obdobi vsude a vzdy (i po 1sv. jinde), prinasi excesi ve forme "vyrizovani si uctu", ale i kratsi/delsi obdobi nenavisti k okupantum, nebo vrahum.
      Problem je, ze druha strana se nikdy necitila, jako by udelala neco amoralnho, ale od pocatku nove tvorila novy scenar.

      Vymazat
    2. 1:32, 1:53 když už paradoxy, vezměte to tak, že se prostřednictvím mocností vítězných ve Druhé světové, vzbouřila česká menšina v českém příhraničí a po jistých zkušenostech si tak zajistila národní existenci. Dovolím si vás, a vám podobné, jako válečný utečenec ze Sudet upozornit na několik skutečností: Za Rakouska-Uherska nebylo ani v oblastech s českou většinou dosaženo stavu, že by alespoň vedle němčiny, byla čeština úředním jazykem. Jsem rodákem z vesnice v Sudetech a vím, že ani se vznikem ČSR se nezměnilo, že místní vedení obce představovali jedině a výhradně Němci, kteří tvořili 75% místní většinu. Vím nesporně, že pokud Čech nebo Češka chtěli být zaměstnáni některým z místních podnikatélků, bylo požadováno, aby svoje děti posílali do německé školy, aby byli členy Turnbundu, ne obdobného českého spolku a tak dál se vším, co z toho plyne. Jak se potom naprostá většina z těch Němců začala chovat ke všem těm starousedlým Čechům s nástupem Hitlera, kteří se po generace poněmčit nenechali, račte si představit. Ostatně, dnes jsou matriky postupně digitalizovány, takže si můžete všechny ty procesy objektivizovat. Nejhloupější ze všeho mi připadá, mistrovat historii. To se týká především těch, kteří nic skutečně dramatického neprožili.

      Vymazat
    3. Nikdo,ani Herman,Bělobrádek nebo tady jejich stoupenec Unknown nebude lhát o odsunu nebo obsazení republiky.Obě události se týkaly mé rodiny,matka Němka,otec Čech!Je ponižující poslouchat a sledovat naše vládní činitele,jak zrazují nejenom historii,ale i lid tohoto národa! Udělalo se mi nevolno z Hermana,který znesvětil svoji přítomností pietní místo tragédie vyvraždění Lidic!To přítomní nemohli tuto zrůdu vynést na silnici a vykopnout směr Praha?To je pozůstalým a vlastencům,kteří se přišli poklonit zavražděným jedno,že tri dni nazpět se vrátil z prdele Poslta,ze sjezdu těch,kteří zavinili II.sv.válku a toto vraždění?Němec zůstane Němcem!Na tom se nikdy nic nezmění!

      Vymazat
    4. 11.6. 6:53 h.: Pane, máte úplnou pravdu. A děkuji Vám za Váš názor, který správně vyjadřujete, přestože Vaše maminka byla Němka. (Ano, našli se i někteří hodní a stateční Němci.) Napsal jste správně, že Herman a Bělobrádek se chovají zrůdně. Jedna smutná vzpomínka: Cca 5. května 1945 němečtí okupanti včetně gestapa opustili tehdejší Německý Brod - nyní Havlíčkův - zřejmě aby se dostali k Američanům. Devět tamějších českých vlastenců šlo přebírat městský úřad. Žel Němci se ještě vrátili, těch devět českých mužů odvlekli do nedaleké Lázničkovy stráně a tam je hrozným způsobem umučili k smrti. V dětství mě ty tehdy zveřejněné fotografie obětí děsily. Myslím, že Stalinova NKVD toto nedělala, ta své oběti tloukla a zastřelila. Ale němečtí zločinci své oběti zaživa krutě znetvořili, podrobnosti o Lázničkově stráni jsou dohledatelné na internetu i jinde. Možná že právě vnukům, výjimečně dokonce ještě i synům, těchto mnou zmíněných sadistických německých zločinců teď Herman s Bělobrádkem podlézají ... Fuj!

      Vymazat
    5. Také Vám chci poděkovat! Snad se šokem probudí český národ a nestrpí, aby kdykoliv příště Herman svou přítomností budil zavražděné v Lidicích.

      Vymazat
    6. Žádný jiný národ,než český,nemá ve svém
      středu tolik patologických zrádců.Je to
      české specifikum,které se objeví pokaždé,
      když někomu z toho kyne nějaký užitek.
      Mezi zrádce patří politici,kteří zradí
      svůj národ bez mrknutí oka,Mezi ně patří
      i občané,kteří si chtějí dopomoci,jak za
      německé okupace,k cizímu majetku a nebo
      ze závisti či msty.Také si může všimnout
      každý,že velká část národa upřednostňuje
      cizí(zahraniční) před českým.Mnohdy je
      k tomu vede pouhý obal,dle něhož soudí
      o vyšší kvalitě.Velká část národa(zdá se)
      je hloupá a podle toho jedná.
      Petr Majevský

      Vymazat
  8. Churchill měl záhy po vypuknutí války s Německem dost radikální plány: po definitivní porážce Říše ji rozdělit na "samostatné" státečky v rozsahu nejvýše někdejších knížectví, zcela zlikvidovat průmysl a zavést jen primitivní zemědělství, aby už nikdy nemohli být Němci hrozbou pro Evropu (a hlavně pro GB).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hodně se mluví o tom, že byli odsunuti i nevinní. On za války existoval v Sudetech nějaký německý protifašistický odboj? Být jen pasivní tam bylo nebezpečné a ti co měli nějaké námitky proti režimu byli svými spoluobčany ihned odlifrováni do koncentráku. Těch se pár vrátilo ale rozhodně i ti nebyli žádní protifasističtí odbojáři. A jestliže se mluví o nevinných tak automaticky přiznáváme, že byli i vinní. A to bylo devadesát devět procent Sudeťáků, podporovatelů Hitlera, proto že jinou možnost ani neměli a ani o ni neusilovali.

      Vymazat
    2. Také Churchill byl po válce ve své paranoidní antikomunistické nenávisti také autorem protidemokratické železný opony! Ne komunisté, jak nám lhali a lžou dnešní antikomouši! Zde je link:
      www.novarepublika.cz/2017/04/mirovy-triumf-cerni-psi-winstona.html#more

      Vymazat
  9. Většina německé populace se od samého počátku stavěla nepřátelsky proti Československu. Zřejmě v pocitu zklamání, že jako příslušníci "panské" a historicky protěžované rasy, se dále budou muset podřizovat těm, které nedokázali respektovat za sobě rovné. A zpočátku usilovali o svou autonomii, ve skutečnosti o připojení k Německu.
    A i přes dobový ústup jejich (nacionálního) nepřátelství v letech 1924-29 se k němu přihlásili s o to větší intenzitou v průběhu velké hospodářské krize a po ní, i v souvislosti s vítězstvím nacistů v Německu. Jejich cílem, který sdíleli s německými nacisty, bylo zničení republiky a její podřízení Říši. Což se i stalo. Pro republiku,její existenci i její neněmecké obyvatele tedy představovali nepřátelský prvek, který se před válkou i v době okupace téměř jednohlasně přihlásil k Velkoněmecké říši a její ideologii.
    Jejich poválečný odsun byl proto stejně tak racionálním jako i humánním opatřením, neměly-li by být v osvobozené republice vzájemné vztahy dlouhodobě zatěžovány akty odplaty a rozjitřenou historickou animozitou obou etnik.
    A je již zcela lhostejné, v čí hlavě ten záměr vznikl. Nakonec byl akceptován všemi představiteli vítězných mocností a jeho provedení začleněno do Postupimských dohod, které určily poválečné uspořádání osvobozené Evropy. A tak by to mělo zůstat jako součást platného mezinárodního práva!
    Ze strany SdL jsou často předkládány majetkové požadavky. Ty jsou ale zcela absurdní, protože jejich majetky byly naší republikou převzaty jako součást poválečných reparačních náhrad, a naši lidé si je od státu kupovali do svého vlastnictví. Jsou jejich právoplatnými majiteli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sudečtí Němci byli odškodněni v rámci poválečné dohody vlastním státem na základě dohody o poválečném vyrovnání mezi NSR a ČSSR. Při případném navrácení majetku by zřejmě museli odškodnění vrátit a německý stát by se pak s námi musel znovu,,nějak" vyrovnat.

      Vymazat
  10. O panu Hermanovi je zbytečné mluvit,to dle mého názoru není dobrý člověk.Ale pan Bělobrádek,ten se jenom snaží sázet na většině národa odpornou kartu a doufá,že ti ostatní by naopak mohli jeho stranu podporovat ve volbách.Jinak jeho znalosti historie,zeměpisu jsou dosti mizivé(Soči leží na Krymu).A co si myslí o lidech,alespoň o našich ženách,jak mají vítat "uprchlíky" nebo jak si svobodné matky mají najít muže,tak tam už nejsou ani zbytky slušnosti,ale závání to teokratickou.popřípadě muslimskou poslušností.Doufám,že to nemyslel vážně(podruhé se i omlouval,musel),ale že to pramení z jeho neználkovství.Kare z Plzně

    OdpovědětVymazat
  11. Jak já lituji, že jsme je nesoudili, ale jen se podrobili rozhodnutí vítězných mocností. Ještě víc lituji, že jsme se nevypořádali s národními zrádci. PREZIDENT BENEŠ - ZASLOUŽIL SE O STÁT!!!

    OdpovědětVymazat
  12. Kdo bude volit vlastizrádce je též vlastizrádce.

    OdpovědětVymazat
  13. Hele, Unknown, co takhle Severní Irové, jakpak dopadli ve své válčičce se zbylou Britanií?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, jak to vidí Severní Irové, ale když jsem v Dublinu chtěl dát omylem dýžko v pencích, tak mě tam málem zabili.

      Vymazat
  14. Pánové a Dámy čtěte co jse děje v německu. Jestli u nás vyhrají euhujeři.....

    http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/V-Berline-se-maji-prejmenovavat-ulice-po-Africanech-Prosazuji-to-mistni-Zeleni-491606

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 10:16
      A co je nám do toho, jak se budou v Berlíně jmenovat ulice a náměstí?
      Jak to s námi souvisí?

      Vymazat
    2. 12:45 Zřejmě máte potíže s chápáním. Tak speciálně pro vás: jde o varování, kam až může "politická korektnost" zajít.

      Vymazat
    3. 14:29
      Na "politickou korektnost" v Berlíně můžeme mít každý svůj názor, ale je tady řeč o jakési nápadu Zelených v Berlíně. Dále je to věc jakéhosi zastupitelstva města Berlína, které, pokud to shodí pod stůl, je po problému. Takže netuším, v čem by to pro např. Prahu mělo býti varováním.

      Vymazat
    4. 14:43 Komu není rady tomu není pomoci. Já v ulici kunty kinteho bydlet nechci.

      Vymazat
  15. Herman v Lidicích, potom nechápu, proč se nedostavil Poselt ?

    OdpovědětVymazat
  16. Odpovědi
    1. 12:49 Zdá se, že vám už v kebuli zhaslo dávno.

      Vymazat
    2. v lecčems mám stále docela jasno

      Vymazat
  17. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  18. Takže si to zopakujme. Češi ztratili svůj stát, když vojensky neobstáli vůči Habsburkům. Díky svým elitám udrželi národní povědomí i jazyk a vojenskou porážku německého živlu v První světové, dokázali proměnit v obnovu národního státu. V něm, německá menšina, většinou v příhraničí také většina, ztratila předchozí, zcela výsadní postavení. Její vesměs lepší ekonomická situace s tendencí poněmčovat Čechy zůstala beze změny. Nárůst moci německého státu vedl, zcela logicky, německý živel v Československu ke snahám o návrat k původnímu, zcela výsadnímu postavení, což posloužilo k rozvratu ČSR a vyvrcholilo likvidací české státnosti Říšskoněmeckým protektorátem. Opět to byly české (menším dílem slovenské) elity, které zahraničními aktivitami v rozhodující míře, v průběhu a s ukončením Velkoněmeckou říší prohrané války, dosáhly obnovení české (československé) státnosti v předválečných státních hranicích. Celkem logickým poznatkem z První i Druhé světové války bylo, že německý živel usiluje o ovládnutí dalších a dalších prostor, nakonec i válečnými prostředky, takže vítězné mocnosti, tak jak je to v historii, mezi lidmi i státy obvyklé, po prožitých hrůzách, poraženou stranu potlačili i transferem obyvatel německé národnosti na, dokonce redukované, německé národní území. Tím získaly národy na vítězné straně nezanedbatelnou výhodu s nesporným předpokladem, že předchozí, národnostně konfliktní problematika, se nebude opakovat. Ano, všechny tyto pohyby a převratné události jsou okolnostmi a důsledky ničivých válek, tedy úsilí jedněch o dominanci a moc nad druhými. Být Češi v historicky dané pozici Němců, nepochybně by se nechovali jinak. Pokud ale mají jako nevelký národ obstát, musí svoje místo v evropském prostoru hájit stejně nesmlouvavě, jako kterýkoli jiný národ. Hloupé otevírání válkou jednoznačně rozhodnutých a uzavřených otázek slouží k jedinému, k víc nebo méně významnému rozmělnění jejich důsledků. Tomu by nebylo jinak, než na úkor českých národních zájmů. Kdo považuje za zbytečnou další existenci svého národa, prosím. Ať celý ten zahájený proces zrady ignoruje nebo i podpoří…, když si ani nepovšimne, jak je posilováno postavení Římskokatolické církve majetkem, státem placenými kaplany v armádě, kaplany v nemocnicích, církevními školami a nakonec i politicky, ve prospěch církve účinnou, charitou, která má řešit problémy vyloučené, při řádném fungování státu. Vystupování a jednání pánů Hermana, Bělobrádka a mnohých dalších je potom průhledně vlastizrádné.

    OdpovědětVymazat
  19. Neopomínejme zdůrazňovat, že ze strany hitlerovců šlo o likvidaci demokratického Československa, že autoritářský, diktátorský režim a jeho stoupenci zaútočil na demokratický sousední stát. Němečtí a sudetští nacisté nejsou jen vyhrocení nacionalisté, ale také nepřátelé, ničitelé demokracie. Nic na tom nezmění ani Hitlerem pořádaná referenda.
    A stejně tak připomínejme, že hitlerovské Německo bylo produktem velkokapitálu, velkých korporací, a to nejen německých. Cílem byl samozřejmě zisk a nastolení dlouhodobých podmínek pro vysokou ziskovost na obrovském území s vykořisťováním spousty lidí.
    Zužovat tehdejší německo-český konflikt jen na otázku národnostní je omezováním jeho důsledků a jeho historického společenského odkazu jen pro Němce a Čechy. Ten odkaz je širší, platí pro celou světovou demokratickou a sociálně spravedlivou veřejnost a nám díky tomu může pomoci v dnešních vztazích ČR a Německa, v dnešním boji proti eurounijním excesům a v boji za sociální úroveň obyvatel, zaměstnanců v ČR. Cizinci mohu pohlížet na střet Čechů a Němců jako na nějakou naši při, která má kdoví jaké historické souvislosti a jejíž spravedlnost tedy těžko mohou posoudit. Rovina demokracie a sociální spravedlnosti je ale kdekoli na světě srozumitelná a díky tomu budou nacisté a jejich potomci a dnešní obhájci tahat ve světové, ale i tuzemské veřejnosti za kratší konec.
    Národnostní rovina rozpínavosti, agresivity, nesnášenlivosti nacismu nebyla jádrem nacismu, šlo jen o strategický prvek nového rozdělování zisku. Velkokapitál rozhodně nepočítal, že by se dělil o zisky s českými, polskými, židovskými a jinými kapitalisty. Nejjednodušší bylo prohlásit celé velké skupiny lidí za podlidi a tím je odstavit od ziskovodů, takže proto útok na národnostní etnika. Důkazem třídní podstaty nacismu je pronásledování německých komunistů, sociálních demokratů, humanistů a demokratů. Kdyby se hitlerovcům podařilo válku vyhrát, tak by zanedlouho i běžní němečtí neantinacističtí občané pocítili, že profit z rozšířeného životního prostoru se nedělí rovnoměrně.
    Útočnost sudeťáckých nacistů proti 1. ČSR a okupace Československa Německem nejsou dobovými a místními spory dvou sousedních etnik, šlo o nadčasový, obecný útok na demokracii a sociální práva, který se odehrává a může odehrát znova kdekoli na světě, jeho dosah a poučení z něho je tudíž globální a tato česká otázka je tím i otázkou světovou.
    KR

    OdpovědětVymazat
  20. Jistě KR 10:50, vedlejší ovšem není kdo, co a jak těmto cílům posloužilo a třeba i v jiné podobě, může a má posloužit dnes. Opakovaně si dovolím připomenout, že otevírání otázky odsunů, všelijakých těch omluv a změn v terminologii je uměle vyvolávaný problém, který zcela prakticky, mezi normálními lidmi ze strany české ani německé už neexistoval. Nositelem byl a d.f. je hlavně Sudetský landsmannschaft, který takto přiživuje svoji existenci a v Bavorsku i politický vliv. Tvrdím to proto, že od sedmdesátých let jsem v kontaktu s desítkami Němců a německých rodin ze všech částí Německa i s odsunutými, dokonce i s těmi z mé rodné vesnice i s rodinou, která od Říše koupila můj rodný dům, ačkoli byl výhradně českým majetkem. Od konce Druhé světové války v něm jako vlastník, bydlím dodnes. Ať mi pánové Herman, Bělobrádek a nebožtík Havel s jistou rodinnou historií, a jim podobní podrazáci, něco vykládají.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máte pravdu a odpovědí českých vládních představitelů na požadavky německého občanského sdružení SdL by měla být buď naprostá ignorance a drsné smetení jejich žvástů, aktivit a požadavků a důsledné došlápnutí na každý subjekt v ČR, který na hru SDL přistoupí, případně doplněná na mezivládní úrovni o otevření otázky splacení válečných reparací Německem. A s touto otázkou je třeba se také tázat SdL.
      Žádná válka včetně 2. světové není sportovní mač, kdy jde "o fazuľky" a který si na jaře či na podzim zopákneme, jednou vyhrajete vy a my platíme hospodu a příště to bude naopak. Německo bylo v této válce s desítkami milionů obětí agresorem a válku prohrálo, to je jednak důvod k placení a jednak jsou i tím vytvořeny podmínky k placení. Pokud Německo neuhradí napadeným náklady, tak nemá důvod si toto katastrofální, tragické dobrodružství nezopakovat a znovu může vyzkoušet, zda to příště nedopadne pro ně se ziskem.
      Je naprosto nešťastné, že vláda ČR (Nečasova a dnes ministři Sobotkovy vlády) oficiálně komunikuje s bavorskou vládou, tj. regionální vládou. Partnerem vlády ČR je vláda SRN, partnerem bavorské vlády mohou být rady Karlovarského a Plzeňského kraje. Je naprosté politické a diplomatické neštěstí, že nečasovci a sobotkovci klesli v takto citlivé otázce k jednání s regionální vládou a naznačili tak fakticky to, že ČR by mohla být 17. bundesrepublik. To je skandál, kvůli kterému je parlamentní harcovník Sobotka, vládní šéf Bělobrádka a Hermanna, zcela nevolitelný. O Československu jako 16. SSR si dovolil zaspekulovat G. Husák v osobním listu Stalinovi v těžkém období 2. světové války, kdy patrně chtěl urychlit osvobození Slovenska. Lidovci s obdobou přicházejí v mírovém, poklidném období ekonomického rozvoje. Lidovecká akce mi připomíná ducha doby, kdy křesťanská církev v českých zemích spadala pod arcibiskupství v Mohuči.
      KR

      Vymazat