Reklama

.

.

úterý 20. června 2017

OSVČ – stará korupční karta ODS




Josef Mrázek
20. 6. 2017
Předpis, jak počítat zdravotní pojistné u osob samostatně výdělečně činných, vznikl v dílně ODS před více než dvaceti lety a hned jsem se ptal, proč mají za ně pojišťovny dostat mnohem méně, než za zaměstnance, když podnikají, aby měli zisk, na který my zaměstnanci nedosáhneme. Sám předseda Klaus řekl, že podporovat podnikatele je politický úkol a námitku, že si je má korumpovat ze svého, a ne z peněz zaměstnanců, nijak nezohlednil. Asi měl takové přesvědčení, že vládnoucí strana může dělat, co chce. Některé principy znal z minula. A tak to bylo pořád, lhalo se a korumpovalo stále dále a podnikání bylo posvátnější než kráva v Indii.


Mnohem později se vyskytl ministr Mládek, nebyl dost zasvěcen a navíc si vzpomněl na školní léta a přírodopis, kde brali cizopasníky, kteří se přiživují na jiných živých organizmech a odborně se jim říká parazité. A tu ho napadlo, že takový vztah je mezi OSVČ a zaměstnanci. Nevadilo by, že to je pravda, ale on to řekl nahlas. Řev byl obrovský, a místo toho, že by se ho někdo zastal, náčelníci sklopili ohony a poslušně ho vyhodili. A chybně nastavené pojistné vykročilo do třetího desetiletí, falešná karta zůstala ve hře. I když, třeba, za stejnou práci dostane zaměstnanec a OSVČ stejně zaplaceno, za zaměstnance dostane veřejná zdravotní pojišťovna mnohem více.

Nedávno se na scéně objevil předseda Senátu Štěch. Ten si všiml, že pravidla pro stanovení odvodů OSVČ poškozují také národní hospodářství. Stále častější používání OSVČ místo zaměstnaneckého poměru je výhodné hlavně pro zaměstnavatele a ne pro OSVČ. Ale z pohledu OSVČ to je zdánlivě malý rozdíl, takže přistupují na nabízený švarcsystém. Ale kdyby nebyl výpočet odvodů u OSVČ zvýhodněn, a pracovníci by proto dali přednost zaměstnaneckému poměru, byli by na tom dokonce lépe, než jsou na tom teď jako OSVČ. Štěchovi kritici to buď nepochopili, nebo schválně lžou. Rozhodně nejde o útok na OSVČ provozující švarcsystém, ale o nabídku pomoci.

Úprava odvodů by se ovšem týkala také pravých podnikatelů a proto uvedu, co je spravedlivé v jejich případě. Drobný podnikatel v sobě spojuje funkci zaměstnance a zaměstnavatele sebe sama a to použijeme při hledání toho, co je zde obdobou hrubé a superhrubé mzdy. Výdělečná činnost takového podnikatele je spojena se započítatelnými náklady, které odečteme od příjmů dosažených touto činností a dostaneme to, co je obdobou superhrubé mzdy. Ta obsahuje obdobu hrubé mzdy a odvody, které u zaměstnanců platí zaměstnavatel. Hrubá mzda zaměstnance je 74.63% superhrubé mzdy, a je základem pro výpočet odvodů na zdravotní pojištění. Jejich výše je 13.5% hrubé mzdy, tolik dostane veřejná zdravotní pojišťovna. Zaměstnanec platí jednu třetinu, to jest 4.5% hrubé mzdy, zbylých 9% platí zaměstnavatel.

U OSVČ je ale podle zákona základem pro výpočet odvodů 50% zmíněné obdoby superhrubé mzdy, je to jen 67% obdoby hrubé mzdy, a z toho odvede OSVČ na zdravotní pojištění sama 13.5%. OSVČ tedy odvádí celkem 9% obdoby hrubé mzdy. Pro srovnání si představme, že v roli zaměstnance platí zase 4.5%, ale v roli zaměstnavatele sebe sama místo 9% jen 4.5%.

Odvody OSVČ jsou tedy teoreticky dvě třetiny toho, co by pojišťovna celkem dostala za obdobného obyčejného zaměstnance, ale celé to platí OSVČ. To je výborné pro zaměstnavatele OSVČ ve švarcsystému, ale špatné pro drobné podnikatele, a ještě horší pro pojišťovnu. Ta nedostává ani ty teoretické dvě třetiny platby za obdobného obyčejného zaměstnance, ale podle neúprosných statistik sotva polovinu. Podnikatelé si s tím totiž většinou dovedou poradit a díky „optimalizaci“ daňového základu od nich pojišťovny a nejen ony, dostávají tak málo.

Výsledek je ten, že OSVČ v průměru čerpají více péče, než zaplatí, a zaměstnanci vzniklou ztrátu pojišťoven kompenzují. Situaci zaměstnanců a pojišťoven ztěžuje skutečnost, že také pojistné placené za některé kategorie pojištěnců státem nestačí na hrazení péče o tyto pojištěnce.

Případné kritiky upozorňuji, že skutečnosti v článku uvedené jsou doložené úředními statistikami.

93 komentářů :

  1. Další blbý socan co chce peníze pro své nezaměstnané voliče...asi nikdy nepodnikal....mládek 3 po mládek 2 štěch...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když dělá živnostník sám všechno - no tak je jak osel, no.
      v Německu se živnostníci sdružují do družstev nebo firem, dělbou práce pak dosahují vyšší ekonomické efektivity a jsou schopni platit daně a odvody ve výši jako zaměstnanci, což se tam po nich ze zákona vyžaduje. Tady brečej: "Dělám všechno sám, lítám sem a tam!" - no tak ať se na to vysere, beztak je tady těch živnostníků tolik jako v celém Německu, je jich tady jako blech, půlka z nich vůbec nemají ekonomické opodstatnění, tak proč by měli být podnikatelským subjektem? Co je to za kocourkov? V Rajchu by dávno byli v bankrotu. Živnostničit jen sám na sebe a pro stát nic? Končíš! Když zaměstnancovi řeknou: "Konec, neni práce, a jen tak nebude, neni na vejplaty, neni na odvody. Nazdar!" - no tak musí jít na trh práce a hledat jinou práci! A nebečí: "Nemůžu platit daně a odvody, neni tolik práce, nechte mě bejt v tý práci a snižte mi daně a odvody na deset procent, a nic víc po mě nechtějte!" Co je to za hovadiny?

      Vymazat
    2. Pro 14:25
      Kocourkov je, když velké firmy dostávají pobídky, slevy na daních, pozemky pro výstavbu za 1kč, daně platí v daňových rájích a zaměstnanci jsou za stejnou práci na 1/4 mzdy v tom Vašem Německu.
      Byla tady doba, kdy byli všichni zaměstnanci, a dokonce zaměstnaní .... tu dobu si pamatuji. A pokud někdo nedělal, mohl skončit v base jako příživník. :-)
      ABC

      Vymazat
    3. Místo rozeštvávání lidí by stačilo pochopit systém výpočtu zdravotního a sociálního pojištění, z čímž si levičáci nelámou hlavu. Zaměstnanec platí z hrubé mzdy 4,5% zdravotní a 6,5% sociální pojištění. Zbytek tj. 9% zdravotní a 25% sociální pojištění za něj platí KDO? ZAMĚSTNAVATEL tj. podnikatel, v případě státních a příspěvkových organizací příslušné instituce. Tak kde jsou ty šíleně vysoké odvody zaměstnanců? Zaměstnanci je opravdu neplatí.

      Vymazat
    4. Anonymní 15:40
      To jako podnikatel sáhne do šrajtofle, vytáhne peníze, co mu půjčila babička na nákup základních potravin pro rodinu a u přepážky pojišťovny zaplatí na prkno za ty své darmožrouty, kteří ho jen stojí peníze a starosti? Nebo si zaměstnanci na veškeré odvody napřed musí vydělat, vydělat na zisk podnikatele a nakonec také vydělat na svou mzdu? Prosím o vysvětlení.
      Mimochodem, mnozí zaměstnanci by se jistě nebránili, kdyby se jim peníze určené na srážky ze mzdy aspoň dostaly do rukou, jako podnikatelům a mohli si sami určit, jestli a kolik odvedou. Rovněž by se pak také mohli společně divit, jaký ubohý důchod je jim vyměřen a bát se onemocnět, jako v 19 století.

      Vymazat
    5. A ještě takový klípek...
      Co říkáte na to že stát vybírá DPH i za neuhrazené faktury. V praxi to znamená, že odvedete práci, vystavíte účet který vám nezaplatí a ještě musíte odvést DPH.
      To vám přijde civilizované?

      Vymazat
    6. Autor teoretik kritizuje OSVČ, že OSVČ v průměru čerpají více péče, než zaplatí, a zaměstnanci vzniklou ztrátu pojišťoven kompenzují. Myslíte si, že OSVČ si může dovolit být nemocný? Maká a maká... Tady si otíráte pusu o OSVČ, zamysleli jste se někdy nad tím kolik nadnárodní společností z našeho státu odvádí zisky do zahraničních bank? Tak kdo je větší parazit OSVČ či nadnárodní společnost? A úřední statistiky si strčte do zadního průchodu ....

      Vymazat
    7. 23:28 To jste objevil náramnou věc. Stačí se zapsat jako OSVČ a člověk bude rázem zdravější, nemoci a úrazy se mu vyhnou a nebude navštěvovat lékaře. Tak jste myslel ten svůj výmysl, že OSVČ si nemůže dovolit být nemocný a proto nevyužívá ani to nižší zdravotní pojištění? Hezká pohádka, ale poněkud odporuje přírodním zákonům. A co se týká zisku, vám snad někdo brání, aby jste si s ním po PO ZDANĚNÍ dělal co libo? Třeba si ho strčil do zadního průchodu..? Parazit jako parazit. Velkých je pár, ale malých je moc a právě oni volí ty velké.

      Vymazat
    8. To 9:12
      Je civilizované neplatit faktury ? Zaměstnanci většinou nekupují na fakturu, ale za hotové. Takže problém neplatičů je někde u podnikatelů, asi s jejich poctivostí to není tak růžové.
      To 23:28
      Znám OSVČ co makají a mají, znám také OSVČ co nemakají a přiživují se a naříkají.
      Odvod zisku z republiky ven je normální zločin, kdo ho kryje ?Víme všichni.Babiš platí daně doma, dotace bere jako ostatní ale z jeho činnosti něco doma zůstává.

      Vymazat
    9. Mládkové, Mrázkové, Štěchové vězte je lépe jednou vidět, či zkusit a pak pindat!
      OSVČ dělají to co jim dovoluji zákony. Pokud se cítíte ukřivdění v zaměstnání, brání vám někdo v podnikání? Staňte se OSVČ a uvidíte jak vám budou "penízky přitékat na váš účet":-)

      Vymazat
    10. Pořád stejné kvičení od OSVČ. To co platí zaměstnavatel je z jeho pohledu náklad práce, proto se říká super hrubá MZDA. Zaměstnanec platí mnohem víc než OSVČ, to že ty peníze ani neotočí na účtě nic nemění. OSVČ v době, kdy lze založit sro za pár korun, není potřeba. Umožněním opakovaného zaměstnání na kratší dobu by se vše srovnalo. Někdo ty odvody platit musí, a měli by to být všichni a ve stejné procentní výši. DPH by patřilo zrušit spolu s OSVČ a zavést spotřební daň.

      Vymazat
  2. Hezky si tu hrajete s procenty , ale realita je jiná. Moje účetnictví jako OSVČ, je tak průhledné , že nějaká "daňová optimalizace" není možná. Takže realita je taková, že z celkových ročních příjmů, zaplatím 1/3 na provozní náklady (včetně mzdových nákladů na 1 zaměstnance). z toho co zbyde zaplatím 1/3 na odvodech (daně, SP a ZP), jsem bez nároku na dovolenou(protože,když nepracuji, tak nejím), Nemocen být nemohu - je to stejné jako s dovolenou (3 dny zadarmo + 14 dní které mi nikdo nezaplatí a které vyplácím já svému zaměstnanci) Dańový poradce mi neustále přesvědčuje , abych jako OSVČ skončil a převedl firmu na s.r.o., že to pro mne bude výhodnější. Za rok odcházím do důchodu a firmu definitivně zavřu, takže to martirium mi už za to nestojím. Statiska je jistě správné počítání v mnoha případech však s nepřesnými čísly. Tím rozhodně nechci zpochybnit Váš článek o tom jaký jsem parazit společnosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud jde o dovolenou, můžou jí OSVČ mít "placenou" stejně jako zaměstnanci, když v účetnictví budou mít účet na dovolenou a o to menší budou mít své denní nebo měsíční osobní příjmy, zaměstnancům ji nikdo neplatí, musí si na ní napřed vydělat, pak mu teprve je proplacena v rámci vnitřního mzdového účetnictví zaměstnavatele. OSVC to musí dělat taky tak, jinak holt mu nikdo dovolenou "neproplatí", když si na ní neodkládá.

      Na nemocenskou se musí OSVC pojistit, OSVC mají nemocenské pojištění dobrovolné, zaměstnanci platí nemocenskou povinně. Pokud OSVC neplatí nemocenské pojištění, pak at nebrečí, že nebere nemocenskou v případě jaho nemoci.

      Ročenka z finančních úřadů za rok 2015: 980.000 OSVČ a živnostníků zaplatilo na dani z příjmů za rok 2015 ... 2,56 miliardy Kč. (2.600 Kč ročně na každého živnostníka) 4.600.000 zaměstnanců zaplatilo na dani z příjmů za rok 2015 ... 86,7 miliardy Kč (18.750 Kč každý zaměstnanec za rok).

      OSVC i zaměstnanci mají ze svých osobních příjmů platit srovnatelné daně a odvody - tak je tomu např. v Německu. Pokud živnostníci platí MALÝ ZLOMEK oproti zaměstnancům, a tak tomu je, ale státní infrastrukturu a služby včetně zdravotnictví používají v plné míře a bez omezení stejně jako zaměstnanci - pak PARAZITUJÍ na zaměstnancích.

      Vymazat
    2. Tady pletete nějaký reich jste v česku ....stačí zjistit jaké platí daně státní němečtí zaměstnanci.....

      Vymazat
    3. No nevím, možná byste si měl tu ročenku přečíst pořadně a celou, protože i bez ročenky vím že zaplatím dle svého příjmu o dost vyšší částku a to MĚSÍČNĚ a vyčerpám z ní tak možná 10-20%.

      Další zde praktikovaný omyl je, že zaměstnanec si na všchny svoje odvody musí vydělat. Neříkám že to někdy tak není, ale v mnoha případech je zaměstnanec pro podnikatele pouze režije, jak například recepční, nebo reklamační technik. Takže byste se měli v takovýchto prudce socialistických omylech trochu mírnit, a pochopit, že podnikatel nese vždy celé riziko svého podniku a zaměstnanec má většinu svého prostě jisté. Možná že se řada podnikatelů nechová řádně, ale nevím proč by to měli odnést všichni jako např. v případě EET. Nebo že by to byla kolektivní vina?

      Vymazat
    4. Pane Kozino, pokud si zaměstnanec na svoje odvody nevydělá, tak je nemůže podnikatel zaplatit, to je jasné jako facka, pokud to ještě nevíte asi jste nikdy nepodnikal a účetnictví a ekonomika je vám cizí.Nechte být ty socialistické "omyly" platí všude a kde neplatí tam se krachuje.Podnikatel sice nese riziko podnikání, ale kolik podnikatelů znáte, že skončilo v chudobě ? Když skončí podnikatel, zaměstnanec skončí zcela jistě v chudobě.EET je všude ve světě stejně jako platí, že neplatit daně je zločin (největší v USA) a protože jezdím po světě, vidím. Kdychych chtěl být jízlivý řeknu, že by jste se měl mírnit v těch svých neekonomických omylech trochu mírnit. Je zde spousta špatných zákonů, nevymahatelnost práva, , ale to vše vzniklo až po roce 89, hádejte kdo to vše způsobil.Takový čurbes co je dnes tato republika nikdy nezažila, ani za války. A to, že vám Kalousek s Fialou říká, že černá je bílá ještě neznamená, že není fialová.Chápete ?

      Vymazat
    5. Pleteš si tvé roční příjmy jako firmy s tvým osobním příjmem jako osoby, jde o to kolik odvádíš na daních a odvodech jako osoba, jako osoba OSVČ odvádíš maximálně 20% toho jako ze svých osobních příjmů než odvádí zaměstnanec, a to tam ještě není všechno to, co sis "na firmu" nakoupil na svou osobní domácnost, speciálně fáro a jeho náklady co máš komplet na firmu a drandíš osobně třeba na ryby. - A VO TOM TO JE. OSVČ ať tedy mají svojí zdravotní pojišťovnu, kde budou zcela jiné peníze na jejich potřeby

      Vymazat
    6. 14:33 jestli jste skutečně prostudoval všechny relevantní statistiky a současně se cítíte analytikem, pokud Vám to vzdělání umožňuje, má smysl s Vámi diskutovat. Teď jen jednoduché otázky: Jak víte, jaký je skutečný čistý příjem průměrné OSVČ, to je to, co má daná osoba a na ní závislé osoby na vlastní spotřebu. Za druhé, kolik z registrovaných OSVČ jsou důchodci, kolik OSVČ vedlejší a kolik z nich důchodci. Za třetí, kolik OSVČ podniká individuálně a kolik se zaměstnanci a s průměrně kolika, kolik registrovaných OSVČ nevykazuje činnost? Je takové rozdělení při posuzování problematiky významné, nebo zanedbatelné? Těším se na odpověď a děkuji. Se stejnými otázkami zdravím autora článku, pana Mrázka.

      Vymazat
    7. Zaměstnanec specialista, vedoucí, manažer atp. odvede státu měsíčně nad 45 %, jako OSVČ s paušálním odečtem by odvedl cca 15% (včetně pro něho dobrovolné nemocenské). Tohle číslo plně stačí k pochopení problému. Kdo nechápe není mu pomoci.

      Vymazat
  3. Něco na tom bude protože jsem dostal befel,buď OSVČ nebo předčasný důchod. Zamněstnavatel byl bývalý zamněstnanec finančního úřadu.To jenom k tomu blbému socanovi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když je to tak super , tak směle do toho, přece nebudete "drancovat" státní rozpočet předčasným důchodem ( na který jako OSVČ můžete zapomenout).

      Vymazat
    2. Nevím o jakém drancování se jedna mám úředně potvrzených 47odpracovaných let.Tak že OSVČ, nevím asi co to je ,nebo důchod.A ty brepto abys vydržel.

      Vymazat
    3. V první řadě zde nechci nikoho napadat, ale bylo by fér kdyby pan Mrázek uvedl svoje konkrétní zdroje. Protože já jako OSVČ čerpám ze zdravotnho pojištění minimum, prakticky pouze pravidelná prohlídka jednou za dva roky a prášky na tlak. Proti tomu zaplatím mnohonásobně víc. Oproti tomu moji známi-zaměstnanci navštěvují lékaře daleko častěji. Proč? Protože si to prostě mohou dovolit. Prostě jdou marodit a práce jim holt neuteče, nemá nožičky. No jo, ale mě zakázky utečou a musím si vydělat i na to zdravotní pojištění sám. To je asi určitý rozdíl ne? Dobře, proč to tedy neudělat stejně pro všechny, ale směrem dolů, tak ať to srovnají zaměstnancům jako OSVČ a sniží jim přiměřeně i ty požitky a uvidíme.

      P.S.
      Ptát se pojišťovny kolik na to spotřebuje, považuji za nesmysl, protože vdycky řekne "všechno co jsme vybraly".

      Vymazat
    4. To je opravdu ohrkaná písnička nemohu si dovolit marodování.To si mohou dovolit jen lidé,kterým je všechno putna.Kolik peněz vyčerpáš za věci běžné spotřeby do domácnosti ,auta a podobně? Jako zamněstnanec je to nula.

      Vymazat
    5. Pane Kozino, očividně máte jiné známé, než já.
      Pracuji ve firmičce přesně 25 zaměstnanců a pozoruji nemocnost zcela zanedbatelnou. Mého předchůdce odvezli od stolu do nemocnice, aby tam umřel.
      Já chodil 'k lékaři' vždy jenom darovat krev a jsem padesátník. A na pojištění za mne jde určitě řádově víc, než z od průměrného OSVČ.
      Systém je naprosto katastrofálně nastavený, tento způsob je, omlouvám se, ouplně zprd* le.
      Stát nesmí OSVČ komplikovat život, ale všelijak jim ho komplikuje a takhle šíleně to kompenzuje.

      Vláďa z Brna

      Vymazat
    6. "...k tomu blbému socanovi." - "pro pravdu se každý (blbec) zlobí" - jsme jako děti často říkali. Tolik k tomu blbému socanovi, noblesní podnikateli. sck

      Vymazat
  4. Ideální by bylo kdyby daně platil jen velkokapitál.Ovšem musela by být i tak kontrola kdo má jaký obrat.
    B.H.

    OdpovědětVymazat
  5. zkuste podnikat,a pak uvidíte mistře......Ono se Vám to kecá na základě tabulek...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono se to keca statnimu pojistenci ...

      Vymazat
    2. Každý si snad může svobodně vybrat.Když ti podníkání smrdí, nech se zamněstnat.

      Vymazat
  6. Pana Štěcha a soc. dem. nemusím, ale pravda by neměla být znásilňována jen proto, že to některé skupině občanů nevyhovuje. Pravda je taková, jak ji popsal Mládek a nyní přezdvořile pan Štěch. Ale podobně je to s pokřikem kolem EET od těch, kteří si nedovedou představit, že by měli ze zisku platit také daně. Stejné je to ovšem i s permanentním pokřikem zemědělců, že počasí není akorát a požadavkem na dotace - a přitom je celkem známo, že v rostlinné výrobě největší prací "zemědělce" je právě jak získat milionové dotace a neplatit daně.
    Dalo by se podobně dále pokračovat ve výčtu sociální nerovnosti občanů v Česku - až po nerovnost např. mezi staro a novodůchodci.

    OdpovědětVymazat
  7. Jako vždy má pan Mrázek opět pravdu a každý kdo pracoval ja ko zaměstnanec nějakého podniku, ale formou OSVČ, tak ví, jak byl škubán nejprve zaměstnavatelem, tak potom na výši svého důchodu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nechápu v čem má tedy pan Mrázek pravdu ....

      Vymazat
  8. Hergot vyreste to tim, ze OSVC budou muset patrit jen pod SVOU pojistovnu a do te budou odvadet sve mesicni prispevky. A podle tech prispevku bude pak vypadat i jejich nasledna lecba...:) :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, ale co uděláte třeba s kuřáky, alkoholiky, feťáky a dalším odpadem? Kolil jim budete poskytovat péče, když ti lotři zcela úmyslně poškozují svoje zdraví?

      Vymazat
    2. 19:08 - co to meleš? Jak to souvisí s postavením OSVČ?

      Vymazat
    3. 22:27- Jan Kozina to myslí dobře. OSVČ, která je kuřák, alkoholik, nedej bože feťák,případně "další odpad", bude platit X násobnou daň dle "odpadních poklesků".

      Vymazat
  9. Pane Mrázku, když už si pan Mládek vzpomněl na cizopasníky, neměl tím na mysli parlamentní politické strany, které cizopasí na našem území již od roku 1989?
    Pokud někomu vadí rozdíl mezi odvody OSVČ a zaměstnanci, ať začne uvažovat o snížení odvodů pro zaměstnance. To, že si stát nechá unikat finance rozličnými kanály je věc všeobecně známá. Množstvím slz prolitých vládními stranami nad nedostatkem peněz v rozpočtu by se ta léta naplnilo moře.
    Byl to od roku 1989 pořádný balík peněz a majetku, který strany převedli do soukromých rukou, rozprodali pod cenou, rozkradli, neúčelně investovali .. atd.
    Problém je v přístupu, ve směrování a v konečném cíli, ke kterému nyní směřujeme.
    ABC

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli to dobře chápu, tak zaměstnanec zaplatí 4,5% z hrubé mzdy na zdrav. poj. a 9% na soc. poj. a zbytek ta něj odvádí zaměstnavatel ( tj.9% + 26%). OSVČ odvádí z 50% hrubého zisku(mzdy) 13.5% zdrav poj. tj.jakoby odváděl ze 100% 6,75%, na soc. pojištění 35% -tj. jakoby odváděl ze 100% 17,5%. takže vlastně odvádí oproti zaměstnanci o 2,25% na ZP více a na soc. poj. o 4% více ,takže nechápu proč jsou OSVČ soc.dem. trnem v oku.

      Vymazat
    2. 15:02 Mate vás to, že nepovažujete část odváděnou zaměstnavatelem za odvody zaměstnance. Ale tak tomu není. To, co odvádí zaměstnavatel nedává "z vlastní kapsy", ale je to část tzv.superhrubé mzdy zaměstnance. Tato superhrubá mzda odpovídá hrubému zisku OSVČ. Takže zaměstnanec opravdu přispívá 13,5+35%, OSVČ ze stejného hrubého "superpříjmu" jen vámi uváděných 6,75+17,5%. Tj.polovinu toho, co zaměstnanec.

      Vymazat
  10. Jiří Jírovec20. června 2017 14:44

    13:57 Problém je v komplikovanosti systému daní a odvodů. Mohu opět použít kanadský příklad.

    Základem je hrubý výdělek. Po odečtení povolených položek vznikne zdanitelný příjem. Jednou z těch položek je příspěvek na důchod a případně do dalších státem podporovaných pilířů.

    Daň je progresivní. Z daní se platí zdravotní systém.

    Argumentovat tím, že OSVČ nemá dovolenou ani nemocenskou, nic na státu nechce a dře až do vysílení je trapné. Pracovat v tomto režimu je přece otázka svobodné volby, respektive kupeckých počtů, tedy úvahy, co se mi vyplatí a co ne.

    OSVČ má nárok na odepsání určitých nákladů. Tím se samozřejmě zmenšuje zdanitelný příjem. Jenže, jak poznamenává ing Mrázek, zákon posouvá zdanitelný příjem OSVČ níže než pro zaměstnance. To vytváří dvě kategorie občanů a nerovnováhu mezi příspěvky obou kategorií.

    Protože 13:57 je příspěvek anonymní, není důvod, proč by jeho autor nemohl uvést určitá data: obrat, zdanitelný příjem a náklady na svoje podnikání. Jen tak pro poučení.

    OdpovědětVymazat
  11. Vy prostě chcete, aby OSVČ odváděl dvakrát. Jednou jako zaměstnanec a pak ještě jednou jako zaměstnavatel sebe sama. Dobrý...
    Pak by mu ale erár měl platit řádnou dovolenou, stravenky, nemocenskou, paragrafy a já nevím co ještě.
    Jenže erár se chová jako dokonalý mafián. Vybírá výpalné, prý za "ochranu", ale ve skutečnosti neposkytuje NIC. Navíc ještě přihrává své povinnosti na podnikatele, viz hlídat nespolehnivého plátce DPH. Na to tam potom sedí to stádo ouřadů !?!
    Oni ty šachy s odvody ti všiví politici vymysleli stejně jen proto, aby bylo možné poštvat zaměstnance proti OSVČ a opačně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vždyť ONI vědí o čem je řeč!Čísla! Z 980 000 OSVČ je cca plných 500 000 vychcánků,kteříjsou zaměstnaci,pokud možno ve státní správě,nebo sedí někde na prdeli jako úředníci!takže využívají a to všichni to co mají k dispozici u zaměstnavatele a vykonávají si i u něho svoje živnosti(okrádají své zaměstnavatele papírem počínaje a využitím pracovní doby konče,jeden jak druhý!)!Tak to je ta správná sorta OSVČ!Být dobře zabezpečen u zaměstnavatele a hrát si na podnikatele!Rozhodně bych nezáviděl těm,co jsou jako OSVČ -hlavní zaměstnání,jim nikdo nic nedá,jasno Mr.Mrázek?Mr.Mrázek zkuste si vjako hlavní činnost OSVČ....zakázky seženete raz dva.....za 8 hod padla......I Jírovec by se nad tím měl zamyslet a neplácat!

      zločas

      Vymazat
    2. Vždyť ONI vědí o čem je řeč!Čísla! Z 980 000 OSVČ je cca plných 500 000 vychcánků,kteříjsou zaměstnaci,pokud možno ve státní správě,nebo sedí někde na prdeli jako úředníci!takže využívají a to všichni to co mají k dispozici u zaměstnavatele a vykonávají si i u něho svoje živnosti(okrádají své zaměstnavatele papírem počínaje a využitím pracovní doby konče,jeden jak druhý!)!Tak to je ta správná sorta OSVČ!Být dobře zabezpečen u zaměstnavatele a hrát si na podnikatele!Rozhodně bych nezáviděl těm,co jsou jako OSVČ -hlavní zaměstnání,jim nikdo nic nedá,jasno Mr.Mrázek?Mr.Mrázek zkuste si vjako hlavní činnost OSVČ....zakázky seženete raz dva.....za 8 hod padla......I Jírovec by se nad tím měl zamyslet a neplácat!

      zločas

      Vymazat
    3. zločas - lžeš... od začátku do konce... a asi to dobře víš...

      Vymazat
    4. 15:19 Chudáci OSVČ. Tak proč to dělají, když to má jen samé navýhody? A neříkejte, že jinou možnost zaměstnání nemají. To bychom se dostali k tomu, kdo to zařídil a kdo jim to svým uvědoměle pravicovým hlasem umožnil.

      Vymazat
    5. K 21:31: Potrefená husa kejhá,také okrádáš svého zaměstnavatele jakožto zaměstnanec mající jako další zlodějničku živnosťáček-OSVČ?Jó,to se to žije,to se to krade!

      zločas(nejsem OSVČ,ale nezávidím jim!)

      Vymazat
    6. 8:46 - jsi blb, víc k tobě není co dodat.

      Vymazat
  12. Jen takový malý dotaz stojí operace slepého střeva OSVČ stejně jako zaměstnance tak by na zdravotním měli platit stejně, pokud OSVČ nechce mít důchod tak nemusí platit důchodové pojistné, pak ať klidně hladoví rozhodl se sám tak ať pak neřve!!!!!

    OdpovědětVymazat
  13. K článku pana Mrázka : jako OSVČ si platím 29,2 % sociálního pojištění tedy příslušné OSSZ, dále 13,5 % zdravotní pojišťovně to vše ze zisku neboť soc. pojištění a zdravotní pojištění není daňově uznatelná náklad. Dále 22% daně z příjmů FO, dále 21 % DPH z každé vydané faktury, dále silniční daň. Musím si na to vše vydělat zakázkami, musím si vydělat na pronájem, na opravu strojů a jejich koupi, na materiál atd. atd. Přitom nemám nárok na placenou dovolenou odečtenou z daní , což zaměstnavatel za zaměstnance M´´A !!, nemám naárok na dávky ošetřování člena rodiny a to i když i platím další 4% nemocenského pojištění, nemarodím protože nemohu přišel bych okamžitě o zakázky, a kdybych marodil tak nemám prvňáci 14 dní ani korunu na rozdíl od zaměstnance který ma zaprvních 11 dni tzv. náhradu příjmů. Takže kolik mi zbyde z jedné vydělané koruny ? Podotýkám , že neberu hotovost a veškeré příjmy jdou přes účet ? Takže jenom zvyšujte odvody a daně a z čeho je stát vybere až se mu i ten zbytek OSVC postaví do fronty na pracák....?????

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já když marodím tak si musím brát dovolenou protože bych neměl na nájem( a jen tak mimochodem proč za osobní auto neplatíte DPH,máte paušál 50-60 nebo víc % a teprve z toho minimálního zisku máte odvody?

      Vymazat
    2. Pro 15:00 :začni podnikat jako OSVČ a bude ti hej!Budeš mít na nájem,Kanáry,Bavoráka....4 vily!Jak jednoduché....ZÁVIST?!

      zločas (nejsem OSVČ)

      Vymazat
    3. 14:51 Probuzený - to je marný, tohle někdo, jako pánové Mládek, Štěch nebo Mrázek nejsou schopni pochopit, protože si to nikdy nezkusili.

      Vymazat
    4. A dalo by se pokračovat,pan Mrázek píše pouze o jedné straně mince a řekl bych,že zcela zbytečný článek.Pokud je podnikatel,pak mu přeji,aby nikdy delší čas nemarodil,nebyl zraněn.To je totiž začátek konce OSVČ........Karel z Plzně

      Vymazat
    5. 15:00 jseš schopen rozliši pojmy zisk, zisk před zdaněním a tržby? Jseš schopen pochopit používání automobilu k provozu žvnosti, něco jako soustruhu, a automobilu pro vlastní potřebu nebo potřeby rodiny?

      Vymazat
  14. Je zajímavé, jak se Mládkovi a Štěchovi podařilo proti sobě znepřátelit dvě skupiny pracujících (většina OSVČ skutečně pracuje vlastníma rukama nebo hlavou). Pokud by zaměstnanec byl tak dobrý, že by se uživil ve vlastním podniku, tak by jistě skočil po těch "výhodách", které mají OSVČ. Ale to se 4 mil dělníků dosud nepodařilo, nebo když tak jen na krátkou chvíli než zkrachovali. Spravedlnost je v tom, že OSVČ toho musí umět více než jen dělník v montovně po 3-denním zaškolení. U části OSVČ však jistý parazitismus existuje, a to v případě, že jsou současně zaměstnanci a využívají výhod obou způsobů obživy a mohou výhody kombinovat. Těch je ale jen několik set tisíc. PK2

    OdpovědětVymazat
  15. Pane Josefe Mrázeku, rád vás nazvu pitomečkem nehledě na vaše tituly, před a za jménem, ani nepoužiji velké "V", je mi z vás nazblití . je mi celkem cizí ODS, kradla , kradla , a dnes by chtěla napravit a dohnat na co měla dostatek času. nebudu vás nazývat slušným jménem , mám pocit , ža ani toho pitomečka si nezasloužíte... proč? napadáte OSVČ,, proč nenapadáte státní úředníky?????kteří mají dnes vyšší mzdy jako výrobní sféra?? na rozdíl od vás a státního úředníka se živnostník nejde ani vychcat aby se uživil a státní úředním má vyšší mzdu to mi prosím vysvětli, za co za 5kafe denně? žádnou odpovědnost, za doživotní zaměstnání? mám tě MUDr natvat debilem co se chce čas od času zviditelnit? Kolik mezi úředníky nasypal estébák Bureš o tom napiš znovu nazblití ¨, doktúrku táhni do hajzlu , zalez do své ordinace a neotravuj
    Ing. Vladimír H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak živnostníci, tak zaměstnanci, existují tací, že doslova dřou, tak i tací, kteří se moc nepředřou. Tohle není argument.
      Spíš napište, v čem pan Mrázek lže?

      Tenhle systém je úplně křivý a není výhodný ani pro živnostníky, ani pro zaměstnance, ani pro malé firmy. Bylo by dobré to zásadně překopat, kdyby...

      ...kdyby nebylo už předem jasné, že politici by z toho zase udělali jětě větší paskvil, hrůzu, někdo by se zase děsně napakoval, a účel by to stejně nesplnilo.
      Takže možná bude lepší, když to zůstane tak, jak to je.

      Ale na pana Mrázka nenadávejte, jenom proto, že říká, že král je nahý.

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
  16. Mrázku, pokud Vás nazvu ignorantským, omezeným debilem, nechci Vás tím urazit - jen Vám tak sděluji prostý fakt.
    Alfred

    OdpovědětVymazat
  17. Je smutné,že všechny OSVČ hází do jednoho pytle.Kolik státních úředníků,spíš jejich příbuzných dostává státní,městské,obecní zakázky,poradenská činnost,kolikrát s náklady 1.000kč měsíčně,ale provede odečet,optimalizaci a platí minimum.

    OdpovědětVymazat
  18. Orson 20.6.2017
    Jako vždy, politici, když něco chtějí řešit, tak nadhodí udičku, hlupáci a veřejnost se chytí, a pak vytasí z nějakými návrhy, jako těmi nejsprávnějšími, a ty schválí, vždy však k neprospěchu jedné strany....

    Nevím co Klaus schválil před 20 roky, zřejmě je to poplatné, nyní by se však hodila nějaká studie, která odhalí, co by bylo pro stát i živnostníky oboustranně prospěšné. Živnostník jak víme má jiné náklady než zaměstnanec, asi proto se s tím v návrhu |Klause postupovalo.

    Znám spoustu živnostníků, kteří se sotva uživí, a přitom vykonávají nějou obcně prospěšnou podnikatelskou činnost.

    OdpovědětVymazat
  19. OSVK osoba samostatně vydělečně kradnoucí. mám jich tady kolem hafo

    OdpovědětVymazat
  20. Anonymní 17:41
    Když si myslíte,že OSVČ kradou,zadejte si zakázku firmě.
    Místo za 200kč na hodinu OSVČ,dáte firmě 400kč na hodinu plus DPH i když už teď musí i OSVČ účtovat DPH.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každá OSVČ musí účtovat DPH? To e mi novinka.

      Vymazat
    2. 18,20

      Už jste někdy přemýšlel o tom, proč si vámi zmiňovaná firma bere 400 Kč a vy 200 Kč na hodinu?
      Ono to nemusí být jenom v produktivitě, ale třeba také tím, že jste mizerně zaplacen. Že z těch dvou stovek už vám nezbyde na slušnou nemocenskou, nebo důstojnou penzi.

      Vymazat
  21. Mrázku ať tu nezústaneš jako úplný debil, napiš pro svou bídnou obhajobu. kolik letos STB Slovakai Bureš nasypal a chce nasypat úředníkúm., Na t stránky opakuji "nova republika" jsem se vždy těšil , dnes se zde dokáže zviditelnit kdejaký "trouba" s Mudrpudr a výsledek je jaký je, Mrázku nevím kolik máš psychopatů denně v ordinaci, všechno Ti prolepí pojištovna po zkušenostech i 36 hodin denně, tak by jsi mel chodit a slušným živnostníkům líbat "řiť"!

    OdpovědětVymazat
  22. Mrázku, pokud Vás nazvu ignorantským, omezeným debilem, nechci Vás tím urazit - jen Vám tak sděluji prostý fakt.
    Alfred

    OdpovědětVymazat
  23. Mrázku, pokud Vás nazvu ignorantským, omezeným debilem, nechci Vás tím urazit - jen Vám tak sděluji prostý fakt.
    Alfred

    OdpovědětVymazat
  24. Myslím,že pan Mrázek toto dostal jako stranický
    úkol.Jinak by takovou šílenost nemohl podporovat.
    OSVČ nejsou žádní parazité na rozdíl od státních
    úředníků,politických partají, lidí v parlamentu.
    To jsou ti praví parazité.Proto stejně,jako ti
    socani vyhlašuji,že by se poslancům a senátorům
    měly snížit platy na úroveň průměrné mzdy,když
    tak rádi operují s průměry na vše,co potřebují
    před občany obhájit.Mezi tyto úspory by patřil
    i zákaz státních příspěvků partajím.Nevím,jak
    kdo,ale já žádnou politickou partaj nepotřebuji.
    Nebo také proč vyplácet moje peníze partaji,co
    mi jenom škodí!A to jsou všechny!Ušetřit by se
    dalo i víc,nebýt nesmyslných daňových pobídek
    zahraničním firmám.Když se chce,tak se dá najít
    způsob šetření.Socani znají jen jeden způsob.
    Zvyšování daní a nepřímých poplatků občanům.
    Takže pan Mrázek se jen snaží zmírnit dopady
    Štechových slov.Což však je úkol nadlidský!
    Nakonec nemůžeme chtít od bývalého odborářského
    bosse,který se po zádech odborářů vyšplhal až
    do vysoké politiky,aby měl v mozku něco jiného,
    než ekonomické nesmysly!
    Petr Majevský

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslim , ze tve mysleni je znacne spatne. Strany jsou od toho aby byli schopni prosadit pozadavky skupiny lidi, K tomu musi zaplatit Televisi ..noviny ..radio. Jinak nemohou komunikovat a jsou ztraceny. Jak nekdo dospely muze byt tak blby je mi zahadou???
      Odkud vubec pises ze Zimbabwe????

      s uctou BroukPytlik

      Vymazat
    2. Ze Zimbabwe píšeš ty Bruno Brouk Pytliku, když nezvládáš českou interpunkci, digitálně zpitomnělý mailem, SMS, ksichtnihou a bůhví čím vším ještě.

      Vymazat
  25. Já si nejsem jistý, že by většina OSVČ šla raději do zaměstnaneckého poměru. Možná ti, co umějí počítat. Ale těch je po hříchu málo. Několikrát jsem porovnával, podle výkonových norem a příslušných tarifů, výdělek, resp. náklady u zaměstnanců a OSVČ. Živnostníci jsou neskutečně okrádaní, ale vidina téměř dvojnásobného "výdělku" je lákavější, než na pohled mizernější výplata zaměstnanců. Navíc, ta "svoboda" ! Která se mávnutím kouzelného proutku změní v otroctví.

    OdpovědětVymazat
  26. Nevím, neznám. Ale použil jsem v minulosti několik těch slušných samostaných osob, ale nikdy to nebylo na základě dohody, jen s tím, že uvidíme jak to bude náročné. Samozřejmě za hotové a ani malé obtěžování s nějakým rozpisem materiálu, účty za něj, jen nakonec číslo. Samozřejmě zaokrouhlené na stovky.

    OdpovědětVymazat
  27. Se socanským tupým parazitem, co se nikdy sám neživil a pravděpodobně toho není schopen ani rukama, natož hlavou, nemá smysl diskutovat!

    OdpovědětVymazat
  28. Je alarmující a smutné, že naprostá většina diskutujících, ale ani pan Mrázek, nepochopili nebo nechtějí pochopit podstatu věci.
    Vůbec nejde o to, kdo co platí, neboť to je dáno zákony, ale o úmyslné vyvolávání rozporů mezi občany tohoto státu těmi, kteří se oprávněně obávají o svá koryta. Že právě oni jsou jejich strůjci, "cudně" pomlčí ...
    L.S.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žádné rozpory se nevyvolávají, to jen potrefená husa kejhá. Kdo by se dobrovolně vzdal statutu velkopodnikatele, že. Polovina osvč práci, kterou zpeněžuje, ani kvalitně neumí, zato důležitě žvanit se naučili všichni dobře.

      Vymazat
    2. 0:02 Mýlíte se, považovat OSVČ za "velkopodnikatele" je přinejmenším hloupé.

      Chyba je v systému, založeném na byrokracii, klientelismu a korupci. Tento systém byl u nás vytvořen zcela cíleně a záměrně s cílem zničit vše, co u nás bylo kdy vytvořeno a vybudováno. Za mlčení občanů byly přijaty zákony a předpisy, které to ve své podstatě umožňují.
      Jedním z důsledků je, že na trhu dlouhodobě působí OVSČ, ale i firmy, které pracují nekvalitně a neodborně. Po devastaci odborného a učňovského školství nelze nic jiného očekávat ...
      L.S.

      Vymazat
    3. 9:50 Já osvč na velkopodnikatele nepasuji, oni sami se tak chovají, jako kdyby nebylo nad ně, nevidíc občas ani na špičku svého nosu.Váš vývod, že nekvalitně a neodborně pracují firmy (ne osvč), to je opravdu pecka. Systém jaksi musel umožnit podnikat de facto komukoliv, aby neměl na hrbu zástupy z umrtvených bývalých podniků. Od hadráku uplynulo mnoho vody a časy se mění,už není vůle podporovat brečící nicmochry, kteří ovládají kreativní účetnictví lépe než provozovanou živnost.

      Vymazat
  29. Zlikvidovat živnostníky, aneb - Gottwald byl exhumován?

    OdpovědětVymazat
  30. Eva Hofmannová21. června 2017 0:57

    Z většiny příspěvků je jasné, kdo ví o čem mluví. Podobné diskuze by se měli účastnit pouze ti, kteří sami podnikají a zároveň ještě pamatují, jaké to bylo když byli zaměstnáni. Jen lidé s oběma zkušenostmi mohou pochopit. Jsem drobný živnostník se třemi zaměstnanci, nutně do provozu potřebuji ještě jednu pracovní sílu, ale protože odvody z mezd zaměstnanců jsou tak vysoké, nemohu si to dovolit a tak přizaměstnávám na částečný švarcsystém během sezon brigádníky. Ať si každý kecálista zkusí, jaké to je v tomto státě podnikat

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 0:57 Pokud je podnikání taková řehole se samými nevýhodami tak prosím vysvětlete, proč to děláte. Z ušlechtilosti to jistě není, když vám není zatěžko okrádat stát i zaměstnance Švarcsystémem.

      Vymazat
    2. Paní Hofmanová, musím Vám dát za pravdu. Asi 2 dekády, po 89, jsem musel skusit živnost. V mém věku a oboru pro mně práce nikde v dosahu nebyla. Se čtyřmi dětmi na vysoké jsem se styděl jen chodit na pracák. Zaměstnance bych neuživil. S pracovní dobou "neustále", víkendy a marodění (s návštěvou lékaře) neexistovaly, jsem po pár letech začal i platit daň z příjmu.

      Cítím ve věci mimo jiné tyto dva problémy.
      1) Výše mezd má spodní hranici na kterou u velkého procenta zaměstnanců naráží. Ale vetšinou se to i s ní dá, i když pod hranicí lidské důstojnosti, přežít.
      Výše zisku většinového drobného živnostníka spodní hranici nemá, může jít do záporných hodnot (i velmi velkých). A často jde.
      Tak jako mzdy máme zlomkové oproti sousedním západním zemím, tak podobně je na tom i většina drobných živnostníků. Ovšem bez té spodní hranice.
      2) Pokud bychom měli mzdy srovnatelné např. s Německem, nebyli bybychom na nějaká ta plus minus procenta tak citliví. Naprosté většině by i tak zbývalo o dost víc než na chleba. Jenže při naší "hladině mezd po 28 letech budování kapitalizmu" je tomu jinak. Jak také ukazuje tato diskuze.
      V tom je hlavní zakopaný pes. Je to vina našich politiků ze zavedených stran. Nevolit je. Už vůbec.

      Rozdíly v platech jsou značné. Rozdíly v ziscích jsou ale řádově vyšší. Většina z nich jsou ty nízké, nekteré nulové až záporné.
      Na uklidnění situace se zřejmě z principu pro OSVČ nehodí stále marně diskutované jednotné procentové sazby. Vyžaduje to jejich silnou progresivitu. Tedy ochranu těch, kteří se právě alespoň uživí. Kterých je mnoho. Kterým by měl být stát velice vděčný že nepožadují podporu.
      Děda.

      Vymazat
    3. Děda správně a jasně napsané.
      Kdyby byly vyšší mzdy ve všech oblastech,mohl by si i OSVČ napsat vyšší fakturu.Pokud to vláda s těmi všemi daněmi,poplatky,odvody přežene,vrátíme se zase k fuškám.
      Přečetl jsem si Ungermana,ale takhle nadržovat Babišovi,tak to jsem nečekal.Každopádně se muselo objevit nákup EET pokladen,plus k tomu DPH.Pořád tvrdím,že je to zametání schodů zezdola nahoru.Mld. utíkají jinde do zahraničí,kolik firem jen daní v zahraničí,tyto vybrané mld. navíc,zase budou chybět jinde,tyto neodvedené peníze zůstávaly tady,žádný z OSVČ nedaní v zahraničí.

      Vymazat
    4. 9:51 Máte pravdu, že výše cen za výrobky a služby, je přímo odvislá od výše příjmů osob, které je kupují. Nemusí jít jen o mzdy, ale i důchody, dávky v nemoci, apod.
      Otázkou je, jak si představujete "vyšší mzdy ve všech oblastech" ? Máte na mysli, že u soukromých firem by je "dotoval" stát, jak se stalo např.v případě řidičů autobusů ? Vždy se to dá přece nějak zdůvodnit ...

      Vymazat
    5. Napíši to jen tak prostě,když mají občané dost peněz,fungují služby,opravy domů,nové stavby,dalo by se o tom dlouho mluvit.V tom máte pravdu,může jít i důchody různé dávky.Snad byste nechtěl,aby řidiči hromadných dopravních prostředků,pracovali za minimální mzdu.Proč cizí firmy tolik dividend odvádí od nás,protože neplatí,tak jak by měly

      Vymazat
    6. 12:08 Nechtěl. Ale ono se nejedná jen o řidiče autobusů, ale o tisíce jiných občanů, jejichž práce není tak "vidět" nebo se bojí ozvat.
      Důvod, proč cizáci odvádějí od nás své zisky je prostý - mají to tak zařízeno a naši kolaboranti jim v tom napomáhají.

      Vymazat
  31. Eva Hofmanová

    Problém vidím v tom, že se s "vysokými" odvody nepočítá ve finálních cenách výrobků a služeb. Každý z nás bude jednou starý a ohuntovaný. A má podle vás smysl odvádět nízké sociální pojištění a důchody donekonečna dofinancovávat z vybraných daní?
    Osobně bych, třeba šokově, narovnal sociální a zdravotní a přiměřeně snížil daně. Pamatujte si, čím větší přerozdělování, tím větší nehospodárnost a zlodějiny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 5:34 Odvody na sociální a zdravotní pojištění byly vždy součástí nákladů na výrobu a poskytování služeb.


      Za Rakouska-Uherska, 1.republiky, apod. měli živnostníci a zaměstnanci tu "výhodu", že si mohli vybrat je platit nebo neplatit. Když si je platili měli práva z toho vyplývající - lékařskou péči a bídný důchod. Když si neplatili - lékařskou péči si museli zaplatit z vlastní kapsy a pokud neměli zaopatření u dětí pracovat až do svého konce. Pracovat u státu, "pod penzí", bylo výhrou, které si každý vážit, i když příjem nebyl veliký.

      Za socialismu zdravotní a sociální pojištění nikoho z nás v podstatě nezajímalo, vše zařizoval stát. Kdo pracoval, měl nárok na zdravotní ošetření a důchod.

      Dnešní stav je takový "kočkopes". Různé skupiny občanů platí, příp. jsou za ně státem placeny, rozdílné částky na povinné zdravotní pojištění. Ti, kteří odvádějí nízké nebo žádné částky na sociální pojištění se "diví", že nemají nárok na nemocenskou, vyšší důchod, atd.

      Řešení ? V nedohlednu, neboť vše souvisí se vším ... Zřejmě to "někomu" vyhovuje !
      L.S.

      Vymazat
  32. Ze 100kč , které vydělám musím zaplatit daň nenažhranému státu 54 kč ..snižte daně.....

    OdpovědětVymazat
  33. Pane Mrázku, jestli se nudíte, choďte do parku krmit veverky. Ale, prosím, nepište hloupé články o věcech, o kterých nemáte ani ponětí. Děkuji

    OdpovědětVymazat
  34. Pan Mrázek nametl do jedné krabice málem továrníka s milionovými obraty spolu s důchodkyní, která se štěstím utrží 50tisíc za rok, aby vyžila z osmitisícového důchodu. Při tom, jak to vypadá, k závěrům mu stačí znát pojistné sazby. Povšimnul si pan Mrázek, že zaměstnanec je kryt minimální mzdou, zatímco živnostník minimální tržbu zaručenou nemá? Povšimli si všichni ti, co OSVČ doporučují stát se zaměstnancem, že ne všude a každému je to umožněno? Ostatně, platí to i obráceně, nebo ne? Co teprv, zaměstnanečtí ukřivděnci, až přijde recese?

    OdpovědětVymazat