Reklama

.

.

úterý 27. června 2017

Štrougalova podpora Slušovicím

Jiří Kotásek
27. 6. 2017
Se zájmem jsem si přečetl reakce na věci, které se odehrávají v médiích kolem doc. Čuby. Musím konstatovat, že z pozice hodnocení této situace vedoucími představiteli sociální demokracie, jde o další „bouření mozků“, které podle toho jak se vyvíjí situace pravděpodobně ani nemají.


Po roce 89 jsem se mnohokrát setkával s panem docentem. Mimořádné pracovní úspěchy jeho a celého výrobního celku zasluhují úctu a obdiv. Byly výsledkem nejen jeho schopností, ale také celého týmu, který si ke spolupráci přizval.

Podobné mimořádné výsledky měla většina zemědělských družstev v celém okrese.

Mimořádnost doc. Čuby a celých Slušovic byla ale v tom, jak široký záběr činností na špičkové úrovni byli schopni realizovat.

A k podpoře Slušovic od Lubomíra Štrougala musím sdělit následující:

Byl jsem cca před 6 lety pozván na setkání doc. Čuby s bývalým předsedou vlády Lubomírem Štrougalem, na kterou přijel do Slušovic především kvůli tomu, aby sdělil následující:

„Františku přijel jsem kvůli tomu, abych se Ti omluvil za to, že jsem Ti nikdy nepomohl, přesto, že všichni tvrdili , že Slušovice žijí jen kvůli mojí podpoře.

Každý týden nebo 14 dní jsem se účastnil porady s prezidentem Husákem. Protože v každém tomto intervalu přišlo cca 50 stížností nebo trestních oznámení na Slušovice, byl první bod našeho jednání „řekni mi, kde ty Slušovice berou peníze, dáváš jim je Ty, Rusové, Američani, Židi nebo Arabové?“

To je objektivní pravda o vztahu Štrougal Slušovice.

Choré antislušovické mozky ať si to přeberou.

Doc.Ing.arch. Jiří Kotásek,CSc.



39 komentářů :

  1. Čuba je žijící legenda československého zemědělství. Snad ani není třeba dodávat více. Ale nedá mi to, abych neodsoudil tažení Havla a jeho party proti JZD Slušovice. Nebýt tohoto kroku, bylo by české zemědělství a zejména JZD Slušovice úplně někde jinde. Evropa měla z JZD Slušovice obrovský strach, protože to byl jeden z dokladů, jak úspěšné může být socialistické zemědělství. Politikům se nakonec podařilo JZD zničit, ale jeho sláva a pověst jeho předsedy zůstanou. Jsem přesvědčen, že někdy v budoucnu na dílo Ing. Františka Čuby někdo naváže.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Druhá žijící legenda československého zemědělství je ing. Andrej Babiš. Toho, ale podporoval předseda vlády ing. Miloš Zeman. Nicméně i on si zaslouží úctu víc než novodobí podnikatelé jako Bakala a podobní.

      Vymazat
    2. Babiš je leda legenda privatizace a kšeftu, určitě ne zemědělství. Vymlátit půdu řepkou, to by nikdy řádný hospodář nedopustil. A Zemen sem moc netahejte. Prichvatizace a podnikání Babiše-Bureše začalo za Klause.

      Vymazat
    3. Po listopadovém převratu 1989 byla už jenom otázka času, kdy opilec Havel se svou kamarilou zaútočí vůči JZD Slušovice. Likvidace Slušovic měla jednoznačný politický motivovaný kontext, protože JZD Slušovice byly vzorem správnosti kolektivizace a združstevňování soukromého majetku.
      pozorovatel

      Vymazat
    4. No, on pan Čuba hlavně předběhl dobu - hádám tak o jedno a půl století. Co vím, Slušovice byly něco jako podílnická společnost zaměstnanců. Tím chci říct, že vygenerovaný zisk se dělil mezi zaměstnance, nikolivěk mezi akcionáře. Experiment bolševismu už ztroskotal, kapitalismu, poté co se sociální nůžky rozevřou ještě víc, taktéž ztroskotá, a pak snad, konečně, přejdou ti co přežijí, k této formě podnikání. Upřímně - být mladší založil bych stranu a toto bych si dal do programu. Že KSČM není schopná překročit svůj stín, přejmenovat se, a toto - podílnické a družstevní podnikání (v původním smyslu slova) - si dát do programu a že ČSSD není schopná vidět v delším než ve čtyřletém volebním horizontu a založit na tom svůj program - neboť je to, objektivně vzato, jediný životaschopný, právně i sociálně spravedlivý demokratický princip podnikání - je její nehynoucí hanbou a neschopností. Blbstvím, lépe řečeno.

      Vymazat
    5. 19:27 naivo, nejmenovat se ta strana "komunistická", už by nebyla. Račte vědět, že se o to pokusilo jisté čSDF, pokusem byl jakýs Levý blok, SDL a nevzpomínám co ještě ... Ach jo.

      Vymazat
    6. 19:27 Milane, máte v tom trochu zmatek. "Podílnické a družstevní" podnikání nebo-li společná práce a spravedlivé dělení jejích výsledků je podstatou socialismu. Navrhujete zcela správně to, co zároveň označujete jako "ztroskotalý experiment bolševismu". Uvažujete logicky a správně, ale dnešní propaganda vás nepěkně poznamenala.

      Vymazat
  2. Posthavlistům jde jen o to: kopnout! Protože do výše hlavy nedokopnou, spokojí se s kotníky, kde to také bolí. V.J.Horák (A dopr.značky tu jsou zase, abych mohl odkliknout, že (ne)jsem debil.)

    OdpovědětVymazat
  3. Na výkladní skříň socialistického zemědělství plně zajišťující potravinovou soběstačnost je dnes žádoucí plivat jedovaté sliny. Pravda, velkosklady vybudované na úrodných lánech, totéž zajistit nemohou.

    OdpovědětVymazat
  4. Tohle všechno šlo mimo Štrougala,Slušovice byly praktické pracoviště prognostického ústavu na přechod od komunistického vedení ke kapitalismu.Nějaký titulovaný Kotásek,nemusí také vědět vše.
    Anonymní 14:01
    Jaké nám vyjednaly podmínky pro zemědělství,Zemědělství žádnou slávu nečeká.Máme dotace na útlum zemědělské výroby a ne na rozvoj,soběstačnost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blbost. Proč prognosťáci Klaus, Dlouhý, Ježek a Dyba Slušovice nepodrželi, když je chtěli zničit?

      Vymazat
    2. Anonymní 14:23
      Slušovice svoji práci odvedli a za tohoto mafiánského kapitalismu by vůbec neprosperovali.Také jedni s prvních rozprodávali,rozkrádali,převáděli Slušovický majetek.Nejvíc se proti Slušovicím angažoval Havel,ale ti jmenovaní ani nemuseli,stačilo utnout finance.

      Vymazat
    3. 14:17 jo. A vykecal Ti to sám Waltr Komárek co šéf prognosťáku, kerýmu ÚV KSČ na nevím kolikátým sjezdu uložil vychystat kapitalismus. Už se to taky učilo na VUMLu. Vodtud bys to taky moh vědět, né?

      Vymazat
  5. Byl jsem tam jednou na dostizích a cenu vítězné stáji předával osobně Milouš Jakeš. Takže režim ve Slušovicích předstíral možnost podnikání, asi jako když některým umožnil nakupování v Tuzexu. Bez podpory vedení KSČ by byli dávno skončili. Po tzv.revoluci se stal slušovický systém bezcenným, i když Havel si mohl to ponižování odpustit. Čuba skončil se starým režimem a ačkoliv se vydával předtím za podnikatele, v kapitalistickém hospodářství již neuspěl. Jeho nominace na senátory byl jen kapric Zemana a to jak se drží funkce když ji nemůže vykonávat je ostudné a zbavuje ho zbytky respektu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Velmi se mýlíte. Slušovické JZD bylo zničeno na žádost tehdejší americké ambasadorky u nás - té roztomilé dětské herečky. Podrobnosti vám jistě rád řekne Stanislav Devátý, který u toho byl. Slušovice, to byl Baťa v zemědělství a přidružené výrobě. Z důvodů čistě ideologických musely Slušovice zmizet. Havel tomu dělal jen kouřovou clonu (viz temné nitky ze Slušovic a podobné ničím nepodložené kecy). Senátorský post je pro Čumu zaslouženým vyznamenáním, Zeman ukázal, koho si váží. Vy to určitě nikdy nebudete (viz. idiot).

      Vymazat
    2. Nevím, zda to bylo na přímou žádost Amíků. Spíš bych řekl, že se slušovického způsobu hospodaření bála Západní Evropa se svými relativně malými farmami drženými nad vodou jen dotacemi. A tak Havel (ten nerozuměl ničemu) a Devátý (ten byl převerbovaný a proto maximálně poslušný) dostali od svých loutkovodičů úkol Slušovice zlikvidovat.
      Ještě k tomu jedna pikantnost o S.D. - po skončení ve funkci šéfa BIS mj.fungoval v představenstvu/dozorčí radě vlašimské zbrojovky S&B ruku v ruce s bývalými papaláši KSČ - prostě příkladně zásadová osoba..

      Vymazat
  6. Když se projednávali Slušovice ve vládě po taktovkou OF, tak jeden tehdejší ministr vnitra dokonce navrhl vzdušný výsadek k obsazení hlavního areálu, banky atd. s tím, že se tam i najdou mrtvoly zakopaných nepřátel Slušovic a jeho předsedy. Naštěstí to byla taková ptákovina, že neprošla. Záznam se nejde v zápisech jednání vlády za účasti i Vény Hqavla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 15:27 Nesmysl, v té době už byli u vesla jen samí zkušení experti.

      Vymazat
  7. Slušovice musely zmizet,aby se mohlo družstevní
    zemědělství zlikvidovat.Čuba v podstatě byl nucen
    své podniky,které vyráběly na Moravě,registrovat
    v Bratislavě.Tuším,že se jmenovaly Mova,ale nejsem
    si jist.Celková likvidace našeho zemědělství
    byla podmínkou EU pro vstup do 4té říše.Však tu
    likvidaci zvládal lidovec Lux bravurně.Telička
    nám to tak vyjednal při tzv.přístupových jednání.
    Lux chcípnul a Telička škodí dál.
    Petr Majevský

    OdpovědětVymazat
  8. Slušovice na rozdíl od jiných družstev či podniků mohly přímo obchodovat se zahraničím, ačkoli jiné subjekty tak mohly činit pouze přes PZO a také měly vlastní bankovní ústav ačkoli jiné podniky byly odkázány jen Státní banku československou. Lze tedy říci, že Slušovice měly výhody o kterých se jiným mohlo jen zdát. Zavřít a zabavit majetky by se mělo ale všem, kteří se podíleli na jejich tunelování a likvidaci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slušovice byl pokus, jak v socialistické hospodářství využít iniciativu lidí, tržní vztahy a jak se vymanit z moci konzervativních ideologů. Je typické, že si jejich likvidaci objednala americká ambasáda. USáci jsou horší, než Vaska Bilaků, a to je co říct!!!

      Vymazat
    2. Pro (17:21)
      JZD Slušovice nebyly jediné takové družstvo, bylo jich více, jen ne tak známé. Využívaly tehdejší legislativu až na hranici možného. Vámi zmiňovaná banka byla vnitropodniková banka, nikoli pro veřejnost. Stejně jako VHJ (výrobně-hospodářské jednotky, např. ČKD) si rozdělovaly nějakou formou své prostředky, rozděloval si je i Agrokomplex Slušovice. Místo nějakého grémia generálního ředitele VHJ rozhodujícího dle různých kritérií, ale také ovlivněného lobby jednotlivých podniků, zvolil AK Slušovice transparentnější formu vnitropodnikové banky, která poskytovala peníze na konkrétní projekty, vyhodnocovala jejich návratnost a celkový přínos atd. Poskytovala půjčky i družstevníkům, což ostatně mohl každý podnik svým zaměstnancům, kde ROH (Revoluční odborové hnutí) pořádně fungovalo.
      Je smutné, kolik neinformovanosti, bludů a mýtů o Slušovicích a vůbec celém předlistopadovém režimu neustále koluje.
      KR

      Vymazat
  9. citát: Bez podpory vedení KSČ by byli dávno skončili. Realizace podpory byla jednoduchá. Slušovice vyráběly směs mikroprvků jako doplněk krmiv a měly na to monopol. Samozřejmě za horentní cenu při mizivých nákladech. Každý výrobce krmiv musel doplněk používat- což bylo až na cenu racionální. Příjem ze směsi mikroprvků se pohyboval kolem dvou miliard ročně a představoval většinu zisků Slušovic.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Citát odkud?
      Obávám se, že jdo opět o blábol, protože Slušovice měly široké spektrum činností, takže by určitě neskončily. Tj. sama dikce a závěry citátu ukazují jeho nedůvěryhodnost. JZD padala v 50. letech, pak už fungovala dobře a velmi dobře a životní úroveň družstevníků rostla rychleji než pracovníků v průmyslu, takže někdy na přelomu 70. a 80. let došlo k vyrovnání úrovně.
      Citát opět opakuje žvást o podpoře KSČ, tj. jde o další znak nedůvěryhodnosti tohoto citátu. Zeptejte se u biľakovců, jak je měli rádi.
      KR

      Vymazat
  10. Pokud něco říká Štrougal, stěží to může být objektivní pravda. Nezlobte se, ale mne napadá jen, že lže. Nedovedu si představit nic jiného.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 22:14 jen hlupáci posuzují výroky podle autora, namísto obsahu při konfrontaci s fakty a logikou. Což zajisté nepochopíš.

      Vymazat
  11. O neco podobneho se pokusil krajsky tajmnik strany v Kosicich Pirc kde se v te dobe pracovalo stylem mafie ,ale vzhledem k ruznym posunum se veci nedotahly do konce neb rivalita bezpecnosti Kosice -Praha byla obrovska a nestalo za to riskovat..Samozrejme Slusovice nemohly existovat bez podpory strany nebylo to ani pravne mozne .Cuba poradal pro potentaty hony a zranice a jine prebendy Ja sam podnikal pod ruznymi plastiky firem ala tento Cuba styl i kdyz jsem se k Cubovi nikdy nedostal (ani jsem nemel zajem).Ono je dnes tezke vpravet o tehdejsi dobe a podnikani kdyz na dverich kazdeho SNB oddeleni hospodarske tr.cinnosti byly cedulky s tovarnimi budovami a napisem :my bdime: Vse co se tenkrat delalo vcetne vyplat tezce pracujicim slovakum bylo poruseni zakona na vse byly normativy a nesmyslne smernice a v Husakovskem Ceskoslovensku nesmel mit officinu ani jediny holic ,jiz by byl kapitalisticky parasit.Proto kdyz mne navsivil kamarad v USA ( po onom 89 Havelsteinove prevratu)a rekl vrat se my tam ted slapeme v milionech jsem toto s diky odmitl ,vedel jsem ze tohle neni jiz podnikani a tvrda prace co jsme tam pod ruznymi plastiky delali my ,tohle byla jiz zjevna politicka zlodejna smejdu (jak dnes je jiz zrejme).Pro ilustraci jak to tam chodilo jeden maly priklad . Docetl jsem se ze v nemocnicich jiz nemaji ani na polevky a dali jsme se znamymi z Canady dohromady pujcku 300 mil $ pres zidovske bankere za 7% urok .S diky vse vysumelo a dozvedli jsme se ze si sycaci vypujcili penize od nemeckych zidu za 14.5 % samozrejme ze za poradny baksis do kapsy . Ale to byl jen maly zlomek cele te velkozlodejny organisovane z Anglie USA a Davosu .Ale to by bylo na 2 knihy a proto verte ze to s vami ti vsichni co tak slibuji mysli dobre

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 22:51 tak nevím, kde jsem to těch 40 let žil, celou tu dobu navštěvoval soukromého holiče, šil u soukromého krejčího a náklaďáčkem si nechal na stavbu vozit soukromým (Dodge od UNRRA)dopravcem, který legálně také opravoval a měnil pneumatiky. A nakonec, svépomocnou stavbu RD mi nástřikem z venku omítnul legálně soukromý zedník. Lehké to neměli pokud potřebovali materiál, ten si zákazník většinou dodával sám. Měli tuším platit až 50% daň, makali, ale EET nebyla, takže ... Pokud by by si ale žili okatě dobře, měli na krku kriminálku. Na rozdíl od zelinářů, řezníků, pumpařů, recepčních v Praze, Varech, Mariánkách ... No, s těmi fabrik cedulkami na služebnách SNB, nevím. Co onehdá adolescent postrojen a stříhán "západně", když lapen bez OP, a dvakrát se popral, byl jsem odváděn okrskářem. Nic takového jsem na služebnách ani v padesátých letech neviděl. Jednou mi dali i na držku. Dnes se ani nedivím. 22:21 je blbé přehánět. Nic nebránilo, abych si v legálním dělnickém zaměstnání, řemeslem, slušně vydělával, nemusel nikomu lézt do zadku a žít si po svém. Včetně toho oblékání, nechození k volbám, do prvomájových průvodů ... a přitom provozovat prakticky bez nákladů dnes pro obyčejné lidi příliš luxusní sporty - bezmotorové létání, tenis a sjezdové lyžování. Kterýpak dělňas to dnes utáhne, třeba pomóděn po Putinovsku?

      Vymazat
    2. Ja souhlasim se vsim co jste pane drahy rekl az na to ze ja tam zil do 1979 a holici a krejci samozrejme makali doma ale vse bylo na cerno jak se rika .Cedulky jste nevidel byly na dverich sluzeben Hospodarske kriminalky,a to byl znacne velky utvar . Dokonce vam prozradim ,ze v 1977 vymyslel p Strougal jak ukazat na hospodarske neuspechy republiky a to tim ze se provede monstr proces -nekolik -a svede se vina na ony sycaky co podnikali pokoutne pod ruznymi hlavickami .Pane byl to boj a to vam rikam zpravu prisne tajnou toho druhu neb jsem se ji dozvedel cirou nahodou od meho rozpoctare ktery sedel ve volebni komisi Prahy a onen spolu clen komise podplujovnik xy mu sdelil ze je take na onech pripravenych seznamech i kdyz on skutecne nedelal nic spatneho ,jen svou praci ingenyra.Cili pokud jste si zil poklidnym zpusobem zelinar-reznik tak jste do toho kolobehu vetsich penez nikdy nedostal .To jen na vysvetlenou .A jelikoz si nekdo kdo nevi ze na mesic se leta raketama a hned povazuje ing. ktery to sestrojil za lhare ,potom tezka debata .

      Vymazat
    3. 0:49 ale pane, já napsal a tvrdím, že ten můj holič, krejčí, zedník i autodopraveček to měli LEGÁLNÍ! Pravda, s hospodářskou kriminálkou jsem nic neměl, s kriminálkou standard za srašení bab, když šly z odpolední ano. Neblbněte o tajných zprávách. Nomenklaturní soudruzi se mezi sebou hlídali, fungovaly anonymy a měli strach, aby se s něčím nebo s někým nesvezli. Čachry byly na té nejnižší úrovni. Já taky dospěl a semtam do něčeho začal vidět. Tady, ne bůhví odkud a od koho! Z toho režimu jsem zrovna moc nadšen nebyl, ale současný lepší není, pro obyčejné naopak. Sám se mám líp než dobře, ale kecat módní nesmysly ani lhát nehodlám.

      Vymazat
    4. Vypada to ze jsem narazil na nekoho kdo nepojedl dosti te vtipne kase jak se rika .Pisou tady ruzni prostodusi ,proto to vsude vypada ja to vypada Radeji si najdete jine tema na diskusi nejste vazeny pane pro mne partner . Ja hodne znal a videl a nemam za potrebi se tady dohadovat s nekym kdo vi malo bydli nekde v zastrcene Horni lhote a zna nejvyse mlekare a lokalniho postaka

      Vymazat
    5. 3:05 Ráčím mít byt a být trvalým pobytem ve stotisícovém krajském městě, kde jsem pracovně prožil 47 let, provozuji dost exkluzivní zařízení v našich nejvyšších horách, pro radost mám celoroční chatu na několika hektarech v Máchově kraji. Pravda tedy, prostoduchý venkovan, který ovšem disponuje českou diakritikou a až na nějaké to rekreační cestování, je doma výhradně v Česku a cítí se Čechoslovákem. Krom Slovenštiny dva jazyky navíc, řada přátel mezi cizinci i emigranty. Rozumí se, že tím pádem nic o životě dnes a za totáče nevím. Škoda, že už tady asi nebudete školit. Bavil bych se.

      Vymazat
    6. Zajímavá debata. Čím to, že ti, co si trošku přibarvují a nafukují, působí většinou jako nespokojení králíčci.

      Vymazat
    7. Soukromí zemědělci byli poměrně běžní. Vzpomínám na zprávu z novin z r. 1972, že kdesi na Žitném ostrově místní rolníci, dosud samostatně hospodařící, založili družstvo. Na vsi, odkud pochází otec, byl ještě koncem 60. let samostatný rolník. V 80. letech pak byly přijaty zákony pro rozvoj řemesel, takže se šířily kadeřnické a keramické dílny, pěstitelé různých plodin a další.
      KR

      Vymazat
  12. Přátelé, jen jednu poznámku ke komentářům připojím, a to: postoje k úspěchům jiného bývají různé... ti, kdož se pokoušejí úspěchy jiného relativizovat a případně i zpochybňovat k hodnotám blížícím se nule, poukazují někdy na cizí podporu. Takže ano, řekněme, že za Slušovickými "zázraky" stála nějaká podpora. Dobře, znamená to tedy, že to, co se odehrávalo v onom podniku, někdo dělal za lidi, kteří tam pracovali a které koneckonců vedl předseda družstva? Ano?
    A pokud by to tak i bylo a někdo mocný podporu poskytoval, zmenšuje to zásluhy lidí, kteří v daných podmínkách dokázali vykonat dobrou práci? A že byla vykonána je nezpochybnitelně. Takže pro mně z toho plyne jedině a logicky "velký klobouk dolů", jak pravil pan Švancara, který sice hodnotil něco úplně jiného, ovšem podařilo se mu uvést tento skvělý způsob kladného ohodnocení něčí dovednosti, pokud vím, jako prvnímu.
    Jen se podívejme, co s podporou daleko větší, než mohly Slušovice mít v těch dávných dobách, vyvádějí dnes různí křetínští bakalové z hermanic i odjinud....
    Jindřich K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 9:35 přesné. Z vlastní zkušenosti vím, že prosadit bylo možné leccos, především šlo o spravedlivé, výraznější ocenění "hodnoty" odevzdané práce. Jenže, každý takový nápad a tlak narážel na pohodlnost, neochotu rozhodovat se sebemeším rizikem, oblibu vyjetých kolejí a obavy neschopných, že už tak snadno neobstojí. Shrnuto, mimo například pro ženy v taxtilkách, na výrobních pasech, horníky, hutníky, zemědělce ... byl totáč nespravedlivě a hloupě milostivý. Byl jsem z těch, kterému se dařilo takové poměry prolomit. Veselé bylo, že v roce 1990 jsem se dočkal malé socialistické revoluce. Naštěstí. Jinak jsem se s tím podnikem potopil. JiH

      Vymazat
  13. O jaké zemědělské zázraky mohlo jít ve Slušovicích,když zemědělská činnost tvořila z celého podnikání 6%.Další činnosti ani nelze nazvat přidružená výroba.Kdo zná kraj kolem Slušovic,tak tam rostliná výroba nedosahovala velké výnosy,spíš v živočišní výrobě se hledaly rezervy a se spolupráci z výzkumným ústavem,jak krmné dávky,tak plemena.

    OdpovědětVymazat
  14. S doc Čubou a jeho Slušovicemi jsem měl možnost se setkávat v minulosti a nyní jako doc.Kotásek v posledních 7 letech. pro řízení moderním způsobem je třeba mít v týmu 8 různých typů osobností...t.nadšence, pochybovače, odborníka,...No a Doc.Čuba by se do učebnic hodil jako typ 9 s obsahem všech těch 8. tedy fenomén. Zlínsko mělo štěstí na řídící geniální managery, osobně si myslím , že doc.Čuba byl a je lepší, mají jedno společné. Jejich eloživotní dílo zlikvidovala závist a zášť režimů, co přišli.Velmi si vážím každého okamžiku, kdy jsem s panem doc. mohl mluvit. Mezi svátky roku 2012 se asi naposled sešlo bývalé vedení Slušovic byl jsem ta já i Ivan David, byl tam i doc.Kotásek.Pan doc.jako prý pokaždé přednesl vizi světa.
    S doc.Hurtou ten rok tj.2012 uspořádali mezinárodní seminář, byl v květnu, tedy před těmi vánocemi. Zúčastnili se ho čínští manageři, z místa, kde kdysi JZD Slušovice zakládalo farmu a na piedestálu firmy je prý údajně žulový ZETOR.Oni ještě chtěli svolení k postvení sochy doc.Čuby, byl sice dojat , ale svolení k tomu nedal, že nechce kazit značku Zetor. Oni se slzami v očích děkovali panu.doc.jeden po druhém za položení základního kamene a nápomoci při zřízení jejich agrokombinátu a seznamovali ho s aktivtami gigantu s cca 12 obory činností, poslední bylo pěstování vína (časově). Jen třeba Agrochemi, tj. hnojiva přípravky na ochranu rostlin byla na úrovni 260000000 Euro.. Každý se představil a uctivě se panu Doc. klaněl. Na závěr panu doc. předali stříbrnou medali ČESKOSLOVENSKO-ČÍNSKÉHO PŘÁTELSTVÍ. Seminář se nazýval"Zemědělství na příštích 20 let" Měli jsme možnost tam býti s Doc.Švihlíkovou(ta měla i přednášku), byl tam i doc.Kotásek a další. Byl tam i tenkráte budoucí a nyní současný prezident. Den před tím zahajoval svou kampaň v hotelu Baldaci ve Zlíně, kde mu byla slečena flanelová košile, oblečeny šaty...Už tenkráte měl hůl.Byl jsem tam též...Mimo jiné se pak M.Zeman zeptal F.Čuby, při večeři.."Františku , kdo ti vlastně zlikvidoval Slušovice? Havel?"Doc.Čuba odpověděl pro Miloše Zeman překvapivě úplně jinak a stručně....ale to až někdy jindy.
    FJ

    OdpovědětVymazat
  15. Tažení kapitálu na čele s Havlem nebylo jen proti Slušovicím, ale všemu, co bylo za "socíku" úspěšné. Také obecně proti družstevnictví a třeba i "králikárnám", na kterých tak dnešní kapitál horentně a sprosťácky dovede vydělávat. Jak to, že se ten hnusný "socík" dokázal obejít bez exekutorů, bez chudobinců (= sociálního bydlení"), bez nezaměstnaných, bezdomovců, žebráků? Jak to jen ti tehdejší političtí zmetci dokázali a jak to, že to nedokáží dnešní naší političtí bohové? Proč potřebujeme gastarbeitry a nevystačíme si s vlastní populací? Není dovoz gastarbeitrů svým způsobem dovoz otroků - jako kdysi do Ameriky z černé Afriky?
    Dalo by se mnohé polemizovat - třeba Štrougal a pravda - tedy i obecně politici a pravda? Znáte českého nebo cizího politika dnes, který říká pravdu? Náš předposlední a poslední prezident, jak se říká, lhali, "jako když tiskne", Havel dosáhl dokonce světovosti svým výrokem o humanitárním vraždění civilistů prostřednictvím bombardování. No a Zeman, který se snaží podávat občanům pravdu, je pro tuto neomalenost sluhy a služkami kapitálu dehonestován. PRAVDA NEVÍTĚZÍ, U NÁS VÍTĚZÍ LEŽ! LEŽ JE ZÁKLADEM DNEŠNÍ POLITIKY KAPITÁLU A KAPITÁL A STÁT JSOU JEDNO A TOTÉŽ. STÁT BYL ZPRIVATIZOVÁN!

    OdpovědětVymazat