Reklama

.

.

středa 28. června 2017

Zbraně do ústavy

Jiří Jírovec
27. 6. 2017
Teď zrovna, tedy v 10 hodin 28.6. 2017 žvaní ve Sněmovně militantní blondýna. Podle ní se o nic nejedná. Prý jde o symbolický krok, tak nějak proti směrnici EU, která omezuje držení zbraní. Skáče od historických bitev (jak zábavné je hrát si na válku!) přes muzea až ke chrabrosti občanů, kteří se nechtěli vzdát zbraní v době nesvobody. Nemluví o tom, že zbrojní lobby nemůže dostat lepší dárek než několik řádek o právu občana na držení zbraně. To známe z USA, kde si president může strčit svou světomoc za klobouk. Na šílenství, které v jeho zemi zabije kolem 30000 mrtvých ročně nemá drápy. Ano, je v tom asi 12000 sebevražd, ale ten zbytek zahrnuje "omyly" a trestné činy.


Nic se neděje, nic se nezmění, to jen bráníme svoji národní suverenitu proti EU žvandají další poslanci. Suverenita a bezpečnost jsou před volbami velmi silné karty. Žádná strana nebude riskovat obvinění, že se nestará.

V záplavě slov se tulí myšlenka, že se někteří držitelé legálních zbraní stanou pomocníky policie a budou s kvéry za pasem zasahovat dřív než policie. Kdysi byla v Československu Pomocná stráž veřejné bezpečnosti (PSVB) a pomocníky měla i pohraniční stráž.

President Zeman přišel po střílení v Paříži s geniální představou, že kdyby tam byli bývali ozbrojení statečníci, mohli teroristy včas oddělat. Jak to bude v reálu? Jak projde statečný pistolník přes detektory a různé vstupní kontroly?

Někteří poslanci se shlížejí v Izraeli a historkami z této země: Kdosi prý vjel autem do davu a hle, jakýsi člověk (možná policajt v civilu?) se objevil, vyhodnotil situaci a když viděl, že řidič couvá, aby mohl znova najet, zastřelil ho. Zase, jak to bude u nás?

Kdosi pak zmíní jména Lenin, Stalin a Hitler. Připomenout historicky zakotvené zloduchy nikdy neškodí. Na Putina se nedostalo.

Plká se o neexistujícím nebezpečí. Objevuje se jméno Orel a někde hluboko možná doutná jiskérka vzpomínky na Svaz pro spolupráci s armádou.

Začíná to být takměř humorné. Něco na způsob jednání branických otužilců, kteří byli všichni nadšeni nápadem magistra Šofra dobýt Severní pól. Nikdo se ale nechtěl zúčastnit. Většinou z rodinných důvodů.

43 komentářů :

  1. Myslím, že je vždy lepší mít se čím a jak bránit než nemít se čím a jak bránit a nechat se nejlepším případě vojet. Útočník by totiž asi byl ozbrojen nebo fyzicky nadán.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ať mně raději 3 soudí, než by mně 4 nesli.

      Vymazat
    2. autor je trochu mimo. Tady jde o to, aby LEGÁLNÍ držitelé zbraní byli trochu kryti před snahami EU lidi odzbrojit, aby se s nima nechalo lépe manipulovat. Pokud by komise EU psala normální zákony a omezovala NELEGÁLNÍ ozbrojování, tak tento zákon není potřeba.
      J.

      Vymazat
    3. Je zajímavé, jak pana Jírovce bere pomocná stráž VB, pohraničníků a Svazarm. PS VB byla vyzbrojena pouze rukávní páskou a směla účinkovat pouze za přítomnosti a vedení uniformovaného "příslušníka", stejně u pohraničníků. Jedinou jejich výhodou byly osobní kontakty s příslušníky dopravky v místě, kde oni a jejich známí unikali pokutám za dopravní přestupky. Co je to proti dnešku? Svazarm zajišťoval provozování "branných sportů", které jsou provozovány i dnes, ovšem zdaleka ne na tak dostupné úrovni. Co, pane Jírovče, máte proti biathlonu, sportovní střelbě, sportovnímu bezmotorovému i motorovému létání, radioamaterům, programátorům… Můžete naštvat člověka, který díky Svazarmu, bez jakýchkoli politických nebo jiných závazků nebo tlaku od 16ti let věku odlétal "plaňára" na gumě, po osmnácti dvousic z navijáku i aerovleku, po vojenské službě, jak to park letiště, termika, štěstí a dovednost dovolili navijákem nad svah, aerovlekem na výšku, a komu se soutěžně dařilo, na přelety! Nesoutěžní start navijákem Kčs 10,-, aerovlekem Kčs 25,-, soutěžně zdarma včetně refundace mzdy, pokud akce probíhala v pracovní době. Chcete tvrdit, že to bylo blbé, že stát nepotřebuje populaci všestranně schopnou, zejména v případech obrany státu? Dnes je většina toho co onehdá robustně, rozumí se, že v zájmu vlastní existence dotoval stát, pro běžnou populaci nedostupná a podle toho její průřezové vlastnosti i vypadají. Děkuji Svazarmu za neopakovatelné prožitky. Bez legitimace KSČ a nikoli nomenklaturní kádr, nikoli příslušník PS VB nebo PS P! Někteří, trhněte si.

      Vymazat
    4. Další z pochybných vyjádření pana Jírovce. Zná on vůbec český zákon o zbraních nebo pasáže trestního zákoníku vymezující nutnou obranu a krajní nouzi ? V této oblasti naprosto nelze srovnávat s USA. Jedna věc je možnost (při splnění zákonných podmínek) legálně nabýt a vlastnit zbraň, druhá věc je její POUŽITÍ - a o tom navrhovaná ústavní změna vůbec není ! Jejím přijetím by nedošlo k žádnému změkčení podmínek legálního nabytí ani možností beztrestného použití - tyto podmínky stanoví příslušné zákony, které v čase naopak zpřísňují ! Pan Jírovec mj. pomíjí příčinu, proč vůbec tento návrh ústavní změny vznikl - nebýt stupidní směrnice EU zásadně omezující legální držení zbraní, tak nevznikl ani tento návrh ! Tato směrnice EU nijak nepřispívá k omezení nelegálních kšeftů se zbraněmi, nijak neomezuje výrobce a dodavatele vojenských zbraní a jejich dodávek do oblastí konfliktů - toto se děje mnohdy s vědomím a přispěním států (!!) - viz např. dodávky českých zbraní a munice Kurdům. Kašírovaný "boj" EU s terorismem formou tvrdých zásahů do práv legálních držitelů zbraní je výrazem naprosté stupidity - a protože takhle blbý nikdo být nemůže, tak je to záměr - zrůdný záměr zcela zapadající do současného řízené destrukce Evropy jako společenství národních států.

      Vymazat
  2. Jedná jse o držitele ZP když tam bude ozbrojený občan dokáže teroristu zlikvidovat.

    Tady je pěkný film podle skutečnosti:

    https://www.csfd.cz/film/10697-smrtici-vez/prehled/

    OdpovědětVymazat
  3. Sněmovnou prošla změna Ústavy, která do ní zakotvuje právo občanů držet zbraně. K čemu to ale je, pokud v ní bude chybět i výslovné právo držet i adekvátní ostré náboje.

    OdpovědětVymazat
  4. „S politikou Miloše Zemana se k Rusku přibližujeme, přibrali jsme do party ještě Čínu a s kroky naší vlády se vzdalujeme Evropské unii. Započala horká fáze odchodu z EU. Zatím je to jen rozvratnická politika a ještě není dokončena. Pokud neuděláme vše pro to, aby nebyla dokončena, můžeme do dvou let splakat nad výdělkem. Naše vláda se rozhodla, že nebude respektovat mezinárodní smlouvy o uprchlících a mezinárodní závazky, které mají přednost před českým právem a Ústavou, a vypověděla demokratickou poslušnost Evropské unii. To je skandál,“ řekl mimo jiné zakladatel Pražského výběru Michael Kocáb.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejsem si jistý, jestli to nezměnili, ale v Ústavě je nějaký článek 10, který stanovuje: "Ratifikované a vyhlášené mezinárodní smlouvy o lidských právech a základních svobodách, jimiž je Česká republika vázána, jsou bezprostředně závazné a mají přednost před zákonem." .

      Pokud vím, islám a jeho vyznavači nějaká taková lidská práva základní svobody neuznávají. Uznávají obecně jen islámské právo šaría, protože Korán je jen jeden.

      Asi by neměli mít tedy vstup do Česka umožněn, protože to podporuje a přímo umožňuje porušování Ústavy a platného zákona. Asi by neměli mít povolen vstup do celé EU. Fakt nechápu.

      Vymazat
    2. 23:49 Je to přesně jak píšete. Jen bych dodal, že odchod z EU bude doprovázen stejným hospodářským zhroucením, jako v 90. letech po rozpadu RVHP, neboť většinu toho co vyrábíme, vozíme na západ.

      Vymazat
    3. Musíme si vybrat ze dvou zel a přitom počítat i s třetím rozměrem. Zbraně, kterými se Evropa zuřivě vybavuje najdou uplatnění.

      Vymazat
    4. Nejvyšší čas, aby jste s kocábem emigrovali na západ.

      Vymazat
    5. Skandální je řeč Kocába a jemu podobných. Dává přednost ohrožení před bezpečím. Snažme se zbavit takové lidi politického vlivu.

      Vymazat
    6. Právě proto,že Kocáb už žádný vliv nemá
      ani v politice ani v muzice,tak se snaží
      upoutat pozornost.Jedná jako komediant,
      kterým ve skutečnosti byl,ale už není.
      Petr Majevský

      Vymazat
  5. "U kolébky moderní civilizace stála jediná sudička, jmenovala se Schizofrenie."

    Jestli není schizofrenní v neděli v kostele poslouchat jak vracet meč do pochvy a v pondělí si číst o ozbrojování obyvatelstva. Vše perfektně rozumově zdůvodněné, jen s jedinou vadou, že si to absolutně odporuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ber to tedy tak, že ho máš vrátit do nějaké ženy, která na to už čeká.

      Vymazat
    2. Vypůjčeno z knihy Jana Kellera, Dvanáct omylů sociologie.

      Vymazat
    3. Mně to připadá divné, protože kdyby se dobro nebránilo, už ba ho zlo zničilo.

      Vymazat
  6. Nechápu jak to , že v dobách socialismu zbraně byly zakázané a lidi se tak moc nestříleli ako teď. Asi soudruzi od žápadu udělali někde chybu. Jsem pro to, aby byla tady zpět bezpečnost a to nejen pro mne ale i pro děti. Děti dostanou předpokládám taky zbrojáky , aby se mohly bránit.
    Proč máme stát a ozbrojené složky někde ve světě? od roku 1989 pokračuje totální rozvrat a chaos v našich končinách. Další hřebík do rakve tohoto národa.

    OdpovědětVymazat
  7. Ano, 80 milionu americkych ozbrojenych obcanu je to, co chrani tento svet pred plnym nastupem NWO totality.
    Protoze se jich vlada boji. Nemuzete bojovat proti 50-80 milionum ozbrojenych domobrancu s pouhym milionem vojaku, nemuzete letecky srovnavat vlastni mesta se zemi, a v poulicnim boji nemaji vladni sily sanci, kdyby se proti nim obcani spojili. Proto se tolik snazi sebrat lidem zbrane. Proto tam take dosud maji temer opravdovou svobodu slova, protoze "druhy chrani prvniho" (napsano pod obrazkem strelce, ktery kryje zada recnikovi na tribune, mineny prvni a druhy dodatky US ustavy, svoboda slova a neomezene pravo na zbrane)...

    Statisticky rozhodne nejvic obeti strelby v USA je tam, kde je zakazano nosit zbran. Protoze ten jeden, co tam zbran prinese, postrili spoustu lidi. Naopak v miste, kde skoro vsichni maji zbran, "zly" strelec zastreli jednu obet a nekdo dalsi zastreli obratem "zleho" strelce a jsou 2 obeti misto 10...

    OdpovědětVymazat
  8. Plne souhlasim s prispevkam 1:50 !
    nick honolulu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufam ze jsi ozbrojen, Honolulu

      Vymazat
  9. Mě se tedy ono vyzbrojování na třídním principu nelíbí. Je obecně známo, že zbraň mají u sebe hlavně agenti cizích států a přisluhovači režimu, co není příliš v oblibě u prostých lidí. Nakonec to všechno skončí střílením do davu při uličních nepokojích. Chovanec a jeho partaj evidentně směřuje do iracionality. Za stavu, kdy policie nehne prstem, protože "nemá dost peněz" a policajta na ulici neuvidíte, stačí málo a nahradí ji neviditelná zona mužů v černém. Pomalu a jistě se naše bezpečnost přesouvá kamsi, kde není vidět, slyšet a kde bez osobní zbraně je člověk jen pouhý stín.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co si cekal od havlismu, ty blahovy
      Pravem se vam Honolulu chechta

      Vymazat
  10. Svět programově rezignoval na vyšší ideály, a vybral si místo nich mechanický pragmatismus. Jestli se k nim někdy bude vracet, to se neví, hlavně to na to zrovna nevypadá. Tudíž kdo o ně jednou zavadí, a nějakou čirou náhodou se stane jejich zastáncem, stává se právě tak podivínem, kterému není rozumět, prakticky ani slovo.

    OdpovědětVymazat
  11. Osobní zbraň si v době míru pořizují svým způsobem vyšinuté osobnosti, boháči, kteří se o sebe mají proč bát a dále skuteční zločinci. Obavy mám z těch vyšinutých, zastydlých trampů a majitelů pozemků. Na třídním srazu: "No, kdyby mně někdo lezl do zahrady, tak ho sejmu !" Hlaholný souhlas spolužáků, kteří kdysi dělali, že nic nevidí, když mne šestiletou zkopala parta cikáňat metr od nich. Hrdinové nové doby.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je neznalost ohledně majitelů zbraní. Že někdo vykřikuje "kdyby!! mě vlezl ..." a souhlas ostatních - nevěřím že takoví mají opravdu zbraň, max. tak plynovou pistoli. Leží na gauči, a přemýšlí jací by byli kovbojové.
      Zbraň si lidé pořizují ze sportovních a sběratelských účelů - zkrátka se jim to líbí a taky trochu kdyby ji někdy náhodou potřebovali, co je na tom divného?
      A vyšinutí lidé mohou zabít zrovna tak kladivem, nožem - teď zrovna v Plzni, nebo hromadně autem.

      Vymazat
  12. Souhlas s 1:50. Odzbrojování obyvatelstva nikdy neznamená nic jinýho, než že se věrchuška bojí vlastních lidí. A nějak nechápu to "třídní hledisko". I holá řiť může mít malorážku a relativně často střílet. Není to v takovém případě o nic dražší koníček než třeba plastikové modelářství.

    OdpovědětVymazat
  13. Základní příčinou ohrožení bezpečí obecně je kapitalismus. Nahraďme ho demokracií - bezpečím. Problematiku ohrožení zvenčí mají vyřešenou dostatečně účinně např ve Švýcarsku.

    OdpovědětVymazat
  14. Svobodný muž nečeká, že ho bude někdo bránit, ale ubrání se sám!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sám je člověk slabý. Spolu je silný. Na to bychom neměli zapomínat. Kapitalismus je individualismus, demokracie je kolektivismus. V individualismu - kapitalismu jsme slabí, v demokracii bychom byli silní. Chceme, ale demokracii místo kapitalismu? Chceme být silní a dostatečně odolní proti ohrožení? Toť otázka.

      Vymazat
  15. Článek úplně mimo mísu, přál bych autorovi, aby stál proti hloučku negrů s mačety a pěkně s holýma rukama. Mohl by se pak bránit tak akorát metáním svých hoven přímo sběrem u svojí prdele, chytrolín.

    OdpovědětVymazat
  16. Proc sem tyhle vejsplechy od Jirovce vubec davate?
    Co druhy amendment?
    Kdyz bude vlastneni zbrani ilegalni tak jen ilegalove budou mit zbrane
    Jirovec, zalez do Kanady
    A zustan tam

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsi-li vlastenec, nauč se mateřský jazyk. Nemáš-li, socko, na českou klávesnici, nech tu adresu, rád ti jednu pošlu.

      Vymazat
    2. Od tebe, ty nevzdelanej smrade, si akorat tak necham radit
      Cesky nevolniku
      Pojd se potkat, rad si s tebou pokecam, zmrde
      Jinak na cechy me staci LESTIT BOTY a cesi lesti
      Nech tu tvoji adresu, ja si pro tu klavesnici k tobe prijdu

      Vymazat
    3. 15:01 jsi hnusné hovado, nelez sem.

      Vymazat
    4. Jen ho nechte ať se odkope. Na každou svini se vaří voda. Tu adresu mu dej, počkám tam na něj a vezmu ho do skla.

      Vymazat
  17. V A2larm přetiskli zkušenosti z BaHercegoviny. Po pádu státní moci přežijete jen ve skupině alespoň 5 dospělých a dále kooperujících v rámci čtvrti. Osamělé domy, natož pak jedinci nemají šanci. Ve dne se zdržujete doma, fungují ostřelovači, kšeftuje se po setmění. Zásoby potravin mají smysl, ale dobře se směňují tabákové výrobky a alkohol,jejichž spotřeba je v této situaci vysoká. (zlato je skoro nanic).

    OdpovědětVymazat
  18. Když najelo auto do davu v Nice, zůstalo tam cca. 90 mrtvých. Pokud by lidé byli ozbrojeni, tak jak si to přece ultrapravičácký zelinář Chovanec či psychopatická Černochová, mohlo být obětí třeba i tisíc! V nastalém zmatku by všichni stříleli po všech! A těch ušlapaných dětí!! Na promenádě se pohybovalo přes 50.000 lidí - potrava pro zbrojařskou lobby. Ti, co hlasovali pro tenhle šílený ústavní zákon jsou očividnými hlupáky, nevidícími si na špičku nosu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud vezmete, že Francouzi jsou úplný idioti tak asi ano. Ale nevidím jediný důvod proč by stříleli po sobě a ne pouze po tom řidiči. A i kdyby nějaká zbloudilá kulka zasáhla nešťastnou náhodou okolostojící lidi stále by to bylo menší neštěstí než těch 90 mrtvých. Navíc kdyby se EU nesrala do našich dobrých zákonů, nebylo třeba to cpát do ústavy. Všichni jsou hlupáci jen ty jediný jsi sežral Šalamounovo hovno. Jediná dobrá věc, co zatím Chovanec prosadil a to ho kvůli ministerstvu pravdy mám rád jak osinu v prdeli.

      Vymazat
    2. 11:22 nezvan tady cesky nevolnicku

      Vymazat
  19. Přijde mi to poněkud trapné, ale jako pozdní příspěvek vepředu to nikdo nečte. Rád bych se dočkal reakcí:
    Je zajímavé, jak pana Jírovce bere pomocná stráž VB, pohraničníků a Svazarm. PS VB byla vyzbrojena pouze rukávní páskou a směla účinkovat pouze za přítomnosti a vedení uniformovaného "příslušníka", stejně u pohraničníků. Jedinou jejich výhodou byly osobní kontakty s příslušníky dopravky v místě, kde oni a jejich známí unikali pokutám za dopravní přestupky. Co je to proti dnešku? Svazarm zajišťoval provozování "branných sportů", které jsou provozovány i dnes, ovšem zdaleka ne na tak dostupné úrovni. Co, pane Jírovče, máte proti biathlonu, sportovní střelbě, sportovnímu bezmotorovému i motorovému létání, radioamaterům, programátorům… Můžete naštvat člověka, který díky Svazarmu, bez jakýchkoli politických nebo jiných závazků nebo tlaku od 16ti let věku odlétal "plaňára" na gumě, po osmnácti dvousic z navijáku i aerovleku, po vojenské službě, jak to park letiště, termika, štěstí a dovednost dovolili navijákem nad svah, aerovlekem na výšku, a komu se soutěžně dařilo, na přelety! Nesoutěžní start navijákem Kčs 10,-, aerovlekem Kčs 25,-, soutěžně zdarma včetně refundace mzdy, pokud akce probíhala v pracovní době. Chcete tvrdit, že to bylo blbé, že stát nepotřebuje populaci všestranně schopnou, zejména v případech obrany státu? Dnes je většina toho co onehdá robustně, rozumí se, že v zájmu vlastní existence dotoval stát, pro běžnou populaci nedostupná a podle toho její průřezové vlastnosti i vypadají. Děkuji Svazarmu za neopakovatelné prožitky. Bez legitimace KSČ a nikoli nomenklaturní kádr, nikoli příslušník PS VB nebo PS P! Někteří, trhněte si.

    OdpovědětVymazat
  20. 16:27
    pana 15:01 jste pojmenoval trefně.Podle jeho písemného projevu bude značně zakomplexovaný.Tento typ lidí neumí nic jiného,než vulgárně nadávat.Asi v něm nic chytrého nebude.

    OdpovědětVymazat