Reklama

.

.

čtvrtek 6. července 2017

Blíží se volební průšvih levice? Proč?

Do diskuze před nadcházejícími volbami: 

Jaroslav Tichý
6.7.2017 ANS



Nevýhodou alternativních stran (zejména pak těch menších z nich) je velmi omezená možnost seznámit většinu voličů u nás se svým programem.

V souvislosti s volbami se lze často setkat s některými zakořeněnými představami, které nemají reálný základ. K nim patří i představa o tom, že „malé strany nemají ve volbách šanci“. Nemá tedy smysl je podporovat, do parlamentu „se stejně nedostanou“ apod. Jaká je ale skutečnost?

Z celkového počtu cca 8 milionů voličů chodí u nás k celostátním volbám něco přes 5 milionů občanů. Tedy do 65 % z jejich celkového počtu. Z toho:
- členů parlamentních stran je celkem cca 100 tis. (velká politická strana má dnes kolem 20 tis. voličů, výjimky nechť prominou);

- členů mimoparlamentních (alternativních) stran je do 50 tis. členů, spíše méně.
Řekněme tedy, že celkem máme u nás zhruba 150 tis. straníků, kteří jsou vázáni programy svých stran, stranickou disciplínou, stanovami těchto stran atd.

Z toho vyplývá, že zhruba 4,850.000 voličů se může řídit pouze vlastním rozumem při posuzování programů jednotlivých stran a při výběru toho, který nejlépe odpovídá jejich zájmům. Oproti takovým počtům voličů je pojem „velká strana“ se svými 20 tis. členů nicotným. Existuje tedy nesprávná, byť zakořeněná představa, že ve volbách rozhodují velké strany. Není tomu tak. Ve volbách rozhodují (či měly by rozhodovat) programy, přičemž „malá strana“ může mít „velký program“ a naopak, jak jsme toho nakonec i v současnosti svědky.

Navazuji tímto na článek doc. Valenčíka s výše uvedeným názvem uveřejněný ZDE. Strany, které jsou v záběru p. docenta (resp. jejich vedení), nepřekročí svůj stín. Bylo by to v rozporu se zájmy jejich vedení, byť jednoznačně ku prospěchu dotyčných stran. Jejich členové místo pokusu o nápravu a sebezáchranu (strany i vlastní) se ale přitom pudově, leč nelogicky „semknou kolem svého vedení“ a pokračují v cestě ke zkáze své i svých stran. Snad z obavy ze svého vyloučení. V praxi to pak funguje tak, že čím horší předběžný výsledek, tím větší ono semknutí bude. Máme vzory z EU, a to po každém novém atentátu v Evropě. A příklady táhnou. Tady lamentování nad průběžnými výsledky volebních preferencí nic nespraví. Nakonec to vidíme u nás i v případě ČSSD zcela jasně. Jádro strany pokračuje ve stejné cestě do své vlastní zkázy i nadále. Pouze více semknuto.

Položme si ale jinou, byť úzce související otázku. Co je vlastně účelem těchto článků? Je to snaha o pouhou resuscitaci některých parlamentních stran nebo o „nápravu poměrů“ u nás?

Nevýhodou alternativních stran (zejména pak těch menších z nich) je velmi omezená možnost seznámit většinu voličů u nás se svým programem.

V případě první z obou možnosti je třeba si uvědomit, že je nutné začít „lovit v jiných vodách“ a nikoliv tedy pouze v tůni s leklými rybami, která se postupně mění v bažinu. Lze do ní sice dokola nahazovat udici. Marně. I podběrák lze tudy prohánět. Vytáhnout lze jen leklé či napůl leklé ryby. Ke kýženému výsledku to nepovede. A za stávajících okolností ani nemůže, ač mnozí z členů zmíněných stran „dole“ si uvědomují blížící se katastrofu těchto stran, zejména pak ČSSD. Stejně jako autor článku. Nic s tím ale nenadělají.

V případě druhé z obou možností, pokud by byla autorovým záměrem v souvislosti s prováděnou analýzou předvolební situace náprava současných poměrů, je nezbytné začít rybařit ve vedlejší tůni. V té, která je té první tůni se zahnívající vodou a leklými rybami alternativou. Se zdravější vodou a živoucími rybami. Byť některé z nich nepatří druhově k lahůdkám, na které jsou někteří „konzumenti“ zvyklí.

Budou-li se ale přesazovat ty napůl leklé ryby z bahnité tůně do té druhé, nutně se v novém prostředí změní. A již dále nebudou tou lahůdkou, na kterou byli někteří „konzumenti“ zvyklí. A některé z těch napůl leklých ryb to přesazení do nového prostředí v konkurenci těch zdravých ryb ve svěží vodě ani nepřežijí.

A vrátíme-li se od příměru zpět k politickým stranám, tak těm dnes již jen deklarovaným levicovým stranám může pomoci pouze zdravá konkurence s lepším programem a s tahem na branku. To nakonec ale platí pro další parlamentní strany na naší politické scéně. Tu svoji bahnitou tůň si ale budou muset vyčistit samy.

Pokud by tedy záměrem autora (ale i dalších) byla primárně podpora tolik potřebných změn v naší zemi a společnosti, zaměří se při hodnocení možností úspěchu jednotlivých politických stran a hnutí na jejich programy, které podrobí své analýze a ne na hodnocení stran podle aktuálního stavu jejich členské základny, což je stav pomíjivý, jak je zřejmé nyní např. ze situace ČSSD. Tento se může v krátké době radikálně změnit, a to nejen s přihlédnutím k vývoji v dalších stranách, nýbrž i s přihlédnutím ke kvalitě programu příslušné „malé“ strany. Zejména tehdy, pokud lidé začnou volit podle toho, který z programů nejlépe odpovídá jejich zájmům a nikoliv podle předvolebních instrukcí mainstreamových propagandistických prostředků.

Na druhé straně je nutné si jasně říci, že bez změny chování voličů před volbami a při samotné volbě nemůže k žádným změnám po volbách nikdy dojít. A to je třeba nejen vzít na vědomí, nýbrž pomoci šířit formou sdělení i občanům/voličům. Jinak budeme pouze bědovat „nad rozlitým mlékem“.

Jaroslav Tichý, Aliance národních sil

35 komentářů :

  1. To jsou plky, které mají nalákat hlasy řadových voličů do nevolitelné žumpy, aby katolické lize rozlehlé ve většině parlamentních stran a samovyvolené lobby stačilo méně ovčanů k ovládnutí parlamentu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. černoprdelnici by nejradši aby k volbam mohli je vatikansky slouhove tak jak v sousednim esterajchu a dojčland rajchu luza ma makat hitlermontovně nebo hitlermarketu a šestnact hodin denně pak by se snad konečně začla modlit aby je panbuch netrestal

      Vymazat
    2. Ano,ale ČSAD je dnes víc pravicová než kdysi ODS,...je zcela nemožné volit takové zloděje a bandity....s kým se paktuje takový Zaorálek?...ostraváci by Vám povykládali.....

      Vymazat
  2. Všem stranám by pomohl zákon o platu poslanců ve výši průměrné mzdy v zemi anebo ještě lépe, ve výši 2 třetin průměrné mzdy, dále zákon o referendu a zákaz lobbingu. To by řady zájemců o kariéru v politice rázem prořidly !!

    OdpovědětVymazat
  3. Je to poprvé,co čtu článek od ANS,který se tady
    nezaměřuje jen na jednu stranu(SPD).Přesto i nadále
    útočí na ostatní partaje,aniž by nabídl něco jiného
    než pomluvy ostatních.O programu ANS opět není
    v článku ani slovo.
    Petr Majevský

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musíte si otevřít stránky ANS. Na rozdíl od "tradičních" stran ANS neslibuje 130 bodů, ani vizi do roku 2035, ani neklade "důraz na x-y-z politiku", neslibuje zvýšení minimální mzdy ani rozšíření výstavby sociálních bytů, ale skutečně chcee a voličům nabízí SYSTÉMOVOU ZMĚNU! Lidé ji musí nejdříve POCHOPIT a následně PŘIJMOUT. Teprve potom je možno ji realizovat. S přispěním VŠECH občanů. Nebo také potřebujete vodit za ručičku? Před volbami si dáte na náměstí guláš s knedlíkem (nebo s chlebem), případně černou klobásu k hořčicí a křenem, zapijete to pivem, zajíte koblihou, připnete si na klopu růži a dětem přinesete třešně? Tady je nápověda:
      https://www.aliancens.cz/odborne-komise-ans

      Vlastimil Národník

      Vymazat
    2. Petr Majevský Souhlas ANS jen odebere hlasy SPD.

      SPD je proti eu a migraci dlouhodobě tak mají mojí důvěru.

      Vymazat
    3. Majevský 19:52 jakýpak ještě byste si přál servis? Program ANS, jak se vyvíjí je snadno k dispozici. Osobně se mi zamlouvá, jde celkem jednoznačně k věci. Otázkou je dostatečná šíře personálního zázemí pro realizaci zamýšlené politiky, z pohledu voleb možnosti marketingu, což jsou peníze a profesionální zázemí. To např. Věci veřejné zvládly. Současně je téměř jisté, že program ANS, pokud by docházel zajímavého povšimnutí, bude mainstreamem odstřelován stejně, jak je dnes zamlčován. To poslední, lid obecný programy nečte, reaguje na náladou utvářené povyky.

      Vymazat
    4. Tak aby bylo jasno, pane Majevský" ANS neútočí na SPD, ale SPD a její blbí příznivci permanentně útočí na ANS, že jim údajně ubírá body! A že je vlastizradou, že vůbec kandiduje!!!!!

      Poslechněte si třeba Svobodné rádio nebo jiná alternativní média a pochopíte! To, že NR publikuje články ANS je jí ke cti. Na rozdíl od jiných tzv. alternativních médií, které si SPD platí, se NR podplatit nenechá!

      Kdyby neměla SPD tak mizernej a prolhanej program, tak by nikdy žádná ANS nevznikla! Okamura na Svobodném rádiu dokonce řekl, že když mu Babiš slíbí referendum, tak s ním klidně bude v koalici. Takže přestaňte tady už konečně blábolit ty svoje nesmysly!

      A co se týče komunistů, tak jejich předseda na jednání ústředního výboru vylíčil ANS jako "nácky". Na dotaz ANS proč tak učinil, když to není pravda, otočil a ptal se vedení ANS, proč tedy nekandidují za KSČM. Chápete tu blbost lidskou a morální podlost?

      Takže buďte tak laskav a přestaňte už ANS číst levity! Víte úplný prdlajs, ale hubu nezavřete a pořád do ANS kopete. Neznáte ani její program, takže už proboha držte hubu!
      VK

      Vymazat
    5. Anonymní7. července 2017 0:32
      „To, že NR publikuje články ANS je jí ke cti. Na rozdíl od jiných tzv. alternativních médií, které si SPD platí, se NR podplatit nenechá!“
      Nevím, jestli jsem dobře pochopil hlavní myšlenku tohoto tvrzení, ale nejspíš se i v tomto se mýlíte:
      http://www.novarepublika.cz/2017/06/dalsi-zrudny-projekt-na-podporu.html
      http://www.novarepublika.cz/2017/06/ma-v-rathovych-odposlesich-prsty.html
      http://www.novarepublika.cz/2017/05/minutami-ticha-vyjadrovanim-hluboke.html
      P.K.

      Vymazat
    6. Anonymní7. července 2017 0:32
      „Okamura na Svobodném rádiu dokonce řekl, že když mu Babiš slíbí referendum, tak s ním klidně bude v koalici.“
      Můžeme nás seznámit se svou představou, jakým stylem hodlá ANS prosadit zákon o referendu? P.K.

      Vymazat
    7. Anonymní7. července 2017 0:32
      „Kdyby neměla SPD tak mizernej a prolhanej program, tak by nikdy žádná ANS nevznikla!“
      Ty programy, se až tak neliší. Z Vašeho pohledu nejpodstatnější rozdíl (pan Tichý se na něm stále točí) je v tom, že ANS chce „okamžité“ vystoupení z NATO, kdežto SPD vyžaduje v této záležitosti vyhlásit referendum. Mě z toho vychází, že ANS se populisticky také hlásí k uzákonění referend, ale už se jí nelíbí jejich praktické využívání občany. P.K.

      Vymazat
    8. Pane PK, proboha, tak blbej přece nejste, tak proč tak hloupě argumentujete? Okamura nechce říct ve volbách přímo, že je pro vystoupení z EU - ačkoliv volby jsou víc než referendum, takže říká, že je jen pro referendum. Okamura nechce vystoupit z NATO - jenom říká, že je pro referendum o setrvání v NATO. Sám řekl, že nechce vystoupit z NATO, protože není populista a že NATO nemá alternativu.

      Tak toho svého japonského gurua aspoň pořádně poslouchejte, když už neumíte číst program SPD!

      Vymazat
    9. Panu PK - to snad nemyslíte vážně! Takže vy Okamurovi schvalujete, že chce jít do vládní koalice s ANO, která prosazuje setrvání v EU, pouze za vágní slib referenda? Vám se nezdá podivné, že SPD neřekne jasně: volby jsou referendum - jsou víc než referendum,a proto jasně říkáme- chceme vystoupit z EU.

      Jestli vám toto vše přijde normální, pak jste ztracená existence.

      Vymazat
    10. Pane PK, vám snad hrabe? Jakou logiku má vaše odpověď z 17.07 na anonyma VK? Je přece zřejmé, že VK říká, že "Na rozdíl od jiných tzv. alternativních médií, které si SPD platí, se NR podplatit nenechá!" To znamená, že NR publikuje, jak SPD, tak i ANS a jiné, což však na některých alternativních médiích není možné, protože ty si nechají zaplatit od SPD a pak už - jako součást jistých "služeb" nedají prostor ostatním.

      Vymazat
    11. Anonymní8. července 2017 0:22
      Děkuji za poklonu, protože jestli nejsem blbej já, tak musíte být blbej Vy:
      „Okamura nechce říct ve volbách přímo, že je pro vystoupení z EU - ačkoliv volby jsou víc než referendum, takže říká, že je jen pro referendum.“
      Tak Vy víte, proč co Okamura říká. Gratuluji k Vašim schopnostem (nebo omezenosti?). Já bych si to netroufnul, ale jelikož jste mě také nařknul, že neumím číst, tak jsem Vám zkopíroval část programu SPD, ať si ho sám přečtete:
      „Idea a experiment Schengenského prostoru v souvislosti s totálně nezvládnutou ochranou vnější hranice Schengenu se ukázal jako nesprávný pro celou EU, takže v případě CZEXITu řešení nahrazení Schengenu dohodou o bezvízovém styku a kontrolami na hranicích národního státu (například v rámci CEFTA) vidíme jako další krok k upevnění bezpečnosti.“
      „EU již dávno není výspou svobody a demokracie, … … je proto nezadatelným právem občanů ČR vyjádřit se v (závazném) referendu, zda v takové Unii chtějí nadále žít anebo zda by volnější forma spolupráce nebyla pro ČR výhodnější. Uspořádání referenda považujeme za důkaz míry demokracie v České republice.“
      Pro mě to je více promyšlený postoj k EU, na rozdíl od některých populistických hnutí, která jen vykřikují „ven z EU“. Ale v žádném případě o tom nemůžete tvrdit, že SPD nechce vystoupení. Na závěr Vám zkopíruji ještě jedno volební heslo SPD:
      „Nechceme být provincií EU, chceme rozvíjet a bránit suverénní Českou republiku“ P.K.
      P.S. Argumentací o vystoupení z NATO, již nebudu zabírat prostor

      Vymazat
    12. Anonymní8. července 2017 0:27
      „Panu PK - to snad nemyslíte vážně! Takže vy Okamurovi schvalujete, …“
      Posledně jste mě nařknul, že neumím číst, ale zdá se, že sám máte problém s písmenkama. Já jsem nic neschvaloval, ani netvrdil, jenom jsem se Vás zeptal: „Můžete nás seznámit se svou představou, jakým stylem hodlá ANS prosadit zákon o referendu? „
      Ještě bych rád připomenul, že otázka zůstala nezodpovězena. P.K.

      Vymazat
    13. Anonymní8. července 2017 0:33
      „Pane PK, vám snad hrabe? …“
      Původní souvětí
      „To, že NR publikuje články ANS je jí ke cti. Na rozdíl od jiných tzv. alternativních médií, které si SPD platí, se NR podplatit nenechá!“
      mi příliš význam nedávalo. Jeden z možných významů, který mě napadnul, byl ten, že NR se nedá podplatit a neotiskne články SPD. K vyvrácení tohoto, směřovala moje reakce.
      Po Vašem upřesnění
      „.. NR publikuje, jak SPD, tak i ANS a jiné, což však na některých alternativních médiích není možné, protože ty si nechají zaplatit od SPD a pak už - jako součást jistých "služeb" nedají prostor ostatním.“
      jsem nemohl popadnout dech. Že SPD někoho podplácí, aby Vás blokoval? Pane Vy jste asi opravdu propadnul velikášství. Ale když jste to nakousnul, tak upřesněte o která media se jedná? Jinak bych si musel já a další čtenáři, upřesnit Vás sociální profil také o vlastnost „lhář“. P.K.

      Vymazat
    14. Je mi tady ke zvraceni, jak tady můžete debatovat ANS- SPD, ANS -SPD to je mí jedno ,hlavně ať seberou těm zmetkům co nejvíc hlasů! Kolik dostane ANS procent hlasů ? umí někdo odpovědět!!! pro mě je lepši kdo volitelný ,nejlépe by bylo se dáti do kupy ,jinak jsme v prdeli!

      Vymazat
    15. 21:14 Já bych si tipnul, že ANS dostane max. 0,1 % a i to by byl pro ně velký úspěch.

      Vymazat
  4. Je chybou že tyto alternativní strany nejsou schopny se dohodnout na společném programu. Jsou mezi nimi jen malé rozdíly a tak budou jen roztříštěním sil. Lépe by se jim organizovala i kampaň. V podstatě nejdůležitější je změna naši účasti v EU a NATO. To je pro začátek starostí dost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. na politiku obyčejny lidi už davno resignovali protože se ukazalo že co partaj tak děvka prodejna ktera jde s každym bez ohledu na to s čim šla před volbama ale aby si nikdo nemyslel že to dělaji jen kvuli lidem co je volili když jde předevšim o velke možnosti jak kejklit s miliardami a to už za nějakej ten podtrh stoji zato

      Vymazat
  5. nejen česka ale i evrohujerska levice se vlastně zlikvidovala sama bohužel to neřekli sralbotkovi ani vovarovi kteři s nacpanymi bachory si na levičaky jen hraji přestože podle toho co vykonali jsou dokonali levaci muj dědek podle me baby řikaval že musel s kravkou do pankejtu pač jela vrchnost na zamek a dnes sralbotka v kočaře prejže levičak jak nam tvrdi čete a přidruženi kavarenski povaleči to předvadi stejně jen ten kočar ma misto dvou kobyl dvěstě pod kapotou a misto draba ho jisti dvěstě chovancu dalo by se řici novodoby levičacki blahorodi ale jen v naši milovane gubernii za kopečkama už jen tajtrdlik a poslušna loutka takže nevim o jake levici je tady polemika když žadna levice neni zato levaren od radoby levičaku a radoby pravičaku je nadvyroba

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jako přesvědčený nevolič se tady zbytečně obtěžuješ a otravuješ.

      Vymazat
  6. Jak může někdo poznat, že jsem jako člen nějaké strany volil někoho jiného. Myslím, že mnoho socanů budou volit komunisty.

    OdpovědětVymazat
  7. Podívejte se na Farage- neměl šanci dostat se do BBC a přece vyhrál se svým programem. U nás jsme zaostalí v čučení na bednu a málo lidí se informuje na internetu. Samozřejmě jde taky o roztříštěnost opozice- aspoň část ba se měla spojit. Kdo půjde do aliance jen proti slíbeným pozicím je jen vyžírka a podfukář.

    OdpovědětVymazat
  8. U nás je před 200 politických stran a hnutí. Myslet si, že široká nabídka programů je zárukou demokracie je naprostý omyl. Nelze realizovat žádný, nakonec ani program volební vládních partají, neb co je žádoucí a přínosné pro jednu partaj, je nežádoucí a ztrátové pro druhou - koaliční. Jedině vláda jedné partaje a opozice druhé je východiskem. Tedy voliči by měly se soustředit na dvě, jednu nejsilnější na pravici a jednu nejsilnější na levici. A ukáže-li se podvod jejich volebního programu, tak v následných volbách kopačky. Jinak je volič pro politiky akorát za užitečného idiota. Většinový systém? Těžko říci, Makron byl zvolen asi 17 % Francouzů, zbývající zase nemají pak vůbec žádné zastoupení - jakoby nebyli.

    OdpovědětVymazat
  9. Je u nás sice 200 stran, ale většina z nich jsou regionální a členové kandidují v místních volbách. A to je v pořádku! Úvaha anonyma 22:42 je zcestná. Přesně takhle je to v Americe - a výsledek? Jedna strana za 18 a druhá bez dvou za dvacet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víte, jaký je rozdíl mezi republikánem a demokratem v USA? Žádný! U republikánů je vykořisťování člověka člověkem! U demokratů je to naopak!
      A jaký je rozdíl mezi republikánským a demokratickým prezidentem USA. Opět žádný. Oba před volbami naslibuji jako placená slibotechna, oba po volbách nic z toho nesplní a oba čurají vždy po větru!
      A co voliči v USA? Ti jsou vždy stejní! Stejně blbí, stejně nepoučitelní!
      Moudrý Brouk Pytlík - ochránce Kamene mudrců

      Vymazat
    2. Amerikanizmus má kořene v neokonzervativní ideologií USA jako světového hegemona. Podle neokonzervativců zhroucení komunizmu a socializmu dalo světu znamení, že dějiny si jako svou budoucnost vybraly „demokratický kapitalizmus“, který ovšem ve skutečnosti není ani demokratický, ani kapitalistický. Je to světový socioekonomický a politický systém, který by se dal nazvat amerikanizmem. A tento „amerikanizmus“ se nyní Washington coby svou světovou nadvládu chystá nasadit na celý svět.
      Rusko, Čína, Sýrie a Irán, které tuto nadvládu nad sebou odmítají, musí být destabilizovány a zničeny, protože americkému „amerikanizmu“ prostě stojí v cestě. Býv. prez. USA Obama to výstižně nazval "zkroucení rukou".
      Závěr z takovéhoto počínání: Americká demokracie je podvod, který slouží komukoliv a kdekoliv.

      Vymazat
    3. 3:26 hloupy Pytlik zase neco vycet z wikipedie a tak se vnucuje

      Vymazat
    4. Proste si cesti nevolnici nedokazou priznat ze jsou v prdeli

      Vymazat
    5. Název by mohl být trochu jiný. Blíží se průšvih "demokratických" stran ve volbách......Ona je v PS nějaká levice?

      Vymazat
    6. 3:28 Nevím, jak dlouho sis své vědecké pojednání připravoval, ale nějak ti to tam nehraje. Třeba srovnávat Rusko, Čínu, Sýrii a Írán ve vztahu k USA mi přijde zcestný.

      Vymazat
  10. Pane Tichý,vaše snaha nalákat zhrzené voliče levice prostřednictvím webu Nová republika,která se deklaruje jako levicová iniciativa směrem k Alianci národních sil vyjde naprázdno...
    Jedna část nespokojených voličů parlamentní ,,levice"(ČSSD,KSČM) je už rozhodnutá:
    Ve volbách podpoří ANO(Babiše) nebo SPD(Okamuru).
    Druhá část k volbám nedorazí(oprávněně postrádají na české politické scéně autentickou a radikální levici.Někteří z nich možná dají hlas Zeleným.
    Třetí část(skalní voliči) budou volit ČSSD a KSČM.
    O dobrém či špatném výsledku pro KSČM rozhodnou nakonec protestní hlasy.
    Zkuste sledovat fundované sociologická šetření a průzkumy chování levicového voliče nebo těch,co jsou polistopadovým vývojem frustrovaní a nejsou na tom ekonomicky zrovna nejlépe.Bude vám to více jasné.

    OdpovědětVymazat